Ajax-loader

'kémia' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​10
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Madame_%e2%80%8bcurie
elérhető
17

Eve Curie - Madame ​Curie
Eddig ​egyetlenegyszer fordult elő, hogy egy embernek két alkalommal ítélték oda a legmagasabb tudományos elismerést, a Nobel-díjat. Ha csak ezt az egy tényt tekintjük, már akkor is megállapíthatjuk, hogy Marie Curie különleges ember volt. Még jobban aláhúzza ennek rendkívüliségét, hogy ez az esemény nő nevéhez fűződik. Ennyi már önmagában is elegendő ok arra, hogy megismerjük élettörténetét. Az életrajzi regényeket a rendkívüli dolgok teszik igazán érdekessé. Nos, Marie Curie élete bővelkedik ilyenekben. Lengyel tanár gyermekekként látja meg a napvilágot. Amint eszmélni tud, elnyomás alatt sínylődő hazájából a szabad Franciaországba megy - tanulni, hogy népén segíthessen. Elképesztő nyomorban él, míg tanul, mégis kitüntetéssel végzi az egyetemet. Egész élete ilyen céltudatos törekvés, amellyel a századforduló egyik legnagyobb tudósává küzdi fel magát. Házassága is kivételes képességű emberek egymásra találása: élettársában, a később tragikus véget érő Pierre Currie-ben méltó segítőtársat talál, akivel együtt fedezik fel a rádiumot, s alapozzák meg a radiológia tudományát. Az első Nobel-díjat együtt kapják, a másodikat - férje halála után - már Marie Curie egyedül. Később harmadikat is kapott a Curie család: leányuk, Iréne-Curie személyében. Madame Curie életének leánya méltó emléket állított ezzel a könyvvel. Senki se tudta volna jobban bemutatni őt az utókornak, mint leánya, Eve Curie, aki nemcsak a világhírű tudóst látta benne, hanem a humánus embert és a szerető édesanyát is.

Boruzs János - Jacsmenik Erika - Tudod-e, ​hogy...
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kecskés Andrásné - Rozgonyi Jánosné - Kémia ​7.
Kémia ​tankönyv az általános iskolák 7. évfolyama számára

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​9.
A ​természetről tizenéveseknek tankönyvcsalád sikere jelentős részben a tananyag egységes koncepció alapján történő feldolgozásában és megjelenésében rejlik. A természettudományos tantárgyakat az általános iskola felső tagozatától egészen az érettségiig tárgyaló 35 kötetes tankönyvcsalád egyedülálló a magyar tankönyvpiacon. A sorozat elsődleges célja, hogy a természettudományok oktatása tartalmilag és módszertanilag is korszerű legyen, alkalmazkodjon a tanulók igényeihez és hatékonyan segítse a tanulás-tanítás folyamatát. A tananyag a természet megfigyelésére alapul, megtanítja a gyermekeknek felfedezni, megérteni a világukat és védeni a környezetet. A könyvek világos szerkezete, a jól szerkesztett illusztrációk, a gondosan válogatott fotók felkeltik a tanulók érdeklődését és segítik a megértést. Az anyagot a szövegértés fejlesztését is segítő olvasmányok teszik érdekesebbé.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​8.
A ​Nat 2007-es kerettantervnek megfelelő, a Nat 2012-es kerettantervnek is megfeleltethető, MS-2612 tankönyvhöz kapcsolódó munkafüzet. Jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése.

Hack Frigyes - Kugler Sándorné - Tóth Géza - Négyjegyű ​függvénytáblázatok / Matematikai, fizikai, kémiai összefüggések
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Torkos Kornél - Az ​általános kémia alapjai
Ez ​a könyv bevezetés, vagyis tankönyv, tehát nem kézikönyv. Néhány lényeges elméleti probléma felvillantása mellett áttekintő képet nyújt a GIS legfontosabb területeiről, megvilágítva a geoinformatika alapfogalmait, célkitűzéseit, módszereit, lehetőségeit. A geoinformatikát az informatika egy sajátos ágaként ábrázolja, amely ugyanazokat a megfontolásokat kívánja meg művelőitől, mint bármely más informatikai szakterület, azzal a különbséggel, hogy egy speciális adatféleség, a digitális térkép köré szerveződik.A könyv második része a geoinformatika gyakorlati alkalmazásainak egy lehetséges keresztmetszetét adja. A szerző megkereste az egyes szakterületeket magas színvonalon művelő cégek vezetőit, hogy ismertessék nevezetesebb projektjeiket, fontos rendszereiket. Bár a felsorolás nem lehet teljes, az áttekintett projektek így is jól érzékeltetik a geoinformatika szerteágazó alkalmazási lehetőségeit.

Maróthy Miklósné - Kémia ​12-14 éveseknek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szűcs Sándorné - Kémiai ​fogalomtár
A ​kötet olyan kémiai értelmező szótár, mely a forgalomban lévő általános iskolai tankönyvek és munkafüzetek fogalmainak értelmezését adja. A gyakran előforduló kifejezéseket mechanikus betűrendbe sorolva magyarázza rövid, tömör címszavakban. A diákok munkáját segítő, hasznos kötet.

Dr. Boksay Zoltán - Török Ferenc - Pintér Imréné - Balázs Lórántné - Kémia ​I. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Boksay Zoltán - Dr. Csákvári Béla - Kónya Józsefné - Kémia ​III. osztály
A ​rendszeres tanulás egyik fontos eszköze a tankönyv. A kémia tankönyv a többi társához hasonlóan tartalmazza azokat az ismereteket, amelyeket mindenkinek tudnia kell, ez a törzsanyag. A törzsanyagot normál betűmérettel nyomtatták és benne a különösen fontos fogalmakat vagy összefüggéseket dőlt, illetve vastag betűs szedés jelzi. Vannak a tankönyvben olyan részletek, amelyek az anyag megértésére vonatkozó mélyebb ismereteket tartalmazzák, vagy tudománytörténeti szempontból érdekesek. Ezek képezik a kiegészítő anyagot, amelyet megkülönböztetésül a törzsanyagtól, apró betűvel nyomtattak. Hasonló funkciót töltenek be azok a fejezetek is, amelyeket olvasmánynak szántunk. Minden tudományterületen, így a kémiában is, a rohamos fejlődés megnövelte az ismeretek körét. Természetesen nem férhet minden a törzsanyagba, ezért szükséges, hogy a tankönyv olvasmányokkal bővüljön. Mind a kiegészítő anyag, mind az olvasmány önszorgalomból való megismerését azért ajánljuk, mert fejlesztik a szemléletet és tágítják a látókört.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​9. - Munkafüzet
Az ​MS-2616U tankönyvhöz készült munkafüzet. Jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése.

Péntek Lászlóné - Horváth Balázs - Jól ​felkészültem-e? Kémiai feladatsorozatok 7. osztály - Kémiai alapismeretek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Z. Orbán Erzsébet - Atomok, ​ionok, molekulák
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kisfaludi Andrea - Kémia ​a szakiskolák számára
Ez ​a tankönyv a szakiskolák 9. és 10. évfolyama számára készült. Tartalmában és módszertani feldolgozásában megfelel a 2001-ben bevezetett kerettantervnek. Különbözik a hagyományos kémiakönyvektől - könnyebb tanítani és könnyebb tanulni. Érdekes, mert a mindennapi élet tevékenységeiből kiindulva tárgyalja az alapvető kémiai ismereteket. Témakörei: - Vásároljunk a háztartási boltban - Amit a konyhában használunk - Ha felépül végül a házunk - Az egyik így, a másik úgy - Kell egy kis energia - Mit vegyek vacsorára? - Mi marad utánunk? Diákkísérletei és megfigyelései is lehetőséget teremtenek arra, hogy mindig a tapasztalásból kiindulva igyekezzünk megmagyarázni a minket körülvevő világot. A mindennapi élettel való kapcsolat a környezetvédelemre is ráirányítja a figyelmet. A könyvből nemcsak rendszerezett ismereteket, hanem olyan tanácsokat, javaslatokat is kaphatunk, amelyek mindennapi életvezetésünkben segítenek.

Atanasz Nikolaev - Todor Dimcsev - A ​megszelídített atom
Aligha ​akad olyan átlagműveltségű fiatal, aki ne hallott volna róla, vagy legalábbis nagy vonalakban ne ismerné az atombomba és a hidrogénbomba működési elvét. Annál kevesebben tudják viszont, hogy milyen hatalmas az a terület, ahol az atomenergiát békés célokra használják fel: az iparban, a mezőgazdaságban, az orvostudományban, kémiában, stb. Az atomenergia pótolhatatlan segítőtársunk immár, de hogy mire használjuk fel - pusztításra vagy a természet elleni nemes küzdelemre-, az tőlünk is függ. A bolgár tudós szerzőpáros könyve közérthető formában ismerteti az atomenergia békés célú felhasználásának megvalósult és a jövőben elérhető számtalan lehetőségét.

Covers_206093
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Természettudományi ​összefoglaló
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Boksay Zoltán - Kémia ​9.
A ​tankönyvjegyzéken szerepel. Ez a könyv a kerettantervnek megfelelő új, kétkötetes gimnáziumi kémiakönyvek első tagja, amelyben az általános kémiai ismeretek mellett megjelenik a szervetlen kémia ismétlése is.

Kónya Józsefné - Kémia ​I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Varga Ernő - Kajtár Márton - Kémia ​II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia ​7. munkafüzet
A ​kompetenciaalapú oktatás igényeinek megfelelően megújult munkafüzeteink változatos tanulói cselekvés alkalmazását teszik lehetővé. Ezek között vannak egyéni megismerési formák; környezeti problémák és azok megoldásainak megismerése; tanári kísérletek és azok elemzése, valamint csoportmunkát igénylő projektek. A sokszínű feladatok segítik a mindennapi életet befolyásoló kémiai természetű jelenségek helyes értelmezését, fejlesztik a tanulók természettudományos gondolkodását.

Z. Orbán Erzsébet - Kémia ​II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Z. Orbán Erzsébet - Kémia ​III.
Részlet ​a könyvből: "Földünkön a természetben megismert és a mesterségesen előállított anyagok atomokból állnak. Az anyagoknak két nagy csoportját különböztetjük meg: a kémiai elemeket és a vegyületeket. A kémiai elemek közé tartoznak az azonos rendszámú atomokból felépülő anyagok, mint például a hidrogén, az oxigén, a vas, a réz, a szén, az alumínium. A vegyületeket különböző rendszámú atomok alkotják. Vegyület például a víz, a hidrogén-klorid, a metán. A természetben az anyagok egy része önállóan, úgymond elemi állapotban fordul elő. Így találhatóak meg például a nemesgázok, az oxigén, a nitrogén, az arany, a higany. Többnyire azonban az elemek vegyületeikben lelhetőek fel, mint például a vas a vas-oxidban, az alumínium az alumínium-oxidban vagy a réz a réz-szulfidban. Vegyületéből az elemi állapotú anyagot kémiai úton nyerik ki."

Z. Orbán Erzsébet - Kémia ​- a szakközépiskolák számára 9-10
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Balázs Tünde - Nyakóné Nagy Ildikó - Göőz István - Agárdy Sándor - Ember ​és természet 10.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_363375
elérhető
1

Ismeretlen szerző - Kérdezz! ​Felelek! - Technika
Szórakoztató ​és hasznos könyvecskét tart kezében a kedves olvasó. Az új sorozat minden darabja 300 kérdést és 300 választ tartalmaz különböző témakörökből.

Covers_615555
Függvénytáblázatok Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Függvénytáblázatok
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Herczegné Varga Ilona - Holzgethán Katalin - Kémia ​9. munkafüzet a középiskolák számára
A ​Prizma-könyvek fizikából, kémiából és biológiából a 9. és 10. évfolyam számára készülnek. Amint a prizma az egységes, fehér fényt színeire bontja, úgy ezek a könyvek a természet egységének különböző színeit igyekeznek bemutatni. A könyvek a középszintű érettségire való felkészülést segítik. Mindegyik könyv mellé képességfejlesztő munkafüzet készül, amely nagy segítséget ad a tananyag feldolgozásához, ezért használatát feltétlenül ajánljuk. A Prizma-könyvek közé tartozó kémiakönyvek az előírásoknak megfelelően a 9. évfolyamon az általános kémiát, a 10. évfolyamon pedig a szerves kémiát tárgyalják. A Kémia 9. az általános kémia lényegén kívül rövid, rendszerezett szervetlen kémiai áttekintést is tartalmaz, mert az elméleti ismereteket csak a konkrét szervetlen anyagok tulajdonságain keresztül lehet igazán megérteni, begyakorolni. A középszintű érettségi követelményei között is szerepel a szervetlen kémia. A rövid, tömör leckék, a magyarázó rajzok könnyítik a tanulást, a szép, színes képek pedig a mindennapi élet jelenségeihez kapcsolják a tananyagot.

Covers_194588
elérhető
1

Tóth Zsuzsa - Kémia
Ez ​a tankönyv egy lineáris tanterv szerint haladó kémia-tankönyvcsaládnak a fémek és a fémvegyületek tulajdonságait tárgyaló kötete.

Kónya Józsefné - Kocsisné Zalán Judit - Kémia ​10.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

K%c3%a9mia
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Összefoglaló ​feladatgyűjtemény kémiából
Ez ​a feladatgyűjtemény - a matematika és a fizika összefoglaló feladatgyűjteményhez hasonlóan - tartalmazza az írásbeli kémia érettségi feladatait, tehát felöleli a teljes gimnáziumi tananyagot. Minden évben e feladatgyűjteményből jelölik ki az iskolai írásbeli érettségi vizsga kérdéseit. A könyv három fő részre tagolódik: általános, szervetlen és szerves kémia. Minden egységhez négy feladattípus tartozik: elméleti kérdések, tesztkérdések, rendszerező-elemző feladatok és számítási feladatok. Az elméleti kérdések a címben megjelölt témáról írható esszé vázlatpontjait tartalmazzák. A tesztkérdések között egyszerű választás és relációanalízis szerepel. A rendszerező-elemző feladatokban diagramokat, táblázatokat kell értelmezni a diákoknak. A számítási feladatok között különböző nehézségűeket találunk: a felvételi vizsgának megfelelő szintűek csillaggal jelöltek. Az összefoglaló feladatgyűjtemény kémiából című könyv az iskolai könyvtárak nélkülözhetetlen alapkönyvei közé tartozik. A tanároknak számonkéréskor nagy segítséget jelent: a dolgozathoz elegendő a különböző csoportok feladatainak számát felírni a táblára és mindenkinek kiosztani egy feladatgyűjteményt. Erre azért is nagyon alkalmas, mert a feladatok megoldása külön könyvben kapható. Fakultáción érettségi és felvételi előkészítőként is jól alkalmazhatjuk, sőt a megoldási kötettel önálló tanulásra is használható.

Kollekciók