Ajax-loader

'református' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Szabó Magda - Abigél
Ginával, ​Vitay tábornok elkényeztetett kislányával 1943 őszén megfordul a világ. El kell hagynia otthonát, iskoláját, barátnőit - méghozzá a legnagyobb titokban, búcsú nélkül. El kell szakadnia édesapjától, aki soha sem hagyta még magára korán anya nélkül maradt, egyetlen gyermekét. Mintha forgószél repítené a kislányt messze Budapesttől, messze mindentől, ami eddigi életét jelentette, az árkodi kollégium komor falai közé. Az erődre emlékeztető kollégium szigorú fekete-fehér világa tilalmakkal veszi körül a kislányt, rákényszeríti a maga érthetetlen és elfogadhatatlan törvényeit. S Gina hiába lázad, hiába szökne, menekülne innen, valami mégis maradásra kényszeríti, valami, amit nem tudott, s amit meg kellett tudnia ahhoz, hogy önként vállalja a rabságot. Hogyan is igazodjék el egy tizenöt éves kislány ebben a súlyos felnőtt-titkoktól terhes világban? Hogyan illeszkedjék be a lányok közösségébe, hogyan osztozzék gyerekes örömeikben, mint vegye ki részét ártatlan tréfáikból? Talán neki is hinnie kell a naiv árkodi diáklegendában, amelyet a kertben álló szobor alakja köré fontak a lányok? Írjon talán ő is levelet Abigélnek, a korsós lány szobrának, aki mindig segít a bajbajutottakon, a rászorulókon? Szabó Magda lebilincselően izgalmas és bravúros megoldású új regényét Loránt Lilla rajzai díszítik.

Joó Sándor - Kicsoda ​szabadít meg?
Joó ​Sándor igehirdetései

Dr. Gyökössy Endre - Hogyan ​nézheti az Isten?
Valaki ​egyszer azt mondta, hogy a "Tékozló fiú" példázata számára e véres bolygó közepén külön templomot kellene építeni, ahol a különböző keresztény felekezetek papjai, lelkészei felváltva, de éjjel-nappal a világ ismertebb nyelvein csak ezt a példázatot olvasnák. Miért? Mert ebből a példázatból bárki egyértelműen megtudhatná, hogy ki az ember. Az egyik az Atyától távol "tékozol", a másik a közvetlen közelében. Ám azt is megtudhatná, hogy kicsoda az Isten. Egyik tékozló fiának elébe siet, a másiknak utánamegy, mert ilyen Jézus Atyja, a Mi Atyánk. Valójában ő a "legtékozlóbb", mert szeretetét, leglényét tékozolja ránk szüntelen. Még fiát, Jézus Krisztust is "ránktékozolta". Erről a már-már megbotránkoztató isteni, de emberi életünket megtartó szeretetről vallok ebben az írásomban.

Dr. Gyökössy Endre - Ember ​a sírboltból
Miért ​éppen erről a történetről, a gadarai megszállott félelmesen különös történetéről írok? Így válaszolhatnék: “Kell!” Tudom, nem veszélytelen erről beszélni vagy írni. Van valami mély igazság a népi tapasztalatban: Ne fesd az ördögöt a falra, mert megjelenik. Ahol többet beszélnek az ördögről, sátánról, mint Jézusról, ott az örömhírből törömhír lesz, és lassan sajátos nyomasztó, szorongásos légkör alakul ki a hallgatókban. Éppen ezért nem szeretnék túl sok szót ejteni a Kísértőről. Inkább a kísértésben lévő, a teljes zavarba került emberről szólanék, és Megmentőjéről, a gyógyító Jézus Krisztusról.

Dr. Gyökössy Endre - Hat ​névtelen levél
Mennyi ​sunyiság és sötétség kavarog ebben a két szóban. Pedig most névtelen levelet írok Neked, csak fordított módon. A címzett ismeretlen. Nem tudom, ki agy, csak egyet tudok Rólad, hogy vérző élet vagy. Lehet, hogy most összehúzod a szemöldöködet és tiltakozni készülsz. Pedig vérző élet vagy. Ezért arra kérlek, ezeket a névtelen leveleket ne dobd félre. Egy közel kétezer évvel ezelőtti vérző élet történetét szeretném elmondani Neked. Ha lesz türelmed végigolvasni: kiderül az is, hová küldhető vissza. Talán még válaszolsz is.

Dr. Gyökössy Endre - Bibliai ​miniatűrök
Kézfogás ​12. A „Bibliai miniatűrök” az Újszövetség nagy történeteinek „kis” szereplőit állítja elénk. Hogyan találkozott Jézussal a férfi is, aki a házasságtörő asszonnyal vétkezett? Találkozott-e Üdvözítőjével a szamariai asszony ötödik „nem férje”? Hogyan tette meg Simon és János azt a „második mérföldet”, amit Jézus javasolt követőinek a Hegyi beszédben? Miről beszélgetett Saul és Gamáliel Jézus halálának estéjén? Milyen ajándékot adott János apostol arimateai Józsefnek és Nikodémusnak? Mi történt Tamással, az ikerrel ama húsvét után? Mit hallott Saul, amikor titkon kihallgatta a főtanácsot István elítélésekor? –Ezekre a kérdésekre válaszolnak a történetek. Az újszövetségi történetek fényében megláthatjuk a (mellék) szereplőket is, az egyszerű emberek szemével nézzük az eseményeket. A füzet sorait olvasva úgy érezzük: mintha velünk is megtörtént volna…

Cecil Northcott - Bibliai ​lexikon gyerekeknek
Református ​Zsinat Iroda Sajtóosztálya Budapest, 1984 A Bibliai lexikon gyermekeknek a maga nemében csúcsteljesítmény. Nyolcszáznegyven címszó alatt rövid, könnyen érthető magyarázatot ad bibliai eseményekről, földrajzi helyekről, személyekről és fontosabb fogalmakról. A szerző: Dr.Cecil Northcott, tudós teológus, egyben neves publicista, a The Daily Telegraph egyház- és vallásügyi szakértője, aki bámulatosan tud a gyermekek nyelvén írni. Nagy nyereségnek tekintjük, hogy a Zsinat Sajtóosztálya e kiváló művet a Kiadó Vállalat engedélyével magyar nyelven megjelentetheti.

Dr. Gyökössy Endre - Isten ​elfelejtett nyelve, az álom
Van ​értelme, megfejtése az álomnak? Valóban hihetünk álmainkban? Tényleg olvashatunk álomfejtéseket a Bibliában? Hogyan ismerhetem meg és lehetek "jóban" a bennem lakó felebaráttal? Mi a különbség az álom, a látomás és a vízió között? Tényleg Isten üzen az álmok által? És a legfontosabb: hihet-e egy keresztény az álomfejtésben?

Dr. Gyökössy Endre - Megnyílt ​szemek
Lehet, ​amikor belenézünk Jézus szemébe, észre kell vennünk, hogy az a szelíd szempár lassan túlnéz rajtunk, s ha követjük tekintetét, összeszorul a szívünk, mert megnyitott szemmel talán meglátjuk, hogy magányos és szomorú. Meglátjuk, hogy száz sebből vérzik… És talán észrevesszük, hogy ingyen cseléddé lett mellettünk az, akinek egyszer csillagokat hoztunk volna le az égről. Vagy meglátjuk, hogy kenyérkereső gép a férjünk. Pénzautomata. Hogy mi minden történhet még velünk ezen az úton? Fontos? Hiszen mi rossz történhet velünk – szemünk Őt látja örökké, és ezért másként lát már itt a földön, és másként látja a halált is…

Dr. Gyökössy Endre - Isten ​öreg bojtárjának vallomásai
"Szenvedjétek ​el egymást szeretetben" - Ez az én alapigém. - mondja Gyökössy Endre. "Lényem és szolgálatom alapdallama ez az ige. Tulajdonképpen ezt kellene ráírni a síromra, ha egyszer meghalok. Mert a Szeretet és a Szenvedés ebben az igében összekerült. Minél jobban szeretek valakit, annál jobban megszenvedem. Nincs szeretet szenvedés nélkül, és csak az tud igazán szenvedni, aki szeret."

Móricz Zsigmond - Légy ​jó mindhalálig
Elkezdődik ​a kihallgatás. Az igazságtalan, sokszor nevetséges vádak zuhataga között Misi már-már összeomlik. De amikor apját, az ácsot is felemlegetik rossz példaként, és a debreceni kollégiumi hagyományokra hivatkozva gonosztevőnek nevezik, kitör és kijelenti, hogy ő nem akar debreceni diák lenni tovább. Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig Egy kiváló író kiváló regénye. Nem tesz jót neki, hogy háziolvasmány, pedig Nyilas Misi példája nem is olyan távoli, ma is belerendül a világ, ha egy tiszta és becsületes gyermeknek csalódást okoz a felnőttek világa. Ez a csalódás és megrendült bizalom azonban újjáépíti a gyermeki lelket, s még ha – a szövegből kiérezhetően – nem is oldódik föl soha igazán, mégis új távlatokat nyit épp elkezdődött életében: az emberiség tanítója, a jóság apostola szeretne lenni, az édesanyjától kapott tanítást akarja továbbadni. Nemes cél, mely legalábbis Móricz esetében megvalósult. Ugyanis kitűnő irodalomtörténészeink szerint a mű életrajzi ihletésű. A szerző a kommün összeomlásakor a nemzeti katasztrófák után érzett mély válságát fejezte ki; fájdalmában, csalódottságában menekülésképpen írta meg saját életérzését gyermeki szívbe ágyazva. A debreceni református kollégium akkoriban a nemzeti nevelés fellegvárának számított. Nagy, komor, négyszögletű épület, a szegény sorból származó Nyilas Misi fél tőle, de büszke is rá. A megrázó történet végén azonban dacos eltökéltséggel ismételgeti, hogy nem akar többé debreceni diák lenni. A szülői ház áldott emlékével, érzékeny lélekkel és határtalan bizalommal érkezik az alig tizenegy éves kisfiú a Református Kollégiumba. A fizikailag gyenge, ám önérzetében erős diák azokat a lépcsőket járja, melyeket korábban Csokonai, Kölcsey és Arany János, akikre rajongó csodálattal gondol. Szellemi képességei az osztály legjobbjai közé emelik, ám tapasztalnia kell, hogy a tanárokat a tanulók származása is befolyásolja az értékelésben. Jól ismert helyzet. Amikor szorosabb kapcsolatba kerül a debreceni felnőtt világgal, útravalója, a gyermeki hit, bizalom és az emberek iránt érzett tisztelet, fokozatosan szertefoszlik. Egy lutricédula ellopása mellett a felnőttek csalással, hazugsággal vádolják, jóllehet épp a felnőttek dúlják szét az ő bizalmát. Erkölcsi tartása szemünk előtt formálódik: jóhiszeműségéért keservesen megfizet. Érdemes-e ottmaradnia a patinás kollégiumban? Nyilas Misi fogalma mindannyiunk számára a lelki tisztaság, mely végső soron a pénzzel áll szemben. Nem csak az irodalomból ismerjük ezt az alapkonfliktust. A pénz ritkán kerül ki vesztesként, még ha a lélek tisztaságával is áll szemben, mely a regény címének bibliai idézetében (Jelenések könyve) összegződik.

