Ajax-loader

'animáció' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Föld S. Péter - Jó ​játék a rajzfilm
A ​világon évente több tízezer hosszabb-rövidebb rajzfilm készül. Ma, amikor már számítógép is tud rajzfilmet csinálni, valóban mindennapi élményünkké vált. Különösen a gyerekek között óriási rajongóinak tábora. Persze miközben nézitek a Tom és Jerryt, a Donald kacsát, Vukot és Mátyás királyt, nem is gondoljátok talán, hogy ti magatok is tudnátok rajzfilmet (vagyis animációs filmet) csinálni. Nemcsak a felnőttek kiváltsága ez. Könyvünk megismertet benneteket a rajzfilmkészítés csínjával-bínjával, meg arra is megtanít, hogy készíthettek magatoknak, saját fantáziával, kedvetek szerint ilyen filmet. Egyszerűt, bonyolultat, mindenfélét. De ügyesek legyetek ám!

Szoboszlay Péter - A ​rajzfilm
Értelmes, ​modern fiatalnak lenni és megpróbálkozni a művészet valamelyik ágával - csaknem egyet jelent. Van, aki verset ír, van, aki zenél - Bachot vagy beatet -, és van, aki képző- és iparművészet egy-egy ágában kísérletezik. Ez a sorozat - a MŰHELYTITKOK - az útóbbiakhoz szól. Minden kötetünk szerzője fiatal művész: festő, építész, textiltervező, grafikus, keramikus, bábkészítő és így tovább. Írásaikban nemcsak az adott művészeti ág történetét és esztétikáját foglalják össze, hanem saját érzésekről, terveikről is vallanak, s - nem utolsó sorban - hasznos, sehol másutt nem található tanácsokat adnak: hogyan fejlesztheti ki az olvasó a benne szunnyadó képességeket?

Kelly L. Murdock - 3ds ​Max 7 Biblia I-II.
Ha ​a 3ds Max 7 képes rá, mi is képesek vagyunk... "Max" a lehetőségek lenyűgöző tárházát kínálja, a 7-es változatot pedig mind a sokat próbált profik, mind a kezdők izgalmasnak és szórakoztatóan találják majd. Ebben a könyvben minden megtalálható, ami ahhoz szükséges, hogy a Maxben profi kinézetű animációkat készítsünk. A kötet e sokoldalú program valamennyi szolgáltatását bemutatja, különös tekintettel az újdonságokra, de ami a legjobb benne, az az, hogy mindezt oly módon teszi, hogy közben serkenti a kreativitást, a színesben mellékelt alkotások pedig csak tovább fokozzák az Olvasó alkotókedvét. A kötet minden részletre kiterjedően bemutatja a 3ds max 7-et - A Györstalpalót elolvasva azonnal elkészíthetünk egy térbeli animációt. - Felfedezhetjük az olyan új modellezési szolgáltatásokat, mint ez Edit Poly, vagy az új Skin Wrap és a Skin Morph módosító - Megtanulhatjuk, hogyan tehetjük részletesebbé s kisfelbontású modelleket a Max új térképezési szolgáltatásaival. - Felfedezhetjük hogy miként lehet az új torzító ecset segítségével finom részletekkel kiegészíteni az objektumhálókat. - Megtanulunk karaktereket és tömegeket animálni az immár a programba épített Character Studio segítségével. - Szemléletes gyakorlatok mutatják be tíz vagy még kevesebb lépésben a legfontosabb fogalmakat és segítenek a tanulásban.

Féjja Sándor - Walt ​Disney
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Borito
Zsánerben Ismeretlen szerző
2

Ismeretlen szerző - Zsánerben
Jelen ​tanulmánykötet cikkeit a Mozinet Magazin Zsánerben című rovatának anyagai adják. Tizenegy műfajtörténeti és -elméleti esszét tart kezében az olvasó, mindegyik egy kortárs filmalkotáson keresztül mutatja be a reprezentált zsáner jellegzetességeit, szabályait. A rovat két évvel indulása után átalakult, 2008 szeptemberétől a szerzőiség és a műfajiság ütközését vizsgáljuk - könyvünk összegzése a 2006 szeptember és 2008 áprilisa között megjelent anyagoknak, válogatás az általunk legjobbnak legérdekesebbnek tartott cikkekből. Egyúttal jó alapul szolgálhat az azóta megjelent tanulmányokhoz is, amelyek a korábbiakra épülnek, hiszen az új koncepciót követve a Mozinetben most olyan rendezők életművét mutatjuk be, akik a műfaji kereteket feszegetik, szabályokat hágnak át, személyes témáikat dolgozzák ki újra és újra, esetleg megújítják valamelyik zsánert. Az eddig megjelent esszék listája a könyv végén található. (a Szerkesztők)

Dr. Szirmay-Kalos László - Antal György - Csonka Ferenc - Háromdimenziós ​grafika, animáció és játékfejlesztés
Ez ​a könyv a háromdimenziós számítógépes grafikával, animációval, virtuális valósággal és a számítógépes játékokkal foglalkozik, ismerteti azokat az elméleti alapokat és algoritmusokat, amelyekkel magunk is grafikus, illetve animációs rendszereket hozhatunk létre.

Féjja Sándor - Holnap ​nyolcéves leszek
A ​maga nemében egyedülálló feladatra vállalkozott Féjja Sándor. Játékos című könyvében – Holnap nyolcéves leszek – az egész estés animációs film történetét, művészeti és gyakorlati kérdéseit vizsgálja. A “műfaj” úttörőiről megtudhatjuk, hogy az első egész estés film minden valószínűség szerint az 1917-ben Argentínában készült néma szatíra, az Apostol volt. Az európai elsőbbség L. Reininger 1926-ban Németországban született, kartonból kivágott árnyképes animációjáé. Átütő nemzetközi sikert első ízben Walt Disney műve, az 1937-ben bemutatott, négyéves munkával létrehozott Hófehérke és a hét törpe aratott. (Az animáció egyébként E. Reynaud 1888-as vetítésétől, tehát korábbról datálható, mint Lumière mozgóképének megjelenése. ) Féjja megvizsgálja az egész estés filmmel, és általában az animációval kapcsolatos legfontosabb elméleti, esztétikai, technikai kérdéseket. Elemzi, hogyan hatott a comics, a képregény a hosszú rajzfilm képi világára, dramaturgiai építkezésére. Áttekinti az egész estés animáció fejlődését a világ különböző részein, nagyító alá veszi az egész estés magyar animációt s a szellemi bázisul szolgáló rövid animáció fejlődési stációit. Megkérdez honi alkotókat is munkájuk nehézségeiről, lehetőségeiről, filmjeik születésének körülményeiről. Féjja kísérletet tesz az egész estés magyar rajzfilmek tipizálására is. Az újító filmek közé kilenc művet sorol, a populáris filmeket pedig öt alcsoportra osztja: a comics, illetve natúrfilm ihletésűekre, a sorozat egyes darabjaiból utólag összegyúrtakra, a “pirruszi” bábfilmekre és portréanimációkra. Esztétikai, dramaturgiai, technikai szempontból néhány hazai produkciót elemez is. A rengeteg adatot, tényt közlő, fontos szakmai ismereteket továbbadó mű élvezhetőségét és használhatóságát jelentősen csökkenti sajnálatosan széteső szerkezete, szerkesztetlensége. Mindamellett a szerző nem győzött meg a bevezetőben kifejtett tételről, miszerint az idő igazolta, a társadalmilag fontos dolgokat közvetítő egész estés filmek “elsők az egyenlők között”. Ezek azonban szerintem – néhány kivételt leszámítva – inkább csak az üzleti sikert, a szórakoztatást célozzák meg. Ez nem bűn, sőt! Az ár azonban legtöbbször komoly művészi kompromisszum. Gervai András

Richard Schickel - Walt ​Disney története
A ​gyermekkor és Kansas City Walter Elias Disney 1901. december 5-én született Chicagóban, gyermekkorát azonban Kansasben töltötte a családi farmon, ahol a keménykezű apa, Elias Disney szigorral nevelte gyermekeit (Herbert, Raymond, Roy, Walt és Ruth) fegyelemre és kemény munkára. A felnőtté válás évei éppen ezért nem is teltek felhőtlenül a Disney-házban, a gyerekeknek meg kellett küzdeniük azért, hogy vágyaik szerint élhessenek, azonban ahelyett, hogy a szigorú légkör megtörte volna őket, inkább megedzette a kicsi Disneyket, különösen Waltot, aki hamar megtanulta, hogy elsősorban saját magában kell bíznia, ha vinni akarja valamire. A későbbiekben Disney nem is osztogatta könnyen a bizalmát, sem fiatalként, sem felnőttként nem volt túl sok barátja, és üzleti partnereiben is csalódott annyiszor, hogy ne akarja a véletlenre, vagy másokra bízni a szerencséjét. ..... „Mindig volt valami megszállottság Walt Disney egyéniségében. Az, hogy csakis a karrierjével törődött, hogy az üzleti életben egyeduralomra tört, és nem volt hajlandó másokat is bevonni a vezetésbe, hogy azonosította magát Miki egérrel, gyámkodása és fukarkodása alkalmazottaival - mindez egyre jellemzőbbé vált, ahogy a vállalat fejlődött, és Disney szükségszerűleg eltávolodott a kezdettől. Afféle settenkedő alak lett a saját stúdiójában, a folyosókat rótta éjszaka és hétvégeken, igyekezvén ellesni valamit a sztoriötletek és vázaltok titkaiból, mielőtt az írók és a szerkesztők kész állapotban bemutatták neki.” (Richard Schickel)

Bob Thomas - Walt ​Disney
Disneyland ​nemncsak a gyerekeké lesz. Mikor is szűnik meg az ember gyereknek lenni? Mondhatjuk, hogy a felnőttből valaha is teljesen eltűnik a gyerek? Hiszem, hogy a megfelelő szórakozás mindenkit, fiatalt és időset egyaránt vonz. Azt akarom, hogy Disneyland olyan hely legyen, ahova a szülők elhozhatják gyerekeiket - vagy még akkor is jól szórakozzanak, ha csak ők maguk jönnek el.\" Ezeket mondta nekem Walt Disney, miközben sportkocsiját vezette az illatos narancsfaligetekkel szegélyezett széles sugárúton. Az autó teteje nyitva volt, de láthatóan nem zavarta őt a hűvös áprilisi reggel. Úgy tűnt, hogy a burbanki stúdiójától Los Angeles belvárosán és Orange County nagy kiterjedésű gyümölcsösein át vezető általa választott útvonal sem kötötte le figyelmét, már egy éve rendszeresen rótta ezt az utat. Minden igyekezetével azon volt, hogy lefesse Anaheimben épülő vidámparkját. \"Az egész akkor kezdődött, amikor a lányaim még nagyon kicsik voltak, és szombatonként vidám parkokba vittem őket\" - mondta. \"Földimogyorót rágcsálva és ide-oda nézegetve üldögéltem egy padon, és ott fogalmazódott meg bennem, hogy a fene egye meg, miért nincs egy jobb hely, ahova az ember elviheti a gyerekeit és velük együtt szórakozhat. Nos, körülbelül tizenöt évembe került az ötlet megvalósítása.\"

Bognár Géza - Illusztráció ​és animáció 3D studio-val
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jon Warren Lentz - Robert Reinhardt - Flash ​5 Biblia I-II.
Ha ​a Flash 5 képes rá, Ön is képes rá... Ez a sikeres könyv a kezdő webfejlesztők és a Flash régi motorosai számára egyaránt, lépésről lépésre megmutatja, hogyan hozhatják ki a Flash 5-ből a legtöbbet - és miként emelhetik jóval magasabb minőségi szintre a weboldalak készítését. A példákkal, rengeteg képpel (köztük nyolc színes táblával) és a Flash mesterei által összeállított gyakorlatokkal gazdagon tűzdelt szakmunka a gyors indulást megkönnyítő bevezetéstől a vadonatúj ActionScript programozásig mindent bemutat. A Flash 5 hatékony használatához, valamint az újszerű webes grafikák és animációk készítéséhez nincs is másra szükség, csupán erre a könyvre! Az első kötet tartalma: - I. rész: A Flash környezet használata - II. rész: Flash grafikák készítése - III. rész: Hangtervezés - IV. rész: Interaktivitás a Flashben A második kötet tartalma: - V. rész: Flash filmek programozása - VI. rész: A Generator és más kiszolgáló programok - VII. rész A Flash használata más programokkal - VIII. rész: Flash filmek bemutatása

Covers_78153
F. ​I. L. M. Ismeretlen szerző
3

Ismeretlen szerző - F. ​I. L. M.
"Ma ​a filmek tömegében nem ér rá az ember azzal foglalkozni, hogy egy-egy film-négyzet képét vizsgálja, s ott nézze meg a szereplő egyén arckifejezését, hiszen nem is érne vele sokat, mert ott mindenki úgy mosolyog, sír, néz, ahogyan azt a mozidráma írója, rendezője előírja, még ha valaki egyenkint, a legrégibb filmektől kezdve, a mezítelen athléta mozgófényképétől kezdve figyeli a szereplőket a mai művészi filmekig, valami olyasmit lát, amit más nem láthat, aminek a tudása mindig, mindenütt igazi gyönyört okoz. Az utolsó falu kocsmájában mozielőadást rendező vándorkomédiás kopott filmje, mozgó, rezgő képe, táncoló magnézium kréta fénye mellett vetített képei előttem éppoly értékesek, mint a pazar fényű színház hamvas pozitívjai, amelyeknek perforációján még egyetlen horog sem szaladt keresztül. Mert én csak a filmet, annak a lelkét látom, aki a filmen ott préselődik, mert én magát a mozgó életet látom, a technika ragyogó tudását bámulom, amely megteremtette a való élet élettelen tárgyon mozgó élő mását." (Boross Mihály: A film lelke)

Covers_69642
20

Ismeretlen szerző - Nonverbális ​pszichoterápiák
Nélkülözhetetlen ​alapmunka, amely egy kötetbe gyűjti a legfontosabb ismereteket - az egyes módszerekben avatott hazai szerzők tollából - a mozgás- és gesztusterápiák, az improvizáció, a rituális innovatív terápia, a játékterápia és a különféle művészetterápiák területéről. A könyv eredeti formájában már nem kapható, csak elektronikus könyvként, cd-n

Anna Milbourne - Rajzoljunk ​képregényt!
Ez ​a leleményes ötleteket felsorakoztató kötet képregények, sőt, akár rajzfilmek rajzolására inspirál. Az egyszerű, lépésről lépésre követhető utasítások segítségével megtanulhatjuk, hogyan készíthetünk különféle képregényeket, képsorokat, a furcsa arcoktól kezdve a vidám állatjeleneteken át egészen a pörgetős könyv-animációig. Képeinket szinte életre kelthetjük a bemutatott technikák alkalmazásával, többek közt a filctollal vagy vízfestékkel való színezéssel; számítógéppel képsorozatokat is könnyedén készíthetünk.

Vásárhelyi Péter - Szegő Tamás - Flash ​5 kézikönyv
Amikor ​a Flash-t létrehozták, még a Macromedia fejlesztőcsapata sem gondolt arra, milyen nagyszerű eszközt adnak a webfejlesztők kezébe, és hogy ezzel kisebb szökőárt indítanak el az információ tengerén. A folyamat már elkezdődött, programozók, web-grafikusok, kreatív szakemberek hada használja a vektorgrafika és az ActionScript adta lehetőségeket egy merőben más, dinamikusabb, élettel teli Internet kialakításához. A szerzők, Vásárhelyi Péter és Szegő Tamás alkotta páros eddigi sikeres oktatói és írói munkássága a biztosíték arra, hogy a magyar nyelvű Flash 5 Kézikönyv megbízható referencia anyagot, tanulási segédletet nyújtson, minden, e nagyszerű alkalmazással megismerkedni vágyó részére.

Paul Martz - OpenGL ​röviden
Az ​OpenGL-t, a 3D alkalmazások fejlesztésének egyik legkedveltebb programozási felületeként, széles körben használják számítógéps játékok, modellező és szimulációs programok, CAD-, virtuális valóság- és animációs alkalmazások készítésére. Az OpenGL röviden könyv mindazokat az alapvető ismereteket tartalmazza, amelyekre szükségünk van ahhoz, hogy térgrafikai programokat kezdjünk fejleszteni, az OpenGL-fejlesztőkörnyezet beállításától a valósághű anyagmintázatok és árnyékok létrehozásáig. A könyv közérthető, gördülékeny stílusban íródott, így könnyen megtalálhatjuk benne a keresett információt, és gyorsan elsajátíthatjuk belőle az OpenGL 2.0 legfontosabb, leggyakrabban igénybe vett szolgáltatásainak használatát. A kötetet az alapvető kódolási irányelvek bemutatása, valamint hibaelhárítási tanácsok teszik teljessé. A kötet tartalmából: - Mértani alakzatok, pontok, vonalak, sokszögek rajzolása és leképezése - A szín és a megvilágítás szabályozása elegáns grafikai hatások létrehozásához - Nézetek létrehozása és tájolása - A kép valószerűségének fokozása anyagmintázatokkal és árnyékolással - A leképezési sebesség növelése - A grafika rendszerfüggetlenségének megőrzése

Gwr2005
Guinness ​World Records 2005 Ismeretlen szerző
2

Ismeretlen szerző - Guinness ​World Records 2005
A ​Guinness World Records idén ünnepli 50. születésnapját! Jubileumi kiadás a legizgalmasabb rekordokkal és a legmegdöbbentőbb képekkel a világ minden tájáról. Ezenfelül exkluzív interjúkat olvashatnak a rekorderekkel, továbbá külön fejezeteket szentelünk minden idők legnagyobb hatású teljesítményeinek. Többek között megtudhatjuk: melyik a világ leggyorsabb autója, mekkora a valaha élt legmagasabb ember, melyik a világ legnagyobb pókja, melyik minden idők legsikeresebb popegyüttese stb.

Dancsó Tünde - Comenius ​Logo - Játék és animáció
A ​játék és animáció című kötetben a Comenius Logo 3.0 program demoprogramjainak részletes bemutatása mellett az animációkészítés témaköre kapott kiemelt szerepet. Elsősorban azokat a technikai tudnivalókat ismerheti meg az olvasó, amelyek egyszerű kép és szöveganimációk készítéséhez, majd lejátszásához szükségesek. A kötetben szereplő animációrészletek ízelítőt adnak a felhasználás sokszínűségéről és a téma kimeríthetetlenségéről. A Teknőcanimációk című fejezetből játszva sajátíthatják el a gyerekek az algoritmus készítésének és kódolásának technikáját. És ez már a gyakorlatban mutatja meg, hogy valamennyi számítógépes művelet véges számú lépésből áll, minden lépés megtervezhető, a számítógép számára érthető formában megírható és a számítógéppel végrehajtatható.

Richard Williams - The ​Animator's Survival Kit
The ​definitive book on animation, from the Academy Award-winning animator behind Who Framed Roger Rabbit? Animation is one of the hottest areas of filmmaking today--and the master animator who bridges the old generation and the new is Richard Williams. During his more than forty years in the business, Williams has been one of the true innovators, winning three Academy Awards and serving as the link between Disney's golden age of animation by hand and the new computer animation exemplified by Toy Story. Perhaps even more important, though, has been his dedication in passing along his knowledge to a new generation of animators so that they in turn could push the medium in new directions. In this book, based on his sold-out master classes in the United States and across Europe, Williams provides the underlying principles of animation that every animator--from beginner to expert, classic animator to computer animation whiz --needs. Urging his readers to "invent but be believable," he illustrates his points with hundreds of drawings, distilling the secrets of the masters into a working system in order to create a book that will become the standard work on all forms of animation for professionals, students, and fans.

Bartók István - Bleier Edit - Mozgás
„Az ​animációs filmkészítés gyakorlati munkálataival ismerteti meg olvasóit ez a könyv, mely hazai szakirodalmunkban újdonság" - írta 1976-ban Féjja Sándor Az animációs film című kiadvány előszavában. Az egykori újdonságot szakmai körökben ma már becses ritkaságként tartják számon. Ez a legendássá vált „narancssárga könyv" szolgált jelen átdolgozott és bővített kiadásunk alapjául. Az új változatra nemcsak azért van szükség, mert az utánnyomással együtt is mindössze pár száz példány hamar gazdára talált, és a kézről kézre adogatott kötetecskék foszladozó papírkötése egyre nehezebben állja a megpróbáltatásokat. Közel két évtized a technikai művészetekben igen nagy idő. A hajdan korszerű eljárások közül ma már sok feledésbe merült, ugyanakkor újabb és újabb módszerek válnak mindennapossá. A felfrissítés egyik célja, hogy a filmkészítés ma időszerű tudnivalói váljanak hozzáférhetővé. Ezen összeállítás szerkesztői az animációs film iránt érdeklődőknek szeretnének többet nyújtani a „gyakorlati munkálatok" megismertetésénél.

Leah Gallo - Holly C. Kempf - The ​Art of Tim Burton
An ​amazing career overview of his art and movie pre-production drawings, this beautiful edition showcases Tim Burton's film genius. Measuring 11" x 12", this 434 page book comes with over 1,000 illustrations and over 10 multi-page gatefolds. With a die cut hard-cover, and book marker included, it opens a wonderful door into the magical world of Tim Burton for collectors and fans alike.

Dizseri Eszter - És ​mégis mozog...
1999-ben ​jelent meg Dizseri Eszter: Kockáról kockára. A magyar animáció kezdetei című kötete, amelyben az államosított magyar animációs filmgyártás 1948–1998 közötti történetét dolgozta fel.A könyv kedvező fogadtatása és az animációs filmek iránti érdeklődés újjáéledése arra biztatta a szerzőt, hogy mélyebbre ásson az időben, és felkutassa, megmentse az utókor számára azokat a ma még szórványosan fellelhető tárgyi és szellemi emlékeket, amelyek a kezdeti időszakból a magyar vagy magyar származású művészektől-művészekről fennmaradtak. „Azt kutattam, honnan, mely műhelyekből indult el a XX. század legelején a magyar animációs filmművészet, ez a magának utat törő, sajátos kifejezési forma, kik voltak, akik kísérleteikkel, majd később művészi produkcióikkal először igazolták a rajz-, báb-, tárgymozgatásos, papírkivágásos, árnyjátékkal kombináló rövidfilmek létezésének jogosultságát” – írja bevezetőjében a szerző. 33 részben elfeledett, részben sikeres, s több világhírűvé vált művész portréja rajzolódik ki a könyv oldalain, dokumentumokból, visszaemlékezésekből, fennmaradt műveikből.

Dizseri Eszter - Kockáról ​kockára
A ​trükkfilm - mai szóval animációs film - 1888 óta ismert, régebben, mint a mozgókép. A celluloidszalagra vagy más, korszerű technikával kockáról kockára rögzített látvány vetített képsoraival több nemzetközi sikert értek el a műfaj magyar mesterei, mint bármely más művészeti ág művelői a maguk területén. A magyar animáció történetéről, alkotóiról mégsem jelent meg eddig összefoglaló munka. A Pannónia Filmstúdió halódik, új műhelyek alakulnak, s átalakulóban van a műfaj is. Dizseri Eszter az utolsó pillanatban gyűjtötte össze és mentette meg a szétszórt anyagokat, fotókat, szólaltatta meg a még élő művészeket, munkatársakat, s állította össze a teljes filmográfiát. Megismerhetjük az animációs filmműfajok kialakulásának, a reklámfilmek, sorozatok, művész rövidfilmek, egész estés filmek születésének történetét. Munkája egyszerre riportkötet és album, amelyből öregek és gyerekek kedvencei, rajzfilm-, gyurma- és homokfigurák, klasszikus reklámok köszönnek ránk; filmográfiája révén ugyanakkor a szakemberek nélkülözhetetlen kézikönyve is.

Covers_285032
Az ​animációs film Ismeretlen szerző
5

Ismeretlen szerző - Az ​animációs film
Filmamatőrök ​Kiskönyvtára 12. kötet

Amid Amidi - The ​Art of Pixar Short Films
Written ​by an animation expert and short film devotee, this title discusses many memorable vignettes from the Pixar archive. It includes essays and interviews that illuminate more than 250 full-colour pastels, pencil sketches, storyboards, and final rendered frames that were the foundation of Pixar's creative process.

Covers_460739
Animációs ​körkép Ismeretlen szerző
1

Ismeretlen szerző - Animációs ​körkép
"Ahogy ​Jókai és Gárdonyi legendás hősei vagy József Attila kivételes mélységű verssorai, úgy a Pom Pom meséi, a Vízipók-csodapók kalandjai vagy a Fehérlófia képsorai is összekötnek bennünket. Korunkat a mozgókép határozza meg. Ha vannak ilyen meséink, és ha úgy mondjuk el azokat, ahogyan senki más nem tudná, akkor az világraszóló lesz. De talán még fontosabb, hogy animációs filmművészetünk - Goethét idézve - gyökereket és szárnyakat ad nekünk, gyermekeinknek és egész nemzetünknek. Könnyen találják meg a „közös nyelvet" a Macskafogó sorainak idézésével egy párizsi kávéház teraszán összefutó magyarok, és ugyanilyen boldog izgalommal vetítjük le gyermekeinknek a Vukot, ahogy megmutatjuk nekik életükben először Budapest panorámáját a Gellérthegyről. Gyökerek és szárnyak.. Talán nem kell erre jobb bizonyíték, mint hogy több tízezernyi, a Kárpát-medencéből és azon túlról is érkező magyar szurkoló énekelte közösen a Magyar népmesék főcímdalát a 2016-os franciaországi labdarugó Európa-bajnokságon Gyermekkorunk óta bennünk él sok-sok legendás animációs filmünk szereplője, zenéje, látványvilága. Nemzeti kultúránkba mélyen beépült, de a világ is csodálta Jankovics Marcell Sisyphusát, tűnődött Rofusz Ferenc Légy-metaforáján, meghökkent M. Tóth Géza Maestróján, avagy elveszett Orosz István tér- és időlabirintusaiban." A Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézete 2016-ban indította útjára Fundamenta profunda című sorozatát, amelynek harmadik kötete a magyar animáció aktuális kérdéseit vizsgálja.

Ismeretlen szerző - Walt ​Disney Animation Studios - Story
With ​an introduction by John Lasseter—and very little else in the way of words—this first book in The Artist Series lavishly showcases the most brilliant story artwork created by such luminaries as Bill Peet, Don DaGradi, Joe Rinaldi, Roy Williams, Ub Iwerks, Burny Mattison, and Vance Gerry for such films as Steamboat Willie and Snow White and the Seven Dwarfs to Alice in Wonderland and 101 Dalmatians. The art will be displayed in its full glory with all the notes, flaws, and hole punches that were so much a part of the story development process. Featuring the best examples—many never published before—as well as some pieces by unidentified artists—Story will be the must-have art book for collectors, artists, and Disney fans

Tracey Miller-Zarneke - The ​Art and Making of Hotel Transylvania
Brings ​to (undead) life in full-color a fresh new spin on the classic horror monsters like Dracula, Frankenstein, the Mummy, Werewolf, and the Invisible Man from Sony Pictures Animation and director Genndy Tartakovsky. Featuring over 400 pieces of concept art, character sketches, storyboards and digital art, plus interviews with key filmmakers and crew, it is a spooky treat for the eyes.

Varga Zoltán - A ​magyar animációs film
Az ​immár 100 éves magyar animációs filmről még nem készült átfogó jellegű szaktudományos feldolgozás. Hiánypótló vállalkozásként ez a könyv az első olyan kísérlet a magyar animációs film vizsgálatára, amely intézménytörténeti és formai alapon közelít a tárgyához. A kötetben a magyar animációsfilm-készítés korszakolásának lehetőségei éppúgy kirajzolódnak, mint az egyes korszakok részletes jellemzői; az animációs filmek elemzése, értelmezése és kapcsolódásaik bemutatása pedig a magyar animáció sokfélesége mögött felfedezhető közös törekvéseket is feltárja, részletesen tárgyalva a klasszikus, a karikaturisztikus, az ornamentális és a dokumentarista tendenciákat. A nagyszabású áttekintés sorvezetője az animációs formák rendszere: a rajzfilmtől a stop-motion animáción át a formák kombinálásáig.

The_%e2%80%8bart_of_finding_dory
The ​Art of Finding Dory Ismeretlen szerző
0

Ismeretlen szerző - The ​Art of Finding Dory
What ​can Dory remember? Who are her parents? In _Finding Dory_, Pixar Animation Studios sets out to answer these questions, to the delight of _Finding Nemo_ fans. _The Art of Finding Dory_ offers a look at the creative process behind the making of this much-anticipated sequel, shining a light on the many inspiring and beautiful layers of creation the artists at the studio explored during years of development.

Ian Condry - The ​Soul of Anime
In _The ​Soul of Anime_, Ian Condry explores the emergence of anime, Japanese animated film and television, as a global cultural phenomenon. Drawing on ethnographic research, including interviews with artists at some of Tokyo's leading animation studios—such as Madhouse, Gonzo, Aniplex, and Studio Ghibli—Condry discusses how anime's fictional characters and worlds become platforms for collaborative creativity. He argues that the global success of Japanese animation has grown out of a collective social energy that operates across industries—including those that produce film, television, manga (comic books), and toys and other licensed merchandise—and connects fans to the creators of anime. For Condry, this collective social energy is the soul of anime.

Helen McCarthy - Hayao ​Miyazaki
Artist-writer-director-producer ​Hayao Miyazaki is often called "the Walt Disney of Japan." His animated theatrical features have been smash hits in Japan, and many, including _My Neighbor Totoro_ and _Kiki's Delivery Service_, are already familiar to American audiences. Now, with Disney-Miramax's imminent release of _Princess Mononoke_, Miyazaki's masterwork and one of the top-grossing film in all Japanese history, this "animation master" is about to take America and the world by storm. Mixing first-hand interview and personal insights with critical evaluations of art, plot, production qualities, and literary themes, McCarthy provides a film-by-film appraisal that examines technique as well as message. She reveals Miyazaki to be not just a master of the art of animation, but a meticulous craftsman who sees his work as a medium for shaping the humanistic and environmental concerns of our times. An overview of the artist and his early career is followed by in-depth examinations of seven major Miyazaki films: _Nausicaä of the Valley of Wind_, _Laputa: Castle in the Sky_, _Castle of Cagliostro_, _My Neighbor Totoro_, _Kiki's Delivery Service_, _Porco Rosso_, and _Princess Mononoke_. Included are design and technical data, story synopses and character sketches, personnel and filmography data, and critical evaluation. Illustrations throughout, in color and black and white, show the detail and vigor of Miyazaki's art. Written for anime fans as well as students of film, literature, and popular culture, McCarthy's book raises animation criticism to a whole new level and is an essential guide to the work of a world-class filmmaker.

Kollekciók