Ajax-loader

Gaston Leroux könyvei a rukkolán


Gaston Leroux - A ​véres bábu / A gyilkológép
A ​párizsi Szent Lajos-szigeten élő különc öreg órás kéményéből baljóslatú füst száll fel. Csak nem az órás lányának udvarlóját égetik el a kandallóban? Coulteray márkiné azt hiszi, hogy a férje a vérét szívja. De lehet-e valakinek távolról szívni a vérét? És hogyan működik a gyilkológép? Vannak-e vérlelék? Halálra lehet-e ítélni valakit, aki mások szeme láttára földarabol egy lányt? Örök életűvé tehető-e az emberi agy? - két összefüggő regényében ilyesféle kérdésekre keres választ az olvasó segítségével a francia "rémirodalom" nagy klasszikusa.

Gaston Leroux - A ​sárga szoba titka
Rejtélyes ​gyilkosság kísérlet tartja izgalomban Párizs közvéleményét. Meg akarták gyilkolni egy vidéki udvarházban a híres és nevezetes Stangerson professzor gyönyörűszép lányát, aki apjával tíz év óta kutatásokat folytat az anyag felbomlásával kapcsolatban. Megindul a nyomozás, megjelenik a helyszínen az író is a zseniális rendőrriporter, Rouletabille társaságában, de természetesen a helyszínen nyomoz a francia bűnügyi rendőrség mesterdetektívje is. Gyanúba keveredik egy csomó ember, de senki sem tudja megfejteni a gyilkossági kísérlet legnagyobb rejtélyét: hogyan tudott a gyilkos egy tökéletesen zárt szobából eltűnni? És a kérdések egyre szaporodnak: miért akarták meggyilkolni a híres tudós lányát? Ki lehetett a merénylő: Miért hallgat mélységesen a támadásról az életben maradt áldozat? Az olvasó izgalmát a páratlanul leleményes szerző egyre csak fokozza, míg végre az ifjú és rendkívüli ügyes rendőrriporter meg nem oldja a rejtélyek rejtélyét...

Gaston Leroux - A ​Nap felesége
A ​két lány letépte magáról ünnepi ruháját, s hangos örömkiáltásokkal vetették magukat a máglyára. Átszellemült arcukat az ég felé emelve várták, hogy az első láng beléjük kapjon, míg körülöttük a zenészek pokoli zsivajt csaptak. A tömeg hangos rivalgásban tört ki. Vad lelkesedés ragadta magával a többi mammaconát is, akik máglyájuk körül táncoltak. A láng csakhamar elborította a szerencsétleneket, akik borzasztó sikolyokat hallattak, majd az egyik sebekkel borítottan leugrott és a földre zuhant. - Menj vissza a lángba! Menj vissza a lángba! - visítozták körülötte társnői, ő azonban csak üvöltött fájdalmában, és könyörgött, hogy szabadítsák meg kínjaitól. Az összelapított koponyájú múmia vergődő teste fölé hajolt, és torkába döfte a tőrt.

Gaston Leroux - A ​fekete ruhás hölgy illata
Kit ​lát a tükörben a gyönyörű fekete ruhás hölgy? Miféle emlékeket ébreszt az agyafúrt nyomozóban? Melyik napszemüveg mögött rejtezik a gyilkos szeme, s a Riviéra verőfényében mi borzongatja a szép hollófekete Edithet? Miért lakik egy "modern" fitatal amerikai házaspár egy francia középkori várerődben, és mitől lett véres "a világ legrégibb koponyája"? Ki van a szekrényben, s ki a vérmocskos krumplis zsákban? Kinek a szívébe fúródik a kőkorszaki kőkés? Megfelel rá Rouletabille, a zseniális kamasz detektív.

Gaston Leroux - Az ​operaház fantomja
"Az ​operaház fantomja nem mese. Egyáltalán nem az volt, aminek sokáig hitték, nem holdkóros művészek, babonás igazgatók találták ki, nem a kartáncos kisasszonyok, a balettmamák, a jegyszedőnők, a portások és a ruhatári alkalmazottak túlfűtött képzeletének fura teremtménye. Bizony hogy létezett, hús-vér ember volt, noha mindent megtett, hogy szakasztott olyan legyen, mint egy igazi fantom, vagyis egy árnyalak." Így kezdi világhírű regényért Gaston Leroux, a francia krimi század eleji nagy klasszikusa, aki az "igazi" irodalom olyan nagyságait mondhatta rajongó barátainak, mint Apollinaire vagy Éluard, és akinek hatvan (!) kötetét ma már a _posztmodern_ előképeit is újra felfedező rácsodálkozással szokás emlegetni.

Gaston Leroux - Le ​Fantôme de l'Opéra
"Le ​fantôme de l'Opéra a existé. J'avais été frappé dès l'abord que je commençai à compulser les archives de l'Académie nationale de musique par la coïncidence surprenante des phénomènes attribués au fantôme et du plus mystérieux, du plus fantastique des drames, et je devais bientôt être conduit à cette idée que l'on pourrait peut-être rationnellement expliquer celui-ci par celui-là." Avec l'art de l'intrigue parfaitement nouée et l'inspiration diabolique qui ont fait le succès de Gaston Leroux, le père de Rouletabille, Le Fantôme de l'Opéra nous entraîne dans une extraordinaire aventure qui nous tient en haleine de la première à la dernière ligne.

Gaston Leroux - The ​Phantom of the Opera (Penguin Readers)
There ​is a climate of secrecy and fear at the Paris Opera. People are dying and a beautiful, talented young singer has disappeared. Is this the work of the Opera ghost? Is the ghost a man or a monster? And what else will he do to get what he wants?

Gaston Leroux - A ​véres bábu
A ​Párizsban élő különc öreg órás kéményéből baljóslatú füst száll fel. Csak nem az órás lányának udvarlóját égetik el a kandallóban? Coulteray márkiné azt hiszi, hogy a férje a vérét szívja. De lehet-e valakinek távolról szívni a vérét? És hogyan működik a gyilkológép? Vannak-e vérrelék? Halálra lehet-e ítélni valakit, aki mások szeme láttára földarabol egy lányt? Örök életűvé tehető-e az emberi agy? A véres bábu és A gyilkológép összefügő regényében ilyesféle kérdésekre keres választ az olvasó segítségével a francia "rémirodalom" nagy klasszikusa Gaston Leroux. Páratlan képzelőerővel tanúskodó műveit olvasva jogosan merül föl bennünk a gondolat, hogy az utána jövő generációk nem sok alapvetően új dolgot találtak ki a fantasztikus, a horror és a bűnügyi irodalomban. "Azóta a bizonyos éjszaka óta a boncnoknak meg kellett szabadítania Christine-t és főleg Norbert papát annak a dührohamnak a következményeitől, amelyben az órás mint egy őrült vetette rá magát titokzatos vendégére... Egyszóval másnap nem takaróba bugyolált hullát vittek le a lépcsőn a szemem előtt, hanem egy beteget, egy összetört embert, akit már Christine szobájában elsősegélyben részesítettek, és amikor lehetett, átvitték a boncnokhoz, és most is ott van..."

Gaston Leroux - Diane Namm - Az ​operaház fantomja
A ​19. századi Párizsban döbbenetes valósággá válnak azok a legendák, amelyek egy félelmetes fantomról szólnak, aki az operaház alatti folyosókon kísért. Christine, a gyönyörű énekesnő és kedvese, Raoul az operaház és az emberi szív legsötétebb zugaiban találják magukat. Ez az őrületről, becsvágyról és bosszúról szóló titokzatos történet mindenkit rabul ejt. A Klasszikusok könnyedén sorozat lehetővé teszi az ifjú olvasók számára, hogy már gyerekkorukban megtapasztalják az időtlen történetek varázsát. A könnyebb érthetőség kedvéért lerövidített és nagy gonddal átírt klasszikus regényekben ugyanazokat a fordulatokat és izgalmakat élhetik át, amelyek az eredeti történeteket közkedveltté tették.

Gaston Leroux - Le ​Mystère de la chambre jaune
Stangerson ​et sa fille Mathilde habitent le château du Glandier où ils poursuivent leurs recherches scientifiques. La presse annonce la tentative de meurtre sur Mathilde qui dormait dans la "Chambre Jaune". Alerté par ses cris, son père n'a pas vu d'assassin dans la pièce qui ne comporte qu'une porte et une seule fenêtre grillagée. Le jeune Rouletabille, reporter à l'Époque, se rend au Glandier avec Sainclair, son ami avocat. Ils y retrouvent M. de Marquet, le juge d'instruction obtus, Darzac, le fiancé de Mathilde à la conduite équivoque, le grand Fred Larsan, un policier renommé, et un mystérieux "homme vert"... Vingt ans avant Tintin, Rouletabille préfigurait le reporter débrouillard. Sa jeunesse l'emporte sur des personnages plus hauts sur l'échelle sociale, trop coincés dans leurs convictions : c'est un nouveau siècle qui s'annonce. Écrite en 1907 par l'un des pères du polar français, cette histoire demeure l'archétype du problème de local clos. --Nicolas Mesplède --Ce texte fait référence à une édition épuisée ou non disponible de ce titre.

Gaston Leroux - The ​Phantom of the Opera
The ​little known, brilliant original text by Gaston Leroux has been immortalized by screen and stage adaptations. One of the greatest horror stories of all time, The Phantom of the Opera makes compulsive reading. It abounds with wonderful descriptions, extraordinary events, tragedy, horror, pathos, tremendous humour and a gallery of charming minor characters. Leroux's portrait of the hideous musician, crazed by his own extreme ugliness, shows compassionate insight into a criminally insane mind. MUsic infuses the story, enriching the many dimensions of the novel which is steeped in the glamour of life at the Pris Opera. The author's knowledge of the building itself and the extraordinary history of its construction create a basis of realism in the story. Incredible, seeminly supernatural elements are artfully infused with real facts, with references to real people, places and events, so that the novel is a dazzling blend of illusion and reality, between which it is hard to distinguish, so that each chilling moment is intensified. Gaston Leroux was a master of his genre.

Gaston Leroux - The ​Mystery of the Yellow Room
The ​young lady had just retired to her room when sounds of a struggle ensue, and cries of "Murder!" and revolver shots ring out. When her locked door is finally broken down by her father and a servant, they find the woman on the floor, badly hurt and bleeding. No one else is in the room. There is no other exit except through a barred window. How did the attacker escape? First published in 1907, this intriguing and baffling tale is a classic of early 20th-century detective fiction. At the heart of the novel is a perplexing mystery: How could a crime take place in a locked room which shows no sign of being entered? Nearly a century after its initial publication, Leroux's landmark tale of foul play, deception, and unbridled ambition remains a blueprint for the detective novel genre. Written by the immortal author of "The Phantom of the Opera," this atmospheric thriller is still a favorite of whodunit fans everywhere. "The finest locked room tale ever written." -- John Dickson Carr, author of "The Hollow Man."

Gaston Leroux - Halál ​után
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók