Ajax-loader

'fejlődéslélektan' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Alice Miller - A ​tehetséges gyermek drámája és az igazi én felkutatása
A ​lelki betegségek elleni harc egyetlen hatásos fegyvere: saját gyermekkorunk egyedi és egyszeri történetének érzelmi felfedezése. Meg tudunk-e valaha is szabadulni minden illúziónktól? Az élet ugyanis teli van illúziókkal, valószínűleg azért, mert a valóság elviselhetetlennek tűnik számunkra. Az igazságot mégsem nélkülözhetjük, hiszen annak elvesztéséért súlyos betegségekkel kell fizetnünk. Ezért hosszú folyamat során próbáljuk felkutatni saját személyes igazságunkat, amely mindig fájdalmas - hacsak be nem érjük az intellektuális belátással. Ez esetben azonban ismét megmaradunk illúzióink világában. Múltunkat a legkevésbé sem tudjuk megváltoztatni, a sérüléseket, melyeket gyermekkorunkban elszenvedtünk, nem tehetjük meg nem történtekké. Ám saját magunkat megváltoztathatjuk, "kijavíthatjuk", s saját elvesztett integritásunkat visszanyerhetjük. Ez megteremtheti számunkra a lehetőséget, hogy kiszabaduljunk a gyermekkor láthatatlan, mégis oly rémületes fogságából.

Csománé Forgács Emma - Fészek ​és fiókák
A ​könyv egy ötgyermekes pedagógus házaspár mindennapjairól szól, ahogyan azt az édesanya látja: öt fiú nevelésének gondjairól és örömeiről. Megmosolyogtató és elgondolkodtató jeleneteket villant fel a gyerekek kisiskolás - és kamaszkoráról, az unokákról, a nagy család anyagi gondjairól és emberformáló erejéről.

Alison Gopnik - Patricia K. Kuhl - Andrew N. Meltzoff - Bölcsek ​a bölcsőben
Hogyan ​gondolkodnak a kisbabák? A könyv címe a fejlődéslélektan mai gyermekképét sűríti magába. A mű központi tézise szerint a csecsemő veleszületett elméletalkotó képességgel jön a világra, melynek segítségével a világ különböző területeiről szerzett tapasztalatait koherens rendszerekbe szervezi.

Szentmártoni Mihály - A ​fiatalok világa
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Charles Bukowski - A ​kezdő
Charles ​Bukowski (1920 -1994) egy kicsit "kilóg" a XX. század amerikai irodalmából. Versei alapján a beatköltők közé sorolták, de ő soha nem harciaskodott. Önéletrajzi ihletésű regényeiben, amelyek főszereplője alteregója, Henry Chinaski, nagyrészt az amerikai társadalom lecsúszott figuráiról írt, nyersen, őszintén, húsba vágó humorral és sajátos bölcsességgel. Alkoholista, napról napra élő, kompromisszumok nélküli életmódja miatt sokan rajongtak - és rajonganak - érte, de ő köszönte, nem kért ebből, sőt ha lehetett, kerülte a rajongóit (kivéve ha azok nők voltak), az embereket, és főleg az írókat. Így az ő arcképe még véletlenül sem került műanyag poharakra, mint például Hemingwayé, a Key West-i Sloppy Joe's kocsma legkedveltebb törzsvendégéé. Charles Bukowski kívülálló volt, és az is maradt. A kezdő című, ismét erősen önéletrajz-szagú írásából végre megtudhatjuk, miért. A kezdő ugyanis Bukowski (illetve alteregója: Henry Chinaski) életének első huszonvalahány évéről szól, amiben egy gramm könyörület nem volt.

Susan Meredith - Mi ​történik velem? - Lányoknak
Felnőni ​sokkal könnyebb úgy, ha van valami sejtésed mire számíthatsz. Ez a könyv ehhez ad segítséget.

Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes - Gyermeklélektan
Ez ​a könyv a gyerekről szól. Érzelmeiről és kötődéseiről, gondolatairól és játékairól. Arról a sajátos szemléleti módról, ahogyan a világot látja: a gyermekiről. Az indulattelt feszültségnek és a játékos megoldásnak arról a gazdagságáról, amely az átélést jellemzi. (...) A gyermekinek a megértésével egyben saját történetünkről, gondolkodásunk alakulásáról, érzelmeink bontakozásáról, személyiségünk fejlődéséről is világosabb képet kapunk. Jobban föl tudjuk eleveníteni emlékeinket a világ megismeréséről, arról a felnőttszemmel meglepő kíváncsiságról, ahogyan gyermekkorunkban kipróbáltuk önmagunkat egy adott helyzet lehetséges változataiban. Többet tudunk felidézni azoknak az élményeknek a rendkívüli indulati hőfokából, amelyek korai kapcsolatigényeinknek örömeit és kudarcait őrzik. Nemcsak a gyereket ismerjük meg jobban, hanem önmagunkat is. Nevelni csak úgy tudunk, ha látjuk a gyerekben a felnőttet, akivé lesz. De a pszichológiai szemlélet - a nevelésben, a gyógyításban, az esztétikában - egyre inkább megkívánja azt is, hogy lássuk meg a felnőttben a gyereket, aki volt: a gyermekit.

Dorothy Einon - A ​tanulás kezdetei
A ​gyermek első évei hihetetlenül fontosak, hisz ekkor kezdi elsajátítani a később tovább tökéletesedő fizikai, szellemi és társadalmi készségeket. A Tanulás kezdetei ideális kalauz azok számára, akik szeretnék megérteni gyermekük fejlődését és segíteni akarnak neki. - Bemutatja a gyermek szellemi és testi fejlődését újszülött korától az iskolakezdésig. - A fejlődés minden szakaszához a gyermek képességeit próbára tevő játékokat és tevékenységeket javasol. - Bemutatja, hogyan tanul a gyerek, és leírja, hogyan fejleszthetjük a legfontosabb készségeket. - Számos szabadtéri programokkal kapcsolatos ötletet és a szülő-gyermek kapcsolatot erősítő tevékenységet tartalmaz. - Gyakorlati megoldásokat javasol számos hétköznapi problémára. - Az élettel teli szöveg, a hasznos ábrák és a színes fotók vonzóvá és könnyen használhatóvá teszik a könyvet.

A_ferfi
elérhető
181

Dr. Csernus Imre - A ​férfi
Mitől ​boldog egy férfi? Miért van a férfiaknak szüksége pótmamára? Milyen az érzelmi intelligenciájuk? Miért nem képesek udvarolni? Miért nem képesek pihenni és egyedül is jól érezni magukat? Miért szűnt meg bennük a bátorság? Miért hasonlít a legtöbbjük egy papucsállatkára? Egy nyúlra? Egy majomra? Egy vörösboros marhaszeletre... Miért nem mernek felnőni és miért ennyire rövidlátók? Dr. Csernus Imre a nők után ezúttal a férfiak felé fordul, hogy merész és őszinte kérdéseket szegezzen szembe férfiközpontúnak mondott világunk hazugságaival. A hangoskönyv a szerző előadásában hallgatható meg.

Vekerdy Tamás - Érzelmi ​biztonság
Vajon ​mire van szükség ahhoz, hogy gyerekeink érvényesüljenek, beváljanak az életben? Valóban annyi mindenre, és olyan eszeveszett tempóban, mint azt a világ ma sugallja? Vekerdy Tamás szerint a válasz: nem. Nem az lesz sike­res felnőtt, aki kisgyerekkorában már fel­nőtt módon hajtott és teljesített, hanem az, aki teljes értékű kisgyerekéletet élhetett. Szülőként az érzelmi biztonság megadása a legjobb lehetőségünk arra, hogy megvédjük gyerekeinket a normálisnál nagyobb mértékű szorongástól, a sodródástól, a személytelen, így személyiséget roncsoló kapcsolatoktól. Aki érzelmi biztonságban, testi-lelki értelemben ölelő melegségben nő fel, az gyerekként és később felnőttként is jóval eredményesebben tudja megoldani és kiegyensúlyozottabban átvészelni az élet nehézségeit.  „Sokszor és sokfelé »tartottam előadást« a Nyitott Akadémia szervezésében. Azért tettem idézőjelbe a »tartottam előadást«, mert sokkal szívesebben mondanám így: beszélgettem. Ebbe a könyvbe tíz ilyen »előadás« – beszélgetés – szövege került bele, írott, szerkesztett formában. Szerzőtársaim mindazok a szülők, nagyszülők és gyerekek, óvónő, tanító és tanár kollégák, akikkel a rendelés, az óvoda-iskola látogatás óráiban vagy az »előadásokon« találkoztam, beszélgettem. (És persze remek szerkesztőm, aki írássá simította az élőszót.) Ha tehát találnak valami jót ebben a kötetben, azt maguknak köszönjék mindazok, akik az elmúlt években, évtizedekben szóba álltak velem, ha tévedésekre bukkannak, azt az én számlámra írják. Ott korlátolt maradtam. Nem tudtam a másik véleményt – a magamé mellé – el- és befogadni.” Vekerdy Tamás

Kristine Barnett - A ​szikra
Kristine ​Barnett fiának IQ-ja nagyobb, mint Einsteiné, fotografikus memóriával rendelkezik, és két hét alatt egyedül megtanulta a függvénytant. Jacob kilencévesen fogott hozzá egy olyan eredeti asztrofizikai teória kidolgozásához, amelyért szakértők szerint egyszer Nobel-díjat kaphat, tizenkét esztendősen pedig már fizetésért végzett kvantumfizikai kutatásokat. Történetét azonban az teszi még inkább figyelemre méltóvá, hogy Jake rendkívüli elméje kis híján az autizmus ködébe veszett. Kétévesen, amikor állapotát diagnosztizálták, az édesanyjának azt mondták, ez a gyerek talán soha nem lesz képes önállóan bekötni a cipőjét. "A szikra" egy édesanya különleges visszaemlékezése. Miután Jake-et otthon és a fejlesztő óvodában olyan "szakértők" vették körül, akik a legalapvetőbb készségekre próbáltak összpontosítani, és korlátozni igyekeztek mindabban, ami elvonta ezektől a figyelmét - a csillagok, a falon mozgó árnyékok, a skótkockás kanapéhuzat tanulmányozásában -, Jake szellemileg egyáltalán nem haladt előre. Kristine érezte, hogy változtatnia kell ezen. A szakemberek és a férje, Michael helyett a saját ösztöneire hallgatott, kivette Jake-et a fejlesztő óvodából, és hozzálátott, hogy maga készítse föl az óvodai nagycsoportra. A házuk garázsában vezetett családi napközi tapasztalataira támaszkodva eltökélten fáradozott a Jacobban észrevett "szikra" - a szenvedélyes érdeklődés - lángra lobbantásán. Úgy döntött, nem azzal törődik, amire a fia képtelen, inkább a képességeire fog koncentrálni. Ez az alapelv, valamint a játékok és normális gyermekkori élmények (labdázás, kirándulás, kerti sütés) fontosságába vetett hit segítette Kristine-t a hihetetlen akadályok leküzdésében. Barnették nem voltak jómódúak, és az anyagi gondok mellett Kristine-nek saját súlyos egészségügyi problémáival is szembe kellett néznie. Kristine és Michael kitartó munkával, Jake meg két öccse iránti elszánt odaadással, valamint a rokonok, ismerősök összefogásába vetett rendíthetetlen hittel mégis minden várakozást felülmúló eredményeket értek el. "A szikra" drámai, gondolatébresztő, szemléletformáló elbeszélés a félelmetes nehézségekkel szembeszálló szeretet és bátorság erejéről, a káprázatos lehetőségekről, amelyek akkor tárulnak föl, ha megtanuljuk, hogyan aknázzuk ki maradéktalanul a minden gyermekben, valamennyiünkben ténylegesen rejtőző képességeket.

Dr. Gyökössy Endre - Együtt ​a szeretetben
Minden ​könyv annyit ér, amennyire betölti hivatását. Ennek az írásnak az elsődleges hivatása, hogy a hivő református családoknak megmutassa a hitélményt és az evangéliumi tiszta szeretet megvalósító, velejéig humánus és korszerű gyermeknevelés járható útját. Minden olyan ember gazdag épüléssel tanulmányozhatja ezt a könyvet, akinek csak a legkisebb köze van a transzcendens élményhez. Éppen átütően humán tartalma miatt azok a szülők tanulhatnak sokat ebből az igaz, őszinte, hiteles és igényes írásból, akik számára nem idegen, sőt ismerős, amikor a szerző az evangéliumi családi nevelés "belső helyét" abban az isteni dimenzióban, erőtérben jelöli meg, amit jézusi szeretetnek, agapénak nevez. Könyvében azt mutatja be, hogyan történik a családi nevelés, amely nem válik "ellen-nevelés"-sé, hanem sajátos, evangéliumi többletével harmonikusan illeszkedik a nevelés egészébe. Ennek a gyakorlati bemutatása és ugyanakkor a szeretet transzcendens dimenziójának áramlóan gazdag megéreztetése e könyv egyik legközvetlenebb értéke és ajándéka. Gyökössy Endre lelkész-pszichológus ebben a könyvében bemutatja, hogyan történik az a családi nevelés, ami sajátos evangéliumi többletével harmonikusan illeszkedik a nevelés egészébe. Ennek a gyakorlati bemutatása és ugyanakkor a szeretet áramlásának megéreztetése e könyv legközvetlenebb értéke és ajándéka. Tartalom: Előszó (Harsányi István) Az evangéliumi családi nevelés alapkérdései - Kicsoda a gyermek?; A szülők; Nevelésünk "helye" és célja - Apa-e, anya-e a szülő? Az apa férfi-e valóban? Igazán nő-e az anya?; Az édesanya; Az édesapa; A nagyszülők; Az önálló hit szüksége; Törvény és evangélium; A szó és az Ige; A világgal, a társadalommal való kapcsolatunk; Nevelésünk útja és módszere Az evangéliumi nevelés a családban (Az alkalmazott agapé-szeretet) - A szeretet türelmes, jóságos; A szeretet nem irigykedik; A szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel; A szeretet nem viselkedik bántóan; A szeretet nem keresi a maga hasznát; A szeretet nem háborodik fel; A szeretet nem rója fel a rosszat; A szeretet nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal; A szeretet mindent elfedez, mindent remél, mindent eltűr; A szeretet soha el nem múlik Családi nevelés az evangéliumra (Az alkalmazott agapé-szeretetben) - Hogyan beszéljünk gyermekünkkel Istenről?; Hogyan beszéljünk Jézusról?; Az ünnepkörről és az ünnepekről; A Biblia és a gyermek; Gyermekünk gyülekezeti életre nevelése; Az énekről Felhasznált és többször idézett forrásmunkák Irodalom

Penelope Leach - Picik ​és kicsik
Átdolgozott, ​új kiadás, mely a megváltozott és folyamatosan változó társadalom új típusú családjának íródott, hogy haszonnal forgatható legyen. Napjainkban a szülőknek újra és újra át kell gondolniuk, hogyan alakítható ki az egyensúly munka és otthonlét, nők és férfiak, anyák és apák között. A könyv kifejezetten a kisbaba és a kisgyerek szemszögéből íródott, és azt tekinti át, mi megy végbe a gyermekben születése pillanatától kezdve egészen addig, amíg átlép az iskola tágabb világába. Tárgyalja az összes testi, lelki, szellemi problémát, tudományosan megalapozott gyakorlati tanácsokat nyújt, helyes szemléletre nevel és gondolkodni tanít.

Kenéz Kíra - Az ​első 12 hónap titkai
Minden ​szülőt érdekel, hogy kisbabája vajon hogyan érzékeli a külvilágot az adott hónapban. Vajon mennyit lát most? Mivel lehet a legkönnyebben lekötni a figyelmét? Hogyan kapcsolja össze a látást a hallással? Miért vesz folyton mindent a szájába? Miért ébred gyakrabban az utóbbi hetekben, vagy miért változik meg a viselkedése az idegenekkel szemben egyik hónapról a másikra? A könyv részletesen mutatja be a gyermek életének első évében lezajló eseményeket. Az egyes hónapok külön tárgyalják többek között a következő témákat: mozgásfejlődés, figyelem, látás- és hallásfejlődés, hangképzés és kommunikáció, a külvilág érzékelése, közös játék és intenzív együttlétek. A könyv továbbá segít a szülőknek a szoptatási, altatási nehézségek leküzdésében és a mindennapok harmonikus kialakításában.

Robert Pinget - Songe ​úr
Robert ​Ringet svájci származású francia novellista, dráma- és regényíró, a Nouveau Román irányzatának egyik legjelentősebb képviselője. Songé úr történeteit összefogó laza novellafüzérében egy öregember mindennapjai elevenednek meg. Az aprólékos környezetleírás és a főhős morfondírozásának szelíd iróniával kísért bemutatása során a tárgyilagosság mögül egyre többször csillan elő a gyöngédség, s az elmúlás felé lépegető férfi házsártos öregúrból szeretettel ábrázolt bácsivá lényegül, akit valamennyien szívünkbe zárunk.

Carl Gustav Jung - A ​személyiség fejlődése
Ez ​a kötet olyan válogatás, amely Jungnak a gyermekkor pszichológiájáról szóló írásait tartalmazza. Magvát az a három előadás alkotja, amelyet Az analitikus pszichológia és a nevelés címmel tartott. Jung úgy véli, hogy a szülők és nevelők lelki állapota mértékadó a gyermek növekedési és érési folyamatában, különösen a szokatlanul tehetséges gyermekek esetében. A szülők közötti nem kielégítő lelki viszony fontosságát a gyermekkor pszichogén zavarainak okaként hangsúlyozta. Kötetünk írásai cáfolják azt a még mindig közkeletű előítéletet, hogy Jung pszichológiája csupán az élet második felével foglalkozik, illetve végső soron arra vonatkozik. Egy olyan korban, amikor az összes nevelési alapelv megkérdőjeleződik, minden olvasó sokat tanulhat Jung írásaiból, mivel ő bizonyos szempontból pedagógiai problémákkal foglalkozik. Önnevelés nélkül másokat nevelni éppoly kevéssé lehetséges, mint emberi érettséget elérni tudatosság nélkül.

Szepes Mária - Corinna ​története
E ​könyvben kiemeltem A Vörös Oroszlán című művem sokrétegű cselekmény-szökőárjából az egyik legbonyolultabb, mágnesesen vonzó nőalakot, a XVII. századi Franciaország arisztokrata családjában született, gyönyörű Corinnát. Szajha volt, és tökéletes színésznő. Hűtlen, számító, méregkeverő, intrikus nimfa, hínárba húzó szirén, aki vámpírként kiszívta férje, Louis de la Tourzel életerejét, de maga is áldozatul esett kalandor szerelmi viszonyainak, perverzióinak, játékszenvedélyének. Pokoljárásának és katarzisának élet- és halálküszöbökön átívelő, szédítő távlatok magasságába és iszonyú mélységeibe merülő történetéről ő maga gyón titkos írásában, amelynek mágikus pecsétjét egyedül akkor törhette fel, amikor elérkezett az ideje. Corinna alvilági zuhanása a kárhozat szakadékába: diagnózis. Az emberi lélek és a föld kórságának szindrómája, önmaga okozta betegségműve. Corinna katarzisa pedig a felemelkedés gyógymódja, elixírje, s beteg bolygónk valamennyi lényének, közösségének arkánuma is. Ki tudta volna jobban ezt Corinnánál, aki a pokol valamennyi bugyrát megjárta, minden bűnös tévedést elkövetett, míg saját gyötrelmein keresztül rá nem ébredt, hogy a másikban önnön húsát tépi, marcangolja, önmagát csalja, öli, tapossa, kényszeríti kínpadra, máglyára. Corinna ezért határozta el, hogy bukásainak okával együtt, saját naplóját is az emberiség elé tárja, és átmenti a következő nemzedékének. A közlés ideje elérkezett. Íme Corinna titkos naplója. (Részletek Szepes Mária előszavából) A kötet ráadásként tartalmazza Szepes Mária A Jasper család szégyene című novelláját. A szárnyas fiú története azokról szól, akik valamiképpen kilógnak az átlagos emberek sorából.

Buda Béla - A ​személyiségfejlődés és a nevelés szociálpszichológiája
Buda ​Béla a gyakorló pedagógusok pszichológiai továbbképzéséhez kívánt hozzájárulni e könyvével, amely eredetileg a Köznevelés hasábjain napvilágot látott, nagy érdeklődést keltő cikksorozaténak átdolgozásából született. A szerző meggyőződése szerint számos olyan feladatot, amelyet korábban sajátosan pszichológusi, netán orvosi teendőnek véltek, maguk a pedagógusok is el tudnak látni, sőt: ők tudnak ellátni a legeredményesebben. A gyerekek fejlődését ugyanis alapvetően az a szociálpszichológiai mező, az a kommunikatív (és metakommunikatív) kapcsolatrendszer határozza meg, amelynek keretei között mindennapi életüket élik. Ez érvényes mind az egészséges, mind a kóros személyiségfejlődés esetében. E hatásrendszer befolyásolásában kiemelt szerepük van a nevelőknek, és - akár felismerik, akár nem - eljárásaiknak pszichoterápiás értéke, illetve preventív szerepe van a személyiségzavarok terén.

Vikár György - Az ​ifjúkor válságai
"Az ​ifjúság emléke a legtöbb emberben nosztalgiát kelt valamilyen elveszett boldogság után. Holott ennek az életkornak a kutatója ismételten nehéz problémákkal, gyötrõ küzdelmekkel, keserû szenvedésekkel találkozik. Felnõttek kamaszkori emlékeit hallgatva kiderül, hogy jól vissza tudják idézni ennek az idõszaknak az eseményeit, de szinte képtelenek akkori érzelmi állapotukat újraélni." Az ifjúkorról tudós szinten, ám közérthetõ stílusban keveset olvashatunk. A szerzõ, a serdülõterápiák híres mûvelõje több évtizedes tapasztalatára támaszkodva írta-írhatta meg hiánypótló mûvét. Az új kiadást két frissebb munka zárja: az ígért tanulmány, valamint a témához immáron szépíróként közelítõ szakember lírikus hangvételû, mûves prózába foglalt esszéje.

Ranschburg Jenő - A ​világ megismerése óvodáskorban
A ​szerző a fejlődéspszichológia elismert, kiváló művelője. Kötetében a 3-7 éves gyerekek értelmi jellemzőinek megismeréséhez nyújt segítséget, bővíti és elmélyíti az óvodáskorú gyerekek nevelésében felhasználható ismereteket. Számos új összefüggés megvilágításával járul hozzá a gyermeki gondolkodás és világkép, a nyelv és az intelligencia differenciált szemléletéhez, s ezzel az óvodások megnyilvánulásainak jobb megértéséhez. A kötet kiemelkedő érdeme, hogy a szerző saját értelmezésével, véleményével gazdagítja a különböző témák hagyományos felfogását. Ezzel nemcsak tájékozottságunkat, fejlődéslélektani ismereteinket szélesíti, hanem gyerek-szemléletünket is alakítja. A hagyományos eljárások kritikai elemzését követően, az óvodáskorú gyerekek intelligencia-vizsgálatára vonatkozó javaslataival, a teszt-pszichológiában kitűnően hasznosítható álláspontot képvisel. A szerző stílusa közismerten olvasmányos és érdekfeszítő. A kiadványt mindazoknak ajánljuk, akik szeretnék gyermekeiket jobban megismerni, valamint azoknak a szakembereknek és szülőknek, akik még eredményesebben kívánnak foglalkozni a kisgyermekekkel.

Jean Piaget - Barbel Inhelder - Gyermeklélektan
Piaget ​munkássága jól ismert a magyar olvasóközönség számára. Ez a klasszikus munkája, melyet legkitartóbb munkatársával, Inhelderrel együtt írt, franciául már tucatnyi kiadást megért. A gyermek fejlődésének legfontosabb alapelveit mutatják be a szerzők. A gyermek nem kis felnőtt, hanem érzelmi életében, társas kapcsolataiban és gondolkodásában egyaránt minőségi változásokon át jut el az ifjúkorra jellemző koherens, logikus világképig. A fejlődés során a gyermek nem passzív lény: fejlődését az éppen érvényes saját rendszer és a környezeti hatások közötti kölcsönhatás, Piaget saját kifejezéseivel az asszimiláció és az akkomodáció küzdelme és az egyensúlykeresés irányítja. Ez a könyvecske a gyermekközpontú fejlődéslélek-tan visszatérő vonatkozási pontja, mely nemcsak a gyermek megismeréséért, hanem a gyermek szabadságáért is kiálló nevelők, pszichológusok és szülők kis kátéja.

Christa Meves - Élni ​akarok!
Nekünk ​nőknek tulajdonképpen nagyon egyszerű a helyzetünk. Mindnyájunkban, amikor bontakozni kezdünk, egy csapásra fölébred a szeretet, és az élet központi problémája lesz. Szeretünk egész szívvel, teljes odaadással egy férfit, a magunk vagy a mások gyermekét, barátokat, gyengéket, betegeket, öregeket, elnyomottakat. De szeretjük az életet is, szépségét és ragyogását, a természetet, a művészetet és az apró kis örömöket. Mi, nők szeretni akarunk, és érezzük, hogy ez a helyes. Tudunk és akarunk szeretni, hacsak el nem vonják tőlünk azt a táptalajt, amely szükséges ahhoz, hogy ez a képességünk kivirágozzék. Tudunk és akarunk is szeretni. A nehézség csak abban van, hogy veszendőbe mehet ez az adottságunk, amely föladata és egyben célja is életünknek. A csalódások megkeményíthetnek, a kapott sebek érzéketlenné és tompává tehetnek. A szerelem olyan útra csábíthat, amelyen kifosztottá, meggyalázottá és lelkileg összetörtté válhatunk. Ezért a szerelem föllobbanásakor se legyünk megfontolatlanok. Nagy elbizakodottság lenne azt gondolnunk, hogy kellő vezetés nélkül, egyszerűen belevethetjük magunkat a szerelem világába, mert érzelmeink csalhatatlanok. Segítségre szorulunk, hogy fölhívják figyelmünket az útjelzőkre. Segítség nélkül nem érhetnénk célba! Bölcs dolog azért, ha a jótanácsot meghallgatjuk, ha elolvassuk, miről is írnak az okos könyvek. Tudnunk kell, hogy nem lehet mindent visszacsinálni, jóvá tenni, amit elpuskáztunk. Tönkre is mehetünk ebben az életben. Azért írtam ezt a könyvecskét, hogy ez okos, szeretetreméltó lányokkal meg ne történjen.

Tomi Ungerer - Nem ​puszilom meg a mamát!
Tomi ​Ungerer 2000 októbere óta az Európa Tanács gyermekekért és nevelésért felelős küldötte, 60 éve ír és rajzol a gyermekeknek. Az 1950-es években „lépett meg” az érettségi elől Strasbourgból, ahol összes felmenője órás volt, hogy New Yorkba keveredvén a világ egyik legjobb gyermekkönyv-illusztrátorává váljon. Ez a kis könyve igazi klasszikus már. Hőse Tappancs Toby, a vad és „férfias”kandúrkölyök, aki így panaszkodik folyton: „Úgy nézek ki, mint holmi pufi babácska egy áruházi katalógusban?összenyalva, összefalva, akár egy igazi képeslapcica! Pfuj!” A mama őt is állandóan dédelgetni akarja, de neki elege van belőle!...

Bagdy Emőke - A ​személyiség titkai
Ez ​a könyv az ,,emberré nevelés" társas meghatározottságú folyamatával, a gyermekkori szocializáció családon belül zajló legfontosabb történéseivel, eredményeivel és következményeivel foglalkozik. Az emberformálás társas folyamatában nyomon kísérjük azokat a jelentősebb időszakokat, amelyekben a gyermek útravalót gyűjt a felnőtti élethez, megtanul szeretni, örülni, ragaszkodni, együttérezni, beletanul az emberi viselkedés következményeibe, szabályaiba és kitörölhetetlenül bevési szüleim családja és személyes környezete által nyújtott viselkedési mintákat. Hosszú és nehéz út vezet mindnyájunkat a felnőtté válásig, ebben kezdettől fogva társakra van szükségünk. Létünk forrása, feltétele, szükséglete és katalizátora a társkapcsolat. Hatásai az emberi személyiség biológiai, pszichés és szociális szintjeinek kialakulásában, egységgé integrálódásában egyaránt meghatározók. Az idegrendszeri érést, a szervi működések zavartalan kifejlődését ugyanazok a specifikusan emberi környezetből származó, személyes érintkezésen alapuló ingerek serkentik, amelyek egyszersmind a lelki rendszer érését, a személyes én kialakulását a lelki apparátus felépülését szolgálják. Belső lelki rendszerünket külső, társas közvetítésű mintákból építjük fel, így benne mindaz, amely sajátosan emberi, társas meghatározottságú. A társ jelenléte, a vele való kapcsolat ingere és modellje a szociális tanulás folyamatának. A társkapcsolat működésre és működtetése során alapvető emberi élmények és képességek birtokosaivá válunk. Együttes cselekvésekben kap tartalmat, indítékot és örömöt a tevékenységünk, e folyamat tanít meg a munka igényére, képességére és pótolhatatlan örömére, miközben egyaránt csiszolja készségeinket, és gazdagít az együttes cselekvés társas élménytöbbletével. A könyv ismereti és szemléleti alapokat nyújtani a szülőknek és a nevelőknek egyaránt.

Simone Cave - Simone Cave - Caroline Fertleman - Caroline Fertleman - Az ​okos baba
"A ​kislányom még a pocakomban volt, amikor a közös játékot elkezdtem vele. Megkocogtattam a hasam, vagy énekeltem, dúdoltam neki, és ő mindenre mozgással, forgolódással válaszolt. Tudatta velem, hogy hallja, érti, mit csinálok, és nagyon várja már, hogy ezt a remek mókát a pocakon kívül is folytassuk. Nem is álltam le a játékkal a születése után, azóta sem telik el úgy nap, hogy ne próbálnánk ki, fedeznénk fel közösen valami új dolgot. Erre a könyvre azért figyeltem fel, mert megmutatja, hogy felesleges a boltba rohanni drága játékokért, hiszen egyszerű, otthon fellelhető eszközökkel is leköthetjük csöppségünk figyelmét. A játék által pedig nemcsak szórakozik, hanem tanul és fejlődik is. Összehangoltabb lesz a mozgása, érettebbé válnak az érzékszervei, igénye lesz a beszédre. Általában véve a figyelme kinyílik a világra. Drága szülők, ragaszkodjatok hát ti is a közösen eltöltött, hasznos programokhoz, mert a mi legdrágább kincseinknek a legnagyobb örömet az jelenti, ha veletek együtt fedezhetik fel a világot. Platón már rég megmondta: Tudod-e, hogy a kezdet a legfontosabb, általában is, de különösen a fiatal és zsenge lényeknél? Hiszen leginkább ilyenkor lehet őket formálni, s ilyenkor vésődik beléjük az a forma, amelyet bennük kialakítani vágyunk. Mindenkinek jó játékot kívánok!" - (Gombos Edina) Ez a hiánypótló kötet a 0-2 éves gyermek megfelelő értelmi-érzelmi fejlődéséhez szükséges szülői támogatás kialakításához nyújt elméleti hátteret és kézzelfogható ötleteket.

Jean Piaget - Szimbólumképzés ​a gyermekkorban
A ​gyermekit mi századunk fedezte fel. A modern művészek, a mélylélektani vizsgálódás, a pedgógiai megújulás vágya együttesen hozták létre a gyermeki élményvilág módszeres feldolgozásának igényét, s ezzel a gyermeklélektant mint ennek az igénynek megfelelő és ma már jól körülhatárolt ismeretanyagot. Ennek az új ismeretágnak egyik első rendszeralkotója Jean Piaget.

Marie Winn - Gyerekek ​gyermekkor nélkül
Régebben ​a felnőttek arra törekedtek, hogy megőrizzék a gyermekkor ártatlanságát, hogy megvédjék a gyerekeket a viszontagságoktól. A mai szülők jó része viszont abból indul ki, hogy a gyerekeket ki kell tenni a felnőtteket érő hatásoktól. De hova vezet, ha a "védelem korszakát" az "előkészítő nevelés" váltja fel? Minél inkább megismerkednek a gyerekek a felnőttlét realitásával, úgy lesznek egyre kevésbé gyerekszerűek, és a gyermekkor biztonságától megfosztott, koraérett gyerekek nem vagy jóval nehezebben lesznek felnőttekké. A szerzőnő határozottan síkraszáll amellett, hogy a gyerekeknek szükségük van a felnőttektől való függőség érzésére, sőt _joguk_ van ehhez az érzéshez. A gyermekkornak az a szakasza, amikor a gyerekek hisznek a szülői mindenhatóságban, segíti bennük kialakítani azt az életet adó bizalmat, melyből az élet örömének jó része származik jóval az után is, hogy a gyermekkor véget ér. "Ádámhoz és Évához hasonlóan minden gyereknek el kell veszíteni helyét a Paradicsomban, hogy később felnőttként boldog és sikeres legyen. Akkor válhat egy gyermekből sikeres, törődő és szerető szülő, ha ő maga is hosszú ideig lehetett gyermek szülei teljes védettségétől körülvéve." A könyv hol humoros, hol kissé keserű riportokon keresztül az amerikai gyereknevelés tapasztalatai dolgozza fel, de rengeteg hasznos információt kapunk arról a mindent elnéző és mindent megengedő stílusról, amely nálunk is terjedőben van.

Marshall H. Klaus - Phyllis H. Klaus - A ​csodálatos újszülött
Az ​újszülött csodálatos önálló képességeiről kevés szó esett mostanáig - pedig a baba már születése előtt is számos fontos cselekvésre képes: lélegző- és fogómozgást végez, mosolyog, grimaszol, szopja az ujját, megfogja a lábát, ásít... Az orvos-pszichoterapeuta szerzőpár svéd szülésznők tapasztalatait felhasználva az újszülöttel kapcsolatos legfrissebb megfigyeléseket adja közre ebben a könyvében. Megszületése után fél órával a kisbaba, ha édesanyja hasára helyezik, már egyedül eltalál a mellbimbóig, és szopni kezd. Néhány naposan már kommunikál a környezetével és felfedezi a külvilágot. Különösen kedveli az emberi arcot és hangot, szemkontaktust tud kialakítani, s ezzel megkezdődhet az első párbeszéd szülő és gyermeke között. A csodálatos újszülöttet leendő és újdonsült szülőknek ajánljuk, hogy egymás könnyebb megértésével a kisbaba már az első találkozástól kezdve biztonságosan kötődjön környezetéhez, és a család részévé váljon. A könyv különlegessége a száznál több ritka fénykép és az újszülött-örökbefogadásának szentelt külön fejezet, mely olyan praktikus tanácsokkal is ellátja az örökbefogadó szülőket, mint pl. hogyan lehet szoptatni szülés nélkül is.

Dr. Miriam Stoppard - Mit ​tud a gyerek?
Hogyan ​segítsük gyermekünk fejlődését? Ez a könyv részletes, tudományosan megalapozott és közérthető választ ad e tipikus szülői kérdésre. Dr. Miriam Stoppard, a Nők könyve, A gyermekbetegségek A-Z-ig, a Tinilányok könyve és a Babakönyv népszerű szerzője, gyönyörűen illusztrált művében a csecsemőkortól az iskoláskorig térképezi fel a fejlődés menetét és szakaszait. Bemutatja, hogyan ébresszük fel gyermekünk érdeklődését a környező világ iránt, hogyan bátorítsuk kísérletező kedvét, hogyan fejlesszük képességeit.

Tadeusz Nowogrodzki - Fejlődéslélektan
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_431458
A ​pszichológia módszerei Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - A ​pszichológia módszerei
Ez ​a kötet a gazdag nemzetközi és hazai pszichológiai tudományos tevékenység egyik sajátos, gazdag, gyakorlati hasznú megnyilvánulása. A módszer a tudományos feltárás eszköze, s ezért nagymértékben függ attól a szakterülettől, amelyen alkalmazzák. A könyv bemutatja a tudományág minden fontosabb részét az általános pszichológián át az értelmi fogyatékos gyermekek pszichológiai vizsgálatáig, a szociál- és munkapszichológiától a kriminálpszichológia metodikai-metodológiai kérdéseiig. A kötetet haszonnal forgathatják mindazok, akik a munka, a tanulás, a nevelés, a gyógyítás stb. pszichológiai kérdéseivel tudományosan foglalkoznak.

Pongrácz Zsuzsa - A ​harmadik kor
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók