Ajax-loader

'tabu' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Catherine Millet - Catherine ​M. szexuális élete
Az ​ismert francia művészettörténész, Catherine Millet arra vállalkozott, hogy elbeszéli saját szexuális életét. Méghozzá zavarba ejtő nyíltsággal és egyértelműséggel. A Catherine M . szexuális élete minden idők egyik legmerészebb és legmegdöbbentőbb könyve, az erotikus irodalom unikális darabja. Ha Freud olvasta volna C. M. könyvét, egész koncepcióját sutba dobta volna a női szexualitásról. Catherine M.-nek számtalan alkalmi partnere mellett vannak állandó társai (akikkel csoportos szexet és mindenféle egyebet is űz), azonban a nagybetűs Szerelem mint olyan soha fel sem merül lehetőségként kapcsolataiban. Szeret a férfiaknak örömet szerezni és szeret maga is örömet kapni tőlük. Ennek különféle módjait számtalan történetben örökíti meg, miközban mindent a nevén nevez. Szexuális fantáziálásairól, maszturbációi során szerzett részletes és alapos megfigyeléseiről is beszámol. És ezenközben nem közönséges, sokkal inkább tárgyilagos. Catherine M. szexuális életéből tanulni is lehet. Nem szexuális fogásokat, hanem a partnerhez, a másik emberhez való elfogulatlan és - bármily szokatlan is egy erotikus munkával kapcsolatban ezt kiemelni, de - tiszteletteljes viszonyulást. Akiben a gyöpös előítéleteknél és fülledt tabuknál nagyobb a kíváncsiság a lehető és létező emberi dolgok iránt, az nagy élvezettel fogja olvasni ezt a könyvet.

Calia Read - Szétcsúszva
Naomi ​Carradine vagyok. Hat hónapja még boldog voltam. Egy hónapja diliházba zártak. Tegnap Lachlan meglátogatott. Megcsókolt. És azt mondta, kezd elmenni az eszem. Órákkal később Max belopózott a gondolataimba. Emlékeztetett arra, hogy nem vagyok őrült, és hogy szüksége van a segítségemre. Néhány perce, amikor próbáltam összerakni a múltamat, még távolabb sodródtam a valóságtól. És most… mindenki azt hiszi, megbolondultam. De tudom, hogy ő létezik, és kellek neki. Te hiszel nekem?

Anais Nin - Vénusz ​deltája
1940-ben ​egy ismeretlen megrendelő erotikus történeteket kért Anais Nintől, Henry James akkori élettársától. A részben spanyol, részben dán származású amerikai írónő eredetileg nem is nyilvánosság elé szánt "meséiből" állt össze a kötet, az asszonyi érzékiség első hiteles és döbbenetesen nyílt jelentkezése. Az írónő körüli kultusz alapja a Vénusz deltája, ez az erotikán túli, pornográfián inneni könyv, amelyet szinte minden nyelvre lefordítottak már. A történetfüzér Párizsba repíti az olvasót, ahol modellek, festők, fekete, fehér és sárga nők és férfiak találnak egymásra a testi szerelem kultikus ünnepein.

Vladimir Nabokov - Lolita
Sokféle ​pletyka és félreértés övezi a nálunk jobbára csak hallomásból ismert Vladimir Nabokovot és híres-hírhedt regényét, a Lolitá-t. E nevezetes könyv éppúgy végigjárta a maga kálváriáját, mint századunk más jelentős, a pornográfia vádjával illetett regénye, például Lawrence Lady Chatterley-je, vagy Joyce Ulysses-e. A félreértések legfőbb forrása a regény eseménytörténete. A Lolita főhőse-elbeszélője, Humbert Humbert, francia születésű irodalomkutató és elvetélt író, akit perverz vágyak gyötörnek. Hányatott múltat hagy maga mögött, s gyanús idegenként kóvályog Amerikában. A javakorabeli férfi jelenét Lolitával, szállásadónője tizenkét éves lányával való találkozása szabja meg. Humbert előbb a gyermek közelébe férkőzik, majd amikor az árvaságra jut, a gondviselője, rabtartója és rabszolgája, kínzója és áldozata lesz. A démonikus viszony hátteréül az ezerszínű és végtelen Amerika szolgál, az óceántól óceánig nyújtózó Újvilág, melyet a duett többszörösen végigutazik, mígnem Quilty, a titokzatos drámaíró elrabolja Lolitát, hogy a maga - Humbertnél nem kevésbé perverz - vágyait élhesse ki rajta. A szerelmétől, léte értelmétől megfosztott Humbert végül fölleli és megöli ellenség-hasonmását. Ez a hihetetlenül gazdag, irodalmi allúziókkal, utalásokkal, már-már rejtvényekkel átszőtt mű azonban sokkal több egy szerelmi-szexuális kapcsolat taglalásánál: ízig-vérig művészregény, amely metaforikus áttétellel művészet és élet, alkotói képzelet és nyers életanyag, művész és polgár viszonyát, azaz egy jellegzetesen huszadik századi témát dolgoz fel egy esztétikai életszemlélet jegyében.

