Ajax-loader

Jane Austen könyvei a rukkolán


Csodálatos ​lények lehettek a régi angol papkisasszonyok - egy kis faluban elásva, vénlányságra és tüdőbajra kárhoztatva hervadhatatlan regényeket tudtak írni az emberi természetről és szenvedélyekről. Jane Austen is vidéki papleány volt, mint a Brontë nővérek. Hat teljes regény maradt utána és néhány töredék. Ennek a viszonylag kis életműnek legismertebb és sok kritikus szerint a legjelentősebb darabja a Büszkeség és balítélet. Mint Austen többi regényét, ezt is feszes szerkezete, klasszikus stílusa, szellemes dialógusai, pompás pszichológiája és nem utolsósorban írónőjének csillogó okossága teszik ma is élvezetes olvasmánnyá.

Jane ​Austen e viszonylag ismeretlen regényének hősnője, a fiatalon megözvegyült, kacér és agyafúrt Lady Susan, látszólag kedvére játszik a férfiszívekkel. E képességére nagy szüksége van, mert nem csupán ő akar férjhez menni, de elhanyagolt, félénk és szégyenlős lányát is mielőbb a házasság révébe szeretné juttatni. Fondorlat követ tehát fondorlatot, s már-már úgy tűnik, sikerül mindenkinek port hintenie a szemébe, amikor az egyik elbolondított férfi féltékeny felesége megjelenik a színen... Jane Austen, a Büszkeség és balítélet szerzője, pontosan és érzékletesen ábrázolja kora úri társaságát, valamint e társaság tagjainak hol nyílt, hol álszent és leplezett praktikáit. Emellett a női lélek rejtelmeibe is elsőrendű bepillantást enged. Műve máig friss és lebilincselő olvasmány.

Elizabeth ​Bennet is at first determined to dislike Mr. Darcy, who is handsome and eligible. This misjudgment only matched in folly by Darcy's arrogant pride. Their first impressions give way to truer feelings in a comedy concerned with happiness and how it might be achieved.

A ​kislánynak csúnyácska Catherine idővel virágzó szépséggé érik, s amikor szomszédjuk Bath városába utazik fürdőkúrára, meginvitálja a kisasszonyt, hogy bevezesse a társasági életbe. Catherine körül nemsokára több udvarló is felbukkan: a hóbortos John Thorpe, a lány új barátnőjének bátyja, valamint a gáláns Mr. Tilney, miközben a kalandvágyó Catherine elindul, hogy felfedje a klastrom titkát… _Szövevényes szerelmi bonyodalmak, kíméletlen női intrika és hol vérfagyasztóan félelmetes, hol bájosan ártatlan vidéki kaland ez a regény, Jane Austen legtöbbet olvasott, világszerte népszerű műve._

Mrs. ​Bennet wants all her daughters to marry. When a rich young man comes to the village, Mrs. Bennet thinks he will make a wonderful husband. Does her daughter Elizabeth love this man? What about her other daughters?

A ​romantikus történet középpontjában a két Dashwood nővér, Elinor és Marianne áll, a regény címe kettejük ellentétes természetére utal. Az értelmet Elinor testesíti meg, tetteit a józan ész és a megfontolás irányítja, mindent logikusan végiggondol, mielőtt határoz vagy cselekszik. Vele szemben áll húga, ő gyakorta esik a romantikus szerelem és szenvedély túlzásaiba, érzelmi válságaitól és csalódásaitól pedig mélyen és látványosan szenved. Austen a két lány sorsát és szerelmük alakulását mutatja be az 1800-as évek Angliájában. Mindketten a boldog házasságot és az igaz szerelmet keresik – de vajon megtalálják-e? Elinor választottja Edward Ferrars, akit azonban ígérete máshoz köt, Marianne szívéért pedig két férfi is verseng: Mr. Willoughby és Brandon ezredes. Mellettük számos tipikus austeni karakterrel ismerkedhetünk meg, ilyen például Mrs. Jennings személye, akinek „nem volt több gyermeke két leányán kívül, kiket kitűnően adott férjhez, így hát más dolga nem lévén, most már az emberiség fennmaradó részét akarta megházasítani.” Jane Austen hősnőinek története szerelemről, csalódásról, becsületről, álnokságról, és természetesen reményről és boldogságról mesél, miközben lenyűgöző és gyakran kaján képet fest az akkori világról, amelyben a hölgyek legfőbb foglalatossága a férjvadászat. Az írónő jellegzetes, finom iróniával fűszerezett stílusa, kiválóan kidolgozott karakterei, a fordulatokban gazdag események és a sziporkázó párbeszédek garantáltan kellemes kikapcsolódást ígérnek az Olvasónak.

Anne ​Elliot huszonhét éves korára már beletörődött, hogy körülményei a vénlányok sorsára kárhoztatják. Annak idején családja és barátai lebeszélték arról, hogy egy bizonytalan jövőjű, összeköttetések híján csak saját tehetségére utalt fiatal tengerésztiszt felesége legyen. Az egykori szerelmesek nyolc év után találkoznak ismét, véletlenül. Wentworth kapitány azóta fényes pályát futott be, meggazdagodott, s most, hogy a napóleoni háborúk befejeződtek, le akar telepedni, családot alapítani. Leendő feleségével szemben mindössze egy követelményt támaszt: bárki lehet - csak Anne Elliot nem… A Meggyõzõ érvek nem pusztán az utolsó, hanem a legérettebb és számtalan kritikusa és olvasója által a legjobbnak tartott Austen-regény.

Egyszerűsített ​olvasmány angol nyelven. Hasznos segítség a nyelvtanulásban. A kötet 5. nehézségi fokozatú, az olvasásához kb. 1800 szavas szókincs szükséges. "Oxford Bookworms Stage 5"

'It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife. The opening of Jane Austen's ever-popular novel sets the tone of her sparkling comedy of manners and morals. There are five daughters in the Bennet family and marriage is the only carreer open to them. There is naturally much excitement when two young men of good fortune move into the district. But before there can be a happy ending, the hero must conquer his overwhelming pride and Elizabeth, the spirited heroine, her prejudices against him. Only by taking the route to self-knowledge can they reach a mature understanding of each other and find lasting contentment.

A ​Ward nővérek sorsforduló előtt állnak: Maria, Sir Thomas Bertram felesége és a mansfieldi kastély úrnője; nővére a helybeli lelkész neje; a legfiatalabb, Frances, egy nagytermészetű, de kis jövedelmű tengerésztiszt feleségeként kilenc gyermek anyja. Legnagyobb leányát, Fanny Price-t az a szerencse éri, hogy a mansfieldi kastély fényűző környezetében „szegény rokonként" nevelkedhet. Hogyan lesz a szépséges lányból sok-sok könnyes éjszaka után egy csélcsap úriember szerelme, s vajon sikerül-e annyi megpróbáltatás után végre révbe érnie? Egy újabb éles eszű Austen-hősnő, akit nem felejtünk el egykönnyen.

