Ajax-loader

'pszichés betegség' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Jean Rhys - Széles ​Sargasso-tenger
A ​kis Antoinette egy jamaikai ültetvényen nő fel, mígnem férjhez adják egy különös angolhoz, aki kiszakítja szerető otthonából. Az ősi babonákkal és az asszony családjáról szőtt pletykákkal teli szigetvilágból a zord Angliába hurcolja, mert nem akarja, hogy a kreol feleségéből áradó rontó varázslat, szövetkezve az Antillák egzotikusan vad, gyönyörű és kegyetlen természeti világával végképp rabul ejtse. A dominikai származású írónőnek e regény hozta meg a világsikert. Valódi asszonysors, férfi és nő őrülten szenvedélyes vonzódása és lázadó szembenállása ez a romantikus és sejtelmes remekmű, amely Charlotte Brontë klasszikusának, a Jane Eyre-nek sötét titkára vet fényt. A XX. század egyik legnépszerűbb regénye, örök klasszikus.

Elizabeth Wurtzel - Prozac-ország
Elizabeth ​Wurtzel alig múlt húszéves, amikor megírta ezt a könyvet a depressziójának történetéről, s ma már Sylvia Plathszal és Willam Styronnal együtt a "depresszió-irodalom" legfontosabb szerzői között emlegetik. Wurtzel szerint Plath és Styron könyve túlságosan udvarias, bocsánatkérő volt; ő egy "rock-and-roll könyvet" akart írni: vadul, teljesen kitárulkozva mesél a szüleihez fűződő és a depresszióját úgy-ahogy magyarázó kapcsolatáról, szenvedéseiről, őrült szerelmi és szexuális kalandjairól, pszichológusairól és pszichiátereiről, öngyilkossági kísérletéről, segítőkész egyetemi barátairól, akiknek végül az agyára ment állandó, megmagyarázhatatlan kínlódásával. A "regény" végén, utószóként közölt esszéjében Wurtzel a Prozac-jelenségről ír - a kilencvenes évek elején megjelent csodaszerrel őt is "meggyógyították", de Wurtzel szerint nem felhőtlenül jó hír az, hogy Amerikában jóformán mindenkinek, aki szomorúságra panaszkodik, három perc alatt felírják a Prozacot (vagy valamilyen hasonló, depresszió elleni szupergyógyszert). Az igazi depresszióval ugyanis nem olyan könnyű elbánni, s miközben mindenütt mesterségesen boldoggá tett emberek szaladgálnak, az "igazi" depressziósok bajára ma sem tudja senki a megoldást - mert hiszen a világ bajait sem lehet holmi neurotranszmitterekre ható molekulákkal megoldani. Wurtzel élete mindenesetre valamennyire egyenesbe jött: sikeres rockzenekritikus és írónő - két könyvet publikált a Prozac-ország óta.

Kelly Oram - Szívzűrterápia ​strébereknek
Avery ​gyakorlatilag születése óta szerelmes a legjobb barátjába. Aidennek ugyan fogalma sincs erről, a lány mégis vígan tervezgeti közös jövőjüket. Egész addig, amíg a srác közli, hogy barátnője van… Mit lép erre a stréber Avery? Hát igazi kocka módjára a tudományba menekül: egy sor társadalmi kísérlettel akarja ­bebizonyítani, hogy az összetört szív csak akkor gyógyul be, ha az ember előbb túljut a gyász hét fázisán. Csakhogy a kivitelezéshez szüksége van egy független külső megfigyelőre — itt lép a képbe Aiden bátyja. A csöppet sem stréber Grayson olyan dolgokra veszi rá a gátlásos lányt, amiket korábban álmában sem mert volna megtenni. A suli alfahímje és a legnagyobb stréber egyre több időt tölt együtt — persze kizárólag a tudomány érdekében! —, és közben egy egészen új kísérlet veszi kezdetét…

Dot Hutchison - Pillangók ​kertje
A ​szépség még soha nem volt ilyen rettentő. Egy elszigetelten álló, hatalmas ház mellett gyönyörű kert terül el. A kert nemcsak buja virágokat és árnyas fákat rejt… A „Pillangók” becses gyűjteményét is: elrabolt fiatal nőket, akiket fogvatartójuk pillangószárnyas tetoválással bélyegez meg. A gyűjtemény ura a brutális, őrült Kertész, akinek mániája, hogy elkapja és megőrizze magának a szépséges pillangólányokat. Miután a kertet végül fölfedezik, az FBI ki akarja kérdezni az egyik túlélőt. Victor Hanoverian és Brandon Eddison ügynökök kapják a feladatot, hogy göngyölítsék fel karrierjük egyik leggyomorforgatóbb ügyét. Ám a kihallgatott lány, akit csak a Maya néven ismernek meg, önmagában is kész rejtélynek bizonyul. Ahogy kibontakozik a lány fordulatos és csavaros története, lassan fény derül a Pillangók kertjére is, Maya pedig mesél régi sérelmekről, új megmentőkről, valamint egy szörnyűséges férfiról, aki semmitől sem riadt vissza, hogy rabságban tarthassa a szépséget. De minél többet árul el a lány, az ügynökök annál inkább gyanakodnak, hogy vajon mit titkol még… Azonnali sikert aratott thriller, mely a Goodreads Choice Awards 2016 szavazáson a 2. helyet érte el, a megfilmesítési jogokat pedig A visszatérő Oscar-díjas producerei vették meg. Ismerd meg a pillangólányok múltba nyúló titkait!

Caroline Kepnes - Te
Joe ​Goldberg, egy kis East Village-i könyvesbolt eladója egy nap úgy érzi, valóra vált az álma, mikor besétál a boltba egy fiatal írópalánta, Guinevere Beck. Beck megtestesíti mindazt, amire Joe valaha is vágyott: gyönyörű, vagány, okos, és hihetetlenül szexi - egyszerűen tökéletes. Joe rafinált módon kezdi behálózni Becket, és hála a lány okostelefonjának, Instagram-, Twitter- és Facebook-fiókjának, hamarosan sikerül is közel kerülnie hozzá. De Joe még sokkal többre is képes, hogy hatalmába kerítse rajongása tárgyát. És vajon Beck valóban olyan angyali és ártatlan teremtés, amilyennek Joe látja? Vagy ő még sokkal sötétebb titkokat rejteget? Caroline Kepnes kötete vérfagyasztó beszámoló a könyörtelen, eszelős szerelemről. Betekintést enged egy mániákus elméjébe, hasonlóképp, mint John Fowles híres regénye, A lepkegyűjtő. Perverz módon romantikus thriller, amely az utolsó oldalig izgalomban tartja az olvasót.

Iain Banks - A ​darázsgyár
"Két ​évvel azután, hogy megöltem Blyth-t, meggyilkoltam Pault, az öcsémet - de egészen más és jóval alapvetőbb okokból, mint amiért Blyth-t eltettem láb alól -, egy évvel később pedig kinyírtam az unokahúgomat, Esmereldát, többé-kevésbé egy hirtelen ötlettől vezérelve. Eddig ennyi. Három. Már évek óta nem öltem meg senkit, és nem is tervezem soha többé. Akkoriban éppen ilyen korszakomat éltem." Az apjával egy skót falucska mellett egyedül élő 16 éves Frank története bombaként robbant be a nyolcvanas évek brit irodalmi életébe. Egyes kritikusok kegyetlensége és naturális ábrázolásmódja miatt támadták A Darázsgyárat, mások az egekig magasztalták, és szerzőjében egy kivételes fantáziával, lenyűgöző stílusérzékkel megáldott új tehetséget láttak. Iain Banks első regénye azóta is megosztja az olvasókat, de ennek ellenére a tekintélyes angol napilap, a The Independent szavazásán A Darázsgyárat a huszadik század 100 legjobb regénye közé választották.

Bakonyi Péter - Téboly. ​Terápia. Stigma
A ​szerző önmagáról és munkájáról: Ennek a könyvnek vizsgálódás a célja, s nem valamely megrázó élmény megszerkesztése. Mégis: biztosan lesz olyan olvasó, akinek ezek az ismeretlen világból származó írott felvételek és fotók (Szebeni András fotóművész képei) felrázó dokumentumot jelentenek majd. Pedig a négy-öt évvel ezelőtti súlyos elmaradottsághoz, s különösen a tíz-tizenkét évvel ezelőtti viszonyokhoz képest mára erőteljesen fejlődött a pszichiátria, és állandóan fejlődik ma is... Az a célom ezzel az írással, hogy megvizsgáljam e betegségegyüttes - amely bizonyos értelemben társadalmibb minden más patológiánál - kezelésének, ellátásának, gyógyításának illeszkedését egy olyan társadalom makro- és mikrovilágába, amely egészséges, alkotó- és munkaképes emberek, emberközösségek kialakítására törekszik. Vajon mennyire felel meg saját eszméi ideális ígéreteinek vagy egyáltalán

Katja Millay - The ​Sea of Tranquility - Nyugalom tengere
A ​két és fél évvel ezelőtti, kimondhatatlan tragédia óta Nastya Kashnikov csupán az árnyéka régi önmagának. Másik városba költözik, elhatározva, hogy titokban tartja sötét múltját, és senkit sem enged közel magához. Terve azonban kudarcot vall, amikor azon kapja magát, hogy megmagyarázhatatlanul vonzza az egyetlen személy, aki ugyanolyan elszigetelt, mint ő maga: Josh Bennett. Josh története nem titok. Minden szerettét elveszítette, így tizenhét éves korára senkije sem maradt. Akinek a neve egyet jelent a halállal, azt mindenki igyekszik elkerülni. Nastya kivételével, akit nem riaszt el a fiú, sőt, előbb-utóbb élete minden területére bebocsátást nyer. Ám miközben a kettőjük közti tagadhatatlan vonzalom egyre erősödik, Joshban felmerül a kérdés, vajon megtudja-e valaha is Nastya titkát – és hogy egyáltalán meg akarja-e tudni. A Nyugalom tengere gazdag, erőteljes és zseniálisan kidolgozott történet egy magányos fiúról, egy érzelmileg sérülékeny lányról és arról a csodáról, ha kapunk még egy esélyt.

Rojik Tamás - Befogad ​és kitaszít
Egy ​péntek estén az anyám a vacsoránál nagyon komolyan azt mondta, hogy a követező pénteken el fogom kísérni őt balettórára, hogy nőiességet tanuljak, ahogyan a hozzám hasonló úri hölgyeknek illik. Az eltelt évek ellenére is meglepett a vaksága. Gondolkodtam, melyik reakciót válasszam. Földhöz vághattam volna a levest, üvölthettem volna, nagyon halkan nemet válaszolhattam volna, és akkor elegánsan felmegyek a szobámba, de sejtettem, hogy fordulóponthoz érkeztem, valamin változtatnom kell. Apám látta a hezitálásomat, óvatosan húzta maga felé a törékeny tárgyakat, de megszólalni nem mert.

Rejtő Jenő (P. Howard) - Csontbrigád
A ​Csontbrigádot Rejtő nem más műveiből ismert fortélyos stílusában írta: egyszerű bűnügyi regény ez. Az alaphelyzet egy megsértett gentleman-agreement játékára épül. Az idegenlégió viszontagságaiban megfáradt két barát - Henry Fécamp és John Carew - elhatározza, hogy egyikük a másik halála árán leszerel a légióból. A szabadító ötlet Carewé: egyikük egy már elkövetett gyilkosságot - a másik bizonyító feljelentésének segítségével - vállal magára. Az ötleten túl a felkínálkozó szabadság is az övé: a fej vagy írás játék neki kedvez. De az erkölcsi jóvátétel és a végső igazság mégis Fécampé, mivel a regény végén kiderül, hogy a játékhoz ürügyül választott gyilkosságot Carew követte el. Fécamp meghurcoltatásának voltaképpen barátja bűnös jelleme az oka, mint ahogy a főhőssel egyetemben, a Csontbrigád többi száműzöttje is emberi vétkek miatt szenved - ártalanul.

Nyikolaj Vasziljevics Gogol - Az ​őrült naplója
Gogol ​a "modern", az utódokat is nyugtalanító klasszikusok közé tartozik. Zsúfolt és mégis arányos művészetében szeszélyesen vegyül a társadalmi szatíra és a szorongatott-gyengéd líra, a szertelen, olykor a groteszkbe hajló humor és a tárgyias fantasztikum. Nem volt az orosz irodalom nagyjai között egy sem, akire ne hatott volna, titkait mégis megőrizte: megmaradt páratlanul különös, utánozhatatlanul egyéni alkotónak. Az orosz történelem legválságosabb negyedszázadában, I. Miklós cár uralkodása idején, kihívó látomásaival, torz alakjainak felvonultatásával - bár maga is belepusztult - siettetni tudta kortársainak szellemi felszabadulását. Valóra vált, amit megsejtett: "Tudom, hogy nevem elmúlásom után szerencsésebb lesz nálam." Kötetünkben a Pétervári elbeszélések című ciklusának valamennyi darabját megtalálja az olvasó, a leghíresebb groteszk elbeszéléseit, amilyen Az orr, A köpönyeg; figuráinak szinte a lehetetlenségig élezett tragikomikuma már az abszurd ábrázolás mai irányzata felé mutat.

Babits Mihály - A ​gólyakalifa
Tábory ​Elemér, a regény hőse kettős életet él. Ha "fekete Álma" nem árnyékolná be az ébrenlét óráit is, "Sonntagskind" lehetne, a szerencse gyermeke, akinek kedvez a sorsa, s akiben a képesség is megvan a boldogulásra és a létezés örömeinek teljes átélésére. A szorongató éjszakai álmok s az álmok emlékei azonban győznek a valóság fölött, eltömik az öröm forrásait, félelmetes hatalmukkal átrendezik, megváltoztatják Tábory Elemér belső világát. A folyton megújuló álomkényszer megalázó sorsot rajzoltat a képzelettel, nyomasztóan, kínzóan teljeset, amely csak asszociációkkal kötődik a másikhoz, s mely sokkal több emberé, mint a másik. Tábory Elemér álmában előbb egy asztalosinas életét éli, akivel kegyetlenül bánnak, s aki a kegyetlenkedésekre maga is brutalitással felel, azután pedig napidíjas pesti írnokként tengődik - nélkülözések, félelmek, szorongások között - egészen az öngyilkosságig. A gólyakalifa a személyiség-megoszlás modern, világirodalmi rangú regénye, s egyben izgalmasan szép vallomás is az emberi elkötelezettségről, a szenvedélyre való belső készenlétről. "Mintha életem, s talán minden költő életének szimbóluma volna - írja Babits Mihály -, mely külsőleg simán foly, s csak belül gyötrődik, álmaiban."

Lars Kepler - A ​hipnotizőr
„A ​hipnózisban még kézzelfoghatóbb, hogy a múlt nem múlt el.” Egy sportpályához tartozó öltözőben brutálisan meggyilkolt és megcsonkított férfi holttestére bukkannak. Feleségét és két gyermekét értesíteni akarják, de a családi otthonban is a mészárlás nyomai fogadják a rendőröket. Úgy tűnik, valaki az egész Ek család kiirtását tűzte ki célul. Nem végzett azonban maradéktalanul alapos munkát, a kamasz fiú, Josef, válságos állapotban ugyan, de életben maradt. Amikor Joona Linna bűnügyi felügyelő értesül egy harmadik gyermek, egy nagylány létezéséről, mindent el akar követni, hogy hamarabb találja meg, mint a gyilkos. Az egyetlen élő szemtanú, Josef kihallgatása a fiú sokkos állapota és gyéren pislákoló tudata miatt akadályokba ütközik. Hacsak… Joona Linna a nyomozásba bevonja dr. Erik Maria Barkot, a híres hipnotizőrt. Bark a jó ügy érdekében megszegi tíz éve tett szent fogadalmát, miszerint felhagy a hipnózissal. Josef módosult tudatállapotban felidézett emlékei azonban felkészületlenül érik az orvost és a felügyelőt egyaránt. Félelmetes, gyorsan pergő eseménysor veszi kezdetét, és Eriknek ezúttal saját eltemetett emlékei mélyére kell ásnia, ha meg akarja óvni családját a széthullástól és a visszafordíthatatlan tragédiától. Az idő ellene dolgozik.

A. Meredith Walters - Find ​You in the Dark - Utánad a sötétbe
Maggie ​Young maga volt a hétköznapiság. Átlagos barátok, átlagos szülők, átlagos eredmények… hétköznapi élet. Aztán jött A Fiú. Clayton Reed a múltja elől menekült, démonjaival a nyomában, amik bármikor leteríthetik. Soha nem hitte, hogy esélye lehet a boldogságra. Aztán jött A Lány. Maggie abban hitt, hogy a szerelmük majd mindent túlél. Clay abban, hogy csak a lány kell, és minden helyrejön zavaros életében. Hogy együtt lesznek, ketten a világ ellen. De a sötétség mindig ott ólálkodik a közelben. Néha az igaz szerelem legnagyobb gátját saját magadban kell keresned.

Leah Scheier - Csak ​a te hangodat hallom
"Én ​voltam az egyetlen, akiben megbízott, az egyetlen, aki nem árulta el. Én voltam az, akit szeretett, az egyetlen, aki hitt neki, még akkor is, amikor a tulajdon anyja behozatta ide, hogy többé már ne szabadulhasson ki. Végig fogok menni a fehérre csempézett folyosón, bekopogok az orvosa szobájába, lecsapom az asztalra, a doktornő elé a rejtélyes füzetet, elolvastatom és megértetem vele, hogy Jonah mit titkol, felfedem előtte, amire eddig csak én lettem figyelmes." April nem fog csak úgy, minden harc nélkül lemondani Jonah-ról, aki a fiúja, egyben a legjobb barátja is. Bármit megtenne, hogy biztonságban tudhassa. Ám ahogy Jonah egyre mélyebbre süpped sötét depressziójába, hogy így szabaduljon múltja gyötrelmes megrázkódtatásaitól, a lány vívódni kezd. Megpróbálhatja megóvni szerelmét, de ezzel azt kockáztatja, hogy elveszít minden mást: a családját, a barátait, a lehetőséget, hogy egy komoly hírnévnek örvendő művészeti iskolában tanuljon zenét. Vajon mekkora áldozatot kell hoznia? Végül elég erős lesz ahhoz, hogy elhallgattassa a döntésével egyet nem értőket... És azokat a hangokat, amiket egyedül Jonah hall?

Ermanno Cavazzoni - Holdkórosok ​eposza
Különös ​üzenetekre lehet lelni a Pó-síkság kútjainak mélyén. Az ifjú Savinit ez nem hagyja nyugodni, ezért nagy buzgalommal és roppant hiszékenységgel veti bele magát a jelenség eredetének és értelmének felderítésébe.A nyomozás egyre bonyolódó szálai messzire vezetnek. Savini például felfedezi, hogy a város lakói igazából csak színészek, és a házak is csupán kartonból készült díszletek. Miután kiderül, hogy a csatornákban apró lények laknak, akik bandákba tömörülve terrorizálják egymást,felbukkan egy titokzatos prefektus, aki szárnyai alá veszi hősünket. Ekkor még az eddigieknél is fantasztikusabb furcsaságokkal és különös álmokkal átszőtt időszak veszi kezdetét. Ermanno Cavazzoni (1947) műve megihlette Frederico Fellinit, aki a regényalapján készítette el az életművét lezáró „A hold hangja” című filmjét: „Teljesen a történet hatása alá kerültem. Állandó nevethetnékem támad,hogy itt minden tettnek és gondolatnak jelentést tulajdonítanak. Aztán összeszorul a torkom, mert ha az egésznek még sincs értelme, akkor csak az élet abszurditása marad. Ennek a regénynek a világa a jelenkori ipari társadalom, Hieronymus Bosch, Don Camillo és gyerekkori emlékeink furcsa keverékéből épül fel.”

Allen Ginsberg - A ​leples bitang
Az ​1926-ban született amerikai költő grandiózus "szerelmes verse", az Üvöltés 1955-56-ban keletkezett, a legjobbkor, a leginkább időben: programnyilatkozata, politikai és társadalmi manifesztuma lehetett a Mammon, a Moloch hatalmára fülsiketítő nemmel felelő "leples bitangoknak": az amerikai beat-nemzedéknek. Azóta közel harminc év telt el: újabb lázadások söpörtek végig a világon és haltak el, a régi beatnikek elhallgattak, eltűntek (vagy a Halál vagy a "sárga ház" ölelte őket örökre keblére) - Ginsberg azonban maradt. Mert költészete nem egyetlen divat-konjunktúra terméke - sokkal inkább egy alapjaiban rendíthetetlen magatartásé és világnézeté: a minden jobb sorsra érdemes és elnyomott kisebbség fájdalmát már-már perverzül személyesen átélő költő nem maradt megénekelni való "anyag" híján az elmúlt három évtizedben. S ez a lényegében érzékeny és sérülékeny alkat - némi rezignáltság ellenére - megőrizte korai, kihívó, rosszabb pillanataiban taszító exhibicionizmusát is. Legjobb verseiben viszont ez az exhibicionizmus nem egyszerűen polgárpukkasztó elem, hanem a feltárulkozás döbbenetes hatású segédeszköze. Az idő múlásával sokal költője lett, ha nem is mindenkié. De még azok a versértők is, akik nem tudják egészében befogadni költői világát, még ők sem tagadják meg tőle a kivételes tehetség iránti tiszteletet. Mert az ma már nyilvánvaló, hogy a csúcsformájában üvöltő-lihegő-éneklő Ginsberg joggal tekintheti magát a nagyapjának vallott Whitman méltó utódának, az első patrónusaként fellépő William Carlos Williamst pedig egyenrangú társának. S talán még William Blake sem sértődne meg, ha tudná, hogy Ginsberg az ő profétikus látomásaiban véli felfedezni költészetének gyökereit.

Alexandrosz Papadiamandisz - A ​gyilkos asszony
Alexandrosz ​Papadiamandisznak (az újgörög prózairodalom egyik megteremtőjének) megrázóan szép kisregénye a klasszikus görög drámák hangulatát idézi. Története egyszerű: egy szerencsétlen sorsú öregasszony, Hadula anyó, alig pár napos, betegen született unokája fölött virrasztva rádöbben arra, hogy nőnek születni, nőnek lenni rettenetes sorscsapás. Ahogy végiggondolja az életét, szinte csak keserűség, kínlódás, bánat jut az eszébe. Szülei árulása – rendes hozomány nélkül adták férjhez –, házassága első éve a sógornője házában, hét gyermekének születése, a javasasszonykodás, bábáskodás s a rengeteg egyéb munka, hogy saját háza lehessen, végül fiai idegenbe szakadása mellett leányai férjhez adása, valamilyen hozomány összekaparása felemészti minden erejét, a sok keserűség eszét veszi a szerencsétlen asszonynak, s szinte öntudatlanul megfojtja a kis csecsemőt. Ettől kezdve sodródik a tragikus vég felé: úgy érzi, minél több leányt „segít át” a másvilágra, annál több jót tesz környezetének. Gyanús viselkedése lassan ráébreszti az embereket és a csendőröket az igazságra, üldözni kezdik, a tébolyodott asszony kétségbeesve menekül valamiféle feloldozás felé, s végül a tengerben leli halálát.

Sophie Kinsella - Hová ​lett Audrey?
Audrey ​hetek óta nem teszi ki a lábát a lakásból. Édesanyja szerint olyan, akár egy törött porcelánváza. A szomszéd srác szerint olyan, akár egy lökött celeb, aki napszemüvegben ül az elsötétített szobában. Linus szerint pedig olyan, akár a rebarbara, ami csak árnyékban érzi jól magát. A pszichológusa szerint… na, azt inkább hagyjuk. Audrey szorong és pánikol. Mindentől és mindenkitől. A számítógépes játékokra rágyógyult öccsétől, a női magazinokból nevelődő anyjától, a sportkocsikról álmodozó apjától, de legfőképpen Linustól, akinek olyan a mosolya, akár egy gerezd narancs. Audrey valahol útközben elvesztette önmagát, és úgy tűnik, minden összeesküdött ellene, de egy váratlan találkozás, egy óvatos séta a Starbucksba és egy szintén különös srác közeledése talán mindent újraírhat a lány életében.

Matthew Quick - Napos ​oldal
A ​regényből nyolc Oscar-díjra jelölt film készült Bradley Cooper, Jennifer Lawrence és Robert De Niro főszereplésével. Patnek van egy elmélete, miszerint az élete egy film. Egy film, amelynek nemcsak főszereplője, de nézője is egyben, és amelynek rendezői székéből maga Isten dirigál. Egy film, amelynek csak és kizárólag akkor várja hepiend a végén, ha kiállja a maga elé állított próbatételeket. Ezek után talán nem meglepő, hogy Pat frissen szabadult egy elmegyógyintézetből. És az sem, hogy egyik leküzdendő akadállyal szembesül a másik után: senki sem hajlandó beszélni vele a nagy Ő-ről, aki jelenleg ex, kedvenc csapata vereséget vereségre halmoz, a talán még nála is furcsább Tiffany folyton ott liheg a nyakában, az új pszichiátere pedig mintha házasságtörésre biztatná, hogy elősegítse a gyógyulását. És ha ez még nem lenne elég, egy világhírű szaxofonos kísérti! A regény elbűvölő utazásra invitál Pat elméjébe, ahonnan ugyan kissé torz, ugyanakkor szívszorongató és végtelenül szórakoztató is a kilátás. Ahonnan mi is nézői lehetünk Pat filmjének, amely néha szomorú, néha vidám, mint maga az élet. _"Matthew Quick A Napos oldallal igazi szívszorongató regényt alkotott."_ - Kirkus Reviews

B. A. Paris - Zárt ​ajtók mögött
Mindenki ​ismer olyan párokat, mint Jack és Grace. Jack jóképű és gazdag, Grace bájos és elegáns. Kedveljük őket, még ha nem is áll szándékunkban. És szeretnénk Grace-t jobban is megismerni. Csakhogy ez nem is olyan egyszerű, ugyanis Jack és Grace elválaszthatatlanok. Van, aki ezt igaz szerelemnek nevezné. Mások talán feltennék a kérdést, hogy Grace miért nem veszi fel soha a telefont. Vagy miért nem lehet vele beülni valahova egy kávéra, jóllehet nem dolgozik. És hogy marad olyan sovány, noha rafinált fogások sorát főzi? És vajon miért van rács az egyik hálószoba ablakon? ,, Briliáns, dermesztő, félelmetes és letehetetlen. " Lesley Pearse

Susan Crawford - The ​Pocket Wife
A ​stylish psychological thriller with the compelling intrigue of The Silent Wife and Turn of Mind and the white-knuckle pacing of Before I Go to Sleep—in which a woman suffering from bipolar disorder cannot remember if she murdered her friend. Dana Catrell is shocked when her neighbor Celia is brutally murdered. To Dana’s horror, she was the last person to see Celia alive. Suffering from mania, the result of her bipolar disorder, she has troubling holes in her memory, including what happened on the afternoon of Celia’s death. Her husband’s odd behavior and the probing of Detective Jack Moss create further complications as she searches for answers. The closer she comes to piecing together the shards of her broken memory, the more Dana falls apart. Is there a murderer lurking inside her . . . or is there one out there in the shadows of reality, waiting to strike again? A story of marriage, murder, and madness, The Pocket Wife explores the world through the foggy lens of a woman on the edge.

Louisa Reid - A ​fájdalom helye
Volt ​néhány probléma... kipécézték... a tűz... ,,Az összeomlás szélén áll... dühkitörései is vannak" ,,Nincs más, aki harcolna érte, csak én." A tizenhat éves Audrey mindössze csak normális szeretne lenni. Megpróbál beilleszkedni. De mi van akkor, ha a hozzád legközelebb álló személy megfojt a szeretetével? Akkor mit lehet tenni? Megindító, magával ragadó történet. - The Sun Érzelmes, mégis meghökkentő regény. - Sunday Times Egyszerűen csodálatos. - Guardian Elképesztő, megrázó, szomorú és hihetetlenül megindító. Az a könyv, amelyet egyhuzamban elolvasol, majd azonnal kölcsön kell adnod valakinek. - LoveReading

Sulyos
elérhető
8

Julia Bell - Súlyos
Carmen ​átlagos gyerekként nő fel édesanyjával és nevelőapjával. Amikor eléri a kamaszkort, - mint minden tizenéves - kritikusabban szemléli maga körül a világot - és benne elsősorban önmagát. Úgy érzi, elégedetlen az életével. Lázadásának középpontjába lassanként a teste kerül, és elkezdi utánozni mániákusan fogyókúrázó édesanyját. Amikor anyja elszakítja szeretett pótapjától, és egy másik városba költöznek, apránként maga is elhiszi, hogy a sikerhez és a népszerűséghez vezető egyetlen lehetséges út a soványság. Ahogy egyre mélyebbre merül az önpusztítás ingoványában, rájön, hogy anyja régi titkokat őriz előtte, olyan titkokat, amelyeket talán ő maga sem akar megtudni...Ez a merész és szokatlan regény egyedülálló bepillantást nyújt egy önmagát kereső kamaszlány lelkivilágába, és abba, hogyan válhat az evés generációkon átívelő problémává.

Csáth Géza - Egy ​elmebeteg nő naplója
E ​század elején egy csodálatos fantáziával és íráskészséggel megáldott fiatal nő került a budapesti Moravcsik-féle elmeklinikára. Akkortájt végezte ott éppen klinikai gyakorlatait dr. Brenner József fiatal orvos, Csáth Géza néven országos hírű novellista és zenekritikus. Rendkívül sokoldalú tehetség: zenél és zenét szerez, felfedező értékű zenekritikát ír, ráérez a legújabb festészeti ízlésre, s úttörője a novellaműfajnak. Akármibe fog, mindig és mindenben megelőzi kora gondolkodását, ízlését, műveltségét. Így van ez orvostudományi munkásságával is. A nagy tekintélyű, de konzervatív iskolát képviselő Moravcsik professzor égisze alatt a szakmában még igazán sehol el nem ismert freudi módszereket alkalmazza betege pszichés védelmi mechanizmusainak föltárásában, megismerésébe. A korszak magyar tudományosságát a teljes nyitottság jellemezte az új törekvések iránt. Még a konzervatív Moravcsik és orvosgárdája is eltűrte, sőt segítette kezdő orvosa freudista kísérleteit. Egy zseniális adottságokkal rendelkező elmebeteg, egy zseniális fiatal orvos és lélekbúvár író, valamint egy minden újra fogékony tudományos környezet szerencsés találkozása eredményeképpen született meg Az elmebetegségek pszichikus mechanizmusa. Ez a munka azonban nemcsak tudománytörténeti jelentőségű. A laikus számára is rendkívüli olvasmányélmény. Nemcsak azért, mert A. G. naplóföljegyzései, pszichéje védelmére kialakított szimbólumai szépírói értékűek, hanem azért is, mert Csáth Géza a tudós pontosságával s a finom érzékenységű szépíró beleérző képességével deríti föl A. G. lelkivilágának legtitkosabb zugait.

Laurelin Paige - Fixed ​on you - Megtalállak még
New ​York szívében, egy toronyház elegáns irodájából nyíló titkos szobában veszélyes egyezség születik. A lány szemtelenül fiatal, intelligens és rámenős. Nappal egyetemista, éjjel felszolgáló egy bárban. A férfi sármos, makacs és célratörő, csak a mások feletti korlátlan hatalom hozza lázba. A lánynak sürgősen pénzre van szüksége, a férfi tisztességtelen ajánlatot tesz neki. A férfi látszólag mindent tud a lányról, a hatalmában tartja, rendelkezik a teste felett. Alayna Wither az a nő, akit talán még szeretni is tudna. A lány azonban sötét titkot őriz; megszállottjává tud válni annak, akit megszeret. Hudson Pierce, a bár új tulajdonosa, multimilliomos szépfiú úgy hat rá, akár a legkeményebb drog. És a testet-lelket felőrlő hajsza megkezdődik…

Martinkó Károly - Homoszexuális ​gyilkosok
Legjobb ​emlékezetem szerint hat éves sem lehettem, amikor egy tányérsapkás férfi valamilyen mesével felcsalt a Práter utca és a Szigetvári utca sarkán levő öreg lakóházunk padlására, s ott az ölébe ültetve ölelgetni kezdett. Nekem nemhogy akkor, de máig kétszer olyan idős koromban sem volt fogalmam a homoszexualitásról, mégis rémülten igyekeztem kiszabadulni a tányérsapkás alak öléből, ahová vasmarokkal húzott. Még most, ötven év múltán sem tudom, hogy minek köszönhetően úsztam meg ezt a kalandot anélkül, hogy az ijedtségem kívül más bajom esett volna. Talán a könyörgésem vagy a padlásteret felvert segélykiáltásaim győzték meg "őszatíraságát" arról, hogy neki is a legjobb, ha elenged? Vagy talán a gyenge, de mégsem figyelmem kívül hagyható ellenállásom? A fene tudná ezt ma már megmondani! Én tehát megúsztam. De biztos vagyok abban, hogy azóta megszámlálhatatlanul sok kisfiú számára súlyos - ha nem a legsúlyosabb - következményekkel járt a "homokosokkal" történt találkozás. Munkám során több olyan gyilkossággal találkoztam, melyek áldozatai vagy tettesei homoszexuálisok voltak, sőt olyannak is, ahol gyerek volt az áldozat. E könyv megírására éppen azért vállalkoztam, mert úgy gondolom, hogy a dokumentumriport-kötetemben bemutatott bűnesetek sokak számára figyelmeztetésül szolgálnak, s a bűnügyekből levont következtetések talán későbbi tragédiákat előzhetnek meg. A szülőket, s mindazokat, akik a gyermek nevelésében valamilyen módon részt vesznek, arra figyelmeztetik, hogy nagyobb odafigyelésüknek köszönhetően a jövőben kevesebb fiúgyermek válhat homoszexuálissá, vagy a férfiakat és a nőket szexuálisan egyaránt kedvelő biszexuális felnőtt. A kötetből megismer bűnügyek a homoszexuálisok számára is bizonyítják, hogy a szexuális vágy sokuknál gyilkossághoz s ami még ennél is elszomorítóbb. Gyermekek sérelmére elkövetett gyilkossághoz vezethet. S mivel több évtized távlatából nézve maguk a homoszexuálisok is gyakran esnek a gyilkosság - ha szerencséjük van, akkor "csak" lopás vagy rablás - áldozatává, nekik sem tanulság nélkül ez az összeállítás. Könyvemmel csakis a segíteni akarás vezérel, s nem a homoszexuálisokkal szembeni gyűlöletkeltés. Remélem, ők is megértik, hogy én harangom értük is szól, hiszen az elmúlt évtizedek bűnügyi statisztikájának ismeretében jól tudom, hogy többen esnek ők gyilkosság áldozatául, mint ahány gyerek veszti életét az ő kezük által.

Hazai Attila - Feri: ​Cukor kékség
Feri ​nemcsak szereti a cukrot és a csokit, hanem imádja is. E beteges vonzódása az édességekhez már jó ideje figyelmetlenné teszi a külvilág más jelenségeivel szemben. Többnyire belső életműködésének és perverz gondolatainak vizsgálatával van elfoglalva, lányokkal könnyen ismerkedik, de csak felszínes kapcsolatot képes velük kialakítani. Olykor hallucinál, rémálmai vannak, sőt: még a saját anyját sem ismeri fel! Feri tizenöt éve nem járt Magyarországon. E regény azt az időszakot mutatja be életéből, melyet bolyongásai után Budapesten tölt, ahol ráébred: itt az ideje leszokni a csokoládéról! A könyv második kiadását a Cukorkékség című játékfilm bemutatója előzte meg.

Termek_cimlapfoto
elérhető
2

Judith Saray - Zöldzug
ZÖLDZUG ​Zöldzug egy drága, kivételezett helyzetben élők számára fenntartott szanatórium, ahol lakónak lenni nem érdem, de talán az utolsó lehetőség a süllyesztőtől való menekülésre. Jeffnek mostanában egyik filmszerepe esik kútba a másik után az álmok városában; Dakotának sincs szerencséje se a szakmai, se a magánéletében. A csillogás, a hamis ígéretek és a felületes barátságok mindennapjaiban mindketten rossz döntést hoznak, miközben a felszínen maradásért küzdenek. Az italhoz fordulnak felejtésért és megerősítésért. Egy idő után azonban rájönnek, hogy az ital rossz tanácsadó, és a véletlen úgy hozza, ugyanannak az elvonónak lesznek a páciensei. Ez a találkozás, a sorsközösség, és a másik személyes varázsának együttes hatása örökre megváltoztatja őket. A gyógyulás útja azonban nem könnyű és további csapdákat rejt. Néhány újabb rossz döntés után mind a ketten ráébrednek, hogy az igazi kilábalásra csak egymás mellett van esélyük. A falevelek, melyeket kénye kedve szerint tépett a szél, végül összekapaszkodnak, hogy együtt semmisüljenek meg az élet viharában, vagy éppenséggel egy új, reményteli életre kapjanak esélyt.

Laurelin Paige - Forever ​with You - Rád találtam
Hudson ​Pierce és Alayna Withers szerelme ismét veszélybe kerül. A múlt sötét titkai felszínre törnek, megállíthatatlanul maguk alá gyűrve az örök harcban élő párt. Ahhoz, hogy végleg legyőzzék az ártó démonokat, és szerelmük beteljesülhessen, kapcsolatuknak túl kell élnie az eddigi legnagyobb megrázkódtatást; Hudson Pierce ugyanis veszélyes titkokat őriz, amelyek ha kiderülnek, semmi sem lesz már olyan, mint azelőtt volt... sőt Laynie talán még azt is megbánja, hogy a szívére hallgatott, és úgy hitte, hogy a sors egymásnak szánta őket.

Joe Navarro - Veszélyes ​személyiségek
Naponta ​újabb és újabb tragédiákról szólnak a hírek Newton, Boston, Aurora, Columbine. A riportokban számtalanszor elhangzik, hogy bár voltak ugyan jelek, de senki nem foglalkozott velük. A szörnyű tragédiákon túl felettébb félelmetes az a tény, hogy a bűnözők kevesebb, mint 1%-át ítélik börtönbüntetésre. Ez egyben azt is jelenti, hogy az újságok minden egyes szalagcímére több millió, az átlagembert veszélyeztető helyzet jut. És a valódi bűneseteken túl ott vannak az őrült munkatársak, a fékevesztett családtagok vagy épp azok a kegyetlen szomszédok, akik bár fizikai fájdalmat nem okoznak, mégis folyamatosan megkeserítik az életünket. Vajon időben felismerhetjük az ilyen emberektől érkező fenyegetést? Joe Navarro, az FBI egykori ügynökének könyve megtanít a négy leggyakoribb veszélyes személyiség a nárcisztikus, a ragadozó, a paranoiás és a labilis típus azonosítására. Részletesen ismerteti az egyes típusok felől érkező fenyegetést. Így megvédhetjük magunkat, rövid és hosszú távon egyaránt. De ha mégsem tudtuk elkerülni a pusztító erő közelségét, bemutatja azt is, hogyan dolgozhatjuk fel az általa okozott traumát.

Elizabetta Paruolo - Fogságban
„Félelmetes ​dolog besétálni egy börtönbe. Mi van, ha valami félresiklik, és nem engednek ki többé?” /Andy Mulligan/ {MORE}Angliában sokat tesznek a hozzám hasonló emberekért. Alapítványt hoztak létre, fórumokon beszélgethetnek, kedvesek és együtt érzőek. Tájékoztatják a Szülőket, a jobb háziorvosok időben észreveszik a „betegséget”, és minden hamar megoldódik. Hamar… ez csak egy plátói fogalom… mert a hamar évekig is eltarthat, sőt, van olyan, aki sosem jön ki a börtönből, ahova önmagát zárta be.

Kollekciók