Szurovecz Kitti - A ​sokszívű
Annabellának ​két élete van: két lakhelye, két állása, két baráti köre és nem utolsósorban: két szerelme. Az évek során mesterien megtanulta különválasztani a világait és elrejteni kínzó lelkifurdalását, ám egy nap megtudja, hogy gyermeket vár, és onnantól minden megváltozik… Szeretne őszintén élni, de képtelen megtenni az első lépést. Amikor az interneten rátalál a Sokszívűek Társaságára – akik épp úgy élnek, ahogy ő, csak mindezt etikusan, az összes szerelmi partnerüket beavatva teszik –, úgy érzi, új családra lelt… Vajon képes lesz ebben a kívülről szürreálisnak tűnő világban boldogságra találni? A poliamoria, azaz az etikus többszerelműség ma már Magyarországon is egyre nagyobb teret hódító párkapcsolati forma. Lehetünk-e boldogok egy párkapcsolatban, ahol többen vagyunk kettőnél? Milyen egy ilyen élet a társadalom tükrében, és miként győzik le a poliamorok a gyilkos féltékenységet? Szurovecz Kitti hónapokon át nyomon követte több hazai poliamor pár és család életét, hogy ezekről a nem mindennapi kapcsolatokról fiktív történetbe ágyazott, ámde hiteles képet festhessen.

Andrea Weaver - A ​tizenegyedik parancsolat
"A ​történet egy csodálatos kapcsolatról, egy végtelen mély, és gyökereiben tiltott érzésről, egy "törvénytelen szerelemről" szól. Barátság, gyűlölet és bölcs hagyaték. Andrea Weaver dacosan kimondja mindazt, amiről az idők folyamán ránkrakódott társadalmi szokások, konvenciók miatt nem illik beszélni, sőt még álmodni sem. Hősei évszázados törvényeket hágnak át, mert az írónak meggyőződése, hogy a döntés joga és felelőssége az EMBERÉ. Története ez által válik emberivé. Gyávaságunkat megvető bátorsággal teszi fel az újra és újra felvetődő kérdést: ki dönti el, hogy mi a bűn és mi a jóság, ki mondhat ítéletet titkos álmaink felett? S mivel az élet nem arról szól, hogy megúszhatók a nehézségek, örökké a kérdések sem maradhatnak megválaszolatlanul." Taródi Flink Kornél Sharon különleges öregasszony. Szókimondásával sokkolja környezetét. Nincs mitől tartania, régen kiegyezett a Világgal. Olyan feladata van, mely úgy érzi, hogy ősi törvények kiegészítésére is felhatalmazza: szülői gondoskodás hiányában két unokáját neveli. A lány neve: Lily. Táncol, mint a szél, mint a tündöklő vihar. Amúgy arcátlan, elvetemült, akaratos és nehéz titok hordozója. Különleges, mert különlegességet örökölt, végtelen elszántsággal. A fiú neve: Phill, a testvér, ki féltékeny gyűlöletével kínlódóvá tette Lily gyermekkorát, később mindenre felesküszik, ami húga védelmét jelentheti. De mire fel ez a hirtelen, kisajátító, féltő őrizet? Honnan az indíttatás, mellyel minden ellenkező neműt elüldöz Lily mellől? Nem is lehet megérteni, míg ki nem derül a valódi oka. Attól fogva megdöbbenés, kétségbeesés, menekülés és ragaszkodás zavarja szét, és kergeti a testvéreket újra és újra egymás közelébe. Barátok és ellenségek kísérik őket a kétségekkel teli úton egy még nagyobb és még súlyosabb titok megfejtése felé. És amikor az egyetlen támasz, Sharon meghal és ők magukra maradnak elszabadul a pokol. Az egyetlen támasz pedig Sharon fekete Bibliájában rejtőzködik a X. parancsolat alatt...

737383f
elérhető
200

Anthony Burgess - Gépnarancs
A ​Gépnarancs 1962-ben látott napvilágot, s azóta mit sem veszített aktualitásából. Nemcsak mert cselekménye a pontosan meg nem határozott jövőben játszódik, hanem mert Burgess írói képzelete és nyelvteremtő zsenialitása a napi politikánál is, a múló irodalmi divatoknál is időtállóbb. Ezt az antiutópista történetet egy tizenéves bandavezér, a jókedvvel kegyetlenkedő, ugyanakkor igen éles elméjű és a klasszikus zene iránt rajongó Alex mondja el, a maga egyéni, orosz eredetű szavakkal megtűzdelt szlengjén. Az ő egyszerre taszító és vonzó személyiségén keresztül kapunk képet az alattvalóira gondolattalan, gépies konformitást kényszerítő Államról, amely a fiatalok számára életformává vált erőszak visszaszorítására az "agymosástól" sem riad vissza - holott ez az erőszak paradox módon már a méltóság megőrzésének egyetlen eszköze, amikor az állati ösztönöknek kell eluralkodniuk a tudaton, hogy az ember legalább az embertelenségben ember maradhasson.

Anthony Burgess - A ​Clockwork Orange
Fifteen-year-old ​Alex and his three friends start an evening's mayhem by hitting an old man, tearing up his books and stripping him of money and clothes. Or rather Alex and his three droogs tolchock an old veck, razrez his books, pull off his outer platties and take a malenky bit of cutter. For Alex's confessions are written in 'nadsat' - a teenage argot of a not-too-distant future. Because of his delinquent excesses, Alex is jailed and made subject to 'Ludovico's Technique', a chilling experiment in Reclamation Treatment... Horror farce? Social Prophecy? Penetrating study of human choice between good and evil? A Clockwork Orange is all three, dazzling proof of Anthony Burgess's vast talents.

Guillaume Apollinaire - Tizenegyezer ​vessző
Apollinaire ​álnéven jelentette meg valamikor az első világháború után ezt a pornográf könyvecskét, de azóta minden kétséget kizáróan bebizonyosodott a szerzősége. Nincs olyan erotikus sorozat, amelyben ne szerepelne, nincs olyan, az erotikus irodalomról szóló írás, amely ne hivatkozna rá. A Tizenegyezer vessző az erotikus irodalom csúcsteljesítménye, elképesztően trágár, obszcén, vad és kegyetlen (a kritikusok megegyeznek abban, hogy messze fölülmúlja Sade-ot, akit Apollinaire egyébként igen nagyra tartott): nincs még egy olyan írás, amely ennyire gátlástalanul szabaddá engedné a legalantasabb vágyképeket is; és mégis, még a legsötétebb kéjgyilkosságok is úgy vannak megírva, hogy van bennük valami humoros, az egész felszabadítóan elvetemült. Kicsit a pornográfia paródiája is, meg a háború paródiája, elképesztő nyelvi leleménnyel megírva, s van benne több igen jól sikerült versbetét, melyek persze ugyancsak obszcén körülmények közt hangzanak el. Minden bizonnyal sokkolni fogja a magyar közvéleményt; lesz, aki a hasát fogja majd nevettében, s lesz, aki felháborodottan tiltakozni fog. A pornográfia foka még nyugati mércével mérve is magas. De mindenki olvasni fogja. A könyv vitathatatlanul remekmű a maga nemében.

Hill Ferenc - Fallosz ​monológok
Nincsenek ​szavaink. Legalábbis már attól könnyen zavarba jövünk, ha néven kell neveznünk a... Péniszünket? Fütyinket? Faszunkat? Ha a nemiségről beszélünk, és nem akarunk trágárak lenni, csak a gyereknyelv negédes, vagy az orvosi szaknyelv hideg és mesterkélt kifejezései állnak rendelkezésünkre. Egy könyv, amely tabu-témához nyúl, szükségképpen nyelvi tabukat is áthág, nincs ez másképp a Fallosz monológok esetében sem. Ám a trágárságot a szándék teszi azzá, és e könyv szándéka szerint nem megbotránkoztatni akar. Férfiak beszélnek arról, ami férfivá teszi őket - mást se tesznek, mondhatnánk erre. Csakhogy e könyvet nem a dicsekvés retorikája uralja: merevedési problémák, önkielégítés, korai magömlés, kisebbrendűségi érzés, bűntudat, elégedetlenség, kényszerképzetek, titkolt és szégyellt vágyak - ezek is a férfi-lét (s így kötetünk) részét képezik, noha összeegyeztethetetlenek a macsó beszédmóddal. Katolikus pap és pornószínész, nőfaló és homoszexuális, értelmiségi és funkcionális analfabéta, huszon- és nyolcvanéves férfitársaink beszélnek (a névtelenség jótékony homályából, ám épp ezért minden gátlás nélkül) arról, hogyan jutottak el az első orvososditól az első magömlésen át a mába. A kötet a nagy sikerű Vagina monológok ikerdarabja, ám míg párját a megszólalás ténye teszi figyelemreméltóvá, a Fallosz monológokat az, hogy a benne megszólalók most nem azt mondják, amit a társadalom elvár tőlük, és amit saját maguk is elvárnak maguktól, hanem a színtiszta igazat.

