Ajax-loader

'elemzés' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Dolesch Ferenc - Az ​egyszerűsített mérleg és az egyszeres könyvvitel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bakcsi György - Mai ​szovjet kisregények
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Tarbay Ede - Gyermekirodalomra ​vezérlő kalauz
Az ​1932-ben született Tarbay Ede, számos meseregény, gyermekvers írója, három éve a Zsámbéki Katolikus Tanítóképző Főiskola óraadó tanára. _Gyermekirodalomra vezérlő kalauz_ában tanári munkáját összegezi sajátos módon. A könyv első részében, a "Mítosztól a mítoszteremtésig"-ben az egyetemes gyermek- és ifjúsági irodalom történetével foglalkozik a kezdetektől, a népköltészet legrégibb, mágikus korban gyökerező és nyomaiban máig élő darabjaitól a _Robinson_on, _Jelky András kalandjai_n, _A Pál utcai fiúk_on át, a francia Saint-Exupéry _A kis herceg_ és az amerikai Lawson _Eljöhetnél hozzám_ című meseregényéig. A második részben, melynek címe "Művek és alkotók", egy népmesétől Petőfi _Arany Lacinak_ján (melyet a magyar gyermekirodalom kezdetének tekint) vagy Kipling _A dzsungel könyve_ című remekművén át Pilinszky verses meséiig, Nemes Nagy Ágnes gyermekverseiig, Lázár Ervin szeretetmítoszt teremtő könyveiig a művek és alkotók összhangjára, a művekben található világképre, etikára figyelve elemzi a gyermek- és ifjúsági irodalom legjelentősebb alkotásait. A két rész között hidat teremt az, hogyha fontosnak tartotta az elmélyülést egy-egy témában, a lapalji jegyzetekben utal a második részben található elemző írásra. A gyermekirodalom-történet végén található "Bibliográfia" alcímében is utal nemcsak az elméleti forrásmunkákra, hanem első sorban azokra a gyermek- és ifjúsági irodalommal foglalkozó művekre, melyek kiegészítik munkáját, vagy amelyekben íróik más nézőpontból elemzik a műveket. Az irodalomtörténet bevallott hiányossága, hogy az élő magyar kortárs írókkal nem foglalkozik, mert ő maga is közéjük tartozik, de bízik abban: ez a _Gyermekirodalomra vezérlő kalauz_ segítséget nyújt ahhoz, hogy az olvasó - a gyermekirodalommal foglalkozó főiskolai hallgató, óvodapedagógus és általános iskolai tanító - saját véleményét kialakítva, önálló nézőpontból elemezhesse a hiányzó remekműveket (vagy éppen elriasztó példákat).

Herman Anna - Kötelező ​olvasmányok elemzése - gimnázium negyedik osztálya - a XX. század magyar irodalmából
A ​XX. század magyar irodalmából Tamási Áron Németh László Déry Tibor Ábel a rengetegben Ábel az országban Ábel Amerikában Gyász Iszony Niki

Balogh Éva - Irodalmi ​alkotások elemzése logikusan 9-10.
Irodalmi ​alkotások elemzése logikusan a középiskolák 9-10. évfolyamos tanulói számára. "Könyvünkkel a diákoknak kívánunk segítséget adni. Az irodalmi alkotások elemzésének logikusan felépített vázlatai ugyan nem helyettesítik a művek elolvasását, de megkönnyítik a feleletekre, dolgozatokra való felkészülést, felelevenítik az olvasásélményt." (Moczák Edit)

Fried István - Tíz ​híres regény
"Olvasni ​jó!" - kezdi könyvét a szerző, és ez a kurta kijelentés műve mottója, egyben summája is lehetne. Olvasni valóban jó, de jól olvasni nem könnyű, hiszen az olvasás bonyolult folyamat: együttmunkálkodás a szerzővel, fölfedezés, megismerés és értelmezés, élettapasztalatunk és önmagunk gazdagítása. És az olvasó éppen ezért olvasás közben szeretne még valamit, még többet megtudni a műről és írójáról, a mű keletkezésének miértjéről és hogyanjáról. Ebben siet a segítségére Fried István irodalomtörténész, az összehasonlító irodalomtudomány neves művelője, aki a világirodalom tíz híres regényét - a számára tíz legkedvesebbet, amit magával vinne arra az oly sokszor emlegetett lakatlan szigetre - úgy mutatja be az olvasónak, hogy felhívja a figyelmét minden olyan jelenségre, amelyek a szóban forgó regény olvasásakor érdekesek és tanulságosak lehetnek, megkönnyíthetik, még élvezetesebbé tehetik az olvasást. Célja - hogy ismét őt magát idézzük - "az olvasás jóízének megőrzése volt. S az olvasásban lelt élvezet megosztása a másik olvasóval".

Beke László - Műalkotások ​elemzése
A ​szerzőnek - saját tapasztalataira és számos nagy művész, tudós vagy pedagógus meggyőződésére támaszkodva - az a véleménye, hogy a művészet különös tulajdonságai miatt "nem megtanítható". Rengeteg ismeret és készség átadható és elsajátítható ugyan a művészettel kapcsolatban, elméletben és gyakorlatban egyaránt - csupa olyasmi, "amit minden művelt emberneknek illik tudnia" -, de éppen a legfontosabbhoz, ahhoz a bizonyos "kimondhatatlanhoz", amelynek megragadására minden művész és minden műértő törekszik, kizárólag személyes utak vezetnek. Ahány ember, annyiféle. Emiatt mondhatjuk: könyvünk ugyan sok olyan ismeretet tartalmaz, amit meg lehet tanulni és számon is lehet kérni, mégsem ez a lényeg. És megfordítva: az a célunk, hogy mindenkit a lényeg megismerése felé segítsünk, noha a végeredményt nem mindig tartjuk számonkérhetőnek.

John J. Murphy - The ​Visual Investor
"John ​Murphy is one of a rare breed: an expert technical analyst who can actually write. This combination of skills helped make his Technical Analysis of the Futures Markets a classic. Now John has written the perfect overview aimed specifically at the stock investor who wants to learn technical analysis. . . . The Visual Investor offers a complete course in technical analysis, lucid enough to be accessible to the novice, yet thorough enough to range well beyond the basics. . . . [It] is must reading for the stock and mutual fund investor who wants to start incorporating technical analysis as a decision-making tool." --Jack D. Schwager Author, The New Market Wizards and Technical Analysis "The challenge of technical analysis is that it can be so technical. Now John Murphy, through The Visual Investor, explains everything for the common investor who wants to use technical analysis but doesn't want an overly complicated presentation." --Thom Hartle Editor, Technical Analysis of Stocks & Commodities magazine "As my research group relies heavily on market analysis for its research product, we get numerous inquiries from professional investors on where to find books on this topic. John Murphy's The Visual Investor is my first recommendation to the novice investor as well as the investment professional. . . . [It] is the simplest and most helpful first look at markets that I have seen." --John Kozey III, CFA, CMT Equity Research Director, Bridge Trading Company

Kvétoslav Chvatík - Milan ​Kundera regényeinek világa
Milan ​Kundera írásainak megjelenése Magyarországon eseményszámba megy: Közép-Európának ez a sarka is figyel rá, várja műveit. Kundera nemcsak regényeiben, de esszéiben is tanúságot tett már róla, milyen szigorú bírája az irodalomnak - önmagának is. Munkásságáról ezúttal emigráns sorsában osztozó honfitársa, a prágai strukturalista iskola neveltje, a konstanzi egyetemen modern irodalomelméletet és -történetet előadó Kvetoslav Chvatik elemzését olvashatjuk. Chvatik minden előadásában és művében arra törekszik, hogy dinamikus, átfogó képet adjon a regényről mint autonóm művészeti formáról. Nem csoda hát, hogy éppen Kunderát és írásművészetét választotta témájául, hiszen számára - és nyilván még sokak számára - Kundera a par excellence regényíró. Ahogyan Kundera a regény egészének jelentésére teszi a hangsúlyt, Chvatik is egységében szemléli a teljes életművet, kimutatja logikus felépítését, visszatérő témáit. Kronológiai rendben elemzi Kundera műveit, a világirodalom egészébe, a XX. század második felében irodalmi folyamataiba illesztve bele őket. Szerinte Kundera volt az, aki a hatvanas években visszahelyezte jogaiba az elbeszélést mint olyat, és ami nem kevésbé fontos, az elbeszélőt, a narrátort, akinek van mersze beleavatkozni, beleszólni a történetbe. S bár főt hajt a szerző előtt, aki úgy tartja, magánéletéhez, pályája bukkanóihoz senkinek semmi köze, mert csak a mű számít, a regények szempontjából lényeges zenész és filmes múltról, közéleti szereplésről mégiscsak szót ejt, vizsgálja az írói életrajz és írói életmű viszonyát, meglepő összefüggéseket tárva fel. Jóvoltából beleszagolhatunk annak a közép-európai forrásvidéknek a levegőjébe, ahol ez az egyetemes, metafizikus témák felé forduló írásművészet gyökeredzik. Chvatik monográfiája, amelynek függeléke Kundera néhány cikkét, beszélgetést tartalmazza, lendületes, jól olvasható, modern felfogású, friss szemléletű munka.

Daniel Arasse - Festménytörténetek
A ​szerző kitűnő előadó, aki izgalmas képzőművészeti elemzéseit élvezetes rádióadásokban tette hozzáférhetővé a nagyközönség számára. Festménytörténetek című sorozata 2003. július 28. és augusztus 29. között hangzott el a France Culture adóján. Briliáns elemzést ismerhet meg az olvasó például a Mona Lisáról. Ebben a szerző több meglepetéssel szolgál e számtalanszor leírt festmény hátterével kapcsolatban: felhasználva Leonardo da Vinci legközelebbi munkatársának visszaemlékezését és saját felfedezését a kép és a polihisztor festő térképészeti munkájának kapcsolatáról, megismertet bennünket azzal az összetett szimbólumrendszerrel, amellyel a zseniális művész megkomponálta a boldog fiatalasszony képének hátterét. Megtudjuk, hogy a megrendelő nem kapta meg a festményt, mert annyira megtetszett alkotójának, hogy nem tudott megválni tőle. A legtöbbet elemzett festő Leonardo da Vinci, mintegy főhőse a tanulmánysorozatnak. De sokat megtudunk Tiziano, Raffaelo vagy a későbbiek közül Vermeer, Manet vagy Courbet művészetéről is. Olvasmányos írások ezek, ugyanakkor elmélyült értekezések is egyben a realizmusról, manierizmusról vagy éppen a műalkotások restaurálásáról. A festmények elemzése során Daniel Arasse megtanít bennünket úgy nézni a képeket, hogy varázsuk megelevenedjen és megérintsen.

Hankiss Ágnes - Kötéltánc
Milyen ​ellentmondásokkal kellett szembenéznie a "két pogány közt" kötéltáncot játó erdélyi reálpolitikusnak, Bethlen Gábornak, hogy megőrizze kicsiny országa törékeny függetlenségét? Mi volt az oka, hogy a kiváló képességű tudós, Martinovics Ignác állandó konfliktusba került azzal a társadalmi rendszerrel - a felvilágosult abszolutizmussal -, melynek deklaratív céljait maradéktalanul magáénak tudta, s hogyan lehetett annak egyszerre kiszolgálója és kérlelhetetlen ellensége is? Mivel magyarázható egy hajdani énekesnő, Karády Katalin hatalmas népszerűsége a hetvenes évek végén? Miért esik riporter és riportalany oly gyakran abba a hibába, hogy valóságos információcsere helyett álkérdésekkel és elhárító válaszokkal töltik az időt? Többek között ezekre a kérdésekre válaszol új kötetében a kiváló szociálpszichológus, Hankiss Ágnes.

Seres József - Szépprózai ​művek elemzése az általános iskolában
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Sőni Pál - Avantgarde-sugárzás
A ​könyv az avantgarde-törekvések folytonos "kísértet"-jellegét és mégis eleven kisugárzásait vizsgálja a romániai magyar irodalom tükrében. Egyfelől a lehetőségek tükrében anyagfeltárásra törekszik, de az anyag töredékes volta eleve kizárta a pontos, összefüggő képet kialakító irodalomtörténeti megközelítést. Másrészt éppen e töredékesség tudatában kellett arra gondolni, hogy a szinkron elemzés, a struktúrák az esztétikai sajátosságok vizsgálata inkább segíthet átívelni e hézagokat és megragadni az avantgarde-sugárzást

John Sutherland - Sikerkönyvek
A ​komoly irodalmat magasra értékelik, de kevesen olvassák. A sikerkönyvekről viszon az irodalmi kritika hagyományosan nemigen vesz tudomást, pedig ha az eladott példányszámokat nézzük, nyilvánvaló, hogy az olvasóközönség a bestsellereket vásárolja. John Sutherland, a londoni University College oktatója az irodalomnak ezzel a kritika által elhanyagolt területével: a sikerkönyvekkel foglalkozik. Az 1970-es évek amerikai és angol bestsellereit vizsgálja: a háborús, tudományos-fantasztikus, horror-, "blúzrepesztő" vagy épp katasztrófatörténeteket. Jó részüket a magyar közönség ismeri, könyvből vagy a filmvászonról. A keresztapa, A fehér cápa, a Csillagok háborúja, a Kóma nálunk is nagy sikert aratott. Mi a siker titka? Van-e a könyvsikernek receptje? Azért olvassuk-e őket, hogy környezetünk, életünk ingerszegénységét ellensúlyozzuk, avagy elfojtott agresszivitásunk kiélésének civilizált módját biztosítva, szelepként működnek? John Sutherland könyvének árnyalt elemzései ezekre a kérdésekre keresnek választ, és közben az elmúlt évtized legnagyobb sikerei kapcsán a nagy könyvkiadók működésébe is bepillantást engednek.

Török Endre - Lev ​Tolsztoj
Tartalom Gondolkodástörténeti ​kérdések Szabadság és polgári szervezettség A korlátozott orosz fejlődés A történelmi önkeresés alternatívái Az orosz géniusz kiemelkedés Természet, történelem és irodalom Három szellemi és művészi pozíció (Goethe, Dosztojevszkij, Tolsztoj) Összhang és egyetemesség Az egyensúly felbomlása Kísérlet az egyensúly helyreállítására Az öreg Tolsztoj világtudata Az intézményesített bűnösség A bűnösség megszüntetésének feltételei A harmadik ember Irodalom és emberi út A szó hitelesítése Önteremtés és regényforma Utópia és világérdek Jegyzetek

Kiss Ferenc - Művek ​közelről
Tartalom Művek ​közelről A "Tiszai csönd" Kosztolányiról Az áhítat költője Tóth Árpádról A "Külvárosi éj" Radnóti patriotizmusa A "Dőlt vitorla" költője "Légy tenmagad!" Benjámin László költészete Párbeszéd Juhász Ferenc költészetéről "Káromkodásból katedrális" Nagy László költészete A műértés változatai Ady irodalompolitikája A teljes szembesülés első vizsgái Metszet a marxista kritika történetéből Napjaink irodalmi szociográfiája Az "Olvasónapló" Veres Pétere Új magyar verstan? Gáldi László: Ismerjük meg a versformákat című könyvéről Barta János két könyvéről: Élmény és forma. Költők és írók Király István: Ady Endre

Marosi Judit - Magyar ​irodalmi alkotások elemzése
Ez ​a gyűjteményes kötet elméleti és gyakorlati eligazitásul szolgál a versek mélyebb befogadásához és alaposabb megértéséhez. Elsősorban azonban a ma és a holnap középiskolásai számára adnak mintákat neves íróink, irodalomtörténészeink, középiskolai tanáraink egy-egy alkotás megközeítése, végiggondolása során.

77_h%c3%adres_dr%c3%a1ma
77 ​híres dráma Ismeretlen szerző
elérhető
6

Ismeretlen szerző - 77 ​híres dráma
65 ​magyar és külföldi író 77 nagy sikerű drámájának bő kivonata és összefogott méltatása ez a kötet. Az Oreszteia, az Élektra, az Antigoné, A hetvenkedő katona, a Doktor Faustus, a Cid, a Két úr szolgája, a Bölcs Náthán, a Cyrano, a Don Carlos, a Bánk bán, a Godot, A kék madár, a Becket éppúgy fellapozható benne, mint a Vérnász, A szecsuálni jólélek, a Marat, az Operett, a Bösendorfer, az Isten, császár, paraszt, a Taifun és más időtálló színművek színházi estet idéző tartalomleírása. A drámaismertetéseket olyan neves irodalmárok írták, mint Balassa Anna, Berkes Erzsébet, Bolonyai Gábor, Csűrös Miklós, Dani Tivadar, Dornbach Mária, Földes Anna, Fried Ilona, Hurtony Zsuzsa, Kapitánffy István, Karkovány Judit, Komáromi Gabriella, Mihályi Gábor, N. Horváth Béla, Rigó Béla, Stark Ferenc, Szathmáry Éva, Szentmihályi Szabó Péter, Szepessy Tibor, Szoboszlai Margit, Tarján Tamás, Tótfalusi István, Varjas Endre, Vasy Géza, Zappe László, Zoltai Dénes.

Ismeretlen szerző - XX. ​századi híres magyar költők verseinek elemzése
A ​XX. századi magyar költők (mint például Ady, Babits) legszebb vereseinek elemzése, mellékelve a vers szövegével!

Huszár Sándor - Irodalom ​a ködben
Háborúkkal ​tagolt korszakok tanulságos vagy példaadó személyiségeit és műveit elemzi az író, mint Petelei István, Bánffy Miklós, Szabó Dezső, Méliusz József, Kacsó Sándor, Nagy István, Balogh Edgár és mások.

Domokos Mátyás - Hajnali ​józanság
A ​Hajnali józanság - válogatás a kilencvenes években készült esszéimből és tanulmányaimból. Két nagy fejezete közül az első irodalomértelmezés uralkodó divatjainak az "ellenszelében" született vitairatok gyűjteménye: a kortársi magyar regény lehetőségeiről és lehetetlenségeiről a létezett szocializmus évtizedeiben, a népi-urbánus ellentétről, a posztmodernről, a magyar líra jellegéről, vagy az úgynevezett "Bibó-felejtés második, napjainkbeli hullámáról. A második rész pedig a századelőn élt Cholnoky Lászlótól a nemrégiben elhunyt Baka Istvánig - olyan jelentős alkotókra és műveikre igyekszik felhívni az irodalmunk értékei iránt érdeklődő olvasók figyelmét, akiket úgy érzem, nem tart méltóképpen számon hálás "utókorunk". Mintha a szemünk láttára igazolódnék Kosztolányi egyik Pillantképének rezignált három sora: "Utókor? / Megyünk az úton s elfödi nyomunk a / futó por." A feledés "futó pora" a legnagyobbaknak: Szabó Lőrinc, Németh László, Illyés Gyula, Szentkuthy Miklós, Weöres Sándor, Örkény István, de talán még Mándy Iván, Pilinszky János és Nemes Nagy Ágnes művét és kezdi betakarni, akiknek a munkásságáról szó esik ebben a könyvben, élő kortársaink: Tőzsér Árpád, Tandori Dezső és Gion Nándor írói világával foglalkozó tanulmányok.

Szili József - Arany ​János: Toldi (trilógia)
Szili ​József a Toldi-trilógiát mint egységes műalkotást elemzi, s így ragadja meg jelképiségét, a mű egészét átszövő értékrendszerét, modern tudatfolyam-ábrázolásának és hallucinatív képvilágának megjelenítő erejét. A magyar világirodalmi örökség híres alkotásainak elemzését, értelmezését kínálja a gimnazisták, az érettségire készülők, a tanárok s az irodalom iránt általában érdeklődők számára a TALENTUM MŰELEMZÉSEK sorozat. A kötelező és az ajánlott olvasmányok új szempontú olvasatát, tömör, lényegre törőő összefoglalását olvashatjuk továbbgondolásra ösztönző kérdések kíséretében a sorozat köteteiben.

Benedek Marcell - Kis ​könyv a versről
Benedek ​Marcell a verskedvelő nagyközönség számára összefoglalta mindazt, amit a versről olvasó embernek tudnia kell, s ami a versolvasást élvezetessé teheti. Munkája nem törekszik tudományos teljességre, de megvilágítja a versalkotás folyamatát, kulcsot ad a méltó versolvasáshoz. Gonddal válogatott plasztikus példák illusztrálják a semmi homályt nem tűrő, egyszerű és mégis elegáns fejtegetéseket.

Naomi R. Tickle - Olvass ​az arcból!
Az ​arc által közvetített információk felismerésével képessé válhatunk mások viselkedésének és rejtett motivációinak jobb megértése, ezáltal sorsunkat is kedvezően befolyásolhatjuk. Az arcelemzés módszereire támaszkodva jobban megérthetjük önmagunkat, tudatosabbak lehetünk a másokkal folytatott kommunikációban és interakcióban. Megtanulhatunk hallgatva odafigyelni ahelyett, hogy azonnal reagálnánk mások cselekedeteire, vagy elhamarkodottan ítélkeznénk az információk hiánya miatt. Naomi Tickle könyve ebben nyújt segítséget, az arc egyes jellegzetességeinek részletes elemzésével és a különféle személyiségjegyekre utaló vonások bemutatásával, melyeket számos szövegközi illusztráció tesz érthetővé.

Herman Anna - Lack Károly - Kötelező ​olvasmányok elemzése - Gimnázium második osztálya
Felvilágosodás ​5 Moliére 17 Moliére: Tartuffe 20 Voltaire 26 Voltaire: Candide vagy az optimizmus 28 Az angol felvilágosodás 43 Daniel Defoe 43 Daniel Defoe: Robinson 44 Jonathan Swift 49 Jonathan Swift: Gulliver utazásai 50 A német felvilágosodás 57 A német felvilágosodás filozófusai 62 Immanuel Kant 62 Hegel 64 Johann Wolfgang Goethe 66 Goethe: Werther szerelme és halála 70 Johann Christoph Friedrich Schiller 77 Schiller: Ármány és szerelem 79 A felvilágosodás Magyarországon 87 Bessenyei György 92 Bessenyei György: Ágis tragédiája 94 Kármán József 100 Csokonai Vitéz Mihály 101 Csokonai: Dorottya 105 Kérdések a felvilágosodás köréből 110 Német felvilágosodáshoz kapcsolódó kérdések 111 Magyar felvilágosodáshoz kapcsolódó kérdések 111 Évszámok 112 Felhasznált irodalom 126

Herman Anna - Kötelező ​olvasmányok elemzése - gimnázium negyedik osztálya - A XX. század irodalmából
A ​Kötelező olvasmányok című sorozat hatodik kötete, a XX. század irodalmába korszakába kalauzolja el az olvasót. A kötet tartalmazza Thomas Mann, Kafka, Gorkij és Bulgakov egy-egy művének elemzését, bemutatva a korszakot és az alkotó életútját.

H%c3%a1zi_olvasm%c3%a1nyok_elemz%c3%a9se
Házi ​olvasmányok elemzése Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Házi ​olvasmányok elemzése
A ​kötet közérthető, olvasmányos formában a 10-14 éves életkor sajátosságait szem előtt tartva foglalja össze mindazt, amit az általános iskolai kötelező olvasmányokról tudni kell. Bár a regények elolvasásának élményét nem pótolhatják, a tanulmányok hasznos segítséget nyújtanak a diákoknak az órákra való felkészülésben. Kiváltképp ajánlott a kötet azoknak a nyolcadikos diákoknak, akik középiskolai felvételi vizsgára vagy tanulmányi versenyre készülnek irodalomból, hisz olyan ismeretek birtokába juthatnak, amelyek előnyt jelentenek a felvételizők versenyében, de önálló gondolkodásra és véleményalkotásra is késztetnek.

Herman Anna - Kötelező ​olvasmányok elemzése - gimnázium második osztálya - A romantika irodalmából
A ​romantika irodalmából: Hoffmann: Az arany virágcserép Puskin: Anyegin Kemény Zsigmond: Özvegy és leánya Katona József: Bánk bán Jókai Mór: Az arany ember Arany János: Toldi-trilógia Madách Imre: Az ember tragédiája

Maksay László - Műalkotások ​elemzése a gimnáziumok IV. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kovács Eszter - Kísérlet ​a lírai szöveg megfejtésére
23 ​költemény interpretációja szövegtani keretben.A kötet témája a költői szövegművek szöveg-szerveződésének és a lírai üzenet sajátos kommunikatív vonatkozásának vizsgálata Juhász gyula, József Attila, Nagy László, Weöres Sándor költeményeinek szövegtani szempontú elemzése alapján. A szerző tudatosan összeállított szerkesztéssel és példaanyagával törekszik arra, hogy főiskolások, egyetemisták, gyakorló tanárok, a lírai szöveget kedvelők egyaránt haszonnal forgassák munkáját.

Balogh Jenő - Paál Ákos - Rajz ​és műalkotások elemzése a gimnáziumok I. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Herman Anna - Kötelező ​olvasmányok elemzése - gimnázium első osztálya - Az ókor, a reneszánsz és a barokk irodalmából
Kiadónk ​egy nyolc kötetből álló sorozat megjelentetésére szánta el magát, mely a gimnáziumok irodalmi tananyagának elsajátításához nyújt segítséget oly módon, hogy tartalmazza a kötelező házi olvasmányok tartalmát, s rövid magyarázatot kínál külön-külön az érintett művekhez. Az első kötet, melyet ezében tart az Olvasó, az ókortó a barokk időszakáig tárgyalja azon irodalmi alkotásokat, melyek a gimnáziumok és középiskolák első osztályaiban kötelezőek. A kötet magában foglalja az Iliász, az Odüsszeia, az Antigoné, a Hamlet, a Rómeó és Júlia, valamint a Szigeti veszedelem rövid elemzését, illetőleg ezen művek kivonatos tartalmát. A kötet fiatal szerzője bőségesen merített a vonatkozó szakirodalomból, ezáltal mintegy összegzi és összefoglalja az egyes irodalmi alkotások értelmezéséhez szükséges tudnivalókat. A tanulók egyéni munkáját segítik a fejezetek végén álló kérdéscsoportok, de hasznos lehet a részletes bibliográfia is. Jelen kiadvány összeállítója bízik abban, hogy hathatós segítséggel szolgált a tanulóknak.

Kollekciók