Ajax-loader

'waldorf' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Gerlóczy Márton - Igazolt ​hiányzás
Idilli ​boldogságban, részben vidéken eltöltött gyermekkora után a 21 éves szerző megvívta kilátástalannak tűnő harcát a hagyományos és "liberális" oktatási intézményekkel, édes- és nevelőapáival, a betonsivatagos, fővárosi környezettel, egyszóval: a nagy, büdös élettel. Erről számol be ellenállhatatlan sodrással és kíméletlen humorral az érettségiig el se jutott "rossz tanuló", akitől megannyi "eminens" sokat tanulhatna. "Az írás, az igazi írás - igazírás - radikális tett. Nem lehet tekintettel sem Istenre, sem emberre, sem senki másra. Gerlóczy Márton első regénye ilyen írás. Olvasható pedagógiai regényként, családregényként, ifjúsági regényként, pszichológiai regényként, kalandregényként, mindegy. Rólunk szól. Minden oldaláról, minden soráról az olvasónak saját maga jut eszébe." Bächer Iván Gerlóczy Márton első regénye, az "Igazolt hiányzás" szikrázóan tehetséges munka. Árnyalt, pontos, színes; birtokában van az írói kifejezés teljes eszköztárának. Élményvilága magától értetődően behatárolt. Életkora miatt ennél tágabb nem is lehetne. Ha összegeznem kellene a véleményemet, írója óriási ígéret, s joggal remélhetjük, hogy ezt az ígéretet be is váltja. Ehhez minden adottsága megvan. Göncz Árpád "Hát ilyen nincs! Hihetetlen. Húsz éves. Na, jó huszonegy. És így ír! Honnan pattant elő? Honnan? Ilyen fegyverzetben? Mindegy, itt van, megérkezett. Üdvözölni kellene, nem? Megteszem én, egyike első olvasóinak. Az egyszerű olvasó. Íme. Isten hozott a magyar irodalomban, Gerlóczy Marci. Márton. Jancsó Miklós Forrás: http://www.gerloczymarton.hu/

Rudolf Steiner - Általános ​embertan, mint a pedagógia alapja
Másfél ​évtizede újraindult a Waldorf-pedagógia Magyarországon. Az óvodák, iskolák és pedagógusképzések egymás után nyitották meg kapuikat. 2003-ban már 20 Waldorf-iskola működik hazánkban. Sorozatunk azoknak a tanároknak, pedagógusoknak az igényeit kívánja kielégíteni, akik az egyre népszerűbb Waldorf-pedagógia mélyére akarnak hatolni. Rudolf Steiner pedagógiai alapvetéseit az a több mint 20 kötet tartalmazza, melyek a hatalmas életművön belül a nevelés művészetéről szólnak. Korunk egyik legmodernebb pedagógiai irányzata a gyakorlatban nap mint nap bizonyítja létjogosultságát, s különös érzés azt tapasztalni, hogy a neveléstudomány újabb és újabb felfedezései mennyire összecsengnek Rudolf Steiner nézeteivel még akkor is, ha "terminus technicusai" eltérnek a Rudolf Steiner által használt nyelvezettől. Megéri a fáradtságot ez utóbbi, különös nyelvezetnek a megismerése, mely által elénk tárul a gyermek rejtélye. Tartson velünk e csodálatos rejtély megismerésében!

Christopher Clouder - Janni Nicol - Kreatív ​játékok kisgyermekeknek
A ​Steiner-féle Waldorf-pedagógia mögött húzódó világszerte ismert filozófia célja, hogy a gyermekek testben, értelemben és szellemben is természetesen, kreatívan és holisztikus egységben nőjenek fel. Ez a szemlélet ideális a mai kor szülői számára, akik az állandó televíziózásnál és a tömegjátékoknál többet szeretnének adni gyermekeiknek. A gyakorlatias és információgazdag könyv az alábbiakat kínálja: - Steiner elméletének és gyakorlatának szakértő összefoglalása a 3 hónapos és 2 éves korosztályról. - Tanácsok, hogyan segítheti gyermeke fejlődését kreatív, ötletes játékokkal. - Több mint 20 természetes, otthon készült játék elkészítésének lépésenkénti bemutatása.

Roy Wilkinson - Iskolázás ​a józan ész szabályai szerint
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hevesi Mihály - A ​nyelvtanulás művészetéről
Kedvcsinálónak ​íródott e könyv mindazok számára, akik idegen nyelv tanulására vagy tanítására adják a fejüket. Hogyan lesz hatékony a nyelvtanulás és nyelvtanítás? Milyen nyelvtanulási módszerek léteznek? Miért művészet a nyelvtanulás? A könyvből ötleteket meríthetünk egyéni nyelvtanulási stílusunk felépítéséhez és a nyelvtanulási stratégiánkhoz.. A hatékony nyelvtanulás csodamódszere nem létezik. De igenis lehet öröm a nyelvtanulás. Ezekről a nyelvtanulási és nyelvtanítási módszerekről szól a könyv. Miért ne menne könnyebben a nyelvtanulás, ha teszem azt, kedvenc regényünket olvassuk, vagy kedvenc filmünket nézzük meg az idegen nyelven? Részletesen olvashatunk LOMB KATÓ nyelvtanulási módszeréről, aki 5 nyelven szinkrontolmács volt, és további 12 nyelvvel is kereste a kenyerét. Továbbá a nyelvtanulásban átélt kudarc- és sikerélményeiről mesél VEKERDY TAMÁS, VUJITY TVRTKO, HABSBURG GYÖRGY, és SAM BETTS. A második részben megismerkedhetünk a nyelvtanulás holisztikus vagy humanisztikus módszereivel, a játékos nyelvtanulással, nyelvi játékokkal és részletesebben a Waldorf-iskola nyelvtanítási módszerével.

Frans Carlgren - Szabadságra ​nevelés
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Charles Kovacs - A ​felfedezések kora
„Több, ​mint tíz éve olvassuk Waldorf-körökben (és azon kívül is) Tolnai Antal jóvoltából Charles Kovacs : Mitológia és történelem című olvasókönyvét, amit ugyan 11 éveseknek szánt, de – hála istennek! – szülők és tanárok is olvassák. És most itt az új könyv, A felfedezések kora – történelmi olvasókönyv 13 éveseknek. Lehet, hogy ez még jobb, még izgalmasabb – könnyedségében még csodálatra méltóbb? Világossá válnak olyan összefüggések is, amelyeket – bár a téma érdekelt és olvastunk is róla – eddig nem ismertünk. …Remek történetek világítanak be az egyéni élet utakba, sorsokba – melyek a korszakokat formálták… Csak az tud így, ilyen, a korszakokba bevilágító, átvilágító erővel mesélni, egyszerű, de minden apró részletben pontosan kidolgozott képekben, aki az elmondottaknál nem csak sokkal többet tud, de ezt a tudást úgy tudta magáévá tenni, hogy világos látása az ő számára is, és hallgatója (olvasója) számára is élvezet. Ez az öröm sugárzik át a szövegen, ezért letehetetlen, mint a legjobb regény.” „Több, mint tíz éve olvassuk Waldorf-körökben (és azon kívül is) Tolnai Antal jóvoltából Charles Kovacs : Mitológia és történelem című olvasókönyvét, amit ugyan 11 éveseknek szánt, de – hála istennek! – szülők és tanárok is olvassák. És most itt az új könyv, A felfedezések kora – történelmi olvasókönyv 13 éveseknek. Lehet, hogy ez még jobb, még izgalmasabb – könnyedségében még csodálatra méltóbb? Világossá válnak olyan összefüggések is, amelyeket – bár a téma érdekelt és olvastunk is róla – eddig nem ismertünk. …Remek történetek világítanak be az egyéni élet utakba, sorsokba – melyek a korszakokat formálták… Csak az tud így, ilyen, a korszakokba bevilágító, átvilágító erővel mesélni, egyszerű, de minden apró részletben pontosan kidolgozott képekben, aki az elmondottaknál nem csak sokkal többet tud, de ezt a tudást úgy tudta magáévá tenni, hogy világos látása az ő számára is, és hallgatója (olvasója) számára is élvezet. Ez az öröm sugárzik át a szövegen, ezért letehetetlen, mint a legjobb regény.” Vekerdy Tamás

Christopher Clouder - Janni Nicol - Kreatív ​játékok 2-4 éves gyermekeknek
A ​Steiner-féle Waldorf-pedagógia mögött húzódó világszerte ismert filozófia célja, hogy a gyermekek testben, értelemben és szellemben is természetesen, kreatívan és holisztikus egységben nőjenek fel. Ez a szemlélet ideális a mai kor szülői számára, akik az állandó televíziózásnál és a tömegjátékoknál többet szeretnének adni gyermekeiknek. A gyakorlatias és információgazdag könyv az alábbiakat kínálja: - Steiner elméletének és gyakorlatának szakértő összefoglalása a 2-4 éves korosztályról. - Tanácsok, hogyan segítheti gyermeke fejlődését kreatív, ötletes játékokkal. - Több mint 20 természetes, otthon készült játék elkészítésének lépésenkénti bemutatása.

G. Ekler Ágnes - A ​Waldorf-pedagógia és a korproblémák
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Thomas Berger - Karácsonyi ​kézműveskönyv
Ebben ​a könyvben azt szeretnénk bemutatni, hogy egyszerűen elkészíthető tárgyakkal, díszekkel hogyan lehet feldobni otthonunkat, a karácsonyi ajándékok csomagolását, meg persze a karácsonyfát. A munkákba a gyerekeket is bovonhatjuk, így ők is jobban átérzik a karácsonyi és adventi készülődés izgalmát, örömét. A könyvben megtalálható díszek készítését a szerző éveken át családjával együtt tökéletesítette. Biztosak vagyunk benne, hogy a szülők, a tanárok és a gyerekek kiadványunk segítségével gyorsan megtanulják, hogyan fabrikáljanak jászolt, gyertyákat, mécseseket, angyalkákat, és karácsonyfadíszek tucatnyi variációját. Az elkészítésben szemléletes rajzok és színes fotók segítséget nyújtanak.

Vekerdy Tamás - Álmok ​és lidércek
1987 ​október. Indul a repülőgépem Wittenbe. Miért is megyek? Egyrészt -- ez világos volt -- azért, hogy megnézzem mi is lett abból, amiről oly sok éven át itthon olvasgattunk, olvasgattam, a Waldorf-pedagógiából. Hogyan működik -- és működik-e -- odakint Rudolf Steiner szellemi hagyatéka, a mindig kicsit az obskurantizmus vádja ellen védelmező antopofózia? Másrészt -- és ez volt a szorongató -- tudtam, hogy valahogy azt kellene majd kitalálnom, arra is rá kellene jönnöm, hogy -- ha a dolog él és olyan, amilyennek én gondolom -- hogyan volna hazahozható, itthon megvalósítható...

Vekerdy Tamás - És ​most belülről / Álmok és lidércek
1951- ​1991 - negyven évnyi (illetve 1861-2011, százötven évnyi) kortörténet egyéni élettörténetbe ágyazva, és közben az első szabad iskola megalapítása Hegyeshalom és Vlagyivosztok között... Húsz évvel később: visszatekintés. Mi lett az álmokból? Kiszabadultunk-e a lidércek birodalmából? Milyen gondokkal küzdenek - nem egyszer súlyos anyagi gondjaikon kívül - ezek a szabad iskolák, fenyegeti-e őket a veszély, hogy a nem szabad iskolákhoz sodrodnak? Ha igen, miért? Mondhatnánk: most már hetven évnyi, személyes kortörténet - a Waldorf iskolák működésének tükrében...

michael spence - Az ​emberi szellem felszabadítása
Szinopszis: A ​jelenkor emberisége óriási eredményeket ért el a külvilág megfigyelésében és az élettelen természet folyamatainak, törvényeinek kutatásában és azok alkalmazásában. A napjainkban tapasztalható számos súlyos válságtünet azonban arra figyelmeztet, hogy egyre inkább meg kellene ismernünk magunkat is, a közöttünk zajló folyamatok természetét. Az élet természetét kutatva új módokat kell találnunk, ha a problémák valódi megoldására törekszünk. A társadalom hármas természetének felismerése az első lépés lehet ebben az irányban. A következő pedig, hogy ennek a hármas természetnek megfelelő társadalmi formációkat, szervezeteket alakítunk ki, vagy meglévő szervezeteinket e felismerés alapján alakítjuk tovább. A Waldorf-iskola mozgalom születésének pillanatától össze van kötve a hármas tagozódás megvalósulásáért indított kezdeményezéssel. Ezért merül fel újra és újra a kérdés, az igény és a vita a Waldorf-intézményekben arról, hogy lehet-e, hogy hogyan lehet, és hogy időszerű-e egyáltalán az iskolákban a hármas tagozódás irányába lépéseket tenni? Michael Spence könyve segíthet tisztázni ezeket a kérdéseket, segíthet rátekinteni saját viszonyainkra és feltárni azokat az akadályokat, melyeket mi magunk gördítünk magunk elé. A többi rajtunk múlik...

Henning Köhler - Rossz ​gyerekek pedig nincsenek
,,...Csak ​átfutni is jó ezeket a felismeréseket, »más emberek« leszünk tőle, vagyis közelebb jutunk önmagunkhoz, és ezáltal a gyerekhez..." VEKERDY TAMÁS Miközben szülők és nevelők lázasan keresik a választ a nap mint nap felbukkanó nevelési problémákra (ezek nem csak speciális iskolában vagy hátrányos helyzetű családokban fordulnak elõ), a világban egyfajta nevelői magatehetetlenség árad szét. Ezt igyekszik ellensúlyozni ez a könyv, melynek szerzője, Henning Köhler a Janusz Korczak intézet alapítója, a Waldorf-pedagógia, továbbá más alternatív pedagógiák kiváló ismerője. A szerző, megkérdőjelezve szokásos nevelési és gondolkodási sémáinkat, egy mély és eredményekkel kecsegtető nevelői és szülői magatartást mutat be.

L. Francis Edmunds - A ​Waldorf-pedagógia
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kim John Payne - Games ​Children Play
_Games ​Children Play_ offers an accessible guide to games with children of age 3 upwards. This is a classic games book, which is a stand by for parents and teachers. The games are all tried and tested, and are used for teacher training. The book explores children's personal development and how this is expressed in movement, play, songs and games.

Jakob Streit - Puck, ​a törpe
Volt ​egyszer egy törpe, akit Pucknak hívtak. Az egyik lábacskája előre nézett, a másik meg hátra. Amikor előre ment, az előre néző lábacskája örült, amikor meg hátrafelé, akkor a hátra néző lábacskája örvendezett. Gyakran megtette ugyanazt az utat előre is, majd hátrafelé is. Ilyenkor mindig visszaért oda, ahonnan elindult. Ha kedve volt hozzá, napjában többször is eljátszotta ezt a szaladós játékot, és nem bántott soha senkit. A többi törpe persze kigúnyolta furcsa lábacskája miatt, és kinevette, amikor így játszott.

Christoph Lindenberg - Waldorf-iskolák
Ez ​a fontos könyv 1975 áprilisában jelent meg először a nagy Reinbek/Hamburg-i Rowohlt kiadó neveléstudományi szakkönyv sorozatában, a szakemberek és az érdeklődő nagyközönség számára húszezer példányban, és már májusban újabb tizenötezer példányt kellett a piacra dobni. Az érdeklődés ezután sem csökkent, s a könyvecske a következő évtizedben megközelítette, majd elhagyta a bűvös kétszázezres példányszámot, ami Németországban is a csúcsok elérését, és meghaladását jelentette e műfajban.

Rudolf Steiner - A ​nevelés művészete
Másfél ​évtizede újraindult a Waldorf-pedagógia Magyarországon. Az óvodák, iskolák és pedagógusképzések egymás után nyitották meg kapuikat. 2003-ban már 20 Waldorf-iskola működik hazánkban. Sorozatunk azoknak a tanároknak, pedagógusoknak az igényeit kívánja kielégíteni, akik az egyre népszerűbb Waldorf-pedagógia mélyére akarnak hatolni. Rudolf Steiner pedagógiai alapvetéseit az a több mint 20 kötet tartalmazza, melyek a hatalmas életművön belül a nevelés művészetéről szólnak. Korunk egyik legmodernebb pedagógiai irányzata a gyakorlatban nap mint nap bizonyítja létjogosultságát, s különös érzés azt tapasztalni, hogy a neveléstudomány újabb és újabb felfedezései mennyire összecsengnek Rudolf Steiner nézeteivel még akkor is, ha „terminus technicusai” eltérnek a Rudolf Steiner által használt nyelvezettől. Megéri a fáradtságot ez utóbbi, különös nyelvezetnek a megismerése, mely által elénk tárul a gyermek rejtélye. Tartson velünk e csodálatos rejtély megismerésében!

