Ajax-loader

Paul Auster könyvei a rukkolán


Paul ​Auster (1947-) a nyolcvanas évek elején robbant be az amerikai irodalomba, és sorra megjelenő regényeivel előkelő helyett szerzett magának abban a fajta elit szépirodalomban, amely születési helyétől függetlenül a világon mindenütt érthető és értelmezhető. A Máról holnapra nem fikció, hanem klasszikus önéletrajz, amelyben a szerző visszaemlékszik gyerekkorára, középosztálybeli családjának anyagi helyzetére, szüleinek a pénzhez való viszonyára, majd a maga írói pályájának több mint egy évtizeden át tartó kudarcos, kilátástalan szakaszára. A könyv története végig az írói munkához szükséges anyagi háttér megteremtése körül forog, és érzékletes portrét ad mindazokról, akik hosszabb-rövidebb időre Auster mellé vetődtek, valamilyen módon életének fontos szereplői, kapcsolatai, barátai, munkatársai vagy ismerősei lettek. A hatvanas-hetvenes évek New York-i és párizsi szellemi életének jó néhány közismert vagy névtelen szereplője megjelenik az önéletrajzban Mary McCarthytól, John Lennontól Jerzy Kosinskin át Arthur Cohenig, filmproducerektől galériatulajdonosokig, játékkereskedőktől könyvkiadókig, művészeti kurátoroktól kortárs költőkig és hajléktalanokig - sokan közülük így vagy úgy ismerősek már az Auster-regények lapjairól.

A ​város, ahol a világ már kifordult a sarkaiból. Ahol naponta változik az időjárás és az utcák helye. Ahol az élet a véletlen és a bizonytalanság szorzata. Ahol minden, ami van, utoljára van. Ide érkezik meg az eltűnt bátyját kereső Anna Blume, s a nyugodt, kiszámítható élet után a lány a saját bőrén tapasztalja meg, milyen éhezni, milyen állandóan mindentől tartani, milyen az élet egy végletes, világtalan világban. A Magyarországon is jól ismert Paul Auster ebben a korai (1987-es) regényében egy névtelen városba, egy antiutópisztikus világba kalauzolja az olvasót. A könyv részben történelmi, politikai és filozófiai allegória, amelyben azonban találkozunk olyan szokásos austeri témákkal is, mint a keresés, a nyelv és a valóság kapcsolata, a testi és szellemi éhség. A kortárs amerikai irodalom egyik fontos alakjának ifjúkori kalandja "a végső dolgok országában".

1924-ben ​Walter Clairborne Rawley kilencéves, vagány utcagyerek. St. Louis bordélynegyedében bukkan rá egy magát "Yehudi mesternek" nevező rendkívüli férfi, és morbid alkut köt vele: három éven belül megtanítja repülni, vagy Walter lecsaphatja a fejét. A mester kansasi farmján Walter csapdában érzi magát, többször is menekülni próbál, aztán kénytelen-kelletlen elfogadja végzetét. Az ott átélt lelki és fizikai gyötrelmek mind a beavatás részei, melynek végső célja a jellem fejlesztésén át a félelmektől, de legfőképpen az egótól való megszabadulás, mint a repülés előfeltétele, s csakugyan, a kitűzött határidő lejárta előtt Walter lebegni kezd. A regény Walter hányatott életútját kíséri végig e csodás képessége felfedezésétől a chicagói "Mr. Vertigo" mulató megvásárlásán át halála napjáig. Auster az utazás-motívumra építve a tőle megszokott eredetiséggel ötvözi az amerikai irodalom realista és mitikus hagyományait. Walter és Yehudi mester vállalkozó-kalandorok, akik mutatványukban az embert a földhöz láncoló, szabadságát korlátozó természeti törvényekkel dacolnak.

Senki ​sem felelős a történtekért; ettől azonban nem kevésbé nehéz elfogadnom, hogy így alakultak a dolgok. A rossz időzítésen múlott az egész. Lekéstük a csatlakozást, hogy úgy mondjam, vakon tapogatóztunk a sötétben. Ott voltunk mind, ahol lennünk kellett, s mégis elkerültük egymást; pedig hajszál híja volt, hogy egy csapásra kikristályosodjon körülöttünk minden. Végső soron erről szól ez az egész történet. Az élet: elvetélt lehetőségek sora. Minden részlet együtt van kezdettől fogva, ott a kirakós játék összes darabja, csak éppen az ember nem tudja összeállítani magának a képet. Akárcsak Paul Auster New York trilógiá-jának hősei, ennek az erősen életrajzi jellegű műnek a főhőse is homályos szimbólumok közt éli sejtelmes életét, megtapasztalja a benne lakozó űrt, ám végül kinyílik a szeme egy szabadabb, teljesebb létezésre. A történet 1969 nyarán kezdődik, amikor az ember először lépett a Holdra. A hős, Marco Stanley Fogg, akinek mindhárom neve híres utazóra utal, szintén az ismeretlen felfedezésére indul. Életútja más életekkel fonódik össze: megismerkedik egy lánnyal, aki megmenti az éhhaláltól; elszegődik egy mozgásképtelen, vak öregúrhoz, akinek eltorzult tudatán át Fogg merőben más képet kap az emberekről és a világról; megismerkedik valakivel, akiről véletlenek sorozatán át kiderül, hogy nem más, mint az apja; és gyalogszerrel átkel a sivatagon, Utah-tól a Csendes-óceánig. Paul Auster egyedülálló jelenség a mai amerikai irodalomban; semmiféle áramlattal, divattal nem rokonítható. Hősei egyforma otthonossággal mozognak a modern nagyvárosban és a lélek kietlen tájain. Helyét az amerikai kritika a posztmodern után-ra teszi.

Here ​is the story of Anna Blume, a woman who has come to an unnamed city in search of her brother. Her notebook recounts her quest in this cruel modern landscape, and through her anguished narrative, Auster presents a frightening vision of the future.

A ​véletlen zenéjé-ben az író egy végső lényegére lecsupaszított, példabeszédszerű sorssal illusztrálja az emberi lét elvontabb kérdéseit - sors, szabadság, alkotás, megváltás -, bizonyos detektívregény-hatásoktól sem riadva vissza. Hőse, Jim Nashe bostoni tűzoltó, kétszázezer dolláros örökséghez jut, majd - az austeri hősök jellegzetes öngyilkos gesztusával - egy teljes évet azzal tölt, hogy megállás nélkül autózik keresztül-kasul Amerikán. A sors az útjába sodor egy profi pókerjátékost, majd mind a ketten két különc milliomos "karmai" közé kerülnek, ahol az abszolút szabadság után megismerkednek az abszolút rabszolgaság állapotával. Különös kalandjaik után nem kevésbé különös a "szabadulásuk" sem. Ahogy szűkül a regény világa, úgy növekszik a feszültség. Nem csoda, hogy Paul Auster munkásságát "úgyszólván tökéletes"-nek mondja a szigorú amerikai irodalmi folyóirat, a The New York Times Book Review, hírneves írótársa, Don DeLillo megállapítása szerint pedig "Auster műve ragyogóan intelligens és eredeti".

Paul ​Auster (1947-) amerikai regényíró, esszéista, költő és műfordító a 80-as évek közepén vált szélesebb körben ismertté kísérleti detektívregény-sorozatával, a New York trilógiával. Ennek első darabja, az Üvegváros egy Quinn nevű, álnéven publikáló író története, akit felbérelnek, hogy kövesse Stillmannt, a börtönből szabadult filozófust, hátha az meg akarja ölni a fiát. Ahogy Quinn elmélyed az ügyben, egy olyan labirintusba téved, amelyben a szereplők kiléte egyre zavarosabb lesz, s már-már szétválaszthatatlan, mi tény és mi fikció. A Kísértetek című második regény a detektívtörténet lecsupaszított váza. "Az ügy eléggé egyszerűnek látszik. White kívánsága, hogy szemmel tartson egy Black nevezetű egyént, amíg csak szükségesnek mutatkozik. Míg Brownak dolgozott, Blue elég sok hasonló jellegű munkát végzett, és úgy tűnik ez az ügy sem lesz másmilyen, talán még könnyebb is az átlagnál"- így kezdődik a történet, amelyben végül csak arra a kérdésre kapunk választ, hogy ki kicsoda és miben sántikál, arra azonban nem, hogy mit is jelent ez az egész. "Sötéten, titokzatosan érik a múltban a jelen, jelenben a jövő- írja Auster.- Ilyen a világ: vakon tapogatózunk, lépésben, szavanként botorkálunk előre. Keserves a tudás, s gyakorta bizony nagy árat kell fizetnünk érte." A bezárt szoba főszereplőjének egyes szám első személyű története a hasonmás-téma variációja. A narrátor egy eltűnt és halottnak hitt író, Fanshawe kéziratának birtokába jut, amelynek publikálása valóságos irodalmi szenzáció. Oly mértékben azonosul ezzel az íróval, hogy még a feleségét is elveszi, holott tudja - egyedül ő tudja -, hogy Fanshawe valójában él. Ez a nyomozás, melynek során irodalmi alakok kopírozódnak egymásra, az önazonosság-keresés parabolájaként olvasható, s mint ilyen, nemcsak a trilógiát zárja le, hanem továbbmutat a későbbi - magyarul ugyancsak egytől egyig megjelent - Auster-regények felé.

Mi ​tehet az ember, ha egy szerelmi háromszög ördögi körré fajul? Adam Walker ezt a kérdést a saját bőrén tapasztalja meg, amikor húszéves egyetemistaként megismerkedik a titokzatos francia Born professzorral és annak hallgatag, vonzó barátnőjével, Margot-val. A hármuk közötti kapcsolat az elejétől kezdve különös, izgalmas és vészterhes, de Walker nem tud ellenállni a tapasztaltabb emberek csábító világának, majd amikor hirtelen és végérvényesen részévé válik ennek a valóságnak, már nem tud visszakozni. Paul Auster új regénye több elbeszélőn keresztül mutatja a történetet 1967-től 2007-ig, New Yorktól Párizson át a Karib-szigetekig. A történetet, amely fiatalos dühről, zabolátlan szexuális vágyról és az igazságtalanság kíméletlenségéről szól. A történetet, amely bejárja a hazugság és igazság, identitás és képmutatás közti árnyvilágot, megmutatva azt, ami látható, fáradhatatlanul kutatva azt, ami láthatatlan. Talán örökre.

Paul ​Auster, a Leviatán, a Mr. Vertigo és más, nálunk is ismert regények szerzője már vitathatatlanul a kortárs amerikai próza egyik legkiemelkedőbb s Európában különösen népszerű képviselője. Legújabb művének emberhőse William Gurevitch, alias Christmas - lengyel zsidó háborús menekült szülők gyermeke, többnyire olvashatatlan, de zseniálisnak sejtetett s persze publikálatlan írásművek szerzője, önjelölt próféta és bolond világmegváltó, aki az év nagy részét gyalogos vándorlással és prédikálással tölti. Ezeken az utakon egyetlen társa a könyv igazi főhőse, Csonti úr, a kutya, akivel minden gondolatát megosztja, meg lévén győződve róla, hogy noha Csonti úr beszélni nem tud, az emberi beszédet annál inkább érti. A történet többnyire a kutya szemszögéből kapjuk, egyszerre mulatságos és szívszorító kutyaszemüvegen keresztül. Csonti úr nagyon is emberi kálváriája gazdája halála után kezdődik, aki vándorlás közben mindenféle jó tanáccsal látta el: óvakodjon a rendőröktől, a sintérektől, és kiváltképp a kínai éttermektől, mert azok százféleképpen is feldolgozzák a kutyahúst. Csonti úr egyedül kóborol a nagyvilágban, gyerekek szeretik és felnőttek üldözik vagy megfordítva, és közben egyre közelebb kerül Timbuktuhoz, ahogyan a gazdája a nirvánát szokta volt emlegetni. Csakhogy kutya nem dobja el magától az életet, Csonti úr ezért inkább még egyszer - utoljára - próbára teszi magát, nekivág, hogy átkeljen egy forgalmas autópályán. Valahol a közepén tart, amikor búcsút veszünk tőle. Szomorú, elbűvölő és rabul ejtő történet, olyan, amilyet csak Paul Auster tud írni.

A ​nálunk is kedvelt amerikai regényíró verseinek válogatott kötetével indul a Barrus Könyvkiadó szépirodalmi sorozata. A fal, a kő, a föld, a hús, a vér, a csend visszatérő motívumok e versekben, melyek sokkal inkább emlékeztetnek a francia szürrealisták alkotásaira, mint a modern amerikai költészetre. A véletlen, a fogódzók nélküli, múlt és jövő nélküli jelen terében visszhangzó szavak különös világba vezetik az olvasót: a néma szem és a kimondott szó közötti senki földjére.

Nathan ​Glass has come to Brooklyn to die. Divorced, retired, estranged from his only daughter, the former life insurance salesman seeks only solitude and anonymity. Then Glass encounters his long-lost nephew, Tom Wood, who is working in a local bookstore. Through Tom and his charismatic boss, Harry, Nathan's world gradually broadens to include a new set of acquaintances, which leads him to a reckoning with his past.

A ​regény elbeszélője egy professzor, akinek családja egy légikatasztrófában meghal. Már-már összeroppan és elhajítja magától az életet, amikor véletlenül lát a tévében egy műsort a némafilmről és benne egy ismeretlen komikus végre megnevetteti. Érdeklődés támad benne iránta és könyvet ír róla, egy napon azonban levelet kap a komikus családjától... A regény újdonsága, hogy a megszokott austeri motívumok mellett filmes eszközökkel is dolgozik. Alapkérdése, hogy élhet valaki egy élethossz alatt több életet, időről időre teljesen hátat fordítva önmagának; hogyan lehet valaki élőhalott, vagyis halott már életében és élő jóval a halála után.

Mit ​tehet egy hatvanéves, rákbetegségéből lábadozó, nyugdíjas életbiztosítás-ügynök, akit elhagyott a felesége és az életkedve is? Visszaköltözik gyerekkora megfakult emlékű színhelyére, Brooklynba, és míg a halálra vár, papírra veti az összes balgaságot, amivel csak valaha is találkozott. Ehhez Brooklyn tökéletes helyszín a maga színes közegével, s ahogy Nathan Glass sajátos emlékiratain dolgozik, újabb és újabb emberek bukkannak fel az életében: tudósnak indult, ám taxissá lett unokaöccse, az ő kilencéves unokahúga, aki valamely rejtélyes okból nem hajlandó megszólalni, egy sötét múltú antikvárius, az örök balek, és nők mint segítők, áldozatok és megváltók. Esendő emberek egy korántsem makulátlan világban. Paul Auster legújabb regényének elbeszélője könnyedén értekezik nagy kérdésekről, életről-halálról. Az egymás után felbukkanó szálak szépen összefonódnak, s a hihetetlenségében is hihető cselekményt (amely oly jellemző Austerre) irodalmi eszmefuttatások színezik, elmélkedések a taxizás filozófiájáról, anekdoták Kafkáról és Wittgensteinről. A Brooklyni balgaságok izgalmas és fordulatos regény, amelyben Auster más hangot üt meg, mint korábbi regényeiben, s ezzel talán nemcsak rajongóinak okoz meglepetést, hanem új híveket is szerez.

New ​York léptek végtelen labirintusa volt, és bármily messzire gyalogolt, a város mindig az elveszettség érzését keltette benne. Valahányszor sétálni indult, úgy érezte, hátrahagyja önmagát. Minden hely egyenértékű lett, és legjobban sikerül sétáin úgy érezhette, nincs is sehol. Egész életében csak egyre vágyott: hogy ne legyen sehol.

Súlyos ​balesete után a kórházból kiengedett író, Sidney Orr sehogy sem találja helyét a világban. Egyetlen járható út kínálkozik számára: megpróbál az írás segítségével visszatalálni önmagához. Csakhogy történeteinek szereplőivel együtt ő is egyre kilátástalanabb, bizarr helyzetekbe kerül. Ráadásul felesége furcsán, érthetetlenül viselkedik, legjobb barátja pedig megbetegszik. Sidney egyedül próbálja meg kibogozni a dolgokat, igyekszik megoldást találni, s író lévén ezt egyszerre műveli a valóságban és a képzeletben. Kétszeresen elveszett ember: utat vesztett a világban és a fikcióban, elkeseredetten keresi Ariadné fonalát. A népszerű amerikai író, Paul Auster legújabb regénye betekintést enged az író műhelyébe: láthatjuk, hogy egyes szavak, apró incidensek hogyan terelik új és új irányba az alkotó gondolatmenetét, hogyan kelnek önálló életre és burjánzanak az asszociációk, melyek ellenpontozzák, kiegészítik vagy épp tükrözik a főcselekményt. Minden történet számtalan történetre bomlik, az élet és a fikció óhatatlanul összenő, hatással van a másikra. Az író, a feleség és a legjobb barát sorsa a jelenben fonódik egybe, de a számtalan közbeiktatott szereplő és az ő történetük révén kiderül, hogy mindenki vak vagy elvakult, hogy az érzelmek éjszakai sötétséget vonnak körénk, és hogy a jövő már a múltban elrendeltetett.

Egy ​öregember - a neve egyszerűen Mr. Blank - egy ismeretlen szobában ébred. Nem tudja, kicsoda ő és hogyan került ide, hogy fogoly-e vagy ápolt. A szobájában egy íróasztalon kéziratköteget és egy halom fényképet talál, amelyek, mikor tanulmányozni kezdi őket, egy számára ismeretlen, alternatív világba kalauzolják, s egy másik fogoly történetével ismertetik meg. Az emberek, akik a nap során felkeresik cellájában - Anna Blume, az ápolónővér, Flood, a nyomozó, Quinn, a védőügyvéd és mások -, valahonnan ismerősnek tűnnek, s mintha egy olyan bűnért kárhoztatnák, amelynek elkövetésére nem emlékszik. Mindezekből a benyomásokból lassanként körvonalazódni kezd Mr. Blank kiléte és múltja - ám eközben a mennyezetbe süllyesztett kamera és mikrofon segítségével valaki szüntelenül figyeli. Az Utazások a szkriptóriumban vérbeli Auster-regény rejtélyes szövegekkel, képlékeny identitásokkal, titokzatos múlttal, karaktervándorlással. Összegyűlnek benne az író korábbi regényeiben szereplő alakok, akik kafkai tárgyalásnak vetik alá és elítélik megálmodójukat.

In ​three brilliant variations on the classic detective story, Paul Auster makes the well-traversed terrain of New York City his own, as it becomes a strange, compelling landscape in which identities merge or fade and questions serve only to further obscure the truth. What emerges in an investigation into the art of storytelling, notions of identity and the very essence of language.

Seventy-two-year-old ​August Brill is recovering from a car accident. Plagued by insomnia, he tries to push back thoughts of things he would prefer to forget - his wife’s recent death and the horrific murder of his granddaughter’s boyfriend, Titus - by telling himself stories. He imagines a parallel world in which America is not at war with Iraq but with itself. In this other America the twin towers did not fall, and the 2000 election results led to secession, as state after state pulled away from the union, and a bloody civil war ensued. Brill gradually opens up to his granddaughter, recounting the story of his marriage and confronting the grim reality of Titus’s death. Man in the Dark is a novel of our time, a book that forces us to confront the blackness of night whilst also celebrating the existence of ordinary joys in a brutal world.

The ​Red Notebook brings together in one volume all of Paul Auster's short, true-life stories—a remarkable collection of tales that documents the curious, miraculous, and sometimes catastrophic turns of everyday reality.

The ​discovery of a mysterious notebook turns a man's life upside down in this compulsively readable novel by 'one of the great writers of our time' _(San Fransisco Chronicle)_. 'This neat, sweet volume is a joy to read.' _Economist_ 'Auster's writing is stunning and the book is absorbing and hypnotic.' _Spectator_ 'A great novel, as fine as anything this genius of a writer has ever imagined, and then some.' _Scotsman_ 'If you have never read Auster before ... this is the place to start.' _Herald_

When ​his closest friend, Benjamin Sachs, accidentally blows himself up on a Wisconsin road, Peter Aaron attempts to piece together the life that led to Sach's tragic demise and determine the reason for his death.

A ​Holdpalota, a New York-trilógia, A véletlen zenéje és a Mr. Vertigo szerzője mai "amerikai mítoszokba"(gyilkosság, eltűnés, hamis papírok, lopott kocsi, FBI stb.) tömöríti amúgy igencsak összetett mondanivalóját. Ez jellemzi a Leviatán című új regényét is, amely két szálon fut: egyrészt az író az elbeszélő Peter Aaron sorsán keresztül vall önmagáról, első házasságának összeomlásáról, a válás utáni nehéz évekről; másrészt a tulajdonképpeni főalak, Benjamin Sachs figurájában önmaga ellenpontját, ugyanakkor lehetséges énjét ábrázolja.

Every ​day an old man wakes alone in an almost empty room, unable to remember his past. The only clues to his identity are a manuscript, a pile of photos, and a visitor called Anna who sparks memories of forgotten love and tragedy. A mystery about responsibility, ageing, and memory, _Travels in the Scriptorium_ is a brilliant new work from one of America's best-loved and most intriguing storytellers.

Auster ​(Invisible) is in excellent form for this foray into the tarnished, conflicted soul of Brooklyn. New York native Miles Heller now cleans out foreclosed south Florida homes, but after falling in love with an underage girl and stirring the wrath of her older sister, he flees to Brooklyn and shacks up with a group of artists squatting in the borough's Sunset Park neighborhood. As Miles arrives at the squat, the narrative broadens to take in the lives of Miles's roommates--among them Bing, "the champion of discontent," and Alice, a starving writer--and the unlikely paths that lead them to their squat. Then there's the matter of Miles's estranged father, Morris, who, in trying to save both his marriage and the independent publishing outfit he runs, may find the opportunity to patch things up with Miles. The fractured narrative takes in an impressive swath of life and history--Vietnam, baseball trivia, the WWII coming-home film The Best Years of Our Lives--and even if a couple of the perspectives feel weak, Auster's newest is a gratifying departure from the postmodern trickery he's known for, one full of crisp turns of phrase and keen insights. Copyright © Reed Business Information, a division of Reed Elsevier Inc. All rights reserved.

From ​the bestselling novelist and author of The Invention of Solitude, a moving and highly personal meditation on the body, time, and language itself "That is where the story begins, in your body, and everything will end in the body as well. Facing his sixty-third winter, internationally acclaimed novelist Paul Auster sits down to write a history of his body and its sensations—both pleasurable and painful. Thirty years after the publication of The Invention of Solitude, in which he wrote so movingly about fatherhood, Auster gives us a second unconventional memoir in which he writes about his mother's life and death. Winter Journal is a highly personal meditation on the body, time, and memory, by one of our most intellectually elegant writers.

Six ​months after losing his wife and two young sons in a plane crash, Vermont professor David Zimmer spends his waking hours mired in alcoholic grief and self-pity. Then, watching television one night, he stumbles upon a lost film by the great silent comedian Hector Mann, and finds himself entranced. His growing obsession with the mystery of Mann's true life story will take Zimmer on a strange and intense journey into a shadow-world of lies, illusions and unexpected love...

A ​két író 2008-ban találkozott először az Adelaide-i Irodalmi Fesztiválon, mely után Coetzee azzal a szerény javaslattal fordult Austerhez, hogy vágjanak bele valami közös projektbe. Austernek tetszett az ötlet, és ő javasolta, hogy két éven keresztül folytassanak egymással levelezést, és beszélgessenek el olyasmikről, amikről akkor beszélgetnének, ha egymás közelében laknának. A levélfolyamot olyan olvasni, mintha az ember egy szellemes értelmiségi beszélgetés fültanúja volna, amelyben a felek egymás álláspontját tiszteletben tartva, mégis szenvedélyesen társalognak az élet és a mûvészet kérdéseirôl.

Spanning ​three generations, Moon Palace is the story of Marco Stanley Fogg and his quest for identity in the modern world. Moving from the concrete canyons of Manhattan to the cruelly beautiful landscape of the American West, it is a meditation on and re-examination of America, art and the self, by one of America's foremost authors.

Quinn ​writes mysteries. The Washington Post has described him as a “post-existentialist private eye.” An unknown voice on the telephone is now begging for his help, drawing him into a world and a mystery far stranger than any he ever created in print. Adapted by Paul Karasik and David Mazzucchelli, with graphics by David Mazzucchelli, Paul Auster’s groundbreaking, Edgar Award-nominated masterwork has been astonishingly transformed into a new visual language.

Chosen ​by Paul Auster out of the four thousand stories submitted to his radio programme on National Public Radio, these 180 stories provide a wonderful portrait of America in the 20th century. The requirement for selection was that each of the stories should be true, and each of the writers should not have been previously published. The collection that has emerged provides a richly varied and authentic voice for the American people, whose lives, loves, griefs, regrets, joys and sense of humour are vividly and honestly recounted throughout, and adeptly organised by Auster into themed sections. The section composed of war stories stretches as far back as the Civil War, still the defining moment in American history; while the sequence of 'Meditations' conclude the volume with a true and abiding sense of transcendence.

A ​timeless, utterly charming Christmas fable, beautifully illustrated and destined to become a classic When Paul Auster was asked by The New York Times to write a Christmas story for the Op-Ed page, the result, "Auggie Wren's Christmas Story," led to Auster's collaboration on a film adaptation, Smoke. Now the story has found yet another life in this enchanting illustrated edition. It begins with a writer's dilemma: he's been asked by The New York Times to write a story that will appear in the paper on Christmas morning. The writer agrees, but he has a problem: How to write an unsentimental Christmas story? He unburdens himself to his friend at his local cigar shop, a colorful character named Auggie Wren. "A Christmas story? Is that all?" Auggie counters. "If you buy me lunch, my friend, I'll tell you the best Christmas story you ever heard. And I guarantee every word of it is true." And an unconventional story it is, involving a lost wallet, a blind woman, and a Christmas dinner. Everything gets turned upside down. What's stealing? What's giving? What's a lie? What's the truth? It's vintage Auster, and pure pleasure: a truly unsentimental but completely affecting tale.

Following ​the death of his father, Jim Nashe takes to the open road. But there he picks up Pozzi, a hitchhiking gambler, and is drawn into a dangerous game of high-stakes poker with two eccentric and reclusive millionaires.

"One ​day there is life . . . and then, suddenly, it happens there is death". So begins THE INVENTION OF SOLITUDE, Paul Auster's moving and personal meditation on fatherhood. After the death of his own father, Auster discovers a 60-year-old family murder mystery that could account for the old man's elusive character. Later the book shifts from Auster's identity as son to his own role as father.

An ​updated edition with six new essays, including "An Evening at Shea" and "Remembering Beckett," as well as two long interviews from "one of America's greats" ("Time Out Chicago") The celebrated author of "Invisible," "The New York Trilogy," and "The Book of Illusions "presents a highly personal collection of essays, prefaces, true stories, autobiographical writings (including the seminal work "The Invention of Solitude"), and collaborations with artists, as well as occasional pieces written for magazines and newspapers. Ranging in subject from Sir Walter Raleigh to Kafka, Nathaniel Hawthorne to the high-wire artist Philippe Petit, conceptual artist Sophie Calle to Auster's own typewriter, the World Trade Center catastrophe to his beloved New York City itself, "Collected Prose" records the passions and insights of a writer who "will be remembered as one of the great writers of our time" ("San Francisco Chronicle").

Kollekciók