Ajax-loader

'színdarab' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


George Bernard Shaw - Három ​színdarab I-II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bertolt Brecht - A kaukázusi krétakör
Az anyaságért vetélkedő két asszony küzdelme az Ótestamentumból ismert Bölcs Salamon ítéletéből. Az író ebben a darabjában az anya és a gyermek kapcsolatának problematikájával a szegények jogaira, igazságára, a hatalom és a javak birtoklásának a kérdésére, az ember valódi hovatartozására világít. A darab végén a bölcs bíró ítélete dönti el a vitát - kié legyen a gyermek - megnyugtatóan.

Chikamatsu Monzaemon - Four ​Major Plays of Chikamatsu
Chikamatsu ​Monzaemon (1653-1725) wrote some 130 plays, chiefly for the puppet theater, many of which are still performed today by puppet operators and Kabuki actors. Chikamatsu is thought to have written the first major tragedies about the common man. This edition of four of his most important plays includes three popular domestic dramas and one history play.Chikamatsu's domestic dramas are accurate reflections of Japanese society at the time: his characters are samurai, farmers, merchants, and prostitutes who speak colloquially, and who people the shops, streets, teahouses, and brothels that consituted their daily environment. The heroes and heroines of theses plays gain their tragic stature from their conflict with society. "The Love Suicides at Sonezaki" and "The Love Suicides at Amijima" became so popular that they initiated a vouge for love suicides, both in life and onstage.Donald Keene's translation of the original text is presented here with an introduction and a new preface to aid readers in their comprehension and enjoyment of the plays.

Bartis Attila - Kemény István - A félszent - Tragédia három felvonásban
Ennek a könyvnek nincsen fülszövege.

Peter Weiss - Marat/Sade
A legendás charentoni elmegyógyintézetben az ápoltak a francia forradalom történetét adják elő: szabadság, egyenlőség, Lipótmező. A darab szerzője maga is bentlakó, a nem pusztán szépírói munkásságáról elhíresült Sade márki. A darab főhőse pedig Marat, a forradalom kérlelhetetlen harcosa vagy kegyetlen hóhéra, nyelvhasználat kérdése attól függően, hogy a guillotine melyik oldalán áll az ember. A főszereplő mégsem Marat, és nem is Sade, hanem az istenadta nép, amelyiknek ellopták a forradalmát. Az emberek úgy érzik, értelmetlen volt az életük, a hitük lett fölösleges, de hát egy elmegyógyintézetben ez csak természetes, bolondok szegények.

Joan Oliver - La ​fam
La ​fam es considera una de les millors peces de teatre català estrenades durant la Guerra Civil. Joan Oliver ofereix una visió crítica i distanciada dels partidismes i abrandaments d’aquell moment La fam, de Joan Oliver, es va estrenar al Teatre Català de la Comèdia (avui Poliorama) el 15 de juny de 1938. L’obra, escrita i publicada aquell mateix any, s’inspira en el procés revolucionari viscut a partir del 19 de juliol de 1936.

J. M. Synge - The ​Playboy of the Western World / Riders to the Sea
The ​plays of John Millington Synge (1871–1909) are filled with the humors, sorrows, and dreams of the country folk of the Aran Islands and the western Irish coastlands, where, in Synge's works, "we have a popular imagination that is fiery and magnificent, and tender." The Playboy of the Western World, his most famous play, is sweetly funny and ironic as it follows its young hero's progress, in the eyes of others, from timid weakling to paragon of bravery. The shorter one-act play, Riders to the Sea, is a dark elegy to the fragile existence of those who live at the mercy of the sea. Both are beautifully crafted dramas that celebrate Irish gifts for lyrical language. They are reprinted here from authoritative editions, complete with Synge's preface to The Playboy of the Western World.

Pászt Patricia - Fiatal lengyel dráma
Az 1989 utáni lengyel drámairodalomban bekövetkezett legjelentősebb és leglátványosabb átalakulások az új évezreddel köszöntöttek be. A hazánkban is jól ismert kortárs drámaírók - Mrozek, Rózewicz - mellett egyre több ismeretlen és igen fiatal szerző neve jelent meg a színházi bemutatók plakátjain. "Hogy változnak az idők. Pár szezonnal korábban még panaszkodtunk, hogy a színházak idegenkednek a kortárs drámától. Erre váratlanul visszájára fordult minden" - írta 2003-ban Wojciech Majcherek lengyel színházkritikus. S valóban: 2000-től a kortárs dráma divatos műfajjá vált Lengyelországban, kezdetét vette egyfajta "megifjodás" és írói nemzedékváltás. A Fiatal lengyel dráma című antológia tíz új, 2000 után íródott lengyel színpadi művet tartalmaz, szerzői jórészt fiatalok, a mai húszas-harmincas korosztály képviselői. Nevük nemrég még hazájukban is ismeretlenül csengett, mára azonban sűrűn játszott szerzőkké, a lengyel irodalmi, színházi élet meghatározó szereplőivé váltak. Válogatásunk címe mindemellett nem csupán az alkotók életkori sajátosságaira utal; egy új drámaíró-generáció bemutatásán túl a lengyel dráma általános kondíciójának frissességét és megújulási képességét kívántuk szemléltetni, az utóbbi tíz év sikerdarabjainak tükrében.

Kollekciók