Ajax-loader

'eretnekség' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Boda László - Hitünk ​önvédelme
Az ​önvédelem az emberiség ősi természetjoga. A Katolikus Egyház hitét számos támadás érte a múltban, különösen a felvilágosodás korától. Az Egyház hitének egyes tételei azonban már az ősegyház kezdetétől védelemre szorultak, különösen az ókeresztény korban. Ezek az írások alapozták meg aztán a rendszerbe foglalt hitvédelmet, az úgynevezett apologetikát. Az Egyház által tévtanoknak, eretnekségeknek bizonyuló tételeket pedig a zsinatok ítélték el. Pascal Gondolatok című műve a hitvédelem sajátos műfaja is egyben. A Magyar Katolikus Egyház XX. századi hitvédelmi munkái közül a jezsuita Bangha Béla műve emelkedik ki (1940). Az idő azonban gyorsan halad. Legalább minden fél évszázadban újra kell írni a hitvédelmet, hiszen a támadások újabb és újabb formában jelentkeznek. Az egyháztörténetet tekintve a teológiai és krisztológiai tévtanok után jelenünkre leginkább már az antropológiai jellegű téveszmék a jellemzők, elsősorban Jézus Krisztussal kapcsolatban, de az ember mivoltát illetően is. Az arányos védekezést jog és erkölcs egyaránt indokoltnak tartja. Erről hitvédelmi vonatkozásban napjainkban sajnos nem beszélhetünk., mert a világhatású internet és a televíziós csatornák az informatika nagyhatalmát jelentik. Egy könyv kérdéseibe és feleleteibe rögzített hitvédelem Dávid és Góliát párbaját juttatja eszünkbe, amely informatikai hatókörét tekintve Dávid jóval kisebb, Góliát pedig jóval nagyobb a bibliainál. Mégsem kilátástalan a védelem, ha az igazság áll szemben az ellenséges szándékú vádakkal. Az evangélium szava egyértelmű: "Az igazság szabaddá tesz benneteket." (vö. Jn 8,32).

Nagy András - Savonarola
Goethe ​„fantasztikus, nevetséges szörnyeteg”-nek tartotta Savonarolát, „aki hálátlanul, makacsul és félelmetesen szembehelyezkedik Firenze nagyvonalú, szép és vidám életével”. Vajon így igaz-e a valóság? A XV. századi firenzei — itáliai, európai — élet valóban „nagyvonalú, szép és vidám” volt? És Savonarola „nevetséges szörnyeteg” ? Nagy András feszültséggel teli, erős sodrású regényében választ keres erre a kérdésre. Szándéka azonban több, mint hogy csak új - vagy újabb -megvilágításba helyezze Savonarola ellentmondásokkal teli életét. A kor és a benne élő emberek megjelenítésén túl a mélyben rejlő elvi mozgatórugók és a zűrzavaros helyzetből levonható következtetések is érdeklik Nagy Andrást. Hiszen már a kortárs Machiavelli is összefoglalóan ítélt: „A fegyveres próféták mindannyian győztek, a fegyvertelenek pedig elbuktak. Mert a mondott dolgokon kívül a népek természete is változó; könnyű őket meggyőzni valamiről, de nehéz meggyőződésükben megtartani. Ezért azon kell lenni, hogy amikor már nem hisznek többé, erőszakkal tartsuk meg hitüket. Mózes, Kürosz, Thészeusz, Romulus alkotmányát nem méltányolták volna sokáig, ha fegyvertelenek; mint ahogy ez napjainkban Girolamo Savonarolával történt, aki új rendjével megbukott, mihelyt a tömeg kezdett neki hitelt nem adni, és ő nem tudta híveit megtartani, sem a hitetleneket hitre buzdítani. De sommásan mond véleményt a reneszánsz világnézetről Lukács György is egy fiatalkori írásában, kijelentve, hogy ez a világnézet egyenlő az individualizmussal. („A Savonarola aszketizmusa, a Cesare Borgia vérengzései, a Leonardo, Michelangelo, Raffaello művészete mind ennek megnyilvánulása.") Vagy ha e két megállapításnak nem adunk hitelt - mivel mind a kettő szélsőséges konklúzió -, Thomas Mann ars poetica jellegű vallomását fogadjuk el, amelyet drámájában Savonarolával mondat: „Az én művészetem szent, mert lényege a megismerés és a lángoló ellentmondás. Valamikor, ha elfogott a fájdalom, egy fáklyáról álmodoztam, amely irgalmasan belevilágít a lét minden iszonyú mélységébe, minden szégyenletes, rettenetes szakadékába, egy isteni tűzről, amely felgyújtja a világot, hogy fellobogjon, és minden gyalázatával és kínszenvedésével együtt felolvadjon a megváltó részvétben." Az egymásnak ellentmondó vélekedések talán éreztetik azt is, hogy Nagy András nemcsak az adott kor történelmi valóságát akarta tisztázni; regénye áttételesen korunkhoz szól, a XX. századhoz, amelyben tanúi lehettünk emberirtó fanatizmusnak éppúgy, mint „nagyvonalú, szép és vidám" életnek, s amelyben gyakran találjuk magunkat szembe a „lángoló ellentmondás"-sal, amit Gramsci – Machiavelliről és Savonaroláról szólva – így fogalmaz meg: „A Machiavelli-Savonarola ellentét nem a ,van’ és az ,aminek lennie kell' ellentéte, hanem két ,aminek lennie kell' közötti ellentét; az egyik Savonaroláé, amely elvont, ködös, a másik Machiavellié, amely realista . . .”

Nagy András - Savonarola-kísérlet
"Kivégzésük ​előtti estén találkozhat azokkal a rendtársaival, akiket ugyancsak halálra ítéltek (Fra Silvestro és fra Domenico) eretnekség, skizma, engedetlenség és világi hatalom felhasználásának vádjával. Az eretnekség vádjában kétségtelenül van valami anakronisztikus, a mozgalmat pejoratívan minősítő. Hosszú szertartás végén akasztják fel, majd égetik el hármukat (előbb feloldozzák, kizárják, megszégyenítik őket), valószínűleg nagy tömeg előtt, bár a fennmaradt metszet (ismeretlen mester munkája) csaknem üres teret ábrázol. A hamvakat az Arnóba szórják. Az ellenforradalmak koreográfiájának megfelelően száműzetések következnek, néhány barát nyíltan megtagadja a priort, a San Marco domonkosai levélben könyörögnek a pápához bocsánatért. Francesco Romolinónak a Signoria zenészei szerenádot adnak (a pontos könyvelés feljegyezte az árát: 111 és fél forintért), a San Marco harangját, a Piagnonát leszerelik, majd megkorbácsolják. A Savonarola meggyilkolását követő első Signoria-választáskor a Nagytanács kétszáz Piagnoni tagját kivezetik a teremből - senki nem tiltakozik, Sándor pápa exkommunikáció terhe mellett tiltja be a prior munkáit, de már X. Leó (Giovanni Medici) elrendel egy vizsgálatot Savonarola eretneksége kérdésében, s XIV. Benedek a kanonizálást is felveti. Luther a Miserere-zsoltár kommentárjait 1524-ben Strassburgban kiadatja - később a Kereszt Diadalát a Propaganda Fidei elfogadja, prédikációs tankönyvként. Savonarola bejut az épülő Szent Székesegyházba - Raffaello és Michelangelo művein keresztül, de ott áll a reformáció emlékművein is. Wormsban, Genfben. Máglyája még nem hamvadt el, amikor az új hatalomhoz sorra érkeznek a gratulációk Európa udvaraiból. Szobor vagy freskó - az más. De előbb pusztuljon el."

Rachael F. Heller - Richard F. Heller - A ​13. apostol
Mi ​lenne, ha létezne egy olyan ősi alkotás, amely alátámasztaná az evangéliumokat… vagy alapjaiban rendítené meg a kereszténységet? És kinek kéne meghalnia ahhoz, hogy titokban maradhasson? Egy középkori kolostor romjai között egy 12. századi szerzetes naplójára bukkannak… és máris elkezdődik a gyilkosságok sora. A szóbeszéd szerint a barát írása egy Jézus korabeli tekercs – a krisztusi megnyilatkozásokat szó szerint feljegyző, mindeddig ismeretlen bizalmas alkotásának hollétére vonatkozó utalásokat rejt magában. Két ember – az amerikai kiberzsaru, Gil Pearson és Sabbie Karaim, az egykori izraeli kommandós lány és bibliafordító – együttes szakértelmére van szükség ahhoz, hogy követni tudják a dokumentum útmutatásait. Az egész bolygón és kétezer év történelmén át vezető odüsszeájuk végén pedig egyrészt felbecsülhetetlen kincs, másfelől könyörtelen rettegés vár rájuk… és ez akár mindkettejük életébe is kerülhet.

