Ajax-loader

'menedzsment' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Kerekes Sándor - Kobjakov Zsuzsa - Környezetgazdaságtan ​és környezeti menedzsment
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Daniel H. Pink - Motiváció ​3.0
A ​legtöbben azt hisszük, hogy mind önmagunk, mind pedig mások motiválására a legjobb eszköz valamilyen kívülről jövő jutalom, például, a pénz. Ez a „jutalmazás-büntetés” elmélete. Provokatív és igen meggyőző, új könyvében Daniel H. Pink azt állítja, hogy ez bizony hibás elgondolás, ugyanis a kimagasló teljesítmény és megelégedettség titka – mind a munkában, az iskolában, mind pedig a magánéletben – az a mélyen gyökerező emberi szükséglet, hogy mi irányítsuk a saját életünket, új dolgokat tanuljunk és alkossunk, és jobbá tegyünk saját életünket és a világunkat. Az emberi motiváció 4 évtizeden át tartó tudományos kutatásával a háta mögött, Pink feltárja a tudományos ismeretek és az üzleti gyakorlat közötti szakadékot, és azt, hogy ez milyen hatással van az élet minden területére. Levezeti, hogy a jutalmazás és büntetés rendszere miért működött jól a XX. században, és miért alkalmatlan az emberek motiválására a XXI. században. Ebben a könyvben Pink megvizsgálja a motiváció 3 elemét: az önállóságot, a mesterséget és a célt, majd okos, és igen meglepő módszereket kínál ezek mozgásba hozására. Menet közben megismerteti olvasóit olyan cégekkel, amelyek új megközelítésből tekintenek a motivációra, és olyan tudósokkal és vállalkozókkal, akik kijelöltek egy – meglehetősen merész – új utat.

José Silva - Philip Miele - Agykontroll ​Silva módszerével
A ​könyvből bárki könnyen megtanulhatja José Silva világszerte elterjedt módszerét, amit többek közt a következőket ígéri: önbizalma szárnyakat kap; memóriája hihetetlen mértékben javul; tanulásának gyorsasága és hatékonysága megsokszorozódik; kiegyensúlyozottabb, optimistább és energikusabb lesz; elsajátíthatja az öngyógyítást és a pszichikus gyógyítást; könnyen lefogyhat, leszokhat a dohányzásról; kreativitása fokozódik; jobbá teheti házasságát; kifejlesztheti hatodik érzékét.

Andy Neely - Chris Adams - Mike Kennerley - Teljesítményprizma
"Forradalmian ​új látásmód, mellyel jobban megérthetjük vállalatunk működését és megfelelő lépéseket tehetünk a teljesítmény fejlesztéséhez." Herman Heyns Accenture "Az üzleti élet teljesítmény- és sikercentrikus. Valódi elégedettséggel és felelősséggel csak úgy élhetünk, ha egyszerre működtetjük mások és saját javunkért. A Teljesítményprizma könyv szerzői mindannyiunknak segítséget nyújtanak abban, hogy jobban megértsük, felelősen és sikeresen kezeljük üzleti kapcsolatainkat." Pataki György, egyetemi docens Környezet- és Tájgazdálkodási Intézet (Szent István Egyetem, Gödöllő) "Azt várná az ember, hogy a szervezetek napjainkra már megoldották a teljesítménymérés problémáit. Ez azonban nincs így. A piacon lévő különböző megközelítések állandóan növekvő számát figyelembe véve üdítő élmény egy könyvben erről a kritikus problémáról olyan átfogó képet látni, amely alapos kutatás eredményeként született. A Teljesítményprizma hiánytalan útitervet kínál a teljesítményméréshez. Egyszerre találtam rendkívül érdekesnek és igen hasznosnak is." Robert C. Camp, Best Practice Institute a Benchmarking című könyv szerzője "Korábban rengeteg, de meglehetősen keveset mondó számot vizsgálgattunk - most eljutottunk oda, hogy a megfelelő kérdéseket tesszük fel azzal kapcsolatban, hogy hol tartunk és hová megyünk. ... Arra ösztönöz minket ez a megközelítés, hogy a legfontosabb üzleti kérdéseken dolgozzunk együtt, ahelyett, hogy az egyes funkcionális felelősségeket hangsúlyoznánk." A Teljesítményprizma megközelítést elsők közt bevezető DHL vezetőinek véleményeiből

Timothy Ferriss - 4 ​órás munkahét
Figyelmeztetés: ​ha nem akarod otthagyni az állásodat, ne olvasd el ezt a könyvet! Mivel foglalkozol? Tim Ferrisnek gondot jelent a kérdés megválaszolása. Attól függően, hogy mikor kérdezed meg a Princeton Egyetem vitatkozókedvű vendégelőadóját, a következő válaszokat kaphatod: "Motorversenyen veszek részt Európában.", "Síelek az Andokban.", "Könnyűbúvárkodom Panamában.", "Tangózok Buenos Airesben.". Több mint öt évet töltött azzal, hogy ellesse az Újgazdagok gyorsan növekvő szubkultúra titkait, amely elvetette "az elnapolt élet tervezetét" (robotolás > spórolás > nyugdíjba vonulás), és inkább megtanult mesterien bánni az új pénznemekkel - az idővel és a mobilitással -, hogy haladéktalanul fényűző életstílust teremtsen magának. Ez a gyakorlati útmutató megmutatja: - Mi a döntő különbség az abszolút és a relatív jövedelem között? - Hogyan idomítsd be a főnöködet, hogy a teljesítményt jobban értékelje a jelenlétnél, ha pedig az állásod (vagy vállalatod) menthetetlen, hogyan szabadulj meg tőle? - Mik az automatizált készpénzáramlás "múzsái", és hogyan találhatsz rá egyre 2-4 hét alatt? - Hogyan gyakorolod a szelektív tudatlanságot - és spórolj magadnak időt - alacsony információtartalmú diétával? - Melyek a távirányító vezérigazgatók menedzsment-titkai? - Hogyan töltsd be az űrt és alakíts ki tartalmas életet, miután hátat fordítottál a robotolásnak és az irodának? Mindez a tiéd lehet - de komolyan.

Russell A. Poldrack - Az ​új gondolatolvasók
Az ​agy működésének megértése kétségkívül napjaink legnagyobb kihívást jelentő tudományos problémája. Hogyan képes kevesebb mint másfél kilogramm élő emberi szövet olyan szellemi teljesítményt produkálni, amely még a világ legkifinomultabb számítógépeit is kihívás elé állítja, miközben annyi energiát sem emészt fel, mint egy alig pislákoló villanykörte? Az idegtudománnyal foglalkozó szakemberek számára e kérdés megválaszolása hosszú ideje fontos célt képez, jelen kötet pedig annak izgalmas történetét mutatja be, hogyan vált képessé a tudomány az emberi agy minden eddiginél részletesebb megfigyelésére. Az agy és az emberi gondolkodást vizsgáló leghatékonyabb eszközök agyi képalkotó eljárásokként lettek ismertek, a mágneses rezonanciavizsgálat (MRI) pedig az utóbbi évtizedben forradalmasította az aggyal kapcsolatos képalkotást. Alkalmazásuk lehetővé teszi, hogy felvételeket készítsünk az emberi agyról, amelynek révén kideríthetjük, hogy egyes funkciók ellátása során, mely agyterületek aktívak. Az MRI használata ugyanakkor számos olyan új kérdést is felvetett, amely túlmutat a tudományon, például miképpen gondolkodunk mi magunkról, mint emberi lényekről. Ha a gondolkodás csupán az MRI segítségével megjeleníthető biológiai funkció, akkor hová lesz az emberi tudat misztériuma? Ha döntéseink pusztán az agyunk által végzett számítások eredményei, akkor hogyan lehetünk „mi magunk” felelősek azokért? Vajon a függőség az „agy betegsége”, az önkontroll hiánya, esetleg mindkettő? Kell-e aggódnunk amiatt, hogy az agyi képalkotást marketing szakemberek arra használhatják, hogy az eddiginél is hatékonyabban adják el a portékáikat? Russell Poldrack, a Stanford Egyetem pszichológia tanszékének professzora jelen kötetben átfogóan bemutatja az agyi képalkotás lehetőségeit és korlátait, továbbá a fenti kérdések megválaszolására is értékes válaszlehetőségeket ajánl.

Zhihe Wang - Folyamat ​és pluralizmus
A ​könyv egy sajátos, kínai megközelítését adja annak a kapcsolatközpontú, vallásközi párbeszédeknek, amelyet kínai harmonizmusnak neveznek. E jelenség legfontosabb jellemzői a békés együttélés, a kölcsönös átalakulás és a változásokra való nyitottság. A Whitehead-féle folyamatfilozófia segítségével a kínai harmonizmus középutat kínál az individualizmus és az univerzalizmus között; megmutatta, miként létezhet sokféleség egy egységen belül – állítja a szerző, Zhihe Wang filozófiaprofesszor, a Kínai Posztmodern Fejlesztési Intézet igazgatója. A kínai harmonizmus nyitott a vallások közötti hasonlóságokra, és hangsúlyozza, hogy a vallások a vallások közötti különbségek inkább kiegészítik egymást, semmint ütköznének. Ennek mentén a kínai harmonizmus magában foglalja a mások iránti tiszteletet és a másoktól való tanulás iránti hajlandóságát – természetesen anélkül, hogy a másikat korlátozná. A komplementaritás lehetőségének hangsúlyozásával a folyamatorientált kínai harmonizmus elkerüli a John Hick és S. Mark Heim által képviselt univerzalizmus és individualizmus közötti kettősséget, és teret ad a valódi nyitottságnak.

Ismeretlen szerző - Ötnyelvű ​menedzserszótár / Manager dizionario di cinque lingue / Wörterbuch für Manager in fünf Sprachen / Manager dictionary in five languages / Dictionnaire de manager en cinque langues
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Yu Sing Ong - A ​modern távol-keleti vállalatvezetés művészete
Vajon ​mi jellemzi napjainkban a kínai, a koreai vagy a japán vállalatok menedzsmentstílusát? Hogyan sikerült integrálniuk működésükbe a nyugati szemléletet, és hogyan jelenik meg a 21. századi üzleti folyamatokban az ősi keleti kultúra? A keleti vállalatok menedzsmentstílusának evolúciója tanulságos utat járt be, amelynek ismerete nagy előnyökkel szolgál mind a velük való kapcsolatok kialakításához, mind a hazai vállalatok versenyképességének növeléséhez. Összemosva a keleti és a nyugati jellemvonások közötti határvonalakat, ezen országok vállalatai jól szemléltetik a különböző menedzsmentstílusok fúziójának előnyeit és az abból származó növekedési lehetőségeket. A PABooks „keleti észjárások” sorozatába illeszkedő, legújabb menedzsmentkötet hasznos segítséget nyújt a nyugati vezetők számára a keleti partnerek megértéséhez, valamint a velük való kommunikáció és együttműködés feltérképezéséhez egyaránt.

Stephen B. Douglass - A ​hétköznapok menedzsere
Ismerős ​az érzés, amikor úgy érezzük, hogy - nem elég a nap 24 órája - elvesztegettük az időnket lényegtelen dolgokra - a sürgőset elintéztük, de a fontosat nem? Életünk minden percében mi döntjük el, hogy mit teszünk! Döntésünket befolyásolják a körülmények, más emberek, kötelességtudatunk, szokásaink, az elvárások és a hagyományok, a kényszerítő körülmények stb. Időnként lustaságunk, döntésképtelenségünk vagy a megszokás akadályoz minket. Gyakran pedig egyszerűen hagyjuk, hogy magukkal sodorjanak az események. Akár akarjuk azonban, akár nem, döntéseket mindig kell hoznunk, és ezeket Isten számon kéri rajtunk. Döntéseink következményeivel pedig előbb-utóbb szembekerülünk. Könyvünk abban kíván segítséget nyújtani, hogy felismerjük Isten tervét az életünkben, és annak fényében megtanuljunk átgondolt, céltudatos döntéseket hozni.

Dobák Miklós - Szervezeti ​formák és vezetés
A ​vállalatok életében is nagy fordulatot jelentett a rendszerváltás időszaka, a '90-es évek, amikor módosultak a szervezeti-irányítási formák is. A szerző sorra veszi az új stratégiaalkotási és elemzési módszereket, a célszerű szervezeti forma megválasztásának szempontjait, az új szervezeti forma (pl. divízió) kapcsolódását a vállalati központhoz, a működést befolyásoló és értékelő mutatók, kritériumok rendszerét.

Michael Bungay Stanier - Szokj ​rá a coacholásra!
Miért ​kell vezetőként rászoknunk a coacholásra? Hogyan kerülhetjük el a mikromenedzselés csapdáját? Miként lehetnek valóban építők a coachingbeszélgetések? Vezetőként sokszor egyszerűbbnek tűnik, hogy megmondjuk másoknak, szerintünk mit kell tenniük, vagy hogy megoldjunk helyettük egy-egy problémát. Pedig ez hosszú távon nem célravezető, mivel túlterheljük magunkat. A coacholás lényege, hogy egyszerű, jól megfogalmazott kérdésekkel támogassuk és fejlesszük csapatunk tagjait. A téma elismert szakértője, Michael Bungay Stanier könyvében a legfrissebb idegtudományi és pszichológiai kutatásokra támaszkodva bemutatja a hét legfontosabb kérdést és használatukat. Ha a kérdezést mindennapos rutinná tesszük, akkor mindössze tízperces, jól strukturált coachingbeszélgetésekkel nemcsak fókuszáltabbak és rugalmasabbak leszünk, de jelentősen növelhetjük munkatársaink önállóságát és teljesítményét.

Henry Mintzberg - Esti ​mesék menedzsereknek
Henry ​Mintzberg, a kanadai McGill Egyetem professzora, valamint napjaink egyik leggyakrabban hivatkozott stratégiai menedzsment gondolkodója, legújabb kötetében blogjának 40 legnépszerűbb bejegyzését osztja meg az olvasóközönséggel közérthető formában. A könyv alapállítása szerint a menedzsereknek mielőbb szükséges kilépniük az elszigeteltségből és megtudniuk, hogy az általuk irányított „királyságban”, a realitások talaján valójában mi és hogyan történik. Mintzberg tollából ez alkalommal életművének eddigi legjátékosabb formában közreadott, ugyanakkor legkomolyabb kérdéseket taglaló munkája látott napvilágot. Az író úgy fogalmaz, hogy „Csak próbálj meg nem felháborodni azon, amit olvasol, mert a leginkább felkavaró ötleteim nagyrészben éppen azok, amelyek végül a legjobbnak bizonyultak. Csupán idő kellett hozzá, hogy egyértelművé váljanak.” Miért beszélünk mindig csak „top menedzsmentről”, és soha az alacsonyabb szintű vagy „bottom menedzsmentről”? Miben áll a különböző szintű vezetők felelőssége, etikus és méltányos magatartása és egyáltalán, hogyan érdemes mérni a vezetők munkáját és teljesítményét? A kézben tartott kötettel ilyen és ehhez hasonló kérdésekre ad választ Henry Mintzberg, minden eddigi írásánál szórakoztatóbb formában, ugyanakkor mély, kimunkált gondolatok és kutatások esszenciáival.

Sajtos László - Mitev Ariel - SPSS ​kutatási és adatelemzési kézikönyv
Napjainkban ​egyre fontosabbá válik az adatok gyűjtése, kezelése, elemzése és azok információvá alakítása, hiszen az információk gyűjtésén döntések sorozata múlik. "Az információ hatalom" szlogen azonban csak akkor válik valóra, ha az adatokból tudományos módszereken alapuló elemzéssel és értelmezéssel valóban felhasználható információt hozunk létre. A könyv különböző területen tevékenykedő - mind a kezdő, mind a gyakorlott - szakemberek számára kíván segítséget nyújtani a kutatás és az adatelemzés terén. A kutatás során használt elemzési módszereknek egy jelentős arzenálját mutatja be egy, a világ leggyakrabban alkalmazott statisztikai programcsomagja, az SPSS segítségével. Elsősorban azoknak készült, akik az elemzések gyakorlati alkalmazási lehetőségeire kíváncsiak, és gyakorlati tanácsokat szeretnének kapni a munkájukhoz. A legtöbb fejezet egy konkrét probléma megfogalmazásával indul, amelynek megoldását az olvasó végig tudja követni. Az egyes elemzések döntésközpontú bemutatására törekedve végigvezeti az olvasót az adott problémán, és szembesíti az elemzés során szükséges döntésekkel. A könyv kiemelkedő abban a tekintetben, hogy a nemzetközileg elismert Research International Hoffmann piackutató cég gyakorlati tapasztalataira építő esetek bemutatásával jelenik meg. Dr. Sajtos László (33) akadémiai pályafutását a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing Tanszékének munkatársaként kezdte. Szakmai tapasztalatát főleg piackutató cégeknél, többek között az ACNielsennél és BellResearchnél szerezte, amely meghatározta oktatói pályafutását is. Aktív kvantitatív adatelemzésen alapuló tárgyak oktatásában és fejlesztésében, valamint piackutatási tanácsadóként és előadóként részt vett számos vállalat kutatási és továbbképzési projektjeiben. 2005 óta feleségével Új-Zélandon él, és a University of Auckland Business Schooljának oktatója. Dr. Mitev Ariel (32) a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének adjunktusa. Állandó kutatói és tanácsadói tevékenységet végez akadémiai és üzleti projektekben, oktató és tréner egyetemi kurzusokon, tanfolyamokon és tréningeken. Úttörő munkát folytat a Magyarországon kevésbé elterjedt kutatási módszertanok alkalmazásában és publikálásában. Feleségével és lányával Budapesten él.

Philip Kotler - Kevin Lane Keller - Marketingmenedzsment
E ​kötetben megtaláljuk a marketingmenedzsment elévülhetetlen diszciplínáit, a frissen felfedezett holisztikus marketingfelfogást, az elektronika, az Internet, a bolt nélküli kereskedelem legújabb hajtását az e-businesst, a dotkom sikereket és bukásokat, az értékteremtést, a kommunikációt, a márkaépítést, a fogyasztói és szervezeti piacok jellemzőit, a stratégiaalkotás és megvalósítás eljárásait, a rövid és hosszú távú piaci sikerek forrásait, a lokális és a globális piaci magatartások formáit és buktatóit, a marketinginformáció-rendszerek alkalmazásának előnyeit, vagyis mindazt, aminek átgondolt felhasználásával sikeresek lehetünk az egyre keményebb, hazai és nemzetközi versenyben.

Schuster Klaus - A ​cégvezetés 11 főbűne - amelyek kerülendők
Minden ​vállalatnál találkozhatunk olyan menedzserrel, aki legszívesebben mindent maga csinálna, hiszen a többiek "sajnos semmihez nem értenek". Valamennyi információ valóságos államtitok, a munkatársak motiválása felesleges lelkizés. Így lesz egy hétköznapi munkahely maga a pokol. Aztán van az a típus is, aki akkor "happy", ha naponta legalább két nagy horderejű feladatot kioszthat, amelyeket egy hét alatt meg is kell oldani. De van olyan is, aki azt hiszi, hogy a beosztottjai automatikusan értik őt, hiszen azonos nyelven beszélnek. Jobb lenne, ha "kínaiul" mondaná, akkor legalább nem kellene úgy tenni! Tanulság: Nem a beosztottnak kell megértenie a főnöket, hanem a főnöknek kell törekednie arra, hogy érthető legyen! Hiszen semmi sem motiválja jobban a munkatársakat, mint amikor kinyithatják a szájukat. A szerző egykor maga is egy nemzetközi bankcsoport vezetőségének tagja volt. Ellenállhatatlan humorral írja le a vezetői mindennapok tizenegy leggyakoribb bűnét. Történeteket mesél el, azaz konkrét példákkal mutatja be, hogy másképp is lehet!

Fodor Tamás - Üzleti ​folyamatok fő mutatószámai
A ​KPI-k azaz kulcs-teljesítménymutatók és a KPI alapú grafikus műszerfalak felkapottak a menedzsment gyakorlatban. Vajon minden mutató KPI? Minden mutató a teljesítményhez kapcsolódik, vagy mindegyik kulcsfontosságú? A könyv választ ad ezekre a kérdésekre, rendbe rakja a fogalmakat. Példákkal illusztrálva ismerteti az üzleti folyamatok legfontosabb indikátorait. majd részletesen bemutatja a mutatószámok alkalmazását a gyakorlatban, az üzleti beszámolókban és az üzleti folyamatok fejlesztésében.

Márton-Koczó Ildikó - Az ​50 legjobb magyar üzleti döntés
Cégeladás ​és -visszavásárlás, terjeszkedés, életben maradás, profiltisztítás és -bővítés, egy jó ötlet piacra dobása – többek között ilyen és hasonló stratégiai témákat érintő üzleti döntéseket mutat be a kötet. Mindezeket magyar vállalatok és vállalkozások esetein keresztül teszi úgy, hogy az egyes esetek szubjektív tanulságaira is fény derül. A szerző célja, hogy maguk a sztorik ösztönözzék, a bennük lévo analógia pedig segítse elő a mostani és a jövendő menedzserek jobb döntéshozatalát. Sőt a történeteket olvasva ők is fogalmazzák meg saját, szubjektív tanulságaikat. Ugyanis Az 50 legjobb magyar üzleti döntés és 15 a legrosszabbak közül olyan komoly üzleti sikereket, illetve kudarcélményeket mutat be, amelyek – időponttól és iparágtól függetlenül – tanulságosak és üzenetértékűek lehetnek másoknak is. „A döntéselmélettel foglalkozó könyvek nem feltétlenül könnyed olvasmányok, az 50 jó és 15 rossz magyar üzleti döntést bemutató könyv szerzője, Márton-Koczó Ildikó azonban olvasmányos, könnyen befogadható kötetet írt. Az esetek, legyen szó jó vagy rossz döntésekről, – úgy vélem – minden nyitott gondolkodású olvasó számára tanulságosak és inspirálók lesznek.” Király Béla, a Menedzsment Fórum lapigazgatója „Márton-Koczó Ildikó könyvét mindazoknak ajánlom, akik a vezetés elméletének elsajátítása mellett annak gyakorlatából is tanulni kívánnak. Egy valós cég, egy valós helyzet sikereiből sokszor legalább annyit fejlodünk, mint tucatnyi elméletből. Ugyanúgy vonatkozik ez a rossz döntések következményeire is. Ha a tanulságokat és a tapasztalást tekintjük a legfontosabbnak, már nem is az számít, hogy a döntés jó volt-e vagy rossz: meghozatott, hogy haladhassunk…” Szabó György, a Menedzserek Országos Szövetségének elnöke, a Sanoma Budapest Zrt. vezérigazgatója „Ma a világon rendkívül fontos szerepet tulajdonítanak az anyagi, az emberi (szellemi) tőkének, pedig az igazi sikertörténetekben komoly figyelmet kap a társadalmi tőke az emberi közösségekben, a kapcsolati hálóban felhalmozódó bizalom, együttműködési hajlam, társadalmi kohézió. Márton-Koczó Ildikó épp ennek a három tőkének a viszonyáról mutat be jó és rossz példákat ebben a kötetében.” Vizi E. Szilveszter, a Magyar Tudományos Akadémia volt elnöke

Ken Blanchard - Sheldon Bowles - Hajrá!
"Kedden ​ígéretet tettem Andy Longclaw-nak. A szavamat adtam arra, hogy elmesélem, miképpen mentettük meg vállalatunkat a bezárástól. Hogyan értünk el azután rekordteljesítménnyel rekordnyereséget. Miképpen ösztönözhetik mások is teljes erőbedobásra valamennyi dolgozójukat... Megígértem, hogy elmesélem a hajrátörténetet. A mókusszellemet, a hódmódszert és a lúd adományát." Peggy Sinclair

Erdei Magdolna - Őfelsége ​az ügyfél
Mindenki ​hallott már ügyfélkapcsolatról (Customer Relationship Management) és volt is benne része számtalan esetben. Hallott az ügyfélközpontúságról és használt már olyan technikai csodákat, melyeket kizárólag az ügyfél érdekében vetettek be a szolgáltató cégek. Vizsgálták már a kérdést gazdasági, marketing és értékesítési szempontból. Szakosodtak rá tanácsadó cégek és szoftverfejlesztők-gyártók. Kitalálták a stratégiát, megalkották a folyamatokat, kifejlesztették a technikát. Ezekre nagyon odafigyeltek, de egyről sosem vagy alig esik szó: s ez az ügyfélkapcsolatban nélkülözhetetlen ember.Az ember, akinek tudása és értékrendje meghatározza a kapcsolat milyenségét és ezáltal eredményességét is.

Charles Handy - Az ​éhező szellem
Milyen ​az élhető kapitalizmus? - Charles Handy lebilincselő, olvasmányos kötete erre a kérdésre keresi a választ. A szerző szakít a „vulgárkapitalista" nézetekkel, górcső alá veszi a növekedés és a verseny korlátait, miközben persze nem válik a hagymázas antikapitalista eszmék szószólójává. Természetes közegünk, a fejlődés elengedhetetlen feltétele a piacgazdaság. De hogy kitörjünk a pénz mítoszának rabságából - javasolja Handy - fel kell szabadítanunk a vállalatokat, a szervezeteket, az államot - s mindenekelőtt önmagunkat. „Légy magad a változás, amit a világban látni szeretnél" - idéz egy ausztrál mondást, a személyes szuverenitás és a „kellő önzés" mellett érvelve. A gyakorlati példákban, valamint közgazdaságtani, filozófiai, pszichológiai, vallási és szociológiai eszmefuttatásokban egyaránt bővelkedő könyvből a tisztességes - ha úgy tetszik, emberarcú - kapitalizmus ethosza rajzolódik ki. Az éhező szellem egyszerre menedzsment-szakirodalom és életvezetési tanácsadás; a kötetben üzlet és élet értékei összefonódnak. Egy vállalat alkalmazottainak felelősségvállalása, együttműködési készsége, a köztük lévő bizalom például alapvetően befolyásolja a cég eredményeit. Kiderül, hogy az emberi, szociokulturális tényezők fontos szerepet játszanak a fejlődésben, versenyképességben, s Charles Handy könyve már csak ezért is rendkívül időszerű Magyarországon. Menedzsment tudományokkal foglalkozó egyetemi oktatóként Charles Handy mindig is fontos név volt számomra, számos gondolatát, modelljét tanítjuk és alkalmazzuk a munkaszervezetek működésének megértése és hatékonyabbá tétele érdekében. A könyv lektorálása során betűről betűre olvasva követtem gondolatait, és ismeretlenül a barátommá fogadtam. Az emberről, az élet és az üzlet értelméről, a gazdaság és a társadalom összefüggéseiről olyan - így, olvasva, kézenfekvőnek tűnő, szívünkből szóló - megállapításokat tesz, amelyeket mindenkinek meg kell ismernie ahhoz, hogy - azonosulva velük - maga is megtegye a lépéseket annak érdekében, hogy a világ élhetőbb, emberibb és egyben gazdaságilag eredményesebb legyen. Dr. Gyökér Irén Egyetemi docens Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Olvasásra ajánlom: • magánembereknek, akik úgy érzik, csak rohanás az életük, és eliramlik az élet, de valójában azt szeretnék, hogy nyomot hagyjanak maguk után; Ś üzleti-gazdasági szakembereknek, akik a növekedés, a hatékonyság útját és jövőjét vizsgálják, miközben értik és érzik, hogy amit tesznek, az etikai és társadalmi következményekkel is jár; • jogalkotóknak, akik a társadalmi jólét, a demokrácia és a haladás érdekében munkálkodva szabályokat, törvényeket alkotnak, és ezzel korlátoznak vagy lehetőséget nyújtanak a megújuláshoz; • politikusoknak, hogy választ találjanak a kérdésre, miképp szolgálhatják jól és dicsőségteljesen embertársaikat; Ś oktatásfejlesztési szakembereknek, akik keresik a hatékony tanulás módszereit az élethosszig tartó tanulás korszakában; • minden korosztálynak, hogy fiatalok és öregek megértsék és megtalálják helyüket a társadalomban és megtanulják a Megfelelő Önzést; • nőknek és férfiaknak egyaránt. Átgondolva a szerző tanácsait, megszívlelve intelmeit, tanulmányozva példáit, találni fognak kapaszkodókat saját problémáik megoldására is! Továbbmegyek, szembesülni fognak saját feladatukkal és felelősségükkel a jövőt illetően, mint ahogyan én is.

Kósi Kálmán - Valkó László - Környezetgazdaságtan ​és -menedzsment
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Susanne Walter - Christine M. Huber - Üzleti ​etikett vagány nőknek
Az ​"Üzleti etikett vagány nőknek" a biznisz szabályairól szóló könyv, amit mindenkinek ismernie kell, mielőtt belép ebbe a világba. Ugyanakkor ez a könyv tökéletesen kidolgozott ötletek, fortélyok és trükkök ismertetője, amelybe az olvasó bármikor bekapcsolódhat. Tarkabarka és csillogóan szellemes üzleti világba kalauzoljuk, amely többet képes nyújtani, mint csupán egy unalmas, rég kiérdemesült, sötétkék alapon fehér csíkos együttesben, jellegtelen egyenkosztümben elköltött üzleti vacsorán való részvételt. Ami vár ránk a lapokon: -a tökéletes külső és a halk egyéni változatok aranyszabályai -a nőies stílus: hogy jól és szépnek érezzem magam -a siker sugárzása és élvezete -bepillantás a nemzetközi üzleti etikettbe - eltérő kultúrákba.

Wess Roberts - Attila ​győzelmi titkai
"Nagyon ​bölcs, nagyon fontos könyv a nyerésről és a nyerőkről... Nem csak olvasni, hanem széles körben idézni fogják az üzleti szemináriumokon, konferenciákon, New York-tól Frankfurton át, egészen Tokióig." James Patterson a J. Walter Thomson Co. elnöke "Minden vezetőnek el kell olvasnia: minden vezérigazgatónak, minden menedzsernek, minden családfőnek. Ha a titkokat széles körben megismerik és alkalmazni is fogják, az eredmény az üzleti verseny élénkülése, jobb kormányzati munka és erősebb, boldogabb család lesz." M. Kent Burgon a Shearson Lehman Brothers első elnökhelyettese

James P. Womack - Daniel T. Jones - Lean ​szemlélet
A ​veszteségmenetes, jól működő vállalat alapja A szerzőpáros alapműve egyfajta szemléletet mutat be: azt, hogyan tehetünk szert a folyamatos fejlesztés képességére, hogyan alakíthatjuk folyamatainkat a valós vevői igényekhez, és hogyan teremthetünk minőségorientált, rugalmas szervezetet, amely a teljes ellátási lánc mentén a valódi értékteremtésre koncentrál. Ráadásul mindezt egyre kevesebb ráfordítással. Ha sikeresen elsajátítjuk e szemléletet, megtanulhatunk elérni "egyre kevesebből egyre többet". A Lean Thinking 2003-as kiadásának előszava is érinti az akkori válságot: "Az érdeklődés hatalmas lendületet vett, amikor végül mégis beigazolódott az előrejelzés: 2001-ben recesszió, majd 2002-ben pénzügyi hanyatlás következett be. A lean szemlélet 2001-ben - közel öt évvel a megjelenése után és mindennemű népszerűsítés nélkül - újra felkerült a Business Week népszerűségi listájára az üzleti könyvek kategóriájában. Kiadónk szerint ez példa nélküli eset volt." A nemzetközi tapasztalat tehát azt mutatja, hogy a szerzők biztos útmutatóval szolgálnak ahhoz, hogy a vállalatok hogyan tudják túlélni a nehéz időszakokat, és ami még fontosabb, hogyan tudnak felkészülni a jövőben az ehhez hasonló helyzetekre. A könyv szerzői rengeteg adat, esettanulmány és teljesítmény elemzésével kezdték munkájukat, küldetésüknek tekintve a klasszikus tömegtermelés paradigmái között rekedt vállalatok fejlesztését. Bebizonyosodott, hogy a tömegtermelés kevésbé hatékony módszerei, elvei és szokásai megértek a váltásra, és kibontakozóban van egy új irányzat, amely már nem pusztán új módszerek és technikák alkalmazását jelenti. A szerzők, James P. Womack és Daniel T. Jones különféle vállalatok tapasztalatait elemezve kereste azokat az általános érvényű szabályokat, amelyek technológiától, terméktől és piaci tevékenységtől függetlenül sikerre vezették azokat. Munkájuk eredményeképpen letisztult az az öt alapelv, amelyek ma a lean szemlélet alappilléreit jelentik. Meglátjuk majd a könyvben, hogy a recept viszonylag egyszerű, és egyúttal ebben rejlik annak nehézsége is. A könyv számtalan gyakorlati példája utat mutat a sikeres alkalmazáshoz, összefoglalva az esetleges buktatókat és nehézségeket is.

Dr. Komáromi László - Minőségmenedzsment
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Csíkszentmihályi Mihály - Jó ​üzlet
A ​Jó üzletben a szerző feltárja azokat az értékeket, amelyek segítik a jövőképpel bíró vezetőket vállalkozásuk sikeres és humánus vezetésében. Ezek a vezetők az anyagi és szellemi lét határán egyensúlyozva egyaránt elkötelezettek három alapelv iránt: • a társadalom javát szolgáló, és a munkaerőt a legjobb teljesítményre sarkalló célok nyújtása; • a munkában való fejlődés elősegítése révén a dolgozók bizalmának és tiszteletének elnyerése; és • olyan termék létrehozása, amely az emberiség javát szolgálja, nem pusztán jövedelmet termel. Bármely pozícióban legyen is az olvasó - kezdő munkavállalótól a vezetőig -, lényegbevágó tanulságokat szűrhet le és tökéletesítheti munkáját. A Jó üzlet bizonyára klasszikussá válik mindazok számára, akik az üzleti élet változó világában értéket tulajdonítanak az egyén szerepének.

Diana Renner - Steven D'Souza - A ​nemtudás
Mit ​tegyünk, ha ráébredünk: elértünk a tudásunk határvidékére, és ami azon túl húzódik, az sötét, kusza és félelmetes? Hogyan maradhatunk határozott véleményvezérek, felelős vezetők, amikor ingoványos talajra tévedünk? Akkor érezzük magunkat biztonságban, ha megalapozott ismeretekkel rendelkezünk mindenről, ami körülvesz minket. Ám az információ gyakorlatilag követhetetlen ütemben termelődik, megszokott világunk napról napra alakul valamiféle ma még ismeretlen és megfoghatatlan, új valósággá. Nem rendelkezhetünk naprakész tudással szinte egyetlen területen sem – jobban tesszük hát, ha kialakítjuk saját stratégiánkat, amellyel boldogulhatunk a nemtudás izgalmas korszakában. Kapaszkodhatunk továbbra is ismert adatokba, tényekbe és összefüggésekbe, de úgy is dönthetünk, hogy eddig megszerzett tudásunkat fenntartásokkal kezeljük, és kíváncsiságunk, kísérletezőkedvünk, valamint a szüntelen tanulás útján erénnyé és lehetőséggé kovácsoljuk a bizonytalanságot. Steven D’ Souza, elismert szervezetfejlesztési és vezetéstudományi tanácsadóként jeleskedő coach, a Deeper Learning Ltd. igazgatója és Diana Renner, a bizonytalan és komplex közegben sikeresen manőverezni kívánó vállalatok körében népszerű tanácsadó szervezet, a Not Knowing Lab igazgatója kalauzolja az olvasót az új élethelyzetben rejlő buktatók és lehetőségek között. Könnyedén elsajátíthatjuk a szerzők által javasolt szemléletet, így hatékony problémamegoldók, magabiztos és felelősségteljes innovátorok és igazi nyertesek lehetünk az üzleti életben és minden más területen kialakuló új viszonyok között.

Bojár Gábor - Graphisoft ​2.0
Bojár ​Gábor 2005-ben megjelent GRAPHI-sztori című könyve a vállalkozói karrier élvezetes izgalmairól szólt, egy lelkesedéssel és szenvedéllyel teli életszakaszról, mely sokak számára bizonyult inspiráló olvasmánynak, és nagyban hozzájárult a magyarországi vállalkozói kultúra fejlődéséhez is. A Graphisoft 2.0 azokhoz szól, akik az első buktatókon túljutva a növekedés fájdalmaival kénytelenek szembenézni. A szerző a folytatásban inkább a nehézségekre, az elkövetett hibákra fókuszál, arra igyekszik felhívni a figyelmet, hogy a hibás döntésekből és gyengeségekből lehet a legtöbbet tanulni. „Azt szokták mondani, hogy _a csúcson kell abbahagyni_, de én ezzel nagyon nem értek egyet. Akkor kell abbahagyni, amikor látod, hogy innen már más jobban tudná csinálni. És ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy kudarcot vallottál. Más méretben más típusú vezetőre lehet szükség, ezt is szeretném bemutatni ebben a könyvben, arra bátorítva a sikeres vállalkozókat, hogy amikor eljön az ideje, legyen erejük és bátorságuk elengedni az általuk alapított céget.”

Katona József - Kővári Attila - Objektumok ​létrehozása, megszüntetése, memória menedzsment
E ​könyv a C++ nyelven történő objektumorientált szoftverfejlesztést megismertető sorozat második kötete, mely sorozat gyakorlati példákon keresztül segíti a nyelv elsajátítását. Bízunk benne, hogy azok, akik végigolvassák a könyvet, és kidolgozzák a példákat, azok alkalmazás szintjén megismerik a C++ nyelvi elemei által adott lehetőségeket, a nyelv logikáját, az átláthatóbb szoftver készítését elősegítő funkcióját és mélyebben elsajátítják az objektumorientált szemlélet alapjait, mely a hatékonyan szoftverfejlesztéshez elengedhetetlen. A bemutatott ismeretek gyakorlati példákkal illusztráltak, melyek a megértést és az alkalmazás elsajátítását is nagymértékben segítik. Jelen kötet az objektumorientált programozásban használt osztályt, konstruktort, destruktort, objektumot és ezen fogalmak kapcsolatát ismerteti, továbbá egy projekten keresztül lépésről-lépésre bemutatja ezeknek a nyelvi eszközöknek a használatát és jelentőségét. DOI: 10.12345/objektum.2016

Laszlo Bock - A ​Google titok
Tippek ​a világcég alelnökétől. Manapság nehezebb a Google munkatársává válni, mint felvételt nyerni a Harvardra. A világ egyik legsikeresebb vállalata kizárólag a legjobbakat keresi, és hogy megtalálja őket, képes akár új szabályokat is teremteni a munka világában. A kötet éppen ezért tanulságos olvasmány mindenkinek, aki céget vezet, munkát vállal, vagy csupán érdekli, hogyan lehetne hatékonyabb és sikeresebb a saját életében. Bock egyik aranyszabálya, hogy nem az életrajz, hanem a gyakorlat dönti el, ki a rátermett munkatárs, és hogy bizonyos kvalitások – rugalmasság, vezetői képesség, tudás, lelkiismeretesség, kitartás – minden munkakörben elengedhetetlenek. Miközben az olvasó a vállalat legfontosabb fejlesztéseivel is megismerkedhet, a Google műhelytitkainak leleplezésével, filozófiájának, kultúrájának bemutatásával Bock nem csupán a munkában, de az életben is iránymutatást nyújt. Laszlo Bock Romániában született 1972-ben, gyermekként a családjával az Egyesült Államokba emigrált. Mesterdiplomáját a Yale üzleti szakán vállalatvezetésből szerezte. Jelenleg a Google személyzeti ügyeit irányítja. Ő felel több tízezer munkatárs toborzásáért és egyéni fejlődéséért.

Dr. Berényi László - A ​minőségmenedzsment módszerei és eszközei
A ​minőség ügyével foglalkozás, a megfelelés a vevői elvárásoknak minden szervezet működésében stratégiai fontosságú kulcskérdés. Arra nincs általános recept, hogyan lehet a legjobb úton elérni és fenntartani a vevő elégedettségét, azonban az elmúlt évtizedek során kialakult megközelítések, módszerek és eszközök jó kiindulási alapot jelentenek a saját megoldás kidolgozásához. A könyv ezeket foglalja össze a tanulni vágyók és az érdeklődő gyakorlati szakemberek számára. A szerző a Miskolci Egyetem Vezetéstudományi Intézetének egyetemi docense és a B-KONZ Oktató, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. ügyvezetője, aki többéves oktatási és alkalmazási tapasztalatai alapján foglalja össze és rendszerezi a témához kapcsolódó ismereteket.

Kollekciók