Ajax-loader

'divattörténet' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Simonovics Ildikó - Rotschild ​Klára
Rotschild ​Klárát a keleti blokk Coco Chaneljeként emlegették a korabeli újságírók. Elhozta Párizst Budapestre, és ismertté tette Budapestet a nagyvilágban. Neve évtizedeken át egyet jelentett a divattal, az eleganciával, a minőséggel és a luxussal. Rotschild Klára szalonja már a két világháború közötti indulásakor fogalommá vált Magyarországon. Innen öltözködtek a Horthy-kor arisztokrata hölgyei, megfordultak benne olyan nemzetközi hírességek, mint Cartier ékszerész felesége, gróf Almássy Jacqueline vagy Faruk egyiptomi király édesanyja és lánytestvérei is. Ő bújtatta menyasszonyi ruhába Horthy Miklós menyét az évtized álomesküvőjén. Ám az igazi csoda mégiscsak az volt, hogy a Rotschild-szalon fénye tovább ragyoghatott a vasfüggöny leereszkedése után is. Bár nem a saját nevén működött, de a Különlegességi Női Ruhaszalon mégiscsak az ő csillogó birodalma maradt, így becsempészte a nagy párizsi divatházak fényét az ötvenes évek szürke budapesti hétköznapjaiba. Még a köztudottan puritán Kádárné is el-ellátogatott ide, de Rotschildnál csináltatott gardróbot Tito és Gromiko felesége és a perzsa sah neje. Rendszeres vendég volt nála a művészvilág színe-java: Psota Irén, Tolnay Klári, Szász Endre felesége, Lula asszony, Váradi Hédi, Fischer Annie, Kovács Margit, Törőcsik Mari, Halász Judit és sokan mások. De hogyan juthatott Rotschild Klára ilyen kivételezett helyzetbe a szocializmus idején? Miért utazhatott állami pénzen évente kétszer Párizsba? Mi tette őt a 20. század magyar divattörténetének egyik legizgalmasabb alakjává? És nem utolsósorban: miért választotta a halált ennyi siker fényében? SIMONOVICS ILDIKÓ sokéves kutatómunkával utánajárt ezeknek kérdéseknek, és felgöngyölítette a legendákkal, rejtélyekkel, elképesztő történetekkel övezett életút állomásait. Interjúalanyainak többsége személyesen ismerte Rotschild Klárát: rokonok, munkatársak, barátnők és állandó vevők vallanak arról, milyen volt a divat nagyasszonya, hogyan építette fel különleges márkáját. Ezenkívül korabeli újságcikkek, dokumentumok és ritkaságszámba menő fotók mesélnek egy kivételes asszony nem kevésbé kivételes életéről.

Flórián Mária - Magyar ​népviseletek
"Ruha ​teszi az embert" - ennek a szólásnak az elmúlt századokban nagyon határozott jelentése volt. Részletesen kidolgozott szabályok írták elő, milyen ruhaanyagok, milyen díszek, ékszerek viselése a nemesemberek kiváltsága, ezeket a városi polgárok, a parasztemberek nem viselhették. A ruha különböztette meg a társadalom különböző rétegeit, tett fölismerhetővé bizonyos tisztségek betöltőit, például a városi tanács tagjait. A ruháról lehetett megítélni egykor, hogy valaki magyar-e vagy olasz, német-e vagy éppen görög. A népviseletek, kivált a későbbi változatos, színes viseletek tájanként, sőt községenként is különböztek - ruhájáról meg lehetett mondani, ki hová való. Ez a könyvecske a magyar falvak és mezővárosok lakóinak viseletét mutatja be az elmúlt százötven esztendőből. Ebben az időben még viselték azokat a régies, egyszerű, tartós öltözetdarabokat, amelyek a korábbi jobbágyparaszti századokban a társadalom legaljára besorolt "nemtelen" paraszti népességet megkülönböztették. Az elmúlt másfél évszázadban azonban nagy változások is zajlottak a falusi öltözködésben. A XVIII-XIX. század fordulójától egyre szélesebb arányban terjedtek el a színes gyári kelmék, szövetek, s kialakultak a közismert, színes, díszes ünneplő öltözetek. A felszabaduló parasztság, különösen eleinte a korábbi nemesi öltözet számos elemét átvette, de a polgári divatok egyes vonásai is hatottak rá. Utóbb a viselet sokfelé úgy alakult, hogy megsokszorozódtak az öltözetdarabok, halmozódtak a ruhára kerülő díszek. Kiformálódtak azok az ünnepi öltözetek, amelyeket "parasztosnak" könyvelt el az egykori közvélemény. Egy-egy viseletben járó község öltözködése finoman kidolgozott jelzésekkel, eltérésekkel kifejezésre juttatta a nem, életkor, családi állapot, rang szerinti különbségeket.

Varga Marianna - Magyar ​népviseletek régen és ma
A ​"Néprajz mindenkinek" sorozat útmutatást kíván nyújtani ahhoz, hogy a népi műveltség haladó és továbbfejleszthető elemeit miként lehet beilleszteni a mai kultúrába. Képanyagot, szabásrajzokat és hasznos gyakorlati tanácsokat ad a népviseleti ruhadarabok elkészítéséhez, továbbá a népszokások beépítéséhez a mai családi és közösségi ünnepekbe. A sorozat következő kötetei közül egy a magyar történelem tükröződését vizsgálja a népdalokban, egy másik a verses és prózai népköltészet legszebb alkotásait mutatja be. Sor kerül a legjellegzetesebb magyar népi táncok megismertetésére is.

Isabel Wolff - Mesés ​ruhák kalandjai
Phoebe ​Swift mindig is saját vintage ruhaboltról álmodott. Minden apró részletet eltervezett, és igyekezett a legjobb tudása szerint berendezni új boltját, a legkisebb kalaptűtől egészen az igazi selyem nagyestélyikig. A Vintage Világ megnyitásakor úgy érezte, álmai megvalósulnak. Lelkes vásárlók lepték el a boltot, és egymás után próbálgatták a mesebeli ruhakölteményeket. Phoebe úgy érezte, végre révbe ért, ám múltjának egy tragikus eseménye árnyékot vetett új életére. Egy nap találkozott Thérse-zel, a kedves, idős hölggyel, aki régi, szép és különleges ruhadarabjait kínálja eladásra, egyet kivéve, melytől nem hajlandó megválni. Ahogy Thérse beavatja a kis kék kabát titkába, Phoebe egyre több párhuzamot fedez fel életük történetében, melyek segítségével utat találhat fájdalmai feldolgozásához, és akár egy új szerelemhez is.

Bános Mária - Kézi ​kötés
Kézi ​kötés c. kötetünk az egyszerű kötés alapjaitól a bonyolult mintákig, a kötés elkezdésétől a nagy szakértelmet kívánó kötött ruhadarabok elkészítéséig igyekszik minden olyan kérdésre választ adni, amely kézi kötés közben felmerülhet. A kötet összeállításánál az volt a célunk, hogy a kézi kötést kedvelők széles táborának alapvető szakmai útmutatást, technikai segítséget, gazdag modell- és mintaválasztékot nyújtsunk.

Imrehné Sebestyén Margit - Divatok ​és korok
Szórakoztató ​és tanulságos időutazásra hívjuk az olvasót! Tartson velünk a több ezer évet átfogó kalandra, és ismerje meg a nagy történelmi korszakok legjellegzetesebb női és férfi öltözékeit! Ízelítőt kaphatunk a különböző földrészen élő népek napjainkban is hordott hagyományőrző viseleteiből is.

Vidal Sassoon - Vidal
A ​hatvanas években az egész világ Londonban kereste a választ arra a kérdésre, mi az igazi stílus. Ha hajvágásról volt szó, az egyetlen hely, ami szóba jöhetett, Vidal Sassoon szalonja volt. Modellek, színésznők, boltoslányok özönlöttek a Bond Streetre a Sassoon védjegyévé vált rövid, szexi, geometrikus, frizurákért. Vidal ollója felszabadította a nőket, és ők nem tudtak betelni vele: tiszta vonalak, mértani szögek, az arccsontokat kiemelő, szabadon libbenő haj. Ő alkotta meg Mary Quant, Grace Coddington, Twiggy, Rita Hayworth, Christine Keeler, Mia Farrow és Jean Shrimpton frizuráját. Vidal Sassoon olvasmányos visszaemlékezéseiben bemutatja mindazokat, akik egyengették az útját, akik hatással voltak munkásságára és meghatározó szerepet töltöttek be életében, és ezzel a 20. század második felének divatvilágában is. Feltárja az őt mozgató szenvedélyeit is - ír építészetről, gyönyörű nőkről, Izraelről és az antiszemitizmusról, családi kötelékeiről és a Chelsea-bérletről, melyről sosem mondott le. Sassoon memoárja egy olyan East End-i fiú inspiráló és megindító története, akiből a világ leghíresebb mesterfodrásza vált.

Fábri Anna - Magánélet ​Széchenyi István korában
A ​sorozat izgalmas történelmi intimitások képeskönyve. Feleleveníti a nagy korszakok hétköznapi életét: a kor egyszerű embereinek mindennapjait, szerelmi és családi életét, étkezési szokásait, lakását, öltözködését, mindezt korabeli képekkel illusztrálva. Szerzői azt vallják ugyanis, hogy a kis történetek szerves részei a nagy történelemnek.

Boris Danzer-Kantof - Magánélet ​Napóleon korában
A ​sorozat izgalmas történelmi intimitások képeskönyve. Feleleveníti a nagy korszakok hétköznapi életét: a kor egyszerű embereinek mindennapjait, szerelmi és családi életét, étkezési szokásait, lakását, öltözködését, mindezt korabeli képekkel illusztrálva. Szerzői azt vallják ugyanis, hogy a kis történetek szerves részei a nagy történelemnek.

Lukács Anikó - Nemzeti ​divat Pesten a 19. században
A ​19. század 20-as éveitől kezdve Magyarországon a nemzet került a gondolkodás és a közbeszéd középpontjába. A viták nemcsak az országgyűlésen és más politikai fórumokon zajlottak. A bálokon, divatlapokban és általában a nyilvánosság színterein a nemzeti problematika mindenki számára érthető formában jelent meg: a nyelv, a zene és a tánc mellett az öltözék lett a nemzetiesedés mértékének mutatója. A kötet azt mutatja be, hogy elsősorban a divatsajtó és másodsorban a divatos holmik előállítói milyen kollektív képzetek mozgósításával próbálták rávenni olvasóikat, hogy egy olyan időszakban, amikor már több mint egy évszázada a párizsi, illetve bécsi divat határozta meg a városi, úri öltözködést, magyar nemzeti öltözetet vásároljanak és viseljenek; a mindig változó, újdonságot kínáló divat helyett állandó szokást hozzanak létre, és ahhoz alkalmazkodjanak külső megjelenésükben.

Imogen Edwards-Jones - Anonymus - Őrült ​divatvilág
Frei ​Tamás ajánlása: Párizsból észak felé kell elindulni. Arra van a Kozmetika-völgy. A francia, de tulajdonképpen az egész világ divatiparágának központja. Több száz vállalat, a parfümüzemektől kezdve egészen a csipkegyárakig. Egyik nap "titkos" futószalag mellett álltunk, a krémgyár igazgatónője sejtelmesen suttogta, hogy amit most látok, azt lefilmezni sem szabad. Mert annyira különleges itt minden, annyira rendkívüli, hogy a konkurencia rendszeresen ipari kémeket küld, hogy kiderítse, vajon hogyan csinálják. Meg kell hogy értsem - mondta a hölgy -, hogy itt tilos filmezni, mert még véletlenül lelepleződne, hogy miként kerül az öregedést lassító himalájai orchidea az arckrémbe! Furcsamód azért mindent megmutatott… "Tudja, Tamás - mondta a láthatóan szétbotoxozott, ötvenes marketinges -, ha a nők esténként bekenik magukat ezzel, nos, akkor még meg is fiatalodnak." Egy hónapnyi adag 60 ezer forint volt, és én nem tudtam, sírjak, nevessek vagy elhiggyem. Este aztán Párizsban, egy könyvesbolt kirakatában ott volt a válasz: az Őrült divatvilág, a "kulisszatitkok királynőjének", Imogen Edwards-Jonesnak a legújabb könyve. Amelyik nő ezt elolvassa, az soha többet nem nyit majd ki divatújságot "rózsaszín", álmélkodó szemmel, és mindig tudni fogja, hogy egy ruhaboltban mi sok valamiért és mi kevés. Hasznos könyv, az biztos! A könyvről: Mi a divat? Mi számít divatosnak? Ki dönti el, mi a menő és mi a ciki? Miért hordunk az egyik évben zöldet, a másikban kéket? Miért van az, hogy "ez" a fekete rongy 600 ezer forintot ér, "az" a másik csak harmincat? És a kifutó tényleg olyan befutó? Itt mindenki narkós, mindenki vedeli a pezsgőt? Mitől szuper a szupermodell? Mitől szent és sérthetetlen egy ruhatervező? Ki keres igazán nagy pénzeket? Milyenek az erőviszonyok? Ki uralkodik kin? És ki paktált le a másikkal? Az emlékezetes Hotel Babylon nyomdokait követő Őrült divatvilág egy divattervező életének hat hónapját követve mutatja be, hogyan áll össze egy kollekció - hogyan kerül a zsibvásárban talált holmikkal telezsúfolt állványról a kifutóra, onnan a boltokba, végül pedig, ha minden jól megy, egy csillogó magazin címoldalára. Megtudhatjuk, kik járnak divatbemutatókra, mi dönti el, hol ülnek, és kinél kell behízelegniük magukat, hogy megkapják a jó helyet. Az olvasmányos, fordulatos, döbbenetes adatokban és szaftos pletykákban gazdag Őrült divatvilág rávilágít a sötét üzelmekre, melyek a legjövedelmezőbb, ám legtitokzatosabb üzletág színfalai mögött zajlanak. Legyünk alkalmi vásárlók vagy megszállott divatrajongók, a könyv elolvasása után másképpen ugrunk majd be kedvenc butikunkba vagy lapozzuk végig a legújabb divatmagazint. A szerzőkről: Imogen Edwards-Jones a Hotel Babylon, az Air Babylon és számos más sikerkönyv szerzője, angol újságírónő. Könyveit rendszeresen és nagy sikerrel filmesítik meg, az Őrült divatvilágot épp most forgatják. Az egykori hoteligazgatóból írónővé avanzsált hölgy férjével és kislányával jelenleg a Seychelle-szigeteken él, és egy "titkos" könyvön dolgozik… Anonymus, a könyv társszerzője, a divatvilág bennfenteseiből összegyúrt, névtelen figura.

Meg Cabot - Locsifecsi ​királynő
Lizzie ​Nichols, az újdonsült diplomanélküli, életében először készül külföldre, meglátogatni Andrew-et, az angol barátját, akivel már három hónapja járnak, de még csak egy napot töltöttek együtt. Lizzie minden pénzét a csodálatos európai utazásra költötte, ám valamennyi ábrándja szertefoszlik, amikor az álompasi Andrew egy közönséges Andynek bizonyul.Mielőtt még meggondolhatná magát, Lizzie vonatra száll, és Franciaországba utazik barátnőjéhez, Sharihoz, aki egy középkori kastélyban tölti a nyarat a barátjával. Lizzie megismerkedik Luke-kal, a házigazdával, aki minden szempontból tökéletes, kivéve azt az egyet, hogy barátnője van. Márpedig Lizzie sosem kezdene foglalt pasival. A szájára viszont képtelen lakatot tenni. A sorozatos baklövések után azonban kiderül, hogy a fecsegés néha csodákra képes.

Isabel Wolff - A ​Vintage Affair
Every ​dress has a history. And so does every woman. In Isabel Wolff’s captivating A Vintage Affair, a treasured child’s coat becomes a thread of hope connecting two very different women. Her friends are stunned when Phoebe Swift abruptly leaves a plum job at the prestigious Sotheby’s auction house to open her own vintage clothing shop in London—but to Phoebe, it’s the fulfillment of a dream. In the sunlight-flooded interior of Village Vintage, surrounded by Yves Saint Laurent silk scarves, Vivienne Westwood bustle skirts, cupcake dresses, and satin gowns, Phoebe hopes to make her store the hot new place to shop, even as she deals with two ardent suitors, her increasingly difficult mother, and a secret from her past that casts a shadow over her new venture. For Phoebe, each vintage garment carries its own precious history. Digging for finds in attics and wardrobes, Phoebe is rewarded whenever she finds something truly unique, for she knows that when you buy a piece of vintage clothing, you’re not just buying fabric and thread—you’re buying a piece of someone’s past. But one particular article of clothing will soon unexpectedly change her life. Thérèse Bell, an elderly Frenchwoman, has an impressive clothing collection. But among the array of smart suits and couture gowns, Phoebe finds a child’s sky-blue coat—an item with which Bell is stubbornly reluctant to part. As the two women become friends, Phoebe will learn the tale of that little blue coat. And she will discover an astonishing connection between herself and Thérèse Bell—one that will help her heal the pain of her own past and allow her to love again.

Simonovics Ildikó - Street ​Fashion Múzeum
Street ​Fashion Múzeum - Utcai divat egykor és ma a Kiscelli Múzeum azonos címen megrendezett kiállításának vezetője, 100 év utcadivatjának változását mutatja be a Múzeum, a www.fortepan.hu online magán fotógyűjtemény, illetve a www.streetfashionbudapest.hu anyagaira építve magyar és angol nyelven. A kötetben archív és mai képek párba rendezésével elevenedik meg a hétköznapi emberek mindennapi öltözködése az 1900-as évek S vonalú sziluettjétől, a harang kalapon, a hordó szoknyán és a mini őrületen át egészen a 2010-es évek trendjeiig.

F. Dózsa Katalin - Simonovics Ildikó - Szatmári Judit - Szűcs Péter - A ​magyar divat 1116 éve
A ​honfoglalástól napjainkig követi végig a hazai viselettörténet fontos állomásait A magyar divat 1116 éve című album, amely a Gombold újra! Divat a magyar öltözéktervezési pályázatot lezáró rendezvény alkalmából jelent meg.

Mialkovszky Erzsébet - Korok, ​divatok
1978 Nem ​tudjuk megmondani, mikor vette kezdetét az öltözködésnek az a módja, amikor a viselet már nemcsak a test védelmét szolgálta. Idővel már arra is törekedtek az emberek, hogy "szép" legyen. Talán innen számítjuk a viselettörténet kezdetét. Az, hogy az öltözék hogyan alakult, természetesen függött az éghajlati, a természeti adottságoktól, a kialakult társadalmi viszonyoktól. De ezen belül mennyi stílusáramlatot, a fantázia milyen csapongását figyelhetjük meg! Szinte végtelen az a leleményesség, amivel az emberek mindenkor különbözni akartak elődeiktől. Könyvünk az európai öltözködés gazdag múltjából villantja fel a legérdekesebb, legjellemzőbb stílusirányzatokat, a nemesen redőzött római tógától az 1920-as évek charleston-szoknyájáig. E két véglet között tanúi leszünk a legképtelenebb ötleteknek, amelyekkel egyes korok divatdiktátorai megpróbálták megváltoztatni az emberi test természetes arányait. Minden kor új sziluettet igyekezett kialakítani: hol a test elrejtésére törekedett, hol az egyes testrészeket akarta hangsúlyozni. S nehogy azt higgyük, hogy csak a nők számlájára kell írnunk a divathóbortokat - a férfiak közt éppúgy megtalálhatjuk a divatdiktátorokat. Voltak korok, amikor a férfiak öltözéke káprázatosabb volt, mint a nőké. Tábláinkon általában gazdag hölgyek és urak viseletét szemléltetjük - s ez természetes is. A divat kialakítását mindig az uralkodó osztályok irányították saját céljaik és szeszélyeik szerint, s ezt követte egyszerű formában a nép is, mindig többet megőrizve a régebbi, jól bevált múltból. Tartalom: A görög és római viselet (i.e. 1000-től 100-ig és i.e. 753-tól i.e. 323-ig) Öltözködés a bizánci birodalomban (323-1100) A korai középkor viselete (900-1300) Magyar viselet a honfoglalás idején és a korai középkorban A késő gótikus és a burgundi viselet (1350-1450) A korai reneszánsz viselet (1450-1500) Az itáliai reneszánsz viselet (1500-1550) A reformáció korának viselete (1530-1550) A spanyol divat (1550-1620) A korai barokk viselete (1600-1650) A spanyol hatás Európa divatjában (1600-1650) Divat a XVII.század második felében Magyarországi viselet a XVI-XVII.században Régence, a korai rokokó divatja (1715-1730) A késő rokokó viselete (1750-1790) A XVIII.századi magyar viselet A francia forradalom viselete (1789) A Directoire divatja (1790-1800) Az empire divatja (1800-1820) A biedermeier, azaz a romantika viselete (1820-1840) A második rokokó divatja (1850-1870) Magyar viselet a XIX.században A turnűr divatja (1870-1890) A századforduló viselete (1890-1909) Sport és divat (1890-1909) Az első világháború előtti viselet (1909-1914) Divat a világháború alatt (1914-1918) A háború utáni divat (1920-1925) A húszas évek végének öltözködése

Milena Lamarová - Olga Herbenová - Ludmila Kybalová - Képes ​divattörténet az ókortól napjainkig
Az ​emberek ősidők óta ruhával fedik be testüket, egy-egy öltözködési forma mellett azonban ritkán tartanak ki hosszú ideig. A divat nagoyn jellemző a korra és a társadalomra, illetőleg bizonyos társadalmi rétegre. Alakulásának ismerete, figyelemmel kísérése tehát nagyon tanulságos bepillantást nyújt elődeink életébe. Aki a mai színek, a mai formák iránt érdeklődik, az szívesen nézegeti az elmúlt idők ruháit, cipőit, kalapjait és hajviseleteit is, a néha szép, máskor bizarr, sőt olykor valósággal nevetségesnek nevezhető divatot. A régi korokból nagoyn kevés eredeti ruhadarab maradt ránk, így tehát az öltözködés történetének tanulmányozásához a képzőművészeti ábrázolásokat kell segítségül hívnunk. Ezek az alkotások minden utólagos elméleti rekonstrukciónál hitelesebben mutatják nekünk, mit, mikor és hogyan viseltek, sőt sezrencsés esetben még az egykori környezetet is megörökítik. számot vetettek ezzel a könyv szerkesztői is, és rendkívül gazdag illusztrációs anyagukat hiteles képet nyújtó kortársi ábrázolásokból állították össze: festményekből, szobrokból, metszetekből, rajzokból, illetőleg a legújabb kori részben divatlap-illusztrációkból és fényképekből. A könyv első része a történeti fejldősét mutatja be, az ókori Egyiptomtól és Mezopotámiától egészen napjainkig, nem hagyva ki egetlen olyan országot sem, amely jelentős szerepet játszott egy-egy adott időpontban a divat fejlődése terén. A második rész az egyes ruhadarabok alakulását kíséri nyomon, a fejfedőktől a lábbeliig, de nem felejtkezik meg olyan divatos tartozékokról sem, mint az ékszerek, a kesztyűk, a legyezők vagy a napernyők. A gyors áttekintést, a különféle helyeken felbukkanó ruhadarabok összekapcsolását gondosan készített névmutató biztosítja. 41 színes táblával és 995 fekete-fehér képpel

Josef Cachée - Gabriele Praschl-Bichler - „...fáradtan ​teszem le esténként koronám...”
Ez ​a könyv nemcsak tartalmilag, hanem nyelvezetével is szeretne különbözni a hasonló könyvektől. Egy császárné hétköznapjairól és "gondjairól" számol be: bemutatja Erzsébet ruhatárát, hajápolási szertartásait, étkezési (vagy inkább éhezési) szokásait , gyógykúráit, betegségeit. Mesél arról, hogy mi iránt lelkesedett szenvedélyesen, mi mindenhez volt tehetsége, mesél örökös utazásairól, a félelmeiről, a babonákról, a depresszióról és nem utolsó sorban a személyzettel és az udvarhölgyeivel kialakult kapcsolatáról.

Kresz Mária - Népi ​szűcsmunka
A ​népi öltözködés jellegzetes darabjai a juhbőrből készült subák, ködmönök, bundák és mellesek. Rátétes vagy hímzett ornamenseik a népi díszítőművészet nemes ízléséről és változásiról egyaránt hírt adnak Maga a szűcsművészet a népművészet rangos mesterségei közé tartozik: a bőr kikészítése, szabása és díszítése ugyanis nagy ügyességet és szakértelmet kíván. Kresz Mária könyvében szűcsművészet múltjával éppúgy megismerteti az olvasót, mint a bőrruhákra kerülő gazdag díszítmények változatos típusaival. A szűcsmunkát tájegységek szerint mutatja be, elemezve az erdélyi, alföldi, felföldi, dunántúli szűcsmunkák egyéni karakterét és kiemelkedő remekeit, a budapesti Néprajzi Múzeum tulajdonában lévő tárgyak alapján.Összefoglalásában igen figyelemreméltó hipotézist vet fel. Mivel a honfoglalás kori tarsolyok eredetileg bőrből készültek, feltételezhető, hogy díszítésük visszavezethető a bőrmunkára, a népi szűcsmunka egyik fajtájában a népvándorlás kori ornamentika él tovább. A szöveget 35 fekete-fehér és 16 színes képtábla, valamint 32 szöveg közötti rajz illusztrálja.

Apor Péter - Metamorphosis ​Transylvaniae
A ​mű dokumentum-értéke rendkívüli. Az erdélyi nemesi életformát alaposan, belülről ismerő ember tempós részletességgel, hitellel számol be a még éppen csak avulni kezdő ősi szokásokról, viseletekről, a régi nyájasságokról, utazásokról, lakodalmi és esküvői módokról, káromkodási, imádkozási formákról stb. Történelmi, néprajzi, nyelv- és művelődéstörténeti szempontból páratlan és pótolhatatlan mű.

Csiba Éva - Bőrművesség
Értelmes, ​modern fiatalnak lenni és megpróbálkozni a művészet valamelyik ágával - csaknem egyet jelent. Van, aki verset ír, van, aki zenél - bachot vagy beatet -, és van, aki a képző- és iparművészet egy-egy ágában kísérletezik. Ez a sorozat - a Mühelytitkok - az utóbbiakhoz szól. Minden kötetünk szerzője fiatal művész: festő, építész, textiltervező, grafikus, keramikus, bábkészítő és így tovább. Írásaikban nemcsak az adott művészeti ág történetét és esztétikáját foglalják össze, hanem saját érzéseikről, terveikről is vallanak, s - nem utolsósorban - hasznos, sehol másutt nem található tanácsokat adnak: hogyan fejlesztheti ki az olvasó a benne szunnyadó képességeket?

Paul Morand - Die ​Kunst, Chanel zu sein
Die ​französische Modeschöpferin und Unternehmerin Coco Chanel (1883 - 1971) zählt zu den großen weiblichen Kultfiguren des 20. Jahrhunderts. Da Coco Chanel und Paul Morand (1888 - 1976 ) seit 1914 eng befreundet waren, gelang es dem Schriftsteller mit diesem Buch, Chanels Erinnerungen eine sehr persönliche, humor- und kraftvolle literarische Sprache zu geben.

Covers_177720
Öltözködés ​és divat Ismeretlen szerző
1

Ismeretlen szerző - Öltözködés ​és divat
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Sumita Barta - Mehndi
A ​Mehndi - a testfestés művészete olyan átfogó divatkalauz, amelyből mindent megtudhatunk ennek az ősi művészeti ágnak a történetéről, szimbolikájáról és spirituális aspektusairól, csakúgy, mint a divat legnagyobbjainak mehndi-viselési szokásairól. A szerző, Sumita Batra, a mehndi-festés elismert művésze, aki többek között olyan hírességekkel dolgozott együtt, mint Madonna, Naomi Campbell és Gwen Stefani. A könyv 40 gyönyörű, erre az alkalomra tervezett hennaábrát tartalmaz, amelyek elkészítését bárki könnyedén elsajátíthatja.

Philippe Jacquin - Magánélet ​Buffalo Bill korában
A ​sorozat izgalmas történelmi intimitások képeskönyve. Feleleveníti a nagy korszakok hétköznapi életét: a kor egyszerű embereinek mindennapjait, szerelmi és családi életét, étkezési szokásait, lakását, öltözködését, mindezt korabeli képekkel illusztrálva. Szerzői azt vallják ugyanis, hogy a kis történetek szerves részei a nagy történelemnek.

Marie-Dominique Lelièvre - Chanel ​& Co
"húszévesen ​szép, negyvenévesen bájos, hetvenévesen ellenállhatatlan" Coco Chanelről sok könyv és film készült már. Marie-Dominique Leliévre nem a hagyományos úton indul el. Egészen máshová helyezi a hangsúlyt, mint az eddigi értelmezések. Miközben igyekszik lerántani a leplet az életrajz homályos pontjairól, Chanelt mint társasági lényt mutatja be: nem feledve, hogy az ember a kapcsolatai függvénye is. Beszél a családjáról, fiatalkori szerelmi csalódásairól, művész- és elitkörökkel való kapcsolatáról. Ekként a könyv lapjain Cocteau, Sztravinszkij, Picasso, Romy Schneider és Visconti élete ugyanúgy megelevenedik, mint Mária nagyhercegnőé vagy Westminster hercegé. Barátain, és főként barátnőin keresztül ismerjük meg Cocót, aki nem öltöztette, hanem megteremtette a nőt, elsőként demokratizálva az öltözködés művészetét. Henry Gidel klasszikus életrajza és Hal Vaughan a náci Németországgal kollaboráló nőt bemutató műve után ez a harmadik Coco Chanel-könyv az Európa Könyvkiadónál.

Barbara Michaels - Tépett ​selyem
Karen ​Nevitt, kiszabadulván boldogtalan házasságából, régis-régi ruhákkal kezd foglalkozni. Kis üzlete felvirágzik: az élet végre Karen számára is újra szép. De valahogy különös események történnek az ódon kelmék között. A rettenet fokozódik, amint Karen előtt feltárul a selymek döbbenetes titka, a titok, amely nemcsak a fiatalasszony nehezen megszerzett anyagi függetlenségét, de immár puszta létét is veszélyezteti...

Gertrud Lehnert - Divat
Az ​ART-TÉKA sorozat e kötete bevezetés az öltözködés-művészet világába. Az utóbbi években a divat olyan közérdeklődésnek örvend, mint még soha. De miből tájékozódhatnak a divat iránt érdeklődők, ha több ismeretre vágynak, mint amennyit a napi aktualitású sajtó kínál? Ha meg akarják tudni, mióta létezik a divat, és milyen kulturális feltételek között lett azzá, amit ma jelent? Vajon mi különbözteti meg az áruházi divatot a tervezők által jegyzettől? Számos ilyen és ehhez hasonló kérdésre ad választ ez a könyv, mely áttekint? divattörténeti ismereteket nyújt a kezdetektől napjainkig.

Roland Barthes - A ​divat mint rendszer
A ​kiszámíthatatlan és szabályos, a folyton megújuló és mégis közérthető divat mindig is érdekelte a pszichológusokat, esztétákat és szociológusokat. Roland Barthes ebben a könyvében mégis új szempontból közelíti meg a divatot: az újságok leírásaiból kiindulva a jelentések egész rendszerét tárja fel benne, és először veti alá igazi szemantikai elemzésnek, miközben arra a kérdésre keresi a választ, hogy az emberek hogyan teremtenek jelentéstartalmakat az öltözködésükkel és a rá vonatkozó kijelentéseikkel. Barthes számára is az antropológia egyik legizgalmasabb kérdése, hogy a lingvisztikai elemzés kiterjeszthető-e a kulturális jelenségek egészére. Ez a könyve az egyik legelső kísérlet az alkalmazott szemiotika bevezetésére. Minthogy azonban nincs másfajta jel, csak társadalmi, Barthes - miközben türelmesen leírja a divat rendszerét - azon is elgondolkodik, hogy a mai társadalom vállalja, vagy megkerülia z általa kidolgozott értelmek önkényét: ez a divatról szóló könyv mindenekelőtt a jelekről szól.

John Peacock - Öltözékkiegészítők
A ​női- és a férfiöltözékek kiegészítőinek XX. századi változásai egyben a divat egészének története is. A szerző a könyvben olyan jellegzetes darabokat mutat be, amelyek bár egyediek, mégis jól illusztrálják egy-egy korszak ízlését és meghatározó stílusjegyeit. A könyvben a szerző minden egyes darabhoz társított évszámot is, így lépésről lépésre nyomon követhetjük a XX. század divatjának változásait. A könyv szinte harmadik kötetként illeszkedik a már megjelent Nagy kosztümöskönyv és a XX. század ékszerei c. könyvekhez.

Covers_57166
4

Ismeretlen szerző - A ​»tavalyi« női kalapdivat
A ​női divat kapcsán negatívumként hangoztatott »tavalyi« jelző – jelen esetben – a 19. század virágzó második felét jelöli, mikor az egy főre jutó kalapszerűségek száma statisztikailag igen-igen magas volt. A hölgyek arcát megkoronázó, nagy becsben tartott fejfedők nem a fogason lógva, hanem dobozban vagy fejet formáló papírmassé állványon várták közszereplésük pillanatait. Az akkori »stylist«-ok fantáziadús kalapbemutatóit évente négyszer csodálhatta meg a nagyérdemű. Egy korabeli divatlap, a »Der Bazar« óvatosan leporolt illusztrációi segítenek eldönteni a kisasszonyok akkori kijelentésének: »egy tavalyi kalap nevetséges« – idejétmúlt igazságtartalmát.

Kéri Katalin - Hölgyek ​napernyővel
A ​kötet elsősorban néhány korabeli magyar nyelvű sajtótermék anyagára támaszkodva, a bennük fellelt cikkek kvalitatív elemzésére alapozva, nemzetközi kitekintéssel mutatja be a dualizmus kori magyarországi nőtörténet különböző dimenzióit, alapvetően a városi közép- és felső rétegekre illetve a nőemancipáció, a női életmódváltás fontosabb lépéseire és eredményeire koncentrálva.

Kollekciók