Ajax-loader

'alvás' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Arianna Huffington - Az ​alvás forradalma
A ​világszerte több millió példányban elkelt sikerkönyvet az "Alvás bibiliájaként" tartják számon. A világon milliókat érintő egyre súlyosabb probléma az álmatlanság. Egyre többen küszködnek vele, gyógyszerekkel, esetleg terápiás kezelésekkel próbálnak enyhíteni a helyzeten. A legtöbbször eredménytelenül. Mindenki tudja, hogy a kialvatlanságnak súlyos következményei lehetnek, nemcsak rányomja rosszkedvű bélyegét mindennapjainkra de számtalan betegség kiinduló forrása is. Arianna Huffington a világhírű amerikai médiaszemélyiség, az egészséges élet hírvivője. Könyvében tudományos alapossággal de közérthető, olvasmányos formában foglalkozik az alvás problematikájával. Forradalmi javaslatait kiáltványként közli és arra biztat bennünket: kövessük útmutatásait és higgyük el, hogy sokkal könnyebb megvalósítani azt, amire már annyira várunk. Röviden: a pihentető, testet lelket erősítő alvást.

Dr. William Sears - Éjszakai ​gondoskodás
Szülőnek ​lenni több, mint bármilyen főálllású munkavégzés: a nap huszonnégy óráját öleli fel. Dr. William Sears amerikai gyermekgyógyász, nyolcszoros édesapa és többszörös nagypapa azért írta az Éjszakai gondoskodást, hogy megkönnyítse a szülők dolgát, segítsen megtalálni a módszert, mellyel a család minden tagja a lehető legjobban tud aludni.

Elizabeth Pantley - Békés ​álom - könnyek nélkül
Kialvatlanságtól ​szenvedő szülők vagyunk? Kétségbeesetten próbálkozunk elzárkózni az afféle könyörtelen tanácsok elől, hogy hagyjuk sírni a kisbabánkat? Ez a könyv bebizonyítja, hogy igenis lehetséges szeretetteljesen altatni gyermekünket, továbbá megtanítani őt arra, hogy egész éjjel aludjon.

Ismeretlen szerző - Stressz, ​pánik és alvászavar kezelése homeopátiával
Kis ​zsebkönyv a stressz, pánik és az alvászavar homeopátiás kezeléséről.

Mélanie Watt - Scaredy ​Squirrel at Night
Scaredy ​never sleeps — sleep might mean bad dreams about dragons, ghosts, vampire bats and polka-dot monsters. Our wide-eyed hero has a plan: stay awake all night, every night. Between counting stars, playing cymbals and making scrapbooks, he does a good job of avoiding dreamland. With exhaustion taking its toll, Scaredy comes face-to-face with an alarming horoscope prediction: All his dreams are about to come true! He must prepare for the worst and his Bad Dream Action Plan includes a fire extinguisher to snuff out dragons and a fan to blast away ghosts. But when disaster strikes, will Scaredy survive this ordeal? Will he thank his lucky stars? Will he find sweet dreams? Scaredy Squirrel at Night tackles a fear everyone — and especially the young — can relate to. It's a bedtime story to make light of kids' fear of the dark and a fable for our sleep-deprived society.

Kelemen Attila - Extra ​szabadidő többfázisú alvással
Mit ​tenne, hogyan élne, ha minden nap három-négy órával több szabadideje lenne. Igen, minden egyes nap. Ez a könyv részletesen mutat be egy technikát, amellyel időmilliomossá válhat annak alkalmazásával gyakorlatilag azonnal. Ez a módszer, a többfázisú alvás szinte bárki által megvalósítható mindenféle előképzettség nélkül. Az olvasó abban a szerencsés helyzetben van, hogy neki már egy kitaposott úton kell csak végighaladnia, mert a rendszert az író, Kelemen Attila több, mint négy év áldozatos munkájával teljes mértékben feltérképezte. A tudás mindenki számára elérhető ebben a műben, mely a technika leírása mellett a valós életből vett helyzeteket is tartalmaz.

Holló András - Janszky József - Szűcs Anna - Alvásmedicina ​a gyakorlatban
"Az ​alvással és az alvászavarokkal kapcsolatos ismeretek bővítése és elterjesztése az orvosok (háziorvosok, felnőtt és gyermek neurológusok, pszichiáterek), pszichológusok, neuropszichológusok, és biológusok körében - ami ennek a könyvnek alapvető célja - sok szempontból támasztható alá. Az alvásmedicina hazánkban még mindig gyermekcipőben jár, noha azt már valamennyien tudjuk, hogy az inszomnia, vagy az alvási apnoe-hiperszomnia szindróma népbetegségek, és számos belgyógyászati ill. pszichiátriai vonzatuk is van. Az is nyilvánvaló már, hogy az alvásnak igen sok olyan rendellenessége van, amelyek nem feltétlenül betegségek de kellemetlen tünetekkel, időnként veszélyekkel ill. életminőséget rontó hatással rendelkeznek. Ilyenek pl. a különböző paraszomniák a szomnambulizmus, pavor nocturnus ill. night terror, vagy az enuresis nocturna, amelyek ismét csak széles populációt érintenek. Hasonlóan jelentős és tömegesen előforduló problémát jelent a civilizációs ártalmak körébe is sorolható alvás-ébrenlét rendellenesség kör: a cirkadián ritmus zavarai a jet lagtől a különböző alvásfázis eltolódásokig. Noha a könyv teljes mértékben az alvásorvoslás gyakorlatát kívánja elősegíteni és ennek meggyőződésem szerint meg is felel, most mégis egy más aspektust szeretnék kiemelni és az olvasó szíves figyelmébe ajánlani. Szeretném ugyanis felfedni és a könyvnek azt a nem explicit-, de markánsan jelen lévő vonulatát, amit úgy is lehetne összefoglalni, hogy az alvás eszköz az agy további megismeréséhez és eszköz az agyi megbetegedések teljesebb megismeréséhez is..."

Dénes Ivett - Békés ​éjszakák, vidám nappalok
A ​jó alvás ugyanolyan fontos része a babák és kisgyermekek egészséges fejlődésének, mint a megfelelő táplálás vagy a friss levegő. A szülők rengeteget tudnak tenni azért, hogy a gyermekük jobban aludhasson. Hogy hogyan? Megmutatom a könyvben. :-)

Arlene K. Unger - Alvás
Pszichológiai ​kutatások bizonyították, hogy a gondolkodásmódunk meghatározza a közérzetünket. Ez a kötet nagyszerű vizuális és gyakorlati eszköz mindenki számára, aki boldogabbnak, nyugodtabbnak és magabiztosabbnak szeretné érezni magát. A könyvben található ötven gyakorlat három, a pszichoterápiában használt technikát tartalmaznak: az emocionális agytornát, a kognitív viselkedésterápiát és az éber figyelmen (mindfulness) alapuló stresszcsökkentést. Élsportolók már jó ideje használják a módszert, de bárki más is hasznát veszi: a jelenlegi agykutatások eredményei szerint a képzelet ereje pozitív hatással bír a terveink megvalósítása, az érzékelés, a fókuszálás és a cselekedeteink kivitelezése szempontjából.

Alice Robb - Miért ​álmodunk?
Miért ​álmodunk? Hogyan működnek az álmok? Miként tudjuk javunkra fordítani álmainkat? Életünk egyharmadát alvással és álmodással töltjük. Az álmok létfontosságúak fizikai, illetve lelki egészségünk szempontjából. Az Oxfordi Egyetemen végzett és tudományos újságíróként dolgozó Alice Robb Peruban találkozott először a tudatos álmodás technikájával, és ez a tapasztalat akkora hatással volt rá, hogy elhatározta, alaposan tanulmányozza az álmok világát. A tudatos álmodás során tisztában vagyunk azzal, hogy álmodunk, és képesek vagyunk befolyásolni az álom folyamatát. A tudatos álmodás ezáltal fejleszti az önismeretet, elősegítheti a traumák feldolgozását, megkönnyítheti a tanulást, és segíthet kreatív és alkotó énünk kibontakozásában. A Miért álmodunk? című könyv egyrészt bemutatja az álomkutatás legújabb elméleteit, másrészt pedig olyan gyakorlati tanácsokat ad, melyeket követve mi magunk is megtapasztalhatjuk a tudatos álmodás jótékony hatásait. "Elkezdtem álomnaplót vezetni, amibe minden reggel aprólékos gondossággal lejegyeztem minden részletet, ami megmaradt az egyes álmaimból. Olvastam ugyanis, hogy ezt fontos minden áldott nap elvégezni, bármennyire unalmasnak vagy töredezettnek tűnnek is az álmok. Az eredmény szinte azonnali volt: alig pár hét alatt a nem emlékszem semmire, illetve a rövid próbálkozástöredékektől (A Diótörőt nézem? Volt ott egy pók?) eljutottam oda, hogy két-három oldal hosszú, összefüggő narratívában örökítettem meg szinte minden egyes éjszaka után az álmaimat. Az új éjjeli életem ugyanolyan mozgalmas és nemkülönben szórakoztató volt, mint az ébren töltött óráim. Le voltam nyűgözve: rájöttem, hogy egész életemben ilyen módon álmodtam, csak eddig gyorsan elfelejtettem az álmaimat, hagytam, hogy az emlékük elhalványuljon, majd eltűnjön, nyom nélkül. Vajon milyen kalandokat hagytam örökre a feledés homályába veszni? Micsoda lehetőségeket - egy fontos felismerést vagy csak a valóságtól való átmeneti szabadulást - hagytam elúszni?"

Marc Weissbluth - Egészséges ​alvás, boldog gyerek
Mindnyájan ​tapasztaltuk már, milyen keserves tud lenni, amikor éjjelente nem sikerül kialudnunk magunkat. A nyugodt, pihentető alvás mindenki számára nagyon fontos - de még inkább az a csecsemőknek, hiszen egészséges testi-lelki fejlődésük nagymértékben függ tőle. De hogyan altassunk el egy nyűgös, síró kisbabát, amikor sokszor fogalmunk sincs, mi baja? Éhes, szomjas, fázik? Melege van? A hasa fáj? Marc Weissbluth, az Egyesült Államok egyik vezető gyerekorvosa négy kiadást megért, tizenkét nyelven megjelent, több mint egymillió példányban eladott könyvében mindent elárul a pici babák alvási problémáiról és megoldásukról. A szerző sok évtizedes szakmai tapasztalatára és a legújabb tudományos kutatások eredményeire támaszkodva dolgozta ki módszerét a kisbabakori alvási zavarok megelőzésére, illetve megoldására. Az Egészséges alvás, boldog gyerek ma már alapműnek számít, amelyben Weissbluth számtalan nézőpontból vizsgálja a következő témákat: - Az alvási problémák megelőzése és kezelése - Az altatás során leggyakrabban elkövetett szülői hibák - A baba belső órájának megfelelő alvási szokások kialakítása természetes úton - A nehezen elalvó gyerek, az alvásra nevelés - Az éjszakai és nappali alvás fontossága - Az apa szerepe a gyerek nyugtatása során - A közös ágyban alvás előnyei és hátrányai A világszerte kipróbált és elterjedt módszert lépésről lépésre alkalmazhatják a szülők, és így egészséges alvási szokásokat alakíthatnak ki az újszülöttkortól az egyéves korig tartó, alapvető fontosságú időszakban. Weissbluth minden szülőt megtanít arra, hogyan altassa el a gyerekét! MARC WEISSBLUTH 1973 óta dolgozik gyerekorvosként. Az alvás és a gyerekkor kutatójaként ő alapította a chicagói Memorial Gyerekkórház első Alvási Rendellenesség Központját. A nevéhez fűződik az alvás és az alaptermészet, valamint az alvási nehézségek és a korai hasfájás összefüggésének a feltárása, az "alvásra szoktatás" módszerének a kidolgozása. Weissbluth feleségével, Lindával Chicagóban él. Négy fiuk és nyolc unokájuk van - és mindannyian jól alszanak!

Jörg Mühle - Kisnyuszi ​aludni megy
Itt ​az este, ideje lefeküdni, de Kisnyuszinak még nem megy egyedül. Segítenél neki, hogy mihamarabb ágyba bújjon?

Radics Judit - Alváskönyv
Jelen ​könyv az álmatlanság témakörét teljes mértékben a mindennapi gyakorlat oldaláról közelíti meg. Rövid, tudományos alapokat tartalmazó bevezető után - mely nélkülözhetetlen ahhoz, hogy érthető legyen az alvás és az álmatlanság mibenléte - a kedves Olvasó részletes betekintést kap arról, milyen is az egészséges alvás, miért fontos, hogy kialudjuk magunkat, és milyen nemkívánatos lelki és testi következményekhez vezethet a tartós alváshiány. Szó esik az alvásbetegségek típusairól, kiemelt jelentőséggel azonban az inszomnia (álmatlanság) lehetséges kiváltó és fenntartó okairól, megjelenési formáiról és gyógykezelésének lehetőségeiről.

Kollekciók