Ajax-loader

'menedzsment' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Henry Mintzberg - Esti ​mesék menedzsereknek
Henry ​Mintzberg, a kanadai McGill Egyetem professzora, valamint napjaink egyik leggyakrabban hivatkozott stratégiai menedzsment gondolkodója, legújabb kötetében blogjának 40 legnépszerűbb bejegyzését osztja meg az olvasóközönséggel közérthető formában. A könyv alapállítása szerint a menedzsereknek mielőbb szükséges kilépniük az elszigeteltségből és megtudniuk, hogy az általuk irányított „királyságban”, a realitások talaján valójában mi és hogyan történik. Mintzberg tollából ez alkalommal életművének eddigi legjátékosabb formában közreadott, ugyanakkor legkomolyabb kérdéseket taglaló munkája látott napvilágot. Az író úgy fogalmaz, hogy „Csak próbálj meg nem felháborodni azon, amit olvasol, mert a leginkább felkavaró ötleteim nagyrészben éppen azok, amelyek végül a legjobbnak bizonyultak. Csupán idő kellett hozzá, hogy egyértelművé váljanak.” Miért beszélünk mindig csak „top menedzsmentről”, és soha az alacsonyabb szintű vagy „bottom menedzsmentről”? Miben áll a különböző szintű vezetők felelőssége, etikus és méltányos magatartása és egyáltalán, hogyan érdemes mérni a vezetők munkáját és teljesítményét? A kézben tartott kötettel ilyen és ehhez hasonló kérdésekre ad választ Henry Mintzberg, minden eddigi írásánál szórakoztatóbb formában, ugyanakkor mély, kimunkált gondolatok és kutatások esszenciáival.

José Silva - Philip Miele - Agykontroll ​Silva módszerével
A ​könyvből bárki könnyen megtanulhatja José Silva világszerte elterjedt módszerét, amit többek közt a következőket ígéri: önbizalma szárnyakat kap; memóriája hihetetlen mértékben javul; tanulásának gyorsasága és hatékonysága megsokszorozódik; kiegyensúlyozottabb, optimistább és energikusabb lesz; elsajátíthatja az öngyógyítást és a pszichikus gyógyítást; könnyen lefogyhat, leszokhat a dohányzásról; kreativitása fokozódik; jobbá teheti házasságát; kifejlesztheti hatodik érzékét.

Sajtos László - Mitev Ariel - SPSS ​kutatási és adatelemzési kézikönyv
Napjainkban ​egyre fontosabbá válik az adatok gyűjtése, kezelése, elemzése és azok információvá alakítása, hiszen az információk gyűjtésén döntések sorozata múlik. "Az információ hatalom" szlogen azonban csak akkor válik valóra, ha az adatokból tudományos módszereken alapuló elemzéssel és értelmezéssel valóban felhasználható információt hozunk létre. A könyv különböző területen tevékenykedő - mind a kezdő, mind a gyakorlott - szakemberek számára kíván segítséget nyújtani a kutatás és az adatelemzés terén. A kutatás során használt elemzési módszereknek egy jelentős arzenálját mutatja be egy, a világ leggyakrabban alkalmazott statisztikai programcsomagja, az SPSS segítségével. Elsősorban azoknak készült, akik az elemzések gyakorlati alkalmazási lehetőségeire kíváncsiak, és gyakorlati tanácsokat szeretnének kapni a munkájukhoz. A legtöbb fejezet egy konkrét probléma megfogalmazásával indul, amelynek megoldását az olvasó végig tudja követni. Az egyes elemzések döntésközpontú bemutatására törekedve végigvezeti az olvasót az adott problémán, és szembesíti az elemzés során szükséges döntésekkel. A könyv kiemelkedő abban a tekintetben, hogy a nemzetközileg elismert Research International Hoffmann piackutató cég gyakorlati tapasztalataira építő esetek bemutatásával jelenik meg. Dr. Sajtos László (33) akadémiai pályafutását a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing Tanszékének munkatársaként kezdte. Szakmai tapasztalatát főleg piackutató cégeknél, többek között az ACNielsennél és BellResearchnél szerezte, amely meghatározta oktatói pályafutását is. Aktív kvantitatív adatelemzésen alapuló tárgyak oktatásában és fejlesztésében, valamint piackutatási tanácsadóként és előadóként részt vett számos vállalat kutatási és továbbképzési projektjeiben. 2005 óta feleségével Új-Zélandon él, és a University of Auckland Business Schooljának oktatója. Dr. Mitev Ariel (32) a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének adjunktusa. Állandó kutatói és tanácsadói tevékenységet végez akadémiai és üzleti projektekben, oktató és tréner egyetemi kurzusokon, tanfolyamokon és tréningeken. Úttörő munkát folytat a Magyarországon kevésbé elterjedt kutatási módszertanok alkalmazásában és publikálásában. Feleségével és lányával Budapesten él.

Philip Kotler - Kevin Lane Keller - Marketingmenedzsment
E ​kötetben megtaláljuk a marketingmenedzsment elévülhetetlen diszciplínáit, a frissen felfedezett holisztikus marketingfelfogást, az elektronika, az Internet, a bolt nélküli kereskedelem legújabb hajtását az e-businesst, a dotkom sikereket és bukásokat, az értékteremtést, a kommunikációt, a márkaépítést, a fogyasztói és szervezeti piacok jellemzőit, a stratégiaalkotás és megvalósítás eljárásait, a rövid és hosszú távú piaci sikerek forrásait, a lokális és a globális piaci magatartások formáit és buktatóit, a marketinginformáció-rendszerek alkalmazásának előnyeit, vagyis mindazt, aminek átgondolt felhasználásával sikeresek lehetünk az egyre keményebb, hazai és nemzetközi versenyben.

Kerekes Sándor - Kobjakov Zsuzsa - Környezetgazdaságtan ​és környezeti menedzsment
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Schuster Klaus - A ​cégvezetés 11 főbűne - amelyek kerülendők
Minden ​vállalatnál találkozhatunk olyan menedzserrel, aki legszívesebben mindent maga csinálna, hiszen a többiek "sajnos semmihez nem értenek". Valamennyi információ valóságos államtitok, a munkatársak motiválása felesleges lelkizés. Így lesz egy hétköznapi munkahely maga a pokol. Aztán van az a típus is, aki akkor "happy", ha naponta legalább két nagy horderejű feladatot kioszthat, amelyeket egy hét alatt meg is kell oldani. De van olyan is, aki azt hiszi, hogy a beosztottjai automatikusan értik őt, hiszen azonos nyelven beszélnek. Jobb lenne, ha "kínaiul" mondaná, akkor legalább nem kellene úgy tenni! Tanulság: Nem a beosztottnak kell megértenie a főnöket, hanem a főnöknek kell törekednie arra, hogy érthető legyen! Hiszen semmi sem motiválja jobban a munkatársakat, mint amikor kinyithatják a szájukat. A szerző egykor maga is egy nemzetközi bankcsoport vezetőségének tagja volt. Ellenállhatatlan humorral írja le a vezetői mindennapok tizenegy leggyakoribb bűnét. Történeteket mesél el, azaz konkrét példákkal mutatja be, hogy másképp is lehet!

Fodor Tamás - Üzleti ​folyamatok fő mutatószámai
A ​KPI-k azaz kulcs-teljesítménymutatók és a KPI alapú grafikus műszerfalak felkapottak a menedzsment gyakorlatban. Vajon minden mutató KPI? Minden mutató a teljesítményhez kapcsolódik, vagy mindegyik kulcsfontosságú? A könyv választ ad ezekre a kérdésekre, rendbe rakja a fogalmakat. Példákkal illusztrálva ismerteti az üzleti folyamatok legfontosabb indikátorait. majd részletesen bemutatja a mutatószámok alkalmazását a gyakorlatban, az üzleti beszámolókban és az üzleti folyamatok fejlesztésében.

Márton-Koczó Ildikó - Az ​50 legjobb magyar üzleti döntés
Cégeladás ​és -visszavásárlás, terjeszkedés, életben maradás, profiltisztítás és -bővítés, egy jó ötlet piacra dobása – többek között ilyen és hasonló stratégiai témákat érintő üzleti döntéseket mutat be a kötet. Mindezeket magyar vállalatok és vállalkozások esetein keresztül teszi úgy, hogy az egyes esetek szubjektív tanulságaira is fény derül. A szerző célja, hogy maguk a sztorik ösztönözzék, a bennük lévo analógia pedig segítse elő a mostani és a jövendő menedzserek jobb döntéshozatalát. Sőt a történeteket olvasva ők is fogalmazzák meg saját, szubjektív tanulságaikat. Ugyanis Az 50 legjobb magyar üzleti döntés és 15 a legrosszabbak közül olyan komoly üzleti sikereket, illetve kudarcélményeket mutat be, amelyek – időponttól és iparágtól függetlenül – tanulságosak és üzenetértékűek lehetnek másoknak is. „A döntéselmélettel foglalkozó könyvek nem feltétlenül könnyed olvasmányok, az 50 jó és 15 rossz magyar üzleti döntést bemutató könyv szerzője, Márton-Koczó Ildikó azonban olvasmányos, könnyen befogadható kötetet írt. Az esetek, legyen szó jó vagy rossz döntésekről, – úgy vélem – minden nyitott gondolkodású olvasó számára tanulságosak és inspirálók lesznek.” Király Béla, a Menedzsment Fórum lapigazgatója „Márton-Koczó Ildikó könyvét mindazoknak ajánlom, akik a vezetés elméletének elsajátítása mellett annak gyakorlatából is tanulni kívánnak. Egy valós cég, egy valós helyzet sikereiből sokszor legalább annyit fejlodünk, mint tucatnyi elméletből. Ugyanúgy vonatkozik ez a rossz döntések következményeire is. Ha a tanulságokat és a tapasztalást tekintjük a legfontosabbnak, már nem is az számít, hogy a döntés jó volt-e vagy rossz: meghozatott, hogy haladhassunk…” Szabó György, a Menedzserek Országos Szövetségének elnöke, a Sanoma Budapest Zrt. vezérigazgatója „Ma a világon rendkívül fontos szerepet tulajdonítanak az anyagi, az emberi (szellemi) tőkének, pedig az igazi sikertörténetekben komoly figyelmet kap a társadalmi tőke az emberi közösségekben, a kapcsolati hálóban felhalmozódó bizalom, együttműködési hajlam, társadalmi kohézió. Márton-Koczó Ildikó épp ennek a három tőkének a viszonyáról mutat be jó és rossz példákat ebben a kötetében.” Vizi E. Szilveszter, a Magyar Tudományos Akadémia volt elnöke

Ken Blanchard - Sheldon Bowles - Hajrá!
"Kedden ​ígéretet tettem Andy Longclaw-nak. A szavamat adtam arra, hogy elmesélem, miképpen mentettük meg vállalatunkat a bezárástól. Hogyan értünk el azután rekordteljesítménnyel rekordnyereséget. Miképpen ösztönözhetik mások is teljes erőbedobásra valamennyi dolgozójukat... Megígértem, hogy elmesélem a hajrátörténetet. A mókusszellemet, a hódmódszert és a lúd adományát." Peggy Sinclair

Erdei Magdolna - Őfelsége ​az ügyfél
Mindenki ​hallott már ügyfélkapcsolatról (Customer Relationship Management) és volt is benne része számtalan esetben. Hallott az ügyfélközpontúságról és használt már olyan technikai csodákat, melyeket kizárólag az ügyfél érdekében vetettek be a szolgáltató cégek. Vizsgálták már a kérdést gazdasági, marketing és értékesítési szempontból. Szakosodtak rá tanácsadó cégek és szoftverfejlesztők-gyártók. Kitalálták a stratégiát, megalkották a folyamatokat, kifejlesztették a technikát. Ezekre nagyon odafigyeltek, de egyről sosem vagy alig esik szó: s ez az ügyfélkapcsolatban nélkülözhetetlen ember.Az ember, akinek tudása és értékrendje meghatározza a kapcsolat milyenségét és ezáltal eredményességét is.

Stephen B. Douglass - A ​hétköznapok menedzsere
Ismerős ​az érzés, amikor úgy érezzük, hogy - nem elég a nap 24 órája - elvesztegettük az időnket lényegtelen dolgokra - a sürgőset elintéztük, de a fontosat nem? Életünk minden percében mi döntjük el, hogy mit teszünk! Döntésünket befolyásolják a körülmények, más emberek, kötelességtudatunk, szokásaink, az elvárások és a hagyományok, a kényszerítő körülmények stb. Időnként lustaságunk, döntésképtelenségünk vagy a megszokás akadályoz minket. Gyakran pedig egyszerűen hagyjuk, hogy magukkal sodorjanak az események. Akár akarjuk azonban, akár nem, döntéseket mindig kell hoznunk, és ezeket Isten számon kéri rajtunk. Döntéseink következményeivel pedig előbb-utóbb szembekerülünk. Könyvünk abban kíván segítséget nyújtani, hogy felismerjük Isten tervét az életünkben, és annak fényében megtanuljunk átgondolt, céltudatos döntéseket hozni.

Charles Handy - Az ​éhező szellem
Milyen ​az élhető kapitalizmus? - Charles Handy lebilincselő, olvasmányos kötete erre a kérdésre keresi a választ. A szerző szakít a „vulgárkapitalista" nézetekkel, górcső alá veszi a növekedés és a verseny korlátait, miközben persze nem válik a hagymázas antikapitalista eszmék szószólójává. Természetes közegünk, a fejlődés elengedhetetlen feltétele a piacgazdaság. De hogy kitörjünk a pénz mítoszának rabságából - javasolja Handy - fel kell szabadítanunk a vállalatokat, a szervezeteket, az államot - s mindenekelőtt önmagunkat. „Légy magad a változás, amit a világban látni szeretnél" - idéz egy ausztrál mondást, a személyes szuverenitás és a „kellő önzés" mellett érvelve. A gyakorlati példákban, valamint közgazdaságtani, filozófiai, pszichológiai, vallási és szociológiai eszmefuttatásokban egyaránt bővelkedő könyvből a tisztességes - ha úgy tetszik, emberarcú - kapitalizmus ethosza rajzolódik ki. Az éhező szellem egyszerre menedzsment-szakirodalom és életvezetési tanácsadás; a kötetben üzlet és élet értékei összefonódnak. Egy vállalat alkalmazottainak felelősségvállalása, együttműködési készsége, a köztük lévő bizalom például alapvetően befolyásolja a cég eredményeit. Kiderül, hogy az emberi, szociokulturális tényezők fontos szerepet játszanak a fejlődésben, versenyképességben, s Charles Handy könyve már csak ezért is rendkívül időszerű Magyarországon. Menedzsment tudományokkal foglalkozó egyetemi oktatóként Charles Handy mindig is fontos név volt számomra, számos gondolatát, modelljét tanítjuk és alkalmazzuk a munkaszervezetek működésének megértése és hatékonyabbá tétele érdekében. A könyv lektorálása során betűről betűre olvasva követtem gondolatait, és ismeretlenül a barátommá fogadtam. Az emberről, az élet és az üzlet értelméről, a gazdaság és a társadalom összefüggéseiről olyan - így, olvasva, kézenfekvőnek tűnő, szívünkből szóló - megállapításokat tesz, amelyeket mindenkinek meg kell ismernie ahhoz, hogy - azonosulva velük - maga is megtegye a lépéseket annak érdekében, hogy a világ élhetőbb, emberibb és egyben gazdaságilag eredményesebb legyen. Dr. Gyökér Irén Egyetemi docens Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Olvasásra ajánlom: • magánembereknek, akik úgy érzik, csak rohanás az életük, és eliramlik az élet, de valójában azt szeretnék, hogy nyomot hagyjanak maguk után; Ś üzleti-gazdasági szakembereknek, akik a növekedés, a hatékonyság útját és jövőjét vizsgálják, miközben értik és érzik, hogy amit tesznek, az etikai és társadalmi következményekkel is jár; • jogalkotóknak, akik a társadalmi jólét, a demokrácia és a haladás érdekében munkálkodva szabályokat, törvényeket alkotnak, és ezzel korlátoznak vagy lehetőséget nyújtanak a megújuláshoz; • politikusoknak, hogy választ találjanak a kérdésre, miképp szolgálhatják jól és dicsőségteljesen embertársaikat; Ś oktatásfejlesztési szakembereknek, akik keresik a hatékony tanulás módszereit az élethosszig tartó tanulás korszakában; • minden korosztálynak, hogy fiatalok és öregek megértsék és megtalálják helyüket a társadalomban és megtanulják a Megfelelő Önzést; • nőknek és férfiaknak egyaránt. Átgondolva a szerző tanácsait, megszívlelve intelmeit, tanulmányozva példáit, találni fognak kapaszkodókat saját problémáik megoldására is! Továbbmegyek, szembesülni fognak saját feladatukkal és felelősségükkel a jövőt illetően, mint ahogyan én is.

Hegedűs Zoltán - Amit ​érdemes megtanulni a multiktól, és amit nem
"A ​magyar kis- és középvállalkozások helyzete enyhén szólva nem túl bíztató. A multik országa lettünk! De talán lehet és érdemes valamit tanulni tőlük! Biztos vagyok benne, hogy a multik tapasztalatainak, ismereteinek, technikáinak nagy része a kisebb vállalkozásoknál is hasznosítható. Ez a könyv erről szól - tele tízesekkel: 10 pontban foglaltam össze mindazt, amit érdemes tudni a multikról, majd 10 olyan témát ismertetek részletesen, amit hasznosítható, megfontolandó elvnek, megoldásnak tartok a magyar vállalatok, vállalkozások életében is. Írok azokról a buktatókról - ezek száma megint csak éppen 10 -, amelyek ugyan részei a multinacionális cégek mindennapjainak, mégsem tanácsolom azokat átvenni. Végezetül megpróbálom 10 pontban összefoglalni azokat a javaslataimat, amelyek a magyar vállalkozó erősítését szolgálhatják. Időközben szépen végzünk a 10 tévhittel is, amelyek hol a multik, hol a kisvállalkozók, hol mindkettő világában megtalálhatók. Az meg csak a véletlen műve, hogy a Kisvállalkozások Európai Chartájának is éppen 10 cselekvési iránya van. Nemcsak szurkolok a magyar kisvállalkozóknak, bízom is bennük. Remélem, hogy könyvemmel hozzájárulhatok a magyar kisvállalkozások sikeréhez." (A szerző)

Zig Ziglar - Az ​eladás művészete
Kalauz ​azok számára, akiknek az értékesítés: hivatás.

Timothy Ferriss - 4 ​órás munkahét
Figyelmeztetés: ​ha nem akarod otthagyni az állásodat, ne olvasd el ezt a könyvet! Mivel foglalkozol? Tim Ferrisnek gondot jelent a kérdés megválaszolása. Attól függően, hogy mikor kérdezed meg a Princeton Egyetem vitatkozókedvű vendégelőadóját, a következő válaszokat kaphatod: "Motorversenyen veszek részt Európában.", "Síelek az Andokban.", "Könnyűbúvárkodom Panamában.", "Tangózok Buenos Airesben.". Több mint öt évet töltött azzal, hogy ellesse az Újgazdagok gyorsan növekvő szubkultúra titkait, amely elvetette "az elnapolt élet tervezetét" (robotolás > spórolás > nyugdíjba vonulás), és inkább megtanult mesterien bánni az új pénznemekkel - az idővel és a mobilitással -, hogy haladéktalanul fényűző életstílust teremtsen magának. Ez a gyakorlati útmutató megmutatja: - Mi a döntő különbség az abszolút és a relatív jövedelem között? - Hogyan idomítsd be a főnöködet, hogy a teljesítményt jobban értékelje a jelenlétnél, ha pedig az állásod (vagy vállalatod) menthetetlen, hogyan szabadulj meg tőle? - Mik az automatizált készpénzáramlás "múzsái", és hogyan találhatsz rá egyre 2-4 hét alatt? - Hogyan gyakorolod a szelektív tudatlanságot - és spórolj magadnak időt - alacsony információtartalmú diétával? - Melyek a távirányító vezérigazgatók menedzsment-titkai? - Hogyan töltsd be az űrt és alakíts ki tartalmas életet, miután hátat fordítottál a robotolásnak és az irodának? Mindez a tiéd lehet - de komolyan.

David Allen - Hatékonyságnövelés ​stresszmentesen - GTD
Valóban ​stresszmentesen növelhetjük hatékonyságunkat, ha megtanuljuk tudatosan kisöpörni elménkből a figyelemelterelő tényezőket? A munkában és a magánéletben nem az időhiány az igazi probléma, bármennyire ezt gondoljuk is, hanem sokkal inkább az, hogy nem látjuk tisztán és nem határozzuk meg pontosan a feladatot és a szükséges lépéseket. Emiatt élünk állandó stresszben (még ha nem is valljuk be magunknak), és már el sem tudjuk képzelni, hogy másként is lehetne. A GTD®(Getting Things Done)-módszer abban segít, hogy ne csak az idővel gazdálkodjunk, hanem a gondolataink között is rendet tegyünk. David Allen könyvének, amely a Time szerint „az évtized legjobb önsegítő műve”, átdolgozott és bővített kiadása számos technikát kínál elménk tehermentesítéséhez, hogy növelni tudjuk hatékonyságunkat és oldjuk belső feszültségeinket. DAVID ALLEN vezetési tanácsadó és tapasztalt coach, a GTD-módszer atyja, a személyes hatékonyság témájának egyik legbefolyásosabb kutatója. Több multinacionális cégnél és nemzetközi szervezetnél dolgozott már tanácsadóként. Évente több ezer vállalatvezetőnek és magánembernek tart szemináriumokat és tréningeket. Cikkei sorra jelennek meg a Fast Company, a Fortune, a Los Angeles Times, a The New York Times, a The Wall Street Journal hasábjain. Könyve eddig 30 országban több mint 2 millió példányban jelent meg. Jelenleg Amszterdamban él. „Már egy tucat embernek javasoltam a Preziben, hogy alakítsa ki a saját GTD-rendszerét. Aki megteszi, produktívabb, sikeresebb ember lehet. Ez egyszerű, mint a GTD. Halácsy Péter, a Prezi társalapítója, technológiai igazgatója „A GTD az információs kor vallása, amely kétségtelenül megváltoztatja az emberek munkastílusát és életmódját.” Wired „Az egész megközelítés nemcsak a hatékonyságomat fokozta, de a közérzetemen is javított. Elképesztő, mennyire megvetette a lábát ez a módszer szerte a világon. Olyan, mint egy igazi mozgalom!” Daniel H. Pink, a Motiváció 3.0 című könyv szerzője

Robert T. Kiyosaki - Sharon L. Lechter - Cashflow ​négyszög
A ​CASHFLOW-négyszög megmutatja, miért van, hogy egyesek kevesebbet dolgoznak, mint mások, mégis többet keresnek, kevesebb adót fizetnek és nagyobb anyagi biztonságban élnek. Mindössze azt kell tudni hozzá, melyik "negyedben" dolgozzunk és mikor. Elgondolkozott már azon: * Mi a különbség egy alkalmazott és egy cégtulajdonos között? * Miért van, hogy egyes befektetők alacsony kockázat mellett sok pénzt keresnek, ugyanakkor mások épphogy egyenesben tudnak maradni? * Miért vándorol némely alkalmazott egyik munkahelyrõl a másikig, míg mások otthagyják az állásukat és saját üzleti birodalmat építenek? * Miért akart az ipari korban a legtöbb szülõ orvost, könyvelőt vagy ügyvédet faragni gyermekéből . . . és miért kerültek nehéz helyzetbe az információs korban éppen ezeknek a szakmáknak a képviselői? Ez a könyv megválaszol néhányat a fenti kérdések közül, ezen kívül segítséget nyújt, hogy megtaláljuk saját utunkat az anyagi függetlenség felé az egyre növekvõ méreteket öltõ pénzügyi változások világában. Kiknek szól ez a könyv? * Azoknak, akik hajlandók feladni a munkahelyi biztonságot és megkeresni saját anyagi függetlenségük világát. * Azoknak, akik készek mélyreható szakmai és anyagi változásokat eszközölni életükben. * Azoknak, akik készek átlépni az ipari korból az információs korba. A Gazdag papa, szegény papa szerzőinek legújabb könyve új lehetőségeket, új irányokat, új anyagi jövőt mutat.

Rozványi Dávid - Titkos ​hadműveletek pénztárcánk ellen
A ​mai világban tudtunkkal, vagy tudtunk nélkül rendszeresen megpróbálnak félrevezetni, átverni és baleknak nézni minket. A reklámok, hirdetések, akciók mind-mind pénztárcánk megkönnyítését célozzák meg különféle pszichológiai alapokra támaszkodó trükkös módszerekkel. Ezek egy részét hamar átlátjuk, de sok olyan is akad köztük, amely esetében csak utólag derül ki, hogy megint áldozatok lettünk. Bár e könyv könnyed hangvételû történetnek példáin keresztül egy képzeletbeli szerencsétlen ember eseteit mutatja be, itt-ott bizony magunkra is ismerhetünk. A könyvben megtalálhatjuk az életben egyre gyakrabban elõforduló vevõátverési módszereket, és az azok ellen való védekezési lehetõségeket, a pénztárcánkra veszélyes helyzetek elkerülésének módjait. Ha tehát elolvassuk ezt a könyvet, kicsivel dörzsöltebbek leszünk, és talán a jövõben kevesebbszer lehetünk áldozatok. Minderre garancia az is, hogy a könyvet egy neves marketingszakember és egy jogász írta – szerencsére könnyed, humoros stílusban. A könyv mottója akár az alábbi vicc is lehetne: Grün, a zöldséges odaszól legjobb segédjének, hogy értékelje le az almát. A fiú kimegy, majd a táblán a 100 forint fölé odaír egy áthúzott 150 Ft.-os árat.

Philip Kotler - Marketing ​menedzsment
Philip ​Kotler könyve alapmű mindazok számára, akik fejleszteni kívánják marketingismereteiket. A legkeresettebb marketingtankönyv Európában és Észak-Amerikában - a megelőző kiadások tapasztalatai alapján ugyanígy Magyarországon is - az ismeretanyag mélysége, a gyakorlati marketingproblémák megoldására irányuló szemlélete, és a kitűnő, olvasmányos stílusa miatt.

Martin Bjergegaard - Cosmina Popa - Hogyan ​legyünk vezetők?
Vezetőnek ​születni kell? Közkeletű tévhit, hogy erre a feladatra csak erőskezű és karizmatikus személyiségek alkalmasak. Megfelelő önismerettel és önazonos személyiséggel még az is lehet jó vezető, aki egyáltalán nem illeszkedik ebbe a sztereotípiába. A szerzőpáros a vezetői magatartás tizenkét legfontosabb aspektusát vizsgálva azt a kérdést járja körül, mit jelent bölcs, együttérző, pozitív változásokat előidéző vezetőnek lenni. Inspiráló interjúkkal, tanulságos, sőt néhol megindító történetekkel segítséget nyújtanak saját vezetői stílusunk megismeréséhez, tökéletesítéséhez és hatékony kifejezéséhez, és arra ösztönöznek, hogy éljünk ezzel a bárki számára adott lehetőséggel. Az erkölcsi és értékrendi zűrzavar korában az önsegítő könyveknek is megújulásra van szükségük. Az élet iskolája (The School of Life) sorozat egyfajta újjászületés. Olyan, mindnyájunkat érintő témákkal foglalkozik, mint a pénz, a munka, a technológia, az otthonteremtés, az egyedüllét, az érzelmi egészség, a szex és a párkapcsolatok. Alain de Botton, a sorozat szerkesztője

Poór József - Nemzetközi ​emberi erőforrás menedzsment
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Harvey Mackay - Cápák ​közt sértetlen avagy a kapitalizmus iskolája
A ​"Cápák közt sértetlen, avagy a kapitalizmus iskolája" első kiadása nagy siker volt hazánkban is. Mackay könyve üzleti húzásainak története, a talpon maradás trükkjeinek tárháza, amelyeket a szerző három évtized alatt gyűjtötte össze, és amelyeknek mai sikereit köszönheti.

Kósi Kálmán - Valkó László - Környezetgazdaságtan ​és -menedzsment
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Mark H. McCormack - Ha ​vinni akarod valamire...
"Vajon ​szükség van-e minden szituációban üzleti fortélyokra? Mindig makacsul keresem-e a dolgok nyitját, hogy előnyre tegyek szert? Maximálisan hasznot kell-e húznom minden kapcsolatból? Valóban olyan könyörtelen vagyok-e, mint amilyennek mondom magam? Igen is, meg nem is. Igen, hiszek a leírt tanácsaimban. Nem, nem alkalmazom őket mindig a gyakorlatban - mert legtöbbször nincs rá szükségem". - vallja Mark H. McCormack, a világhírű amerikai üzletember. A világ leghíresebb sportolóit - köztük Ivan Lendlt, Arnold Palmert, Alain Prostot - menedzselő ügynökségi hálózat vezetője legendás munkabírású, célratörő, fegyelmezett, újításra és megújulásra mindig kész, sikeres üzletember. Van-e, és ha igen, mi a titka a fényes karrierútnak? Kedves Érdeklődő, Ha vinni akarod valaimre... feltétlenül olvasd el ezt a könyvet! A párizsi Michel Lafon kiadóval szinte egyidőben kerül sor a magyarországi kiadásra. E neves szerző harmadik könyve méltán tarthat számot ugyanolyan sikerre a magyar könyvpiacon, mint az első kettő. Nemcsak a management iránt érdeklődőknek érdekes olvasmány, hanem a sportrajongók számára is.

Wess Roberts - Attila ​győzelmi titkai
"Nagyon ​bölcs, nagyon fontos könyv a nyerésről és a nyerőkről... Nem csak olvasni, hanem széles körben idézni fogják az üzleti szemináriumokon, konferenciákon, New York-tól Frankfurton át, egészen Tokióig." James Patterson a J. Walter Thomson Co. elnöke "Minden vezetőnek el kell olvasnia: minden vezérigazgatónak, minden menedzsernek, minden családfőnek. Ha a titkokat széles körben megismerik és alkalmazni is fogják, az eredmény az üzleti verseny élénkülése, jobb kormányzati munka és erősebb, boldogabb család lesz." M. Kent Burgon a Shearson Lehman Brothers első elnökhelyettese

James P. Womack - Daniel T. Jones - Lean ​szemlélet
A ​veszteségmenetes, jól működő vállalat alapja A szerzőpáros alapműve egyfajta szemléletet mutat be: azt, hogyan tehetünk szert a folyamatos fejlesztés képességére, hogyan alakíthatjuk folyamatainkat a valós vevői igényekhez, és hogyan teremthetünk minőségorientált, rugalmas szervezetet, amely a teljes ellátási lánc mentén a valódi értékteremtésre koncentrál. Ráadásul mindezt egyre kevesebb ráfordítással. Ha sikeresen elsajátítjuk e szemléletet, megtanulhatunk elérni "egyre kevesebből egyre többet". A Lean Thinking 2003-as kiadásának előszava is érinti az akkori válságot: "Az érdeklődés hatalmas lendületet vett, amikor végül mégis beigazolódott az előrejelzés: 2001-ben recesszió, majd 2002-ben pénzügyi hanyatlás következett be. A lean szemlélet 2001-ben - közel öt évvel a megjelenése után és mindennemű népszerűsítés nélkül - újra felkerült a Business Week népszerűségi listájára az üzleti könyvek kategóriájában. Kiadónk szerint ez példa nélküli eset volt." A nemzetközi tapasztalat tehát azt mutatja, hogy a szerzők biztos útmutatóval szolgálnak ahhoz, hogy a vállalatok hogyan tudják túlélni a nehéz időszakokat, és ami még fontosabb, hogyan tudnak felkészülni a jövőben az ehhez hasonló helyzetekre. A könyv szerzői rengeteg adat, esettanulmány és teljesítmény elemzésével kezdték munkájukat, küldetésüknek tekintve a klasszikus tömegtermelés paradigmái között rekedt vállalatok fejlesztését. Bebizonyosodott, hogy a tömegtermelés kevésbé hatékony módszerei, elvei és szokásai megértek a váltásra, és kibontakozóban van egy új irányzat, amely már nem pusztán új módszerek és technikák alkalmazását jelenti. A szerzők, James P. Womack és Daniel T. Jones különféle vállalatok tapasztalatait elemezve kereste azokat az általános érvényű szabályokat, amelyek technológiától, terméktől és piaci tevékenységtől függetlenül sikerre vezették azokat. Munkájuk eredményeképpen letisztult az az öt alapelv, amelyek ma a lean szemlélet alappilléreit jelentik. Meglátjuk majd a könyvben, hogy a recept viszonylag egyszerű, és egyúttal ebben rejlik annak nehézsége is. A könyv számtalan gyakorlati példája utat mutat a sikeres alkalmazáshoz, összefoglalva az esetleges buktatókat és nehézségeket is.

Dr. Komáromi László - Minőségmenedzsment
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Diana Renner - Steven D'Souza - A ​nemtudás
Mit ​tegyünk, ha ráébredünk: elértünk a tudásunk határvidékére, és ami azon túl húzódik, az sötét, kusza és félelmetes? Hogyan maradhatunk határozott véleményvezérek, felelős vezetők, amikor ingoványos talajra tévedünk? Akkor érezzük magunkat biztonságban, ha megalapozott ismeretekkel rendelkezünk mindenről, ami körülvesz minket. Ám az információ gyakorlatilag követhetetlen ütemben termelődik, megszokott világunk napról napra alakul valamiféle ma még ismeretlen és megfoghatatlan, új valósággá. Nem rendelkezhetünk naprakész tudással szinte egyetlen területen sem – jobban tesszük hát, ha kialakítjuk saját stratégiánkat, amellyel boldogulhatunk a nemtudás izgalmas korszakában. Kapaszkodhatunk továbbra is ismert adatokba, tényekbe és összefüggésekbe, de úgy is dönthetünk, hogy eddig megszerzett tudásunkat fenntartásokkal kezeljük, és kíváncsiságunk, kísérletezőkedvünk, valamint a szüntelen tanulás útján erénnyé és lehetőséggé kovácsoljuk a bizonytalanságot. Steven D’ Souza, elismert szervezetfejlesztési és vezetéstudományi tanácsadóként jeleskedő coach, a Deeper Learning Ltd. igazgatója és Diana Renner, a bizonytalan és komplex közegben sikeresen manőverezni kívánó vállalatok körében népszerű tanácsadó szervezet, a Not Knowing Lab igazgatója kalauzolja az olvasót az új élethelyzetben rejlő buktatók és lehetőségek között. Könnyedén elsajátíthatjuk a szerzők által javasolt szemléletet, így hatékony problémamegoldók, magabiztos és felelősségteljes innovátorok és igazi nyertesek lehetünk az üzleti életben és minden más területen kialakuló új viszonyok között.

Bojár Gábor - Graphisoft ​2.0
Bojár ​Gábor 2005-ben megjelent GRAPHI-sztori című könyve a vállalkozói karrier élvezetes izgalmairól szólt, egy lelkesedéssel és szenvedéllyel teli életszakaszról, mely sokak számára bizonyult inspiráló olvasmánynak, és nagyban hozzájárult a magyarországi vállalkozói kultúra fejlődéséhez is. A Graphisoft 2.0 azokhoz szól, akik az első buktatókon túljutva a növekedés fájdalmaival kénytelenek szembenézni. A szerző a folytatásban inkább a nehézségekre, az elkövetett hibákra fókuszál, arra igyekszik felhívni a figyelmet, hogy a hibás döntésekből és gyengeségekből lehet a legtöbbet tanulni. „Azt szokták mondani, hogy _a csúcson kell abbahagyni_, de én ezzel nagyon nem értek egyet. Akkor kell abbahagyni, amikor látod, hogy innen már más jobban tudná csinálni. És ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy kudarcot vallottál. Más méretben más típusú vezetőre lehet szükség, ezt is szeretném bemutatni ebben a könyvben, arra bátorítva a sikeres vállalkozókat, hogy amikor eljön az ideje, legyen erejük és bátorságuk elengedni az általuk alapított céget.”

Katona József - Kővári Attila - Objektumok ​létrehozása, megszüntetése, memória menedzsment
E ​könyv a C++ nyelven történő objektumorientált szoftverfejlesztést megismertető sorozat második kötete, mely sorozat gyakorlati példákon keresztül segíti a nyelv elsajátítását. Bízunk benne, hogy azok, akik végigolvassák a könyvet, és kidolgozzák a példákat, azok alkalmazás szintjén megismerik a C++ nyelvi elemei által adott lehetőségeket, a nyelv logikáját, az átláthatóbb szoftver készítését elősegítő funkcióját és mélyebben elsajátítják az objektumorientált szemlélet alapjait, mely a hatékonyan szoftverfejlesztéshez elengedhetetlen. A bemutatott ismeretek gyakorlati példákkal illusztráltak, melyek a megértést és az alkalmazás elsajátítását is nagymértékben segítik. Jelen kötet az objektumorientált programozásban használt osztályt, konstruktort, destruktort, objektumot és ezen fogalmak kapcsolatát ismerteti, továbbá egy projekten keresztül lépésről-lépésre bemutatja ezeknek a nyelvi eszközöknek a használatát és jelentőségét. DOI: 10.12345/objektum.2016

Laszlo Bock - A ​Google titok
Tippek ​a világcég alelnökétől. Manapság nehezebb a Google munkatársává válni, mint felvételt nyerni a Harvardra. A világ egyik legsikeresebb vállalata kizárólag a legjobbakat keresi, és hogy megtalálja őket, képes akár új szabályokat is teremteni a munka világában. A kötet éppen ezért tanulságos olvasmány mindenkinek, aki céget vezet, munkát vállal, vagy csupán érdekli, hogyan lehetne hatékonyabb és sikeresebb a saját életében. Bock egyik aranyszabálya, hogy nem az életrajz, hanem a gyakorlat dönti el, ki a rátermett munkatárs, és hogy bizonyos kvalitások – rugalmasság, vezetői képesség, tudás, lelkiismeretesség, kitartás – minden munkakörben elengedhetetlenek. Miközben az olvasó a vállalat legfontosabb fejlesztéseivel is megismerkedhet, a Google műhelytitkainak leleplezésével, filozófiájának, kultúrájának bemutatásával Bock nem csupán a munkában, de az életben is iránymutatást nyújt. Laszlo Bock Romániában született 1972-ben, gyermekként a családjával az Egyesült Államokba emigrált. Mesterdiplomáját a Yale üzleti szakán vállalatvezetésből szerezte. Jelenleg a Google személyzeti ügyeit irányítja. Ő felel több tízezer munkatárs toborzásáért és egyéni fejlődéséért.

Dr. Berényi László - A ​minőségmenedzsment módszerei és eszközei
A ​minőség ügyével foglalkozás, a megfelelés a vevői elvárásoknak minden szervezet működésében stratégiai fontosságú kulcskérdés. Arra nincs általános recept, hogyan lehet a legjobb úton elérni és fenntartani a vevő elégedettségét, azonban az elmúlt évtizedek során kialakult megközelítések, módszerek és eszközök jó kiindulási alapot jelentenek a saját megoldás kidolgozásához. A könyv ezeket foglalja össze a tanulni vágyók és az érdeklődő gyakorlati szakemberek számára. A szerző a Miskolci Egyetem Vezetéstudományi Intézetének egyetemi docense és a B-KONZ Oktató, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. ügyvezetője, aki többéves oktatási és alkalmazási tapasztalatai alapján foglalja össze és rendszerezi a témához kapcsolódó ismereteket.

Kollekciók