Ajax-loader

'nevelés' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Dr. James Dobson - Fiúk ​nevelése
Mit ​jelent férfinak lenni? Hogyan kell egy fiút nevelni, hogy férfi váljék belőle? Manapság gyakran merül fel a kérdés, hogy hol hibázik a társadalom a fiúk nevelése terén: Miért vallunk oly sokszor kudarcot fiainak jellemének fejlesztését illetően? Miért kerül válságba oly sok fiú? Milyen tulajdonságokat kell megpróbálnunk a fiúkba plántálni? Dr. James Dobson, a neves családszakértő egyfajta térképet ad azok kezébe, akik a Teremtő akarata szerinti, lelkileg egészséges fiúkat szeretnének fölnevelni. Józan tanácsai valódi bátorítást jelentenek a szülőknek, tanároknak, tanácsadóknak, ifjúsági vezetőknek és mindazoknak, akik a felelős, Istent tisztelő férfiak következő nemzedékét formálják. A fiúk nevelése a következő kérdéseket járja körül: A fiúk tényleg alapvetően különböznek a lányoktól? S ha igen, miben? Milyen szerepet játszik a verseny egy fiú fejlődésében? Mi az apák feladata fiaik nevelésében? Mi a helyzet az anyák szerepével? Hogyan segíthetnek a nagyszülők abba, hogy unokájuk megfelelő nevelést kapjon? Milyen hatást gyakorol a fiúkra korunk zaklatott életmódja? Mi a fiúk oktatásának legjobb módja? Milyen egyedi tanácsokat kaphatnak a fiúkat egyedül nevelő szülők? Hogyan hat a fiúkra a válás? Mi okozza a homoszexualitást, és meg lehet-e előzni? Dr. James Dobson okleveles pszichológus, házassági, családsegítő és gyermeknevelési tanácsadó, szakmai pályafutását a gyermekek és a családok segítésének szentelte. A Fókuszban a Család nevű szervezet alapítója és elnöke, amely szervezet a családok megőrzését tekinti feladatának. Több elnök mellett töltött be befolyásos tanácsadói szerepet családügyi kérdésekben az USA-ban.

Ross Campbell - Életre ​szóló ajándék
A ​pszichiáter szerző, négy gyermek édesapja, könyvében rávilágít arra, hogy a gyermekünkkel való jó kapcsolat alapja a feltétel nélküli szeretet és elfogadás, ami elengedhetetlen az egészséges személyiségfejlődéshez. Gyakorlati tanácsaiból megtanulhatjuk, hogyan ajándékozhatjuk meg gyermekünket tartósan ezzel az érzéssel. "Ross Campbelltől megtanulhatjuk, hogyan lehet a gyermeket nemcsak szeretni, hanem jól szeretni, sőt szeretettel fegyelmezni." Dr. Pálhegyi Ferenc, pszichológus "Tanít minket, hogy sokszor elég egy szemvillanás, egy vállra tett kéz, egy kérdés, mindegy miről, mert te érdekelsz, fiam. Az a néhány egyszerűnek tűnő tanács, az a néhány szó csodát tehet..." Miklya Luzsányi Mónika, író, pedagógus, öt gyermek édesanyja "Mondhat-e még újat a szülőknek egy nevelési tanácsadó könyv? Varázslat kell ahhoz, hogy a hétköznapokban elfásult mamák és papák ugyanúgy szeressék kamasz kölyküket, mint egykor? Ha igen, akkor Dr. Campbell képes erre a varázslatra." A boldog család c. lap Dr. Campbell neveléssel foglalkozó könyvei több mint 150 ezer példányban jelentek meg magyarul.

Willy Breinholst - Hahó, ​Anyu, hahó, Apu!
Életem ​első izgalmas éve, tulajdon előadásomban. A világom már több mint egymillió ember ismeri Willy Breinholst első könyvét, mely magyarul is megjelent, s a címe: Hahó, megérkeztem! A dán humorista legújabb munkájával is bebizonyítja, hogy Ádám és Éva óta a gyereknél nincs jobb ötlet a világon. Berinholst úr egyébként a Guiness-könyvben jegyzett példányszámrekord alapján a humor világbajnoka.

F. Várkonyi Zsuzsa - Milyen ​nő lesz lányodból, milyen férfi lesz fiadból?
A ​szerző legújabb könyve nem egy hagyományos értelemben vett felvilágosító könyv. Inkább gyerekeink szexuális neveléséről szól, ami valójában egy hosszú, évekig tartó folyamat, nem egy páralkalmas beszélgetés, amit olyan sokan gondolnak, s amely végeztével a szülők szívéről egy nagy kő gördül le, és nyugodtan dőlnek hátra a székükben azzal az érzéssel, hogy "Na, ezen is túl vagyunk!" Nem a hagyományos felvilágosítástól vagy prédikációtól függ, hogy milyen partner lesz gyermekünkből, hanem attól, hogy az önértékelését hogyan gondoztuk születésétől fogva. A könyvhöz tartozó CD-n beszélgető partnere, Alkér Orsolya, azt kutatja, hogy hogyan tudunk felnőtt korukra felszabadult, örömteli szexuális kapcsolattal rendelkező gyerekeket nevelni.

Csutora_original_4376
elérhető
33

Márai Sándor - Csutora
Csutora,- ​a puliként megvásárolt keverék - az író zsebében, karácsonyi ajándékként érkezik a családba, ahol teljesen felborítja a hölgy, az úr és Teréz, a cseléd életét. Nem csak papucsot és bútort rág, de átrágja magát H. G. Wellsen és sok más szerzőn is. Bár megengedő szellemben nevelik, bűntudatra hajlamos orosz jelleme egy idő után szembefordítja gazdáival. A kutya és az író barátsága ugyan szakítással végződik, de az együtt töltött néhány hónap mindkettőjük számára élményekben gazdag és az úr számára nagyon tanulságos. A hallgató számára pedig nem csak tanulságos, de nagyon szórakoztató is, mert Márai ragyogó humora és gyakran kíméletlen öniróniája szövi át az egész történetet.

Vekerdy Tamás - Kicsikről ​nagyoknak 1.
A ​neves pszichológus könyve a kezdetektől az iskoláskor küszöbéig kíséri el a gyereket – és vele együtt a szülőt – azon az érdekes, izgalmas, olykor fárasztó, mégis nagyon szép felfedezőúton, amelynek során a kicsiből nagy lesz. Segít felismerni a buktatókat, és megmutatja, hogyan tehetjük ezt az időszakot olyanná, hogy a gyermekünk érzelmileg és értelmileg minél kiegyensúlyozottabban fejlődhessen. Tanácsai hozzásegítenek ahhoz, hogy a kisgyerekkor ne csak a gyermeket, de a szülőt is életre szóló élményekkel gazdagítsa. „Csak a sokat és jól játszó kisgyerek tud majd jól és elmélyülten gondolkozni.”

Egy%c3%bctt%c3%a9rz%c3%a9s__%c3%b6nzetlens%c3%a9g__felel%c5%91ss%c3%a9g
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Együttérzés, ​önzetlenség, felelősség
Napjainkban ​- úgy tűnik - terjedőben van az antiszociális (a mások, esetleg egy egész közösség érdekeit sértő, közösségellenes) magatartás, melynek kutatásáról már könyvtárnyi szakirodalom tanúskodik. Keveset foglalkozott azonban eddig a tudomány az ún. proszociális magatartással, vagyis az antiszociális ellentétével, az önzetlen, segítőkész, szolidáris viselkedéssel. Pedig alapvető társadalmi érdek, hogy az emberek magatartása, beállítottsága minél inkább proszociális legyen. Az ezzel kapcsolatos kérdések elsősorban a nevelőket érintik és érdeklik. Megválaszolásukat elősegítik azok az újabb szociológiai és pszichológiai vizsgálatok, amelyek a proszociális magatartásra irányulnak. Közülük talál "ízelítőt" az olvasó ebben a kötetben.

Szilágyi Vilmos - Mélylélektan ​és nevelés
Tartalom Bevezetés A ​mélylélektan kialakulása és fejlődése (Pedagógiai szempontú történeti áttekintés) Társadalmi feltételek, tudományos előzmények Freud útja az idegenlélektantól a pszichoanalízisig A "pszichoanalitikus neveléstan" fejlődése A pszichoanalízis alkalmazása a nevelésben A gyermekanalízis Nevelési tanácsadás és gyermekvédelem A pszichoanalitikus nevelés önrevíziója A mai mélylélektani irányzatok és a pedagógia A Freud utáni freudizmus Az indiviudálpszichológia A "komplex-pszichológia" A neopszichoanalízis Sorsanalízis, létanalízis és egyéb irányzatok Mélylélektani személyiségfelfogások A személyiség struktúrája és dinamikája A gépi modell "Ösztöndinamika" és "libido-ökonómia" Veszélyelhárítás, feszültségcsökkentés, konfliktusfeldolgozás Az individuálpszichológia személyiségképe A komplex-pszichológia személyiségképe Újabb mélylélektani személyiségteóriák Karakterológia és tipológia Libidofejlődés és jellem A "karakteranalízis" (W. Reich) Individuálpszichológiai típustan (A. Adler) A komplex-pszichológia típustana (C. G. Jung) Neopszichoanalitikus karakterológiák és tipológiák A személyiségfejlődés mélylélektani elméletei A pszichoanalízis fejlődéspszichológiája Biológiai preformizmus és fáziselmélet Freudnál A "libidofejlődés" mint a személyiségfejlődés alapjai Az Ödipusz-konfliktus szerepe a személyiségfejlődésben A latencia periódustól a genitális fázisig A "realitásérzék" fejlődése Individuálpszichológia és személyiségfejlődés Pszichikus fejlődés és egyéniesülés (Individuáció) Neposzichoanalikus fejlődéselméletek Alapkonfliktus és önmegvalósítás Az énállapotok és éndinamizmusok fejlődése Az epigenetikus elv és a normatív válságok A szülő és a társak szerepe a gyermeki fejlődésben A "mélylélektanilag megalapozott nevelés" problémája Általános megjegyzések a mélylélektan pedagógiai alkalmazásáról Szempontok és módszerek a gyermek megismeréséhez Nevelhetőség, nevelési célok és feladatok A nevelés szubjektív tényező. Attitűdök és módszerek A tudattalan szerepe a nevelésben Megengedés és korlátozás. A tekintély problémája A nevelő mint magatartási modell A családi nevelés problémái és alternatívái Az intézményes nevelés - és a mélylélektan Az óvodai nevelés Az iskola pszichés klímája. Nevelés és mentálhigiénia Az indulatáttétel szerepe az iskolában A feszültséglevezetés és szublimálás elősegítése Közösségalakítás és csoportdinamika Tanítás és tanulási problémák Tanulás és motiváció A tanulási gátlások Gyermekotthoni nevelés A summerhilli kísérlet Tehetségesek és nehezen nevelhetők A nevelési tanácsadás Felnőttnevelés, felnőttoktatás Összefoglalás helyett Fontosabb mélylélektani szakkifejezések magyarázata Irodalomjegyzék

Monika Nemetschek - Isten ​a gyermek életében
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Lappints Árpád - Érték ​és nevelés
A ​szöveggyűjtemény összeállítását az indokolta, hogy a szűkebb értelemben vett pedagógiai szakirodalom kevés támpontot ad ahhoz, hogy az értékközpontú pedagógiát megérthessük. Elsősorban a szociálpedagógia szakos hallgatók Nevelésfilozófia és neveléselmélet tantárgyához készült.

Szabó Anna Eszter - Nagy Szilvia - Tudom, ​mit csinál a gyereked szombat éjjel!
Minden ​fiatal és minden szülő számára katartikus élmény, amikor valaki tizenévesen, először tűnik el egy hétvégi éjszakában. Nem végleg, csak reggelig. De vajon mi történik vele? Merre jár? Kikkel találkozik? Mibe keveredik? Drog? Játék? Alkohol? Szex? És mi lesz másnap, amikor előkerül? A két fiatal újságírónő Szabó Anna Eszter és Nagy Szilvia a tinédzserek életének rejtett világába ad betekintést Tudom, mit csinál a gyereked, szombat éjjel! című riportkönyvükben. A nagy vihart kavart Egyetemista lány támogatót keres és a Hölgy alkalmi kísérőt keres szerzőpárosa a városi éjszaka, a drogok, a függőségek, a fiatalkori játékszenvedély, a reggelig tartó partik világába enged betekintést, abba a világba, amelyben könnyű elveszni, és nehéz belőle kitalálni. Mitől lesz bulimiás vagy szexfüggő egy fiatal lány? Hogyan válnak értelmes fiatalok drogtámadás áldozatává? Hogyan tekintenek szüleikre, barátaikra? Hogyan használják a Facebookot, és mivel jár lájkfüggőségük? Sok fiatal magára ismerhet ebben a szókimondó, helyenként megrendítő könyvben, a szülők pedig megérthetik, micsoda veszélyek leselkednek minden tizenévesre, ebben a vad, illúziók nélküli, kegyetlen világban. "Sok szülőtől hallottam a kérdést, hogy vajon mikor jön el az a pont, amikor be kell avatkozni, amikor cselekedni kell? A rengeteg tinivel folytatott beszélgetés komoly tanulságra vezetett rá. Nem beavatkozni kellene, hanem eleve figyelni rájuk, ismerni őket, mert akkor azonnal feltűnik a legapróbb változás is. Ha más a tekintete, ha tágabb, szűkebb a pupillája. (De ehhez a szemébe kell nézni.) Ha izzad a tenyere. (De ehhez meg kell érinteni.) Ha megváltozik az illata. (De ehhez közel kell hozzá menni.) Ha meghízik, ha lefogy. Ha nem tud aludni éjszaka. (De ehhez oda kell menni az ágyához és legalább akkor megkérdezni, milyen napja volt.) Ha ilyen a kapcsolat, akkor nem kell beavatkozni. Ha nem ilyen, akkor bizony már muszáj. És ha már muszáj, akkor gyakran már túl késő."

Peter Rowlands - Vasárnapi ​szülők
A ​hazai válási adatok ismeretében nagy szükség van erre a könyvre. Családok százezrei bomlottak fel az utóbbi húsz évben, s nagyon sok esetben diszharmonikus az egyik szülő kapcsolattartása a közös gyermekkel vagy gyermekekkel. A problémákat nem mindig mérsékli, hogy a sok újraházasodás új szereplőket is bevon a felbomlott család drámájába: kinek-kinek sokat kell tanulnia ahhoz, hogy az együttlétek minél több örömmel, s minél kevesebb keserűséggel járjanak. Ehhez kínál gyakorlati segítséget az amerikai családszociológus, Peter Rowlands nagy sikerű könyve, amely tudományoskodás nélkül, széles körű tapasztalatokból merítve, nagy empátiával írja le a tudni- és tennivalókat. Egyetlen "vasárnapi szülő" sem mondhatja el, hogy tökéletesen úrrá tudott lenni a válás okozta törésen. Rowlands felismertető könyve jóvoltából elvált szülők és gyermekeik néhány lépéssel biztosan közelebb kerülnek egymáshoz.

Suzie Hayman - Együttélés ​egy tinédzserrel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ralph Martin - Férjek, ​feleségek, szülők, gyermekek
Az ​ötgyermekes amerikai családapa elmondja ebben a könyvben tapasztalatait a gyermeknevelésről és a férj-feleség kapcsolatról. Mi teszi érdekfeszítővé, nagyszerű olvasmánnyá Ralph Martin művét? A Biblia szeretete! Végigkísérhetjük azt a folyamatot, amelynek során a szerző eljutott a Biblia segítségével egy szilárd, vonzó, boldog családi élethez. Éppen ezért nagy segítséget nyújthat a magyar fiataloknak, hogy általa kialakítsanak egy örömteli, boldog házaséletet. A könyv kifejezetten keresztényeknek szól és olyanoknak, akik a Bibliára szeretnék építeni életüket. Jól felhasználhatják családsegítő intézmények és lelkipásztorok, akik közvetlen kapcsolatban állnak a mindennapi élet problémáival. Ralph Martin egyébként Ann Arborban él, egy testvéri közösségben több családdal együtt. Az egyetemen ismerkedett meg a cursillo mozgalommal, amely nagy fordulatot hozott életében. Később a Szentlélekben való megújulás tette teljessé a megkezdett utat. Könyve sikerkönyvnek számít, több nyelvre lefordították. Köszönetet mondok mindazoknak, akik elősegítették a könyv magyar kiadását. Katona István

Christa Meves - Szülők ​ábécéje
A ​keresztény nevelés elemei Ahhoz, hogy a gyermekek egészséges lelkületűek legyenek, szükségük van hozzátartozóik értő szeretetére. Jelen könyvében az írónő ezt a felismerést dolgozta fel és öntötte konkrét nevelési útmutatókba. Azt is megmutatja, hogyan lehet céltudatos szülői cselekvéssel megakadályozni, hogy a serdülő elforduljon. Helyesen alkalmazott kereszténységről van szó!

Horgas Béla - Levendel Júlia - Trencsényi László - A ​gyerekek másképpen olvasnak
Másképpen ​- de hogyan? „A bútorszállítók a munka végeztével még egyszer körülnéztek az üres lakásban. A szoba sarkában megpillantották az ottfelejtett szeneslapátot, másutt egy virágvázát és a konyhában Fricit: ott kuporgott az ablaknál, és olvasott. Felkapták és levitték a szállítókocsihoz a lapátot, majd a vázát, végül pedig a rendületlenül olvasó Fricit, és - végigrobogva a város utcáin - Müllerék új lakásához hajtottak. Müller Frici - tízéves iskolai tanuló - az úton is csak olvasott tovább. A szállítók felvitték az emeletre a szekrényeket, az ágyakat, az asztalokat, a székeket, a ládákat, a seprűket és a vödröket; végül pedig sor került a vázára, a szeneslapátra és Fricire is. aki azonban egy pillanatra sem tette le a könyvét... Észre sem vette az egész költözködést." A gyerekek a szívükkel olvasnak - írja Erich Kästner. egyik legkedvesebb írójuk, a fent idézett történet írója egyben. Hogyan is lehetne őket megzavarni, visszarángatni a való világba, amikor képzeletben egészen másutt járnak, hiszen ők másképpen olvasnak, mint a felnőttek. Hogy hogyan és mit - erről szól a könyv, bemutatva a gyerekirodalom minden műfaját, a gyerekek legkedvesebb könyveit.

Covers_299899
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Közösségfejlesztés ​a felső tagozatban
A ​kötetben foglalt tanulmányok sora több éve tartó kutatómunka eredménye. Előzménye a Közösségfejlesztés az alsó tagozatban című, 1981-ben megjelent kötet, mely az alsó tagozatos tanulók iskolai közösségi beilleszkedését, közösségi tapasztalatait és a kisiskoláskor közösségi normáinak tudati elemeit taglalja. A kutatómunka folytatódott, s ennek összegzése a felső tagozatos közösség fejlesztésének alapos, ugyanakkor mértéktartó módszertani eszköztárat .fölvonultató vizsgálata. A szerzők érdeme, hogy a helyenként közhellyé koptatott témát tudományos alapossággal dolgozzák föl az intézményközi együttműködés szép példájaként. A könyv a közösséggé szerveződés objektív és .szubjektív feltételrendszerét nem szólamokként, hanem az ok ok ismeretében megfogalmazott járható útként mutatja be; az adatok, a felsorakoztatott érvek az olvasó számára is érthető, elfogadható magyarázatként válnak nyilvánvalóvá. Külön emeli a könyv értékét a benne helyet kapó tartalmas szakirodalmi bibliográfia.

Kim John Payne - Egyszerűbb ​gyermekkor
A ​világhírű pszichológus-pedagógus szerző műve több országban valóságos mozgalmat indított el: szülőkét, akik nem hagyják, hogy korunk konzumkultúrája bedarálja őket, és egy élhetőbb, tartalmasabb, szebb gyermekkort kívánnak lányaiknak és fiaiknak biztosítani. Ez a könyv arról szól, miként csökkenthetjük gyermekeink életében a fékevesztett tempót, a stresszt, a képernyők uralmát, a tárgyak, tevékenységek és tagolatlan információk sokaságát, melyek anélkül árasztják el és teszik függővé őket, hogy igazi örömet nyújtanának nekik. (Sőt: közvetlenül járulnak hozzá ahhoz, hogy napjainkban egyre több a különböző pszichológiai „címkével” ellátott – hiperaktív, figyelemzavaros, magatartászavaros – gyerek.) A könyvben leírt egyszerűsítési rendszer minden családban megvalósítható, feltéve, hogy megvan a szándék és az elkötelezettség. A lépéseket nem teendőjegyzéknek, hanem menünek kell tekinteni, melyből az olvasó választhatja ki a saját családjában megvalósítható és fenntartható pontokat. A szerző nem „könnyen, gyorsan” típusú instant megoldásokat kínál, hanem egy szemléletmódot: a gyermekkor tiszteletét. Ettől azonban nemcsak gyermekünk fog megkönnyebbülni, de mi magunk is felszabadítónak találjuk majd az egyszerűsítéssel nyert bensőségesebb, melegebb családi légkört és szülői hitelességünk növekedését. „Kívánom, hogy minél több szülőhöz jussanak el a könyv mindennapi életben hasznosítható ötletei. Nem fognak csalódni – egy más minőségű családi életet jósolok mindenkinek, aki kipróbálja. Én már megtettem: azóta nagyokat lélegzem, a családommal együtt.” László Zsuzsa oktatásszociológus

Covers_246634
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Tanulmányok ​a neveléstudomány köréből 1978
Míg ​a sorozat előző kötete a folyamatos oktatási-nevelési reform tantervelméleti kérdéseivel foglalkozott, ez a mostani többrétű, témái változatosak. Mihály Ottó, Szarka József neveléselméleti tanulmányai után Zrinszky László a pedagógiai szaknyelv, Széchy Éva és Szebenyi Péterné a személyiségfogalomnak a szocialista pedagógiában betöltött szerepét, illetve fejlesztésének kérdéseit tárgyalja. Petrikás Árpád ls Hunyadi Györgyné írásai a nevelőmunka fejlesztését, illetve a kollektivitás alakulásának problémáit fejtegetik. Bábosik István az erkölcsi nevelés néhány elméleti dilemmájáról, Bíró Katalin pedig egy gyakorlati kísérletről számol be. A Majzik Lászlóné-Molnár Péter szerzőpár dolgozata a fizikai dolgozók gyermekei továbbtanulását befolyásoló tényezőket vizsgálja. A kötet anyaga a pedagógia területének szinte minden ágát érinti, s így a szakemberek széles körének ajánlható.

Sylvia Schneider - Válaszok ​szülőknek
Amit ​a szülők a kamaszok lelkéről, testéről, emberi kapcsolatairól, szexualitásáról tudni szeretnének. Sylvia Scheider könyve nem akar tudálékosan tanítani. Bele-beleolvasva művébe egyszercsak úgy fogják érezni, hogy már nincsenek egyedül, hanem egy értelmes jóbaráttal beszélgetnek. Ez talán a legtöbb, amit egy pedagógiai-lélektani könyvtől kaphat az ember.

Petrolay Margit - Gondolatok ​a gyermekirodalomról
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bágyoni Attila - A ​családi életre nevelés
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Murányi-Kovács Endréné - A ​serdülőkor (10-16. év)
A ​kötet a Szülőknek-nevelésről című sorozatban a Hazafias Népfront és a Kossuth Könyvkiadó közös kiadványaként jelenik meg. A sorozat a korábban megjelent Szülők Könyvtára sorozathoz hasonló jellegű. Korosztályonként foglalkozik a gyermekek nevelésével születésétől felnőttkoráig. Közérthető lélektani ismeretekkel és konkrét nevelési tanácsokkal kíván segítséget nyújtani a szülőknek gyermekük neveléséhez. A füzeteket nagyjából azonos szövegű áttekintés kapcsolja össze, amely bemutatja a nevelésre vonatkozó alapelveket. Ez a serdülőkorral (10-16. év) foglalkozó füzetünk a gyermek fejlődésének nehéz, "átmeneti" szakaszát tárgyalja. A serdülő már nem gyermek, és még nem felnőtt. Ez számos konfliktus forrása lehet. A szerző ismerteti a serdülő biológiai és lélektani fejlődésének sajátosságait, a gyermek önállósodási szükségletét. A fejlődés sajátosságainak feltárása segíti a helyes szülői magatartás kialakítását a gyermek nehéz korszakában.

Dr. Surányi Mária - A ​beteg még megmenthető...
Kérdés: ​Mi a véleménye a hálapénzről? Válasz: remek téma a "revolverező cikkek zugfirkászainak". Sajnos, vannak a hálapénzt kikövetelő kollégák, de ezek a mesebeli jövedelmek nem általánosak... Emlékszem, amikor először nyomtak a kezembe pénzt - öt évvel az egyetem elvégzése után - , majd elsüllyedtem szégyenemben. Azután megszoktam. Sőt, ma már kénytelen vagyok számítani rá, miután a jelenlegi fizetésem és a rezsim nem áll arányban egymással... Kérdés: milyen reformok szükségesek? Válasz: nem reform kell itt elsősorban, hanem pénz, pénz és harmadszor is pénz. Amíg az épületek, műszerezettség, fizetés ilyen szintű, illetve ilyen fokon lesz, addig itt nem változik semmi, minden anyagi háttér nélküli reform csak rosszabb helyzetet hozna.

Sárvári Gáborné - Egészségvédelem
Könyvünk ​azokat az alapvető egészségtani ismereteket foglalja össze, amelyeket a Természetismeret tantárgy keretében kell elsajátítani a 4-6. osztályos tanulóknak. A könyv jól használható Hartdégenné Rieder Éva Természetismeret tankönyveihez.

Halák László - Illemkocka
"Tételezzük ​fel, hogy az eddig megfogalmazott viselkedési elveink és szabályaink hozzásegítették a tizennyolcadik születésnapjához érkező fiatalt s viselkedési szabályok minimumának ismeretéhez, és ezzel ahhoz is, hogy a legkisebb hátránnyal lépjen ki az életbe." Ezzel a mondattal valahol könyvünk utolsó lapjainak egyikén találkozik majd a Kedves Olvasó, ha megtisztelő érdeklődéssel elovassa az "Illemkockát". Úgy gondoljuk, akkor már e mondat ellenére egyértelmű lesz, hogy könyvünk a felnőttek számára készült, bár a tizennyolc éven aluliak is olvashatják. Nem a felnőtteket akarjuk illendő viselkedésre tanítani, bár tudjuk, gyakran kerülünk olyan helyzetbe, amikor szükségünk lenne viselkedési tanácsokra. Mégis, a felnőtt emberek viselkedésében tükröződő illemszabályok sokasága visszatart attól, hogy megkíséreljük összefoglalásukat, vagy éppen azoknak a szabályoknak a megfogalmazását, amelyek esetleg hiányoznak viselkedésünkből. Ki tudná ugyanis megmondani, mit ismernek a felnőttek és mit nem a közösen elfogadott viselkedési szabályainkból? Senki sem adhatna erre pontos választ. Ajánlatot azonban tehetünk az ifjúság nevelőinek, megfogalmazhatjuk, melyek legyenek azok a legszükségesebb viselkedési szabályok, amelyeket leányainkkal, fiainkkal megszületésüktől nagykorúságukig meg kell ismertetnünk. Könyvünk ilyen ajánlásokat tartalmaz. Az ismertetést mégsem bízhatjuk a könyvre, hiszen a legjobb nevelő a látott, tapasztalt példa. Mielőtt tehát egy gyermek kezébe veszi ezt a könyvet, mindenképpen jó, ha a környezetében levő felnőtt már ismeri, és kialakította véleményét a könyvben ajánlott helyes, illő viselkedésről. Azért is ajánljuk elsősorban felnőtteknek a könyvünket, mert az illő viselkedésünk alapjául szolgáló erkölcsöt is a felnőttektől ismerik meg a fiatalok, tehát a felnőtti egyetértés nélkül nem sok haszna lenne az "illemkockának". A viselkedési szabályok sokasága miatt előfordulhat, hogy felnőtt olvasóink is találnak új vagy újszerűen megfogalmazott illemszabályt, tehát könyvünk azoknak a felnőtteknek is hasznos lehet, akik saját viselkedésükben akarják hasznosítani ajánlatainkat. Illő szerénységgel hívjuk fel tehát Kedves Olvasóink figyelmét arra, hogy nem törekedtünk teljességre, inkább bevallottan a szükséges legkevesebbet próbáltuk megfogalmazni. Sikerült-e ez a szándékunk? Erre csak akkor kaphatunk választ, ha az olvasó egyetértését és tetszését sikerült kivívnunk, mire eljut könyvünk utolsó mondatához, amely az illő viselkedés fontosságára ekképpen hívja fel a figyelmet: illendő viselkedéssel tehát nemcsak a pillanatokat tesszük kellemessé, hanem folyamatos illő viselkedésünk nélkül a szocializmus sem valósulhat meg társadalmunkban.

Katona Éva - Murányi Kovács Zsuzsa - 50 ​kérdés 50 válasz a gyermekről
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szabó Pál - A ​kisiskolás
A ​kötet a Szülőknek-nevelésről című sorozatban a Hazafias Népfront és a Kossuth Könyvkiadó közös kiadványaként jelenik meg. A sorozat a korábban megjelent Szülők Könyvtára sorozathoz hasonló jellegű. Korosztályonként foglalkozik a gyermekek nevelésével. A szülők széles körének kíván segítséget nyújtani konkrét nevelési tanácsokkal és azok elvi, tudományos indoklásával. Ez, a kisiskoláskorral (6-10. év) foglalkozó füzetünk ismerteti az iskolaérettség testi és szellemi feltételeit. Tájékoztat, milyen és miért szükséges az úgynevezett korrekciós első osztály. Tanácsokat ad a kisiskolás helyes életrendjének kialakításához és eredményes tanulásának segítéséhez.

Dr. Paul Hauck - Csak ​a baj van velük?
Mindannyian ​úgy szeretnénk felnevelni gyerekeinket, hogy boldog, magabiztos emberekké váljanak, és a lehető legtöbbre vigyék az életben. De ők bizony ezt néha nehezen hagyják... A legtöbb szülőnek szüksége van időnként valamilyen útmutatásra. Paul Hauck könnyed stílusban megírt könyve arról tanúskodik, hogy nagyon is jól ismeri azokat a problémákat, amelyekkel a szülők nap mint nap szembekerülnek. A racionális-emotív (a logikára és az érzelmekre egyaránt építő) terápia elméletéből kiindulva Hauck számos példával bizonyítja, hogy módszere valóban beválik. Hiszen egyszerű és logikus.

K%c5%91b%c3%b6lcs%c5%91
elérhető
5

Stájn Emma - Kőbölcső
Kívülállóként ​kevés elképzelésünk van arról, milyen munkát végeznek a nevelőszülők. A hivatás, amely messziről szemlélve magasztosnak és nemesnek tűnik, valójában rengeteg nehézséget rejt. Traumatizált, lelkileg elgyötört gyermeket nevelni úgy, hogy a helyzete ráadásul átmeneti, rendkívüli erőfeszítést és áldozatot kíván a befogadó családtól. Stájn Emma saját történetén keresztül láttatja drámai erővel, milyen hatással van egy teljesen hétköznapi családra, ha egy kis tüneménynek látszó, de kétéves korára már érzelmi ronccsá tett gyermeket vesz magához. Hogy mit okoz a folyamatos őrlődés egy olyan kislány elfogadásában, aki képtelen szeretni őket, és ők sem tudják szeretni őt úgy, ahogy "illene". Hogy mi történik, ha ezt a kétségbeejtő helyzetet még egy tragédia is beárnyékolja a befogadó családban, ami még nehezebb döntések elé állítja a szülőket. Kell-e, lehet-e választani a saját és a nevelt gyermek között, és egyáltalán, meddig lehet elviselni az elviselhetetlent? A _Kőbölcső_ egyszerre magával ragadó önéletrajzi regény és drámai látlelet arról, milyen hullámokat vethetnek a traumák maguk körül, és hogyan sodorhatnak el mindenkit, aki csak a közelükbe kerül. STÁJN EMMA a Szegedi Tudományegyetemen szerzett szociális munkás diplomát. Családjával tíz éve él Németországban, ahol menekült családok mindennapjait koordinálja. Kőbölcső című könyve szociális szakemberként és nevelőszülőként szerzett saját tapasztalataira épül, amellyel reális képet szeretne nyújtani arról, mit jelent a hétköznapokban egy traumatizált kisgyermek nevelése.

Covers_214428
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Perspektívák ​a neveléstudományban
Az ​ember életének meghatározó tényezője a környezethez, a változásokhoz való alkalmazkodás úgy, hogy sem az irány, sem a mélység állandósága nem adott. A helyes arány megtalálása alapfeltétele a célba érésnek. A cél pedig a lehető legnagyobb tudás megszerzése, megújulása munkával, tevékenységgel és olyan kutatásokkal, amelyekben a személy alkotóként való kiteljesedése is biztosított. A folyamatos megújulás megnyilvánulásainak tekinthetjük ezt a válogatást, amelyet a Pécsi Tudományegyetem Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola azon fiatal kutatóinak írásaiból adunk közre, akik a magyar pedagógikum megújulását segítik elő. Olyan válogatás ez, amelyben az időszerűség, a korszerűség, történetiség és a mai valóság feltárásának kutatói felelősséggel történő megvalósítása jellemző. Az első hat dolgozat témáját tekintve igen aktuális, hiszen a felsőoktatási és felnőttképzési területek különböző szempontú leképezését adják meg azzal a szemlélettel, amelynek a lényege az ember személyes harmóniájának és a társadalmi kihívásoknak való megfelelés. A paletta színes, akár a pedagógusképzési szelekciót, a bologna folyamatbeli holisztikus szemlélet a life long learning, az e-learning vagy az egészségfejlesztés andragógiai, gerontológiai közelítését nézzük. Napjaink aktuális nevelési történéseit jól szolgálja a kötet neveléstörténeti tematikus egysége, amelyben a szerzők az alapokhoz nyúlnak vissza, amikor a női műveltség és képzés változását, a turizmusoktatás gyökereit vagy a pécsi jezsuita intézményi totalitást vázolják fel. Régen volt olyan nagy aktualitása az iskola és a táradalom viszonya vizsgálatának mint manapság. Ezt a területet célozza az az öt írás, amelyben az iskolai karrierről egy sikeres deszegrációs intézkedés bemutatásán át végzett egészségnevelő tevékenységről és családos közösségek vizsgálatáról kaphatunk kutatói igényességgel felvillantott képet. Helyet kap a kötetben a tankönyvkutatás horizontja a népi játékoktól a szorzótábla változásainak bemutatásig. Az alternatív neveléstudomány eredményeinek megfogalmazása egy tehetséges kooperatív modell - valamint a gyógypedagógiai paradigmaváltás bemutatása a doktori iskola működésének komplexitását jelzik. A fiatal kutatók írásainak színessége, változatossága, igényessége jól tükrözi a doktori iskolának azt a szemléletét, amelyben az önállóság a fegyelmezettség, az ismeretek megszerzésének mélysége jellemző és az, hogy együtt is és külön is keresik azt a varázskulcsot, amely a tudás, az erő és a siker kapuját nyitja.

Kéri Katalin - Női ​élet, leánynevelés az újkorban
Az ​írásokat megalapozó kutatások során az eszmetörténet, a vallás-, a művészet-, a sajtó-, az irodalom-, az orvoslás-, a politika-, a könyvtár- és a gazdaságtörténet, az antropológia, illetve a demográfia és a statisztika területéről is merítettünk a téma kifejtését segítő, a leánynevelés és női művelődés egy-egy szűkebb területének megértését lehetővé tevő adatokat. A források összegyűjtése során lényeges szempont volt a mikrotörténelem, a személyesen megélt múlt emlékeinek a kutatása is. Így került az egyes tanulmányokba számos olyan, nyomtatott vagy kéziratos magánlevelekből, naplókból, memoárokból, önéletrajzi ihletésű irodalmi alkotásokból, útirajzokból vett részlet, amelyek kiegészítik, életszerűbbé teszik, egyes esetekben más megvilágításba helyezik az oktatáspolitikai és eszmetörténeti források lányneveléssel és női művelődéssel, női élettel kapcsolatos tartalmát. A problématörténeti csomópont, mint például az olvasási és művelődési szokások és lehetőségek, az anyaságra és a háziasszonyi- gazdasszonyi szerepre történő felkészítés, a hatás- és recepciótörténeti vizsgálódások mutatnak rá igazán arra, hogy az újkori lánynevelés és női művelődés történetében melyek voltak a lényegesen új gondolatok és törekvések, hogyan áramlottak korszakról korszakra és országról országra bizonyos alapgondolatok, művek vagy műrészletek. Ezek a kutatások mutattak rá arra is, hogy az újkori Magyarországon és Erdélyben hogyan jelentek meg és miként hatottak külföldi szerzők lánynevelési és nőkről írott könyvei, milyen fordítások és átdolgozások készültek ezekről, illetve hogy mi volt (volt-e?) tipikusan hazai a leányok nevelésében.

Kollekciók