Ajax-loader

'nevelés' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Willy Breinholst - Hahó, ​Anyu, hahó, Apu!
Életem ​első izgalmas éve, tulajdon előadásomban. A világom már több mint egymillió ember ismeri Willy Breinholst első könyvét, mely magyarul is megjelent, s a címe: Hahó, megérkeztem! A dán humorista legújabb munkájával is bebizonyítja, hogy Ádám és Éva óta a gyereknél nincs jobb ötlet a világon. Berinholst úr egyébként a Guiness-könyvben jegyzett példányszámrekord alapján a humor világbajnoka.

Dr. Gyökössy Endre - Együtt ​a szeretetben
Minden ​könyv annyit ér, amennyire betölti hivatását. Ennek az írásnak az elsődleges hivatása, hogy a hivő református családoknak megmutassa a hitélményt és az evangéliumi tiszta szeretet megvalósító, velejéig humánus és korszerű gyermeknevelés járható útját. Minden olyan ember gazdag épüléssel tanulmányozhatja ezt a könyvet, akinek csak a legkisebb köze van a transzcendens élményhez. Éppen átütően humán tartalma miatt azok a szülők tanulhatnak sokat ebből az igaz, őszinte, hiteles és igényes írásból, akik számára nem idegen, sőt ismerős, amikor a szerző az evangéliumi családi nevelés "belső helyét" abban az isteni dimenzióban, erőtérben jelöli meg, amit jézusi szeretetnek, agapénak nevez. Könyvében azt mutatja be, hogyan történik a családi nevelés, amely nem válik "ellen-nevelés"-sé, hanem sajátos, evangéliumi többletével harmonikusan illeszkedik a nevelés egészébe. Ennek a gyakorlati bemutatása és ugyanakkor a szeretet transzcendens dimenziójának áramlóan gazdag megéreztetése e könyv egyik legközvetlenebb értéke és ajándéka. Gyökössy Endre lelkész-pszichológus ebben a könyvében bemutatja, hogyan történik az a családi nevelés, ami sajátos evangéliumi többletével harmonikusan illeszkedik a nevelés egészébe. Ennek a gyakorlati bemutatása és ugyanakkor a szeretet áramlásának megéreztetése e könyv legközvetlenebb értéke és ajándéka. Tartalom: Előszó (Harsányi István) Az evangéliumi családi nevelés alapkérdései - Kicsoda a gyermek?; A szülők; Nevelésünk "helye" és célja - Apa-e, anya-e a szülő? Az apa férfi-e valóban? Igazán nő-e az anya?; Az édesanya; Az édesapa; A nagyszülők; Az önálló hit szüksége; Törvény és evangélium; A szó és az Ige; A világgal, a társadalommal való kapcsolatunk; Nevelésünk útja és módszere Az evangéliumi nevelés a családban (Az alkalmazott agapé-szeretet) - A szeretet türelmes, jóságos; A szeretet nem irigykedik; A szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel; A szeretet nem viselkedik bántóan; A szeretet nem keresi a maga hasznát; A szeretet nem háborodik fel; A szeretet nem rója fel a rosszat; A szeretet nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal; A szeretet mindent elfedez, mindent remél, mindent eltűr; A szeretet soha el nem múlik Családi nevelés az evangéliumra (Az alkalmazott agapé-szeretetben) - Hogyan beszéljünk gyermekünkkel Istenről?; Hogyan beszéljünk Jézusról?; Az ünnepkörről és az ünnepekről; A Biblia és a gyermek; Gyermekünk gyülekezeti életre nevelése; Az énekről Felhasznált és többször idézett forrásmunkák Irodalom

Jesper Juul - A ​működő család
Minden ​család számára a leglényegesebb kérdés: hogyan alakítsuk át szeretetteljes érzéseinket szeretetteljes viselkedéssé? Az ugyanis, hogy szeretjük egymást, még távolról sem jelenti, hogy jól ki is jövünk egymással. Jesper Juul dán családterapeuta e könyvével abban kíván segíteni, hogy a fenti kérdésre megtaláljuk saját, legegyénibb válaszainkat. Kiindulópontja igen egyszerű: az egyértelmű szülői viselkedés élhető és kezelhető családi viszonyokat teremt. Bár nincs tökéletes szülő, ahogyan tökéletes gyerek sincs, ha szülőként világossá tesszük korlátainkat és motivációinkat, gyerekeink öntudatos felnőttekké válhatnak. Juul úgy véli, hogy a legfontosabb az egyenlő méltóság elvének tiszteletben tartása: mindenkinek óvnia kell gyereke, társa és a saját méltóságát. Az általa elemzett kérdések – dac, kötelesség, határok, agresszió, táplálkozási rendellenességek – olyan problémák, amelyek elől a szülők ki sem tudnának térni. Szemléletének birtokában azonban felmentést adhatnak maguknak számos teljesen értelmetlen és idejétmúlt, gyerekneveléssel kapcsolatos felfogás érvényesítése alól.

