Ajax-loader

'magyar nyelvű' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Mohás Lívia - Mit ​tudsz önmagadról?
"Gyermekkoromban ​szerettem volna mélyebben érteni: mi van az emberben legbelül. Nem a szíve, mája, vérkeringése, nem az anatómiája és a fiziológiája érdekelt, hanem a szándéka, a vágyai, a gyűlölködése, a szeretete, a hajtóerői. Gyöngédségének és dühöngéseinek eredete, félelmeinek okai. Miért szeretik az egyik embert, s miért nem a másikat? Miért lesz az egyikből gonosztevő, a másikból meg hős? Miről álmodnak, miért tanulnak, miért boldogok és miért boldogtalanok? ...Azoknak ajánlom a könyvet, akik a 'milyenek az emberek', 'milyen legyek' kérdéseken szívesen gondolkoznak, és bonyolódó emberkapcsolataikat - legalább valamennyire - érteni szeretnék."

Miskolczi Miklós - Színlelni ​boldog szeretőt / Hazudni boldog hitvest
"Dodi ​kijelentette, hogy végleg nálam marad. Másnap tőlem ment dolgozni, hozzám járt haza. Így volt két hétig. A felesége naponta telefonált, érdeklődött, hogy jól vagyunk-e, nem történt-e bajunk, szükségünk van-e valamire, meg ilyesmiket,és érdekes, a hangjában sosem éreztem gúnyt. Megnyugtattam, hogy ha Dodi egyszer el akar tőlem menni, csak hozzá fogom küldeni. Sehová máshová. Később Dodi munkahelyére is telefonált, megvárta a hivatal előtt, ráküldött egy-két barátot. Egy délután aztán beállítottak hozzám mind a ketten és közölték, hogy ők hazapakolnak. Gondolom, valami nagy jelenetet vártak, de én erős voltam, és szótlanul kezdtem összerámolni Dodi holmiját. Ettől aztán ideges lett a fiú és megint a feleségét akarta elküldeni, mondván, hogy ezt a viselkedést nekünk kettőnknek kell tisztázni. - Értsd meg - mondta a feleségének -,most négyszemközt kell maradnom Lilivel. Valamit tisztáznunk kell. Megesküdött, hogy az asszony nyugodt lehet, velem ő már soha az életbe nem fog lefeküdni, de a feleség sem volt bolond. - Én ezt a lakást nélküled nem hagyom el. Ha kell, itt alszom, itt ébredek, de nem maradsz vele kettesben. Ezt értsd meg - Leült a kanapé legbelső sarkába, és valóban ott ült másnap reggelig. Akkor aztán hazamentek. Dodi még jött volna egy párszor, persze feleség nélkül, de nekem már elegem volt. Pedig szerettem. Úgy tudom, gyerekük született és vidékre költöztek."

Vörösmarty Mihály - Keserű ​pohár
"...zsenialitása ​nemcsak legkitűnőbb műveiben rejlik. Összes hatásában nyilatkozik legfőbb dicsősége, melyet aligha közelíthet meg magyar költő. Ő szabadította fel költészetünket részint a klasszikai, részint a német költészet járma alól, s a nemzeti szellemnek erőteljesebb és költőibb kifejezést adván, egyszersmind szentesítette a képzelet szabadságát. Nemzeti szellemet és önérzetet lehelt költészetünkbe; hatása alatt mind nemzetibbé vált az, s merni tanulva, eredetibb és gazdagabb lőn... Költészetének diadala a nemzeti szellem és költői szabadság diadala volt. Ez lángelméjének legdicsőbb emléke..." - írta _Gyulai Pál_ Vörösmarty Mihályról, a tizenkilencedik század egyik legnagyobb lírikusáról, Szerb Antal szavaival: "az első modern költő"-ről. Kötetünk annak a sorozatnak darabja, amelyben az _Olcsó Könyvtár_ klasszikus költőink életművének legjavából nyújt válogatást.

Barbara Frischmuth - A ​zárda
A ​zárda: katolikus leánynevelő intézet apácák irányítása alatt. Ilyen zárdáról szól ez a kisregény, növendékeiről, rendszabályairól, szelleméről, de nem valamilyen hagyományos történet keretében, hanem száműzve időt, bonyodalmat, alakokat, leltárszerűen sorra véve és montázsba szerkesztve helyszíneket, mozaikképeket, szövegeket, a zárdai nevelés céljaihoz igazított hitbéli tantételeket és erkölcsi intelmeket. A téma lehetséges hagyományos feldolgozásából mindössze egyvalami maradt: az első személyű elbeszélő, annak is csak a szemszöge, egy tévelygő női Törlessé - az ő ösztönös kételkedésének és ellenkezésének fénytörésében, helyenként az ő nyelvére átfogalmazódva következnek sorra a zárdai élet és szellem alapelemei. E furcsa áttételek, a ciklusos szerkesztésre emlékeztető montázstechnika szinte versszerűen bontja ki az intézményes manipuláció bírálatát. A zárda első műve az 1941-ben született osztrák írónőnek, aki a magyar irodalom kitűnő fordítójaként is ismerősünk.

Pokolrasz%c3%a1ll%c3%a1s
Pokolraszállás Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Pokolraszállás
Kötetünk ​a második világháború befejezésének harmincadik évfordulójára készült. Az olvasó három világrész - Európa, Amerika és Ázsia - íróinak, köztük magyaroknak novelláit találja benne a háborúról - a pusztításról, az embertelenségről, a náci haláltáborokról, az ellenállásról, a helytállásról - és a friss békéről. Más-más írói szemléletből, más-más stílusban, más-más nemzeti és irodalmi hagyományból merítve születtek ezek a novellák, de mind a tizenhat elbeszélést a háború elleni tiltakozás és egyazon humanista, antifasiszta gondolat ihlette, s reménység, hogy a szörnyű megrázkódtatás valahára öntudatra ébresztette az emberiséget. Kötetünket mementónak és egyben megemlékezésnek is szánjuk. Azok emlékének ajánljuk, akik emberek tudtak maradni a borzalmak és szenvedések közepette is, akik ellene szegültek az iszonyatnak és az embertelenségnek. Helytálltak a fronton vagy a hátországban - és győzedelmeskedtek, kiharcolták a sebeket ápoló békét.

Federico García Lorca - Vérnász
A ​tragikus sorsú Federico García Lorca századunk egyik legkiválóbb költője, s egyszersmint a spanyol népi drámának is legnagyobb klasszikusa. Sőt: számunkra elsősorban drámaíró, hiszen a magyar színpadon két darabja is sikert aratott, de a költő Lorca üzenete eddig csak nagyritkán jutott el hozzánk. A Vérnász képekben gazdag, mély lírával átszőtt paraszttragédia: szerelmi története a spanyol paraszt-társadalom feudális-patriarchiális életébe világít be. Baljós sejtelmek, vérbosszú, kárhozatos szerelem, borongós árnyak ülik meg ezt a világot.

Boml%c3%a1s
elérhető
36

Erik Axl Sund - Bomlás
Stockholm, ​napjainkban. Két nő, egy bűnügyi felügyelő és egy pszichoterapeuta útja keresztezi egymást. Sofia Zetterlund pszichoterapeuta kezeli a Sierra Leone-i gyerekkatonát, Samuel Bait és egy középkorú nőt, Victoria Bergmant, aki fájó sebet hordoz gyerekkora óta. Csak egy a közös bennük: mindketten a multiplex személyiségzavar jeleit mutatják. Jeanette Kihlberg bűnügyi felügyelő eközben új eseten dolgozik: egy fiatal srác szörnyű sérülésekkel borított holttestére bukkantak az egyik stockholmi parkban. Ki lehet ez a fiú? Talán megkínozták? És hogy lehet, hogy senkinek sem hiányzik? A felügyelő a bántalmazási ügyekben járatos pszichoterapeuta segítségét kéri. Jeanette Kihlberg és Sofia Zetterlund ugyanazt kérdezik maguktól: mennyi szenvedésnek tud egy ember kitenni valakit, mielőtt emberi mivoltát levetkőzve szörnyeteggé válik? Jeanette és Sofia az ügy megoldását keresik, miközben Victoria Bergman a gyermekkorában megtapasztalt erőszak kínzó emlékével próbál leszámolni. A felügyelő és a pszichoterapueta egyre közelebb kerül egymáshoz - a paranoia, a csalás, a megdöbbentő titkok és az árulás ereje még a kertvárosi idillt is veszélybe sodorja. A Victoria Bergman-trilógia első része - hátborzongató thriller az árulás személyiség(de)formáló erejéről. ,,Az új Millenium-trilógia" - Le Parisien Az Erik Axl Sund írói álnév egy svéd írópárost takar: Jerker Eriksson és Hakan Axlander Sundquist sötét hangulatú regényei már több országban sikert arattak, a Victoria Bergmant középpontba állító trilógiáért 2012-ben különdíjat kaptak a Svéd Krimiírók Akadémiájától.

766704
elérhető
25

Erik Axl Sund - Éhség
Amikor ​Stockholmban egy sikeres vállalatvezető rituális gyilkosság áldozata lesz, Jeanette Kihlberg rendőrfelügyelőnek félbe kell szakítania a halott bevándorló fiúk ügyében folytatott nyomozást. Több különös részlet bosszúra utal - de vajon mi állhat az eset hátterében? Sofia Zetterlund pszichológusnőt kérik fel, hogy segítsen elkészíteni a tettes profilját. Ám két nő közt kialakulóban lévő szerelmi viszony megnehezíti a közös munkát. Jeanette eközben az eltűnt Victoria Bergman után is tovább kutat. A nyomok egy sigtunai internátushoz majd Dániába vezetik, és lassan feltárulnak előtte a múlt mélyre temetett titkai. Sofia eközben kétségbeesetten próbál visszatalálni a valódi énjéhez.

Tisztul%c3%a9s
elérhető
21

Erik Axl Sund - Tisztulás
Victoria ​Bergman az önterápia útjára lépve próbálja kezelni a benne lakozó személyiségeket, amelyek közül végül a legerősebb győzedelmeskedik. Eközben azonban fontos múltbéli események is más megvilágításba kerülnek... Victoria állapotának javulásával Sofia Zetterlund egyre hasznosabb tanácsokkal tud szolgálni szerelme, Jeanette Kihlberg számára, aki könyörtelen hajtóvadászatba kezd: meg kell találnia azokat a férfiakat, akik életre szóló sérüléseket okoztak nemcsak Victoriának, hanem lányának, Madeleine-nek is. A Tisztulás a Victoria Bergman-trilógia befejező része, amelyben a Bomlás és az Éhség összekuszált szálai és megoldatlan ügyei is a helyükre kerülnek. Az igazság pedig kegyetlen, és minden képzeletet felülmúl.

Nemere István - Királyi ​szeretők
Tizenegy ​uralkodó és tizenegy asszony. Tizenegy király, akinek nem volt elég a felesége vagy a többi szeretője. Uralkodók, akik annyira hatása alá kerültek egy nőnek, hogy még a királyságukat is elveszítették miatta - vagy a befolyásukat -, esetleg "csak" az eszüket... Királyok az utolsó ötszáz évben, akiken felülkerekedett egy nő. Olyan is akadt köztük, aki inkább a nőt választotta, nem a hatalmat - de olyan is, aki csábos kalandornő karmaiba került, és tehetetlen báb lett. Meg olyan is, aki előbb kihasználta a szeretőjét, aztán eldobta - és vígan uralkodott tovább. Férfiak, nők, koronás fők és majdnem koronás asszonyok. Sőt volt nő, aki trónra is került...

Szinnyei Júlia - Genovéva ​fiai
Három ​testvér életútját mutatja be új regényében Szinnyei Júlia. Egy kis hegyközségi házból indultak el a Lontai fiúk, tarsolyukban Genovéva élettapasztalatával és baljós intelmeivel. A legidősebb, Emánuel nagyra törő vágyakat melenget magában, szeretne kitörni szülei nyomasztó kisvilágából, ezért Pesten telepszik meg és egy erejét meghaladó terv kivitelezésébe kezd. A középső fiú, Ivó szobrász lesz, és egész életében a Genovévától kapott megértést, harmóniát szeretné kamatoztatni művészetében. Henrik, a legkisebb sebésznek tanult, s tragédiákkal terhes útján csak nehezen sikerül megtalálnia igazi önmagát. A három fivér három különböző pályán indult el, s most, amikor meglett fejjel újra összetalálkoznak, kiderül, hogy valahol mindannyian elrontották az életüket. Hol? és miért? - ezt kutatja finom lélektani realizmussal a sorsokat elemző írónő.

Szinnyei Júlia - Napraforgó
Az ​írónő előző regénye (Amiért élünk) főszereplőjének, a meddőségre ítélt, férjétől elvált Máriának sorsát álmodta tovább új regényében. Volt férje, aki Pestre költözött, rendelkezésére bocsátja szép, hegyi szőlőskerttől övezett házát. Ebben a környezetben Márta megvalósíthatja régtől melengetett tervét: szüleiktől elhagyott, állami gondozott gyerekeket vesz magához, hogy megadja nekik az anyai szeretet melegét, gyengédségét, s hogy ő maga is megélhesse az anyaság örömeit és gondjait. Egyre inkább ez az önként vállalt fáradozás ad értelmet életének. A hatévesen meghalt első nevelt lánya után most már négy gondozottja van Mártának - ezzel indul az új regény, amely a fiatalkori barátnőnek, Vilmának szóló vallomásokból, levelekből alakul ki. E levelekben, töprengésekben tisztázza Márta önmaga számára az asszonyélet célját, értelmét. Az írónő az ő szép élettervét, családteremtő erkölcsét mutatja föl, hogy ismerős és ismeretlen asszonytársait meggyőzze a többgyermekes család boldogító, kiteljesítő erejéről, rendeltetéséről. Nevelt gyermekei között állandó foglalatossággal telnek Márta napjai. Az egészség, okos asszony felkelti a férfiak érdeklődését is, de ő sem tagadja, hogy hatással van rá egy-egy különös életű, vonzó férfi közeledése, állhatatos vagy mohó udvarlása. Az olvasó láthatja a bontakozó értelmű gyerekek sorsának alakulását, s velük párhuzamosan Márta életének bonyodalmait, reményeit - és mindez mind a gyerekek, mind a felnőttek nevelődése szempontjából értékes felismeréseket, teremtő, szép álmokat sugalmaz.

Szini Gyula - Rózsaszínű ​hó
Szini ​Gyulát, az impresszionista-szimbolista novella nagytehetségű művelőjét, a Nyugat folyóirat köré tömörült írói mozgalom tagjai között tartja számon az irodalomtörténet. Gazdag és színes fantáziája révén, fel-felderengő mesékben mutatja meg az élet váratlan és romantikus mozzanatait. A történet nála legtöbbször alkalom egy-egy bizarr gondolat, érzés vagy hangulat mesteri kifejezésére. Mindemellett új színeket villantó művészetével rombolta kora megkövesedett ízlését, provincializmusát is. A kötet Szini legszebb novelláit tartalmazza.

Sidney Sheldon - Reggel, ​délben, este
Harry ​Stanford elbűvölő egyéniség: idős kora ellenére is kirobbanóan energikus, a nők bálványa. Harry Stanford szörnyeteg: gyermekeivel ridegen bánó apa, feleségét öngyilkosságba kergető férj, házasságon kívül született lányáról és annak édesanyjáról tudni sem akaró lelketlen szerető, céljai elérése érdekében bárkit tönkretevő üzletember. Harry Stanford a világ egyik leggazdagabb embere, aki úgy érzi, még az elemekkel is képes dacolni, ám azok bosszút állnak rajta, s egy földközi-tengeri vihar végzetessé válik számára. A hatmilliárd dolláros vagyon sorsának az eldöntésére gyűlik össze a három gyerek, s felbukkan a házasságon kívül született törvénytelen lány, Júlia is. Majd még egy Júlia. Melyikük az igazi? Mi lesz a vagyon sorsa? Hogyan alakul a férfiszerelem, a kábítószer-fogyasztás, s egy vétlen gyilkosság súlyos vádjával küszködő Stanford örökös sorsa? És mi történt valójában Harry Stanforddal: baleset vagy gyilkosság áldozata lett? Ezekre a kérdésekre válaszol Shidney Sheldon, az amerikai szórakoztató irodalom nagy öregjének legújabb, lebilincselően izgalmas regénye.

Evelyn Marsh - A ​sejtsebész titka
- ​Reanimaitot előkészíteni! Azonnal!... - hörögte az adjunktus. Fél perc sem telt bele, a szobában nyüzsögtek a nővérek és az orvosok. Pillanatok alatt intubálták a sebésznőt, és gyors egymásutánban adták a keringést támogató injekciókat... - Az ég szerelmére, mit adtak neki?! - Csak Malonalt és vitaminkeveréket a professzor úr utasítása szerint. - Na de mennyit?!!! - ordította Yosimura - Ilyen adaggal egy lovat el lehet altatni! - Mi csak egyetlen ampullát adtunk, adjunktus úr.. - Akkor mitől van két tűszúrási nyom a vénáján?! A bűncselekmények sorozata az egzotikus Japánban játszódik. Az orvosi krimi nemcsak a sejtsebészet legújabb érdekességeit, a sintó vallás és a buddhizmus különlegességeit ismerteti, hanem betekintést nyújt a japán maffia, a yakuzák világába is.

Palotai Boris - Bejöhetsz ​hozzám panaszkodni
A ​címben szereplő mondatot Linda, a tanítónő mondja férjének, Kamarás Imrének, amikor az bejelenti: mással fog élni ezután. Linda nem akar szakítani, reménykedik, hogy egyszer még jóra fordulnak a dolgok. Ezért aztán továbbra is nyitva hagyja az ajtaját. Mint ahogy nyitva áll az írónő, Palotai Boris ajtaja is: hősei – fiatalok és öregek, házasok és egyedülállók, jómódúak és szegények, elhagyottak és elhagyók, boldogtalanok és még boldogtalanabbak – bármikor bemehetnek panaszkodni hozzá. Ő pedig, ha tanácsot nem is mindig tud adni nekik, megírja történetüket nekünk, olvasóknak. Okulásunkra és szórakoztatásunkra.

Michael Mansfield - A ​pad
Mi ​történik akkor, ha kiderül bizonyos dolgokról, hogy nem olyanok, mint amilyennek hisszük őket? mitörténik akkor, ha a legegyszerübb tárgyak, -mint akár egy antik, bár kissé fura bútordarab- mégsem élettelen kísérői életünknek, mint ahogy gondoltuk róluk?És mi történik akkor, ha az adott tárgyról az derül ki, hogy démonok eszköze, és egyedül arra hivatott, hogy tőrbe ejtse, és a poklok lidércei közé küldje a gyenge emberi lelket?

Harold Robbins - Bűn ​és szenvedély
Maryann ​Flood több férfit ismert, mint amennyire vissza tudott emlékezni - és volt köztük egy, akit sohasem volt képes elfelejteni. Mike Keyes, az államügyész azt hitte, sikerült kioltania magában a bűnös szenvedélyt - mindaddig, míg azt a feladatot nem állította elé az élet, hogy ő képviselje a vádat a bűnügyben, amelynek vádlottja a nő, akit szeret. Több ezer mérföldön, másfél-két évtizeden és az amerikai társadalom legaljától a felső tízezerig minden társadalmi rétegen ível át a regény cselekménye, az ünnepelt bestselleríró, Harold Robbins lebilincselő meseszövésének egyik legremekebb példája.

James M. Cain - A ​postás mindig kétszer csenget
Frank ​Chambers csavargó. Egy nap Nick Papadakis útszéli büféjébe vetődik. Ki akar csalni belőle egy ingyen reggelit s aztán továbbállni. Mégis ott marad, mert Nick munkát ajánl neki - és mert megpillantja Nick feleségét, Corát. A munkát ugyan nem kívánja, de Corát igen. Kurta és brutális bevezető után egymáséi lesznek. Hamarosan eldöntik, hogy meggyilkolják Nicket, de kudarcot vallanak. Nicknek csak megreped a koponyája (azt hiszi, elcsúszott a fürdőkádban), és amíg kórházban van, Frank és Cora elhatározza, hogy megszöknek. Cora az utolsó pillanatban meggondolja magát. Ő marad, Frank egyedül vág neki az útnak. Biliárdozik, nyer, veszít. Aztán újra belebotlik Nickbe... James M. Cain (1892-1977) az amerikai "kemény krimi" egyik legnagyobb művelője. A nyomasztóan és megrázóan sivár történetben (amely Camus Közöny-ének alapjául szolgált) kevés a leírás, célratörőek a párbeszédek, egyszerű célok hajtják a szereplőket végzetük felé, a táj jóformán lakatlan, földrajzi és erkölcsi kapaszkodó alig akad. A megszállottság, az önpusztítás regénye A postás mindig kétszer csenget - amelyet 1934-es megjelenésekor erőszakos és erotikus volta miatt Bostonban betiltottak. Azóta háromszor is megfilmesítették: Luchino Visconti olasz környezetbe helyezte (Megszállottság, 1943), Tay Garnett John Garfielddal és Lana Turnerrel játszatta a szerelmeseket (1946), Bob Rafelson filmje (1981) pedig végképp befuttatta Jessica Lange-et.

Massimo Bontempelli - Kaland ​a panzióban
"Az ​olvasó, mielőtt kezébe veszi Bontempelli valamelyik művét, készüljön fel arra, hogy ismeretlen világba lép, egy különös fantázia teremtette különös világba, mely különössége, egyedülállósága ellenére is meglepő hasonlóságot mutat a való világgal. Bontempelli szerint a költő legfontosabb dolga mítoszokat teremteni... A mítoszban más történik ugyan, mint ami embertársainkkal a hétköznapok során megesik, de ugyanúgy történik minden... Bontempelli írásainak egyetlen tartalma, egyetlen igazi értelme a fantázia, melyben teremtek. S ez a fantázia klasszikus, a szó legnemesebb, legvégletesebb értelmében... Makacs lényegre törekvése éppúgy klasszikus, mint pontos, világos, minden líraiságtól mentes stílusa vagy gondolatai."

Szinnyei Júlia - Vasárnap ​délután
Egy ​vidéki várost körülvevő dombokon, szőlők és gyümölcsösök övezte családi házakban élnek Szinnyei Júlia új regényének szereplői: idős asszonyok és férfiak, kedves-morc nyugdíjasok, akik hosszú életük titkain révedezve botolgatnak a kaptatókon, s szelíd hangulatú vasárnap délutánokon együtt emlékeznek hajdan volt életükre – arra is, ami szép volt, arra is, amiről hallgatni illik... Ilyen öregek históriáiból fonódik össze a regény, amely az eseménytelen felszín alatti áramlásokat, a múltból a mába gyűrűző emlékezés-folyamatokat gyengéd okossággal, megértő szeretettel, bölcs kritikával bocsátja a jelen fürkész ítélete elé. Az írónő szándéka túlnő valamiféle szellem- és hangulatidézésen. E kedves, furcsa öregek vasárnap délutáni mesélgetései és pörlekedései voltaképpen csak a keretet adják s az alkalmat a mélyre hatoló ítélkezésre. Szinnyeit elsősorban az érdekli, hogyan és milyenné formálódott öregjeinek belső világa, milyen emberségbeli értékeket kristályosítottak ki bennük az évtizedek, milyen választ tudnak adni önmaguknak az élet utolsó nagy vizsgái közepette. Van-e értelme az életnek? Volt-e értelme az ő életüknek? Mi az, ami szerény életpályájuk tapasztalat- és élményanyagából példázatra és megőrzésre érdemes? Mind e húsba vágó, drámai hőfokú kérdésekről az írónőnek fontos, figyelemre méltó, sőt, hasznos közlendői vannak. Derűs, kiegyensúlyozott, boldog öregség csak annak jut osztályrészül, aki az élet alkonyán is képes a szolgálatra, aki a megfáradtságot, rezignációt legyűrve küldetést talál még – ez a központi gondolat biztosítja a téma és a mondanivaló emelkedettségét a regényben. A szereplők – sorsukkal, riadalmaikkal, döbbeneteikkel, megnyugvásaikkal – voltaképpen példázatok arról, hogy csak tisztességes életút biztosíthat tisztelhető öregséget valamennyiünknek, s nem utolsósorban arról is, hogy a nemes célok és az értelmes munka mindig, még az elmúlás fuvallatáról megérintetten is folytathatók, sőt: hacsak lehet, folytatandók. Szinnyei Júlia regénye költői szépségű alkotás az öregkor etikájáról, a munkaszeretet és a közösségszolgálat megváltó hatalmáról.

Covers_21182
elérhető
0

Győry Dezső - Veronika
A ​Veronika Zrínyi Miklós fővezérségének napjaiban játszódik, de mégsem elsősorban Zrínyi regénye. Győry Dezső felidézi benne a kor hangulatát és a Duna menti török elleni harcok mozzanatait, főtémája azonban a szerelem és az egykori halász-élet. A regény legérdekesebb, legszebben megrajzolt figurái: Kuttyogató Ambrus, a halászmester, Odor Bandi, a laptáros legény és Veronika, Ambrus mester fiának, Menyhértnek a felesége. A vizahalászok tanyáján Veronika körül szinte elektromos a levegő, a fiatalasszonyba beleszeret az apósa is és Odor Bandi is, s Menyhért hirtelen halála után a két vetélytárs ellentéte egyre leplezhetetlenebb lesz. A vetélkedést azonban - ha nem is vetnek neki véget - megzavarják a török elleni harcok, a csendes halásztanya környezete hadszintérré válik, s Veronika választási lehetőségei is megszaporodnak: Iszalag úrfi szép szavakkal és elgondolkoztató igéretekkel akarja megnyerni a fiatalasszonyt, a gvárdián pedig az elsőség jogán szeretné megtartani magának. Végül a halász-vetélytársak szövetséget kötnek, és együtt őrzik Veronikát az "idegenektől". S az utolsó támadáskor, amikor Ambrus élete feláldozásával védi meg a szigetet a törökök ellen, Odor Bandira, legméltóbbnak érzett vetélytársára hagyja Veronikát és minden vagyonát. A regényt a történelmi és a magánélet eseményeinek bonyolult és mégis magától értetődő kölcsönhatása olvasmányossá, izgalmassá, minden tekintetben hitelessé teszi.

P. C. Wren - Átok ​és jóslat
A ​látnok csak tudja a jövőt, vagy képes befolyásolni is? Az angol tisztek mindent elérnek, s mégis, mintha átok ülne rajtuk. Kalandos életútjukat keresztezi a titokzatos Minna Minelli. Hogyan lehet átkos a boldogság, az egészség, a hosszú élet vagy bármi, amire az ember vágyik. Fordulatos történet három kontinensen.

Ruth Rendell - Démon ​képében
Ráhullt ​a lámpa fénye, megvilágította üres szemét: azután megtört a fény, s az árnyak játéka félelmet rajzolt az arcára. Arthur nem moccant, de esküdni mert volna, hogy a lány megmozdult. Nincsen számára irgalom, nincs menekvés, semmi sincs, csak a repedezett, pókhálós, ég felé meredő téglafal a háta mögött. A zseblámpából homályosan világító, sarki utcalámpa lett. Hirtelen ötlettel kioltotta. Tökéletes csönd, tökéletes sötét. A lány kereket akart oldani. Így kell lennie, mert a fal felé tapogatózva nem találta sehol. Megérintette a nyirkos téglát, s egy csöppnyi víz pergett le az ujjai között. A fal mentén tapogatott előre a lány után, most már nyögött, hangosan, rekedten zihált. Végre megérintette a ruháját, és keze felkúszott hideg nyakára. Melegnek és puhának érezte, mint Bridget O'Neillét. Honnan szakadt fel ez a fojtott, fuldokló kiáltás? A lány hangja volt vagy az övé? - Ezúttal a nyakkendőjével fojtotta meg. Addig csavarta, amíg megfájdult a keze.

Sven Delblanc - Heréltek ​/ Kirándulások
Sven ​Delblanc két kisregényét korántsem csak a szerző azonossága állítja egymás mellé. Fantasztikus történelmi elbeszélés mindkettő: a Heréltek a XVIII. századi Firenzében játszódik, bukott vagy már bukásra ítélt uralkodók és herélt operaénekesek között egy kísértetidéző éjszakánk; A Kirándulások-ban egy mai svéd fiatalember indul különös időutazásra a múltba, titokzatos mód köddé vált barátnője nyomába. Mégsem történelmi regény egyik mű sem a szó eredeti értelmében, hiszen - s épp ebben rejlik Sven Delblanc írói ereje, aki méltán számít ma már a modern svéd irodalom kimagasló és világszerte ismert alakjának - voltaképp erkölcsi parabola mindkettő, egy nagy művész vallomása a művészet hatalmáról és lehetőségeiről.

Eva Gay Benet - Menj ​csak a szíved után
Mit ​érezhet egy tizenhat éves lány, akinek az apját halálra gázolta egy részeg autós, amikor megtudja, hogy a tettes minden valószínűség szerint nem más, mint az a fiú, akibe szerelmes, s aki viszontszereti őt?...

Philip José Farmer - A ​bestia képmása
Childe ​magándetektív. Hozzászokott már, hogy mások dolgába üsse az orrát, bármily mocskos ügy legyen is az. Azonban a gyomorfelkavaró rémségekre nem készült fel, melyek a sűrű Los Angeles-i szmogban várnak rá, miközben pályafutásának leggusztustalanabb ügyében nyomoz. Ébren éli át a szexuális brutalitás és természetfölötti bestialitás lidérces álmát; viszonyba keveredik egy kígyóasszonnyal; egy disznó formájú nő leli benne kedvét; és amikor lefekszik egy kísértettel, rádöbben, hogy olyan nő karjaiba került, aki most akarja kiélni minden vágyát, melyet több száz évnyi szellem formájú kitaszítottsága miatt elfojtani kényszerült. De mit tehet ez ellen Childe? Hogyan mondhatná el a rendőrségnek, hogy egy másik univerzumból érkező szexőrült vámpírok és farkasemberek tömegét fedezte fel...

Nemes György - 12 ​elbeszélés
"33 ​év - 12 elbeszélés. Hát ez, bizony, nem sok. Még akkor sem, ha arra gondolok, hogy e kötet első helyén közölt elbeszélésem születésétől számítva, csaknem negyedszázad alatt, sem novellát, sem regényt, semmiféle szépprózát nem írtam. Aztán a következő kilenc év alatt - 1959-1968 között - is csak további, jó szívvel vállalható, tizenegy elbeszélés született. S e szerény számbeli teljesítményen talán az sem változtat, hogy mint regényíró azért az utolsó kilenc évben szorgalmasabb voltam: hat regényt írtam. S nem mentségként, csak elmélkedésre megjegyzem, hogy e kötet tucatnyi elbeszéléséből is négy csaknem kisregény terjedelmű, de legalábbis regényjellegű: csak egy kis nekibuzdulás, s mindegyik témából regényt írhattam volna. De minek? Éppen az volt a szándékom, hogy megtévesztő nekibuzdulás ne tegyen locsogóvá, s ha fontosnak vélem is a témát, próbáljak róla szűkszavúan vallani. Akadhat, aki azt mondja: megnyugtatóbb lenne, ha ennyi idő - egy emberöltő - alatt nem egy, hanem többször egy tucat elbeszélést tettem volna le az irodalom asztalára. Erre csak azt válaszolhatom: engem nem nyugtatna meg, s félek, az olvasókat se, mert lassan úgy rémlik, mintha az irodalomnak az a bizonyos asztala már-már össze akarna rogyni, annyi könyvet raktak rá. Így, ha mással nem is, azzal eldicsekedhetek, hogy - legalábbis e műfajban - nem akartam nagyon zavarni az irodalmi életet. (Azért egy kis helyreigazítás nem fölösleges: e tizenkettőn kívül van még néhány nyomtatásban megjelent elbeszélésem. Ezekhez azonban most szigorúbb voltam, mint annak idején, mikor írtam őket, s mint a lapok és folyóiratok szerkesztői, akik közölték - nem idézem meg újra egyiket sem. Marad tizenkettő.)" Nemes György

Jean-Claude Héberlé - Ray ​Sullivan második élete
Egy ​jó krimit még akkor is elolvasna az ember, ha tudná, hogy az utolsó fejezetet kitépték a könyvből." - idézi regénye első fejezetének mottójában Chandlert a szerző, Jean-Claude Héberlé. Előre mosva kezeit: aki csak azért olvas (krimit, családregényt, pszichiátriai esettanulmányt, filozófiát, stb), hogy megtudja, "ki a gyilkos", az tegye le könyvet. A Ray Sullivan második élete "nyitott mű", igenis hiányzik az "utolsó fejezet". De hogyne volna megoldás?... Hogyne lenne megtudható, miképpen kelhet életre egy regényhős, kinek tulajdoníthatók a titokzatos, fenyegető telefonhívások, és egyáltalán, hogy kinek, minek szól a fenyegetésük? Hogy kiből lesz (majd, majd, a későbbi fejezetekben) áldozat, és kikből... (Micsoda is? Gyilkos? Hol itt a gyilkosság?) Nem, ne féljen a nyájas olvasó. A végén mindent megtud.

Günter Görlich - Kényelmetlen ​szerelem
Egy ​júliusi napon a Keleti-tenger mellett találkoztak, késő este volt, csónakjuk tarka hintaként ringott - akkor kezdődött szerelmük, és most, három év múlva vége szakad. Ingrid számára nem könnyű megírni a búcsúlevelet Thomasnak, de még egyszer nem akar hazudni. Meg kell mondania, hogy közöttük mindennek vége, hogy megismert egy másik férfit. Ingrid védekezik az új érzéssel szemben, mégis viszont akarja látni Fred Horlandert. Milyen izgalmas volt első találkozása a fiatal, okos iskolaigazgatóval, akinél elkezdte tanári pályáját. Milyen izgalmasan becsületes a férfi vallomása. Milyen nem mindennapian szép az a fekete-tengeri utazás, amelyre Horlander magával viszi. Ingrid azonban egy másik élményét sem tudja elfelejteni: amikor Thomas-szal, első nagy szerelmével a Moldva-hídon állt... Egy fiatal lány kényelmetlen szerelmének története a keletnémet író regényének tárgya.

Claire Kenneth - Randevú ​Rómában
A ​nagy sikerű magyar származású szerző romantikus szerelmi története a negyvenes években hazánkban is igazi könyvsiker volt. Azóta számtalan kiadást ért meg külföldön, most pedig a hazai olvasóközönség újra találkozhat régi, de nem elfeledett kedvenc regényhőseivel. George Dowery, a daliás angol gárdakapitány és szerelme, Anna, a gyönyörű szőke magyar asszony boldog napjainak véget vet a második világháború. A vérzivataros idők - úgy tűnik - mindörökre elszakítják egymástól a szerelmeseket. Dowery kapitány azonban nem felejt, s rendíthetetlen kitartással keresi Anna nyomait a feldúlt Európában. Anna Magyarországon éli át a háború rettenetes napjait, támasza, oltalmazója, férje, Zoltán oldalán. De a sorscsapások nem kerülik el őket, a Gestapo a nyomukban van.. Vajon hogy fordul életük sora? A felejthetetlen kairói napoknak lesz-e még folytatása? Vajon el tudta-e felejteni Anna élete egyetlen szerelmét? Mindezekre a kérdésekre felel a Randevú Rómában, amely továbbszövi az "Éjszaka Kairóban" meséjét, és meglepő fordulatokat tartogat az olvasók számára...

Claire Kenneth - Sanghaj ​szépe
A ​gazdag kötetben az írónő legújabb kisregénye, a Holtverseny, New York-ban játszódik. Szereplői boldogtalan házasságból minden áron szabadulni akaró Vanessa, szerelmese, Paul, a fiatal kapitány, akit a Perzsa-öbölbe vezérelnek csapataival, Annabella fehér énekesnő, aki a Sohóban egy fekete zenésszel él együtt, végül pediga titokzatos Mr. Stone, aki nem gengszternek,hanem buisnessmennek tartja magát. Drámai fordulatok, meglepetések követik egymást - igazi csemege ez Cleire Kenneth tollából. Minden idők legsikeresebb írónője új kötetében a kisregény mellett több novellát is átnyújt közönségének. A címadó novella hősnője, Irma, a szőke szépség, briliánsaival, millióival, királyi rokonságával kápráztatja el környezetét. Minden csodás és csillogó - vagy mégsem? Szerelem, romantika, izgalom, merész, de finom humor... Aki ezt a könyvet elolvassa, megérti, miért bestsellerek Claire Kenneth művei szerte a világon.

Kollekciók