Dr. Gyökössy Endre - Magunkról ​magunknak
"Alig ​van jelentősebb lélektani iskola vagy irányzat, amelynek főbb eredményeit nem építettem volna be könyvembe. A pásztoralpszcihológus nem lehet pszichodogmatikus vagy módszerfanatikus. Az Ige vezetése mellett mindent fel kell használnia, hogy jobb, eredményesebb lelkigondozást, életápolást végezhessen és másokat is erre inspiráljon. De, mint az előszóban írtam, legnagyobb hasznát vettem a mélylélektani irányzatok közül: C. G. Jung analitikus lélektanárnak. Ígéretem szerint az ő pszichológiájának rövid ismertetésével kezdem, már csak azért is, hogy az első tíz fejezet érthetőbb s mindaz, amit azután írok igei és lélektani szempontból egyaránt megalapozottabb legyen az olvasó számára." Egyre több lelkész és pap döbben rá, hogy nem elég Ábrahám, József, vagy akár Jézus családfáját, családját ismernie, hanem híveit is kell: azokat a „báránykákat”, akiket a Főpásztor rábízott, hiszen Ő ismerte az Övéit. (Jn10,14) S, ahogy Jézus szüntelen gyógyított, neki, a LELKIpásztornak is valamiképpen „orvosnak” is kell lennie, mint ős-ősei voltak valamikor. Ám ehhez némi pasztorálpszichológiát kell tanulnia, a számára alkalmazott pszichológiát, hogy ne csak egyházi funkcionárius, liturgikus, prédikátor legyen, hanem a lélekhez is értő – lelkész, „emberexegéta”. Ám gondolunk a hívőkre is akik lelki életükhöz fontosnak érzik saját maguk jobb megismerését is. Törekszünk arra, hogy olvasás közben minden érdeklődő ismerete gyarapodjék. Ezért írtuk ezt a könyvet: Magunkról magunknak. Tartalom: Előszó Bevezetés helyett Lélek és test kölcsönhatása Félelem Agresszív indulataink Komplexus: lelki görcs Projekció: kivetítés Szerepszemélyiség: persona Árnyékszemélyiség Férfi lélek, női lélek és pólusaik: anima és animus Az álom Extravertált és introvertált: A kifelé és a befelé élő ember Akarat és érzelem Magányosság Szomorúság, ingerültség, levertség Szenvedély Szenvedés Bonyolultság - egyszerűség Szemben a halállal Menj oda és csatlakozz A parakletikus lelkigondozás és a pszichoterápia viszonya Lelkigondozó alapelvek A lelkigondozói beszélgetések alatt tapasztalt védekezések A lelkigondozó részéről elkövethető hibák A beszélgetést akadályozó, vagy segítő tényezők Lelki be- és kimosakodás

139424674
Biblia Ismeretlen szerző
elérhető
17

Ismeretlen szerző - Biblia
A ​biblia szó az ógörög byblion többes száma, jelentése "könyvek". (A "könyvtekercs" jelentésű byblion szó pedig a byblosz szóból származik, amely eredetileg az egyiptomi papiruszt, az ókorban íráshoz használt anyagot jelölte.) A Héber Bibliában egyedül Dániel próféta nevezi "könyvek"-nek a szent iratok gyűjteményét. A keresztények a Kr. u. 2. századtól fogva kezdték ezt a nevet az Istentől származónak vallott iratgyűjteményükre alkalmazni. Ez az egyszerű név találóan fejezi ki, hogy e műnek a rendkívülisége nem külső formájában van, hiszen csak könyveket, látszatra más emberi művekhez hasonló írásokat tartalmaz. A Bibliát gyakran egyszerűen "Írásnak", "Írásoknak" nevezik (Jézus és az apostolok is használják ezt az elnevezést), továbbá "Isten Igéjének", "Szentírásnak", "Könyvek Könyvének" is hívják. Az "Isten Igéje" elnevezés a Bibliából származik: Isten prófétákon keresztül közölt kinyilatkoztatásának megkülönböztető jelölésére szolgál. Ezen kívül Ézsaiásnál az "Úr könyve" néven szerepel. Eszerint tehát a Biblia Isten könyve az emberek számára.

