Ajax-loader

'gyermeklélektan' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Berente Ági - A ​babaápolás kézikönyve
Mikor ​jön el a pillanat, sokszor észre sem venni, csak dübög belülről hirtelen az érzés: gyermeket akarok! Gyermeket, végre, hogy tartalmassá váljon az eddig szinte üres élet. Gyermeket, hogy legyen nyomom a világban, lenyomatot hagyjak magamról a jövő számára. Gyermeket, hogy szilárduljon a kö­telék a Férfi és köztem. Gyermeket, hogy elkezdhessem végre felnőtt, önálló életem, hogy erezzem, valaki ízig-vérig csak az enyém. Gyermeket, mert gondoskodni szeretnék, táplál­ni, óvni és szeretni, megmutatni e hatalmas világ minden szépségét. Én. Neki. Berente Ági a Babaápolás kézikönyvét a csecsemőgondozásban még tapasztalatlan szülök számá­ra készítette, hogy segítse őket eligazodni a minden­napok útvesztőjében a baba egyéves koráig. Megtalálható benne minden olyan ismeret, amire egy szülőnek feltétlenül szüksége van ahhoz, hogy kisbabája egészségesen és kiegyensúlyozottan fejlőd­hessen; többek között az etetés, fürdetés, tornázás, masszírozás, pelenkázás, öl­töztetés, altatás, mondókázás és a sétáltatás „tudománya" is.

Giandomenico Bagatin - A ​bennünk élő gyermek
A ​világ kudarcélményeket közvetít felénk. E valóság elfogadása gyötrelmes a szívünkben élő gyermek számára, aki ezért egy bűvös, fájdalmaktól mentes világba menekül. Ily módon a reklám, a propaganda, a karizmatikus vezetők és a hollywoodi filmek ártalmas dolgokra képesek rávenni bennünket. A könyv világosan tárja fel a nagy átverés mechanizmusát, s azt is megmutatja, hogyan ébredhetünk fel a tömeghipnózisból, hogy szembenézzünk a valósággal.

Nancy Davis - Laura Simms - Korbai Hajnal - Az ​aranytök
A ​Mosoly Alapítvány módszertani kiadványsorozatának első kötetét a gyógyító terápiás történeteknek és meséknek szenteltük. Olyan történeteket válogattunk a könyvbe, melyeket traumát átélt gyerekeknek mesélhetnek a szülők vagy a különböző területekről érkező szakemberek. A kötetben egyszerre biztosítottunk helyet két, nagyon eltérő terápiás módszernek, technikának: az egyik a pszichológia felől közelít a mesékhez, terápiás történetek formájában (Nancy Davis meséi), a másik pedig a mesemondás és a népmesék évezredes hagyománya felől (a Laura Simms által gyűjtött mesék). Nancy Davis amerikai pszichológusnő terápiás meséi átfogó képet vetítenek elénk azokról a problémákról, melyeket traumát átélt gyerekeknél tapasztalt és gyógyított a terapeuta. Valamennyi története előtt szerepel egy ajánlás, hogy milyen életkorban, milyen problémára javasolja a mesét. Ezek a történetek egy-egy gyerekre íródtak, szimbólumaik a népmesékénél kevésbé összetettek. Laura Simms mesemondó és munkatársai eredetileg a 2001. szeptember 11-ét átélt amerikai gyerekek számára gyűjtötték az itt olvasható meséket, ám azok a világ bármely részén, bármely életkorban segítséget nyújthatnak a traumán átesett gyerekeknek és felnőtteknek. A rövid elméleti összefoglalókon túl a kötet számos hasznos gyakorlati tanáccsal is ellátja a mesemondásban még kevéssé jártas felnőtteket arról, hogy miképp is válasszák ki a megfelelő meséket, hogyan alkossanak gyerekekre szabott, egyéni történeteket, vagy hogy meséljék el ezeket.

Stephen Chbosky - Egy ​különc srác feljegyzései
Az ​Egy különc srác feljegyzései című könyv elbeszélője egy tizenöt éves középiskolás srác, Charlie. Furcsának és magányosnak érzi magát, mintha a pálya széléről, kívülállóként figyelné a körülötte zajló eseményeket. Egy nap elhatározza, hogy leveleket ír egy ismeretlennek, aki akár a barátja is lehetne. Ezekből a levelekből aztán szép lassan - olykor mulatságosan, olykor meghatóan - egy cseppet sem átlagos tinédzsert ismerhetünk meg. Charlie kétségbeesett erőfeszítéssel próbálja élni a saját életét, miközben menekül is előle, és ez a kettősség különleges, járatlan utak bejárására kényszeríti: családi drámák sora, új barátok, az első randevú, szexualitás, drogok... Chbosky regénye a lélek legmélyebb rezdüléseit tükrözi, miközben felidézi az olvasóban a felnőtté válás nehéz, semmi mással össze nem hasonlítható éveit. A kötet megjelenése óta több mint 1 000 000 példányban kelt el és hatalmas vitákat gerjesztett, miközben a tinédzserek megkerülhetetlen kultuszregényévé vált világszerte. Ellentmondásos módon egyszerre tiltott könyv és kötelező olvasmány az amerikai középiskolákban. Ez a regény ugyanazt jelenti a 21. századi tinédzsereknek, mint amit a Zabhegyező jelentett a szüleik generációinak.

Kádár Annamária - Mesepszichológia
Kutatások ​igazolják, hogy az életben való beválásunk nem csak értelmi képességeinken múlik. Az igazi sikereket és - ami még fontosabb! - a belső harmóniát, az önmagunkkal való elégedettséget csak akkor érhetjük el, ha képesek vagyunk felismerni a magunk és mások érzelmeit, kapcsolatokat teremteni, konfliktusokat kezelni, együttműködni, segítséget kérni, vágyainkat késleltetni, kitartani… Vagyis, ha fejlett az érzelmi intelligenciánk. A mese az érzelmi intelligencia fejlesztésének legfontosabb eszköze, olyan lelki táplálék, amely életre szóló nyomokat hagy a gyermekben. Egyrészt a mesélés sajátos szituációja, bensőséges hangulata adja meg az érzelmi biztonságot, azt a nyugodt, csendes és szeretetteljes légkört, amelyben meg lehet pihenni, el lehet lazulni, a rítust, amivel le lehet zárni egy mozgalmas és eseménydús napot. Ám a kisgyerek a mesehallgatás során nemcsak a szülőre, hanem befelé is figyel, saját vágyainak megfelelő fantáziaképet alkot, ami segíti őt a nap folyamán felgyűlt belső feszültségei, negatív érzései, félelmei feldolgozásában. Adjuk hát meg neki a lehetőséget arra, hogy az égig érő fa csúcsára kis kanászként felkapaszkodhasson! Annak a gyermeknek, aki mesét hallgatva nő fel, varázspálcája a saját elméje lesz, és képzelete, érzelmi intelligenciája segíti majd a megpróbáltatások közepette. Hogy miként támogathatjuk őt ebben? Erről írtam ezt a könyvet, mely tíz mesét is tartalmaz egy Lilla nevű kislányról, akinek képzeletbeli barátja, Tündérbogyó segít érzelmi konfliktusainak megoldásában. A mesék 4-9 éves gyerekeknek szólnak, és segítenek a frusztrációk, csalódások elviselésében, a pozitív és negatív érzelmek tudatosításában, a félelmek megszelídítésében, a testvérféltékenység kezelésében, a veszteségek elfogadásában és az önfeledt játékban. A szülőknek elárulom: én voltam az a kislány, aki attól félt, hogy a boszorkány megcsiklandozza a lábát, én vittem haza a kisegeret, utánam jött ki a nagyapám borotvahabos arccal. Tündérbogyó pedig az én belső hangom volt, akit most ebben a formában megszemélyesítettem. Dr. Kádár Annamária: Pszichológus, egyetemi adjunktus, a Babes-Bolyai Tudományegyetem marosvásárhelyi kirendeltségének vezetője. Diplomamunkájában és doktori disszertációjában több mint ezer, gyermekek által írt mesét vizsgált meg. Dolgozott iskolapszichológusként, jelenleg pedig az óvoda és elemi oktatás pedagógiája szakon tanít. Trénerként rendszeresen tart az érzelmi intelligencia fejlesztését célzó tréningeket. Az Erdély FM rádió Pszichotrillák című műsorának szakértője és társszerkesztője. Többször tartott már előadást a Nyitott Akadémián - kirobbanó temperamentumát, ízes erdélyi beszédét, derűs, szeretetteljes lényét és humánus gondolatait vastapssal jutalmazta a közönség.

Steve Biddulph - Hogyan ​neveljünk boldog gyermekeket? 2.
A ​mentális fejlődés legnyitottabb időszaka a kisgyermekkor. A korai fejlesztés egyénre szabottan a családban a leghatékonyabb. A nagy sikerű Hogyan neveljünk boldog gyermekeket? szerzője folytatja a boldog, kiegyensúlyozott gyerekkor és a sikeres szülői szerep titkainak feltárását. Ebben a kötetben olyan kérdéseket tárgyal, mint például: Mitől érzi magát biztonságban egy csecsemő vagy egy kisgyerek? Hogyan kell egyensúlyba hozni a szülői gyöngédséget, szigort és következetességet? Milyen különleges viszony fűzi az apát fiához, az anyát lányához, és mire jó ez? Steve Biddulph több mint húsz év nevelői, tanácsadói - és nem utolsósorban szülői - tapasztalat birtokában fejti ki véleményét arról, hogy a legjobb bölcsődék, óvodák sem helyettesíthetik az anyai vagy apai jelenlét nyújtotta biztonságot. A szeretetteljes, biztonságos családi környezetben felnövő, boldog gyermekből kiegyensúlyozott, magabiztos, sikeres felnőtt lesz. Egy jobb világ alapja: a boldog család - hirdeti Biddulph.

Selma H. Fraiberg - Varázsos ​évek
Hogyan ​értsük meg és miként kezeljük a korai gyerekkor problémáit A kisgyermek életének első esztendői varázsos évek: a gyermek pszichológiai értelemben varázsló ebben a korszakban, a világról szerzett fogalmai mágikusak: azt képzeli, hogy cselekedetei, sőt gondolatai is események közvetlen okozói lehetnek. Később egyre több objektív ismeretet szerez a világról, és meg tudja szabadítani megfigyeléseit és következetetéseit korábbi gondolatvilága torzításaitól. Az amerikai gyermekpszichológus könyve az első öt életév személyiségfejlődéséről szól, leírja, és gyakorlati szemszögből megmagyarázza a különböző fejlődési fokokkal összefüggő tipikus problémákat. Mindenható recepteket, használati utasítást persze nem adhat, hiszen a nehéz pillanatokban gyöngéd, szerető, gyakran ösztönös szülői megérzésünk adja kezünkbe a helyes megoldást. Mégis, nagyobb biztonsággal reagál a szülő a kisgyermek fejlődése során felvetődő gondokra, ha tisztában van azokkal a felismerésekkel, amelyeket a tudomány az elmúlt évtizedekben a gyermekpszichológia és a gyermeknevelés terén tett.

Julian Chomet - Caroline Fertleman - Az ​okos gyerek
Okos ​szülőként előre felkészíthetjük gyermekünket
 a tanulás nehéz éveire, ha az iskolakezdés előtti, rendkívül fontos időszakban „jól” játszunk vele.
 A könyvben bemutatott ötletes és kreatív tevékenységek segítik a különböző képességek fejlődését,
 a színek és számok felismerését, a koncentrációkészség erősítését, a tudományos fogalmak megértését, valamint a gyermekekkel és felnőttekkel való társas érintkezés szabályainak elsajátítását. A szabadban végzett játékok önállóságra ösztönzik a csemetéket és növelik a kalandvágyat. A népszerű Gombos Könyvek sorozat legújabb tagja Az okos baba című nagy sikerű kötet folytatása. „Végre elérkezett a közös játék időszaka! Míg a szerzőpáros korábbi könyve, _Az okos baba_ abban segít, hogyan mutassuk meg a világot gyermekünknek, _Az okos gyerek_ már a világ közös felfedezésére ad remek ötleteket. Mirivel együtt vásárolunk, főzünk, kertészkedünk, zoknit párosítunk vagy madarakat etetünk, de a lakásdíszítés is jó móka minden ünnep alkalmával. Kedves szülők, használjátok bátran ezt a könyvet, mert nincs is annál jobb időtöltés, mint amikor kislányunkkal vagy kisfiunkkal együtt játszhatunk!” _Gombos Edina_

Gonzalo Pin - Rosario Genis - Babánk ​édes álma
Színes ​ábrákkal, képekkel illusztrált könyvünk egyszerű módszereket mutat be, amelyekkel a szülők elérhetik, hogy gyermekeik álma tényleg édes legyen. Már a magzati életben megfigyelhető az ébrenlét és az alvás állapotainak váltakozása. A magzat alvásritmusának azonban nem sok köze van az éjszakákhoz és a nappalokhoz. Az újszülött nyugodtan alszik egyedül is, csak nem akkor és úgy, amikor és ahogy azt mi szeretnénk. Az élet első hónapjaiban - gyakran éveiben - a szülők feladata az, hogy egészséges alvási szokásokra neveljék a gyereket.

Vajda Zsuzsanna - A ​gyermek pszichológiai fejlődése
Vajda ​Zsuzsanna könyve, A gyermek pszichológiai fejlődése harmadik átdolgozott kiadását éri meg. A neves pszichológus szerző meggyőződése szerint a gyermek fejlődése egységes folyamat, ezért választja azt a módszert, hogy tárgyát életkori szakaszok szerint mutatja be. A nagyobb fejezetek: A magzati fejlődés; A születéstől az első év végéig; A kisdedkor; A 6 és 10 év közötti fejlődés; A serdülőkor; A felnőttség és a fejlődés

Suzanne Vallières - Pszichotrükkök ​3-6 éves korig
Szülőnek ​lenni nem mindig egyszerű! Mit feleljünk a miértekre vagy a kínos kérdésekre? Mit mondjunk, és mit ne mondjunk? Hogyan segítsük gyermekünk testi és lelki fejlődését? Szabad-e büntetni? Hogyan jutalmazzunk? Millió kérdéssel szembesülünk, amikor a kisbabából gondolkodó, önálló akarattal rendelkező kisgyerek lesz, és nemcsak a növekedéssel kell megbirkóznia, hanem az óvodai beilleszkedés nehézségeivel is. A Pszichotrükkök 3-6 éves korig a nagyobbacska gyermekek szüleinek kérdéseire ad világos, egyértelmű válaszokat. Suzanne Vallières kanadai pszichológusnő három gyerek édesanyja. 1990 óta foglalkozik gyermekekkel és serdülőkkel pszichoterapeutaként és fejlesztő pedagógusként. 1996 óta ír ismeretterjesztő cikkeket a gyermeknevelésről, emellett televíziós műsorok rendszeres szakértője is.

Polcz Alaine - Meghalok ​én is?
A ​megrázó kötet a szerző évtizedeken át folytatott pszichológusi munkájának tapasztalatait fogja egybe. A halált az éppen csak kezdődő élet szemszögéből ragadja meg, ráébresztve az olvasót a halállal szembesülő gyermek félelmeire, küzdelmére, bölcsességére. Polcz Alaine évtizedeken át dolgozott haldokló gyermekek mellett, megismerte azokat a reakciókat, melyek a halált sohasem elfogadható tényként vagy éppen az élet természetes lezárásaként kezelik. Interjúkat idéz, amelyekben gyermekek szembesülnek a maguk vagy hozzátartozóik halálával. A személyes tragédiákat olyan érzékenységgel fogalmazza meg, hogy az ezekből leszűrhető általános tapasztalat fontos segítséget nyújthat a megértésben, az elfogadásban.

Ranschburg Jenő - Félelem, ​harag, agresszió
Ranschburg ​Jenő szemléletformáló könyve már az első kiadáskor nagy sikert aratott, a későbbiek során valósággal alapművé vált. A pedagógusok és a művelt nagyközönség érdeklődése nem csökkent iránta, olyannyira nem, hogy ezúttal már nyolcadik kiadásban tehetjük közzé. Értő olvasói nem csupán a címben jelzett - önmagában is igen gazdag - kérdéskört követhetik nyomon, hanem bepillantást nyernek a pszichikum kibontakozásának általánosabb törvényszerűségeibe is. Az első kiadás óta napvilágot látott szakirodalom válogatott bibliográfiája egészíti ki az eredeti szöveget.

Bruno Bettelheim - A ​mese bűvölete és a bontakozó gyermeki lélek
Az ​elmúlt évtizedekben a "racionalista" beállítottságú pedagógusok és pszichológusok úgy vélték, hogy a mesék ijesztő és kegyetlen motívumai ártalmasak a gyermeki lélek fejlődésére, ezért támadták és akadályozták a mesék eredeti, népi, "hagyományos" fogalmazásban való megjelenését. Bruno Bettelheim gyermekpszichológus a mesék részletes elemzése során bemutatja, hogy a felnőtt ésszel ijesztőnek és kegyetlennek tűnő mesemotívumok milyen módon vesznek részt a gyermek lelki "anyagcseréjében", és hogyan segítenek megoldani a valóban ijesztő konfliktusokat, melyek lélektani megértése és feldolgozása nélkül a gyermek nehezen válhat kiegyensúlyozott, ép lelkű felnőtté.

Hal Edward Runkel - Ordításmentes ​gyereknevelés
Szeretnél ​boldog, kiegyensúlyozott felnőttet nevelni a gyermekedből? Szeretnéd hangos szóváltás nélkül megoldani a konfliktusokat? Jól jönne néhány tanács egy szakembertől? HAL EDWARD RUNKEL kapcsolat- és házasságterapeuta szerint a harmonikus kapcsolatok fenntartásának kulcsa az önuralom. Amennyiben megőrizzük hidegvérünket, képesek leszünk a játszmák helyett a problémáink megoldására koncentrálni. No, és hogyan valósul ez meg a gyermeknevelésben? Mindenekelőtt a szülőnek higgadtságot és segítőkészséget kell mutatnia a krízishelyzetekben, mert csak így képes olyan gyermeket nevelni, aki tisztában van a saját felelősségével. A szerző amellett érvel, hogy nem attól lesz jó szülő valaki, hogy teljesíti a gyermek minden kívánságát, vagy átvállal tőle minden terhet. Épp ellenkezőleg! Runkel azt tanácsolja, hogy a szülő elsősorban a saját életére figyeljen, miközben gyermekének megfelelő függetlenséget és teret biztosít. Módszere hatékonyságát személyes és praxisából vett példákkal igazolja; közvetlen és humoros stílusának köszönhetően pedig mi magunk is könnyedén elsajátíthatjuk az általa javasolt technikákat, és megoldhatjuk a nézeteltéréseinket - ordításmentesen.

Lawrence J. Cohen - Játékos ​nevelés
A ​gyermek természetes nyelve, tanulásának és kommunikációjának legfontosabb eszköze a játék. Ha szeretnénk megérteni őt, közel kerülni hozzá, megtanítani neki valamit, segíteni nehézségei leküzdésében, akkor mindehhez elsősorban a játékon keresztül vezet út. Szülőként számos helyzetben elkeseredettnek és tanácstalannak érezzük magunkat. Fogalmunk sincs, hogy az adott problémát mi okozhatja és hogyan oldhatnánk meg, sőt, az is lehet, hogy eddigi beavatkozásaink csak tovább rontottak a helyzeten. Ám ahol már minden más próbálkozás kudarcot vallott, a jól megválasztott játék csodákat tehet. A közös játék által segíthetünk a gyerekeknek abban, hogy kifejezzék az érzéseiket, mi pedig sokkal könnyebben megérthetjük azokat. Együttes erővel áttörhetjük a félelem, a gátlások és a harag kemény falát, hogy eljussunk a bensőséges kapcsolatig és a felszabadult örömig. Megerősíthetjük az önbizalmukat, megmutathatjuk nekik, mi mindenre képesek. Megtanulhatunk velük együttműködni anélkül, hogy dühvel és erőszakkal próbálnánk érvényt szerezni szándékainknak. A játékos nevelés számtalan szelíd és kreatív megoldást kínál azokra a helyzetekre, amikor elkeseredésünkben kiabálni, büntetni, esetleg ütni szoktunk - meg fogunk lepődni, hogy mennyivel hatékonyabbak leszünk, a gyerekek pedig mennyivel boldogabbak. És a játék segítségével gyógyíthatunk is, ha valami vagy valaki lelki sérülést, fájdalmat okozott nekik. A világhírű pszichológus és játékterapeuta lépésről lépésre vezeti be az olvasót a játékos nevelés gazdag eszköztárába. Nemcsak egy gyerekbarát szemléletmódot ad át, de konkrét ötletek sokaságát is, melyek nagy hasznunkra lesznek úgy a hétköznapokban, mint a problémás helyzetekben. Nem kezeli tabuként azt sem, ami a felnőtt számára nehézséget jelenthet a közös játékkal kapcsolatban: a kimerültséget, az unalmat, az ötlettelenséget, a gátlásokat, a nevetségessé válástól való félelmet. Egyikkel sem vagyunk egyedül, nem kell szégyenkeznünk - és mindezek dacára mégis nekünk való a játékos nevelés, csak rá kell kapnunk az ízére! "Az ember akkor igazán ember, amikor játszik, írta Friedrich Schiller, az Örömóda szerzője. A gyereked még igazán ember! Neki minden játék, az evés, az ivás, az elindulás, a fürdés - a hajmosás! -, sőt a "rosszalkodás" is. Legyél te is ember, ha azt akarod, hogy megértsd őt és hatni tudj rá - tanulj meg játszani! Sőt: tanulj meg hancúrozni! Érezni fogod, hogy a játékon keresztül hogyan áramlanak oda-vissza az érzelmek, elviselhetővé, sőt örömtelivé téve együttes napjaitokat, elvezetve a közös kuncogásig." Dr. Vekerdy Tamás "A spontán, kreatív, szabad gyermeki énünk, a 'csodagyermek' felnőttkorunkban is előhívható. Legyünk a gyermekeink játszótársai! Játszva elérhetjük, amit erőlködve, szigorral hiába is próbálnánk. Nemcsak örömteli közös perceket nyerhetünk, hanem könnyebben megoldódó problémákat és erősebb, meghittebb szülő-gyermek kapcsolatot." Dr. Kádár Annamária

Margitics Ferenc - A ​szülői mesterség iskolája
Hogy ​a gyermek milyen emberré válik, nagymértékben attól függ, hogyan nevelik a szülei. Ezért mindenki a legjobb szülő szeretne lenni: megértő, türelmes és szeretetteljes. A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy a mindennapi életben nehéz megőrizni ezt a hozzáállást.Éppen ezért nem elegendő ösztönös szülőként viselkedni, tudatosan fel kell készülni a szülői mesterségre. A szülőnek meg kell ismernie gyermekét, hogy hatékonyan tudjon bánni vele, és képessé váljék fejlődésében segíteni. Ebben nyújt segítséget ez a könyv. A kötet első része, a Gyermekismeret, az élet kezdeteitől a serdülőkor végéig mutatja be a gyermek fejlődését. A második rész, a Neveléspszichológia, megismertet a neveléspszichológiai törvényszerűségekkel, melyek alapján kell foglalkozni a gyermekekkel. A harmadik rész A gyermek nevelése, a gyermekkel való szülői bánásmódokat ismerteti az egyes életkoroknak megfelelő bontásban. A szerző főiskolai tanárként a téma elismert szakértője, nevelési tanácsadó, szülői csoportok vezetője, számos tudományos publikációja jelent meg.

Angelika Bartram - Jan-Uwe Rogge - Beszélj ​úgy a gyerekkel, hogy meghallgasson és hallgasd őt úgy, hogy beavasson
A ​boldog szülők és gyermekek titka a szülő és gyermek közötti folyamatos párbeszéd, mely minden kapcsolat életben tartásának eszköze és kulcsa. A mindennapos családi életből vett szituációk általános és jellegzetes eseteket mutatnak be, megmosolyogtató, elgondolkoztató történetekkel. Megmutatja, hogyan beszélhet a szülő gyermekével olyan hangnemben, hogy mindketten úgy érezzék: a másik elfogadja és megérti őt, és hogyan tud a szülő gyermekére úgy odafigyelni, hogy az beavassa őt az életébe

Bertalan László - P. Gál Judit - Rubin Kata - Rubin Kristóf - Nevelésünk ​titkai
Halász ​Judit, Geszti Péter, Vekerdy Tamás, Lilu, Gálvölgyi János, Polgár Judit, Kiss Gergely, Szulák Andrea, Wolf Kati. Kilenc országosan ismert ember, kilenc szülő. Közülük ketten már nagyszülők. Ebben a könyvben nyilatkoznak először teljes részletességgel életük legféltettebb területéről: gyermekeik neveléséről. Miért érzi magát esendő apának Vekerdy Tamás, az ország már-már egyszemélyes intézményévé váló gyerekpszichológusa? Mit szólt Halász Judit fia, amikor először ment el édesanyja koncertjére? Miért hisz abban Polgár Judit, minden idők legjobb sakkozó nője, hogy már az óvodában is fontos házi feladat? Mit gondol ez a kilenc vitathatatlanul sikeres ember, mi a záloga annak, hogy gyermekük is ugyanilyen sikeres legyen? A könyv olvasói nem recepteket kapnak a gyerekneveléshez, hanem önvallomásokat, melyekből kiderül, az ismert és elismert emberek ugyanazokkal a gondokkal, kétségekkel, érzelmi mélységekkel és magasságokkal néznek szembe gyerekeik nevelése kapcsán mint a hétköznapi emberek mint bármelyikünk.

Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes - Gyermeklélektan
Ez ​a könyv a gyerekről szól. Érzelmeiről és kötődéseiről, gondolatairól és játékairól. Arról a sajátos szemléleti módról, ahogyan a világot látja: a gyermekiről. Az indulattelt feszültségnek és a játékos megoldásnak arról a gazdagságáról, amely az átélést jellemzi. (...) A gyermekinek a megértésével egyben saját történetünkről, gondolkodásunk alakulásáról, érzelmeink bontakozásáról, személyiségünk fejlődéséről is világosabb képet kapunk. Jobban föl tudjuk eleveníteni emlékeinket a világ megismeréséről, arról a felnőttszemmel meglepő kíváncsiságról, ahogyan gyermekkorunkban kipróbáltuk önmagunkat egy adott helyzet lehetséges változataiban. Többet tudunk felidézni azoknak az élményeknek a rendkívüli indulati hőfokából, amelyek korai kapcsolatigényeinknek örömeit és kudarcait őrzik. Nemcsak a gyereket ismerjük meg jobban, hanem önmagunkat is. Nevelni csak úgy tudunk, ha látjuk a gyerekben a felnőttet, akivé lesz. De a pszichológiai szemlélet - a nevelésben, a gyógyításban, az esztétikában - egyre inkább megkívánja azt is, hogy lássuk meg a felnőttben a gyereket, aki volt: a gyermekit.

Szabadi Ilona - Az ​irkafirkától a meséig
A ​Magyar Nők Országos Tanácsa és a Kossuth Könyvkiadó fiatal szülők számára kíván segítséget nyújtani jogi, pedagógiai, esztétikai, egészségügyi, háztartásvezetési tanácsadó füzetek megjelentetésével. Kiadványunk ennek a füzetsorozatnak a része. A szerző a kisgyermekes szülőket akarja ráébreszteni a tudatos nevelésre, nem elméleti magyarázatokkal, hanem a mindennapi életben adódó konkrét lehetőségek felismertetésével. A nevelés minden életkorban a sokféle tevékenységhez kapcsolódó irányítás. A könyv bemutatja, hogyan vezessük be a kisgyermeket a kultúrába, hogy eleinte több, majd egyre kevesebb segítséggel, végül pedig önállóan folytatni tudja saját maga művelését, a körülötte levő világ sokoldalú megismerését. Az egyik lehetséges tevékenység a firkálás, amit a szülők már a 2. évben felkínálhatnak a gyermeknek. A firkálás, a rajzolás ismerkedés a világgal, kapcsolatteremtés a szülőkkel, és átvezet a képhez. A kép, a képeskönyv nézegetése, a mesekönyv, a mesélés 6 éves korig az olvasóvá válás útját egyengeti. Minden kisgyermekes szülőnek, aki tudatosan akarja nevelni gyermekét, ajánljuk a könyv elolvasását.

Majorossy Judit - Együtt ​az első osztályba
Ez ​a könyv az iskolába való együtt indulást hivatott elősegíteni a jövendő első osztályosoknak. Segíteni kíván a szülőknek, hogyan és miként vegye az akadályokat a gyermekkel együtt. Tanácsokat ad az óvodából az iskolába történő átmenet nehézségeinek leküzdésére. Olvasás, írás, matematika ismert fogalmak nekünk felnőtteknek, de együtt újra megtanulni nem is olyan könnyű. Ezt a szülő-gyermek közös házifeladatot kívánja a könyv példákkal és ötletekkel megkönnyíteni. Ajánlatokat találhatnak a gyermek napirendjére vonatkozóan lefekvéstől a reggeli iskolába indulásig, az otthoni szabadidő eltöltésre, a játékokra. Olvashatnak a következetességről, az adott szó jelentőségéről, a felelősségről. Megtudhatják, hogy mit is jelent a gyermekkel tanulni, hogyan érhetjük el, hogy örömet jelentsen a tudás megszerzése. Hogyan neveljük elsős fiúnkat, lányunkat, hogy kitartó és szorgalmas legyen. Bár a könyvben leírt nevelési módszer egy a sok közül, de igyekszik legjobb szándékkal választ adni mindazokra a felmerülő problémákra, melyeket az iskolábajárás újdonsága okoz mind a szülőknek, mind a gyerekeknek.

Csíkszentmihályi Mihály - Reed Larson - Kamasznak ​lenni
Hogyan ​élnek a kamaszok? Mit gondolnak az iskoláról, a családjukról, a barátaikról? Mitől félnek és mit szeretnének? CSÍKSZENTMIHÁLYI MIHÁLY és REED LARSON könyve különleges kutatásra alapozva válaszolja meg ezeket a kérdéseket. 75 véletlenszerűen kiválasztott tizenévest kértek fel, hogy amikor a maguknál hordott csipogóval jeleznek nekik - legyen az bármely napszak - jegyezzék fel, mire gondolnak, mit csinálnak éppen, hogyan érzik magukat. Az eredmény ez a könyv, amelyben feltárul a kamaszok mindennapi élete, akár az iskolában, akár a barátaikkal vagy éppen családjukkal töltik idejüket. Ha szeretnénk * hogy a felnövő generáció ne kallódjon el, * segíteni, hogy kamaszaink elégedett, boldog felnőttek legyenek, *hogy társadalmunk stabil maradjon, érdemes megfontolni, a "Kamasznak lenni" eredményeit és a szerzők ajánlásait. Lenyűgöző olvasmány, nemcsak tanulságos, de „kötelező irodalom" minden szülő, pedagógus és pszichológus számára.

Kovásznai Kató - Játszik ​a gyerek
A ​Magyar Nők Országos Tanácsa és a Kossuth Könyvkiadó fiatal szülők számára kíván segítséget nyújtani különböző jogi, pedagógiai, esztétikai, egészségügyi, háztartás vezetési tanácsadó füzetek megjelentetésével. Kiadványunk ennek a füzetsorozatnak egyik kötete. Ez, a játékkal foglalkozó füzetünk pedagógiai tárgyú. A szerző bemutatja, milyen jelentősége van a játéknak a kisgyerek életében. Ismerteti a kisgyermek első játékainak alakulását, a különböző játékfajták fejlődését. Áttekinti a játék személyiségfejlesztő hatását. Megtudjuk, mit jelent a játék, a mozgás az értelmi, az érzelmi és közösségi fejlődés szempontjából. Milyen hatása van a családi légkörnek a gyermek hangulatára, játékára. Tanácsokat ad: hol, mikor, mennyit játsszon a gyerek. A szülő hogyan figyelje meg és mit vegyen észre a gyermekjátékában, hogy testi és szellemi fejlődését ellenőrizni tudja, és fejlessze egyes készségeit. A gyerekek, a nevelési helyzetek ismeretében minden szülő maga tudja legjobban eldönteni, hogy mindezeket hogyan hasznosíthatja a mindennapi életben.

Ranschburg Jenő - Pszichológiai ​rendellenességek gyermekkorban
A ​lelki élet rendellenességeivel nem csupán az orvosok és a pszichológusok, de a gyakorló pedagógusok és a szülők is számos alkalommal találkoznak. Senki sem kerülheti el az olyan helyzeteket, amelyekben egyik-másik embertársunk pillanatnyi viselkedése vagy jellemző magatartása fokozottan köti le fígyelmünket, veszi igénybe türelmünket. Hogy ilyenkor kellő megértést tanúsíthassunk és a segítséghez vezető utat is fölleljük, nagy vonalakban ismernünk kell a kórlélektan alapvető fogalmait, összefüggéseit. Ranschburg Jenő arra vállalkozott, hogy átfogó igénnyel bevezesse olvasóit e terület problematikájába, illetve tájékoztasson a nemzetközi szakirodalomban található legfrissebb felismerésekről. E kötete a tőle megszokott, élvezetes stílusban szinte megjeleníti a zavarokkal küzdő gyerekeket.

Kim John Payne - Egyszerűbb ​gyermekkor
A ​világhírű pszichológus-pedagógus szerző műve több országban valóságos mozgalmat indított el: szülőkét, akik nem hagyják, hogy korunk konzumkultúrája bedarálja őket, és egy élhetőbb, tartalmasabb, szebb gyermekkort kívánnak lányaiknak és fiaiknak biztosítani. Ez a könyv arról szól, miként csökkenthetjük gyermekeink életében a fékevesztett tempót, a stresszt, a képernyők uralmát, a tárgyak, tevékenységek és tagolatlan információk sokaságát, melyek anélkül árasztják el és teszik függővé őket, hogy igazi örömet nyújtanának nekik. (Sőt: közvetlenül járulnak hozzá ahhoz, hogy napjainkban egyre több a különböző pszichológiai „címkével” ellátott – hiperaktív, figyelemzavaros, magatartászavaros – gyerek.) A könyvben leírt egyszerűsítési rendszer minden családban megvalósítható, feltéve, hogy megvan a szándék és az elkötelezettség. A lépéseket nem teendőjegyzéknek, hanem menünek kell tekinteni, melyből az olvasó választhatja ki a saját családjában megvalósítható és fenntartható pontokat. A szerző nem „könnyen, gyorsan” típusú instant megoldásokat kínál, hanem egy szemléletmódot: a gyermekkor tiszteletét. Ettől azonban nemcsak gyermekünk fog megkönnyebbülni, de mi magunk is felszabadítónak találjuk majd az egyszerűsítéssel nyert bensőségesebb, melegebb családi légkört és szülői hitelességünk növekedését. „Kívánom, hogy minél több szülőhöz jussanak el a könyv mindennapi életben hasznosítható ötletei. Nem fognak csalódni – egy más minőségű családi életet jósolok mindenkinek, aki kipróbálja. Én már megtettem: azóta nagyokat lélegzem, a családommal együtt.” László Zsuzsa oktatásszociológus

Peer Krisztina - Mi ​bántja a gyerek lelkét?
Ha ​egy hideg estén a gyerek mezítláb rohangál otthon a konyhakövön, majd másnap felfázásra panaszkodik, nem esünk kétségbe a szükségesnél jobban. Pontosan látjuk az ok-okozati összefüggést. Tudjuk, mi a teendő, a helyzet ismerős és átlátható. Nem így a pszichés eredetű megbetegedéseknél. Miért fáj a gyerek hasa állandóan? Baj, hogy ennyire fél az idegenektől? Túlságosan kötődik hozzám, biztos, hogy egészséges felnőtt lesz belőle? Eleget evett? Túl sokat evett? Biztosan nem lesz anorexiás? Lehet egy kisgyerek depressziós? Normális, hogy nem szólal meg az óvodában? Mi számít egyáltalán normálisnak? Mit csináljak most? Legyen szó csupán aggodalomról vagy tényleges intő jelről, a probléma soha nem egyszerű. Nehéz a szülőnek, a nevelőnek, de legfőképpen a gyermeknek. Ez a könyv igyekszik segíteni abban, hogy egy esetleges problémát minél előbb felismerjünk, és ezáltal az érintett gyermek és család minél előbb megkaphassa a szükséges segítséget vagy épp ellenkezőleg megnyugtassa az aggódó anyukát: ez a gyerek tökéletesen rendben van. Ez a könyv olyan gyerekkori betegségekről szól, amelyek magatartási, viselkedési, érzelmi vagy gondolkodásbeli eltérésekkel járnak. Olyan gyerekekről szól, akiket előszeretettel hívunk rossz gyerekeknek tesszük ezt anélkül, hogy pontosan ismernénk, mi rejlik a viselkedésük hátterében.

Tőkés-Szombath Hédi - Neveljünk ​együtt!
EGY ​MEGHÖKKENTŐ BEVEZETŐ (részlet a könyvből) "De az ÉLET az ÉLET. Sokszínű. Izgalmas. Gyötrelmes. Boldog és boldogtalan pillanatok, hónapok, évek. Örömök és súlyos kudarcok. Padlóra zuhanások és keserves föltápászkodások. Tragédiák és eszement örömök, elkövetett hibák és bűnök.... Mi magunk vagyunk, akik mindezt előidézzük és meg is éljük. Hol fenn, hol lenn. Nem tudok más tanácsot adni, mint azt, hogy tessék az életet megélni a maga és a magunk teljességében. Mi Magunk és a Másik Ember nem egy könyvnek egy bekezdése, hanem élő, gondolkodó és cselekvő „lelkes” Személyiség. Vannak köztünk HATÁROK, amelyek nem átléphetőek. De ehhez nem tankönyvre van szükség, hanem odafigyelésre. Együtt és egyszerre önmagunkra és a Másikra. Ebben a könyvben nincsenek – vagy ha mégis, azt nagyon nem akartam – pontokba regulázott hétköznapi jótanácsok. Szabad ezeken az írásokon elgondolkodni, szabad nem egyetérteni, szabad a falhoz csapva fölháborodni rajta, szabad nevetni, sőt kinevetni, ostobának vagy okosnak tartani..., de ÉLNI ebből (sem más könyvből) senki nem fog megtanulni. Ettől a könyvtől (vagy egy másiktól) nem lesz senki se jobb, se rosszabb. Ennek a könyvnek – ebből a szempontból – nincs semmi értelme."

Bruce D. Perry - Maia Szalavitz - A ​ketrecbe zárt fiú
Mit ​tanulhatunk a traumát átélt gyerekektől a veszteségről, a szeretetről és a gyógyulásról? Mi történik, ha egy kisgyereket trauma ér? Hogyan hat a bántalmazás az agyra képes-e meggyógyulni? Bruce Perry páciensei elképzelhetetlen rémségeket éltek át: népirtást, szüleik meggyilkolását, családi erőszakot, szekrényben és ketrecben, világtól elzárt szektában töltött éveket. A kiváló gyerekpszichiáter történetei azt példázzák, hogy a trauma miként hat a gyerekek agyára, hogyan befolyásolja személyiségük alakulását. Ismerteti, milyen kreatív módszerekkel képes enyhíteni a súlyosan traumatizált gyerekek fájdalmát, hogy egészséges felnőttekké válhassanak. A rendkívüli szaktudással és empátiával megírt, szívbe markoló könyv drámai erővel figyelmeztet arra, hogy csak akkor remélhetjük a gyógyulást, csak akkor tudunk segíteni a traumák leküzdésében, a továbblépésben, ha minél jobban megismerjük az agy működését. Dr. Bruce D. Perry a Child Trauma Academy tudományos főmunkatársa. Dolgozott az FBI tanácsadójaként, a Texasi Gyermekkórház Pszichiátriai Osztályának osztályvezető főorvosaként és a houstoni Baylor Orvosi Egyetem Pszichiátriai Tanszékének kutatási igazgatóhelyetteseként. Maia Szalavitz tudományos és egészségügyi kérdésekkel foglalkozó díjnyertes amerikai újságíró.

Vajda Gaby - Anyám ​Takarója
Minden ​ember jövőjének, boldogságának alapállomása anyáink takarójának melegsége és illata. Kifejezetten ajánlom a könyvet azoknak, akiknek bárminemű félelmei vagy kérdései vannak a terhességgel, a szüléssel, a szoptatással vagy az anyasággal kapcsolatban. Hitet szeretnék adni mindazoknak, akik már elveszítették a hitüket! Mert örök mottóm: „Mindent lehet, csak akarni kell!” Örömmel töltene le, ha leendő vagy már gyakorlott apukák, nagypapák is elolvasnák a könyvet, hogy jobban megértsenek minket, a hormonoknak gyakran kiszolgáltatott nőket, anyákat, asszonyokat és gyermekeinket. Ha a mostani énem visszamehetne a múltba egykori önmagához, aki görcsösen, izgulva-félve nézett fel az égre, azt üzenném Neki és Nektek is: Ne félj! Kérlek, sose félj! Nem vagy egyedül sosem, Isten veled van, nem hagy el! Minden élő pillanatban veled van, még akkor is, ha Te csak egy sor lábnyomot látsz a homokban! Nem baj, ha nem szeret mindenki, ne akard, hogy mindenki szeressen, nem fog menni! Ne akarj mindenkinek megfelelni! Sok irigyed lesz, az ember eredendően gonosz lény, ne törődj velük, Te csak mindig a „Fénybe nézz”!

Thomas Lickona - Így ​neveljünk kedves gyereket
"Az ​életben három dolog fontos. Az első a kedvesség. A második a kedvesség. A harmadik pedig a kedvesség." Henry James Amikor megkérdezik a szülőket, felnőttként milyennek szeretnék látni a gyereküket, magától értetődő a válasz: boldognak és sikeresnek. Jóval nehezebb azonban megmondani, miként érhetjük el mindezt. A gyereknevelésnek nincs titkos receptje, de léteznek fontos elvek és gyakorlatok, amelyek segítenek, hogy a gyerekünkből kiegyensúlyozott, derűs felnőtt válhasson. A legújabb kutatások szerint mindebben kulcsfontosságú a kedvesség. AZOK A GYEREKEK, AKIK BARÁTSÁGOSAK, SEGÍTŐKÉSZEK ÉS EMPATIKUSAK, SOKKAL KIEGYENSÚLYOZOTTABBAK LESZNEK, S TÖBB POZITÍV VISSZAJELZÉST KAPNAK. A kedvesség azonban önmagában nem elég: szükség van más erényekre is, mint a bátorság, az önuralom, a tisztelet és a hála. Mit tehetünk szülőként mindazért, hogy ezek a tulajdonságok kialakuljanak és megerősödjenek a gyerekeinkben? Hogyan kezeljük az undokságot és a rosszindulatot? Hogyan kommunikáljunk otthon, és miként mutassunk példát? Az Így neveljünk kedves gyereket konkrét esetekkel és azonnal bevethető tippekkel segít, hogy olyan családi környezetet alakíthassunk ki, amelyben a gyerekeink szeretetteli, boldog emberekké válhatnak.

Thomas Armstrong - Tényleg ​ADHD-s a gyerekem?
Az ​elmúlt évtizedekben rendkívül megnőtt a figyelemzavarral, hiperaktivitással, ADHD-val diagnosztizált és kezelt gyerekek száma a világban. Vajon mi áll ennek az ugrásszerű növekedésnek a hátterében? Valóban járványszerűen terjedő betegséggel van dolgunk? Vagy sokszor egyszerűen csak rásütik az ADHD bélyegét az örökmozgó, rosszcsont gyerekekre? Mit tehetnek az aggódó szülők, akik szívük szerint a gyógyszerezés helyett más eszközt választanának? Thomas Armstrong, a téma világszerte elismert szakértője, könyvében a jelenség valódi okait kutatja, és bemutatja, milyen társadalmi-kulturális változások vezettek a világméretű „ADHD-járványhoz” – vagy amit annak neveznek. Legfőképpen nem hagyjuk, hogy a gyerekek valóban gyerekek legyenek. A négy és tizennyolc év közöttiek egyre kevesebbet mozognak, játszanak, egyre kevesebb időt töltenek a szabadban, viszont többet ülnek számítógép előtt, vagy néznek szorongást keltő műsorokat. A fiúkat nem engedjük fiúsan viselkedni. Idő előtt elkezdjük a gyerekeket követelményekkel nyomasztani, és túl magasra tesszük a mércét: inkább a gyerekek fogyatékosságaira és nem az erősségeire összpontosítunk. Közben a szülők egyre stresszesebb életet élnek, amiből a családok, a gyerekek is kiveszik a részüket. Számos ok vezethet tehát a figyelemzavar, az ADHD tüneteinek megjelenéséhez. Kezelésükben Armstrong körültekintésre int, gyógyszerek helyett elsősorban viselkedésterápiát ajánl. Könyve 101 kipróbált módszert ír le, amelyek látványos javulást eredményezhetnek a mindennapokban. A Tényleg ADHD-s a gyermekem? inspiráló útmutató szülőknek, tanároknak, hogy segítséget nyújthassanak a gyerekek összpontosítási és magatartásproblémáinak leküzdésében, és sikeresnek, boldognak láthassák őket az iskolában és az életben egyaránt. Thomas Armstrong, Ph.D., pszichológus, tanár, író, az American Institute for Learning and Human Development vezetője. Fő szakterülete a tanulás és az oktatás. Eddig tizenhat könyvet publikált összesen több mint egymillió példányban, melyeket huszonhat különböző nyelvre fordítottak le. Tudományos munkásságát szerte a világon elismerik, könyvei sok-sok szülőnek és pedagógusnak nyújtanak segítséget. Kaliforniában él és dolgozik.

Kollekciók