Ajax-loader

'nyelvtanulás' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Erdélyi Margit - Kis ​angol nyelvtan
Egyedülálló ​könyvet tart kezében az olvasó. Különlegessége abban rejlik, hogy az alapoktól a legmagasabb szintig felöleli a szükséges ismereteket. Egy idegen nyelv grammatikáját igazán csak példákon keresztül lehet megérteni és megtanulni. Éppen ezért e könyv példamondatok százait tárja az olvasó elé. Többségüket érdemes akár szó szerint is megtanulni, hiszem bármikor felhasználhatók a mindennapi életben. A példamondatok nagy hányada híres emberektől elhangzott idézetekből áll, melyek didaktikai feladatuk betöltésén túl szórakoztatják is az olvasót. A kötet a nyelvtan alapos és részletes ismertetésén kívül rendszerezett formában tartalmazza a leggyakrabban használt, rendhagyó ragozású igéket is. E könyv hasznos segédeszköz a tanulni vágyók kezében megkönnyítve a nehezebb szerkezetek megértését, s lehetővé téve az egyedül végzett otthoni munkát.

Horváth T. Krisztina - Kenyeres Judit - Gyakorlókönyv ​az olasz írásbeli nyelvvizsgához közép- és felsőfok
Ez ​a feladatgyűjtemény mintákat nyújt a különböző írásbeli nyelvvizsgafeladatokból. A vizsgára készülő talál benne közép- és felsőfokú teszteket, közép- és felsőfokú fordítási gyakorlatokat olaszról magyarra és magyarról olaszra, közép- és felsőfokú szövegértés-feladatokat, irányított fogalmazást és magyar szöveg tömörítését olaszul. Tartalmazza a feladatok megoldását is, illetve a fogalmazási feladatokhoz megoldásminták szerepelnek. A feladatok sikeres megoldása után bátrabban, nagyobb önbizalommal fognak jelentkezni a nyelvvizsgára, de azoknak is nyugodtan ajánljuk, akik gyakorolni szeretnének, vagy egyszerűen felmérni olasz nyelvtudásukat. A szóbeli nyelvvizsgára való felkészüléshez ajánljuk Sztanó Klára Gyakorlókönyv az olasz szóbeli nyelvvizsgához c. könyvét.

Illés Éva - Vera Sheridan - Surviving ​in Britain
Élethelyzetek, ​szokások, viselkedés angolul.

P. Mayer Erika - Tegyey Imre - Gradus ​ad Parnassum
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Katona Lucia - Patthy Miklósné - Sarbu Éva - Angol ​teszt- és fordítási feladatok közép- és felsőfokon
A ​könyvet az Idegennyelvi Továbbképző Központ munkatársai állították össze, abból a célból, hogy a vizsgafeladatok megoldásához segítséget nyújtsanak. Valamennyi feladat az új vizsgarendszer normáit követi. Teljesen új ezek közül a felsőfokú feladat (feleletválasztós teszt és tömörítés), amelyhez gyakorló anyag eddig még nem jelent meg. Hasznosnak bizonyult a gyakorlati életben is a tömörítésben megkívánt készség fejlesztése (hosszabb magyar szöveg tartalmi ismertetése angol nyelven). Az 50 lépéses középfokú tesztet mint vizsgafeladatot ugyan nem tekinthetjük újnak, de egy könyvben összefoglalásuk eredeti. Valamennyi tesztfeladatban a felkínált négy választási lehetőség közül egy a jó. A középfokú idegennyelvű írás- és olvasáskészséget tesztelő "B" vizsgán szerepel még egy 500 n terjedelmű magyar szöveg fordítása idegen nyelvre. Ez a szöveg - ellentétben az előző vizsgarendszer különálló mondataival - összefüggő. Szókincse mindennapi, nyelvtani szerkezeteit illetően azonban tartalmasabb egy normál köznyelvi szövegnél. Ehhez, mint a feleletválasztós teszten kívül minden vizsgafeladathoz, szótár használható. A feladatok írója angol mintamegoldást ad valamennyi fordítási feladathoz.

