Ajax-loader

'média' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Vágvölgyi B. András - Tokyo ​Underground
"[Vágvölgyi] ​Kalandozásainak föltétlenül legsikeresebb vállalkozása a Tokyo Underground, ahol a cél a japán tömegkultúra különböző színtereinek bemutatása, mégpedig pimasz mód, könyörtelenül realista bemutatása, nem múló értéke pedig az, ahogy e szemrevétel, e mozaikszerű felvillantás, megjelenítés, dokumentálás közben Vágvölgyinek sikerül - egyszerre lazán ömlő és tűpontos írásmódjának kavargó, áradó, gyakran röhögtető szellemességével a Japánról úgy általában mit sem sejtő olvasót fokozatosan abba az egyre határozottabb állapotba hozni, amelynek köszönhetően oldalról oldalra, ügyről ügyre, témáról témára egyre élesebb lesz benne a kép egy rendkívüli országról, és mintegy alakot kap tudatában és érzékeiben a mai Japán utánozhatatlan karaktere. Vágvölgyi képes rá, hogy olvasóját ne csupán tudással vértezze fel, melyről épp maga állítja nagyon helyesen és követendő öniróniával, hogy az bizony állandó, folytonos korrekcióra szorul, hanem hogy ezen túl valódi érdeklődést keltsen benne az iránt, ami ezt az olvasót korábban nem is érdekelte, vagy aminek kapcsán beérte szánalmas előítélek alacsonyrendű színvonalával, hogy mi is tehát, ami valóban: Japán, azaz hogy mikor nem tévedünk nagyon nagyot, ha ennek a maga tradícióinak és ultramodernitásának morbid őrlése közt vergődő különleges övezetnek magunkban a végén valami nevet próbálunk adni. Vágvölgyi rengeteget tud a választott tárgyról, és amit tud, azt azonnal történelmi, politikai, kulturális összefüggések egész hálójába vonja, így ha az aktuális tömegkultúra egyedi eseteit veszi számba, és épp a tömegfilmről, a játék tömeges őrületéről, a mangáról, a politikai anarchizmusról, a vallásos szektariánizmusról, az építészetről, a mai gésaiparról, a szexbiznisz hajmeresztő rendszeréről, a cyborgéletmódról, az animéről, a kortárs zenéről, a televízióról stb. stb.ír, akkor még csinál valamit az olvasójával: belevonja ugyanis egy személyes történetbe, s ami még fontosabb: a szó leghevesebb értelmében dikciójának nagy iramával belesodorja az élménybe, valami felfejthetetlen homályba, amelyben Japán katonabakancsainak csattogását csak a no-szinészek és a gésák leheletfinom lépteinek nesze nyomja el." (Krasznahorkai László; Forrás: ulpiushaz.hu)

Kálmán Olga - Egyenes ​beszéd
Megszállott ​vagy pusztán a hivatásának szerelmese? Szíve mélyéig kőkemény vagy csak nem tűri a hazudozást? Hogyan dolgozik a legismertebb és szakmailag legelismertebb magyar televíziós újságíró, akitől minden beszélgetőpartnere tart, még ha éppen miniszterelnökként egy országot vezet is? Vele beszélgetni megtiszteltetés. Őt kérdezni kihívás. Olvasni a könyvet, amit írt, rendkívül tartalmas, de végső soron szórakozás. Vitriolos humora, metsző éleslátása, rendíthetetlen tudásvágya köszön vissza ezekről a lapokról, melyek olyan gyorsan peregnek egymás után, mint riportjai estéről estére a tévé képernyőjén. "Fölkészült, munkás, tisztességes, szenvedélyes, vagyis valóságos újságíró, ilyenből azért nem sok van ebben az országban. Vajon miket mond a könyvében? Ez akkor is érdekes, fontos, ha egyetértünk vele, és akkor is, ha nem. És akkor is, ha hol igen, hol nem. És úgy tűnik, más eset nincs." - Esterházy Péter „Manapság a politikát divat az ördögtől valónak titulálni. A közvélekedés szerint ez leginkább egy úri huncutság, a kiváltságosok játéka, méghozzá igen drága játéka. A lapokat maguknak osztják, a földi halandók pedig nem látnak bele a kártyákba. Nos, igen, nekem megadatott, hogy belelássak a pakliba estéről, estére. Mit látok, mit tudok, mit mondanak a politikusok adás előtt, után, vannak-e kérések, alkuk? – hosszú lenne leírni a húsz év felém érkezett kérdéseit. De akkor most tessék, itt vannak a lapok, szétterítve, Önök előtt.” Kálmán Olga

Hunter S. Thompson - Rumnapló
Paul ​Kemp, a kiégett, alkoholista újságíró egy New York-i kocsmában iszogatva döbben rá, mennyire torkig van a szürke és esős metropolisszal, ezért úgy dönt, szedi a sátorfáját, és elhúz a napfényes Puerto Ricóba. Kemp túrája pillanatok alatt meredek zuhanórepülésbe csap át, miután elhelyezkedik San Juan angol nyelvű napilapjánál, és nekilát, hogy halálra igya magát. A szigeten ez pofonegyszerűnek tűnik, hiszen a rum alig drágább, mint az ivóvíz, és mindig akad kivel inni. A szerkesztőség lecsúszott piásokból, megrögzött naplopókból és eszelős zugfirkászokból áll, akik bármit megtesznek, hogy ne kelljen melózniuk. Nem csoda, hogy balhé balhét követ, a srácok egyre többször keverednek összetűzésbe a helyi erőkkel és a rendőrséggel. És hogy a képlet ne legyen ilyen egyszerű, Kemp viszonyt kezd az egyik haverja barátnőjével. Az akkoriban sportújságíróként dolgozó Hunter S. Thompson 1960-ban New Yorkból Puerto Ricóba utazott, és állást vállalt egy helyi lapnál. Életének erről a zűrös időszakáról szól első regénye, a "Rumnapló", amelyet huszonegynéhány évesen, egy évtizeddel a kultikussá vált "Félelem és reszketés Las Vegasban" sikere előtt kezdett el írni, de amely csak 1998-ban jelent meg. A gonzo-újságírás atyjaként ismert Thompson a későbbi műveihez képest hagyományosabb szerkezetű és hangvételű regényt írt, amelyben azonban már megtalálhatók a később védjegyévé vált, semmivel össze nem téveszthető gonzo-stílus csírái és világsikert hozó regényeinek témái. A regényből film is készült Johnny Depp főszereplésével, melyet december 1-jétől vetítenek a hazai mozikban.

Tom Rose - Mindenki ​szereti a bálnákat
Alaszka ​partjai mellett, ha túl korán jön a tél, szinte minden évben a jégtakaró alatt marad néhány szürke bálna. Mivel a jég miatt nem képesek a felszínre jutni, hogy levegőt vegyenek, a biztos halál vár rájuk. 1988 őszének végén is ez történt: három fiatal bálna nem mert, vagy nem tudott délre vonulni a többiekkel, és hirtelen azon kapták magukat, hogy már csupán néhány apró léken keresztül vehetnek levegőt. Az esemény érdekes módon magára vonta a médiumok figyelmét, és ennek köszönhetően a világ minden lakója folyamatosan értesülhetett a három bálnával kapcsolatos fejleményekről. Addig példátlan összefogásra került sor az állatok megmentése érdekében; olyan személyek és csoportok álltak egymás mellé a közös ügyért, amelyek között máskor élesek az ellentétek. Környezetvédők fogtak össze az olajtársaságok vezetőivel, eszkimók az amerikai haditengerészettel, hétköznapi emberek és politikusok - még az amerikai elnök, Ronald Reagan, és a szovjet főtitkár, Mihail Gorbacsov is támogatta a közös erőfeszítéseket, amelyeket a két nemzet tett a fantasztikus és intelligens lények, a szürke bálnák kiszabadításáért. Megható történet arról, hogy bármit, a világon bármit elérhetünk, ha félretesszük ellentéteinket, és egy emberként küzdünk a közös célért.

Leiner Laura - Késtél
Budai ​Rebeka élete tizenhat évesen fenekestül felfordult, amikor posztolt a barátja falára egy szemrehányó, egy szál gitáros dalt, a Késtélt. Azóta ő Bexi, aki immár a második lemezén dolgozik, a dal ugyanis óriási sláger lett és országos hírnevet hozott számára. Körte, a tetoválóművészből avanzsált menedzser épp egy tévés fellépést szervezett le a Pop/Rock sztár leszek! döntőjébe, ahol Beki a legesélyesebb versenyző duettpartnere lesz. Nagy Márk nemcsak az énekhangjával, hanem külsejével is belopta magát a női nézők szívébe, de Bekivel már nehezebb dolga lesz...

Leiner Laura - Hullócsillag
Már ​bő egy év eltelt azóta, hogy Budai Rebeka posztolta barátjának a Késtélt, és ezzel immár Bexiként berobbant a köztudatba. Azóta megjelent második lemeze, az Offline, melynek sikere végleg kiírta Bexit az egyslágeres előadók sorából. Úgy tűnik, Gerivel is rendeződhetnek a dolgaik, bár ezt Körte, Lili, Anti és a Fogd be Aszád eszement (nevű) tagjai egy emberként elítélik. És persze ott van még Ő is. Nagy Márk, akinek a Pop/Rock sztár leszek! döntője után nagyobb szüksége van a barátaira, mint valaha.

Bárdos András - Vágó ​István - Kinyitom a számat!
Amikor ​2010 októberében befejeztük a könyvet, átolvastuk, azután megbeszéltünk a Vágó-villában egy utolsó találkozót. Fotóst is hívtunk, a kép ott található a könyv hátoldalán. Békés kép. Barátságos. Pedig a beszélgetés cseppet sem volt az. Vágó ugyanis némi bevezető, némi magyarázat után azt javasolta, hogy a könyv ne jelenjen meg. - Talán jobb lenne mindannyiunknak. Nekem feltétlenül - mondta. Így kezdődik az epilógus, mellyel e könyv bővült három hónappal a megjelenés után. A könyv, melyben Vágó zavarba ejtő őszinteséggel vallott tévés múltjáról, a pénzhez való speciális viszonyáról, arról, hogyan került a politika közelébe, és hogy miért nem lett végül politikus. Igaza lett. Néhány nappal a könyv megjelenése után ugyanis állás nélkül maradt. Órák alatt minden megváltozott körülötte, csak őszintesége változatlan! Egy új könyv, a régi tartalommal és több új fejezettel: mi történt azóta Vágó Istvánnal? Miért rúgták ki, hogyan reagáltak a hozzá közel állók, és hogyan azok, akiket megsértett a könyvben? _Bárdos András_

Obersovszky Péter - Öljétek ​meg Tévémacit!
Bukott ​dívák, hazudozók és píárpolitikusok özönlötték el a közéletet. Kik ők, miért tesznek úgy, ahogy tesznek, mi tette ilyenné őket - erről írtam. A hasonló könyveket úgy szokták kezdeni, hogy kijelentik: nincs már bennem indulat, írásomat nem a személyes érzések diktálták. Az olvasó ebből tudja, hogy a szerzőt nagyon is az indulat és a személyes érzés vezérelte. Nem szeretem a képmutatást, úgyhogy jobb felvállalni a valóságot. Könyvemet igenis a harag diktálta. A harag azokkal szemben, akik hazudnak, akik vásári komédiává züllesztik a közéletet. A fél életemet keserítették meg. Hazugok keze alá dolgoztam, hazugságot építettem, pedig nem volt szándékomban és nem csak én jártam így. Nem gondolom, hogy az odamondástól megváltozik a világ, de ha valamitől változik, az mégiscsak az őszintén elmondott vélemény...

Sebestyén Balázs - Szigorúan ​bizalmas
Hogyan ​lehetünk szerethetők? Mit kezdjünk a vágyainkkal? Legyőzhetjük-e féltékenységünket? Mi történik a halálunk után? Sokan talán meglepődnek, hogy ezekre a kérdésekre Sebestyén Balázs keresi a választ. Ez a könyv elsősorban az emberek problémáiról szól. Azokról, akikkel találkozott, s akik megnyíltak előtte. Vannak közöttük híresek és ismeretlen ismerősök egyaránt. Balázs könyve közös dolgainkról mesél. Félelmekről és kétségekről, amelyekkel nap mint nap szembesülünk. Mégsem szomorú olvasmány, épp ellenkezőleg remény sugárzik belőle. Ahogy Balázs fogalmazta: "Szeretném, ha sokan vigaszt merítenének ebből a könyvből, elgondolkodnának rajta, és meghallanák az üzenetemet: NEM VAGY EGYEDÜL!!!"

Bernard Goldberg - Médiahazugságok
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bret Easton Ellis - Amerikai ​psycho
Irodalmi ​alkotás nagyon ritkán képes olyan világraszóló botrányt kelteni, amilyen az Amerikai Psychót övezte. Kiadók, amelyek már szerződést kötöttek a mű megjelentetésére, és előlegképpen súlyos összegeket fizettek a ki Ellisnek, sorra visszakoztak, és elálltak a publikálástól. Ez a könyv nemegyszer átlépi az elviselhetőség küszöbét. Amit írója a perverzió és az erőszak tombolásáról elgondol és leír, az kívül esik a normális ember felfogóképességének és erkölcsi érzékének határain. Amit azonban ezzel közöl, az értelmezhető és megítélhető: megrendít, felkavar, s könyörtelenül szembesít egy olyan világgal, amelyre - ha mégoly kelletlenül is - ráismerünk. A regény főalakja Pat Bateman, huszonhat éves yuppie a Wall Streetről; intelligens, jóképű, elegáns és gazdag fiatalember. Lételeme a csillogó felszín: a legdivatosabb és legdrágább holmikban jár, a legfelkapottabb éttermekben vacsorázik barátaival és soros barátnőivel, ízlése ételben-italban főúri, fényűző lakása tömve a csúcstechnológiát képviselő szórakoztató-elektronikai szerkentyűkkel, véleménye a zenétől a politikáig mindenről naprakész. De Bateman valójában értéket, mértéket nem ismerő pszichopata szörnyeteg, aki a belsejében tátongó űrtől szexorgiákkal, egyre rafináltabb kéjgyilkosságokkal, sőt kannibalizmussal igyekszik menekülni - mindhiába. A nyolcvanas évek második fele óta nemzedékének legjelentősebb írójaként számon tartott Bret Easton Ellis könyvének lapjain az amerikai álom helyébe lidérces rémálom lép: az Amerikai Psycho egy irányt vesztett, erőszakban tobzódó, anyagiasságba fulladó kultúra egyöntetűen sötét, kiutat nem mutató, döbbenetes erejű látomása.

N%c3%a9lk%c3%bcled-instasize
elérhető
18

Leiner Laura - Nélküled
Bexi ​és Nagy Márk története sosem volt egyszerű. Az, hogy Márk leütötte Beki exét egy tévéműsor kellős közepén, nem sokat segített a kapcsolatukon, sőt. Vajon lehet újra Berk, esetleg Márxi, vagy a Fogd be Aszád tagjai újabb vicces párneveken törhetik a fejüket? És hogyan fog hatni mindez Körte, Evelin és Aszádék, Anti és a trágár csellista jól összeszokott csapatára? Van helye köztük újabb embereknek is, vagy végleg széthull a társaságuk?

Anthony R. Pratkanis - Elliot Aronson - A ​rábeszélőgép
Hogyan ​hirdessünk hatásosan? Hogyan védekezzünk a hatásos hirdetések ellen? Hogyan adjunk el jó terméket? Hogyan adjunk el rossz terméket? Hogyan álljunk ellen a kísértésnek, hogy megvegyük azokat a jó vagy rossz termékeket, amelyeket mindenáron ránk akarnak tukmálni? Hogyan adjunk el jó politikust? Hogyan adjunk el rossz politikust? Hogyan ne vegyük meg azokat a politikusokat, akiket mindenáron ránk akarnak tukmálni? Hogyan tartsunk hatásos beszédeket értekezleteken, gyűléseken vagy akár családi körben? Hogyan ragaszkodjunk álláspontunkhoz az értekezleteken, gyűléseken vagy akár családi körben tartott hatásos beszédek ellenére? Hogyan vegyünk rá másokat olyasmire, ami eszük ágában se volna? Hogyan ne vegyük rá önmagunkat olyasmire, ami eszünk ágában se volna? Hogyan válhat a nevelés propagandává? Hogyan válhat a propaganda neveléssé? Hogyan manipulálhatjuk embertársainkat? Hogyan állhatunk ellen a manipulációnak és a manipulátoroknak? Hogyan növelhető egy politikus vagy egy párt hitelessége? Hogyan láthatunk át a politikusok és a pártok hitelességét növelő trükkökön? Hogyan használhatjuk ki az emberek bűntudatát, szorongásait és félelmeit? Hogyan hányhatunk fittyet a bűntudatunkat, szorongásainkat vagy félelmeinket kihasználókra? Hogyan szervezhetünk hatásos kampányt? Hogyan állhatunk ellen a hatásos kampánynak? E könyv a fenti kérdésekre keresi (és gyakran találja meg) a választ. A két amerikai szerző világhírű szociálpszichológus. Tudományáguk azt kutatja: hogyan viselkedik az ember csapatban, csordában, kis és nagy közösségben - egyszóval: társadalomban. Aronson főműve, A társas lény, Magyarországon is nagy siker volt, négy kiadásban fogyott el. A rábeszélőgép egyszerre szórakoztató olvasmány és közhasznú kézikönyv a meggyőzés mindennapos mesterségéről, annak elméletéről és gyakorlatáról; élvezetes stílusban, a témába vágó karikatúrákkal.

Covers_218561
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Vége ​a Gutenberg-galaxisnak?
Van-e ​még jövője a nyomtatott betűnek, a könyvnek, az Írásbeli kultúrának televízió-faló korunkban? A tömegkommunikációs eszközök dömpingje nem nyeli-e el végképp magát a kommunikációt? Hadat üzen-e egymásnak a humán műveltség és az elektronikus közlési ipar? Felbomlik-e tehát a Gutenberg-galaxis? Ezeket a kérdéseket tette fel frappánsan, vitára ingerlően életművében (leghatásosabban alapkönyvében, A Gutenberg-galaxisban) a kanadai Marshall McLuhan. Neki köszönhető, hogy napjainkban másként látjuk az olvasó, a televíziónéző, a szórakozó-művelődő embert, magát az Embert, mint korábban. A magyar olvasók eddig csak McLuhan műveinek töredékeihez juthattak hozzá. Rendkívül fontos, hogy alapvető hipotéziseit az egyetlen autentikus forrásból, tőle magától ismerjük meg, és ugyanakkor folyamatosan szembesítsük a legjelentősebb kritikai reflexiókkal. Kötetünk válogatója és szerkesztője Halász László pszichológus, akinek korábbi munkái (a többi között A képernyő tekintete, Vizsgálatok az irodalmi mű pszichológiai közvetítéséről, Az olvasás: nyomozás és felfedezés) általános érdeklődést és elismerést váltottak ki. A pro és kontra sorozatban megjelenő kötetünket az új észlelési modellre építő, maga McLuhan által tipografizált illusztrációk teszik színesebbé.

Leo - 152 ​nap társas magány
Senkit ​sem szeretnék megbántani ezzel a könyvvel. De fogok. Tudom előre. Vannak dolgok, amelyeket hiába is "csomagolnék", hiába fogalmaznám óvatosan, szíven ütnek majd mindenkit. Nem kérhetek előre bocsánatot mindenkitől, azért, ahogy emlékezem a történtekre. Ez a könyv nem hiteles villanapló. Az én gondolataimról, az én személyes élményeimről szól. Úgyis mondhatnám, hogy az én szemüvegemen keresztül szemléli az eseményeket. Egyfajta "Leo szerint a Világ (a Való)". Azaz mégsem. Egyrészt, mert ezt a könyvet csak részben Leo jegyzi. Ugyanannyi része van benne Nagy Zsoltnak is. Aki valójában voltam, vagyok, leszek, akkor is, amikor ez a 152 nap már megfakul az emlékekben. Az enyémben is, bármilyen lehetetlennek is tűnik ez momentán. Hiszen akárhogy is tagadnám, ez a 152 nap fenekestől felforgatta az életemet. Vagy legalábbis alaposan megváltoztatta. Másképp öltözködöm, másként telnek a napjaim, sok mindent talán másképp is gondolok. Szóval nem szeretnék háborút indítani. Egyszerűen csak leírom, hogy én, Leo, azaz Nagy Zsolt, hogy láttam a dolgokat. És ehhez jogom van. Ha bárki az érintettek közül úgy érzi, hogy hamis képet festek róla, a társainkról, az eseményekről, arra biztatom, vágjon bele ő is! Ragadjon tollat, vagy üljön számítógéphez és nyugodtan írja meg az ő hiteles történetét. Ez az én történetem. Gondolatok, a benti és a kinti életemből. 152 nap társas magány.

829582_5
elérhető
6

Bárdos András - Show
Minden, ​amit a showbusiness világáról hittél - hiúság, gyűlölet, féltékenység, korrupció, drog, alkohol, hangos sikerek és zajos bukások - igaz! Persze, speciális, magyar módon... Bárdos András könyvében keveredik elképzelt és valódi világ: nehezen azonosítható figurák, nevükön nevezett, mindenki által ismert szereplőkkel. Megtörtént helyzetek a fikcióval. Olyan kíméletlen őszinteséggel, ugyanakkor megértő együttérzéssel, mutatja be a hazai showbusinesst, a hírességek világát, a bulvárt, a politikát, és mindezek összefonódását, hogy az olvasó a végén már azt sem tudja eldönteni: sírjon vagy nevessen inkább. De a szerző dönt. Jóízűen kineveti a közeget, sőt, a történet során fel-feltűnő önmagát is...

Tim O'Sullivan - Brian Dutton - Philip Rayner - Médiaismeret
A ​média egyszerre áldás és átok. Szinte már csak az tűnik igazán valóságosnak, fontosnak és értékesnek, amit a televízió közvetít, az újság megír vagy amiről a rádióban hallunk. A média világa életünk része és ekképpen mi is egyre inkább részesei leszünk a média világának. Bárhogy is vélekedünk azonban a médiáról, nem lehet nem tudomást venni a tömegkommunikáció egyre növekvő társadalmi szerepéről. Magyarország a legújabb kutatások szerint átlagosan napi 249(!) perccel - az USA-t és Mexikót követve - dobogós helyen áll a tévénézésre fordított napi időmennyiség tekintetében. Felnőtt és gyerek, fiatal és öreg, jómódú és nincstelen, városi és falusi összesen több mint négy órát tölt el a televízió előtt. Akár akarjuk, akár nem, együtt kell élnünk a médiával átitatott környezettel. A képernyő lényegében kikapcsolhatatlan. A média tudomány, jelenség, maholnap iskolai tantárgy. Ezért jelentetjük meg ezt a rendkívül izgalmas, értékes, szinte le sem tehető kötetet, mely a Korona Kiadó tankönyvsorozatának (is) része. Ajánljuk minden középiskolásnak, illetve kommunikáció szakra készülőnek, de annak is, akit egyszerűen csak elbűvöl és magával ragad vagy éppen erősen taszít korunk meghatározó jelensége: a médiatelítettség.

Jelensokk-b1_webre-450x600
elérhető
12

Douglas Rushkoff - Jelensokk
Ez ​az a pillanat, amelyre mind ez idáig vártunk, de úgy tűnik, nincs időnk megélni e pillanatot. Ehelyett a folyamatos készenlét állapotában veszteglünk, és elborít bennünket a mindig bekapcsolt, élőben sugárzott valóság, amelyet emberi valónk, testünk és lelkünk soha nem lesz képes belakni. Van azonban választásunk egyénekként és közösségekként is. Megpróbálhatjuk átverekedni magunkat az információ ostromló áradatán és beszállhatunk önmagunk utolérésének végeláthatatlan játékába. De választhatjuk azt is, hogy a jelenben élünk: sms-ezés helyett szemkontaktus; gyorsaság helyett minőség; a digitális tökéletesség helyett pedig emberi gyengeségek. Douglas Rushkoff médiateoretikus mindazoknak reményt nyújt, akik megpróbálják meghaladni a hamis mostot: látszatra össze nem illő eseményeket és folyamatokat sző egybe, gazdag, árnyalt képet adva arról, hogyan érinti biológiai működésünket, viselkedésünket, politikai körülményeinket és kultúránkat a létezés az örökkévaló jelenben.

Ismeretlen szerző - A ​közszolgálatiság újrafogalmazása a digitális forradalom küszöbén
"(...) ​Milyen további területvesztéssel jár majd az egyre nagyobb technológiai és tartalmi kínálat, a médiakonvergencia a hagyományos médiumok számára, és milyen átalakulást kényszerít ki belőlük az életben maradás érdekében? Ebben a konvergencia által áthatott világban van-e még jelentése azoknak a szavaknak, hogy "televízió", "rádió", "közszolgálatiság"? És mi is valójában a közszolgálati: a csatorna vagy a műsor? Figyelembe kell-e venni a nézettséget, hallgatottságot? Meddig irányíthatja a szabad piac a tartalmat, és hol indokolt az állam szerepvállalása? Aligha kell bizonygatnom, hogy ebben a folyamatos és kemény versenynek kitett szakmában mennyire fontos, hogy a változások felkészülten érjenek minket, és a szabályozás, az üzleti folyamatok vagy éppen a műsorkészítés is módosuljon az új ismereteknek, megváltozott körülményeknek vagy megszerzett gyakorlati tapasztalatoknak megfelelően. Őszintén hiszem, hogy segítséget tudnak nyújtani ebben a kötetbe gyűjtött tanulmányok. Őszintén remélem, hogy a tisztelt Olvasó e tanulmánykötettel szerteágazó, a napi munkájában hasznosítható információkhoz jut." (Csermely Ákos)

Covers_106854
A ​mi televíziónk Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - A ​mi televíziónk
A ​magyar televíziózás 50 éves évfordulójára megjelentetett kötet célja, hogy az olvasó elé tárjon egy olyan gondolatgyűjteményt, amely egy véletlenszerű, de annál jelentősebb látleletet képes nyújtani arról, hogy a mai társadalmi elitünk egy része hogyan viszonyul ahhoz az eszközhöz, amely a legnagyobb mértékben befolyásolja a közízlést, társadalmunk gondolkodását. A rendkívül izgalmas könyvet lapozgatva 143 érdekes embertől tudjuk meg sokszor vitára ingerlő gondolataikból, hogy hogyan vélekednek a tévéről , milyen tévét álmodnak maguknak az írók, orvosok, tudósok, sportolók, festők, rendezők, énekesek. (Néhányan a kötetben szereplők közül: Alföldi Róbert, Csányi Vilmos, Eperjes Károly, Hack Péter, Jókai Anna, Kovács „Kokó” István, Mádl Ferenc, Ragályi Elemér, Rúzsa Magdolna)

Árpa Attila - Ha ​én ezt a klubról egyszer elmesélem
Csúcsvezetők ​a süllyesztőben: Az RTL Klub gyorsan hulló igazgatói Káoszelmélet: Villámkarrier a magyar médiában Fenekek a címlapon: Sztárok, akiket az alkalom szült Vallomás: miért távozott a ValóVilág producere? A televíziózás legnagyobb hazugságai és bukásai.

Kandász Andrea - Elmesélem ​Brother
Csocsóval ​szerzett Renato apát magának? Beleszeretett Iti Angélába már a beköltözés előtt? Miért takarta Judit térdig érő hajjal a testét? Kire volt féltékeny Évi papája? Ki pisilt bele Pongóék csizmájába? A tizenkettek bent. A stáb kint. Ez a Big Brother csapat. Róluk mesél a beleérző képességéről is ismert televíziós riporter, Kandász Andrea, aki az új tv2 Big Brother főszerkesztőjeként szenzációs könyvet írt a szupertitkos világsikerről. Nem csak kukkolóknak. Lessen bele!

Batiz_andr%c3%a1s_f%c3%b3kuszban
elérhető
0

Batiz András - Fókuszban
Elérkeztünk ​a film már papíron kiszámított csúcspontjához, papa és kislánya a tévéjük előtt ül, és videón nézik együtt a számukra legszeretettebb nőt, ahogy szoptatja újszülött gyermekét. Önkéntelenül szalad ki a kérdés a kislányból, "Anya mikor jön haza?" "Anya már nem jön haza, a mennyországból figyel minket." Majdnem csettintek. Remek. Tökéletes. Nem túl rövid, nem túl hosszú. Érthető, nem megjátszott, giccsmentes, sírni fognak rajta. Tulajdonképpen örülök, ez a riport bizonyára jelentősen emeli majd a nézettséget. Az az érzés nem meglepő, minden alkalommal erre vár a szerkesztő, olyan pillanatokat akar látni a filmen, amelyek könnyeket csikarhatnak ki a tévé előtt lustán pihegőkből. Aztán lebénulok. Minek is örülök én? Mitől megy fel bennem az adrelanin szintje? Mire nézek én úgy, mint egy jól sikerült cipő felsőrészre? Egy ember haláláról van szó, egy asszonyéról, akit kegyetlenül elszakított az elmúlás a szeretteitől. Nem az ötletes riporter fantáziájának megmutatkozása ez, hanem a valóság. A VALÓSÁG., aminek nem lesz vége, amikor az utolsó kép is lefut a riportból.

Rek%c3%a1m
Reklám, ​vagy amit akartok Ismeretlen szerző
elérhető
13

Ismeretlen szerző - Reklám, ​vagy amit akartok
Reklám. ​Média. Magyar. Eredeti. Hamis. Elad. Megszólít. Megkülönböztet. Felhív. Buzdít. Lehangol. Tájékoztat. Elgondolkodtat. Megmozgat. Ismeretlen. Ismert. Közeli. Távoli. Vágyott. Elérhető. Továbbítandó. Vicces. Drámai. Enyém. Másoké. Megjegyezhető. Felejthető. Hirdet. Hirdetmény? Harmincnégy közéleti szereplő, reklám- és média szakember, hirdető, tudós véleménye a kortárs reklámról. Izgalmas szellemi vállalkozás mindazoknak, akiket érdekel, hová tart a kommunikációs iparág, és milyen szerepe van a reklámnak mindennapi életünkben. A kötet szerzői: Berényi Konrád, Bojár Gábor, Csepeli György, Csermely Ákos, Dessewffy Tibor, Fehér Katalin, Ferling József, Geszti Péter, Gulyás Emese, Halász Gyula, Hankiss Elemér, Hivatal Péter, Horváth Dávid, Horváth Lajos, Jakab György, Jakab Juli, Kaszás György, Kathi Attila, Lakatos Péter, Markovich Réka, Monspart Sarolta, Nagy Bálint, Papp-Váry Árpád, Pintér Róbert, Sarkady Ildikó, Sas István, Schmidt Mária, Somody Imre, Szabó Erik, Szabó György, Szalai Annamária, Szászkő László, Tamás Pál, Tímár János, Zsélyi Ferenc.

Murányi András - A ​Népszabadság kivégzése
Ma ​már nyilvánvaló, hogy a legolvasottabb napilapot, az ellenzéki Népszabadságot előre megfontolt szándékkal, jogi trükkök, féligazságok és nettó hazugságok segítségével, hidegvérrel kivégezték. Murányi András, a lap utolsó főszerkesztője meséli el a drámai utolsó napok-hetek krónikáját, illetve a szintén nagyon fontos előzményeket. Hallatlanul izgalmas szociokrimi ez a memoár, és egyúttal sajtótörténeti jelentőségű visszaemlékezés, amely mindennél világosabban megmutatja, milyen cinikus és erkölcstelen napjaink Magyarországának politikai vezetése. "Komoly, a kormány számára kínos hírek nyilvánosságra hozatala után néhány nappal bezárt a legnagyobb példányszámú magyar napilap. A Népszabadság a kormány egyik első számú ellensége volt." (The New York Times) "A Népszabadság brutális tönkretétele nemcsak újabb lépés a sajtószabadság teljes felszámolása felé, hanem egy évek óta tartó folyamat jelképes lezárása is." (Csaknem 500 kortárs magyar író közleménye) "A lépés politikai csapásra utal, amelynek értelmi szerzőjeként Orbán Viktort tartják számon. A kormány minden lehetséges eszközzel igyekszik kiszorítani az ellenzéki médiumokat, és a Fidesz felé hajló médiaszerkezet felépítésén dolgozik." (Frankfurter Allgemeine Zeitung) "Ha az események irányát követjük, elég világos a cél: ellenőrzés alatt tartani minden fontos csatornát, ami ebben a közéletinek vagy politikainak vagy minek nevezhető médiatérben létezik. Lassan minden tulajdonos zsebben van, pórázon vagy csövön; haver, fogható vagy direkt stróman. Aztán majd lassan azok lesznek a szerkesztők is, aztán az újságírók, végül az olvasók is, és eljön végre a tökéletes világ, a NERvána." (Uj Péter, 444.hu)

Radnai Péter - A ​magyar televíziózás legendái
Ki ​ne emlékezne Egri János "villamosszékére" az Elmebajnokságból vagy Vitray Tamásra és a legendássá vált thonetszékére a beszélgetős műsoraiból? Rózsa György pohár vizére a Kapcsoltamból, Dévényi Tibor pontos labdáira a Három kívánságból, Vágó István kis cetlijeire a Van benne valamiből vagy Juhász Elődre és a Zenebutik élő adásainak varázsára? Vagy épp Gálvölgyi Jánosra, aki mindent és mindenkit emlékezetessé tett a paródiáival? És a bemondókra, a ma már eltűnt szakmára, amelyet Endrei Judit, Kertész Zsuzsa és Kovács P. József képviselt mindennap a képernyőn? Tőlük akartuk ellesni a divatot, utánozni a frizurát és a beszédfordulatokat. Ők voltak a mai influenszerek előképei, hiszen egy egész ország ízlését, véleményét és gondolkodásmódját befolyásolták a magyar televíziózás aranykorában. Radnai Péter televíziós újságíró húsz meghatározó tévéssel, háttér- és frontemberrel készített interjút a Spektrum televíziós csatorna számára, majd a kötetben ezeket gyűjtötte csokorba. A beszélgetések felelevenítik a "királyi" tévé hőskorát, azt az időszakot, amikor az esti műsorok adták a másnapi társalgások fő témáit. Az interjúkat olvasva kirajzolódik a Kádár-korszak utolsó két évtizede, a rendszerváltás és az azt követő zűrzavaros időszak, a hazai televíziózás története, hullámvölgyei és -hegyei, legemlékezetesebb műsorai és pillanatai.

Vi Keeland - Nagy ​játékos
Brody ​Eastonnal a férfiöltözőben találkoztam először, az első munkanapomon mint profi sportriporter. A hírhedt irányító úgy döntött, lecsupaszítja magát előttem. Ezen nem azt kell érteni, hogy felfedte előttem a titkait. Nem. Ez az arrogáns alak a legelső kérdésem után leejtette a törülközőjét. Élő adásban. A Szuperkupa legsikeresebb játékosa új hobbit talált ki magának - hogy minél jobban megszorongasson engem. Amikor visszavágtam neki, már nem csak szakmailag akart megszorongatni. Azonban én nem randizok játékosokkal. És nem azért, mert azon ritka nők közé tartozom, akik a profi foci világában dolgoznak. Sportolóval szívesen járnék. De más típusú játékossal nem. Mindenki tudja, mire gondolok. Ez a típus jóképű, erős, öntelt, és mindig azon jár az esze, hogy kit tud ágyba vinni. Brody Easton pedig a legnagyobb játékos. Minden nő arra vágyott, hogy sikerüljön megváltoztatnia őt. De igazság szerint neki csak egy vágya volt: megtalálni azt a lányt, akiért érdemes megváltozni. Kiderült, hogy én voltam az a lány. Egyszerű, nem? Lássuk be: soha nem az. Az "egyszer volt, hol nem volt" és a "boldogan éltek, míg meg nem haltak" között elég sok minden történik. A New York Times és a USA Today bestsellerszerzője, Vi Keeland szexi, különálló történettel jelentkezik egy férfiról és egy nőről, akiknek a játék az élete, de be kell látniuk, hogy a szerelem pályáján a legbonyolultabbak a játékszabályok.

Szegő András - Antal ​Imre
Ki ​volt Antal Imre: Show-man? Bohóc? Műsorvezető? Televíziós személyiség? Zongoraművész Színész? Élt,vagy játszott? Az élet nagy győztese volt, egy korszak meghatározó személyisége,hőse,vagy az élet nagy vesztese,tragikus hőse,elbukott hérosza?Ki volt Antal Imre - róla beszélnek pályatársai,ha voltak, barátai,ha akadtak,körülötte élők,akik nem is tudtuk igazán,hogy körülöttünk él...

L. J. Shen - Szenzációs ​szerető
Célian ​Laurent egy dúsgazdag, hírhedt manhattani nőcsábász, egy médiabirodalom örököse... és nem mellesleg az új főnököm. Minden rendben lett volna, ha nem töltöm vele azt a felejthetetlen éjszakát és... nem nyúlom le a pénztárcáját. Akkor nem tudtam, hogy még lesz közünk egymáshoz. És most úgy bámul rám, mintha én lennék a mocsok az olasz cipője talpán... Van egy előnye annak, hogy én vagyok Judith "Jude" Humphry: nincs vesztenivalóm. Brooklyni lány vagyok, hírhedten szabadszájú, egy rakás orvosi számla és egy lepukkant kanapé tulajdonosa. Most azonban tudom, hogy ellenfelemre akadtam. Ő is tudja. A szerkesztőségben minden egyes nap csatázunk. Az ágyában töltött éjszakák alatt háborút vívunk. A baj csak az, hogy a szívem forog kockán, és attól tartok, a végén még megadom magam. A bestsellerszerző L. J. Shen legújabb, perzselően szexi regényében megmutatja, hogy ellenségekből lesznek a legjobb szeretők.

Bodzás Szabolcs - A ​társadalmi nem a médiasztárok szemszögéből
Ez ​a szociológiai tanulmány vadonatúj szemszögből közelíti meg a gender-studies témakörét. A szerző maga is közszereplő, többszörös címlapsztár, aki felkérte hazánk nyolc, akár hungarikumnak is nevezhető médiaszereplőjét, hogy az ő szemszögükből mutassa be, a magyarországi kereskedelmi médiabirodalomban milyen mértékben van jelen a gender fogalma, illetve hogyan helyezhetők el az egyes karakterek a conelli fogalmi háló keretei között felvázolt nemi hierarchiában.

Guld Ádám - A ​Z generáció médiahasználata
cyberbullying ​o sexting o pornóinfluencerek o online ismerkedés o ghostingolás o videós lánykérés o sharenting o szülés élő adásban o lájkfüggés o pandémia o online oktatás o Zoom o bedrótozott generációk o fake news o dezinformáció o sztárok o celebek o online gyász o cancel culture o médiatelített társadalom o tartalmi dömping o lineáris média o nemlineáris média o multitasking o televízió o okostelefon o okosóra o okosszemüveg o közösségi oldalak o Facebook o Instagram o Snapchat o TikTok o Twitter o YouTube o Buzz o Impact o botrányok o influencerek o bloggerek o vloggerek o szelfikultúra o testkép o kikozmetikázott világ o szupervékony modellek o túlméretezett idomok o veszélyek o streaming o háború o politika o DeepFake o virtuális valóság o kiterjesztett valóság o kevert valóság o hologramok o influencer kommunikáció o gerillamarketing o negatív reklám o trash celebek o adatlopás o újgenerációs fesztiválok o figyelemgazdaság o reality műsorok o nomofóbia o FOMO o FOBO o MOMO Monitorok és kütyük között élünk, az elektronikus tömegmédia hétköznapjaink szerves részévé vált. A fiatalok okostelefonnal a kezükben szocializálódnak, a szórakozás, a tanulás, a tájékozódás nagy része átkerült az online térbe. Egyre inkább a digitális világ határozza meg, mit gondolunk a világról és önmagunkról. Meg kell ijednünk ettől?Mivel töltik a tinédzserek az idejük túlnyomó részét, és milyen hatással lesz ez rájuk? Meg tudjuk jósolni, mit hoz a jövő, s merre haladunk? Guld Ádám médiakutató könyvében világos és letisztult válaszokat ad ezekre a kérdésekre, ahogy az alapfogalmaktól a legújabb médiatrendekig sorra veszi a digitális világ jelenségeit. Segít megérteni a fiatalok médiahasználati gyakorlatait és szokásait, de arra is rávilágít, hogy a Z generáció igazi trendszetter nemzedék, ugyanis a náluk megfigyelt mintázatok egy-két éven belül általános szokásokká válnak. Elmondhatjuk tehát, hogy a Z generáció ismerete kulcs a jövő megértéséhez. DR. GULD ÁDÁM médiakutató, kommunikációs szakember, tanácsadó, egyetemi docens. Kutatási területe a kortárs médiakultúra, ezen belül több mint tíz éve foglalkozik generációs kommunikációval és a médiában megszerezhető ismertség jelenségével. Két önálló kötete és számos tanulmánya jelent meg, rendszeresen szerepel szakértőként a hazai médiumokban.

Virányi Péter - Nem ​igaz, hogy a reklámtól lettem ilyen!
Ez ​a könyv azoknak és azokhoz szól, akiket érdekel a reklám, és szeretnének többet tudni róla. Akik érdeklődnek a szakma avagy a téma iránt. Akik még néha- néha beleolvasnak a szórólapokba, akik szükség esetén megnézik az állás- vagy lakáshirdetéseket. Akik nem mindig halkítják le tévékészüléküket, ha reklám jön, akik felpillantanak egy-egy építkezési palánkot, állványzatot elfedő molinóra. Akik megválogatják, hogy milyen márkájú autót, telefont, ruhát vegyenek, akik ésszerűen vásárolnak, akik tudomásul veszik, hogy az árudömpingben választaniuk kell. Akik szitokszóként használják a reklámot, befogják fülüket, ha reklámszignált hallanak. És azoknak is, akik lesimult hajjal, kitágult orrlyukkal, kidülledt szemmel cikáznak fel s alá egy-egy bevásárlóközpontban az aktuális leértékeléseket keresve. Azoknak, akik a lakás legkisebb helységében azon bosszankodnak, hogy nem tudják rendesen kinyitni egy-egy áruházlánc aktuális prospektusát...

Kollekciók