Ajax-loader

'művészeti album' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Renate Bergerhoff - Tiziano
18 ​színes és 38 fekete-fehér képpel Tiziano Vecellio (Pieve di Cadore, Veneto, 1485? , Velence, 1576. augusztus 27.) a velencei érett reneszánsz egyik legnagyobb festője, a híres triász, Paolo Veronese (1528 - 1588), Tiziano, Tintoretto (1518 - 1594), tagja. Munkásságuk együttesen reprezentálja a velencei festészet legragyogóbb korszakát.

Ismeretlen szerző - Híres ​festők 1. - Vincent van Gogh
Vincent ​van Gogh (1853-1890) Vajon Van Gogh impresszionista volt? Kiábrándulva gyorsan magába szívta az impresszionizmus távolságait. Őrült volt? Művészete a fájdalom és az őrület kifejeződése? Nehéz még egy ilyen őrültet találni, aki szisztematikusan keresi a festészetben a világ szabályait és önmagát. Van Gogh vértanú volt? Hallgatásra kényszerített világi szent? Az ő "damaszkuszi útja" a bányászok és a parasztok között vezetett Belgiumban és Hollandiában, ahol meglátta szegénységet és az Isten által elhagyott emberek elkeseredettségét. A festészet lett az elhivatottsága. Az első a bányászok fájdalmával telt skicceitől az utolsókig, a korlátlan festészeti lehetőségek víziójáig, minden a halál és az őrület előtti rémületet fejezi ki... Élete végéig hű maradt az elhivatottsághoz, amely rejtett értéknek bizonyult. Van Gogh a XIX. század egyik legnagyobb fejtője volt és lesz.

Ibos Éva - Sipos Norbert - A ​művészet atlasza
A ​szerző színes, gazdag képanyaggal és Sipos Norbert illusztrációival díszített, sorozatnyitó kötetében az őskori művészettől a huszadik századig kínál ízelítőt a művészet több ezer éves történetéből. Az Őskor, Mezopotámia és a Távol-Kelet művészetének összefoglalása után, az ókori görögöktől kezdődően, korszakonként külön-külön foglalkozik az építészettel, szobrászattal, festészettel, illetve a reneszánsz korától a bútorművességgel.

Gilles Néret - Gustav ​Klimt
Egy ​izgalmas élet és egy csodálatos életmű legfontosabb állomásait tartalmazza az album. "Aki jobban meg akar ismerni, az szemlélje figyelmesen a képeimet." Gustav Klimt

Telepy Katalin - Miháltz ​Pál
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Vicky Ceelen - Barátocskám
A ​"barátocskám" minden idők egyik legsikeresebb, legeredetibb és legmulatságosabb fotóalbuma. Állatgyerekek képeit helyezi párba a velük gyakran meglepő hasonlóságot mutató embergyerekek fotóival.

Wehli Tünde - A ​középkori Spanyolország festészete
Az ​Ibériai-félsziget középkori Európa festészetének viszonylag kevésbé ismert területe, bár emlékekben igen gazdag, és sok sajátos jellegzetességet őriz. E tengerektől övezett félszigeten a római kultúrát elsajátított vízigótok és svédek a VIII. században az akkori európainál lényegesen magasabb szintű civilizációval, a hódító arabokéval kerültek kapcsolatba. A kötet a XVI. század végéig terjedő időszakot ismerteti, amely az arabok hatása, s az ellenük folytatott felszabadító háborúk és mozgalmak jegyében zajlott. Ibéria meg nem szállt keskeny északi sávja, Asztúria és León, beljebb Kasztília, a Földközi-tenger partvidékén pedig Katalónia és Aragón őrizte meg leginkább az őslakosság hagyományait. A fokozatosan felszabaduló délebbi vidékeken mindenütt más-más módon ötvöződtek a helyi tradíciók a kívülről jött kulturális hatásokkal. A kibontakozó keresztény művészet legjellegzetesebb spanyolországi emlékei a katalóniai kódexek, falfestmények és a román kori faoltárok, a retablók. A helyi hagyományok mellett erősen hatott még az itáliai közvetítéssel ideérkezett bizánci művészet, a frank és a karoling kultúra. Magas színvonalú művek születtek Spanyolország területén az úgynevezett internacionális gótika stílusában, és nem maradtak hatástalanok a hazai művészek itáliai tanulmányútjai sem. A XV. században pedig a flamand festészetnek erőteljesen a földi valóság felé forduló szemlélete vált általánossá itt is. A hatások és kölcsönhatások bonyolult szövevényében kíván eligazítást nyújtani a kötet szerzője, szemléltető áttekintést nyújtva a legnagyobb művészegyéniségekről, a legfontosabb központokról, stílusokról. Egyúttal bemutatja a kor jellegzetes műfajait, és részletesen informálja a mai olvasót a művek már távolról sem közismert ikonográfiai tartalmáról.

