Ajax-loader

'biológia' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Konrad Lorenz - Salamon ​király gyűrűje
"...ezeket ​az állathistóriákat bizony haragomban írtam le. Hogy mire haragudtam? Arra a rengeteg hihetetlenül rossz, csupa hazugság állattörténetre, amilyeneket manapság kínálgatnak minden könyvkereskedésben: arra a rengeteg firkászra, aki azt állítja, hogy állatokról mesél, noha nem is ismeri őket. Aki arról ír, hogy a méh kitátja a száját és ordít, vagy hogy a csukák harc közben torkon ragadják egymást - az bebizonyította, hogy halvány sejtelme sincs arról, milyen is az az állat, amelyet - mint állítja - tapasztalatból és szeretetből ábrázol... El sem tudjuk képzelni, hogy az efféle felelőtlenül megírt állathistóriák mennyi téveszmét terjeszthetnek az eleven érdeklődő ifjúság körében."

Dr. Czeizel Endre - Genetika ​és társadalom
A ​tudományokat sokáig a teológia szolgálólányának tekintették. A tudományok és művelőik később azután a társadalom önkéntes szolgálatára vállalkoztak, s ez mindannyiunk hasznára vált. A genetika és a társadalom viszonya a múltban azonban nem bizonyult szerencsésnek. Úgy tetszik, a genetika mint "szolgáló" túl kívánatos és túl fiatal volt. Emiatt már korán túl sokat vártak tőle. S amikor erre képtelennek bizonyult, megerőszakolták (eugenika), majd kiközösítették (Liszenko), s végül olyasmivel rágalmazták, amit valójában soha nem állított (a tehetség egyenlőtlenségének a társadalmi egyenlőség fogalmával való szembeállítása, a teljes genetikai determinizmus stb). A humángenetika társadalmi értelmezésében és alkalmazásában történt visszaélések, sajnálatos túlzások, feledhető mulasztások tudományunkat sokak szemében gyanússá, vesélyessé tették. S most, amikor a genetika "szolgálatait" már megbecsülés övezi, talán érdemes e viszony korábbi megromlásának okait, eredetét egy kicsit jobba szemügyre venni. Már csak azért is, nehogy még egyszer előfordulhassanak ilyen félreértések. Hiszen a genetika és a társadalom kapcsolatának még nagy jövője van - beteljesedés reményével és az újabb csalódások veszélyével. Hiszek abban, hogy társadalmunk elérte azt a fejlődési fokot, amikor objektív tényekről tárgyilagosan, félreértések és félremagyarázások nélkül, a humanitárius célok megvalósíthatóságának hitében lehet írni, beszélni, vitatkozni, és végül közös nevezőre jutni. Csakis az "az írástudók" kollektív felelősségvállalása jelenthet biztosítékot ahhoz, hogy a tudományunk további fejlődése és eredéményeinek társadalmi hasznosítása során a humanizmus legmesszebbmenőkig érvényesüljön. S mindehhez nem feltétlenül szükséges a humángenetik a részletes, mélyebb ismerete. Helyes problémafelvetés mellett a döntéshez a szocialista humanizmus általános elveinek érvényesítése szükséges és elégséges. S éppen ezt kívánja elősegíteni ez a kis kötet. Mindezt részint önigazolásképpen írtam le. Egyik kiváló genetikus ismerősöm ilyen irányú késztetéseimet látva, némileg csalódottan fejezte ki véleményét: "Azt hittem, sokkal okosabb vagy annál, hogy ilyen >> kényes << kérdések felvetésével tedd magad lehetetlenné. ". Magam azonban biztosan tudom , hogy az öröklődéssel kapcsolatos ismeretek minél szélesebb körű alkalmazására szükség van, és ez csakis megfelelő társadalmi tudatosság mellett oldható meg. Hiszek abban, hogy ma már e"kényes" kérdések is megvitathatók "a hozzáértő dolgozó nép okos gyülekezetében".

