Ajax-loader

'középiskolai tankönyv' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Kosztolányi József - Kovács István - Pintér Klára - Urbán János - Vincze István - Sokszínű ​Matematika 10
Az ​elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.

Covers_174480
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Irodalmi ​szöveggyűjtemény III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Pethőné Nagy Csilla - Irodalom ​11. Tankönyv
A ​tárgyi tudás megszerzése mellett a képesség-, készség- és kompetenciafejlesztést tekinti elsőrangú feladatának. A tananyag-kiválasztás és elrendezés, az alkalmazott didaktikai és módszertani elvek a kétszintű érettségire készítik fel a tanulót.

Tóth Julianna - Ruff János - 15 ​próbaérettségi matematikából
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Mohácsy Károly - Irodalom ​I.
Külső ​formájában megváltozott s az újabb követelményekhez igazított tankönyvünk a középiskolák 9. évfolyama számára készült. Az irodalom elméletébe és történeti múltjába szeretnénk segítségével bevezetni az ifjú olvasóinkat.

Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Feladatgyűjtemény ​az új történelem érettségihez - 12. évfolyam - Írásbeli
E ​kötet a 12. évfolyamos tananyaghoz ad több mint 300 feladatot: tartalmukban, megfogalmazásukban és értékelésükben is olyanokat, amilyenek az érettségi vizsgán lesznek majd. A feladatgyűjtemény szerzői aktívan részt vettek az új történelem érettségi koncepciójának megtervezésében, a vizsgakövetelmények és a feladattípusok kidolgozásában, a próbaérettségik lebonyolításában és értékelésében. Mivel az új érettségin főnként a tudás alkalmazásáról, a történelmi látásmódról, az elemzőkészségről kell számot adni, kötetünk feladatai is ezek gyakorlására adnak módot, sok-sok forrással, ábrával, térképpel, képpel, grafikonnal, statisztikai táblázattal. Az Oktatási Minisztérium által jóváhagyott részletes érettségi vizsgakövetelmények témaköreinek mindegyikéhez közép- és emelt szinten egyaránt vannak rövid választ igénylő tesztfeladatok és elemző, problémamegoldó esszéfeladatok.

Oláh Zsuzsa - Biológia ​10.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Halász Tibor - dr. Jurisits József - Szűcs József - Fizika ​11. - Rezgések és hullámok - Modern fizika
A ​tankönyv jellemzői: ‒ Az egyes tanórákon feldolgozható egységek a téma lehetőségeihez mérten a tanulók meglévő gyakorlati ismereteiből indulnak ki, kísérletekre, mérésekre alapozva vizsgálják a jelenségeket, tulajdonságokat. Ezekre építve tudatos, gyakran viszszatérő, gondolati ritmust képező lépéseken keresztül, fokozatosan bővítve alkothatók meg a fogalmak és törvények, előbb kvalitatív, majd ha lehetőség van rá, kvantitatív formában. ‒ A leckéket követő Megjegyzések részben a fogalmak megértését, tartalmi elmélyítését segítő magyarázatok találhatók. ‒ A Gondolkodtató kérdések, Feladatok és Érdekességek a logikus gondolkodást, az elméleti tudás gyakorlati alkalmazását segítik, valamint fizikatörténeti érdekességekre, a fizika társadalmi és technikai hatására, jelentőségére hívják fel a figyelmet. ‒ Az egyéni gyakorlást segíti, hogy a tankönyv végén megtalálhatók a leckékhez kapcsolódó, tanórán vagy házi feladatként használható feladatok eredményei, illetve megoldásai. ‒ A tankönyv színes és szemléletes képanyaga (hangulati rajzok, fotók, ábrák, vázlatok, grafikonok, táblázatok) a tanulói tevékenységekhez is alapanyagot nyújt, jól kiegészíti a szöveget, szemléletessé teszi és segít értelmezni a legfontosabb gondolatokat.

Bora Gyula - Nemerkényi Antal - Magyarország ​földrajza a középiskolák számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bernek Ágnes - Nemerkényi Antal - Sárfalvi Béla - Bora Gyula - Társadalomföldrajz ​a szakközépiskolák számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kosztolányi József - Kovács István - Pintér Klára - Urbán János - Vincze István - Sokszínű ​Matematika 11
Az ​elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​9. - Munkafüzet
Az ​MS-2616U tankönyvhöz készült munkafüzet. Jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése.

Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Megoldókulcs ​a történelem érettségi feladatgyűjtemény 11. évfolyamos kötetéhez
Ez ​a kiadvány a Feladatgyűjtemény az új történelem érettségihez. Írásbeli, 11. évfolyam című könyv feladatainak a megoldásait tartalmazza. A megoldókulcs olyan, mint az új érettségihez használatos javítókulcsok. A tesztfeladatoknál tömör válaszokra törekedtünk, gyakran csak a kulcsszavakat adtuk meg. Az esszéfeladatok megoldását válaszelemekre bontottuk, és elemenként jeleztük a szükséges kompetenciákat is.

Kissné Figeczky Zsuzsanna - Híres ​regények dióhéjban
A ​kötet készítői főleg a középiskolásoknak kívánnak segítséget nyújtani. A világirodalom és a magyar irodalom legkiemelkedőbb regényeit olvashatják az érdeklődők dióhéjban.

Dégen Csaba - Simon Péter - Elblinger Ferenc - Fizika ​11.
A ​tankönyv célja a fizika tantárgy érdekessé és érthetővé tétele, valamint a fizika és mindennapjaink kapcsolatának bemutatása. A könyv szép kivitelű, gazdagon illusztrált. Tudományos érdekességeket, naprakész információkat is tartalmaz. A Fizika 11. tankönyvben számos olyan tartalmi és formai újdonság van, ami (jelenleg) egyetlen más fizikakönyvben sem található meg. A fejezeteket oldalpár nyitja: baloldalon a fejezet egy kísérletének videó-képkockái láthatók, jobboldalon a fejezet témájának rövid ismertetése szerepel. Minden lecke új oldalon kezdődik két nyitóképpel és egy nyitó kérdéssel, valamint egy mindennapi jelenségről szóló rövid szöveggel és kérdéssel. A leckéket alcímek tagolják, segítve a tananyag követését, a szövegben való tájékozódást. A leckékben szereplő tartalmi elemek: kísérletek leírása tapasztalattal és következtetéssel, kidolgozott feladat(ok), olvasmány(ok), kérdések és feladatok. A fejezetek végén rajzos összefoglalás található. A könyv végén a feladatok végeredményeit közöljük. A könyvet tárgymutató zárja.

Z. Orbán Erzsébet - Atomok, ​ionok, molekulák
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jámbor Gyuláné - Csókási Andrásné - Fehér Andrea - Horváth Andrásné - Kissné Gera Ágnes - Biológia ​8. osztály
Biológia ​8. - Az ember szervezete és egészsége tankönyv Kerettantervi tankönyv az általános iskola nyolcadik osztályos tanulói számára.

Sipos Péter - Jóvérné Szirtes Ágota - A ​világ eseményei a II. világháború után
___ ​Semmit nem lehet megérteni abból, ami Magyarországon a legutóbbi évtizedekben történt, ha figyelmen kívül hagyjuk, mi zajlott le egyidejűleg a nagyvilágban. Ezért vázoljuk a legfontosabb nemzetközi folyamatokat a második világháború befejeződésétől szinte napjainkig. ___ A történeti anyagot négy fő korszakra tagoltuk, a jelentősnek ítélt eseményeket szinte napjainkig külön kronológiában csoportosítottuk. Tekintettel arra, hogy a szöveges tárgyalás csak 1985-ig követi az eseményeket, ezért a következő évek eseménytára részletezőbb jellegű. ___ Az időbeli határként megjelölt évek persze nem merev válaszfalakat képeznek, hanem inkább az új tendenciák megjelenését érzékeltetik. A tények és az alapvető összefüggések bemutatására törekedtünk, tudatában annak, hogy szó férhet minden értékeléshez és újraértékeléshez, s egyetlen szálat sem lehet "elvarrni", lezárni a véglegesség igényével.

Dr. Mohácsy Károly - Színes ​irodalom 11.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ismeretlen szerző - Szöveggyűjtemény ​az 1945 utáni magyar történelem tanulásához
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Madocsai László - Irodalom ​szöveggyűjtemény - középiskola 9.
Madocsai ​László megújult tankönyvsorozatának tagját tartja kezében az olvasó. A megújulás célja, hogy az eltérő képzési rendszerű négyosztályos középiskolák különböző érdeklődésű diákjai azonos taneszközből készülhessenek fel az egységes érettségire és felvételire is. E célunk érdekében nem csupán a tankönyv külsejét változtattuk meg, hanem a kerettanterv szerinti tananyag-beosztást is követtük az egyes évfolyamokon. Azt a tananyagot, amelynek ismerete a tanterv szerint a továbbhaladásához feltétlenül szükséges, színes mezőben jelenítjük meg. Ugyanígy színessel emeltük ki a tantervben megjelölt kulcsfogalmakat is. Az ezekhez a leckékhez kapcsolódó, illetve a tankönyvben kiemelten elemzett műveket ugyancsak színes mezőben olvashatjuk a szöveggyűjteményben is. A tankönyv és szöveggyűjtemény teljessége lehetőséget nyújt a tanároknak a differenciált oktatásra, diákok számára pedig biztosítja, hogy érettségire, felvételire készülvén megszokott tankönyvükből bővíthessék - akár visszamenőleg is - ismereteiket. Reméljük, a kínálat sokakat olvasásra csábít a kötelezőkön túl is.

Dörömbözi János - A ​filozófia alapjai
A ​szokványos szerkezetű filozófiatörténeti összefoglalóktól eltérően ez a mű nem időrendben mutatja be a bölcselet nagyjait, hanem tárgykörök szerint ismerteti a tudomány legfontosabb diszciplínáit. A filozófia fogalmának meghatározása után a metafizika, az ismeretelmélet, a logika, a társadalomfilozófia, az etika, és az esztétika tudományágait tárgyalja, s ezeken belül történeti rendben vázolja fel a gondolkodás letéteményeseinek elméletét. Nyitottság és elfogulatlanság teszi vonzóvá a filozófus munkáját, s az, hogy miközben megmagyarázza a tudomány alapfogalmait, ő maga nem tudományos szakzsargonban, hanem érthető és világos nyelven fejezi ki magát. A könyv nemcsak műveltséget közvetít, hanem elmélyült, módszeres gondolkodásra is szoktat.

Medgyes Sándorné - Fizika ​középiskola 10. évfolyam
Ez ​a könyv a fizika alapvető ismereteit foglalja össze azok számára, akik korábban alapfokon már tanultak fizikát. Ennek megfelelően felidézi, bővíti, megerősíti, és sok esetben új oldalról is bemutatja a fénytan, az elektromosság és a modern fizika alapozó jellegű ismereteit. Az előző, 9. osztályosoknak szóló kötetben a mechanika és a hőtan témaköreit dolgoztuk fel. Részletesebben tárgyaljuk azokat a témákat, amelyek nem szerepelnek az általános iskolai tananyagban. Ahol csak lehet, gyakorlati tapasztalatokhoz, technikai alkalmazásokhoz kapcsolva idézzük fel a tanultakat, segítve ezzel is a megértést, és ráirányítva a figyelmet arra, hogy a fizika jelenségei, törvényei mennyire átszövik környezetünket, életünket, mindennapi tevékenységünket. Mindezeket egységes szemléletmódban, az SI-mértékegységeket alkalmazva tárgyaljuk.

Hajnal Imre - Számadó László - Békéssy Szilvia - Matematika ​9. a gimnáziumok számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bartha Gábor - Bogdán Zoltán - Csúri József - Duró Lajosné - Gyapjas Ferenc - Kántor Sándorné - Pintér Lajosné - Matematika ​feladatgyűjtemény I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Mohácsy Károly - Vasy Géza - Kiegészítő ​füzet az irodalom tankönyvhöz IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Mohácsy Károly - Kiegészítő ​füzet az irodalom tankönyvhöz III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Mohácsy Károly - Vasy Géza - Irodalom ​IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

J. Ouwehand - A. Drost - Automatika ​I-II.
A ​középfokú szakoktatás nagy szerkezeti és tartalmi reformjának kezdetén, 1992-ben készült el e magyar nyelvű kiadás alapját képező holland szakmai tankönyv. A gépgyártástan korszerűsítése során kialakított szakkönyv hazai adaptációja hasonló helyzetben találja a magyar szakoktatást is: a 90-es évek közepén átalakulóban van szakmarendszerünk, új követelmények fogalmazódtak meg, s a központi, tantárgyi programok is új tartalmi-módszertani kereteket jelentenek. A piacgazdaság kialakulása és a folyamatos technológiai fejlődés a gépipari szakmákkal szemben szintén újabb és újabb követelményt támaszt, amelyeket a pedagógiai dokumentumok korszerűsítése éppen a helyi szakmai programok színes választékának bővítésével szolgálja. E folyamatban a szakmai tankönyvvel szemben is érvényesül az az elvárás, hogy kellően korszerű, s ezzel egy időben a differenciált igényeknek is eleget tévő rugalmas, tematikus kereteket kínálva adjon megfelelő szakmai lehetőséget diáknak és tanárnak egyaránt a tanítási-tanulási folyamat szervezése során. E korszerű holland tankönyv éppen a kiforrott szakmaiságban, s ugyanakkor a szerkezeti tagolásában kínál olyan tematikát, amelyet a különböző szakmai programok képesek rugalmasan alkalmazni.

Irodalom_szg_4
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Irodalmi ​szöveggyűjtemény IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Walter Mária - Történelem ​II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kosztolányi József - Kovács István - Pintér Klára - Urbán János - Vincze István - Sokszínű ​Matematika 9
Az ​elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.

Kollekciók