Ajax-loader

Anthony Burgess könyvei a rukkolán


Anthony Burgess - Beteg ​a doktor
A ​doktor, aki beteg, bizonyos Edwin Spindrift, a Távol-Keletről Londonba visszatérő nyelvészprofesszor. Most éppen agyműtétre vár, egy idő után azonban kiszökik a kórházból, mert tetten akarja érni alkoholizáló (és félrelépegető) feleségét. Dr. Spindrift "kölcsön" öltönyben, kórházi papucsban, és egyetlen fillér nélkül, mindenféle - fehér és színes - tolvaj, szélhámos és egyéb kétes elem közé keveredik a zegernyés londoni éjszakában, sorra feladja normáit, maga is lop, csal, hazudik és szélhámoskodik. Mulatságos kalandjai során nyelvészeti előadást tart egy illegális italmérés közönségének egy rendőrségi razzia során, aztán megnyer egy televíziós vetélkedőt, ahol a "legszebb kopasz fej" kategóriájában versengenek a résztvevők (hősünket ugyanis az agyműtét előtt kopaszra nyírták). Végül visszakeveredik a kórházba, ahol - ki is derül de meg nem is hogy dr. Spindrift voltaképpen álmodta az egészet, és közben megoperálták. Ez azonban nem gátolja abban, hogy újra megszökjék, és új kalandokra induljon a londoni éjszakában....

Covers_405898
elérhető
214

Anthony Burgess - Gépnarancs
A ​Gépnarancs 1962-ben látott napvilágot, s azóta mit sem veszített aktualitásából. Nemcsak mert cselekménye a pontosan meg nem határozott jövőben játszódik, hanem mert Burgess írói képzelete és nyelvteremtő zsenialitása a napi politikánál is, a múló irodalmi divatoknál is időtállóbb. Ezt az antiutópista történetet egy tizenéves bandavezér, a jókedvvel kegyetlenkedő, ugyanakkor igen éles elméjű és a klasszikus zene iránt rajongó Alex mondja el, a maga egyéni, orosz eredetű szavakkal megtűzdelt szlengjén. Az ő egyszerre taszító és vonzó személyiségén keresztül kapunk képet az alattvalóira gondolattalan, gépies konformitást kényszerítő Államról, amely a fiatalok számára életformává vált erőszak visszaszorítására az "agymosástól" sem riad vissza - holott ez az erőszak paradox módon már a méltóság megőrzésének egyetlen eszköze, amikor az állati ösztönöknek kell eluralkodniuk a tudaton, hogy az ember legalább az embertelenségben ember maradhasson.

Anthony Burgess - Egy ​tenyér ha csattan
Anthony ​Burgess, a Gépnarancs világhírű írója mindenekelőtt nyelvművész volt. Először 1961-ben, álnéven kiadott regénye, az Egy tenyér ha csattan is stílusbravúr: tökéletes beleéléssel jeleníti meg az étel- és eszmekonzerveken élő kisember tévéreklámok és képes magazinok sugalmazta gondolatvilágát és szófűzését. Ez azonban csak eszköz: látószög, amelyből nézve a banális szereplők banális története keserű és alapos, mindamellett pokolian mulatságos szatírává kerekedik. Janet Shirley ugyanis egy olyan történetet beszél el, amelyből jószerivel egy kukkot sem ért meg, a történet főhőse, a férje pedig éppen őbenne véli megtalálni egyetlen szövetségesét ahhoz a tragikomikusan aránytévesztő harchoz, amelyet az egész züllött és lezüllesztő világ ellen indít.

Anthony Burgess - Shakespeare
Burgess ​used Shakespeare as a character in his 1964 novel Nothing Like the Sun but turned a more critical eye to the bard's life in this 1970 outing. The book is at once the story of Shakespeare the writer as well as the Elizabethan stage and the times in which he lived and worked. Burgess's obvious ardor for Shakespeare shines through in this short but worthy biography.

Anthony Burgess - Enderby ​fekete hölgye
Enderby ​halálhíre, mint látjuk, némileg eltúlzottnak bizonyult. Igaz, keveseknek adatik meg, hogy életük utolsó hónapjait újraélhessék. Habókos poétánk második - vagy tán első? - amerikai útja során azonban pontosan így tesz. Ám ahelyett, hogy bronxi, harlemi és más túlkoros jenki nebulókat szelídítene, ezúttal a gazdag, de kietlen Közép-Nyugat meghódítását tűzi ki célul - Shakespeare emléke és saját ambíciói számára.

Anthony Burgess - The ​Malayan Trilogy
Burgess's ​trilogy dissects the racial and social prejudices of post-war Malaya during the chaotic upheaval of independence. Through a succession of colourful characters he delineates the conflict and confusion arising from the enforced mingling of cultures. --This text refers to the Paperback edition.

Anthony Burgess - Abba ​Abba
Abba ​Abba is about two poets who may or may not have met in Rome in 1820-1821. One was John Keats, who was dying in a house on the Spanish Steps. The other was Giuseppe Gioacchino Belli – A great poet, little known outside Rome, since he wrote in the rough, dirty, blasphemous dialect of the Roman streets. The first part of this book is about Keats and Belli. The second part presents Belli himself as poet, translated by Anthony Burgess.

Anthony Burgess - Ninety-Nine ​Novels
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Anthony Burgess - 1985
Ingenious, ​chilling and darkly comic, 1985 combines a devastating critique of Orwell's 1984 with a terrifying vision of the future. As memorable as A Clockwork Orange, it is as powerful and unsettling as anything Burgess has written. First published in 1978, its thoughts and ideas still hold very true today.

Anthony Burgess - Földi ​hatalmak
A ​huszadik század egyik nagy angol írójának a legtöbb európai nyelven már olvasható főművét tartja kezében az olvasó. Az 1980-as Földi hatalmak, amelyet Anthony Burgess maga is legfontosabb regényének tekintett, az elmúlt évszázad sajátos krónikája: az itt ábrázolt huszadik században majdnem minden ugyanúgy történt, mint abban, amelyet ismerni vélünk, néhány ponton azonban - például a katolikus egyház történetében - másként alakultak a dolgok, s így a regény mindvégig furcsa, megjósolhatatlan viszonyban áll az általunk ismert történelemmel. Burgess feledhetetlen figurákkal teli, igazi világregényt írt, amelynek színes forgatagában elénk tárul a huszadik század minden nyomorúsága és szépsége.

Anthony Burgess - Man ​of Nazareth
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Anthony Burgess - Devil ​of a State
The ​Italians Nando and Paolo Tasca, father and son, are working on the marble in the grandiose mosque that is under construction (this was in fact the Sultan Omar Ali Saifuddin Mosque, designed by an Italian architect and built while Burgess was in Brunei). After a furious argument with his violent father over a purloined pocket watch, Paolo seeks refuge in one of the mosque's minarets. When political oppositionists learn of Paolo's act, they exalt him as a hero in the struggle against colonial oppression and he becomes a household name in enlightened circles around the world. But how will they get him to come down?

Anthony Burgess - Inside ​Mr. Enderby
"Inside ​Mr. Enderby" introduced to a captivated audience Burgess's dyspeptic poet, whose uniquely idiosyncratic, scatological brand of verse even won the genuine approval of T. S. Eliot. In his first clash with the outside world, Enderby is extracted from his lavatorial sanctuary by the professional widow Vesta Bainbridge in a most peculiar romance.

Anthony Burgess - Nem ​fénylik, mint a nap
William ​Shakespeare születésének négyszázadik évfordulója előtt tisztelgett ezzel a könyvvel Anthony Burgess. Will ifjú tizenévesként lép elénk, aki dühös az apjára, mert kivette az iskolából, és kesztyűkészítő inasnak fogta be maga mellé. Máris komoly érdeklődés él benne a lányok iránt, és állandóan verseket próbál írni. Mint minden elégedetlen kamaszt, őt is foglalkoztatja, mit tartogathat számára az élet, elmegy hát egy jósnőhöz, aki fel is fedi a jövő egy részét: „Egyelőre nincs utazás. Itt kell maradnod, amíg meg nem találod a nőt, aki elűz innen. És majd tollat ragadsz, és írni fogsz, mint egy deák. Majd lökdösnek és sürgetnek, hogy még gyorsabban írj. Ezt küldi jövőd: Arany férfit vagy fekete nőt.” Will jó pár lánnyal kerül igen szoros ismeretségbe, mielőtt megtalálja azt, akit igazán tud szeretni, és azt, akit elvesz feleségül. Nagy bánata, hogy a kettő nem ugyanaz. Ezek után indul Londonba az arany férfi és a fekete nő felé, és mellesleg a világhír felé is. Korában elbeszélő költeményei tették híressé, manapság szonettjei és színművei. Ihletőik a szőke nemesúr és a mulatt kurtizán, élvezőik mi vagyunk mindannyian. Akárcsak a harminc évvel későbbi Gyilkosság Deptfordban lapjain, itt is kor- és fejlődésrajzot tár elénk a főhőséhez hasonló tehetségű Anthony Burgess. Az Erzsébet-kori Anglia vidéki és londoni élete foglalja keretbe egy rendhagyó kesztyűkészítő napjait, aki egyvalamiben mégsem rí ki a mesteremberek közül: vagyont gyűjt, és megvásárolja szülővárosa legnagyobb új házát – hogy családja megfelelő körülmények között élhessen, ő pedig elegáns helyen halhasson meg.

Anthony Burgess - Gyilkosság ​Deptfordban
Anthony ​Burgess 1964-ben, Shakespeare születésének négyszázadik évfordulójára publikált egy regényt a nagy drámaköltő elképzelt szerelmi életéről. Alig harminc évvel később, 1993-ban pedig megjelentette egy másik nagy drámaköltő regényes életrajzát. Akkor volt a négyszázadik évfordulója Christopher Marlowe halálának. A mai napig nem sokat tudunk Marlowe-ról. Egy varga fia, Cambridge-ben magiszteri titulust szerez, kiváló latintudós, az első igazán nagy Erzsébet-kori drámaíró, ateista, kém, homoszexuális, gyilkos és áldozat. Az ő alakján keresztül teremti újjá az angol nyelv szerelmese, Anthony Burgess az angol nyelv, kultúra és történelem egyik legnagyobb korát, I. Erzsébet uralkodásának szűk tíz esztendejét. A Nagy Armada támadását várva a királynő titkosszolgálata mindenhol összeesküvést szimatol, titkos katolikusok után nyomoz, Stuart Mária híveit fürkészi. Ezek közé a kémek közé jelentkezik még cambridge-i diákként "Kit" Marlowe, nem annyira hazaszeretetből, hanem inkább pénzért. Látva kutakodásának eredményét, a leleplezett összeesküvők felakasztását, kibelezését, felnégyelését, már odahagyná a testületet, de ez persze lehetetlen. Közben két igaz szerelmet is átél: a névtelen színészfiúval, aki a kor szokása szerint női szerepeket játszik (nem is csak a színpadon), és Tom Walsinghammel, a kor egyik legbefolyásosabb családjának sarjával, a titkosszolgálat vezetőjének unokaöccsével. A kémkedés elviszi Párizsba, Németalföldre, Skóciába, alkotótehetsége pedig feljuttatja a csúcsra: a Doktor Faustus és A máltai zsidó máig az angol drámairodalom mérföldkövei. És belekezd még egy történelmi darabba, ezt azonban már csak egy másik, frissen Londonba érkező tollforgató fejezi be - Will Shakespeare. Az Erzsébet-kori Anglia mindennapjai, színei, szagai vesznek körül bennünket, amint kinyitjuk a könyvet. Urak és mesteremberek élete tárul elénk, meg uzsorásoké és gonosztevőké. Aki szívesen merül bele a történelembe, annak kincsesbánya ez a mű. Mint ahogy annak is, aki a tehetség kifejlődését és kifejeződését vizsgálná - szerző és főhős párhuzamos zsenialitása teszi páratlanná Burgess utolsó regényét.

Anthony Burgess - The ​Doctor is Sick
Dr. ​Edwin Spindrift, a linguist, decides to escape from the hospital the night before his brain tumor surgery is scheduled and discovers a world of people exists outside his universe of words.

Anthony Burgess - Mr. ​Enderby - bepillantás
Ahogy ​azt a Gépnarancs című könyvénél megszokhattuk, a szerző a jelen kötettel induló „Enderby-tetralógia” során sem marad adós a sajátosan burgessi erények felvonultatásával. A fontos társadalom- és művészetfilozófiai gondolatokat hordozó virtuóz nyelvi megoldásokat itt is a groteszk testiség durván komikus motívumai ellenpontozzák. A regény csetlő-botló hőse eközben legénylakása vécéjétől London és Róma nevezetességein keresztül egy vidéki szanatóriumig végigjárja kora társadalmi létezésének legjellemzőbb színhelyeit.

Anthony Burgess - A ​narancsműves testamentuma
Enderby ​menni New York. Azaz hogy Enderby úr ezúttal New York városát keresi fel. New York városában nyelvek, kultúrák és életstílusok kavarognak fenyegetőn költőnk feje és alfele körül. Az Újvilág e megrögzötten európai vándora legyőzőre csakis a komor kaszásban talál. Enderbynél azonban talán még a halál se mehet biztosra...

Anthony Burgess - Childhood
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Anthony Burgess - The ​Right To An Answer
The ​playground of Mr. Burgess' humor is a city to which his hero, Denham, J. W., businessman, forty, British, returns on leave from the Far East to find the face of England hardened into a standardized grimace. He is appalled by his observations in all quarters of cheapness, shallowness, vice. He is appalled also by monotony. But monotony reigns only briefly. Soon Everett, the broken-down poet, and Winterbottom, the printer, have involved him in affairs which put a strain on his holiday spirit. And with the appearance of Mr. Raj, Ceylonese gentleman, persistent lecher and unflagging sociologist, speed quickens and control diminishes as Denham is carried helpless down the homestretch of his grueling comic course. Mr. Burgess' humor stems from the depth of life rather than from its surface. His people are so vividly alive, and the anger, laughter and melodrama of their experiences so affecting that their story takes on dimension rare in novels so thoroughly entertaining.

Anthony Burgess - The ​Eve of Saint Venus
. ​. . a delightful feast -- a highly civilized joke in which the goddess Venus descends into the gray world of the welfare state, intervenes erotically in the wedding arrangements of a young couple, and -- through her capacity as goddess of love -- transcends her divine appetites and consecrates in music, poetry, and miracle the union of the young, the beautiful, and the innocent.

Anthony Burgess - A ​Clockwork Orange
Fifteen-year-old ​Alex and his three friends start an evening's mayhem by hitting an old man, tearing up his books and stripping him of money and clothes. Or rather Alex and his three droogs tolchock an old veck, razrez his books, pull off his outer platties and take a malenky bit of cutter. For Alex's confessions are written in 'nadsat' - a teenage argot of a not-too-distant future. Because of his delinquent excesses, Alex is jailed and made subject to 'Ludovico's Technique', a chilling experiment in Reclamation Treatment... Horror farce? Social Prophecy? Penetrating study of human choice between good and evil? A Clockwork Orange is all three, dazzling proof of Anthony Burgess's vast talents.

Anthony Burgess - The ​Worm and the Ring
This ​early Burgess novel draws on the authors experiences as a teacher in post war England and although not up to the standard of his Malayan trilogy is a scarce collectors piece as many copies were pulped due to the threat of a libel action.

Anthony Burgess - Re ​Joyce
Arguing ​that "the appearance of difficulty is part of Joyce's big joke," Burgess provides a readable, accessible guide to the writings of James Joyce.

Anthony Burgess - Nothing ​Like the Sun
One ​of Burgess's most acclaimed novels, Nothing Like the Sun has been out of print for over 10 years. An audacious and pacey romp through the life of William Shakespeare, it has long been regarded as the classic Shakespeare novel. From his humble origins to his exalted status as England's premier playwright and on to his tragic death, Burgess tells his story - leaving nothing out. Of particular interest to Burgess is Shakespeare's love-life, and the effect his relationships had on his work. From the historical sources, Burgess focuses on several of Shakespeare's possible relationships...and imagines how these translate into his work. As bawdy as A Midsummer Night's Dream, as moving as King Lear and as rich in imagination as The Tempest, this is a twentieth-century classic.

Anthony Burgess - The ​Wanting Seed
The ​Wanting Seed is a Malthusian comedy about the strange world that overpopulation will produce. Tristram Foxe and his wife, Beatrice-Joanna, live in their skyscraper world of spacelessness where official family limitation glorifies homosexuality ("It's Sapiens to be Homo"). This time of the near future is eventually transformed into a chaos of cannibalistic dining-clubs, fantastic fertility rituals, and wars without enemies. The Wanting Seed is a novel both extravagantly funny and grimly serious.

Anthony Burgess - One ​Hand Clapping
With ​film rights acquired by Francis Ford Coppola, this comic novel of instant riches is back in stock. From the author of A Clockwork Orange, One Hand Clapping is a comedy of game shows and greed, high stakes and the high life. The tragi-comedy of used car salesman Howard Shirley, his photographic brain, and the modern world's trivia and trivialities makes for vintage Burgess—at once hilarious and provocative. "Witty and shrewdly joyful."—The New York Times Book Review "A funny, pointed novel."—The New Yorker "Ingeniously and devilishly funny."—The Atlantic Monthly

Anthony Burgess - Earthly ​Powers
Anthony ​Burgess' epic masterpiece traces eighty-one years in the life of a Somerset Maugham-type writer and lapsed Catholic called Kenneth Toomey. A popular, second-rate novelist/playwright, he spends a lifetime unsuccessfully trying to reconcile his homosexuality with his faith. This is also the story of Carlo Campanati, an earthy Italian priest linked with Toomey through family ties. With dazzlingly inventive narrative spanning six decades, Burgess draws in major events and characters of the century while exploring themes of universal significance.

Anthony Burgess - The ​Clockwork Testament
The ​Clockwork Testament is Anthony Burgess’ response to Stanley Kubrik’s film of his novel A Clockwork Orange; a film, although he despised, still resulted in his becoming the subject of public opprobrium, as well as the target of threats. Like A Clockwork Orange, the novella is a discourse on the themes of original sin and whether man is human when deprived of the choice between good and evil. Burgess further goes on to argue that, given this choice, art cannot be held accountable for man’s atrocities. The story recounts the final day in the life of Enderby, the protagonist of two earlier Burgess novels. Like Burgess in real life, Enderby finds himself caught in the eye of a public storm when a film he is credited with writing the screenplay, based on an ancient and forgotten poem, containing a sensational rape scene of a nun, is blamed for a real-life copycat crime. Though Enderby believes the film doesn’t resemble his work - even less so, the original text, of which most people are completely ignorant to its existence - he is still held, in some way, responsible for the crime by the court of public opinion. Enderby, who is both racist and reactionary, can be at times a thoroughly unpleasant character. He is, however, capable of great sensitivity and truth as he finds himself increasingly isolated and vilified by a world that stubbornly misunderstands and misinterprets art.

Anthony Burgess - Enderby ​úr külvilága
Elmezavarából ​gyógyultan Enderby ezúttal bármixerként lép elénk. A színes koktélok világa azonban csak átmeneti menedéket nyújthat a reterát e visszavonult alanyi költőjének, aki egy rocksztár és egy botcsinálta költőtárs elleni merénylet gyanúsítottjaként ismét menekülni kényszerül. Adieu, ködös, homályos Albion, jer Tangier, fénydús egeddel! Irány tehát a világ -legalábbis az óvilág- vége, a napsütötte Marokkó, ahol Enderbynk hol bárgyú turistának, hol arab koldusnak, hol pedig bosszúszomjas költő-riválisnak álcázva magát csetlik-botlik tengerpartról szállodába, bazársorról hippi-drogtanyára, míg a tolvaj-költő Rawcliffe személyében meg nem leli balsorsa vélelmezett ősokát. E szomorúan nevetséges karneváli forgatagban Enderby -s vele az olvasó- nem csak a huszadik század legfontosabb kulturális dilemmáival - magas művészet kontra populáris szórakoztatás, ódivatú eredetiség, avagy kreatív plágium -, hanem az emberi létezés végső kérdéseivel is szembesül.

Anthony Burgess - A ​Dead Man in Deptford
Set ​in Elizabethan England, Burgess's first novel for four years centres on the life of Christopher Marlowe, who was killed in suspicious circumstances in a tavern brawl in Deptford 400 years ago. It portrays a theatre genius riven by sexual and political conflicts.

Kollekciók