Ajax-loader

'filmtörténet' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Fábián Janka - Rozmaring
1913 ​januárjában Hajnal Imre a híres bonviván és némafilm-színész gőzhajón megérkezik New Yorkba, hogy vendégművészként fellépjen a Broadway-n Lehár Ferenc egyik operettjében. A nyüzsgő világvárosban találkozik példaképével, az operaénekes Carusóval, a filmstúdiók üdvöskéjével, Mary Pickforddal, valamint Mack Sennett-tel, a híres producerrel. Akárcsak idehaza, ott is azonnal levesz mindenkit a lábáról személyes varázsával, tehetségével. Jövetelének valódi célja azonban egy táska mélyén lapuló hétpecsétes titok, ami a még gyerekcipőben járó filmművészet egész jövőjét megváltoztathatja. Hogy ez bekövetkezik-e, az már nem csak Imre ügyességén és rábeszélő erején múlik. Futóviszonya Rosemaryvel, a táncoslánnyal pedig sok mindenre ráébreszti őt saját magával és a jövőbeli sorsával kapcsolatban.

Marilyn_masik
elérhető
23

Norman Mailer - Marilyn
Marilyn ​Monroe egy egész korosztály szex-bálványa volt. Az erotikus szőke angyalnak, aki elbűvölte a világot, magánélete tele volt kudarccal, a boldogság hiábavaló kergetésével. Bizonytalan egyénisége és tragikus halála éles ellentétben állt a mozivászon szülte hamis csillogású képpel. Ez az életrajzi regény a neves amerikai író, Norman Mailer magával ragadó írása.

Covers_23975
13

Ismeretlen szerző - A ​kortárs filmelmélet útjai
A ​könyv egy olyan hiánypótló szöveggyűjtemény, amely a kortárs filmelméletek Magyarországon jobbára ismeretlen irányzatait mutatja be. Stephen Heath, Noel Burch, Laura Mulvey, Torben Grodal és mások írásait magyar nyelven csak egy-két tanulmány erejéig olvashattuk, így a válogatás mindenképpen úttörő vállalkozás a filmtudomány aktuális kérdéseinek honi megismertetése terén.A könyv négy fő irányzatot emel ki a kortárs filmelmélet tendenciái közül: az elemzés-értelmezés kérdéseit, a filmes elbeszélés különböző problematikus pontjait, valamit a műfajelmélet és a kognitív megközelítés kérdéskörét. Mind egyik témában találhatunk olyan tanulmányokat, amelyek mára az irányzat legismertebb, legalapvetőbb szövegeivé váltak, mint Stephen Heath írása a filmes elbeszélés téralkotásáról, Laura Mulvey a feminista filmes megközelítést megalapozó tanulmánya, vagy David Bordwell leírása a kognitivizmusról, valamint olyan szövegeket is, amelyek az adott irányzat aktuális, újabb keletű problémaival foglalkoznak. A gyűjtemény alapvető kézikönyve lesz a filmes tanulmányokat folytató diákoknak, az őket oktató pedagógusoknak, és bátran ajánlható mindenkinek, akit elmélyülten érdekel a filmmûvészet és a filmtudomány.

David Gilmour - Filmklub ​- Peregnek a kamaszévek
Egész ​estés beszélgetéseink filmekről és az életről A kanadai bestsellerszerző, filmkritikus, tévés személyiség világszerte népszerű könyvében őszintén és sok szeretettel mesél saját tapasztalatairól, a nehézségekről, amikor a fia kimaradt az iskolából. A kezdeti tanácstalanság szülte az ötletet, hogy minden héten töltsenek együtt három estét, filmeket nézve, beszélgetve. Az együtt töltött idő segítette át őket a legnehezebb kamaszéveken. Szerelemről, érzésekről, szexről, nőkről és barátokról beszélgettek - egy olyan életkorban, amikor a szülőkkel beszélgetni néha maga a kínszenvedés. A kulcs a filmnézésben rejlett: a filmek mindenkit lekötnek. Szórakoztatnak és elvarázsolnak, a filmek kapcsán felfedezhető, megérthető (valamennyire) maga az élet. És mi kell egy útkereső fiatalnak, és a kétségbeesett apának? A könyv nemcsak érdekes életrajz, hanem különleges és szokatlan módon megfogalmazott filmtörténet is. Megmutatja, hogyan varázsol el a film, milyen eszközökkel képes hatni és szórakoztatni bárkit. A filmekkel töltött 3 év mindkettőjüknek életre szóló élmény lett, és garantált, hogy az olvasóban sem tűnnek el nyomtalanul a 3 év tanításai.

Várkonyi Vilmos - Jávor ​Pál és a magyar film aranykora
Jávor ​Pál a magyar film első aranykorának egyik legnagyobb csillaga volt. Elszegényedett polgári családból származott, de már fiatalon arról álmodott, hogy egyszer majd mindenki őt nézi a filmvásznon,és neki tapsol a színházi nézőtéren. Látszólag gyors karriert futott be, a sikerig vezető út azonban számára is rögös volt. Kezdő színészként pénz és otthon nélkül tengődött, pályaudvarokon és padokon töltötte az éjszakákat, ám a sok-sok nélkülözés után végül mégis jóra fordult a sorsa. A két világháború között szinte nem is forgattak filmet nélküle, s a rajongók imádata révén már-már Hollywoodban érezhette magát. 1946-ban aztán Amerikában is szerencsét próbált, ám nem kapott olyan szerepeket, amilyeneket a hírneve alapján megérdemelt volna. Amikor egy évtized múltán hazatért, Szenes Iván és Horváth Jenő megírtak számára az Egy tisztes őszes halánték című dalt, amelyet Jávor rögtön slágerré tett, és visszalopta vele magát a magyar közönség szívébe. Bár nem adatott számára túl hosszú élet, a filmjei révén arca, hangja mindig velünk marad, s az emléke örökké élni fog vennünk.

Mészáros Márta - Kisvilma
A ​kötetben a szerzőnő vall magáról, életéről, munkásságáról.

Bud Spencer - Lorenzo de Luca - 80 ​év alatt a Föld körül
_„Ide ​figyelj, Terence! Lefogadom, hogy a hetvenes-nyolcvanas években a mi kis kettősünk hatására jelentősen megemelkedett a világon a bab és a csirke fogyasztása. Valahányszor csak bemutatták valamelyik filmünket a tévében vagy a moziban, a mi étvágyunk átragadt a nézőinkre, akik aztán buzgón követtek minket a nagy zabálásban is. Szerintem egy szakács igazán elnevezhetne rólunk valamilyen ínyencséget.”_ A _80 év alatt a Föld körül_ izgalmas utazás a világhírű színész, Carlo Pedersoli, alias Bud Spencer életébe. Az életrajz második része fordulatokban gazdag kalandra csábítja olvasóit földön, vízen és levegőben. Számos új anekdotát mesél a forgatások hétköznapjairól és régi kollégáiról. Őszinte betekintést enged magánéletébe is, megtudhatjuk milyen férj, apa, illetve nagypapa. Beszámol arról, hogy színészi karrierje mellett miként próbálta megvetni a lábát az üzleti világban. Sikerei mellett nem hallgatja el kudarcait sem. Ám Carlót, a nagy kalandort egyetlen bukás sem kényszeríthette térdre, mindig újult lelkesedéssel vetette bele magát a következő vállalkozásába. Mivel Bud Spencer tudja, hogy Terence Hillnél nincs számára jobb filmes partner, így nyílt levelet intéz "jobbik feléhez", akivel rendszeresen találkozik egy spagettivacsora erejéig. A könyvben köszönetet kíván mondani rajongóinak is, ezért a könyv végén választ ad harminc kérdésükre.

Nemes Károly - Alfred ​Hitchcock
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Makk Károly - Szeretni ​kell
Nem ​memoár, nem önéletrajz, nem emlékezés, és főleg nem vissza. Ha mégis emlékezés, akkor előre. Emlékezés előre a jövőbe, a jövőre. Filmről van szó, filmet látunk és élünk, sok bennük a saját film, ami a mienk, a mi történetünk. A mienk akkor is, ha sem a történet, sem a forgatása idejében még nem éltünk. Az egyik legnagyobb magyar filmrendező 89 évesen emlékezik vissza több mint 70 éves pályájára.

Bud Spencer - Különben ​dühbe jövök
Meghökkentően ​őszinte önéletrajz a hagymásbab és a pofonok nagymesterétől. Bár westernfilmek hőseként ismerte meg a nagyvilág, Carlo Pedersoli sokkal több ennél: forgatókönyvíró, producer, úszóbajnok, olimpikon. Miután aláírta első hollywoodi szerződését, utolsó vízilabda-mérkőzését a magyar válogatott ellen vívta. Könyvében az immár 81 éves színész, akit 1991-ben a Time a leghíresebb olasznak nevezett, megható öniróniával mesél gyermekkoráról, a sportolóként töltött évekről, arról, hogy hogyan került bele szinte véletlenül a filmek világába, barátságáról Mario Grottival, azaz Terence Hillel, a tengerentúli élményeiről és végül visszatéréséről Rómába. Ki ne ismerné a Nincs kettő négy nélkül, a Kincs ami nincs, a Bombajó bokszoló című filmeket vagy a legendás Piedone-sorozatot! Most eljött az idő, hogy megismerjük az embert a pofonok mögött!

Nemeskürty István - Szántó Tibor - A ​magyar filmművészet képeskönyve
A ​könyv a magyar filmművészet kezdeteitől napjainkig kalauzolja az olvasóját: több mint háromszáz filmből villant fel emlékezetes jeleneteket. "Ezek ugyan "csak" állóképek - írja Nemeskürthy István -, mégsem azonosak a fényképművészet albumokban közzétett kompozícióival. Emlékezetünk filmjével kiegészítve megmozdulhatnak és életre kelthetik a most egyetlen fotóba sűrített cselekményt. De nem csupán az egyes filmek cselekményét óhajtanánk így a néző-olvasó közreműködésével megmozdítani, hanem az immár nyolvanegynéhány éves magyar film kalandos történetének mozgóképét is szeretnénk felidézni. Mit látunk ezeken a képeken? Tájékoztató közlést, divatos idegen szóval: információt? Tényszerű eligazítást: ez és ez, ekkor és ekkor, ebben meg ebben a filmben? Képes krónikát? Fényképművészeti műalkotást? S ha azt, kinek a művét? ... Vagy talán emlékeztető jelzés csupán, ami könyvünket lapozgatva a nézegető olvasó szeme elé kerül? Mindegyik és egyik sem." A magyar filmművészet képeskönyve nemcsak visszatekintés, hanem tabló is: egyaránt bemutatja az idősebb korosztály kedvenceit és a nyolcvanas évek fiatal rendezőinek legígéretesebb teljesítményeit.

Covers_43753
elérhető
1

Ingrid Bergman - Életem
Ingrid ​Bergman fordulatokban bővelkedő életrajza egy-egy sikerült portréban felvillantja a filmvilág sztárjait: Boyer-t, Tracyt, Garbót, Coopert, Cary Grantet, Gielgudot, Liv Ullmannt; híres írókat: O'Neillt, Molnár Ferencet, Temarque-ot, Shaw-t, Hemingwayt; szeretettel s humorral beszél rendezőiről: Flemingről, Kertész Mihályról, Rosselliniről, Ingmar Bergmanról... De könyvének legizgalmasabb részei azok, ahol a világban róla kialakult képpel hadakozik; életszerepek és színészszerepek sablonjaival; ahol szenvedélyesen és reménykedve, derűs humorral vagy elkeseredve küzd a benne élő eszménykép valóra váltásáért. Az író barát, Alan Burgess kommentárjai és interjúi s a levelek sok érdekes és meglepő részlettel gazdagítják ezt a különös és rokonszenves önarcképet.

Jurgen Muller - Best ​Movies of the 80's
Step ​right up and get your fill of 80s nostalgia, with the movie bible to end all movie bibles. We've diligently compiled a list of 140 of the most influential movies of the 1980s that's sure to please popcorn gobblers and highbrow chin-strokers, alike. The 80s was a time for adventurers, an era of excess, pomp, and bravado. In the era when mullets and shoulder pads were all the rage, moviegoers got their kicks from flicks as wide-ranging as "Blade Runner", "When Harry Met Sally", and "Blue Velvet". Without a doubt, sci-fi was the most important genre of the decade, with non-human characters like E.T. winning the hearts of millions, while the slimy creatures from "Aliens" became the stuff of nightmares, and movies like "Ghostbusters" and "Back to the Future" fused comedy and sci-fi, to the delight of audiences everywhere. In fact, the 1980s saw the invention of a new reality, a movieworld so convincingly real - no matter now far-fetched - that spectators could not help but abandon themselves to it. Now that's entertainment, folks.

Ismeretlen szerző - Az ​501 legfontosabb film, amit mindenképpen látnod kell
A ​kötet nem csak a filmrajongóknak kötelező olvasmány, hanem azoknak is, akik egyszerűen csak szeretnek moziba járni. Találkozhatunk benne a legtöbb klasszikussal, miközben az ifjú kritikusok friss hozzáállásuknak köszönhetően néhol egészen új összefüggéseket tárnak fel velük kapcsolatban. A gyűjtemény a filmeket műfaj szerint, időrendben csoportosítva sorolja fel fényképes illusztrációval, valamint megdöbbentő és érdekes háttérinformációk kíséretében.

John Baxter - Steven ​Spielberg - A filmvászon legnagyobb varázslója
Steven ​Spielberg a filmvászon legnagyobb varázslóinak egyike. Népszerűségével, lenyűgöző teljesítményeivel és kasszasikereivel kevesen vehetik fel a versenyt. Neve ma már fogalom, a minőség záloga a filmszakmában. Hatalma immár túlszárnyalja Hollywood aranykorának legnagyobb moguljaiét, és filmjei - mint például a Cápa, az E.T. a földönkívüli, a Harmadik típusú találkozások, az Indiana Jones-trilógia, a Jurassic Park, a Schindler listája vagy a Ryan közlegény megmentése -, melyeket sok milliárd ember látott világszerte, maradandó nyomot hagytak a filmkészítés ösvényén. Életrajzából megtudhatjuk, hogyan vált az amerikai társadalom perifériájára szorult, boldogtalan és gyökértelen kamaszkort megért "filmsihederből" a világméretű szórakoztatás egyik legfélelmetesebb játékosává - a kezdetektől, a Párbajtól, amely kifejezésre juttatta a vele született "filmérzéket", az Oscar -díjas Schindler listáján keresztül egészen a Különvéleményig...és azon túl.

Magyar Bálint - Az ​amerikai film
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_46270
A ​film krónikája Ismeretlen szerző
18

Ismeretlen szerző - A ​film krónikája
A ​film krónikájának második, bővített kiadása 1999. december 31-ig térképezi fel a filmvilág eseményeit. A Lumiére fivérek egy évszázaddal ezelőtti próbálkozásaitól a nagy álomgyáron, Hollywoodon keresztül egészen a bevételrekordot hozó őslényparkig, a mozi a világ minden táján lenyûgözte az embereket. A könyv 85 filmes eseményt ír le, több mint ezer szócikket tartalmaz, melyek a nemzetközi filmipar fejlődésének legfontosabb állomásairól tudósítanak.

Bryan Cogman - George R. R. Martin - Trónok ​harca
A ​történet, amely megreformált egy műfajt: „A való világban iszonyatos dolgok történnek a jó emberekkel, míg a senkik gyakran hihetetlen sikereket érnek el. Hogyan lehet az, hogy fantasy világokban a jó mindig diadalmaskodik, a rossz pedig mindig megbűnhődik? Mivel egy olyan történetről van szó, amiben sárkányok, jégdémonok és ezüsthajú hercegnők szerepelnek, kissé furcsa kijelenteni, hogy George beleültette a high fantasybe a nyers realizmust. Bevezette a szürke árnyalatait ebbe a fekete-fehér univerzumba.” - David Benioff főproducer A történet, amely a könyvek lapjairól a képernyőre került: „…elgondolkodtam, vajon hogyan lehetne a történetemet a könyvek lapjairól a képernyőre vagy a mozivászonra juttatni. Rájöttem, csak a televízió nyújthat megoldást, de nem úgy, hogy valamelyik csatorna sorozatot készít az anyagból. Nem, a csatornáknak ilyesmihez nincs elég pénzük, ráadásul a cenzoraik is szívbajt kapnának a regényekben megtalálható szextől és erőszaktól. A legjobb esetben is csak egy csonkított verzió kerülhetne képernyőre – gyengécske tea az erős mézbor helyett.” - George R.R. Martin regényíró A történet, amely mese, de mégis valóságos: „…ez egy felnőtteknek szóló fantasy. Az erőszak, a brutalitás és az érdekes karakterek miatt nem lehet más. Nem tudom, George hogyan találta ki ezeket a karaktereket; más munkáimban még nem találkoztam ilyenekkel. A HBO részéről bátor vállalkozás.” - Sean Bean (Ned Stark) A történet, amely hódított: „Beleszerettünk a karakterekbe. Arya Stark, Havas Jon, Theon Greyjoy, Tyrion Lannister, Daenerys Targrayen, Sansa, Bran, Jorah, Cersei, Jaime, Robb, Samwell… Létezik még egy könyvsorozat, amely ennyi emlékezetes karaktert mutatott be a világnak? Nos, bízom benne, hogy mi ugyanezt tesszük a sorozatunkkal. Rá akartuk venni a nézőket, kövessék a példánkat, szeressenek bele ezekbe a karakterekbe. Sikerült. Világszerte.” - David Benioff főproducer Könyvünk George R.R. Martin A tűz és jég dala című regényfolyamából készült filmsorozat forgatását és a színészgárdát bemutató, színes fotókkal gazdagon illusztrált kötet.

Vágvölgyi B. András - Tokyo ​Underground
"[Vágvölgyi] ​Kalandozásainak föltétlenül legsikeresebb vállalkozása a Tokyo Underground, ahol a cél a japán tömegkultúra különböző színtereinek bemutatása, mégpedig pimasz mód, könyörtelenül realista bemutatása, nem múló értéke pedig az, ahogy e szemrevétel, e mozaikszerű felvillantás, megjelenítés, dokumentálás közben Vágvölgyinek sikerül - egyszerre lazán ömlő és tűpontos írásmódjának kavargó, áradó, gyakran röhögtető szellemességével a Japánról úgy általában mit sem sejtő olvasót fokozatosan abba az egyre határozottabb állapotba hozni, amelynek köszönhetően oldalról oldalra, ügyről ügyre, témáról témára egyre élesebb lesz benne a kép egy rendkívüli országról, és mintegy alakot kap tudatában és érzékeiben a mai Japán utánozhatatlan karaktere. Vágvölgyi képes rá, hogy olvasóját ne csupán tudással vértezze fel, melyről épp maga állítja nagyon helyesen és követendő öniróniával, hogy az bizony állandó, folytonos korrekcióra szorul, hanem hogy ezen túl valódi érdeklődést keltsen benne az iránt, ami ezt az olvasót korábban nem is érdekelte, vagy aminek kapcsán beérte szánalmas előítélek alacsonyrendű színvonalával, hogy mi is tehát, ami valóban: Japán, azaz hogy mikor nem tévedünk nagyon nagyot, ha ennek a maga tradícióinak és ultramodernitásának morbid őrlése közt vergődő különleges övezetnek magunkban a végén valami nevet próbálunk adni. Vágvölgyi rengeteget tud a választott tárgyról, és amit tud, azt azonnal történelmi, politikai, kulturális összefüggések egész hálójába vonja, így ha az aktuális tömegkultúra egyedi eseteit veszi számba, és épp a tömegfilmről, a játék tömeges őrületéről, a mangáról, a politikai anarchizmusról, a vallásos szektariánizmusról, az építészetről, a mai gésaiparról, a szexbiznisz hajmeresztő rendszeréről, a cyborgéletmódról, az animéről, a kortárs zenéről, a televízióról stb. stb.ír, akkor még csinál valamit az olvasójával: belevonja ugyanis egy személyes történetbe, s ami még fontosabb: a szó leghevesebb értelmében dikciójának nagy iramával belesodorja az élménybe, valami felfejthetetlen homályba, amelyben Japán katonabakancsainak csattogását csak a no-szinészek és a gésák leheletfinom lépteinek nesze nyomja el." (Krasznahorkai László; Forrás: ulpiushaz.hu)

Brian J. Robb - Brad ​Pitt
Korunk ​egyik legígéretesebb sztárjának Brad Pitt-nek ez eddigi pályafutása rendkívül tanulságos, nemcsak a mozi szerelmeseinek, hanem azoknak is, akiket érdekeinek a sztárcsinálás hollywood-i titkai, és emberileg is szeretnének közelebb kerülni egy fiatal, tehetséges amerikai színészhez, akinek több filmje, köztük a Hetedik és a Tizenkét majom nálunk is lelkes fogadtatásban részesült.

Nemeskürty István - A ​képpé varázsolt idő
A ​magyar film regényét tartja kezében az olvasó - regényt, melynek egykor élt, valóságos szereplői feltalálók és vállalkozók, világsztárok és filmek "láthatatlan munkatársai", mozitulajdonosok és filmhiénák, elméletalkotók és üzletemberek, emigránsok és kurzusok kegyeltjei; és főleg: maga a film, melynek - bizonytalankodva megtett - legelső lépéseitől a háborúig követi hódító útját Nemeskürty István; országhatárokon és műfajokon keresztül, történelmi és kultúrhistóriai viharokban, művészeti mozgalmak sodrásában és politikai krízisek során. De ez a kötet a mindeddig hiányzó nagymonográfia is: a technikatörténeti kutatások (és szenzációk) mellett elmélettörténet és filmesztétika-történet is, s a művek és alkotói pályák feltárása és elemzése nyomán a közönség változásának leírása is - amely sztárokat teremt és feled el, önmagát és eszményeit keresi a filmvásznon, változtat és változik az időben. A történetírói tekintetet nem kerülik el a hagyományos művészeti ágak kölcsönhatásai, termékenyítő kapcsolatai sem: hogy mit köszönhet a modern regény a filmnek, mit a film a képzőművészeti avantgarde-nak, mi jellemzi a plakátműfajt vagy a filmzenét, hol vannak a filmdokumentum határai, mi is a rajzfilm, - efféle kérdéseken keresztül az író szemlélete példaadóan mutatkozik meg. A könyv lapjain megelevenednek az egykori Budapest és Magyarország mozijai, életre kelnek a sztárok, bálványok és eszmények, bepillanthatunk a hőskor Hollywoodjába, a tízes évek budapesti vagy Párizs környéki műtermeibe; felfedezések és bűnügyek tanúi lehetünk, monopóliumok érdekharcait követhetjük, és a filmgyártás világában láthatjuk ez eltorzuló horizont sötét tükröződését. "A képpé varázsolt idő" tehát nemcsak a magyar művelődéstörténet hézagpótló fejezete, nemcsak széles kultúrhistóriai tabló, szakkönyv és elméleti kísérlet, de élvezetes, lebilincselő olvasmány is.

K%c3%b6nyv_100
A ​rövidfilmgyártás Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - A ​rövidfilmgyártás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nemeskürty István - A ​magyar film története
Hogyan ​lett a magyar filmipar filmművészetté - ebben a mondatban lehet összefoglalni Nemeskürty István könyvének tartalmát. Az egymondatos, szükségképpen szürke összefoglalás azonban izgalmasan érdekes életrajzot takar, a magyar film életrajzát. Hat évtizeddel ezelőtt nálunk is, másutt is "a film még a vásári mutatvány »ősállapotában« volt. Nem tudta és nem vallotta magáról, hogy művészet. Nem volt elismert nemessége, mely kötelezte volna" (Balázs Béla). Az azóta megszerzett nemesség viszont már kötelez bennünket: ideje összefoglalnunk filmművészetünk történetét. A magyar filmtörténetírásnak alig van hagyománya. Filmszakirodalmunkban számottevő írások csak a filmesztétika tárgykörében születtek. Nemeskürty István filmesztéta és irodalomtörténész saját kutatásaira támaszkodva írta meg a magyar film történetének első összefoglalását.

Bikácsy Gergely - Andrzej ​Wajda
"Úgy ​gondolkozol, mint a XIX. század romantikus költői. A lengyel film Mickiewicze lennél?" - kérdezi a kötet interjúrészletében az egyik lengyel filmkritikus Andrzed Wajdától. A kérdés a Wajda-filmeket ismerő olvasó számára meghökkető: romantikus alkotó lenne Wajda? Önvallomásokból, interjúkból, kritikákból, forgatókönyv-részletekből áll össze, mint valami színes mozaik, az egyik legismertebb lengyel rendező portréja, aki a lengyel iskola 1957-58-as fellendülésekor indult. Munkássága a divathullámtól függetlenül, az újdonságíz megszűnése után is kommentárok, értékelések tucatját váltja ki, személye akkor is előtérben áll, ha nem alkot új filmet vagy ha éppen gyengébb művet rendez. Mindez arra mutat: jelentősége több, mint műveinek összessége, filmjei. Mennyivel? Miért? Erre kívánunk választ adni.

Bán Róbert - Magyar Bálint - Nemeskürty István - Pánczél Lajos - A ​tizedik múzsa
Nincs ​még százéves múltja sem, de már évtizedek óta a legelterjedtebb, a legnagyobb nézőközönséget vonzó művészet a film. Ma annyira hozzátartozik mindennapi életünkhöz, hogy csak csodálattal tudunk visszatekinteni az évszázad elején még hőskorát élő filmművészet úttörőinek küzdelmeire, az új művészet kibontakoztatásának megújuló sikereire. Bán Róbert, Magyar Bálint, Nemeskürty István és Pánczél Lajos 1895 óta, az első mozgókép bemutatásának napjától vezetik végig az olvasót a filmművészet technikai ismertetésén, a világ legnagyobb filmjeinek és filmművészeinek során, hogy végül hazánk e téren elért eredményeivel is megismertessék. A könyv izgalmas, érdekes olvasmány, nagyon sok jól ismert és kedvelt film és filmszínész képeivel illusztrálva.

Máté Judit - Monica ​Vitti
Lakatlan ​szigetre készül. Egyetlen útitársat vihet csak magával. Kit vinne? Tucatnyi hasonló kérdésre válaszoltak két évvel ezelőtt a megkérdezett olaszok a "Doxa Közvéleménykutató Intézet" kérdőívein. Az adatok feldolgozása után kiderült, hogy Nilde Jotti, a képviselőház kommunista elnöke után Monica Vitti a legtiszteltebb, legnépszerűbb nő Olaszországban, s hogy ő az a színésznő, aki ötvenévesen még a mai huszonéves férfiak számára is az "Álmok Asszonyát" jelenti. Mi van, pontosabban ki van e szőke olasz filmsztár álombeli képe mögött? Szeretném az olvasót valóban szemtől szembe hozni Monica Vittivel. Abban a kivételes helyzetben vagyok, hogy személyes ismeretség révén mutathatom be Vittit. Éppen ezért nehéz a feladatom. Évekig dolgoztam Rómában, gyakran találkoztam vele, s mindig csodálkoztam azon, milyen különös hatása van. Amíg beszélgettünk, s forgott a magnetofon szalagja, oly sodró egyéniség volt, hogy mindannyiszor azt a benyomást keltette bennem: ma jobban ismerem, mint tegnap. Csak miután elköszöntünk egymástól, s én visszahallgattam a tekercset, jöttem rá, szemfényvesztés az egész. Ma még kevésbé ismerem, mint tegnap.

Koltai Róbert - Nagy ​utazás
Csak ​a legjobbakkal foglalkozom. A Koltai. Fogalom, mind a közönség mind a szakma körében. Minden műfajban a minőség védjegye. A Sose halunk meg tíz évre visszamenően megdöntött minden nézettségi rekordot, amit magyar film elért. Nincs olyan ember ma, aki ne ismerné őt, vagy a moziból, vagy a rádiókabaréból. Ez a könyv megkísérli bemutatni, hogy a tanárait parodizáló kisdiákból hogyan lesz színészpalánta, majd jobb híján vidéki színész. Miért érzi egyszercsak kevésnek azt, hogy mindössze eljátssza a ráosztott szerepet? Miért vágyik szorosabb kapcsolatra a közönséggel? Miért lesz kabarészámok előadója és szerzője? Miért érzi, hogy számára az "egész" talán még fontosabb, mint a saját szerepe? Miért érzi azt, hogy a gyermekkorában rajongva figyelt nagybácsi figurája filmre kívánkozik, mégpedig olyan filmre, amit saját maga rendez? Egy alkoholistának vagy egy drogosnak nagyon nehéz arról beszélnie, amivel nemcsak a saját életét veszélyeztette, hanem családjáét is. Nagyon nehéz szembenézni a saját legrosszabb énünkkel. Lehet, hogy velem is valami hasonló volt a helyzet a szerencsejátékot illetően, amely miatt nagyon sok borzasztóságot éltem át... Soha nem tudtam "kicsiben" játszani! Majdnem mindig az egész életem volt a tét - a pillanatnyi egzisztenciám. Bár a tények ellenem beszélnek, mégsem tartottam magamat soha szerencsejátékosnak... Csak olyanfajta embernek, akinek a létezése minden pillanatához tétek, kockázatok és veszélyek kellenek. Vagy a bennem lévő örök játékos keveselte, hogy csak mások által megírt, megrendezett - akár remekül kitalált - színpadi vagy filmbeli helyzetekben kellett megfelelnie. Nagy szerencsémre az összes bennem szunnyadó játékszenvedélyt egy csapásra kioltotta, pontosabban jó irányba terelte életem legösszetettebb és legszebb feladata, a Sose halunk meg.

Bódy Gábor - Tüzes ​angyal / Psychotechnikum azaz Gulliver mindenekelőtti utazása Digitáliában
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Leonyid Leonov - Mr. ​Mackinley menekülése
"A ​kellőképp előkészített Mr. MacKinleyt a fal egyik kerek nyílásába helyezik, hatalmas franciakulcsokkal meghúzzák az anyacsavarokat, és nemsokára minden simán belemerült a váltakozó sűrűsödéstől és ritkulástól hullámszerű, kellemesen villózó valamibe, amelyet bűvösen átsuhanó görbék és szikrák pásztáznak, akár az oszcillográf ernyőjén..." A Boulden és Társa Szalvatóriumában, a Himalája mélyén - potom tízezer dollárért - több mint kétszáz esztendőre lehet atombiztos férőhelyet bérelni kockázatmentesen (sőt: fiatalító!) "alvókúrára". Leonov filmtörténete szellemesen mutatja be egy amerikai átlagpolgár érzéseit a világháborútól rettegő modern életben.

David Lynch - Kristine McKenna - Aminek ​álmodom
Az ​Aminek álmodom teljesen egyedi könyv, amely betekintést nyújt David Lynch életébe és alkotásaiba a szerző saját szavain, vallomásain, filmes nyelvén, valamint a legközelebbi munkatársai, barátai és családtagjai nyilatkozatain keresztül. Ez a könyv egyszerre életrajz és memoár: David Lynch először nyílik meg, hogy elbeszélje életét, amelynek során mindig az volt a legfontosabb számára, hogy kifejezésre juttassa látomásait; és amelynek során szívfájdalmak és vívódások közepette vitte sikerre váratlan és beskatulyázhatatlan művészeti projektjeit. Lynch lírai, közvetlenül és kötetlenül megfogalmazott bekezdésekben tárja fel élményeit, amelyek életrajzi szakaszokkal váltakoznak - ez utóbbiakat a filmrendező közeli munkatársa, Kristine McKenna írta, miután száznál is több új interjút készített: alanyai a megdöbbentően nyílt exfeleségek, rokonok, színészek, ügynökök, zenészek és más munkatársak voltak, akik saját nézőpontjukból mesélték el, hogyan látták az eseményeket. Az Aminek álmodom mérföldkő, egy kötet, amely bemutatja korunk legrejtélyesebb, meghökkentően eredeti művészének életét és gondolkodásmódját, miközben sorra ismerjük meg a Radírfej, a Dűne, a Kék bársony, a Veszett a világ, a Twin Peaks, a Twin Peaks: Tűz, jöjj velem! a Lost Highway - Útvesztőben a Straight Story a Mulholland Drive - A sötétség útja az INLAND EMPIRE és a Twin Peaks: A visszatérés titkait, és a művek hátterében rejlő történeteket.

Nagy Imre - A ​Lumière-örökség I-II.
A ​Lumière-örökség című könyv a szerző 1990-től 2006-ig vezetett filmes naplójának eredményeként jött létre, amelynek egyes darabjait korábban filmkritikák formájában publikálta. Ebből a nyersanyagból formálódott és bővült ez a könyv, amely több mint négyszáz film bemutatását, elemzését és értelmezését tartalmazza, személyes nézőpontból, de tárgyi hitellel. A kétkötetes munka akár kézikönyvként, filmes enciklopédiaként is szolgálhat, ám sajátos „filmregényként” is olvasható, melyből kirajzolódik az ezredforduló filmművészetének gazdag körképe, irányzatai, stílusváltozatai, fontos rendezőinek munkássága. A szerző figyelme a magyar és az európai, valamint az amerikai film mellett kiterjed a kevésbé közismert iráni és távol-keleti alkotásokra is. A történeti visszapillantások a filmművészet alakulástörténetének horizontjába helyezik az egyes elemzéseket. Az olvasmányos formában megírt mű egyaránt számíthat diákok, tanárok és a filmművészet híveinek érdeklődésére, de mindazok haszonnal forgathatják, akik kíváncsiak az ezredforduló egyik legfontosabb művészeti ágának újabb eredményeire.

Ne_k%c3%a9rdezd_ki_voltam
Ne ​kérdezd, ki voltam Ismeretlen szerző
elérhető
5

Ismeretlen szerző - Ne ​kérdezd, ki voltam
Aki ​a sötétség éveit elfelejti, nem érdemli meg azt a napot, amely ma rásüt. Egy fájón búgó hang valahonnan az Égből. A szívre helyezett parázs pergő hamuja. Akinek lábánál a tenger álmodott. Dizőz és nemzeti intézmény: Karády Katalin. Olyan gyémántragyogású csillag volt, amit itthon és a halált süvöltő orosz hómezőn ugyanúgy látni lehetett. Mert a legszebb csók volt, amit meg nem adott az élet. Égve dobták el, mert mindig izzott valami jéghideg forrósággal. Nem volt jó színésznő, csupán elhitető színésznő volt. Szögletes mozgású, tündéri trampli. Mégis talán maga Ady Endre is beleszeretett volna. Dalaival az emberek szívét csókolta meg, hogy tovább tudjanak dobogni... A háta volt zseniális, ahogy elmenni tudott. Elvitte vállán az időt, a filmjeit, a legendáját... Az ítéletet, a rá mért titokzatos büntetést kutatta, a Labirintus bejáratát. A bűnös nő, aki elkárhozni nem tud, s ezért a férfiak végzetévé lesz. De ez a végzet mindig közös. Elment, elrohant, mert elégett a szíve. Játszott a történelemmel, játszott és énekelt. Majd odahagyott huszonvalahány filmet, sikert, álmokat, s egy elveszített háborút. Átkelt az óceánon, hogy kalaposnő legyen. Ne kérdezd, ki voltam, / A csókodat én akartam, / ha majd egyszer megsokalltad, / azt mondom agyő!" Lehullott a parázs a hamvadó cigarettavégről. Végigszívták. Ő vissza sem nézett, és nem mondhatta senki, hogy AGYŐ. (Mihalicza Tamás, 1990)

Kollekciók