Ajax-loader

'argentin szerző' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Jorge Luis Borges - Körkörös ​romok
Borges ​különös és egyedülálló író. Világa is különös; elképzelt világmindenségét fiktív nyelvvel, anyagokkal, tudománnyal, számrendszerrel tölti meg. Hol a térbeli végtelen átfogására vállalkozik, mint novelláskötetének egyik legjobb darabjában, Az Alefban; hol az időbeli végtelent próbálja átfogni, mint a Funes, az emlékezőben; hol a célszerű rendetlenség és az oktalan rend dialektikáját fogalmazza meg, mint a Bábeli Könyvtárban; hol zseniális művelődéstörténeti és társadalombölcseleti karikatúrát rajzol, mint A babiloni sorsjátékban. A mindenség, sors, végtelenség jellemezte borgesi világban szüntelenül jelenvaló a fantasztikum, legfeljebb az a szokatlan benne, hogy a tudomány nem a természettudomány vagy a műszaki tudományok valamelyik ága, hanem a társadalomtudományoké: történelemből, irodalomtörténetből kap az olvasó egy-egy ízes morzsát.

Jorge Bucay - Mesék, ​melyek megtanítottak szeretni
Egy ​intim és gyengéd regény és kézikönyv a boldogság kereséséről. Demian középkorú férfi, aki nehezen tud szembenézni a mindennapok gondjaival, a problémákkal a munkájában, a házasságában. Új utakra és élményekre vágyik. Ekkor határozza el, hogy hosszú idő után ismét felkeresi a szokatlan eszközökkel operáló különleges pszichoterapeutát, Jorge-t. Jorge minden egyes alkalommal elmesél egy történetet: mindig az adott helyzethez illőt. Meséket, melyek segítenek régi barátjának legyőzni félelmeit, és megtalálni újra az útját a boldogsághoz. Meséket, melyek nekünk is segítenek jobban megismerni önmagunkat, kapcsolatainkat, félelmeinket. És segítenek megtalálni a saját utunkat az életben. Jorge Bucay világhírű argentin pszichoterapeuta, író. Könyvei több mint 10 millió példányban fogytak el világszerte.

Ferenc pápa - Álmodjunk ​együtt
Az ​Álmodjunk együtt egyedi, kivételes mű, amelynek üzenetét Ferenc pápa ebben a formában akarta eljuttatni minden egyes olvasójához. Ferenc pápát éppúgy tisztelik a nem katolikusok, mint a Dalai Lámát a nem buddhisták. Közös élményünket, az idei vesztegzárat használja ugródeszkának, hogy rámutasson, miként lelhetünk békére, és hogyan érhetünk el változást válságos időkben. Ez egy személyes vallomás. Soha pápa még nem engedte az olvasóit ennyire közel magához - részletesen beszámol három személyes epizódról, amelyek során egy-egy válság átformálta az életét. Precedens nélküli, hogy egy egyházfő ilyen kendőzetlenül vegye számba a világunkat markában tartó gonoszság formáit: a kapitalista tőkefelhalmozás, a szociális védőháló finanszírozásának csökkentése, a női egyenjogúság sárba tiprása, a felelőtlen környezetpusztítás, stb. A pápa több évtizedes vezetői tapasztalatára hagyatkozva mutatja meg, hogyan foghatunk össze mi, emberek, annak ellenére, hogy különböző dolgokban hiszünk és máshol élünk. Tanításából leszűrhetjük, miért és hogyan igyekezzük korlátozni a nagyvállalatok és a politikusok túlhatalmát, hogyan tegyünk a környezetvédelemért, és milyen eszközökkel emelhessük ki embertársainkat a nyomorból. Ezek a tanítások onnan erednek, hogy Ferenc pápa a Covid okozta válság során szakértőkkel ült össze, hogy meghallgassa őket. Ferenc pápa már megjelentetett több ezer hosszabb-rövidebb művet, de az Álmodjunk együtt a legszemélyesebb alkotása, amelyben míves stílusban, mégis erőteljesen buzdít mindannyiunkat cselekvésre, és a korábbiaknál érzékletesebben tárja fel tapasztalatait és nézeteit. Jorge Mario Bergoglio Buenos Airesben született 1936. december 17-én, a felmenői olasz emigránsok voltak. 1969-ben szentelték pappá a Jézus Társasága szerzetesrendben (a jezsuitáknál), és 1992-ben lett püspök. 1998-ban Buenos Aires érsekévé választották, 2001-ben pedig bíborossá. 2013 márciusában jelentették be, hogy Róma püspöke lett, a katolikus egyház 266. pápája.

Nagy%c3%adt%c3%a1s
elérhető
17

Julio Cortázar - Nagyítás
Egy ​argentin asszony megérkezik vágyai távoli városába, Budapestre, átmegy a Duna egyik behavazott hídján, s a híd közepén összetalálkozik önmagával. Egy római arénába egy gladiátor élethalálharcot vív ellenfelével, ezzel egyidejűleg egy párizsi fiatalember telefonon szakít kedvesével. Több példányban élő emberek, távoli, mégis egymásba fonódó események, feloldhatatlan félelemérzés, a társadalmi gyökerű szorongás iszonyú béklyói: megannyi meghökkentő eleme annak a sziporkázóan gazdag és az örökös várakozás izgalmától feszített cortázari világnak, amely - akár a köznapi valóság apró, egyhangú tényeiből szikrázik fel a fantasztikum fénycsóvája, akár a fantasztikumig bonyolított intellektuális tűzijátékból kristályosodik ki valami köznapiságával lenyűgöző ítélet - mindig az élet és a lélek legmélyebb titkait kutatja. Cortázar napjaink egyik legnagyobb hatású elbeszélője és regényírója. Kötetünk címadó novellájából készült Antonioni nálunk is nagy sikerrel játszott filmje, a Nagyítás.

Guillermo Martínez - Luciana ​B. lassú halála
Tíz ​évvel ezelőtt Luciana sugárzó szépségű fiatal lány volt - most csak árnyéka önmagának: örökös rettegésben él, mióta meghalt a szerelme, majd őrjítő véletlenek sorozata kezdte elpusztítani mindazokat, akik közel állnak hozzá. Egyre erősödik benne a gyanú, hogy módszeres bosszú áldozata: egyszer durván megsértette Klostert, a híres írót, akinek a gépírónője volt, s aki azóta ördögi ügyességgel álcázza véletlennek a gyilkosságait. Kétségbeesésében Luciana az egyetlen emberhez fordul, aki megoldhatja a rejtélyt, behatolhat Kloster elméjének és műveinek baljós univerzumába, hogy megtalálja a bizonyítékokat, melyekkel leleplezhetik őt - s talán még megmenthetik Luciana húgát, aki most Kloster, az író rajongója, s a szörnyű logika szerint a következő áldozat lenne...

Claudia Piñeiro - Szívecskéd
Ernestónak ​szeretője van – konstatálja Inés a férje papírjai közt talált rúzsfoltos üzenet láttán. Az üzenet közönséges ízlésre vall: ugyan ki vesz komolyan egy olyan nőt, aki rúzzsal szívet rajzol, aztán még alá is kanyarítja, hogy „Szívecskéd”. Minden nőt megcsalnak – véli –, csak nem mindenki tudja meg. És az ilyeneknek könnyebb, mert ettől még nem változik meg az életük. Aki viszont megtudja, mindenáron ki akarja deríteni, ki az a nő; tépelődik, mi lehetett a baj, mit kéne tennie, megbocsásson-e vagy sem, és hogyan bosszulja meg a rajta esett sérelmet, aztán mire a párja otthagyja azt a másikat, már úgy összekavarodik benne minden, hogy képtelen visszatérni a rendes kerékvágásba. Főleg ha további rúzsfoltos üzenetek kerülnek elő – például egy óvszeres dobozból! Inés persze utánajár, ki lehet az a sekélyes ízlésű, közönséges nő, majd pedig mindent elkövet, hogy mentse a férjét, aki felfokozott izgalmában végzetes balesetet okoz: „Szívecskéd”-et megöli és jobb ötlet híján bedobja a tóba. Ezzel azonban még koránt sincs vége a családi drámának. Claudia Piñeiro az argentin széppróza egyik legnagyobb sztárja. 1960-ban Buenos Airesben született, pályáját forgatókönyvíróként és grafikusként kezdte. Különleges lélektani krimiket, művészi és egyben nagyon olvasmányos pszichothrillereket ír. Nagy mesterek – többek közt Saramago – fedezték fel az irodalomnak.

Julio Cortázar - Bestiárium
Bestiárium. ​Van ilyen szó? És mit jelenthet? Latinos töve alapján olyasmit, hogy állatsereglet, állatkert, állatvilág. Körüllengi valami bizonytalanság, ugyanaz a ködfelhő, amely a nagy argentin író első elbeszélés gyűjteményében is benne gomolyog. Mert Cortázar novelláiban a legváratlanabb, legnyugtalanítóbb vonásait villantja föl egy különben mindennapi valóság, és akkor az már az álom rejtelmes valósága, valami valóságfölötti (netán szürrealista?) és mélylélektani eredetű, modern lidércnyomás, ahonnan már nincs visszatérés a szokványos köznapokba. És mégis: nem a mai ember mai életének köznapivá lett lidércnyomása ez?Julio Cortázar (Brüsszel, 1944 – Párizs, 1984) 1981-ben francia állampolgárságot kapott argentin költő, novellista és regényíró, az irodalomkritika García Márquez, Vargas Llosa és Fuentes mellett a dél-amerikai irodalom nagy korszakának négy legelismertebb írója közé sorolja. Pályáját versírással kezdte, de igazi területe a próza: első novelláskötete, a Bestiario 1951-ben jelent meg, és aratott nagy sikert. Fantasztikus ihletésű regényeiben és novelláiban Cortázar tudatosan kiforgatta tér és idő fogalmának értelmét, az írásművészet struktúráját. Nagy művészi erővel ötvözi egybe a reális és mágikus elemeket. Stílusa néha Salingerre emlékeztet, de hatott rá Joyce is. Nagyítás című novellájából (1966-ban) Antonioni rendezett mára klasszikussá vált filmet.

Huszonot-nagyon-fontos-novella
5

Ismeretlen szerző - Huszonöt ​nagyon fontos novella
Ezzel ​a könyvvel mindjárt két kötetet tart a kezében az olvasó: egy remek novellaantológiát és egy autentikus tanulmánykötetet. A teljes terjedelmükben közölt művek után ismert irodalomtörténészek tárják fel a különböző novellatípusok titkait. Könyvünkkel elsősorban az érettségire, felvételire készülő diákoknak kívánunk a segítségére lenni, de reméljük, hogy bemutató s értelmező szempontjainkkal sikerül felkeltenünk a pedagógus kollégák érdeklődését is.

Jorge Bucay - Mesék, ​melyek megtanítottak élni
Egy ​intim és gyengéd regény-, és kézikönyv, a boldogság kereséséről. Demian egy felajzott fiatalember, telve kiváncsisággal a világ és önmaga iránt. De nehezen tud szembenézni a mindennapok gondjaival, a problémákkal munkájában, a szerelmi életében, a családjával és a barátaival való kapcsolataiban. Arra vágyik,hogy többet tudhasson meg önmagáról, hogy megtanulja élvezni az életet, szeretne vidáman és optimistán szembenézni az élet nehézségeivel. Azaz arra vágyik,amire mindannyian, boldog és teljes életre. Ekkor talál rá egy szokatlan eszközökkel operáló különleges pszichoterapeutára, Jorge-ra. Jorge minden egyes alkalommal elmesél egy történetet:mindig az adott helyzethez illőt. Akad közöttük tibeti, talmud, szufi fabula, klasszikus és modern mese-adaptáció csakúgy, mint a szerző által kitalált történet. Mesék, melyek segítenek fiatal barátjának legyőzni félelmeit, és megtalálni a boldogságot. Mesék, melyek nekünk is segítenek jobban megismerni önmagunkat, kapcsolatainkat, félelmeinket. És segítenek megtalálni a boldogságot. Jorge Bucay világhírű argentin pszichoterapeuta, író . Könyvei több mint 1o millió példányban fogytak el világszerte.

Ferenc pápa - Evangelii ​gaudium - Az evangélium öröme
Ferenc ​pápa első, önállóan írt apostoli buzdításának megjelenését világszerte nagy érdeklődés előzte meg, hiszen a vatikáni reformok, valamint az emberek számára is oly lelkesítő, szívhez szóló nyilatkozatai és cselekedetei sokak érdeklődését felkeltették. Az evangélium öröme kezdetű megnyilatkozásának magyar nyelvű kiadását a pápa szavaival mutatjuk be: Az evangélium öröme betölti azok szívét és egész életét, akik találkoznak Jézussal. Akik engedik, hogy üdvözítse őket, azok megszabadulnak a bűntől, a szomorúságtól, a belső ürességtől és az elszigetelődéstől. Jézus Krisztussal mindig megszületik és újjászületik az öröm. Ebben a buzdításban a keresztény hívekhez szeretnék fordulni, hogy meghívjam őket egy olyan új evangelizáló korszakra, amelyet ez az öröm jellemez, és irányt mutassak az Egyház útjának a következő évekre. Meghívok minden keresztényt – éljen bárhol és bármilyen helyzetben –, hogy még ma újítsa meg személyes találkozását Jézus Krisztussal, vagy legalábbis döntsön úgy: engedi, hogy ő találkozzon vele, hogy mindennap szünet nélkül keresi őt. Nincs olyan ok, amiért valaki azt gondolhatná, hogy ez a meghívás nem neki szól, mert „senki nincs kizárva abból az örömből, melyet az Úr hozott”. Aki kockáztat, azt az Úr nem csapja be, és ha valaki csak egy apró lépést tesz is Jézus felé, felfedezi, hogy ő már tárt karokkal várja érkezését. Úgy határoztam, hogy itt javasolok néhány olyan irányt, amelyek az egész Egyházban bátoríthatják és segíthetik tájékozódásában a lelkesedéssel és dinamizmussal teljes új evangelizációs korszakot. Ennek alapján úgy döntöttem, hogy a következő kérdésekkel foglalkozom bővebben: - A misszióra kilépő Egyház reformja - A lelkipásztorkodás résztvevőinek kísértései - Az Isten evangelizáló népe összességeként felfogott Egyház - A homília és annak előkészítése - A szegények társadalmi befogadása - A béke és a társadalmi párbeszéd - A missziós elköteleződés lelki motivációi

Eduardo Sacheri - Ilyen ​a boldogság
A ​zárkózott, passzivitásra hajlamos Lucas élete egy csapásra megváltozik, amikor a tizennégy éves Sofía bekopog az ajtaján. A lány nemrég veszítette el az édesanyját, aki a férfi fiatalkori szerelme volt, és akit a szakításuk után soha többé nem látott. Lucas egyúttal azt is megtudja, hogy Sofía a közös lányuk. Kettejük között lassanként törékeny bizalom alakul ki, és felfedezik egymás legbensőbb titkait is. Az _Ilyen a boldogság_ két magányos, sebzett ember története, akik megtanulnak szeretni, és együtt néznek szembe a változással járó félelemmel és bizonytalansággal, miközben felfedezik a lemondásban és az önzetlenségben rejlő örömöt is. Eduardo Sacheri új regénye a megjelenését követően Argentínában és Spanyolországban is nagy sikert aratott.

Eduardo Sacheri - Szemekbe ​zárt titkok
Benjamín ​Chaparro, az egykori Buenos Aires-i vizsgálóbírósági titkár még nyugdíjasként sem tud szabadulni egy harminc évvel ezelőtti esettől: egy fiatal nőt brutálisan megerőszakoltak és meggyilkoltak a saját hálószobájában. Úgy dönt, hogy könyvet ír róla. S miközben felelevenednek előtte a tragikus történet részletei, ismét fellángol reménytelen szerelme Irene Hornos iránt, aki három évtizede, az ügy idején még csak gyakornok volt, ma már azonban köztiszteletnek örvendő bíró. Eduardo Sacheri hamar modern klasszikussá vált regénye az 1970-es évek Argentínájába viszi el az olvasót, és a junta piszkos háborújának bemutatása mellett leginkább az igazság mibenlétével foglalkozik – és azzal, hogy kinek kell és lehet igazságot szolgáltatni. A könyvből először Juan José Campanella forgatott felejthetetlen filmet, amely 2010-ben számos kitüntetés mellett megkapta a legjobb idegen nyelvű alkotásnak járó Oscar-díjat, majd 2015-ben Billy Ray készítette el az amerikai adaptációját Julia Roberts, Nicole Kidman és Chiwetel Ejiofor főszereplésével.

Ismeretlen szerző - Könyvjelző ​– Kepes András válogatása a XX. századi világirodalomból
E ​kötet szerzői évtizedekkel ezelőtt beköltöztek az életembe. Ők formálták értékrendemet és gondolkodásomat, a mai napig tanácsot adnak a döntéseimnél, meghatározzák cselekedeteimet, segítenek eligazodni az emberi kapcsolatok útvesztőiben. Kepes András A klasszikus magyar és a fiatal írók novelláiból készült válogatások után ezúttal a XX. század világirodalmából állítottam össze egy kötetre valót. Ez volt a legkönnyebb és egyben a legnehezebb feladat. A legkönnyebb: mert remek szerzők százaiból válogathattam, és a legnehezebb: mert nem tudtam, melyik ujjamat harapjam le, kit hagyjak ki az antológiából. A több tucatnyi ismert és kevésbé ismert író novelláinak újraolvasása közben végül ugyanazokat az önző szempontokat követtem, mint korábban: olyan, ma is élvezetes olvasmányokat gyűjtöttem össze, amelyek mély nyomot hagytak bennem az elmúlt negyvenöt esztendőben, amióta rendszeres olvasónak tekintem magam. Kepes András A kötetben szereplő szerzők: Anton Pavlovics Csehov, Mark Twain, Karen Blixen, Luigi Pirandello, William Somerset Maugham, Thomas Mann, William Faulkner, Virginia Woolf, Franz Kafka, Andrej Platonov, Jorge Luis Borges, Marcel Aymé, Dino Buzzati, Alejo Carpentier, Heinrich Böll, Isaac Bashevis Singer, Albert Camus, Julio Cortázar, Bohumil Hhrabal. Gabriel García Márquez, Ludvík Aškenazy, Truman Capote, Camilo José Cela, Sławomir Mrożek, Mario Vargas Llosa.

Ismeretlen szerző - Huszadik ​századi latin-amerikai novellák
A ​válogatás tartalmazza a legismertebb latin-amerikai szerzők egy-egy novelláját, így szerepel a kötetben Gabriel García Marquez, Jorge Luis Borges, Mario Vargas Llosa, Carlos Fuentes, Virgilio Pinera, Alejo Carpentier, Álvaro Mutis, de rajtuk kívül számos olyan szerző műve, akik joggal tarthatnak igényt a magyar olvasók kitüntető érdeklődésére.

Az_%c3%bcld%c3%b6z%c5%91
Az ​üldöző Ismeretlen szerző
1

Ismeretlen szerző - Az ​üldöző
Ez ​a nyolc kisregény világhírű írók világhírű alkotása. Mind az utóbbi tizenöt-húsz évben keletkezett. Együttesen a latin-amerikai sokféleség érzékeltetésére és annak a Latin-Amerikában régen érlelődő, de valahogy mégis váratlan hirtelenséggel kivirágzó művészi minőségnek tanúsítására vállalkoznak, amely napjaink nemzetközi könyvpiacának nem lanyhuló szenzációja. A nálunk is jól ismert szerzők - a kubai Carpentier és Novás Calvo, a brazil Guimaraes Rosa és Amado, az argentin Cortázar, a mexikói Rulfo, a kolumbiai García Márquez és a perui Vargas Llosa - műveiben képviselve van a parasztélet és a zajló nagyváros, a hűbéri pangás és a forradalom, a faji és társadalmi kérdés, az élettani és lélektani konfliktus, az erőszak és a humor.

Jorge Luis Borges - Az ​első magyar költőhöz
Borges ​utánozhatatlan író (és mégis, kevesen voltak az övéhez mérhető hatással a XX. század irodalmára): őt olvasva az ember mindig új és meghökkentő nézőpontból szembesül a létezés olyan nagy kérdéseivel, mint a valóság mibenléte és álomszerűsége; a végtelenség, az időfolyam és a "szépséges világegyetem" megragadásának örök álma; a véletlen szerepe; a megismerés és egyáltalán a gondolkodás célja és működése... Meg az "én" gyönyöre - a bölcseleti problémák mögött mindig ott van az emberi lélek rejtelme és az emberi szív dobbanásának üteme is: mint a tangóban! Mert Borges ízig-vérig argentin marad, miközben belakja műveivel az egész világot és történelmet. Válogatásunkban Borges minden nagy műve szerepel: elbeszéléseinek, esszéinek és költeményeinek is a legjava; köztük olyan írások, amelyek korábban magyarul sohasem jelentek meg. Jorge Luis Borge (1899-1986) argentin költő, elbeszélő, esszéíró, filozófus. Teljes neve Jorge Francisco Isidoro Luis Borges Acevedo. Már teljesen megvakult, és életműve jelentős részét megírta, amikor 1961-ben végre a világ is megismerte a művészetét. Akkor kapta meg (Samuel Beckett-tel együtt) a Formentor-díjat, s rá egy évre megjelent az első angol nyelvű kötete. Magyarul, több kisebb kötet után, az Európa adta ki először életműve jelentős részét egy ötkötetes sorozatban, az író születésének 100. évfordulójára. "Valósággal megőrültem érte. Éjszakákon át olvastam az írásait a barátaimnak. Azonnal magamra ismertem benne. Szerelem volt első látásra." (Umberto Eco) Válogatta és szerkesztette Scholz László

Jorge Bucay - A ​könnyek útja
"A ​veszteségek életünk részei, egyetemes, elkerülhetetlen állandók. És szükségesek is, mert általuk fejlődünk. Voltaképpen a veszteségek és a velük kapcsolatos magatartásunk által vagyunk azok, akik vagyunk" - írja Jorge Bucay. Egy szeretett személy elvesztése, egy kapcsolat felbomlása, valamely értékesnek tartott dolog végleges eltűnése során megszomorodhatunk, elmagányosodhatunk vagy kétségbeeshetünk. Gyászolunk. Az emberi lét egyik legbonyolultabb és legkényesebb helyzetét Bucay a tőle megszokott világos stílusban, sok történettel és példával fűszerezve taglalja. Gondolkodásra biztat a veszteség feldolgozásának szakaszairól, a valósággal való szembenézés szükségességéről, a pozitív attitűd fontosságáról és arról, hogyan találhatjuk meg a gyásznak az életünket gazdagító oldalát. Így lehet a veszteség és a fájdalom a világ megértésének, felnőtté válásunknak és lelki fejlődésünknek nélkülözhetetlen része. Jorge Bucay argentin pszichológus könyveiből emberek százezrei merítenek erőt és bölcsességet életproblémáik megoldásához. Az ötrészes Camino-sorozat az önismeret útján kíséri végig az olvasót. Eddig megjelent kötetei: Az autodependencia útja és A találkozás útja. "Az öregkor tragédiája nem az, hogy az ember öreg, hanem az, hogy nem fiatal." (Oscar Wilde)

Adolfo Bioy Casares - Italo Calvino - Morel ​találmánya / Láthatatlan városok
Morel ​találmánya Morel olyan gépezetet talál fel, amely valósághűen reprodukálja a térben az ember életének egy bizonyos időbeli metszetét. Ebben az értelemben tehát az ember küzdelme a halhatatlanságért végre győzelemre vezetett. Csakhogy... Aki vállalja ezt a halhatatlanságot, szörnyű árat fizet: le kell mondania a valóságos - bár mulandó - életről. Láthatatlan városok Italo Calvinót aligha kell a magyar olvasóknak bemutatni, de bizonyára meglepetést kelt, hogy sokan a nemesi rangra emelt sci-fi egyik legkiválóbb olasz képviselőjének tartják. Ez a könyve Marco Polo és Kublai kán párbeszéde. A nagy világutazó feltárja a zsarnok uralkodó - és az olvasó - előtt világunk tarka sokféleségét, hihetetlen változatosságát, szívet dobogtató fantasztikumait, s csupán a párbeszéd végén derül ki a világot járt utazó tréfája: mindvégig egyetlen városról - a szülővárosáról beszélt.

A_foly%c3%b3_harmadik_partja
A ​folyó harmadik partja Ismeretlen szerző
0

Ismeretlen szerző - A ​folyó harmadik partja
Ma, ​a nyolcvanas évek elején, már senki sem vonja kétségbe, hogy századunk második felének talán legnagyobb világirodalmi meglepetése a latin-amerikai irodalom hirtelen felvirágzása volt. E művek legelsősorban is talán olvasmányosságukkal hódították meg a szélesebb közönséget. azzal, hogy történést, fordulatos cselekményt, sziporkázóan gazdag élményanyagot kínáltak olvasóiknak. S a történetek többségén friss erő, öntudat és hit ütött át, valamiféle erkölcsi fölény, amelyet az írók abból a a meggyőződésből merítettek, hogy tevékenységükkel, alkotásaikkal közvetlenül és közveteve részt vállalanak földrészük szorongató társadalmi és kulturális elmaradottságának felszámolásában.

Julio Cortázar - La ​Rayuela
Por ​primera vez se edita -Rayuela- como un clasico de la novela contemporanea. Todo el conjunto de materiales que aporta esta edicion (introduccion, abundantes notas, plano, fotografias) serviran al lector para comprender mejor y disfrutar mas con esta gran novela. Al aclararse tantas alusiones y tecnicas narrativas, resplandece con mas claridad el sentido profundo del relato: la busqueda constante, el humor, el juego, la nostalgia de una verdadera vida, el paso sonado -de la tierra al cielo.

Adolfo Bioy Casares - Aludj ​a napon
Miféle ​rejtélyes események keserítik meg a banktisztviselőből lett órásmester, Lucio Bordenave életét? Miért kell elmegyógyintézetbe küldenie gyönyörű, ám szeszélyes feleségét? Mit akar tőlük a váratlanul felbukkanó, baljós idegen, a komor és titokzatos Standle? Hová lesz a gyógyultan visszatért fiatalasszony elpusztíthatatlannak hitt rosszkedve, viruló kiállhatatlansága? Miféle szörnyű bűnökre derül fény, amikorra Bordenave megtudja a teljes igazságot, és milyen árat kell fizetnie érte? Bioy Casares nagy sikerű regénye az Argentínában nagy hagyományokkal bíró fantasztikus irodalom egyik kiemelkedő alkotása: a fenyegető társadalmi környezetben élő kisember kényszerű és végső meghasonlását, "személyiségvesztését" beszéli el az abszurd történet nyelvén. A bravúrosan szerkesztett cselekmény, melyet az író a bűnügyeket felderítő detektív szigorú logikájával épít fel, a kitűnően megrajzolt figurák, a fantasztikumot elhitető, idő- és térközelbe hozó környezet - egy Buenos Aires-i városnegyed -, a lépten-nyomon felbukkanó sajátos humor lebilincselő s egyszersmind elgondolkodtató olvasmánnyá teszik Bioy Casares művét.

Juh%c3%a1sz_judit__horv%c3%a1th_l%c3%advia_-_ki_vagy_te
Ki ​vagy te? Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Ki ​vagy te?
Az ​olvasó olyan gyűjteményt talál ebben a kötetben, amely az ókortól napjainkig a széles világirodalom legjobbjainak vallomását közvetíti a nőről. Többnyire férfiak szólnak a líra vagy a próza nyelvén, kisebb részben vallanak alkotó asszonyok saját sorsukról, érzelmeikről, küzdelmeikről. Hiszem, hogy ez az igényes válogatás nem csupán alkalmi kézikönyv a nők ünnepeire, hanem elgondolkodtató, az asszonyi szerep különbözőségeit, változásait tükröző szellemi anyag is. Természetes szándéka irodalmi ismereteink gyarapítása. Az érdeklődőnek nem kell attól félnie, hogy egy óvatlan pillanatban talmi csillogású giccset dédelget, mert a könyvben - a képillusztrációkkal együtt - eleve csak kipróbált értékeket, időtálló műveket talál, egymáshoz simuló harmóniában, máskor pedig egymással egészségesen feleselve. Az olvasó szabadon választhat, az ízlésének legmegfelelőbb versekkel, prózákkal barátkozhat össze. A kötetben talán több olyan művészi indulattal találkozunk, amely az asszonyi létezés hagyományos, számunka néha már egyoldalúnak tűnő eszményét sugallja. Hiszen mi naponta megharcoljuk harcunkat "házon kívül", gyakran kemény munkában. S a jövő asszonya még kevésbé elégedhet meg a bájos, gyöngéd babaideállal. De a világirodalom nagyjai általában ilyennek látták a nőt. S ahogyan változik - anélkül, hogy nemének eredendő varázsát odadobná - oly forrongó, határozott arcát még kereső folyamat, hogy ennek ábrázolása a kortárs irodalomban sem eléggé hangsúlyos, mivel felelős áttekintése igen bonyolult. Kevés még a régi robotmunka kényszerűségében sínylődő asszonyalakok mellett a munka gyönyörét átérző női figura.

Federico Andahazi - Szerelmesek ​a Dunánál
Budapest, ​1944. A nácik elfoglalták a várost és zsidókra vadásznak. Hanna és Bora sok évvel fájdalmas válásuk után találkoznak újra: az arisztokrata festő és diplomata elrejti háza pincéjében a volt feleségét és annak férjét, azt a férfit, akivel Hanna annak idején megcsalta. Miközben Borát naponta meglátogatja egy náci tiszt, aki szeretné, hogy a kiváló művész fesse meg a portréját, a föld alatt bujkálók a testiségbe menekülnek. A szex az a kötelék, ami az életet jelenti a halál fenyegetésével szemben, aminek segítségével talán túl lehet élni a háború borzalmait. A Szerelmesek a Dunánál megejtő és szenvedélyes szerelmi történet, mely az első oldaltól az utolsóig magával ragadja olvasóját.

Covers_51442
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Huszadik ​századi dekameron I–II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Osvaldo Soriano - Nem ​lesz többé gyötrelem, sem feledés
1973-74: ​Juan Domingo Perón, argentin elnök újra hatalomra kerül. Ebben az időszakban játszódik a kisregény cselekménye, mely egyetlen nap eseményeit sűríti magába. Színhely: egy képzeletbeli falu, amely ugyanolyan békés, csöndes napra ébred, mint máskor, de mire véget ér a nap, romokban hevernek az épületek, az utcákon halottak. Míg a falu lakói egymást gyilkolták, mind perón nevét, az ő jelszavait kiáltozák. hogyan eshetett meg mindez: e tragikus, de egyúttal groteszk belháború ? Erre keres választ a fiatal argentin író a kisregény élesen exponált, filmszerű képsoraiban.

Karig_s%c3%a1ra_(szerk.)_%c3%89gt%c3%a1jak_%e2%80%8b1975
Égtájak ​1975 Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Égtájak ​1975
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

%c3%a9let_%c3%a9s_hal%c3%a1l
Élet ​és Halál könyve Ismeretlen szerző
elérhető
6

Ismeretlen szerző - Élet ​és Halál könyve
Ez ​a könyv meghívás a közös gondolkozásra az élet, az emberi létezés nagy, örök és egyetemes – következésképpen senki számára meg nem kerülhető – kérdéseiről (szerelem, humor, emberi természet, halál, hit, remény). A válogatásban divatok, presztízs-szempontok, kánonképzési elgondolások nem játszottak szerepet, még műfaji megfontolások sem (van itt minden: mese, vers, novella, regényrészlet, elbeszélés, filozófiai tanulmány, pszichológiai esszé, teológiai traktátus stb.). A szerkesztő csak két elvet követett: mond-e az illető írás valami újat, lényegeset, fontosat, s milyen színvonalon van megírva. A kötetet Takáts Márton illusztrációinak sajátos képi világa teszi teljessé.

Jorge Luis Borges - Okok, ​jelek, dolgok
Borges ​nemcsak az argentin irodalom élő klasszikusa. Talán senki sincs kortársai közül, akinek szembetűnőbb a jelenléte napjaink világirodalmi köztudatában. Az elbeszélés és az esszé hasonlíthatatlanul egyéni hangú és nagy hatású mestere költőnek indult, és az utóbbi években, pályája alkonyán, megújult érdeklődéssel fordul ismét a költészet felé. A húszas években egy avantgarde költői mozgalom vezéralakja volt, és korai versei ma is a modernség leheletével csapják meg az olvasót: a modern nagyvárosból sarjadnak, modern életérzést fejeznek ki, és a modern lélektan nagy tanulságát alkalmazzák, mikor megidézik a merengésre indító múltat és a pezsgő jelent és mögöttük mindig az egyetemes emberállapotot. Kései köteteiben jobbára metafizikus gondolatok foglalkoztatják: a tér- és időbeli végtelen, a lét bölcseleti talányai, a múlt barbár vagy kifinomult mitológiája, a töprengő emlékidézés vagy a történelem átélt paradoxonai.

Jorge Luis Borges - A ​végtelen életrajza
"Az ​esszé nem tűri, hogy feladatát előírják. ...törekvései azt a gyermeki kedélyt tükrözik, amely habozás nélkül tűzbe tud jönni olyan dolgoktól, melyet mások megalkottak" - írta Adorno az esszé műfajáról. Ez a szabadság, kritikus kíváncsiság, a világra való játékos és alázatos rácsodálkozás jellemzi a 20. század egyik legjelentősebb írójának esszéit is, melyekben feltárul a szerző novelláit és költészetét (is) megalapozó szellemi univerzum. Borges "hedonista olvasó", aki számára a Paradicsom egy könyvtár, a világ metaforája a Könyv, az olvasás pedig soha véget nem érő, szenvedélyes kaland. Ezt az olvasót követhetjük most, amint az izlandi költészetről, a célba nem érő Akhilleuszról, a kabbala rejtélyeiről, a Bibliáról, Chaplinről, a krimiről vagy éppen a halhatatlanságról, saját vakságáról és az írás műhelytitkairól elmélkedik. A megmozgatott roppant tudásanyag ellenére hangja mindvégig személyes és közvetlen, hitelesen adva át, hogy a gondolkodás élvezet, gyönyör, szórakozás. Miközben hihetetlenül szerteágazó műveltségének mozaikjait összerakja, szétszedi és újra összeilleszti, példát mutat arra is, hogy a periféria hogyan viszonyulhat egyenrangú félként a nyugati hagyományhoz, és hogyan újíthatja meg szuverén módon. Végső kérdése azonban egyetemes: mi az ember helye és szerepe a Világ Könyvében? Olvasó, szereplő, netalán író? Magyar nyelven most először egybegyűjtve jelenik meg az 1932 és 1982 között megjelent hat esszékötet összes írása, a magyar Borges-recepció teljes bibliográfiájával kiegészítve.

Mercedes Ron - Az ​én hibám
Nicholas ​Leisternek lehetetlen ellenállni. Kék szem, éjfekete haj, magas termet... minden stimmel, kivéve, hogy ő Noah új mostohatestvére, és megtestesíti mindazt, amitől a lány egész életében menekült. És lassanként az is kiderül, hogy kettős életet él, és súlyos titkot rejteget milliomos apja elől...

Ferenc pápa - Isten ​neve irgalmasság
Az ​irgalmasság Isten első attribútuma. Isten neve. Nincs olyan helyzet, amelyből ne tudnánk kilépni, nem ítéltettünk arra, hogy belesüllyedjünk a futóhomokba. Ferenc pápa egyszerű, közvetlen szavakkal fordul minden férfihoz és nőhöz a világon, bensőséges, személyes hangú párbeszédbe bocsátkozik velünk. A középpontban az a téma áll, amely a leginkább kedves a szívének: az irgalmasság, tanúságtételének és pápaságának alapja. A könyv lapjairól valósággal sugárzik a pápa vágya, hogy elérje mindazon lelkeket az egyházon belül és kívül , akik az élet értelmét, a béke és a bűnbánat útját, a testi és lelki sebek orvosságát keresik. Mindenekelőtt azokat a nyugalmat nem lelő, fájdalmakkal küzdő embereket, akik azt szeretnék, ha nem eltaszítanák, hanem befogadnák őket: a szegényeket és a kirekesztetteket, a fogvatartottakat és a prostituáltakat, de a tévelygőket is, a hittől eltávolodókat, a homoszexuálisokat és az elváltakat. A Vatikán-szakértő Andrea Torniellivel folytatott beszélgetésben Ferenc pápa fiatalkori emlékein és megindító lelkipásztori élményein keresztül magyarázza el, miért is tartotta olyan fontosnak a rendkívüli szentév meghirdetését. Anélkül, hogy tagadná az etikai és teológiai kérdések jelentőségét, hangsúlyozza, hogy az egyház senki előtt sem zárhatja be kapuit; inkább az a feladata, hogy behatoljon a lelkekbe, és lehetőséget teremtsen a felelősségvállalásra és az elkövetett bűnöktől való eltávolodásra. Az őszinte párbeszéd során Ferenc pápa az irgalmasság, igazságosság és a romlottság kapcsolatának bonyolult kérdésére is kitér. Azokat a keresztényeket pedig, akik az igazak közé sorolják magukat, emlékezteti: A pápa is csak ember, és szüksége van Isten irgalmasságára. Az Isten neve irgalmasság 82 országban jelenik meg világszerte.

Ferenc pápa - Ferenc ​pápa megmondja
E ​könyvben Ferenc pápa beszédeiből és írásaiból olvashatnak egy csokorra valót. Az első fejezet a 2015-os Laudato si' kezdetű enciklika rövidített változata, összefoglalja jelenünk legégetőbb problémáit: a globális felmelegedést, a környezetpusztítást, a háborúkat, a menekültválságot, a nyomort. Mégsem vádirat az emberiség ellen, hanem felhívás egyéni és kollektív bűnbánatra, valamint azonnali, a kereszténység erényeitől átitatott cselekvésre. Ezen kívül Ferenc sokat írt és nyilatkozott a menekültek, a szegények és a fiatalok helyzetéről, de szóba kerül a közöny, a szexuális zaklatás, a kommunikáció, a politika és a hit - ezekről is olvashatnak tematikusan elrendezve. A Szentatya sorai még a legszomorúbb, legkilátástalanabb helyzetekben is a "jó hír" fényhozó erejével bírnak, spirituális vezérfonalul szolgálhatnak hívőnek és nem-hívőnek egyaránt.

Kollekciók