Ajax-loader

'blues' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Paula Gosling - Búbánat-blues
- ​A kezét kapd el. Azt mondta, a kezét kapjuk el - hörögte egyikük, és Johnny érezte: átfordítják, bal karjára egy láb nehezül, s egy másik csapás a bal kezére sújt. Ösztönösen összeszorította a kezét, de az ütés brutális volt, a fájdalom úgy hasított ujjizületeibe és egész karjába, akár íjból kilőtt vörös izzású nyíl. Fölordított. A nagy szárnyas ajtó hirtelen teljesen kitárult, s az utcalámpák fénye megvilágította a fölötte álló két férfi hatalmas körvonalait.

Göbölyös N. László - Az ​ajtókon innen és túl
Jim ​Morrisonnak nincsenek örökösei. Nincsenek, mert egyszeri volt, utánozhatatlan, megismételhetetlen, kiismerhetetlen. Jim Morrisonnak rengeteg örököse van. Rengeteg örököse van, mert örököse mindenki, akit valaha egyszer is megérintett az ő szelleme. Aki elment a sírjához és felírta rá a nevét, aki felvette a fekete ruhát, hogy ne csak divatból legyen "dark", hanem igazából is eljusson a lélek sötét oldalára, a túlsó oldalára, aki életelvévé teszi, hogy minden ajtót kinyisson, félelem nélkül. Örököse, aki a mai napig hisz a rock és a költészet erejében.

LeRoi Jones - A ​blues népe
Az ​én hazám Texas, mit is keresek itt? Az én hazám Texas, mit is keresek itt? Bizony a whiskyér s a nőkér vagyok itt „A fehér bluesénekes gondolata még képtelenebb önellentmondásnak tűnik, mint a középosztálybeli bluesénekesé” – írja LeRoi Jones, a rabszolgák leszármazottainak zenéjét elemezve: XX. századi fekete bőrű amerikai íróként ő elsősorban a blues és a jazz „néger” gyökereit érzi és kutatja, s közben mindvégig érezni könyvében a népe sorsával való azonosulást és a főként zenében kifejeződő kultúrája fölött érzett büszkeséget. A blues népe 1963-as első megjelenése óta a téma klasszikusává vált – s azért válhatott klasszikussá, a modern zenetörténet megkerülhetetlen alapművévé, mert Jones mély társadalmi és lelki vonatkozásaival együtt meséli el a spirituálé, a blues, a jazz, a boogie-woogie, a ragtime, a dixieland, a soul, a swing, a bebop, a rhythm and blues és a rock and roll kialakulásának szövevényes történetét. Amely egyben annak története is, hogyan lettek az Afrikából behurcolt rabszolgák amerikaivá, hogyan próbáltak alkalmazkodni új környezetükhöz, majd az ő gyermekeik és unokáik miként fedezték fel saját kulturális örökségük eredeti – és a szerző szerint a fehér ember számára sohasem igazán átélhető vagy másolható – értékeit. Újraindított Modern Könyvtár sorozatunkban az új regények mellett felújítunk régi sikereket is: olyan könyveket, amelyek ma is frissnek és elevennek hatnak, sőt az idő egyre inkább kihozza pikáns ízeiket. LeRoi Jones könyve egyértelműen ezek sorába tartozik – csemege mindazok számára, akik nemcsak hallgatni (vagy épp játszani) szeretik a jazzt, illetve az afroamerikai gyökerekből táplálkozó mai könnyűzenét, hanem kultúrtörténetére is kíváncsiak. A versidézeteket fordította Dávidházi Péter.

Ómolnár Miklós - R. ​B. kapitány, avagy pengék és halak
"A ​mítoszt nem szabad közelről nézni... a mítosz se nem igaz, se nem hazugság. Aki a kicentizett valóság felől közelít, nyomban pofára esik... ... kell az újabb meg újabb bizonyíték, hogy az ember nem egy racionális kis güzü, aki fölkel, fölöltözik, kimegy, melózik és párzik. Majd meghal, és berakják koporsóstól a földbe... A hős eligazodik a világban. Tudja ki hal, ki penge. Ki az, aki csak úszik az árral és olyan mindegy neki, hogy ezernyolcszáznegyvennyolcat vagy ezerkilencszáznyolcvanhatot írnak... A körülmények betápláltak valamit a fejébe, s ha beszél akkor is csak tátog, bambán meredve maga elé... Bezzeg a pengék akik belehasítanak a dolgok közepébe... csontig hatolnak, metszenek... ők megmutatják mi van a kor bőre alatt... ... ma már nem divat arról beszélni, hogy "alulról jöttem", de mégiscsak jöttünk onnan páran. Rajzottunk a viaszosvászon mellől, tele vágyakkal, illúziókkal... ... vajon nem kollektív kényszerképzet volt az egész, amikor a nagy manipulátorok nadrágok, gitárok és hajviseletek felé terelték az ifjúság örök dühét?... S néhányan túlságosan nagy hévvel kapták be a legyet... ... S valaki a mosdóban, alig láthatóan, csupa kisbetűvel kiírta: amíg a föld kerek, mindig lesznek rockerek... de azt mondja meg inkább valaki: - Penge vagy hal volt ERBÉ kapitány?"

Szakács Gábor - Gary ​Moore
Gary ​Moore, az ír gitáros" - ezzel a címmel hangzott el egy kétrészes adás 1987-ben a Magyar Rádió "Rockpódium" sorozatában. Az anyagot akkor Schuster Lóránttal állítottam össze. Már bánom, hogy mindössze ennyi idő jutott arra a muzsikusra, aki nyugodtan tekinthető élő legendának. Ahogy visszagondolok a múltba, eszembe jutnak az emlékek: amikor még csak olvastam róla, de nem tudtam, hogy milyen zenét játszik, aztán az első fotók és végül amikor meghallottam felvételeit. Tulajdonképpen a Thin Lizzy "Black Rose" LP-je késztetett arra, hogy elkezdjem alaposabban megismerni azt a gitárost, akinek neve már 1979-ben fogalommá lett minden különösebb lemezsiker nélkül. Miben állhatott a titka? Ezt próbáltam megfejteni, amikor fellapoztam a régi - és persze az újabb - újságokat, megvettem lemezeit. Nem bántam meg, a kép kezdett összeállni. Egy bámulatosan sokoldalú zenészt ismertem meg, akinek számait egyre szívesebben játszottam volna magam is. (Énekesként alapító tagja voltam az egykori Gesarolnak, ami Lóri közreműködésével a P. Mobillá nőtte ki magát.) A sors azonban másképp rendelte és éppen ez idő tájt kellett felhagynom az aktív zenéléssel. Talán így a jó, mert ma már tudom, hogy Gary Moore-t csak maga Gary játszhatja jól. Ő feldolgozhatta mások sikereit, az övéire azonban nem akadt vállalkozó. Egyszerűen azért, mert őt csak hallgatni lehet. Utánozni nem.

Hobo (Földes László) - Hobo ​sapiens
.... ​itt botladozunk ezen a külföldi és hazai vadászoknak oly ideális és olcsó vadászterületen, tántorgunk egymás kezét fogva, ügyelve arra, hogy rá ne lépjünk egy áldozati tetemre sem, bele ne essünk egy tátongó sírba, ami nem nekünk készült, le ne tapossuk az utolsó virágok valamelyikét. Nem látunk semmit, szemünket rég elvakították a hazugságok, a pénz, az önimádat, a félelem, a tudatlanság és a taps...

Göbölyös N. László - Jimi ​Hendrix
"És ​elfelejtettem, hogy éhes vagyok / Hendrix sem játszik, elhallgatott..." Évekig nem értettem ezt a versszakot az Omega Ülök a hóban című dalában. Csak akkor fogtam fel Hendrix és az "éhség" kapcsolatát, amikor magam is aktívan zenélni kezdtem és a legerőteljesebb, legkíméletlenebb rock- és blues-muzsikák előadása vagy hallgatása közben erőt vett rajtam valami pokoli éhség - mintha minden hang mélyebbre harapott volna a húsomba, mintha valami óriási teljesítményű motor zúgott volna bennem üresen. Olyan éhség volt ez, amelyet a legkiadósabb vacsora sem tudott volna pótolni. Semmi, legfeljebb egy szenvedélyes szerelem. Jimi Hendrix a rockmuzsika legnagyobb egyéniségeinek egyike, akinek tündökletes "élő" pályafutása alig négy évig tartott. És a rockvilág azóta is azt kérdezi: Mi volt ez? Ki volt ez? Értetlenül állunk a jelenség előtt, mert voltak (vannak) nála jobb gitárosok, feltétlenül voltak nála jobb énekesek, jobb szövegírók, hangszerelők, de Hendrixből minden olyan elemi erővel tört fel, olyan szabálytalan volt egész pályafutása, hogy 18 évvel halála után is hivatkozási alap, bálvány, és a legtöbben még ma sem tudják elhinni, hogy meghalt. Nemrégiben egy beszélgetés során barátaimmal megállapítottuk, hogy Hendrixet nehéz megírni, ezt bizonyítja az eddigi számtalan próbálkozás is, mert nem lehet semmiféle kategóriába begyömöszölni, mindegyikből kilóg. Én is csak a szubjektív rajongó nézőpontját vállalom és megpróbálom átadni valamilyen módon azt az élményt, amelyet nekem Jimi Hendrix egyénisége, muzsikája jelent. E szavak azonban semmiképpen sem akarják pótolni és nem is pótolhatják a zene szavát...

Jim Morrison - A ​zenének vége
A ​blues nagy énekesének verseskötete, dalszövegei Földes László (Hobo) fordításában.

Fekete Kálmán - Első ​magyar blues könyv
Hazai ​előadók, életutak. Riportok, vallomások, tanulmányok és bibliográfiák.

Rudolf Herfurtner - Hard ​rock
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Pernye András - A ​jazz
Pernye ​András könyve 1964-es kiadása óta hiányzik a zenei könyvek kínálatából, novemberben jelenik meg újra a kiadó gondozásában. A műfaj történetét a kezdetektől a bebop és a modern jazz korszakáig tárgyaló munka méltán számíthat a közönség érdeklődésére, hiszen Pernyénél a közérthető stílus tudományos igényességgel párosul. A kötetet számos kottapélda és közel harminc fotó illusztrálja. Az új kiadáshoz Dés László írt előszót, Pernye életpályáját pedig Fehér Anikó vázolja fel a könyv utószavában.

Rozsonits Tamás - Az ​út vadabb felén
Ritkán ​fordul elő, hogy egymást erősítő tényezők ennyire egyszerre hatnak. Egyrészt adott hazánk egyetlen olyan zenekara, a Hobo Blues Band, amely a megalakulása óta, három évtizede folyamatosan aktív, olyan frontemberrel, mint Hobo, aki átértelmezte a szövegírás és a színpadi jelenlét fogalmát Magyarországon. Másrészt a könyv szerzője, Rozsonits Tamás (1963) ahhoz a generációhoz tartozik, amely a HBB zenéjén, Hobo szövegein nőtt fel, sőt, miattuk kezdett el zenélni.(A Moby Dick együttes dobosaként három nagylemezt készített, később rádiókban és televíziós csatornáknál dolgozott, publikált zenei szaklapokban - Rockinform, WAN2 - és több multinacionális lemezkiadó munkatársaként tevékenykedett.) A közel ötszáz oldalas kötet a szerző szándéka szerint bemutatja a Hobo Blues Band harminc éves történetét a zenekarban megfordult szinte valamennyi zenész, technikusok, pályatársak hiteles beszámolói alapján, elemzi a Hobo Blues Band lemezeit és megismertet a múlt rendszer és a rendszerváltás óta eltelt időszak kulturális viszonyrendszerével. Több koncertbeszámoló, lemezborító-elemzés és a teljes Hobo Blues Band diszkográfia teszi teljessé a kötetet, amely számos, eddig publikálatlan archív és vadonatúj fotót tartalmaz. A könyv különlegessége, hogy a szerző – mivel belülről ismeri a Rockzene Birodalmát – otthonosan mozog a kívülállók számára misztikusnak tűnő világban és stílusában, nyelvezetében úgy jeleníti meg azt, hogy zenészeknek és zenerajongóknak egyaránt érdekes és élvezetes olvasmányt nyújt át. Az út vadabb felén nem rocklexikon és nem is zenei kézikönyv, egyszerűen egy rocktörténeti kordokumentum, amely bepillantást enged az élő legenda, a Hobo Blues Band örömmel és fájdalommal, sikerekkel és csalódásokkal övezett harminc éves útjára, amelynek még koránt sincs vége... A kivitelében is igényes kötet borítóját Juhász Balázs tervezte, aki a Hobo Blues Band két legutóbbi lemezborítójának is alkotója. A kötet az E.M.I. Zenei Kft. első ilyen jellegű kiadványa, szeptember végétől keressék az üzletekben.

Hobo (Földes László) - Halmágyi Péter - Vissza ​a 66-os úton
Rendhagyó ​képeskönyvet tart kezében a tisztelt olvasó. A kötet szerzője Hobo, alias Földes László - zenész, művész és világcsavargó - 1994 őszén végigjárta a Jack Kerouac Úton című regényéből ismert 66-os utat Los Angelestől Chicagóig, tehát visszafelé. Útitársa Halmágyi Péter fotóművész volt, aki sok száz képet készített a legendás útról, az ott élő emberekről. A lebilincselően érdekes írásmű nem a szokásos útibeszámoló, sokkal inkább önvallomás, meghökkentő és szellemes gondolatfolyam.

Fekete Kálmán - Blues ​expedíció Chicagóban
Az ​Első Magyar Blueskönyv és a Blues 2 után most a szerző személyes utazást tett a blues fővárosának számító Chicagóban. Fotózott, filmezett és interjúkat készített. Ennek eredménye a Blues 3 könyv, 30x22 cm méretben, 400 oldalas (ebből 16 színes), exkluzív, keménytáblás kivitelben, amelyben közel 500 helyszíni fotó illusztrálja az alábbiakat.

Little G Weevil - Játssz ​tovább
Little ​G Weevil, azaz Szűcs Gábor rhythm and blues gitáros, énekes, zeneszerző, szövegíró, producer. Többszörös zenei díjnyertes, a memphisi International Blues Challenge győztese, USA Blues Music Award, Blues Blast Music Award jelölt. Karrierje alatt húsz országban több mint kétezer koncertet adott, lemezeit számos alkalommal a világ legjobb bluesalbumai közé sorolták. Élt Angliában és közel másfél évtizedig az Egyesült Államokban. Kalandos, drámákban, sikerekben, fordulatokban gazdag életét egy laza, kötetlen beszélgetésben meséli el, ami garantáltan a könyvhöz szegezi az olvasót.

Terry Staunton - Tom ​Waits
One ​of a series about musicians whose careers have resisted easy classification and whose success is measured more by their influence on popular culture than chart placings.

Hobo (Földes László) - Térdig ​a szarban, fülig a szeretetben
Dolgaim ​pocsékul indultak, először elhittem a hazugságokat, aztán megtagadtam őket, de ez nagyon kevés. Hitet találni a legnehezebb, ha az ember magára marad és menekülnie kell. "Egyedül voltam én sokáig, Majd eljöttek hozzám sokan..." - írta József Attila. Velem is ez történt, körülvettek Önök, családom is lett. Játszhattam és játszom ma is. De most, utam vége felé úgy éreztem, el kell mondanom még sok-sok mindent, amit a zenében nem tudtam. Ezért írtam ezt a könyvet, amit most hálás szívvel ajánlok Önöknek. Szeretettel, Hobo

Will Friedwald - A ​Biographical Guide to the Great Jazz and Pop Singers
Will ​Friedwald's illuminating, opinionated essays-provocative, funny, and personal-on the lives and careers of more than three hundred singers anatomize the work of the most important jazz and popular performers of the twentieth century. From giants like Ella Fitzgerald, Louis Armstrong, Frank Sinatra, and Judy Garland to lesser-known artists like Jeri Southern and Joe Mooney, they have created a body of work that continues to please and inspire. Here is the most extensive biographical and critical survey of these singers ever written, as well as an essential guide to the Great American Songbook and those who shaped the way it has been sung. The music crosses from jazz to pop and back again, from the songs of Irving Berlin and W. C. Handy through Stephen Sondheim and beyond, bringing together straightforward jazz and pop singers (Billie Holiday, Perry Como); hybrid artists who moved among genres and combined them (Peggy Lee, Mel Torm ); the leading men and women of Broadway and Hollywood (Ethel Merman, Al Jolson); yesterday's vaudeville and radio stars (Sophie Tucker, Eddie Cantor); and today's cabaret artists and hit-makers (Diana Krall, Michael Bubl ). Friedwald has also written extended pieces on the most representative artists of five significant genres that lie outside the songbook: Bessie Smith (blues), Mahalia Jackson (gospel), Hank Williams (country and western), Elvis Presley (rock 'n' roll), and Bob Dylan (folk-rock). Friedwald reconsiders the personal stories and professional successes and failures of all these artists, their songs, and their performances, appraising both the singers and their music by balancing his opinions with those of fellow musicians, listeners, and critics. This magisterial reference book-ten years in the making-will delight and inform anyone with a passion for the iconic music of America, which continues to resonate throughout our popular culture

Paul Oliver - A ​blues története
Amiről ​e könyv szól, ma már történelem. Lassan maga a könyv is az, hisz első alkalommal 1969-ben jelent meg. Azóta a stílus ezerszer idézett alapműve. Ez az első alkalom, hogy magyarul olvasható. Hogy a blues története az egyetemes kultúrtörténet része, ez már három évtizeddel ezelőtt is közhelynek számított. E kötet hősei alapvetően népi hősök, az élet sűrűjéből. Nappal dolgoztak, éjjel zenéltek, nyersek voltak és sokszor tanulatlanok, nem véletlen, hogy kemény és kilátástalan életük gyakran erőszakkal ért véget. De ahogy játszottak és énekeltek, ahogy e levertségből emelkedettséget teremtettek, az lenyűgöző. Paul Oliver számtalan könyvet írt a blues-ról. E kötet ezek esszenciája.

Janice Deaner - Als ​der Blues begann
Die ​Familie Lamar kann sich glücklich schätzen: Der Vater bekommt eine Dozentenstelle an einer kleinen amerikanischen Universität, die Mutter genießt das Haus mit Garten, auch die drei Kinder fühlen sich in der neuen Umgebung wohl. Aber die Vergangenheit wirft dunkle Schatten auf die Idylle; sie wird gegenwärtig in alten zufällig entdeckten Tagebuchaufzeichnungen der Mutter. Diese führen ins New York der fünfziger Jahre, ins Harlem der Schwarzen mit Cool-Jazz und Blues, gefährlichem Nachtleben, düsteren Clubs, Drogen und Prostitution und sie enthüllen das Geheimnis einer einzigen schrecklichen Nacht.

Janice Deaner - Where ​Blue Begins
Through ​the jaded whorehouses and smoky jazz clubs of Harlem, the 10-year-old daughter of a well-to-do white woman investigates her mother's mysterious past. In a dark journey of exploration and self-discovery, the daughter learns why her mother hid so much . . . and why the danger still haunts their family.

Kathleen Ann Goonan - Mississippi ​Blues
The ​journey of Verity across the wonderfully altered landscape of mid-America began in Queen City Jazz: "A dizzying novel that takes full advantage of the creative potential of nanotech," said The New York Times. Now it continues down the river in Mississippi Blues. Verity takes the wildest cast of characters since Philip José Farmer's Riverworld, both living and resurrected, down the river to possible salvation in New Orleans and beyond in a great SF epic.

Tóth Tamás Béla - Zoltán János - Csodálatos ​utazás
Radics ​Béláról, ahhoz képest, hogy csak néhány kislemez őrzi munkásságát, sok elemző írás, cikk és riport született, sőt, napvilágot látott egy kiváló könyv is, Ómolnár Miklós tollából és jóvoltából. Az a könyv 1986-ban jelent meg, s arra keresi a választ, nagy volt-e egyáltalán Radics Béla, mint zenész, szerző, előadó. Ha nagy volt, mitől is volt az? A könyv a Kádár-rendszer utolsó éveiben íródott, a hanyatló szocializmus idején. Sok-sok tiltó rendelet és beidegződött öncenzúra torzította akkoriban a valóság hű tükrözésére hivatott dokumentációs, szociografikus irodalmat. A lényeg sokszor elrejtve kódolódott belé a textúrába, s bizony meg kellett tanulnunk a sorok között olvasni. (Bevallom, ez sokszor nagy élvezetet nyújtott.) Ma már más időket élünk. Egy mai fiatal csak a történelemkönyvekből ismeri, ha ismeri egyáltalán azokat a szavakat, hogy szocialista kultúra, proletárdiktatúra, vasfüggöny, Szovjetunió. Szólásszabadság van, eltöröltetett a cenzúra, és megszűnt a mindenható Sanzonbizottság rémuralma is. Egy könyv szabadabb szólhat tárgyáról, hőséről, mondanivalójáról. Ez a könyv azonban nem csak ebben különbözik elődjétől.

Kovács József - A ​blues története a kezdetektől napjainkig
Az ​első magyar nyelvű, alapos elemző és ismertető, hiánypótló kötet a bluesról. Az olvasó megismerheti a műfaj kialakulásának és fejlődésének körülményeit, történelmi és társadalmi hátterét, maradandót alkotó előadóit, dalaik születésének körülményeit – a kezdetektől napjainkig. A szerző kiváló fotóválogatással, több száz dalra kiterjedő ajánlóval segíti az elmélyülést a blues világába. A magyar bluesélettel külön fejezet foglalkozik.

Géczi László - Nyitott ​Blues
Ebben ​a zenei kalauzban, (amely a Fekete rhythm & blues fehérben című, 1994-ben megjelent könyvem bővített, átdolgozott változata) megpróbálom az előadók és együttesek bemutatásával felvillantani a Blues és a Rhythm And Blues (röviden R&B) azon értékeit, amelyek nélkül színvonalas rockzene valószínűleg sosem jött volna létre. Ezt az amerikai képviselők is így gondolhatták, ugyanis döntésük alapján 2003. a BLUES ÉVE lett, azé a műfajé, amely nálunk is több korosztálynak szerzett örömet az elmúlt évtizedekben. Az egyes portrék nem zenetörténeti tanulmányok, inkább ismeretterjesztési szándékkal írtam őket. A tények sokaságának monotonnak tűnő felsorolását megpróbáltam feloldani a művészek életének érdekességeivel, személyes élményeim, érzéseim felidézésével, melyeket ugyanúgy vállalok ma is, mint évtizedekkel korábban. Ez a zenei irányzat a rock legéletképesebb ága, vagy hogy Willie Dixon örökérvényű gondolatát idézzem: „A blues a gyökér, a többi zene pedig a gyümölcs.” Ki gondolná, hogy 65 éves, hiszen T-Bone Walker szerzeménye, a Call It Stormy Monday (But Tuesday Is Just as Bad) , - amelytől tulajdonképpen az electric/városi blues születését is számíthatjuk - 1947-ből származik. A feketék R&B-ának számtalan árnyalata közül leginkább a chicagói városi blueszal foglalkozom, annak legismertebb képviselőit mutatom be röviden. Azért éppen őket (Muddy Waters, Sonny Boy Williamson, Howlin' Wolf, Otis Spann, B.B. King...), mert nagyon sok fiatal brit zenésznek ők voltak a példaképei, tanítómesterei. Többen közülük az ötvenes évek végén, a hatvanas években rendszeresen felléptek Európában is. Milyenek lettek a tanítványok? "Minden elfogultság nélkül" állíthatom, hogy azok, akik Alexis Korner, Cyril Davies, Graham Bond és John Mayall "zenetanodájából" kerültek ki, a R&B, majd pedig a rock műfaj legtehetségesebb, legsokoldalúbb zenészeivé váltak. A következő portrékban őket ismerhetik meg, mint a blues két hullámának legjobbjait (Animals, Yardbirds, Them, Pretty Things, Rolling Stones..., illetve Chicken Shack, Cream, Taste, Savoy Brown...). Ezeknek a zenekaroknak nem csak Európában volt óriási szerepük a műfaj felvirágoztatásában, hanem a tengerentúlon is erőt adtak a blueshullám fiatal képviselőinek és megmutatták, hogy a fekete R&B fehéren még szebben csillog. Azt hiszem találóak Joe Tex, amerikai énekes hálás szavai: "Ha nincs a nagy angol blues áttörés, ez a zene megszűnt vagy elhalványodott volna." Az ezt követő részben felvázolom a brit blues amerikai "visszacsatolását" az Allman Brothers Band, Johnny Winter, a Mountain, Stevie Ray Vaughan… pályafutásán keresztül. Ezen kívül bemutatok néhányat azok közül is (Paul Butterfield Blues Band, Canned Heat...), melyek az európai "blues-dózistól" független, önálló utat jártak. Nem hagyható ki a könyvből a műfaj olyan besorolhatatlan óriása, mint Jimi Hendrix! Miért éppen ezeket a zenészeket, illetve zenekarokat választottam? Elhihetik, a bőség zavarával küszködtem, nagyon sokan vannak rajtuk kívül is, akiknek itt lenne a helyük, de hát ez egy szubjektív válogatás. Mindegyikük kedves számomra, úgy érzem, hogy művészetükkel mindnyájan jelentősen gazdagították a műfajt. Könyvemet elsősorban azoknak a fiataloknak ajánlom, akik csak a mai rockzenében tájékozottak, - vagy talán még abban sem - s szeretnének minél többet megtudni a műfaj múltjáról, megismerni a gyökereit. Remélem, hogy e kis munka elolvasása után kedvet kapnak majd felkutatni, beszerezni azokat a CD-ket, esetleg bakelit lemezeket, amelyekről ezt a nagyszerű zenét hallani lehet. A portrék végén található "Ajánlott albumok" listája ehhez próbál segítséget nyújtani. Bízom benne, hogy a blues és a Rhythm And Blues művészeinek megismerése után a fiatalok és a lélekben fiatalok sokkal igényesebbek lesznek a mai rockzenével szemben. Úgy érzem, ez a zenei irányzat olyan kulturális értéket teremtett, melyet minden zenét szerető korosztálynak meg kell ismernie. A „Nyitott Blues” rejtelmeinek megismeréséhez, minden kedves olvasójának kellemes időtöltést kíván a szerz

Bruce Conforth - Gayle Dean Wardlow - Up ​Jumped the Devil
Robert ​Johnson’s recordings, made in 1936 and 1937, have profoundly influenced generations of singers, guitarists, and songwriters. Yet until now, his short life—he was murdered at the age of 27—has been poorly documented. Gayle Dean Wardlow has been interviewing people who knew Johnson since the early 1960s, and he was the person who discovered Johnson’s death certificate in 1967. Bruce Conforth began his study of Johnson’s life and music in 1970 and made it his mission to fill in what was still unknown about him. In this definitive biography, the two authors relied on every interview, resource, and document, much of it material no one has seen before. This is the first book about Johnson that documents his lifelong relationship with family and friends in Memphis, details his trip to New York, uncovers where and when his wife Virginia died and the impact this had on him, fully portrays the other women Johnson was involved with, and tells exactly how and why he died and who gave him the poison that killed him.Up Jumped the Devilwill astonish blues fans worldwide by painting a living, breathing portrait of a man who was heretofore little more than a legend.

Géczi László - Rhythm ​& blues zenei kalauz
Ebben ​a zenei kalauzban, (amely a Fekete rhythm & blues fehérben című, 1994-ben megjelent könyvem bővített, átdolgozott változata) megpróbálom az előadók és együttesek bemutatásával felvillantani a blues és a rhythm and blues (röviden R&B) azon értékeit, amelyek nélkül színvonalas rockzene valószínűleg sosem jött volna létre. Ezt az amerikai képviselők is így gondolhatták, ugyanis döntésük alapján 2003. a BLUES ÉVE lett, azé a műfajé, amely nálunk is több korosztálynak szerzett örömet az elmúlt évtizedekben.

Owen Bailey - Blues ​Guitar Heroes
Guitarist ​Presents: Blues Guitar Heroes 2013 Updated Edition - the world's greatest blues guitar players interviewed and profiled. Based on interviews and articles published in Guitarist magazine alongside new material, Blues Guitar Heroes features many of the most influential blues guitar players of all time: acoustic legends Robert Johnson and Leadbelly; electric pioneers T-Bone Walker, Muddy Waters and BB King; blues icons Buddy Guy, John Lee Hooker, Albert King and Johnny Winter; blues-rock heroes Eric Clapton, Stevie Ray Vaughan and Paul Kossoff; electric virtuosos Joe Bonamassa and Gary Moore; jazzier players Robben Ford and Larry Carlton; slide maestros Rory Gallagher and Derek Trucks; and many, many more… They discuss their music in compelling interviews, while the profiles highlight their careers, influences and legacies. Blues Guitar Heroes is an essential read for all fans of the blues and its guitar players!

Kollekciók