De Sade márki - Szodoma ​százhúsz napja
Marquis ​de Sade több mint két évszázaddal ezelőtt írta híres-híredt könyvét, mely magyar nyelven most jelenik meg először. Egy előkelő társaság négy hónapját jeleníti meg: ezen a százhúsz napon régi történetek elmesélésével és a gyakorlatban is a legkülönfélébb perverzióknak élnek. Sade márki fantáziája ebben a műben olyannyira rájárt a szexuális és egyéb perverziókra, hogy az utókor az ő nevéből képezte a - történelemmel egyébként egyidős - "szadizmus" fogalmát. Ezt a könyvet tehát csak azoknak a felőtt olvasóknak ajánljuk, akik pornográf tartalmától és durvaságától el tudnak vonakoztatni, s meglátják benne a rokokó világ túláradó szexuális fantáziáját.

Sadie Blackeyes - A ​gépírókisasszony és egyéb mesék
A ​Sadie Blackeyes természetesen álnév. A világhírű francia író, Pierre MacOrlan írt fiatalkorában erotikus műveket ezen a néven. A Különös utakon (filmváltozatának főszerepét Jean Gabin alakította) és A matrózok dala szerzője az erotikus irodalom jóformán minden hagyományos témájába belekóstol. Némelyiket alaposan ki is tunkolja. A franciák kedvenc tárgya e nemben az elfenekelés. Blackeyes megtísztítja ezt a néha problematikus témát mindentől, ami súlyos, netán otromba. Hősei kellemes és szellemes hölgyek és urak - inkább hölgyek, mint urak -, a büntetések inkább játékszámba mennek. A gépírókisasszony és társai mentesek minden kegyetlenkedéstől és brutalitástól.

Paola Zannoner - Célvonal
Leo ​focista. Hideg és ködös reggeleken is hat óra negyvenkor kel, magára kapja a melegítőjét, belebújik az edzőcipőjébe, és végigfut az utcákon a park felé, majd a folyópartra. A suli nem érdekli, a lányokat unja, egész élete a délutáni fociedzések körül forog. Egy nap játékosmegfigyelő érkezik a meccsre. Leo úgy érzi, eljött a nagy lehetőség, hogy komoly csapathoz igazoljon. Ez a nap azonban egészen mást tartogat a fiú számára, olyan fordulatot, amely végül elhozza a barátok elismerését, a sportsikert és a szerelmet, ám mégsem úgy, ahogyan várta.

Géczi János - Vadnarancsok
A ​Vadnarancsok egy igazi könyvlegenda. A 80-as évek botránykönyve már megjelenése előtt óriási vihart kavart. Az akkor legszabadabb irodalmi folyóirat lapszámát az állampárt visszarendelte a piacról, és bezúzatta, a benne megjelent Vadnarancsok-részlet miatt. Irodalmi szociográfia Géczi János tollából. Négy élettörténet-rekonstrukció, négy fiatal sorsa, négy kudarcos élet. A társadalom mélyrétegeiben drogosok, prostituáltak, nimfomániások, melegek mozogtak, próbálták elkerülni a közösségi retorziókat, a megbélyegzést, a kirekesztést, az ellehetetlenülést. Géczi felkereste a kiszolgáltatottakat, beszélgetett velük, igyekezett megérteni, és megmutatni, mit látnak saját életükből ezek a kiúttalan figurák. Más volt még a társadalmi környezet, más a közösség tűréshatára, de a kirekesztés mintázatai pontosan ugyanazok, mint ma. Géczi János úttörő munkája élő, aktuális mű, amely a szereplők élettörténetén túl a nyugati típusú közösségek tűréshatárairól, deviancia-fogalmáról és könyörtelen gyűlölködéséről is nagyon pontos képet fest. „Ezerszer olvastam már újra. Nem tudom a mondanivaló, vagy a hangulat tart-e a markában, ha a kezembe veszem a könyvet, de mindenképpen több annál, mint amit elsőre láttatni enged.” (@cat3 – moly.hu)

Tampa
elérhető
15

Alissa Nutting - Tampa
A ​26 éves Celeste Price vonzereje teljében, egy gazdag családból származó jóképű rendőr feleségeként tanári állást kap Tampa város egyik középiskolájában. Sem a kollegák, sem a férj, sem a gyerekek nem sejtik, hogy Celeste egyetlen mozgatórugója, hogy kamasz fiúk közelében lehessen, és közülük válassza ki áldozatát. Jack Patrick naiv és szorongó fiú, aki csak most ismerkedik a testi örömökkel. Celeste hamar meglátja benne a tökéletes partnert, és minden nőiségét latba vetve viszonyt kezd vele. Tanítás utáni vad szex a parkolóban, titkos randevúk a családi házban, mialatt a fiút egyedül nevelő apa túlórázik, finom érintések a folyosón, és az egyre erősebb rettegés a lebukástól, a megaláztatástól, ezek jellemzik a kapcsolatot. Celeste azonban hideg fejjel mindennel számol, és amikor már nincs hová bújni, lelkifurdalás nélkül meglépi az elképzelhetetlent... A sötét humorral átszőtt, zavarba ejtően személyes és feszülten erotikus szöveg ítélet és moralizálás nélkül tárja elénk egy szociopata nő naplószerű vallomását a pubertás fiúk iránti éhségéről, egy szexuális aberráció természetrajzáról, és a tiltott testi gyönyörök és lopott percek birodalmáról. Celeste Price története nemcsak a hírekben egyre többször felbukkanó pedofil esetek lélektanába enged bepillantást, de egy végletekig álszent és betegesen önimádó társadalom fiatalság és szépség kultuszáról is lerántja a leplet.

Bryn Greenwood - Minden ​csúf és csodálatos dolog
Wavy ​ötéves korára már nagyon sok traumát szenvedett el. Nem hajlandó sem beszélni, sem mások előtt enni, mert kábítószerfüggő anyja mocskosnak tartja, ami a szájába kerül. Apja, a drogdíler Liam nem sokat törődik a családjával. Wavy egymaga küszködik, hogy iskolába tudjon járni és ellássa a kisöccsét, Donalt. Csak Kellen, Liam egyik embere mutat együttérzést és törődést Wavy irányában. A szeretetre éhes kislány és a sérült férfi egymásba szeretnek, és Wavy mindössze tizenhárom éves, amikor szexuális kapcsolatot kezdenek. Nagynénje pedofilnak bélyegzi Kellent, és kitartóan küzd, hogy elválassza őket egymástól. Wavy időközben felnő, és hihetetlen szívóssággal, minden akadályt legyőzve dolgozik azon, hogy ismét összekerülhessen a férfival. „Lírai és perzselően őszinte próza a szerelemről és a teherbírásról szóló, az elképzelhető legsivárabb környezetben. A regényirodalom legjobb darabjaihoz hasonlóan összezavar és kihívás elé állít, mivel kénytelenek vagyunk részvéttel tekinteni még a legesendőbb, felejthetetlen szereplőre is. Az első oldaltól az utolsóig lebilincselt.” – Patry Francis, háromszoros Pushcart Díj-jelölt „Kínzóan nyers, de gyönyörűen megírt könyv.Hipnotikus erejű történet a felnőtté válásról és szívszorító tragédia egyszerre. Greenwood érzelemdús prózája és gondosan megrajzolt karakterei azonnal megragadtak, és fogva tartottak. Még most is Wavyre gondolok, az ő csúf és csodálatos világára, pedig már régen elolvastam az utolsó oldalt is. – Jillian Cantor, író „Érzelmes húrokat pengető regény, olyan hihetetlen szereplőgárdával, amit nem egyhamar felejt el az olvasó. Bryn Greenwood egyéni hangjából és az emberi természet kivételes ismeretéből születik meg ez a lenyűgöző mese családról, veszteségről és szerelemről, amely olyan kiszámíthatatlan és ihletet adó, mint a szerelem maga. – Brunonia Barry, New York Times Bestselller –szerző, A csipkeolvasó írója „Bryn Greenwood regénye olyan jó, hogy az szinte fáj. Prózája szikár, pontos, elegáns, telis-tele beszédes részletekkel, – a visszafogott dialógus mindent leleplez.” – Robert Ferrigno, New York Times Bestselller-szerző, a Monkey Boyz, a Horse Latitudes és a Bérgyilkos-trilógia írója

Sierra Simone - A ​pap
Számtalan ​törvény van, melyeket egy lelkész nem szeghet meg. Nem nősülhet meg. Nem hagyhatja magára a gyülekezetét. Nem fordíthat hátat Istennek. Mindig e törvények szerint éltem. Egészen addig, míg ő be nem lépett az életembe. Akkor új szabályokat tanultam. Tyler Anselm Bellnek hívnak. Huszonkilenc éves vagyok. Hat hónappal ezelőtt megszegtem a cölibátusi fogadalmamat, a saját templomom oltárán, és Isten látja a lelkemet, újra megtenném. A nevem Tyler Anselm Bell, lelkész vagyok, és íme, a gyónásom.

Vladimir Nabokov - Lolita ​(angol)
In ​1954 Vladimir Nabokov asked one American publisher to consider "a firebomb that I have just finished putting together." The explosive device: Lolita, his morality play about a middle-aged European's obsession with a 12-year-old American girl. Two years later, the New York Times called it "great art." Other reviewers staked a higher moral ground (the editor of the London Sunday Express declaring it "the filthiest book I've ever read"). Since then, the sinuous novel has never ceased to astound. Even Nabokov was astonished by its place in the popular imagination. One biographer writes that "he was quite shocked when a little girl of eight or nine came to his door for candy on Halloween, dressed up by her parents as Lolita." And when it came time to casting the film, Nabokov declared, "Let them find a dwarfess!" The character Lolita's power now exists almost separately from the endlessly inventive novel. If only it were read as often as it is alluded to. Alfred Appel Jr., editor of the annotated edition, has appended some 900 notes, an exhaustive, good-humored introduction, and a recent preface in which he admits that the "reader familiar with Lolita can approach the apparatus as a separate unit, but the perspicacious student who keeps turning back and forth from text to Notes risks vertigo." No matter. The notes range from translations to the anatomical to the complex textual. Appel is also happy to point out the Great Punster's supposedly unintended word play: he defends the phrase "Beaver Eaters" as "a portmanteau of 'Beefeaters' (the yeoman of the British royal guard) and their beaver hats."

Pierre Louÿs - Egy ​anya és három lánya
A ​karóba ültetett Charlotte még olyanabb volt, mint előtte: még lágyabb, még nedvesebb, még szelídebb, még gyengédebben elomló. Egy kicsit visszahúzódtam, ami lehetővé tette, hogy szinte a hátára feküdjön rajtam, s ami lehetővé tette, hogy teljesen kitárja a combját. Megtapogattam magamat előtte: egész tó volt már. Eszembe jutott, hogy még nem is nyúlt magához, s hogy micsoda forrás tör majd fel az ujjai közül, ha befejezi. Remegései az első pillanatban megkezdődtek, amikor beléhatoltam, s nyolc vagy tíz percig tartottak, csúcspont és további változás nélkül. Nem törődött azzal, hogy elrejtse a gyönyörét, s ezért úgy kiabált, mint egy színésznő. Olyan lassan nyúlt magához, hogy a teste szinte mozdulatlannak tűnt, én pedig, megértvén, hogy a nyugodt kéjt szereti, meleg testében csak észrevétlen mozgásokat végeztem. A vége felé aggodalmaskodni kezdett, felém fordult, epekedő pillantást vetett rám, s gyengéden azt mondta: - Akarod, hogy beszéljek?

Németh Ványi Klári - Anarcsi ​Boszorkányok
Németh ​Ványi Klári regényének középpontjában a költő Czóbel Minka és a festő Helen Büttner tabukat döntögető kapcsolata áll. A 20. század elejének két művésze évtizedekig élt együtt Anarcson, ahol boszorkánytörténetek, legendák szereplőiként maradt fenn emlékük. A fiktív és dokumentumelemeket is tartalmazó regény úgy beszél provokatív módon a nőiség kérdéséről, hogy közben a mindenkori környezet sajátos érthetetlensége, életmódja, története is láthatóvá válik olykor parodisztikus, olykor drámai módon.

Clément Brunoy - Salyne
Egy ​vagány kis csaj, Salyne abból él, hogy miniszoknyában Strauss-keringőket játszik hegedűjén párizsi mulatókban. Szép és szabad, maga választja meg kedveseit, nem ismer függőséget. Mígnem egy napon egy filmcsillag, egy világsztár egy százfrankos bankjegyet vet oda neki, csak hogy hagyja már abba a cincogást. Ezzel veszi kezdetét az elragadó, vidám háborúság egy világhírű művész és egy bátor kis párizsi csaj közt. Hogy ebben a kalandokban, erotikus intermezzókban bővelkedő viadalban csakis a híres művésznek lehetnek esélyei? Lehetséges, bár kétséges!

Tabitha Suzuma - Forbidden ​- Kimondhatatlan
A ​szerelem nem ismer határokat… Lochant és Mayát a testvéri szálakon túl mindig is mély barátság fűzte egymáshoz. Mivel alkoholista anyjukra nem számíthatnak, közösen nevelik három kisebb testvérüket. Ez a megpróbáltatásokkal teli élet – és a köztük lévő tökéletes összhang – a megszokottnál jóval közelebb hozza őket egymáshoz. Olyan közel, hogy végül egymásba szeretnek. Lochan és Maya tudja, hogy a kapcsolatuk vállalhatatlan, és nem folytatódhat tovább. Ám tehetetlenek, mert amit éreznek, az semmihez sem fogható...

Swati Avasthi - Ököl/Jog
A ​tizenhat éves Jace Witherspoon apja keze által átrendezett arccal régen látott testvére küszöbéhez ér 3,84 dollárral és egy titokkal. Megpróbál tovább lépni, új barátokat, új iskolát és új munkát találni, de hiába minden, ha nem képes elfelejteni, amit maga mögött hagyott. Édesanyját még mindig markában tartja az apja. És volt barátnője egy titkot őriz - ki tudja meddig. Kiderül, hogy vannak dolgok, amiktől nem lehet csak úgy elsétálni. - Swathi Awasthi lebilincselő képet fest arról, hogy mi történik utána. Miután, azt mondod, elég, miután lelépsz hogyan kezdj el ismét élni? Az olvasó egész biztosan nem tudja abbahagyni ezt a letehetetlen könyvet.

Pauline Réage - O ​története
O-t, ​a független párizsi lányt, kedvese autóba ülteti, elveszi tőle bugyiját és harisnyatartóját, s közli vele, hogy ezeket többé nem viselheti. Elviszi egy kastélyba, ahol O-t meztelenre vetkőztetik, megerőszakolják, kikötözik és megkorbácsolják. Elmondják neki, hogy ezt ezentúl bárki megteheti vele, s ha vét a szigorú rend ellen, azt vesszőzéssel büntetik; de ettől függetlenül is mindennap megkorbácsolják. Föltéve, ha beleegyezik. És O, a független, szabad lény, beleegyezik. Így kezdődik a huszadik századi francia irodalom kétségkívül legnagyobb hatású regénye. Pauline Réage - akinek a kiléte mindmáig a francia kultúra egyik jól őrzött titka - ötvözi az évszázados hagyományokra visszatekinthető francia erotikus elbeszélést a huszadik század döbbenetével: miért vállal szenvedést és mártíromságot az ember egy nemes eszmével álcázott aljas ügyben.

Arnaldur Indriðason - Vérvonal
Reykjavíki ​lakásán gyilkosság áldozata lesz egy idős férfi. Erlendur, a nyomozó különös üzenetet talál a holttesten, s egy fiók mélyéről előkerülő, elmosódott fotó is gyanús a számára. Erlendurnak nem sokat kell kutakodnia a halott férfi múltjában, hogy kiderüljön: negyven évvel ezelőtt valaki feljelentette nemi erőszakért. De van-e valami köze ennek a régi, nem bizonyított ügynek ahhoz, hogy betörték a koponyáját? Hiszen egy, az idős ember által esetleg tetten ért besurranó tolvaj is lehetett a gyilkos. Erlendurnak régi, fájó sebeket kell feltépnie a válaszért, miközben magánéletében is épp elég az elrendeznivaló.

Gordon Grimley - Beatrice
Meghitt ​vidéki táj valahol Angliában, nagybácsi, nagynéni, istállók, inasok, lovak és batárok a régi szép viktoriánus idők visszaálmodott hangulatában veszi kezdetét Beatrice kiképzése. Gordon Grimley regénye a gyönyörök brit világbirodalmába vezeti el vágyva vágyó hősnőjét, és társait, Caroline-t, Jennyt, Arabellát és a többieket. S miközben az ábrándos fiatal asszonyból igazi úrnő lesz, fokról fokra tárul fel a ködös Albion erotikája, a gyönyőr kulcsszavai, szakrális jelenetei, fénye és homálya. A Beatrice magának a szerelem illatának, ezerféleségének, a kínból nyert kéjnek a breviáriuma.

Filoz%c3%b3fus_ter%c3%a9z
A ​filozófus Teréz Ismeretlen szerző
15

Ismeretlen szerző - A ​filozófus Teréz
A ​filozófus Teréz magyarul - ez talán könyvkiadásunk legrégibb adóssága. Csakhogy Teréz nem tanult bölcselő, nagy szakállú metafizikusok leszármazottja. Jámbor és jól nevelt ifjú hölgy ő, akit utolér a lányok örök végzete: a szerelem. Ebbéli emlékeit osztja meg a gróffal - a gróf szerepében az olvasóval -, elregélve és bölcsen magyarázva bűnt és erényt, mindent amit egy nyitott füllel és szemmel a világot járó lány csak megél, vagy a kulcslyukon - kiles! A filozofálgató Teréz voltaképpen szerelmi szabadságharcát vívja egy olyan világban, ahol - miként ő maga mondja - "négy világrészt ismerünk"! Réges-régen tehát, amikor ősanyáink, őskisasszonyaink még földet seprő ruhát viseltek, s hozzá hetyke kalapocskát tettek. A filozófus Teréz a francia erotikus irodalom fő könyve. Egyetemi tananyag, Párizsban meg lehet bukni belőle. Sorsa változatos, hosszú ideig másolatokban, furfangos kiadásokban terjedt, míg végül elérte őt is a híres könyvek sorsa: filmvászonra került. De nem ám akárhogyan! Nem mint a történet, amit Teréz elbeszél, hanem mint a könyv, amit a mozi hőse, egy zsenge lány szorongat, babusgat, s vele, a könyvvel jut el a boldog beteljesedésig.

Camilo José Cela - Az ​archidoniai bájdorong páratlan és dicsőséges hőstette
A ​spanyol kisvárost, Archidonát hideg zuhanyként...ámbátor inkább meleg zuhanyként éri a hír, miszerint egy moziban egy vállalkozó kedvű lány kiemeli rejtekéből azt, ami csak férfiaknak van, s addig babusgatja a jótékony mozisötétben, mígnem, túláradván, nyakon nem loccsantja a két sorral hátrább ülőket. Botrány, bíróság! A törvény lesújt a vétkesekre, ez azonban nemhogy csorbítaná, inkább növeli a spanyol férfiúk diadalmát. Ódák születnek a spanyol férfiasság újabb megmutatkozásáról! Camilo José Celát 1989-ben Nobel-díjjal tüntették ki. Talán nem ezért a játékos művéért. De ezért is megérdemelte volna!

Michela Murgia - Accabadora ​- A lélekanya
Vajon ​miért vette magához Bonaria Urrai, az idős varrónő, Mariát? - kérdezgették egymástól Soreni lakói, de választ senkitől sem kaptak. Ha az öregasszony és a kislány végigment együtt a falun, rosszindulatú megjegyzések röpködtek a nyomukban, pedig együttélésüknek egyszerű magyarázata volt: Bonaria néni azért fogadta örökbe a kislányt, hogy felnevelje és örökösévé tegye, majd legyen mellette valaki, aki gondoskodik róla, amikor ő szorul támogatásra. Maria, aki egy özvegyasszony negyedik lányaként megszokta, hogy a gyerekek közt ő az ,,utolsó", nem győz csodálkozni, hogy az idős varrónő milyen odaadással és figyelemmel veszi körül, és otthont és jövőt kínálva fel neki. Mégis, ebben a feketébe öltözött öregasszonyban és végtelen csöndjeiben titok lappang: Maria észreveszi, hogy Bonaria néni egyes éjszakákon eltűnik, és ráérez, hogy a Néni valami - az élettel és a halállal kapcsolatos - ősrégi tudás birtokában lehet. Michela Murgia könyvének nyelvezete tömör és költői, melynek segítségével a regény tabutémáját leegyszerűsítés nélkül bontja ki. Megfelelő szavakat talál a jelen kérdéseihez is, miközben egy távoli világról, és annak titkos, belső egyensúlyáról mesél, mely világban a feltett kérdésekre még egyszerű és világos volt a válasz.

Révai Gábor - Beszélgetések ​az elmúlásról
Az ​én jelszavam, hogy ,,Halottnak kuss!". Ami alatt azt értem, hogy aki meghal, az ne szóljon bele, hogy mi lesz utána. Csányi Vilmos Az eutanázia egyértelműen pártolandó. Természetesen arra vigyázni kell, hogy ne öldössék az embereket ezzel az ürüggyel. Vekerdy Tamás Két elismert magyar gondolkodó és közéleti személyiség Révai Gábor írónak vallott az egyik legszemélyesebb és leginkább tabunak számító, de mindenkit foglalkoztató témáról: a halálról. Csányi és Vekerdy személyesen nem ismerik egymást, így megfontolandó, ugyanakkor gyakran provokatív nézeteik a kérdező közvetítésével, látatlanban csapnak össze. Bár a beszélgetések apropója az elmúlás, a két vitapartner az élet legnagyobb kérdéseit ugyanúgy érinti, mint azok hétköznapi vonatkozásait. És mi más is adhatna mindennek keretet, mint egy tartalmas beszélgetés?

Tiffanyreisz_aszent
elérhető
7

Tiffany Reisz - A ​szent
Eleanor ​Schreiber egy zavarodott, zabolátlan tizenéves lány, aki megesküszik, hogy soha többé nem lép templomba. A lázadó tini azonban találkozik Stearns atyával, aki örökre megváltoztatja az életét. Már semmi nem állhat annak útjába, hogy az legyen, amit a sorsa diktál neki: Nora Sutherlin, az ismert erotikus regényíró, egyben Manhattan legismertebb dominája...

Szurovecz Kitti - A ​kisemmizett angyal
A ​tizenhat éves Mia, a Nyírségből származó szegény lány prostitúcióra kényszerül. Panka, a jómódú budai vállalkozók hasonló korú lánya emberkereskedők karmai közé kerül. A két lány közös kálváriája egy nyolcadik kerületi garzonban kezdődik. A rabságban mély barátság szövődik közöttük, Mia el is határozza, hogy megszökteti Pankát, még mielőtt elvinnék őt külföldre. Az események azonban nem várt fordulatot vesznek, így Mia hamarosan az üldözöttek listájára kerül. Szurovecz Kitti izgalmas, megdöbbentő története bár fikció, megtörtént eseményeken alapul. Vajon milyen a hazai emberkereskedelem és a szervezett prostitúció? Honnan szerzik be a lányokat? Milyen esélye van egy nagyon szegény és egy tehetős fiatalkorúnak ugyanolyan körülmények között? Mi történik, ha megromlik az egészségük, vagy felmerül egy váratlan probléma? Van bármiféle kiút? Ki lehet szállni? Ki segíthet?

Kollekciók