'középiskolai tankönyv' címkével ellátott könyvek a rukkolán
Kosztolányi József - Kovács István - Pintér Klára - Urbán János - Vincze István - Sokszínű Matematika 10
Az elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.
Ismeretlen szerző - Irodalmi szöveggyűjtemény III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Pethőné Nagy Csilla - Irodalom 11. Tankönyv
A tárgyi tudás megszerzése mellett a képesség-, készség- és kompetenciafejlesztést tekinti elsőrangú feladatának. A tananyag-kiválasztás és elrendezés, az alkalmazott didaktikai és módszertani elvek a kétszintű érettségire készítik fel a tanulót.
Tóth Julianna - Ruff János - 15 próbaérettségi matematikából
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Mohácsy Károly - Irodalom I.
Külső formájában megváltozott s az újabb követelményekhez igazított tankönyvünk a középiskolák 9. évfolyama számára készült. Az irodalom elméletébe és történeti múltjába szeretnénk segítségével bevezetni az ifjú olvasóinkat.
Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Feladatgyűjtemény az új történelem érettségihez - 12. évfolyam - Írásbeli
E kötet a 12. évfolyamos tananyaghoz ad több mint 300 feladatot: tartalmukban, megfogalmazásukban és értékelésükben is olyanokat, amilyenek az érettségi vizsgán lesznek majd. A feladatgyűjtemény szerzői aktívan részt vettek az új történelem érettségi koncepciójának megtervezésében, a vizsgakövetelmények és a feladattípusok kidolgozásában, a próbaérettségik lebonyolításában és értékelésében. Mivel az új érettségin főnként a tudás alkalmazásáról, a történelmi látásmódról, az elemzőkészségről kell számot adni, kötetünk feladatai is ezek gyakorlására adnak módot, sok-sok forrással, ábrával, térképpel, képpel, grafikonnal, statisztikai táblázattal. Az Oktatási Minisztérium által jóváhagyott részletes érettségi vizsgakövetelmények témaköreinek mindegyikéhez közép- és emelt szinten egyaránt vannak rövid választ igénylő tesztfeladatok és elemző, problémamegoldó esszéfeladatok.
Oláh Zsuzsa - Biológia 10.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Halász Tibor - dr. Jurisits József - Szűcs József - Fizika 11. - Rezgések és hullámok - Modern fizika
A tankönyv jellemzői:
‒ Az egyes tanórákon feldolgozható egységek a téma lehetőségeihez mérten a tanulók meglévő gyakorlati ismereteiből indulnak ki, kísérletekre, mérésekre alapozva vizsgálják a jelenségeket, tulajdonságokat. Ezekre építve tudatos, gyakran viszszatérő, gondolati ritmust képező lépéseken keresztül, fokozatosan bővítve alkothatók meg a fogalmak és törvények, előbb kvalitatív, majd ha lehetőség van rá, kvantitatív formában.
‒ A leckéket követő Megjegyzések részben a fogalmak megértését, tartalmi elmélyítését segítő magyarázatok találhatók.
‒ A Gondolkodtató kérdések, Feladatok és Érdekességek a logikus gondolkodást, az elméleti tudás gyakorlati alkalmazását segítik, valamint fizikatörténeti érdekességekre, a fizika társadalmi és technikai hatására, jelentőségére hívják fel a figyelmet.
‒ Az egyéni gyakorlást segíti, hogy a tankönyv végén megtalálhatók a leckékhez kapcsolódó, tanórán vagy házi feladatként használható feladatok eredményei, illetve megoldásai.
‒ A tankönyv színes és szemléletes képanyaga (hangulati rajzok, fotók, ábrák, vázlatok, grafikonok, táblázatok) a tanulói tevékenységekhez is alapanyagot nyújt, jól kiegészíti a szöveget, szemléletessé teszi és segít értelmezni a legfontosabb gondolatokat.
Bora Gyula - Nemerkényi Antal - Magyarország földrajza a középiskolák számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Bernek Ágnes - Nemerkényi Antal - Sárfalvi Béla - Bora Gyula - Társadalomföldrajz a szakközépiskolák számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kosztolányi József - Kovács István - Pintér Klára - Urbán János - Vincze István - Sokszínű Matematika 11
Az elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.
Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia 9. - Munkafüzet
Az MS-2616U tankönyvhöz készült munkafüzet.
Jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése.
Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Megoldókulcs a történelem érettségi feladatgyűjtemény 11. évfolyamos kötetéhez
Ez a kiadvány a Feladatgyűjtemény az új történelem érettségihez. Írásbeli, 11. évfolyam című könyv feladatainak a megoldásait tartalmazza. A megoldókulcs olyan, mint az új érettségihez használatos javítókulcsok. A tesztfeladatoknál tömör válaszokra törekedtünk, gyakran csak a kulcsszavakat adtuk meg. Az esszéfeladatok megoldását válaszelemekre bontottuk, és elemenként jeleztük a szükséges kompetenciákat is.