Jane ​Austenre manapság elsősorban az Emma, az Értelem és érzelem, vagy a Büszkeség és balítélet című filmek alapjául szolgáló regények írójaként gondolunk. Azaz romantikus, kizárólag nőknek való „tündérmesék” kiötlőjeként. Pedig sokkal több volt ennél, hiszen ha a nevét nem is, nemét nyíltan felvállalta a nagyközönség előtt, amivel szembehelyezkedett a kor normáinak. Egy olyan korénak, amelyben a nők egyértelműen másodrendű helyzetbe kényszerültek az élet minden területén, így az irodalomban is, minek következtében a siker legbiztosabb záloga a teljes névtelenség vagy a férfiúi írói álnév lehetett. Az ellenszegülésre afféle alkotói magabiztosság adott alapot és okot, amihez hasonlót csak kevés kortársánál tapasztalhatunk. Mert Austen nem csupán ügyes tollú író volt, aki éveken át csiszolgatta, javítgatta, korszerűsítgette műveit a kiadásuk előtt, hanem a leszűkítés és apró részletekbe menő kidolgozás eszközeit felhasználva rendkívüli társadalomkritikai érzékkel mutatta be a tizenkilencedik század elejének dzsentri életét. Mindezt megingathatatlan erkölcsi elszántsággal, ugyanakkor többnyire finom, még véletlenül sem bántó iróniával teszi, miközben a műfaj – a realista regény egyik alfaja: a jó modort, érzelmeket és példaképeket bemutató romantikus komédia – elvárásainak megfelelően a női (és férfi) lélek mélyre ható ismeretéről tanúságot adva ábrázolja a házasság, a szerelem és az emberi kapcsolatok örömeit és buktatóit, s közben megszívlelendő tanácsokat ad. Hiszen melyik, a viszonzatlan vagy hamis szerelemtől megsebzett lánynak ne adott volna némi erőt egy efféle kijelentés, hogy: „A szerelmi csalódás égető fájdalmára bizonyosan a barátok közelsége a leghatásosabb orvosság.” Vagy melyik férjet szerezni vágyó hajadonnak ne kellett volna szembesülnie az igazsággal, hogy: „Egyetlen férfi sem ütközik meg azon, ha egy másik férfi szemet vet szerelme tárgyára. Egyedül a nő viselkedése képes ezt égető kínná változtatni.” És a helyzet azóta sem változott sokat. Mint ahogy ma sem feledhetjük, hiszen az élet nap mint nap emlékeztet minket arra, hogy: „Az üzlet, ahogy ön is tudja, pénzt hoz, szemben a barátsággal, amely szinte soha.” Csak azt nem szabad elfelednünk, hogy Austen kisasszony az ilyen – igazságuk ellenére fenntartással kezelendő – mondatokat nem olyanok szájába adja, akiket szerinte, és a merev társadalmi szabályok feltétlen követőivel szemben az érzelmeikre (is) hallgatóknak utánoznia érdemes. Jane Austen füveskönyve teli van a fentiekhez hasonló életbölcsességekkel és elmésségekkel, amelyek érzésem szerint cseppet sem veszítettek érvényességükből, hiába az azóta eltelt kétszáz év.

Jane ​Austen korai műveinek e kötete vidám és nélkülözhetetlen olvasmány, amely nem hiányozhat azok könyvespolcáról, akik szeretik a halhatatlan írónőt és írásait. Ezek az írások többnyire zabolátlanok, gyakran túláradóan vidámak, s tréfát űznek az általánosan elfogadott irodalmi és társadalmi szabályokból. A gyűjtemény egyesíti magában a túláradó ifjonti életerőt, valamint a szerző kései műveinek éleselméjűségét és lesújtó társadalomkritikáját, ezáltal nem csupán az érett írói látásmód csodálatos bizonyítéka, hanem az emberi ostobaság egyik legszellemesebb karikatúrája is az angol nyelvű irodalomban. A címadó Szerelem és barátság az érzelmes regény vidám paródiája, melyet az egyre-másra előforduló tréfás, túlzó kijelentések tesznek szórakoztatóvá, A Lesley kastély című rendkívül mulattató, rövid írásban két-három regényre is elegendő bonyodalom akad, az Anglia történetében az írónő csúfot űz az iskolai történelemkönyvekből, míg A három nővér, a széptevés és haszonlesés e csúfondáros története akár a Büszkeség és balítélet mulatságos előfutára is lehet.

„Emma ​Woodhouse igazán mindent megkapott az élettől, ami szép és jó: csinos volt, eszes, gazdag, derűs természetű; már huszonegyedik évében járt, de komolyabb baj vagy bánat még sosem érte." E sorokkal kezdődik a jellegzetes Austen-hősnők közé méltán felsorakozó Emma regénye; s az említett számos jó tulajdonság, kedvező adottság ellenére bizony vele is végigjáratja az írónő a csalódások, kisebb-nagyobb bánatok, tanulságok iskoláját. Az események középpontjában három ifjú pár félreértéseken és viszályokon át győzedelmeskedő szerelme áll. A színtér, a környezet itt is ugyanaz, mint a többi Austen-regényben: vidéki angol úriházak, amelyek úgy élik derűsnek és kiegyensúlyozottnak látszó életüket, mintha az országnak semmi köze sem volna a Csatorna túlsó oldalán dúló napóleoni háborúkhoz. De a szereplők újszerű érzékenységén, társadalmi komédiájuk apró mozzanatain mégis érezni, hogy a világ épp változófélben van körülöttük.

A ​klasszikus tizenkilencedik század eleji románc - most durván erőszakos zombidúlással Jane Austen Büszkeség és balítélet című regényének átdolgozása. A Bennet-lányok igazi kardforgatók, és Mr. Darcy sem csak egy jó parti, hanem rengeteg élőhalott eltakarítása fűződik a nevéhez. Jól nevelt és kifogástalan modorú hamvas úrinők és fess úriemberek két bál és házassági ajánlat között gyilkolják a zombikat. Hiszen köztudomású, hogy "a zombi, ha agyvelőre tett szert, okvetlenül még több agyvelőt szomjaz."

The ​moment I first met you, I noticed your pride, your sense of superiority, and your selfish disdain for the feelings of others. You are the last man in the world whom I could ever be persuaded to marry,’ said Elizabeth Bennet. And so Elizabeth rejects the proud Mr Darcy. Can nothing overcome her prejudice against him? And what of the other Bennet girls – their fortunes, and misfortunes, in the business of getting husbands? This famous novel by Jane Austen is full of wise and humorous observation of the people and manners of her times.

Nyolc ​éve már, hogy Anna Elliot szakított a vőlegényével, amikor a férfi újra felbukkan az életében. Felgyúlhat-e még a régi érzelem, a már 29 éves Anna képes-e ismét magához kapcsolni az egy hibás döntéssel eltaszított férfit? Ellenáll-e a férfi, a környék bájos és fiatal lányai vonzásának, akik a még mindig jóképű, és most már gazdag férfit meg akarják hódítani? Jane Austen ebben a regényében szinte a modern lélekrajz eszközeivel ábrázolja az érzelmek hullámzását remény és kétségbeesés közt.

Jane ​Austen irodalmi hagyatékában jó néhány, a későbbi zsenialitást megcsillantó gyöngyszem maradt. E mulatságos, rövid írások is híven tükrözik, hogy írójuk élénken érdeklődött a regény műfaja iránt: kifigurázta a cselekményt, a szokványos jellemeket, a stílust és a nyelvezetet. A szereplők könnyedek, jókedvűek, szemtelenek és odaadóan rajonganak tulajdon személyükért. A címadó _Catharine, avagy a lugas_ Jane Austen íróvá érésének meghatározó mérföldköve, és igényes kísérlet a komoly nagyregény megírására. A _Frederic és Elfrida_ igazából a hagyományos regényműfaj és a bonyolult illemszabályok "gyorstalpaló" tanfolyama. A _Jack és Alice_ egy iszákos, az _Evelyn_ egy harácsoló hőst mutat be, a _Henry és Eliza_ pedig a feje tetejére állítja a megszokott regényhős történetét. _A szépséges Cassandra_ a szentimentális regény paródiája, míg az _Amelia Webster_ című levélregény huncut karikatúrája a leánytestvérek közötti versengésnek. Austen e történeteken, és a kötetben szereplő további rövid írásokon keresztül mutatja be, miként vélekedik a nevetségességről az életben és a regényekben - s mindezt rendkívül szórakoztatóan teszi.

Jane ​Austen teased readers with the idea of a 'heroine whom no one but myself will much like', but Emma is irresistible. 'Handsome, clever, and rich', Emma is also an 'imaginist', 'on fire with speculation and foresight'. She sees the signs of romance all around her, but thinks she will never be married. Her matchmaking maps out relationships that Jane Austen ironically tweaks into a clearer perspective. Judgement and imagination are matched in games the reader too can enjoy, and the end is a triumph of understanding.

Elinor ​and Marianne Dashwood are two very different sisters. Marianne loves excitement; her sister is more sensible and serious. But both girls must use the same honesty and intelligence before they can find happiness. Pre-Intermediate (1200 words) Classics British English

Julia ​Barrett, az Austen-regények folytatója, az Önteltség és önámítás és A harmadik nővér szerzője irodalmi kinccsel bukkant elő. E regény Jane Austen utolsó, befejezetlen műve és annak kiegészítése, melynek az író maga eredetileg A fivérek, családja pedig a Sanditon címet adta. A történet új Austen-hősnőt kelt életre, aki méltó helyet foglalhat el Elizabeth, Emma és Anne mellett. Megismerkedhetünk Charlotte Heywooddal. A történet Sanditonban, egy fejlődésnek induló, tengerparti településen játszódik. A fiatal leány vidékről érkezik, s szembetalálja magát a pezsgő városi élet kifinomultságával és közönyösségével. Az ártatlan, de éles elméjű Charlotte-ot minden igyekezete ellenére mégis rabul ejtik a bámulatos Parker família különcségei, az álmodozók és semmittevők előkelő családja; a békétlen Denham testvérek; a betegeskedő, ám rendkívül tevékeny Parker nővérek és a mindent kényszeresen megfigyelő Emmeline Turner. Charlotte hamar felismeri, mi is a feladata. Azonban még e bájos, ifjú hölgy legnagyobb erőfeszítései sem tűnnek elegendőnek ahhoz, hogy megmentsék a fürdőhelyet. "A Charlotte méltó folytatása azoknak a kitűnő műveknek, melyeket már joggal elvárhatunk Julia Barrett-től. A meseszövés üde és fordulatos, a szereplők jelleme lenyűgöző, a stílus elbűvölő. Az Austen-rajongókat bizonnyal megörvendezteti a sanditoni történet leleményes befejezése. Barrett ugyanazzal az éles szemmel, rokonszenvvel és szellemességgel alakítja szereplői jellemét, ahogyan Austen megalkotta őket.

Harper ​Collins is proud to present its new range of best-loved, essential classics. 'Northanger Abbey! These were thrilling words, and wound up Catherine's feelings to the highest point of ecstasy.' Considered the most light-hearted and satirical of Austen's novels, Northanger Abbey tells the story of an unlikely young heroine Catherine Morland. While staying in Bath, Catherine meets Henry Tilney and his sister Eleanor who invite her to their family estate, Northanger Abbey. A fan of Gothic Romance novels, naive Catherine is soon letting her imagination run wild in the atmospheric abbey, fuelled by her friendship with the vivacious Isabella Thorpe. It is only when the realities of life set in around her that Catherine's fantastical world is shattered. A coming-of-age novel, Austen expertly parodies the Gothic romance novels of her time and reveals much about her unsentimental view of love and marriage in the eighteenth century.

"I ​could hardly keep my seat." Spirited and impulsive, Marianne Dashwood is the complete opposite to her controlled and sensible sister, Elinor. When it comes to matters of the heart, Marianne is passionate and romantic and soon falls for the charming, but unreliable Mr Willoughby. Elinor, in contrast, copes stoically with the news that her love, Edward Ferrars is promised to another. It is through their shared experiences of love that both sisters come to learn that the key to a successful match comes from finding the perfect mixture of rationality and feeling.

Der ​beliebteste Roman der großen englischen Klassikerin. Nicht weniger als fünf Töchter haben die Bennets standesgemäß unter die Haube zu bringen. Kein leichtes Unterfangen für eine Familie auf dem Lande, die nur über ein bescheidenes Vermögen verfügt. Ausgerechnet die intelligente Elizabeth, das Lieblingskind des Vaters, erweist sich als besonders schwieriger Fall. Zum allgemeinen Unverständnis hat Elizabeth die Stirn, den Antrag eines wohlsituierten Pfarrers auszuschlagen. Statt dem Drängen der Familie nachzugeben, folgt sie hartnäckig ihrem eigenen Urteil. Neue Hoffnungen schöpft die Familie, als der attraktive Gutsbesitzer Darcy, ein Junggeselle aus besten Kreisen, im benachbarten Herrenhaus zu Gast ist. Doch über den sind bald böse Gerüchte in Umlauf, und seine stolze Zurückhaltung wird ihm als Standesdünkel ausgelegt. Auch Elizabeth läßt sich vom äußeren Anschein täuschen. Erst als sie ihre Vorurteile und Darcy seinen Stolz abzulegen lernt, kann sich das Hochzeitskarussell wieder drehen. In ihrem zweiten und populärsten Roman, 1813 erschienen, zeichnet Jane Austen Figuren von unübertroffener Lebendigkeit. Die ganze Schwesternschar, von der aufmüpfigen Jüngsten bis zur besonnenen Ältesten, das ungleiche Elternpaar, die neidischen Nachbarn, sie alle zeugen von der Menschenkenntnis und feinen Beobachtungsgabe der Autorin. Mit treffsicherer Ironie entlarvt sie menschliche Schwächen, zeigt die Komik des Alltäglichen und stellt in immer neuen Varianten die zeitlose Frage nach den Voraussetzungen für eine glückliche Ehe.

Emma ​Woodhouse is beautiful, clever and rich. She likes to arrange marriages between her friends and neighbours in the village of Highbury. But Emma makes a lot of mistakes and causes more problems than happy marriages. Then she almost loses her own chance of love.

Egyszerűsített ​olvasmány angol nyelven. Hasznos segítség a nyelvtanulásban. A kötet 4. nehézségi fokozatú, az olvasásához kb. 1400 szavas szókincs szükséges. "Oxford Bookworms Stage 4"

At ​twenty-seven, Anne Elliot is no longer young and has few romantic prospects. Eight years earlier, she had been persuaded by her friend Lady Russell to break off her engagement to Frederick Wentworth, a handsome naval captain with neither fortune nor rank. What happens when they encounter each other again is movingly told in Jane Austen's last completed novel. Set in the fashionable societies of Lyme Regis and Bath, "Persuasion" is a brilliant satire of vanity and pretension, but, above all, it is a love story tinged with the heartache of missed opportunities.

"It ​is a truth universally acknowledged that a zombie in possession of brains must be in want of more brains." So begins Pride and Prejudice and Zombies, an expanded edition of the beloved Jane Austen novel featuring all-new scenes of bone-crunching zombie mayhem. As our story opens, a mysterious plague has fallen upon the quiet English village of Meryton—and the dead are returning to life! Feisty heroine Elizabeth Bennet is determined to wipe out the zombie menace, but she's soon distracted by the arrival of the haughty and arrogant Mr. Darcy. What ensues is a delightful comedy of manners with plenty of civilized sparring between the two young lovers—and even more violent sparring on the blood-soaked battlefield as Elizabeth wages war against hordes of flesh-eating undead. Can she vanquish the spawn of Satan? And overcome the social prejudices of the class-conscious landed gentry? Complete with romance, heartbreak, swordfights, cannibalism, and thousands of rotting corpses, Pride and Prejudice and Zombies transforms a masterpiece of world literature into something you'd actually want to read.

This ​is an Intermediate Level story in a series of ELT readers comprising a wide range of titles - some original and some simplified - from modern and classic novels, and designed to appeal to all age-groups, tastes and cultures. The books are divided into five levels: Starter Level, with about 300 basic words; Beginner Level (600 basic words); Elementary Level (1100); Intermediate Level (1600); and Upper Level (2200). Some of the titles are also available on cassette.

Emma ​Woodhouse is beautiful, clever and rich. She lives alone with her father, and spends a lot of her time thinking about future husbands - for her friends. When she meets Harriet Smith, a poor girl with no family, Emma decides that she must find a husband for her. Harriet is pleased to be Emma's friend - but will Emma's matchmaking make Harriet happy?

Jane ​Austen views the social mores of her day through Fanny Price, a shy and sweet-tempered girl adopted by wealthy relations. An outsider looking in on an unfamiliar and often inhospitable world, Fanny eventually wins the affection of her benefactors, endearing herself to the Bertram family and the audience alike.

Jane ​Austen regénytöredékét Merryn Williams az írónő stílusában fejezte be. Hűen követi az eredeti elképzelést, és úgy folytatja a regényt, ahogyan ő annak idején elmondta a nővérének. Austen ismét egy nagyszerű hősnőt állít elénk, akinek el kell döntenie, hogy a szívére hallgat inkább, vagy a kényelmes, előkelő életet választja?

Beware ​the howls in the darkness and the light of the full moon. As the ever headstrong Ms. Emma Woodhouse schemes and plots as matchmaker, a dark and deadly terror descends upon Highbury. A series of bestial murders fills the residents with fear as the ever mysterious Mr. Knightley leads a secret life, unknown to all, combating evils not of this Earth. Carnage and destruction reign throughout the land, and though the residents of Highbury try to attend to day-to-day matters as civilly as possible, each cannot help but wonder what lurks in the shadows and if it'll be coming for them next.

Jane ​Austen began writing in her early teens, and filled three notebooks with her fiction. Her earliest work reflects her interest in the novel as a genre; in brilliant short pieces she plays with plots, stock characters, diction, and style, developing a sense of form at a remarkably early age. The characters of these stories have a jaunty and never-failing devotion to themselves. They perpetually lie, cheat, steal - and occasionally commit murder. Throughout these short or unfinished pieces, Austen exhibits her sense of the preposterous in life and fiction with tough-mindedness and robust humour. Alice, the mock-heroine of Jack and Alice has `many rare and charming qualities, but Sobriety is not one of them'. In her later published fiction, Austen had learned to take demands for propriety seriously, reining in whatever might be thought boisterous or coarse. Here we see Jane Austen without her inhibitions. In addition to prose fiction and prayers, this collection also contains many of Jane Austen's poems, written to amuse or console friends, and rarely reprinted. The texts have been compared with the manuscripts and edited to give a number of new readings. The notes recreate the texture of daily life in Jane Austen's age, and demonstrate her knowledge of the fiction of her time. The introduction by Margaret Anne Doody sets the writings within the context of Jane Austen's life and literary career.

From ​the author of Mansfield Park and Mummies... NORTHANGER ABBEY AND ANGELS AND DRAGONS Dragons in the skies of Regency England! Gothic horrors collide with high satire in this elegant, hilarious, witty, insane, and unexpectedly romantic supernatural parody of Jane Austen's classic novel. Young and naive Catherine Morland is constantly surrounded by angels only she alone can see. Leaving her country home for the first time, to embark on a grand adventure that begins in fashionable Bath, our romantic heroine must not only decrypt the mystery of the Udolpho Code but win her true love Henry Tilney. Meanwhile she is beset by all the Gothic horrors known to Impressionable Young Ladies -- odious demons, Regency balls, elusive ghosts, pleasure excursions, temperature-changing nephilim, secret clues, ogre suitors, and a terrifying ancient Dragon who has very likely hidden a secret treasure hoard somewhere in the depths of Northanger Abbey.