Ajax-loader

'nevelés' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Lappints Árpád - Érték ​és nevelés
A ​szöveggyűjtemény összeállítását az indokolta, hogy a szűkebb értelemben vett pedagógiai szakirodalom kevés támpontot ad ahhoz, hogy az értékközpontú pedagógiát megérthessük. Elsősorban a szociálpedagógia szakos hallgatók Nevelésfilozófia és neveléselmélet tantárgyához készült.

Csutora_original_4376
elérhető
31

Márai Sándor - Csutora
Csutora,- ​a puliként megvásárolt keverék - az író zsebében, karácsonyi ajándékként érkezik a családba, ahol teljesen felborítja a hölgy, az úr és Teréz, a cseléd életét. Nem csak papucsot és bútort rág, de átrágja magát H. G. Wellsen és sok más szerzőn is. Bár megengedő szellemben nevelik, bűntudatra hajlamos orosz jelleme egy idő után szembefordítja gazdáival. A kutya és az író barátsága ugyan szakítással végződik, de az együtt töltött néhány hónap mindkettőjük számára élményekben gazdag és az úr számára nagyon tanulságos. A hallgató számára pedig nem csak tanulságos, de nagyon szórakoztató is, mert Márai ragyogó humora és gyakran kíméletlen öniróniája szövi át az egész történetet.

Szabó Anna Eszter - Nagy Szilvia - Tudom, ​mit csinál a gyereked szombat éjjel!
Minden ​fiatal és minden szülő számára katartikus élmény, amikor valaki tizenévesen, először tűnik el egy hétvégi éjszakában. Nem végleg, csak reggelig. De vajon mi történik vele? Merre jár? Kikkel találkozik? Mibe keveredik? Drog? Játék? Alkohol? Szex? És mi lesz másnap, amikor előkerül? A két fiatal újságírónő Szabó Anna Eszter és Nagy Szilvia a tinédzserek életének rejtett világába ad betekintést Tudom, mit csinál a gyereked, szombat éjjel! című riportkönyvükben. A nagy vihart kavart Egyetemista lány támogatót keres és a Hölgy alkalmi kísérőt keres szerzőpárosa a városi éjszaka, a drogok, a függőségek, a fiatalkori játékszenvedély, a reggelig tartó partik világába enged betekintést, abba a világba, amelyben könnyű elveszni, és nehéz belőle kitalálni. Mitől lesz bulimiás vagy szexfüggő egy fiatal lány? Hogyan válnak értelmes fiatalok drogtámadás áldozatává? Hogyan tekintenek szüleikre, barátaikra? Hogyan használják a Facebookot, és mivel jár lájkfüggőségük? Sok fiatal magára ismerhet ebben a szókimondó, helyenként megrendítő könyvben, a szülők pedig megérthetik, micsoda veszélyek leselkednek minden tizenévesre, ebben a vad, illúziók nélküli, kegyetlen világban. "Sok szülőtől hallottam a kérdést, hogy vajon mikor jön el az a pont, amikor be kell avatkozni, amikor cselekedni kell? A rengeteg tinivel folytatott beszélgetés komoly tanulságra vezetett rá. Nem beavatkozni kellene, hanem eleve figyelni rájuk, ismerni őket, mert akkor azonnal feltűnik a legapróbb változás is. Ha más a tekintete, ha tágabb, szűkebb a pupillája. (De ehhez a szemébe kell nézni.) Ha izzad a tenyere. (De ehhez meg kell érinteni.) Ha megváltozik az illata. (De ehhez közel kell hozzá menni.) Ha meghízik, ha lefogy. Ha nem tud aludni éjszaka. (De ehhez oda kell menni az ágyához és legalább akkor megkérdezni, milyen napja volt.) Ha ilyen a kapcsolat, akkor nem kell beavatkozni. Ha nem ilyen, akkor bizony már muszáj. És ha már muszáj, akkor gyakran már túl késő."

Peter Rowlands - Vasárnapi ​szülők
A ​hazai válási adatok ismeretében nagy szükség van erre a könyvre. Családok százezrei bomlottak fel az utóbbi húsz évben, s nagyon sok esetben diszharmonikus az egyik szülő kapcsolattartása a közös gyermekkel vagy gyermekekkel. A problémákat nem mindig mérsékli, hogy a sok újraházasodás új szereplőket is bevon a felbomlott család drámájába: kinek-kinek sokat kell tanulnia ahhoz, hogy az együttlétek minél több örömmel, s minél kevesebb keserűséggel járjanak. Ehhez kínál gyakorlati segítséget az amerikai családszociológus, Peter Rowlands nagy sikerű könyve, amely tudományoskodás nélkül, széles körű tapasztalatokból merítve, nagy empátiával írja le a tudni- és tennivalókat. Egyetlen "vasárnapi szülő" sem mondhatja el, hogy tökéletesen úrrá tudott lenni a válás okozta törésen. Rowlands felismertető könyve jóvoltából elvált szülők és gyermekeik néhány lépéssel biztosan közelebb kerülnek egymáshoz.

Dr. Genevieve Painter - Tanítsuk ​a kisbabát!
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Willy Breinholst - Hahó, ​Anyu, hahó, Apu!
Életem ​első izgalmas éve, tulajdon előadásomban. A világom már több mint egymillió ember ismeri Willy Breinholst első könyvét, mely magyarul is megjelent, s a címe: Hahó, megérkeztem! A dán humorista legújabb munkájával is bebizonyítja, hogy Ádám és Éva óta a gyereknél nincs jobb ötlet a világon. Berinholst úr egyébként a Guiness-könyvben jegyzett példányszámrekord alapján a humor világbajnoka.

Suzie Hayman - Együttélés ​egy tinédzserrel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gósy Mária - Gráf Rózsa - Beszélgessünk ​a kisbabával!
A ​könyvecske segítséget nyújt a szülőknek, hogy miként készítsék elő a beszéd indulását újszülöttkortól, és hogyan fejlesszék a kisbabát csecsemőkorától kétéves koráig. Ajánljuk a leírt játékokat minden szülőnek a kezdetektől folyamatosan.

Bágyoni Attila - Varjas Edit - Okos ​szóval, türelemmel
"Ismeri ​a gyermekét, Kedves Olvasó? Tudja-e - kit utánoz? - mi szeretne lenni? - örül-e a jó bizonyítványnak? - vannak-e sikerélményei? - elegendő jutalmat kap-e? - ki mondta el neki, hogyan születnek a gyerekek? - szabadnak érzi-e magát? - ö is úgy nevelné a gyermekét, ahogyan Olvasónk nevelte öt? Bizonyára szeretné, ha gyermeke egészséges, boldog és sikeres ember volna. Halgassa meg az orvos és a pszichológus tanácsait!"

Nagy Katalin - Igazságos, ​becsületes, bátor
Egy ​kandidátusi disszertáció keretei között megkíséreltem felmérni a nevelés eredményét a tanulók erkölcsi ítéletei vonatkozásában és összevetni a nevelés eredményét a tanulók erkölcsi ítéletei vonatkozásában és összevetni a nevelési célnak megfelelő, a reformdokumentumokban megfogalmazott nevelési követelményekkel. A kutatási téma megválasztását az objektív szükségleteken kívül egy szubjektív igény is befolyásolta: mint a nevelési tervet kidolgozó munkacsoport egy tagját engem is érdekelt, izgatott a "visszajelentés", mi a hatása, van-e eredménye a nevelés ezen újszerű dokumentuma felhasználásának? A nevelési követelmények, a "kell" oldalárál nézve: hogyan formálódott a gyerekek erkölcsi arculata? S a gyerekek erkölcsi arculatának ismeretében hogyan lehet megfogalmazni a következő követelményt. A kérdésekre vizsgálatok újabb kérdéseket adtak fel, adnak fel - gondolom - minden kutatónak. A disszertáció rövidített változatát azzal a céllal és reménnyel adom közre, hogy a vizsgálat adatai segítik majd az olvasót a tanulók megismerésében és jelenleginél jobb, differenciáltabb megítélésében.

Ralph Martin - Férjek, ​feleségek, szülők, gyermekek
Az ​ötgyermekes amerikai családapa elmondja ebben a könyvben tapasztalatait a gyermeknevelésről és a férj-feleség kapcsolatról. Mi teszi érdekfeszítővé, nagyszerű olvasmánnyá Ralph Martin művét? A Biblia szeretete! Végigkísérhetjük azt a folyamatot, amelynek során a szerző eljutott a Biblia segítségével egy szilárd, vonzó, boldog családi élethez. Éppen ezért nagy segítséget nyújthat a magyar fiataloknak, hogy általa kialakítsanak egy örömteli, boldog házaséletet. A könyv kifejezetten keresztényeknek szól és olyanoknak, akik a Bibliára szeretnék építeni életüket. Jól felhasználhatják családsegítő intézmények és lelkipásztorok, akik közvetlen kapcsolatban állnak a mindennapi élet problémáival. Ralph Martin egyébként Ann Arborban él, egy testvéri közösségben több családdal együtt. Az egyetemen ismerkedett meg a cursillo mozgalommal, amely nagy fordulatot hozott életében. Később a Szentlélekben való megújulás tette teljessé a megkezdett utat. Könyve sikerkönyvnek számít, több nyelvre lefordították. Köszönetet mondok mindazoknak, akik elősegítették a könyv magyar kiadását. Katona István

Christa Meves - Szülők ​ábécéje
A ​keresztény nevelés elemei Ahhoz, hogy a gyermekek egészséges lelkületűek legyenek, szükségük van hozzátartozóik értő szeretetére. Jelen könyvében az írónő ezt a felismerést dolgozta fel és öntötte konkrét nevelési útmutatókba. Azt is megmutatja, hogyan lehet céltudatos szülői cselekvéssel megakadályozni, hogy a serdülő elforduljon. Helyesen alkalmazott kereszténységről van szó!

Horgas Béla - Levendel Júlia - Trencsényi László - A ​gyerekek másképpen olvasnak
Másképpen ​- de hogyan? „A bútorszállítók a munka végeztével még egyszer körülnéztek az üres lakásban. A szoba sarkában megpillantották az ottfelejtett szeneslapátot, másutt egy virágvázát és a konyhában Fricit: ott kuporgott az ablaknál, és olvasott. Felkapták és levitték a szállítókocsihoz a lapátot, majd a vázát, végül pedig a rendületlenül olvasó Fricit, és - végigrobogva a város utcáin - Müllerék új lakásához hajtottak. Müller Frici - tízéves iskolai tanuló - az úton is csak olvasott tovább. A szállítók felvitték az emeletre a szekrényeket, az ágyakat, az asztalokat, a székeket, a ládákat, a seprűket és a vödröket; végül pedig sor került a vázára, a szeneslapátra és Fricire is. aki azonban egy pillanatra sem tette le a könyvét... Észre sem vette az egész költözködést." A gyerekek a szívükkel olvasnak - írja Erich Kästner. egyik legkedvesebb írójuk, a fent idézett történet írója egyben. Hogyan is lehetne őket megzavarni, visszarángatni a való világba, amikor képzeletben egészen másutt járnak, hiszen ők másképpen olvasnak, mint a felnőttek. Hogy hogyan és mit - erről szól a könyv, bemutatva a gyerekirodalom minden műfaját, a gyerekek legkedvesebb könyveit.

Covers_299899
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Közösségfejlesztés ​a felső tagozatban
A ​kötetben foglalt tanulmányok sora több éve tartó kutatómunka eredménye. Előzménye a Közösségfejlesztés az alsó tagozatban című, 1981-ben megjelent kötet, mely az alsó tagozatos tanulók iskolai közösségi beilleszkedését, közösségi tapasztalatait és a kisiskoláskor közösségi normáinak tudati elemeit taglalja. A kutatómunka folytatódott, s ennek összegzése a felső tagozatos közösség fejlesztésének alapos, ugyanakkor mértéktartó módszertani eszköztárat .fölvonultató vizsgálata. A szerzők érdeme, hogy a helyenként közhellyé koptatott témát tudományos alapossággal dolgozzák föl az intézményközi együttműködés szép példájaként. A könyv a közösséggé szerveződés objektív és .szubjektív feltételrendszerét nem szólamokként, hanem az ok ok ismeretében megfogalmazott járható útként mutatja be; az adatok, a felsorakoztatott érvek az olvasó számára is érthető, elfogadható magyarázatként válnak nyilvánvalóvá. Külön emeli a könyv értékét a benne helyet kapó tartalmas szakirodalmi bibliográfia.

Kim John Payne - Egyszerűbb ​gyermekkor
A ​világhírű pszichológus-pedagógus szerző műve több országban valóságos mozgalmat indított el: szülőkét, akik nem hagyják, hogy korunk konzumkultúrája bedarálja őket, és egy élhetőbb, tartalmasabb, szebb gyermekkort kívánnak lányaiknak és fiaiknak biztosítani. Ez a könyv arról szól, miként csökkenthetjük gyermekeink életében a fékevesztett tempót, a stresszt, a képernyők uralmát, a tárgyak, tevékenységek és tagolatlan információk sokaságát, melyek anélkül árasztják el és teszik függővé őket, hogy igazi örömet nyújtanának nekik. (Sőt: közvetlenül járulnak hozzá ahhoz, hogy napjainkban egyre több a különböző pszichológiai „címkével” ellátott – hiperaktív, figyelemzavaros, magatartászavaros – gyerek.) A könyvben leírt egyszerűsítési rendszer minden családban megvalósítható, feltéve, hogy megvan a szándék és az elkötelezettség. A lépéseket nem teendőjegyzéknek, hanem menünek kell tekinteni, melyből az olvasó választhatja ki a saját családjában megvalósítható és fenntartható pontokat. A szerző nem „könnyen, gyorsan” típusú instant megoldásokat kínál, hanem egy szemléletmódot: a gyermekkor tiszteletét. Ettől azonban nemcsak gyermekünk fog megkönnyebbülni, de mi magunk is felszabadítónak találjuk majd az egyszerűsítéssel nyert bensőségesebb, melegebb családi légkört és szülői hitelességünk növekedését. „Kívánom, hogy minél több szülőhöz jussanak el a könyv mindennapi életben hasznosítható ötletei. Nem fognak csalódni – egy más minőségű családi életet jósolok mindenkinek, aki kipróbálja. Én már megtettem: azóta nagyokat lélegzem, a családommal együtt.” László Zsuzsa oktatásszociológus

Patricia Mennen - Dagmar Geisler - Az ​első szerelem
Az ​első szerelem csodálatos......és rengeteg kérdést hoz magával: Milyen lehet a csók, mi a szerelmi előjáték (petting), mit jelent lefeküdni valakivel? Kötelező-e a fogamzásgátlás? Hogyan védekezzünk az AIDS ellen? Mit tegyünk, ha a szerelem erőszakba csap át? Mikor van itt az ideje az "első alkalomnak"? Terhes vagyok - mit tegyek? Szakítottunk - hogyan tovább? Ha mindent tudsz a szexualitásról és a fogamzásgátlásról, a fiúk és a lányok testi-lelki felépítéséről, ha tisztában vagy érzéseiddel, és felkészültél arra, mi mindent hozhat magával egy kapcsolat, akkor az első szerelem felejthetetlen, szép korszaka lesz az életednek. Könyvünk nemcsak hasznos ismeretekkel és tanácsokkal lát el, hanem mint egy megértő barát, végigkísér az első szerelem rögös, de gyönyörű útján.

Farkas Endre - Erkölcs, ​érték, nevelés
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Halák László - Jóra ​nevellek! Jóra nevellek?
Könyvünkben ​nem rendkívüli nevelési helyzetekkel, nem a nehezen nevelhető, a testi vagy szellemi fejlődésben elmaradt gyerekek nevelési problémáival foglalkozunk. Alaphelyzetnek tekintjük egészében egészséges társadalmi környezetünket, és az olyan nevelési helyzetet, amilyenbe közülünk bármelyik család kerülhet. A szerző útjukra indítja a szereplőket, akik azután jellemük, helyzetük kényszerítő erejétől sarkallva időnként kilépnek a történet keretéből, hogy vitába szálljanak a szerzővel is. Ilyen egyszerű különben az élet is. Ha a kedves olvasó kezébe veszi ezt a könyvet, ugyanezt fogja tenni. Amíg leköti a történet, együtt él a szereplőkkel: amint jelleménél, helyzeténél fogva nem élhet együtt velük, kilép a történetből és vitázni kezd a szerzővel. Ezt a vitát kívánta a szerző elősegíteni azzal, hogy a történetet számozott címszavakra bontotta, amelyeknek jegyzéke a könyv végén megtalálható.

Covers_246634
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Tanulmányok ​a neveléstudomány köréből 1978
Míg ​a sorozat előző kötete a folyamatos oktatási-nevelési reform tantervelméleti kérdéseivel foglalkozott, ez a mostani többrétű, témái változatosak. Mihály Ottó, Szarka József neveléselméleti tanulmányai után Zrinszky László a pedagógiai szaknyelv, Széchy Éva és Szebenyi Péterné a személyiségfogalomnak a szocialista pedagógiában betöltött szerepét, illetve fejlesztésének kérdéseit tárgyalja. Petrikás Árpád ls Hunyadi Györgyné írásai a nevelőmunka fejlesztését, illetve a kollektivitás alakulásának problémáit fejtegetik. Bábosik István az erkölcsi nevelés néhány elméleti dilemmájáról, Bíró Katalin pedig egy gyakorlati kísérletről számol be. A Majzik Lászlóné-Molnár Péter szerzőpár dolgozata a fizikai dolgozók gyermekei továbbtanulását befolyásoló tényezőket vizsgálja. A kötet anyaga a pedagógia területének szinte minden ágát érinti, s így a szakemberek széles körének ajánlható.

Sylvia Schneider - Válaszok ​szülőknek
Amit ​a szülők a kamaszok lelkéről, testéről, emberi kapcsolatairól, szexualitásáról tudni szeretnének. Sylvia Scheider könyve nem akar tudálékosan tanítani. Bele-beleolvasva művébe egyszercsak úgy fogják érezni, hogy már nincsenek egyedül, hanem egy értelmes jóbaráttal beszélgetnek. Ez talán a legtöbb, amit egy pedagógiai-lélektani könyvtől kaphat az ember.

Mészáros István - Németh András - Pukánszky Béla - Bevezetés ​a pedagógia és az iskoláztatás történetébe
A ​főiskolai tankönyv tíz nagy kormetszetű részben tekinti át az egyetemes és a magyar pedagógia történetét az őskortól napjainkig, az 1993-as oktatási törvény elfogadásáig bezárólag. Elsőként az őskori nevelés jellemzőit, az intézményes nevelés kezdeteit, majd az ókori folyammenti kultúrák (Mezopotámia, Egyiptom, India, Kína) mellett az ókori Görögország és Róma nevelési törekvéseit, kiemelkedő gondolkodóinak (szofisták, Szókratész, Platón, Arisztotelész) pedagógiai elméleteit ismerhetjük meg. A középkori műveltséget, embereszményt s azok közvetítésére vállalkozó intézményeket bemutató harmadik fejezetben kerül sor a magyar intézményes nevelés kezdeteinek beható taglalására. A reneszánsz és humanizmus, a reformáció és ellenreformáció kulturális törekvései, pedagógiai jellemzői kapcsán Rotterdami Erasmus, Juan Luis Vivcs, Michel de Montaigne és Luther nevelésről vallott nézeteit, pedagógiai törekvéseit is tárgyalja a mű. Terjedelmes fejezet foglalkozik az újkorban bekövetkezett pedagógiai nézetek változásaival, a nagy gondolkodók, Apáczai Csere János, Johannes Amos Comenius, John Locke, Rousseau, Helvetius és Pestalozzi gyermekekről, nevelésről vallott nézeteivel. Részfejezetében a magyar neveléstörténet 1616-1806 közötti alakulását, köztük az I. és a II. Ratio Educationist és Tessedik Sámuel Szarvason alkalmazott reformjait vizsgálja. Gazdag ismeretanyagot közvetít a 19. századi iskoláztatást és pedagógiatörténetet bemutató fejezet, amely néhány európai ország (Anglia, Franciaország, Oroszország, német nyelvterület) iskolaügyének és jelentős filozófusainak pedagógiára gyakorolt hatása mellett elsősorban a magyar neveléstörténetnek a századfordulóig bekövetkező maradandó törekvéseit kíséri figyelemmel. A századforduló utáni pedagógiatörténet a reformpedagógia kialakulását, fejlődését, iskolamodelljének és képviselőinek, valamint az elméleti pedagógia főbb irányzatainak részletes áttekintésére törekszik. A kötet az 1849-1919 közötti magyar neveléstörténetet Lubrich Ágost, Kármán Mór, Fináczy Ernő, Weszely Ödön, Prohászka Lajos pedagógiájának tükrében tekinti át, majd az 1919-1945 közötti, illetve az 1945 utáni, "szocialista" iskoláztatás történetének vázlatos bemutatásával zárul. - A lábjegyzetekkel kiegészülő, szakmai alapossága mellett olvasmányos, jól követhető stílusban megalkotott kötet - tanárképző főiskolák, egyetemek mellett széles körben beszerezhető kézikönyv értékű monográfia.

Petrolay Margit - Gondolatok ​a gyermekirodalomról
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bágyoni Attila - A ​családi életre nevelés
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Murányi-Kovács Endréné - A ​serdülőkor (10-16. év)
A ​kötet a Szülőknek-nevelésről című sorozatban a Hazafias Népfront és a Kossuth Könyvkiadó közös kiadványaként jelenik meg. A sorozat a korábban megjelent Szülők Könyvtára sorozathoz hasonló jellegű. Korosztályonként foglalkozik a gyermekek nevelésével születésétől felnőttkoráig. Közérthető lélektani ismeretekkel és konkrét nevelési tanácsokkal kíván segítséget nyújtani a szülőknek gyermekük neveléséhez. A füzeteket nagyjából azonos szövegű áttekintés kapcsolja össze, amely bemutatja a nevelésre vonatkozó alapelveket. Ez a serdülőkorral (10-16. év) foglalkozó füzetünk a gyermek fejlődésének nehéz, "átmeneti" szakaszát tárgyalja. A serdülő már nem gyermek, és még nem felnőtt. Ez számos konfliktus forrása lehet. A szerző ismerteti a serdülő biológiai és lélektani fejlődésének sajátosságait, a gyermek önállósodási szükségletét. A fejlődés sajátosságainak feltárása segíti a helyes szülői magatartás kialakítását a gyermek nehéz korszakában.

Sárvári Gáborné - Egészségvédelem
Könyvünk ​azokat az alapvető egészségtani ismereteket foglalja össze, amelyeket a Természetismeret tantárgy keretében kell elsajátítani a 4-6. osztályos tanulóknak. A könyv jól használható Hartdégenné Rieder Éva Természetismeret tankönyveihez.

Halák László - Illemkocka
"Tételezzük ​fel, hogy az eddig megfogalmazott viselkedési elveink és szabályaink hozzásegítették a tizennyolcadik születésnapjához érkező fiatalt s viselkedési szabályok minimumának ismeretéhez, és ezzel ahhoz is, hogy a legkisebb hátránnyal lépjen ki az életbe." Ezzel a mondattal valahol könyvünk utolsó lapjainak egyikén találkozik majd a Kedves Olvasó, ha megtisztelő érdeklődéssel elovassa az "Illemkockát". Úgy gondoljuk, akkor már e mondat ellenére egyértelmű lesz, hogy könyvünk a felnőttek számára készült, bár a tizennyolc éven aluliak is olvashatják. Nem a felnőtteket akarjuk illendő viselkedésre tanítani, bár tudjuk, gyakran kerülünk olyan helyzetbe, amikor szükségünk lenne viselkedési tanácsokra. Mégis, a felnőtt emberek viselkedésében tükröződő illemszabályok sokasága visszatart attól, hogy megkíséreljük összefoglalásukat, vagy éppen azoknak a szabályoknak a megfogalmazását, amelyek esetleg hiányoznak viselkedésünkből. Ki tudná ugyanis megmondani, mit ismernek a felnőttek és mit nem a közösen elfogadott viselkedési szabályainkból? Senki sem adhatna erre pontos választ. Ajánlatot azonban tehetünk az ifjúság nevelőinek, megfogalmazhatjuk, melyek legyenek azok a legszükségesebb viselkedési szabályok, amelyeket leányainkkal, fiainkkal megszületésüktől nagykorúságukig meg kell ismertetnünk. Könyvünk ilyen ajánlásokat tartalmaz. Az ismertetést mégsem bízhatjuk a könyvre, hiszen a legjobb nevelő a látott, tapasztalt példa. Mielőtt tehát egy gyermek kezébe veszi ezt a könyvet, mindenképpen jó, ha a környezetében levő felnőtt már ismeri, és kialakította véleményét a könyvben ajánlott helyes, illő viselkedésről. Azért is ajánljuk elsősorban felnőtteknek a könyvünket, mert az illő viselkedésünk alapjául szolgáló erkölcsöt is a felnőttektől ismerik meg a fiatalok, tehát a felnőtti egyetértés nélkül nem sok haszna lenne az "illemkockának". A viselkedési szabályok sokasága miatt előfordulhat, hogy felnőtt olvasóink is találnak új vagy újszerűen megfogalmazott illemszabályt, tehát könyvünk azoknak a felnőtteknek is hasznos lehet, akik saját viselkedésükben akarják hasznosítani ajánlatainkat. Illő szerénységgel hívjuk fel tehát Kedves Olvasóink figyelmét arra, hogy nem törekedtünk teljességre, inkább bevallottan a szükséges legkevesebbet próbáltuk megfogalmazni. Sikerült-e ez a szándékunk? Erre csak akkor kaphatunk választ, ha az olvasó egyetértését és tetszését sikerült kivívnunk, mire eljut könyvünk utolsó mondatához, amely az illő viselkedés fontosságára ekképpen hívja fel a figyelmet: illendő viselkedéssel tehát nemcsak a pillanatokat tesszük kellemessé, hanem folyamatos illő viselkedésünk nélkül a szocializmus sem valósulhat meg társadalmunkban.

Katona Éva - Murányi Kovács Zsuzsa - 50 ​kérdés 50 válasz a gyermekről
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szabó Pál - A ​kisiskolás
A ​kötet a Szülőknek-nevelésről című sorozatban a Hazafias Népfront és a Kossuth Könyvkiadó közös kiadványaként jelenik meg. A sorozat a korábban megjelent Szülők Könyvtára sorozathoz hasonló jellegű. Korosztályonként foglalkozik a gyermekek nevelésével. A szülők széles körének kíván segítséget nyújtani konkrét nevelési tanácsokkal és azok elvi, tudományos indoklásával. Ez, a kisiskoláskorral (6-10. év) foglalkozó füzetünk ismerteti az iskolaérettség testi és szellemi feltételeit. Tájékoztat, milyen és miért szükséges az úgynevezett korrekciós első osztály. Tanácsokat ad a kisiskolás helyes életrendjének kialakításához és eredményes tanulásának segítéséhez.

Lukács Józsefné - Ferencz Éva - Kerek ​egy esztendő - nyár
Az ​óvodáskor értelmileg és érzelmileg igen fogékony korszak. A környezeti kultúra alapvető szokásai és viselkedésformái az óvodában alakulnak ki, ezért a környezeti nevelés rendkívül jelentős szelete az óvodai nevelőmunkának. Kerek egy esztendő című négyrészes sorozatunk nyári kötete - a gyakorlatban kipróbált, jól bevált tevékenységek ötlettára - nélkülözhetetlen módszertani adatbázis a környezeti nevelés komplex céljait és követelményeit magas szinten megvalósítani kívánó óvodapedagógusok számára. Könyvünk fejezetei a magyar néphagyományokon alapulnak, és érintik az óvodai jeles napokat is. Kiemelten fontos szerepet kap az egészségtudatos magatartás kialakítása. A gyerekeket körülvevő világ megismerésében a közvetlen megfigyelésre és tapasztalatszerzésre építünk.

Covers_214428
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Perspektívák ​a neveléstudományban
Az ​ember életének meghatározó tényezője a környezethez, a változásokhoz való alkalmazkodás úgy, hogy sem az irány, sem a mélység állandósága nem adott. A helyes arány megtalálása alapfeltétele a célba érésnek. A cél pedig a lehető legnagyobb tudás megszerzése, megújulása munkával, tevékenységgel és olyan kutatásokkal, amelyekben a személy alkotóként való kiteljesedése is biztosított. A folyamatos megújulás megnyilvánulásainak tekinthetjük ezt a válogatást, amelyet a Pécsi Tudományegyetem Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola azon fiatal kutatóinak írásaiból adunk közre, akik a magyar pedagógikum megújulását segítik elő. Olyan válogatás ez, amelyben az időszerűség, a korszerűség, történetiség és a mai valóság feltárásának kutatói felelősséggel történő megvalósítása jellemző. Az első hat dolgozat témáját tekintve igen aktuális, hiszen a felsőoktatási és felnőttképzési területek különböző szempontú leképezését adják meg azzal a szemlélettel, amelynek a lényege az ember személyes harmóniájának és a társadalmi kihívásoknak való megfelelés. A paletta színes, akár a pedagógusképzési szelekciót, a bologna folyamatbeli holisztikus szemlélet a life long learning, az e-learning vagy az egészségfejlesztés andragógiai, gerontológiai közelítését nézzük. Napjaink aktuális nevelési történéseit jól szolgálja a kötet neveléstörténeti tematikus egysége, amelyben a szerzők az alapokhoz nyúlnak vissza, amikor a női műveltség és képzés változását, a turizmusoktatás gyökereit vagy a pécsi jezsuita intézményi totalitást vázolják fel. Régen volt olyan nagy aktualitása az iskola és a táradalom viszonya vizsgálatának mint manapság. Ezt a területet célozza az az öt írás, amelyben az iskolai karrierről egy sikeres deszegrációs intézkedés bemutatásán át végzett egészségnevelő tevékenységről és családos közösségek vizsgálatáról kaphatunk kutatói igényességgel felvillantott képet. Helyet kap a kötetben a tankönyvkutatás horizontja a népi játékoktól a szorzótábla változásainak bemutatásig. Az alternatív neveléstudomány eredményeinek megfogalmazása egy tehetséges kooperatív modell - valamint a gyógypedagógiai paradigmaváltás bemutatása a doktori iskola működésének komplexitását jelzik. A fiatal kutatók írásainak színessége, változatossága, igényessége jól tükrözi a doktori iskolának azt a szemléletét, amelyben az önállóság a fegyelmezettség, az ismeretek megszerzésének mélysége jellemző és az, hogy együtt is és külön is keresik azt a varázskulcsot, amely a tudás, az erő és a siker kapuját nyitja.

Kéri Katalin - Női ​élet, leánynevelés az újkorban
Az ​írásokat megalapozó kutatások során az eszmetörténet, a vallás-, a művészet-, a sajtó-, az irodalom-, az orvoslás-, a politika-, a könyvtár- és a gazdaságtörténet, az antropológia, illetve a demográfia és a statisztika területéről is merítettünk a téma kifejtését segítő, a leánynevelés és női művelődés egy-egy szűkebb területének megértését lehetővé tevő adatokat. A források összegyűjtése során lényeges szempont volt a mikrotörténelem, a személyesen megélt múlt emlékeinek a kutatása is. Így került az egyes tanulmányokba számos olyan, nyomtatott vagy kéziratos magánlevelekből, naplókból, memoárokból, önéletrajzi ihletésű irodalmi alkotásokból, útirajzokból vett részlet, amelyek kiegészítik, életszerűbbé teszik, egyes esetekben más megvilágításba helyezik az oktatáspolitikai és eszmetörténeti források lányneveléssel és női művelődéssel, női élettel kapcsolatos tartalmát. A problématörténeti csomópont, mint például az olvasási és művelődési szokások és lehetőségek, az anyaságra és a háziasszonyi- gazdasszonyi szerepre történő felkészítés, a hatás- és recepciótörténeti vizsgálódások mutatnak rá igazán arra, hogy az újkori lánynevelés és női művelődés történetében melyek voltak a lényegesen új gondolatok és törekvések, hogyan áramlottak korszakról korszakra és országról országra bizonyos alapgondolatok, művek vagy műrészletek. Ezek a kutatások mutattak rá arra is, hogy az újkori Magyarországon és Erdélyben hogyan jelentek meg és miként hatottak külföldi szerzők lánynevelési és nőkről írott könyvei, milyen fordítások és átdolgozások készültek ezekről, illetve hogy mi volt (volt-e?) tipikusan hazai a leányok nevelésében.

Thomas Armstrong - Tényleg ​ADHD-s a gyerekem?
Az ​elmúlt évtizedekben rendkívül megnőtt a figyelemzavarral, hiperaktivitással, ADHD-val diagnosztizált és kezelt gyerekek száma a világban. Vajon mi áll ennek az ugrásszerű növekedésnek a hátterében? Valóban járványszerűen terjedő betegséggel van dolgunk? Vagy sokszor egyszerűen csak rásütik az ADHD bélyegét az örökmozgó, rosszcsont gyerekekre? Mit tehetnek az aggódó szülők, akik szívük szerint a gyógyszerezés helyett más eszközt választanának? Thomas Armstrong, a téma világszerte elismert szakértője, könyvében a jelenség valódi okait kutatja, és bemutatja, milyen társadalmi-kulturális változások vezettek a világméretű „ADHD-járványhoz” – vagy amit annak neveznek. Legfőképpen nem hagyjuk, hogy a gyerekek valóban gyerekek legyenek. A négy és tizennyolc év közöttiek egyre kevesebbet mozognak, játszanak, egyre kevesebb időt töltenek a szabadban, viszont többet ülnek számítógép előtt, vagy néznek szorongást keltő műsorokat. A fiúkat nem engedjük fiúsan viselkedni. Idő előtt elkezdjük a gyerekeket követelményekkel nyomasztani, és túl magasra tesszük a mércét: inkább a gyerekek fogyatékosságaira és nem az erősségeire összpontosítunk. Közben a szülők egyre stresszesebb életet élnek, amiből a családok, a gyerekek is kiveszik a részüket. Számos ok vezethet tehát a figyelemzavar, az ADHD tüneteinek megjelenéséhez. Kezelésükben Armstrong körültekintésre int, gyógyszerek helyett elsősorban viselkedésterápiát ajánl. Könyve 101 kipróbált módszert ír le, amelyek látványos javulást eredményezhetnek a mindennapokban. A Tényleg ADHD-s a gyermekem? inspiráló útmutató szülőknek, tanároknak, hogy segítséget nyújthassanak a gyerekek összpontosítási és magatartásproblémáinak leküzdésében, és sikeresnek, boldognak láthassák őket az iskolában és az életben egyaránt. Thomas Armstrong, Ph.D., pszichológus, tanár, író, az American Institute for Learning and Human Development vezetője. Fő szakterülete a tanulás és az oktatás. Eddig tizenhat könyvet publikált összesen több mint egymillió példányban, melyeket huszonhat különböző nyelvre fordítottak le. Tudományos munkásságát szerte a világon elismerik, könyvei sok-sok szülőnek és pedagógusnak nyújtanak segítséget. Kaliforniában él és dolgozik.

Kollekciók