Mártonffy Zsuzsa - Akiknek ​két anyja van
Milyen ​nő az, aki képes lemondani a saját gyerekéről? Milyen, amikor az örökbe adott felnőttként találkozik az anyjával, aki évtizedekkel korábban lemondott róla? Milyen egy nevelőszülőnek örökre elválnia egy kisgyerektől, akit születése pillanatától nevelt? Lehet-e úgy szeretni egy örökbefogadottat, mint a saját vérünket? Mártonffy Zsuzsa könyvében olyan személyes élettörténeteket ismerhetünk meg, amelyek segítenek, hogy az előítéleteinken, a félelmeinken vagy akár a romantikus elképzeléseinken túllépve jobban értsük az örökbefogadás világát. Ezek a személyes vallomások egytől egyig megrendítőek, hiszen a megszólalók - örökbefogadottak, örökbefogadó szülők, örökbeadók, nevelőszülők és szakemberek - a legbelsőbb vívódásaikat osztják meg velünk. Mártonffy Zsuzsa tapintatosan, mégis lényeglátóan mutatja meg, hogy ezek a sorsok küzdelemről és élni akarásról, szeretetről és szeretetlenségről, kilátástalanságról és megnyugvásról, egyszóval az élet legnagyobb kérdéseiről szólnak. A kötetben olvasható anyagokat az örökbefogadás jogi és szabályozási hátterét megvilágító, praktikus információkat összegyűjtő Örökbefogadás A-tól Z-ig című fejezet teszi teljessé.

Alison Mackonochie - A ​kisgyermekek dührohamai
Kifejezetten ​megrázó lehet, amikor a korábban elragadó, jól irányítható kisbabánk dühös, rosszkedvű kisgyermekké változik. Még akkor is nagyon nehéz ezt a helyzetet kezelni, ha ez a fázis egyébként teljesen normális szakasza a gyermek fejlődésének. Ebben a mindent magában foglaló útmutatóban számos praktikus, gyakorlatias tanácsot találhatunk, mely elviselhetővé - sőt szerethetővé - teszi a gyermek fejlődésének ezt a nehéz, de egyúttal örömteli fázisát. A könnyen használható, jól megközelíthető könyv az alábbiakban segít: • Megérteti a gyermek rossz viselkedésének, dührohamainak hátterében álló tényezőket. • Rávezet arra, hogyan kerüljük et a leggyakoribb hisztit előidéző okokat, 111. a hevesebb kirobbanásokat. • Megtanít bennünket arra, hogy sokkat inkább a pozitív neveléssel, mint büntetéssel alakítsuk gyermekünk viselkedését. • Megmutatja, milyen kipróbált „gyermekszelíditő" módszereket alkalmazhatunk a gyermek dührohama, ill. rosszalkodása alkalmával. A könyv szülőknek és nem szülőknek, a gyermekekkel bármilyen módon kapcsolatba kerülő felnötteknek, valamennyiünknek szól. Legfőbb üzenete, hogy csak szeretettel lehet eredményesen nevelni. Érezze a gyermek, hogy öt önmagáért szeretjük, nem azért, amit tesz.

W. Thomas Boyce - Orchideák ​és pitypangok
o ​Mi az oka, hogy a hasonló környezetben nevelkedő gyerekek közül az egyik sikeres, a másik pedig kudarcot vall? o Hogyan lehetséges, hogy ugyanabban a családban az egyik testvér elégedett, a másik pedig frusztrált? o Mit tehetek azért, hogy a gyerekem boldog életet éljen? A gyerekeknek csaknem az ötöde különleges érzékenységgel reagál a környezetére. Olyanok, mint az orchideák: ha megfelelő körülmények között nevelkednek, csodálatos virágzásnak indulnak, átlagon felül teljesítenek. Ha azonban negatív hatások érik őket, könnyen hajlamossá válnak a különböző fizikai és lelki betegségekre, s akár kisebb változásokra is viselkedési zavarokkal reagálhatnak. A legtöbb gyerek inkább a pitypanghoz hasonlítható: ők azok, akik átlagos körülmények között is jól teljesítenek, és az életükben bekövetkező változások ellenére lelkileg stabilak maradnak, zavartalanul fejlődnek. Dr. W. Thomas Boyce könyvének segítségével megérthetjük gyermekünk egyedi sajátosságait és igényeit, a praktikus tanácsokat és módszereket követve pedig segíthetünk, hogy gyermekünk kiteljesedhessen, akár az orchidea, akár a pitypang típusba tartozik.

Forrai Katalin - Sz. Vida Mária - T. Aszódi Éva - Művészetre ​nevelés a családban
Nagyon ​szép és nagyon fontos könyvet adunk itt a szülők kezébe. Olyat, hogy még azok is élvezettel olvashatják, akiknek gyerekei rég felnőttek, vagy akiknek sohasem volt gyerekük. Igen, de valóban fontosat-e? - kérdezhetik az érdekelt szülők. Rohan a mai élet, közeli és távoli veszélyes leselkednek ránk, kapkodva élünk, nem tudjuk, mi vár gyerekeinkre - éppen a művészet, a műélvezet csíráit kell bennük élesztgetni? Ez volna olyan fontos. Igen, ez. Mert aki végigolvasta a könyvet, átérezheti, hogy nemcsak erről van szó. Aki szereti a szépet, az életet szereti. Aki gyerekkorában megtanult látni - ebben jelöli meg a könyv egyik szerzője a képzőművészeti nevelés célját -, az sok-sok év múlva, ha rosszkedvűen vagy bánattól sújtottan jár az úton, meglátja a zöld fűben a kankalin ragyogását vagy a fecske röptének eleganciáját, és máris szebbnek látja a világot. Amikor sokan elhagyták ezt az országot, hallottam valakitől: hogy lehet elszakadni onnan, ahol a Vén cigányt írták? Orpheusz - ezt is idézi a könyv - lantja pengetésével megszelídítette a vadállatokat. Vajon hány "vadállat" megszelídítésére van szükség a mai világban is - emberségünkkel, jó szándékunkkal, amit nem utolsósorban a szép szeretete nevelt belénk?

Covers_80535
2

Ismeretlen szerző - Az ​óvodai nevelés programja
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Suzanne Vallières - Pszichotrükkök ​3-6 éves korig
Szülőnek ​lenni nem mindig egyszerű! Mit feleljünk a miértekre vagy a kínos kérdésekre? Mit mondjunk, és mit ne mondjunk? Hogyan segítsük gyermekünk testi és lelki fejlődését? Szabad-e büntetni? Hogyan jutalmazzunk? Millió kérdéssel szembesülünk, amikor a kisbabából gondolkodó, önálló akarattal rendelkező kisgyerek lesz, és nemcsak a növekedéssel kell megbirkóznia, hanem az óvodai beilleszkedés nehézségeivel is. A Pszichotrükkök 3-6 éves korig a nagyobbacska gyermekek szüleinek kérdéseire ad világos, egyértelmű válaszokat. Suzanne Vallières kanadai pszichológusnő három gyerek édesanyja. 1990 óta foglalkozik gyermekekkel és serdülőkkel pszichoterapeutaként és fejlesztő pedagógusként. 1996 óta ír ismeretterjesztő cikkeket a gyermeknevelésről, emellett televíziós műsorok rendszeres szakértője is.

Popper Péter - Lélekrágcsálók
Ebben ​a válogatáskötetben Popper Péter legjobb előadásai közül gyűjtöttünk egy csokorba tízet, melyek megmutatják, milyen végtelenül színes egyéniség és bölcs, jó humorú tanító volt a nemrég elhunyt pszichológus. Az elgondolkodtató, szórakoztató fejezetek hétköznapi életünk egy-egy fontos témájára épülnek, ilyen például a félelem, a szorongás, a depresszió, az egyéni és kollektív hazugságok, a játszmák, a családi és párkapcsolati konfliktusok, krízisek. Popper Péter hosszú éveken át, egészen haláláig rendszeresen tartott a széles nyilvánosságnak szóló előadásokat, melyeket az ország minden pontján óriási érdeklődéssel várt a közönség. Ezeken a sokszor több száz fős találkozásokon az élet nagy kérdéseiről és problémáiról mesélt, melyek alaposan meg tudják gyötörni, sebezni az emberi lelket. Ezeket nevezte ő lélekrágcsálóknak. A hallgatóság persze mindig azt szerette volna megtudni tőle, hogy mi a megoldás, hogyan védekezhetünk a lélekrágcsálók ellen, és miként gyógyíthatjuk be az általuk ejtett sebeket. Ő pedig, ha ismerte az ellenszert, a gyógyírt, ha tudott valami titkos praktikát, akkor elárulta. Ha nem, akkor minden szépítgetés és kincstári optimizmus nélkül bevallotta: nem hisz abban, hogy az élet minden problémájára létezik megoldás. Vannak olyan helyzetek is, amelyeket csak elviselni lehet, jól vagy rosszul. A tanítás azonban sohasem felesleges, hiszen információk és megoldások mellett vigasztalást is nyújt, segít újragondolni és átértékelni dolgokat, erre pedig valamennyiünknek szükségünk lehet.

Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes - Gyermeklélektan
Ez ​a könyv a gyerekről szól. Érzelmeiről és kötődéseiről, gondolatairól és játékairól. Arról a sajátos szemléleti módról, ahogyan a világot látja: a gyermekiről. Az indulattelt feszültségnek és a játékos megoldásnak arról a gazdagságáról, amely az átélést jellemzi. (...) A gyermekinek a megértésével egyben saját történetünkről, gondolkodásunk alakulásáról, érzelmeink bontakozásáról, személyiségünk fejlődéséről is világosabb képet kapunk. Jobban föl tudjuk eleveníteni emlékeinket a világ megismeréséről, arról a felnőttszemmel meglepő kíváncsiságról, ahogyan gyermekkorunkban kipróbáltuk önmagunkat egy adott helyzet lehetséges változataiban. Többet tudunk felidézni azoknak az élményeknek a rendkívüli indulati hőfokából, amelyek korai kapcsolatigényeinknek örömeit és kudarcait őrzik. Nemcsak a gyereket ismerjük meg jobban, hanem önmagunkat is. Nevelni csak úgy tudunk, ha látjuk a gyerekben a felnőttet, akivé lesz. De a pszichológiai szemlélet - a nevelésben, a gyógyításban, az esztétikában - egyre inkább megkívánja azt is, hogy lássuk meg a felnőttben a gyereket, aki volt: a gyermekit.

Bábosik István - Alkalmazott ​neveléselmélet
Kiadványunk ​a nevelés problémakörével foglalkozik, de sajátos szempontból. Az elméleti megközelítésmód helyett a gyakorlati szempontokat állítja előtérbe. Konkrétabban, a nevelés kérdéskörét érintő publikációkban többnyire mellőzött hatásszervezési problémák, a pedagógus és az iskola nevelőmunkájának hatékonyságát befolyásoló tényezők, feltételek és törvényszerűségek elemzésére törekszünk.

Csutora_original_4376
elérhető
33

Márai Sándor - Csutora
Csutora,- ​a puliként megvásárolt keverék - az író zsebében, karácsonyi ajándékként érkezik a családba, ahol teljesen felborítja a hölgy, az úr és Teréz, a cseléd életét. Nem csak papucsot és bútort rág, de átrágja magát H. G. Wellsen és sok más szerzőn is. Bár megengedő szellemben nevelik, bűntudatra hajlamos orosz jelleme egy idő után szembefordítja gazdáival. A kutya és az író barátsága ugyan szakítással végződik, de az együtt töltött néhány hónap mindkettőjük számára élményekben gazdag és az úr számára nagyon tanulságos. A hallgató számára pedig nem csak tanulságos, de nagyon szórakoztató is, mert Márai ragyogó humora és gyakran kíméletlen öniróniája szövi át az egész történetet.

Vekerdy Tamás - Kicsikről ​nagyoknak 1.
A ​neves pszichológus könyve a kezdetektől az iskoláskor küszöbéig kíséri el a gyereket – és vele együtt a szülőt – azon az érdekes, izgalmas, olykor fárasztó, mégis nagyon szép felfedezőúton, amelynek során a kicsiből nagy lesz. Segít felismerni a buktatókat, és megmutatja, hogyan tehetjük ezt az időszakot olyanná, hogy a gyermekünk érzelmileg és értelmileg minél kiegyensúlyozottabban fejlődhessen. Tanácsai hozzásegítenek ahhoz, hogy a kisgyerekkor ne csak a gyermeket, de a szülőt is életre szóló élményekkel gazdagítsa. „Csak a sokat és jól játszó kisgyerek tud majd jól és elmélyülten gondolkozni.”

Szilágyi Vilmos - Mélylélektan ​és nevelés
Tartalom Bevezetés A ​mélylélektan kialakulása és fejlődése (Pedagógiai szempontú történeti áttekintés) Társadalmi feltételek, tudományos előzmények Freud útja az idegenlélektantól a pszichoanalízisig A "pszichoanalitikus neveléstan" fejlődése A pszichoanalízis alkalmazása a nevelésben A gyermekanalízis Nevelési tanácsadás és gyermekvédelem A pszichoanalitikus nevelés önrevíziója A mai mélylélektani irányzatok és a pedagógia A Freud utáni freudizmus Az indiviudálpszichológia A "komplex-pszichológia" A neopszichoanalízis Sorsanalízis, létanalízis és egyéb irányzatok Mélylélektani személyiségfelfogások A személyiség struktúrája és dinamikája A gépi modell "Ösztöndinamika" és "libido-ökonómia" Veszélyelhárítás, feszültségcsökkentés, konfliktusfeldolgozás Az individuálpszichológia személyiségképe A komplex-pszichológia személyiségképe Újabb mélylélektani személyiségteóriák Karakterológia és tipológia Libidofejlődés és jellem A "karakteranalízis" (W. Reich) Individuálpszichológiai típustan (A. Adler) A komplex-pszichológia típustana (C. G. Jung) Neopszichoanalitikus karakterológiák és tipológiák A személyiségfejlődés mélylélektani elméletei A pszichoanalízis fejlődéspszichológiája Biológiai preformizmus és fáziselmélet Freudnál A "libidofejlődés" mint a személyiségfejlődés alapjai Az Ödipusz-konfliktus szerepe a személyiségfejlődésben A latencia periódustól a genitális fázisig A "realitásérzék" fejlődése Individuálpszichológia és személyiségfejlődés Pszichikus fejlődés és egyéniesülés (Individuáció) Neposzichoanalikus fejlődéselméletek Alapkonfliktus és önmegvalósítás Az énállapotok és éndinamizmusok fejlődése Az epigenetikus elv és a normatív válságok A szülő és a társak szerepe a gyermeki fejlődésben A "mélylélektanilag megalapozott nevelés" problémája Általános megjegyzések a mélylélektan pedagógiai alkalmazásáról Szempontok és módszerek a gyermek megismeréséhez Nevelhetőség, nevelési célok és feladatok A nevelés szubjektív tényező. Attitűdök és módszerek A tudattalan szerepe a nevelésben Megengedés és korlátozás. A tekintély problémája A nevelő mint magatartási modell A családi nevelés problémái és alternatívái Az intézményes nevelés - és a mélylélektan Az óvodai nevelés Az iskola pszichés klímája. Nevelés és mentálhigiénia Az indulatáttétel szerepe az iskolában A feszültséglevezetés és szublimálás elősegítése Közösségalakítás és csoportdinamika Tanítás és tanulási problémák Tanulás és motiváció A tanulási gátlások Gyermekotthoni nevelés A summerhilli kísérlet Tehetségesek és nehezen nevelhetők A nevelési tanácsadás Felnőttnevelés, felnőttoktatás Összefoglalás helyett Fontosabb mélylélektani szakkifejezések magyarázata Irodalomjegyzék

Lappints Árpád - Érték ​és nevelés
A ​szöveggyűjtemény összeállítását az indokolta, hogy a szűkebb értelemben vett pedagógiai szakirodalom kevés támpontot ad ahhoz, hogy az értékközpontú pedagógiát megérthessük. Elsősorban a szociálpedagógia szakos hallgatók Nevelésfilozófia és neveléselmélet tantárgyához készült.

Peter Rowlands - Vasárnapi ​szülők
A ​hazai válási adatok ismeretében nagy szükség van erre a könyvre. Családok százezrei bomlottak fel az utóbbi húsz évben, s nagyon sok esetben diszharmonikus az egyik szülő kapcsolattartása a közös gyermekkel vagy gyermekekkel. A problémákat nem mindig mérsékli, hogy a sok újraházasodás új szereplőket is bevon a felbomlott család drámájába: kinek-kinek sokat kell tanulnia ahhoz, hogy az együttlétek minél több örömmel, s minél kevesebb keserűséggel járjanak. Ehhez kínál gyakorlati segítséget az amerikai családszociológus, Peter Rowlands nagy sikerű könyve, amely tudományoskodás nélkül, széles körű tapasztalatokból merítve, nagy empátiával írja le a tudni- és tennivalókat. Egyetlen "vasárnapi szülő" sem mondhatja el, hogy tökéletesen úrrá tudott lenni a válás okozta törésen. Rowlands felismertető könyve jóvoltából elvált szülők és gyermekeik néhány lépéssel biztosan közelebb kerülnek egymáshoz.

Ralph Martin - Férjek, ​feleségek, szülők, gyermekek
Az ​ötgyermekes amerikai családapa elmondja ebben a könyvben tapasztalatait a gyermeknevelésről és a férj-feleség kapcsolatról. Mi teszi érdekfeszítővé, nagyszerű olvasmánnyá Ralph Martin művét? A Biblia szeretete! Végigkísérhetjük azt a folyamatot, amelynek során a szerző eljutott a Biblia segítségével egy szilárd, vonzó, boldog családi élethez. Éppen ezért nagy segítséget nyújthat a magyar fiataloknak, hogy általa kialakítsanak egy örömteli, boldog házaséletet. A könyv kifejezetten keresztényeknek szól és olyanoknak, akik a Bibliára szeretnék építeni életüket. Jól felhasználhatják családsegítő intézmények és lelkipásztorok, akik közvetlen kapcsolatban állnak a mindennapi élet problémáival. Ralph Martin egyébként Ann Arborban él, egy testvéri közösségben több családdal együtt. Az egyetemen ismerkedett meg a cursillo mozgalommal, amely nagy fordulatot hozott életében. Később a Szentlélekben való megújulás tette teljessé a megkezdett utat. Könyve sikerkönyvnek számít, több nyelvre lefordították. Köszönetet mondok mindazoknak, akik elősegítették a könyv magyar kiadását. Katona István

Horgas Béla - Levendel Júlia - Trencsényi László - A ​gyerekek másképpen olvasnak
Másképpen ​- de hogyan? „A bútorszállítók a munka végeztével még egyszer körülnéztek az üres lakásban. A szoba sarkában megpillantották az ottfelejtett szeneslapátot, másutt egy virágvázát és a konyhában Fricit: ott kuporgott az ablaknál, és olvasott. Felkapták és levitték a szállítókocsihoz a lapátot, majd a vázát, végül pedig a rendületlenül olvasó Fricit, és - végigrobogva a város utcáin - Müllerék új lakásához hajtottak. Müller Frici - tízéves iskolai tanuló - az úton is csak olvasott tovább. A szállítók felvitték az emeletre a szekrényeket, az ágyakat, az asztalokat, a székeket, a ládákat, a seprűket és a vödröket; végül pedig sor került a vázára, a szeneslapátra és Fricire is. aki azonban egy pillanatra sem tette le a könyvét... Észre sem vette az egész költözködést." A gyerekek a szívükkel olvasnak - írja Erich Kästner. egyik legkedvesebb írójuk, a fent idézett történet írója egyben. Hogyan is lehetne őket megzavarni, visszarángatni a való világba, amikor képzeletben egészen másutt járnak, hiszen ők másképpen olvasnak, mint a felnőttek. Hogy hogyan és mit - erről szól a könyv, bemutatva a gyerekirodalom minden műfaját, a gyerekek legkedvesebb könyveit.

Covers_299899
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Közösségfejlesztés ​a felső tagozatban
A ​kötetben foglalt tanulmányok sora több éve tartó kutatómunka eredménye. Előzménye a Közösségfejlesztés az alsó tagozatban című, 1981-ben megjelent kötet, mely az alsó tagozatos tanulók iskolai közösségi beilleszkedését, közösségi tapasztalatait és a kisiskoláskor közösségi normáinak tudati elemeit taglalja. A kutatómunka folytatódott, s ennek összegzése a felső tagozatos közösség fejlesztésének alapos, ugyanakkor mértéktartó módszertani eszköztárat .fölvonultató vizsgálata. A szerzők érdeme, hogy a helyenként közhellyé koptatott témát tudományos alapossággal dolgozzák föl az intézményközi együttműködés szép példájaként. A könyv a közösséggé szerveződés objektív és .szubjektív feltételrendszerét nem szólamokként, hanem az ok ok ismeretében megfogalmazott járható útként mutatja be; az adatok, a felsorakoztatott érvek az olvasó számára is érthető, elfogadható magyarázatként válnak nyilvánvalóvá. Külön emeli a könyv értékét a benne helyet kapó tartalmas szakirodalmi bibliográfia.

Sylvia Schneider - Válaszok ​szülőknek
Amit ​a szülők a kamaszok lelkéről, testéről, emberi kapcsolatairól, szexualitásáról tudni szeretnének. Sylvia Scheider könyve nem akar tudálékosan tanítani. Bele-beleolvasva művébe egyszercsak úgy fogják érezni, hogy már nincsenek egyedül, hanem egy értelmes jóbaráttal beszélgetnek. Ez talán a legtöbb, amit egy pedagógiai-lélektani könyvtől kaphat az ember.

Bágyoni Attila - A ​családi életre nevelés
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Murányi-Kovács Endréné - A ​serdülőkor (10-16. év)
A ​kötet a Szülőknek-nevelésről című sorozatban a Hazafias Népfront és a Kossuth Könyvkiadó közös kiadványaként jelenik meg. A sorozat a korábban megjelent Szülők Könyvtára sorozathoz hasonló jellegű. Korosztályonként foglalkozik a gyermekek nevelésével születésétől felnőttkoráig. Közérthető lélektani ismeretekkel és konkrét nevelési tanácsokkal kíván segítséget nyújtani a szülőknek gyermekük neveléséhez. A füzeteket nagyjából azonos szövegű áttekintés kapcsolja össze, amely bemutatja a nevelésre vonatkozó alapelveket. Ez a serdülőkorral (10-16. év) foglalkozó füzetünk a gyermek fejlődésének nehéz, "átmeneti" szakaszát tárgyalja. A serdülő már nem gyermek, és még nem felnőtt. Ez számos konfliktus forrása lehet. A szerző ismerteti a serdülő biológiai és lélektani fejlődésének sajátosságait, a gyermek önállósodási szükségletét. A fejlődés sajátosságainak feltárása segíti a helyes szülői magatartás kialakítását a gyermek nehéz korszakában.

Dr. Surányi Mária - A ​beteg még megmenthető...
Kérdés: ​Mi a véleménye a hálapénzről? Válasz: remek téma a "revolverező cikkek zugfirkászainak". Sajnos, vannak a hálapénzt kikövetelő kollégák, de ezek a mesebeli jövedelmek nem általánosak... Emlékszem, amikor először nyomtak a kezembe pénzt - öt évvel az egyetem elvégzése után - , majd elsüllyedtem szégyenemben. Azután megszoktam. Sőt, ma már kénytelen vagyok számítani rá, miután a jelenlegi fizetésem és a rezsim nem áll arányban egymással... Kérdés: milyen reformok szükségesek? Válasz: nem reform kell itt elsősorban, hanem pénz, pénz és harmadszor is pénz. Amíg az épületek, műszerezettség, fizetés ilyen szintű, illetve ilyen fokon lesz, addig itt nem változik semmi, minden anyagi háttér nélküli reform csak rosszabb helyzetet hozna.

Sárvári Gáborné - Egészségvédelem
Könyvünk ​azokat az alapvető egészségtani ismereteket foglalja össze, amelyeket a Természetismeret tantárgy keretében kell elsajátítani a 4-6. osztályos tanulóknak. A könyv jól használható Hartdégenné Rieder Éva Természetismeret tankönyveihez.

Halák László - Illemkocka
"Tételezzük ​fel, hogy az eddig megfogalmazott viselkedési elveink és szabályaink hozzásegítették a tizennyolcadik születésnapjához érkező fiatalt s viselkedési szabályok minimumának ismeretéhez, és ezzel ahhoz is, hogy a legkisebb hátránnyal lépjen ki az életbe." Ezzel a mondattal valahol könyvünk utolsó lapjainak egyikén találkozik majd a Kedves Olvasó, ha megtisztelő érdeklődéssel elovassa az "Illemkockát". Úgy gondoljuk, akkor már e mondat ellenére egyértelmű lesz, hogy könyvünk a felnőttek számára készült, bár a tizennyolc éven aluliak is olvashatják. Nem a felnőtteket akarjuk illendő viselkedésre tanítani, bár tudjuk, gyakran kerülünk olyan helyzetbe, amikor szükségünk lenne viselkedési tanácsokra. Mégis, a felnőtt emberek viselkedésében tükröződő illemszabályok sokasága visszatart attól, hogy megkíséreljük összefoglalásukat, vagy éppen azoknak a szabályoknak a megfogalmazását, amelyek esetleg hiányoznak viselkedésünkből. Ki tudná ugyanis megmondani, mit ismernek a felnőttek és mit nem a közösen elfogadott viselkedési szabályainkból? Senki sem adhatna erre pontos választ. Ajánlatot azonban tehetünk az ifjúság nevelőinek, megfogalmazhatjuk, melyek legyenek azok a legszükségesebb viselkedési szabályok, amelyeket leányainkkal, fiainkkal megszületésüktől nagykorúságukig meg kell ismertetnünk. Könyvünk ilyen ajánlásokat tartalmaz. Az ismertetést mégsem bízhatjuk a könyvre, hiszen a legjobb nevelő a látott, tapasztalt példa. Mielőtt tehát egy gyermek kezébe veszi ezt a könyvet, mindenképpen jó, ha a környezetében levő felnőtt már ismeri, és kialakította véleményét a könyvben ajánlott helyes, illő viselkedésről. Azért is ajánljuk elsősorban felnőtteknek a könyvünket, mert az illő viselkedésünk alapjául szolgáló erkölcsöt is a felnőttektől ismerik meg a fiatalok, tehát a felnőtti egyetértés nélkül nem sok haszna lenne az "illemkockának". A viselkedési szabályok sokasága miatt előfordulhat, hogy felnőtt olvasóink is találnak új vagy újszerűen megfogalmazott illemszabályt, tehát könyvünk azoknak a felnőtteknek is hasznos lehet, akik saját viselkedésükben akarják hasznosítani ajánlatainkat. Illő szerénységgel hívjuk fel tehát Kedves Olvasóink figyelmét arra, hogy nem törekedtünk teljességre, inkább bevallottan a szükséges legkevesebbet próbáltuk megfogalmazni. Sikerült-e ez a szándékunk? Erre csak akkor kaphatunk választ, ha az olvasó egyetértését és tetszését sikerült kivívnunk, mire eljut könyvünk utolsó mondatához, amely az illő viselkedés fontosságára ekképpen hívja fel a figyelmet: illendő viselkedéssel tehát nemcsak a pillanatokat tesszük kellemessé, hanem folyamatos illő viselkedésünk nélkül a szocializmus sem valósulhat meg társadalmunkban.

Katona Éva - Murányi Kovács Zsuzsa - 50 ​kérdés 50 válasz a gyermekről
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szabó Pál - A ​kisiskolás
A ​kötet a Szülőknek-nevelésről című sorozatban a Hazafias Népfront és a Kossuth Könyvkiadó közös kiadványaként jelenik meg. A sorozat a korábban megjelent Szülők Könyvtára sorozathoz hasonló jellegű. Korosztályonként foglalkozik a gyermekek nevelésével. A szülők széles körének kíván segítséget nyújtani konkrét nevelési tanácsokkal és azok elvi, tudományos indoklásával. Ez, a kisiskoláskorral (6-10. év) foglalkozó füzetünk ismerteti az iskolaérettség testi és szellemi feltételeit. Tájékoztat, milyen és miért szükséges az úgynevezett korrekciós első osztály. Tanácsokat ad a kisiskolás helyes életrendjének kialakításához és eredményes tanulásának segítéséhez.

Dr. Paul Hauck - Csak ​a baj van velük?
Mindannyian ​úgy szeretnénk felnevelni gyerekeinket, hogy boldog, magabiztos emberekké váljanak, és a lehető legtöbbre vigyék az életben. De ők bizony ezt néha nehezen hagyják... A legtöbb szülőnek szüksége van időnként valamilyen útmutatásra. Paul Hauck könnyed stílusban megírt könyve arról tanúskodik, hogy nagyon is jól ismeri azokat a problémákat, amelyekkel a szülők nap mint nap szembekerülnek. A racionális-emotív (a logikára és az érzelmekre egyaránt építő) terápia elméletéből kiindulva Hauck számos példával bizonyítja, hogy módszere valóban beválik. Hiszen egyszerű és logikus.

K%c5%91b%c3%b6lcs%c5%91
elérhető
6

Stájn Emma - Kőbölcső
Kívülállóként ​kevés elképzelésünk van arról, milyen munkát végeznek a nevelőszülők. A hivatás, amely messziről szemlélve magasztosnak és nemesnek tűnik, valójában rengeteg nehézséget rejt. Traumatizált, lelkileg elgyötört gyermeket nevelni úgy, hogy a helyzete ráadásul átmeneti, rendkívüli erőfeszítést és áldozatot kíván a befogadó családtól. Stájn Emma saját történetén keresztül láttatja drámai erővel, milyen hatással van egy teljesen hétköznapi családra, ha egy kis tüneménynek látszó, de kétéves korára már érzelmi ronccsá tett gyermeket vesz magához. Hogy mit okoz a folyamatos őrlődés egy olyan kislány elfogadásában, aki képtelen szeretni őket, és ők sem tudják szeretni őt úgy, ahogy "illene". Hogy mi történik, ha ezt a kétségbeejtő helyzetet még egy tragédia is beárnyékolja a befogadó családban, ami még nehezebb döntések elé állítja a szülőket. Kell-e, lehet-e választani a saját és a nevelt gyermek között, és egyáltalán, meddig lehet elviselni az elviselhetetlent? A _Kőbölcső_ egyszerre magával ragadó önéletrajzi regény és drámai látlelet arról, milyen hullámokat vethetnek a traumák maguk körül, és hogyan sodorhatnak el mindenkit, aki csak a közelükbe kerül. STÁJN EMMA a Szegedi Tudományegyetemen szerzett szociális munkás diplomát. Családjával tíz éve él Németországban, ahol menekült családok mindennapjait koordinálja. Kőbölcső című könyve szociális szakemberként és nevelőszülőként szerzett saját tapasztalataira épül, amellyel reális képet szeretne nyújtani arról, mit jelent a hétköznapokban egy traumatizált kisgyermek nevelése.

Covers_214428
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Perspektívák ​a neveléstudományban
Az ​ember életének meghatározó tényezője a környezethez, a változásokhoz való alkalmazkodás úgy, hogy sem az irány, sem a mélység állandósága nem adott. A helyes arány megtalálása alapfeltétele a célba érésnek. A cél pedig a lehető legnagyobb tudás megszerzése, megújulása munkával, tevékenységgel és olyan kutatásokkal, amelyekben a személy alkotóként való kiteljesedése is biztosított. A folyamatos megújulás megnyilvánulásainak tekinthetjük ezt a válogatást, amelyet a Pécsi Tudományegyetem Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola azon fiatal kutatóinak írásaiból adunk közre, akik a magyar pedagógikum megújulását segítik elő. Olyan válogatás ez, amelyben az időszerűség, a korszerűség, történetiség és a mai valóság feltárásának kutatói felelősséggel történő megvalósítása jellemző. Az első hat dolgozat témáját tekintve igen aktuális, hiszen a felsőoktatási és felnőttképzési területek különböző szempontú leképezését adják meg azzal a szemlélettel, amelynek a lényege az ember személyes harmóniájának és a társadalmi kihívásoknak való megfelelés. A paletta színes, akár a pedagógusképzési szelekciót, a bologna folyamatbeli holisztikus szemlélet a life long learning, az e-learning vagy az egészségfejlesztés andragógiai, gerontológiai közelítését nézzük. Napjaink aktuális nevelési történéseit jól szolgálja a kötet neveléstörténeti tematikus egysége, amelyben a szerzők az alapokhoz nyúlnak vissza, amikor a női műveltség és képzés változását, a turizmusoktatás gyökereit vagy a pécsi jezsuita intézményi totalitást vázolják fel. Régen volt olyan nagy aktualitása az iskola és a táradalom viszonya vizsgálatának mint manapság. Ezt a területet célozza az az öt írás, amelyben az iskolai karrierről egy sikeres deszegrációs intézkedés bemutatásán át végzett egészségnevelő tevékenységről és családos közösségek vizsgálatáról kaphatunk kutatói igényességgel felvillantott képet. Helyet kap a kötetben a tankönyvkutatás horizontja a népi játékoktól a szorzótábla változásainak bemutatásig. Az alternatív neveléstudomány eredményeinek megfogalmazása egy tehetséges kooperatív modell - valamint a gyógypedagógiai paradigmaváltás bemutatása a doktori iskola működésének komplexitását jelzik. A fiatal kutatók írásainak színessége, változatossága, igényessége jól tükrözi a doktori iskolának azt a szemléletét, amelyben az önállóság a fegyelmezettség, az ismeretek megszerzésének mélysége jellemző és az, hogy együtt is és külön is keresik azt a varázskulcsot, amely a tudás, az erő és a siker kapuját nyitja.

Kéri Katalin - Női ​élet, leánynevelés az újkorban
Az ​írásokat megalapozó kutatások során az eszmetörténet, a vallás-, a művészet-, a sajtó-, az irodalom-, az orvoslás-, a politika-, a könyvtár- és a gazdaságtörténet, az antropológia, illetve a demográfia és a statisztika területéről is merítettünk a téma kifejtését segítő, a leánynevelés és női művelődés egy-egy szűkebb területének megértését lehetővé tevő adatokat. A források összegyűjtése során lényeges szempont volt a mikrotörténelem, a személyesen megélt múlt emlékeinek a kutatása is. Így került az egyes tanulmányokba számos olyan, nyomtatott vagy kéziratos magánlevelekből, naplókból, memoárokból, önéletrajzi ihletésű irodalmi alkotásokból, útirajzokból vett részlet, amelyek kiegészítik, életszerűbbé teszik, egyes esetekben más megvilágításba helyezik az oktatáspolitikai és eszmetörténeti források lányneveléssel és női művelődéssel, női élettel kapcsolatos tartalmát. A problématörténeti csomópont, mint például az olvasási és művelődési szokások és lehetőségek, az anyaságra és a háziasszonyi- gazdasszonyi szerepre történő felkészítés, a hatás- és recepciótörténeti vizsgálódások mutatnak rá igazán arra, hogy az újkori lánynevelés és női művelődés történetében melyek voltak a lényegesen új gondolatok és törekvések, hogyan áramlottak korszakról korszakra és országról országra bizonyos alapgondolatok, művek vagy műrészletek. Ezek a kutatások mutattak rá arra is, hogy az újkori Magyarországon és Erdélyben hogyan jelentek meg és miként hatottak külföldi szerzők lánynevelési és nőkről írott könyvei, milyen fordítások és átdolgozások készültek ezekről, illetve hogy mi volt (volt-e?) tipikusan hazai a leányok nevelésében.

Kollekciók