Ajax-loader

'fogyasztói társadalom' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Yuval Noah Harari - Homo ​Deus
Legyőztük ​a pusztító éhínséget. Megfékeztük a gyilkos járványokat. Véget vetettünk az öldöklő háborúknak. De mihez kezdjünk ezek után? Kíséreljük meg legyőzni az öregedést? Próbáljuk meg kicselezni a halált? Tegyük az embert istenné? A világhírű jeruzsálemi egyetemi tanár, Yuval Noah Harari elgondolkodtatóan és világosan vázolja fel az emberiség lehetséges jövőit, és hogy miként válhat a Homo sapiens Homo deusszá.

Joshua Fields Millburn - Ryan Nicodemus - Minimalisták
Létezik ​olyan siker, ami nem fejezhető ki pénzben. Boldogságnak hívják. Joshua Fields Millburn huszonéves, öltönyben, nyakkendőben járó feltörekvő vállalati reménység volt, aki úgy gondolta, mindene megvan, amire valaha vágyott. De egyszer csak rájött, hogy nem ez az, ami igazán fontos számára. Miközben arra törekedett, hogy a kötelező fogyasztásnál, az anyagi javak halmozásánál és a nem működő Amerikai Álom modelljénél valami értelmesebbet találjon, megszabadult a legtöbb vagyontárgyától, visszafizette bénító adósságait, és otthagyta a jól fizető állását, karrierjét azért, hogy rátaláljon arra a munkára, amit szenvedéllyel csinálhat, s arra a társra, aki igazi társa lehet mindebben.

Margaret Atwood - The ​Edible Woman
Ever ​since her engagement, the strangest thing has been happening to Marian McAlpin: she can't eat. First meat, then eggs, vegetables, cake, pumpkin seeds -- everything! Worse yet, she has the crazy feeling she's being eaten. She really ought to feel consumed with passion. But she just feels...consumed. A brilliant and powerful work rich in irony and metaphor, The Edible Woman is an unforgettable masterpiece by a true master of contemporary literary fiction.

Bret Easton Ellis - Amerikai ​psycho
Irodalmi ​alkotás nagyon ritkán képes olyan világraszóló botrányt kelteni, amilyen az Amerikai Psychót övezte. Kiadók, amelyek már szerződést kötöttek a mű megjelentetésére, és előlegképpen súlyos összegeket fizettek a ki Ellisnek, sorra visszakoztak, és elálltak a publikálástól. Ez a könyv nemegyszer átlépi az elviselhetőség küszöbét. Amit írója a perverzió és az erőszak tombolásáról elgondol és leír, az kívül esik a normális ember felfogóképességének és erkölcsi érzékének határain. Amit azonban ezzel közöl, az értelmezhető és megítélhető: megrendít, felkavar, s könyörtelenül szembesít egy olyan világgal, amelyre - ha mégoly kelletlenül is - ráismerünk. A regény főalakja Pat Bateman, huszonhat éves yuppie a Wall Streetről; intelligens, jóképű, elegáns és gazdag fiatalember. Lételeme a csillogó felszín: a legdivatosabb és legdrágább holmikban jár, a legfelkapottabb éttermekben vacsorázik barátaival és soros barátnőivel, ízlése ételben-italban főúri, fényűző lakása tömve a csúcstechnológiát képviselő szórakoztató-elektronikai szerkentyűkkel, véleménye a zenétől a politikáig mindenről naprakész. De Bateman valójában értéket, mértéket nem ismerő pszichopata szörnyeteg, aki a belsejében tátongó űrtől szexorgiákkal, egyre rafináltabb kéjgyilkosságokkal, sőt kannibalizmussal igyekszik menekülni - mindhiába. A nyolcvanas évek második fele óta nemzedékének legjelentősebb írójaként számon tartott Bret Easton Ellis könyvének lapjain az amerikai álom helyébe lidérces rémálom lép: az Amerikai Psycho egy irányt vesztett, erőszakban tobzódó, anyagiasságba fulladó kultúra egyöntetűen sötét, kiutat nem mutató, döbbenetes erejű látomása.

Stefano Benni - Margherita ​Dolcevita
A ​tizenöt éves Margherita a város szélén lakik szüleivel és testvérével. Egy nap új lakók érkeznek a szomszédba, akik lassan hatalmukba kerítik a lány családját, és tönkreteszik a környéket... Stefano Benni szatírája olyan problémákat vet föl, mint a természet elpusztítása vagy a mértéktelen fogyasztás, fekete humorának köszönhetően azonban egészen a váratlan végkifejletig felhőtlen szórakozást ígér.

Chuck Palahniuk - Harcosok ​klubja
Chuck ​Palahniuk bemutatkozó regénye egy új generáció valóságos bibliája lett. Névtelen kisember hőse lélekölő hivatali munkáját és fogyasztói rabszolgalétét megelégelve lázas ámokfutásba kezd, fészekrakó életmódját előbb önpusztító párharcokra, majd nagyvárosi terrorakciókra cserélve, a háta mögött hagyott nagy amerikai Álmatlanságból mind közelebb sodródva a totális tagadás tébolyához. A Harcosok klubja egyszerre adrenalindús akciófolyam, csavaros thriller és szívszorító románc, de mindenekelőtt egy kíméletlen önvizsgálat története: kis anarchista szakácskönyve nem a jóléti társadalom felszámolásához kínál kétes hitelű recepteket - oldalain inkább a menekülés lehetőségeivel, majd lehetetlenségével történő szembesülés revelatív erejű krónikája pereg másodpercenként 24 filmkockás sebességgel. Nem csoda, hogy a kultuszkönyvből - 1999-ben, David Fincher rendezésében - ragyogó kultuszfilm is készült.

Bea Johnson - Zero ​waste otthon
Lehetséges-e ​szemét nélkül működtetni egy háztartást? Lehet-e úgy vásárolni, hogy a szatyrainkba ne kerüljenek műanyag csomagoló eszközök? Meg lehet-e szabadulni mindattól, amire igazából nincs szükségünk? A válasz: határozott igen! Bea Johnson, a hulladékmentes életmód koronázatlan királynője 2008 óta gyakorolja családjával együtt a Zero Waste, azaz "nulla hulladék" életvitelt. Tapasztalatait, amiket sokszor rögös utakat járva szerzett, ebben a könyvben osztja meg a környezettudatosságra törekvő olvasóval. Könyvében arra bátorít, hogy csökkentsük az otthoni zűrzavart, a dolgok birtoklása helyett válasszuk az élményeket, és mindezt ne csak egy jobb környezetért, de egy jobb önmagunkért tegyük. A könyv praktikus, kipróbált megoldásokat mutat be arra, hogy életünk teljesebb és egészségesebb legyen. Bea Johnson a Zero Waste életmód nagykövete. 2008 óta követi a hulladékmentes életmódot, és mára mindössze egy befőttes üvegnyi szemetet termel családjával együtt évente. A francia származású szerző Kaliforniában él férjével és két kamasz fiával.

Vance Packard - Tékozlók
A ​dolgos és általában rendkívül takarékos "átlag amerikai" a gazdaságosságot, a hatékonyságot mindennél fontosabbnak tartja, és rendkívül szégyelli, ha valakinek sikerül becsapnia őt. A háziasszony, aki kénytelen a szupermarketben előre csomagolt cikkekből háromszor annyit vásárolni, mint amennyit családja egyszerre elfogyaszt, tudja, hogy pazarol amikor a maradék ételt kénytelen-kelletlen kidobja. A televíziókészülékek szervizállomásának vezetője, akihez garancia lejárta után egy hónappal tömegesen hozzák vissza az elnémult készülékeket, jobb meggyőződése ellenére védi a gyártó vállalatokat. Az egyének nem egykönnyen, nem minden lázadozás nélkül törődnek bele, hogy egyre inkább életformájukká, életmódjuk szerves részesévé vált a tékozlás.

Tünde Farrand - Farkasország
2050, ​London: a társadalom a szűk eliten kívül a fogyasztás alapján tagolódik három rétegre, és mindenkinek eleget kell dolgoznia, keresnie és költenie, hogy kiérdemelje lakhatási jogát. Amikor pedig valaki már nem költi tovább a pénzét, nonprofit személynek minősítik, és vissza kell vonulnia valamelyik fényűző Méltóságházba, ahol előbb kilenc csodás hónap várja, aztán a békés eutanázia. Miután az építész Philip egy nap a bankszámláján lévő megtakarítással együtt eltűnik, felesége, Alice azon kapja magát, hogy biztosnak hitt otthonát és lakhatási jogát is elveszítheti. A nő nekilát kideríteni, mi történt, és nyomozása során nemcsak saját családja sorsáról, hanem az új társadalmi rend mögötti valóságról is megtudja a szörnyű igazságot. A Magyarországon született, de Angliában élő szerző bemutatkozó regénye ijesztően aktuális disztópia a _Ne engedj el…_ szellemében.

Chuck Palahniuk - Lullaby
Carl ​Streator is a reporter investigating Sudden Infant Death Syndrome for a soft-news feature. After responding to several calls with paramedics, he notices that all the dead children were read the same poem from the same library book the night before they died. It's a 'culling song' - an ancient African spell for euthanising sick or old people. Researching it, he meets a woman who killed her own child with it accidentally. He himself accidentally killed his own wife and child with the same poem twenty years earlier. Together, the man and the woman find and destroy all copies of this book, and try not to kill every rude sonofabitch that gets in their way. Lullaby is a comedy/drama/tragedy. In that order. It may also be Chuck Palahniuk's best book yet.

Vladimír Páral - Rómeó ​és Júlia 2300
A ​24. századot immár mindenestül a tudomány és a technika irányítja. Az emberek egész életüket számítógép-vezérléssel élik le, és ez alól a párválasztás sem képezhet kivételt. A felicisztika tudományága szabályozza, ki kivel házasodhat az optimális eredmény elérése érdekében. Manka és Milan, két prágai fiatal mégis egymásba szeret, és hogy kapcsolatukra a modern kibernetika is áldását adja, elmennek a kerületi genetikai központba. Pszichogramjuk azonban arról tanúskodik, hogy cseppet sem illenek össze, vagyis a gép szerint "nem kompatibilisek". A fiatalokat innentől kezdve a rendszer teljes technikai apparátusa próbálja meg más irányba terelni és egymástól távol tartani, ám őket valami műszerekkel nem mérhető mágnesesség újra és újra egymáshoz vonzza. Vajon győzhet-e a szerelem egy túltechnicizált, robotemberekkel és emberi robotokkal teli világban? Van-e helye érzelmeknek ott, ahol a követendő utat egyesek és nullák jelölik ki? Erről szól a cseh irodalom élő klasszikusának, a társadalmi látleletek idén 85 éves mesterének fantasztikus, és egyben romantikus regénye.

Ismeretlen szerző - Tézisek ​az információs társadalomról
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Törőcsik Mária - Fogyasztói ​magatartás
Eladni ​olyan egyszerű! Megnézed, merre megy a világ, pontosan kiválasztod a fogyasztóidat, majd felméred, mire vágynak a legjobban. És kész! Már csak a terméket vagy a szolgáltatást kell hozzá csiszolnod. Pont így csinálod? És hihetetlenül sikeres vagy? Akkor neked semmi szükséged erre a könyvre. Mindenki más azonnal vegye a kezébe! Mert megtudja, hogyan működnek a trendek, kap tervezési modelleket és a mai magyar vásárlók szokásairól egy szuper pontos térképet, innovatív szegmensekkel. Sőt, végre valaki részletesen leírta, mi a _consumer insight!_ Gábor Iván Cafe Communications

Lisa Gansky - Mesh ​vállalkozások
Lisa ​Gansky szerint új világ születik. A hagyományos üzleti logika azt diktálta: "Dobjuk el a régit, és vásárolunk újat!" Ma azonban egészen más üzenettel állnak elő a forradalmian új cégek: "Vásároljunk kevesebbet, fogyasszunk többet!" Hihetetlenül hangzik, mégis működik! A szerző saját vállalati gyakorlatán és rengeteg más példán keresztül bemutatja, mindez hogyan lehetséges: hogyan alakul ki napjainkban egy sokkal dinamikusabb, versenyképesebb, jövedelmezőbb és a fogyasztók igényeit is jobban kielégítő új üzleti modell, egy sikeres és fenntartható ökoszisztéma.

Chuck Palahniuk - Altató
Chuck ​Palahniuk ezúttal az információs kor poklába kalauzolja olvasóit. A horror és a fantasy elemeit vegyítő groteszk road-regény minden ízében igazi Palahniuk-mű: sokkoló, megbotránkoztató, elgondolkodtató. Carl Streator újságíró egy nap különös megbízást kap szerkesztőjétől: a hirtelen bölcsőhalálról kell cikksorozatot írnia. Alighogy nekilát e nem kifejezetten hálás feladatnak, különös felfedezést tesz: az áldozatok mindegyikének ugyanabból a könyvből, ugyanazt a verset – egy afrikai törzsi mondókát – olvasták fel a haláluk előtti este. Carl fejében hamarosan összeáll a kép, és kezdetét veszi a hajtóvadászat a mondókás könyv fellelhető példányai és a Varázskönyv után, amelyben a gyilkos mondóka eredetije szerepel. A keresésben „segítségére” lesz Helen Hoover Boyle ingatlanügynök – akinek múltja és rózsaszín hajkoronája súlyos titkokat rejt –, Helen titkárnője, Mona Sabbat, a fiatal neohippi boszorkány, valamint Mona megszállott pasija, Osztriga, a Harcosok klubja Tyler Durdenjének ikertestvére, aki akár emberek milliárdjait is könnyű szívvel feláldozná, ha ezzel „megmenthetné” bolygónkat. A díszes társaság egyre hajmeresztőbb kalandokba keveredik, ahogy keresztül-kasul száguldozik Amerikán. Vajon sikerül-e megmenteniük a világot? Vagy éppen ők maguk jelentik a legnagyobb veszélyt az emberiségre? A Harcosok klubja, a Cigányút és a Láthatatlan szörnyek írója a Cartaphilus Kiadó életműsorozatának legújabb darabjában egy olyan világba kalauzolja olvasóit, ahol a szavakkal ölni lehet. Ismerősnek tűnik a hely?

Faith Popcorn - Lys Marigold - Éva-marketing
Faith ​Popcorn neve egyet jelent az első látásra meglepő, ám idővel szinte kivétel nélkül pontosnak bizonyuló fogyasztói előrejelzésekkel. Már két évtizeddel ezelőtt megjósolta azokat az alapvető üzleti és életmódbeli trendeket, amelyek a 80-as, 90-es években meghatározták életünket. A The Popcorn Report és a Clicking című bestsellerei révén méltán világhírű marketinges szaktekintély legújabb könyvében egy napról napra jelentősebbé váló piaci szegmensre, a női fogyasztókra irányítja figyelmét.Napjainkban a vásárlói döntések 80%-át közvetlenül vagy közvetve a nők hozzák. Éppen ezért a jövőorientált üzleti vállalkozások nem hagyhatják figyelmen kívül a női fogyasztók igényeit. A nők és férfiak nemcsak biológiai felépítésükben, hanem vásárlási szokásaikban („shopológiailag”) is eltérnek egymástól - állítja Popcorn.

Hofmeister-Tóth Ágnes - Törőcsik Mária - Fogyasztói ​magatartás
Kényes ​helyzetben van az, aki e könyvet a leendő olvasó szíves figyelmébe ajánlja, hiszen ő maga is a FOGYASZTÓI MAGATARTÁS olvasása és – nem szégyen kimondani – tanulása során eszmélt rá arra, hogy nemcsak a jobb stílus érdekében illendő kerülni azokat az elkoptatott kifejezéseket, amelyeket ebben az esetben teljes joggal kimondhatnánk: _összegző, hiánypótló, szerves ismeretrendszert nyújtó_ stb., hanem azért is, mert a közhelyek éppenséggel nem késztetnek a fogyasztásra, vásárlásra és olvasásra. Az ajánló sorok írója pedig úgy hiszi, hogy az utóbbi évek politikai és gazdasági változásaival új korszak kezdődött a kilencvenes évek közepén, amikor a sikeres eladáshoz már nem elegendő maga az áru, a minőség vagy a piac ismerete. A FOGYASZTÓI MAGATARTÁS tanulmányozása nélkül nincs eredményes gazdasági aktivitás. _Levendel Ádám_ SZONDA IPSOS a Magyar Marketing Szövetség elnökségének tagja

Vitányi Iván - Új ​társadalom - új szemlélet
A ​mindennapi tapasztalat és a tudományos elemzések sokasága egyaránt azt bizonyítja, hogy a 20. század utolsó harmadában gyökeres és átfogó változások indultak el az emberi élet minden területén: a gazdaságban, a társadalmi együttélésben, a kultúrában, a politikában és a mindennapi életben egyaránt. Minden arra mutat, hogy az emberiség története új fordulópont felé tart – vagy már el is érkezett oda. Ez a könyv nem a vészharangot kívánja megkongatni, de örömódát sem akar zengeni. Azt mondja, hogy először is vegyük „leltárba”, hogy melyek a mai világ új jelenségei, új vonásai, új folyamatai. Nyugalomra, körültekintésre és az új ellentmondásokat feldolgozó szofisztikált racionalizmusra van hozzá szükség (amit, ha úgy tetszik, nevezhetünk dialektikának is). Így alakíthatók ki társadalomszemléletünknek azok az új dimenziói, amelyek alapján aztán hiteles következtetéseket vonhatunk le mind a társadalmi, mind az egyéni cselekvés számára.

Herman Judit - A ​magad útján
Ha ​tudod, hogy hol a helyed a világban, ez a könyv nem neked szól. Ha még nem találtad meg remélhetőleg ez lesz az utolsó könyv, amit el kell olvasnod... Még hogy a munka nem boldogít? Aki ezt mondja, csak azt bizonyítja, hogy nem találta meg a neki való hivatást, amire nem csak másoknak, de neki is szüksége van. Bár ez a könyv látszólag a munkakeresésről szól, a legfőbb tanácsom a számodra ez: _ne munkát keress, hanem önmagad._ Aki nem találta meg önmagát, az munkát sem fog tudni okosan keresni. Másképpen mondva: aki helyén van a világban, az megtalálja a rá szabott, fontos és hasznos munkákat, vagy ha úgy tetszik, azt megtalálja a neki való munka. Ezért nem mindegy, hogy _hová_ jelentkezel. Nem mindegy, hogy _hogyan_ jelentkezel. Nem mindegy, hogy _miért_ jelentkezel. És végül: nem mindegy, hogy csak sodródsz az árral, vagy a kezedbe veszed a saját munkád kialakítását.

Alex Wipperfürth - Eltérített ​márkák
A ​marketingről ezúttal másképpen, avagy ne építsünk márkát, hanem hagyjuk, hogy a piac építse fel azt. Starbucks, Red Bull, Ebay, Doc Martens, Napster, Blair Witch Project – hogyan lettek kulturális ikonok, hogyan építették fel a fogyasztók a márkát anélkül, hogy a cég dollármilliókat kültött volna hagyományos marketingre. Sok példa és eset bemutatásán keresztül, világos tanácsokkal informál és szórakoztat ez a forradalmian új könyv.

Andri Snaer Magnason - LoveStar
A ​LoveStar sziporkázóan eredeti, szellemes, groteszk és abszurd elemeket sem nélkülöző szatíra a nem túlságosan távoli jövőről, amelyben a marketing és a technológia törvényei uralkodnak. A LoveStar nevű izlandi székhelyű megacég és azonos nevű alapítója merész tudományos kutatásaival és még merészebb ötleteivel nemcsak az emberek közötti kommunikációt forradalmasítja, hanem az emberi létezés olyan alapvető elemeit is, mint a szerelem és a halál. A cég Izland északi részén létesült gigantikus szabadidőparkjába emberek ezrei zarándokolnak a világ minden részéből, miután „kikalkulálták” őket – hiszen a szerelem, az igazi megtalálása többé nem a véletlen műve, hanem egy szigorúan tudományos és tévedhetetlen módszer eredménye, mely nem csupán a párválasztás korábbi, nevetségesen alacsony hatásfokkal működő formáit küszöböli ki, hanem elhozza az emberiség számára a régóta vágyott harmóniát és békét. Ami a halált illeti, a temetés immár ósdi és kegyetlen aktusnak minősül – a holtakat inkább rakétákkal lövik ki az égbe, ahonnan a légkörbe visszahullva fényes csillagokként ragyognak fel. Amikor Indriði és Sigríður megtudja, hogy várakozásuk ellenére nem egymásnak kalkulálták ki őket, elhatározzák, hogy a maguk részéről nem rendelik alá magukat az értelem és a tudomány szabályainak. De sikerrel járhatnak-e egy olyan világban, amelyben a forradalmasított tömegkommunikációnak köszönhetően bármelyik ember potenciális ügynök? A rendkívül szórakoztató regény – mely valahol az 1984, a Monty Python’s Flying Circus, a Galaxis útikalauz stopposoknak és Sparks-regények közötti mezsgyén egyensúlyoz – egyik legfontosabb tanulsága talán az, hogy az emberi természethez az őrület ötletekre és az elvakultságra való hajlam mellett olyan értékek is hozzátartoznak, mint a szeretni tudás és az élni akarás.

Tim Kasser - Az ​anyagiasság súlyos ára
Vajon ​boldoggá teheti-e korunk emberét az anyagias, fogyasztói életszemlélet? Tim Kasser, a fiatal amerikai pszichológus tudományos alapú pszichológiai vizsgálatok alapján ad nemleges választ erre a kérdésre, és kimutatja, hogy éppen ellenkezőleg: csak a humánus, emberiességen alapuló értékek jelölhetik ki a tartós megelégedettség útját. „Sokan közülünk – tudatosan vagy tudattalanul – megtanulták azt, hogy ne a belső lelki mércéjükkel mérjék, hogy hogyan érzik magukat, hanem azon külső mérce szerint, hogy mijük van és mit tudnak megvásárolni maguknak... Ennek a modern értékfelfogásnak az a legalattomosabb vonatkozása, hogy nemcsak arról szól, hogy eleget szerezzünk, hanem arról, hogy többet, mint mások. Ez azt jelenti, hogy a saját értékünket azzal mérjük, hogy a pénzünket és egyéb anyagi javainkat másokéihoz viszonyítjuk – ezek a mások pedig csak részben valóságos, körülöttünk élő emberek, a másik részben a televízió és a filmek álvalóságának szereplői. Kasser nagy mennyiségű kutatást tekint át, melyek azt emelik ki, ami legtöbbünk intuíciójának eléggé ellentmond: hiába keresnek többet az emberek és hiába növekednek az anyagi javaik, nem válnak elégedettebbé az életükkel és nem lesznek ezektől lelkileg egészségesebbek.” (részletek az Előszóból)

Jean Baudrillard - A ​tárgyak rendszere
Jean ​Baudrillard azt állítja, hogy a bennünket körbevevő tárgyak rendszert alkotnak. Pl. egy bizonyos fajta nyakkendő nem csak önmagát jelzi, hanem hallgatólagosan jelzés egy bizonyos fajta ing irányába, miként az ing is hallgatólagosan egy bizonyos fajta öltöny irányába. Az öltöny pedig egy bizonyos fajta cipőt jelez. Persze a cipő is jelzi implicit módon az öltönyt, az inget és a nyakkendőt, miként egy bizonyos fajta karórát vagy éppen egy bizonyos fajta parfümöt is. A karóra meg hallgatólagosan bizonyos fajta mobiltelefon irányába jelez. Az öltöny, a karóra, a mobiltelefon együtt egy bizonyos fajta gépkocsi felé. A kocsi egy bizonyos fajta konyhabútor irányába jelzés. A konyhabútor pedig egy bizonyos fajta ülőgarnitúra irányába utal hallgatólagosan. Az ülőgarnitúra meg egy bizonyos fajta hifi-torony vagy éppen dohányzóasztal irányába. A dohányzóasztal implicit módon egy bizonyos fajta magazint jelez, mégha az egyébként nincs is rajta. A magazin meg bizonyos fajta nyaralást, ami egy bizonyos fajta napszemüveget meg naptejet. De a magazin jelez még bizonyos fajta zenéket, sztárokat, ételeket, italokat, szervezeteket, könyveket, eszméket, eseményeket, fittnesz szalonokat stb. - és persze újabb magazinokat, amelyek meg persze még újabb és újabb zenéket, sztárokat és fittnesz szalonokat stb., stb. Miként pl. egy fittnesz szalon is hallgatólagos jelzés bizonyos fajta sportszermárkák irányába... És így tovább. Szóval jó kis rendszer ez. A dolgok, a tárgyak nem csak önmagukat jelentik, hanem mindegyik egyben implicit jelzés a másik irányába. Hallgatólagosan mindegyik tárgy a másikra utal, a másikra mutat, azt jelzi. Mert a felszín alatt ugyanazt a nyelvet beszélik. Ez a nyelv pedig leginkább egy bizonyos fajta státusz, egy bizonyos fajta életstílus, életforma. Baudrillardnál az ún. fogyasztói társadalom lényegi meghatározottsága az, hogy a tárgyakat már nem annyira a használati értékük, mintsem inkább a jelzőértékük miatt veszik. Mert az egyes tárgy a tárgyaknak egy egész rendszerét jelzi. Vagyis amikor dolgokat veszünk, akkor tulajdonképpen magukat a jeleket, a jelzőrendszert fogyasztjuk. És eleve arra is irányul a fogyasztásunk. Tehát nem is annyira a tárgy az amit fogyasztunk, hanem maga a státusz, az életstílus, az életforma.

Bret Easton Ellis - American ​Psycho
Patrick ​Bateman is twenty-six and works on Wall Street; he is handsome, sophisticated, charming and intelligent. He is also a psychopath. American Psycho is a bleak, bitter, black comedy about a world we all recognize but do not wish to face and it takes us on a head-on collision with America's greatest dream - and its worst nightmare.

Kozák Ákos - Kincskeresők
A ​XX. század elejétől kezdve a fogyasztás kiterjedésének vagy - e könyv szavával élve - demokratizálódásának lehetünk a tanúi. Az elemzések általában az áruk termelése vagy az elosztás területével foglalkoznak. Könyvünk szerzője, Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója azonban a lánc eddig kevésbé ismert résztvevőjére: a fogyasztóra helyezi a fő hangsúlyt. Kozák Ákos így foglalja össze könyve témáját: "Minden korszaknak megvannak a hajtóerői. A II. világháború utáni éra fejlődéstörténetében nyilvánvalóan kitüntetett szerepet játszik az információtechnológia fejlődése. Társadalmi szinten is, és az egyének által átlátható és értelmezhető dimenziók közül is a fogyasztás az, ami leginkább leírja az elmúlt és a jelen korszakot. A tömegtermelés egyszerűen olcsóbbá teszi a hozzáférhető javak nagy részét." Szerzőnket külföldi kollégái és partnerei, illetve újságírók gyakran kérték arra, hogy írásban foglalja össze a magyar fogyasztókról a munkája során szerzett kivételesen gazdag ismereteit. A Kincskeresőkben végre megszületett az a mű, amely a magyar fogyasztói szokások jellegzetességeinek és ellentmondásainak szakszerű, ám még a laikus érdeklődők számára is érthető és élvezetes elemzése.

Herbert Marcuse - Az ​egydimenziós ember
Egy ​könyv, amelyet (hírből) mindenki ismer, de amelyet mindeddig csak a kiváltságos kevesek olvashattak: "az újbaloldal bibliájának" lázító mondanivalója mifelénk sem a "támogatott", sem a "tűrt" kategóriába nem férhetett bele. S ha már a hatvanas évekbeli lázongásaink idején nem tanulhattuk a fejlett ipari társadalomnak ebből a briliáns leírásából, legalább most, amikor a "felzárkózás" lázában égünk, ne mulasszuk el megtenni ezt. Hiszen akkor is, most is, változatlanul ugyanarról van szó: a nagy Egészről, amely kiegyensúlyozott, békés szabadságnélküliségében mindannyiunkat saját engedelmes alkatrészévé tud szelidíteni, leszerelve minden valóban "fölforgató" ellentendenciát - a "szabad választás" látszatpluralizmusában, a kényszerű munka robotjában, az egydimenzióssá sorvasztott gondolkodásban, kultúrában, szexualitásban.

Hankiss Elemér - Proletár ​reneszánsz
MI ​köze lehet egy mai kamaszlánynak a reneszánsz divatkirálynőihez, a Medici Máriákhoz és Stuart Máriákhoz? Ha ma élne, miről írna szappanoperát Shakespeare? Széklábat faragna-e vagy Ferrarikat és Maseratiket tervezne-e Michelangelo? Botticelli színes és vonalai villannak-e fel a reklámvilágban? Igaz-e az, hogy napjainkban egy új reneszánsz van kibontakozóban? Igaz-e az, hogy a nyugati civilizáció az elmúlt ötven-hatvan évben gyökeresen átalakult, s hogy ma már egyre többen, tíz- és százmilliók élnek, akarnak úgy élni, ahogy annak idején, a reneszánsz nagyjai éltek? Valósítsd meg önmagad! Alakítsd, formáld életedet, mint egy műalkotást! Fedezd föl, értsd meg, hódítsd meg a világot! Az emberi test: csoda! Az emberi értelem mindenre képes! Teremtsd meg az ember és a természet harmóniáját! Nézz szembe bátran és méltósággal az élet és a halál nagy kérdéseivel! A szépség és a harmónia jegyében éld le életed! - A reneszánsz életelvei elevenednek meg ma a mai emberek életében? Az úgynevezett fogyasztói civilizációban? Vagy? Mi történt, mi történik napjainkban az európai civilizációval? Ezekre a kérdésekre keresnek választ a kötet első felének tanulmányai. A kötet második felében a magyar társadalom felé fordulunk. Mi történt az országgal 1989 óta? Sikerül-e felgyorsulnia ennek a "lassúcska" országnak? Beszélhetünk-e ma "írástudók árulásáról? Mik az esélyei nálunk a konzervativizmusnak? Ki lehet-e, ki kell-e újra találnunk Magyarországot? Mi az adok-kapok történeti mérlege Nyugat-Európa és Magyarország között? Fordulópont lehet, e lesz-e a Millennium az ország történetében?

Chuck Palahniuk - Láthatatlan ​szörnyek
A ​Láthatatlan szörnyeket, Chuck Palahniuk sorrendben harmadik regényét egyik kritikusa találóan a Harcosok klubja női változatának nevezte. És valóban, a szerző mintha a Szex és New York csillogó világát vegyítené Bret Easton Ellis véres horrormeséivel. Egy eszelős történetet olvashatunk a divat és a modellek csillogó, de üres világáról, szerelmes betegekről és a beteges szerelemről, valamint a mindent elsöprő gyűlöletről. Shannon McFarland karrierjét derékba töri egy szörnyű „baleset”: egy szép napon éppen hazafelé hajt, amikor valaki rálő az autójára. A lövés következtében Shannon elveszíti az alsó állkapcsát, a munkáját és a vőlegényét. Szörnyeteg lesz, akire senki nem mer ránézni. A külvilág többé nem vesz róla tudomást: láthatatlanná válik. A kórházban, a beszédterapeuta rendelőjében megismerkedik Brandy Alexanderrel, aki az utolsó műtétjére vár, hogy végre-valahára igazi nővé válhasson. Brandy, a királynők királynője valójában férfi, de talán ő az egyetlen, aki megérti, milyen szenvedésen megy keresztül Shannon. Sajátos, sokkterápiára emlékeztető módszerét alkalmazva kezelésbe veszi Shannont, és együtt vágnak neki az országot átszelő, őrült utazásnak, amelynek során milliomos öreglányok gyógyszerkészleteit fosztogatják, felfedezik és elpusztítják a múltat, hogy újrateremtsék nem létező jövőjüket. Chuck Palahniuk, szokásához híven, ezúttal is a Harcosok klubja óta védjegyévé vált, graffiti-tömörségű, szikár prózában ostorozza a divatipar talmi csillogását, és egy szürreális történeten keresztül tárja olvasói elé a fogyasztói társadalomról alkotott lesújtó véleményét. Nem csak hölgyeknek, de csakis erős idegzetű olvasóknak.

Candace Bushnell - Bármi ​áron 1-2.
Janey ​Wilcox fel akar jutni a csúcsra. Amióta Candace Bushnell megteremtette Carrie Bradshaw-t és a Szex és New Yorkot, nem született még Janey Wilcoxhoz, Bushnell új regénye főszereplőjéhez hasonló hősnő. Janey gyönyörű nő, aki mindenáron feljebb akar jutni a társadalmi ranglétrán, és elszántan küzd, hogy életben maradjon New York City felső tízezrének világában. Az olvasók Bushnell Négy szőke című, nagy nemzetközi sikert befutott regényében ismerkedhettek meg Janeyvel. Most újra találkozhatnak kedvencükkel, aki azóta egy csinos Porsche Boxsterrel jár, remek modellszerződéssel a zsebében, és nagyratörő tervekkel a fejecskéjében. Miközben állandó sztárvendége lesz a hamptoni előkelő partiknak, mi is megismerkedünk a százezer dolláros kocsik, menő pólójátékosok, médiamogulok csillogó világával. De vigyázat! Mialatt Janeyt elnyeli e túl sok pénzzel és túl kevés erkölccsel élő világ, a háttérben láthatatlan erők fognak össze, hogy lerántsák a mélybe. Janey Wilcox azonban túl szép és túl fiatal ahhoz, elbukjon. A Bármi áron szórakoztató, ugyanakkor éles szemű és csípősen szellemes tablót fest egy olyan világról, amelyben az ember sohasem lehet elég gazdag, elég jólöltözött, és sohasem lehet biztos benne, hogy elég magasra felkapaszkodott a társadalmi ranglétrán. Candace Bushnell, a maga fényes humorával és a társadalomszatíra iránti remek érzékével egyszer és mindenkorra megváltoztatta a New York Cityről, a női barátságról és a márkás cuccokról alkotott véleményünket.

