Ajax-loader

'oktatás' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Héjjas Endre - Váczy László - 100 ​játék az orosz nyelv oktatásához
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jani Dániel - Marketing ​stratégia
Miután ​azonosította célpiacát, a kérdés az lesz, hogyan szabja személyre hirdetési üzenetét úgy, hogy vásárlásra késztesse az embereket. Miért kellene foglalkozniuk vele? Hogyan ragadja és tartsa meg figyelmüket kevesebb, mint 5 másodperc alatt? Itt képesnek kell lennie arra, hogy rábírja a potenciális ügyfeleket termékének megvásárlására. Nyilvánvaló, hogy miért van szükségük a termékére. Hisz benne és úgy gondolja, mindenkinek hinnie kellene. Alapvető, hogy megfogalmazza, mi is a terméke vagy szolgáltatása és mit nyújt ez a fogyasztónak. „Induló online vállalkozóként az információk tengerében nehéz felmérni mi is a lényeges információ. Nehéz átlátni a folyamatokat és eldönteni mi az, ami igazán szükséges az első lépések megtételéhez. Jani Dániel könyve kezdőknek, a marketing alapjait megérteni kívánóknak kiváló olvasmány, ami tömören és lényegre törően, az alapjaitól magyarázza el azokat a módszereket, amik segíthetnek az első vevők megszerzésében és a marketing rendszerek kialakításában.”Vida Ági,pszichológus, online marketing szakértőwww.gazdagmami.hu

Józsefné Orbán Ildikó - Szabóné Tóvári Éva - Magyar ​nyelv a 11-12. osztályok számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Németh László - Pedagógiai ​írások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_299899
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Közösségfejlesztés ​a felső tagozatban
A ​kötetben foglalt tanulmányok sora több éve tartó kutatómunka eredménye. Előzménye a Közösségfejlesztés az alsó tagozatban című, 1981-ben megjelent kötet, mely az alsó tagozatos tanulók iskolai közösségi beilleszkedését, közösségi tapasztalatait és a kisiskoláskor közösségi normáinak tudati elemeit taglalja. A kutatómunka folytatódott, s ennek összegzése a felső tagozatos közösség fejlesztésének alapos, ugyanakkor mértéktartó módszertani eszköztárat .fölvonultató vizsgálata. A szerzők érdeme, hogy a helyenként közhellyé koptatott témát tudományos alapossággal dolgozzák föl az intézményközi együttműködés szép példájaként. A könyv a közösséggé szerveződés objektív és .szubjektív feltételrendszerét nem szólamokként, hanem az ok ok ismeretében megfogalmazott járható útként mutatja be; az adatok, a felsorakoztatott érvek az olvasó számára is érthető, elfogadható magyarázatként válnak nyilvánvalóvá. Külön emeli a könyv értékét a benne helyet kapó tartalmas szakirodalmi bibliográfia.

Balogh László - Feladatrendszerek ​és gondolkodásfejlesztés
A ​szerző a Kelemen László nevével fémjelzett padagógiai pszichológiai hagyományt folytatja kutatómunkájában. E könyvében - elsősorban a gyakorló tanárok igényeit tartva szem előtt - olyan eredményeket tesz közzé, amelyek az oktatás hatékonyságának növekedését igazolják az ún. feladatrenszeres anyagfeldolgozás során.

Seres József - Szépprózai ​művek elemzése az általános iskolában
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Margaret Stephens - Rebecca Treays - A ​számítógépről kezdőknek
Mi ​az a virtuális valóság? Mire jó a Cd-Rom? Tudod, miként kell bánni az egyes alkatrészekkel? Ezekre és még sok más kérdésre is választ kapsz ebben a vidám könyvben, amely a számítógéptechnológia gyorsan változó világát tárja fel előtted. A szöveg közérthető szavakkal határozza meg a szakkifejezések jelentését, egyszerűen magyarázza el a számítógépek müködését, és megismertet a legeslegújabb technológiai vívmányokkal.

Csáki Béla - Dr. Iványi Károly - Szalay Dezső - Szellemi ​foglalkozások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Katsányi Sándor - Könyves-Tóth Lilla - Fölfedezem ​a könyvtárat
Van-e ​élet a Marson? - ebből a kérdésből indul ki a könyv írója. A szerző úgy vezeti be az olvasóját a könyvtár szakszerű használatába, hogy a fenti izgalmas kérdésre keresi a választ. Számtalan könyvet kell kézbe vennünk és tanulmányoznunk ahhoz, hogy segítségükkel önállóan tudjunk tájékozódni a tudományok eredményeit feldolgozó irodalom rengetegében. Tudnunk kell, hogy milyen könyvekre, milyen kiadványokra van ehhez szükségünk. Hol juthatunk hozzájuk? Hogyan találjuk meg őket? Milyen segítséget adnak ehhez a bibliográfiák, katalógusok, kézikönyvek? A Tankönyvkiadó kiadványa-miközben választ ad ezekre a kérdésekre -e egyben az önálló ismeretszerzés technikáját is bemutatja. A könyvet feladatgyűjtemény, kislexikon, tárgymutató teszi könnyen kezelhetővé, Kaján Tibor illusztrációi pedig szórakoztatóvá. A szakirodalom kutatásnak, majd feldolgozásának lépésről-lépésre történő bemutatása hozzásegíti az olvasót az önálló tájékozódáshoz.

Covers_442798
elérhető
0

Ismeretlen szerző - IV. ​Oktatás-Informatikai Konferencia
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szende Aladár - Anyanyelvünk ​a középiskolában
"Sokféleség ​az egységben: ez teszi nehézzé, de egyben színessé is anyanyelvi nevelésünket. Ez a könyvecske nem a nehézségeket kívánja szaporítani, hanem a színeket igyekszik láthatóvá tenni."

Nagy Sándor - Az ​oktatáselmélet alapkérdései
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Deli Éva - Buda Mariann - Tanulástanítás?
Amióta ​iskola létezik, talán még soha nem volt a tanulásnak akkora súlya, jelentősége, mint manapság, hiszen a jövőnk alakulását erőteljesen befolyásolja, hogyan boldogulunk az iskolában. A tanulás egyre nagyobb teret követel magának. Sok időt töltünk az iskolapadban, s a tanulásnak a munkába állással egyáltalán nem szakad vége - sőt! De vajon tudunk-e tanulni? Még soha nem voltak ilyen sokan azok, akiknek kisebb-nagyobb gondjaik vannak a tanulással, akik nehezen tudnak eleget tenni a követelményeknek, akik számára a tanulás nem öröm, hanem keserves munka. Lehet-e ezen változtatni? Lehet-e a tanulás örömteli, élvezetes tevékenység is? Könyvünk ezt a célt szolgálja! A szerzők, a kiscsoportos tanulási tréningek tapasztalatait összefoglalva, mindenki számára szolgálnak fontos és hasznos tanulságokkal. Könyvünket, mely módszerében, hangvételében és céljában oly nagyon különbözik a piacon található tanulásmódszertani és gondolkodásfejlesztési kiadványoktól, ajánljuk mindenkinek, akinek kapcsolata van a tanulással - akár diákként, akár tanárként, akár szülőként!

Ismeretlen szerző - Feladatgyűjtemény ​a nyolc- és hatosztályos gimnáziumba jelentkezőknek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Réthy Endréné - Szabolcs Éva - Franz Schaffhauser - Iskolák ​és iskolareformok Magyarországon és Svájcban
Egy ​magyar és egy svájci kutatócsoport 1996-ban fejezte be azt az összehasonlító vizsgálatot, amelynek során áttekintették a két ország iskolapolitikájának történetét és empirikus elemzésekkel mérték fel jelenkori állapotát. A kötetben - takarékossági megfontolások miatt - a Svájcra vonatkozó rész csak magyarul, a magyarországi eredmények pedig csak németül olvashatók. Svájc kantonok szerint szervezett iskolarendszere napjainkban nagyjából hasonló problémákkal küzd, mint a rendszerváltozás utáni magyar iskolapolitika. Mindkét helyen megingott a bizalom az állami iskolák iránt, és előtérbe kerültek a magán, az alapítványi és az egyházi iskolák. A vizsgálatok három területre koncentrálódtak: szakirodalmi elemzések, törvényi rendelkezések és iskolai rendtartások vizsgálatával a két ország iskolatörténetének elemzése; pedagógiai programok és szervezeti modellek tükrében annak bemutatása, hogy milyen reformelképzelések léteznek az állami és a magániskolákban; végül empirikus vizsgálatok arra vonatkozóan, hogy "milyen didaktikai jellemzőik vannak az állami és a magániskoláknak". ; A kétnyelvű kötetben előbb a magyar iskola történeti áttekintése olvasható németül, majd Svájc iskolatörténete magyarul.

Adamcsik János - Irodaautomatizálás
Workflow ​Management Ügyvitelszervezés Folyamatmodellezés Iratkezelés Elektronikus adatcsere(EDI) Digitális aláírás

Szabó Levente - Soros ​György elméletei és kritikai elemzésük
Soros ​Györgyről mindenkinek van véleménye: ilyen vagy olyan, de senkit nem hagy hidegen. A laikus véleményvezérek viszont a legtöbb esetben gondban lennének, ha a kritika mellé konkrét eseményt, indokot vagy elemzést kellene állítaniuk. Soros könyvei megjelennek ugyan nálunk is, de az elméleteinek, azaz 50 év munkásságának összefoglalására magyarul nem látunk vállalkozást. Ez tehát a célja annak a munkának, melynek jelen elektronikus kiadvány az első része kíván lenni. A későbbi folytatás pedig magát a “Soros jelenség” kutatását célozza majd, azaz azt, hogy Soros nevének kiejtése miért és milyen reakciókat vált ki Magyarországon és a világban.

Covers_207577
elérhető
0

Ismeretlen szerző - „Mit ​tartogat számomra?”
Az ​Európai Unió az oktatási, képzési, kulturális, kutatási és az ifjúság számára szóló tevékenységek széles skáláját támogatja. Ez a füzet az Oktatásügyi és Kulturális Főigazgatóság által működtetett programok egy részéről nyújt rövid tájékoztatást. A jobb érthetőség érdekében nem minden esetben alkalmazza a hivatalos európai uniós terminológiát, és nem tartalmazza az összes EU-s programot, eszközt és tevékenységet. Az egyes részek azonban tájékoztatnak arról, hol találhatók további információk. Ezenfelül megtalálható benne a nemzeti ügynökségek és más olyan fontos szervezetek listája, amelyeken keresztül csatlakozni lehet a programokhoz.Elképzelhető, hogy az Ön számára is tartogat valamit!

Szabolcs Ottó - Domokos Zsuzsa - Babina Edit - Kálnai Zsolt - Mátraházi Ferenc - Pósch László - Biztonságpolitika
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nagy Péter Tibor - A ​magyar oktatás második államosítása
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Farkas Katalin - Dr. Lajkó Lajosné - Gyermeki ​jog a boldogsághoz
Ismerjük-e ​igazán a gyermekek jogait? - ötlik fel a kérdés abban, aki kézbeveszi ezt a tanulmányt, melyet a "Gyermeki jog a boldogsághoz" címmel összegzett dr. Farkas Katalin és dr. Lajkó Lajosné. Igen aktuális a mindennapi élet adta téma, melynek a szerzők által választott kérdőíves feldolgozása igen hasznos lehet minden nevelő számára. A gyermekek jogait nemzetközi szinten először az 1924-es Genfi Nyilatkozatban ismerték fel. A genfi deklaráció öt alapelve képezte az alapját az ENSZ-közgyűlés által 1959. november 20-án egyhangúlag elfogadott Gyermeki Jog Deklarációjának. A gyermekek jogai szerves részei az emberi jogoknak, alapelemeik az 1948-ban elfogadott Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatában is jelen vannak. Az ENSZ-közgyűlés 1979-ben felkérte az Emberi Jogok Bizottságának Genfben megalakult munkacsoportját, hogy a lengyel kormány által előterjesztett egyezménytervezetet vizsgálja meg, melynek bevezetését és 35 cikkelyét - mely a tanulmány mellékletében olvasható - 1987. márciusában fogadták el.

Karády Viktor - A ​francia egyetem Napóleontól Vichyig
A ​Napóleon alatt megteremtett Francia Egyetem Európában egyedülálló kezdeményezés volt az oktatási rendszer államosítására, nacionalizálására és modernizálására. Rendszersajátos jellemzői közé tartozott a 19. században sokáig fenntartott állami monopólium az elitképézésben, a középiskolák és a bölcsészkarok közötti szervezeti összefonódás, valamint egyrészt a proesszionális (jogi, orvosi) és a "tudományos" (humán és reálbölcsészeti) karok, másrészt a fakultások és a selektív szakfőiskolák kettőssége. Ez a berendezkedés a 19. század végéig kizárta önálló egyetemek létrejöttét. Egyes elemei (mint a versenyvizsgák vagy az elitiskolák döntő szerepe a tanári testület utánpótlásában vagy az állam felügyeleti hatalma) máig is a francia oktatási rendszer alappilléreit képezik. A könyv végigkíséri a francia "oktató állam" történetét alakváltozásait egészen a rendszer részleges fellazulásáig a II. világháborút követően, kihangsúlyozva az 1876 utáni két és fél évtized köztársasági refomjainak történelmi jelentősgét és korlátait.

Covers_248680
Magyar ​tükör Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Magyar ​tükör
Az ​Amszterdami Egyetem Kelet-Európa Intézetében létrejött és mindmáig eredményesen működő hungarológiai programhoz segédletnek szánt mű középpontjába - az általános érdeklődésnek megfelelően - a rendszerváltás periódusa került, ami kiegészült a magyar irodalom reprezentatív alkotásainak válogatásával. ; A kötet a Történeti előzményekkel kezdődik, e címen Kiss Gy. Csabának 1993-ban először német nyelven megjelent tömör tárgyszerű írása került a kötetbe. A közel 30 szakirodalmi szemelvény gondos, körültekintő válogatást tükröz, Camus 1956-os írását kivéve (A magyarok vére) valamennyi magyar alkotóktól való. A könyv harmadik része - újságcikkekből, interjúkból, folyóiratokban publikált dolgozatokból összeállított válogatás - széles körű áttekintést nyújt a rendszerváltozást megelőző, azt kísérő átmenet publicisztikájából. A válogatás módja ez esetben is dicsérnivaló, hiszen felvázolja a hatalomátadás körüli huzavonát. Az ezt követő időszak szemelvényei azonban némi egyoldalúságot tükröznek. A múlt feldolgozása című fejezetben, ahol a magyarság fájdalmas veszteségeiről is szó esik, szívesen láttuk volna Für Lajos összefoglalóját a magyarság világháborús veszteségeiről, és legalábbis illő lett volna megemlékezni a magyar holocaust áldozatairól, a németek kitelepítésének nem éppen dicsőséges folyamatáról. A Nemzetiség, kisebbség, diaszpóra című fejezetben örömmel olvashatjuk Tabajdi Csaba - Szokai Imre a Kádár-korszakban megjelent figyelemfelhívó írását és a határon túli magyarok vesszőfutását illusztráló szemelvények mellett - Kiss Gy. Csaba bölcs szavait, valamint Gereben Ferenc elemzését a kisebbségi magyarok identitástudatáról. A Magyarország és Közép-Európa kapcsolatát tárgyaló fejezet kissé soványra sikerült. Ezt követően a kereszténység, a kereszténydemokrácia lehetőségeit elemző írások fejezik be a könyvet. - A rendszerváltó Magyarország képét alaposabban tanulmányozni kívánók olvasmánya.

%c3%93vodai_nevel%c3%a9s
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Óvodai ​nevelés játékkal, mesével - Nyár
Ez ​a könyv azoknak készült, akik a tiszta egyszerűségig kidolgozott nevelési eljárásokban bíznak, nem a mindenáron „új", hanem a jó megoldásokat keresik. Olyan óvodai nevelési modellt ajánl, amely a lélektani alapozású kisgyermeknevelés hazai irányzatához kíván illeszkedni. Tudatosan vállalja a magyar neveléstörténet nagyjainak és a gyermekvilág iránt érdeklődő íróknak, muzsikusoknak, néprajzkutatóknak a szemléletét: Gáspár János, Kiss Áron, Benedek Elek; Nagy László, Karácsony Sándor, Mérei Ferenc, Ádám Jenő, Hermann Alice, Burchardt Erzsébet és követőik szellemi örökségét. Ez a modell kitágítja és szélesen értelmezi a kisgyermekkori tanulás fogalmát. A racionalizmus korai, tárgyi és logikai erőltetésével szemben más nyelven akar közvetíteni a nevelő és a gyermek, valamint az utóbbi külső és belső világa között. A gyermekvilágban kiemelkedően fontos érzelmi és hangulati élményegyütteseket, a szó, a kép, a gesztus, a viselkedés utalásos jelrendszerét helyezi előtérbe. A vágy- és indulattelített gyermeki gondolkodás és képzelet táplálásához ad mintákat, anyagát egész évre szóló kerettervekbe foglalva bele. A négy kötetből álló szöveggyűjtemény a testi-lelki fejlesztés eszközéül használható mozgásos, vizuális és érdekes játékokat, verseket, dalokat, meséket tartalmaz a 3-7 éves korosztály szórakoztatására. A természetes élet- és beszédhelyzetek mellett a játék és mese nyelvét kínálja, amelyet az óvodáskorú gyermek valóban megért, mint a valóság és az illúzió között lebegtetett jelrendszert. Az elméleti és módszertani kötet főként az óvónőknek készült, de a négy évszak köré építkező szöveggyűjteményt a szülők, tanítók, gyógypedagógusok is haszonnal forgathatják

Dibáczi Enikő - Őseink ​törvénye 1.
Ez ​a könyv még Máté Imre életében megjelent, Yotengrit oktatóknak és oktatandóknak címmel (2008., Püski). Mégpedig a Yotengrit kötetek írójának tudtával, áldásával, tartalmát alakító szóbeli tanításaival. 2006-tól 2012-ben bekövetkezett haláláig volt alkalmam tanulni tőle. Előszót is Máté Imre írt ehhez a könyvhöz. Mivel az 1. Kiadás példányai elfogytak, évek óta nincs forgalomban. Újra kiadását időszerűnek éreztem. Azonban 2008. Óta hosszú idő eltelt, és sok minden történt, több minden változott, ezért megpróbáltam átdolgozni, de a könyv „nem hagyta magát”. Néhány kisebb rész kihagyásától, néhány hiba kijavításától, kevés változtatástól eltekintve, lényegében változatlanul maradt. Most már tudom: ennek így kell lennie…

Ismeretlen szerző - Challenges ​and Best Practices in Foreign Languages at Tertiary Level
COMMUNICATION ​has become a key mantra of our times. Without it there is no chance for cooperation or at least for mutual understanding of different worldviews, lifestyles and values. Whether we talk about communication within a family, a society or between nations, the necessity to learn how to express appropriately one’s own attitudes and show respect for the attitudes of others is a crucial competence associated with soft skills. Communication across cultures/nations is further complicated with the necessity to command with foreign languages accompanied by a decent cultural literacy. Though many countries foster foreign language education from young age still tertiary level education seems to carry the weight of responsibility for preparing the young generation for real life in a globalized world where coping in a variety of private and/or professional environment is almost impossible without language and intercultural competence.

Bárdi Imre - Matek ​Mentor
Nagyon ​sok feladatot tartalmaz.A könyv célja a szükséges matematika elmagyarázása érthetően és a lényegre törően 7. , 8. osztályosaknak, felvételizőknek, vizsgázóknak és a matematika iránt érdeklődőknek és azoknak, akik a matematikai hiányosságaikat szeretnék pótolni. Tartalmazza a szükséges matematikai elméletet 7. , 8. osztályosaknak, felvételizőknek, vizsgák előtt levőknek és a matematika iránt érdeklődőknek és azon kívül sok feladatot is. Minden fejezet végén az adott témakörhöz tartozó feladatok találhatók. Vannak benne megoldott feladatok is és olyanok is, amelyek megoldása az olvasó dolga, felhasználva a könyvben található elméleti részeket.

Kerekes Pál - E-book ​jegyzetek
A ​könyv, mely évszázadok óta szinte az egyetlen tudásközvetítő volt, napjainkban teljesen átalakul. A tartalom és az érték, mint bázis megmarad, de a formátum – részben vagy egészben – megváltozik. A számítástechnika megjelenésével új szöveg-elérési lehetőségek és olvasási platformok jöttek létre. Néhány éve egy új olvasás-logisztikai fejlemény bontakozott ki: a nagy multinacionális informatikai vállalkozások e-könyv-olvasó eszközök gyártásába kezdtek. Mára ezek a szerkezetek az olvasás-kultúra részeivé váltak, milliószámra adják el a kedvelt márkákat. Divatcikké lettek az e-papír alapú készülékek illetve a könyvolvasóként is használható táblagépek.

Covers_214428
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Perspektívák ​a neveléstudományban
Az ​ember életének meghatározó tényezője a környezethez, a változásokhoz való alkalmazkodás úgy, hogy sem az irány, sem a mélység állandósága nem adott. A helyes arány megtalálása alapfeltétele a célba érésnek. A cél pedig a lehető legnagyobb tudás megszerzése, megújulása munkával, tevékenységgel és olyan kutatásokkal, amelyekben a személy alkotóként való kiteljesedése is biztosított. A folyamatos megújulás megnyilvánulásainak tekinthetjük ezt a válogatást, amelyet a Pécsi Tudományegyetem Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola azon fiatal kutatóinak írásaiból adunk közre, akik a magyar pedagógikum megújulását segítik elő. Olyan válogatás ez, amelyben az időszerűség, a korszerűség, történetiség és a mai valóság feltárásának kutatói felelősséggel történő megvalósítása jellemző. Az első hat dolgozat témáját tekintve igen aktuális, hiszen a felsőoktatási és felnőttképzési területek különböző szempontú leképezését adják meg azzal a szemlélettel, amelynek a lényege az ember személyes harmóniájának és a társadalmi kihívásoknak való megfelelés. A paletta színes, akár a pedagógusképzési szelekciót, a bologna folyamatbeli holisztikus szemlélet a life long learning, az e-learning vagy az egészségfejlesztés andragógiai, gerontológiai közelítését nézzük. Napjaink aktuális nevelési történéseit jól szolgálja a kötet neveléstörténeti tematikus egysége, amelyben a szerzők az alapokhoz nyúlnak vissza, amikor a női műveltség és képzés változását, a turizmusoktatás gyökereit vagy a pécsi jezsuita intézményi totalitást vázolják fel. Régen volt olyan nagy aktualitása az iskola és a táradalom viszonya vizsgálatának mint manapság. Ezt a területet célozza az az öt írás, amelyben az iskolai karrierről egy sikeres deszegrációs intézkedés bemutatásán át végzett egészségnevelő tevékenységről és családos közösségek vizsgálatáról kaphatunk kutatói igényességgel felvillantott képet. Helyet kap a kötetben a tankönyvkutatás horizontja a népi játékoktól a szorzótábla változásainak bemutatásig. Az alternatív neveléstudomány eredményeinek megfogalmazása egy tehetséges kooperatív modell - valamint a gyógypedagógiai paradigmaváltás bemutatása a doktori iskola működésének komplexitását jelzik. A fiatal kutatók írásainak színessége, változatossága, igényessége jól tükrözi a doktori iskolának azt a szemléletét, amelyben az önállóság a fegyelmezettség, az ismeretek megszerzésének mélysége jellemző és az, hogy együtt is és külön is keresik azt a varázskulcsot, amely a tudás, az erő és a siker kapuját nyitja.

Budai László - Angol-magyar ​igeosztályok, igevonzatok
A ​könyv az angol igeosztályokat hasonlítja össze magyar megfelelőikkel. Miről nem szól e könyv? Ha az angolul tanuló diák meghallja az ‘ige’ szót, többnyire kellemetlen érzés tölti el, mert a sok igeidőre gondol, amelyeknek az alakjaival még viszonylag könnyen megbirkózik, de használatuk elsajátítása már sok időt és energiát igényel. A nyelvkönyvek főként az igeidők használatára koncentrálnak, ezért könyvünk eltekint az igeidőkkel kapcsolatos feladatok tárgyalásától. (Az igeidők, a segédigék és az igenevek használatát lásd: Dr. Budai László: Angol igék és igenevek. Sok táblázattal és kétnyelvű példával. Publio Kiadó, 2012.) Milyen más fontos tudnivalók lehetnek még az angol igékkel kapcsolatban? Könyvünk hézagpótló kíván lenni, és azokkal a tudnivalókkal foglalkozik, amelyek eleve kimaradnak az angolszász országokban készült angol nyelvi tankönyvekből, amelyeket hazai tankönyveink sem részesítik kellő figyelemben. Ez az ismeretanyag akkor áll elő, ha összehasonlítjuk egymással az angol és a magyar igék különböző osztályait. Lehet, hogy ezen ismeretek nélkül a mindennapi életben már jól el lehet boldogulni az angol nyelvvel, de a tudatosabb és alaposabb nyelvtudást nagyban segíti a könyvünk által ismertetett tananyag. E kiadvány nem a kezdők taneszköze kíván lenni, de nagy hasznára válhat a haladó nyelvtanulóknak, a gyakorló és a leendő szaktanároknak. A könyv nyelvezete lehetővé teszi, hogy nyelvészeti ismeretekkel nem rendelkező tanulók számára is érthetők legyenek az egyes témák, amiről könnyen meggyőződhet bárki, ha végigfutja a Tartalomjegyzék pontjait. Összesen mintegy 1400 igei kifejezésről mond valami újat e könyv a legtöbb tanuló számára. Az új ismeretek érthetőségét, használhatóságát segíti elő a két nyelv következetes összehasonlítása, az angol szerkezetek, mondatok magyar fordítása. Külön felhívjuk a Tisztelt Olvasó figyelmét a könyv bő harmadát kitevő, a Mellékmondat mint vonzat című fejezetre, amelyben több mint kétszáz igét mutatunk be ragozott igés és igeneves mellékmondataikkal és azok magyar fordításával. Az igeneves mellékmondatok jellegzetes szerkezetei az angol nyelvnek, amelyeknek az ismerete és használata nélkülözhetetlen a nyelvtanulás haladóbb fokán. Hisszük, hogy az új ismeretek által a Tisztelt Olvasó gyakorlati nyelvtudása is fejlődik, finomodik, árnyaltabbá válik; sőt még anyanyelvére is nagyobb rálátása lesz.

Konyvsokk
elérhető
1

Kerekes Pál - Könyvsokk
Az ​e-book gépi képességeit szembeállítják a papír-könyv kiforrottságával, egyszerűségével. A papírkönyvet kézbe vevőket kulturális gyámoltalanoknak tekintik. Ez a feljegyzés-sorozat arról szól, hogy a nyomtatott és az elektronikus könyv szembeállítása zsákutca. Nem egymást megsemmisítő kultúr-technikai eszközök a könyv-verziók, hanem egymást kiegészítő műveltségi fundamentumok. Ezt ki kell mondani, bármilyen egyszerűnek tűnő igazságnak is látszik. A digitális platformon létrejött kultúra csak a hagyományos kultúra kontextusában értelmezhető. A könyv expressz robog tovább. Sem a print-fétisizmus, sem az e-buzgalom nem hoz megoldást. A Könyvkonnektor blog posztjai – amelyek ennek a kiskönyvnek az alapját adják – a könyvfenyegetés kulturális stresszének szorításában születtek. Mint a cím is adja: könyvsokk korában élünk, beszélni kell a nyomtatott és az elektronikus kiadványok ma még közös történetének tanulságairól.

Kollekciók