Sarusok
elérhető
2

Göncz Árpád - Sarusok
Miért ​ír az ember? Hogy ha a torkán akad egy falat történelem, fölköhögje. Hogy ha önmagával nem akaródzik gorombáskodnia, teremtsen valakit, akinek nyugodtan odamondogathat. Hogy ha cseppfolyós körülötte a világ, megszerkessze a kristályrácsát. Kinek ír az ember? A fentiekből következik, hogy önmagának. De hogy erre fölmentést adhasson, elhiteti magával, hogy fontos, amit ír. Hogy másoknak mond valamit. Hogy szolgál vele. S hogy ő ettől, épp ettől tartozik majd valahova. A Sarusok a kívül és bent ellentétét oldaná egységgé, mert eretnek nincs, ha inkvizítor nincsen, üldözött és üldöző egymás igazát igazolja.

Michael Kerrigan - Kínzóeszközök
A ​könyv a kínvallatás során használt technikákkal és eszközökkel foglalkozik,a legkorábban feljegyzett módszerektől kezdve egészen a napjainkban alkalmazott gyakorlatokig. A különféle eljárásokat típus szerint csoportosítja, s közben rámutat a különböző kultúrákban használt formák közötti párhuzamra.

Francois Favre - Máni ​- Kelet Krisztusa, Nyugat Buddhája
Előszó ​Máni Élő Evangéliumából Én Máni vagyok, Jézus Krisztus apostola, kit azzá tett az Igazság Atyjának akarata. Általa létezem, belőle eredek, akire nézve vannak mindenek, kinek létezése nem fogyatkozó, mert ő örökéltű, Örökkévaló. Minden igazságot általa kapok, így az Ő akaratából vagyok. Az igazságot, mit magamban hordtam, a velem utazóknak megmutattam. A békességeseknek békességet hoztam, a halhatatlan nemzetségnek a reményről szóltam. Az igazságban járni tudókat magam mellé vettem, és őket a felfelé vezető ösvényhez vezettem. E halhatatlan evangéliumot papírra vetettem, a nagy misztériumokat benne elhelyeztem. Nagy tettekről, s roppant történésekről szóltam, és ezek legmagasztosabb jeleiről benne hírt adtam. Az igazságra szomjúhozóknak megmutattam mindent, mit nékem megnyilvánított Isten. Tanúságot tettem az igaz látásról, s melyben részesültem, a dicső kinyilatkoztatásról.

Norman Cohn - Európa ​démonai
Léteztek ​boszorkányok vagy csak kitalált, az inkvizíció, a vádlók fantáziaszüleményei? Megtudhatjuk Norman Cohn krimiszerűen érdekfeszítő oknyomozásából. "Nyomozása" során egy olyan történet bontakozik ki az ókortól a XVI-XVII. századig, amelyben a vádlók és a vádlottak mindig változnak, a vádak maguk viszont kísértetiesen hasonlítanak. A kisgyermekek megölésével, vérük megivásával, emberevéssel, szexuális orgiákkal, titkos, sötét hatalmakkal kötött szövetséggel éppúgy vádolták az őskeresztényeket, mint később a keresztények az az eretnekeket, a "boszorkányokat" vagy a zsidókat. A szerző tehát a toposz első antik előfordulásainál, a bacchanáliák leírásánál kezdi a történetet, majd a középkorban, különböző eretnekcsoportok "demonizációjával" folytatja. A XIV. század elejére a sztereotip vádak már rendkívüli módon megerősödtek és elevenen éltek a keresztények "köztudatában". Az őskeresztények, a középkori eretnekek, majd a templomosok elleni vádak és üldöztetések részletes ismertetése után tér rá Cohn a XIV. század végétől kezdve egy új központi ellenség, a boszorkányok "diabolizációjának" ismertetésére. Vérbeli történészként a boszorkányüldözések valódi okát keresi, s ezt az okot egyebek között a XVI.-XVII. századi falusi élet növekvő feszültségeiben és a sztereotípiák makacs természetében találja meg. Norman Cohn könyvének tudományos értéke, hogy racionálisan és rendkívül szellemes formában bizonyítja be a vádak hamis mivoltát, évszázadok óta hitelesnek tekintett történelmi "forrásokról" mutatja ki, hogy hamisítványok. A boszorkányok története mögött persze kibontakozik a bűnbakteremtés mechanizmusa, az a jelenség, amelynek értelmében a világot meg kell tisztítani bizonyos fajta emberektől, akiket a rontás, a gonoszság megtestesítőinek vélnek. A könyv ugyan a régmúltról és egy rendkívül népszerű, érthető módon nagy érdeklődésre számottartó témáról szól, bizonyos vonatkozásokban azonban a XX. századi történelmet illetőleg is gondolatébresztő.

Emmanuel Le Roy Ladurie - Montaillou
Le ​Roi Ladurie egy fennmaradt középkori inkvizíciós per dokumentumai alapján rekonstruálja egy occitán (dél-francia) falu vallási hiedelmeit, világképét. A számos nyelven megjelent munka két évtizede nemcsak klasszikusnak számít, hanem történeti bestseller is. Első kísérlet egy történeti közösség világképének rekonstruálására, amit azóta történeti antropológiának nevezünk. A könyv magyar nyelvű kiadása régi adósság, az egyetemi oktatás nélkülözhetetlen segédeszköze. A könyv olvasmányos, a szélesebb olvasóközönség érdeklődésére is számot tarthat.

Ladocsi Gáspár - A ​Jézus Krisztus-jelenség a gnosztikus irodalomban
Az ​egyházatyák korában és a középkorban egyaránt vallották, hogy a gnoszticizmus volt az a szellemi áramlat a katolikus egyház életében, amely a keresztény tanítás tisztaságát be akarta szennyezni, és ezzel elindítója lett minden szakadásnak. A nagyegyház a gnoszticizmus beszüremkedéseinek radikálisan ellenállt, mivel annak lényegét a krisztusi „örökség”-től idegennek tartotta. A gnosztikus mesterek a nagyegyház örökségét, az apostoli hagyományt saját eszmevilágukban feldolgozták, így tartalmát szétszaggatták és kilúgozták, lényegében meghamisították; a tömegeknek hirdetendő egyetemes érvényű isteni kinyilatkoztatás helyett a kisszámú kiválasztottaknak, az intellektuális igényű elitnek ígérték és biztosították az üdvösséget adó tudás (=gnózis) ismeretét. A könyv témája különösen aktuális ma a gnosztikus eszmékből táplálkozó New Age mozgalomnak a terjedésekor.

Emmanuel Le Roy Ladurie - Montaillou ​(angol)
This ​title presents an enthralling account of day-to-day life in a medieval French village. Using records gathered by the Catholic Church in its pursuit of heretics, the book recreates the lives of a rich cast of village characters.

Loschert Kázmér - Az ​egyházatyák kora
Váratlan ​fordulat! A kereszténység államvallássá lett, előtte szabad munkatér a pogány társadalom, százezrek özönlenek bele s viszik a keresztény tömegek közé a maguk öntudatlan pogány szellemi beidegzettségeit. S ha a császárság keresztény is, de áll még az év tudományos és szellemi eredményeire támaszkodó görög-római tudományosság, művészet és irodalom. Gőgös szellemek és hatalmas ambíciók jelennek meg a színen, s a saját beállítottságuk és érdekeik szerint magyarázzák a Galileai Halászok örökségét, amely nem egyszer elveszőnek látszik az eretnekségek ellenséges árjában. Ekkor jelennek meg az Egyházatyák, s az utánuk eltelt másfélezer év sem tudta elmosni egyéniségük és műveik értékét és izgalmas élményét.

Trux Béla - Az ​inkvizítor
A ​XIII. század végén játszódó trilógia főhőse az ifjú Lyoni Wolfgang, egy német kisnemes másodszülött fia, aki Lyonban kezdi meg teológiai tanulmányait, majd egyik professzorát követve Párizsba kerül. Wolfgangot csillapíthatatlan tudásvágy fűti, semmitől sem riad vissza, hogy az egyetem könyvtárának zárolt részlegébe is bejusson: ha kell, csalással, zsarolással, megfélemlítéssel éri el kitűzött célját. Praktikái azonban felkeltik valakinek az érdeklődését, akitől még a mindenre elszánt ifjú is tart: Passaui Paulus inkvizítor atya elfogatja és választást kínál neki: vagy a szolgálatába áll és tanítványa lesz, vagy máglyára kerül. Wolfgang kénytelen-kelletlen rááll az alkura, és megkezdődik hosszú utazása Paulus oldalán. Egész Európát bejárják az eretnekség nyomait keresve, Languedoc­tól a Fekete-erdőig, mígnem a Szentszék a Magyar Királyságba küldi őket, ahol akkor épp a Kunnak is nevezett IV. László uralkodik. Egy délvidéki eretnekfészek felderítése során azonban a katonáik elárulják őket, és a két inkvizítornak menekülnie kell – azonban előbb besenyők, majd kunok fogságába kerülnek. Paulus egy alku révén szabadon távozhat, ám túszul kell hagynia Wolfgangot, aki ezután közel egy évet tölt a kunok között félig fogolyként, félig vendégként. Megismeri életüket, szokásaikat, a szkítai kereszténység tovább élő töredékeit, és ahogy bővül a tudása, úgy szaporodnak a kételyei saját hitével és küldetésével kapcsolatban is. Trux Béla kiterjedt történelmi és néprajzi kutatásokon alapuló regénytrilógiájának cselekménye párhuzamosan zajlik a korábban megjelent két regényével, A templomos lovaggal és az Akkon ostromával.

Pap Gábor - Manitól ​Rasdiig
„Manicheus, ​az Atyaisten gondviselése által Jézus Krisztus apostola.” Így mutatkozik be a „fő-fő eretnek”, az Alapozás levelében. Egy másik irásában meg, rövidebbre fogva, így: „Manes, Jézus Krisztus apostola”. • Ki volt hát ő, és mit hagyott ránk az életművében? A manicheizmus - névadójának, Maninak személyes megnyilatkozásaira alapozva véleményünket - a kereszténység egyik jellegzetes szellemi vonulatának tekinthető. Jól értsük meg: nem az iráni zurvanizmusénak, nem a buddhizmusénak, de nem is a judeokrisztiánizmusénak. Hanem a kereszténységének. Elnevezését az alapítójáról kapta...” * A kötet TARTALMA: • A MANIERIZMUSRÓL DIÓHÉJBAN; • RASDI MESÉL - Gondolatok a „szkíta népi - nemzeti szertartásrendről”; • PÉLDATÁR - Szemelvények a manierizmusról foglalkozó irodalomból; - Visszapillantó tükör; - Függelék; - Felhasznált irodalom; * „Manitól Rasdiig” című ezen kiadványt a Krisztus utáni harmadik évszázad második évtizedében született Mani nevű személy, akinek a neve szír nyelven „manikhájja” alakban azt jelenti, hogy „Mani él”, vagy „az élő Mani”, tehát a Mani nevű vallásalapító Rasdi „varázslónőig” terjedt tanai, elő- és utóélete iránt érdeklődő olvasóink figyelmébe ajánljuk.

Kulcsár Zsuzsanna - Eretnekmozgalmak
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Christie Golden - Assassin's ​Creed - Eretnekség
Végtelen ​összecsapás. Ősi bűn. Új felfedezés. Simon, mint a templomosok Belső Szentélyének tagja hideg fejjel és a szokott gyakorlatias hozzáállásával lát munkához az Abstergo Industry történelemkutatási részlegének új vezetőjeként. Azonban csillapíthatatlan kíváncsiságának köszönhetően magával ragadja a lehetőség, hogy őse, a legendás Jeanne d’Arc mellett harcoló Gabriel Laxaart emlékein keresztül első kézből tapasztalja meg a történelmet. Amikor első projektje részeként belép egy újonnan tervezett Animusba, meglepő tényekre bukkan arról, hogy milyen mélyen húzódik a templomosok és az orgyilkosok közötti konfliktus, és hogy mi mindenre képes Gabriel a nőért, akit egyszerre szeret és csodál. És köztük a legveszélyesebb igazságra: Hogy ki az eretnek… és ki az igazhitű. Új, az Assassin’s Creed univerzumában játszódó történet a _New York Times_ bestsellerszerzőjétől, Christie Goldentől! A magas rangú templomos, Simon Hathaway miközben egy Jeanne d’Arc oldalán harcoló őse emlékeit éli újra, lassanként a múlt olyan titkaira bukkan, amelyek veszélyes következményekkel járhatnak… nem csak rá, hanem az egész Templomos Rendre nézve.

Dan Abnett - Ravenor
A ​41. évezred háborúk tépázta jövőjében az Inkvizíció titkos háborút vív az emberi faj legsötétebb ellenségeivel – az idegenekkel, az eretnekekkel és a démonokkal –, hogy megvédje az Ember Birodalmát és az emberiség lelkét. Gideon Ravenor inkvizítor, a hírhedt Eisenhorn inkvizítor egykori tanítványa, egyike azon keveseknek, akiket ezen háború megvívására választottak ki. Miután rögtön pályafutása elején, a Thracia Primarison, a Spatia Kapunál történt atrocitás során megnyomorodott, Ravenor egy létfenntartó egységben rekedt, amely megvon tőle minden, az univerzummal létesített fizikai kapcsolatot. Terepen dolgozó ügynökei elit csapatán keresztül tevékenykedve, Ravenornak potens pszichikus képességei segítségével kell nyomozást végeznie az Angelus szubszektorban, ahol egy ismeretlen sötét erő fertőzi a gazdagok és szegények elméjét egyaránt. Csapatát a birodalmi űr határaira és azon túlra vezetve, Ravenor halálos csatát kell vívjon a túlélésért egy ugyanolyan könyörtelen és hatalmas ellenféllel, mint amilyen ő maga.

Philippa Gregory - A ​makrancos királyné
Mit ​tehet egy asszony, ha leendő férje egy sorozatgyilkos uralkodó? Parr Katalin, a harmincesztendős asszony titkos szerelmi viszonyt folytat Thomas Seymourral, de nincs választása, amikor VIII. Henrik - aki már négy királynét eltemetett, és korban akár az apja is lehetne -, úgy dönt, hogy elveszi feleségül. Katalin független és gondolkodó nő, tudja, milyen veszélyek lesnek rá... Henrik azonban eleinte bálványozza az új arát, Katalin pedig kezd megbízni benne, miközben egyesíti a királyi családot, az udvarban létrehoz egy radikális felfogású tudóskört, és régensként még az országot is vezeti. De ő sem menthet meg minden protestánst, amikor Henrik veszedelmes tekintete a királyné felé fordul... Philippa Gregory, a királyregények királynője VIII. Henrik utolsó feleségéről írt megindító regényt; egy nőről, aki szenvedély és tudás dolgában is a férje felett állt.

Otto Rahn - Lucifer's ​Court
Otto ​Rahn’s lifelong search for the Grail brought him to the attention of the SS leader Himmler, who shared his esoteric interests. Induced by Himmler to become the chief investigator of the occult for the Nazis, Rahn traveled throughout Europe--from Spain to Iceland--in the mid 1930s pursuing leads to the Grail and other mysteries. Lucifer’s Court is the travel diary he kept while searching for “the ghosts of the pagans and heretics who were [his] ancestors.” It was during this time that Rahn grasped the positive role Lucifer plays in these forbidden religions as the bearer of true illumination, similar to Apollo and other sun gods in pagan worship. This journey was also one of self-discovery for Rahn. He found such a faithful echo of his own innermost beliefs in the lives of the heretics of the past that he eventually called himself a Cathar and nurtured ambitions of restoring that faith, which had been cruelly destroyed in the fires of the Inquisition. His journeys on assignment for the Reich--including researching an alleged entrance to Hollow Earth in Iceland and searching for the true mission of Lucifer in the caves of southern France that served as refuge for the Cathars during the Inquisition--also led to his disenchantment with his employers and his mysterious death in the mountains after his break with the Nazis. OTTO RAHN was born in Michelstadt, Germany, in 1904. After earning his degree in philology in 1924, he traveled extensively to the caves and castles of southern France, researching his belief that the Cathars were the last custodians of the Grail. Recruited by Himmler into the SS as a civilian archaeologist and historian, Rahn quickly grew disillusioned with the direction his country was taking and resigned in 1939. He died, an alleged suicide, on March 13, 1939, in the snows of the Tyrolean Mountains. Lucifer’s Court was translated into English by Christopher Jones, who also translated Otto Rahn’s Crusade Against the Grail, published in 2006.

Otto Rahn - Lucifer ​udvartartása
A ​náci korszak egyik legrejtélyesebb emberének titokzatos SS dossziéja került elő a II. világháború végén. A feljegyzésekből egy misztikus utakon járó történész életét ismerjük meg, aki egy olyan politika és eszme hőse, majd áldozata volt, amely emberek millióinak az életét követelte. • De valóban hős és áldozat volt Otto Rahn? • Egyáltalán ki volt ez az ember? Ahogy ő maga fogalmazta: A Grál világából jövök, Parszifál, Siegfried és Odhinn-Wotan voltak a keresztapáim. Lucifer vigyázó szemei követték a Szent Grál nyíltan zsidó származású kutatójának életét, aki magas náci tiszti beosztása ellenére is nyíltan a saját neméhez vonzódott - felettesei és a Führer tudtával. Hitler és a Birodalom felsőbb köreinek okkult érdeklődése lehetőséget és egyben csapdát is jelentett Otto Rahn-nak, aki ennek köszönhetően vált azzá az ikonikus alakká, akiről később Hollywood megalkotta az Indiana Jones figurát, amely világhírű lett. Persze a karakter eredetét nem hangsúlyozták ki, kiről is mintázták valójában az alapötletet. Otto Rahn-ról, aki a Parszifál alapján kereste a kelyhet. A Sátán által megírt sorsától azonban még Lucifer sem menthette meg. Nyílt bírálatba kezdett a III. Birodalom eszmeisége ellen, ennek az ismerősei körében hangot is adott, kezdeményezte a kilépését az SS-ből, ahova eredetileg is csak kényszerűségből lépett be. Ennek nagy ára volt, 1939. március 13-án eltűnt nyomtalanul, testét soha nem találták meg. Viszont 1941. áprilisában a Birodalom egy diplomatát küldött Bejrútba, egy pro-német franciával, hogy fegyvereket szállítsanak a lázadóknak Irakban. A diplomata Rudolf Rahn néven kiválóan beszélt franciául, és csakúgy mint Otto Rahn-nak, hiányzott az aktájából az árja-eredetiséget bizonyító okmánya... 1944. február 23-án 5471 márkát utaltat Himmler a Birodalmi Fekete Alapból az akkor már 5 éve elméletileg elhunyt Otto Rahn számlájára... Ezen könyve a történelem akkori idejének egyik legkiemelkedőbb ezoterium irodalma volt, mely ma is érdekes kérdéseket vet fel. Találtunk-e már az azóta eltelt évtizedek óta válaszokat rájuk? Lucifer udvartartásában egy rendhagyó útinaplót olvashatunk, Spanyolországtól Izlandig, melyben a pogányok szellemeinek és az eretnekek őseit keresi. Ebben rendhagyó következtetésre jut Lucifer szerepével kapcsolatosan, aki szerinte: mint igaz fény, Apollóhoz és más napistenekhez hasonlóan a pogányok imádatának tárgya. Az útja egyben önfelfedezés is, saját magát is mint eretneket látja a végére, és elhatározza, hogy az inkvizíció által elpusztított gnosztikus Kathar vallási hagyományokat megpróbálja megmenteni és Lucifert a maga valójában bemutatni. Megbízása a dél-franciaországi barlangoktól a Belső Föld feltételezhető bejáratát jelentő Izlandig terjedt. • Talán valóban túlélte a saját halálát és bepillanthatott a színfalak mögé, amiről az átlagember csak álmodhat? Bárhogyan is van, Otto még a mai napig is élő alakja Lucifer közeli udvartatásának...

651237
Máni, ​az élő Ismeretlen szerző
0

Ismeretlen szerző - Máni, ​az élő
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók