Ajax-loader

Anne Rice könyvei a rukkolán


Rice ​has called Vittorio her vampire version of Romeo and Juliet. The hunky Vittorio is sweet 16 and "incalculably rich" in 15th-century Italy, the epoch of the Medicis and Vittorio's favorite painter, madly passionate Filippo Lippi. Florence is to Vittorio what New Orleans is to Interview with the Vampire. One night, Vittorio's family is butchered by vampires. The gorgeous Ursula spares Vittorio to make him her reluctant undying sweetheart. Ursula's ravishings of Vittorio recall the erotica Rice wrote under her own name and the pen names Anne Rampling and A.N. Roquelaure. Vittorio flees to the creepy town of Santa Maddalana, which has made a pact to sacrifice its young to Lord Florian's vampire horde. Vittorio is bent on revenge as he invades the eerie Court of the Ruby Grail (i.e. blood), as angry with the child-sacrificing humans as he is with Florian's fang gangsters. Torn between lust, murderous rage, and vampire thirst, Vittorio is one interestingly troubled soul.

Mindenkit ​érdekelnek a vámpírok. Évszázadok óta foglalkoztatják a képzeletet, hátborzongató történetek hősei, elkárhozott, démoni teremtmények, az éjszaka gyönyörű vadászai, akik embervérre éhezve lesnek gyanútlan áldozataikra. Ezek a mesék olyannyira lenyűgözőek, hogy egyesek szinte már megszállottan rajonganak értük. Talán éppen ezek a gondolatok jutnak eszébe annak az ifjú újságírónak, aki egy nap különös felkérést kap: valaki, aki azt állítja magáról, hogy vámpír, szeretne interjút adni neki. Ám bármire is számít, egy különc pozőr helyett valódi démont talál. A döbbent riporter szeme előtt megelevenednek a mesék, életre kelnek a legendák, s míg a különös, korszakokon átívelő történet kibontakozik, megismerhetjük egy szörnyeteg emberi lelkét, vágyait, ösztöneit, évszázados kutatását igazságok és válaszok után, s megtudhatjuk, hogy az egyetlen dolog, ami enyhítheti az örök élet kínját, a szerelem. _Anne Rice regényéből Tom Cruise, Brad Pitt és Antonio Banderas főszereplésével készült film, mely a vetítését követően szinte azonnal kultikussá vált a vámpírfilmek között._

Valahol ​az egyiptomi sivatag mélyén, egy sírboltban II. Ramszesz szíve még mindig dobog, miközben a fáraó évezredes álmát alussza. A régész, aki testét megtalálja, gyanútlanul Londonba viszi, ahol a fáraóval együtt újjáéled különös múltja is. Amikor pedig Ramszesz rábukkan egy kairói múzeumban egykori kedvese múmiájára, az évezredeken átívelő szerelem ereje és a halhatatlanság gyötrelme drámai végkifejlet felé indítja el a történetet... Anne Rice, az Interjú a vámpírral világhírű szerzője biztos kézzel kalauzol bennünket az ókor misztériumai és egy újkori gyilkosság rejtélyei közt, mesteri módon adagolva a tudást és az izgalmat.

Lestat ​érzéketlen, gonosz és méltatlan a vámpírok halhatatlanságára... legalábbis ilyennek mutatja be társa, Louis az Interjú a vámpírral c. regényben. Valóban igaza lenne? Nem lehet, hogy a kegyetlenség csak álarc, mely mögött őrizni való titkok rejtőznek? Honnan származnak a vámpírok? Miért isszák a halandók vérét? Ki a legöregebb vámpír a világon? Az Interjú a vámpírral folytatása fellebbenti a fátylat a vámpírok őstörténetéről, miközben belemerülhetünk az ősi egyiptomi és kelta misztériumokba, és pillantást vethetünk a nagy francia forradalom világára - egy vámpír szemével.

Mély ​és határtalan Triana gyásza. Megjelölte magának a halál, amely elragadta a férjét. Ma már csak az álmokban hallott zene maradt neki, ami átvigye az éjszakán. És egyszer csak belép ezekbe az álmokba Stefan, egy orosz nemes nyughatatlan, szenvedő szelleme. Stefan zenei lángesze először megigézi, azután annyira leigázza Trianát, hogy hagyja átcsábítani magát a kegyetlen múltba, ahol Stefan élte földi életét. Ebben a szellemvilágban egy szövetségesre talál Triana... Kontinensek és korok között cikázó, szürreális, drámai és delejes történet a HEGEDŰ, három kárhozott lélek találkozásáról, akiket elválaszthatatlanul összeköt a zene, a szenvedély és az elragadtatás.

A ​tizenhat éves Vittorio, aki egyetlen túlélője annak a brutális és érthetetlen mészárlásnak, amely apja toszkánai várkastélyának összes lakóját kiirtotta, bosszúra szomjasan menekül Cosimo de' Medici ragyogó Firenzéjébe. Bár egy titokzatos nő megmenti a haláltól, nem szabadulhat az ördögi, véres lidércnyomástól, a háború és a politikai intrikák hálójából, egy veszedelmes szerelem pedig pusztulással fenyegeti. Anne Rice egy varázslatos új alakkal ismertet meg bennünket, miközben szenvedélyes és tragikus legendát sző a kárhozott ifjú szerelméről és elveszett ártatlanságáról a szörnyűségek és műremekek, az angyalok és ördögök, a szent és profán csodák reneszánsz Itáliájában.

Armand, ​az ősöreg élőhalott, aki eddig csak mellékszereplője volt a Vámpírkrónikáknak, belép a rivaldafénybe, és elmeséli életét, hogy miként lett ikonfestő novíciusból reneszánsz vámpír, majd a Sátán hitét vesztett misszionáriusa a párizsi temetőkben, végül a Vámpírszínház igazgatója, majd a huszadik században misztikus és hitetlen hitvalló, két halandó gyermek szerelmese, akikkel elölről kezdődik a Velencében félbeszakadt, ötszáz éves történet...

Akasa, ​minden vámpírok ősanyja felébred hatezer éves álmából. Isteni hatalomra tör, hogy "megmentse" az emberi fajt. Először azonban szembe kell szállnia Lestat-val, a nagyhatalmú vámpírral, akinek mélységes elkötelezettsége az élők mellett fenyegeti minde kárhozott létezését...

Vámpírhős, ​rocksztár, embertömegek csábítója, kísértő szellem... Lestat valóban rendkívüli a halhatatlanok között! Mégsem boldog, lángoló vére tovább űzi, szeretne visszaváltozni halandóvá, hogy halálon túli léte újra értelmet nyerjen. Ez a vágy űzi céltalan bolyongásaiban, Amszterdamtól az Amazoni őserdőkig, míg végül találkozik az egyetlen lénnyel, a minden ördögnél gonoszabb Testtolvajjal, aki valóra válthatja kívánságát. De miután Lestat lemond vámpírtestéről, tudomásul kell vennie azt, amit rég elfelejtett: a halandó ember sebezhetőségét és gyarlóságát... Újra üldözőbe kell vennie a rejtélyes testtolvajt, hogy visszaszerezze ellopott testét, hogy újra elfoglalja helyét minden vámpírok leghatalmasabbjaiként...

It's ​been said that Vladimir Nabokov's best novels are the ones he wrote after starting a failed novel. Anne Rice wrote The Body Thief, the fourth thrilling episode of her Vampire Chronicles, right after she spent a long time poring over that most romantic of horror novels, Mary Shelley's Frankenstein, to research a novel Rice abandoned about an artificial man. Perhaps as a result of Shelley's influence, The Body Thief is far more psychologically penetrating than its predecessors, with a laser-like focus on a single tormented soul. Oh, we meet some wild new characters, and Rice's toothsome vampire-hero Lestat zooms around the globe--as is his magical habit--from Miami to the Gobi desert, but he's in such despair that he trades his immortal body to a con man named Raglan James, who offers him in return two days of strictly mortal bliss. Lestat has always had a faulty impulse-control valve, and it gets him in truly intriguing trouble this time. On the plus side, he gets to experience romance with a nun and orange juice--"thick like blood, but full of sweetness." But Lestat is horrified by an uncommon cold, and his toilet training proves traumatic. He's also got to catch Raglan James, who has no intention of giving up his dishonestly acquired new superpowered body. Lestat enlists the help of David Talbot, a mortal in the Talamasca, a secret society of immortal watchers described in Queen of the Damned.

After ​six thousand years of horrifying stillness, Akasha, mother of all vampires and Queen of the Damned, has risen from her sleep to let loose the powers of the night But her monstrous plan for ruling the worlds of the living and the undead must be stopped before she destroys mankind. And it falls to the evil vampire Lestat to fight her all-encompassing evil - for it is he who challenged her power by waking her from sleep. 'Imaginative ... intelligently written ... This is popular fiction of the highest order' - USA Today

A ​tizenharmadik és a legerősebb a boszorkányok között, a sorvasztó vágyak beteljesülését ígérő kapu. A gyönyörű Rowan Mayfair sikeres idegsebésznő, akinek rendkívüli képessége van a gyógyításra és a rontásra. A kaliforniai partok előtt hajózva kimenti az óceánból a fuldokló Michael Curryt. Csakhogy a Halál érintése félelmetes, természetfölötti adottsággal ruházza föl Michaelt, és ugyanakkor lidérces képekkel űzi vissza közös szülővárosukban, New Orleansba. Fokozatosan tárul föl Michael különös tehetségének és Rowan rejtett múltjának titka. Szerelmük elválaszthatatlanul összefonódik a hatalmas és dúsgazdag Mayfair-család történetével - a vérfertőzés, erőszak és sötét érzékiség három évszázadával. Minden titkok forrása, a kísértő, gonosz, egyre erősödő szellem, akihez Michaelt és Rowant menthetetlenül hozzáláncolta a sors. A neve Lasher, a boszorkányok szeretője.

In ​a darkened room the boy sits, waiting for the story to begin. His companion is a young man, cloaked in shadow, his voice low and soft. Only the pure white of his collar is visible in the gloom. The story of this man's life is about to be told. A story of a vampire facing the dark stretch of eternity, cursed with an exquisite craving for human blood.

Az ​Interjú a vámpírral világhírű szerzője most is az okkultizmus és a misztikum birodalmába vezeti el az olvasót. Új regényében a pogány istenek és a csodás zikkuratok világa, az ókori Babilon városa elevenedik meg. Itt, a véres háborúk e tébolyult időszakában ismerkedünk meg Ázriellel, a művelt zsidó ifjúval, aki ördögi varázslat áldozata lesz, ám nyugalmat halálában sem lelhet. A túlvilágról hozzák vissza, hogy szellemként örök engedelmességre, a Csontok mindenkori tulajdonosának szolgálatára kényszerítsék. Bár Ázriel - dacolva a pusztító erőkkel - leszámol ördögi uraival, az öröklét rabjaként továbbra sem nyugodhat. A Csontok Szolgálójának mindenkor engedelmeskednie kell a könnyelmű halandók hívásának, így jut el Babilon mesés függőkertjeiből a XX. századvégi New Yorkba, ahol milliók életét fenyegető összeesküvésre lel. Ahhoz, hogy megakadályozza a világméretű pusztítást, természetfeletti erejét kell felhasználnia. Csak így nyerheti el a végső megváltást...

Returning ​to the Mayfair clan she introduced in The Witching Hour , Rice offers another vast, transcontinental saga of witchcraft and demonism in the tradition of Gothic melodrama. The eponymous Lasher is a demon spirit who preys on female Mayfairs in his attempt to procreate. Rowan Mayfair, queen of the coven who has borne Lasher's child, has now disappeared. At times this main narrative is lost as the story moves from the Louisiana Mayfairs to the Scottish Donnelaiths and the clandestine London Telamasca society, with copious personal histories and myriad characters. Long sections ramble without a compelling point of view, and are dampened by stock elements: cliched wind storms, sexy witches, the endless supply of money the Telemasca has at its disposal. At times, Lasher is too much in evidence (rattling the china, gnashing his teeth) to be frightening. But embedded in this antique demonism is a contemporary tale of incest and family abuse that achieves resonance. It is maintained through the character of Lasher, both child and man at the same time, who manipulates his victims with his own pain. At their best, Rice's characters rise above the more wooden plot machinations with an ironic and modern complexity: Mona, the young feminist witch with sharklike business instincts; Julien, the dead patriarch, who movingly recalls his male lovers; Yuri, the clever Serbian orphan. Despite lapses into uninspired language, ultimately the novel is compelling through its exhaustive monumentality.

The ​Mayfair witches face an unimaginable new threat: the Taltos - the giant race gifted with preternatural knowledge, who breed in minutes and live for centuries. The race that spawned the monster-innocent Lasher, who gave the witches their power and almost destroyed them. Unknown to the Mayfairs, another Taltos still lives; the legendary Ashla, who has done and suffered so much down the centuries. Now a frantic dance speeds them all from the dawn of history ant the Dark Ages to high-tech New York, from sensuous New Orleans to Stonehenge and the Scottish Highlands, to wards their ultimate fate... 'If you surrender and go with her, you will find that you have surrendered to enchantments, as in in a voluptuous dream,' - The Boston Globe 'Anne Rice offers more than just a story; she creates a myth.' - Washington Post Book World 'Anne Rice seems to be at home everywhere ... She makes us believe everything she sees.' - The New York Times Book Review

A ​Vámpírkrónikák e káprázatos új kötetében Lestat karizmatikus barátja és kortársa, Louis de Pointe du Lac lép elő a rivaldafénybe, akit szakadatlanul kísért az imádott és elveszített Claudia, a gyermekvámpír emléke. David Talbotnak, a titokzatos Talamasca hajdani rendőrfőnökének támogatásával Louis a híres Mayfair klán szegény rokonához, a gyönyörű, mulatt Merrickhez folyamodik segítségért. Merricknek, hogy megóvhassa Louis ép eszét, fekete mágiával kell megidéznie Claudia szellemét. Ám vannak más szellemek is, akik nem nyughatnak, és a vér, a vudu, a rettegés és az erőszak a szakadék szélére sodorja Merricket...

A ​Mayfair-boszorkányok életének első fejezetében, a Boszorkányok órájában Anne Rice ismét igéző legendát teremtett. Új regényével ide, a boszorkánydinasztia babonával és misztikával átszőtt világába viszi vissza olvasóit. Újra találkozhatunk az előző kötet főhőseivel, a ragyogóan eszes és gyönyörű Rowan Mayfairrel, a boszorkánybokor királynőjével, és Lasherrel, a démonnal, aki igyekszik sötét bűbájának béklyójában tartani őt. Rowan azonban felismeri, hogy ha meg akarja óvni a gonosz rontásától magát s gyermeküket - egy új emberfajta első sarját -, menekülnie kell a démon elől. Lélegzetelállító hajsza kezdődik, tájakon és korokon keresztül, újra és újra átlépve az emberi és a démoni világ határait. A Lasher az álmok hatalmával vezeti olvasóit a delejes történeten át, ördögi és angyali nagyravágyások és szenvedélyek szürkületi ösvényein.

A ​Mayfair-boszorkányok életének második fejezetében, a Lasherben Anne Rice ismét igéző legendát teremtett. Új regényével ide, a boszorkánydinasztia babonával és misztikával átszőtt világába viszi vissza olvasóit. Úgy tűnik, az Első utcai Mayfairek ideje lejárt: utolsó sarjuk, Rowan Mayfair, már nem alkalmas arra, hogy megtestesítse a Mayfairek hatalmát. Annál energikusabban pezseg az erő a családfa más ágaiban, ahol Lasher keresztelő igyekezete nélkül, maguktól teremnek ősanyákhoz méltó boszorkányok, köztük is a legerősebb Mona, az új örökösnő. A Talamasca egyik tudósa, Stuart Gordon, tudja: az emberiség előtt egy másik értelmes faj is élt a földön...

In ​the days before the Civil War, there lived in New Orleans the gens de couleur libre - copper-skinned half-casts, liberated by their owners, but confined by their color to a life of political nonexistence and social subordination. Still, an aristocracy would emerge in this society: artist, poets, and musicians, plantation owners, scientists and craftsmen whose talents and reputations would extend far beyond the limits of their small world. Mega-selling author Anne Rice's probing, lyrical style sweeps us into their midst as she introduces Marcel, the sensitive, blue-eyed scholar, Marie, his breathtakingly beautiful sister, whose curse is to pass for white; Christophe, novelist and teacher, the idol of all young gens and stunning Anna Bella, whose allure for the well-to-do white man would become legend. Here is a compelling and richly textured tale of a people forever caught in the shadows between black and white.

Anne ​Rice sötéten igéző, vakmerő regényében Lestarnak, a vámpírnak - a szörnyetegnek, a számkivetettnek, a csavargó hősnek - a földi világon kívül kell szembenéznie a leghajmeresztőbb ellenfelével. Kalauza, Memnoch, az ördög, körutazást tesz vele a Teremtésben, és elviszi a misztikus birodalmakba, amelyekkel egy napon mindnyájunknak szembe kell néznünk: a Mennybe és a Pokolba.

Anne ​Rice regényének főhőse Pandora, a vámpír- istennő, aki két évezred távlatából meséli el halandó, majd halhatatlan sorsát. Miközben Pandora a kelta Mariusszal, a legősibb vámpírok őrzőjével rója az évszázadokat, történelmi korok és helyszínek kaleidoszkópja tárul szemünk elé: Augustus császár Rómája, a hellenisztikus Antiokheia és a Közel-Kelet pezsgő birodalma, majd az első keresztények világa . Az élettől lüktető helyszínek jól ellenpontozzák a halhatatlanság mérhetetlen magányát, melyet a vámpíroknak újra és újra meg kell élniük, amíg az idő szele mai világunk nyüzsgésébe nem sodorja őket...

_The ​extraordinary Vampire Chronicles continue as golden-haired Marius, true Child of the Millennia, one-time mentor to the Vampire Lestat, reveals the secrets of his two-thousand-year existence_ Once a proud Senator in Imperial Rome, Marius was kidnapped by the Druids to make a blood god and protector of the Queen and King of vampires. Through his eyes we see the fall of pagan Rome to the Emperor Constantine, the horrific sack of the Eternal City at the hands of Visigoths, and the vile aftermath of the Black Death. Ultimately restored by the beauty of the Renaissance, Marius becomes a painter, living dangerously yet happily among mortals, and gives his heart to the great master Botticelli, to the bewitching courtesan Bianca, and to the mysterious young apprentice Armand. But it is in our own time, deep in the jungle, when Marius will meet his fate seeking justice from the oldest vampires in the world. 'A wonderfully Gothic writer whose talents far outshine those of Stephen King and others in the field' - Boston Globe 'Anne Rice offers more than just a story; she creates myth' - Washington Post

The ​fifth volume of Rice's Vampire Chronicles is one of her most controversial books. The tale begins in New York, where Lestat, the coolest of Rice's vampire heroes, is stalking a big-time cocaine dealer and religious-art smuggler--this guy should get it in the neck. Lestat is also growing fascinated with the dealer's lovely daughter, a TV evangelist who's not a fraud. Lestat is also being stalked himself, by some shadowy guy who turns out to be Memnoch, the devil, who spirits him away. From here on, the book might have been called Interview with the Devil (by a Vampire). It's a rousing story interrupted by a long debate with the devil. Memnoch isn't the devil as ordinarily conceived: he got the boot from God because he objected to God's heartless indifference to human misery. Memnoch takes Lestat to heaven, hell, and throughout history. Some readers are appalled by the scene in which Lestat sinks his fangs into the throat of Christ on the cross, but the scene is not a mere shock tactic: Jesus is giving Lestat a bloody taste in order to win him over to God's side, and Rice is dead serious about the battle for his soul. Rice is really doing what she did as a devout young Catholic girl asked to imagine in detail what Christ's suffering felt like--it's just that her imagination ran away with her.

_Lestat ​is back, saviour and demon, presiding over a gothic story of family greed and hatred through generations, a terrifying drama of blood lust and betrayal, possession and matricide._ Blackwood Farm with its grand Southern mansion, set among dark cypress swamps in Louisiana, harbours terrible blood-stained secrets and family ghosts. Heir to them all is Quinn Blackwood, young, rash and handsome, whom Lestat takes under his wing. But Quinn is in thrall not only to the past and his own appetites but, even more dangerously, to a companion spirit, a 'goblin' succubus who could destroy him and others. Only the unearthly power of Lestat combined with the earthly powers of the Mayfair clan could hope to save Quinn from himself and his ghosts, or to rescue the doomed girl Quinn loves from her own mortality... Shocking, savage and richly erotic, this novel with a deceptively innocent title brings us Anne Rice at her most powerfully disturbing. Here are vampires witches, demons and doppelganger, men and women caught up in death and destruction, blood and fire, cruelty and fate.

With ​this kick-off to a new series, Vampire Chronicler Rice abandons her troupe of nocturnals for the living dead of another kind. In a tale that's part horror and part romance, Egyptian King Ramses, made immortal in his youth, is awakened from self-imposed dormancy and deposited in 1914 London. Ramses's introduction to modern times is charming but slow. The plot, however, revs up a bit when he returns to Cairo and runs into an old girlfriend. Much in this book will be familiar to Rice's fans, except in this case it doesn't work. The characters are mostly boring and the conflict is flimsy. You know nothing bad is going to happen to anybody--and nothing does. You're also cheated out of a genuine conclusion, which is both dissatisfying and unfair. Stick to those blood drinkers, Anne, and let the sleeping mummies lie. - Michael Rogers, "Library Journal"

A Vámpírkrónikák, A Csontok Szolgálója és A Múmia írója ismét a vámpírok világába kalauzol bennünket. Új regényének főhőse Pandora, a vámpír-istennő, aki két évezred távlatából meséli el halandó, majd halhatatlan sorsát. Miközben Pandora a kelta Mariusszal, a legősibb vámpírok őrzőjével rója az évszázadokat, történelmi korok és helyszínek kaleidoszkópja tárul szemünk elé: Augustus császár Rómája, a hellenisztikus Antiokheia és a Közel-Kelet pezsgő birodalma, majd az első keresztények világa . Az élettől lüktető helyszínek jól ellenpontozzák a halhatatlanság mérhetetlen magányát, melyet a vámpíroknak újra és újra meg kell élniük, amíg az idő szele mai világunk nyüzsgésébe nem sodorja őket...

Mariust, ​a római birodalom büszke szenátorát elrabolják és átkényszerítik a vér sötét birodalmába, ahol neki kell oltalmaznia a vámpírok királynőjét és királyát, a természetfölötti fajta hatalmának letéteményeseit. Az ő szemével látjuk a pogány Róma bukását, Nagy Constantinus császár győzelmét, az Örök Város barbár kifosztását, a dögvész förtelmes utójátékát. A reneszánsz szépségében feltámadó Mariusból festő lesz, aki veszedelmes, de boldog életet él a halandók között, kitárva szívét Botticellinek a nagy festőnek, Biancának, az igéző kurtizánnak, és titokzatos fiatal tanítványának, Armandnak. Ám sorsa a mi korunkban dől el, az őserdő mélyén, ahol a világ első vámpírjainál keresi az igazságot...

Lestat ​visszatér, mint megváltó és démon, és természetesen főszereplő a kapzsiság és a gyűlölet nemzedékeken átnyúló, családi rémdrámájában, amelyben van vérszomj és árulás, megszállottság és anyagyilkosság. Blackwood Farm pompás déli udvarházában, a louisianai sötét mocsári ciprusok között véres titkok és családi kísértetek lappanganak. A ház és a titkok örököse a fiatal, szeles és jóképű Quinn Blackwood, Lestat gyámoltja. Ám Quinnt nemcsak a múlt és a saját vágyai fenyegetik, hanem az ezeknél sokkal veszélyesebb familiáris, a lidérces doppelgänger, amely képes lenne elpusztítani őt és a többieket. Csupán a túlvilági és az evilági hatalmak - Lestat és a Mayfair-család - szövetsége óvhatja meg Quinnt önmagától és a szellemeitől, vagy mentheti meg halálra ítélt szerelmét önnön halandóságától. Anne Rice idegborzoló tehetségének legjavát adja ebben a félrevezetően jámbor című, sokkoló, kegyetlen és fülledten érzéki regényben. Vámpírok és boszorkányok, férfiak, nők és lidércek vergődnek a halál és a pusztulás, a vér és a tűz, a kegyetlenség és a végzet hálójában.

In ​the grand manner of Interview with the Vampire, Anne Rice's new novel moves across time and the continents, from nineteenth-century Vienna to a St. Charles Greek Revival mansion in present-day New Orleans to dazzling capitals of the modern-day world, telling a story of two charismatic figures bound to each other by a passionate commitment to music as a means of rapture, seduction, and liberation.

Once ​an aristocrat in the heady days of pre-revolutionary France, now Lestat is a rockstar in the demonic, shimmering 1980s. He rushes through the centuries in search of others like him, seeking answers to the mystery of his terrifying exsitence. His story, the second volume in Anne Rice's best-selling Vampire Chronicles, is mesmerizing, passionate, and thrilling.

With ​the splendid Merrick, Rice is firing on all cylinders, and this latest volume in the best-selling Vampire Chronicles has all the elements that we expect from her: richly evocative use of locales; flesh-creeping horror (the squeamish should steer clear); rich, operatic characterisation and (most of all) that strange, overwrought prose style which is hers alone. The Vampire Armand ended with Lestat being revived in modern-day New Orleans. But the central character in this new volume is Lestat's friend Louis de Pointe du Lac (who first appeared in the 18th-century France of Interview with the Vampire ), another one of Rice's tortured vampires. Louis is dealing with the memory of the dead child vampire Claudia, to whom he was devoted. But when the Machiavellian organiser David Talbot joins Louis in appealing to the beautiful Merrick (mixed-race daughter of a New Orleans Mayfair clan) to invoke the ghost of Claudia, Merrick's very individual brand of black magic becomes the one thing that can save Louis' sanity. This tampering results in other malign spirits being released, and soon Rice's narrative is knee-deep in bloody mayhem and voodoo.

In ​Pandora, fledgling vampire David Talbot chronicles the history of Pandora, a two-thousand-year-old vampire, and in fifteenth-century Renaissance Florence, Vittorio finds his world shattered when his entire family is destroyed in an act of unholy violence and embarks on a desperate quest for revenge, in Vittorio, the Vampire, in an omnibus edition.

A ​daring new departure from the inspired creator of The Vampire Chronicles (“unrelentingly erotic . . . unforgettable”—The Washington Post), Lives of the Mayfair Witches (“Anne Rice will live on through the ages of literature”—San Francisco Chronicle), and the angels of The Songs of the Seraphim (“remarkable”—Associated Press). A whole new world—modern, sleek, high-tech—and at its center, a story as old and compelling as history: the making of a werewolf, reimagined and reinvented as only Anne Rice, teller of mesmerizing tales, conjurer extraordinaire of other realms, could create. The time is the present. The place, the rugged coast of Northern California. A bluff high above the Pacific. A grand mansion full of beauty and tantalizing history set against a towering redwood forest. A young reporter on assignment from the San Francisco Observer . . . An older woman welcoming him into her magnificent family home that he has been sent to write about and that she must sell with some urgency . . . A chance encounter between two unlikely people . . . An idyllic night—shattered by horrific unimaginable violence, the young man inexplicably attacked—bitten—by a beast he cannot see in the rural darkness . . . A violent episode that sets in motion a terrifying yet seductive transformation, as the young man, caught between ecstasy and horror, between embracing who he is evolving into and fearing what he will become, soon experiences the thrill of the wolf gift. As he resists the paradoxical pleasure and enthrallment of his wolfen savagery and delights in the power and (surprising) capacity for good, he is caught up in a strange and dangerous rescue and is desperately hunted as “the Man Wolf” by authorities, the media, and scientists (evidence of DNA threatens to reveal his dual existence) . . . As a new and profound love enfolds him, questions emerge that propel him deeper into his mysterious new world: questions of why and how he has been given this gift; of its true nature and the curious but satisfying pull towards goodness; of the profound realization that there may be others like him who are watching—guardian creatures who have existed throughout time who possess ancient secrets and alchemical knowledge. And throughout it all, the search for salvation for a soul tormented by a new realm of temptations, and the fraught, exhilarating journey, still to come, of being and becoming, fully, both wolf and man.