Ajax-loader

'képzőművészet' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Beolvas%c3%a1s0006
elérhető
6

Láng György - Primavera
Láng ​György az 1930-as években hosszú időt töltött Botticelli hazájában, Firenze városában, s valósággal lenyűgözte őt a korai reneszánsz, a quattrocento kiemelkedő festőjének és grafikusának élettörténete, mélyen filozofikus lelkülete és páratlan szépségű művészete. Szenvedélyesen kutatta, majd nagy írói és képzőművészi tehetséggel e könyv lapjain megelevenítette Botticelli egyéniségét, életének eseményeit, a kortársaihoz fűződő kapcsolatát. Nagy hozzáértéssel avatja be az olvasót műveinek titkaiba, megtanít képei élvezetére. A kötet ráhangolhatja az olvasót, hogy elképzelje Mátyás király nagy hatalmú Magyarországának művészi és gazdasági vonzó erejét, amely elvezette a húszéves Botticellit Vitéz János prímás-érsek, királyi kancellár fényes esztergomi palotájába, ahol az ifjú festő lehetőséget kapott rá, hogy művészi tehetségét bemutassa. 1467. június 20-án fényes európai ünnepséggel megnyílt a Vitéz János prímás által szervezett nagyhírű, nemzetközi egyetem, az Academia Istropolitana. Erre az alkalomra készült el, minden bizonnyal, az érsek dolgozószobájának pompás freskódísze, amelynek része volt a négy kardinális erény allegóriája, amely minden jel szerint Botticelli első alkotásainak egyike.

Dercsényi Dezső - Zádor Anna - Kis ​magyar művészettörténet
Több ​mint fél százada annak, hogy Divald Kornél ismeretterjesztő céllal írt Magyarország művészeti emlékei c. egykötetes műve az Egyetemi Nyomda kiadásában megjelent, s amelyet néhány év múlva Hekler Antal rövid összefoglalása követett a magyar művészettörténetről ugyanennél a kiadónál. Mindkét könyvnek egyik jellemző tulajdonsága, hogy az előmunkálatok, monográfiák, részlettanulmányok hiányára hivatkozik mint mentségre, ami megakadályozta, hogy tökéletes áttekintést nyújtsanak a szerzők művészetünk egészéről. A valóságban a két kitűnő tudós saját kutatásainak eredményeivel igyekezett áthidalni a hiányokat. Főleg a régi művészetre helyezték a hangsúlyt, és az 1800 utánival alig foglalkoztak. Mi nem hivatkozhatunk erre, noha művészetünk történetének bőven vannak még fehér foltjai. Ennek ellenére, hála az elmúlt évtizedek gazdag kutató munkájának és publikációinak, ma azért van szükség ilyen összefoglalásra, hogy az újabb és újabb eredmények között eligazítsa az olvasót. Követni szeretnénk azonban elődeinket abba is, hogy saját kutatásaink, eredményeink egyike-másikéval bővíteni kívánjuk olvasóink ismereteit. Ha valamit elöljáróban fel szabad és kell említeni, az a könyv terjedelme, amely szövegben és képben egyaránt e rendkívül gyorsan népszerűvé vált sorozat keretei közé szorított bennünket. Ezek a keretek arra ösztökélték a szerzőket, hogy a főbb áramlatok bemutatására törekedjenek s mellőzzenek sok minden kevésbé fontosat. Ugyanígy részletesebben foglalkozzanak a kiemelkedő értékekkel és művészettörténetünk múltjának legfontosabb jelenségeivel, néha hallgatva, avagy csak az említés szintjén szólva az általuk jelentéktelenebbnek vélt törekvésekről. Örülnénk, ha ez az elhatározásunk megnyerné az olvasók tetszését, de azért is hálásak lennénk, ha olvasóink hiányérzetükről vagy feldolgozásunk vitatható pontjairól tájékoztatnának. A könyv eredetileg napjaink művészetéig szándékozott elkalauzolni olvasóinkat. Megírás közben azonban kitűnt, hogy ez a Prokrusztész-ágy már túl szűk és az utolsó háromnegyed század önálló könyvet vagy könyveket érdemel. Úgy véljük, itt feltétlenül meg kell köszönnünk Entz Géza, R. Várkonyi Ágnes és Szabad György lektorainknak, valamint számos kollégánknak értékes észrevételeit, tanácsait, a kiadónak áldozatkészségét és a könyv megjelentetése érdekében kifejtett erőfeszítését.

Környeiné Gere Zsuzsa - Reegnné Kuntler Teréz - Tér-forma-szín
Nyitottá ​válni a művészet számára hosszú folyamat, melynek elengedhetetlen része a módszeres, folyamatos felkészülés, a képekkel való ismerkedés. Ehhez kíván segítséget nyújtani a több mint 20 kiadást megért, sikeres és kedvelt, már klasszikusnak számító _Tér-forma-szín_ tankönyvünk átdolgozott kiadása.

Vértes Marcell - Vértes ​varieté
Vértes ​Marcell 1919-ben hagyta el Magyarországot. 1961-ig, amíg élt, főként Párizsban élt, ott lett világhírű, s egyben a "legpárizsibb párizsi piktor". Ebben az önéletrajzában nem csupán adatokban gazdag dokumentumot hagyott hátra, hanem bebizonyította, hogy a képzőművészetek sok-sok húrjának pengetésén kívül, még az irodalom lantjából is ki tudja csalni sajátosan könnyed művészetének bűvös hangjait. Igaz, e memoár-kötetben sem maradt hűtlen a képzőművészethez, hiszen itt a rajz éppen olyan jelentős szerepet játszik, mint a szöveg. A saját életét megjelenítő rajzsorozat példátlan a maga nemében: képzőművészeti önéletrajz! - egy művész életútja rajzban elbeszélve. A fiatal újpesti fiúból bármi lehetett volna - sofőr, detektív, repülőgép tervező - , s hogy végül mégis miért lett festő, ezt mondja el visszaemlékezése amely egyúttal arról is tanúskodik, hogy írónak sem lett volna átlagon aluli. Kifogyhatatlan anekdotázó kedve kissé Mikszáthéhoz hasonló, vibráló élet- és nőszeretete Krúdyra, humora néhol Karinthyra emlékeztet. És ez az írás elárulja, mi is a vértesi szépség titka: a mély megfigyelőerővel párosult, ragyogó életszeretet, az olykor gunyoros csípősségre hajlamos, mosolygó bűvölet, a meghitt derű, a virtuóz rajztehetség és az alkotás szenvedélye.

Supka Magdolna - Kohán ​György
Akit ​manapság, korunk életveszélyes bűvészinasi fejetlensége közepette, személyes létgondok és félelmek ellenére is le tud kötni a művészetek valamelyike a kikapcsolódásnál mélyebben és tartósabban, azt természetesnek találja, hogy maga a művész sem hagy fel az alkotással. Az ilyen műbarát méltán tekint megilletődve a valóban inspirált, jelentős művek alkotóira, s egyszerűen nem hiszi el, hogy eszményképül valaha azok a jelmondatbéli Múzsák állíttattak, kik "fegyverzajban hallgatni" szoktak. Ebben két okból is kételkedik: egyfelől, mert a mi nemtőink maguk tüzelték a poétát daliás időkben, hogy "fegyvert s vitézt énekeljen", másfelől meg azért, mert a Ciceró-féle latin szövegben sem a "múzsák" szerepelnek, hanem helyettük a "törvények", a "leges" szó olvasható, s így már érthető, hogy ezek, mint a higgadt mérlegelés s a rendfenntartás kezesei, nem kívánnak beleszólni a fontolatlan harci hévbe. A lényeg amúgy is az, hogy a múzsák, az idézet általános használatában, a háborítatlanságot igénylő művészetek nevében kérnek szót időről időre, jelezve, hogy minden korban újra él az igény a szuggesztív, igaz és belsőséges hangra, s az meg is teremti szószólóját, a benső sugallatból születő művészetet.

Robert Williams - Luke ​és Jon
A ​13 éves Luke próbál visszatalálni régi életéhez, melyet édesanyja halálával elveszített. Amikor imádnivaló, gyönyörű és habókos anyja egy közúti balesetben meghal, összeomlik a család: az apa az alkoholban próbál vigaszt találni, így Luke magányosan küzd a fájdalmas hiánnyal és a tehetetlenséggel. A fiú a családi élet összezúzott darabjaiból próbálja összeragasztgatni jövőjüket. Az apa és a gyerek kapcsolata azonban csak tovább lazul, s úgy tűnik, megállíthatatlanul távolodnak egymástól. Míg egy nap belép az életükbe egy ósdi ruhákba öltözött fura kis madárijesztő: Jon…

Artner Tivadar - Évezredek ​művészete
A ​képzőművészetek fejlődésének a barlangfestészettel kezdődő csodálatos útján kalauzol végig minket Artner Tivadar könyve. Magyarázatot keres a nagy stíluskorszakok sajátos jellegzetességeire, a társadalmi fejlődéssel való összefüggéseire, kutatja a művészet belső törvényszerűségeit, a művészi látás- és kifejezésmód tökéletesedésének izgalmas folyamatát. Artner műve, noha rendszeres összefoglalását is kívánja adni az egyetemes és magyar művészettörténet legjelentősebb eredményeinek, mindenekelőtt az egyes műalkotások megértésére akar tanítani. Egyes festmények, szobrok művészi értékeinek, szépségének elemzésével szeretné eljuttatni olvasóit a tudatos műélvezet örömeihez, ahhoz, hogy egyre több gyönyörűséget találjanak az emberi megismerés művészi formákban feltárulkozó eredményeiben.

Beke László - Műalkotások ​elemzése
A ​szerzőnek - saját tapasztalataira és számos nagy művész, tudós vagy pedagógus meggyőződésére támaszkodva - az a véleménye, hogy a művészet különös tulajdonságai miatt "nem megtanítható". Rengeteg ismeret és készség átadható és elsajátítható ugyan a művészettel kapcsolatban, elméletben és gyakorlatban egyaránt - csupa olyasmi, "amit minden művelt emberneknek illik tudnia" -, de éppen a legfontosabbhoz, ahhoz a bizonyos "kimondhatatlanhoz", amelynek megragadására minden művész és minden műértő törekszik, kizárólag személyes utak vezetnek. Ahány ember, annyiféle. Emiatt mondhatjuk: könyvünk ugyan sok olyan ismeretet tartalmaz, amit meg lehet tanulni és számon is lehet kérni, mégsem ez a lényeg. És megfordítva: az a célunk, hogy mindenkit a lényeg megismerése felé segítsünk, noha a végeredményt nem mindig tartjuk számonkérhetőnek.

Csibra István - Szerdahelyi István - Esztétikai ​alapfogalmak
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Daniel Arasse - Festménytörténetek
A ​szerző kitűnő előadó, aki izgalmas képzőművészeti elemzéseit élvezetes rádióadásokban tette hozzáférhetővé a nagyközönség számára. Festménytörténetek című sorozata 2003. július 28. és augusztus 29. között hangzott el a France Culture adóján. Briliáns elemzést ismerhet meg az olvasó például a Mona Lisáról. Ebben a szerző több meglepetéssel szolgál e számtalanszor leírt festmény hátterével kapcsolatban: felhasználva Leonardo da Vinci legközelebbi munkatársának visszaemlékezését és saját felfedezését a kép és a polihisztor festő térképészeti munkájának kapcsolatáról, megismertet bennünket azzal az összetett szimbólumrendszerrel, amellyel a zseniális művész megkomponálta a boldog fiatalasszony képének hátterét. Megtudjuk, hogy a megrendelő nem kapta meg a festményt, mert annyira megtetszett alkotójának, hogy nem tudott megválni tőle. A legtöbbet elemzett festő Leonardo da Vinci, mintegy főhőse a tanulmánysorozatnak. De sokat megtudunk Tiziano, Raffaelo vagy a későbbiek közül Vermeer, Manet vagy Courbet művészetéről is. Olvasmányos írások ezek, ugyanakkor elmélyült értekezések is egyben a realizmusról, manierizmusról vagy éppen a műalkotások restaurálásáról. A festmények elemzése során Daniel Arasse megtanít bennünket úgy nézni a képeket, hogy varázsuk megelevenedjen és megérintsen.

Lyka Károly - Festészeti ​életünk a millenniumtól az első világháborúig
Rövid ​időszakot, 18 évet fog át sorozatunk legújabb kötete, mégis ez a századfordulós kor művészetünknek talán egyik legváltozatozóbb időszaka. Lyka a korszaknak két kötetet is szentelt, festészetünkkel és szobrászatunkkal külön-külön foglalkozik (a szobrászattal foglalkozó a sorozat következő darabja lesz). A millenniumi ünnepségek pezsgést hoztak művészeti életünkbe, megbízásokkal hívták haza a külföldön alkotó magyar művészeket, s az itthoniak is a korábbiaknál több lehetőséget kaptak. A nemzetközi művészeti irányzatok hazai térhódítása és leszűrődése nyomán megalakultak a művésztelepek. Szolnok, Nagybánya, Gödöllő, Kecskemét, mind sajátos színt képvisel, s mestereinek tevékenysége még a következő korszakot is meghatározza.

Img_20141212_0004_new
Csók, ​Koszta, Rudnay Ismeretlen szerző
elérhető
3

Ismeretlen szerző - Csók, ​Koszta, Rudnay
A ​Képzőművészeti Kiadó ismeretterjesztő sorozata, amelynek segítségével a művészattörténet megismerése élményközpontú, szemléletes és interaktív - a maga korlátozott lehetőségeivel, persze. Minden füzet három művész munkásságát öleli fel, mindegyik művész hat-hat művének reprodukcióját is mellékelve. A mellékelt reprodukciók a füzet végében találhatók, hogy az olvasó maga is részt vehessen a füzet végleges kialakításában: alapos olvasás szükséges a megfelelő hely megtalálásához, ahová a reprodukció beragasztható. Az itt kapható füzetekhez a mellékletek érintetlenek.

Covers_152188
Izsó, ​Márffy, Medgyessy Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Izsó, ​Márffy, Medgyessy
A ​Képzőművészeti Kiadó ismeretterjesztő sorozata, amelynek segítségével a művészattörténet megismerése élményközpontú, szemléletes és interaktív - a maga korlátozott lehetőségeivel, persze. Minden füzet három művész munkásságát öleli fel, mindegyik művész hat-hat művének reprodukcióját is mellékelve. A mellékelt reprodukciók a füzet végében találhatók, hogy az olvasó maga is részt vehessen a füzet végleges kialakításában: alapos olvasás szükséges a megfelelő hely megtalálásához, ahová a reprodukció beragasztható. Az itt kapható füzetekhez a mellékletek érintetlenek

Kovanecz Ilona - Repin, ​Szurikov, Verescsagin
Kedves ​Olvasó! „Az én múzeumom” című kis könyvek új módszert vezetnek be a művészet ismertetésébe. A sorozatot úgy állítottuk össze, hogy minden kötete három-három, klasszikus vagy modern, magyar vagy külföldi mester munkásságát foglalja össze. A művészek megismerését alkotásaikból válogatott hat-hat mű színes reprodukciója is segíti.

Nagy Ildikó - Rippl-Rónai, ​Vaszary, Szőnyi
Kedves ​Olvasó! "Az én múzeumom" című kis könyvek új módszert vezetnek be a művészet ismertetésébe. A sorozatot úgy állítottuk össze, hogy minden kötete három-három, klasszikus vagy modern, magyar vagy külföldi mester munkásságát foglalja össze. A művészek megismerését alkotásaikból válogatott hat-hat mű színes reprodukciója is segíti.

Covers_410512
Antológia Ismeretlen szerző
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Antológia
Ádám ​Zoltán, Braun András, Erdélyi Gábor, Gál András, Hajdú Kinga, Kósa János, Köves Éva, Nemes Csaba, Szabó Dezső, Szalai Attila, Szarka Péter, Szépfalvi Ágnes, Szűcs Attila, Weber Imre képeihez kapcsolódóan Bóna László, Nagy Atilla Kristóf, Háy János, Péterfy Gergely, Vörös István, Bartis Attila, Tóth Krisztina, Galántai Zoltán, Kun Árpád, Térey János, Peer Krisztián, Kukorelly Endre, Kemény István és Abody Rita írásai

Zombori Attila - Képes ​könyv
Zombori ​Attila Képes könyve a 20. század legnagyobb szabású magyarországi műkincsrablásának történetét mutatja be. 1983-ban a Szépművészeti Múzeumból elraboltak hét festményt, melyek összértéke akkori áron 1 milliárd 436 millió forint volt. A modern történelem során először követett el Magyarországon szervezett bűnözői csoport ilyen jellegű bűncselekményt.

S. Nagy Katalin - Marc ​Chagall
Vannak ​olyan képek ,amelyeket úgy szemlélünk, hogy észre sem vesszük különös vonásaikat, előzménynélküliségüket, irracionális voltukat. Pedig éppen ebben rejlik a csoda, egyszóval a költészet... Ennél a festőnél a kompozíció pontossága a kompozíció szabadsága. Hajlandó volnék azt hinni, hogy nem is az foglalkoztatja, amit ábrázol, hanem az az öröm amellyel fest, az az öröm, amelyet a színek hegemóniája kelt benne... Most csak azt az új képét említem meg példaképpen, amelyiken egy mélykék éjszakában fekete a hold, a föld hátán pedig megint egy belorusz falu látható: mintha egy ülő alak köré szerveződne az ég tébolya valami becsapódó villámhoz hasonló jelenség formájában. Nézzék csak meg jól, és semmit sem fognak látni abból, amit itt most leírtam, de áldassék meg a tekintetük, és fejtse meg kedve szerint az éjszaka talányát.. Ne ébresszék fel a festőt! Álmodik, márpedig az álom szent dolog. Titokzatos dolog. Chagall álmodta a festészetét és az életét. A világ az ő éjszakája...

Forgács Éva - Kollázs ​és montázs
Értelmes, ​modern fiatalnak lenni és megpróbálkozni a művészet valamelyik ágával - csaknem egyet jelent. Van, aki verset ír, van, aki zenél - Bachot vagy beatet -, és van, aki a képző- és iparművészet egy-egy ágában kísérletezik. Ez a sorozat - MŰHELYTITKOK - az utóbbiakhoz szól. Minden kötetünk szerzője fiatal művész: festő, építész, textiltervező, grafikus, keramikus, bábkészítő és így tovább. Írásaikban nemcsak az adott művészeti ág történetét és esztétikáját foglalják össze, hanem saját érzéseikről, terveikről is vallanak, s - nem utolsósorban - hasznos, sehol másutt nem található tanácsokat is adnak: hogyan fejlesztheti ki az olvasó a benne szunnyadó képességeket?

Kampis
elérhető
1

Ismeretlen szerző - A ​magyar művészet a XIX. és a XX. században
Építészet, ​szobrászat, festészet színes, érdekfeszítő kavargása jellemző Kampis Antal könyvére. Egyben hitelesen állítja elénk a kort is, amelyből kitermelődtek a különböző művészetek sokarcú megnyilvánulásai. Munkácsy, Szinyei Merse, a Ferenczyk, Egry József, Szőnyi István, Medgyessy, Dési-Huber, Derkovits nevei jelzik, hogy ez a két évszázad igen gazdag nagy tehetségekben és tartalmas életművekben. Építészeink is méltán jutottak az európai ranglista élére, elegendő, ha Ybl vagy Lajta Béla nevét említjük.

Inna Szergejevna Nyemilova - Régi ​képek titkai
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Az_uffizi_k%c3%a9pt%c3%a1r_magyar_%c3%b6narck%c3%a9pei1800
elérhető
6

Ismeretlen szerző - Az ​Uffizi Képtár magyar önarcképei
A ​firenzei Uffizi Képtár gyűjteményében lévő 23 magyar önarcképet mutatja be a kötet korszerű tudományos szempontok szerint. A portrék zegzugos története igazi kultúrtörténeti csemege, melyeket kiváló művészettörténészek írásain keresztül ismerhetünk meg. A másfél évszázad alatt kialakult gyűjtemény első önarcképe Markó Károlyé, a legutóbbi Lakner Lászlóé volt.

László Gyula - Medgyessy ​Ferenc
Medgyessy ​Ferenc szobraiban sajátos, kissé paraszti szépséggel gazdagodva éled újjá a művészet őskorának öröksége. Ezt becsülik művészetében mind idehaza, mind pedig külföldön, s ez igézte meg fiatal szobrásznemzedékünket is. A párizsi világkiállítás aranyérme, a Grand Prix, a legnagyobb francia szobrászoknak, Maillolnak és Despiaunka művészi rangjával mérte Medgyessy alkotásait. Idehaza elsők között kapott Kossuth-díjat, nemrégiben megkapta a "kiváló művész" címet, legutóbb, 75 éves születésnapján pedig a "Munka Vörös Zászló Érdemrendet". Népünk és a nagyvilág egyre jobban megismeri, szereti és becsüli Medgyessy Ferenc művészetét.

Székely András - Kandinszkij
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Torday Aliz - Hölgy, ​egyszarvúval
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bartók Béláné - Kisné Kertész Gabriella - Nagy Imréné - Ének-rajz-technika ​fogalomtár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Herendi Miklós - Művészettörténet ​I.
A ​könyvet 1994 óta használják az általános iskola felső tagozatán, eddig a Rajz tantárgy tanításához, valamint a nyolcosztályos gimnáziumok I--IV. osztályában a rajz-művészettörténet-népművészet tantárgy tanításához. A tankönyv az ősművészetektől a barokkig tárgyalja az egyes művészettörténeti korokat, illetve mutatja be a legjellemzőbb műalkotásokat, s a legjelentősebb alkotók kismonográfiájával, valamint kislexikonnal egészíti ki a tudnivalókat. Jól válogatott, színvonalas képanyaga kellő ismeretet ad az egyes művészettörténeti korokról. A tankönyv az iskolai használatban a tapasztalatok szerint maradéktalanul betölti azt a szerepét, hogy a Művészetek tanításához a megújult tartalmú Vizuális kultúra rész-műveltségterületen belül, a vizuális nyelv alapjainak lerakásában, a kifejezés és képzőművészet témakörre szervezett órákon a művészettörténet tanításához, valamint az önálló művészettörténet-órákon használható nyomtatott taneszköze legyen a tanulóknak. A könyv bírálói között Dr. Beke László művészettörténész, a művészettörténeti tudományok doktora, valamint Somodi László középiskolai tanár, szaktanácsadó és Merényi György, a vizuális kultúra országos szakértője, középiskolai tanár voltak. A könyv utóbírálatát Dr. Aradi Nóra művészettörténész, a művészettörténeti tudományok doktora készítette, s a művészettörténeti ismeretek tanításához alkalmas, szép kiállítású könyvnek minősítette.

Horváth Katalin - A ​képzelet világa 8. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kontha Sándor - Mészáros ​László
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Balogh Jenő - Paál Ákos - Rajz ​és műalkotások elemzése a gimnáziumok I. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Pázmány Ágnes - Permay Éva - Látás ​és ábrázolás
Tankönyvünk ​megjelenése óta szívesen használt és kedvelt taneszköze a középiskolásoknak. Mind a folyamatos vizuális nevelésben alkalmazva, mind az érettségizőknek nélkülözhetetlen tudnivalókat tartalmaz jól rendszerezetten és szemléletes képanyaggal illusztrálva. A látás fiziológiájával indítva a látás nevelését, a fényről és a szemről, a színlátásról, a térbeli látásról, állandóságról és mozgásról, valamint az optikai csalódásokról is szól. Fontos fejezete a látás és gondolkodás, az ábrázolás és alkotás összefüggéseinek vizsgálata. Foglalkozik téri, formai, színbeli jelenségekkel és vizuális problémákkal, sorra veszi az elemi formákat, a kompozíciós problémákat, valamint az ábrázolási rendszereket. Szó esik nemcsak a síkábrázolásról, de a szobrászatról, az iparművészeti technikákról, az írásról mint vizuális jelről, a nyomtatásról, valamint korszerűen az új médiáról, mely jelen van a vizuális művészetekben is. Kislexikon zárja a tankönyvet. Különösen ajánlott a hagyományosan képző gimnáziumokban, de jól használható a hatosztályos gimnáziumokban is.

Fehér Renátó - Holtidény
Fehér ​Renátó új könyve az idő és az emlékezet motívumai köré szerveződik. Az emlékezés ideje és az idő emlékezete is belefér a Holtidény metaforavilágába. Mintha a kötet terei is az időben lennének - Terminál, ahogy az egyik vers címe is mutatja. A múlt azonban nem befejezett, hanem folyamatos. Mintha egyszerre lenne a határsáv egyik oldalán a múlt, a másikon pedig a jelen ideje. Fehér finoman stilizált versmondatai is ezt érzékeltetik, egy szórend cseréjével, egy szintagma megfordításával kilép a közlés az eredeti medréből, és máshová kerül a hangsúly. Könyvében külön búvópatakot képez az ismétlésalakzatok nagyszerű alkalmazása. Halkan radikális líráját az első kötet (Garázsmenet) után a kritika a közéleti líra és a nemzedéki irodalom újabb hullámához sorolta. A Holtidény nem az így-jöttem költészete, sokkal inkább a hol-vagyok lírája.

Kollekciók