Antal Mária - Deák Heidrun - Német ​tesztgyűjtemény
Könyvünk ​1500 darab tesztfeladatot tartalmaz: 750-et az első és 750-et a második részben. Mindkét részben bemutatunk egy 50 ütemből álló, egységes feladatot (megoldással együtt), ahogy ez a nyelvvizsgán az írásbeli egyik, 30 perc alatt, szótár nélkül megoldandó diszciplínája. A többi tesztfeladatot azért nem bontottuk "50-es" egységekre, mert célunk nem a vizsgaszituáció imitálása, hanem a gyakorlás és gyakoroltatás, annál is inkább, mert a vizsgán a feladatok aránya módosulhat, alakulhat. A feladatokat témák szerint csoportosítottuk. A csoportosításnál az általánosan közérthető, minden nyelvkönyvben megtalálható nyelvtani kategóriákat használtuk. A felosztás olykor így is vitatható, különösen a második részben, hiszen egyes feladatok több csoportba is beillenek. Mindez csak azt bizonyítja, hogy bizonyos szint fölött a nyelvtani, stilisztikai és lexikai fogalmak között már erős az átmenet.

Antal Mária - Heller Anna - Hogy ​mondjuk angolul?
A ​megtanult idegen nyelvi anyag akkor lesz számunkra igazán hasznos, ha váratlan helyzetekben is képesek leszünk megfelelő idegen nyelvi viselkedésre. Ez a könyv azok számára készült, akik az angol nyelvvel már foglalkoztak, és megszerzett tudásukat most a mindennapi élet, a napi gyakorlat szempontjából szeretnék tökéletesíteni.

Barczán Endre - Szirmai Gina - Verbényi László - 1000 ​szó németül
Másodszor ​kerül átdolgozott formában a közönség elé ez a nyelvkönyv, amelynek első kiadása több mint 10 évvel ezelőtt jelent meg. A turisztikai mozgalom és ezzel együtt a népek kölcsönös megismerésének vágya z utóbbi évtizedben annyira megerősödött, hogy az európai nyelvoktatást új, nehezen megoldható feladatok elé állította. A középponti probléma megoldását annak eldöntése jelenti, vajon lehetséges-e olyan nyelvkönyvet összeállítani, amely segítséget nyújt ahhoz, hogy az utazóközönség a mindennapi élet különféle helyzeteiben különösebb idegen nyelvi ismeretek nélkül boldoguljon. A lehetséges megoldások egyike ez a nyelvkönyv, amely a turisztikában előforduló legfontosabb tárgyköröket mondatképek alakjában nyújtja. Követi ebben a modern nyelvtudomány és a józan szemléletű haladó nyelvoktatás elveit, amely a szókapcsolat legmagasabb formájának a mondatot tekinti. Az átdolgozás kettős irányban történt. Bővült egyrészt a tárgykörök száma. Részletesebb feldolgozást nyer a közlekedés (gépkocsi), bekerült az olvasmányok közé a televízió is, így számuk az eddigi 30-ról 34-re emelkedett. Változás történt a tárgykörökön belül is, a túlnyomóan kérdés-felelet forma közelebb hozta az anyagot az élethez. Bár ritkább, kevésbé fontos szókapcsolatok elmaradtak, az egyes leckék lexikai téren többet nyújtanak az első kiadásnál, a szókincs pedig valamennyivel meghaladja az 1000 lexikai egységet (szóösszetételek nélkül). Módszertani szempontból a nyelvkönyv az új formájában is a fokozatosság elvét követi. Az első 8 olvasmány általában egyszerűbb, könnyebb nyelvi anyagot tartalmaz, s e fejezeteket szószedet egészíti ki. később ez a módszertani egység elmarad, sőt helyszűke miatt el kellett hagyni a betűrendes szótárt is.

Dezsényi István - Az ​alapfokú írásbeli nyelvvizsga
Új ​rigó sorozatunk követi az Akadémiai Kiadó korábbi Origó Nyelvizsgakönyveinek hagyományát: - eredeti vizsgaanyagokat ad közre az ELTE Idegennyelvi Továbbképző Központ Origó nyelvvizsgarendszerének feladatbankjából - minden feladattípus megoldásához hasznos tanácsokat nyújt a nyelvvizsgára készülőknek - bemutatja az alapfokú írásbeli nyelvvizsga minden feladattípusát (a Közös Európai Referenciakeret B1 szintjén)

Ismeretlen szerző - "Puska" ​helyett... - Angol nyelvtani segédkönyv tanulóknak
Az ​áttekintés, melyet kezünkben tartanak, azt a célt szolgálja, hogy nyelvtani segítséget nyújtson az angolul tanulók számára. A könyv vázlatos, nem teljességre törekszik, mindössze a legfontosabb grammatikai szerkezetek, problémák összegyűjtését tűzte ki céljául. Ezzel olyan kiadvány lát napvilágot, mely támpontként szolgálhat, elsősorban az általános iskolás korú tanulóknak, de felnőtt hallgatók is eredményesen forgathatják. E könyvecske természetesen nem pótolja, nem is pótolhatja a tanulást, a tankönyvet és a tanórát, de reméljük, hasznos segédanyagnak bizonyul.

Somló Katalin - Abitraining ​Mittelstufe - Arbeitsbuch
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Edward N. Kearny - Mary Ann Kearny - Jo Ann Crandall - The American Way
The protestan heritage...The family...Government and politics...American values at the crossroads... These are but a few chapter headings in this provocative introduction to the basic American cultural values and how they influence American behavior and intstitutions.

Maros Judit - Unterwegs ​neu Német III. Munkafüzet
Az ​Unterwegs Neu B munkafüzet a tankönyvhöz készült - szókincsében, tematikájában azt követi - és elősegíti a tankönyv leckéinek feldolgozását. A tankönyv és a munkafüzet a B1 szintű nyelvtudással rendelkező tanulóknak készült és B2 szintre juttatja el őket. A középszintű érettségire is...

Maros Judit - Unterwegs ​Neu B - Német III. tankönyv
Az ​Unterwegs Neu B felnőtteknek és középiskolásoknak szánt középhaladó nyelvkönyv, amely az Unterwegs Neu A (Nemzeti Tankönyvkiadó, 2003) folytatásaként jelent meg és a középfokú nyelvvizsgára, ill. a nyelvi érettségire készíti fel a nyelvtanulót. A B kötet felépítése követi az A kötetét: az egyes fejezetek több részre tagolódnak, lehetővé téve egy-egy téma több nézőpontból való megközelítését. A fejezetek gerincét egy-egy szöveg, ill. az ahhoz kapcsolódó, többnyire olvasásértési feladatok képezik. A fejezetek végén szórakoztatásra szánt szövegeket olvashatunk („Leseecke"). A fejezetzáró szólista („Unser Wortschatz") nem tér ki az illető fejezetben található összes ismeretlen szóra. Ennél teljesebb a könyv végén található összesített szólista. A könyv írásánál arra törekedtem, hogy a tanuló önállóságát fejlesszem (ezt célozzák például az internetes feladatok), ill. hogy elősegítsem kommunikatív kompetenciájának fejlődését. Ennek érdekében olyan - általam érdekesnek tartott - szövegeket kerestem, válogattam össze, amelyek valós kommunikatív helyzetet teremtenek és olyan kérdéseket tesznek fel, amelyek megválaszolásában motiváltak a nyelvtanulók. A tankönyvhöz két kazetta, ill. egy munkafüzet is tartozik. Ez utóbbi szókincsfejlesztő, nyelvtani, szövegértési, írásfejlesztő (levelek, fogalmazások stb.), ill. beszédkészséget fejlesztő (szituációk) feladatokat tartalmaz. A kötet tematikájának, lexikájának, nyelvtani anyagának összeállításánál figyelembe vettem a 2005-ben bevezetésre kerülő új nyelvi érettségi követelményeit. Az érettségire való felkészülést segíti még az Unterwegs Plus A, ill. Unterwegs Plus B c. gyakorló feladatokat tartalmazó feladatgyűjtemények.

Babári Ernő - Babári Ernőné - 1000 ​Fragen 1000 Antworten - felsőfok
Könyvünk ​megírásánál messzemenőkig figyelembe vettük a Magyarországon jelenleg akkreditált nyelvvizsgaközpontok felsőfokú nyelvvizsgára vonatkozó kívánalmait. Ugyanezen témakörök tartalmuknál és nyelvi szintjüknél fogva alkalmasak az emelt szintű érettségi vizsgára történő felkészülésre is. A nyelvvizsga leírásokban található témakörök mindegyikét megtalálja könyvünkben, az általunk feltett 1171 kérdésre adott válaszként. A kisebb egységek, témakörök után megtalálja azok szószedetét, ami szerintünk lényegesen megkönnyíti a kisebb egységek kezelését és a szövegfeldolgozást.

Sobieski Artúr - Várady László - Rendszeres ​spanyol leíró nyelvtan
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Gáldi László - Spanyol-magyar ​kéziszótár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

E. Frank Candlin - Present ​Day English for Foreign Student Book 1.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szuhay-Havas Ervin - Ab ​ovo, avagy mindenki tud latinul
Azt ​hihetnénk, hogy a latin nyelv csakugyan holtnyelvvé vált, pedig mindennapjaink során ma is rengeteg latin szó fordul meg az ajkunkon. Sőt, azt is sikerül talán bizonyítanunk, hogy még latin fordulatokat és közmondásokat is képesek vagyunk idézni, ha másként nem, hát magyar "tükörfordításban". Végül arra is rá kell csodálkoznunk, mennyi görög szót használunk, ezért a bátorító alcím mellett azt is bátran kimondhatjuk: "mindenki tud latinul, sőt egy keveset görögül is".

Országh László - Angol-magyar ​kéziszótár
Ebben ​a kisszótárban mintegy 22 000 magyar címszó és 6 000 magyar szókapcsolat található.

Országh László - Magyar-angol ​szótár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kertész Judit - Spanyol ​nyelvkönyv 1.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

C. E. Eckersley - Essential ​English for Foreign Students I-IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Katerin Katerinov - Maria Clotilde Boriosi Katerinov - La ​lingua italiana per stranieri
Katerin ​Katerinov – Maria Clotilde Boriosi Katerinov: La lingua italiana per stranieri con le 3000 parole piú usate nell'italiano d'oggi (regole essenziali, esercizi ed esempi d'autore) Corso elementare ed intermedio (le 2000 parole piú usate)

Rosa-Maria Dallapiazza - Eduard von Jan - Beate Blüggel - Anja Schümann - Tangram: ​Deutsch als Fremdsprache 2A
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Halász Előd - Német-magyar ​szótár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Antal Mária - Heller Anna - Tamássyné Bíró Magda - Hogy ​mondjuk németül?
Az ​iskolás módon megtanult idegen nyelvi anyag akkor lesz számunkra igazán hasznos, ha váratlan helyzetekben is képesek leszünk megfelelő idegen nyelvi viselkedésre. Ez a könyv azok számára készült, akik a német nyelvvel már foglalkoztak, és megszerzett tudásukat most a mindennapi élet, a napi gyakorlat szempontjából szeretnék tökéletesíteni.

Bogdány Ferenc - Kevés ​szóval németül
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Matheidesz Mária - The ​Name of the Game...
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Szentiványi Ágnes - Nyelvvizsga-tájékoztató
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

L. G. Alexander - New ​Concept English - First Things First (Students' Book)
This ​important new course leads the adult and secondary school student who is an absolute beginner to fluent English through four integrated books. Each of the four books can, however, be used independently of the others and can indeed be entered at any point. The course will be found particularly suitable for adult students in need of remedial work; schools and language institutes where wastage caused by irregular attendance is a problem; and students who wish to study on their own. The basic aims of the course are: to train the student in the four skills of understanding, speaking, reading and writing,•to provide the student with a course that will enable him to use the language; and to enable the student to work entirely from a single volume without the need for additional practice books. The new concept introduced by the author to achieve these aims is particularly that of the multi-purpose text which is used as a basis for aural comprehension, oral praetice, reading, oral composition, dictation, controlled comprehension, précis and composition practice, and written grammar exercises in recall.

Lomb Kató - Egy ​tolmács a világ körül
Előbb-utóbb ​megkezdi működését az Egyesült Nemzetek Világegyeteme. Állítólag Travelógiai - Utazástudományi - Tanszék felállítását is tervezik. Remélem, magyar professzor tartja majd ott az előadásokat. Nem azért mert többet, hanem mert kevesebbet utazunk más nemzetek fiainál. Ezért megtanultunk jobban nézni és többet látni a nagyvilágból. Ebben a könyvben saját útiélményeimből próbáltam egy csokorravalót összeállítani. Húsz év leforgása alatt öt világrész ötven országába jutottam el, nemzetközi találkozók tolmácsa vagy politikai-tudományos életünk vezetőinek kísérőjeként. Néha mint egyszerű turista. Egyedül, de sohasem magányosan. Lengyel diák és japán tengerész, svéd háziasszony és indonéz bankár, koreai orvos és andalúziai sofőr segített megismerni és megérteni a nagyvilágot. Tőlük tanultam meg a legfontosabb leckét is: mindenütt barátság fogadja a barátként érkezőt. Hálából e könyvet őnekik ajánlom.

Kollekciók