Ajax-loader

'tánc' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Sophie Flack - Bunheads
As ​a dancer with the ultra-prestigious Manhattan Ballet Company, nineteen-year-old Hannah Ward juggles intense rehearsals, dazzling performances and complicated backstage relationships. Up until now, Hannah has happily devoted her entire life to ballet. But when she meets a handsome musician named Jacob, Hannah's universe begins to change, and she must decide if she wants to compete against the other "bunheads" in the company for a star soloist spot or strike out on her own in the real world. Does she dare give up the gilded confines of the ballet for the freedoms of everyday life?

Victoria Hislop - Hazatérés
Az ​Alhambra fenséges tornyai alatt, Granada macskaköves utcáin sok-sok zene és titok visszhangzik. Sonia Cameron semmit sem tud a város döbbenetes múltjából; azért jött, hogy táncoljon és táncolni tanuljon. Egy csendes kávéházban azonban a véletlen beszélgetés és az érdekes fényképgyűjtemény beavatja Spanyolország pusztító polgárháborújának rendkívüli történetébe. Hetven évvel korábban a kávéház, a nagyon összetartó Ramírez-család tulajdona volt. 1936-ban a Franco vezette katonai puccs szétzúzza az ország törékeny békéjét, és a család Granada szívében a polgárháború legkegyetlenebb atrocitásainak kényszerű tanúja lesz. A politika és tragédia megosztotta nemzet minden tagjának oda kell állnia valamelyik oldalra; személyes harcot vívnak, miközben Spanyolország részekre hullik.

Christine Paxmann - Tánc
Mozgás ​és ritmus! A tánc nyelvét a világon mindenütt megértik. Ez a Mi MICSODA kötet átfogó képet nyújt a tánc történetéről az ókortól napjainkig. A legkülönfélébb táncokról olvashatsz: rituális táncokról, mint a hastánc és a szamba, vagy éppen a modern sporttáncokról. Felfedezheted a balett, a jazztánc, a kortárs tánc és a táncos musicalek világát egyaránt. És te szeretsz táncolni? Ki tudja, a könyv nyomán talán te is táncra perdülsz!

Federica Bosco - Un ​amore di angelo
Libera ​di danzare senza schemi e regole ferree, libera di studiare con chi volevo senza più obbedire ai canoni rigidissimi delle scuole prestigiose o ai capricci di insegnanti frustrati, libera di esprimere me stessa». Mia ha avuto l’occasione che attendeva da sempre: un’audizione alla Royal Ballet School. Ma quando si è trovata su quel palco, quando ha capito che la possibilità di entrare in quella scuola era a portata di mano, ha sentito di non voler rinunciare alla libertà di danzare senza regole, vincoli, costrizioni. Accanto a lei, anche nelle decisioni più difficili, c’è sempre stata la voce di Patrick, eterea presenza che non la lascia mai. Dopo il suo “no” alla Royal, per Mia può iniziare una nuova vita: lei e Nina, superate finalmente tutte le incomprensioni che le avevano divise, decidono di trasferirsi a Londra. Mia trova una scuola d’arte che la entusiasma, la Brit, mentre Nina prova a frequentare un corso di giornalismo. Ma Londra non è solo divertimento e cambiamenti: le due amiche dovranno anche affrontare la difficile gravidanza di Nina. A sostenerle, come sempre, ci sarà l’incorporea figura di Patrick. Finché un giorno…

Federica Bosco - Innamorata ​di un angelo
Una ​mattina ti svegli e sei un’adolescente. Così, senza un avvertimento, dall’oggi al domani, ti svegli nel corpo di una sconosciuta che si vede in sovrappeso, odia tutti, si veste solo di nero e ha pensieri suicidi l’84% del tempo. E io non facevo eccezione». Questa è Mia, sedici anni, ribelle, ironica, determinata, sempre pronta ad affrontare con tenacia le incertezze della sua età: scuola, compagni, genitori separati, e un rapporto burrascoso con la madre single che la adora, ma è una vera frana in fatto di uomini. Mia insegue da sempre un grande e irrinunciabile sogno: entrare alla Royal Ballet School di Londra, la scuola di danza più prestigiosa al mondo, dove le selezioni sono durissime e il costo della retta è troppo alto per una madre sola. A complicare la sua vita c’è l’amore intenso e segreto per Patrick, il fratello della sua migliore amica, un ragazzo così incantevole e unico da sembrare un angelo, che però la considera una sorella minore. La passione per la danza e quella per Patrick sono talmente forti e indissolubili che Mia non sarebbe mai in grado di rinunciare a una delle due. Fino a quando il destino, inevitabile e sfrontato, la metterà davanti a una delle più dolorose e difficili scelte della sua vita

Ismeretlen szerző - Barbie ​és a rózsaszín balettcipő
Kristyn, ​a balettintézet tanulója minden előadást kívülről fúj, hiszen egyszer ő is igazi balerina szeretne lenni. A szigorú Madame Natasha azonban nem nézi jó szemmel, hogy a lány megpróbál eltérni a jól bevált koreográfiától. Egyik nap Kristyn cipője elszakad, de a jelmezraktár vezetője, Madame Katerina kisegíti egy különleges, rózsaszín balettcipővel. A mit sem sejtő lány hamarosan A hattyúk tava kellős közepén találja magát!

A. J. Vaganova - A ​klasszikus balett alapjai
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Colum McCann - Dancer
Taking ​his inspiration from biographical facts, novelist Colum McCann tells the erotically charged story of the Russian dancer Rudolf Nureyev through the cast of those who knew him: there is Anna Vasileva, Rudi's first ballet teacher, who rescues her protégé from the stunted life of his provincial town; Yulia, whose sexual and artistic ambitions are thwarted by her Soviet-sanctioned marriage; and Victor, the Venezuelan street hustler, who reveals the lurid underside of the gay celebrity set. Spanning four decades and many worlds, from the horrors of the Second World War to the wild abandon of New York in the eighties, Dancer is peopled by a large cast of characters, obscure and famous: doormen and shoemakers, nurses and translators, Margot Fonteyn, Eric Bruhn and John Lennon. And at the heart of the spectacle stands the artist himself, willful, lustful, and driven by a never-to-be-met need for perfection.

Sue McMillan - Balerina ​a barátnőm
A ​balett-termek varázslatos világában olyan dolgok történnek, melyek a való életre készítik fel a gyerekeket. Nem csak táncosokhoz szólnak tehát ezek a történetek, hiszen többek között szó esik barátságról, beilleszkedésről, kitartásról, segítőkészségről, és a csodák sem maradnak el... Bűbájos...

Moka - Idalina, ​a flamenco-énekesnő
Idalina ​hatéves volt, amikor az édesapja elment tőlük. Most az anyukájával és a nagynénjével él, akik híres flamencotáncosok, ezért nagyon elfoglaltak. A kislány, akinek gyönyörű hangja van, gyakran érzi magát egyedül. Szerencsére egy elkóborolt kaméleonnak köszönhetően megismerkedik a zsémbes szomszéd bácsival, és egy különös meghallgatás gyökeresen megváltoztatja az életét.

Ella Barrick - Halálos ​keringő
Amikor ​Corinne Blakelyt, a nemzetközi szalontánc nagyasszonyát megmérgezik, a versenytáncos közösség, melynek a táncbajnok, Stacy Graysin is oszlopos tagja, alaposan felbolydul. Halála előtt Corinne egy mindent feltáró memoár elkészítésén fáradozott, így azonban titkai örökre rejtve maradhatnak, ahogyan azt a gyilkos talán eltervezte. Az áldozat táncrendjében csupa olyan ember szerepelt, akiknek jó okuk lehetett elhallgattatni, sőt talán megölni is őt. Ám amikor Stacy táncstúdiójának egyik oktatója, Maurice lesz az első számú gyanúsított, Stacynek nincs más választása, mint felvenni a kesztyűt és átvenni a vezetést egy újabb gyilkossági ügy felderítésében. A valódi elkövető leleplezése, és ezzel Maurice nevének tisztára mosása azonban nehezebbnek bizonyul, mint kifulladásig forogni a bécsi keringő sodró ütemére. De Stacy eltökélt: ha rajta múlik, a gyilkos nem táncolhat el büntetlenül.

Szép Zsolt - Kárpát ​walzer
Osztrák-Magyar ​Monarchia, Budapest, 1873 ősze. Körmöczi Zsuzsanna, a nevelőnő enged egy baráti kérésnek, hogy egy rejtélyes metronómot eljuttasson Fiumébe. Távoli rokonait kísérve nekivág a veszélytelennek tűnő útnak az Adriai-tengerhez, azonban már a vasúti szerelvényen lecsap rá a földöntúli iszonyat, és a puszta életéért kénytelen küzdeni. A metronóm ingája gyorsulni kezd az elszabadult gőzvonaton, és lassan már nem is maga a tárgy, hanem a világ sorsa a tét. A veszélyek során nem csak ellenségekre, barátokra is lel, például egy titokzatos magyar nemesre, a Garabonciásra. A férfi ott van mindenütt, hogy pokoli keringőbe küldje a szükség szülte hétköznapi hősöket, és egy ősi rend tagjait a Kárpátok lába alatt. A könyv lapjain megelevenednek többek között a magyar hiedelemvilág lakói, a tündérek birodalma, és más földöntúli teremtmények. Utazunk térben és időben is, hőseink eljutnak a Monarchia jó néhány szegletébe. Látjuk a fővárost, a tengerparti ékszerdobozt, Fiumét, de érintjük Pressburgot, Pécs környékét, vagy éppen a kicsiny Duna-Varsányt. Az egyik oldalon a hősiesség és nemesség, a másikon a Gonosz lakozik, aki időtlenül szemlélődik, és csak azt lesi, mikor vét lépést a táncban az óvatlan nevelőnő - hogy ő aztán lecsaphasson a világra. A Kárpát walzer világa nem történelemórák anyagául íródott - helyette felnőtt mesét sző, és ezzel egyedülálló világot teremt. Történetének fonala sokszor metszi a valóságot, néha azzal együtt is fut, gyakran azonban messzire eltávolodik attól. A könyv a saga első kötete, amely a hőseivel együtt táncba viszi az olvasót is.

Nikki Urang - The ​Hit List
The ​Los Angeles Conservatory for the Arts is supposed to be a new beginning for Sadie Bryant. Moving across the country is exactly what she needs to escape the gossip surrounding her injury, the devastating betrayal of her ex-partner, and to rebuild her career as a solo dancer. When the school announces that the annual Fall Showcase, a performance that secures a spot studying in London, will now require each dancer to have a partner, Sadie’s fresh start is a nightmare. Now she has to dance with Luke Morrison, the school womanizer with a big ego. Sadie doesn’t know how to trust Luke enough to dance with him after her last partner left her broken, but Luke is determined to change that. Then, The Hit List comes out. A game of sexual conquest where guys get points for all the girls they hook up with—and it seems like every guy at the school is playing. The girl worth the most points? Sadie.

Covers_243006
A ​magyar népi tánczene Ismeretlen szerző
3

Ismeretlen szerző - A ​magyar népi tánczene
Aki ​végigolvassa ennek a kötetnek a dolgozatait, talán nem könnyen igazodik el a sokféle tárgykör, elmélet, gondolat, megfogalmazás, szempont és a feldolgozásmódok egymástól eltérő és egymással szorosan össze nem függő egyvelegében. Bármennyire különbözzenek – akár szakmai érettség vagy szellemi színvonal tekinte­tében is – egymástól, mégis ugyanarról szólnak: egy szakma születéséről. Azt már Bethlen Miklós is tudta háromszáz évvel ezelőtt, hogy ha táncmulatsághoz zenére van szüksége, akkor le kell ballagnia a faluba, megbeszélnie a dolgok "környülállását" cigányzenészeivel. A zenélési és táncolási gyakorlat már régen fennállott. No és persze az éneklés is réges-régen. Azonban hogy mi is lenne mindez, azon a vita a XIX. század elejétől folyik, mert érdekelni kezdte az értelmiséget, hogy mik vagyunk, honnan jöttünk és hová megyünk. Nagyon sokáig tartott – talán még most is tart – az a kíméletlen vita, vajon képviselheti-e a magyar zenei kultúrát a cigányok által játszott zene? A két szélsőséges ponton ott állott a városi–úri cigányzenész meg a magyar nóta–operett–szalonzene műsora és a magyar paraszt ötfokú–rubato éneklése, az "idegenség", szemben az "ősi magyarság" megtestesülésével. A parasztság táncéletének és táncformáinak, valamint az ezzel együtt járó zenének a felfedezése és egyúttal kutatása kezdte ezeket az összeegyeztethetetlennek tűnő jelenségeket közelebb hozni egymáshoz. Ennek alapvetően négy oka volt: – a magyar parasztságról megtudtuk, hogy sokfélét, sok egymással – zenei, történeti és szépészeti szempontból – ellentétben álló zenét használ; – a cigányzenészekről kiderült, hogy ők sem egyfélék, hanem társadalmi helyzetükben is sokfélék, továbbá hogy amit játszanak és/vagy énekelnek, az is nagyon sokféle: sokan közülük "ősi magyar" dallamokat is sajátjukként használnak; – az igazán magyarnak tartott paraszti táncokhoz játszott zenéről – a falusi cigányzenészek zenéjéről – is lassan kiderült, hogy egy magyarországi vagy inkább a Lajtától keletre elkúszott ága az európai hangszeres zenélésnek a maga zenei formáival, hangszereivel, harmóniáival stb., amely itt találkozott és összefonódott régebbi gyökerű zenei hagyományokkal; – világossá vált, hogy a hangszeres zenélés – technikája, dallamai, kapcsolata az énekelt zenével, valamint társadalmi szerepe – tájanként, táncfajtánként, egyénenként változó és szomszédnépi kapcsolatok is színezik, gazdagítják. Ezek a körülmények és viszonyok csak nagyon lassan, kis lépésekben világosodtak meg többségükben, de még máig sem teljesen. A táncházi élet ettől függetlenül zajlik a maga bethleni módján, a zenészek tudják, hogy mit játsszanak, ha megfogadják őket. A tanulmánykötet dolgozatainak azonban legnagyobbrészt az a közös sajátossága, hogy a történelemről szól. Először – egészen a XX. század közepéig – csak azt hallottuk, hogy vannak táncok és ezekhez részint olyan dallamokat játszanak, amelyek fontosak a népzenekutatás számára, részint pedig olyanokat, amelyek nem (mert idegenek, mert nem népiek). Ebben a tanulmánykötetben még ilyen a szemlélete Kiss Lajos dolgozatainak (lásd az első megjelenés idejét!), s azoknak a tanulmányoknak és könyveknek, amelyekre hivatkozik. A kutatás tárgya és a szemlélet akkor az énekelt magyar népzenéhez igazodott. Az 1950-es években kezdett összekapcsolódni a tánc és a zene vizsgálatának szemlélete. Ezt képviselik ebben a kötetben Martin György, Karácsony Zoltán és részben Vavrinecz András, valamint Pávai István elemzései. A kutatás tárgya és a megközelítési szempont náluk a tánc volt, amelynek különféle típusait különféle – típusú, tempójú és metrumú – zene kíséri. Később aktív – egyúttal kutató – zenészek fejében és keze alatt ez a tánckísérő zene és ennek előadói önálló kutatás tárgyává váltak. A tanulmánykötet többi dolgozata ilyen természetű. E dolgozatok tárgya és megközelítésmódja sokrétű: – Kik és mifélék azok az emberek, akik hosszú idő óta nagy számban és mint zenei specialisták, nagy tömegű népesség (tánc-)zenei szükségletét kielégítik? (Bokor, Sárosi, Vavrinecz.) – Milyen a hangszerek, a játéktechnikák, a hangszercsoportok szólamainak jellege és szerepe? (Bokor, Vavrinecz, Virágvölgyi.) – Mi az a zene, dallam, amely valóságosan mutatja meg a tánczenei gyakorlatot, és lehet-e itt valamilyen zenei szempontot érvényesíteni, vagy ez kizárólag a használattól függ? (Paksa, Pávai.) – Ennek a zenének – mint minden társadalmi jelenségnek – nemcsak időtlen jelene, hanem története is van: ezzel összefüggésben hogyan kapcsolódik a magyar és az európai zene történetéhez? (Halmos.) Aki gyakorló zenészként elolvassa a dolgozatokat, tapasztalhatja, hogy könnyebb a zenésztől közvetlenül elsajátítani, amit csinál, mint leírni, elemezni és írás­ban továbbadni. Mégis örvendetes – és a jövőben is kívánatos –, hogy vannak, akik igyekeznek ezeket a hagyományban mélyen gyökrező – és korunkban gyorsan változó – jelenségeket a lehető legobjektívabb módszerekkel, megközelítésmóddal és helyreállítható módon rögzíteni, értelmezni és magyarázni az utókor számára. Akit pedig a történelem érdekel elsősorban, azt tapasztalhatja, hogy a valóság sokkal összetettebb, sokszínűbb, emberibb és – mindezekből következően – érdekesebb, mint ahogy azt tankönyvekből vagy egynémely szónoklatokból gondolhatnánk. Budapest, 2000 januárjában. Halmos István

Nizsinszkijné Pulszky Romola - Nizsinszkij
Negyven ​éven felüli, kissé elhízott férfi éldegél egy svájci elmegyógyintézetben. Nem tartozik a visszataszító betegek közé. Rendesen, tisztán öltözködik - különösen a szép nyakkendőket szereti -, rendkívül barátságos, jóindulatú. Orvosai, ápolói, az egész személyzet imádják. Sokat sétál - néha sakkozik. De szó nem hagyja el az ajkait. Időnkint meglátogatja a felesége, - aki hosszú évek óta tartja ebben a kitűnő intézetben -, ilyenkor mosoly vonul át az arcán, de aztán megint másfelé néz - az ő belső világába, melynek fantomjai neki eleven valóságok, - míg maga a világ, a mi reális világunk, elmosódott árnykép, melyről talán már emlékei sincsenek. A testileg jó állapotban lévő, még fiatal férfi gyógyíthatatlan elmebajban, schizophréniá-ban szenved. Ez Nizsinszkij, minden idők legnagyobb tánc-zsenije, a hideg régi Orosz Balett oszlopa és büszkesége, aki néhány évi ragyogó pályafutás után belezuhant a szellemi sötétségbe. A könyv legszebb érdeme, hogy Nizsinszkijnek ezt az emberi zsenijét tudja éreztetni. Feltárja egész érzés- és gondolatvilágát. Mikor az ember a könyvet kezébe veszi, azt kérdi: - lehet-e egy táncosról, - végső eredményben technikai közvetítőről, - könyvet írni? Még ha a könyv teli van a táncszerzés uj, forradalmi formájának s az Orosz Balettnek történetével, alakjainak rendkívül érdekes rajzával is. Romola megadta rá a választ. A könyv egy fiatal zseni, egy ragyogó ember s egy földöntúli szerelem története - érdekesebb minden regénynél. Világsikere bizonyítja.

Kaán Zsuzsa - Seregi
A ​három részből álló, csaknem háromszáz fekete-fehér és színes fotóval illusztrált, kétnyelvű kötet a magyar balettművészet ma élő legnagyobb alakját, Seregi Lászlót hozza életközelbe a művész 75. születésnapja alkalmából. Koreográfusi pályájának történetét maga Seregi meséli el érdekfeszítően olvasmányos, anekdotizáló, sajátosan szarkasztikus stílusában. Az I. rész egyes fejezetei főként a legjelentősebb Seregi-opuszokhoz kapcsolódnak - a Spartacustól A makrancos Katáig. A II. részben Seregi néhány írása s beszéde olvasható. A kötet III. része egy válogatás a Seregi-életművet lejegyző Kaán Zsuzsa saját kritikáiból, amelyek a hazai kulturális médiában a Seregi-balettekről jelentek meg 1975 és 2004 között. A kötet formabontó vállalkozás: tükörfordítással és párhuzamos szerkesztéssel - magyar és angol nyelven - tánccal foglalkozó reprezentatív kiadvány eddig még nem látott napvilágot Magyarországon. Kaán Zsuzsa azért vállalkozott e feladatra, hogy a nemzetközi tekintélyű alkotóművész nonverbális művészete a nyomtatott sajtó eszközeivel, a verbalitás dimenziójában is maradandóvá váljék.

Fügedi János - Tánc ​-Jel - Írás
A ​tánc változékony, gyors és illanó – efemer. Varázsának rejtett játékait, a mozdulat művészetének „titkos törvényit” fürkésző, de továbbadásának jövőjével is számot vető tudat tehát magától értődőn nyúl a jelek eszközéhez, hogy a mozdulatokat áttekinthető módon papírra vesse. A könyv bevezetést ad a táncos írásbeliség rendszerébe, megismerteti az olvasót a Lá-bán-kinetográfiával. A Kárpát-medence eredeti néptáncainak, elsősorban a magyar néptáncok mozdulatvilágát egyre mélyebben és részletesebben megismerve haladhat végig az érdeklődő a lejegyző rendszer módszerein és lehetőségein. A megismerés alapja a térbeli, időbeli és di-namikai jellemzőket feltáró mozdulatelemzés, a mozdulat lényegének megragadása, melynek eredményét absztrakt jelekkel írjuk le. Az elemző szemlélet elsajátításával, majd táncbeli használatával a lejegyzés ismerője magas fokú mozdulattudatosságra tehet szert. Tudatossága eredményeként tánca határozottabb lesz, fejlődik mozdulat-felismerő képessége, az előadási jellemzőket pontosabban ítéli majd meg, pedagógiai munkája hatékonyabbá válik. A könyv egyik legfőbb célja ezért e nem könnyen megszerezhető tudatosság fejlesztése.

Amelie Benn - Léna ​és a csillagbalett
Léna ​nagyon izgatott: hamarosan színpadra lép a táncegyüttesével. Gyorsan csinál még egy-két piruettet. Egyre erőteljesebb forgásba kezd ... míg végül a tündérek birodalmában találja magát! Itt nagy az izgalom. Nox, a gonosz manó elvarázsolta Csillát, a tündérbalett prímabalerináját. Márpedig Csilla nélkül nem kezdődhet el a csillagtánc, ám akkor viszont kialszik az égen az összes csillag! Vajon megmentheti-e Léna az előadást?

Covers_365176
Tánciskola Ismeretlen szerző
2

Ismeretlen szerző - Tánciskola
Szabad? E ​könyv segítségével ki-ki könnyedén elsajátíthatja a legismertebb standard és latin-amerikai táncok alaplépéseit és azok variációit, így jóleső érzéssel vállalkozhat egy lassú keringő, foxtrott, bécsi keringő, tangó, cha-cha-cha, rumba, szamba, jive eltáncolására. A modern táncok kedvelői is magabiztosan foroghatnak a parketten, iá jól begyakorolják a kedvükre való diszkó-foxot, a mambó/salsát és a rock and rollt. Minden táncnál feltüntettük az ütemmértéket, a tempót, a táncirányt, és -tartást, valamint a lehetséges lépéskombinációkat, és az egyes figurákat lépésleírásokkal, fotókkal szemléltettük.

Vályi Rózsi - A táncművészet története
Vályi Rózsi művészettörténész, tánctörténész. Az ÁBI egyik alapító tanára, aki 1950–1969 között komplex módon oktatta a tánctörténetet. 1951-től tánctörténeti munkaközösséget szervezett és irányított, így a hazai színpadi tánc történetének kutatásában úttörőszerepet játszott és elévülhetetlen érdemeket szerzett. Ezen publikációjával is segítette a balettművészet népszerűsítését és kutatását.

Vaclav Nizsinszkij - Harc ​Istenért
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Horace McCoy - They ​Shoot Horses, Don't They?
The ​marathon dance craze flourished during the 1930s, but the underside was a competition and violence unknown to most ballrooms--a dark side that Horace McCoy's classic American novel powerfully captures. "Were it not in its physical details so carefully documented, it would be lurid beyond itself."--Nation

Marilyn Miller - Hozzád ​tartozva
Egyszerű ​üzletnek indult az egész. Egy viszonynak, ami nem szól másról, csak testiségről. Azonban Keyla és Daniel kapcsolata kezd megváltozni, a vágyat egyre inkább felülírja a szükség. A szükség, egymás iránt. Keyla érzései mélyebbé válnak, és már nem a szabadság a legfontosabb számára. Daniel lassan kezd megnyílni, mert nem tud lemondani Keyláról. Lassan kibontakozó kapcsolatukat azonban próbára teszik a felszínre kerülő titkok. Elszabadulnak a múlt démonai, amik elől már nem menekülhetnek. Biztonságosnak hitt életük összeomlik, és eljön a nap, amikor végleg szembe kell nézniük a múltjukkal. Vajon hogy ér véget a történet? Kiszabadulhat-e Keyla abból a sötét világból, aminek a rabja volt? Fel lehet építeni egy életet szenvedésre és társadalmi különbségekre? ,,Azt hittem, hogy én mentettem meg őt, de valójában ő mentett meg engem!"

Rátkai Tímea - Esküvő ​lépésről-lépésre 2018
A ​könyv az Esküvő Lépésről-Lépésre könyvsorozat 2018-as évre aktualizált, tizenkettedik kiadása. A könyvet évről-évre az aktuálisan esküvőjüket tervező menyasszonyok vásárolják meg, szerepelnek benne a legfrissebb stílusok, trendek, legyen szó esküvői tortáról vagy esküvői táncról. Rátkai Tímea, a könyv szerzője hazánk egyik legkeresettebb esküvőszervezője. Számtalan általa szervezett esküvő tapasztalatait gyűjti csokorba ebben a könyvben. Bemutatja az olvasónak a hazai viszonyokat, utat mutat a szervezés útvesztőiben, számtalan apró praktika segítségével teszi örömtelivé az esküvőt megelőző hónapokat. A szerző ajánlja ezt a könyvet mindazoknak, akik esküvő előtt állnak, álmodoznak arról, hogy egyszer majd esküvő előtt állnak, rokonoknak, hozzátartozóknak, akik együtt készülnek az ifjú párral a nagy napra, továbbá mindenkinek, aki beleszeretett az esküvők varázslatos világába.

Isadora Duncan - Életem
„Duncan ​kisasszony…akinél szebben senki se táncolt ezen a világon…, nos, igen, Duncan kisasszony úgy gondolkodik, hogy a tánc mint művészet a test művészete, melyben a főszerep az izmoknak, a húsnak jut. ..Társa a zene. A kettő együtt valami pazarul emberi, művészi élvezetet szolgáltat. Pazarul emberi! Különlegesen emberi!... Megtiltották Duncan kisasszonynak, hogy a saját lelke szerint való emberi művészetet űzzön: megtiltották, hogy amikor az izom és a hús az ő művészi anyaga, izommal és hússal dogozzon. Ezzel agyonütötte a berlini spíszbürgerizmus Duncan táncművészetét; azaz agyonütötte volna, ha lehetne.” (Csáth Géza, 1906) „…viszontláttam táncában szobor-ismerőseimet megelevenedve. Tudom, hogy azok a pompeji nimfák, miknek képei bennem élnek, csak így mozdulhatnak meg, mint ez a táncköltő. Ugyanis a mozgás logikája szerint. Mert valamint egy építőmûvész egy ledőltoszlopból meg képes konstruálni egy templomot, úgy ez a bámulatos műveltségű leány, a látott fix mozdulatokból építi föl logikus törvény szerint táncait…” (Jászai Mari, 1902) A kötet a Tánctörténet sorozat része.

Federica Bosco - Il ​mio Angelo Segreto
Cosa ​ne è di Mia dopo il gesto disperato che ha compiuto? Nel sonno profondo da cui pare non volersi risvegliare, sente la voce di Patrick, senza capire come sia possibile. Le parla costantemente come un angelo che mai la abbandona, ma Mia non può vederlo. Non desidera riaprire gli occhi, perché ha paura di ricominciare a soffrire. Ancora una volta sarà Patrick a riportarla a galla, a farla ritornare alla vita. Ma Mia appare completamente trasformata: i medici la vedono parlare da sola e cercano spiegazioni a questo suo strano stato. A chi si rivolge Mia? Grazie alla nonna, che la sottrae all'ospedale per portarla a Firenze, Mia torna ad amare la vita, a partecipare alle feste, a conoscere nuove persone. E anche un nuovo ragazzo... E finalmente, seguita da un anziano insegnante rumeno, ricomincia a danzare. Ma è arrivato per lei il momento di tornare in Inghilterra, il momento dei chiarimenti e delle decisioni: che ne sarà della sua amicizia con Nina? Riuscirà a trovare il coraggio per presentarsi alla Royal Ballet School e superare il provino tanto atteso? Un altro avvincente capitolo nella vita di Mia, ancora sospesa tra realtà e sogno

Darida Veronika - Eltérő ​színterek
Nagy ​József a kortárs mozgásszínház egyik megkerülhetetlen képviselője, koreográfus-rendező-előadóművész. Darida Veronika kötete a vajdasági származású, évtizedek óta Franciaországban (is) élő és alkotó művész monográfiája. Ebből olvashatják most a bevezető fejezeteket.

Brandy Colbert - Pointe
Theo ​is better now. She's eating again, dating guys who are almost appropriate, and well on her way to becoming an elite ballet dancer. But when her oldest friend, Donovan, returns home after spending four long years with his kidnapper, Theo starts reliving memories about his abduction—and his abductor. Donovan isn't talking about what happened, and even though Theo knows she didn't do anything wrong, telling the truth would put everything she's been living for at risk. But keeping quiet might be worse.

Covers_329961
Eck ​Imre Ismeretlen szerző
1

Ismeretlen szerző - Eck ​Imre
Eck ​számára a papíralapon megvalósított játék ambíciójának mindig csak mellékterméke volt. A tánc folytatása más eszközökkel, kreativitásának kicsordulása egy másik dimenzió irányába… Ezek a figurák olyanok, mint a görög vázafestmények. Miután nem maradtak fönn az ókori piktúra monumentális emlékei, a cserepekre rajzolt egyszerűsített alakzatok kénytelenek kárpótolni a hiányért, és emlékeztetni a részletesen és nagyban kifejtett kompozíciókra. Mint itt: Eck rajzai ezért hatnak táncszínházának leghitelesebb dokumentumaiként. A visszahozhatatlan élményből adnak ízelítőt.

Anne-Marie Pol - Nina ​et l'oiseau de feu
Sale ​temps pour Nina ! Elle n’arrive pas à admettre que Camargo, c’est fini. Et pour la première fois de sa vie, elle doit se forcer à danser. Le détail qui tue : Zita Gardel reparaît dans le paysage. Nina est dé-cou-ra-gée. “ Quelqu’un ” saura-t-il lui rendre la rage (et le bonheur) de danser ? Pourvu que… !

Anne-Marie Pol - Le ​Garçon venu d'ailleurs
C'est ​dommage ! Nina était si contente de retrouver Zita et Alice après les vacances de Noël. Mais leur amitié se craquelle. Pourquoi ? La jalousie, bien sûr ! Les deux filles n'apprécient pas qu'on parle de leur amie dans les journaux. Mais Nina oublie vite sa déception : Mo - le danseur de hip-hop - vient la chercher à la sortie de l'école. Il n'y a pas que les copines dans la vie ! Un amoureux, c'est encore mieux !

Anne-Marie Pol - Pleins ​feux sur Nina
Quelle ​histoire ! On tourne un téléfilm à l'école Camargo et Nina fait partie des élues. Alors tout va pour le mieux ? Pas vraiment. Si ce tournage lui permet de vérifier qu'elle préfère la danse au cinéma, il réveille aussi les jalousies des danseuses en herbe... et c'est plutôt désagréable ! Heureusement, il y a quelqu'un qui sait réconforter Nina, et c'est Mo !

Kollekciók