Richard Layard - Boldogság
Manapság ​sokkal gazdagabbak vagyunk, mint a korábbi generációk. Több jut élelmiszerre, ruházkodásra, több autónk van, és többet nyaralunk; az átlagember nagyobb házban lakik, kellemesebb körülmények között dolgozik, és jobb az egészsége is. Bár az elmúlt ötven évben megduplázódott a jövedelmünk, mégsem vagyunk boldogabbak. Ezt tükrözi számtalan tudományos vizsgálat eredménye – a boldogság mérésére ugyanis ma már kifinomult módszereink vannak. Vajon mi az oka mindennek? A könyv megvilágítja a fenti – életünk szempontjából kulcsfontosságú – paradoxon mögött meghúzódó okokat. Richard Layard szerint hét boldogságtényező határozza meg boldogság- illetve boldogtalanságérzetünket. A szerző leírja, hogy miképpen mételyezi meg boldogságunkat az, ahogyan a társadalmi rangsorban elfoglalt pozíció alapján összehasonlítjuk magunkat másokkal. Szerinte magától értetődő, hogy a boldogság az egyetlen értelmes társadalmi cél, és azt firtatja, hogy mit változtassunk közösségi és egyéni életünkön, ha valóban boldogabban akarunk élni. Következtetései azonban sok esetben meglepőek. Ez az úttörő munka magában foglalja a közgazdaságtan, a pszichológia, az agykutatás, a filozófia és a társadalompolitika legújabb kutatási eredményeit; ezzel egy a társadalommal és saját életünkkel kapcsolatos, merőben új és lenyűgöző gondolkodásmódot mutat be. Richard Layard vezető közgazdász, aki úgy véli, hogy a társadalom boldogsága nem feltétlenül a jövedelmével mérhető. Leginkább a munkanélküliséggel és az egyenlőtlenséggel kapcsolatos munkáiról ismert, amelyek a brit munkanélküliségi politika fejlődésének elméleti alapjául szolgáltak. Megalapította a Gazdasági Teljesítménykutató Központot (Centre for Economic Performance) a London School of Economicson, és 2000 óta a Lordok házának tagja. A boldogság témakörében folytatott kutatásai olyan különböző területek eredményeit integrálják, mint a pszichológia, az agykutatás, a közgazdaságtan, a szociológia és a filozófia.

Kapitány Zsuzsa - Fogyasztói ​magatartás az autópiacon
"Mit ​is jelent a magyar háztartások számára az autó? Státusszimbólum? Nélkülözhetetlen munka- és közlekedési eszköz? Vagy talán egyfajta életstílus régóta vágyott és pótolhatatlan kelléke?" "Mi a magyarázata annak a jelenségnek, hogy a gazdasági és politikai átmenettel együtt járó nagyfokú bizonytalanság egyes fogyasztókat a vásárlás helyett megtakarításra ösztönöz? Csökken vagy nő a fizetőképes kereslet az autópiacon? Vagy csak átrendeződik és polarizálódik? A tartós fogyasztási cikkek vásárlására fordított kiadások növekedése vajon e cikkek túlkínálatával magyarázható, vagy sokkal inkább a háztartások inflációs várakozásaival, illetve azzal az erős fogyasztói igénnyel, hogy a háztartások megtartsák eddig elért fogyasztói színvonalukat és fogyasztási struktúrájukhoz kötődő életstílusukat?" "Vajon akkor örömtelibb egy közösség élete, ha tagjai egyre több, gyorsabb, kényelmesebb és megbízhatóbb autócsodához jutnak? Az autóhasználat vagy éppen az arról való lemondás révén tudják a fogyasztók magasabb rendű szükségleteiket egyre jobban kielégíteni?" A szerző ezekre és hasonló kérdésekre keresi a választ könyvében, melyet nemcsak tankönyvként, de érdekfeszítő olvasmányként ajánlunk mindenkinek.

Margaret Atwood - Az ​ehető nő
Marian ​nem akar mást, csak normális életet. Egy piackutató cégnél dolgozik, a barátnőjével közösen bérel lakást, és amikor Peter, a kissé unalmas, ám megbízható barátja megkéri a kezét, engedelmesen igent mond. Az eljegyzés után nem sokkal Mariant az a különös érzés fogja el, mintha belső énje és a teste lassan elválna egymástól. Képtelen enni, mert úgy érzi, Peter őt magát is felfalja... Margaret Atwood első, 1969-ben megjelent regényét végre magyarul is kézbe vehetik az olvasók.

Kollekciók