Ajax-loader

'dominikai szerző' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Jean Rhys - Széles ​Sargasso-tenger
A ​kis Antoinette egy jamaikai ültetvényen nő fel, mígnem férjhez adják egy különös angolhoz, aki kiszakítja szerető otthonából. Az ősi babonákkal és az asszony családjáról szőtt pletykákkal teli szigetvilágból a zord Angliába hurcolja, mert nem akarja, hogy a kreol feleségéből áradó rontó varázslat, szövetkezve az Antillák egzotikusan vad, gyönyörű és kegyetlen természeti világával végképp rabul ejtse. A dominikai származású írónőnek e regény hozta meg a világsikert. Valódi asszonysors, férfi és nő őrülten szenvedélyes vonzódása és lázadó szembenállása ez a romantikus és sejtelmes remekmű, amely Charlotte Brontë klasszikusának, a Jane Eyre-nek sötét titkára vet fényt. A XX. század egyik legnépszerűbb regénye, örök klasszikus.

Junot Diaz - Így ​veszíted el
Junot ​Diaz kötete egymáshoz kapcsolódó történetek füzére, melyek középpontjában a szerelem áll, csak épp más-más jelzővel: szenvedélyes, tiltott, haldokló, anyai. A szerelem pedig maga is „idegen” egy idegen földön, hiszen New Jerseybe szakadt dominikaiak közösségében járunk, akik gyötrelmesen próbálják összekapcsolni a két világot, hogy életteret találjanak maguknak. Az energikus és ötletes, gyengéd és humoros szöveg elénk tárja az emberi szív határtalan sóvárságát és elkerülhetetlen gyengéit. Junot Diaz a Dominikai Köztársaságban született és New Jerseyben nevelkedett. Már Drown című első novelláskötete nagy visszhangot váltott ki, majd regénye, a The Brief Wondrous Life of Oscar Wao 2008-ban elnyerte a Pulitzer-díjat. Az Így veszíted el 2012-ben jelent meg tovább öregbítve fiatal szerzője hírnevét.

Jean Rhys - Legyen ​nekik dzsessz
"Egész ​egyszerűen: a legnagyobb élő angol prózaíró - írta Jean Rhysről néhány éve a tekintélyes kritikus, Alfred Alvarez. Aki olvasta az írónő magyarul is megjelent regényeit (Széles Sargasso-tenger; A sötétség utasa; Jó reggelt, éjfél), aligha találja felelőtlennek ezt a kijelentést. A dominikai születésű, különös pályafutású Jean Rhys, aki harmincéves korában Párizsban kezdett írni, majd egy novellás kötet és négy regény után évtizedekre eltűnt a közönség szeme elől, ma már vitathatatlanul az angol irodalom élő klasszikusa. Hogy mennyire élő, azt 1976-os novellás kötetével bizonyította, amely nyolcvanegy évesen is alkotóerejének teljében mutatja. Kötetünk utolsó hét elbeszélése ebből a kötetből való. Az első hat 1927-ben megjelent első könyvéből, amelynek előszavában Ford Madox Ford az egész életműre érvényes szavakkal így méltatta ifjabb pályatársát: "Félelmetes éleslátás jellemzi, és félelmetes - már-már kísérteties - szenvedély, amellyel az elesettek ügyét magára vállalja... Legvonzóbb tulajdonsága az ösztönös formaérzés: írásai pontosan ott kezdődnek, ahol kezdődniük kell, és pontosan akkor érnek véget, amikor megtették a dolgukat." Jean Rhys csak arról ír, amit nagyon alaposan ismer. A helyszínek életének helyszínei: Nyugat-India, ahol gyerekkorát töltötte, az első világháború utáni Párizs, ahol örökös létbizonytalanságban íróvá érett, és Anglia, ahol vidéki elvonultságban megöregszik. Írásművészetében nincsenek látványos fordulatok. A hang, amelyre kezdetben rátalált, és amelyet azóta is használ - hogy újra Alvarezt idézzük -, "meglepően fiatalos: könnyed, tiszta, hajlékony, eleven, természetes - és kivételes erőfeszítéssel egyetlen célra koncentrált; az egyszerű igazmondás eszköze".

Img_20141007_0004_new
Ellenfelek Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Ellenfelek
Miről ​tájékoztat a huszadik század első felének angol prózairodalma? A történész fölrója Woolfnak, Joyce-nak, Huxleynak, hogy a társadalmi viszonyokról semmiképpen. Woolfék fölróják az előttük járt nemzedéknek, a "materialista"-realista Bennettnek, Galsworthynek, Wellsnek, hogy életművükből hiányzik az "élet", vagyis az ember belső, lelki ábrázolása. Ez az "irodalmi szemrehányás" éppúgy korszakváltást jelez, mint V. György király tragikomikus, de történelmi sóhaja 1924-ben: "Huszonhárom éve halt meg a drága Viktória nagymama. Vajon mit szólt volna, ha megéri, hogy egyszer csak munkáspárti kormány alakul az országban?" És vajon mit szólt volna a harmincas évek baloldali írómozgalmához; vagy mit szólt volna Maugham és Graham Greene birodalmi látleletéhez: ahhoz, hogy a "fehér ember terhe" immár nem a gyarmati népek "áldozatos" fölnevelése, hanem az, hogy a fejére roskadt impérium alól kivergődjék valahogy? Miről tájékoztat tehát ez az antológia? Sok mindenről. A modern angol értelmiség életérzéséről csakúgy, mint a század elején még komótosan csordogáló falusi életről; Lawrence félelmetes erejű elbeszélést ír a bányamunkásokról; Bates hátborzongatóan realista kirándulást tesz egy degenerált parasztgyerek világába, Waugh kegyetlen iróniával tárja föl a degeneráltságában már csak komikus arisztokrácia előkelő vegetálását. Közben Európában készülődik a fasizmus: a Hitler előtti Németországról tudósító Isherwood-elbeszéléstől- "Fényképezőgép vagyok", mondta az író - éppúgy elszorul a világháború utáni olvasó szíve, mint a Huxley-novellában "Arr'armi i Fascisti"-t daloló olasz kisgyerekek gondolatától.

Covers_91143
Pokolkő Ismeretlen szerző
6

Ismeretlen szerző - Pokolkő
Antológia ​mai angol elbeszélők írásaiból. A szerzők közül egy pár név : Samuel Becket, John Wain, Jean Rhys, Margaret Drable, Allan Sillitoe, Doris Lessing, Muriel Spark, Malcolm Lowry... Az angol novella konzervatív műfaj. Modellje mindmáig: a jól épített történet, a tökéletesen megragadott helyzet- és jellemrajz, a pontosan kidolgozott életkép. Samuel Becket kegyetlen képzelete egy halottat üldöz ki sírjából; Malcolm Lowry keserves látomása elevenen taszítja az embert a sírba, vagy a pokolra... A kötet huszonhárom elbeszélést tartalmaz. Az olvasó, ha belelapoz a gyűjteménybe, szeszélyes egymásutánban találja az ismert és kevésbé ismert neveket, a született briteket és a bevándorlókat, a fájdalom hangját és a kellemes hangulatokat - akárcsak az élő angol irodalomban.

Jean Rhys - Wide ​Sargasso Sea
Wide ​Sargasso Sea is the story of Antoinette Cosway, a Creole heiress who grew up in the West Indies on a decaying plantation. When she comes of age she is married off to an Englishman, and he takes her away from the only place she has known--a house with a garden where "the paths were overgrown and a smell of dead flowers mixed with the fresh living smell. Underneath the tree ferns, tall as forest tree ferns, the light was green. Orchids flourished out of reach or for some reason not to be touched." The novel is Rhys's answer to Jane Eyre. Charlotte Brontë's book had long haunted her, mostly for the story it did not tell--that of the madwoman in the attic, Rochester's terrible secret. Antoinette is Rhys's imagining of that locked-up woman, who in the end burns up the house and herself. Wide Sargasso Sea follows her voyage into the dark, both from her point of view and Rochester's. It is a voyage charged with soul-destroying lust.

Jean Rhys - A ​sötétség utasa / Jó reggelt, éjfél
Búvópatakként ​bukkant elő, közel negyedszázadnyi némaság után ez a különös, nyugatindiai-angol írónő - kreol anya és walesi apa leánya -, a Széles Sargasso-tenger szerzője. Ez a két kisregény még Jean Rhys első korszakából való, s bár megírásuk között öt - 1934-ből való az első, 1939-ből a második -, cselekményük közt pedig vagy húsz esztendő telt el, a kettő mégis szervesen együvé tartozik. Ha főszereplőjük nem azonos is személyi adataira nézve, mégis: egysorsúak. A sötétség utasának, Annának pályakezdésére tragikusan rímel a Jó reggelt, éjfél Sashájának mélybe hullása. Jean Rhys feledhetetlen - és kérlelhetetlen - képekből alkotja meg ezt a két - és mégis egy - asszonyi sorsot. Írói világa nem a naturalisztikus, sikervadász harsányság, hanem a meghittebb, apró életrealitásokból komponált kamaramű-hangulat. Rhys hősnői becketti végletességekben élnek, de közegük tompítottabb, árnyaltabb; nem egysíkúvá csupaszított embervázak, hanem az élet peremén tíz körömmel kapaszkodó hús-vér emberek, akiknek a lehullása épp ezért tán még fájdalmasabb, mint a becketti vízió bábjainak statikus lepusztultsága. Tömérdek szál köti Jean Rhys alakjait az élethez: egy pohár ital, egy ruha, egy kávéház, a csengő, a tapéta, a város, az egyforma utcák, platánok, harisnyák, hajfestés, egy film, egy kalap - megannyi apró valóság, megannyi apró reménymorzsalék.

Junot Diaz - Oscar ​Wao rövid, de csodálatos élete
Oscar ​aranyos, de súlyos személyiség: egy elhízott, sci-fi imádó, könyvmoly fiú. Ráadásul New Jersey-i gettóba szakadt dominikai család sarja, ami hátrányos helyzet a köbön. Az álma, hogy a dominikai Tolkien legyen, és persze, hogy megtalálja az igaz szerelmet. Sajnos Oscarnak a saját egyéniségén kívül egy komoly akadály állja útját: a fukú, vagyis az átok, amely nemzedékek óta sújtja családját, azóta, hogy nagyapja nemet mondott Trujillónak, a véreskezű és véresszájú diktátronak, amiért súlyos árat fizetett. A regény több idősíkon és több mesélőn keresztül követi nemcsak egy család történetét, de Dominika modern történelmét is, érdekes és megkapó szereplőkön keresztül ábrázolja az életet egy olyan véres diktatúrában, amely embertelen és emberellenes volt. Junot Díaz regénye egyedi hangjával, az irodalmi stílusok ötvözésével derűsen előadott, de szívszorító történetével rengeteg díjat és elismerést begyűjtött, többek között a Pulitzer-díjat is.

Jean Rhys - After ​Leaving Mr. Mackenzie
Now ​leaving her last lover, a once-beautiful woman is running out of luck and chances. A visit to London to see her ailing mother and distrustful sister brings her stark life into full focus. A masterful and terrifying tale from one of the truest voices in 20th-century fiction.

Junot Diaz - The ​Brief Wondrous Life of Oscar Wao
Areader ​might at first be surprised by how many chapters of a book entitled The Brief and Wondrous Life of Oscar Wao are devoted not to its sci fi–and–fantasy-gobbling nerd-hero but to his sister, his mother and his grandfather. However, Junot Diaz's dark and exuberant first novel makes a compelling case for the multiperspectival view of a life, wherein an individual cannot be known or understood in isolation from the history of his family and his nation.Oscar being a first-generation Dominican-American, the nation in question is really two nations. And Dominicans in this novel being explicitly of mixed Taíno, African and Spanish descent, the very ideas of nationhood and nationality are thoughtfully, subtly complicated. The various nationalities and generations are subtended by the recurring motif of fukú, the Curse and Doom of the New World, whose midwife and... victim was a historical personage Diaz will only call the Admiral, in deference to the belief that uttering his name brings bad luck (hint: he arrived in the New World in 1492 and his initials are CC). By the prologue's end, it's clear that this story of one poor guy's cursed life will also be the story of how 500 years of historical and familial bad luck shape the destiny of its fat, sad, smart, lovable and short-lived protagonist. The book's pervasive sense of doom is offset by a rich and playful prose that embodies its theme of multiple nations, cultures and languages, often shifting in a single sentence from English to Spanish, from Victorian formality to Negropolitan vernacular, from Homeric epithet to dirty bilingual insult. Even the presumed reader shape-shifts in the estimation of its in-your-face narrator, who addresses us variously as folks, you folks, conspiracy-minded-fools, Negro, Nigger and plataneros. So while Diaz assumes in his reader the same considerable degree of multicultural erudition he himself possesses—offering no gloss on his many un-italicized Spanish words and expressions (thus beautifully dramatizing how linguistic borders, like national ones, are porous), or on his plethora of genre and canonical literary allusions—he does helpfully footnote aspects of Dominican history, especially those concerning the bloody 30-year reign of President Rafael Leónidas Trujillo. The later Oscar chapters lack the linguistic brio of the others, and there are exposition-clogged passages that read like summaries of a longer narrative, but mostly this fierce, funny, tragic book is just what a reader would have hoped for in a novel by Junot Diaz.

Jean Rhys - Nagy ​mosolyt kérek!
Jean ​Rhys életműve sokkal központibb helyet foglal el az irodalomtörténetben, mint ahogy azt a század első felének kritikusai vélték. Ennek az az oka, hogy modernizmusát újraértelmezték, és együtt emlegetik Virginia Woolffal, aki sokáig szinte kizárólagosan képviselte a nőket a modernista kánonban. Nagy mosolyt kérek! című önéletrajzának megjelenésével az Artemisz Könyvek sorozat azt a hallgatást szándékszik megtörni, mely Jean Rhyst az elmúlt évtizedben a magyar irodalmi életben körülveszi. Ezzel a könyvvel igyekszik közelebb hozni az olvasóhoz azt a rejtőzködő, ugyanakkor pedig - paradox módon - önéletrajzi ihletésű regényeiben szinte minduntalan kitárulkozó személyiséget, akit Jean Rhysként ismert meg a világ.

Covers_28704
Drága ​illúzió Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Drága ​illúzió
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Junot Diaz - Szigetlakó
Lola ​iskolájában mindenki máshonnan jött. Az ő iskolája a távoli helyek iskolája volt. Ezért aztán amikor Lola tanítónője azt kéri a gyerekektől, hogy mindenki rajzolja le, hogy honnan emigrált a családja, minden gyerek izgatottan néz a feladat elé. Kivéve Lolát. Ő nem emlékszik a Szigetre - még bébi volt, amikor eljöttek. De a család és a barátok segítségével - és az ő emlékeik révén - melyek között bőven akadt vidám, fantasztikus, szívszorító és ijesztő - Lolát elképesztő utazásra repíti a képzelete - vissza a Szigetre. Amint jobban megismeri a családja valódi történetét, Lola megérti abuelája által mondottak értelmét: ,,Csak mert nem emlékszel egy helyre, nem jelenti azt, hogy nem él ott benned." A Pulitzer-díjas és New York Times sikerlistás Junot Díaz lírai hangnemben megírt, és Leo Espinosa által gyönyörűen illusztrált könyve a kreativitás, különbözőség, és képzeletünk azon képességének dícsérete, hogy összekötnek bennünket - a családunkkal, a múltunkkal, és önmagunkkal.

Ismeretlen szerző - The ​Artists' and Writers' Cookbook
The ​Artists’ and Writers’ Cookbook is a collection of personal, food-related stories with recipes from 76 contemporary artists and writers. Inspired by a book from 1961, The (original) Artists' & Writers' Cookbook included recipes from the likes of Marcel Duchamp, Man Ray, Marianne Moore, and Harper Lee. This new, vibrantly illustrated version includes stories and recipes from Anthony Doerr, Leanne Shapton, Joyce Carol Oates, John Currin and Rachel Feinstein, Ed Ruscha, Neil Gaiman, Edwidge Danticat, Aimee Bender, Gregory Crewdson, James Franco, Francesca Lia Block, Swoon, Nelson DeMille, Rick Moody and Laurel Nakadate, Nikki Giovanni, T.C. Boyle, Lev Grossman, Roz Chast, Heidi Julavits, Marina Abramović, Curtis Sittenfeld, Julia Alvarez, and many others. In The Artists’ and Writers’ Cookbook, Anthony Doerr lures us out into the wild to find huckleberries and happiness. Neil Gaiman makes a perfectly eerie cheese omelet while Ed Ruscha associates his cactus omelet with “a time of doom.” Yiyun Li eats rations in Beijing while Edwidge Danticat prepares a soup to celebrate freedom. Nelson DeMille reminisces about a meal he ate 40 years ago when serving in Vietnam; Kamrooz Aram recalls childhood “picnics” in his basement in Tehran during air raids. Sanford Biggers updates a soul food classic—“something tasty to lessen the bitter taste of consistent, systematic oppression.” Paul Muldoon and Aimee Bender conjure food-related apocalyptic visions. Marina Abramović shares a dish best consumed on top of a volcano, Elissa Schappell dreams of playing Serge Gainsbourg records to snails, and Padgett Powell tastes a dish that reverses time and space. Daniel Wallace woos with an eggplant sandwich. Francesca Lia Block tells us how to fall in love. The essays are at turns comedic and heart-wrenching, personal and apocalyptic, with recipes that are enchanting to read and recreate. One part cookbook and one part intimate self-portrait, The Artists’ and Writers’ Cookbook is a portal into the kitchens and personal lives of an unmatched collection of contemporary artists and writers.

Wastelands_2_fr_cvr
Wastelands ​2 Ismeretlen szerző
1

Ismeretlen szerző - Wastelands ​2
IT’S ​THE END OF THE WORLD AS WE KNOW IT... For decades, the apocalypse and its aftermath have yielded some of the most exciting short stories of all time. From David Brin’s seminal “The Postman” to Hugh Howey’s “Deep Blood Kettle” and Tananarive Due’s prescient “Patient Zero,” the end of the world continues to thrill. This companion volume to the critically acclaimed WASTELANDS offers thirty of the finest examples of post-apocalyptic short fiction, with works by: Ann Aguirre Megan Arkenberg Paolo Bacigalupi Christopher Barzak Lauren Beukes David Brin Orson Scott Card Junot Díaz Cory Doctorow Tananarive Due Toiya Kristen Finley Milo James Fowler Maria Dahvana Headley Hugh Howey Keffy R. M. Kehrli Jake Kerr Nancy Kress Joe R. Lansdale George R. R. Martin Jack McDevitt Seanan McGuire Maureen F. McHugh D. Thomas Minton Rudy Rucker & Bruce Sterling Ramsey Shehadeh Robert Silverberg Rachel Swirsky Genevieve Valentine James Van Pelt Christie Yant Award-winning editor John Joseph Adams has once again assembled a who’s who of short fiction, and the result is nothing short of mind-blowing.

Jean Rhys - Quartet
A ​woman, caught in the stranglehold between her lover and his wife, faces a further dilemma when her own husband is released from prison.

Louise_welsh_szerk._ghost
Ghost Ismeretlen szerző
0

Ismeretlen szerző - Ghost
Haunted ​houses, mysterious Counts, weeping widows and restless souls, here is the definitive anthology of all that goes bump in the night. Hand-picked by award-winning author Louise Welsh, this beautiful collection of 100 ghost stories will delight, unnerve, and entertain any fiction lover brave enough...Here are gothic classics, modern masters, Booker Prize-winners, ancient folk tales and stylish noirs, proving that every writer has a skeleton or two in their closet. The all-star cast of authors inlude: Hilary Mantel, William Faulkner, Kate Atkinson, Henry James, Kazuo Ishiguro, Mary Wollstonecraft Shelley, Franz Kafka, Ruth Rendell, Edgar Allan Poe, William Trevor, Helen Simpson, Haruki Murakami, Dylan Thomas, Bram Stoker, H.P Lovecraft, Lydia Davis, Sir Walter Scott, Annie Proulx, Bram Stoker, Angela Carter and Stephen King.

Jean Rhys - Una ​vida sin ti
Bien ​mirado, la vida de Jean Rhys fue un catálogo del desamor y ese dolor, esa espera angustiosa del amado y la desolación que sigue al abandono son el tema principal de las cuatro novelas cortas que componen este volumen. Las protagonistas de cada una de ellas # Anna en Viaje a la oscuridad , Mayra en Cuarteto, Julia en Después de dejar al señor Mackenzie y Sophia en Buenos días medianoche- tienen nombre distinto, el lugar donde se sitúa la acción unas veces es Londres, otras París, los bares donde todo el mundo toma la última copa cambian de propietarios, los apellidos de los amantes varían, pero la sensación de vacío, de trágica banalidad persiste, y eso sitúa a Jean Rhys en la literatura absolutamente contemporánea. Es por eso que autoras de la talla de L.A. Kennedy, Jeanette Winterson y Rachel Cusk la reivindican como una compañera de sentir y escritura. Llegar al fondo oscuro de una mujer, y hacerlo con muy pocas palabras#Ese fue el logro de Rhys, y en este volumen se reúnen las cuatro piezas colocándolas de manera que resigan la trayectoria vital de la autora, desde su llegada a Inglaterra procedente de Dominica, hasta París y de vuelta a Londres: un ir y venir memorable de una de las grandes escritoras del siglo XX. #El mundo de Jean Rhys es al mismo tiempo raro y desesperadamente familiar. Cualquiera que se haya sentido solo, dudoso, inseguro encontrará en estas páginas algo de sí mismo; algo de ese insidioso y banal horror de una vida sencillamente infeliz.# ####### L.A. Kennedy

Junot Diaz - This ​Is How You Lose Her
Pulitzer ​Prize-winner Junot Díaz’s first book, Drown, established him as a major new writer with “the dispassionate eye of a journalist and the tongue of a poet” (Newsweek). His first novel, The Brief Wondrous Life of Oscar Wao, was named #1 Fiction Book of the Year” by Time magazine and spent more than 100 weeks on the New York Times bestseller list, establishing itself – with more than a million copies in print – as a modern classic. In addition to the Pulitzer, Díaz has won a host of major awards and prizes, including the National Book Critic’s Circle Award, the PEN/Malamud Award, the PEN/O. Henry Prize, the Dayton Literary Peace Prize, and the Anisfield-Wolf Award. Now Díaz turns his remarkable talent to the haunting, impossible power of love – obsessive love, illicit love, fading love, maternal love. On a beach in the Dominican Republic, a doomed relationship flounders. In the heat of a hospital laundry room in New Jersey, a woman does her lover’s washing and thinks about his wife. In Boston, a man buys his love child, his only son, a first baseball bat and glove. At the heart of these stories is the irrepressible, irresistible Yunior, a young hardhead whose longing for love is equaled only by his recklessness—and by the extraordinary women he loves and loses: artistic Alma; the aging Miss Lora; Magdalena, who thinks all Dominican men are cheaters; and the love of his life, whose heartbreak ultimately becomes his own. In prose that is endlessly energetic, inventive, tender, and funny, the stories in This Is How You Lose Her lay bare the infinite longing and inevitable weakness of the human heart. They remind us that passion always triumphs over experience, and that “the half-life of love is forever.”

Jean Rhys - Smile ​Please
Jean ​Rhys' unfinished posthumous autobiography. From the early days on Dominica to the bleak time in England, living in bedsits on gin and little else, to Paris with her first husband, this is a lasting memorial to a unique artist.

Jean Rhys - Good ​Morning, Midnight
Sasha ​Jensen has returned to Paris, the city of both her happiest moments and her most desperate. Her past lies in wait for her in cafes, bars, and dress shops, blurring all distinctions between nightmare and reality. When she is picked up by a young man, she begins to feel that she is still capable of desires and emotions. Few encounters in fiction have been so brilliantly conceived, and few have come to a more unforgettable end.

Jean Rhys - Voyage ​in the Dark
"Voyage ​In The Dark" was first published in 1934, but it could have been written today. It is the story of an unhappy love affair, a portrait of a hypocritical society, and an exploration of exile and breakdown; all written in Jean Rhys' hauntingly simple and beautiful style. Eighteen, on her own and independent as much through circumstance as character, Anna has exchanged the West Indies of her childhood for the cold greyness of England, with its narrow streets and narrower rules. As she drifts towards the demi-monde of 1914 London, she comes to realise that life will never be so free and easy again. Her childish dreams have been replaced by the harsher reality of living in a man's world, where all charity has its price.

Julia Alvarez - How ​the Garcia Girls Lost Their Accents
Yolanda ​Garcia is taking a trip to the Dominican Republic to revisit the country where she was born, and which her family was forced to flee for New York when she was a child. Previously privileged and wealthy, the family finds it hard to adjust to immigrant life in the Bronx, particularly their tough old-world father, Papi. As they try immerse themselves in the American way of life, Yolanda and her three sisters begin to rebel against Papi's traditions and values, each in their own way. But, however the girls may iron the curls from their hair and blend their Hispanic accents to fit in, they will always see the world through Dominican eyes. Now Yolanda needs to return one more time, to recover forgotten memories and remember that part of her she lost.

Junot Diaz - Fulladás
A ​dominikai születésű, Pulitzer-díjas szerző első nyomtatásban megjelent kötete az Amerikában élő latino bevándorlók életébe enged pikáns bepillantást.

Julia Alvarez - En ​el tiempo de las mariposas
El ​25 de noviembre de 1960 se encontraron, al pie de un risco en la costa dominicana, los cuerpos sin vida de tres muchachas. Según la versión oficial, se trataba de un accidente, y ningún diario publicó la verdad: las tres hermanas Mirabal, luchaban contra el violento régimen dictatorial del general Trujillo, y una cuarta hermana, Dedé, narra la apasionante historia de su lucha en una novela llena de magia y poder de imaginación.

Julia Alvarez - In ​the Time of the Butterflies
This ​is the story of the four Mirabal sisters during the dictatorship of Rafael Trujillo. The sisters make a political commitment to overthrow the Trujillo regime. They are harassed, persecuted, and imprisoned, their family suffers retaliation from the Military Intelligence Service, and they are eventually awarded awards for their awesome leadership. The book presents the perspective of each. Throughout the book the events leading up to each sisters political awakening are discussed.

Jean Rhys - Till ​September Petronella
In ​stories that span the course of a lifetime — from childhood in the Caribbean to adolescent modelling in Paris; and from lonely adulthood to old age and beyond — here are women adrift, at sea, down but not quite out.

Julia Alvarez - Saving ​the World
Alma, ​the narrator of Saving the World, discovers a small historical footnote while doing research for a novel: In 1803, a Spanish doctor crossed the Atlantic with twenty-two orphan boys—live carriers of the smallpox vaccine—to inoculate the population of Spain's American colonies. Accompanying them on the two-year voyage was a mysterious woman, Isabel Sendales y Gómez, the rectoress of the orphanage. Captivated by Isabe'’s courage, Alma decides to tell the grueling story of their journey. Meanwhile, Alma's husband, working with an organization committed to eradicating AIDS in developing countries, travels to the Dominican Republic. When his life is threatened, it is Isabel's strength and resolve that arouse Alma's unexpectedly heroic action. This novel within a novel presents the radiant stories of two women swept up in campaigns against the scourges of their day.

Jean Rhys - Tigers ​are Better-Looking
Tigers ​are Better-Looking incorporates selections from Jean Rhys's first book of stories, The Left Bank, published in 1927, and later stories written after 1939. In them she encompasses within a few pages both the gaiety and charm of youth and love, and an awareness of all that threatens them. Writing in The New York Times, A. Alvarez has called these stories "extraordinary." The early stories have added value in that they illuminate Jean Rhys's development as a writer. Those written later, when her art was mature, are on the level of her novels and demonstrate that she is one of the most distinguished writers of our time, "the best living English novelist," again to quote Alvarez. The title of this collection comes from the opinion which many of Jean Rhys's characters share, that respectable people are as alarming as tigers, but "tigers are better-looking, aren't they?" It also reflects the astringent humor in her work; an explanation that however sad or even sordid her subject, she is never depressing.

Kollekciók