Peter Wohlleben - A ​fák titkos élete
Az ​erdő a csönd, az érintetlen természet, a mese és a titkok birodalma. Egy hely, ahol bármi megtörténhet. Peter Wohlleben, a neves német erdész a fák titkos életébe enged betekintést, és meglepő dolgokat tár fel. Mert az erdőben ámulatba ejtő dolgok történnek: a fák beszélgetnek egymással. Nemcsak utódaikról gondoskodnak odaadóan, de idős és beteg szomszédaikat is ápolják. A fák éreznek és emlékeznek. Hihetetlen? Pedig igaz! Peter Wohlleben fényt visz az erdő sűrűjébe, és bepillantást enged egy titokzatos világba. A fák eddig nem is sejtett képességeiről írott lebilincselő tudományos esszéiben a legújabb felfedezéseket éppúgy figyelembe veszi, mint saját tapasztalatait és érzéseit. És az olvasó nem győz álmélkodni a természet csodáin. "Tanulságos, mély empátiával megírt könyv, amely lehetővé teszi számunkra, hogy új szemszögből lássuk az erdőt. Peter Wohlleben könyve az erdőhöz intézett szerelmi vallomás." -Literatur Spiegel Peter Wohlleben (1964) már kisgyermekként természetvédő akart lenni. Erdőgazdálkodást tanult, és több mint húsz éven át a tartományi erdőfelügyelőség alkalmazottjaként dolgozott. Hogy ökológiai elképzeléseit a gyakorlatba is átültesse, felmondott, és napjainkban az Eifel-hegységben vezet egy környezetbarát erdőgazdaságot, ahol az őserdők visszaállításán munkálkodik. Számos tévéműsor vendége, előadásokat tart és gyakorlatokat vezet; több erdővel és a természetvédelemmel foglalkozó mű szerzője. Magyarul ez az első könyve.

Boruzs János - Jacsmenik Erika - Tudod-e, ​hogy...
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jámbor Gyuláné - Vízvári Albertné - Természetismeret ​6. osztály
Természetismeret ​tankönyv színes illusztrációkkal az általános iskola hatodik osztálya számára.

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​10.
A ​szerző biológia-tankönyvei Magyarországon 25 év óta ismertek és kedveltek. E tankönyvek tananyaga a szaktanárok szakmai és módszertani kultúrájára épül. Nagy értékük a pontos, didaktikailag kimunkált szövegalkotás, a jól meghatározott fogalomrendszer. A tankönyvek az ismeretanyagot tematikus egységek szerint tárgyalják. Az egyes fejezeteken belül – a tanórai egységeknek is megfelelő részek után – az értékes szakmai módszertani kultúrát meghagyva – az új érettségi közép- és emelt szintű követelményrendszerének megjelenítése, illetve a kiegészített tárgymutatón belül a megtanulandó fogalmak összegyűjtése. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a tantervi követelményeknek, és egyben megőrzi az előző kiadások értékeit.

Gömöry András - Dr. Müller Erzsébet - Szerényi Gábor - Biológia ​III. A gimnáziumok 12. évfolyama számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Berend Mihály - Szerényi Gábor - Gömöry András - Biológia ​IV.
Az ​önfenntartás és az önszabályozás szervezetszintű tananyaga elsősorban az emberrel foglalkozik, de az állatvilággal kapcsolatos információkat is tartalmazza. Az etológia a magatartásgenetikával, a magatartás belső, endogén tényezőivel is foglalkozik.

Berend Mihály - Szerényi Gábor - Biológia ​II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Berend Mihály - Szerényi Gábor - Biológia ​I.
Ez ​a négykötetes tankönyvcsalád a biológiával komolyabban foglalkozóknak, érettségire, felvételire felkészülőknek készült, Bőséges ismeretanyaga és a kapcsolódó feladatgyűjtemény lehetővé teszi az eredményes felkészülést a tanulmányi versenyekre, érettségire, felvételire. Azokban az iskolákban, ahol a kerettantervi óraszámoknak megfelelően csak 3 évig tanulnak biológiát, az első és második kötet (természetesen megfelelően szelektált) anyagrészei együtt képezik a 10. évfolyam anyagát. A növénytani anyag egymás után következik, nem tagolódik szét, nem keveredik az állattani vagy embertani ismeretekkel. A növényszervezettan az evolúciós megjelenés sorrendjében, a rendszertani anyagban kapott helyet. A növényélettanban különleges hangsúlyt kaptak a csak növényekre jellemző életműködések.

