Ajax-loader

Chikán Attila könyvei a rukkolán


A ​könyv nemzetközi tapasztalatokra és a hazai helyzetre építve tárgyalja a vállalati működés elvi alapjait, magyarázatokat és összefüggéseket fogalmaz meg a vállalatok stratégiájának és konkrét tevékenységének alakulására nézve. Az új kiadás épít a korábbiakban lefektetett alapokra, megtartva a stratégiai, felsővezetői szemléletet, emellett tárgyalja az utóbbi években tapasztalt új jelenségeket. Így kitér arra, hogy a vezető vállalatok törekvése a termékek vagy szolgáltatások egyszerű eladása helyett egyre inkább a fogyasztók igényeinek mind teljesebb kielégítését szolgáló komplex megoldások nyújtása. A tárgyalás ötvözi a hagyományos funkcionális megközelítést (marketing, innováció, logisztika stb.) a korszerű folyamatszemlélettel, kiemelten tárgyalja az értékláncok és ellátási láncok szerepét. Nagy hangsúlyt helyez a könyv az információtechnológia fejlődésének szerepére, részletesen tárgyalja a globalizáció jelenségét, s új megvilágításba helyezi a vállalati stratégiaalkotás vállalati, üzletági és funkcionális szintjeinek kapcsolatát. A könyvet mind az egyetemek, főiskolák hallgatói, mind gyakorló vállalatvezetők számára ajánljuk.

A ​könyv a vállalati működés elvi alapjait és gyakorlati problémáit tárgyalja, s ezek magyarázatát adja. Törzsét a vállalati küldetésből és stratégiából levezetett folyamatok és funkciók vizsgálata képezi: egységes szerkezetben tárgyalja a marketing, az innováció, az emberi erőforrás menedzsment, az információmenedzsment, az értékteremtő folyamatok (termelés, szolgáltatás, logisztika) és a vállalati pénzügyek kérdéseit. Jelentős teret szentel e mellett a vállalatok társadalmi szerepének, a piaci és állami szabályozás, a globalizáció, a civil társadalom keretébe foglalva a vállalati működést. A könyv alapvető elvi problémákat (így például a fogyasztói és tulajdonosi értékteremtés harmonizálását, vagy a vállalati értékláncok és ellátási láncok viszonyait) éppúgy tárgyalja, mint a tényleges vállalati döntések mechanizmusait, következményeit. A tartalom kifejtését a gyakorlati vállalati működés szakirodalmából vett nagy számú példa segíti.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

"A ​magyar társadalom alapvetően bizalmatlan; a társadalom tagjai bizalmatlanok egymással és a közintézményekkel szemben. Márpedig a bizalom – a társadalmi tőke alapvető komponense – rendkívül fontos a gazdaság, széles értelemben a társadalom megfelelő működése szempontjából. A bizalmatlanság lassítja és drágítja a gazdasági fejlődést, atomizálja a társadalmat, gyengíti a civil szférát, végső soron kiüresíti, formálissá teszi a demokráciát. A tanulmánykötet a társadalmi bizalom egyik legfontosabb összetevőjével, a közintézmények iránti bizalommal foglalkozik. Kitűnő tudósok – közgazdászok és jogászok – gondolataival ismerkedhet meg az olvasó. A kép, ami az előadások olvastán kibontakozik, elégedettségre egyáltalán nem ad okot. A társadalom alig bízik a közintézményekben, amelyeknek pedig éppen az lenne a feladatuk, hogy működésükkel mintát, mindennapos leckét adjanak a demokrácia működéséből. Ez a kötet fontos diagnózis egy súlyos problémákkal küzdő társadalomról; fecske, amely ugyan nem csinál nyarat, de hozzásegítheti az olvasót a felismeréshez, hogy a civil társadalom összefogása, a bizalom erősítése elengedhetetlen feltétel, ha ki akarunk törni ebből az évtizedes zsákutcából." Felcsuti Péter

The ​Hungarian economy is on a new development path after coping successfully with challenges raised by national economic transition and the increasing globalization in the first half of the 1990s. Competitiveness has become a key issue for both macroeconomic analysts and for decision makers in business and government. Recognition of the above in 1995 led the Budapest University of Economic Sciences to start a research program titled In Global Competition - Microeconomic Factors of Competitiveness of the Hungarian Economy. A focal element of the research program was an opinion survey. 1400 executives of 325 companies completed the questionnaire that time. In 1999 the survey was repeated and 1220 executives of 319 companies completed the questionnaire. The analysis of the database of the two surveys makes it possible to provide an overview of the changes in the behavior, performance and selected operational fields of Hungarian companies between 1995 and 1999. The main findings of this analysis are published in this book. Besides the description of the Hungarian developments authors are intended to provide some more general conclusions for those interested in micro and sub-micro factors of national competitiveness. Hopefully academics and students of business studies find instructive the book and the Hungarian experiences with the market system can be interesting and instructive for business and government decision makers coping with or ahead of similar challenges.

Kollekciók