Ajax-loader

Paul Auster könyvei a rukkolán


Paul Auster - Máról ​holnapra
Paul ​Auster (1947-) a nyolcvanas évek elején robbant be az amerikai irodalomba, és sorra megjelenő regényeivel előkelő helyett szerzett magának abban a fajta elit szépirodalomban, amely születési helyétől függetlenül a világon mindenütt érthető és értelmezhető. A Máról holnapra nem fikció, hanem klasszikus önéletrajz, amelyben a szerző visszaemlékszik gyerekkorára, középosztálybeli családjának anyagi helyzetére, szüleinek a pénzhez való viszonyára, majd a maga írói pályájának több mint egy évtizeden át tartó kudarcos, kilátástalan szakaszára. A könyv története végig az írói munkához szükséges anyagi háttér megteremtése körül forog, és érzékletes portrét ad mindazokról, akik hosszabb-rövidebb időre Auster mellé vetődtek, valamilyen módon életének fontos szereplői, kapcsolatai, barátai, munkatársai vagy ismerősei lettek. A hatvanas-hetvenes évek New York-i és párizsi szellemi életének jó néhány közismert vagy névtelen szereplője megjelenik az önéletrajzban Mary McCarthytól, John Lennontól Jerzy Kosinskin át Arthur Cohenig, filmproducerektől galériatulajdonosokig, játékkereskedőktől könyvkiadókig, művészeti kurátoroktól kortárs költőkig és hajléktalanokig - sokan közülük így vagy úgy ismerősek már az Auster-regények lapjairól.

Paul Auster - Paul Karasik - David Mazzucchelli - Tükörváros
New ​York léptek végtelen labirintusa volt, és bármily messzire gyalogolt, a város mindig az elveszettség érzését keltette benne. Valahányszor sétálni indult, úgy érezte, hátrahagyja önmagát. Minden hely egyenértékű lett, és legjobban sikerül sétáin úgy érezhette, nincs is sehol. Egész életében csak egyre vágyott: hogy ne legyen sehol.

Paul Auster - True ​Tales of American Life
Chosen ​by Paul Auster out of the four thousand stories submitted to his radio programme on National Public Radio, these 180 stories provide a wonderful portrait of America in the 20th century. The requirement for selection was that each of the stories should be true, and each of the writers should not have been previously published. The collection that has emerged provides a richly varied and authentic voice for the American people, whose lives, loves, griefs, regrets, joys and sense of humour are vividly and honestly recounted throughout, and adeptly organised by Auster into themed sections. The section composed of war stories stretches as far back as the Civil War, still the defining moment in American history; while the sequence of 'Meditations' conclude the volume with a true and abiding sense of transcendence.

Paul Auster - A ​szem önéletrajza
A ​nálunk is kedvelt amerikai regényíró verseinek válogatott kötetével indul a Barrus Könyvkiadó szépirodalmi sorozata. A fal, a kő, a föld, a hús, a vér, a csend visszatérő motívumok e versekben, melyek sokkal inkább emlékeztetnek a francia szürrealisták alkotásaira, mint a modern amerikai költészetre. A véletlen, a fogódzók nélküli, múlt és jövő nélküli jelen terében visszhangzó szavak különös világba vezetik az olvasót: a néma szem és a kimondott szó közötti senki földjére.

Paul Auster - Timbuktu
Paul ​Auster, a Leviatán, a Mr. Vertigo és más, nálunk is ismert regények szerzője már vitathatatlanul a kortárs amerikai próza egyik legkiemelkedőbb s Európában különösen népszerű képviselője. Legújabb művének emberhőse William Gurevitch, alias Christmas - lengyel zsidó háborús menekült szülők gyermeke, többnyire olvashatatlan, de zseniálisnak sejtetett s persze publikálatlan írásművek szerzője, önjelölt próféta és bolond világmegváltó, aki az év nagy részét gyalogos vándorlással és prédikálással tölti. Ezeken az utakon egyetlen társa a könyv igazi főhőse, Csonti úr, a kutya, akivel minden gondolatát megosztja, meg lévén győződve róla, hogy noha Csonti úr beszélni nem tud, az emberi beszédet annál inkább érti. A történet többnyire a kutya szemszögéből kapjuk, egyszerre mulatságos és szívszorító kutyaszemüvegen keresztül. Csonti úr nagyon is emberi kálváriája gazdája halála után kezdődik, aki vándorlás közben mindenféle jó tanáccsal látta el: óvakodjon a rendőröktől, a sintérektől, és kiváltképp a kínai éttermektől, mert azok százféleképpen is feldolgozzák a kutyahúst. Csonti úr egyedül kóborol a nagyvilágban, gyerekek szeretik és felnőttek üldözik vagy megfordítva, és közben egyre közelebb kerül Timbuktuhoz, ahogyan a gazdája a nirvánát szokta volt emlegetni. Csakhogy kutya nem dobja el magától az életet, Csonti úr ezért inkább még egyszer - utoljára - próbára teszi magát, nekivág, hogy átkeljen egy forgalmas autópályán. Valahol a közepén tart, amikor búcsút veszünk tőle. Szomorú, elbűvölő és rabul ejtő történet, olyan, amilyet csak Paul Auster tud írni.

Paul Auster - The ​Invention of Solitude
"One ​day there is life . . . and then, suddenly, it happens there is death". So begins THE INVENTION OF SOLITUDE, Paul Auster's moving and personal meditation on fatherhood. After the death of his own father, Auster discovers a 60-year-old family murder mystery that could account for the old man's elusive character. Later the book shifts from Auster's identity as son to his own role as father.

Paul Auster - The ​Music of Chance
Following ​the death of his father, Jim Nashe takes to the open road. But there he picks up Pozzi, a hitchhiking gambler, and is drawn into a dangerous game of high-stakes poker with two eccentric and reclusive millionaires.

Paul Auster - Winter ​Journal
From ​the bestselling novelist and author of The Invention of Solitude, a moving and highly personal meditation on the body, time, and language itself "That is where the story begins, in your body, and everything will end in the body as well. Facing his sixty-third winter, internationally acclaimed novelist Paul Auster sits down to write a history of his body and its sensations—both pleasurable and painful. Thirty years after the publication of The Invention of Solitude, in which he wrote so movingly about fatherhood, Auster gives us a second unconventional memoir in which he writes about his mother's life and death. Winter Journal is a highly personal meditation on the body, time, and memory, by one of our most intellectually elegant writers.

Paul Auster - Report ​from the Interior
Paul ​Auster’s most intimate autobiographical work to date _In the beginning, everything was alive. The smallest objects were endowed with beating hearts..._ Having recalled his life through the story of his physical self in Winter Journal, internationally acclaimed novelist Paul Auster now remembers the experience of his development from within through the encounters of his interior self with the outer world in Report from the Interior. From his baby’s-eye view of the man in the moon, to his childhood worship of the movie cowboy Buster Crabbe, to the composition of his first poem at the age of nine, to his dawning awareness of the injustices of American life, Report from the Interior charts Auster’s moral, political, and intellectual journey as he inches his way toward adulthood through the postwar 1950s and into the turbulent 1960s. Auster evokes the sounds, smells, and tactile sensations that marked his early life — and the many images that came at him, including moving images (he adored cartoons, he was in love with films), until, at its unique climax, the book breaks away from prose into pure imagery: The final section of _Report from the Interior_ recapitulates the first three parts, told in an album of pictures. At once a story of the times — which makes it everyone’s story — and the story of the emerging consciousness of a renowned literary artist, this four-part work answers the challenge of autobiography in ways rarely, if ever, seen before.

Paul Auster - Collected ​Screenplays
This ​collection of Paul Auster screenplays brings together the film work of a writer whose novels have earned him the reputation as 'one of America's most spectacularly inventive writers.' (Times Literary Supplement). Auster has also brought this sense of restless invention to the art of screenwriting, producing Smoke, Blue in the Face, Lulu on the Bridge and The Inner Life of Martin Frost. The prize-winning Smoke tells the story of a novelist, a cigar store manager, and a black teenager who unexpectedly cross paths and end up changing each other's lives in indelible ways. Set in contemporary Brooklyn, Smoke directly inspired Blue in the Face, a largely improvised comedy shot in a total of six days. Lulu on the Bridge is both a thriller and a fairy tale: when jazz musician Izzy Maurer is accidentally hit by a bullet during a performance in a New York club, he is led on a journey into the strange and sometimes frightening labyrinth of his soul. The Inner Life of Martin Frost follows the mysterious and unsettling experiences that befall writer Martin Frost when he borrows a friend's country house and sets out to write a story about elusive and impossible love. The volume also contains production notes, as well as interviews with Paul Auster about his work in film.

Paul Auster - Collected ​Poems
Paul ​Auster's penetrating and charged verse resembles little else in recent American poetry. This collection of his poetry, translations, and composition notes from early in his career furnish yet further evidence of his literary mastery. Taut, densely lyrical and everywhere informed by a powerful and subtle music, this selection begins with the compact verse fragments of Spokes (written when Auster was in his early twenties) and Unearth, continues on through the more ample meditations of Wall Writing, Disappearances, Effigies, Fragments From the Cold, Facing the Music and White Spaces, then moves further back in time to include Auster's revealing translations of many of the French poets who influenced his own writing - including Paul Eluard, Andre Breton, Tristan Tzara, Philippe Soupault, Robert Desnos, and Rene Char - as well as the provocative and previously unpublished "Notes From A Composition Book" (1967). An introduction by Norman Finkelstein connects biographical elements to a consideration of the work, and takes in Auster's early literary and philosophical influences. Powerful, sometimes haunting, cool, precise, and limpid, this view from the past to the present will appeal to those unfamiliar with this aspect of Auster's work, as well as those already acquainted with his poetry. Readers will agree that Auster's grasp on language and the world around him is not only questioning, but mysterious and very human, perceptive, and always compelling.

Paul Auster - J. M. Coetzee - Itt ​és most
A ​két író 2008-ban találkozott először az Adelaide-i Irodalmi Fesztiválon, mely után Coetzee azzal a szerény javaslattal fordult Austerhez, hogy vágjanak bele valami közös projektbe. Austernek tetszett az ötlet, és ő javasolta, hogy két éven keresztül folytassanak egymással levelezést, és beszélgessenek el olyasmikről, amikről akkor beszélgetnének, ha egymás közelében laknának. A levélfolyamot olyan olvasni, mintha az ember egy szellemes értelmiségi beszélgetés fültanúja volna, amelyben a felek egymás álláspontját tiszteletben tartva, mégis szenvedélyesen társalognak az élet és a mûvészet kérdéseirôl.

Paul Auster - J. M. Coetzee - Here ​and Now
The ​high-spirited correspondence between New York Times bestselling author Paul Auster and Nobel laureate J. M. Coetzee Although Paul Auster and J. M. Coetzee had been reading each other’s books for years, the two writers did not meet until February 2008. Not long after, Auster received a letter from Coetzee, suggesting they begin exchanging letters on a regular basis and, “God willing, strike sparks off each other.” _Here and Now_ is the result of that proposal: the epistolary dialogue between two great writers who became great friends. Over three years their letters touched on nearly every subject, from sports to fatherhood, film festivals to incest, philosophy to politics, from the financial crisis to art, death, family, marriage, friendship, and love. Their correspondence offers an intimate and often amusing portrait of these two men as they explore the complexities of the here and now and is a reflection of two sharp intellects whose pleasure in each other’s friendship is apparent on every page.

Paul Auster - Auggie ​Wren's Christmas Story
A ​timeless, utterly charming Christmas fable, beautifully illustrated and destined to become a classic When Paul Auster was asked by The New York Times to write a Christmas story for the Op-Ed page, the result, "Auggie Wren's Christmas Story," led to Auster's collaboration on a film adaptation, Smoke. Now the story has found yet another life in this enchanting illustrated edition. It begins with a writer's dilemma: he's been asked by The New York Times to write a story that will appear in the paper on Christmas morning. The writer agrees, but he has a problem: How to write an unsentimental Christmas story? He unburdens himself to his friend at his local cigar shop, a colorful character named Auggie Wren. "A Christmas story? Is that all?" Auggie counters. "If you buy me lunch, my friend, I'll tell you the best Christmas story you ever heard. And I guarantee every word of it is true." And an unconventional story it is, involving a lost wallet, a blind woman, and a Christmas dinner. Everything gets turned upside down. What's stealing? What's giving? What's a lie? What's the truth? It's vintage Auster, and pure pleasure: a truly unsentimental but completely affecting tale.

Paul Auster - Collected ​Novels 3.
In ​"Timbuktu", troubled Brooklyn poet-saint Willy G. Christmas embarks on one last great adventure in the company of his canine sidekick Mr Bones. In "The Book of Illusions" a grieving professor finds his obsession with the true-life story of a great silent comedian leading him into a mysterious shadow-world. In "Oracle Night" a novelist lately recovered from near-fatal illness falls under the spell of a blank notebook that is seemingly the source of eerie premonitions and bewildering events. And in "The Brooklyn Follies" an uncle and his nephew, both wounded by past misfortunes, wind up in the same Brooklyn neighbourhood and find their lives profoundly affected by a little girl who refuses to speak. Highly varied, yet instantly recognisable, these four novels comprise the most recent chapter in the ongoing career of one of America's most enduring and fascinating writers.

Paul Auster - 4 ​3 2 1
On ​March 3, 1947, in the maternity ward of Beth Israel Hospital in Newark, New Jersey, Archibald Isaac Ferguson, the one and only child of Rose and Stanley Ferguson, is born. From that single beginning, Ferguson's life will take four simultaneous and independent fictional paths. Four Fergusons made of the same genetic material, four boys who are the same boy, will go on to lead four parallel and entirely different lives. Family fortunes diverge. Loves and friendships and intellectual passions contrast. Chapter by chapter, the rotating narratives evolve into an elaborate dance of inner worlds enfolded within the outer forces of history as, one by one, the intimate plot of each Ferguson's story rushes on across the tumultuous and fractured terrain of mid twentieth-century America. A boy grows up-again and again and again. As inventive and dexterously constructed as anything Paul Auster has ever written 4 3 2 1 is an unforgettable tour de force, the crowning work of this masterful writer's extraordinary career.

Paul Auster - In ​the Country of Last Things
Here ​is the story of Anna Blume, a woman who has come to an unnamed city in search of her brother. Her notebook recounts her quest in this cruel modern landscape, and through her anguished narrative, Auster presents a frightening vision of the future.

Paul Auster - Moon ​Palace
Spanning ​three generations, Moon Palace is the story of Marco Stanley Fogg and his quest for identity in the modern world. Moving from the concrete canyons of Manhattan to the cruelly beautiful landscape of the American West, it is a meditation on and re-examination of America, art and the self, by one of America's foremost authors.

Paul Auster - The ​Red Notebook
The ​Red Notebook brings together in one volume all of Paul Auster's short, true-life stories—a remarkable collection of tales that documents the curious, miraculous, and sometimes catastrophic turns of everyday reality.

Paul Auster - Brooklyni ​balgaságok
Mit ​tehet egy hatvanéves, rákbetegségéből lábadozó, nyugdíjas életbiztosítás-ügynök, akit elhagyott a felesége és az életkedve is? Visszaköltözik gyerekkora megfakult emlékű színhelyére, Brooklynba, és míg a halálra vár, papírra veti az összes balgaságot, amivel csak valaha is találkozott. Ehhez Brooklyn tökéletes helyszín a maga színes közegével, s ahogy Nathan Glass sajátos emlékiratain dolgozik, újabb és újabb emberek bukkannak fel az életében: tudósnak indult, ám taxissá lett unokaöccse, az ő kilencéves unokahúga, aki valamely rejtélyes okból nem hajlandó megszólalni, egy sötét múltú antikvárius, az örök balek, és nők mint segítők, áldozatok és megváltók. Esendő emberek egy korántsem makulátlan világban. Paul Auster legújabb regényének elbeszélője könnyedén értekezik nagy kérdésekről, életről-halálról. Az egymás után felbukkanó szálak szépen összefonódnak, s a hihetetlenségében is hihető cselekményt (amely oly jellemző Austerre) irodalmi eszmefuttatások színezik, elmélkedések a taxizás filozófiájáról, anekdoták Kafkáról és Wittgensteinről. A Brooklyni balgaságok izgalmas és fordulatos regény, amelyben Auster más hangot üt meg, mint korábbi regényeiben, s ezzel talán nemcsak rajongóinak okoz meglepetést, hanem új híveket is szerez.

Paul Auster - Sunset ​Park (angol)
Auster ​(Invisible) is in excellent form for this foray into the tarnished, conflicted soul of Brooklyn. New York native Miles Heller now cleans out foreclosed south Florida homes, but after falling in love with an underage girl and stirring the wrath of her older sister, he flees to Brooklyn and shacks up with a group of artists squatting in the borough's Sunset Park neighborhood. As Miles arrives at the squat, the narrative broadens to take in the lives of Miles's roommates--among them Bing, "the champion of discontent," and Alice, a starving writer--and the unlikely paths that lead them to their squat. Then there's the matter of Miles's estranged father, Morris, who, in trying to save both his marriage and the independent publishing outfit he runs, may find the opportunity to patch things up with Miles. The fractured narrative takes in an impressive swath of life and history--Vietnam, baseball trivia, the WWII coming-home film The Best Years of Our Lives--and even if a couple of the perspectives feel weak, Auster's newest is a gratifying departure from the postmodern trickery he's known for, one full of crisp turns of phrase and keen insights. Copyright © Reed Business Information, a division of Reed Elsevier Inc. All rights reserved.

Paul Auster - Paul Karasik - David Mazzucchelli - City ​of Glass
Quinn ​writes mysteries. The Washington Post has described him as a “post-existentialist private eye.” An unknown voice on the telephone is now begging for his help, drawing him into a world and a mystery far stranger than any he ever created in print. Adapted by Paul Karasik and David Mazzucchelli, with graphics by David Mazzucchelli, Paul Auster’s groundbreaking, Edgar Award-nominated masterwork has been astonishingly transformed into a new visual language.

Paul Auster - Collected ​Prose
An ​updated edition with six new essays, including "An Evening at Shea" and "Remembering Beckett," as well as two long interviews from "one of America's greats" ("Time Out Chicago") The celebrated author of "Invisible," "The New York Trilogy," and "The Book of Illusions "presents a highly personal collection of essays, prefaces, true stories, autobiographical writings (including the seminal work "The Invention of Solitude"), and collaborations with artists, as well as occasional pieces written for magazines and newspapers. Ranging in subject from Sir Walter Raleigh to Kafka, Nathaniel Hawthorne to the high-wire artist Philippe Petit, conceptual artist Sophie Calle to Auster's own typewriter, the World Trade Center catastrophe to his beloved New York City itself, "Collected Prose" records the passions and insights of a writer who "will be remembered as one of the great writers of our time" ("San Francisco Chronicle").

Paul Auster - A ​véletlen zenéje
A ​véletlen zenéjé-ben az író egy végső lényegére lecsupaszított, példabeszédszerű sorssal illusztrálja az emberi lét elvontabb kérdéseit - sors, szabadság, alkotás, megváltás -, bizonyos detektívregény-hatásoktól sem riadva vissza. Hőse, Jim Nashe bostoni tűzoltó, kétszázezer dolláros örökséghez jut, majd - az austeri hősök jellegzetes öngyilkos gesztusával - egy teljes évet azzal tölt, hogy megállás nélkül autózik keresztül-kasul Amerikán. A sors az útjába sodor egy profi pókerjátékost, majd mind a ketten két különc milliomos "karmai" közé kerülnek, ahol az abszolút szabadság után megismerkednek az abszolút rabszolgaság állapotával. Különös kalandjaik után nem kevésbé különös a "szabadulásuk" sem. Ahogy szűkül a regény világa, úgy növekszik a feszültség. Nem csoda, hogy Paul Auster munkásságát "úgyszólván tökéletes"-nek mondja a szigorú amerikai irodalmi folyóirat, a The New York Times Book Review, hírneves írótársa, Don DeLillo megállapítása szerint pedig "Auster műve ragyogóan intelligens és eredeti".

Paul Auster - A ​végső dolgok országában
A ​város, ahol a világ már kifordult a sarkaiból. Ahol naponta változik az időjárás és az utcák helye. Ahol az élet a véletlen és a bizonytalanság szorzata. Ahol minden, ami van, utoljára van. Ide érkezik meg az eltűnt bátyját kereső Anna Blume, s a nyugodt, kiszámítható élet után a lány a saját bőrén tapasztalja meg, milyen éhezni, milyen állandóan mindentől tartani, milyen az élet egy végletes, világtalan világban. A Magyarországon is jól ismert Paul Auster ebben a korai (1987-es) regényében egy névtelen városba, egy antiutópisztikus világba kalauzolja az olvasót. A könyv részben történelmi, politikai és filozófiai allegória, amelyben azonban találkozunk olyan szokásos austeri témákkal is, mint a keresés, a nyelv és a valóság kapcsolata, a testi és szellemi éhség. A kortárs amerikai irodalom egyik fontos alakjának ifjúkori kalandja "a végső dolgok országában".

Paul Auster - Leviatán
A ​Holdpalota, a New York-trilógia, A véletlen zenéje és a Mr. Vertigo szerzője mai "amerikai mítoszokba"(gyilkosság, eltűnés, hamis papírok, lopott kocsi, FBI stb.) tömöríti amúgy igencsak összetett mondanivalóját. Ez jellemzi a Leviatán című új regényét is, amely két szálon fut: egyrészt az író az elbeszélő Peter Aaron sorsán keresztül vall önmagáról, első házasságának összeomlásáról, a válás utáni nehéz évekről; másrészt a tulajdonképpeni főalak, Benjamin Sachs figurájában önmaga ellenpontját, ugyanakkor lehetséges énjét ábrázolja.

Paul Auster - Travels ​in the Scriptorium
Every ​day an old man wakes alone in an almost empty room, unable to remember his past. The only clues to his identity are a manuscript, a pile of photos, and a visitor called Anna who sparks memories of forgotten love and tragedy. A mystery about responsibility, ageing, and memory, _Travels in the Scriptorium_ is a brilliant new work from one of America's best-loved and most intriguing storytellers.

Paul Auster - Man ​in the Dark
Seventy-two-year-old ​August Brill is recovering from a car accident. Plagued by insomnia, he tries to push back thoughts of things he would prefer to forget - his wife’s recent death and the horrific murder of his granddaughter’s boyfriend, Titus - by telling himself stories. He imagines a parallel world in which America is not at war with Iraq but with itself. In this other America the twin towers did not fall, and the 2000 election results led to secession, as state after state pulled away from the union, and a bloody civil war ensued. Brill gradually opens up to his granddaughter, recounting the story of his marriage and confronting the grim reality of Titus’s death. Man in the Dark is a novel of our time, a book that forces us to confront the blackness of night whilst also celebrating the existence of ordinary joys in a brutal world.

Paul Auster - Leviathan
When ​his closest friend, Benjamin Sachs, accidentally blows himself up on a Wisconsin road, Peter Aaron attempts to piece together the life that led to Sach's tragic demise and determine the reason for his death.

Paul Auster - Oracle ​Night
The ​discovery of a mysterious notebook turns a man's life upside down in this compulsively readable novel by 'one of the great writers of our time' _(San Fransisco Chronicle)_. 'This neat, sweet volume is a joy to read.' _Economist_ 'Auster's writing is stunning and the book is absorbing and hypnotic.' _Spectator_ 'A great novel, as fine as anything this genius of a writer has ever imagined, and then some.' _Scotsman_ 'If you have never read Auster before ... this is the place to start.' _Herald_

Paul Auster - Timbuktu ​(angol)
Amazon.com ​Review In Timbuktu Paul Auster tackles homelessness in America using a dog as his point-of-view character. Strange as the premise seems, it's been done before, in John Berger's King, and it actually works. Filtering the homeless experience through the relentlessly unsentimental eye of a dog, both writers avoid miring their tales in an excess of melodrama. Whereas Berger's book skips among several characters, Timbuktu remains tightly focused on just two: Mr. Bones, "a mutt of no particular worth or distinction," and his master, Willy G. Christmas, a middle-aged schizophrenic who has been on the streets since the death of his mother four years before. The novel begins with Willy and Mr. Bones in Baltimore searching for a former high school English teacher who had encouraged the teenage Willy's writerly aspirations. Now Willy is dying and anxious to find a home for both his dog and the multitude of manuscripts he has stashed in a Greyhound bus terminal. "Willy had written the last sentence he would ever write, and there were no more than a few ticks left in the clock. The words in the locker were all he had to show for himself. If the words vanished, it would be as if he had never lived." Paul Auster is a cerebral writer, preferring to get to his reader's gut through the brain. When Willy dies, he goes out on a sea of words; as for Mr. Bones, this is a dog who can think about metaphysical issues such as the afterlife--referred to by Willy as "Timbuktu": What if no pets were allowed? It didn't seem possible, and yet Mr. Bones had lived long enough to know that anything was possible, that impossible things happened all the time. Perhaps this was one of them, and in that perhaps hung a thousand dreads and agonies, an unthinkable horror that gripped him every time he thought about it. Once Willy dies and Mr. Bones is on his own, things go from bad to worse as the now masterless dog faces a series of betrayals, rejections, and disappointments. By stepping inside a dog's skin, Auster is able to comment on human cruelties and infrequent kindnesses from a unique world view. But reader be warned: the world in Timbuktu is a bleak one, and even the occasional moments of grace are short lived. --Alix Wilber --This text refers to an out of print or unavailable edition of this title.

Paul Auster - Az ​illúziók könyve
A ​regény elbeszélője egy professzor, akinek családja egy légikatasztrófában meghal. Már-már összeroppan és elhajítja magától az életet, amikor véletlenül lát a tévében egy műsort a némafilmről és benne egy ismeretlen komikus végre megnevetteti. Érdeklődés támad benne iránta és könyvet ír róla, egy napon azonban levelet kap a komikus családjától... A regény újdonsága, hogy a megszokott austeri motívumok mellett filmes eszközökkel is dolgozik. Alapkérdése, hogy élhet valaki egy élethossz alatt több életet, időről időre teljesen hátat fordítva önmagának; hogyan lehet valaki élőhalott, vagyis halott már életében és élő jóval a halála után.

Kollekciók