Cifka Péter - Friss Gábor - Kertész István - Tótfalusi István - Képek ​és jelképek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

H. Kolba Judit - Hapák József - Egyházak ​kincsei Magyarországon
Magyarországon ​több mint harminc egyházi gyűjtemény őrzi ezeréves hazánk történeti egyházainak csodálatosan gazdag emlékanyagát, melyek az évszázadok viharai, küzdelmei során napjainkig megmaradtak. Kötetünkben ennek a gazdag tárháznak legszebb, legérdekesebb, de sokszor alig ismert kincseiből válogattunk, hogy a XXI. század emberei is megismerjék és megcsodálhassák ezeket a lenyűgöző tárgyi emlékeket. A római katolikus, az evangélikus, a református, a szerb ortodox, a görög katolikus, a magyar ortodox egyház és a zsidó vallás legjellemzőbb liturgikus tárgyait - az ötvösművészet remekeit, textileket, egy-egy jellegzetes képet vagy szobrot - a szertartásokban betöltött szerepük szerint mutatjuk be.

Genthon István - Modern ​francia festmények
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

P. Brestyánszky Ilona - Kovács ​Margit
Az ​1977-ben elhunyt Kovács Margit szobrász és keramikus a modern magyar kerámia egyik vezéregyénisége volt. Munkássága korszakot jelöl, az új szellemű iparművész-kerámiát többek között ő honosította meg Magyarországon. Művészete sajátosan magyar, nagyon egyéni. Életműve a kerámia minden ágában jelentékeny: keze alól figura és edény, falicsempe és relief pazar bőségben került elő. Alkotói pályája- melynek felfelé ívelését hazai és nemzetközi sikerek, elismerések mérföldkövei jelölték- töretlen volt.

Bodnár Éva - Az ​újra felfedezett Tornyai
Habent ​sua fata libelli ... De nemcsak a könyveknek, a festményeknek is megvan a maguk sorsa ... A Tornyai-hagyaték ügye két alkalommal is a sajtószenzáció középpontjába került: először közvetlenül a festő halála után, másodszor pedig majd fél évszázad elteltével. 1936. szeptember 24-én, a temetést követő napon már hasábos cikkek jelentek meg az újságokban, az egész címoldalt betöltve: "Eltűnt Tornyai János 800 képe. Nyomozást indított a hódmezővásárhelyi rendőrség" (Magyarország), "Eltűnt nyolcszáz Tornyai-kép" (Pesti Napló), "Tornyai János özvegyének drámai nyilatkozata az eltűnt festményekről és a művész utolsó hónapjairól" (Magyarország) . 1984. november végén egy szinte hihetetlen, nem várt felfedezésről, "az évszázad leletéről" adtak hírt a lapok: "Festmények a padló alatt. Ismeretlen Tornyai-képek kerültek elő" (Esti Hírlap); "Szenzációs felfedezés. Ismeretlen Tornyai-festmények és -dokumentumok" (Népszava); "Festménykincsek az özvegy ágya alatt" (Hétfői Hírek); "A visszajussolt életmű" (Magyar Hírlap). A páratlan felfedezést gyors kiállítás követte, amelyen az érdeklődők hosszú sora ismerkedhetett meg az előkerült rendkívül értékes anyaggal. A kiállítás rendezője, Bodnár Éva számára pedig kitűnő lehetőség kínálkozott arra, hogy eddigi kutatásait kiteljesítve, az életmű fehér foltjait betöltve, az előkerült 717 festmény és rajz, a 80 napló és más dokumentumok alapján egy, az eddiginél árnyaltabb, teljesebb életpálya képét rajzolja meg. Új művéből plasztikusan tárul elénk Tornyai János emberi, művészi portréja, és megismerkedhetünk az alföldi festészet kialakulásának történeti hátterével is.

Rácz István - Niilo Valonen - A ​finnugor népek népművészete
A ​kötet az egymástól évszázadokkal, sőt évezredekkel ezelőtt elvált finnugor népek díszítőművészetének rokon és eltérő vonásait vizsgálja. A díszítőművészet korszakait és műfajait egységben látja és láttatja, s egységes szemlélettel mutatja be az egymást követő történeti korok finnugor népművészetének alakulását.

Artner Tivadar - Ló ​és lovas a művészetben
Artner ​Tivadar, az ismert művészettörténész könyve a világ művészetének legszebb ló- és lovasábrázolásait mutatja be. Eközben megismertet bennünket azzal is, milyen szerepet játszott a ló az emberi élet mindennapjaiban. A kötet az ősi barlangfestmények egy kivételesen szép darabjával indul, több antik remeket vonultat fel, majd az egyetemes művészet olyan kiemelkedő alakjainak művei következnek, mint Jan van Eyck, Piero della Francesca, Leonardo da Vinci, Albrecht Dürer, Tiziano, Rembrandt, Géricault, Toulouse-Lautrec, Picasso. A borítón Andrea del Verrocchio: Colleoni lovas szobra (1481-1488)

Mravik László - Felső-itáliai ​quattrocento festmények
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Leone Piccioni - Ambrogio Ceroni - Modigliani
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ismeretlen szerző - Képes ​könyv - 500 híres művész 500 alkotása
Az ​album teljesen új megközelítésben mutatja be a művészetet. A jól felépített, információkban gazdag gyűjtemény ötszáz festő és szobrász műveit sorakoztatja fel a középkortól napjainkig. Eltekint a művészettörténei kategóriáktól: korszakok, iskolák, látásmódok, és technikák csodálatos példáit mutatja be. Itt együtt szemlélhetjük Michelangelót Millais-vel, Picassót Piero della Francescával és Rodcsenkót Rodinnel. Minden művészt egy-egy rá jellemző mű teljes oldalas színes reprodukciója képvisel, amelyhez elemző és életrajzi magyarázat kapcsolódik. A címszavakban való eligazodást keresztutalások segítik, s a kötet anyagát nemcsak a művészeti mozgalmak (izmusok) és szakkifejezések kislexikona, hanem a nemzetközi múzeumjegyzék is kiegészíti. E könyv azáltal, hogy szakít a hagyományos osztályozással, friss és eredeti módon közelít a művészethez: olyan, műalkotásokat felsorakoztató mű, amely híven tükrözi a gazdag és sokszínű egyetemes kultúrát. Akadémia Kiadó, 2004

Heinz Lüdecke - Albrecht ​Dürer
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_431839
Festői ​Magyarország Ismeretlen szerző
3

Ismeretlen szerző - Festői ​Magyarország
Ez ​a 64 oldalas fekvő formátumú csodálatos képekkel illusztrált album Magyarország gyönyörű tájaival ismerteti meg a hazai és külföldi utazókat, érdeklődőket.

Ismeretlen szerző - Magyarországi ​orthodox templomok, ikonosztázok
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kállay István - Pusztai László - Stipta István - Bernáth Alex - Dercsényi Balázs - Déri Erzsébet - Nagy András - Bírósági ​épületek Magyarországon / Court Buildings in Hungary / Gerichtsgebäude in Ungarn
Az ​építészet és művészettörténet iránt érdeklődők olyan alkotásokkal találkozhatnak a könyvben, amelyek kevésbé ismertek és méltatlanul maradtak ki az összefoglaló művekből vagy a monografikus feldolgozásokból. A XIX. század utolsó harmadában született bírósági épületek tükrözik azokat a változásokat, amelyek a kiegyezés utáni Magyarországon zajlottak le a jogszolgáltatás területén. Ugyanakkor a koraiak és a XX. századiak egyaránt a mindenkori magyar építészet emelkedett színvonalát képviselik a társművészetekkel egyetemben. Erről győznek meg a jog-és építésztörténeti tanulmányok, ezt bizonyítják a színes felvételek is.

Deák Ferenc - Betű ​és rajz
A ​kötet az 1999 évi Frankfurti könyvvásárra készült, három nyelvű kiadvány. Valamennyi szöveg a magyar mellett angolul és németül is olvasható Banner Zoltán könyvajánlása Deák Ferenc (Kökös, Románia, 1935. június 17.) az abszolút zenei hallás kivételes természeti ajándékának megfelelő abszolút rajzi érzékkel született, vagyis az a grafikai világrend, ami benne adva van, tökéletesen egybevág a Világegyetem mélyében működő szerkezeti Renddel. De mind a modern zene, mind a modern képzőművészet története arra utal, hogy minél több, ezzel a Kozmogóniai Renddel ellentétes, tőle idegen, zavaró körülmény takarja el előlünk törvényeit, annál nehezebb felülemelkedni a káoszon, homályon, hangzavaron s érvényesíteni az abszolút látás kontrollját. Életműve: e homállyal vívott küzdelem és dialógus egyik lehetséges forgatókönyve. Erdély virtuális (szellemi) fővárosában, Kolozsvárott, a művészeti akadémia elvégzése után különös szakmai és művelődéstörténeti kihívásnak kellett eleget tennie: a többévszázados tipográfiai kultúra hagyományai, s a második világháborút követően minden addiginál gazdagabban, autentikusabban felvirágzó erdélyi magyar írásművészet kettős elkötelezettségét felvállalva, számos kitűnő erdélyi grafikus tevékenységét bekapcsolva ERDÉLYI MAGYAR KÖNYVKÉNT megjeleníteni egy nemzetrész (a romániai magyar nemzetiség) szellemi önfenntartását. Deák Ferenc aki mindent tud, amit a század legkiválóbb európai grafikusainak a keze tud a vonalról, a foltról, a kompozícióról, a sokszorosító technikákról, a mini- és a maximűfajokról (a díszítő `mütyürtől` az ex librisen és az illusztráción át a festett kazettás famennyezetig), s az emberi lélek és tudat arckifejezéseiről (a népmesei elbűvöltségtől a groteszk és intellektuális fintorokon át az Ember tragédiáinak elszemélytelenítő fájdalmáig) az elmúlt négy évtizedben könyvek százait tervezte saját kezével, s könyvek ezreinek a testet öltését vezényelte le a kézirattól a könyv-látványig a Kriterion Kiadó tipografikusi pulpitusán/pulpitusáról. Ebben a folyamatban érlelődött az a sajátos memoár, a grafikus emlékirata, valóban Betű és Kép szerelmes története, amely ugyan `csupán` a tipografikai műterem asztalára enged rálátást, de ha alaposabban körülnézünk, kiderül: a művész valamennyi műfaja ezen a keverőasztalon lényegül át egy új minőséggé, ama bizonyos könyv-látvánnyá, s ugyanakkor ennek az új műformának az esztétikai megjelenéséből visszavezetnek a szálak a légies, a tárgyias, az elvont vagy a drámai vonalrajzhoz, a metszetlapok eleganciájához vagy a kisgrafikák emblematikusságához. Amikor a szabadkézi rajz, a látványfestészet és a figuratív forma ennyire lappangva és áttételesen vesz csak részt a műalkotásban, mint most, a huszadik század utolsó pillanataiban, Deák Ferenc adottságai és ismeretei rendkívüli módon felértékelődnek egyrészt a tipografikusi nyelvi hagyomány folytonosságának a biztosításában, másrészt a könyvművészet távlatainak a vonatkozásában.

Jean-Bernard Naudin - Jacqueline Saulnier - Jean-Michel Charbonnier - Renoir
A ​kötet a Művésztársaságban sorozat legújabb tagja. A kiváló impresszionista festő művészetét, hétköznapjait, családi hátterét és nem utolsósorban konyháját ismerheti meg az olvasó. Legkedvesebb receptjeibol több mint 60 szerepel az albumban. A jelentős nemzetközi hírnévnek örvendő fotóművész, JEAN-BERNARD NAUDIN képei számos francia és több külföldi magazinban megjelennek. Emellett közreműködött a párizsi Chéne Kiadónál megjelent Művésztársaságban című sorozat köteteinek elkészítésénél is: Monet receptes könyve, Proust eltűnt konyhája nyomában, illetve Az ezeregyéjszaka ízei. JACQUELINE SAULNIER 1970 óta a Marie-Claire női magazin Mesterkukta rovatát jegyzi. Több könyve is megjelent már, például a Franciaország ízei. JEAN-MICHEL CHARBONNIER újságíróként rendszeresen publikál a Beaux Arts (Szépművészetek) folyóiratban, és többek között az Utazások a francia gasztronómiában című munka szerzője.

Aradi Nóra - Fényes ​Adolf
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hofer Tamás - Fél Edit - Magyar ​népművészet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jajczay János - Karácsony ​a művészetben
A ​karácsony, Krisztus születésének napja, ez a téli napfordulóhoz közel eső ünnep, az európai művészet kedvelt témája volt évszázadokon keresztül. Botticelli, Piero della Francesca, Raffaello, Correggio, Tiziano, Dürer, Brueghel, Greco, Velázquez és Rembrandt ilyen tárgyú művei a világ nagy múzeumainak félett kincsei. Természetesen nemcsak kiváló művészek foglalkoztak a nagy esemény emlékének felidézésével, eldugott kis falvak oltáraira nem is juthatott az ő műveikből - viszont kárpótol bennünket az őszinte, keresetlen, népies báj, amely az itt megőrzött alkotásokból sugárzik. Külön érdekes a karácsonyi tárgyú képeken a szimbólumok nagy száma. Az utalások és a célzások a régi idők embere számára teljesen érthetőek voltak, manapság azonban, amikor a vallás már nem játszik főszerepet az emberek gondolkodásában, nagyon kevesen értik meg ezt a képes beszédet. Pedig eredetileg szinte minden kis részlet mondani akart valamit. Jajczay Jánosnak, az egyházművészet szakértőjének elemzései azonban kulcsot adnak a kezünkbe,hogy minél jobban megérthessük ezt a feledésbe merült nyelvet. Megtudjuk, hogy az istálló épülete miért romos, kiderül, hogy a rajta ülő szarka az újszülött rövid életét jelenti, vagy hogy a három király az akkor ismert három világrészt is képviseli. Rendkívül érdekes, sok új ismeretet tartalmazó szövege és művészi képanyaga folytán könyvünk méltán számíthat sikerre a régi korok művészetének kedvelői körében.

Covers_166533
Antoine ​Watteau Ismeretlen szerző
2

Ismeretlen szerző - Antoine ​Watteau
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gopcsa Katalin - Egry ​József
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kisstibi_650
elérhető
102

Kiss Tibor - Neonradír
Sokan ​tudják, kevesen ismerik: Kiss Tibi, a Quimby frontembere, költő és rockikon diplomás képzőművész. „Emlékszel, egyszer egy újságíró azt kérdezte tőled, hogy csinálod azt, hogy írsz, zenélsz és festesz is? Azt mondtad, amit élek, azt játszom, amit játszom, azt festem, amit festek, azt írom." A Neonradír új oldaláról mutatja be az énekes-gitáros-dalszövegírót – az évekig készülő album Kiss Tibi életének és gondolatainak képeskönyve: az egyetemista, szárnyait bontogató festő, a mámor démonaival megküzdő sztár és az újrakezdő művész alkotásainak gyűjteménye, amelynek minden oldala önálló műalkotás. Korai, érett munkáival indít a kötet: tanulmányrajzok, verseskötetekhez készített illusztrációk, bizarr figurákat felvonultató festmények. Ezeket követik a pokol bugyraiba alámerülő művész jártában-keltében fecnikre firkantott skiccei, „egy olyan korszak lenyomatai, amikor semmi sem működött". Majd kiszínesednek, élettel telnek meg a képek, a humoros, ironikus, kritikus, erotikus, játékos és kísérletező, motívum gazdag festmények, grafikák és vegyes technikájú kompozíciók. Az alkotásokat Kiss Tibi gondolattöredékei, színes történetei, és a zenésztárs, jó barát Livius párbeszédes jelenetei kísérik. „A rajz mindig jelen van az életemben, akkor is ha turnéra megyünk, lemezt készítünk vagy utazom: egy mappa, egy jegyzetfüzet, pár filctoll mindig van nálam, ha más nincs, akkor firkálok.”

Ifj. Tildy Zoltán - Pro ​Natura
"A ​környezet- és természetvédelem legbiztatóbb jelensége - az egyre súlyosbodó gondok ellenére is az, hogy ma az egész világon mind több ember fedezi fel ismét a természetet - a saját maga számára! Nem lehet eléggé megbecsülni a "hivatalos" intézkedéseket, mellyel az egyes országok, de a legfontosabb nemzetközi szervezetek is a "tiszta természetet" igyekeznek visszahozni. A feltárt tények önmagukért beszélnek és ma már ennek a munkának a fontosságát senki sem vonja kétségbe. De az ember cselekvéseiben érzelmi világa legalább annyira vezeti, mint az ésszerű megfontolás. Ha minél több egyes ember érzi sajátjának az egész természetet, akkor lesz majd igazán sikeres a tiszta természetért folyó erőfeszítés. A veszélyekre figyelmeztető rideg tények is segíthetik ezt a folyamatot, de még jobban segítheti a megismerésből fakadó szeretet. Ez utóbbi gondolat gyűjtette velem össze ennek a könyvnek a képeit. A könyv terve mintegy nyolc évvel ezelőtt alakult ki bennem. 1966-ban a Fotóművészek Szövetsége a könyv címével azonos elnevezéssel kiállítást rendezett természeti képeimből a Nemzeti Galériában. Bár a könyvben közölt képek száma többszöröse a kiállítás képeinek, a teljesség hiányát még ma is érzem. Az anyag gyűjtögetése, rendezése során egyre biztosabban éreztem, hogy akkor tudok legmeggyőzőbb képet adni a hazai természetről, ha azt mutatom be, ami hozzám legközelebb áll." Tildy Zoltán a természetvédelem érdekében végzett munkája során vált a természet szépségeinek ihletett ábrázolójává és népszerűsítőjévé. Képeivel a nézők ezreivel ismerteti meg a természetet és kelti fel bennük a vágyat utána.

Covers_200673
elérhető
0

Ybl Ervin - Robbia
Kevés ​korszak művészete ragyog olyan sokféle színekben, kevés korszakban érvényesülnek a különböző tehetségek egyéniségük szerint olyan szabadon, mint Itáliában a XV. században, a quattrocentóban. A gótikának melodikus, de megunt vonalvezetésétől a legeltérőbb módon igyekeztek szabadulni, és a természet közvetlen szemlélete útján új stílust formálni. Volt olyan művész - hogy csak a szobrászokat tekintsük -, aki közvetlenül az antik emlékeket vette mintául, mint Nanni de Banco, vagy aki könyörtelen következetességgel kereste a valóság visszaadásában rejlő kifejezést, mint Donatello, és volt olyan, mint Ghiberti a természetet megfigyelve, elevenségét el nem rejtve, továbbra is a gótika formaeszményét hangsúlyozta. Ghiberti még legfejlettebb alkotásaiban sem feledkezik meg a körvonalak régi, lágy, szinte dallamos lejtéséről, Luca Della Robbia pedig a Ghiberti-stílusra támaszkodva igazi klasszikus stílust teremtett. Oly tisztán, egyszerűen, nagyvonalúan, a mellékesek elhagyásával formál mindent, hogy alkotásai klasszikusakká válnak szépségüknél, harmóniájuknál, lelki nemességüknél fogva. Kifejező anélkül, hogy művészete a csúnyát ismerné. Raffaello ösztönös zsenialitása jelenik meg benne a maga kiegyenlítettségében, szinte egy évszázaddal korábban.

M%c3%b6bion
elérhető
4

Horváth Viktor - Möbion
___Ezzel ​a könyvvel a Villa Negra Egyesület tizenötödik születésnapját ünnepeljük. Meg akartuk mutatni munkáinkat, de nem hagyományos módon: így született meg a Möbion - Szobor, kép és regény. Horváth Viktor meséje izgalmas viszonyban van a művekkel, az odaátról szól. Az eszenciát kutatja egy történeten keresztül, miként Dante és persze mi a művek alkotói. ___A Villa Negra egy létező művészeti jelenség, laza csoportosulás, amely független alkotókból áll. Nyaranta Zalaszentgróton tartanak szimpóziumokat és kiállításokat. Horváth Viktor író, költő, műfordító 1962-ben született Pécsen. 2012-ben elnyerte az Európai Unió Irodalmi Díját a Török tükör című regényéért.

Kollekciók