Hézser Gábor - Kötőjeles ​történetek
A ​rövid történetekre, melyek ebben a jókedvű és tanulságos világirodalmi válogatásban olvashatók, a kötet szerkesztője lelkigondozói, oktatói, prédikátori munkássága során talált rá. Jó szolgálatot tettek betegekkel és eligazodást kereső emberekkel folytatott beszélgetései során, mindannyiszor elgondolkodtatva a mesélőt és hallgatóját egyaránt és segítettek a szövevényes élethelyzetek jobb megértésében, átérzésében és újraértelmezésében. E kötet folytatásaként jelent meg Mindennapi és nem egészen mindennapi történetek - mindennapi és nem egészen mindennapi embereknek című, szintén dr. Hézser Gábor által készített válogatáskötet.

Péter Katalin - Hitújítók ​és hitvédők
Péter ​Katalin a reformáció és a hitviták korának neves személyiségeiről készített portrékat. A hitújítók közül Luther Márton, Philipp Melanchton, Kálvin János és Dávid Ferenc szerepel. Luther és Kálvin közismertsége folytán magyarosított néven. Dávid Ferenc Erdély szülötte volt. A katolikus hit védelmezői közül Loyola Ignác, Avilai Szent Teréz, Canisius Szent Péter és Borromei Szent Károly életével és tevékenységével ismerkedhetünk meg e könyvből. Mind a protestáns, mind a katolikus személyiségek hús-vér emberekként tűnnek elénk: megtudhatjuk, mi vezérelte őket a hitük megújítására és megvédelmezésére irányuló törekvésükben és milyen emberek is voltak valójában, privát életükben.

Ursinus Zakariás - Olevianus Gáspár - Bullinger Henrik - A ​Heidelbergi Káté / A Második Helvét Hitvallás
Mi ​az egyházi hitvallás? Idézzünk most dr. Nagy Barna professzornak a II. HH elé írt bevezetőjéből: "Az egyházi hitvallás Istennek Jézus Krisztusban a Szentlélek által egyszersmindenkorra kijelentett s hitelesen egyedül a Szentírásban tanúsított Igéjéből nyert hitismeret, melyet Krisztus egyetemes egyházának egyik része egy sajátos történeti helyzetben közmegegyezéssel megállapít, elfogad, s jobb okulásig a Szentírás tekintélyének feltétele alatt mérvadónak nyilvánít." A Magyarországi Református Egyház hitvallási iratait most megújult, szép külsővel vehetik kezükbe az olvasók.

Cseri Kálmán - József
Hogyan ​lesz az éretlen, „cifra ruhás” kamaszból, apuka kedvencéből a mindenható Isten eszköze, népeket és korokat átfogó, egyetemes üdvtervének fontos láncszeme, a Megváltó előképe? Minden ember életében meghatározó tényező gyermekkora, neveltetése, kora és környezete. József története viszont azt mutatja, hogy az emberi élet mindezeken túlmenően Isten örök tervébe illeszkedik, és pontosan az Istentől kapott küldetése teszi lehetővé az ember számára, hogy önmagán és a körülményeken felülemelkedjék és szabad legyen. De hogyan? Honnét tett szert József a modern ember számára szinte ismeretlen belső erőre, stabilitásra, amelynek segítségével átvészelte sorsa szédítő aláhanyatlását, majd felívelését? Hogyhogy nem taszította kétségbeesésbe testvérei kegyetlensége, a rabszolgasors, majd a börtönévek kilátástalansága, és miért nem szédítette meg a hirtelen ölébe hullott siker és hatalom sem? Ma is, ugyanúgy mint József korában, küldetését csak az az ember töltheti be, aki kijárja Isten iskoláját. József jelleme a szenvedések és megpróbáltatások kohójában tisztult meg és vált Isten számára használhatóvá.

Cseri Kálmán - Fölkelvén ​hazament
A ​tékozló fiú története. A Biblia egyik legszebb fejezete, az elveszett fiú példázata által, Isten irántunk való végtelen nagy szeretetéről tesz bizonyságot.

Cseri Kálmán - Uram, ​hogy lássak!
Azután ​Jerikóba értek, és amikor Jézus tanítványaival és elég nagy sokasággal kifelé ment Jerikóból, egy vak koldus, Bartimeus, a Timeus fia ült az út mellett. Amikor meghallotta, hogy a názáreti Jézus az, így kiáltott fel: "Dávid Fia, Jézus, könyörülj rajtam!" Többen is rászóltak, hogy hallgasson, ő azonban annál inkább kiáltozott: "Dávid Fia, könyörülj rajtam!" Jézus megállt és ezt mondta: "Hívjátok ide!" Odahívták a vakot ezekkel a szavakkal: "Bízzál! Kelj fel! Hív téged!" Ő pedig ledobta felsőruháját, felugrott, és odament Jézushoz. Jézus megkérdezte tőle: "Mit kívánsz, mit tegyek veled?" A vak ezt mondta: "Mester, hogy újra lássak." Jézus ekkor így szólt hozzá: "Menj el, a hited megtartott téged." És azonnal újra látott, és követte őt az úton. Márk evangéliuma 10,46-52

Cseri Kálmán - Jónás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Budai Gergely - Herzeg Pál - Az ​Újszövetség története
A ​páli iratok, a Zsidókhoz írt levél, a szinoptikus hagyományanyag, a jánosi iratok és a katolikus levelek keletkezéstörténetéről: forrásokról, szerzőkről, a keletkezés fő teológiai motívumairól és az újszövetségi iratok egy könyvvé formáltatásának hátteréről szól könyvében a szerző.

Bolyki János - Hit ​és tudomány
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ficsorné Kapus Mónika - A ​középső
István ​boldogtalan. Elege van abból, hogy otthon ő a középső, és az iskolában sem könnyű az élete: nincs igazán barátja, és úgy érzi, a tanárok is pikkelnek rá. Ráadásul egy nap úgy tűnik minden még rosszabbra fordul: ki kell költöznie a szobájából, mert az öreg, beteg Nagymama mostantól náluk fog lakni. A Nagymama jelenléte végül mégis egészen másként alakítja a fiú és az egész család életét.

Rákosi Viktor - Elnémult ​harangok
"Egyszerre ​megszólalt a Bod Péter hatalmas szavu öreg harangja... Végigkongott a völgyön, s hosszu, mély zengése mintha zokogás volna... A pap huzta, szakadatlanul huzta... Homlokát elboritotta a verejték... És nem jött senki. A magyarok ott térdeltek a fatemplom körül és az oláh pap aranyos ruháját csókolgatták."

Cseri Kálmán - A ​Tízparancsolat
A ​Tízparancsolat nem önkényes utasítások és tilalmak gyűjteménye: a világmindenség Ura és Teremtője adta őket a tőle elfordult emberiség életének védelmezésére és szabályozására. Ám éppen azért uralkodik akkora káosz a világban, mert a bűnös ember képtelen betartani Isten törvényeit. Ez ráébresztheti arra, hogy mindenestől kegyelemre szorul. Aki tehetetlenségét belátva Jézus Krisztushoz fordul, és Őt életébe fogadja, az attól kezdve nem kívülről hangzó előírásokat próbál teljesíteni, hanem belső indítás és erő segítségével élhet Isten akarata szerint. Hogy mit jelent mindez a hétköznapi gyakorlatban? E kérdésre választ keresve magyarázza végig a szerző a "tíz igét" a tőle megszokott meleg határozottsággal, sok életből vett példa segítségével.

Dr. Gyökössy Endre - Kulcs ​a boldogsághoz
Kulcs ​a Hegyi beszédhez - Ószövetségi boldogmondások Kedves Atyánk, köszönjük, hogy nekünk élő Istenünk van és gyógyulhatunk! Uram, egészséges, boldog tanítványaid szeretnénk lenni. Ezért gyógyítgass minket, Áldott Orvosunk. Szabadíts meg bennünket azoktól az ismeretlen valamiktől, amiktől magunk sem tudjuk, hogy mik azok, csak szorongunk tőlük. Azonban egyre inkább sejtjük, hogy ha mi csak Feléd figyelünk, akkor Te jeleket küldesz - és egyszer csak eltűnik a sötétség, és feloldódik minden szorongás. Hadd találkozzunk újra és újra Igéden és Evangéliumodon keresztül az élő Krisztussal, Aki jön felénk, még habokon keresztül és viharokon által is, és azt mondja: Bízzatok! Ne féljetek! Én vagyok! Annyi hang szól körülöttünk, annyi riasztó és félelmetes hang: hadd figyeljünk jobban Rád, Uram, mert valóban félni lesz okunk, ha levesszük Rólad a szemünket, mint tette Simon Péter, amikor süllyedni kezdett, pedig már tudott vízen járni. Uram, nagyon nagy dolgot kérünk Tőled: félelem nélkül akarunk járni életünk minden napján! Tudjuk, ez szinte olyan lehetetlenségnek tűnik, mint a vízen járás - de Veled, melletted minden lehetséges, Uram! Tartalom: Kulcs a Hegyi beszédhez - "A kulcs"; A Nagy Restaurátor; Jogok a jogtalanságok ellen; A házasságok védelmében; Szól az Úr!; Az aggodalmaskodásról; Megzavarhatatlan boldogságunk; Üzenet a bánatba esett lelkeknek Ószövetségi boldogmondások - Hol a boldogság mostanában?; Színes ceruzák; Fogódzó pontunk; A fekete kutya; Úszólecke

Győri L. János - Kősziklán ​épült vár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ulrich Fick - Bárhol ​megtörténhetett
Ulrich ​Fick a németországi Heilbronn városában született, 1923-ban. Teológiát Tübingenben, Berlinben és Bonnban hallgatott. 1954-ben a württembergi tartományi egyház lelkésszé szentelte. 1957 és 1961 között a Stuttgarti Rádióban és Televízióban volt rádiós és televíziós lelkész. 1961-től 1967-ig az etiópiai addis-abebai „Evangélium Hangja Rádió" műsorigazgatója. 1967-től egyházi főtanácsosként a missziói és az ökumenikus ügyek referense, s ekkor lett a Württembergi Bibliatársulat igazgatótanácsának az elnöke is, majd a Bibliatársulatok Világszövetsége európai bibliafordítás-ügyi bizottságának az elnöke. 1973-tól 1988-ig, nyugalomba vonulásáig volt a Bibliatársulatok Világszövetsége főtitkára. 1979-ben a Budapesti Református Teológiai Akadémia díszdoktorává avatta

Dani László - Hittan ​10.
A ​Református Hittanoktatási Tanterv a 10. évfolyam számára újszövetségi bibliaismeret átadását javasolja tananyagként. Dani László református lelkipásztor, vallástanár ennek megfelelően építette fel tankönyvét. 60 leckén keresztül ismerteti vázlatosan az Újszövetséget, az evangéliumoktól kezdődően a Jelenések könyvéig. Az első 32 lecke az evangéliumok történeteit, eseményeit veszi tematikusan sorra, részletes leírást találhatunk több leckén keresztül az Apostolok Cselekedeteiről írott könyv történéseiről, majd a levelek egy – két leckés feldolgozásával találkozhatunk. A kortörténeti, bevezetéstani háttér ismertetése, az áttekinthető, vázlatos felépítés egyértelműen az ismeretátadást célozza meg, abban kíván a katechétának, diáknak segítségére lenni.

Vladár Gábor - Így ​szerette isten a világot
Összefüggő ​bibliai kijelentéstörténet

Szénási Sándor - "Megtaláltuk ​a Messiást!"
KÖSZÖNTŐ Kedves ​Lányok, kedves Fiúk! Volt idő, amikor a királyok sem tudták leírni a nevüket: pecsétgyűrűjüket nyomták az okmányra olvasztott viaszba. Ám a reformáció és a könyvnyomtatás feltalálása óta a legszélesebb tömegek kincsévé vált a tudás. Ma már az analfabéta ember a ritkaság közöttünk. Villamoson és vonaton is újságot, könyvet látunk az emberek kezében. Móricz Zsigmond még az eső miatt tétlen kubikusokat is szerette volna megkérdezni: miért nem olvasnak, amíg esik? Információrobbanásról beszélnek korunkban, mivel valamennyi tudományág hatalmas ismeretanyagot ad közre. Ilyen körülmények közt méltó volna-e, ha éppen a hittudomány terén lennénk „minimalisták”, igénytelenek, csekély tudásra törekvők? Ezért az előttetek lévő XXII fejezet igyekszik a hittudomány széles körképét felvázolni. Több okból is: a) Nem azért, hogy mindenki mindent elolvasson és megjegyezzen. Lelkipásztorotok majd kijelöli a legfontosabbakat. De vannak minden csoportban élénkebb érdeklődésű fiatalok, akiknek így módjuk van egy-egy témakörben alaposabban tájékozódni. b) Előfordul, hogy valaki betegség vagy kirándulás miatt elmarad valamelyik óráról. Ilyenkor nem hallhatja lelkipásztora magyarázatát. Az illető fejezet elolvasásával tudja pótolni a mulasztást. c) Némely rész, vers vagy idézet talán meghaladja a 13 éves kor szellemi érettségét. De arra gondoltam, hogy napjainkban sokan gimnazista korukban, sőt felnőtt korban, jelentkeznek konfirmációra. Így az ő kezükbe is odaadhatjuk e könyvet. d) Gondoltam arra is, hogy édesapád meg édesanyád is kezébe veszi ezt az olvasókönyvet: „hadd lássam, mit tanultok a konfirmációi órákon!“ Így az ő számukra is hitbeli ismeretük fölfrissítésévé válik e könyv. e) Arra is alkalmas valamennyi fejezet, hogy templomi ünnepély, szeretetvendégség, vallásos este műsorává dolgozzátok fel. Ilyenkor felolvasnátok egymás közt: ki mondja a bevezetőt, az összekötő szöveget, az igéket, a költeményeket, ki vállal szóló éneket. Ily módon örömet szereznétek a felnőtt gyülekezetnek is. f) Legmerészebb gondolatom pedig az, hogy elteszed emlékül e konfirmációi könyvet, hogy majd később is elővedd, amikor már nem „tananyag” -ként szerepel. Ezért van minden fejezet végén a témához kapcsolódó „ajánlott olvasmány” is, hogy az évek során egyre inkább bővítsed hit-ismeretedet. Ez olvasókönyv mellett állandóan legyen kezed ügyében a Bibliád és énekeskönyved. A Biblia azért, hogy az egyes fejezetekben előforduló idézeteket („textusokat”) mindig kikereshesd, így tájékozódni tanulj a Szentírásban; az énekeskönyv pedig azért, hogy – Kodály Zoltán országában — a dallamokat is mindig figyelemmel kísérd. Amint látni fogod, az idézetekben írók, költők, tudósok, hitünk hősei fogják meg a kezedet, hogy előre segítsenek a hit útján. Ebbe a nagyszerű társaságba, az „Isten házanépébe”, tartozol most már te is. (A külföldi szerzőket – irodalmunk régi gyakorlata és a mostani énekeskönyvünk példája szerint – többnyire magyar keresztnévvel szerepeltetem.) Adja Isten, hogy sok örömed legyen e könyvben, s általa felragyogjon előtted az élő Jézus Krisztus! Testvéri szeretettel köszönt e könyv Szerzője

L. Fodor Ilona - "Ő ​hű marad"
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók