Ajax-loader

'repülő' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Ken Follett - Alattunk ​az óceán
"A ​Pan American légitársaság luxusgépét mindenki csak Clippernek nevezte. Az utasok királyi családok tagjaira, filmsztárokra, nagy nemzetközi vállalatok elnök-vezérigazgatóira és kisebb országok államfőire korlátozódtak. Kivéve talán Tom Luthert. Gazdagnak gazdag volt, de vagyonáért megdolgozott, s így nem volt szokása fényűzésre pazarolni. Mégis szükség volt rá, hogy alaposan megismerje a gép belső elrendezését. Egy nagyon nagy hatalmú ember felkérte, végezzen el egy veszélyes feladatot. Feladata elvégzéséért nem kap pénzt, de a nagyon nagy hatalmú ember tartozni fog neki egy szívességgel, ami minden pénznél többet ér."

Jennifer E. Smith - Vajon ​létezik szerelem első látásra?
Négy ​perc általában alig valamire elegendő – ugye nem hinnéd, hogy ennyi idő alatt minden megváltozhat? A tizenhét éves Hadley Sullivan életében ez az egyik legrosszabb nap. Ott ragadt a New York-i repülőtéren, késésben van apja második esküvőjéről, amelyet Londonban tartanak, ráadásul a leendő mostohaanyjával még sohasem találkozott. Ebben a lehetetlen helyzetben pillantja meg a tökéletes srácot, az angol Olivert a repülőtér szűk várótermében. A fiú jegye a 18C ülésre szól – Hadley-é pedig a 18A-ra. A végzet fordulatai és az idő fontos szerepet játszik ebben az elgondolkodtató regényben, amely egyaránt szól családi kapcsolatokról, a második esélyről és az első szerelemről. Hadley és Oliver huszonnégy órát felölelő története meggyőzi az olvasót arról, hogy az igaz szerelem akkor bukkan fel, amikor a legkevésbé számítunk rá.

Walter Lord - Hihetetlen ​győzelem
1941. ​december 7-én reggel súlyos csapás érte az Egyesült Államok csendes-óceáni flottáját. Alighogy eltávoztak Washingtonból a japán kormány tárgyaló megbízottjai, amikor a japán haditengerészet egységei - elsősorban anyahajókról felszálló repülőgépek - váratlan támadást intéztek a Pearl Harbor-i támaszpont ellen, és megsemmisítették az amerikai flotta büszkeségeit. Ez volt a csendes-óceáni háborúnak az amerikaiakra nézve szomorúan végződő nyitánya. Az amerikai flottának még arra sem volt ideje, hogy a csapásból felocsúdjon, amikor Japánban már újabb csapásra készülődtek. Yamamoto tengernagy, a híres Togo tengernagy tanítványa és a japán flotta legnagyobb tekintélyű vezetője, akinek fejében az új csapás terve megszületett, az eddig elért japán sikerektől megrészegülve most az előbbinél jóval messzemenőbb célt tűzött maga elé: az amerikai flottatámasztponttól kicsalogatja az Egyesült Államok még meglevő haditengerészeti erőit, lesállásból megsemmisíti őket, elfoglalja Midway-szigetet, ezt a Csendes-óceán közepén fekvő amerikai támaszpontot, és ezáltal megnyílik előtte az út az Egyesült Államok nyugati partja felé... A japánok elbizakodottsága olyan mértékű volt, hogy még a legelemibb biztonsági intézkedésekről is megfeledkeztek, elhanyagolták a felderítést, nem ismerték az amerikai flotta erejét, sem hadmozdulatait. Az amerikai hírszerző szolgálat viszont hangyaszorgalommal gyűjtötte az adatokat, és a sok mozaik-darabból kialakult a nagyszabású japán támadás képe. Az amerikai fél - természetesen - megtette ellenintézkedéseit, és így kiesett a legfontosabb tényező, amelyre a japánok számításukat alapozták: a meglepetés. Elkezdődött a csendes-óceáni háború legnagyobb tengeri ütközete, amely a japán flotta színe-virágának a teljes megsemmisülésével végződött. Olyan veszteség volt ez, amelyet a japán flotta többé sohasem tudott kiheverni. A szerző, akit szinte megbabonázott a tenger óriásainak ez az egyedülálló összecsapása, lebilincselő érdekességgel írja le a mindössze három napig tartó, eseményekben gazdag küzdelmet, ahol szinte minden órában történt valami izgalmas vagy éppen drámai esemény. Nem sajnálta a fáradságot, több mint 30000 mérföldet utazott Tokióba, Washingtonba, Hawaiibe és Midwayre, a harcok közel 400 túlélőjével beszélgetett, hogy első kézből származó értesüléseket szerezzen, és hitelesen írhassa le az eseményeket. Könyve a szakmai hozzáértés, a pontosság és a publicista elhivatottság kiemelkedő terméke, amely szinte ugyanolyan drámai feszültséget kelt az olvasóban, mint amilyen a harc egykori résztvevőit töltötte el; aggódik az egyszerű hősök sorsáért, és a legyőzöttek iránt is feltámad benne a rokonszenv.

Charles Martin - Hegyek ​között
Egy ​viharos éjszakán két idegen várakozik a Salt Lake City-i repülőtéren. Ashley Knox vonzó, sikeres újságíró, az általa olyannyira várt esküvőjére igyekszik. Dr. Ben Payne ortopédsebész és nem mellesleg tapasztalt hegymászó éppen egy orvosi konferenciáról tart hazafelé, hogy a másnapra előjegyzett műtétjét elvégezhesse. A közelgő hóvihar miatt azonban valamennyi járatot törölték. Az egyetlen kiutat egy idős ember, Grover charterjárata jelenti így keresztezi egymást a két fiatal sorsa. Ám olyasvalami történik, amire a legrosszabb rémálmukban sem gondoltak. Repülőjük lezuhan, és hamarosan szembe kell nézniük a kegyetlen valóssággal: a faggyal, az éhséggel, a szédítő magassággal, a reménytelenséggel, önmagukkal és egymással is. Egy szívszorító és minden erejüket felemésztő küzdelem kellős közepén találják magukat, amelyet a hegyekkel és saját érzelmeikkel vívnak.

Mike Spick - Ászok
A ​könyvből az első világháborútól kezdődően megismerhetjük a legjobb vadászpilóták harceljárásait, megismerkedhetünk repülőgépeikkel, megtudhatjuk, hogy milyen képességek emelték ki az „ászokat” a „hétköznapi” pilóták sorából. Olvashatunk a nagy győzelmekről, ugyanakkor körültekintő alapossággal összegyűjtött és rendszerezett adatokat találunk a különböző háborúk legjobb pilótáiról.

Mike Spick - A ​Luftwaffe bombázó ászai
Mike ​Spick, számos nagy sikerű, vadászrepülőkről szóló könyv szerzője, ez alkalommal a kiemelkedő csatarepülő pilóták történetét mutatja be. Ismerteti a Luftwaffe forradalmian új harceljárásait, amelyeket először a spanyol polgárháborúban próbáltak ki, valamint a különböző célpontok ellen alkalmazott egyéni eljárásokat és módszereket. A legkiemelkedőbb bombázók életrajzának ismertetése bepillantást enged a Luftwaffénál szolgálatot teljesítők pályafutásának és hátterének sokszínűségébe, illetve körvonalazza, mire volt szükség ahhoz, hogy valakiből sikeres bombázópilóta váljon.A személyes beszámolók drámaian izgalmas olvasnivalót jelentenek, amelyek páratlan betekintést engednek abba, milyen lehetett zuhanóbombázó-támadást intézni, átélni a vadászgépek támadását, vagy dacolni a légvédelmi tüzérség zárótüzével.

Img_0007
elérhető
18

Robert Merle - Madrapur
„Elkésett ​utas már nem is reméli, hogy útra kelhet. Kihalt repülőtér - éppúgy lehetne irdatlan vidámpark vagy melegház is. Sztrájk? Sehol senki: se légiszemélyzet, se utasok. Aztán a semmiből mégis egy bájosan személytelen stewardess. A formaságokat mellőzve, ugyanakkor ellentmondást nem tűrően kalauzol a fedélzetre. Türelmetlen utastársak: mindkét nembeliek, nációk tarkasága tart a rejtelmes Madrapur felé. Miféle új ígéret földje? A hétköznapi szituáció egyre nyomasztóbb. Aztán mintha kibújna a szög a zsákból: terroristák fognak fegyvert a többi utasra. Kiderül, hogy a pilótafülke üres, a távolból, ismeretlen központból vezérlik a gépet, amely időnként kietlen, fagyos tájakon landol: ilyenkor mindig kiszáll néhány utas. Önszántából vajon? A majomszerű alsó arctáját restellő, a felsőbbik emberszabására bezzeg rátarti utas úgy írja le percről percre a kalandos röpülést, ahogyan megéli: élénken észleli környezetét és a történéseket, de megfejteni őket képtelen... Robert Merle hosszú pályáján kivívta a magyar olvasók szeretetét. Ez az 1981-ben kelt regénye már nem sci-fi ízű, baljós előérzetei sajnos igazolódtak: világterrorizmus, klímaváltozás... Találó jellemzései, szellemessége annál nagyobb hálára köteleznek.”

Covers_105521
elérhető
1

Dale Brown - A ​bombázó
"Brown ​tudja miről kell írni. Ez szuper jó könyv." WASHINGTON POST "Minden idők legizgalmasabb légiharca..." THE MILWAUKEE JOURNAL "Odaszegezett a székemhez, s ahogy egyet-egyet lapoztam, mind izgalmasabb lett." THE PHILADELPHIA INQUIRER "Remek történet profi előadásban." CHICAGO TRIBUNE "...-Tudom, egyikük sem gondolt arra, hogy valódi bevetésben veszünk majd részt, arra még kevésbé, számíthattak, hogy ez a Szovjetunió felett következik be. Még csak néhányszor repültünk együtt, s csak John és én vagyunk azok, akik már voltunk valódi háborúban. Ha mi, ennek a különlegesen felszerelt bombázónak a legénysége nem tudunk megegyezni egymással, leszállunk Scattle-ban, és kész, vége. De vegyék figyelembe a helyzetet. Az oroszok továbbra is használják a lézerfegyvert, hiába az elnök és a kormány minden diplomáciai erőfeszítése. A szó szoros értelmében megsemmisítették a Csendes-óceán és az Északi-sark feletti, a szovjet interkontinentális ballisztikus rakéták indítását jelző műholdjainkat. Ha most támadást indítanának, a rakéták észlelését követően már csak néhány perc maradna, s a robbanófejek máris az USA fölé érnének. Őszintén hiszem, csak ez a repülőgép és ez a legénység az egyetlen lehetséges megoldás. Véleményem szerint minden esélyünk megvan arra, hogy az atomháború kitörését még megelőzve odarepüljünk, közben az orosz radarok ne vegyenek észre bennünket, aztán kikerülve a légvédelmüket Kavaznya fölé szálljunk, ott megsemmisítsük a lézertelepet, és még épségben haza is juthatunk..."

M. Szabó Miklós - A ​Magyar Királyi Honvéd Légierő a második világháborúban
A ​nagy forrásbázisra – levéltári kutatásokra, magyar és idegen nyelvű kiadványokra, magánkézen levő eredeti hadműveleti naplókra – épülő monográfia a magyar hadtörténeti irodalomban elsőként vállalkozik arra, hogy képet alkosson a volt magyar légierő második világháborút megelőző és a háború alatti technikai, szervezeti s alkalmazási kérdéseiről. A szerző a bevezetőben bemutatja a Trianont követően kialakult helyzetet, széles tömegekre is ható soviniszta propagandát, amely a valós sérelmeket felnagyítva – ezzel a feszítő politikai és társadalmi kérdéseket elfedve – eredményesen buzdított az elszakított területek visszaszerzéséért folytatott harcra. Ez természetesen hatott a légierő szellemének alakulására is. Ezt követően kronologikus sorrendben ismerkedünk meg a magyar légierő történetének eseményeivel. A nagyobb súly itt is természetesen az 1938–1945 közötti időszakra esik, a szerző azonban bemutatja azt az erőfeszítést is, mellyel a hadseregvezetés már a húszas évek végétől igyekezett lerakni egy majdani ütőképes légierő alapjait. A könyv jól szemlélteti a légierő fejlesztésével kapcsolatos elgondolásokat, azok folyamatos módosulását, és azt, hogy a tervek az anyagi, technikai és személyi feltételek hiányában nem valósulhattak meg. A megfelelő színvonalú ipari háttér, valamint a szakemberek hiánya lehetetlenné tette a revansista törekvésektől fűtött, eltúlzott tervek végrehajtását. A vágyálmok eredményezte kaotikus állapotok uralkodtak a magyar légierőnél is, amikor sor került a délvidéki bevonulásra, majd a Szovjetunió elleni háborúra. A szerző objektíven elemzi a magyar repülők légi harcait. Jó érzékkel nyúl az olyan, a közérdeklődés előterében álló eseményekhez, mint a bácskai ejtőernyős bevetés, a kassai bombázás, a kormányzóhelyettes repülőbalesete. Óvakodik attól, hogy túlzottan belebonyolódjék ezek tárgyalásába, ugyanakkor meggyőzően, a történelmi tényekhez ragaszkodva, a mendemondákkal és hamis mítoszokkal leszámolva mutatja be az eseményeket. A szerző részletesen kitér a Magyarország ellen 1944 nyarán-őszén végrehajtott, a lakosság körében is nagy áldozatokkal járó amerikai-angol légitámadásokra, s az ellenük folyó magyar légvédelmi tevékenységre. Rámutat azokra a tényezőkre, amelyek a harcban részt vevő magyar vadászrepülők tetteit motiválták. A könyvet fényképek, vázlatok és táblázatok szemléltetik.

Meg Cabot - Locsifecsi ​királynő
Lizzie ​Nichols, az újdonsült diplomanélküli, életében először készül külföldre, meglátogatni Andrew-et, az angol barátját, akivel már három hónapja járnak, de még csak egy napot töltöttek együtt. Lizzie minden pénzét a csodálatos európai utazásra költötte, ám valamennyi ábrándja szertefoszlik, amikor az álompasi Andrew egy közönséges Andynek bizonyul.Mielőtt még meggondolhatná magát, Lizzie vonatra száll, és Franciaországba utazik barátnőjéhez, Sharihoz, aki egy középkori kastélyban tölti a nyarat a barátjával. Lizzie megismerkedik Luke-kal, a házigazdával, aki minden szempontból tökéletes, kivéve azt az egyet, hogy barátnője van. Márpedig Lizzie sosem kezdene foglalt pasival. A szájára viszont képtelen lakatot tenni. A sorozatos baklövések után azonban kiderül, hogy a fecsegés néha csodákra képes.

Margaret Moore - Repülj ​velem!
Ryan, ​a hivatását imádó pilóta élete egyik pillanatról a másikra tragikus fordulatot vesz: agyműtéten esik át, amelynek következtében nem szabad többé repülőgépre ülnie. Az egyik sorscsapás vonzza a másikat, hiszen nem sokkal a felépülése után francia felesége elhagyja, és fiukat, Tonyt is magával viszi a hazájába. Ryan egyedül marad, legalábbis úgy hiszi egy ideig, mivel a múlt ködéből váratlanul előbukkan Lorraine, a csinos légiutas-kísérő, akivel a pilótának volt valaha egy futó, és minden perspektíva nélküli kalandja. A stewardess egy új, és a lány meddősége miatt rosszul végződő kapcsolatba menekül, amikor egészen véletlenül, egy útja során felfedezi a gép fedélzetén Ryan fiát, Tonyt. Átélnek egy vérfagyasztó légi kalandot, amely nem utolsó sorban Lorraine-nek köszönhetően szerencsésen végződik, majd a sors - és Tony - megint összehozza őket, és felkínálja nekik az újrakezdés ígéretét. Akkor is, ha Lorraine nem képes gyermeket szülni, akkor is, ha Ryan sem a régi kitűnő pilóta már. De hát repülni nemcsak gépeken lehet, hanem lélekben is, ha van hozzá méltó partner, és a mai világban a gyermek nem elérhetetlen ábránd még egy meddő nő számára sem...

Dean R. Koontz - A ​túlélő
Joe ​Carpenter, egy repülőgép-szerencsétlenség során - 330 halott, nincs túlélő - elveszti a feleségét és két kislányát. Egy évvel a tragédiát követően, amikor már úgy érzi, csak öngyilkosság révén juthat ki élete romjai alól, találkozik egy titokzatos nővel. Rose azt állítja, ő is a lezuhant gép utasai közé tartozott, s túlélte a katasztrófát. Joe-t kétségek gyötrik. Lehet, hogy a hatóságok eltitkolnak valamit az áldozatok hozzátartozói elől? Elképzelhető, hogy nem csupán egy túlélő van? Rose talán tudja a választ. A férfi nyomozásba kezd, és szembe találja magát egy titkos szervezettel, amely bármire képes, hogy megállítsa a túlélőt, mielőtt nyilvánosságra hozhatná a katasztrófa részleteit.

Michael Crichton - Repülő ​koporsó
- ​Átesés! Átesés! - Látta a pilóták kék öltönyös karját, amint a kapcsolók felett mozogtak gyorsan, közben kínaiul kiabáltak. Az utasok hisztérikusan üvöltöttek. Valahol eltört egy üveg. A gép újabb meredek zuhanásba kezdett. Egy idősebb kínai asszony sikítva csúszott végig a hátán a folyosón. Emily Timre nézett, de a férje már nem volt ott az ülésen. Leereszkedtek a sárga oxigénmaszkok, az egyik ott himbálódzott Emily arca előtt, de nem tudott utánanyúlni, mert a gyerekébe kapaszkodott. Egymásnak ütközve és csattanva cipők és táskák száguldottak át az utaskabinon, testek zuhantak vissza az ülésekre, le a padlóra. A repülő tovább süllyedt. Emily lehajtott a fejét, a mellkasára kulcsolta a csecsemőjét, és életében először imádkozni kezdett. A végkimenetel még szerencsésnek mondható: "csak" három halott és ötvenhat sérült. A pilóta le tudja ugyan vinni a gépet, de vajon mi okozhatta azt az iszonyatos "bukdácsolást", amitől a kabin belsejében mintha orkán pusztított volna? Elkezdődik a repülőgépgyártó vállalat rutinvizsgálata, de elkezdődik a hajsza és a hecckampány is. Szenzációra éhes tévéműsor, önjelölt "szakértő", zugügyvéd, a vállalatvezetőség marakodása, szakszervezeti békétlenkedés, rivális európai és amerikai gyártók kulisszák mögötti harca: mindezzel, de főképp magával a rejtéllyel kell megbirkóznia a Norton cég fiatal alelnökasszonyának, hogy megnyugtató választ kaphassunk a nagy kérdére: biztonságos-e manapság - és mennyire - a légi közlekedés. De az sem mellékes, hogy a könyv végére érve az olvasó érezheti, rengeteg mindent megtudott egy igen bonyolult iparágról és még bonyolultabb termékéről, az egymillió alkatrészből álló utasszállító repülőgépről.

Michael Crichton - Airframe
The ​twin jet plane en route to Denver from Hong Kong is merely a green radar blip half an hour off the California coast when the call comes through to air traffic control: 'Socal Approach, this is TransPacific 545. We have an emergency.' The pilot requests priority clearance to land - then comes the bombshell - he needs Forty ambulances on the runway. But nothing prepares the rescue workers for the carnage they witness when they enter the plane. Ninety-four passengers are injured. Three dead. The interior cabin virtually destroyed. What happened on board Flight TPA 545?

Joachim Peiper - Banditák ​nyolc óránál
Adolf ​Cedrick fiatal kora ellenére - a Condor légió tagjaként - megtanulta, hogy a levegőben egyetlen hiba is végzetes lehet, és a találékonyság a legjobb ajánlólevél a parancsnoki beosztáshoz. A Blitzkrieg kirobbanásakor már mint veterán mesterpilóta vetette bele magát a véres küzdelembe kedvenc Messerschmitt vadászgépét irányítva. A Luftwaffe kezdetben sikert sikerre halmozott, s miközben öntelt parancsnoka - az egykori legendás ász, a "Vasember" - a "legyőzhetetlen óriás" képében tetszelgett, addig az egyszerű katonák rettegve várták azt a pillanatot, amikor majd megütköznek Európa legerősebb hadseregével... A csata hevében a fiatal parancsnok nagyszerű barátra és vetélytársra lelt - Walter Mann személyében -, akivel géppárban élet-halál harcot vívott a Csatorna felett a szövetséges vadászok ellenében. Cedrick a dicsőség és a pokol legmélyebb bugyrait is megjárta az angliai légi ütközetben, s miközben hatalma és hírneve egyre növekedett, úgy került egyre inkább szembe a légierő hozzá nem értő vezetésével. Noha egysége élén sorra döntött romba minden addigi rekordot, a saját parancsnokaival való összecsapás mindinkább elkerülhetetlennek látszott...

880868_5
Walt ​Disney - Repcsik Ismeretlen szerző
13

Ismeretlen szerző - Walt ​Disney - Repcsik
Gyere ​el Propellerfürdőbe, és ismerd meg a békés kisváros mókás lakóit! Rozsdás, a kis repcsi nagy álma, hogy részt vehessen a Szárnyalj a Föld körül bajnokságon, ahol végre bebizonyíthatja, hogy ő a világ legsebesebb versenyrepcsije! Ehhez azonban le kell küzdenie a félelmét, ami igencsak megkeseríti a mindennapjait. Utazd be a világot Rozsdással, és izguld végig a kalandos versenyeket!

J. D. Gilman - John Clive - KG ​200 - Hitler fantom légiereje
Egy ​amerikai B-17-es bombázó bravúros kényszerleszállást hajt végre a brit partoknál, egyenruhás pilótája azonban egyetlen túlélő társát a sikeres földetérés után tarkón lövi... A KG 200, Hitler Fantom-légiereje nyomába ered két vadászrepülő - egy angol és egy amerikai -, s az utolsó pillanatban leleplezik az Ulysses tervet, amely a nácik javára fordíthatta volna a világháború menetét.

Stephen Coonts - Támad ​az intruder
Egy ​látszólag értelmes pilóta miért vadul meg és hág át minden célpont-kijelölési szabályt, ami csak létezik a haditengerészetnél? Miért vonja kétségbe felettesei és a politikusok épelméjűségét? Azért, mert elege lett abból, hogy éjszakáról éjszakára kockáztatja a maga és a bombázótisztje életét - nem is beszélve az értékes repülőgépről -, hogy valami teljesen jelentéktelen célpontot bombázzon. "- Minden áldott nap harcosaink életét vesztegetjük. Vagy fejezzük be ezt a háborút, vagy harcoljunk úgy, hogy értelme legyen!" Amikor legközelebb Hanoi ellen küldik, Jake Grafton megszegve a parancsot, önállósítja magát. Valódi célra csap le, hogy mielőbb vége legyen az értelmetlen háborúnak.

Larry Hicks - A ​Sas Kommandó
A ​Fülöp-szigeteken Skull parancsnok kommunista gerillái megszállják a sziget északi részét és a demokratikus kormány fegyveres megdöntésére készülnek. Aquino az USA elnökéhez fordul titkos támogatásért. Az elnök a manilaiak megsegítésére a szigetországba küldi a legmodernebb csúcstechnológiát képviselő AH-64 típusú Apache helikopterek raját. Az akció megszervezésével és kivitelezésével az indokínai veteránt, a legendás és félelmetes hírű Grundy alezredest bízzák meg. Grundy összeszedi az ázsiai harcokban edződött legkeményebb harcosait, és a Sas kommandó útjára indul. Épp időben érkeznek, mert a baloldali megszállott gerillavezér döntő csapásra készül a kormányerők és az amerikai bázisok ellen... A könyvet az a Larry Hicks írta, aki maga is nyolc évet szolgált Vietnamban, Laoszban és Kambodzsában, és számos titkos bevetésben vett részt.

Larry Hicks - Becsületbeli ​ügy
Az ​író nyolc éven át vett részt titkos bevetéseken Vietnámban, Laoszban és Kambodzsában. A könyv bepillantást nyújt olyan csatákba, amelyek túl forróak voltak ahhoz, hogy az újságok beszámoljanak róluk.

Huszka Levente - Klónok ​az égen
Könyvünkben ​fényt derítünk a szovjet titkosszolgálat, a KGB szerepére a Tu-144-es elkészültében. Hasonlóan kémfilmekbe illő az izraeli deltaszárnyú vadászgép, a Kfit története, amelynek elkészítéséhez segítség gyanánt a Moszad szerezte meg Svájcból az alaptípus Mirage III-as teljes tervdokumentációját. Kiadványunkban szó esik még az amerikai Sidewinder légiharc-rakéta szovjet lemásolásáról, a szintén amerikai B-29-es szuperbombázó orosz "testvéréről", amelynél még a kihúzható hamutartót is lemásolták a precíz mérnökök. És nem maradhatnak ki azok a fejlesztések sem, amelyek a Harmadik Birodalom technológiáin alapulnak, a robotrepülőtől a Me-262-es sugárhajtású bombázón át a nyilazott- és deltaszárnyú vadászgépekig.

Borisz Polevoj - Egy ​igaz ember
A ​Nagy Honvédő Háborúnak emléket állító számtalan irodalmi alkotás közül még ma is magával ragadó, megrázó erejű írás ez a dokumentumregény. Hősének, Alekszej Mereszjevnek a neve annyi esztendő után is fogalom ifjú és felnőtt olvasók előtt egyaránt. Az akaraterő, a kitartás, a hősiesség példaképe ő. A történet ismert: egy fiatal szovjet repülő légiharc közben, ellenséges területen lezuhan. Súlyosan megsebesül, de akaratereje csorbítatlan. Tizennyolc hosszú napon át vonszolódik a hóban, egy ismeretlen erdőn át, mígnem visszatalál keletre, ahol a szovjet csapatokat, övéit sejti. Küzdelme azonban még nem ért véget. A gyógyulás legalább annyi önfegyelmet kíván, mint erdei vándorlása. A legnagyobb megpróbáltatás azonban még hátravan: Alekszej Mereszjev elhatározza, hogy megkísérli, amire a repülés történetében nem volt példa! Amputáltan, műlábbal is képes lesz irányítani repülőgépét. Emberfeletti kitartását siker koronázza; ismét gépre ülhet, és hamarosan mint a szovjet hadsereg legmerészebb, legkiválóbb repülője harcol a fasiszta német hadsereg ellen.

Sir Steve Stevenson - A ​rejtélyes bengáliai eset
Agatha ​Mistery épp egy izgalmas krimit készül megnézni patinás otthonának vetítőtermében, amikor unokatestvére, az esőtől csuromvizes Larry beront hozzá. Új vizsgafeladattal bízta meg a Sólyomszem Detektíviskola, és tudja jól, Agatha nélkül esélye sincs, hogy megoldja a rejtélyt. Ezúttal Indiába kell utazniuk - meg kell találniuk a híres és roppant értékes bengáliai gyöngyöt, ami titokzatos módon eltűnt Káli istennő templomából. Ráadásul a szentély őrének is nyoma veszett, csak egy akadozó hangfelvételt hagyott maga után. Az ifjú nyomozókat most is elkíséri Mr. Kent, a komornyik, és Watson, a macska.

Len Deighton - Isten ​veled, Mickey Mouse!
A ​Vadászrepülők írója ebben a könyvében egy Angliában állomásozó amerikai légibázis életéről, szerelmekről, ivászatokról, kiborulásokról szól. Az izgalmas háborús kalandregény érdekessége, hogy angol szemmel mutatja be, milyenek is voltak az amerikaiak, akik a második világháborúban az angolokkal együtt harcoltak a levegőben is.

Kondor Lajos - Léghajók, ​repülőgépek
1977 Tartalom: A ​Montgolfier testvérek léggömbje, 1783; Blanchard léggömbje, 1785 Giffard gőzléghajója 1852; Schwarz Dávid aluminium burkolatú léghajója 1897; Republique kormányozható léghajó 1908; Zeppelin, Z-III, 1909 Otto Lilienthal kétfedelű siklógépe 1895; Chanuet ötfedelűje, 1896; Santos-Dumont repülőgépe, 1906 Wilbur Wright és Orwill Wright repülőgépe, 1903; Lousi Blériot XI.tipusú repülőgépe, 1909; Hubert Latham Antoinette-IV repülőgépe, 1909; Svachulay Sándor Kolibri-I repülőgépe, 1906; Henry Farman III.típusú repülőgépe, 1907; Horváth Ernő Horváth-I/1 repülőgépe, 1907 Fokker Dr-I-együléses vadászrepülőgép, 1917; Fokker D-VII vadászrepülőgép, 1918; Bristol F-2B kétüléses felderítő repülőgép 1917; UFAG C-1 kétüléses feldeítő repülőgép 1917; Vickers Vimy kétmotoros, hosszú távú repülőgép 1918; Junkers F-13 forgalmi repülőgép 1919 Dayton-Wright R.B. Racer sebességi repülőgép 1920; Curtiss R-3 C-2 sebességi repülőgép 1925; Fekete Ördög vitorlázó repülőgép 1920; Fokker F-III utasrepülőgép 1922; Tupoljev ANT-2 utasrepülőgép 1924; Plikarpov I-1 (IL-400-bis) vadászrepülőgép 1923; Tupoljev ANT-3 (R-3) felderítő repülőgép 1925; Lampich Árpád L-2 Róma könnyű repülőgép 1925; Lampich Árpád L-4 Bohóc együléses műrepülőgép 1926; FEIRO Dongó iskola - repülőgép 1924; Lindbergh óceán - repülőgépe 1927 Asbóth Oszkár AH-4 helikoptere 1930; Bánhidi Antal Gerle típusú sportrepülőgépe 1930; Lockhees Sirius óceán - repülőgép 1931; Granville Gee-Bee sebességi repülőgép 1932; Northropo Gamma 2-P gyorsforgalmi repülőgép 1932; Vultee V-1A gyorsforgalmi utasrepülőgép 1933; Macchi-Castoldi MC-72 vizí verseny repülőgép 1933; Bartnyi Dar repülőcsónak 1935; Westland Pterodactyl Mk. V- csupaszárny repülőgép 1934; Focke-Wulf F-19A Kacsa különleges repülőgép 1927; Cierva Autogiro C L.20 1934; Boulton-Paul P-71A kétmotoros, kétfedelű utasrepülő 1934; Curtiss-Wirght Condor BT-32 1933; Junkers Ju-52/3 M 1932; Douglas DC-2, 1934; Tupoljev ANT-25 1934; Polikarpov I-16 1934; Fiat C.R-32 1934; M-22 vitorlázógép 1937; Tücsök siklógépen 1938 R-14 Pinty 1942; Heinkel He-46/E-2 felderítő repülőgép 1936; JAK-3 együléses vadászrepülőgép 1943;Caproni-Campini C.C-2 kísérleti repülőgép 1940; Gloster E-28-39 1941; Bereznyak-Iszajev B.I. kísérleti repülőgép 1941 Tupoljev TU.104 sugárhajtású utasszállító repülőgép 1955; Tupoljev TU-114 utasszállító repülőgép 1957; Hiller Platform repülő dobogó 1955; XFV-1 farokra szálló gép 1953 Vintokril 1960; Kamov Ka-26 kétmotoros, két emelőcsavaros helikopter 1965 Kvant könnyű sportrepülőgép 1974; Bede BD-5J könnyű sportgép 1974; Cessna-337 Super Skymaster futárrepülőgép 1965; Tupoljev TU-144 Szuperszonikus utasszállító repülőgép 1968

Arzenal83
Arzenál ​'83 Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Arzenál ​'83
_TARTALOM_ A ​légierő és a légvédelem múltjából Katonai Repülőgépek Repülőgép-fedélzeti fegyverzet A légvédelem Kislexikon Típusismertetés

Bárczy János - Az ​úrlovas
A ​regény 1944. július 4 és 1945. január 21 között játszódik. Ez a két dátum a főhős, herceg Odeschalchi Miklós tartalékos repülőhadnagy elfogatásának és kivégzésének napja. Az író, miközben a fogoly vallatásáról és fogságának körülményeiről beszél, képet ad az akkori politikai helyzetről, a frontok alakulásáról, az események egyes embereket érintő következményeiről. Jól láttatja, hogy Magyarország számára ez az időszak történelmileg súlyosan jelentős, s a főhős személyén keresztül éppen azokba a körökbe nyerhetünk bepillantást, amelyek döntően befolyásolták vagy befolyásolhatták volna az események alakulását. A vesztes háborúból való kilépés és a németektől való elszakadás fontosságát mind többen ismerik fel, és a felismerés mellett cselekedni is próbálnak. A Gestapo emberei azonban mindenütt jelen vannak, a főúri mulatságokon is, ahonnan a herceg fő vallatója jól ismeri áldozatát és annak baráti körét, így viszonylag könnyen göngyölítik fel az ügyet, amelynek Odeschalchi Miklós herceg az egyik főszereplője, s amely - ha az akció sikerül - lehetőséget jelentett volna Magyarország számára a háború méltóbb befejezésére. Az úgynevezett Kiugrási Iroda, melynek tagjai angolbarát főurak voltak, tárgyalási alapként fontos dokumentumokat kívánt eljuttatni az olasz front túloldalára. A hírvivő az élsportoló Odeschalchi Miklós lett - az úrlovas -, aki szerencsétlen véletlen folytán végül is a németek kezébe került, s bár a dokumentumokat sikerült megsemmisítenie, nem vonhatta ki magát a vádak alól. A közel nyolchónapos fogság ideje alatt a történésekből és a főhős gondolataiból, visszaemlékezéseiből megismerjük az események hátterét, személyében olyan emberrel ismertet meg az író, aki feltétlenül érdemes arra, hogy felfigyeljünk rá.

Ismeretlen szerző - A ​második világháború repülőgépeinek szerkezete
A ​második világháborúban a katonai repülőgépek kialakítása, szerkezete és bonyolultsága hatalmas változásokon ment keresztül - az elavult technológiát nagymértékben modernizálták. Kötetünkben a történelmi jelentőségű gépek rajzai látványosan mutatják be a kor műszaki szintjét. A több mint hatvan pontos és részletes metszeti rajzzal bővített könyv a korabeli repülőgépek széles skáláját ismerteti. Az illusztrációkat jelmagyarázatok egészítik ki, a gépek műszaki adatainak felsorolását pedig számos érdekes korabeli fénykép teszi teljessé.

Oleksza László - Spotterek
A ​boltban fogyatékosnak néznek (idézd fel barátnőd arcát, amikor ezt hallotta a szádból: egyvonalas les), és olyan szavakkal dobálódznak, hogy fényérzékenység, expokompenzácíó. Repülőket szeretnél fotózni, nyögöd ki, és felteszel néhány link kérdést, mint Holden Caulfield anyukája a Zabhegyezőben, majd boldogan távozol, hónod alatt egy belépőszintű fényképezővel. Vettél mellé még pár ezerért egy szűrőt is, és hónapokkal később rájössz, frontlencsevédőnek jó lesz, mert hiába mondta az eladó, hogy ettől majd nem " csillan", mert bizony becsillan.

Barbara McMahon - Az ​elcserélt menyasszony
A ​mesés Kelet gazdagsága veszi körül a csinos pilótanőt, Bethanne-t, aki a milliárdos Rashid al Harum sejk vendégszeretetét élvezi. A férfi megkéri a lányt, hogy egy fontos szerződés aláírásáig játssza el a menyasszonya szerepét, aki kínos körülmények között faképnél hagyta. Bethanne belemegy a játékba, hiszen egyre jobban tetszik neki Rashid, jóllehet tisztában van azzal, hogy komoly kapcsolatról közöttük szó sem lehet…

Manuel Manos - Origami ​repülőgépek 2.
Tudsz ​repülőt hajtogatni? Mennyit, egyet vagy kettőt? Ebben az e-könyvben 25 különböző repülőt és űrhajót találsz. Könnyen érthető lépések, ebook olvasókra optimalizálva.

Margot Lee Shetterly - A ​számolás joga
Azoknak ​a fekete matematikusnőknek a rendkívüli, igaz története, akik a feminista és a polgárjogi mozgalmak viharai közepette a NASA-nál végzett számításaikkal járultak hozzá Amerika legjelentősebb űrbéli tetteihez. Mielőtt John Glenn körberepülte a Földet, Neil Armstrong pedig a Holdra lépett, egy „emberi számítógépek” néven ismert, női matematikusokból álló csoport ceruzák, logarlécek és mechanikus számológépek segítségével számolta ki azokat az adatokat, amelyek felhasználásával aztán rakétákat és asztronautákat lőttek fel az űrbe. Ennek a csoportnak jó néhány kivételesen tehetséges afroamerikai nő is a tagja volt, akik koruk legkiválóbb elméi közé tartoztak. Eredetileg matematikát tanítottak az amerikai Dél szegregált iskoláiban, ám amikor a második világháború idején az ország repülőgépipara súlyos munkaerőhiánnyal küzdött, őket is bevetették. A matematikai zsenik, akiken eddig keresztülnéztek, egyszerre a tehetségükhöz méltó álláshoz jutottak, és Uncle Sam hívására örömmel költöztek a virginiai Hamptonba, hogy a Langley Memorial Repülésügyi Laboratórium lenyűgöző világában dolgozhassanak. A Virginiában érvényben lévő Jim Crow-törvények értelmében nem integrálódhattak ugyan be fehér társaik közé, a kizárólag fekete nőkből álló „nyugati komputer” csoport azonban így is sokat tett azért, hogy Amerika valóra válthassa egyik legnagyobb álmát: döntő győzelmet arasson a Szovjetunió fölött a hidegháborúban, és egyeduralmat szerezzen a mennyek felett. A számolás joga a második világháborútól kezdve a hidegháborún, a polgárjogi mozgalmakon és az űrversenyen keresztül követi nyomon Dorothy Vaughan, Mary Jackson, Katherine Johnson és Christine Darden, a NASA legnagyobb sikereihez hozzájáruló négy afroamerikai nő egymásba szövődő életútját. Tanúi lehetünk, hogy karrierjük a könyvben szereplő majdnem három évtizede alatt hogyan néznek szembe a kihívásokkal, hogyan lépnek szövetségre és hogyan használják fel az intellektusukat ahhoz, hogy megváltoztassák az életüket és a hazájuk jövőjét. A könyv alapján, Taraji P. Henson, Octavia Spencer, Janelle Monae, Kirsten Dunst és Kevin Costner főszereplésével film is készült.

Kollekciók