Berend Mihály - Gömöry András - Kiss János - Müllner Erzsébet - Tóth Géza - Biológia ​III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bolla Marianna - Andrássy Péter - Biológia
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​III.
Lénárd ​Gábor biológia-tankonysorozatának harmadik kötete - a sorozat többi tankönyvéhez hasonlóan - a gimnáziumokban kedvelt tankönyv. Az új kiadás tartalmazza a korábban külön kötetben megjelenő színes Biológiai album képanyagát. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a kerettantervi követelményeknek.

2133382_5
elérhető
66

Giulia Enders - Bélügyek
Miért ​pont a belek? A bélrendszer közel 8 méter hosszával a legnagyobb szervünk, mégis kínos beszélnünk róla. Kakilás, hányás, hasmenés fúj, gusztustalan! Pedig ha meggondoljuk, hogy immunrendszerünk 80 %-ban a beleink állapotától függ, akkor ez nem kis dolog. Egyre nyilvánvalóbb tudományos adatok igazolják , hogy a túlsúly, a depresszió, a különféle allergiák és számos komoly betegség mind-mind összefüggenek beleink állapotával. Ha tehát egészségesek akarunk maradni, törődnünk kell az emésztésünkkel. Giulia Enders fiatal német kutatóorvos könnyed hangvételű könyvében közérthetően és szellemesen kalauzol el a belek világába. Számos praktikus tanáccsal is szolgál, hogy a sokak életét megkeserítő kisebb-nagyobb emésztési gondoknak végre búcsút lehessen inteni. "Ez a kislányos külsejű, csinos diáklány nem csupán tabukat dönt, de az emberi test csodáiról is mesél." Frankfurter Allgemeine Zeitung "Enders bebizonyítja, hogy a tudomány is lehet szórakoztató. Könyve lebilincselő olvasmány." Fit For Run

Dr. Perendy Mária - Biológiai ​vizsgálatok
"A ​jónevű szerző ismert és igen közkedvelt Biológiai Gyakorlatok kézikönyve c. munkájának középiskolások számára készült, felújított, színes mellékletekkel bővített kiadása. Továbbra is megtalálható a feladatokkal párhuzamosan a megoldás, de újdonság a gyakorlatok kétórás foglalkozásokon elvégezhető egységekbe való csoportosítása. Jó felkészítő könyv!

Img_0029
Biológiai ​fogalomtár Ismeretlen szerző
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Biológiai ​fogalomtár
Ez ​a FOGALOMTÁR a forgalomban lévő általános iskolai biológiai tankönyvek és munkafüzetek alapján került összeállításra. A tanítás, a tanulás során gyakran előfordul, hogy egy-egy, sokszor közismertnek tartott fogalom pontos értelmezésére nincs idő. Ennek megfelelően a tankönyvben használt fogalmak rövid, általános iskolás szinten megadott értelmezése mellett ahol szükséges, rövid magyarázat is található. A magyarázatok nemcsak a tanulást segítik, hanem az ismeretanyag osztályonkénti összefoglalását is adják. A függelékben a tanult növény- és állatfajok rendszertani helyzete és az élőhelyre vonatkozó adatai is megtalálhatók.

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Németh Endre - Biológiai ​kézikönyv
A ​szerző több évtizedes tanári gyakorlatát, a biológia oktatását és tanítását segítő, országosan használt (a MOZAIK Oktatási Stúdió által kiadott) korábbi segédkönyveinek tapasztalatait ötvözte ebben a kézikönyvben. Korrekt szakmai ismereteket közöl tömör fogalmazásban, áttekinthető és didaktikai tagolódást jól követő szövegtükörrel. A választékos ábraanyaggal együtt nemcsak a megértést és a rögzítést, de a lényegkiemelést, a vizuális gondolkodást és szemléletet is fejleszti. Az egyes fejezetekben említett egészségügyi, kórélettani információk egyaránt segítik az egészséges életmódra és a családi életre nevelést. A kiadvány tartalmilag átfedi a jelenleg középfokú iskolákban tanítandó biológiai ismeretanyagot, s ebből következik a megcélzott könyvhasználók széles rétege is. Használhatják a biológia tanuláshoz, felvételi vizsgákra készüléshez diákok, tanórai felkészüléshez pedig a tanárjelöltek és gyakorló tanárok. A természet iránt érdeklődők, az általános biológiai műveltséget megszerezni vágyók részére, valamint ismereteiket felfrissíteni szándékozó olvasók számára is hasznos kézikönyv lehet.

