Ajax-loader

'könnyűzene' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


K%c3%b6nny%c5%b1zenei_lexikon
Könnyűzenei ​lexikon Ismeretlen szerző
2

Ismeretlen szerző - Könnyűzenei ​lexikon
A ​klasszikus zenével szemben a könnyűzene sokkal nehezebben körülhatárolható fogalom, amely felöleli mindazokat a zenei irányzatokat, amelyeknek célja a tömegek szórakoztatása. A könnyűzene, vagy populáris zene azoknak a legkülönbözőbb zenei formáknak, irányzatoknak, kifejezésmódoknak összessége, amelyek megegyeznek abban, hogy mindegyik tömegekhez szól, széles körben terjesztik és az emberek életében jelentős igény mutatkozik irántuk. Ide sorolhatjuk az alkalmazott zenék különböző formáit, az indulóktól a tánczenéig. A hazai könyvkiadásban már igen sok olyan mű jelent meg, amely a könnyűzene valamelyik ágazatáról adott részletes vagy hézagos ismertetést a könnyűzene kedvelőinek. Az egész könnyűzenét átfogó, lexikális ismereteket nyújtó könyv megjelentetésére azonban eddig még nem került sor. Nehéz feladatra vállalkozott ezért a szerzői gárda, amikor ilyen irányú előzmények nélkül megpróbálkozott egy hézagpótló lexikon kiadásával. Nem törekedhettek természetesen a teljességre. Ahhoz tíz ilyen kötet sem lett volna elegendő. A könnyűzene az elmúlt mintegy két évszázados történelme során - különösen az utolsó fél évszázadban - olyan mennyiségben termelte ki a szerzőket, eladókat, hogy mindenkit nem lehet, s nincs is értelme megemlíteni. A szerkesztők arra törekedtek, hogy mindazok, akik valami érdemlegeset alkottak, maradandót nyújtottak, helyet kapjanak a lexikonban. A szerzők, előadók mellett ismertetjük azokat a producereket, hangszerelőket, menedzsereket, hanglemeztársaságokat, amelyek gyakran a világrahozói, megteremtői voltak a sikereknek. Igyekeztünk az egyes irányzatok meghatározásával, kialakulásuk körülményeinek ismertetésével is segíteni az eligazodást. Nem rangsoroltuk a műfajokat, ezt nem tartottuk feladatunknak. Így egyaránt helyet kaptak a szórakoztató zene különböző műfajai az operettől, a rockoperáig, a különböző dalformák, a kabarék zenéje, az esztrád zene, az afroamerikai zene formái a jazz-ig bezárólag, s természetesen mint a mai kor legelterjedtebb, legpopulárisabb zenéje a rock, a maga súlyának megfelelően. A könnyűzene célja elsősorban a szórakoztatás. Ez azonban nem jelent igénytelenséget. A könnyűzenének is megvannak a maga klasszikusai, ezek esetenként olyan remekműveket hoztak létre, amelyek ugyanolyan részei az emberiség kultúrtörténetének, mint a zeneirodalom más területeinek alkotásai. Igyekeztünk ezt az egyes kiemelkedő szerzők, alkotások esetében érzékeltetni. Nem mindig zenei magaslatokról van itt szó, - bár Gershwin, Webber Lloyd és mások esetében arról is - inkább arról, hogy Louis Amstrong, Bing Crosby, Elvis Presley, a Beatles és mások még ha a könnyűzene területén értek is fel olimposzi magaslatokra, elévülhetetlen részei az emberiség kultúrtörténetének. Természetesen nem mindig akadtak Beatles-ek, Presley-k, Joplin-ok, Gershwin-ek. Voltak azonban olyanok, akik ennek ellenére színvonalas jó zenét produkáltak a szórakozni vágyó közönségnek. Ezeket kívántuk a könnyűzene klasszikusai mellett bemutatni, ismertetni. Könyvünket elsősorban a fiataloknak szántuk. Akik ezernyi levéllel ostromolják a Rádiót, hogy kedvenceikről ismereteket szerezzenek, egy-egy számukat, lemezüket magnóra vehessék. Az eligazodást, a tájékozódást akartuk számukra megkönnyíteni. Természetesen az idősebb korosztályok is megtalálják kedvenceiket. A nosztalgia hullám növekedőben van, s nemcsak az idősebbek, de a fiatalabb korosztályok, a 20-40 év közöttiek is felfedezik, hogy mennyi szépség van a régi évtizedek könnyűzenéjében is. Így reméljük minden korosztály szívesen fogadja és forgatja kis lexikonunkat, hogy az új ismeretek birtokában minél több szépséget fedezzen fel a könnyűzenében is.

Dudich Ákos - Szabálytalan ​beszélgetések Prieger Zsolttal
Prieger ​Zsolt, tanár, zenész, újságíró, producer, irodalomfan, focirajongó és apa.

Vámos Miklós - Ha ​én Bródy volnék
V. ​M. (ejtsd: véem) elhatározta, hogy ír egy könyvet B. J.-ről (ejtsd: béjé). Jobban szerette volna, ha B. J. ír egy könyvet B. J. -ről. De B. J.-nek semmi kedve hozzá. Arra hivatkozik, hogy ő nem író. Erre V. M. aligha hivatkozhat. Legföljebb igazán önbizalomszegényes napokon. B. J. tevékenysége véglegesen és visszavonhatatlanul beleivódott a magyar kultúrába. Immár három nemzedék számára az ő dalszövegei jelentették a belépőjegyet a magyar költészethez. A magyar költők akkor is hálával tartoznának neki, ha nem ő vezette volna be azt a szokást, hogy hagyományos versek is elénekelhetőek a rock színpadon, megfelelő zenével. B. J. mindig izgatta V. M-et. Nem annyira, mint bizonyos lányokat, s nem is olyan értelemben. B. J. intézmény és jelenség. A saját kategóriája más országokban nem is létezik. Nincs hozzá hasonlóan nagyhatású szövegíró sehol. Rock dalok szerzőinek ritkán van befolyásuk a nagypolitikára. Az amerikaiaknak nincs B. J.-jük. Az angoloknak sincs. Az olaszoknak sincs. A németeknek sincs, és sorolhatóak tovább a nemzetek.

Kapuvári Gábor - Sebők János - Queen
"Abban ​mindenki egyetértett, hogy ez volt a nap koncertje egy hivalkodóan lépegető, fantasztikus pózokat felvevő, a csúcson is túlérő előadás az elbűvölő Freddie Mercurytól, aki ujja köré csavarta a hatalmas tömeget. Már akkor őrjöngés tört ki, amikor bejelentették a Quenn színpadra lépését. Amikor pedig belekezdtek a Radio Ga Ga-ba, a hangulat szinte elektromossá vált. A színpadon cikázva őrült fenségként forgatva a mikrofont, Freddie viharként vette be a Wembleyt. 72 ezer ember, 144 ezer ököl teljes extázisban hasította a levegőt. A Queen az amúgy is tikkasztó hőséget még tovább fokozta a stadionban. Még az otthon, a televízió előtt ülők is kimerültek, mire véget ért a rövid bemutató..." A Live Aid koncert különkiadványa méltatta így az elmúlt évben a Queen fellépését, azét a zenekarét, amely a kritika és a közönség egyöntetű véleménye szerint "ellopta a show-t" a világsztárok elől. S tulajdonképpen már ennyi is elég volna annak indoklásául, hogy miért a Queenről jelenik meg először könyv a Zeneműkiadó Csillagkönyvek szerkesztőségének popsztárokat és zenekarokat bemutató sorozatában. De külön aktualitást is ad e kötetnek, hogy a rock legendás formációi között emlegetett és nálunk is nagyon népszerű Queen ez évben ünnepli megalakulásának 15. évfordulóját, és a hírek szerint jubileumi turnéjuk alkalmával ellátogatnak Magyarországra is. Kiadványunk reméljük hasznos és érdekes olvasmány lesz nemcsak a zenekar rajongóinak, de azoknak is, akik az egyik "klasszikus" rocksztorival szeretnének megismerkedni.

Dömötör Endre - Miklya Anna - Quimby
Egy ​nap Tibi és Livius kocsmázni indulnak, elköszönnek az ágy végén üldögélő, gitározó Fefétől, végigbulizzák az éjszakát, reggel hétre érnek vissza, vidámak, hangosak és bűzlenek a pálinkától. Fefét ugyanabban a pózban találják, ugyanazt a számot gyakorolja. ___ - Sziasztok, fiúk! - köszön rájuk. Feláll, nekitámasztja a gitárt a falnak, nyújtózkodik, készül az iskolába, ezek meg bezuhannak a megüresedett ágyba, leejtik a fejüket a párnára, és azonnal horkolni kezdenek. Fefe egy darabig bámulja a szétcsapott barátait, aztán betakarja őket egy kockás pléddel, és megy a dolgára. A Quimby egy dunaújvárosi iskolából indult el magabiztos, apró lépésekkel, hogy később, a népszerűség és siker kapujában, egy dramaturgiailag fontos ponton a szövegíró frontember annyira megzuhanjon, hogy mind a saját életét, mind a zenekar létét veszélybe sodorja. Ezután csodás felépülés és visszatérés következett, majd minden korábbinál nagyobb siker. Hogy hívták Tibi kedvenc kecskéjét és hogyan történt Szilárd beavatása? Miért rögzítette Livius befőttes gumival az állkapcsát és miért tömte ki Dódi a porcelánnadrágját papír zsebkendővel? Mit keresett Fefe hajnalonként a vécédeszkán? Hányszor lépte át Faszi a határt? - belső zenekartörténet, első kézből.

Riskó Géza - R-GO ​- Szikora és bandája
1982 ​őszén egy gyerekképű dobos kivált a magyar szórakoztató zenészek egyik - hamarosan fel is oszló - együtteséből. Pedig a zenekar éppen sikereinek csúcspontján volt: rajongók tömege vette körül, a slágerlisták élmezőnyéből soha ki nem maradt, televíziós vetélkedőt nyert, s a népszerűség legmegbízhatóbb, forintfokos mércéjén, a hanglemezpiacon is a legtöbb bért és bevételt aratta. A régi slágerek és a rock hangzásait vegyítő, a rock and roll és a beat iránti nosztalgiát érzelmes-ironikus felhangkeverékkel élesztő Hungária külföldi szerződések és ajánlatok közt válogathatott, amikor a fiatal és sokoldalú dobos, az énekelni, gitározni, zongorázni is hatásosan tudó Szikora Róbert hátat fordított, és új együttest alapított.

Steven Tyler - David Dalton - Nem ​zavar a zaj a fejemben?
Amerika ​legnagyobb rock 'n' roll zenekarának, az Aerosmithnek ikonikus énekese és dalszerzője, Steven Victor Tallarico, vagyis Steven Tyler 1948. március 26-án született a New York-i Yonkersben. Tylert a rocktörténet egyik legjobb frontemberének tartják. "Steven Tyler az amerikai zene egyik legnagyobb alakja" (Paul McCartney)

Paulina Éva - Zenészballada
Táncdalfesztivál, ​1967. Jó megjelenésű fiatalember, kellemes hang, fülbemászó muzsika... Szécsi Pál egy csapásra országszerte népszerű lett... Aztán a pálya íve megtörik, a reflektorfény elhalványulni látszik, az énekes magánéletéről több pletyka kering... Paulina Éva riportkönyvében a pályatársak, barátok emlékei nyomán próbálja megidézni az énekes tünékeny alakját, s miközben az olvasó előtt feltárulnak az életpálya egyes szakaszai, egyúttal bepillantást nyerhet egy olyan mesterség titkaiba, amelynek csillogása megtévesztő...

Michael Jackson - Holdséta ​- Moonwalk
Több ​mint húsz éve volt már a pályán Michael Jackson, amikor megírta önéletrajzi könyvét, a Holdsétá-t, melyben nemcsak a karrierjéről, lemezekről, koncertekről, zenésztársakról, hanem féltve őrzött magánéletéről, vívódásairól, vágyairól, titkos gondolatairól is beszélt. Ekkor már megasztár volt, akinek különleges hangja, mozgása, temperamentuma és titokzatos személyisége világszerte megigézte a közönséget. Lemezei rakétasebességgel törtek a sikerlisták élére, miközben róla magáról a legkülönösebb hírek keringtek. Michael Jackson ekkor határozta el, hogy könyvet ír az életéről. Felidézi gyerekkorának emlékeit, vagy inkább azt, ahogy gyerekkor nélkül kellett felnőnie. Michael és fivérei mindennap gyakoroltak, próbáltak, amatőr versenyeken vettek részt, s közben chicagói sztriptízbárokban dolgoztak, hogy előteremtsék a szakmai fejlődéshez elengedhetetlen utazásokra, kosztümökre, hangszerekre valót. Hamarosan felkarolta őket a szupersztárgyár, a nevezetes Motown s a Jackson Five több mint kétszázmillió albumot adott el úgy, hogy a tehetséges gyerekek minden lépését lesték, koreografálták, s még azt is szigorúan meghatározták, hogy mit kell mondaniuk az újságíróknak. Michael Jackson lefegyverző őszinteséggel meséli el, mennyit küszködött, hogy a gyereksztárságból kinőve kivívja művészi önállóságát. Kezdetben fanatikusan követte mestereit, mindenekelőtt James Brownt, arra törekedett, hogy éppolyan nagy, majd pedig a legnagyobb legyen, és énekesként és táncosként mindig tökéletes produkcióval álljon a közönség elé. Tehetsége, energiája, szívós munkája és elhivatottsága révén a könnyűzene világának legnagyobb sztárja, a show business élő legendája lett, aki pályafutása csúcsán megalkotta azt az albumot a Thriller-t , amely minden eladási rekordot megdöntött a zeneipar történetében. A Holdsétá-ban Michael Jackson mesél a barátairól: Berry Gordyról (a Motown vezetőjéről), Quincy Jonesról, Paul McCartneyról, Fred Astaire-ről, Marlon Brandóról, Katharine Hepburnről, és persze Diana Rossról, akit, mint mondja, örökre szeret. Mesél első szerelméről, gátlásairól és plasztikai műtéteiről is és visszautasítja a magánéletéről keringő rágalmakat. Most, a Pop Királyának halála után megrendítő olvasmány ez a húsz évvel ezelőtt írt könyv, melyben egy nagy terveket és álmokat dédelgető fiatalember vall önmagáról egy olyan ember, aki saját tüneményes tehetségével éppúgy tisztában van, mint a dicsőség keserves visszájával, ami fájdalmas elszigeteltség és boldogtalanság forrása lehet, és amivel nagyon kevesen tudnak megbirkózni. A Holdséta felejthetetlen utazás az énekes-táncos zseni szívében-lelkében: AZ EGYETLEN KÖNYV, MELYBEN MAGA MICHAEL JACKSON SZÓL HOZZÁNK, ÉS SAJÁT SZAVAIVAL MESÉL AZ ÉLETÉRŐL.

Környei Attila - Manhattan-sztori
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Miley Cyrus - Az ​én sztorim
Miley ​Cyrus önéletrajzi könyvében őszinte, humoros, néha megható módon meséli el egy lány nagykorúvá válásának történetét a családi sztoriktól az édesapjával, Billy Rayjel való országjáráson át egészen a gonosz lányokkal való összetűzéséiig. Olvashatunk az általa megélt drámákról és szívszaggató csalódásokról, illetve arról, hogyan lehet mindezekből (viszonylag) sértetlenül kikászálódni. Ráadásul most először vall arról, milyen fontos mérföldöveket szeretne még elérni, milyen megvalósításra váró álmai vannak, illetve arról, milyen fontos dolgokat kell még megtanulnia. Miley egy csapásra vált világsztárrá, népszerű énekessé, sorozatszínésszé és lányok példaképé. Saját könyve sok érdekességgel és akár tanulsággal szolgálhat, rajongók és nem rajongók számára egyaránt.

J. Randy Taraborrelli - Michael ​Jackson
Michael ​Jackson minden idők egyik legnagyobb előadóművésze volt; kivételes tehetség, ugyanakkor ellentmondásos személyiség, akit sokan próbáltak megismerni és megérteni - vajmi kevés sikerrel. Rendkívüli elismeréssel fogadott életrajzi művében J. Randy Taraborrelli mellőzi a bulvársajtó terjesztette szóbeszédeket, a rosszindulatú célozgatásokat és feltételezéseket, és elmeséli olvasóinak a Pop Királyának igaz történetét.

Dinnyés József - Dalaim ​könyve
Használati ​utasítás 1. Azt a verset keresse, válassza, amelyik gondolatiságával a legközelebb áll Önhöz. 2. Hangosan, a magyar nyelv ritmusának szabályai szerint olvassa el. 3. Ritmizálás nélküli akkord-kísérlettel énekelje el a szöveget. 4. Ha a dallam, a hangzatok, a vers az Ön temperamentumával találkozott, a dal újraszületőben van. 5. Baráti társaságban 4-5 dalnál többet ne zenéljen el. 6. A verszene megismerése után a bibliográfia alapján a költő köteteinek olvasásával folytasson szellemi párbeszédet.

1138790_1_jackie-kay-trombita
elérhető
8

Jackie Kay - Trombita
Hetvenéves ​korában meghal Joss Moody, a világhírű dzsessztrombitás. Ekkor derül csak ki, hogy a szerető férj, a gondos apa valójában nő volt. Jackie Kay könyve nem botránykrónika. Csak egy dísztelen, mégis szívhez szóló prózavers. Egységes, mégis kemény könyv. Szeretetről. Gyöngédségről. Hűségről. Önazonosságról. Toleranciáról. Gyermek és szülő viszonyáról. Igaz és hamis barátságról. És sírig tartó hitvestársi kapcsolatról. S közben a háttérben szól a trombita és szól a dzsessz.

Trunkos András - 20 ​év Bikiniben
A ​Bikini húszéves története egyben a kárpát-medencei Disneyland története is, a maga elvarázsolt kastélyaival, szellemvasútjával és a sokszor óriásnak látszó, gólyalábakon járó törpéivel együtt. Több volt ez, mint egy vidámpark, mert itt a bohóctréfákba belenyomrodhatott az ember. A Bikini, Németh "Lojzi" Alajos vezetésével, előbb Nagy Feró majd D. Nagy Lajos társaságában felült a ringlispílre, amelyen néha szédültek, olykor féltek, de sokszor boldogan mulattak. Akik lent álltak, felnéztek rájuk és integettek. A gépházból néha kinézett valaki, és elkérte az újabb menet árát. A rendszerváltozással a sokak által megválasztottakból újból kiválasztottak lettek. A Bikini meg csak zenélt.

1157261_5
elérhető
43

Lévai Balázs - Lovasi
Lovasival ​2002-ben sodort minket össze az élet, azóta okoskodunk, koncertet rendezünk, disznót vágunk, pálinkázunk, csajokat és dalokat elemzünk. Vagy éppen könyvet írunk. Ez egy életrajzi könyv, egy rockzenész életrajza, a kulissza viszont egy teljes generációnak lehet ismerős: ragacsos savanyú cukor, bányásznap, vállalati beutaló, péntek esti KISZ-klub buli, Postinor és Garázs, őrség a laktanyában, Siótour diszkó. Az öröknek hitt rendszer finom, szinte megfoghatatlan áttűnése egy másikba. És persze a rockéletrajzoknál kötelező elemek sem hiányoznak: egy kis drog, egy kis szex, a rock n rollról nem is beszélve. Olyan, mint az ország, amiben élünk: magyar szex, magyar drugs, magyar rock n roll. Nehogy szájukra vegyenek a szomszédok. "Ha engem kérdeznek, biztos nem haverkodnék magammal, ezt szögezzük le elöljáróban. Sokszor idegesítő fasz vagyok. Az izgága, szemüveges csávó a szomszéd asztaltól, aki hangosan okoskodik, és mindenről van véleménye. Megvan? Ezt a megnyerő karakterrajzot azért skicceltem fel a legelején, mert ez az én sztorim, vállalom az összes hibájával, hülyeségével, torzulásával és korlátjával együtt. Lelkem rajta."

Sebők János - A ​Beatlestől az Új Hullámig
Az ​LGT-vel együtt ma is hiszem és vallom: "Nincs szebb, mint a vasalt világban a gyűrött, a kócos rock and roll... Nincs szebb, mint az alázat csendje, ha zenére lázad, s a szív zakatol, Nincs szebb, mint a csend kapuját ha berúgja páros lábbal a rock and roll..." Igen, szép volt! A legendás hatvanas évek, az "aranykor", a hippivilág, az underground kultúra, a szexuális forradalom, a diákmozgalmak, a nagy remények, a lázas indulások, szabad útkeresések ideje. S mindehhez kötőszövetként a zenei eszperantó, a rock, amely nemcsak új zenei világnyelv volt, hanem új gondolkodásmódot, új magatartást, új életstílust jelentett... Igen szép volt! Azt hittük, hogy halálig játsszuk... De hova lettek azóta az álmok? Hova tűnt a sok virág? Miért változott meg a rockzene? Hogyan lett az ellenzéki kultúrából tömegkultúra? Miért váltotta fel a hatvanas évek radikalizmusát a hetvenes évek kiábrándultsága, visszahúzódása, rezignáltsága? Hova lettek a tegnap lázadói, miért költöztek luxuslakásokba? Miért söpört végig táncpestis a világon és miért bukott el a gettókból illetve a nagyvárosok munkásnegyedeiből induló megújulási törekvés? S a rockzene elüzletiesedésével valóban bekövetkezett-e a műfaj halála, teljes elértéktelenedése? Ez a könyv megpróbál választ adni ezekre a kérdésekre, amelyek azóta is nyugtalanítanak bennünket, a "beatgeneráció" tagjait, akik ezzel a zenével együtt nőttünk fel. Rocktörténetem személyes útikalauz a rock birodalmában, de szeretném, ha az ismert vagy ismeretlen utakon történő barangolások másoknak is legalább akkora örömet szerezne, mint nekem. Sebők János.

Kovacsics András - Omega ​- Universal, zenekartól az együttesig
Zenész ​voltam 25 évig az 1962-1986 terjedő esztendőkben. Úgy gondoltam, hogy foglalkoznom ezzel a huszonöt esztendővel, – barátom Borsós Károly, Charlee unszolására érett meg bennem a könyvírás gondolata – mert mégiscsak, ez a negyed évszázad az életem meghatározó része volt. Teszem ezt egyrészt azért, mert az időközben elkészült honlapom megfelelő mennyiségű, és érdekes információt ad a könyv megírásához, másrészt az online könyvkiadásban megéreztem azt a határtalan lehetőséget, amit például a Facebook nyújt a kapcsolatteremtés területén a napjainkban. Kovacsics Öcsi

Pop_zsebk%c3%b6nyv
Popzsebkönyv Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Popzsebkönyv
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Mitch Winehouse - Amy ​a lányom
Amy ​apja és bizalmasa, Mitch Winehouse első ízben osztja meg lányáról szóló gondolatait a világgal: könyvéből megismerjük a babusgatott pici gyereket, a szupersztár előadóművészt, a szenvedő nőt. Személyes történetekkel, bizalmas emlékekkel festi meg Amy portréját, a szerető lányét, aki varázslatos hangot kapott az égiektől. A pajkos korai évektől a meghatározó zenei élményeken át a karrierről szóló álmokig és elképesztő sikerekig mindenről szó esik a könyvben, beleértve a legsötétebb napokat is és Amy baljós küzdelmét a káros szenvedélyekkel. A könyv őszinte, szenvedélyes és megindító portré nemzedéke talán legtehetségesebb énekesnőjéről, egyedülálló emlékirat attól az embertől, aki Amyt a legjobban ismerte.

Szakács Gábor - Gary ​Moore
Gary ​Moore, az ír gitáros" - ezzel a címmel hangzott el egy kétrészes adás 1987-ben a Magyar Rádió "Rockpódium" sorozatában. Az anyagot akkor Schuster Lóránttal állítottam össze. Már bánom, hogy mindössze ennyi idő jutott arra a muzsikusra, aki nyugodtan tekinthető élő legendának. Ahogy visszagondolok a múltba, eszembe jutnak az emlékek: amikor még csak olvastam róla, de nem tudtam, hogy milyen zenét játszik, aztán az első fotók és végül amikor meghallottam felvételeit. Tulajdonképpen a Thin Lizzy "Black Rose" LP-je késztetett arra, hogy elkezdjem alaposabban megismerni azt a gitárost, akinek neve már 1979-ben fogalommá lett minden különösebb lemezsiker nélkül. Miben állhatott a titka? Ezt próbáltam megfejteni, amikor fellapoztam a régi - és persze az újabb - újságokat, megvettem lemezeit. Nem bántam meg, a kép kezdett összeállni. Egy bámulatosan sokoldalú zenészt ismertem meg, akinek számait egyre szívesebben játszottam volna magam is. (Énekesként alapító tagja voltam az egykori Gesarolnak, ami Lóri közreműködésével a P. Mobillá nőtte ki magát.) A sors azonban másképp rendelte és éppen ez idő tájt kellett felhagynom az aktív zenéléssel. Talán így a jó, mert ma már tudom, hogy Gary Moore-t csak maga Gary játszhatja jól. Ő feldolgozhatta mások sikereit, az övéire azonban nem akadt vállalkozó. Egyszerűen azért, mert őt csak hallgatni lehet. Utánozni nem.

Covers_24940
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Ki ​kicsoda a külföldi rockzenében?
Több ​generáció nőtt már fel a rockzenén nálunk is. A negyven körüliek azért kedvelik, mert megszületése ifjúkorukkal esett egybe. Az ötvenes évek tizenévesei még első kézből kapták a hagyományos könnyűmuzsika helyébe lépett új irányzat első slágereit. A hatvanas években felnövők a rock and roll korszakot felváltó beat-zene rohamos térhódításának lehetett fül- és szemtanúi. A legutóbbi évtized ifjúsága pedig a rockzenei stílusok elkülönülését, kifinomodását figyelhette meg, s átélte a nagy őrségváltásokat. Előbb hard-rock, majd a diszkó-zene hódított világszerte. S már a hetvenes évtized végén megjelent az új hullámnak nevezett irányzat is, amelynek képviselőit és zenéjét a mai tinik vallják magukénak.

Nora Maclaine - Michael ​Jackson
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_165943
elérhető
2

Aczél Gergő - Megasztár
Most ​bemegyünk a színfalak mögé. Aczél Gergő vezet minket, így régi ismerősként vehetünk részt a baráti beszélgetésekben, eldiskurálunk a műsorvezetőkkel, a zsűrivel - és igen, máris itt vannak az új arcok! Elvegyülhetünk köztük még akkor is, amikor még ezren vannak, anikor még csak egymással ismerkednek. Ők megtudhatják Gergőtől, milyen a megasztárok élete, mi pedig azt, hogy kik ők valójában, amikor nem csak csillogásban látjuk őket.

R. A. Moody - Elvis ​az élet után
Kiadónk ​arra törekszik, hogy művei pihentető kikapcsolódást, megnyugtató szórakozást biztosítsanak. A műfaji sokszínűséget jellemzi, hogy a Danubius Kódex gondozásában megjelennek színvonalas szépirodalmi művek, a történelmi irodalom érdekességei csakúgy, mint a ház körüli munkához segítséget nyújtó vagy a különleges hobbik űzéséhez tanácsot adó könyvek.

B. Molnár László - Zámbó ​testvérek
2001. ​január 2-án hajnalban meghalt Zámbó Jimmy, Magyarország legnépszerűbb popénekese. Milliók gyászolták. Sokan sokféleképpen emlékeztek már rá, csupán azok hallgattak eddig, akik a legrégebben és a legjobban ismerték:a testvérei és édesanyja, Anna néni. Most végre ők is megszólalnak, felidézik emlékeiket: György, aki rosszul lett öccse halálának pillanatában; Marietta, aki először vesztette el türelmét, és támadt a szenzációhajhász médiára; Tihamér, aki együtt dolgozott vele a bárban és Árpád, aki megszólalásig hasonlít Jimmyre. S végül Anna néni, aki a januári tragédia óta egyfolytában azt hangoztatja ismerőseinek, ő nem a Királyt, hanem a gyermekét vesztette el.

Alessandro Robecchi - Manu ​Chao - Zene és szabadság
Manu ​Chao nem csak egy jó zenész, hanem egy hihetetlen figura is. Nehéz megmondani, honnan jött és tart-e egyáltalán valahová. Az egyetlen mázlink, hogy ezt az utazását a szemünk előtt teszi. Volt utcazenész (talán még most is az). A Mano Negra oszlopos tagjaként is elismert, de talán a Bongo Bong mutat mindenki számára egyértelmű iránytűként felé. A könyv segíthet abban, hogy a kultúrát, ahonnan a Manu Chao-féle érdekes emberek jönnek, megismerjük. Segít érthetőbben hallgatni, hallani a dalokat, még ha talán nem is tűnnek olyan bonyolultnak. Persze könnyed olvasmánynak is tökéletes, hiszen egy ilyen emblematikus alak élete tele van érdekesebbnél érdekesebb fordulatokkal.

Janicsák István - Z'ZI ​labor fehéren feketén
Vess ​bukfencet bohó zenész! Könyörgöm mutass valamit! Ne dohányozz, vagy akár kedvesen beszélgess kicsit ... bitang vagy, tudom. Szemedben ott a léhaság, azt hinnéd baj az? Hogy nekem legyél, az a fontos. Nevezz úgy, KÖZÖNSÉG. Na látod, ilyen értelemben légy közönséges! Legyen nálad mindig show és kenyér!

Benedek Szabolcs - Beatles ​vágatlanul
Ez ​a könyv nem azzal kezdődik, hogy a zenekar alapítója, John Lennon 1940.október 9-én született, miközben Liverpoolt több hullámban támadta a német légierő. És nem is azzal ér véget, hogy bár a Mesés Négy (Fab Four) hosszas, több mint egy esztendőn át tartó vergődést követően 1970. április 10-én, Paul McCartney-nak a kilépéséről szóló nyilatkozatával hivatalosan is föloszlott, a banda hatása máig tart, mi több, a Beatlesnek mostanra reneszánsza lett, és a legnagyobb klasszikusok, az emberiség kultúrtörténetének 20. századi mérföldkövei között emlegetik. Ebben a könyvben sztorik olvashatók a popzene legnagyobb hatású együtteséről. Időnként furcsa, sőt akár egyenesen bizarr történetek, amelyek egyeseket talán fejcsóválásra késztetnek, hiszen nem ezt várták, nem ezt hallották, nem ezt olvasták korábban mindig bájosan mosolygó kedvenceikről. Ez a könyv egyfajta lázadás a köztünk élő Beatles-imázs ellen.

Ronnie James Dio - Mick Wall - Rainbow ​in the Dark
Ronnie ​James Dio amerikai énekes a hard rock és heavy metal színtér három nagyágyújának: a Rainbow-nak, a Black Sabbath-nak és saját csapatának, a Diónak volt ikonikus frontembere. Zenei karrierjét tizenöt éves korában kezdte, és jellegzetes, erőteljes hangjával, sajátos színpadi karakterével, fantasy-s dalszövegeivel hamar a nagyszínpadok sztárjává vált - a 80-as években saját együttesével már a világ legnagyobb arénáit töltötte meg a turnék során. Sikereit a rock 'n' roll-életmód hullámvasútja jellemezte, pályafutásában pedig kiemelt szerepet kapott a sors, amely összehozta két legendás gitárossal: Richie Blackmore-ral, később pedig Tony Iommival. Személyéhez kötődik a heavy metal szimbólumává lett ördögvilla, amelyet a Black Sabbath koncerteken mutatott a közönségnek. 2010-ben bekövetkezett halála előtt a visszaemlékezésein dolgozott, melyek nemcsak a rivaldafényt, hanem a kulisszák mögött zajló ellentéteket és harcokat is bemutatják. Kiadatlan kéziratát elhunyta után felesége és menedzsre, Wendy Dio segítségével az elismert rockzenei-szakíró, Mick Wall rendezte sajtó alá. "Aztán a sors keze belenyúlt a dolgokba. Egyik este a Rainbow-val voltam, amikor a Sabbath magas, komor gitárosa, Tony Iommi belépett. Egyből szimpatikusnak találtam. Tudtam róla, hogy ő a Black Sabbath zenei vezetője, a rocktörténelem néhány klasszikusnak számító gitár-riffjének szerzője. Elbeszélgettünk, és kiderült, hogy mindketten szólóalbumon gondolkodunk. Tony bevallotta, hogy a banda most rúgta ki Ozzyt. Ozzy elsőként ismerte be, hogy azokban a napokban saját maga legnagyobb ellensége volt, teljesen elvesztette a kontrollját a piálás és a drogozás fölött. Nem ő volt az egyetlen rocksztár, akinek hasonló sors jutott."

Géczi László - Nyitott ​Blues
Ebben ​a zenei kalauzban, (amely a Fekete rhythm & blues fehérben című, 1994-ben megjelent könyvem bővített, átdolgozott változata) megpróbálom az előadók és együttesek bemutatásával felvillantani a Blues és a Rhythm And Blues (röviden R&B) azon értékeit, amelyek nélkül színvonalas rockzene valószínűleg sosem jött volna létre. Ezt az amerikai képviselők is így gondolhatták, ugyanis döntésük alapján 2003. a BLUES ÉVE lett, azé a műfajé, amely nálunk is több korosztálynak szerzett örömet az elmúlt évtizedekben. Az egyes portrék nem zenetörténeti tanulmányok, inkább ismeretterjesztési szándékkal írtam őket. A tények sokaságának monotonnak tűnő felsorolását megpróbáltam feloldani a művészek életének érdekességeivel, személyes élményeim, érzéseim felidézésével, melyeket ugyanúgy vállalok ma is, mint évtizedekkel korábban. Ez a zenei irányzat a rock legéletképesebb ága, vagy hogy Willie Dixon örökérvényű gondolatát idézzem: „A blues a gyökér, a többi zene pedig a gyümölcs.” Ki gondolná, hogy 65 éves, hiszen T-Bone Walker szerzeménye, a Call It Stormy Monday (But Tuesday Is Just as Bad) , - amelytől tulajdonképpen az electric/városi blues születését is számíthatjuk - 1947-ből származik. A feketék R&B-ának számtalan árnyalata közül leginkább a chicagói városi blueszal foglalkozom, annak legismertebb képviselőit mutatom be röviden. Azért éppen őket (Muddy Waters, Sonny Boy Williamson, Howlin' Wolf, Otis Spann, B.B. King...), mert nagyon sok fiatal brit zenésznek ők voltak a példaképei, tanítómesterei. Többen közülük az ötvenes évek végén, a hatvanas években rendszeresen felléptek Európában is. Milyenek lettek a tanítványok? "Minden elfogultság nélkül" állíthatom, hogy azok, akik Alexis Korner, Cyril Davies, Graham Bond és John Mayall "zenetanodájából" kerültek ki, a R&B, majd pedig a rock műfaj legtehetségesebb, legsokoldalúbb zenészeivé váltak. A következő portrékban őket ismerhetik meg, mint a blues két hullámának legjobbjait (Animals, Yardbirds, Them, Pretty Things, Rolling Stones..., illetve Chicken Shack, Cream, Taste, Savoy Brown...). Ezeknek a zenekaroknak nem csak Európában volt óriási szerepük a műfaj felvirágoztatásában, hanem a tengerentúlon is erőt adtak a blueshullám fiatal képviselőinek és megmutatták, hogy a fekete R&B fehéren még szebben csillog. Azt hiszem találóak Joe Tex, amerikai énekes hálás szavai: "Ha nincs a nagy angol blues áttörés, ez a zene megszűnt vagy elhalványodott volna." Az ezt követő részben felvázolom a brit blues amerikai "visszacsatolását" az Allman Brothers Band, Johnny Winter, a Mountain, Stevie Ray Vaughan… pályafutásán keresztül. Ezen kívül bemutatok néhányat azok közül is (Paul Butterfield Blues Band, Canned Heat...), melyek az európai "blues-dózistól" független, önálló utat jártak. Nem hagyható ki a könyvből a műfaj olyan besorolhatatlan óriása, mint Jimi Hendrix! Miért éppen ezeket a zenészeket, illetve zenekarokat választottam? Elhihetik, a bőség zavarával küszködtem, nagyon sokan vannak rajtuk kívül is, akiknek itt lenne a helyük, de hát ez egy szubjektív válogatás. Mindegyikük kedves számomra, úgy érzem, hogy művészetükkel mindnyájan jelentősen gazdagították a műfajt. Könyvemet elsősorban azoknak a fiataloknak ajánlom, akik csak a mai rockzenében tájékozottak, - vagy talán még abban sem - s szeretnének minél többet megtudni a műfaj múltjáról, megismerni a gyökereit. Remélem, hogy e kis munka elolvasása után kedvet kapnak majd felkutatni, beszerezni azokat a CD-ket, esetleg bakelit lemezeket, amelyekről ezt a nagyszerű zenét hallani lehet. A portrék végén található "Ajánlott albumok" listája ehhez próbál segítséget nyújtani. Bízom benne, hogy a blues és a Rhythm And Blues művészeinek megismerése után a fiatalok és a lélekben fiatalok sokkal igényesebbek lesznek a mai rockzenével szemben. Úgy érzem, ez a zenei irányzat olyan kulturális értéket teremtett, melyet minden zenét szerető korosztálynak meg kell ismernie. A „Nyitott Blues” rejtelmeinek megismeréséhez, minden kedves olvasójának kellemes időtöltést kíván a szerz

Leonard_%e2%80%8bcohen
Leonard ​Cohen Ismeretlen szerző
elérhető
7

Ismeretlen szerző - Leonard ​Cohen
41 ​év, 26 interjú, 19 vers angolul és magyarul "Elegáns és előzékeny társalgó, az interjúk szerzői ezt szinte egységesen tanúsítják. Viszont keselyűként csap le a jó kérdésekben rejtőző szellemi prédára. Persze hogy finoman narcisztikus, amikor a szellemi teljesítményéről van szó, mégis végtelenül szerény, és híján van az üres öntetszelgésnek és önkímélésnek. Sose álszent, mindig szókimondó." -Müller Péter Sziámi "Az ember, aki ezekből a beszélgetésekből kirajzolódik, éppolyan bonyolult és meglepő, mint a karrierje. Kijelenti, hogy nem kedveli a beszédet, ugyanakkor időnként kifejezetten bőbeszédű. Éveken át szinte bárkinek, időbeli korlátozás nélkül nyilatkozik, majd hosszú évekre visszahúzódik egy zen kolostorba, és egyáltalán nem ad interjút. A legtöbb újságíró elbűvölő úriemberként emlegeti, de néhányan szóvá teszik megkérdőjelezhető viselkedését és részeg locsogását. Cohen érzelmi állapotai éppoly változatosak ezekben a beszélgetésekben, mint a témái, hangulatait mégis nehéz kiolvasni belőlük. A fiatal és a középkorú Cohen hol gunyoros, hol cinikus vagy éppen játékos. És mintha nem is lenne egészen őszinte, talán még magával sem; olykor inkább szerepel, ahelyett hogy szívből szólna. De legalább következetesen érdekes, még ha ismétlésekbe, netán önellentmondásokba keveredik is. Aztán a 90-es évek végén eljön egy pillanat, amikortól kezd úgy viszonyulni mindahhoz, amit korábban mondott, mint valami "fedősztorihoz". Innentől egyre inkább lerántja magáról a leplet, sokkal nyíltabban beszél a depressziójáról, a kapcsolatairól és a pályafutásáról." -Jeff Burger "Tinédzser koromban én voltam az egyetlen a társaságomban, aki hallgatta őt, méghozzá buzgón, mindennap, az iskola után. Úgy éreztem, hogy a barátom, és ezen az érzésen a találkozásunk sem változtatott." -Suzanne Vega Leonard Norman Cohen (1934) kanadai költő, regényíró, énekes és dalszövegíró. Korunk egyik legjelentősebb előadóművésze. Jeff Burger író, újságíró, szerkesztő, a Springsteen on Springsteen című könyv szerkesztője. Rendszeresen publikál a Barron's, a Family Circle, a GQ, a Los Angeles Times és a Reader's Digest magazinokban. Ridgewoodban (New Jersey) él.

Kollekciók