Ajax-loader

'oktatás' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Barta Ágnes - Dr. Barta Erika - 12 ​próbaérettségi földrajzból - Középszint - írásbeli
Sorozatunk ​kötetei a kétszintű érettségire való felkészülésben nyújtanak segítséget - emelt és középszinten - nemcsak a leendő vizsgázóknak, hanem a pedagógusoknak is. A gyakorlósorokkal és tételsorokkal modellezni lehet az érettségi vizsgát, mivel azokban minden pontosan úgy szerepel, ahogyan az érettségi napján is fog. Gyakorló, az érettségi rendszerét és követelményeit pontosan ismerő középiskolai tanárok, multiplikátorok állították össze a kipróbált feladatlapokat és tételsorokat angol nyelvből, biológiából, fizikából, földrajzból, informatikából, kémiából, matematikából, magyar nyelv és irodalomból, német nyelvből és történelemből. A biológia, a fizika és a nyelvi érettségire felkészítő kötetek az írásbeli feladatsorok mellett szóbeli vizsgafeladatokat is tartalmaznak, a nyelvi feladatsorok hanganyaga pedig a CD-mellékleten található meg.

Horváth Péter - Történelem ​5.
A ​történelem jelentős eseményeiről, nagy egyéniségeiről a gyerekek már hallottak, olvastak korábban is. Ez a könyv azonban módszeresen végigkíséri az emberiség fejlődését az évmilliókkal ezelőtti kezdetektől az ókori civilizációk megsemmisüléséig. Érinti valamennyi fontos kultúrát, s arra törekszik, hogy a leckéket olvasva a tizedik évüket elhagyó gyerekek "kerek" és életteli világokba pillanthassanak be, s értsék is, amit ott látnak. Egyszerűen ír a legösszetettebb problémákról, például társadalmak rétegződéséről, államok felépítéséről, vallásokról. Horváth Péter könyve olvasmányosan tanít okos kérdéseivel, feladataival, szemléletes dokumentumaival. Visszacsatolások, a korábbi leckék fölelevenítését megkívánó kérdések tartják frissen a tanulók tudását. A könyvben leírtak összhangban vannak a jelen történettudomány eredményeivel, vizsgáljuk bár az emberré válást, a rabszolgaságot, a különféle társadalmakon belüli feszültségeket, a nagy világvallásokat vagy népünk őstörténetét. A korábbiaknál több lecke foglalkozik az őskorral, az ókori Kelet népeivel és birodalmaival, a római császárkorral és a kereszténységgel. Mindenekelőtt érdekes ez a könyv. Megismertet például az írás történetével, Hammurapi és Mózes törvényeivel, a piramis építésével, elárulja, miért volt tilos állatokat ölni Indiában, hogyan veszekedtek az ölümposzi istenek, hogyan büntették a nőtlen férfiakat Spártában, milyen volt a spártaiak fekete levese, miért korbácsoltatta meg a tengert a perzsa nagykirály, hogyan vetették be háborúban a kígyókat, legyőzhetők voltak-e az ókor tankjai, a harci elefántok... Horváth Péter tankönyve a tanulók első történelemtankönyve. Méltó erre!

Matheidesz Mária - The ​Name of the Game...
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Józsefné Orbán Ildikó - Szabóné Tóvári Éva - Magyar ​nyelv a 11-12. osztályok számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Németh László - Pedagógiai ​írások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kardos Barbara - Miklósyné Ács Klára - Némethné Gergics Márta - Sisa Krisztina - Zelenka Józsefné - Számvitel ​alapjai példatár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_299899
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Közösségfejlesztés ​a felső tagozatban
A ​kötetben foglalt tanulmányok sora több éve tartó kutatómunka eredménye. Előzménye a Közösségfejlesztés az alsó tagozatban című, 1981-ben megjelent kötet, mely az alsó tagozatos tanulók iskolai közösségi beilleszkedését, közösségi tapasztalatait és a kisiskoláskor közösségi normáinak tudati elemeit taglalja. A kutatómunka folytatódott, s ennek összegzése a felső tagozatos közösség fejlesztésének alapos, ugyanakkor mértéktartó módszertani eszköztárat .fölvonultató vizsgálata. A szerzők érdeme, hogy a helyenként közhellyé koptatott témát tudományos alapossággal dolgozzák föl az intézményközi együttműködés szép példájaként. A könyv a közösséggé szerveződés objektív és .szubjektív feltételrendszerét nem szólamokként, hanem az ok ok ismeretében megfogalmazott járható útként mutatja be; az adatok, a felsorakoztatott érvek az olvasó számára is érthető, elfogadható magyarázatként válnak nyilvánvalóvá. Külön emeli a könyv értékét a benne helyet kapó tartalmas szakirodalmi bibliográfia.

Covers_257247
Microsoft ​Word 6.0 Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Microsoft ​Word 6.0
Microsoft ​Word elindítása - Kilépés a Microsoft Word-ből - A Képernyő felépítése - Új dokumentum létrehozása - Dokumentum bezárása - Dokumentum mentése - Dokumentum mentése új néven - Dokumentum megnyitása - Kísérő információk megtekintése, szerkesztés - Szöveg begépelése - Mozgás a dokumentumban - Szövegkijelölés - Szöveg javítása - Művelet visszavonása vagy újra megismételtetése - Helyesírás ellenőrzés - Gyorsszöveg - Speciális karakterek beírása - Karakterek formázása - Bekezdések formázása - Tabulálás - Bekezdések keretezése, árnyékolása - Iniciálé - Szakaszok - Oldalbeállítás - Oldalszámozás, fejléc és lábléc - Nyomtatás - Hasábok - Felsorolások és számozások - Táblázatok - Számolás és rendezés - Körlevél - Keretek

Balogh László - Feladatrendszerek ​és gondolkodásfejlesztés
A ​szerző a Kelemen László nevével fémjelzett padagógiai pszichológiai hagyományt folytatja kutatómunkájában. E könyvében - elsősorban a gyakorló tanárok igényeit tartva szem előtt - olyan eredményeket tesz közzé, amelyek az oktatás hatékonyságának növekedését igazolják az ún. feladatrenszeres anyagfeldolgozás során.

Seres József - Szépprózai ​művek elemzése az általános iskolában
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Balla Árpád - Történelem ​6. osztály
"Bizonyára ​sok mesét és történetet olvastatok már jó és gonosz királyokról, vándortó mesterlegényekről, messzi földet bejárt kalmárokról. E mesék szereplői a középkor világát népesítették be. Tankönyvünk ezt a kort eleveníti meg. Hogyan éltek, mivel foglalkoztak Kr. u. 476, vagyis a Nyugatrómai Birodalom bukása után több mint ezer éven át az emberek szerte a világon? Hogyan vált hosszú évek küzdelmes munkája nyomán egyre könnyebbé az emberek élete? Miként vették birtokba, változtatták, alakították őseink a honfoglalás (895) után a Kárpát-medence gyönyörű tájait? Milyen külső hódítókkal és belső gondokkal kellett megküzdenie népünknek évszázadokon át a fennmaradásért? Mi az igazság mindarról, amit a mesékben olvastatok? Ilyen és hasonló kérdésekre kaptok választ. Persze nem elegendő a szöveget elolvasni, az ábrák, a képek tanulmányozására is szükség van. Mindehhez tanári segítséget is kaptok. A tankönyv kérdései és feladatai megkönnyítik a munkátokat. Egyes kérdésekre, feladatokra szóban, másokra írásban célszerű válaszolni. Ez utóbbi esetben füzetben dolgozzatok! Számos feladat a Képes történelmi atlasz (a továbbiakban KTA) segítségével oldható meg: ha történelemmel foglalkoztok, ez mindig legyen előttetek. A fejezetek végén vázlatban foglaltuk össze a lényeget. A vázlatot felhasználhatjátok felelettervként, és hasznotokra lesz a nagyobb témák összefoglalásakor és ismétlések alkalmával is. Sok érdekes olvasmányt is találtok a tankönyvben, hogy még jobban megismerjétek a tanult kort. Részletesebben feltárja előttetek a középkor világát a 6. osztályos Történelmi olvasókönyv, melyben számos színes mondát, leírást, elbeszélést gyűjtöttünk egybe. Ezek megelevenítik a középkor világát, még közelebb hozzák népünk és az európai népek életmódját, szokásait. Ajánlatos a tankönyvet és az olvasókönyvet párhuzamosan használni."(Részlet a szerző bevezetőjéből)

Margaret Stephens - Rebecca Treays - A ​számítógépről kezdőknek
Mi ​az a virtuális valóság? Mire jó a Cd-Rom? Tudod, miként kell bánni az egyes alkatrészekkel? Ezekre és még sok más kérdésre is választ kapsz ebben a vidám könyvben, amely a számítógéptechnológia gyorsan változó világát tárja fel előtted. A szöveg közérthető szavakkal határozza meg a szakkifejezések jelentését, egyszerűen magyarázza el a számítógépek müködését, és megismertet a legeslegújabb technológiai vívmányokkal.

Csáki Béla - Dr. Iványi Károly - Szalay Dezső - Szellemi ​foglalkozások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Katsányi Sándor - Könyves-Tóth Lilla - Fölfedezem ​a könyvtárat
Van-e ​élet a Marson? - ebből a kérdésből indul ki a könyv írója. A szerző úgy vezeti be az olvasóját a könyvtár szakszerű használatába, hogy a fenti izgalmas kérdésre keresi a választ. Számtalan könyvet kell kézbe vennünk és tanulmányoznunk ahhoz, hogy segítségükkel önállóan tudjunk tájékozódni a tudományok eredményeit feldolgozó irodalom rengetegében. Tudnunk kell, hogy milyen könyvekre, milyen kiadványokra van ehhez szükségünk. Hol juthatunk hozzájuk? Hogyan találjuk meg őket? Milyen segítséget adnak ehhez a bibliográfiák, katalógusok, kézikönyvek? A Tankönyvkiadó kiadványa-miközben választ ad ezekre a kérdésekre -e egyben az önálló ismeretszerzés technikáját is bemutatja. A könyvet feladatgyűjtemény, kislexikon, tárgymutató teszi könnyen kezelhetővé, Kaján Tibor illusztrációi pedig szórakoztatóvá. A szakirodalom kutatásnak, majd feldolgozásának lépésről-lépésre történő bemutatása hozzásegíti az olvasót az önálló tájékozódáshoz.

Covers_442798
elérhető
0

Ismeretlen szerző - IV. ​Oktatás-Informatikai Konferencia
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szende Aladár - Anyanyelvünk ​a középiskolában
"Sokféleség ​az egységben: ez teszi nehézzé, de egyben színessé is anyanyelvi nevelésünket. Ez a könyvecske nem a nehézségeket kívánja szaporítani, hanem a színeket igyekszik láthatóvá tenni."

Józsefné Urbán Ildikó - Szabóné Tóvári Éva - Magyar ​nyelv a 11-12. osztályok számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nagy Sándor - Az ​oktatáselmélet alapkérdései
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ismeretlen szerző - Feladatgyűjtemény ​a nyolc- és hatosztályos gimnáziumba jelentkezőknek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Siposs András - Matematika ​tankönyv 9.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Réthy Endréné - Szabolcs Éva - Franz Schaffhauser - Iskolák ​és iskolareformok Magyarországon és Svájcban
Egy ​magyar és egy svájci kutatócsoport 1996-ban fejezte be azt az összehasonlító vizsgálatot, amelynek során áttekintették a két ország iskolapolitikájának történetét és empirikus elemzésekkel mérték fel jelenkori állapotát. A kötetben - takarékossági megfontolások miatt - a Svájcra vonatkozó rész csak magyarul, a magyarországi eredmények pedig csak németül olvashatók. Svájc kantonok szerint szervezett iskolarendszere napjainkban nagyjából hasonló problémákkal küzd, mint a rendszerváltozás utáni magyar iskolapolitika. Mindkét helyen megingott a bizalom az állami iskolák iránt, és előtérbe kerültek a magán, az alapítványi és az egyházi iskolák. A vizsgálatok három területre koncentrálódtak: szakirodalmi elemzések, törvényi rendelkezések és iskolai rendtartások vizsgálatával a két ország iskolatörténetének elemzése; pedagógiai programok és szervezeti modellek tükrében annak bemutatása, hogy milyen reformelképzelések léteznek az állami és a magániskolákban; végül empirikus vizsgálatok arra vonatkozóan, hogy "milyen didaktikai jellemzőik vannak az állami és a magániskoláknak". ; A kétnyelvű kötetben előbb a magyar iskola történeti áttekintése olvasható németül, majd Svájc iskolatörténete magyarul.

Covers_265481
Prezentáció Ismeretlen szerző
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Prezentáció
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Helméczy Mátyás - Történelem ​7. - Témazáró feladatlapok
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Asztalos Gyuláné - Biológia ​6. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Adamcsik János - Irodaautomatizálás
Workflow ​Management Ügyvitelszervezés Folyamatmodellezés Iratkezelés Elektronikus adatcsere(EDI) Digitális aláírás

Kecskés Andrásné - Kémia ​7. Ellenőrző feladatlapok
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szabó Levente - Soros ​György elméletei és kritikai elemzésük
Soros ​Györgyről mindenkinek van véleménye: ilyen vagy olyan, de senkit nem hagy hidegen. A laikus véleményvezérek viszont a legtöbb esetben gondban lennének, ha a kritika mellé konkrét eseményt, indokot vagy elemzést kellene állítaniuk. Soros könyvei megjelennek ugyan nálunk is, de az elméleteinek, azaz 50 év munkásságának összefoglalására magyarul nem látunk vállalkozást. Ez tehát a célja annak a munkának, melynek jelen elektronikus kiadvány az első része kíván lenni. A későbbi folytatás pedig magát a “Soros jelenség” kutatását célozza majd, azaz azt, hogy Soros nevének kiejtése miért és milyen reakciókat vált ki Magyarországon és a világban.

Covers_207577
elérhető
0

Ismeretlen szerző - „Mit ​tartogat számomra?”
Az ​Európai Unió az oktatási, képzési, kulturális, kutatási és az ifjúság számára szóló tevékenységek széles skáláját támogatja. Ez a füzet az Oktatásügyi és Kulturális Főigazgatóság által működtetett programok egy részéről nyújt rövid tájékoztatást. A jobb érthetőség érdekében nem minden esetben alkalmazza a hivatalos európai uniós terminológiát, és nem tartalmazza az összes EU-s programot, eszközt és tevékenységet. Az egyes részek azonban tájékoztatnak arról, hol találhatók további információk. Ezenfelül megtalálható benne a nemzeti ügynökségek és más olyan fontos szervezetek listája, amelyeken keresztül csatlakozni lehet a programokhoz.Elképzelhető, hogy az Ön számára is tartogat valamit!

Beke Kata - Jelentés ​a kontraszelekcióról
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ismeretlen szerző - Történelmi ​olvasókönyv 3. - Forrásszemelvények az egyetemes történelem (1640-1849) és Magyarország története (1526-1849) tanításához
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szabolcs Ottó - Domokos Zsuzsa - Babina Edit - Kálnai Zsolt - Mátraházi Ferenc - Pósch László - Biztonságpolitika
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_200734
Matematika ​7. - Emelt szint Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Matematika ​7. - Emelt szint
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók