Ajax-loader

'középiskolai tankönyv' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Kosztolányi József - Kovács István - Pintér Klára - Urbán János - Vincze István - Sokszínű ​Matematika 10
Az ​elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.

Covers_174480
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Irodalmi ​szöveggyűjtemény III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Pethőné Nagy Csilla - Irodalom ​11. Tankönyv
A ​tárgyi tudás megszerzése mellett a képesség-, készség- és kompetenciafejlesztést tekinti elsőrangú feladatának. A tananyag-kiválasztás és elrendezés, az alkalmazott didaktikai és módszertani elvek a kétszintű érettségire készítik fel a tanulót.

Tóth Julianna - Ruff János - 15 ​próbaérettségi matematikából
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Mohácsy Károly - Irodalom ​I.
Külső ​formájában megváltozott s az újabb követelményekhez igazított tankönyvünk a középiskolák 9. évfolyama számára készült. Az irodalom elméletébe és történeti múltjába szeretnénk segítségével bevezetni az ifjú olvasóinkat.

Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Feladatgyűjtemény ​az új történelem érettségihez 11. évfolyam (írásbeli)
A ​2005-ben bevezetésre kerülő új érettségi vizsgán a tények, adatok ismerete továbbra is fontos szerepet kap, de a vizsgázónak elsősorban tudása alkalmazásáról, történelmi látásmódjáról, elemzőkészségéről kell írásban és szóban számot adnia. Képesnek kell lennie források értelmezésére, összevetésére, írásos és képi forrásokból, adatsorokból, diagramokból, térképekből történeti problémák meglátására, kifejtésére, elemzésére. Másképpen kell készülni az új érettségire, mint a régire, s különösen másként, mint a jelenlegi felvételi vizsgákra. A Nemzeti Tankönyvkiadó történelem érettségi feladatgyűjtemény-sorozatát használva megérthetjük az új, kompetenciaközpontú érettségi szellemiségét, és eredményesen felkészülhetünk a történelem érettségi vizsgára. Ez a kötet a 11. évfolyamos tananyaghoz ad több mint 220 feladatot: ezek tartalmukban, megfogalmazásukban és értékelésükben is olyanok, amilyenekkel a tanuló az érettségi vizsgán találkozik majd. Az Oktatási Minisztérim által jóváhagyott konkrét vizsgakövetelmények témaköreinek mindegyikéhez közép- és emelt szinten is található legalább öt rövid választ igénylő és két elemző, problémamegoldó feladat. Azért, hogy a képességfejlesztés tudatos szaktanári munka lehessen, piktorgrammokkal jeleztük, hogy a feladat elsősorban mely képességeket fejleszti. A feladatgyűjtemény megoldókulcsa külön kötetben jelent meg. A(z) Feladatgyűjtemény az új történelem érettségihez Írásbeli 11. évfolyam (Könyv) szerzője Száray Miklós, Kaposi József, Szabó Márta.

Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Feladatgyűjtemény ​az új történelem érettségihez - 12. évfolyam - Írásbeli
E ​kötet a 12. évfolyamos tananyaghoz ad több mint 300 feladatot: tartalmukban, megfogalmazásukban és értékelésükben is olyanokat, amilyenek az érettségi vizsgán lesznek majd. A feladatgyűjtemény szerzői aktívan részt vettek az új történelem érettségi koncepciójának megtervezésében, a vizsgakövetelmények és a feladattípusok kidolgozásában, a próbaérettségik lebonyolításában és értékelésében. Mivel az új érettségin főnként a tudás alkalmazásáról, a történelmi látásmódról, az elemzőkészségről kell számot adni, kötetünk feladatai is ezek gyakorlására adnak módot, sok-sok forrással, ábrával, térképpel, képpel, grafikonnal, statisztikai táblázattal. Az Oktatási Minisztérium által jóváhagyott részletes érettségi vizsgakövetelmények témaköreinek mindegyikéhez közép- és emelt szinten egyaránt vannak rövid választ igénylő tesztfeladatok és elemző, problémamegoldó esszéfeladatok.

Halász Tibor - dr. Jurisits József - Szűcs József - Fizika ​11. - Rezgések és hullámok - Modern fizika
A ​tankönyv jellemzői: ‒ Az egyes tanórákon feldolgozható egységek a téma lehetőségeihez mérten a tanulók meglévő gyakorlati ismereteiből indulnak ki, kísérletekre, mérésekre alapozva vizsgálják a jelenségeket, tulajdonságokat. Ezekre építve tudatos, gyakran viszszatérő, gondolati ritmust képező lépéseken keresztül, fokozatosan bővítve alkothatók meg a fogalmak és törvények, előbb kvalitatív, majd ha lehetőség van rá, kvantitatív formában. ‒ A leckéket követő Megjegyzések részben a fogalmak megértését, tartalmi elmélyítését segítő magyarázatok találhatók. ‒ A Gondolkodtató kérdések, Feladatok és Érdekességek a logikus gondolkodást, az elméleti tudás gyakorlati alkalmazását segítik, valamint fizikatörténeti érdekességekre, a fizika társadalmi és technikai hatására, jelentőségére hívják fel a figyelmet. ‒ Az egyéni gyakorlást segíti, hogy a tankönyv végén megtalálhatók a leckékhez kapcsolódó, tanórán vagy házi feladatként használható feladatok eredményei, illetve megoldásai. ‒ A tankönyv színes és szemléletes képanyaga (hangulati rajzok, fotók, ábrák, vázlatok, grafikonok, táblázatok) a tanulói tevékenységekhez is alapanyagot nyújt, jól kiegészíti a szöveget, szemléletessé teszi és segít értelmezni a legfontosabb gondolatokat.

Halász Tibor - Fizika ​9 - Mozgások - energiaváltozások
Fizika ​tankönyv, 9. osztályosok számára.

Bora Gyula - Nemerkényi Antal - Magyarország ​földrajza a középiskolák számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bernek Ágnes - Nemerkényi Antal - Sárfalvi Béla - Bora Gyula - Társadalomföldrajz ​a szakközépiskolák számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kosztolányi József - Kovács István - Pintér Klára - Urbán János - Vincze István - Sokszínű ​Matematika 11
Az ​elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​9. - Munkafüzet
Az ​MS-2616U tankönyvhöz készült munkafüzet. Jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése.

Maros Judit - Unterwegs ​Neu B - Német III. tankönyv
Az ​Unterwegs Neu B felnőtteknek és középiskolásoknak szánt középhaladó nyelvkönyv, amely az Unterwegs Neu A (Nemzeti Tankönyvkiadó, 2003) folytatásaként jelent meg és a középfokú nyelvvizsgára, ill. a nyelvi érettségire készíti fel a nyelvtanulót. A B kötet felépítése követi az A kötetét: az egyes fejezetek több részre tagolódnak, lehetővé téve egy-egy téma több nézőpontból való megközelítését. A fejezetek gerincét egy-egy szöveg, ill. az ahhoz kapcsolódó, többnyire olvasásértési feladatok képezik. A fejezetek végén szórakoztatásra szánt szövegeket olvashatunk („Leseecke"). A fejezetzáró szólista („Unser Wortschatz") nem tér ki az illető fejezetben található összes ismeretlen szóra. Ennél teljesebb a könyv végén található összesített szólista. A könyv írásánál arra törekedtem, hogy a tanuló önállóságát fejlesszem (ezt célozzák például az internetes feladatok), ill. hogy elősegítsem kommunikatív kompetenciájának fejlődését. Ennek érdekében olyan - általam érdekesnek tartott - szövegeket kerestem, válogattam össze, amelyek valós kommunikatív helyzetet teremtenek és olyan kérdéseket tesznek fel, amelyek megválaszolásában motiváltak a nyelvtanulók. A tankönyvhöz két kazetta, ill. egy munkafüzet is tartozik. Ez utóbbi szókincsfejlesztő, nyelvtani, szövegértési, írásfejlesztő (levelek, fogalmazások stb.), ill. beszédkészséget fejlesztő (szituációk) feladatokat tartalmaz. A kötet tematikájának, lexikájának, nyelvtani anyagának összeállításánál figyelembe vettem a 2005-ben bevezetésre kerülő új nyelvi érettségi követelményeit. Az érettségire való felkészülést segíti még az Unterwegs Plus A, ill. Unterwegs Plus B c. gyakorló feladatokat tartalmazó feladatgyűjtemények.

Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Megoldókulcs ​a történelem érettségi feladatgyűjtemény 11. évfolyamos kötetéhez
Ez ​a kiadvány a Feladatgyűjtemény az új történelem érettségihez. Írásbeli, 11. évfolyam című könyv feladatainak a megoldásait tartalmazza. A megoldókulcs olyan, mint az új érettségihez használatos javítókulcsok. A tesztfeladatoknál tömör válaszokra törekedtünk, gyakran csak a kulcsszavakat adtuk meg. Az esszéfeladatok megoldását válaszelemekre bontottuk, és elemenként jeleztük a szükséges kompetenciákat is.

Kissné Figeczky Zsuzsanna - Híres ​regények dióhéjban
A ​kötet készítői főleg a középiskolásoknak kívánnak segítséget nyújtani. A világirodalom és a magyar irodalom legkiemelkedőbb regényeit olvashatják az érdeklődők dióhéjban.

Dégen Csaba - Simon Péter - Elblinger Ferenc - Fizika ​11.
A ​tankönyv célja a fizika tantárgy érdekessé és érthetővé tétele, valamint a fizika és mindennapjaink kapcsolatának bemutatása. A könyv szép kivitelű, gazdagon illusztrált. Tudományos érdekességeket, naprakész információkat is tartalmaz. A Fizika 11. tankönyvben számos olyan tartalmi és formai újdonság van, ami (jelenleg) egyetlen más fizikakönyvben sem található meg. A fejezeteket oldalpár nyitja: baloldalon a fejezet egy kísérletének videó-képkockái láthatók, jobboldalon a fejezet témájának rövid ismertetése szerepel. Minden lecke új oldalon kezdődik két nyitóképpel és egy nyitó kérdéssel, valamint egy mindennapi jelenségről szóló rövid szöveggel és kérdéssel. A leckéket alcímek tagolják, segítve a tananyag követését, a szövegben való tájékozódást. A leckékben szereplő tartalmi elemek: kísérletek leírása tapasztalattal és következtetéssel, kidolgozott feladat(ok), olvasmány(ok), kérdések és feladatok. A fejezetek végén rajzos összefoglalás található. A könyv végén a feladatok végeredményeit közöljük. A könyvet tárgymutató zárja.

Z. Orbán Erzsébet - Atomok, ​ionok, molekulák
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jámbor Gyuláné - Csókási Andrásné - Fehér Andrea - Horváth Andrásné - Kissné Gera Ágnes - Biológia ​8. osztály
Biológia ​8. - Az ember szervezete és egészsége tankönyv Kerettantervi tankönyv az általános iskola nyolcadik osztályos tanulói számára.

Sipos Péter - Jóvérné Szirtes Ágota - A ​világ eseményei a II. világháború után
___ ​Semmit nem lehet megérteni abból, ami Magyarországon a legutóbbi évtizedekben történt, ha figyelmen kívül hagyjuk, mi zajlott le egyidejűleg a nagyvilágban. Ezért vázoljuk a legfontosabb nemzetközi folyamatokat a második világháború befejeződésétől szinte napjainkig. ___ A történeti anyagot négy fő korszakra tagoltuk, a jelentősnek ítélt eseményeket szinte napjainkig külön kronológiában csoportosítottuk. Tekintettel arra, hogy a szöveges tárgyalás csak 1985-ig követi az eseményeket, ezért a következő évek eseménytára részletezőbb jellegű. ___ Az időbeli határként megjelölt évek persze nem merev válaszfalakat képeznek, hanem inkább az új tendenciák megjelenését érzékeltetik. A tények és az alapvető összefüggések bemutatására törekedtünk, tudatában annak, hogy szó férhet minden értékeléshez és újraértékeléshez, s egyetlen szálat sem lehet "elvarrni", lezárni a véglegesség igényével.

Dr. Mohácsy Károly - Színes ​irodalom 11.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ismeretlen szerző - Szöveggyűjtemény ​az 1945 utáni magyar történelem tanulásához
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dörömbözi János - A ​filozófia alapjai
A ​szokványos szerkezetű filozófiatörténeti összefoglalóktól eltérően ez a mű nem időrendben mutatja be a bölcselet nagyjait, hanem tárgykörök szerint ismerteti a tudomány legfontosabb diszciplínáit. A filozófia fogalmának meghatározása után a metafizika, az ismeretelmélet, a logika, a társadalomfilozófia, az etika, és az esztétika tudományágait tárgyalja, s ezeken belül történeti rendben vázolja fel a gondolkodás letéteményeseinek elméletét. Nyitottság és elfogulatlanság teszi vonzóvá a filozófus munkáját, s az, hogy miközben megmagyarázza a tudomány alapfogalmait, ő maga nem tudományos szakzsargonban, hanem érthető és világos nyelven fejezi ki magát. A könyv nemcsak műveltséget közvetít, hanem elmélyült, módszeres gondolkodásra is szoktat.

Dr. Mohácsy Károly - Vasy Géza - Kiegészítő ​füzet az irodalom tankönyvhöz IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bartha Gábor - Bogdán Zoltán - Csúri József - Duró Lajosné - Gyapjas Ferenc - Kántor Sándorné - Pintér Lajosné - Matematika ​feladatgyűjtemény I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hajnal Imre - Számadó László - Békéssy Szilvia - Matematika ​9. a gimnáziumok számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kosztolányi József - Kovács István - Pintér Klára - Urbán János - Vincze István - Sokszínű ​Matematika 9
Az ​elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.

Dr. Mohácsy Károly - Vasy Géza - Irodalom ​IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

J. Ouwehand - A. Drost - Automatika ​I-II.
A ​középfokú szakoktatás nagy szerkezeti és tartalmi reformjának kezdetén, 1992-ben készült el e magyar nyelvű kiadás alapját képező holland szakmai tankönyv. A gépgyártástan korszerűsítése során kialakított szakkönyv hazai adaptációja hasonló helyzetben találja a magyar szakoktatást is: a 90-es évek közepén átalakulóban van szakmarendszerünk, új követelmények fogalmazódtak meg, s a központi, tantárgyi programok is új tartalmi-módszertani kereteket jelentenek. A piacgazdaság kialakulása és a folyamatos technológiai fejlődés a gépipari szakmákkal szemben szintén újabb és újabb követelményt támaszt, amelyeket a pedagógiai dokumentumok korszerűsítése éppen a helyi szakmai programok színes választékának bővítésével szolgálja. E folyamatban a szakmai tankönyvvel szemben is érvényesül az az elvárás, hogy kellően korszerű, s ezzel egy időben a differenciált igényeknek is eleget tévő rugalmas, tematikus kereteket kínálva adjon megfelelő szakmai lehetőséget diáknak és tanárnak egyaránt a tanítási-tanulási folyamat szervezése során. E korszerű holland tankönyv éppen a kiforrott szakmaiságban, s ugyanakkor a szerkezeti tagolásában kínál olyan tematikát, amelyet a különböző szakmai programok képesek rugalmasan alkalmazni.

Irodalom_szg_4
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Irodalmi ​szöveggyűjtemény IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Lukin László - Ugrin Gábor - Ének-zene
Középiskolai ​ének-zene tankönyv az ókor zenéjétől a XX. század nagy zeneszerzőiig.

Nemerkényi Antal - Bora Gyula - Tamasics Katalin - Európa ​közepén
Napjainkban ​új fogalmakkal ismerkedhetünk meg, ilyen például az országkép. A kiadó, a szerkesztő és a szerzők véleménye szerint a bennünk élő országkép kialakításához, a hazaszeretethez - a történelmi, irodalmi ismeretek mellett - a földrajziak is szorosan hozzátartoznak. Hiszen csak akkor érezhetjük igazán itthon magunkat hazánkban, ha tudjuk, miként keletkeztek hegységei, dombságai, alföldjei; hogy és miért éppen ott mérik a legtöbb csapadékot; miért áradnak a folyói; hogyan alakultak ki a városok, a falvak, a tanyák; hogyan keresi új útjait az ipar; hogyan függ össze a közlekedési hálózat a természeti adottságokkal stb. Ugyanakkor hazaszeretetünk csak tovább mélyül, ha hazánkat össze tudjuk hasonlítani más országok, más népek életével. Európáról, s benne Közép-Európáról és az Európai Unióról szerzett ismereteink is ezt szolgálják. A könyvünk ezért három nagy részre osztható. Az első fejezetben Magyarország tágabb környezetével, Közép-Európa természeti, gazdasági és társadalmi viszonyaival foglalkozunk, majd hazánk természet-, illetve társadalomföldrajzi adottságait vázoljuk fel. Csak e fejezetek anyagával „felvértezve" ismerkedhetünk meg a könyv harmadik részével, amely Magyarország tájainak, régióinak földrajzi képét tárja elénk. Az országbemutatáshoz néhány megjegyzést szeretnénk fűzni: • Ebben a részben mind a természet-, mind pedig a társadalomföldrajzi fejezetek kitekintenek a Magyarországot körülvevő Kárpát-medencei térségre, hiszen hazánk földrajzi képe, a határokon átnyúló együttműködés jelentősége csak e tágabb keretbe ágyazva érthető meg valójában. • A szerzők igyekeztek az országon belül azonos szempontok alapján elkülönített térségeket bemutatni. Mivel azonban a természetföldrajz elsősorban természeti vonások alapján kialakított tájakban, a társadalomföldrajz viszont gazdasági tényezőket is figyelembe vevő régiókban gondolkodik, egy-két esetben, például az Alföld tárgyalásakor egyes térségek lehatárolása kissé eltér egymástól. Ezekre a leckék szövegében is felhívtuk a figyelmet. A szerzők, a szerkesztő és a Nemzeti Tankönyvkiadó bízik abban, hogy a diákok a tankönyv végére érve, új ismeretekkel gazdagodva, más szemmel járják majd az országot, hiszen csak azt szerethetjük igazán, amit ismerünk!

Kollekciók