Ajax-loader

'noir irodalom' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Kondor Vilmos - Bűnös ​Budapest
1939 ​szeptembere. A magyar-lengyel határt megnyitották a menekültek előtt, akik tízezrével tódulnak a német és a szovjet csapatok elől. Gordon Zsigmond, a Magyar Nemzet újságírója is ott van a határon, amikor feltűnik neki három vöröskeresztes teherautó. Beszélni akar az egyik sofőrrel, de az továbbhajt. Pár nap múlva Gordon nyomozni kezd, és hamarosan titkos kártyabarlangokra bukkan, amelyekben egyetlen éjszaka alatt vagyonokat lehet veszíteni és nyerni – nem feltétlenül a játékosoknak. Ezzel egy időben Nemes Sándor nyugállományú főfelügyelő olyan megbízást kap, amelyet nem utasíthat vissza, méghozzá olyan embertől, aki nem szokott hozzá a visszautasításhoz. Ki kell nyomoznia, hová tűnt a lengyel katonáknak szánt kábítószer-szállítmány. Nemesnek ismerős az a mocsok és szenny, amely útját kíséri a bűnös városban, ám most olyasvalamibe botlik, amire még ő sincs felkészülve. A két nyomozás egy ponton összeér, Gordon és Nemes találkoznak, és borzalmas titkokra derítenek fényt, titkokra, melyekért semmilyen bosszú nem drága és semmilyen áldozat nem kevés. „Szuggesztív és reményteljes módon teremti meg a magyar krimi 21. századi potenciális (nemzetközi) karriertörténetét.” Rácz I. Péter, prae.hu „Kondor stílusa letisztultabb, a helyzet viszont, melyben főhősét mozgatja, egyre elszomorítóbb lett. Szabó M. István

Jo Nesbø - Macbeth
A ​züllött rendőrfőkapitány, aki a drogkereskedelem és a korrupció mocsarába süllyesztette az egykor virágzó iparvárost, végre meghalt. A város lakói és rendőrei egy tisztességes és szebb jövőben reménykednek, a háttérben azonban hamar kezdetét veszi a hatalmi harc. ___A fiatal és tehetséges nyomozó, Macbeth, a város drogbandájának felszámolására teszi fel életét, ám amikor sikerei nyomán magasabb pozícióba kerül, őt is megkísérti a hatalom csábítása. Az ambiciózus Duff rendőrtiszt - aki együtt nevelkedett Macbethtel az árvaházban, és ott a legjobb barátok lettek - szintén kiveszi részét a drogbandák elleni küzdelemből, és szinte bármire képes lenne, hogy vezető pozícióba kerüljön. Lady, a befolyásos kaszinótulajdonos-nő folyamatosan terveket sző maga és szerelme, Macbeth előbbre jutására. ___A vetélkedést gyilkosságok sorozata kíséri. ___ A _Macbeth_et Shakespeare azonos című tragédiája ihlette - Nesbø szemében a darab a hatalomért vívott harc thrillere, melynek színhelye komor, örökké esős, noir-szerű városi táj. Jo Nesbø (1960) a világ egyik leghíresebb krimiírója. Fiatalon focistának készült, de egy sérülés miatt le kellett mondania erről a pályáról. Közgazdász és pénzügyi elemző tanulmányokat folytatott, majd tőzsdeügynökként dolgozott, és mindeközben a Di Derre (Ők ott) nevű együttesben zenélt. Amikor egy kiadó megbízta, hogy írjon memoárt a banda turnéiról, ő ehelyett a Harry Hole-krimisorozat _A denevér_ című szinopszisával állt elő, amivel kezdetét vette szédületes írói karrierje. ___Regényeit eddig 50 nyelvre fordították le, és több mint 40 millió példányban adták el világszerte.

Camilla Läckberg - Aranykalitka
Faye ​élete kívülről tökéletesnek tűnik, hiszen megvan mindene, amire egy nő csak vágyhat: remek férj, tündéri gyermek és egy luxuslakás Stockholm legelőkelőbb városrészében. A csillogó felszín alatt azonban a fjällbackai gyermekkor sötét emlékei szakadatlanul kísértik, és mindinkább úgy érzi, hogy rabmadár egy aranykalitkában. Régen erős és ambiciózus nő volt, ám a férje, Jack kedvéért feladta az álmait. Amikor rájön, hogy a férfi kihasználta és megcsalta, egy világ omlik össze benne. Kisemmizik, elveszíti az otthonát és a családját, teljesen padlóra kerül. Miután összeszedi magát, szilárdan eltökéli, hogy elégtételt vesz, és kieszel egy ördögi bosszútervet. A Fjällbacka-sorozat tíz kötete után Camilla Läckberg egy vérbeli drámát tett le az asztalra, amely megcsalásról, igazságszolgáltatásról és megtorlásról szól. A kétrészes Faye-sorozat első kötete!

James Ellroy - Perfídia
1941. ​december 6. Amerika a második világháború küszöbén áll. A béke reménye végképp szertefoszlik, amikor japán repülőgépek bombázzák Pearl Harbort. Los Angeles sokáig biztonságos menedéket nyújtott az Amerikába áttelepült első és második generációs japánoknak - de a háború kitörésével fellobban a gyűlölet lángja, és megkezdődik a japánok internálása. Brutális kegyetlenséggel meggyilkolnak egy japán családot Pearl Harbor előestéjén. A gyilkosság három férfit és egy nőt idéz meg a háborús lázban égő városból. William H. Parker a Los Angeles-i Rendőrség századosa. Parker rendkívül tehetséges, könyörtelenül ambiciózus, alkoholista és bizonytalan ideológiák megszállottja. Legnagyobb riválisa Dudley Smith őrmester - ír származású, az IRA egykori katonája, aki igyekszik hasznot húzni a háború kitöréséből. Hideo Asida rendőrségi helyszínelő, az egyetlen japán a Los Angeles-i Rendőrség állományában. Kay Lake huszonegy éves dilettáns, aki ki van éhezve a kalandra és az izgalomra. A nyomozás egymás mellé sodorja négyüket, és örökre megváltoztatja mindnyájuk életét. A bűncselekmény politikai vihart kavar, amely választás elé állítja őket, és átértékeli egymáshoz fűződő viszonyukat - elvtársak, riválisok, szeretők, a történelem bábjai. A Perfídia lenyűgöző regény. Olyan nézőpontból mutatja be a második világháborút, ahonnan még soha nem láttuk, James Ellroy pedig úgy ír Los Angelesről, ahogyan még egyetlen korábbi művében sem. Kirándulásra invitál bennünket a szakadék szélére, ahol tanúi lehetünk Amerika nagyhatalommá válásának. A Perfídia ezt a pillanatot ragadja meg félelmetes erővel. Egy bűnügy megoldására hívja az olvasót, és cserébe megmagyarázza a háború mibenlétét. James Ellroy 1948-ban született Los Angelesben. Ő a szerzője az L.A. Quartetnek - Fekete Dália, A nagy sehol, Szigorúan bizalmas és Fehér jazz - és az Underworld U.S.A. trilógiának - Amerikai tabló, Az élet ára és Blood's A Rover. Ez a hét regény számos díjat nyert, és nemzetközi bestsellerekké váltak. A Perfídia a második L.A. Quartet első kötete, amelyben Ellroy a második világháború Los Angelesét rajzolja meg. Kibővített sorozata példa nélkül álló vállalkozás. Ellroy az eredeti kvartett és trilógia szereplőinek életét mutatja be lényegesen fiatalabb emberként.

James M. Cain - Dupla ​vagy semmi
Walter ​Huff biztosítási ügynök Kaliforniában. Alaposan ismeri az embereket, nincs nagy véleménnyel róluk. Úgy gondolja, önmagát is ismeri, és elég cinikus ahhoz, hogy elhiggye: bármire képes. Egy szép napon aztán belebolondul egyik ügyfelének feleségébe, Phyllis Nirdlingerbe. Az asszony ráveszi, hogy kössenek életbiztosítást a férjére, annak tudta nélkül. Abban az esetben, ha a férjet vonatbaleset érné, a biztosítási összeg duplája ütné a markukat. Walter belemegy a dologba, körültekintően, a legapróbb részletekig megtervezik a balesetet – és végre is hajtják. A cinikus Walter Huff azonban mégsem képes mindenre. Amint egyre szörnyűbb titkok derülnek ki Phyllis múltjáról, Walter életében mind nagyobb szerepet kap az asszony mostohalánya, a meggyilkolt ember gyermeke, Lola – aki szintén sok mindenre képes lenne, hogy apját megbosszulja. És ott van még Lola zavaros múltú barátja, Sachetti is... Egyszóval, a dörzsölt biztosítási ügynök olyasmibe keveredett, amit eddig elképzelni sem tudott volna... James M. Cain (1892–1977) az amerikai „kemény krimi” egyik legnagyobb művelője. Akárcsak A postás mindig kétszer csenget, az 1936-ban született Dupla vagy semmi is hátborzongató látlelet a bűntudatról, az emberi kétszínűségről, a szeretettelen, mindent szétromboló szerelem regénye. „Amerikai remekmű” – ahogyan Ross Macdonald üdvözölte. A történetet először, 1944-ben Billy Wilder vitte filmvászonra Fred MacMurray, Barbara Stanwyck és Edward G. Robinson főszereplésével, a forgatókönyvet maga Raymond Chandler írta. Az 1973-as filmváltozat sztárja Richard Crenna volt.

Lavie Tidhar - Oszama
Egy ​globális terrorizmustól mentes világban a magánnyomozó Joe-t titokzatos nő béreli fel, hogy felkutasson egy férfit: egy rejtélyes írót, akinek ponyvaregényeiben a hős Oszama bin-Láden, az igazságosztó… Joe-t hajszája az író után Ázsia eldugott zugaiból Párizsba és Londonba viszi, és ahogy a rejtély egyre sűrűsödik körülötte, egyetlen kérdés van csupán, amelyet nem mer feltenni: valójában kicsoda ő maga, és a regényekből mennyi a kitaláció? Ismeretlen üldözőkkel a nyomában Joe identitása lassan széthullik, ahogy felfedezi a világát kísértő menekülteket. Honnan érkeztek és mit akarnak? Joe tudja, hogyan kell véget érnie a történetnek, de még ő sincs felkészülve az igazságra, sem pedig a döntésre, amelyet végül meg kell hoznia. Az Oszamában Lavie Tidhar a szeptember 11-e utáni globális tudatalattit megcsapolva vegyíti a film noir, a dokumentumpróza, az alternatív történelem és a thriller elemeit, hogy a mai idők nyugtalanító, ugyanakkor lenyűgöző korrajzát alkossa meg.

