'német szerző' címkével ellátott könyvek a rukkolán
Otto Zarek - Egy nép szerelme
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Erich Maria Remarque - Csend Verdun felett
...Bühler rohanva megkerülte a mellvédet és kétségbeesetten megpróbálta figyelmeztetni. De késő volt. Az őrnagy már tüzelt. Egy vékony fiatal hang kiáltása hallatszott, és a test visszahanyatlott az árokba. Egy pillanatig szorongató csend támadt, utána ordítás hallatszott, és megindult a megsemmisítő támadás.
"Lőjetek! Jönnek!", kiáltotta az őrnagy.
Ekkor mi is tüzet nyitottunk. Töltöttünk és lőttünk, mint az őrültek, töltöttünk és lőttünk, hogy csak túl legyünk már azon az iszonyatos pillanaton. Az egész front mozgásban volt, az ágyukat is bevetették, és ez így ment egész éjszaka. Reggelig tíz embert vesztettünk, köztük volt az őrnagy és Bühler is...
Rainer Köthe - Macskák
Megismerhetjük a macskák történetét, viselkedésüket, testük-lelkük minden titkát. A kíváncsi olvasó olyan kérdésekre is választ kap, hogy színvak-e a macska, mire jó a bajusz stb. A színes képeken szemügyre vehetjük a legszebb és legkülönlegesebb macskafajtákat.
Brigitte Riebe - A sienai bűnös
Gemma Santini, a csinos, okos, jobb sorsra érdemes fiatalasszony úgy dönt, véget vet sokéves megaláztatásának, és elhagyja rideg, kegyetlenkedő férjét. Ám a késő középkori Sienában – ahol a pestisjárvány okait az erkölcsök romlásában látják a városlakók, akiket a vallási fanatikusok, szélhámosok, politikai hatalomra törő összeesküvők igyekeznek megfélemlíteni –, Gemma döntése meglehetősen kockázatos. Először apja házában keres menedéket, majd a város kórházának és árvaházának szolgálatában álló, elhagyott gyermekeket nevelő asszony fogadja be. A gyermektelen Gemma végre boldognak érzi magát az apróságok között, és úgy tűnik, a szerelem is rátalál. Egy reggel azonban furcsa körülmények között holtan találják az egyik kisgyermeket. A szörnyű gyilkosság gyanúja Gemmára terelődik…
A történész végzettségű írónő, Brigitte Riebe (Az éjszaka kapui) mesterien bonyolítja a szövevényes cselekmény szálait, műve egyszerre izgalmas bűnügyi történet és romantikus szerelmi regény, valamint lebilincselő korrajz a 14. század Itáliájáról.
Anne Frank - Anne Frank naplója
1943. JÚLIUS 26.
_"Mussolini lemondott, és az olasz császár és király vette át a hatalmat._
_Üdvrivalgásban törtünk ki. A tegnapi borzalmak után végre valami jó hír... és újabb reménység! Annak reménye, hogy egyszer vége lesz, és béke lesz."_
Anne Frank naplója örök érvényű olvasmány, egyaránt szól az övéihez hasonló gondokkal küszködő fiatalokhoz, az idősebbekhez, akik szeretnék jobban megérteni őket, és szól mindazokhoz, akik tudni akarják, mi történt a Prinsengracht 263. hátsó traktusában bujkáló családokkal a hitleri megszállás alatt álló Amszterdamban.
A 75 éve megjelent napló jubileumi kiadása új elő- és utószóval, kronológiával, illusztrációs anyaggal, valamint a korábbinál bővebb, 16 oldalas képmelléklettel lát napvilágot.
_"Az egész világ ismeri Annét. Hogy miért? Mert írt. Mert naplójában a múltat jelenné változtatta, a holtakat élőkké. A szavak csodája által. Az irodalom csodája által. Anne Frank naplója nemcsak a szenvedés, a zsidó sors dokumentuma, hanem egyben egy olyan gyereknek a története is, aki ebben a sorsban, ennek a sorsnak a következtében talál önmagára. ... Megtanult szeretni, ítéletet alkotni, megbocsátani, kinevetni, megérteni - megtanulta, mi a félelem és az elégedettség, a szerencse és a szerencsétlenség -, és mindent regisztrált, amit szavakban átélt. "Szenvedélye lett az írás, benső szükséglete, ennek köszönhető, hogy naplójából irodalom lett, nevéből pedig mindazoknak a jelképe, akiknek sorsában osztozott." _
Heller Ágnes
Anne Frank 1942. június 12-e és 1944. augusztus 1-je között vezetett naplót: kezdetben csak magának írogatott, később, amikor megérett benne az elhatározás, hogy híres írónő lesz, elővette régi írásait, és módszeresen átírta, javítgatta őket. Úgy tervezte, hogy naplója alapján könyvet ír a háborúról, és hű képet fest benne a német megszállás éveiről Hollandiában. Korai halála - nem sokkal tizenhatodik születésnapja előtt hunyt el a bergen-belseni koncentrációs táborban - megakadályozta terve megvalósításában.
Naplóját a Frank családot bújtató Miep Gies találta meg és helyezte biztonságba azután, hogy a családot 1944. augusztus 8-án elhurcolták, majd a háború után olvasatlanul átadta Anne édesapjának, Otto Franknak. A könyv 1947-ben jelent meg először, Otto Frank gondozásában, s azóta világszerte milliók olvasták.
Hedwig Courths-Mahler - Aranyhajú boszorkány
Megkeseredetten, magányosan él Ravenau gróf ősei kastélyában, amióta a fia meghalt. Unokáját sem tűri meg maga mellett, és egy lánynevelő intézetbe száműzi hosszú évekre. Jutta egyetlen ,, bűne" az, hogy annak a csalárd asszonynak a gyermeke, aki egykor a családi tragédiát okozta. Hazatérését mégsem odázhatja el örökre az agg gróf...
A könyv A visszatérő múlt címmel megjelent a Média kiadónál 1990-ben.
Daniel Kehlmann - A Beerholm-illúzió
Fiatal férfi ül a tévétorony kilátóteraszán. Nagyon úgy fest a dolog, hogy le fog ugrani, de előbb még elmeséli az életét. Ő Arthur Beerholm, a világ legünnepeltebb mágusa. A jóságos nevelőszülők házában töltött gyerekkor, a svájci internátusban végigunatkozott évek, a tévelygések és gyötrődések korszaka után végre eljött a siker, amelynek csúcsán éppen arra készül, hogy kilépjen a kétszáz méteres mélység fölé. Amit tervez, nem öngyilkosság, hanem élete legnagyobb, végső mutatványa, egyenes következménye mindannak, amit megtanult és átélt. Mutatványainak tétje ugyanis a tökéletes illúzió: a varázslat, amely magát a mágust is elvarázsolja.
Az _Én és Kaminski_ és _A világ fölmérése_ című, Magyarországon is példátlan sikert aratott regények szerzője mindössze huszonkét évesen írta meg első könyvét, Arthur Beerholm történetét, megmutatva bravúros elbeszélői technikáját és fanyar humorát csakúgy, mint a különös tehetséggel megvert és megáldott emberek iránti vonzalmát.
Gabi Adam - Olyan nap, mint a többi
Elmarad az ajándék! Kifogást keresnek a barátok! Előbb Cathy köt ki a kórházban,majd hamarosan Rickit is egy kisebb baleset éri...Bármennyire is győzködi magát Ricki, hogy a tizennegyedik születésnapja olyan nap, mint a többi, önmaga előtt mégsem tagadhatja le, hogy igenis sokat vár tőle. Állitja, hogy beéri egy jó lovaglással Diablo hátán a barátai társaságaban-de még ez sem sikerül jól! Mi jöhet még?
Gabi Adam - Az Echo-tó titka
Hűha! Mi lehet a palackban? Talán üzenet? Esetleg elrejtett kincshez vezető térkép?
Bármi legyen is az, ott lebeg az Echo-tó közepén, és lehet, hogy titokzatos események – köztük például az utóbbi időben gombamód elszaporodott betörések – megoldásának kulcsát rejtegeti. Lehet ennek valami köze Lillian barátnőjének súlyos lovas balesetéhez?
Egy dolog bizonyos: az Echo-tó titka ez alkalommal is az izgalmas kalandok ösvényére vezeti Rickit, imádott lovát, Diablót és barátaikat.
Ismeretlen szerző - A fizikusok
Kötetünk hosszmetszetét adja az európai dráma fejlődésének, a század elejétől a 60-as évekig. Az 1902-es Éjjeli menedékhely-ben Gorkij torokszorongató realizmussal tárja fel a társadalom elesettjeinek vegetálását - életnek ez már aligha nevezhető. A dráma nyolc évtized múltán sem vesztett modernségéből - tanúsítja az is, hogy szinte állandóan műsoron tartja a színház, és teszi közzé a könyvkiadás. Bertolt Brecht Kurázsi mama és gyermekei című történelmi játéka a harmincéves háború ürügyén minden háború elaljasító, testet-lelket ölő terrorjára hívta fel az emberiség figyelmét a második világháború küszöbén. Arthur Miller az Ügynök halála című drámája 1949-ben jelent meg az Egyesült Államokban - egy jellegzetes amerikai kispolgári család csendes kálváriájának a realista hagyományokon nevelkedett, de a modern színpad lehetőségeivel bőségesen élő megjelenítése. Samuel Beckett Godot-ra várva című 1952-es színműve az "abszurd dráma" egyik iskolapéldája - s a modern ember szorongásainak és - mindennek ellenére - reménykedésének bravúros foglalata. A kötetzáró és egyben címadó darab a svájci Friedrich Dürrenmattnak, ennek a szellemes színpadi varázslónak és szóbűvésznek szatírába öltöztetett figyelmeztetése: Emberiség, vigyázz!
Friedrich Schiller - Tell Vilmos
Schiller drámája (1803) az európai romantika kivételes pillanatát tükrözi: egy eszme - a szabadság fogalma - eleven ragyogással világítja át az emberábrázolást.
A Tell Vilmos - témáját hiteles és mondai eredetű eseményekből szőve - a svájci kantonok 14. századi szabadságharcának korába visz.
A címszereplő, a hős csak megtestesíti népének etikai tisztaságát, lázadó szellemét.
Az ősi szabadságjogaitól megfosztott népet a Habsburgok helytartója gyötri fennhéjázva, mígnem betelik a pohár, a szétszórt lázadók szövetségbe lépnek, s a népharag elsöpri a zsarnokokat...
Nicolas Barreau - A nő mosolya
Véletlenek pedig nincsenek! - vallja Aurélie Bredin, aki édesapja halála után átveszi egy kis párizsi étterem irányítását. Azon a végzetes novemberi napon, amikor olyan boldogtalannak érzi magát, mint még soha, a Szent Lajos-sziget kis könyvesboltjában különös könyvre bukkan: A nő mosolya című regény egyik helyszíne nem más, mint az ő vendéglője, a főhősnő pedig mintha...
Nem, ilyen nincs! Aurélie elhatározza, hogy utánajár a rejtélynek: meg kell ismerkednie a regény írójával. Csakhogy próbálkozásai sorra kudarcot vallanak, mígnem egy szép napon az író levele a postaládájába pottyan. Találkozásuk azonban egészen másképp alakul, mint ahogy elképzelte...
Ismeretlen szerző - Klasszikus német költők I–II.
Több mint ezer év német nyelvű költészetének legjavát mutatja be ez a gyűjtemény, hasznosítva és tetemesen kiegészítve a korábbi kisebb antológiák eredményeit. Helyet kapott benne minden számottevő német, osztrák és svájci lírikus, szám szerint 196, nem számítva a névteleneket: a kisebb költők néhány jellegzetes művükkel, a nagyok pedig életművük egészét summázó bőséges válogatásban. Akad köztük nem egy, aki jelentőségéhez méltó arányban itt szólal meg először magyarul. A műfordítás-irodalmunkban jártas olvasó is a felfedezés örömével ismerkedhet meg például a barokk kor kiemelkedő német lírikusával, Andreas Gryphiusszal, aki a legmaradandóbban szólaltatja meg a harmincéves háborútól feldúlt országban élők kétségbeesett rezignációját; a romantika alapmotívumait csodálatos zenei árnyalatokban variáló Eichenforffal; a hazájával meghasonlott, rendhagyó szerelmű, zaklatott érzelmeit szonettek fegyelmébe zabolázó Platennal, vagy a jobbára csak drámaíróként ismert Friderich Hebbellel. És vajon tudják-e Keller és Strom olvasói, hogy e népszerű prózaírók mekkora lírikusok is? Vagy hányan ismerik a legnagyobb német költőnőt, Annette von Droste-Hülshoffet? És persze hosszan sorolhatnánk a magyarul eddig teljesen ismeretleneket, a vaskosan szókimondó 15. századi Wittenweilertől a 19. század derekán élt, modernül agyafúrt humorú Joseph Viktor von Sheffelig és tovább.
Ez a terjedelmes gyűjtemény éppen jó alkalom az ismerkedésre, mint arra, hogy a német líra folyamatos összefüggéseibe ágyazva újraolvassuk a közismert legnagyobbakat; kövessük vándormotívumok útját, korstílusok születését és elhalását, és persze mindenekelőtt és - fölött: élvezzük a költői teremtés és újrateremtés egyszeri csodáit, a remekmívű fordításban megszólaló remekműveket.
Ismeretlen szerző - Új szerelmes kalendárium
A népszerű Szerelmes Kalendárium mintájára új válogatást nyújtunk át olvasóinknak: háromszázhatvanöt költő egy-egy verssel vall a szerelemről. Ebben a bibliofil kötetben jelentünk meg először élő magyar költőket a magyar és a világirodalom klasszikusai mellett: huszonötöt, köztük sok a fiatal. Gyerek- és kamasz-szerelem, vágyódó szerelem, beteljesült szerelem, házasság, civódások, szakítások, emlékezések, öregkori szerelem verscsoportjai követik ennek az érzésnek az életét születésétől haláláig.
Dagmar von Cramm - Főzzünk a babának
A babának ennie kell, hogy nőjön és gyarapodjon. A csecsemő táplálása egyszerű, amíg szoptatjuk, vagy csak anyatejet kap. De mikor etessük először kanállal? És mit adjunk neki? Mit tehetünk az allergia ellen? És ha a kicsi hasa felfúvódik? Mindezekre a kérdésekre megtaláljuk a választ ebben a könyvben. Azért, hogy gyermekünk egészségesen gyarapodjon, és érezzen rá a "megfelelő" ízekre.
Volker Kutscher - Csendes halál
Gereon Rath újra nyomoz!
Berlin, 1930. Betty Winter, az ünnepelt színésznő halálos balesetet szenved egy filmforgatás alatt. Rázuhan egy fényszóró, színész kollégája pedig kétségbeesésében egy vödör vizet önt az összeégett nőre, aki az áramütés miatt azonnal életét veszti. Az ügy kivizsgálására az önfejű Rath felügyelőt jelölik ki, aki hamar rájön, hogy a filmsztár halála nem a véletlen műve. Amikor beleveti magát a nyomozásba, a filmek világának sötét oldalán találja magát: rivalizáló producerek, derékba tört karrierek, megcsalt szerelmesek közt. Időközben színésznők tűnnek el, majd bukkannak fel elhagyatott mozik színpadán - holtan, kisminkelve, a hangszalagjaik kivágva: egy sorozatgyilkos garázdálkodik Berlin utcáin. Rathnak nemcsak az alvilág árnyaival kell felvennie a harcot, hanem a saját démonaival is: indulatai és konoksága miatt kiesik a pikszisből főnökeinél, egykori szerelme újra feltűnik a színen, és korábbi ballépéseinek emlékei is kísértik.
Volker Kutscher (Tisztázatlan bűnügy) letehetetlenül izgalmas regénye ismét a harmincas évek Németországát kelti életre, és a történelmileg pontos korrajz ezúttal a hangosfilm megjelenésének nyertesei és vesztesei közé kalauzolja az olvasót.
Hermann Hesse - Sziddhártha
Egy cél lebegett Sziddhártha szeme előtt, egyetlenegy: üressé válni, üressé a szomjúságtól, üressé a kívánságoktól, üressé az álmoktól, üressé az örömöktől és szenvedésektől. Elhalni önmagától, nem válni többé Énné, kiürült szívvel nyugalomra lelni, Énjétől megválva gondolkodni, és nyitottnak lenni a csodára - ez volt a célja.
Gaby Hauptmann - Kaya beindul
Waldmann úr, Álom új tulajdonosa váratlan ajánlattal lepi meg Kayát, aki imádja a lovakat: meghívja, hogy töltsön néhány napot a Waldmann családdal, és segítsen nekik kipróbálni Vadócot, az Európa-bajnokságon helyezést nyert pónit. Chris, Waldmann úr fia, akibe Kaya történetesen fülig szerelmes, szeretne a póni csapatban eltöltött utolsó évében ezen a ragyogó, drága állaton versenyezni, az apja pedig hajlik arra, hogy teljesítse a kívánságát, és megvegye neki a pónit. Kaya nagyon izgatott, hiszen lehetősége nyílik arra, hogy a kivételes pónin lovagoljon, ráadásul három napot együtt töltsön Chrisszel! Talán sikerül majd kicsit közelebb kerülniük egymáshoz! S ha mindez még nem tartogatna számára elég izgalmat, Kaya mellesleg egy csalásról is lerántja a leplet...
Gaby Hauptmann - Mentsük meg Álmot!
Egy titokzatos társaság oson a kisváros éjszakai utcáin. Kaya és az Amazonok, valamint egy ló, rongyokba bugyolált patákkal. Akciójukkal maguk mellé állítanak egy újságírót, így sikerül megakadályozniuk, hogy Álom új gazdához kerüljön.
Kaya tele van tervekkel és vágyakkal.
Szeretné, ha volna egy szerelme.
Szeretne idősebb lenni néhány évvel.
Szeretne szép lenni, olyan, mint a nővére (de ha lehet, még szebb), és csínosan öltözni, akárcsak ő.
S végül vágyik egy lóra. Nem is akármilyenre, hanem a kedvencére, Álomra.
Vágyai és álmai vezérlik egész életét. Olyannyira, hogy egyre izgalmasabb és izgalmasabb kalandokba keveredik, a következményekre azonban soha nem gondol.
Egyszóval Kaya elég zűrös lány, de szerencsére a szíve aranyból van.
Heinrich Heine - Heine forradalmi versei
Heine verseinek ez a magyarnyelvű gyüjteménye nem azt a célt szolgálja, hogy időszerűvé tegye Heinét. Heine sohasem volt időszerűtlen, sem életében, sem halála óta. S ez ebben az esetben többet jelent puszta szóvirágnál. Kezdjük ott, hogy Heine valóban benne élt korában, úgyhogy költeményeinek egy jelentékeny része "Zeitgedicht", időhöz kapcsolt aktuális vers. Nemcsak goethei értelemben volt alkalmi költő - bár abban is nagyon -, született lírikus, aki azt énekelte, amit érzett, így elsősorban a szerelmet. Ezen túl azonban nem átallotta kora vágyait, követeléseit, sőt napi eseményeit is megszólaltatni az egekbe zengő húrokon. Mert ezek a vágyak, törekvések, sőt napi események is érzelmeket kavartak föl benne és ez a nagy költő minden érzést egyformán megéneklésre méltónak ítélt. Nem kérdezte, vajjon elíziumi röptében nem cipel-e fölös terhet magával, mikor "örök emberi" értékekkel megtömött útibőröndje mellett magával vitte azt a szedett-vedett holmit is, melyet a pillanat adott a kezeügyébe. Így lett politikai költő és ehhez a nem könnyű feladathoz magával hozta a nagy lírikus, a csak világirodalmi mértékkel mérhető lírikus egész elhivítottságát. Mint gyermek- és ifjúkora szerelmeit és csalódásait, később betegségtől megnyomorított férfikora keserűségét, - úgy énekelte ki magából azt is, amit kora politikai és szociális viszonyairól gondolt és főként érzett. S itt is két nagyszerű tulajdonságával emelkedett a legnagyobbak közé: őszinteségével és formateremtő géniuszával, szuverén költői kifejezőkészségével. Itt is, akárcsak a "tiszta líra" fennkölt birodalmában - amely azonban csak német és német nevelésű filisztereknek fennköltebb, mert Heine maga nem értékelt, nem becsülte többre vagy kevesebbre egyik mondanivalóját másiknál - volt mondanivalója és el tudta mondani. Költő ennél többet nem tehet...
Erich Maria Remarque - Szeresd felebarátodat
Hitler már uralomra jutott Németországban, felállították a koncentrációs táborokat. Zsidók és a rendszernek nem tetsző különböző pártállású nők-férfiak menekülnek el otthonról, rajzanak szét Európa különböző országaiba. A legtöbben Bécsből indulnak, köztük a főhős, egy fiatal fiú is, aki szerelmével végre befogadó országra szeretne lelni. Az emigráns tömegtől minden állam fél, kitoloncolják őket, Ausztriából Csehszlovákiába, aztán vissza, aztán Svájcba, majd Párizsba, egyik börtönbe be, a másikból ki... Keserves és lehangoló kalandok után a fiú és szerelme Párizsban valamelyes nyugalomra lel. Munkát találnak, és nem várat magára a happy end sem: beutazó vízumot kapnak Mexikóba. A könyv pergő cselekményű, izgalmas, egyszerre fájdalmas és felemelő.
Stefan Heym - Az értelem világa
A szerző ezt a regényét Amerikában írta, de a történet színhelye az Arany Prága s a csehszlovák vidék. Egy család életének döntő évei adják meg a cselekmény vázát, de az egyéni útkeresések, szerelmek, és kiábrándulások nagy történelmi folyamatok összefüggéseit érzékeltetik. A három Benda-testvér háromféle életútját: az üvegipari szakember, az orvos és az író egyéni fejlődését, néha kalandos sőt tragikus kitérőjét egyre fokozódó izgalommal figyelhetjük, éppúgy mint a sok színnel ábrázolt rokonszenves vagy agresszív női figurák sorsát. Mindez azonban több mint "családtörténet" - Stefan Heym, az ismert német író, a népi demokratikus fejlődés, sőt ezen is túl: az emberi szabadság kérdéseire keres választ - az értelem világánál.
Katrin Holland - ...És újra kezdődik az élet
Zylander asszony, a világhírű, turnézó énekesnő elveszti hangját, és lányával, Edithtel elszegényedve hányódik Európában. Edith nemsokára magára marad, és kilátástalan helyzetében már az öngyilkosságra gondol... ám rájön, hogy az élet harc, és ha vállaljuk a küzdelmet, az élet is vállal minket: újra kinyílik előttünk!
Fantasztikus kalandok és lehetőségek tárulnak fel Edith előtt. Amerika végtelen lehetőségei: Hollywood csalóka és kegyetlen világa és a nagy szerelem Florida idilli környezetében - egy önmagát halálra szánó, bosszúra készülő férfival - az igazival!
Legyőzheti-e a szerelem a bosszú vágyát?
Diadalmaskodhat-e az élet a halál fölött?
Edith már tudja: a szerelemért és a boldogságért küzdeni kell...
Johann Wolfgang Goethe - Faust
Elmélkedésre, titkok megfejtésére szánt mű a Faust, nem a puszta szórakozást vagy a készen tálalt életbölcsességet kereső olvasónak való. Goethe maga is elismerte: sok mindent "beletitkolt" (így mondta szó szerint: "hineingeheimnisst") ebbe az "összemérhetetlen" egészbe, ebbe a hagyományos példák vagy merev műfaji szabályok közé nem kényszeríthető alkotásba. A Faust titkai sokfélék: a természet titkai, az ember titkai, a társadalom titkai. És Goethe személyes titkai. Ezek sem akármilyen titkok persze - ezek is egy világba látó ember titkai. A Faust azonban mégsem titkoknak holmi rejtélyes kultusza, hanem éppen ellenkezőleg: az ember életre-halálra való viadala a titkokkal - az emberé, aki megfejteni hivatott őket. A Faust a megismerés drámája - a világot ésszel, érzékekkel megismerni vágyó emberé. Nem is ölthetett volna hát más alakot, csak ilyen "összemérhetetlent", amelybe beleépül a "világ és az ember története is".
(Európa Könyvkiadó, 1967)
Anna Seghers - Döntés
Részlet a könyvből: "Robert nem hitt a szemének, mikor megpillantotta Richardot a tribünön. Több mint nyolc éve holtnak hitte. Műhelye jókora távolságban volt a gyűlésteremtől és Janausch dörmögött mögötte: - Ugyan hova sietsz? Úgyis korán érkezel. Az, aki Berlinből jött volna, lemondott, nem mindegy neked, hogy most hallod, vagy holnap az újságban olvasod? Az emberek morogtak, mert Robert Lohse kíméletlenül, gyerekesen törekedett, amennyire csak lehet, előrenyomulni a zsúfolt termen át. Egy csekélység elég lett volna, hogy dühbe hozza őket. Mindnyájan kimerültek, és éhesek voltak. Még mindig érződött, mennyire kilúgozta mindnyájukat a háború. Most izgatottak voltak, mert mindig is izgatta őket minden, ami különös, és sejtették, hogy ez a gyűlés valami különöset hoz."
Klaus Mann - Fordulópont
Egy értelmiséginek a története a két világháború között, olyan férfié...aki buzgón, de eredménytelenül próbált csatlakozni valamilyen közösséghez, beilleszkedni egy társadalmi rendbe: mindig kóborolva, pihenést nem ismerve, mindig nyugtalanul, szüntelen keresésben...
Egy németnek a története, aki européer, egy européer, aki világpolgár akart lenni...
Egy individualista története, aki legalább úgy iszonyodik az anarchiától, mint a szabványosítástól...
Egy írónak a története, kinek érdeklődése mindenekelőtt az esztétikai-vallási-erotikus szféra felé fordul, aki azonban a körülmények nyomására politikai felelősségtudattól áthatott, sőt harcos álláspontra jut...
A szerző története ez - a lehető legőszintébben, a lehető legpontosabban kell megírni, a korhoz kötött, a korra jellemző valamennyi vonásával, a maga különleges, nem mindennapi problematikájával együtt
Paul Schallück - Semmiáron
Engelbert Reinekének, egy nyugatnémet városka fiatal matematikatanárának meg kell küzdenie a múlt árnyékával. Apja, aki ugyanabban a gimnáziumban tanított, koncentrációs táborban pusztult el. Akik az öreg tanárt, Semmiáront, a haláltáborba juttatták, most a fiú legszűkebb környezetének tagjai, részben tanártársai. Apja ellenségei most a fiú ellen fordulnak, intrikáikkal, vádaskodásukkal el akarják üldözni a városból a demokratikus érzelmű fiatal tanárt.
Paul Schallück írói tehetsége és igazságkereső szenvedélye erejével mutatja meg, milyen nehéz utat kellett megjárnia Engelbert Reinekének, hogy hű maradhasson apja emlékéhez és önmagához.
Timur Vermes - Nézd, ki van itt
2011. nyara. Berlin közepén egy üres telken, katonai egyenruhában egy ötvenhat esztendős férfi ébredezik: Adolf Hitler. Amit talál: béke, demokrácia, rengeteg külföldi és egy női kancellár... Ebben az új világban a tőle elvárható fanatikus hittel új karrierbe kezd a televízióban.
Timur Vermes káprázatos szatírájának Hitlere nemcsak végtelenül komikus figura, de ijesztően valóságos is. Meghűl az ereinkben a vér, hogy milyen könnyen megtalálja a helyét egy cinikus, gátlástalan világban, ahol a demokrácia hosszú évtizedei után a demagógia, a nézettségi adatok és a like-gombok nyomogatása vezérli a közéleti cselekvést. A könyv a megjelenése óta töretlen sikert arat Németországban, olvasók százezreit bűvölte el, és a világon szinte mindenütt az idei év egyik legjobban várt megjelenéseként beszélnek róla.
Peter Hartling - Visszatérés Casablancába
Mit tegyen az ember, ha SS-Sturmbannführer apja szerint semmire nem jó, gyenge, akarattalan, s mit tegyen, ha valóban semmi kedve nincs harcolni a Harmadik Birodalomért, a Führerért, s mit tegyen, ha később, a háború után sincs kedve kiszakítani a maga részét a gazdasági csoda Németországának földi javaiból, semmi kedve karriert csinálni, csak azért, hogy a felesége kedvében járjon, hogy ne lógjon ki a sorból, hogy olyan legyen, mint a többiek? Hubert Windisch. Härtling regényének hősiesség nélküli hőse például a moziba menekül, fényes filmpalotákba és sötét, büdös külvárosi barlangokba, ahol elfeledkezhet a világról, ahol azonosulhat a filmek hőseivel, valahogy úgy, mint Mándy Iván novelláinak szereplői, a „régi idők mozijának" szerelmesei. Hubert a legtökéletesebben a Casablanca című film hősével, Humphrey Bogart-tal, azaz Rickkel azonosul, először csak megjelenésében - borzalinó kalapot vesz, öves kabátot aztán már lélekben is, és saját háborús élményeit a Casablanca történetébe transzponálja. S mennél jobban összeáll a Hubert-féle Casablanca-történet, annál jobban esik szét ő maga, lesz világ vándora, hontalan csavargó, üzleti ügynök a nagy reményű, tehetséges emberből.
Martin Walser - Hullámverés
Addig mentek fölfelé, amíg a teljes látkép elébük nem tárult. Alkonyi sík, a síkon szikrázó fényfoltok. A Bay hídján lámpafűzérek. Aranyzöld foltokból összerakva San Francisco, mögötte dombvonulat ibolyakék árnyképe. Még azon túl és minden fölött a szemhatárig harsányvörösen lángoló égbolt. Vagyis amire az borul, az a Csendes-óceán. Jaj, Lena, jaj, Sabine, alighanem túl sokáig ültem Sillenbuchban! Ez a látvány szinte szétrobbantja azt, amit befogadóképességnek hívunk." Helmut Halm, ez a nyakkendőjétől és gátlásaitól szabadulni nem tudó német tanár - akit Walser olvasói jól ismernek a Menekülő ló lapjairól - feleségével, Sabinéval, és lányával, Lenával együtt San Franciscóba utazik a Washington University Oakland meghívására. A sosem öntudatosan csillogó, ködös, borús német időjáráshoz szokott tekintet hunyorog a fényben. De aztán szembenéz a nappal, és megpróbálja befogadni az arany fényeket; az óceán ragyogását s a huszonkét éves tanítvány, Fran Webb hajának arany fényeit...
Martin Walser izgalmas és megrendítő történetben írja meg a "tanárembert", az európai ember találkozását a csodálatos Amerikával, a fájdalmakat, drámákat felkavaró és elleplező hullámveréssel.
Erich Maria Remarque - A Diadalív árnyékában
A regény cselekménye 1938-1939-ben játszódik, a második világháború baljósan ellentmondásos légkörében. Az emigránsok áradata Párizs felé indul. Ravic doktor német koncentrációs táborból szökött át. A menekülő orvos sorsában, viszontagságaiban találkozhat az olvasó a fény és árnyék, szerelem és prostitúció, becsület és aljasság, igaz emberség és ocsmány besúgás minden válfajával.
Remarque regénye jó értelemben vett bestseller, a könyvét cselekményesség, életszerű párbeszédek jellemzik, túlfűtött erotikája és itt-ott hatásvadászó izgalomkeresése ellenére ezt azzal éri el, hogy minden sorából kiérzik a kisemberek iránti őszinte rokonszenv s az elnyomók elleni gyűlölet.
Remarque legjobb regényeit következetes antimilitarista és antifasiszta állásfoglalás, cselekményesség, életszerű párbeszédek és figurák jellemzik, későbbi művei (Az égnek nincsenek kegyeltjei; Lisszaboni éj; Árnyékok a paradicsomban stb.) azonban nem haladják meg a szórakoztató irodalom színvonalát.
Franz Mehring - Tanulmányok a német történelemről
Franz Mehring, a német munkásmozgalom kiemelkedő alakja, a marxista történelemfelfogás kiváló képviselői és terjesztői közé tartozik. Számos történeti művet
alkotott. Sokat foglalkozott Németország történetével, és jelentős munkát végzett ennek marxista értelmezése terén.
Kiadványunk a német történelemről írott műveiből, cikkeiből közli a legjelentősebbeket, legjellemzőbbeket azzal a céllal, hogy az olvasó képet kapjon a német történelem menetéről a 16. századtól a 19. század végéig, s megismerje azt
is, mint formálódott ki a német munkásosztály történelmi tudata a századfordulón.
Kollekciók
- Angol nyelvű könyvek 120732
- Egyéb idegennyelvű könyvek 13169
- Ezotéria 13590
- Fantasy 32728
- Felnőtt 18+ 12698
- Gyermek 23632
- Humor 13611
- Ifjúsági 37331
- Kortárs 47860
- Krimi 15847
- Kultúrtörténet, elemzések/tanulmányok 16436
- Képregény 21619
- Novellák 13231
- Romantikus 50802
- Sci-fi 14761
- Szórakoztató irodalom 45458
- Tudomány és Természet 28716
- Történelem 16339
- Vallás, mitológia 19783
- Életrajzok, visszaemlékezések 16801