Mezei Ottóné - Járjak-e ​a Waldorf-úton?
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Katona Irén - Szerves ​műveltségre alapozott nevelés az óvodában
Jelen ​könyv egy tizenkét részből álló könyvsorozat szakmai összegzése, mely útmutatást nyújt a szerves műveltségre alapozott oktatási-nevelési rendszer megértéséhez és a gyakorlati megvalósításhoz. A sorozat tartalmazza a jeles napok, ünnepnapok, hétköznapok tevékenységeit, feladatait havonkénti bontásban, óvodai, gyermek és akár felnőtt közösségek számára. A tartalom évkörre íródik, ebből az egyetemes és magyar (bárándi) kultúra azon részeit választottuk ki, melyek archaikusak, szervesek, a népművészet kiteljesedését adók, a népi kalendáris és keresztény ünnepkörnek is megfelelőek. Néhány kiragadott gondolatsor a szerző tollából, szellemiségének megismerésére: „A gyermekek a teljes tudással születnek. A jelent kell összehozni a múlttal, hogy élő legyen műveltségünk. Ha élő közösségben élik meg hagyományaikat, ha belenevelődnek saját kultúrájukba, a mag bárhol kicsírázhat. A gyermek visszavágyik arra a helyre, ami neki örömet szerzett. Ha nem is hoz létre csoportot, de közösséggé tudja azt nemesíteni. Tehát van kivezető út, a kulcsot kell hozzá megtalálni, ami nem más, mint nyelvünk, és hitünk. Ez hassa át együttléteinket!” „Nekünk nem kell újat kitalálni, elődeinkre kell figyelni. Arra hogy a teremtett világ állandóságában, teljességében az évszakok szabta változásrendben hogyan éltek, mit hagytak ránk örökül. Ezt kell átadni a következő nemzedéknek, hogy a folytonosság ne szakadjon meg.

Frits H. Julius - A ​fenomenológiai kémia alapjai
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dieter Brüll - Waldorf-iskola ​és hármas tagozódás
részlet ​a szerző előszavából: Életpályám majdnem minden Waldorf-iskolával összefüggő pozícióval összehozott. Mindegyikből tapasztalatokat merítettem. Mindannyiszor rejtélyek, olykor felfedezések előtt álltam. Ezek idővel annak világos képévé álltak össze, hogy mi az, ami a Waldorf-iskolából hiányzik, és egyre-másra kellemetlenségekhez vezet. Bármilyen különbözőnek látszottak is az okok, és bármennyire is mindig embereken keresztül hatottak, akikből aztán bűnbakot lehetett csinálni - a közös nevező az volt és maradt, hogy a korszerű pedagógia csak korszerű struktúrákban tud igazán kibontakozni. Az erre vonatkozó felismeréseket valamelyest módszeresen rendezve a nyilvánosság számára hozzáférhetővé tenni életem vége felé egyre inkább igényemmé vált. Dieter Brüll könyve megkésve kerül az olvasóhoz elsősorban azokhoz későn, akik már egy évtizede fáradoznak azon, hogy Waldorf-óvodákat, iskolákat, tanárképzőt működtessenek. A kommunista diktatúra alól felszabadult kelet-közép-európai országok közül először Magyarországon jöttek létre Waldorf-intézmények - úgy, hogy nem volt tapasztalat, nem voltak képzett tanárok, hiányzott a pénz, és akkor a közoktatási törvény sem létezett, amely később - 1993-tól - lehetővé tette szabad iskolák alapítását. Ebben a vonatkozásban hasonló volt a helyzet Magyarországon, mint Németországban az első Waldorf-iskola alapítása idején. De lényeges különbség, hogy azóta Kelet-Közép-Európa országainak el kellett szenvedniük a rájuk kényszerített bolsevik rendszert, aminek ellensúlyozására teremtette meg Rudolf Steiner a Waldorf-pedagógiát. A könyvet azonban nemcsak a Waldorf-iskolák tanárainak, munkatársainak és az iskolához tartozó szülőknek ajánljuk. Tanulmányozása mindenki számára hasznos lehet, mindenki életképes gondolatokat meríthet belőle saját munkahelyi közösségének megformálását, strukturálását illetően.

Johannes Kiersch - Bevezetés ​és magyarázat Rudolf Steiner "Általános embertan"-ához
Másfél ​évtizede újraindult a Waldorf-pedagógia Magyarországon. Az óvodák, iskolák és pedagógusképzések egymás után nyitották meg kapuikat. 2003-ban már 20 Waldorf-iskola működik hazánkban. Sorozatunk azoknak a tanároknak, pedagógusoknak az igényeit kívánja kielégíteni, akik az egyre népszerűbb Waldorf-pedagógia mélyére akarnak hatolni. Rudolf Steiner pedagógiai alapvetéseit az a több mint 20 kötet tartalmazza, melyek a hatalmas életművön belül a nevelés művészetéről szólnak. Korunk egyik legmodernebb pedagógiai irányzata a gyakorlatban nap mint nap bizonyítja létjogosultságát, s különös érzés azt tapasztalni, hogy a neveléstudomány újabb és újabb felfedezései mennyire összecsengnek Rudolf Steiner nézeteivel még akkor is, ha "terminus technicusai" eltérnek a Rudolf Steiner által használt nyelvezettől. Megéri a fáradtságot ez utóbbi, különös nyelvezetnek a megismerése, mely által elénk tárul a gyermek rejtélye. Tartson velünk e csodálatos rejtély megismerésében!

Rudolf Steiner - Eurythmy ​as Visible Speech
The ​lecture-course given in response to requests, presents the basic principles and methods of this new art of movement. The spiritual teacher Rudolf Steiner (1861–1925) links to the centuries-old tradition of the creative power in the sounds of the divine-human alphabet. The art of eurythmy is also applied in education and therapy. This edition includes five further lectures and reports (complete) by Steiner, an Introduction and Index, copious Notes and Essays to the Lectures by Alan Stott, and five Appendices including Eurythmy and the English Language by Annelies Davidson.

Alec Templeton - Teaching ​English to Teens and Preteens
A ​lot of the activities described here are intended to involve pupils emotionally, to appeal to their imagination and inventiveness as way of getting through to their intellect. The book contains many sorts of activities as examples of what we need to invent, each aimed at mastering some little aspect of the idiosyncrasy of the foreign language. The basic idea of the tasks is first to get a particular age group of boys and girls (between 10 and 15) involved in the activities themselves and soon after in the language as well. Teaching English to Teens and Preteens is designed to appeal to teachers wishing to diversify and experiment. The author hopes that the ideas given here will not only be of use within the Waldorf School context, but also for anyone teaching foreign languages. Although this book is for English, it may also inspire teachers of other languages. Alec Templeton began his long teaching career in 1972. He has taught English and trained teachers in Germany, Switzerland, Russia, Finland, Italy, Esthonia, Sweden, Hungary, and Norway. He now teaches English at Gymnasium Leonhard in Basel and Foreign Languages at the Waldorf Teacher Training College in Dornach. The 180+ activities and techniques in the book are organised into the following chapters: - Speaking - Writing - Readers - Becoming aware of grammar - Vocabulary work - The Steiner Waldorf school - Imaginative Teaching

Kulcsár Gábor - Az ​írás-olvasás tanítása a Waldorf-iskolában
E ​kézikönyv a Waldorf- pedagógia írás- olvasás módszertanának bemutatásával nem csupán a Waldorf- iskolák tanárai, hanem minden kisgyermeket nevelő pedagógus számára segítséget kíván nyújtani. A kötet végigkíséri az olvasót az írástanulást megelőző és megalapozó tevékenységtől a betűtanuláson át a valódi írás- olvasási készség megszületéséig.

Vekerdy Tamás - Milyen ​iskola kell a gyerekeknek?
"Intellego ​- ez azt jelenti, hogy megértek, latinul. Az intelligencia: veleszületett értőképesség. A környezeten sok múlik a tekintetben, hogy valaki ki tudja-e bontakoztatni mindazt vagy annak legalábbis jelentős részét, amit magával hozott - de annál többet, mint amennyi valakiben benne van, semmilyen eszközzel nem lehet elővarázsolni belőle."

Gajdos András - Az ​ember énekel
Az ​éneklés és a zenélés olyan alapvető emberi képességek, mint a felegyenesedés, a beszéd vagy a gondolkodás. Zene és emberi élet - talán az utolsó nyolcvan-száz év kivételével - teljesen összefonódtak. Magyarországon még ötven évvel ezelőtt is azt hirdette Kodály Zoltán, hogy "a zene mindenkié", azaz nem a tehetségesek, a jó zenei hallással megáldottak privilégiuma, hanem az emberré válás mindenki számára nélkülözhetetlen eleme. Ez a dalgyűjtemény a Waldorf iskolák tantervét és az e mögött húzódó gyermekfejlődési képet követi óvodától középiskoláig. A példatárat egy bevezető írás egészíti ki, amely alapvető kérdésekre keres válaszokat, melyeket ritkán vagy egyáltalán nem teszünk fel, mikor a gyerekekkel énekelünk, illetve ha az éneklésre, mint pedagógiai eszközre gondolunk. A zenei nevelés kérdésein keresztül remélhetőleg némi bepillantást nyújthatok a Waldorf pedagógia egészének szemléletébe is. A dalok persze a pedagógiai-szellemi háttér nélkül is bárki számára jól használhatóak és örömet nyújthatnak, hiszen a zene sajátos hatalma éppen abban áll, hogy mindenkiben azt szólítja meg, azt táplálja, ami a legmélyebben emberi, vagyis összeköt és nem szétválaszt.

Charles Kovacs - Mitológia ​és történelem
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_146637
Süss ​fel nap I. Ismeretlen szerző
3

Ismeretlen szerző - Süss ​fel nap I.
"... ​úgy hallgattam a mesét, hogy a szememet a szemedben láttam." _(Egy hatéves kislány)_ "... Az egész élet egészsége attól függ, hogyan viselkedik az ember egy gyermek közelében." _(Rudolf Steiner)_ "Vallom, hogy a nevelés elsődleges alapja a gyermeknek abban a szellemi erejében rejlik, hogy képes azoknak az általános fejlődési vonalaknak megfelelően tevékenykedni, amelyek a civilizációt is létrehozták." _(Dewey)_ "Adjátok keze ügyébe a kérdéseket, és hagyjátok, hadd oldja meg ő maga! Ne azért tegyen szert tudásra, mert ti megmondtátok neki, hanem azért, mert magától megértette. Ne tanulja a tudományt, hanem fedezze fel." _(Rousseau)_ "Az egyetlen igazi tanulás: a lényünkben szunnyadó tudásnak tevékennyé ébresztése." _(Weöres Sándor)_ "A nevelőknek az a szerencséjük, hogy olyan feladattal foglalkozhatnak, amelyet az emberi technika még nem fosztott meg természetes tulajdonságaitól. Hegyi patak ez. De aztán mivel túl hamar emelünk eléje gátat, megáll a síkságon. Csak tőlünk függ, hogy hagyjuk-e tovább futni a hegyoldalon, magunk is együtt sietünk-e vele, mint egy faltörő a szétrombolandó gátakkal szemben, néha pedig a parton maradva, hogy eltávolítsuk a gyökereket, szabályozzuk a patakmedret, hozzászokva a víz ritmusához, amely legyőzhetetlenül folyik tovább a termékenység, az élet felé." _(Freinet)_

Johannes Kiersch - Foreign ​Language Teaching in Steiner Waldorf Schools
This ​book provides a pedagogical basis for the teaching of modern languages in a Waldorf school. It discusses Steiner’s view of the nature of language in relation to child development and also addresses the practical classroom questions of curriculum and teaching methods.

Kollekciók