Oláh Zsuzsa - Biológia ​10.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Pethő Menyhért - Mezőgazdasági ​növények élettana
A ​viszonylag bőséges külföldi és szegényes hazai növényélettani tankönyvek, kézikönyvek mellett alig találkozunk a szántóföldi növénytermesztés és kertészet elméleti megalapozását szolgáló növényélettani munkákkal. Ezt a hiányt pótolta a jelen munka 1984-es kiadása. A három évtizedes egyetemi oktatói tapasztalatokkal kialakított tematika hangsúlyozottan foglalkozott a termesztett növények szervesanyag-termelésének növényélettani alapjaival. Az új tudományos eredmények alapján átdolgozott mű hangsúlyos része az anyagcsere-élettan, a bioreguláció, a stresszfiziológia, valamint a termésképzés élettana. A kézikönyv hasznos segítséget nyújt a növényélettan hazai felsőoktatásában, ugyanúgy hasznosíthatják a korábban végzett szakemberek is.

David Attenborough - Az ​élő bolygó
Bolygónkon ​nincs olyan hely, ahol ne lenne élet. Éghajlatának szélsőséges és élőhelyeinek szinte végtelen változatossága mindenütt otthont nyújt a növényeknek, az állatoknak és az embernek. Igaz, vannak dúsan termő területek, ahol élőlények tömegei élnek, másutt kevés képviselőjük éppen csak életben marad. Az egyes fajok, de sokszor egész életközösségek is képesek úgy alkalmazkodni környezetükhöz, hogy a lehető legjobban kiaknázhassák a jégtakaró vagy a tundra, az erdő vagy a síkság, a sivatag vagy az óceán, de még a tűzhányó adta feltételeket is. Alkalmazkodásuk néha egészen rendkívüli: vannak halak, amelyek járnak, vagy a szárazföldön, levelekre rakják le ikráikat: kígyók, amelyek repülnek, és madarak, amelyek nem tudnak repülni, de úgy legelésznek, mint az őz; és vannak medvék, melyeknek szőr nő a talpukon. David Attenborough televíziós sorozata nyomán készült könyvében az Élő bolygóban, a kutató szemével, fáradhatatlan kíváncsiságával és ragályos lelkesedésével világítja meg a különböző életközösségek bonyolult életét, a Himalája magányos csúcsától kezdve a világon legújabban kialakult élőhelyig, a nagyvárosokig, ahol élőlények csak a közelmúltban vetették meg lábukat. Mire a könyv végére érünk, nehéz megmondani, mi a csodálatosabb - az az ötletesség, amellyel a fajok sikeresen biztosítják megélhetésüket, vagy az egymással és a bolygónk nyújtotta élőhelyekkel való kölcsönös függésük bonyolultsága. Pompás fényképek gazdag gyűjteményével illusztrálja a Föld felszínének és lakóinak legfontosabb sajátosságait, hasonlóan az evolúció történetéhez, amelyet a szerző előző könyvében, az _Élet a Földön_ című kötetben mesélt el.

Edward O. Wilson - William H. Bossert - Bevezetés ​a populációbiológiába
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jane Goodall - A ​remény magvai
Jane ​Goodall gyermekkora óta különleges viszonyt ápol a növényekkel, élete során pedig a grönlandi tundráktól a Namib-sivatagon át a kongói esőerdőkig számtalan érintetlen vadonban járt. Biológusként tudja, hogy a növények jelentik a földi élet alapját. Ezért szól a baljós jelenségekről, így a természeti erőforrások gátlástalan kifosztásáról, a biokalózkodásról és a mértéktelen erdőirtásról is. Bár a helyzet komor, Goodall szerint reményt adhat, ha minél több ember ráébred: ő maga is tehet valamit a változásért. A remény magvai azok, akik harcolnak az esőerdők pusztítása ellen, vagy a régi kultúrfajták megőrzéséért. És minél többen válnak a remény magvaivá, Goodall könyve annál inkább betölti küldetését.