Kissné Figeczky Zsuzsanna - Híres regények dióhéjban
A kötet készítői főleg a középiskolásoknak kívánnak segítséget nyújtani. A világirodalom és a magyar irodalom legkiemelkedőbb regényeit olvashatják az érdeklődők dióhéjban.
Dégen Csaba - Simon Péter - Elblinger Ferenc - Fizika 11.
A tankönyv célja a fizika tantárgy érdekessé és érthetővé tétele, valamint a fizika és mindennapjaink kapcsolatának bemutatása. A könyv szép kivitelű, gazdagon illusztrált. Tudományos érdekességeket, naprakész információkat is tartalmaz. A Fizika 11. tankönyvben számos olyan tartalmi és formai újdonság van, ami (jelenleg) egyetlen más fizikakönyvben sem található meg. A fejezeteket oldalpár nyitja: baloldalon a fejezet egy kísérletének videó-képkockái láthatók, jobboldalon a fejezet témájának rövid ismertetése szerepel.
Minden lecke új oldalon kezdődik két nyitóképpel és egy nyitó kérdéssel, valamint egy mindennapi jelenségről szóló rövid szöveggel és kérdéssel. A leckéket alcímek tagolják, segítve a tananyag követését, a szövegben való tájékozódást. A leckékben szereplő tartalmi elemek: kísérletek leírása tapasztalattal és következtetéssel, kidolgozott feladat(ok), olvasmány(ok), kérdések és feladatok. A fejezetek végén rajzos összefoglalás található. A könyv végén a feladatok végeredményeit közöljük. A könyvet tárgymutató zárja.
Z. Orbán Erzsébet - Atomok, ionok, molekulák
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Jámbor Gyuláné - Csókási Andrásné - Fehér Andrea - Horváth Andrásné - Kissné Gera Ágnes - Biológia 8. osztály
Biológia 8. - Az ember szervezete és egészsége tankönyv
Kerettantervi tankönyv az általános iskola nyolcadik osztályos tanulói számára.
Sipos Péter - Jóvérné Szirtes Ágota - A világ eseményei a II. világháború után
___ Semmit nem lehet megérteni abból, ami Magyarországon a legutóbbi évtizedekben történt, ha figyelmen kívül hagyjuk, mi zajlott le egyidejűleg a nagyvilágban. Ezért vázoljuk a legfontosabb nemzetközi folyamatokat a második világháború befejeződésétől szinte napjainkig.
___ A történeti anyagot négy fő korszakra tagoltuk, a jelentősnek ítélt eseményeket szinte napjainkig külön kronológiában csoportosítottuk. Tekintettel arra, hogy a szöveges tárgyalás csak 1985-ig követi az eseményeket, ezért a következő évek eseménytára részletezőbb jellegű.
___ Az időbeli határként megjelölt évek persze nem merev válaszfalakat képeznek, hanem inkább az új tendenciák megjelenését érzékeltetik. A tények és az alapvető összefüggések bemutatására törekedtünk, tudatában annak, hogy szó férhet minden értékeléshez és újraértékeléshez, s egyetlen szálat sem lehet "elvarrni", lezárni a véglegesség igényével.
Dr. Mohácsy Károly - Színes irodalom 11.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Szöveggyűjtemény az 1945 utáni magyar történelem tanulásához
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Madocsai László - Irodalom szöveggyűjtemény - középiskola 9.
Madocsai László megújult tankönyvsorozatának tagját tartja kezében az olvasó. A megújulás célja, hogy az eltérő képzési rendszerű négyosztályos középiskolák különböző érdeklődésű diákjai azonos taneszközből készülhessenek fel az egységes érettségire és felvételire is. E célunk érdekében nem csupán a tankönyv külsejét változtattuk meg, hanem a kerettanterv szerinti tananyag-beosztást is követtük az egyes évfolyamokon. Azt a tananyagot, amelynek ismerete a tanterv szerint a továbbhaladásához feltétlenül szükséges, színes mezőben jelenítjük meg. Ugyanígy színessel emeltük ki a tantervben megjelölt kulcsfogalmakat is. Az ezekhez a leckékhez kapcsolódó, illetve a tankönyvben kiemelten elemzett műveket ugyancsak színes mezőben olvashatjuk a szöveggyűjteményben is.
A tankönyv és szöveggyűjtemény teljessége lehetőséget nyújt a tanároknak a differenciált oktatásra, diákok számára pedig biztosítja, hogy érettségire, felvételire készülvén megszokott tankönyvükből bővíthessék - akár visszamenőleg is - ismereteiket.
Reméljük, a kínálat sokakat olvasásra csábít a kötelezőkön túl is.
Dörömbözi János - A filozófia alapjai
A szokványos szerkezetű filozófiatörténeti összefoglalóktól eltérően ez a mű nem időrendben mutatja be a bölcselet nagyjait, hanem tárgykörök szerint ismerteti a tudomány legfontosabb diszciplínáit. A filozófia fogalmának meghatározása után a metafizika, az ismeretelmélet, a logika, a társadalomfilozófia, az etika, és az esztétika tudományágait tárgyalja, s ezeken belül történeti rendben vázolja fel a gondolkodás letéteményeseinek elméletét. Nyitottság és elfogulatlanság teszi vonzóvá a filozófus munkáját, s az, hogy miközben megmagyarázza a tudomány alapfogalmait, ő maga nem tudományos szakzsargonban, hanem érthető és világos nyelven fejezi ki magát. A könyv nemcsak műveltséget közvetít, hanem elmélyült, módszeres gondolkodásra is szoktat.
Medgyes Sándorné - Fizika középiskola 10. évfolyam
Ez a könyv a fizika alapvető ismereteit foglalja össze azok számára, akik korábban alapfokon már tanultak fizikát. Ennek megfelelően felidézi, bővíti, megerősíti, és sok esetben új oldalról is bemutatja a fénytan, az elektromosság és a modern fizika alapozó jellegű ismereteit. Az előző, 9. osztályosoknak szóló kötetben a mechanika és a hőtan témaköreit dolgoztuk fel. Részletesebben tárgyaljuk azokat a témákat, amelyek nem szerepelnek az általános iskolai tananyagban. Ahol csak lehet, gyakorlati tapasztalatokhoz, technikai alkalmazásokhoz kapcsolva idézzük fel a tanultakat, segítve ezzel is a megértést, és ráirányítva a figyelmet arra, hogy a fizika jelenségei, törvényei mennyire átszövik környezetünket, életünket, mindennapi tevékenységünket. Mindezeket egységes szemléletmódban, az SI-mértékegységeket alkalmazva tárgyaljuk.
Hajnal Imre - Számadó László - Békéssy Szilvia - Matematika 9. a gimnáziumok számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Bartha Gábor - Bogdán Zoltán - Csúri József - Duró Lajosné - Gyapjas Ferenc - Kántor Sándorné - Pintér Lajosné - Matematika feladatgyűjtemény I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Mohácsy Károly - Vasy Géza - Kiegészítő füzet az irodalom tankönyvhöz IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Mohácsy Károly - Kiegészítő füzet az irodalom tankönyvhöz III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Mohácsy Károly - Vasy Géza - Irodalom IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
J. Ouwehand - A. Drost - Automatika I-II.
A középfokú szakoktatás nagy szerkezeti és tartalmi reformjának kezdetén, 1992-ben készült el e magyar nyelvű kiadás alapját képező holland szakmai tankönyv. A gépgyártástan korszerűsítése során kialakított szakkönyv hazai adaptációja hasonló helyzetben találja a magyar szakoktatást is: a 90-es évek közepén átalakulóban van szakmarendszerünk, új követelmények fogalmazódtak meg, s a központi, tantárgyi programok is új tartalmi-módszertani kereteket jelentenek.
A piacgazdaság kialakulása és a folyamatos technológiai fejlődés a gépipari szakmákkal szemben szintén újabb és újabb követelményt támaszt, amelyeket a pedagógiai dokumentumok korszerűsítése éppen a helyi szakmai programok színes választékának bővítésével szolgálja. E folyamatban a szakmai tankönyvvel szemben is érvényesül az az elvárás, hogy kellően korszerű, s ezzel egy időben a differenciált igényeknek is eleget tévő rugalmas, tematikus kereteket kínálva adjon megfelelő szakmai lehetőséget diáknak és tanárnak egyaránt a tanítási-tanulási folyamat szervezése során. E korszerű holland tankönyv éppen a kiforrott szakmaiságban, s ugyanakkor a szerkezeti tagolásában kínál olyan tematikát, amelyet a különböző szakmai programok képesek rugalmasan alkalmazni.
Ismeretlen szerző - Irodalmi szöveggyűjtemény IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Walter Mária - Történelem II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kosztolányi József - Kovács István - Pintér Klára - Urbán János - Vincze István - Sokszínű Matematika 9
Az elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.
Kollekciók
- Angol nyelvű könyvek 95398
- Ezotéria 10646
- Fantasy 26284
- Felnőtt 18+ 9626
- Gyermek 21879
- Humor 10006
- Ifjúsági 32766
- Kortárs 35872
- Krimi 13279
- Kultúrtörténet, elemzések/tanulmányok 13251
- Képregény 15207
- Novellák 11213
- Romantikus 39149
- Sci-fi 12172
- Szórakoztató irodalom 35859
- Tudomány és Természet 22929
- Történelem 14085
- Vallás, mitológia 16355
- Versek 10244
- Életrajzok, visszaemlékezések 14352