Pinky-nagy
elérhető
10

Sepsi László - Pinky
Sepsi ​László mindent tud a krimiről, noirról, horrorról és az urban fantasyról, de nem esik kétségbe akkor sem, ha az úgynevezett magasirodalom ködbevesző elefántcsonttornyának nyirkos lépcsőházaiban kell eltájékozódnia. De ami ennél sokkal fontosabb, hogy nem csak az emberi és a nem-emberi lélek működésével van tisztában, hanem arról is pontos fogalmai vannak, aminek talán még lelke sincs. Új regényében olyan világot alkotott, ami bár minden oldalon újabb és újabb meglepetéssel szolgál, egészében véve mégis kényelmetlenül otthonos. Mert bár magunknak is nehezen valljuk be, nagyonis jól ismerjük a mindent átszövő korrupció csatornabűzét az orrunkban, a városlakók mellére esténként sötét démonként telepedő kilátástalanságot, de a beláthatatlan pusztulás apró réseiből elő-előbukkanó szépséget és csodákat is, amik miatt mégis, mindennek ellenére felkelünk reggelente. A Pinky című regény éppen olyan, mint a címében szereplő különös, rózsaszín és kegyetlen ital: amilyen furcsának tűnik elsőre, olyan természetességgel eszi bele magát az ember agysejtjeibe, és egy pillanatra sem ereszt el a szélesvásznú végkifejletig. Egyben pedig újabb bizonyíték arra, hogy a XXI. századi fiatal magyar irodalom immár tényleg nem ismer sem zsánerbeli, sem nyelvi határokat, szíve pedig egy ütemben dobog az átkozott nagyvilág fékevesztett, dühös és szédítő ritmusával. Dunajcsik Mátyás

Jim Thompson - Svindlerek
Roy ​Dillon látszólag kisstílű, de nagyon sikeres svindler. Az anyja, Lilly Dillon a maffiának dolgozik. A szeretője, Moira Langtry a testét gond nélkül bocsátja áruba. Ők hárman olyan háromszöget alkotnak, ahol nem a szerelem (vagy a szeretet) a közös nevező, hanem a kapzsiság, a mohóság és a perverz vágyak. Jim Thompson klasszikus regénye szolgált alapul Stephen Frears 1990-ben készült Svindlerek című filmjéhez, amelynek forgatókönyvét Donald E. Westlake írta. „Ha valaki a pokolba akar kirándulni, olvasson Jim Thompsont.” The New Republic

Dashiell Hammett - Véres ​aratás
"Personville" ​a kisváros neve, ahová az író San Fransiscó-i mesterdetektívje egyetlen bűneset miatt megy el: "Személylak" lehet ez magyarul. De a lakói "Szemétlak"-nak hívják városukat, a detektív pedig olyan bűnbarlangban találja magát, amelyet mindenestül föl kell bolygatnia, ha már önként vállalta, hogy rendet teremt: bűnszövetségeket, csoportokat kell lelepleznie, gyilkosságok egész sorát váltja ki akaratlanul, és nem utolsósorban vásárra kell vinnie a saját bőrét. Hammett volt a modern, a nyers, a kemény, a leleplező - vagyis a hatékony és mozgósító - bűnügyi regény megteremtője. Jóval a maffiatéma divatja előtt ábrázolta már, kíméletlenül, a tisztes polgári világ homlokzata mögött meghúzódó valóságot: az érdekszövetségek és klikkek semmitől vissza nem riadó, szüntelen élethalálharcot folytató banditatársadalmát. Bűnügyi író pompás krimije a Véres aratás. Csak épp jóval több kriminél. Nem véletlenül vallotta mesterének az íróját a kitűnő Chancler. Nem véletlenül nevezték a század egyik kiemelkedő írójának olyanok, mint Ernest Hemingway, Louis Aragon.

Jakob Arjouni - Sört! ​Még sört!
Németország ​a '80-as évek közepén. Egy magánnyomozót egyszerűnek tűnő üggyel bíznak meg, ártatlanok mellett szóló bizonyítékokat kell felkutatni. A dolgok azonban nem is olyan egyszerűek. Korrupció, a rövidlátó gazdasági érdekek összefonódása a politikával és a múlt árnyai mind összefognak az igazság kiderítése ellen. Nem könnyíti meg a helyzetet a főhős származása sem. Töröknek lenni Németországban nem jó ajánlólevél. Az író remekül adagolja a feszültséget, lépésről lépésre tárul fel egy szövevényes történet. Nagyszerű jellemrajzok pár odavetett szóval. Kihagyhatatlan, letehetetlen.

Karin Fossum - Elszabadul ​a pokol
Nyár ​közepén járunk, forróság lapul Dél-Norvégiára. Ám nem csupán a nap tüze perzselő, hanem egy tizenhét éves elhanyagolt kamasz, Johnny Beskow haragja is. Az anyja súlyos alkoholista, az apját sosem látta. És nincsenek barátai. Johnny úgy dönt, bosszút áll a világon. Ám az események nem várt fordulatot vesznek: ami csínytevésnek indult, hamar tragédiába torkollik. Egy kisfiú szörnyű halált hal. Elfojtott traumák, felszínre törő félelmek, szőnyeg alá söpört sorsok. A pokolban nem jó a tűzzel játszani...

Charlie Huston - Félholtak
Éjjel ​bújnak elő rejtekükről. Vérrel táplálkoznak, a mi vérünkkel. Joe Pitt vadászik rájuk, pedig ő is egy közülük. Manhattan szigetét vámpírklánok uralják. Joe erősebb és gyorsabb nálunk, alig akad nála durvább gyilkológép. Az éjszakáit mégis kénytelen azzal tölteni, hogy szomját embervérrel oltsa. A városban egyedül ő nem hajlandó szövetségre lépni a holtak manhattani alvilágát irányító klánokkal. Első megbízatása egy milliárdos házaspár elveszett lányát felkutatni, miközben a Koalíció és a lány befolyásos szülei a sarkában lihegnek, anarchista vámpírok üldözik, és egy beteges szekta vezetője is a fejét akarja. Mielőtt felkel a nap, Joe-nak meg kell találnia a lányt, el kell tennie láb alól egy szökött zombit, vagy ő kerül karóvégre. Charlie Huston sorra vérfürdőt rendez világszerte népszerű sorozatában, megidézi a film noir világát, sikeréről megannyi fanzine tanúskodik, miközben Joe Pitt alakjában megteremti a 21. század legvéreskezűbb nyomozóját

Kondor Vilmos - Budapest ​noir
Budapest, ​1936. október. Gömbös Gyula halott. A Terézváros egyik kapualjában egy fiatal zsidó lány holttestére bukkannak. Az Est helyszínre érkező bűnügyi zsurnalisztája, Gordon Zsigmond kérdezősködni kezd, de mindenütt falakba ütközik. A szálak egyszerre visznek felfelé, a társadalom legfelső rétegeibe, és lefelé, a nyomor és elkeseredettség szörnyű világába. Gordont hajtja szimata és kíváncsisága, és minél jobban el akarják ijeszteni, ő annál kitartóbban követi a nyomokat. Nem tudja, kiben bízhat, nem tudja, kit milyen hátsó szándék mozgat, nem tudja – de nem is érdekli –, mikor milyen érdeket sért. Egy dolgot akar csupán: megtalálni a lány gyilkosát, mert rajta kívül ez senkit sem érdekel.

Richard Stark - Parker ​és a Szindikátus / Parker és a szajré
Parker ​és a Szindikátus: Most nincs mese, az üzlet üzlet, az ígéret ígéret. Ha ezt megszegik, akkor nincsenek szabályok. Pedig Parker csak a pénzét akarta megkapni a Szindikátustól, nyomorult negyvenezer dollárt, ami jár neki, ami az övé. De nem elég, hogy a Szindikátus nemet mondott, még egy bérgyilkost is ráeresztettek. Parker szemében egyszerű a képlet: bosszút kell állnia, különben végeznek vele. És ilyen esetben nincsenek szabályok. Viszont vannak barátok, nem is kevesen, akiket rá lehet szabadítani a Szindikátus kártyabarlangjaira, kábítószercsempészeire, bukmékerirodáira. Ott kell megütni őket, ahol a legjobban fáj. És hirtelen Amerika szinte minden nagyobb városában lecsapnak a Szindikátus érdekeltségeire. Közben pedig Parker morózusan halad észak felé, hogy szembenézzen azzal az emberrel, aki a halálát akarja. Parker és a szajré Ekkora balhét még senki sem látott, nem hallott ilyenről, részt pedig végképp nem vett benne. Eddig. Tizenkét profi bűnöző egy távoli kisvárost vesz célba Észak-Dakotában. Az akció vezetője nem más, mint Parker, aki az embereivel át fogja venni az irányítást Copper Canyonban. Aztán amikor teljesen elvágják a kisvárost a külvilágtól, nekilátnak kirabolni a bankokat, az üzleteket, a rézbányát. De hogyan? Az legyen Parker gondja, aki gyakorlatilag minden részletet kidolgozott. Gyakorlatilag. Mert ugyan Parker úgy játszik az emberekkel, akár a bábukkal, és mindenre felkészül, mégsem láthat bele egy társa szívébe, ahol olyan égető titok lapul, ami nemcsak felperzsel, hanem fel is robbant mindent…

James M. Cain - A ​postás mindig kétszer csenget
Frank ​Chambers csavargó. Egy nap Nick Papadakis útszéli büféjébe vetődik. Ki akar csalni belőle egy ingyen reggelit s aztán továbbállni. Mégis ott marad, mert Nick munkát ajánl neki - és mert megpillantja Nick feleségét, Corát. A munkát ugyan nem kívánja, de Corát igen. Kurta és brutális bevezető után egymáséi lesznek. Hamarosan eldöntik, hogy meggyilkolják Nicket, de kudarcot vallanak. Nicknek csak megreped a koponyája (azt hiszi, elcsúszott a fürdőkádban), és amíg kórházban van, Frank és Cora elhatározza, hogy megszöknek. Cora az utolsó pillanatban meggondolja magát. Ő marad, Frank egyedül vág neki az útnak. Biliárdozik, nyer, veszít. Aztán újra belebotlik Nickbe... James M. Cain (1892-1977) az amerikai "kemény krimi" egyik legnagyobb művelője. A nyomasztóan és megrázóan sivár történetben (amely Camus Közöny-ének alapjául szolgált) kevés a leírás, célratörőek a párbeszédek, egyszerű célok hajtják a szereplőket végzetük felé, a táj jóformán lakatlan, földrajzi és erkölcsi kapaszkodó alig akad. A megszállottság, az önpusztítás regénye A postás mindig kétszer csenget - amelyet 1934-es megjelenésekor erőszakos és erotikus volta miatt Bostonban betiltottak. Azóta háromszor is megfilmesítették: Luchino Visconti olasz környezetbe helyezte (Megszállottság, 1943), Tay Garnett John Garfielddal és Lana Turnerrel játszatta a szerelmeseket (1946), Bob Rafelson filmje (1981) pedig végképp befuttatta Jessica Lange-et.

Matti Rönkä - A ​határjáró
Ez ​a sajátos világú krimi napjaink Helsinkijében játszódik, ahol az alvilágot a szovjet utódállamokból érkező bűnözők uralják. Nem piti alakok, legális fedőtevékenység mögé bújva folytatják üzelmeiket. Az egyik keresztapa egy Oroszországból áttelepült finn származású férfi, Viktor Kärppä kisebb-nagyobb szolgálatait is igénybe veszi. Ártalmatlannak tűnő ügyek ezek, de a rendőrség figyelmét nem kerülik el. Kärppä, aki magándetektívként dolgozik, nem csak kényelmetlen üzletfeleitől, de a múltjától is szeretne elszakadni, amire igencsak jó oka van. Ebbeli fáradozását egyáltalán nem segíti elő, amikor egy férfi eltűnt feleségének felkutatásával bízza meg.

Daniel Cole - Rongybaba
Hat ​ember maradványaiból összevarrt egyetlen holttestet találnak egy londoni lakásban. Az áldozatot Rongybabának nevezik el. Ki követhette el ezt a borzalmat? Van-e összefüggés a bizarr eset és a pár évvel korábbi gyilkosságsorozat közt, amely miatt William „Wolf” Fawkes nyomozót kényszer-gyógykezelésre ítélték? William és társa, Emily Baxter őrmester nyomozását levakarhatatlan sajtóhiénák hada követi – a „Rongybabás gyilkos” eközben bestiális listát küld a vérszagra gyűlő újságíróknak: hat ember neve szerepel rajta, és a meggyilkolásuk tervezett időpontja… Mi kapcsolja össze a hat áldozatot? Miközben Wolfék versenyt futnak az idővel, a gyilkos valahol a közelben lapul… Daniel Cole váratlan fordulatokban bővelkedő thrillerét eddig 30 nyelvre fordították le. Ahogy Jo Nesbø vagy Stieg Larsson regényei, a Rongybaba is kitörölhetetlen nyomot hagy az olvasóban. Folytatás 2018-ban!

Kondor Vilmos - Budapest ​novemberben
A ​Gordon Zsigmond-sorozat ötödik és egyben befejező része. Ezúttal nem egy cikkről van szó, nem egy tudósításról, egy riportról. Nem arról van szó, hogy Pesten érlelődik valami, s nem is arról, hogy kitört a forradalom. Nem arról van szó, hogy ismét tankok járnak Pest utcáin, és nem is arról, hogy Magyarország független lesz-e. Gordon Zsigmondnak, a sokat látott bűnügyi újságírónak nem a Parlament előtti sortűzről, a Corvin-közről és a háttérben az ország sorsát befolyásoló erőkről kell cikket írnia, és nem is arról, hogy miként harcolnak az emberek Budapesten a szabadságukért. Nem arról kell tudósítania a világot, hogy Pesten megállt az élet, a rádió épületénél harcok dúlnak, nem is arról, hogy mi történik azokkal, akiket ávósnak néznek. Nem. Gordon Zsigmondnak most egy gyilkost kell megtalálnia, aki a szeretteire jelent halálos veszélyt, egy gyilkost, akit ha ő nem állít meg, senki sem fog. Egy városban, ahol a becsület és a tisztesség sajátos fogalmakká váltak, egy városban, ahol csak saját magában bízhat, meg abban, hogy mindenkinek és mindennek ára van. Még a gyilkosnak és áldozatának is.

Adam Lebor - Budapest ​protokoll
1944 ​novemberében, miközben a szovjet csapatok már fenyegető közelségben vannak, a budapesti Hotel Savoyban a Harmadik Birodalom náci vezetői titkos gyűlést tartanak. A szállodában dolgozik Farkas Miklós, az egykoron dúsgazdag, ám a német megszállók által kisemmizett és koncentrációs táborba deportált Farkas család egyetlen életben maradt tagja. 2009 novemberében Budapestre figyel egész Európa, ugyanis a magyar főváros az első állomása az Európai Unió elnökségéért folytatott választási kampánynak. Farkas Alexet, Miklós unokáját, a Budapest News angol nyelvű lap munkatársát is ez foglalkoztatná elsősorban, ha egyik nap nem találná holtan nagyapját. A felforgatott lakásban, a vörössel felfestett "ÁVO" szó éktelenkedik a falon. A rejtélyes gyilkosság nyomába eredő Alex újabb és újabb megdöbbentő információk birtokába jut. Miközben egy titokzatos terrorszervezet hetente követ el pokolgépes merényletet Európa valamelyik fővárosában, a magyar közéletben óráról órára törnek előre a szélsőjobboldali nacionalisták, a hétköznapokat a csendőrség felügyeli, az utcákon a Pannónia Brigád készül felvonulni. Alex előtt pedig szép lassan egy 65 éve született, Európa jövőjét meghatározó, megdöbbentő összeesküvés körvonalai sejlenek fel…

Graham Greene - A ​harmadik
_Az ​első:_ "Vele voltam. Kijöttünk a lakásából. A járdán Harry megpillantotta egyik barátját az utca túlsó oldalán. Intett neki, és lelépett a járdáról, hogy átmenjen hozzá. Ekkor egy dzsip száguldva befordult a sarkon... Meghalt, mielőtt a mentők ideértek volna." _A második:_ "Éppen át akartam menni az úttesten Harryhez. Ő a szemközti járdán állt, meglátott, és azonnal felém indult, hogy találkozzék velem, amikor az a dzsip... szörnyű volt, szörnyű!" _Ám Martins sejtette, hogy van egy HARMADIK is,_ aki tud valamit Harry Lime titokzatos és váratlan haláláról, méghozzá valami olyasmit, amit a másik kettő nem akart vagy nem mert elmondani... Rejtélyes gyilkosságok a háború utáni, megszállt Bécsben. A világhírű bűnügyi regény első magyar kiadása.

Jo Nesbø - Kísértet
Nyár. ​Harangzúgás. Egy fiú, Gusto, a konyha padlóján fekszik egy vértócsában. Az élet lassan elszáll belőle, s ő sorra veszi mindazon eseményeket, amelyek ide vezettek. Az analízis pontos és kegyetlen. Ősz. Harry Hole, a norvég rendőrség egykori nyomozója három év távollét után visszatér Oslóba. Felkeresi egykori felettesét, hogy engedélyt kérjen tőle egy ügy felderítésére. Csakhogy az esetet már lezárták. A fiatal narkóst, Gustót egy cimborája lőtte agyon, mert összekaptak az anyagon. Egy olyan anyagon, amely a heroin uralmát megtörve, villámcsapásszerűen hódította meg a várost. Harry ennek ellenére nem tágít, s eléri, hogy meglátogathassa a börtönben a Gusto meggyilkolásával vádolt srácot. Mégpedig azért, mert a cellában saját múltjának egy darabjával van találkozója. A nyomozás, amelybe Harry magányosan belevág, nehezebb s fájóbb, mint bármelyik hivatalból felgöngyölített ügye volt. S közben mindenfelől kísértetek veszik körül. A sajátjai és az is, amelyik a várost járja. Az alak, akiről senki sem tudja kicsoda, hogy néz ki, s aki megfoghatatlan, akár a szél

James Ellroy - Fehér ​Jazz
Los ​Angeles, 1958. Gyilkosságok, megvesztegetések, rajtaütések erőszak minden mennyiségben. Dave Klein rendőrhadnagy nem válogat a módszerekben, ha el akarja érni a célját. Egy zsaru, aki pénzbehajtóként, uzsorásként és verőemberként is kamatoztatja tehetségét, és otthonosan mozog a nagyváros legsötétebb bugyraiban is. Amikor azonban az FBI nyomozást indít, hogy lebuktassa a rendőrség kötelékében szolgáló korrupt zsarukat, elszabadul a pokol. Kleinből bűnbakot akarnak csinálni: ő lesz a rossz zsaru, akinek el kell vinnie a balhét. És a balhé nem marad el. Politikusok és rendőri vezetők, gengszterek és drogdílerek próbálják levadászni, miközben mindenki megtesz mindent, nehogy fény derüljön mocskos üzelmeikre. Kleinnek lépnie kell, ha nem akar idő előtt kiszállni a buliból. Ő maga is részt vett ennek a világnak a megteremtésében, most azonban bármire képes lenne, hogy élve elmeneküljön belőle. Az örvénylő szöveg magával rántja olvasóit az ötvenes évek Amerikájának kapzsiság és hataloméhség fűtötte világába. Az őrült staccatóban előadott, letaglózó erejű alvilági krónika James Ellroy egyik legkiforrottabb, legegyedibb hangú regénye, az L. A. Quartet tetralógia befejező darabja, amely most jelenik meg először magyar fordításban.

Edan Lepucki - A ​17-es számú nő
A ​hollywoodi hegyek közt élő Lady Daniels úgy dönt, el kell távolodnia egy időre a férjétől. Miután egyedül marad gyerekeivel, segítségre lesz szüksége kisfia mellé, ha megírandó önéletrajzi könyvét valaha is be akarja fejezni. Egy hirdetésre jelentkezve érkezik hozzá S., a vonzó, fiatal művésznő, aki a kert végében álló vendégházba költözik be, és gondoskodik Lady hároméves kisfiáról, Devinről, illetve szemmel tartja másik, már tinédzser korú fiát is. Csodásan végzi munkáját, hamarosan bűvkörébe vonja az egész családot, és Lady bizalmasává válik. A perzselő nyárban azonban S. kapcsolata Lady nagyobbik fiával nyugtalanító és baljóslatú fordulatot vesz. Miközben Lady és S. egyre közelebb kerülnek egymáshoz, Lady irigylésre méltó életének fényes máza repedezni kezd, és azzal fenyeget, hogy családja elől is rejtegetett, régi titkok bukkannak felszínre. S. eközben igyekszik megtartani saját titkait azzal kapcsolatban, hogy mi is volt a valódi szándéka ezzel az állással. Mindketten óvatos játékot játszanak, és minden egyes lépésükkel a számukra legfontosabb dolgokat sodorják veszélybe. Edan Lepucki regénye úgy hat, mintha egy hollywoodi film noirt olvasnánk. Sötét humorú, fordulatos és lebilincselő dráma művészetről, az anyaságról és két nő baljós barátságáról, mely egyértelműen igazolja, hogy Edan Lepucki generációjának egyik legtehetségesebb és legizgalmasabb hangja.

James Ellroy - A ​nagy sehol
Los ​Angeles. 1950. Brutálisan megcsonkított hullát találnak egy üres telken. A rendőröket nem érdekli az újabb meleggyilkosság, egyedül a fiatal nyomozó, Danny Upshaw akarja kideríteni, ki lehetett a tettes. Nem csak az a célja, hogy így szerezzen nevet magának zsaruként. Azt reméli, ha sikerül rájönnie a miértre, kamaszkori démonaitól is megszabadulhat. Mal Considine hadnagy azért vesz részt a hollywoodi kommunista befolyás után nyomozó ügyészségi vizsgálatban, mert feljebb akar lépni a ranglétrán, és meg akarja szerezni a felügyeleti jogot örökbe fogadott fia felett, akit a háború utáni Európa poklából mentett ki. Buzz Meeks – az egykori korrupt zsaru – Howard Hughes biztonsági főnöke, szabadidejében pedig a gengszterkirálynak, Mickey Cohennek tesz szívességeket. Cinikus figura, akit csak a pénz érdekel, ezért amikor felajánlanak neki néhány ezer dollárt, hogy segítsen a kommunisták elleni harcban, nem sokat habozik. A gyilkossági ügyben nyomozó Upshaw és a két komcsivadász hamarosan rájön, hogy a két ügy szálai ugyanoda vezetnek, és mindhárman egy rémálomban találják magukat… Az 1948-ban született James Ellroy a bűnügyi irodalom élő klasszikusa. Regényei messze túlmutatnak a krimi műfaján. A karakterábrázolás és a korrajz mestereként számon tartott szerző sokak szerint az amerikai irodalom egyik legnagyobb zsenije. Ellroy valódi különcnek számít az írók között. Saját bevallása szerint nem néz tévét és nem olvas regényeket, nehogy azok befolyásolják az írásait, önmagáról pedig szerényen így nyilatkozik: „A regényírás mestere vagyok: a legnagyobb krimiíró a világon. Az vagyok a krimi műfajában, mint Tolsztoj az orosz irodalomban vagy Beethoven a zenében.”

Dragomán György - A ​pusztítás könyve
Bűn. ​Felelősség. Fegyverek. Szerelem. Halál. Egy regény, amelyet nem lehet letenni. Egy lendülettel kell végigolvasni, odaadó figyelemmel: a főhőshöz hasonlóan az olvasónak sem szabad eltévednie a jelek és döntési helyzetek útvesztőjében. A könyv világa, a halálosan csendes, titokzatos erdő és a város, ahol már csak tárgyi emlékeiben él a múlt, nyomasztóan ismerős: szinte a bőrünkön érezzük, hogy ez a hely és ez az idő itt van, egészen közel. A fokozatosan kibontakozó, egyre izgalmasabb, sötétebb és barbárabb történet, amely formailag akár kriminek is olvasható, arra keres választ, hogy miként terebélyesedhet az egyéni sorstragédia történelmi végzetté. "_A pusztítás könyve_ szigorú következetességgel megírt mű, egy meglepően kiforrott tehetségű, fiatal prózaíró első regénye." Závada Pál

Graham_greene_mer%c3%a9nylet
elérhető
0

Graham Greene - Merénylet
Raven ​gyilkos, bérgyilkos. Brutálisan megöli a hadügyminisztert, és tette következményeként a háború sötét, fenyegető árnyéka vetül Európára... Bölcsesség, szellemesség, mesteri történetszövés, remekbe szabott jellemrajzok. Graham Greene századunk tanúja és krónikása, az egyik legjelentősebb és legellentmondásosabb angol prózaíró. A Merénylet az első regénye.

William Lindsay Gresham - Rémálmok ​sikátora
A ​Rémálmok sikátora egy cirkuszi látványosság, egy vadember leírásával kezdődik. Az illető valójában visszataszító alkoholista, aki remek szórakozásként szolgál a megbotránkozni vágyó és gúnyra éhező közönség számára. A fiatal Stan Carlisle is a karneválban dolgozik, és ahogy elnézi a szerencsétlent, azon tűnődik, vajon miként képes valaki ilyen mélyre süllyedni. Megfogadja, hogy bármi történjék is vele, nem fogja hagyni, hogy hasonló sorsra jusson. Mivel Stan intelligens és kellőképpen becsvágyó figura, akinek ráadásul nincsenek gátlásai, hamarosan egyre feljebb lép a ranglétrán. A színpadon mentalista szerepébe bújik oldalán egy csinos fiatal lánnyal - akit közben el is vesz feleségül, majd sikeresen boldogtalanná is tesz - aztán spiritisztává képzi át magát, aki immár fényűző otthonokban nyújt szolgáltatásokat az arra fogékony, tehetősebb polgárok számára. Úgy tűnik tehát, hogy az egész világ Stan lába előtt hever... William Lindsay Gresham regénye igazi gyöngyszem. És éjfeketén fénylik. Klasszikus amerikai mese mások és önmagunk megtévesztésének ezerféle módjáról, egyúttal álom a megváltásról - amely végül álruhába bújt rémálomnak bizonyul. A regényből Guillermo del Toro rendezésében Bradley Cooper. Rooney Mara, Cate Blanchett és Willem Dafoe főszereplésével nagyszabású mozifilm készült.

Kondor Vilmos - A ​haldokló részvényes
Gordon ​Zsigmond, Az Est tudósítójaként jár utána rejtélyes és szövevényes, valamint nem olyan titokzatos ügyeknek is, hogy a tőle megszokott módon segítse az igazság napfényre kerülését a bűnös főváros útvesztőjében. Gyilkos cselédek, svindlerek, kasszafúrók, transzneműek és ledér nőszemélyek töltik meg a füstös lebujokat, zugkifőzdéket és a hírhedt Conti utcát, és keltik életre a múlt századi Budapestet, megmutatva annak kevésbé elegáns, ám talán éppen ezért olyan érdekes arcát. Ugyanakkor bármilyen szórakoztató is ez a miliő, bármilyen kisstílűek a bűnök és pitik a bűnözők, a Bűnös Budapest ciklus folyamatosan arra emlékeztet minket, hogy az elmúlt száz évben a színfalak talán részben megújultak, ám voltaképpen semmi sem változott a fővárosban. A halott részvényes a Magda, a bestiális Népszínház utcai mindenes című kötet összes novelláját, valamint az azóta megjelent történeteket tartalmazza - Budapest és Gordon Zsigmond főszereplésével.

Tatjana-rejt%c5%91
elérhető
4

Rejtő Jenő - Tatjána
Tatjána ​Rejtő Jenő alighanem utolsó, kéziratban maradt, hosszabb lélegzetű műve. A kisregény igazi noir: egyes szám első személyben regéli el egy, a tisztesség útjáról le-letérő dokkmunkás kiábrándító kalandjait a kikötői alvilágban, mindezt egy férfiúi vetélkedéssel elegy, reménytelen szerelem árnyékában. És van egy halott is, merthogy egyik éjjel ismeretlen tettes leszúrta Alexandrovics Mirko Dimitrij volt cári tábornokot... A címszereplő, Tatjána igazi végzet asszonya, szovjet kém (vagy épp kettős ügynök?): a halálból tért vissza, zavaros politikai ügyei óhatatlanul sodorják tragédiába. _"Tatjánával a hotelben ismerkedtem meg. Egy este, éppen kijöttem a szobámból, mikor új lakó érkezett. Férfiszabású bő felöltőben volt, kezében kis kézitáska, a fején sapkaszerű simuló kalap. Minden praktikus és egyszerű volt rajta. A kalapja alól két bronzvörös hajtincs látszott ki. Nem lehetett egészen fiatal, az orra körül két redő mélyült az arcába. Nagyon szép volt. Markáns, kissé durva, de mégis szomorúan szép nő volt Tatjána. A nevét akkor még nem tudtam. Egy másodpercre élesen felém fordult, végignézett rajtam, aztán benyitott szobájába. A mellettem lévő szobába. Valahogy megéreztem, hogy messziről jött, hogy felette áll e kis bűnözőknek, akik itt laknak. Az első pillanattól fogva érdekelt."_

Juhos Gábor - Road ​to Redemption
Clay ​Bigelow igencsak ráfázott a kalandvágyó természetének köszönhetően. Viszont a büntetés letöltése után sem tántorodik el céljától, hogy tagja legyen egy motoros klubnak. A cél ugyanaz, de új játékszabályokkal: megalapítja a saját klubját, bármibe is kerüljön. Ám ez az ár bizony néha igencsak drága... A történet többnyire a Noir York City - Loose Ends utóélete, visszatérő szereplőkkel, ismerős vonatkozásokkal.

Juhos Gábor - The ​Black and White Love Story
Gabriel ​Stanford életét sűrűn borítják a sötét felhők. Elvesztette szüleit, majd a barátnője is szakított vele, holott, Gabriel legfőbb vágya, hogy találjon végre valakit maga mellé. A változás reményében visszatér New York-ba, hogy meglelje azt a fényt, ami segít neki kiutat találni a sűrű homályból. Viszont a régi és új ismeretségeinek köszönhetően egy idő után rá kell jönnie, hogy ahhoz, hogy megszerezze valaki szívét, előbb a sajátjába kell mélyen belenézni. Egy fekete-fehér szerelmi történet, a mindennapok döntésein keresztül.

Horváth Balázs Zsigmond - Komár Szabina - Orosházi Melinda - Kétnyelvű ​történetek / Bilingual Tales
Ebben ​a könyvben könnyed és igényes írásokat talál. Szövegük színes és izgalmas, az angol nyelvet tanulók számára pedig hasznos lehet. Több korból és írói stílusból merített ihletet a csapat, amely ezeket a modern meséket létrehozta. A csodák világa ötvöződik fantasy és noire elemekkel, hogy minél színesebb élmény részese legyen az, aki az oldalakat forgatja.

Kollekciók