Arthur Windelband - Emberősök, ​ősemberek
A ​majom rokonság Az emberszabású majmok és az ember testfelépítése A törzsfejlődés tényezői A főemlősök bölcsőjénél Az utolsó közös ősünk Függeszkedve mászni vagy felegyenesedve járni? Australopithecusok Előemberek Ősemberek Kőkorszaki mai emberek

Ny. P. Dubinyin - A ​genetika regénye
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Navin Sullivan - A ​gének üzenete
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Asztalos Gyuláné - Dr. Franyó István - Az ​ember teste és egészsége
A ​Biotéka sorozat tankönyvei és oktatási segédletei a biológia-egészségtan oktatásához készültek a 7-10. évfolyam számára. A színes megjelenésű tankönyvek tartalma illeszkedik a kerettantervhez. A tananyag feldolgozása során minden évfolyamon nagy hangsúlyt kap az egészségnevelés, valamint a természet- és környezetvédő magatartás kialakítása. A(z) Az ember teste és egészsége. Biológia 13-14 éveseknek (Könyv) szerzője Asztalos Gyuláné, dr. Franyó István.

Dr. Seregély György - Fogamzásgátlás
A ​gyermek a nő élethivatásának beteljesülése, és szervesen hozzátartozik a házasélet boldogságához. Az utódok nemzése, világrahozatala és felnevelése mindig az egyik legnemesebb emberi tevékenység volt, és beláthatatlan időkig az is marad. Korunkban ezek az alapigazságok mindössze annyiban módosultak, hogy ma már számos olyan korszerű lehetőség birtokában vagyunk, amellyel a gyermekáldás bekövetkezését - a szexuális élet teljes zavartalansága mellett - szabályozhatjuk, tehát kiküszöbölhetjük annak véletlenszerű, elemi erőként ható jellegét. Minden ivarérett, egészséges nő és férfi szembetalálkozik életének valamely szakaszában a születésszabályozás problémájával, akár annak pozitív (a gyermek vállalása), akár negatív (születéskorlátozás) értelmében. Ez utóbbinak a tudatos megvalósítása nem képzelhető el másként, mint a rendelkezésre álló védekező eljárások pontos ismeretének és helyes használatának elsajátításával. Az emberi szaporodás mérséklésére irányuló szándék a történelem minden ismert időszakában fellelhető. Megoldására a társadalmi és tudományos fejlődés egyes szakaszaiban a különféle földrajzi, demográfiai, szociális, vallási, erkölcsi, egészségügyi és egyéni tényezők hatása alatt más-más módszereket alkalmaztak. A születésszám befolyásolására használatos módszerek az idők folyamán egyre tökéletesedtek, jelenünkben pedig ugrásszerű fejlődést mutatnak. Nem utópia többé, hogy a nők tabletták bevételével szabályozhatják utódaik számát, és az sem túlzó állítás, hogy a közeljövő kutatásai a napjainkban legmodernebb preventív eljárásoknál is tökéletesebb módszerekkel fogják gazdagítani az emberiséget.

Dr. Franyó István - Biológiai ​alapismereti tesztek I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Forrai György - Miért ​lesték meg Zsuzsánnát a vének?
Kultikus ​gyógymódok, legendák - mai szemmel. Ez a kis kötet olyan építmény, amelynek építőanyaga a Biblia és más kultúrtörténeti források, s kötőanyaga a biológia. A fölhasznált bibliai fordítások különböző helyekről származnak, néha az eredeti szöveg szolgált alapul egy-egy téma kifejtéséhez. S nem kíván egyik fejezet sem tudományos mű képében tetszelegni, csupán néhány gondolatot közreadni arról, hogy a régmúlt időkben élt ember örökérvényű igazságoknak és soha igaz nem volt mítoszoknak hódolt. És arról, hogy ez ma sincs másképp.

Dr. Lénárd Gábor - Biológia ​12.
A ​szerző biológia-tankönyvei Magyarországon 25 év óta ismertek és kedveltek. E tankönyvek tananyaga a szaktanárok szakmai és módszertani kultúrájára épül. Nagy értékük a pontos, didaktikailag kimunkált szövegalkotás, a jól meghatározott fogalomrendszer. A tankönyvek az ismeretanyagot tematikus egységek szerint tárgyalják. Az egyes fejezeteken belül - a tanórai egységeknek is megfelelő részek után - az értékes szakmai módszertani kultúrát meghagyva - az új érettségi közép- és emelt szintű követelményrendszerének megjelenítése, illetve a kiegészített tárgymutatón belül a megtanulandó fogalmak összegyűjtése. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a tantervi követelményeknek, és egyben megőrzi az előző kiadások értékeit.

Ungvári Imre - Biológia, ​egészségtan 9.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók