Ajax-loader

'gyermeklélektan' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Dr. Günter Clauss - Dr. Hans Hiebsch - Gyermekpszichológia
A ​nagy sikerű gyermeklélektani munka hatodik kiadásban jelenik meg magyar nyelven. Az általános tájékoztató rész után életkorok szerint tárgyalja a gyermek személyiségének kialakulását és életkori sajátosságait. Összefoglalja a gyermekpszichológia eddigi eredményeit, s függelékében ismerteti a patopszichológiai kérdéseket. Mivel a könyv hasznos gyakorlati útmutatásokat is ad, élénk érdeklődést keltett a pedagógusok körében is.

Deákné B. Katalin - Minden ​kezdet nehéz
Minden ​gyermek életének meghatározó élménye az iskolakezdés. Az, hogy milyen lesz a gyermek és az iskola viszonya, nagyban függ attól, milyen sikerek, kudarcok érik az első osztályban. A könyv valamennyi tantárgy tanulási nehézségeire játékos megoldást kínál. Segítségével a tanulás, a gyakorlás nem kényszerű rossz, hanem kellemes időtöltés lesz. A könyvből a szülők tájékozódhatnak az egyes tanítási módszerekről, megtalálják benne a mindenre gyógyírt nyújtó szeretet kifejezésformáit is.

Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes - Gyermeklélektan
Ez ​a könyv a gyerekről szól. Érzelmeiről és kötődéseiről, gondolatairól és játékairól. Arról a sajátos szemléleti módról, ahogyan a világot látja: a gyermekiről. Az indulattelt feszültségnek és a játékos megoldásnak arról a gazdagságáról, amely az átélést jellemzi. (...) A gyermekinek a megértésével egyben saját történetünkről, gondolkodásunk alakulásáról, érzelmeink bontakozásáról, személyiségünk fejlődéséről is világosabb képet kapunk. Jobban föl tudjuk eleveníteni emlékeinket a világ megismeréséről, arról a felnőttszemmel meglepő kíváncsiságról, ahogyan gyermekkorunkban kipróbáltuk önmagunkat egy adott helyzet lehetséges változataiban. Többet tudunk felidézni azoknak az élményeknek a rendkívüli indulati hőfokából, amelyek korai kapcsolatigényeinknek örömeit és kudarcait őrzik. Nemcsak a gyereket ismerjük meg jobban, hanem önmagunkat is. Nevelni csak úgy tudunk, ha látjuk a gyerekben a felnőttet, akivé lesz. De a pszichológiai szemlélet - a nevelésben, a gyógyításban, az esztétikában - egyre inkább megkívánja azt is, hogy lássuk meg a felnőttben a gyereket, aki volt: a gyermekit.

Ranschburg Jenő - Félelem, ​harag, agresszió
Ranschburg ​Jenő szemléletformáló könyve már az első kiadáskor nagy sikert aratott, a későbbiek során valósággal alapművé vált. A pedagógusok és a művelt nagyközönség érdeklődése nem csökkent iránta, olyannyira nem, hogy ezúttal már nyolcadik kiadásban tehetjük közzé. Értő olvasói nem csupán a címben jelzett - önmagában is igen gazdag - kérdéskört követhetik nyomon, hanem bepillantást nyernek a pszichikum kibontakozásának általánosabb törvényszerűségeibe is. Az első kiadás óta napvilágot látott szakirodalom válogatott bibliográfiája egészíti ki az eredeti szöveget.

Szabadi Ilona - Az ​irkafirkától a meséig
A ​Magyar Nők Országos Tanácsa és a Kossuth Könyvkiadó fiatal szülők számára kíván segítséget nyújtani jogi, pedagógiai, esztétikai, egészségügyi, háztartásvezetési tanácsadó füzetek megjelentetésével. Kiadványunk ennek a füzetsorozatnak a része. A szerző a kisgyermekes szülőket akarja ráébreszteni a tudatos nevelésre, nem elméleti magyarázatokkal, hanem a mindennapi életben adódó konkrét lehetőségek felismertetésével. A nevelés minden életkorban a sokféle tevékenységhez kapcsolódó irányítás. A könyv bemutatja, hogyan vezessük be a kisgyermeket a kultúrába, hogy eleinte több, majd egyre kevesebb segítséggel, végül pedig önállóan folytatni tudja saját maga művelését, a körülötte levő világ sokoldalú megismerését. Az egyik lehetséges tevékenység a firkálás, amit a szülők már a 2. évben felkínálhatnak a gyermeknek. A firkálás, a rajzolás ismerkedés a világgal, kapcsolatteremtés a szülőkkel, és átvezet a képhez. A kép, a képeskönyv nézegetése, a mesekönyv, a mesélés 6 éves korig az olvasóvá válás útját egyengeti. Minden kisgyermekes szülőnek, aki tudatosan akarja nevelni gyermekét, ajánljuk a könyv elolvasását.

Iain Banks - A ​darázsgyár
"Két ​évvel azután, hogy megöltem Blyth-t, meggyilkoltam Pault, az öcsémet - de egészen más és jóval alapvetőbb okokból, mint amiért Blyth-t eltettem láb alól -, egy évvel később pedig kinyírtam az unokahúgomat, Esmereldát, többé-kevésbé egy hirtelen ötlettől vezérelve. Eddig ennyi. Három. Már évek óta nem öltem meg senkit, és nem is tervezem soha többé. Akkoriban éppen ilyen korszakomat éltem." Az apjával egy skót falucska mellett egyedül élő 16 éves Frank története bombaként robbant be a nyolcvanas évek brit irodalmi életébe. Egyes kritikusok kegyetlensége és naturális ábrázolásmódja miatt támadták A Darázsgyárat, mások az egekig magasztalták, és szerzőjében egy kivételes fantáziával, lenyűgöző stílusérzékkel megáldott új tehetséget láttak. Iain Banks első regénye azóta is megosztja az olvasókat, de ennek ellenére a tekintélyes angol napilap, a The Independent szavazásán A Darázsgyárat a huszadik század 100 legjobb regénye közé választották.

Halák László - Apa ​gyermekével
Van-e ​szívet melengetőbb látvány, mint az anya és a gyermek együttes boldogságának látványa? Van-e a szeretetnek nagyobb mértéke, mint az anya szeretete gyermeke iránt? Van-e nagyobb odaadás, mint amire az anya képes gyermekéért? Van-e - a szerelmen kívül - magasztosabb férfiérzés, mint az édesanya iránti szeretet, tisztelet? Akármeddig folytathatnók a kérdéseket, a válasz csak egy lehetne mindegyikre: nincs, nincs! Az-e tehát ennek a könyvnek a célja, hogy valamiféle módon csökkentse az anya mindent felülmúló szerepét az emberek életében, az emberiség összességében, vagy az-e, hogy az anyaság iránti minden elismerés mellett megpróbáljon rámutatni az apa - talán szerényebb -, de a gyermek szempontjából mindenféleképpen fontos szerepére? Bízom abban, hogy az olvasó e szerény munka végigolvasása után az utóbbira válaszol majd igennel. Ez a könyv az apa és a gyermek kapcsolatáról szól, de eközben nem elfogult az apák iránt, hanem családközpontú, mégpedig a gyermek érdekében az! A gyermeknek családra van szüksége, arra, hogy anyja és apja egyaránt harmonikus életközösségben éljen vele, együtt gondoskodjék felneveléséről a társadalmi érettség eléréséig. Ez lenne az eszményi állapot, mely talán minden család számára elérhetetlen. Mégis, aki az elérésére törekszik - bár el nem érheti, hiszen a világ és benne a család is állandó változásban van -, annak az élete jobban megfelelhet a szocialista ember életmódjáról kialakított vagy kialakulóban levő eszményeinknek....

Ranschburg Jenő - Lux Elvira - Cziegler Orsolya - Unokáink ​is látják őket
Napjainkra ​nem csupán a szülő-gyermek kapcsolat változott alapvetően, hanem legalább ennyire a nagyszülők szerepe is unokáik életében. Hol vannak már a mesekönyvekben ábrázolt hajlott hátú nénikék-bácsikák a realitástól? Előfordul, hogy egy-egy szülői értekezleten nem tudjuk megkülönböztetni a nagymamákat az anyukáktól - a nagymama is csinos, jól ápolt, de bizony a későbben, a karrier kiépítése után szülő nő sem tinédzser. Tessék választani... Alapvetően azonban az a fontos, hogy a legkorszerűbb változások sem halványítják a nagyszülői szerepet, sőt a gyermekét és unokáját egyaránt támogató nagymamát és nagypapát nehezen nélkülözik az egyre megterhelőbb körülmények között élő családok. Új kihívások jönnek, a régi feladatok megmaradnak. A változó idő változó igényeihez kiváló segítség e kötet Cziegler Orsolya, Lux Elvira meleg, szeretetteli ajánlásaival és kiváló gyermekpszichológusunk, Ranschburg Jenő tanácsaival.

Vekerdy Tamás - Gyerekek, ​óvodák, iskolák
Mire ​van szüksége a gyerekemnek - hogy boldoguljon? Milyen óvodát, iskolát válasszak neki - ha tehetem? Miért? És ha nincs választék? Milyen különórákra küldjem, ha tehetem, és mikortól? Mikor és mivel teszek jót neki, vele (mikor "építem a jövőjét")? Ha hajszolom, vagy ha kímélem? Miből tudom meg, hogy jól választottam-e? Mi jellemzi a jó óvodát, iskolát? Otthon mit kell még hozzátennem ahhoz, amit az óvoda, vagy az iskola követel tőle? Az ismert és kedvelt pszichológus a gyermeknevelésről, iskolaválasztásról ír a sorozat legújabb kötetében.

Penelope Leach - Picik ​és kicsik
Átdolgozott, ​új kiadás, mely a megváltozott és folyamatosan változó társadalom új típusú családjának íródott, hogy haszonnal forgatható legyen. Napjainkban a szülőknek újra és újra át kell gondolniuk, hogyan alakítható ki az egyensúly munka és otthonlét, nők és férfiak, anyák és apák között. A könyv kifejezetten a kisbaba és a kisgyerek szemszögéből íródott, és azt tekinti át, mi megy végbe a gyermekben születése pillanatától kezdve egészen addig, amíg átlép az iskola tágabb világába. Tárgyalja az összes testi, lelki, szellemi problémát, tudományosan megalapozott gyakorlati tanácsokat nyújt, helyes szemléletre nevel és gondolkodni tanít.

Suzanne Vallières - Pszichotrükkök ​3-6 éves korig
Szülőnek ​lenni nem mindig egyszerű! Mit feleljünk a miértekre vagy a kínos kérdésekre? Mit mondjunk, és mit ne mondjunk? Hogyan segítsük gyermekünk testi és lelki fejlődését? Szabad-e büntetni? Hogyan jutalmazzunk? Millió kérdéssel szembesülünk, amikor a kisbabából gondolkodó, önálló akarattal rendelkező kisgyerek lesz, és nemcsak a növekedéssel kell megbirkóznia, hanem az óvodai beilleszkedés nehézségeivel is. A Pszichotrükkök 3-6 éves korig a nagyobbacska gyermekek szüleinek kérdéseire ad világos, egyértelmű válaszokat. Suzanne Vallières kanadai pszichológusnő három gyerek édesanyja. 1990 óta foglalkozik gyermekekkel és serdülőkkel pszichoterapeutaként és fejlesztő pedagógusként. 1996 óta ír ismeretterjesztő cikkeket a gyermeknevelésről, emellett televíziós műsorok rendszeres szakértője is.

Suzanne Vallières - Pszichotrükkök ​6-9 éves korig
Szülőnek ​lenni mindig más! Amikor gyermekünk „nagy” lesz, megváltozik a mi életünk is. Egyre önállóbbá válik, és nekünk is biztatnunk kell erre, hiszen nem lehetünk mindig mellette. Az iskolában új elvárásokkal találja szemben magát, és nem mindig könnyű megfelelnie. A leckeírás és a gyakorlás sem megy mindig „simán”. Hogyan segíthetünk gyermekünknek? Mit tehetünk, ha nem szereti az iskolát? Miért nincs barátja? Baj, ha túl élénk, és az is baj, ha túl jó? Csak nem hiperaktív? A Pszichotrükkök 6-9 éves korig a kisiskolások szüleinek kérdéseire ad világos, egyértelmű válaszokat.

Torey Hayden - Just ​Another Kid
Torey ​Hayden faced six emotionally troubled kids no other teacher could handle-three recent arrivals from battletorn Northern Ireland, badly traumatized by the horrors of war; eleven-year-old Dirkie, who only knew of life inside an institution; excitable Mariana, aggressive and sexually precocious at the age of eight; and seven-year-old Leslie, perhaps the most hopeless of all, unresponsive and unable to speak. With compassion, rare insight, and masterful storytelling, teacher Torey L. Hayden once again touches our hearts with her account of the miracles that can happen in her class of "special" children.

Torey Hayden - Ghost ​Girl
Jadie ​never spoke, never laughed, never cried. She spent every waking hour locked in her own private world of shadows. Nothing in Torey Hayden's experience had prepared her for the nightmare Jadie revealed to her when finally persuaded to break her self-imposed silence. It was a story too painful and too horrific for Hayden's professional colleagues to acknowledge. But Torey Hayden could not close her ears... or her heart. A little girl was trapped in a living hell of unspeakable memories. And it would take every ounce of courage, compassion and love that one remarkable teacher possessed to rid the 'Ghost Girl' of the malevolent spirits that haunted her.

Jean Piaget - Barbel Inhelder - Gyermeklélektan
Piaget ​munkássága jól ismert a magyar olvasóközönség számára. Ez a klasszikus munkája, melyet legkitartóbb munkatársával, Inhelderrel együtt írt, franciául már tucatnyi kiadást megért. A gyermek fejlődésének legfontosabb alapelveit mutatják be a szerzők. A gyermek nem kis felnőtt, hanem érzelmi életében, társas kapcsolataiban és gondolkodásában egyaránt minőségi változásokon át jut el az ifjúkorra jellemző koherens, logikus világképig. A fejlődés során a gyermek nem passzív lény: fejlődését az éppen érvényes saját rendszer és a környezeti hatások közötti kölcsönhatás, Piaget saját kifejezéseivel az asszimiláció és az akkomodáció küzdelme és az egyensúlykeresés irányítja. Ez a könyvecske a gyermekközpontú fejlődéslélek-tan visszatérő vonatkozási pontja, mely nemcsak a gyermek megismeréséért, hanem a gyermek szabadságáért is kiálló nevelők, pszichológusok és szülők kis kátéja.

A. S. Neill - Summerhill
Korunk ​egyik legkiválóbb pedagógusa, A. S. Neill mondja el az általa alapított iskola, Summerhill történetét, valamint gondolatait gyerekekről és szüleikről, iskolákról és tanárokról, szabadságról és kényszerrõl, a szexualitásról és a tanulás pszichológiájáról. Neill forradalmi pedagógiai elvei - ellentétben a tekintélyelvû nevelési módszerekkel - a gyermeknek annyi szabadságot adnak, amennyi csak lehetséges. A szabad, önmagát szabályozó gyermek szabad akaratából tanul és cselekszik, ami egy boldogabb és gyermekibb életet tesz lehetővé, később pedig egy kiegyensúlyozottabb, neurózisoktól mentes felnőttkort. A könyv hozzásegít a gyermeki viselkedés megértéséhez és ezáltal mindennapjaink problémáinak megoldásához. Üdítő és bátorító olvasmány, amely bebizonyítja, hogy a szabadság lehetséges.

Horányi Annabella - Kósáné Ormai Vera - Gyerekeinkért
Gyakorlati ​pszichológia szülőknek, nagyszülőknek, egészséges és beteg gyerekekkel foglalkozóknak Mit gondol egy kisgyerek, ha a közeli hozzátartozója meghal? Megosszuk-e vele tudásunkat, vagy kíméljük meg attól az érzelmi megrázkódtatástól, amely a közlés nyomán éri? Miért nem jó eltitkolni a gyerek előtt, hogy nem vérszerinti gyermeke az őt örökbefogadó szülőnek? Hogyan beszéljük meg vele, hogy házasságunk megromlott és az egyik szülő elköltözik a közös otthonból? Mit jelent a gyerek számára, ha testvére születik? Mit gondolhat, mit érezhet ilyenkor? Hogyan kezelheti a szülő és nevelő az olyan nehéz kérdéseket, mint a gyerekkori szexualitás? Mit tegyen, ha gyereke „más” mint a többi? Akkor vagyunk-e „jó” szülők, ha szükségleteit azonnal és feltétel nélkül teljesítjük, vagy ha korlátozzuk, hogy könnyebben tudjon beilleszkedni a társadalom követelményrendszerébe? Hol van az engedékenység és a szigor közötti határ? Könyvünkben nem szeretnénk konkrét tanácsot adni. Minden gyerek és minden szülő más és más. Ugyanakkor a „pszichológus szobájában”, a játékterápia során a gyerekek sok mindent elárulnak érzéseikből. Ezeket a – gyerekek számára sem tudatosult – lelki nehézségeket, próbálja megérteni és megfejteni a pszichológus, hogy azután a belső akadályok elhárításával megnyílhasson az út a „gyógyulás” felé. A kötet mindazoknak szól, akik gyerekekkel foglalkoznak, elsősorban szülőknek és pedagógusoknak, de nevelőotthoni nevelőknek, védőnőknek, gyermekorvosoknak is.

Majorossy Judit - Együtt ​az első osztályba
Ez ​a könyv az iskolába való együtt indulást hivatott elősegíteni a jövendő első osztályosoknak. Segíteni kíván a szülőknek, hogyan és miként vegye az akadályokat a gyermekkel együtt. Tanácsokat ad az óvodából az iskolába történő átmenet nehézségeinek leküzdésére. Olvasás, írás, matematika ismert fogalmak nekünk felnőtteknek, de együtt újra megtanulni nem is olyan könnyű. Ezt a szülő-gyermek közös házifeladatot kívánja a könyv példákkal és ötletekkel megkönnyíteni. Ajánlatokat találhatnak a gyermek napirendjére vonatkozóan lefekvéstől a reggeli iskolába indulásig, az otthoni szabadidő eltöltésre, a játékokra. Olvashatnak a következetességről, az adott szó jelentőségéről, a felelősségről. Megtudhatják, hogy mit is jelent a gyermekkel tanulni, hogyan érhetjük el, hogy örömet jelentsen a tudás megszerzése. Hogyan neveljük elsős fiúnkat, lányunkat, hogy kitartó és szorgalmas legyen. Bár a könyvben leírt nevelési módszer egy a sok közül, de igyekszik legjobb szándékkal választ adni mindazokra a felmerülő problémákra, melyeket az iskolábajárás újdonsága okoz mind a szülőknek, mind a gyerekeknek.

Torey Hayden - Egy ​gyerek
Egy ​hatéves lány fához kötözte és felgyújtotta hároméves társát. A kisfiú válságos állapotban került kórházba. Van-e élet ezek után a kislány számára? "Ez a könyv csak egyetlen gyermek története. Nem azért íródott, hogy sajnálatot ébresszen. Nem is azzal a szándékkal, hogy egy tanárt megdicsérjenek a munkájáért. Még kevésbé azért, hogy riogassa a békés és boldog tudatlanságban élőket. Nem. Ez a könyv csupán válasz szeretne lenni arra a kérdésre, vajon frusztráló dolog-e mentálisan beteg gyerekekkel dolgozni. Egy dal szeretne lenni, amely az emberi lélek tiszteletére íródott, egy kislány tiszteletére, aki olyan, mint valamennyi gyermekem. Mint mi mindannyian. Valaki, aki élni akar." (a Szerző)

Mérei Ferenc - Lélektani ​napló
Az ​Ünnepi Könyvhét kiadványa ; Az 1961 júliusa és 1962 októbere között keletkezett írások a szerző börtönévei alatt születtek, s arról az elszánt küzdelemről tudósítanak, amelyet Mérei Ferenc a "körülmények hatalmával" vívott saját mentális egészségének, képességeinek megőrzése érdekében. ; Korábbi kísérleti eredményeinek tisztán spekulatív úton történő folytatására vállalkozott. Elsőként az óvodáskorúak csoportjaiban megfigyelt, a sajátos hagyományok kialakulásában egy meghatározott fokozatot jelentő utalást vizsgál. Mint kimutatja, az utalás eleven, konkrét élmény konkrét részlete, amely az egész élményt képviseli, feleleveníti mindazok számra, akik átélték. Az utalás minden esetben egy viszonylag tartós élményközösségben jön létre, megjelenése az együttes élmény bizonyítéka, míg az irodalmi műben az olvasó és a hős közötti élményközösség megteremtésével hangol az együttérzés irányába, a katarzist előkészítve. A második rész tárgya az élménygondolkodás, melynek anyaga az élmény, művelete a rekonstrukció, feladata a tájékozódás, eredménye pedig a felidéző szituálás. Az utalásos mechanizmus és az élménygondolkodás vizsgálata főként a csoportlélektanban, illetve az irodalmi művek (színdarabok, filmek) hatásának elemzésekor lehetne termékeny. A harmadik részben négy éven át tartó, saját álmait elemző önmegfigyelés eredményeit ismerheti meg az olvasó. A szerző szerint az álmok a nappali élménymaradványok hátterén jönnek létre, s bizonyos kompromisszumokat képviselnek a nappali tudat és a tudatalatti törekvések között. Az álmokban felbukkanó személyek megjelenésének gyakoriságát az álmodóhoz fűződő kapcsolat fontossága határozza meg. A negyedik részben a társas, illetve párkapcsolatok személyiségalakító hatásáról elmélkedik a szerző. René Zazzónak, a Párizsi Egyetem Lélektani Intézete tanárának ikervizsgálataiból indul ki. Zazzo ikerpárok fejlődését vizsgálva arra a következtetésre jutott, hogy a gyerekeknél biológiai és pszichológiai szinten olyan differenciáló jelenségek alakultak ki, melyek a páreffektusnak tulajdoníthatók. E jelenségek között vannak pozitívak és negatívak. Ez utóbbiak közül a szerző az okokat kutatva különös részletességgel foglalkozik a beszédanomáliákkal mint a társas elszigetelődés tüneteivel, majd a társkapcsolatok alakulásának néhány sajátos folyamatát vizsgálja. Mindeközben arra is szentel figyelmet, hogy kritikát mondjon Zazzo könyvéről (Az ikrek, a pár és a személy), továbbá bemutassa annak szellemi hátterét, a Wallon-iskolát. A kötet témája és élvezetes stílusa miatt - nemcsak szakembereknek, hanem a lélektanban járatos szélesebb olvasóközösségnek is ajánlható.

Csíkszentmihályi Mihály - Reed Larson - Kamasznak ​lenni
Hogyan ​élnek a kamaszok? Mit gondolnak az iskoláról, a családjukról, a barátaikról? Mitől félnek és mit szeretnének? CSÍKSZENTMIHÁLYI MIHÁLY és REED LARSON könyve különleges kutatásra alapozva válaszolja meg ezeket a kérdéseket. 75 véletlenszerűen kiválasztott tizenévest kértek fel, hogy amikor a maguknál hordott csipogóval jeleznek nekik - legyen az bármely napszak - jegyezzék fel, mire gondolnak, mit csinálnak éppen, hogyan érzik magukat. Az eredmény ez a könyv, amelyben feltárul a kamaszok mindennapi élete, akár az iskolában, akár a barátaikkal vagy éppen családjukkal töltik idejüket. Ha szeretnénk * hogy a felnövő generáció ne kallódjon el, * segíteni, hogy kamaszaink elégedett, boldog felnőttek legyenek, *hogy társadalmunk stabil maradjon, érdemes megfontolni, a "Kamasznak lenni" eredményeit és a szerzők ajánlásait. Lenyűgöző olvasmány, nemcsak tanulságos, de „kötelező irodalom" minden szülő, pedagógus és pszichológus számára.

Incze Zsuzsa - Szakítópróba
Ebben ​a könyvben tizenkét történetet talál az olvasó. Tizenkét egészen különböző élethelyzetből eltűnt, furcsa módon megkerült, vagy továbbra is nagy erőkkel keresett gyermek és felnőtt sorsából ismerhet meg jóval többet annál, amennyit az esetek televíziós feldolgozása során elbírt a képernyő. Felépül-e balesetéből az a fiatal képzőművészlány, aki napokig kómában küzd az életéért, miközben a családja és a barátai eltűntként keresik? Hol lehet az édesanyjától több éve elrabolt két kisgyermek, s az őket külföldre hurcolt pár? Ki, és merre rejtegeti a tizenkét évesen eltűnt R. K. kiskorút, akivel pornófilmet készített az édesanyja?

Kovásznai Kató - Játszik ​a gyerek
A ​Magyar Nők Országos Tanácsa és a Kossuth Könyvkiadó fiatal szülők számára kíván segítséget nyújtani különböző jogi, pedagógiai, esztétikai, egészségügyi, háztartás vezetési tanácsadó füzetek megjelentetésével. Kiadványunk ennek a füzetsorozatnak egyik kötete. Ez, a játékkal foglalkozó füzetünk pedagógiai tárgyú. A szerző bemutatja, milyen jelentősége van a játéknak a kisgyerek életében. Ismerteti a kisgyermek első játékainak alakulását, a különböző játékfajták fejlődését. Áttekinti a játék személyiségfejlesztő hatását. Megtudjuk, mit jelent a játék, a mozgás az értelmi, az érzelmi és közösségi fejlődés szempontjából. Milyen hatása van a családi légkörnek a gyermek hangulatára, játékára. Tanácsokat ad: hol, mikor, mennyit játsszon a gyerek. A szülő hogyan figyelje meg és mit vegyen észre a gyermekjátékában, hogy testi és szellemi fejlődését ellenőrizni tudja, és fejlessze egyes készségeit. A gyerekek, a nevelési helyzetek ismeretében minden szülő maga tudja legjobban eldönteni, hogy mindezeket hogyan hasznosíthatja a mindennapi életben.

Ranschburg Jenő - Pszichológiai ​rendellenességek gyermekkorban
A ​lelki élet rendellenességeivel nem csupán az orvosok és a pszichológusok, de a gyakorló pedagógusok és a szülők is számos alkalommal találkoznak. Senki sem kerülheti el az olyan helyzeteket, amelyekben egyik-másik embertársunk pillanatnyi viselkedése vagy jellemző magatartása fokozottan köti le fígyelmünket, veszi igénybe türelmünket. Hogy ilyenkor kellő megértést tanúsíthassunk és a segítséghez vezető utat is fölleljük, nagy vonalakban ismernünk kell a kórlélektan alapvető fogalmait, összefüggéseit. Ranschburg Jenő arra vállalkozott, hogy átfogó igénnyel bevezesse olvasóit e terület problematikájába, illetve tájékoztasson a nemzetközi szakirodalomban található legfrissebb felismerésekről. E kötete a tőle megszokott, élvezetes stílusban szinte megjeleníti a zavarokkal küzdő gyerekeket.

Cornelia Von Schelling - Brigitte Beil - Tinigondok ​csak lányoknak
... ​azért, mert lánynak születtem! Szeretnél többet tudni a fiúkról, a szexről és a szerelemről? Izgulsz az alakod, a frizurád, a gönceid vagy a make-upod miatt? Szeretnél többet tudni a fogamzásgátló szerekről vagy a kondomról? Gondolkoztál már azon, hogy egy "rendes" lány? Szeretnéd tudni, mit tegyél azokkal az elkeserítő szőrszálakkal? Akarsz-e tippeket kapni arra, hogyan viselkedj a szüleiddel vagy a barátnőiddel? Érzed úgy néha, hogy gyűlölöd a világot, máskor meg szétrobbansz a boldogságtól? Szóval szeretnéd tudni, mi történik veled? Szeretnél többet tudni a saját testedről? Jó lenne végre a barátnőkkel egész estére kimaradni? Könyvünkben minden 12-13 éves lány megtalálhatja kérdéseire a választ. A két szerzőnő sok-sok fiút, lányt, pszichológust, szülőt kérdezett meg, hogy a legrokonszenvesebb formáját alakítsa ki ennek a kényes témának. Nincsenek tabuk, minden probléma előjön - okosan, finoman és nem mellébeszélve.

Kim John Payne - Egyszerűbb ​gyermekkor
A ​világhírű pszichológus-pedagógus szerző műve több országban valóságos mozgalmat indított el: szülőkét, akik nem hagyják, hogy korunk konzumkultúrája bedarálja őket, és egy élhetőbb, tartalmasabb, szebb gyermekkort kívánnak lányaiknak és fiaiknak biztosítani. Ez a könyv arról szól, miként csökkenthetjük gyermekeink életében a fékevesztett tempót, a stresszt, a képernyők uralmát, a tárgyak, tevékenységek és tagolatlan információk sokaságát, melyek anélkül árasztják el és teszik függővé őket, hogy igazi örömet nyújtanának nekik. (Sőt: közvetlenül járulnak hozzá ahhoz, hogy napjainkban egyre több a különböző pszichológiai „címkével” ellátott – hiperaktív, figyelemzavaros, magatartászavaros – gyerek.) A könyvben leírt egyszerűsítési rendszer minden családban megvalósítható, feltéve, hogy megvan a szándék és az elkötelezettség. A lépéseket nem teendőjegyzéknek, hanem menünek kell tekinteni, melyből az olvasó választhatja ki a saját családjában megvalósítható és fenntartható pontokat. A szerző nem „könnyen, gyorsan” típusú instant megoldásokat kínál, hanem egy szemléletmódot: a gyermekkor tiszteletét. Ettől azonban nemcsak gyermekünk fog megkönnyebbülni, de mi magunk is felszabadítónak találjuk majd az egyszerűsítéssel nyert bensőségesebb, melegebb családi légkört és szülői hitelességünk növekedését. „Kívánom, hogy minél több szülőhöz jussanak el a könyv mindennapi életben hasznosítható ötletei. Nem fognak csalódni – egy más minőségű családi életet jósolok mindenkinek, aki kipróbálja. Én már megtettem: azóta nagyokat lélegzem, a családommal együtt.” László Zsuzsa oktatásszociológus

Peer Krisztina - Mi ​bántja a gyerek lelkét?
Ha ​egy hideg estén a gyerek mezítláb rohangál otthon a konyhakövön, majd másnap felfázásra panaszkodik, nem esünk kétségbe a szükségesnél jobban. Pontosan látjuk az ok-okozati összefüggést. Tudjuk, mi a teendő, a helyzet ismerős és átlátható. Nem így a pszichés eredetű megbetegedéseknél. Miért fáj a gyerek hasa állandóan? Baj, hogy ennyire fél az idegenektől? Túlságosan kötődik hozzám, biztos, hogy egészséges felnőtt lesz belőle? Eleget evett? Túl sokat evett? Biztosan nem lesz anorexiás? Lehet egy kisgyerek depressziós? Normális, hogy nem szólal meg az óvodában? Mi számít egyáltalán normálisnak? Mit csináljak most? Legyen szó csupán aggodalomról vagy tényleges intő jelről, a probléma soha nem egyszerű. Nehéz a szülőnek, a nevelőnek, de legfőképpen a gyermeknek. Ez a könyv igyekszik segíteni abban, hogy egy esetleges problémát minél előbb felismerjünk, és ezáltal az érintett gyermek és család minél előbb megkaphassa a szükséges segítséget vagy épp ellenkezőleg megnyugtassa az aggódó anyukát: ez a gyerek tökéletesen rendben van. Ez a könyv olyan gyerekkori betegségekről szól, amelyek magatartási, viselkedési, érzelmi vagy gondolkodásbeli eltérésekkel járnak. Olyan gyerekekről szól, akiket előszeretettel hívunk rossz gyerekeknek tesszük ezt anélkül, hogy pontosan ismernénk, mi rejlik a viselkedésük hátterében.

Tőkés-Szombath Hédi - Neveljünk ​együtt!
EGY ​MEGHÖKKENTŐ BEVEZETŐ (részlet a könyvből) "De az ÉLET az ÉLET. Sokszínű. Izgalmas. Gyötrelmes. Boldog és boldogtalan pillanatok, hónapok, évek. Örömök és súlyos kudarcok. Padlóra zuhanások és keserves föltápászkodások. Tragédiák és eszement örömök, elkövetett hibák és bűnök.... Mi magunk vagyunk, akik mindezt előidézzük és meg is éljük. Hol fenn, hol lenn. Nem tudok más tanácsot adni, mint azt, hogy tessék az életet megélni a maga és a magunk teljességében. Mi Magunk és a Másik Ember nem egy könyvnek egy bekezdése, hanem élő, gondolkodó és cselekvő „lelkes” Személyiség. Vannak köztünk HATÁROK, amelyek nem átléphetőek. De ehhez nem tankönyvre van szükség, hanem odafigyelésre. Együtt és egyszerre önmagunkra és a Másikra. Ebben a könyvben nincsenek – vagy ha mégis, azt nagyon nem akartam – pontokba regulázott hétköznapi jótanácsok. Szabad ezeken az írásokon elgondolkodni, szabad nem egyetérteni, szabad a falhoz csapva fölháborodni rajta, szabad nevetni, sőt kinevetni, ostobának vagy okosnak tartani..., de ÉLNI ebből (sem más könyvből) senki nem fog megtanulni. Ettől a könyvtől (vagy egy másiktól) nem lesz senki se jobb, se rosszabb. Ennek a könyvnek – ebből a szempontból – nincs semmi értelme."

Bruce D. Perry - Maia Szalavitz - A ​ketrecbe zárt fiú
Mit ​tanulhatunk a traumát átélt gyerekektől a veszteségről, a szeretetről és a gyógyulásról? Mi történik, ha egy kisgyereket trauma ér? Hogyan hat a bántalmazás az agyra képes-e meggyógyulni? Bruce Perry páciensei elképzelhetetlen rémségeket éltek át: népirtást, szüleik meggyilkolását, családi erőszakot, szekrényben és ketrecben, világtól elzárt szektában töltött éveket. A kiváló gyerekpszichiáter történetei azt példázzák, hogy a trauma miként hat a gyerekek agyára, hogyan befolyásolja személyiségük alakulását. Ismerteti, milyen kreatív módszerekkel képes enyhíteni a súlyosan traumatizált gyerekek fájdalmát, hogy egészséges felnőttekké válhassanak. A rendkívüli szaktudással és empátiával megírt, szívbe markoló könyv drámai erővel figyelmeztet arra, hogy csak akkor remélhetjük a gyógyulást, csak akkor tudunk segíteni a traumák leküzdésében, a továbblépésben, ha minél jobban megismerjük az agy működését. Dr. Bruce D. Perry a Child Trauma Academy tudományos főmunkatársa. Dolgozott az FBI tanácsadójaként, a Texasi Gyermekkórház Pszichiátriai Osztályának osztályvezető főorvosaként és a houstoni Baylor Orvosi Egyetem Pszichiátriai Tanszékének kutatási igazgatóhelyetteseként. Maia Szalavitz tudományos és egészségügyi kérdésekkel foglalkozó díjnyertes amerikai újságíró.

Vajda Gaby - Anyám ​Takarója
Minden ​ember jövőjének, boldogságának alapállomása anyáink takarójának melegsége és illata. Kifejezetten ajánlom a könyvet azoknak, akiknek bárminemű félelmei vagy kérdései vannak a terhességgel, a szüléssel, a szoptatással vagy az anyasággal kapcsolatban. Hitet szeretnék adni mindazoknak, akik már elveszítették a hitüket! Mert örök mottóm: „Mindent lehet, csak akarni kell!” Örömmel töltene le, ha leendő vagy már gyakorlott apukák, nagypapák is elolvasnák a könyvet, hogy jobban megértsenek minket, a hormonoknak gyakran kiszolgáltatott nőket, anyákat, asszonyokat és gyermekeinket. Ha a mostani énem visszamehetne a múltba egykori önmagához, aki görcsösen, izgulva-félve nézett fel az égre, azt üzenném Neki és Nektek is: Ne félj! Kérlek, sose félj! Nem vagy egyedül sosem, Isten veled van, nem hagy el! Minden élő pillanatban veled van, még akkor is, ha Te csak egy sor lábnyomot látsz a homokban! Nem baj, ha nem szeret mindenki, ne akard, hogy mindenki szeressen, nem fog menni! Ne akarj mindenkinek megfelelni! Sok irigyed lesz, az ember eredendően gonosz lény, ne törődj velük, Te csak mindig a „Fénybe nézz”!

Thomas Lickona - Így ​neveljünk kedves gyereket
"Az ​életben három dolog fontos. Az első a kedvesség. A második a kedvesség. A harmadik pedig a kedvesség." Henry James Amikor megkérdezik a szülőket, felnőttként milyennek szeretnék látni a gyereküket, magától értetődő a válasz: boldognak és sikeresnek. Jóval nehezebb azonban megmondani, miként érhetjük el mindezt. A gyereknevelésnek nincs titkos receptje, de léteznek fontos elvek és gyakorlatok, amelyek segítenek, hogy a gyerekünkből kiegyensúlyozott, derűs felnőtt válhasson. A legújabb kutatások szerint mindebben kulcsfontosságú a kedvesség. AZOK A GYEREKEK, AKIK BARÁTSÁGOSAK, SEGÍTŐKÉSZEK ÉS EMPATIKUSAK, SOKKAL KIEGYENSÚLYOZOTTABBAK LESZNEK, S TÖBB POZITÍV VISSZAJELZÉST KAPNAK. A kedvesség azonban önmagában nem elég: szükség van más erényekre is, mint a bátorság, az önuralom, a tisztelet és a hála. Mit tehetünk szülőként mindazért, hogy ezek a tulajdonságok kialakuljanak és megerősödjenek a gyerekeinkben? Hogyan kezeljük az undokságot és a rosszindulatot? Hogyan kommunikáljunk otthon, és miként mutassunk példát? Az Így neveljünk kedves gyereket konkrét esetekkel és azonnal bevethető tippekkel segít, hogy olyan családi környezetet alakíthassunk ki, amelyben a gyerekeink szeretetteli, boldog emberekké válhatnak.

Thomas Armstrong - Tényleg ​ADHD-s a gyerekem?
Az ​elmúlt évtizedekben rendkívül megnőtt a figyelemzavarral, hiperaktivitással, ADHD-val diagnosztizált és kezelt gyerekek száma a világban. Vajon mi áll ennek az ugrásszerű növekedésnek a hátterében? Valóban járványszerűen terjedő betegséggel van dolgunk? Vagy sokszor egyszerűen csak rásütik az ADHD bélyegét az örökmozgó, rosszcsont gyerekekre? Mit tehetnek az aggódó szülők, akik szívük szerint a gyógyszerezés helyett más eszközt választanának? Thomas Armstrong, a téma világszerte elismert szakértője, könyvében a jelenség valódi okait kutatja, és bemutatja, milyen társadalmi-kulturális változások vezettek a világméretű „ADHD-járványhoz” – vagy amit annak neveznek. Legfőképpen nem hagyjuk, hogy a gyerekek valóban gyerekek legyenek. A négy és tizennyolc év közöttiek egyre kevesebbet mozognak, játszanak, egyre kevesebb időt töltenek a szabadban, viszont többet ülnek számítógép előtt, vagy néznek szorongást keltő műsorokat. A fiúkat nem engedjük fiúsan viselkedni. Idő előtt elkezdjük a gyerekeket követelményekkel nyomasztani, és túl magasra tesszük a mércét: inkább a gyerekek fogyatékosságaira és nem az erősségeire összpontosítunk. Közben a szülők egyre stresszesebb életet élnek, amiből a családok, a gyerekek is kiveszik a részüket. Számos ok vezethet tehát a figyelemzavar, az ADHD tüneteinek megjelenéséhez. Kezelésükben Armstrong körültekintésre int, gyógyszerek helyett elsősorban viselkedésterápiát ajánl. Könyve 101 kipróbált módszert ír le, amelyek látványos javulást eredményezhetnek a mindennapokban. A Tényleg ADHD-s a gyermekem? inspiráló útmutató szülőknek, tanároknak, hogy segítséget nyújthassanak a gyerekek összpontosítási és magatartásproblémáinak leküzdésében, és sikeresnek, boldognak láthassák őket az iskolában és az életben egyaránt. Thomas Armstrong, Ph.D., pszichológus, tanár, író, az American Institute for Learning and Human Development vezetője. Fő szakterülete a tanulás és az oktatás. Eddig tizenhat könyvet publikált összesen több mint egymillió példányban, melyeket huszonhat különböző nyelvre fordítottak le. Tudományos munkásságát szerte a világon elismerik, könyvei sok-sok szülőnek és pedagógusnak nyújtanak segítséget. Kaliforniában él és dolgozik.

Kollekciók