Ajax-loader

Thomas Mann könyvei a rukkolán


Thomas Mann - Három Novella
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Missing--book
elérhető
1

Thomas Mann - Novellák
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Thomas Mann - Elbeszélések
Thomas ​Mann valamennyi elbeszélésében nagyfokú érzékenységgel reagál a megalázottságra és a kiszolgáltatottságra, és elutasítja a fizikai és lelki durvaság minden megnyilvánulását.

Thomas Mann - Az ​elcserélt fejek
"Thomas ​Mann Elcserélt fejek című hindu legendája két ifjú, a Srídáman nevű kereskedő és Nanda kovács és tehénpásztor egyedülálló története, amelyben az egymás felé irányuló vonzalom kicserélődés és egyesülés utáni vágyat gerjeszt. Srídáman néhány évig csillagászatot és lényegszemléletet tanul, a szellemi dolgok vonzzák, míg Nanda elsősorban fizikai előnyeivel válik ki; ez utóbbinál a test a fődolog a mellékes fejjel szemben, az előbbinél pedig a tudással bíró fej élvez előnyjogot a függelékül szolgáló test ellenében. Mann úgy írja le kettejüket, mint a megkétszereződött Sívát, aki hol szakállas aszkétaként, hol pedig erőtől duzzadó ifjúként jelenik meg, de sohasem egységben. A Sívában egyesülő tulajdonságok esetükben külön jelentkeznek és kölcsönös vonzalmat, valamint egymásrautaltságot váltanak ki: mindkettőjük úgy érzi, hogy egyedként nem tekintheti magát teljesnek. Nem is lehet tehát másként, mint hogy a két ifjú érzelmi életét ugyanaz a leány befolyásolja. A szépséges Szítának valaha Nanda volt a hintáztatója, Srídáman pedig akkor pillantja meg először és szeret belé azonnal, amikor a napszűz fürdőájtatosságot végez a folyón. Mi sem természetesebb, mint hogy Srídáman számára Nanda kéri meg a leányzó kezét. Szítá házasélete ugyan a legnagyobb mennyei boldogságban veszi kezdetét, idővel azonban vonzalom támad benne a férfias Nanda iránt és nem szűnő testi-lelki gyötrődés keríti hatalmába, mivel - úgy érzi -Srídáman már nem tudja neki a teljességet nyújtani. A nőben dúló érzelmi vihar a két férfi lelkületén is kiütközik. Annyira összetartoznak már, hogy mindkettő hajlandó lenne lemondani Szítáról, életének elvesztése árán is, a másik javára. Ezért - hogy a kellemetlen helyzetet valamiképp megoldja -, egyik hármasban lebonyolított utazásuk alkalmával egy útbaeső szentélyben Srídáman levágja saját fejét, de így cselekszik a keresésére induló és látványától feleszmélő Nanda is. A bensejében immár Srídáman magzatát hordó Szítá a Világanya segítségével feltámasztja a két férfit, ám - részben zavarodottságában, részben ösztönszerűen - összecseréli a két fejet, így próbálva létrehozni Srídáman fejéből és Nanda testéből álmainak emberét. Ezt követően a dilemmák sora merül fel: mi dönti el, hogy ki tekinthető ezentúl férjének, a fej vagy a test?, továbbá ki tekinthető a leendő gyermek apjának, illetve mi az elfogadható, a fej vagy a test szerinti apaság? Egy szent emberhez, Kádamanához fordulnak ítéletért, aki úgy véli, hogy a fej a testrész legkülönbje, ezért a férj, Srídáman fejéből és Nanda testéből keletkezett egyén tekinthető Szítá férjének, a Nanda fejéből és Srídáman testéből összeillesztett személy pedig a leendő apának." (Szombathy Bálint)

Covers_219302
elérhető
3

Thomas Mann - Novellák
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jack London - Thomas Mann - Oscar Wilde - Híres ​történetek apákról
Apák ​– védelmezők, tettre készek, féltőn óvók, önfeláldozók, akik mindent megtesznek gyermekeikért, de néha sorsukra hagyják őket, hogy saját életüket éljék. Legtöbbször ott állnak gyermekeik mellett, a gyermek javát akarják, s ezér t szigorúak vele és nagyon sokat követelnek tőle. Így készítik fel az élet nehézségeire. Róluk szólnak Juhani Aho, Honoré de Balzac, Kate Chopin, A. P. Csehov, Illés Endre, Franz Kafka, Heinrich von Kleist, D. H. Lawrence, Jack London, Thomas Mann, Catherine Mansfield, Guy de Maupassant, Örkény István, Oscar Wilde és mások írásai, amelyek azt is megmutatják, mennyire befolyásolják a szülők érzelmei a gyermek jövőbeni életét.

Thomas Mann - Egy ​apolitikus ember elmélkedései
Thomas ​Mann-nak a magyar közönség által jól ismert szépirodalmi munkásságát kiegészítik esszéi, tanulmányai, saját művéhez írott kommentárjai és gondolatainak naplószerű leírásai. Keresés, viaskodás ez a nagy lélegzetű mű, melynek korai részei a háború kezdetének idejéből valók, utolsó írásai pedig nagyjából az 1917-18-as évek fordulójáról. A terjedelmes könyv, amely magyar nyelven most jelenik meg először Györffy Miklós szép és értő tolmácsolásában, izgalmas szellemi élményt ígér az olvasónak.

Thomas Mann - Lotte ​Weimarban
Érdekes ​sorokat olvashatunk Thomas Mann Lotte Weimarban című regényéről _Pók Lajos_ közelmúltban megjelent _Thomas Mann Világa (Írók Világa sorozat)_ című könyvében. "A háború előtt, 1939 nyarán jár utoljára Európában. Southamptonból indul vissza egy amerikai hajón. Az indulás előtti vámvizsgálat során különös kalandja akad: vele van _Lotte Weimarban_ című készülő regényének a kézirata, s a papírok között annak az ebédnek ültetési rendje, amelyet Goethe adott Charlotte Kestner tiszteletére. Ez az ültetési rend kelti fel a kikötői tisztviselők gyanúját; nehezen sikerül velük megértetni, hogy nem valami titkos kémjelentésről, katonai felvonulási tervről van szó. A regényen egyébként már 1936 vége, a József-regény harmadik kötetének befejezése óta dolgozott. Goethe azonban - mint téma, élmény, előkép és szuggesztió - már kora ifjúságától foglalkoztatja; a regényben kialakuló Goethe-kép sok évtizedes élmény, töprengés kifejezése. Tehát életrajzi regény, amilyent már Emil Ludwig is írt arról a Goethéről, akinek szerelmeit az iskolában tanítják, mint a mitológia isteneiét? Kétségtelenül életrajzi regény, de mint ilyen, a műfaj azóta sem megközelített színvonalát képviseli. Mann életművében azonban korántsem egy éppen divatos regényfajtával való kísérlet ez a mű, sokkal több ennél. _Az azonosulás mitikus szélhámossága_ vonzotta ehhez a regényhez, sok kísérlet után, mint amilyen ifjú éveiben a _Nehéz óra_ című, Schillert idéző, de Goethének Schillerre nehezedő árnyékáról még többet elmondó novella és számos előadás volt. Az azonosulás indítékából s az azonosulásban önmaga alkotói, politikai problémáira választ kereső természetes gesztusokból következik, hogy a _Lotte Weimarban_ sokkal több életrajzi regénynél."

Thomas Mann - Úr ​és kutya
Azok ​a kisregények, melyeket ebben a kötetben olvashatunk, többnyire nagy regényei eszmekörében születtek, motívumaik rokonsága általában felismerhető. Az önéletrajzi indíttatású Tonio Kröger nyilvánvalóan egy tőről fakadt az író első s tán máig legnépszerűbb regényével. A Buddenbrook ház-zal; ifjú hőse, az "eltévedt polgár", a művészélet problémáival küszködik, s próbálja meghatározni helyét világban és társadalomban. Ugyanebből az ellentétből sarjad a Halál Velencében tragikuma is: az öreg író életébe váratlanul betörő élmény összezúz mindent, amire létét eddig építette. A törvény a József-tetralógia húszesztendei munkájának záróakkordja, s a humánum örök érvényű állásfoglalása minden korok fasizmusával szemben; végpontja annak a folyamatnak, melynek kezdeteit a Mario és a varázsló jelzi. Thomas Mann remek életművének hatása hazánk és egész világunk történetének nagyon nehéz éveiben volt emberséget élesztő, bizalmat támasztó, az irodalom szép varázslatának hitelét és becsületét őrző. De a történelmi változások, az idő új és új fordulatai nemhogy gyöngítenék, inkább erősítik azt a fényt, mely minden írását megvilágítja.

Thomas Mann - Mario ​és a varázsló
Furcsa, ​torz, gonoszarcú emberke érkezik egy olasz városkába. Cipolla, a bűvész, a varázsló. Démoni tekintetével, gúnyosan sértő hangjával és suhogó korbácsának erejével hatalmába keríti egész közönségét, fellobbantja a nemtelen szenvedélyeket, derék, tisztes polgárok, feddhetetlen életű asszonyok, marionett figurákként rángatják tagjaikat, miközben arcukat megdermeszti a rémület. A fasizmus, ez a szadista szörny végzi itt fertelmes bűvészmutatványait, az hozza fel a mélyből az emberben rejtőző állati ösztönöket. De Thomas Mann nemcsak azért írta meg 1930-ban ezt a remekművét, hogy az emberiesség, a humanista erkölcs nevében tiltakozzék az emberhez méltatlan világ ellen, hanem azért is, hogy megmutassa: a világon mindenütt vannak Mariók, akik tiszták és beszennyezhetetlenek, akik a maguk egészséges erejével végül mégis ellenállnak és elpusztítják a gyűlölt varázslót.

Thomas Mann - Egy ​szélhámos vallomásai
Felix ​Krull, a selma-regények örököse ügyesen szedi rá a világot, de közben ő maga is áldozat: a csaló önmagát is becsapja. A szigorú tollú és komoly Thomas Mann az irónia fegyvereibe öltözötten nagyszerű karakterrajzok galériáját kínálja, egy izgalmas cselekmény fonalán...

Thomas Mann - Tonio ​Kröger / Mario és a varázsló
"Ez ​a kötet Mann két hosszabb elbeszélését tartalmazza. Az egyik, a Tonio Kröger (1903) ifjúkorának talán legvonzóbb alkotása, amikor az írót főképp a művész-lét problémái foglalkoztatták; a másik, a Mario és a varázsló (1930) abból az időszakból való, amikor a társadalmi kérdések, a korabeli világ sorsproblémái mélyebben behatoltak az író műveibe." /Pók Lajos/

Thomas Mann - Tonio ​Kröger / Halál Velencében / Mario és a varázsló
Thomas ​Mann immár halhatatlan három kisregényét jelenteti meg kiadónk ezúttal egy kötetben. Mindhárom mű korunk lelki zűrzavarát elemzi klaszsikus módszerekkel, "goethei stílusba szorítva" - mint Babits Mihály írja. A _Tonio Kröger_ (1903) az író egyik legvonzóbb fiatalkori alkotása, témája a művész és a polgár konfliktusa, a művészlét gyötrelmei és kínjai, de szépsége is. Thomas Mann 1911 májusában két hetet töltött Velencében, ekkor fogalmazódott meg a _Halál Velencében_ (1912) ötlete: hogyan sodorja a tragikus, elháríthatatlan végzet az öregedő Gustav Aschenbach írót szégyene és halála beteljesedéséig. A _Mario és a varázsló_ 1930-ban jelent meg, s ennek a műnek is személyes élmény az alapja: a Mann család az 1920-as évek végén, az olasz fasizmus uralomra jutásának idején Olaszországban nyaralt. Akkori rossz közérzetük leírásával kezdődik a történet, majd a bosszúságok anekdotikus részletei után fokozatosan lesz egyre drámaibb az elbeszélés légköre, s emelkedik meredeken a drámai csúcsig, mikor Mario, a megszégyenített pincér, két revolverlövéssel leteríti Cipollát, a hipnotizőrt. A kortársak s az utókor a fasiszta demagógia lélektanának és természetrajzának azóta is utolérhetetlen zsenialitással megírt elemzését látják a _Mario_-ban.

Thomas Mann - Tonio Kröger / Mario és a varázsló / Halál Velencében
Az Európa Könyvkiadó 1991 szeptemberében indította el megújított, külsejében is vonzóbb sorozatát. Alaposan, minden részletre kiterjedő figyelemmel tervezte meg az összeállítást, hiszen a világirodalom és a magyar irodalom remekműveinek kiadásával egyszerre kíván segítséget nyújtani tanárnak, diáknak s valamennyi felnőtt irodalomkedvelőnek. Műköltészeti és népköltészeti alkotások, versek és novellák, kisregények, regények és drámák kínálnak maradandó olvasmányélményt fiataloknak, idősebbeknek egyaránt.

Thomas Mann - Novellák I-II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Thomas Mann - Wälsung-vér
Részlet ​a könyvből: Hét perc hiányzott tizenkettőhöz, Wendelin tehát az elsőemeleti előcsarnokba ment és a gonghoz nyúlt. Ott állt szétterpesztett lábbal, ibolyaszínű térdnadrágjában, a halaványra koptatott imaszőnyegen és nagyokat sújtott a verővel a fémtányérra. A vad, kannibáli és céljához túlméretezett érces lárma mindenhová elhatolt: a jobb- és baloldali szalonba, a billiárdterembe, a könyvtárszobába, le és föl a ház minden zugába, melynek egyenletesen fűtött levegőjét édes és egzotikus párfőm itatta terhessé. Végre csönd lett és Wendelin még hét percig egyéb dolga után látott, mialatt Florian az ebédlőben az utolsó simításokat végezte a tökéletesen elkészített reggelizőasztalon.

Thomas Mann - Királyi ​fenség / Egy szélhámos vallomásai
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Thomas Mann - Tonio ​Kröger / Mario und der Zauberer
Zwei ​gegensätzliche Erzählungen Thomas Manns faßt dieser Band zusammen: :Tonio Kröger9, eine "Prosa-Ballade" aus dem Jahre 1903, die die "intellektuelle und radikale Jugend, die den Radikalismus damals freilich noch nicht politisch meinte", als "ihr gemäß" "ergriff", und :Mario und der Zauberer9 aus dem Jahre 1930, "eine stark ins Politische hinüberspielende Geschichte, die mit der Psychologie des Faschismus - und derjenigen der :Freiheit9, ihrer Willenslehre, die sie gegen den robusten Willen des Gegners so sehr in Nachteil setzt, innerlich beschäftigt ist". Damit ist Möglichkeit gegeben, sich beispielhaft mit dem Phänomen Literatur auseinanderzusetzen und zu erkennen, daß nicht die äußere Handlung, sondern Ansatz, Entwicklung und Durchführung eines Themas - bei Thomas Mann fast immer durch persönliche Distanz und vor allem durch skeptische Ironie geprägt - entscheidende Kriterien zu ihrer Interpretation sind.

Thomas Mann - Kerényi Károly - Beszélgetések ​levélben
Két ​nagy gondolkodó - Thomas Mann és Kerényi Károly - levelezését tartja kezében az olvasó: az író és a vallástörténész, a művész és a tudós levélváltását, melynek tárgya az ember, a XX. századi gondolkodó, alkotó, etikai és sorskérdésekkel vívódó ember. Bepillanthatunk két alkotóműhelybe, ahol számos remekmű keletkezett, megtapasztalhatjuk magunk is, hogyan születik egy műalkotás, hogyan inspirálja a művész a tudóst, hogyan merít a művész tényeket a tudós munkájából, melyet szuverén módon felhasznál. Ez az intellektuális izgalmakkal átfűtött könyv századunk szellemi útkeresésének tanulságos tükre.

Thomas Mann - Thomas ​Mann elbeszélései
A ​mítoszok, de főként a polgár mítoszának utolsó nagy költője és lerombolója: Thomas Mann lép elénk e gyűjteményes kötetből - ezúttal a novella, az elbeszélés mestereként. Első korai zsengéitől az érett művész virtuozitásával és mélységével megírt öregkori művekig, felcsendül itt a manni életműnek minden motívuma. Mann, a nagy polgári humanista csak a polgárságon kívül, csak azt túlhaladva tudja felismerni a humánum továbbélésének és győzelmének lehetőségét. Nála a polgárnál ez még csak elvont perspektíva, de hogy rátalált, bizonyítja zsenijét, és ez teszi kora írásművészetének egyik óriásává is. A magyar olvasót Mann fordítóinak rangos gárdája vezeti végig, ilyen teljességben először, az epikus próza rövid műfaját képviselő manni gyűjteményen. Mészáros Vilma kulturált utószava s a gondosan összeállított jegyzetanyag segíti megérteni e manni remekírások sok rejtett vonatkozását.

Thomas Mann - Mario ​és a varázsló / Halál Velencében / Lujzi / A ruhásszekrény
Thomas ​Mann (1875-1955) a század egyik óriása volt, már életében klasszikusként küzdött műveivel azért, hogy megakadályozza a barbár eszmék honfoglalását az emberi szívekben. Azok közé a nagy írók közé tartozott, akik még csak közepes színvonalú műveket sem írtak. Hallatlan tudatosan, már-már aggályos alapossággal dolgozott, és éppen ezért sikerült neki szinte minden művében makulátlan teljességgel megformálnia az írói gondolatot.

Thomas Mann - A ​Doktor Faustus keletkezése
A ​háború éveiben írja meg Thomas Mann a Faustus-legenda modern változatát, s miközben a démonival való szörnyű viaskodásról ír, meg-megreszket keze, akárcsak regénye egyik hőséé, egyszerre alakjainak szörnyű végzetétől s a háború borzalmas dübörgésétől. - Mint minden regényében, a Faustusban is önmagáról ír Thomas Mann. Minden művében a magát elemző művész hangját halljuk, de a Faustusban ez a hang sokkal erősebben és fájdalmasabban veti fel a művészélet értelmének kérdését, mint előző műveiben. Megírása életének arra a korszakára esik, amelyben az egész emberiség s a német népnek a sorsa dől el - így hiszi ő maga - a véres küzdelemben. Erről a korszakáról számol be - s nemcsak, amint azt a cím olvastán hihetnők, a Faustus keletkezéséről - ez a könyv, a magát Goethe módjára folyton elemző, egész életében nagy példaképéhez hasonlóan egyetlen, hatalmas, megszakíthatatlan önvallomást író-művész műve. Az író naplójegyzeteinek életéről, művéről, világról és politikáról szóló nyilatkozatainak foglalata ez a könyv. Nem akar titkokat megfejteni, de mégis váratlan bepillantást enged írójának legbensőbb titkaiba, s érthetőbbé, megközelíthetőbbé teszi az olvasó számára a polgári művészet e nagy képviselőjének alakját.

Thomas Mann - Tonio ​Kröger
A ​Tonio Kröger-ben az író a korabeli német polgári és értelmiségi fiatalság hangulatát jeleníti meg; művész és polgár viszonyát a szellem emberének helyét a hanyatlásnak indult polgári társadalomban. A mű tanúsága szerint kétféle ember van : a józanok, az életben sikeresek, Tonio Kröger szavaival élve "a szőkék és kék szeműek", a normális átlagpolgárok, és azok, akik valamilyen testi vagy lelki különbözőség folytán kiválnak ebből a világból. Tonio Kröger tulajdonképpen maga az író, akinek kételyei, vallomása, művészetfelfogása egyben a kor művészetértelmezésének kritikája is. A hős szemében művésznek lenni egyáltalán nem dicsőség, sőt: "kissé szégyellni való, veszélyes és kétértelmű kalandorvállalkozás az élet és a tisztesség rovására", melyet azonban csinálni kell annak, aki erre a sorsra született.

Thomas Mann - A ​törvény
Részlet: ​Születése rendetlen volt, azért szerette szenvedélyesen a rendet, az áthághatatlant, a parancsot és a tilalmat. Ifjúkori fellángolásában ölt, azért jobban tudta a tapasztalatlanoknál, hogy ölni édes ugyan, de gyilkosnak lenni mindennél iszonyúbb, ezért ne ölj. Forró érzékű volt, azért sóvárogta a szellemiséget, a tisztaságot és a szentséget: vagyis a láthatatlant, mert az szelleminek, szentnek és tisztának tűnt a szemében.

Thomas Mann - Der ​Tod in Venedig
Diese ​Novelle ist ein Hauptstück von Thomas Manns Werk. Eigene Erfahrungen und Empfindungen, Zeitkritik und philosophische Betrachtungen wurden verarbeitet: das Problem des Künstlers, Thomas Manns eigentliches Lebensthema, und das Problem der Schaffenskrise kulminieren in der tragischen Lebensgeschichte des Dichters Gustav von Aschenbach. Die faszinierende Morbidität Venedigs und die geheimnisvolle Schönheit des Jünglings Tadzio ziehen ihn in ihrem Bann. Von der Cholera angesteckt, mystifiziert Aschenbach im Fieber den Jüngling zum Hermes, zum Geleiter in das Totenreich. Platons Wort aus dem "Phaidros" wird ihm, ehe er stirbt, noch einmal voll bewußt: "Denn du mußt wissen, daß wir Dichter den Weg der Schönheit nicht gehen können, ohne daß Eros sich zugesellt und zum Führer aufwirft."

Thomas Mann - Buddenbrooks ​(angol)
It ​is the story of four generations of a wealthy bourgeois family in northern Germany facing the advent of modernity; in an uncertain new world, the family’s bonds and traditions begin to disintegrate. As Mann charts the Buddenbrooks’ decline from prosperity to bankruptcy, from moral and psychic soundness to sickly piety, artistic decadence, and madness, he ushers the reader into a world of stunning vitality, pieced together from births and funerals, weddings and divorces, recipes, gossip, and earthy humor. In its immensity of scope, richness of detail, and fullness of humanity, buddenbrooks surpasses all other modern family chronicles. With remarkable fidelity to the original German text, this superb translation emphasizes the magnificent scale of Mann’s achievement in this riveting, tragic novel.

Thomas Mann - Wagner ​és korunk
Thomas ​Mann, korunk legnagyobb német írója egész életén át vívódott a "Wagner-problémával". Írásaiban minduntalan visszatér a romantika nagy zeneszerzőjének értékelésével való küszködés: mélységesen tiszteli Wagner művészetét s ugyanakkor éles szemmel bírálja a zeneszerző tévedéseit, meglátja Wagner ideológiájának ellentmondásait. A kötet anyagát, amely mind irodalmi, mind zenei szempontból rendkívüli súlyú, Thomas Mann cikkeiből, elmélkedéseiből, leveleiből és apró írásaiból Erika Mann válogatta össze. A kötetet Keszi Imre ültette át magyar nyelvre.

Thomas Mann - Der ​Zauberberg
Der ​24-jährige Hamburger Patriziersohn Hans Castorp reist vor Antritt seiner Ingenieursausbildung zu Besuch seines lungenkranken Vetters in das Sanatorium Bergfried im schweizerischen Davos. Aus den geplanten drei Wochen Aufenthalt werden sieben Jahre. In der gewissermaßen zeitentrückten, atmosphärisch von Krankheit und Tod geprägten Berg- bzw. Sanatoriumswelt erweist sich der »einfache junge Mensch« als leicht empfänglich für die sinnlichen und geistigen Einflüsse....

Thomas Mann - Trisztán
Thomas ​Mann e novellája, amely századunk első éveiben született, élet és művészet viszonyát ábrázolja. Az Einfried tüdőszanatóriumba új beteg érkezik, a törékeny ifjú Klöterjahnné robusztus kereskedőférje kíséretében. A szanatóriumban Detles Spinell érdeklődik a hölgy után, egyszer kettesben maradnak, és a hölgy eljátssza zongorán Wagner Trisztán partitúráját.........

Thomas Mann - Európa, ​vigyázz!
Az ​Európa, vigyázz!-ban (melyet elégetett a náci hatalom) Thomas Mann analizálja a fasizmus elterjedésének feltételeit. "Az új világ gyermekei", írja, mintha örök vakációt vettek volna ki az "én" iskolájából, és kényelmesen elhelyezkednek a kollektívumban, "az erőszakon kívül csak a hazugságban hisznek".

Hermann Hesse - Thomas Mann - "Kedves ​és tisztelt barátom"
"Egy ​neves, öreg, hűséges német és végtelenül dühös, müncheni zeneszerző nemrégiben egy Amerikába küldött levelében mindkettőnket, Hessét és engem is, "nyomorultaknak" nevezett, akik nem akarják tudomásul venni, hogy mi, németek, a népek között legmagasabban álló és legnemesebb nép vagyunk, "kanárimadarak a verebek között". Ez a kép sajátosan elhibázott és ostoba, nem is szólva a benne kifejeződő tudatlanságról és javíthatatlan önhittségről."

Thomas Mann - Der ​Tod in Venedig und andere Erzählungen
Novellen ​und Erzählungen begleiten das Schaffen Thomas Manns von den ersten Anfängen an. Ob er nun im 'Tod in Venedig' eine moderne Variation des ewigen Themas des platonischen Eros gibt; ob er den Leser mit den 'Vertauschten Köpfen' in die indische Märchenwelt oder mit dem 'Gesetz' in die Zeit des Propheten Moses führt; ob er in 'Schwere Stunde' ein knappes Portrait Schillers zeichnet, in 'Gladius Dei' die Atmosphäre Münchens um die Jahrhundertwende beschwört oder im 'Tristan' von dem wunderlichen Schriftsteller Detlev Spinell erzählt: "Immer ist er mittendrin ganz und gar, und seine leidenschaftliche Versenkung in den Vorgang, die Person, die Seelenlage, sie zieht uns hinein und läßt uns nicht los." (Erich Kahler)

Kollekciók