Ajax-loader

'művészeti album' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Rita de Angelis - Paul Guinard - Goya ​festői életműve
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_329961
Eck ​Imre Ismeretlen szerző
1

Ismeretlen szerző - Eck ​Imre
Eck ​számára a papíralapon megvalósított játék ambíciójának mindig csak mellékterméke volt. A tánc folytatása más eszközökkel, kreativitásának kicsordulása egy másik dimenzió irányába… Ezek a figurák olyanok, mint a görög vázafestmények. Miután nem maradtak fönn az ókori piktúra monumentális emlékei, a cserepekre rajzolt egyszerűsített alakzatok kénytelenek kárpótolni a hiányért, és emlékeztetni a részletesen és nagyban kifejtett kompozíciókra. Mint itt: Eck rajzai ezért hatnak táncszínházának leghitelesebb dokumentumaiként. A visszahozhatatlan élményből adnak ízelítőt.

Sármány Ilona - Klimt, ​Schiele, Kokoschka és Bécs festészete 1900 körül
A ​tizenkilencedik-huszadik század fordulója egész Európában ellentmondásokkal teli, válságos idő. A korszakváltás harsonái leghangosabban Bécsben - Schönberg zenéjében, Freud pszichoanalízisében - szólaltak meg. 1897-ben tizenkilenc festő, szobrász és építész, aki hitt a művészet világmegváltó erejében, önálló csoportot alapított, a Seccessiont. Az élet egészét akarták átalakítani, a csészétől a palotáig, nem ismertek különbséget magasrendű és "tömegművészet" között. A szecesszió mesterei emelték nemzetközi színvonalra az osztrák művészetet, ők nevelték a következő generáció alkotóit, az expresszionistákat. A sors fintora, hogy az első világháború küszöbén éppen ez a fiatal nemzedék veszítette el hitét a művészet erejében, reményét a kaotikus állapotok megváltoztatásának lehetőségében. A magyar olvasó számára egyszerre lesz ismeretlen és ismerős a dualizmus korának osztrák művészete. Bécs hozzánk mindig a legközelebbi művészeti központ volt., festészetünket a közvélemény mégis szívesebben kapcsolta Párizshoz. Az osztrák szecesszió gondolataiban, céljaiban, az akadémizmus elleni harcában a Monarchia művészeti életének általános problémáit ismerhetjük fel. Sármány Ilona könyve eligazít a korszak szellemi áramlatainak szövevényében, buktatóival együtt bemutatja a szecesszió térhódítását és az európai viszonylatban is kimagasló osztrák expresszionizmus áttörését. Képelemzéseiben a legnagyobbak - Klimt, Schiele, Kokoschka, Schönberg - művei mellett helyet kaptak azok a jelentős művészek is, akik mára talán már kissé feledésbe merültek.

Gulácsy Lajos - A ​virágünnep vége
Összegyűjtött ​írások Gulácsy-képekkel.

Wehli Tünde - A ​középkori Spanyolország festészete
Az ​Ibériai-félsziget középkori Európa festészetének viszonylag kevésbé ismert területe, bár emlékekben igen gazdag, és sok sajátos jellegzetességet őriz. E tengerektől övezett félszigeten a római kultúrát elsajátított vízigótok és svédek a VIII. században az akkori európainál lényegesen magasabb szintű civilizációval, a hódító arabokéval kerültek kapcsolatba. A kötet a XVI. század végéig terjedő időszakot ismerteti, amely az arabok hatása, s az ellenük folytatott felszabadító háborúk és mozgalmak jegyében zajlott. Ibéria meg nem szállt keskeny északi sávja, Asztúria és León, beljebb Kasztília, a Földközi-tenger partvidékén pedig Katalónia és Aragón őrizte meg leginkább az őslakosság hagyományait. A fokozatosan felszabaduló délebbi vidékeken mindenütt más-más módon ötvöződtek a helyi tradíciók a kívülről jött kulturális hatásokkal. A kibontakozó keresztény művészet legjellegzetesebb spanyolországi emlékei a katalóniai kódexek, falfestmények és a román kori faoltárok, a retablók. A helyi hagyományok mellett erősen hatott még az itáliai közvetítéssel ideérkezett bizánci művészet, a frank és a karoling kultúra. Magas színvonalú művek születtek Spanyolország területén az úgynevezett internacionális gótika stílusában, és nem maradtak hatástalanok a hazai művészek itáliai tanulmányútjai sem. A XV. században pedig a flamand festészetnek erőteljesen a földi valóság felé forduló szemlélete vált általánossá itt is. A hatások és kölcsönhatások bonyolult szövevényében kíván eligazítást nyújtani a kötet szerzője, szemléltető áttekintést nyújtva a legnagyobb művészegyéniségekről, a legfontosabb központokról, stílusokról. Egyúttal bemutatja a kor jellegzetes műfajait, és részletesen informálja a mai olvasót a művek már távolról sem közismert ikonográfiai tartalmáról.

Tátrai Vilmos - Piero ​della Francesca
Somlyó ​György: Freskó: Konstatin győzelme Maxentiuson Dárdaerdőre ver sátrat a távlat, minden pontján fényben ropog a reggel, úgy, ahogy minden idők óta felkel, s ahogy, emberszem, mégse, sose láttad. Titkos násza álomnak és aránynak, a férfi formának a nő szinekkel; minden önmaga – s még egy ritka hangszer, lovak lábai lépkednek fugákat. Középkor hajnala? a reneszánszé? Oldalt nem inkább nekünk harsonáz-é e vértelen győzelem kürtöse: kék folyóknál és kék egek alatt majd meglátni ez emberszem-még-sose- látta, de bennerejtett-fényü hajnalt? _(Részlet a "Pierro della Francesca" című költeményből.)_

Cifka Péter - Friss Gábor - Kertész István - Tótfalusi István - Képek ​és jelképek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Götz Eckardt - Diego ​Velázquez
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Vicky Ceelen - Barátocskám
A ​"barátocskám" minden idők egyik legsikeresebb, legeredetibb és legmulatságosabb fotóalbuma. Állatgyerekek képeit helyezi párba a velük gyakran meglepő hasonlóságot mutató embergyerekek fotóival.

Reisinger János - Munkácsy ​Krisztus-trilógiája
"A ​magyar idők egyik leghíresebb, legeredetibb és legfüggetlenebb festője egy magyar, akit Munkácsynak hívnak. Ma már gazdag ember, mivel képei rendkívül magas árat érnek, lám nemrég még nyomorban élt, melyet úgy viselt el, ahogy kell, mosolyogva és bátran. Egyik ünnepelt képe a szerencsétlen Miltont ábrázolja, amit vakon, családi fájdalmaktól meggyötörten, tölgyfából és bőrből készült öblös karosszékében ülve diktálja a lányainak az Elveszett Paradicsom verssorait. Nem véletlen, hogy századunkban, amelynek kaotikus, de a jövőt előkészítő nagysága még nem tudott jelképekbe tömörülni, Munkácsynak ez a képe rajongással tölti el a kritikusokat és a néptömegeket, még akkor is, ha néhány figurája túl szilaj, ha néhány részlet utólagos hozzátoldásnak, mintegy másodlagos gondolatnak, a vezéreszme díszítésének tűnik, még akkor is, ha már eltűnt a hit, amit abba a vallásba vetettek az emberek, amelynek ez a festmény emléket állít. Munkácsy úgy tekint Jézusra, mint akiben a legtökéletesebb formában ölt testet a legyőzhetetlen eszme hatalma... Munkácsy Jézusa a tiszta szellemben megtestesülő hatalom." José Marti (1835-1895) kubai költő Munkácsyról A Krisztus-trilógia első darabjának ötlete 1878 táján, Milton képének sikere után jelent meg Munkácsy pályáján. Ezt követően 17-18 évig foglalkoztatta Jézus életének legdrámaibb részlete: áldozati halála, melyet hat kihallgatás előzött meg, közöttük a két Piilátus előtti is. A Trilógia egyes darabjait - két, mintegy 26, egy mintegy 34 nm2-es óriásvásznat - összesen két és fél év alatt festette meg emberfeletti erővel. Kötetünk két részre oszlik: az elsőben nyomon kísérjük az alkotásfolyamatot, a másodikban mindhárom festményt részletesen elemezzük, értelmezzük. Rámutatunk európai előzményekre és kortársi párhuzamokra, közölve ezeket a műveket is. A kötetet összesen 150 festményreprodukció, vázlatrajz, fotó illusztrálja.

P. Brestyánszky Ilona - Kovács ​Margit
Az ​1977-ben elhunyt Kovács Margit szobrász és keramikus a modern magyar kerámia egyik vezéregyénisége volt. Munkássága korszakot jelöl, az új szellemű iparművész-kerámiát többek között ő honosította meg Magyarországon. Művészete sajátosan magyar, nagyon egyéni. Életműve a kerámia minden ágában jelentékeny: keze alól figura és edény, falicsempe és relief pazar bőségben került elő. Alkotói pályája- melynek felfelé ívelését hazai és nemzetközi sikerek, elismerések mérföldkövei jelölték- töretlen volt.

Csengel-Plank Ibolya - Hajdú Virág - Ritoók Pál - Fény ​és forma / Light and Form
Luxusvillák, ​elegáns bérházak üvegcsőben mozgó liftekkel, egy erőmű őskori űrhajót idéző irányítóterme, divatos üzletbelsők, hangosfilmeket játszó áramvonalas mozik - mindezeket röviddel elkészülésük után lefényképezték a "Tér és Forma" folyóirat számára. Magyarországon első sorban ez a kiadvány terjesztette a modern mozgalom eszméit 1928 és 1948 között, amikor magyar építészek olyan műveket alkottak, amelyek a nemzetközi modernizmus legjobbjai közé tartoznak. Az ezekről készült fényképek ma nagy értékű források, amelyek nemcsak dokumentálják az épületeket, hanem azt is bizonyítják, hogy az építészeti fotó önmagában is lehet műalkotás. A könyvbe választott negatívok és archív nagyítások nagy része a Magyar Építészeti Múzeumban és a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal Fényképtárában található. Csengel-Plank Ibolya fotótörténész, Hajdú Virág és Ritoók Pál építészettörténész tanulmányai azt vizsgálják, hogyan hatott a modern mozgalom a magyar építészekre és hogyan fényképezték épületeiket. A könyv fő része 63 épületet és belsőépítészeti alkotást mutat be 217 remek fotóval, amelyekhez rövid épületleírás és a képekre vonatkozó magyarázat társul. Ezt néhány jelentős építész és fotográfus portréja és az 1930-as évek Budapestjét ábrázoló városképek követik. A magyar származású építész és formatervező Breuer Marcel, Pierre Vago, Moholy-Nagy, vagy a fényképész André Kertész, Brassai és Lucien Hervé munkássága külföldön is jól ismert. Sokkal kevesebben hallották hazai kortársaik, az építész Molnár Farkas, Borbíró (Bierbauer) Virgil, Kozma Lajos vagy a fényképész Seidner Zoltán, Kozelka Tivadar és Bánó Ernő nevét. Ez a könyv az általuk és kollégáik által alkotott kitűnő épületek és lenyűgöző fotók előtt tiszteleg.

Renate Bergerhoff - Tiziano
18 ​színes és 38 fekete-fehér képpel Tiziano Vecellio (Pieve di Cadore, Veneto, 1485? , Velence, 1576. augusztus 27.) a velencei érett reneszánsz egyik legnagyobb festője, a híres triász, Paolo Veronese (1528 - 1588), Tiziano, Tintoretto (1518 - 1594), tagja. Munkásságuk együttesen reprezentálja a velencei festészet legragyogóbb korszakát.

Ismeretlen szerző - Híres ​festők 1. - Vincent van Gogh
Vincent ​van Gogh (1853-1890) Vajon Van Gogh impresszionista volt? Kiábrándulva gyorsan magába szívta az impresszionizmus távolságait. Őrült volt? Művészete a fájdalom és az őrület kifejeződése? Nehéz még egy ilyen őrültet találni, aki szisztematikusan keresi a festészetben a világ szabályait és önmagát. Van Gogh vértanú volt? Hallgatásra kényszerített világi szent? Az ő "damaszkuszi útja" a bányászok és a parasztok között vezetett Belgiumban és Hollandiában, ahol meglátta szegénységet és az Isten által elhagyott emberek elkeseredettségét. A festészet lett az elhivatottsága. Az első a bányászok fájdalmával telt skicceitől az utolsókig, a korlátlan festészeti lehetőségek víziójáig, minden a halál és az őrület előtti rémületet fejezi ki... Élete végéig hű maradt az elhivatottsághoz, amely rejtett értéknek bizonyult. Van Gogh a XIX. század egyik legnagyobb fejtője volt és lesz.

Ibos Éva - Sipos Norbert - A ​művészet atlasza
A ​szerző színes, gazdag képanyaggal és Sipos Norbert illusztrációival díszített, sorozatnyitó kötetében az őskori művészettől a huszadik századig kínál ízelítőt a művészet több ezer éves történetéből. Az Őskor, Mezopotámia és a Távol-Kelet művészetének összefoglalása után, az ókori görögöktől kezdődően, korszakonként külön-külön foglalkozik az építészettel, szobrászattal, festészettel, illetve a reneszánsz korától a bútorművességgel.

Gilles Néret - Gustav ​Klimt
Egy ​izgalmas élet és egy csodálatos életmű legfontosabb állomásait tartalmazza az album. "Aki jobban meg akar ismerni, az szemlélje figyelmesen a képeimet." Gustav Klimt

Telepy Katalin - Miháltz ​Pál
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

H. Kolba Judit - Hapák József - Egyházak ​kincsei Magyarországon
Magyarországon ​több mint harminc egyházi gyűjtemény őrzi ezeréves hazánk történeti egyházainak csodálatosan gazdag emlékanyagát, melyek az évszázadok viharai, küzdelmei során napjainkig megmaradtak. Kötetünkben ennek a gazdag tárháznak legszebb, legérdekesebb, de sokszor alig ismert kincseiből válogattunk, hogy a XXI. század emberei is megismerjék és megcsodálhassák ezeket a lenyűgöző tárgyi emlékeket. A római katolikus, az evangélikus, a református, a szerb ortodox, a görög katolikus, a magyar ortodox egyház és a zsidó vallás legjellemzőbb liturgikus tárgyait - az ötvösművészet remekeit, textileket, egy-egy jellegzetes képet vagy szobrot - a szertartásokban betöltött szerepük szerint mutatjuk be.

Genthon István - Modern ​francia festmények
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bodnár Éva - Az ​újra felfedezett Tornyai
Habent ​sua fata libelli ... De nemcsak a könyveknek, a festményeknek is megvan a maguk sorsa ... A Tornyai-hagyaték ügye két alkalommal is a sajtószenzáció középpontjába került: először közvetlenül a festő halála után, másodszor pedig majd fél évszázad elteltével. 1936. szeptember 24-én, a temetést követő napon már hasábos cikkek jelentek meg az újságokban, az egész címoldalt betöltve: "Eltűnt Tornyai János 800 képe. Nyomozást indított a hódmezővásárhelyi rendőrség" (Magyarország), "Eltűnt nyolcszáz Tornyai-kép" (Pesti Napló), "Tornyai János özvegyének drámai nyilatkozata az eltűnt festményekről és a művész utolsó hónapjairól" (Magyarország) . 1984. november végén egy szinte hihetetlen, nem várt felfedezésről, "az évszázad leletéről" adtak hírt a lapok: "Festmények a padló alatt. Ismeretlen Tornyai-képek kerültek elő" (Esti Hírlap); "Szenzációs felfedezés. Ismeretlen Tornyai-festmények és -dokumentumok" (Népszava); "Festménykincsek az özvegy ágya alatt" (Hétfői Hírek); "A visszajussolt életmű" (Magyar Hírlap). A páratlan felfedezést gyors kiállítás követte, amelyen az érdeklődők hosszú sora ismerkedhetett meg az előkerült rendkívül értékes anyaggal. A kiállítás rendezője, Bodnár Éva számára pedig kitűnő lehetőség kínálkozott arra, hogy eddigi kutatásait kiteljesítve, az életmű fehér foltjait betöltve, az előkerült 717 festmény és rajz, a 80 napló és más dokumentumok alapján egy, az eddiginél árnyaltabb, teljesebb életpálya képét rajzolja meg. Új művéből plasztikusan tárul elénk Tornyai János emberi, művészi portréja, és megismerkedhetünk az alföldi festészet kialakulásának történeti hátterével is.

Rácz István - Niilo Valonen - A ​finnugor népek népművészete
A ​kötet az egymástól évszázadokkal, sőt évezredekkel ezelőtt elvált finnugor népek díszítőművészetének rokon és eltérő vonásait vizsgálja. A díszítőművészet korszakait és műfajait egységben látja és láttatja, s egységes szemlélettel mutatja be az egymást követő történeti korok finnugor népművészetének alakulását.

Artner Tivadar - Ló ​és lovas a művészetben
Artner ​Tivadar, az ismert művészettörténész könyve a világ művészetének legszebb ló- és lovasábrázolásait mutatja be. Eközben megismertet bennünket azzal is, milyen szerepet játszott a ló az emberi élet mindennapjaiban. A kötet az ősi barlangfestmények egy kivételesen szép darabjával indul, több antik remeket vonultat fel, majd az egyetemes művészet olyan kiemelkedő alakjainak művei következnek, mint Jan van Eyck, Piero della Francesca, Leonardo da Vinci, Albrecht Dürer, Tiziano, Rembrandt, Géricault, Toulouse-Lautrec, Picasso. A borítón Andrea del Verrocchio: Colleoni lovas szobra (1481-1488)

Mravik László - Felső-itáliai ​quattrocento festmények
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Leone Piccioni - Ambrogio Ceroni - Modigliani
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ismeretlen szerző - Képes ​könyv - 500 híres művész 500 alkotása
Az ​album teljesen új megközelítésben mutatja be a művészetet. A jól felépített, információkban gazdag gyűjtemény ötszáz festő és szobrász műveit sorakoztatja fel a középkortól napjainkig. Eltekint a művészettörténei kategóriáktól: korszakok, iskolák, látásmódok, és technikák csodálatos példáit mutatja be. Itt együtt szemlélhetjük Michelangelót Millais-vel, Picassót Piero della Francescával és Rodcsenkót Rodinnel. Minden művészt egy-egy rá jellemző mű teljes oldalas színes reprodukciója képvisel, amelyhez elemző és életrajzi magyarázat kapcsolódik. A címszavakban való eligazodást keresztutalások segítik, s a kötet anyagát nemcsak a művészeti mozgalmak (izmusok) és szakkifejezések kislexikona, hanem a nemzetközi múzeumjegyzék is kiegészíti. E könyv azáltal, hogy szakít a hagyományos osztályozással, friss és eredeti módon közelít a művészethez: olyan, műalkotásokat felsorakoztató mű, amely híven tükrözi a gazdag és sokszínű egyetemes kultúrát. Akadémia Kiadó, 2004

Heinz Lüdecke - Albrecht ​Dürer
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

216989
Festői ​Magyarország Ismeretlen szerző
2

Ismeretlen szerző - Festői ​Magyarország
Ez ​a 64 oldalas fekvő formátumú csodálatos képekkel illusztrált album Magyarország gyönyörű tájaival ismerteti meg a hazai és külföldi utazókat, érdeklődőket.

Ismeretlen szerző - Magyarországi ​orthodox templomok, ikonosztázok
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kisstibi_650
elérhető
99

Kiss Tibor - Neonradír
Sokan ​tudják, kevesen ismerik: Kiss Tibi, a Quimby frontembere, költő és rockikon diplomás képzőművész. „Emlékszel, egyszer egy újságíró azt kérdezte tőled, hogy csinálod azt, hogy írsz, zenélsz és festesz is? Azt mondtad, amit élek, azt játszom, amit játszom, azt festem, amit festek, azt írom." A Neonradír új oldaláról mutatja be az énekes-gitáros-dalszövegírót – az évekig készülő album Kiss Tibi életének és gondolatainak képeskönyve: az egyetemista, szárnyait bontogató festő, a mámor démonaival megküzdő sztár és az újrakezdő művész alkotásainak gyűjteménye, amelynek minden oldala önálló műalkotás. Korai, érett munkáival indít a kötet: tanulmányrajzok, verseskötetekhez készített illusztrációk, bizarr figurákat felvonultató festmények. Ezeket követik a pokol bugyraiba alámerülő művész jártában-keltében fecnikre firkantott skiccei, „egy olyan korszak lenyomatai, amikor semmi sem működött". Majd kiszínesednek, élettel telnek meg a képek, a humoros, ironikus, kritikus, erotikus, játékos és kísérletező, motívum gazdag festmények, grafikák és vegyes technikájú kompozíciók. Az alkotásokat Kiss Tibi gondolattöredékei, színes történetei, és a zenésztárs, jó barát Livius párbeszédes jelenetei kísérik. „A rajz mindig jelen van az életemben, akkor is ha turnéra megyünk, lemezt készítünk vagy utazom: egy mappa, egy jegyzetfüzet, pár filctoll mindig van nálam, ha más nincs, akkor firkálok.”

Covers_200673
elérhető
0

Ybl Ervin - Robbia
Kevés ​korszak művészete ragyog olyan sokféle színekben, kevés korszakban érvényesülnek a különböző tehetségek egyéniségük szerint olyan szabadon, mint Itáliában a XV. században, a quattrocentóban. A gótikának melodikus, de megunt vonalvezetésétől a legeltérőbb módon igyekeztek szabadulni, és a természet közvetlen szemlélete útján új stílust formálni. Volt olyan művész - hogy csak a szobrászokat tekintsük -, aki közvetlenül az antik emlékeket vette mintául, mint Nanni de Banco, vagy aki könyörtelen következetességgel kereste a valóság visszaadásában rejlő kifejezést, mint Donatello, és volt olyan, mint Ghiberti a természetet megfigyelve, elevenségét el nem rejtve, továbbra is a gótika formaeszményét hangsúlyozta. Ghiberti még legfejlettebb alkotásaiban sem feledkezik meg a körvonalak régi, lágy, szinte dallamos lejtéséről, Luca Della Robbia pedig a Ghiberti-stílusra támaszkodva igazi klasszikus stílust teremtett. Oly tisztán, egyszerűen, nagyvonalúan, a mellékesek elhagyásával formál mindent, hogy alkotásai klasszikusakká válnak szépségüknél, harmóniájuknál, lelki nemességüknél fogva. Kifejező anélkül, hogy művészete a csúnyát ismerné. Raffaello ösztönös zsenialitása jelenik meg benne a maga kiegyenlítettségében, szinte egy évszázaddal korábban.

Pogány Ö. Gábor - Magyar ​festészet a XIX. században
Képjegyzék Melegh ​Gábor: Férfiképmás Id. Markó Károly: Visegrád Brocky Károly: Venus és Amor Barabás Miklós: Vásárra induló román család Libay Károly Lajos: Parasztudvar Weber Henrik: Mosonyi Mihály zeneszerző és felesége Barabás Miklós: Liszt Ferenc Id. Markó Károly: Tájkép Appegginből Borsos József: Nemzetőr Borsos József: Lányok bál után Orlai Petrics Soma: Anyám Madarász Viktor: Hunyadi László siratása Wagner Sándor: Dugovics Titusz Székely Bertalan: Önarckép Györgyi Lajos: Deák szidónia Madarász Viktor: Zrínyi és Frangepán a Bécsújhelyi börtönben Benczúr Gyula: Hunyadi László búcsúja Székely Bertalan: Egri nők Madarász Viktor: Dobozi Szinyei Merse Pál: Ruhaszárítás Munkácsy Mihály: Siralomház Székely Bertalan: V. László és Czillei Lotz Károly: Alkonyat Dósa Géza: Zongoránál Munkácsy Mihály: Tépéscsinálók Munkácsy Mihály: Köpülő asszony Szinyei Merse Pál: Majális Szinyei Merse Pál: Lilaruhás nő Barabás Miklós: Bittó Istvánné Paál László: Erdei út Benczúr Gyula: Olvasó nő Paál László: Út a Fontaninebleau-i erdőben Mészöly Géza: Balatoni halásztanya Mednyánszky László: Mocsaras táj Gyárfás Jenő: Tetemrehívás Munkácsy Mihály: Poros út Mészöly Géza: Lídó Hollósy Simon: Tengerihántás Munkácsy Mihály: Fasor Ferenczy Károly: Lányok virágokat gondoznak Bihari Sándor: Vasárnap délután Vaszary János: Fekete kalapos nő Rippl-Rónai József: Öreg hölgy ibolyacsokorral Rippl-Rónai József: Apám - anyám Kernstok Károly: Agitátor a gyár kantinjában Ferenczy Károly: Hazatérő favágók Hollósy Simon: Rákóczi-induló

M%c3%b6bion
elérhető
6

Horváth Viktor - Möbion
___Ezzel ​a könyvvel a Villa Negra Egyesület tizenötödik születésnapját ünnepeljük. Meg akartuk mutatni munkáinkat, de nem hagyományos módon: így született meg a Möbion - Szobor, kép és regény. Horváth Viktor meséje izgalmas viszonyban van a művekkel, az odaátról szól. Az eszenciát kutatja egy történeten keresztül, miként Dante és persze mi a művek alkotói. ___A Villa Negra egy létező művészeti jelenség, laza csoportosulás, amely független alkotókból áll. Nyaranta Zalaszentgróton tartanak szimpóziumokat és kiállításokat. Horváth Viktor író, költő, műfordító 1962-ben született Pécsen. 2012-ben elnyerte az Európai Unió Irodalmi Díját a Török tükör című regényéért.

Kollekciók