Ajax-loader

'emberi erőforrások' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Covers_240248
Humánerőforrások ​I. Ismeretlen szerző
1

Ismeretlen szerző - Humánerőforrások ​I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szvetelszky Zsuzsanna - Rejtett ​szervezetek
„A ​hírnevet számtalan jó cselekedettel lehet csak felépíteni, de egyetlen rossz mozdulattal le lehet rombolni” – mondta Benjamin Franklin a 18. században. Ez a rossz mozdulat a 21. században egy gombnyomás is lehet: már nemcsak a munkahelyi büfében vagy az irodaház emeleti teakonyhájában terjednek a vállalati hírek, hanem az „online folyosókon” is. A könyv célja, hogy a munkahelyi szóbeszéd működését, a szervezetek rejtett kommunikációs folyamatait vizsgálva bemutassa az informális vállalati kommunikáció tipikus vonásait. Minél több beosztott elégedetlen a vállalat hivatalos információival, vagyis minél kevésbé megfelelő a formális kommunikáció, annál kiterjedtebb és intenzívebb lesz a cégen belüli informális eszmecsere. Minél kevesebb energiát fektet abba a vezetés, hogy maga uralja ezt a területet, annál nagyobb hitele lesz a beosztottak pozitív, negatív vagy éppen ellentmondásos véleményének, s így a vállalaton belül – a formális mellett – létrejöhet a rejtett szervezet. Az informális kommunikáció megismerése, a formális kommunikációtól való eltéréseinek feltárása, a belső hálózatok feltérképezése és irányítása nem a hatalom vagy a manipuláció eszköze, hanem az egészséges és hatékony szervezeti működés lényeges aspektusa, tehát minden vezető számára fontos feladat.

Zachary Wong - Nyolc ​nélkülözhetetlen humán készség a projektmenedzsmentben
Hiába ​élünk a technológiai innovációk fénykorában, emberi kvalitásainkra és humán készségeinkre soha nem volt még akkora szükség, mint ma. Ahhoz, hogy a jelenkor által támasztott egyre összetettebb kihívásoknak megfeleljünk tudásunk, képzettségünk, képességeink és nem utolsó sorban készségeink jól összehangolt egységet kell, hogy képezzenek. E komplexitásnak pedig egyre jelentősebb részét teszi ki, hogy emberi minőségünkben hogyan teljesítünk: mennyire vagyunk képesek másokkal együtt gondolkodni és dolgozni, megértjük-e őket, hogyan kommunikálunk velük vagy például képesek vagyunk-e könnyebbé tenni kollégáink munkáját és mindennapjait. Zachary Wong, a Kaliforniai Egyetem professzora könyvében a jó projektvezetéshez szükséges nyolc legfontosabb emberi készséget azonosítja, e tulajdonságaink fejlesztéséhez pedig szenior projektvezetési tapasztalatai alapján rugalmas megoldásokat ajánl. A kötet célja, hogy a projektmenedzsmenthez szükséges emberi kvalitásokat néhány olyan kritikus fontosságú készségre szűkítse le, amelyek egyben a csapatszintű teljesítmény fokozásához is hozzájárulnak, megsokszorozva alkotó tevékenységeink hozzáadott értékét.

Bacsur Kálmán - Boda György - Személyügyi ​kontrolling
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nemeskéri Gyula - Pataki Csilla - A ​HR gyakorlata
A ​szervezet igazi értéke tagjainak tudása. A HR ezzel az értékes tudással csak akkor tud jól sáfárkodni, ha saját maga is magas szinten rendelkezik az alkalmazás tudásával a szervezetek tudásigényének, illetve a szervezet tagjainak tudáskészletének meghatározásában. A munkakörök kompetenciaigényének ismerete és az erre épülő HR rendszer teszik csak lehetősvé számunkra, hogy a szervezetek gazdasági céljai és a szervezetek tagjainak egyéni céljai közötti harmóniát megteremtsük.

Frederic Laloux - A ​jövő szervezetei
„Lehetséges-e, ​hogy jelenlegi világnézetünk korlátoz bennünket abban, ahogyan a szervezetekről gondolkodunk? Találhatnánk-e erőteljesebb, átérzőbb, értelmesebb módot a közös munkára, ha megváltoztatnánk a hitrendszerünket?” – kérdezi Frederic Laloux. Könyvével határozott választ ad a kérdésre: igen. Világszerte egyre több cégvezető, tanácsadó és tréner teszi le a voksát a jelenlegi felfogást alapvetően átalakító rendszerek mellett. Frederic Laloux könyve az ilyen, több éve sikeresen működő, iparágukban meghatározó vállalatokat és non profit szervezeteket mutatja be. “A jövő szervezetei” gyakorlati eszközöket is kínál ahhoz, hogy olyan munkahelyeket hozzunk létre, ahol az egyéni és csoportos, vállalati fejlődés áll a középpontban. A fejlődésnek olyan térre van szüksége, ahol az energiát nem vonja el a vállalati politika, a félelem, a bizalmatlanság. Frederic Laloux azt állítja, a vállalatok, emberi közösségek maguk is saját evolúciós céllal rendelkező létezők, s mint ilyenek, különböző evolúciós szinten állnak. Az evolúciós lépcsőfokokat színekkel és metaforákkal teszi a szerző megfoghatóbbá. A szervezeti evolúció csúcsán ma a TEAL-nek nevezett szervezetek vannak, melyekben a sikert és a fejlődést a bizalmon alapuló együttműködés teremti meg. Napjainkban már Magyarországon is találkozhatunk olyan cégekkel, akik ilyen evolúciós, Teal kultúrával, gyakorlatokkal működnek. Egy 15 éves termékfejlesztő cégben a fizetések és pénzügyek teljes transzparenciáját valósították meg, a jutalmakat a csapattagok osztják. Egy másik, 300 fős szervezetben a munkaidő beosztása a csapatok feladata, és bárki tetszőleges mennyiségű szabadságot vehet ki. Ezek a vállalatok sikeresek, a bennük dolgozó emberek számára pedig biztonságos és barátságos teret jelentenek a kibontakozásra,. E könyv célja, hogy megjelenésével még több emberhez eljuttassa a pozitív, lelkesítő példákat, és segítse itthon is a Teal gyakorlat elterjedését.

Jim Lancaster - Emily Adams - A ​menedzsment munkája
2017. ​február 14-én jelent meg a LEI legújabb könyve The Work of Management (A menedzsment munkája) címmel. A könyv szerzője Jim Lancaster, a Lantech vállalat vezérigazgatója, aki első kézből, őszintén számol be arról, milyen személyes átalakuláson ment keresztül vezetőként, továbbá miben nyilvánul meg számára a menedzsment munkája. A könyvet – amely egyben gyakorlati, részletes üzleti esettanulmány is a Lantech lean transzformációjáról, visszaeséséről és visszatéréséről – nem csupán az amerikai, hanem más országok gyártó- és egyéb iparágainak szereplői is haszonnal forgathatják a saját átalakulásuk elősegítésére. A Lantech vállalat neve ismerősen csenghet a Lean szemlélet című gondolatébresztő könyv 6. fejezetéből, melyben a szerzők a vállalatot a lean gyártók elsőrangú példájaként mutatták be. A sodró lendületű műben Lancaster a következőkre tér ki részletesen: Miért kezdett el egy idő után a Lantech – amely egy évtizeden át remekül alkalmazta a lean szemléletet – küszködni, hogy megtartsa a nyereséget és javítsa a pénzügyi teljesítményét? Hogyan válik a gembán töltött 60-90 perces napi menedzsmentrutin a vezérigazgató napjának legfontosabb időszakává az üzlet fenntartása és növekedése érdekében? Melyik az a nyolc lépés, amely segítségével a felső vezetők biztos kézzel irányíthatják a próbálkozásokat, hogy egy bombabiztos, valós idejű menedzsmentrendszert hozzanak létre költséges szakértők bevonása nélkül? Miért igényli a napi menedzsment a szokásos menedzseri mentalitás és viselkedés jelentős változását, azaz eltávolodást az utasításoktól és ítélkezéstől a kérdésfeltevés és a jó munkavégzés lehetővé tétele felé az alsóbb szinteken is, hogy a számszerűsített célkitűzések rutinszerűen teljesüljenek? Hogyan hoz drámai, pozitív, pénzügyileg is kimutatható változást a napi menedzsmentrendszer és a fenntartható folyamatos fejlődés? A könyv őszintén mutatja be, hogy a Lantech vezérigazgatója hogyan éli meg az egyébként mindenkinek küzdelmet jelentő kihívásokat, a napi menedzsmentrendszertől kezdve a fenntarthatóságon át egészen a vezetők megnyeréséig.

Sámson Dorottya - VigyázzÁllás!
Állást ​keres? Akkor a legjobb helyen jár! Egy új kötetben összegyűjtöttünk mindent, ami a sikeres pályázáshoz kell. Megtudhatja, milyen a tökéletes önéletrajz, és hogy mi fán terem a kísérőlevél, hogyan készüljön fel az állásinterjúra, milyen kérdésekre számíthat, vagy épp mi történik az interjú után. Mindezt rengeteg hasznos példával, kérdés kártyákkal, élvezetes történetekkel, önéletrajz- és motivációs levél mintákkal, valamint sok-sok tippel fűszerezve.

John Strelecky - Az ​élet nagy ötöse
" ​Azért dolgozunk, hogy pénzt keressünk, ez a múlt. Mától kezdve így szól a cél: azért dolgozunk, hogy megleljük személyes beteljesülésünket. Milyen érzés lenne ha minden nap mosolyogva mehetne munkába? Ha teljes mértékbe beteljesülést jelentene Önnek, akár igazán boldoggá tenné a munka? Utópisztikus elképzelés? Semmiképpen sem! John Strelecky bemutatja Joe, a frusztrált alkalmazott és Thomas, a karizmatikus vállalkozó - aki elárulja sikere titkait - csodás barátágán keresztül, hogyan lehet összhangba hozni személyes életcéljainkat, vagyis " Az Élet Nagy Ötösét" a munkánkkal. "

Alfonso Bucero - Randall L. Englund - Projektszponzorálás
A ​szponzorok a projektek kulcsszereplői. Feladatuk kevésbé ismert, kevésbé vannak reflektorfényben. Ez a könyv felkapcsolta a reflektort. Számomra azt a fontos felismerést is adta, hogy a sikerhez nem elég érteni a szponzori szerepet, hanem azt belsőleg is el kell fogadni, és nap mint nap valóban eszerint kell cselekedni. Beck György vezérigazgató, Vodafone Magyarország A magyar nyelvű projektmenedzsment szakirodalom örvendetes bővülése egyre több hazai szakember számára teszi hozzáférhetővé a szakma legkorszerűbb ismereteit. Ezek közül az ismeretek közül a világgazdasági válság és a pénzszűke időszakában különösen fontos az üzleti szempontokat is érvényesítő szponzorálás kérdésköre. Ez a könyv a szerkesztők és a kiadó megalapozott választását tükrözi a témakörben. Török Ádám, akadémikus

Klein Sándor - Negyven ​év munkapszichológia
Klein ​Sándor írásai több mint negyven éve jelennek meg a hazai pszichológiai és pedagógiai folyóiratokban. 70. születésnapja alkalmából gyűjtötte össze három kötetben ezeket az írásokat. Ez az első kötet a munkapszichológia témájú írásokat tartalmazza. Az "első húsz év" írásai közt szó esik többek között a zajártalomról, a reklámpszichológiáról, a kreativitás fejlesztéséről.

Eric Schmidt - Jonathan Rosenberg - Alan Eagle - How ​Google Works
Google ​Executive Chairman and ex-CEO Eric Schmidt and former SVP of Products Jonathan Rosenberg came to Google over a decade ago as proven technology executives. At the time, the company was already well-known for doing things differently, reflecting the visionary--and frequently contrarian--principles of founders Larry Page and Sergey Brin. If Eric and Jonathan were going to succeed, they realized they would have to relearn everything they thought they knew about management and business. Today, Google is a global icon that regularly pushes the boundaries of innovation in a variety of fields. HOW GOOGLE WORKS is an entertaining, page-turning primer containing lessons that Eric and Jonathan learned as they helped build the company. The authors explain how technology has shifted the balance of power from companies to consumers, and that the only way to succeed in this ever-changing landscape is to create superior products and attract a new breed of multifaceted employees whom Eric and Jonathan dub "smart creatives." Covering topics including corporate culture, strategy, talent, decision-making, communication, innovation, and dealing with disruption, the authors illustrate management maxims ("Consensus requires dissension," "Exile knaves but fight for divas," "Think 10X, not 10%") with numerous insider anecdotes from Google's history, many of which are shared here for the first time. In an era when everything is speeding up, the best way for businesses to succeed is to attract smart-creative people and give them an environment where they can thrive at scale. HOW GOOGLE WORKS explains how to do just that.

Dave Ulrich - Mark A. Huselid - Brian E. Becker - The ​HR Scorecard
Three ​experts in Human Resources introduce a measurement system that convincingly showcases how HR impacts business performance. Drawing from the authors' ongoing study of nearly 3,000 firms, this book describes a seven-step process for embedding HR systems within the firm's overall strategy--what the authors describe as an HR Scorecard--and measuring its activities in terms that line managers and CEOs will find compelling. Analyzing how each element of the HR system can be designed to enhance firm performance and maximize the overall quality of human capital, this important book heralds the emergence of HR as a strategic powerhouse in today's organizations.

Nancy Duarte - slide:ology ​- The Art and Science of Creating Great Presentations
No ​matter where you are on the organizational ladder, the odds are high that you've delivered a high-stakes presentation to your peers, your boss, your customers, or the general public. Presentation software is one of the few tools that requires professionals to think visually on an almost daily basis. But unlike verbal skills, effective visual expression is not easy, natural, or actively taught in schools or business training programs. slide:ology fills that void. Written by Nancy Duarte, President and CEO of Duarte Design, the firm that created the presentation for Al Gore's Oscar-winning film, An Inconvenient Truth, this book is full of practical approaches to visual story development that can be applied by anyone. The book combines conceptual thinking and inspirational design, with insightful case studies from the world's leading brands. With slide:ology you'll learn to: * Connect with specific audiences * Turn ideas into informative graphics * Use sketching and diagramming techniques effectively * Create graphics that enable audiences to process information easily * Develop truly influential presentations * Utilize presentation technology to your advantage Millions of presentations and billions of slides have been produced -- and most of them miss the mark. slide:ology will challenge your traditional approach to creating slides by teaching you how to be a visual thinker. And it will help your career by creating momentum for your cause.

Ferrazzi Keith - Who's ​Got Your Back
Disregard ​the myth of the lone professional “superman” and the rest of our culture’s go-it alone mentality. The real path to success in your work and in your life is through creating an inner circle of “lifeline relationships” – deep, close relationships with a few key trusted individuals who will offer the encouragement, feedback, and generous mutual support every one of us needs to reach our full potential. Whether your dream is to lead a company, be a top producer in your field, overcome the self-destructive habits that hold you back, lose weight or make a difference in the larger world, Who’s Got Your Back will give you the roadmap you’ve been looking for to achieve the success you deserve. Keith Ferrazzi, the internationally renowned thought leader, consultant, and bestselling author of Never Eat Alone, shows us that becoming a winner in any field of endeavor requires a trusted team of advisors who can offer guidance and help to hold us accountable to achieving our goals. It is the reason PH.D candidates have advisor teams, top executives have boards, world class athletes have fitness coaches, and presidents have cabinets.

Jaron Lanier - Who ​Owns The Future?
_Who ​Owns The Future?_ is the new masterwork from the prophet of the digital age, Jaron Lanier, author of _You Are Not A Gadget_. In the past, a revolution in production, such as the industrial revolution, generally increased the wealth and freedom of people. The digital revolution we are living through is different. Instead of leaving a greater number of us in excellent financial health, the effect of digital technologies - and the companies behind them - is to concentrate wealth, reduce growth, and challenge the livelihoods of an ever-increasing number of people. As the protections of the middle class disappear, washed away by crises in capitalism, what is being left in their place? And what else could replace them? Why is this happening, and what might we do about it? In _Who Owns the Future?_ Jaron Lanier shows how the new power paradigm operates, how it is conceived and controlled, and why it is leading to a collapse in living standards. Arguing that the 'information economy' ruins markets, he reminds us that markets should reward more people, not fewer. He shows us why the digital revolution means more corporations making money and avoiding risk by hiding value off their books, which means more financial risk for the rest of us. From the inner workings of the 'sirenic servers' at the heart of the new power system, to an exploration of the meaning of mass unemployment events, the misuse of big data, and the deep and increasing erasure of human endeavour, Lanier explores the effects of this situation on democracy and individuals, and proposes a more human, humane reality, where risk and reward is shared equally, and the digital revolution creates opportunity for all.

Kollekciók