Ajax-loader

'média' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Szellő István - A ​Hírvadász
A ​kötet szerzője közel két évtizede dolgozik a médiában. Bejárta a világot és a televízió világát. Tekintettel arra, hogy a néző mindig is kíváncsi volt a láthatatlan háttérre, a stúdió rejtelmeire, a hírgyártás semmi mással nem összehasonlítható hangulatára, ennek az érdeklődésnek a kielégítését vállalja könyvében a pályája csúcsán lévő Szellő István. A gyakornoki évektől kezdve villantja föl azokat az eseményeket, történeteket, amelyeknek részese és alakítója volt - a szocialista tévétől a digitális kereskedelmi csatornáig. Szerkesztőként, riporterként, műsorvezetőként is sikeres volt, bár az igazi népszerűséget a híradó műsorvezetői szerepköre hozta meg számára. A könyvben olvashatunk számos világeseményről és arról, hogy azok hogyan jelentek meg a televízióban. A cseh bársonyos forradalomról, amelyet a szerző prágai egyetemistaként élt meg, a londoni éjszakákról, az arab világról "Ne filmezd a nőt!" és a horvátországi polgárháborúról "Össztűz a tévésekre" címmel, vagy a Sierra Leone-i polgárháborút követő eseményekről "Gyémántbánya és füstöltmajom" jelzettel. A könyv elején néhány oldalon azok ajánlják a könyvet az olvasók figyelmébe, akik Szellő Istvánt a megírására is bíztatták: így többek között Erős Antónia, Fábry Sándor, Garas Dezső és Somló Tamás.

Kálmán Olga - Egyenes ​beszéd
Megszállott ​vagy pusztán a hivatásának szerelmese? Szíve mélyéig kőkemény vagy csak nem tűri a hazudozást? Hogyan dolgozik a legismertebb és szakmailag legelismertebb magyar televíziós újságíró, akitől minden beszélgetőpartnere tart, még ha éppen miniszterelnökként egy országot vezet is? Vele beszélgetni megtiszteltetés. Őt kérdezni kihívás. Olvasni a könyvet, amit írt, rendkívül tartalmas, de végső soron szórakozás. Vitriolos humora, metsző éleslátása, rendíthetetlen tudásvágya köszön vissza ezekről a lapokról, melyek olyan gyorsan peregnek egymás után, mint riportjai estéről estére a tévé képernyőjén. "Fölkészült, munkás, tisztességes, szenvedélyes, vagyis valóságos újságíró, ilyenből azért nem sok van ebben az országban. Vajon miket mond a könyvében? Ez akkor is érdekes, fontos, ha egyetértünk vele, és akkor is, ha nem. És akkor is, ha hol igen, hol nem. És úgy tűnik, más eset nincs." - Esterházy Péter „Manapság a politikát divat az ördögtől valónak titulálni. A közvélekedés szerint ez leginkább egy úri huncutság, a kiváltságosok játéka, méghozzá igen drága játéka. A lapokat maguknak osztják, a földi halandók pedig nem látnak bele a kártyákba. Nos, igen, nekem megadatott, hogy belelássak a pakliba estéről, estére. Mit látok, mit tudok, mit mondanak a politikusok adás előtt, után, vannak-e kérések, alkuk? – hosszú lenne leírni a húsz év felém érkezett kérdéseit. De akkor most tessék, itt vannak a lapok, szétterítve, Önök előtt.” Kálmán Olga

Chris Anderson - Ingyen!
Chris ​Anderson forradalmian új szemléletű könyvében, a Hosszú farokban megmutatta, hogy az on-line piacok hogyan hoznak létre piaci réseket, és hogyan változtatják meg a gazdasági viszonyokat. Az Ingyen! az üzleti világ jövőjét vetíti elénk. A szerző elméleti igényességgel, meggyőző példákon keresztül mutatja be, hogy az ingyenesség, ami eddig inkább csak marketingfogás volt, a jövőben radikális, új üzleti stratégia lesz, amely nélkül a cégek hosszú távon nem tudnak talpon maradni. A könyv rengeteg ötletet ad ahhoz, hogyan alakítsuk ki saját üzleti modellünket, amellyel kiszabadíthatjuk az ingyenesség profitot hozó szellemét a palackból. * Hogyan lehet ingyenes a légi közlekedés? Hogyan lehet ingyenes a DVR? * Hogy lehet drága egy zártkörű konferencia, ha on-line ingyenes? * Hogyan lehetnek ingyenesek a zenei CD-k? * Hogyan lehetnek ingyenesek a tankönyvek? * Hogyan lehet ingyenes az egyetemi oktatás? * Miért jól menő üzlet az ingyen kerékpár az egyik városban, de a másikban nem? * Hogyan lehet ingyenes egy egészségügyi szoftver? * Hogyan lehet ingyenes a részvénykereskedés?

Szilágyi János - Kollégák
Mindig ​ők beszéltetnek másokat – de milyen az, amikor valaki őket beszélteti? – gondolhatta Szilágyi János, amikor belevágott a story tv-n futó sorozatába, és a legnevesebb riportereket, újságírókat – kollégákat – hívta meg magához Aczél Endrétől Havas Henriken és Kepes Andráson át Sebestyén Balázsig és Winkler Nóráig. Milyenek az állandó médiaszereplők, amikor ők kerülnek át „a másik oldalra”? Amikor nekik kell vallaniuk érzéseikről, szakmai múltjukról, hitvallásukról, személyes életükről? Miután sokszor látjuk őket, azt gondolnánk, mindent tudunk róluk, de Szilágyi János mindig tud olyan kérdezni tőlük, amire meglepő válasz érkezik, és előbukkan az az arcuk is, ami a médiában nem látható.

Bret Easton Ellis - Amerikai ​psycho
Irodalmi ​alkotás nagyon ritkán képes olyan világraszóló botrányt kelteni, amilyen az Amerikai Psychót övezte. Kiadók, amelyek már szerződést kötöttek a mű megjelentetésére, és előlegképpen súlyos összegeket fizettek a ki Ellisnek, sorra visszakoztak, és elálltak a publikálástól. Ez a könyv nemegyszer átlépi az elviselhetőség küszöbét. Amit írója a perverzió és az erőszak tombolásáról elgondol és leír, az kívül esik a normális ember felfogóképességének és erkölcsi érzékének határain. Amit azonban ezzel közöl, az értelmezhető és megítélhető: megrendít, felkavar, s könyörtelenül szembesít egy olyan világgal, amelyre - ha mégoly kelletlenül is - ráismerünk. A regény főalakja Pat Bateman, huszonhat éves yuppie a Wall Streetről; intelligens, jóképű, elegáns és gazdag fiatalember. Lételeme a csillogó felszín: a legdivatosabb és legdrágább holmikban jár, a legfelkapottabb éttermekben vacsorázik barátaival és soros barátnőivel, ízlése ételben-italban főúri, fényűző lakása tömve a csúcstechnológiát képviselő szórakoztató-elektronikai szerkentyűkkel, véleménye a zenétől a politikáig mindenről naprakész. De Bateman valójában értéket, mértéket nem ismerő pszichopata szörnyeteg, aki a belsejében tátongó űrtől szexorgiákkal, egyre rafináltabb kéjgyilkosságokkal, sőt kannibalizmussal igyekszik menekülni - mindhiába. A nyolcvanas évek második fele óta nemzedékének legjelentősebb írójaként számon tartott Bret Easton Ellis könyvének lapjain az amerikai álom helyébe lidérces rémálom lép: az Amerikai Psycho egy irányt vesztett, erőszakban tobzódó, anyagiasságba fulladó kultúra egyöntetűen sötét, kiutat nem mutató, döbbenetes erejű látomása.

Árpa Attila - Ha ​én ezt a klubról egyszer elmesélem
Csúcsvezetők ​a süllyesztőben: Az RTL Klub gyorsan hulló igazgatói Káoszelmélet: Villámkarrier a magyar médiában Fenekek a címlapon: Sztárok, akiket az alkalom szült Vallomás: miért távozott a ValóVilág producere? A televíziózás legnagyobb hazugságai és bukásai.

Tom Rose - Mindenki ​szereti a bálnákat
Alaszka ​partjai mellett, ha túl korán jön a tél, szinte minden évben a jégtakaró alatt marad néhány szürke bálna. Mivel a jég miatt nem képesek a felszínre jutni, hogy levegőt vegyenek, a biztos halál vár rájuk. 1988 őszének végén is ez történt: három fiatal bálna nem mert, vagy nem tudott délre vonulni a többiekkel, és hirtelen azon kapták magukat, hogy már csupán néhány apró léken keresztül vehetnek levegőt. Az esemény érdekes módon magára vonta a médiumok figyelmét, és ennek köszönhetően a világ minden lakója folyamatosan értesülhetett a három bálnával kapcsolatos fejleményekről. Addig példátlan összefogásra került sor az állatok megmentése érdekében; olyan személyek és csoportok álltak egymás mellé a közös ügyért, amelyek között máskor élesek az ellentétek. Környezetvédők fogtak össze az olajtársaságok vezetőivel, eszkimók az amerikai haditengerészettel, hétköznapi emberek és politikusok - még az amerikai elnök, Ronald Reagan, és a szovjet főtitkár, Mihail Gorbacsov is támogatta a közös erőfeszítéseket, amelyeket a két nemzet tett a fantasztikus és intelligens lények, a szürke bálnák kiszabadításáért. Megható történet arról, hogy bármit, a világon bármit elérhetünk, ha félretesszük ellentéteinket, és egy emberként küzdünk a közös célért.

Margit Auer - Torta ​vagy bukta
Miss ​Cornfield osztálya benevezett a Torta vagy bukta! című tévés vetélkedőbe. Mindenki lázasan készül, az új mágikus állatok is: Cooper, a menő patkány, és Tingo, a pimasz csimpánz. Remek móka lesz. Vagy mégsem?

Anthony R. Pratkanis - Elliot Aronson - A ​rábeszélőgép
Hogyan ​hirdessünk hatásosan? Hogyan védekezzünk a hatásos hirdetések ellen? Hogyan adjunk el jó terméket? Hogyan adjunk el rossz terméket? Hogyan álljunk ellen a kísértésnek, hogy megvegyük azokat a jó vagy rossz termékeket, amelyeket mindenáron ránk akarnak tukmálni? Hogyan adjunk el jó politikust? Hogyan adjunk el rossz politikust? Hogyan ne vegyük meg azokat a politikusokat, akiket mindenáron ránk akarnak tukmálni? Hogyan tartsunk hatásos beszédeket értekezleteken, gyűléseken vagy akár családi körben? Hogyan ragaszkodjunk álláspontunkhoz az értekezleteken, gyűléseken vagy akár családi körben tartott hatásos beszédek ellenére? Hogyan vegyünk rá másokat olyasmire, ami eszük ágában se volna? Hogyan ne vegyük rá önmagunkat olyasmire, ami eszünk ágában se volna? Hogyan válhat a nevelés propagandává? Hogyan válhat a propaganda neveléssé? Hogyan manipulálhatjuk embertársainkat? Hogyan állhatunk ellen a manipulációnak és a manipulátoroknak? Hogyan növelhető egy politikus vagy egy párt hitelessége? Hogyan láthatunk át a politikusok és a pártok hitelességét növelő trükkökön? Hogyan használhatjuk ki az emberek bűntudatát, szorongásait és félelmeit? Hogyan hányhatunk fittyet a bűntudatunkat, szorongásainkat vagy félelmeinket kihasználókra? Hogyan szervezhetünk hatásos kampányt? Hogyan állhatunk ellen a hatásos kampánynak? E könyv a fenti kérdésekre keresi (és gyakran találja meg) a választ. A két amerikai szerző világhírű szociálpszichológus. Tudományáguk azt kutatja: hogyan viselkedik az ember csapatban, csordában, kis és nagy közösségben - egyszóval: társadalomban. Aronson főműve, A társas lény, Magyarországon is nagy siker volt, négy kiadásban fogyott el. A rábeszélőgép egyszerre szórakoztató olvasmány és közhasznú kézikönyv a meggyőzés mindennapos mesterségéről, annak elméletéről és gyakorlatáról; élvezetes stílusban, a témába vágó karikatúrákkal.

Via - Webszerelem
A ​Webszerelem c. könyv az internetes ismerkedésről szóló true fiction. Főhőse egy huszonéves médiamunkás lány, aki ex-modellkolléganője sikerén felbuzdulva regisztrál egy internetes társkeresőbe, és négy hónap alatt tucatnyi weben megismert férfival tesz kísérletet a közösjövő-építésre. Közben alaposan kitanulja a webrandizás műfaját a bemutatkozó sorok mögött olvasástól a 'nehéz esetek' kezelésén át a vakrandizás technikájáig. A Webszerelem egy modernkori lányregény köntösébe bújtatott kézikönyv a férfiakhoz és az internetes társkereséshez.

Morita Akio - Made ​in Japan
"Közvetlenül ​a második világháború után egy kis csapatnyi ember gyűlt össze a lerombolt Tokió egyik kiégett épületében. Új céget készültek alapítani olyan technológiák kifejlesztésére, amelyek segítségével helyre lehetne állítani a japán gazdaságot. Köztük volt egy fiatal, huszonötéves mérnök, Morita Akio is. Ma ez a cég - a Sony - az egyik leghatalmasabb multinacionális vállalat s az elnöke nem más mint Morita Akio. Nevüket kiválló minőségű áruk és fantázaidús marketingstragéiák sora fémjelzi - Morita ugyanis rájött hogy új, addig sosem látott termékeikhez például a Sony Walkmanhez nekik maguknak kell megteremteniük a piacot. És nem is csak Japánban, hanem szerte a világon."

Vágvölgyi B. András - Tokyo ​Underground
"[Vágvölgyi] ​Kalandozásainak föltétlenül legsikeresebb vállalkozása a Tokyo Underground, ahol a cél a japán tömegkultúra különböző színtereinek bemutatása, mégpedig pimasz mód, könyörtelenül realista bemutatása, nem múló értéke pedig az, ahogy e szemrevétel, e mozaikszerű felvillantás, megjelenítés, dokumentálás közben Vágvölgyinek sikerül - egyszerre lazán ömlő és tűpontos írásmódjának kavargó, áradó, gyakran röhögtető szellemességével a Japánról úgy általában mit sem sejtő olvasót fokozatosan abba az egyre határozottabb állapotba hozni, amelynek köszönhetően oldalról oldalra, ügyről ügyre, témáról témára egyre élesebb lesz benne a kép egy rendkívüli országról, és mintegy alakot kap tudatában és érzékeiben a mai Japán utánozhatatlan karaktere. Vágvölgyi képes rá, hogy olvasóját ne csupán tudással vértezze fel, melyről épp maga állítja nagyon helyesen és követendő öniróniával, hogy az bizony állandó, folytonos korrekcióra szorul, hanem hogy ezen túl valódi érdeklődést keltsen benne az iránt, ami ezt az olvasót korábban nem is érdekelte, vagy aminek kapcsán beérte szánalmas előítélek alacsonyrendű színvonalával, hogy mi is tehát, ami valóban: Japán, azaz hogy mikor nem tévedünk nagyon nagyot, ha ennek a maga tradícióinak és ultramodernitásának morbid őrlése közt vergődő különleges övezetnek magunkban a végén valami nevet próbálunk adni. Vágvölgyi rengeteget tud a választott tárgyról, és amit tud, azt azonnal történelmi, politikai, kulturális összefüggések egész hálójába vonja, így ha az aktuális tömegkultúra egyedi eseteit veszi számba, és épp a tömegfilmről, a játék tömeges őrületéről, a mangáról, a politikai anarchizmusról, a vallásos szektariánizmusról, az építészetről, a mai gésaiparról, a szexbiznisz hajmeresztő rendszeréről, a cyborgéletmódról, az animéről, a kortárs zenéről, a televízióról stb. stb.ír, akkor még csinál valamit az olvasójával: belevonja ugyanis egy személyes történetbe, s ami még fontosabb: a szó leghevesebb értelmében dikciójának nagy iramával belesodorja az élménybe, valami felfejthetetlen homályba, amelyben Japán katonabakancsainak csattogását csak a no-szinészek és a gésák leheletfinom lépteinek nesze nyomja el." (Krasznahorkai László; Forrás: ulpiushaz.hu)

Alain de Botton - A ​hírek
Miért ​tölt el elégedettséggel a politikusok bukása? Mitől olyan izgalmas a híres emberek szerelmi élete? Miért hagynak hidegen a távoli országok konfliktusai? A sajtó ugyanolyan domináns helyet foglal el a modern társadalomban, mint egykoron a vallás, mégsem vagyunk tisztában életünkre gyakorolt hatásaival. Alain de Botton a repülőgép-szerencsétlenségektől a gyilkosságokon és celebinterjúkon át a politikai botrányokig a hírek huszonöt alaptípusát teszi szokatlanul beható vizsgálat tárgyává. Az író-filozófus De Botton könyve nyugalmat, megértést és némi józan mérlegelést hoz a hírgépezetekkel való állandó érintkezésünkbe: tökéletes használati útmutató a média által bekebelezett világunkhoz.

Dömsödi Gábor - Friderikusz ​és Hajdú serpája voltam
Friderikusz ​Sándor és Hajdú Péter. Hogyan vált ez a két sztár a magyar média meghatározó alakjává? Ki adhatna erre a kérdésre hitelesebb választ, mint Dömsödi Gábor, aki hosszú éveken keresztül dolgozott velük együtt, az első szakmai lépéseiktől fogva segítve, követve pályafutásukat. A könyv természetesen szubjektív módon ad magyarázatot, hiszen az író az egyik főszereplővel némiképp elfogult. Mindig is kiemelkedő tehetségnek tartotta, ezért nagyra értékelte őt, és emiatt hibáival szemben is elnézőbb. A másik főszereplőt ugyanakkor a kezdetektől fogva fenntartásokkal kezelte, és még akkor sem tartotta barátjának, amikor már látszólag remekül kiegészítették egymást, és jól ment a közös munka. De a szerző megpróbál igazságos lenni. Bemutatja a kedvelt szaktárs hibáit, és keresi a másik erényeit. Eközben szembesíti magát azokkal az okokkal, amelyek miatt ő maga nem lett olyan sikeres, mint közvetlen munkatársai. Dömsödi Gábor a magyar televíziózás két kimagasló nézettségű műsora, a Friderikusz Show és a Névshowr kulisszatitkaiba is betekintést nyújt. Történeteiből nyomon követhetjük Friderikusz és Hajdú pályafutását a kezdeti lépésektől a sztárrá válásig. A személyes élményekkel átszőtt fejezetekben egyaránt találkozhatunk valódi televíziós személyiségekkel, és olyanokkal, akiket végre jó lenne már elfelejteni. Eközben átélhetjük, hogyan lett szocialistából közszolgálati, majd kereskedelmi- bulvár ez a médium. Tananyag ez a könyv a feltörekvő sztárjelölteknek, és szórakoztatóan érdekes olvasmány mind a rajongó, mind a távolságtartó tévénézők számára.

William L. Rivers - Cleve Mathews - Médiaetika
A ​nyomtatott és az elektronikus sajtó munkásai, de a reklám és a PR-szakemberek is, nap mint nap beleütköznek etikai problémákba. Ahhoz, hogy ezeket képesek legyenek tévedhetetlenül felismerni és hozzáértõen kezelni, nem nélkülözhetik a világos irányelveket és mások gyakorlati tapasztalatait. A Médiaetika ezekkel foglalkozik. Joggal számíthat hát mindazok érdeklõdésére, akik mûvelik és tanulják e felelõs hivatást, vagy laikusként is felelõsséget éreznek a közügyek iránt. A könyv átfogóan és az egyetemi tankönyvekre jellemzõ igényességgel, mégis mozgalmasan és színesen tárgyalja e fontos és idõszerû témát. Elemzi a médiák szerepét a demokratikus társadalomban, a tárgyilagosság problémáját, foglalkozik a tényfeltáró tudósítás, a hírgyûjtés, a hírcsomagolás, a szerkesztõi munka etikai vonatkozásaival, és a PR-munka kapcsán kitér a választási kampányok etikai kérdéseire is. Minden fejezet végén feladatok találhatók, amelyek segítik az olvasót, hogy gyakorlatot szerezzen az etikai problémák megoldásában. A könyvet a legfontosabb amerikai médiaszervezetek etikai kódexei zárják. A Médiaetika sorait a demokráciáért és a tisztességes tájékoztatásért érzett felelõsség hatja át. A bevezetõ fejezetben a következõket olvashatjuk: " .. Az alkotmány elsõ kiegészítése kizárja, hogy a médiáktól bármilyen külsõ tekintély számon kérje a felelõsséget így ennek a számonkérõ tekintélynek a szakmán belülrõl kell jönnie... , de a »szakmán belülrõl« valójában azt jelenti, hogy a »szakmát gyakorló személyen belülrõl«... Az, hogy az egyéntõl elvárjuk a belûlrõl jövõ felelõsséget... nem olyan irreális igény, mint amilyennek az elsõ pillanatra tûnik. Mi más lenne a demokratikus kormányzás, ha nem egy széleskörûen elfogadott igény, hogy az egyének hajlandók legyenek alávetni magukat a többségi döntéseknek?A demokrácia a kormányzás kockázatos formája, ami azon a meggyõzõdésen alapul, hogy az eszközök fontosabbak, mint a cél. A tekintélyelvû kormányzás ezzel szemben a célra helyezi a hangsúlyt.. A demokrácia alapja a jól tájékozott köz, és a köz tájékoztatása a médiák feladata."

Don Tapscott - Anthony D. Williams - Wikinómia
Napjainkban ​milliók önkéntes, közös munkájával készülnek enciklopédiák és operációs rendszerek, folynak tudományos kutatások. Az online közösségek dinamikus növekedése megállíthatatlannak tűnik! Az iwiw, a Wikipédia, a Linux csak néhány példa a tömegek tudásának hasznosítására. Az új irányt és a benne rejlő lehetőségeket mutatja be ez az izgalmas könyv.

Sheila Hocken - Az ​új élet
Az ​igaz történet folytatásában Emma, a hűséges vakvezető labrador gazdája beilleszkedik a látók világába. Az Emma-sorozat első részében megismert, talpraesett fiatal lány immár felnőtt nővé érett, és egy műtétnek köszönhetően - csodával határos módon - a látását is visszanyerte. Ki gondolta volna, hogy csak ezután kezdődnek az igazi bonyodalmak? Sheila környezetének és hűséges vakvezető kutyájának, Emmának is el kell fogadnia, hogy gazdája életében új fejezet kezdődik, amely kacagtató és könnyfakasztó fordulatokban egyaránt bővelkedik. Emma és gazdája igazi példakép, népszerű médiasztár lesz. A növekvő felhajtással még csak-csak megküzdenek, de hamarosan új jövevények is érkeznek a házhoz, így Emma helytállására megint nagy szükség lesz.

Udo Ulfkotte - Megvásárolt ​újságírók
2014 ​szeptemberében jelent meg Udo Ulfkotte a németországi és nemzetközi média visszásságait leleplező dokumentumkötete, Gekaufte Journalisten (Megvásárolt újságírók) címmel. A könyv több mint 2 millió példányban kelt el, és heteken át első helyen állt többek között a Spiegel és az amazon.de bestseller listáján. Udo Ulfkotte 1960-ban született, huszonöt éve foglalkozik újságírással, ebből tizenhetet a Frankfurter Allgemeine Zeitungnál (FAZ) töltött. Mintegy 3400 cikket írt a vezető német konzervatív napilapnak, amelynek többek között a külpolitikai szerkesztője, illetve haditudósítója is volt. Eredetileg jogot tanult Freiburgban és Londonban, majd később Helmut Kohl kancellársága idején a német kormány politikai tanácsadója volt. Hírszerzési specialista, az Egyesült Államok Marshall-alalpítványának tagja, dolgozott a Konrad Adenauer Alapítvány tervezőbizottságában és a Szövetségi Biztonságpolitikai Akadémia szóvívőjeként is.

Covers_218561
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Vége ​a Gutenberg-galaxisnak?
Van-e ​még jövője a nyomtatott betűnek, a könyvnek, az Írásbeli kultúrának televízió-faló korunkban? A tömegkommunikációs eszközök dömpingje nem nyeli-e el végképp magát a kommunikációt? Hadat üzen-e egymásnak a humán műveltség és az elektronikus közlési ipar? Felbomlik-e tehát a Gutenberg-galaxis? Ezeket a kérdéseket tette fel frappánsan, vitára ingerlően életművében (leghatásosabban alapkönyvében, A Gutenberg-galaxisban) a kanadai Marshall McLuhan. Neki köszönhető, hogy napjainkban másként látjuk az olvasó, a televíziónéző, a szórakozó-művelődő embert, magát az Embert, mint korábban. A magyar olvasók eddig csak McLuhan műveinek töredékeihez juthattak hozzá. Rendkívül fontos, hogy alapvető hipotéziseit az egyetlen autentikus forrásból, tőle magától ismerjük meg, és ugyanakkor folyamatosan szembesítsük a legjelentősebb kritikai reflexiókkal. Kötetünk válogatója és szerkesztője Halász László pszichológus, akinek korábbi munkái (a többi között A képernyő tekintete, Vizsgálatok az irodalmi mű pszichológiai közvetítéséről, Az olvasás: nyomozás és felfedezés) általános érdeklődést és elismerést váltottak ki. A pro és kontra sorozatban megjelenő kötetünket az új észlelési modellre építő, maga McLuhan által tipografizált illusztrációk teszik színesebbé.

829582_5
elérhető
6

Bárdos András - Show
Minden, ​amit a showbusiness világáról hittél - hiúság, gyűlölet, féltékenység, korrupció, drog, alkohol, hangos sikerek és zajos bukások - igaz! Persze, speciális, magyar módon... Bárdos András könyvében keveredik elképzelt és valódi világ: nehezen azonosítható figurák, nevükön nevezett, mindenki által ismert szereplőkkel. Megtörtént helyzetek a fikcióval. Olyan kíméletlen őszinteséggel, ugyanakkor megértő együttérzéssel, mutatja be a hazai showbusinesst, a hírességek világát, a bulvárt, a politikát, és mindezek összefonódását, hogy az olvasó a végén már azt sem tudja eldönteni: sírjon vagy nevessen inkább. De a szerző dönt. Jóízűen kineveti a közeget, sőt, a történet során fel-feltűnő önmagát is...

Tim O'Sullivan - Brian Dutton - Philip Rayner - Médiaismeret
A ​média egyszerre áldás és átok. Szinte már csak az tűnik igazán valóságosnak, fontosnak és értékesnek, amit a televízió közvetít, az újság megír vagy amiről a rádióban hallunk. A média világa életünk része és ekképpen mi is egyre inkább részesei leszünk a média világának. Bárhogy is vélekedünk azonban a médiáról, nem lehet nem tudomást venni a tömegkommunikáció egyre növekvő társadalmi szerepéről. Magyarország a legújabb kutatások szerint átlagosan napi 249(!) perccel - az USA-t és Mexikót követve - dobogós helyen áll a tévénézésre fordított napi időmennyiség tekintetében. Felnőtt és gyerek, fiatal és öreg, jómódú és nincstelen, városi és falusi összesen több mint négy órát tölt el a televízió előtt. Akár akarjuk, akár nem, együtt kell élnünk a médiával átitatott környezettel. A képernyő lényegében kikapcsolhatatlan. A média tudomány, jelenség, maholnap iskolai tantárgy. Ezért jelentetjük meg ezt a rendkívül izgalmas, értékes, szinte le sem tehető kötetet, mely a Korona Kiadó tankönyvsorozatának (is) része. Ajánljuk minden középiskolásnak, illetve kommunikáció szakra készülőnek, de annak is, akit egyszerűen csak elbűvöl és magával ragad vagy éppen erősen taszít korunk meghatározó jelensége: a médiatelítettség.

Jelensokk-b1_webre-450x600
elérhető
11

Douglas Rushkoff - Jelensokk
Ez ​az a pillanat, amelyre mind ez idáig vártunk, de úgy tűnik, nincs időnk megélni e pillanatot. Ehelyett a folyamatos készenlét állapotában veszteglünk, és elborít bennünket a mindig bekapcsolt, élőben sugárzott valóság, amelyet emberi valónk, testünk és lelkünk soha nem lesz képes belakni. Van azonban választásunk egyénekként és közösségekként is. Megpróbálhatjuk átverekedni magunkat az információ ostromló áradatán és beszállhatunk önmagunk utolérésének végeláthatatlan játékába. De választhatjuk azt is, hogy a jelenben élünk: sms-ezés helyett szemkontaktus; gyorsaság helyett minőség; a digitális tökéletesség helyett pedig emberi gyengeségek. Douglas Rushkoff médiateoretikus mindazoknak reményt nyújt, akik megpróbálják meghaladni a hamis mostot: látszatra össze nem illő eseményeket és folyamatokat sző egybe, gazdag, árnyalt képet adva arról, hogyan érinti biológiai működésünket, viselkedésünket, politikai körülményeinket és kultúránkat a létezés az örökkévaló jelenben.

Ismeretlen szerző - A ​közszolgálatiság újrafogalmazása a digitális forradalom küszöbén
"(...) ​Milyen további területvesztéssel jár majd az egyre nagyobb technológiai és tartalmi kínálat, a médiakonvergencia a hagyományos médiumok számára, és milyen átalakulást kényszerít ki belőlük az életben maradás érdekében? Ebben a konvergencia által áthatott világban van-e még jelentése azoknak a szavaknak, hogy "televízió", "rádió", "közszolgálatiság"? És mi is valójában a közszolgálati: a csatorna vagy a műsor? Figyelembe kell-e venni a nézettséget, hallgatottságot? Meddig irányíthatja a szabad piac a tartalmat, és hol indokolt az állam szerepvállalása? Aligha kell bizonygatnom, hogy ebben a folyamatos és kemény versenynek kitett szakmában mennyire fontos, hogy a változások felkészülten érjenek minket, és a szabályozás, az üzleti folyamatok vagy éppen a műsorkészítés is módosuljon az új ismereteknek, megváltozott körülményeknek vagy megszerzett gyakorlati tapasztalatoknak megfelelően. Őszintén hiszem, hogy segítséget tudnak nyújtani ebben a kötetbe gyűjtött tanulmányok. Őszintén remélem, hogy a tisztelt Olvasó e tanulmánykötettel szerteágazó, a napi munkájában hasznosítható információkhoz jut." (Csermely Ákos)

Horváth Beáta - Mozgókép- ​és médiaismeret
A ​mozgókép- és médiaismeret tantárgy egyrészt az audiovizuális környezet kódjaival ismerteti meg a diákokat, erre építve a képi környezet alakítására, tudatos formálására, kritikus értékelésére tanít. Másrészt a média rendszerét, megnyilvánulásait, műfajait mutatja be, ezzel a nyilvánosságban való részvétel felelősségét alakítja ki. A Mozgókép- és médiaismeret című, a 8. évfolyam számára készült könyv célja a képolvasás és a nyilvánosságban való biztosabb mozgás technikájának megismertetése. A tankönyv törzsszövege a kerettanterv követelményeire épül: az elméleti részekben foglaltakat feladatok egészítik ki. Felépítésében a mozgókép- és a médiaismeret anyaga, beszédmódja határozottan elkülönül egymástól, mégis szervesen egymásra épül. A tankönyv a mozgókép esetében támaszkodik a gyerekeknek a médiumokból - elsősorban a televízióból - nyert tapasztalataira, vagyis az egyes problémák vizsgálatánál olyan feladatok is találhatók, amelyek arra ösztönzik őket, hogy az adott kérdést a tömegkommunikáció világában is figyeljék meg. A médiaismeret gyakorlataiban a tanulóknak már használniuk kell azokat a fogalmakat, amelyeket a megelőző fejezetek bevezettek. A szerző többszörös tantárgyi koncentrációval összekapcsolja az adott területeket a meglévő ismeretekkel. A tankönyvi anyag izgalmas világot mutat be, motiválja az olvasót az ismeretek élményszerű feldolgozására, egyúttal teljesíti a tantárgyi követelményeket is.

Covers_106854
A ​mi televíziónk Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - A ​mi televíziónk
A ​magyar televíziózás 50 éves évfordulójára megjelentetett kötet célja, hogy az olvasó elé tárjon egy olyan gondolatgyűjteményt, amely egy véletlenszerű, de annál jelentősebb látleletet képes nyújtani arról, hogy a mai társadalmi elitünk egy része hogyan viszonyul ahhoz az eszközhöz, amely a legnagyobb mértékben befolyásolja a közízlést, társadalmunk gondolkodását. A rendkívül izgalmas könyvet lapozgatva 143 érdekes embertől tudjuk meg sokszor vitára ingerlő gondolataikból, hogy hogyan vélekednek a tévéről , milyen tévét álmodnak maguknak az írók, orvosok, tudósok, sportolók, festők, rendezők, énekesek. (Néhányan a kötetben szereplők közül: Alföldi Róbert, Csányi Vilmos, Eperjes Károly, Hack Péter, Jókai Anna, Kovács „Kokó” István, Mádl Ferenc, Ragályi Elemér, Rúzsa Magdolna)

Kandász Andrea - Elmesélem ​Brother
Csocsóval ​szerzett Renato apát magának? Beleszeretett Iti Angélába már a beköltözés előtt? Miért takarta Judit térdig érő hajjal a testét? Kire volt féltékeny Évi papája? Ki pisilt bele Pongóék csizmájába? A tizenkettek bent. A stáb kint. Ez a Big Brother csapat. Róluk mesél a beleérző képességéről is ismert televíziós riporter, Kandász Andrea, aki az új tv2 Big Brother főszerkesztőjeként szenzációs könyvet írt a szupertitkos világsikerről. Nem csak kukkolóknak. Lessen bele!

Covers_117066
elérhető
0

Batiz András - Fókuszban
Elérkeztünk ​a film már papíron kiszámított csúcspontjához, papa és kislánya a tévéjük előtt ül, és videón nézik együtt a számukra legszeretettebb nőt, ahogy szoptatja újszülött gyermekét. Önkéntelenül szalad ki a kérdés a kislányból, "Anya mikor jön haza?" "Anya már nem jön haza, a mennyországból figyel minket." Majdnem csettintek. Remek. Tökéletes. Nem túl rövid, nem túl hosszú. Érthető, nem megjátszott, giccsmentes, sírni fognak rajta. Tulajdonképpen örülök, ez a riport bizonyára jelentősen emeli majd a nézettséget. Az az érzés nem meglepő, minden alkalommal erre vár a szerkesztő, olyan pillanatokat akar látni a filmen, amelyek könnyeket csikarhatnak ki a tévé előtt lustán pihegőkből. Aztán lebénulok. Minek is örülök én? Mitől megy fel bennem az adrelanin szintje? Mire nézek én úgy, mint egy jól sikerült cipő felsőrészre? Egy ember haláláról van szó, egy asszonyéról, akit kegyetlenül elszakított az elmúlás a szeretteitől. Nem az ötletes riporter fantáziájának megmutatkozása ez, hanem a valóság. A VALÓSÁG., aminek nem lesz vége, amikor az utolsó kép is lefut a riportból.

Rek%c3%a1m
Reklám, ​vagy amit akartok Ismeretlen szerző
elérhető
13

Ismeretlen szerző - Reklám, ​vagy amit akartok
Reklám. ​Média. Magyar. Eredeti. Hamis. Elad. Megszólít. Megkülönböztet. Felhív. Buzdít. Lehangol. Tájékoztat. Elgondolkodtat. Megmozgat. Ismeretlen. Ismert. Közeli. Távoli. Vágyott. Elérhető. Továbbítandó. Vicces. Drámai. Enyém. Másoké. Megjegyezhető. Felejthető. Hirdet. Hirdetmény? Harmincnégy közéleti szereplő, reklám- és média szakember, hirdető, tudós véleménye a kortárs reklámról. Izgalmas szellemi vállalkozás mindazoknak, akiket érdekel, hová tart a kommunikációs iparág, és milyen szerepe van a reklámnak mindennapi életünkben. A kötet szerzői: Berényi Konrád, Bojár Gábor, Csepeli György, Csermely Ákos, Dessewffy Tibor, Fehér Katalin, Ferling József, Geszti Péter, Gulyás Emese, Halász Gyula, Hankiss Elemér, Hivatal Péter, Horváth Dávid, Horváth Lajos, Jakab György, Jakab Juli, Kaszás György, Kathi Attila, Lakatos Péter, Markovich Réka, Monspart Sarolta, Nagy Bálint, Papp-Váry Árpád, Pintér Róbert, Sarkady Ildikó, Sas István, Schmidt Mária, Somody Imre, Szabó Erik, Szabó György, Szalai Annamária, Szászkő László, Tamás Pál, Tímár János, Zsélyi Ferenc.

Murányi András - A ​Népszabadság kivégzése
Ma ​már nyilvánvaló, hogy a legolvasottabb napilapot, az ellenzéki Népszabadságot előre megfontolt szándékkal, jogi trükkök, féligazságok és nettó hazugságok segítségével, hidegvérrel kivégezték. Murányi András, a lap utolsó főszerkesztője meséli el a drámai utolsó napok-hetek krónikáját, illetve a szintén nagyon fontos előzményeket. Hallatlanul izgalmas szociokrimi ez a memoár, és egyúttal sajtótörténeti jelentőségű visszaemlékezés, amely mindennél világosabban megmutatja, milyen cinikus és erkölcstelen napjaink Magyarországának politikai vezetése. "Komoly, a kormány számára kínos hírek nyilvánosságra hozatala után néhány nappal bezárt a legnagyobb példányszámú magyar napilap. A Népszabadság a kormány egyik első számú ellensége volt." (The New York Times) "A Népszabadság brutális tönkretétele nemcsak újabb lépés a sajtószabadság teljes felszámolása felé, hanem egy évek óta tartó folyamat jelképes lezárása is." (Csaknem 500 kortárs magyar író közleménye) "A lépés politikai csapásra utal, amelynek értelmi szerzőjeként Orbán Viktort tartják számon. A kormány minden lehetséges eszközzel igyekszik kiszorítani az ellenzéki médiumokat, és a Fidesz felé hajló médiaszerkezet felépítésén dolgozik." (Frankfurter Allgemeine Zeitung) "Ha az események irányát követjük, elég világos a cél: ellenőrzés alatt tartani minden fontos csatornát, ami ebben a közéletinek vagy politikainak vagy minek nevezhető médiatérben létezik. Lassan minden tulajdonos zsebben van, pórázon vagy csövön; haver, fogható vagy direkt stróman. Aztán majd lassan azok lesznek a szerkesztők is, aztán az újságírók, végül az olvasók is, és eljön végre a tökéletes világ, a NERvána." (Uj Péter, 444.hu)

Szegő András - Antal ​Imre
Ki ​volt Antal Imre: Show-man? Bohóc? Műsorvezető? Televíziós személyiség? Zongoraművész Színész? Élt,vagy játszott? Az élet nagy győztese volt, egy korszak meghatározó személyisége,hőse,vagy az élet nagy vesztese,tragikus hőse,elbukott hérosza?Ki volt Antal Imre - róla beszélnek pályatársai,ha voltak, barátai,ha akadtak,körülötte élők,akik nem is tudtuk igazán,hogy körülöttünk él...

Bodzás Szabolcs - A ​társadalmi nem a médiasztárok szemszögéből
Ez ​a szociológiai tanulmány vadonatúj szemszögből közelíti meg a gender-studies témakörét. A szerző maga is közszereplő, többszörös címlapsztár, aki felkérte hazánk nyolc, akár hungarikumnak is nevezhető médiaszereplőjét, hogy az ő szemszögükből mutassa be, a magyarországi kereskedelmi médiabirodalomban milyen mértékben van jelen a gender fogalma, illetve hogyan helyezhetők el az egyes karakterek a conelli fogalmi háló keretei között felvázolt nemi hierarchiában.

Virányi Péter - Nem ​igaz, hogy a reklámtól lettem ilyen!
Ez ​a könyv azoknak és azokhoz szól, akiket érdekel a reklám, és szeretnének többet tudni róla. Akik érdeklődnek a szakma avagy a téma iránt. Akik még néha- néha beleolvasnak a szórólapokba, akik szükség esetén megnézik az állás- vagy lakáshirdetéseket. Akik nem mindig halkítják le tévékészüléküket, ha reklám jön, akik felpillantanak egy-egy építkezési palánkot, állványzatot elfedő molinóra. Akik megválogatják, hogy milyen márkájú autót, telefont, ruhát vegyenek, akik ésszerűen vásárolnak, akik tudomásul veszik, hogy az árudömpingben választaniuk kell. Akik szitokszóként használják a reklámot, befogják fülüket, ha reklámszignált hallanak. És azoknak is, akik lesimult hajjal, kitágult orrlyukkal, kidülledt szemmel cikáznak fel s alá egy-egy bevásárlóközpontban az aktuális leértékeléseket keresve. Azoknak, akik a lakás legkisebb helységében azon bosszankodnak, hogy nem tudják rendesen kinyitni egy-egy áruházlánc aktuális prospektusát...

Kollekciók