Ajax-loader

legutóbbi happolások, stoppolások, kívánságlisták

Ezek azok a könyvek, amiket a felhasználóink legutóbb happoltak, stoppoltak, vagy kívánságlistára tettek.


Meddig ​mennél el, hogy megvalósítsd az álmod? Katie és Eric Knox az egész életüket 15 éves lányuknak, Devonnak szentelték, aki ragyogó tornásztehetség, esélyes az olimpiára. Azonban néhány héttel az egyik legfontosabb verseny előtt egy erőszakos haláleset rázza meg szűk tornászközösségüket, és veszélybe sodorja mindazt, amiért olyan keményen küzdöttek. Ahogy a szülők közt a pletyka szárnyra kel, és titkos szövetségekre derül fény, Katie megszállottan igyekszik összetartani a családját, miközben a bűntény ellenállhatatlanul magába vonja. Amire fényt derít – a lánya félelmei, a saját házassága és önmaga kapcsán –, döntés elé állítja. Vajon van-e olyan ár, amit nem adna meg Devon álmának megvalósításáért? Az Edgar-díjas Megan Abbott letehetetlenül izgalmas, feszültséggel teli és fordulatos regényt írt a szülői áldozatvállalásról, családi titkokról és a becsvágy mindent elsöprő erejéről.

Elhagyott, ​otrombán megalázott vagy éppen mindenükből kiforgatott középkorú asszonyok ők: Annie, Brenda és Elise. De ahelyett, hogy sírás-rívásra adnák a fejüket, elhatározzák, hogy összefognak, és eget-földet megmozgatva bosszút állnak volt férjeiken. És mivel sem észben, sem befolyásban nem szenvednek hiányt, a tervüket siker koronázza: az önhitt, cinikus egykori férjek egymás után buknak el, mindegyiküket ott éri a legfájóbb csapás, ahol a legérzékenyebbek, a hatalmi téboly, az üzleti sikerek, vagy a másik nemnél aratott diadalok színterén. És az elhagyott asszonyok mindeközben még egy győzelmet aratnak, fontosabbat, meghatározóbbat, mint a férjek megalázása, hiszen mindhárman új életet tudnak kezdeni, új szerelem ígérete vár rájuk.... Bár a regény nőpárti, tanulságos és szórakoztató olvasmány a férfiaknak is! Fantasztikus!

Két ​kutató, Hámori József (HJ), Roska Tamás (RT) és egy teológus, Sajgó Szabolcs (SaSz) a könyvkiadó, Kovács Lajos Péter (KLP) rövid kapacitálása után elhatározta, hogy jó alaposan megtárgyalják a világ sorsát, nem hallgatva el saját életük alakulását, személyes részvételüket, sőt, ebbéli felelősségüket sem. A nekibuzdulás után vázlatok készültek, korábbi publikációk, interjúk, reflexiók utaztak sebesen a hírpostákon, miközben mindkét tudós, valamint a teológus szerencsésen visszatért a világ végéről és elhatározásukat tett követte; 2003 augusztusában felvonultak Dobogókőre, á Manréza Spirituális Központba. A disputa azonban némiképp késlekedni látszott, mivel a teológust, akit mint házigazdát, a későbbi beszélgetésben a moderátor szerepét is magára vállalta, teendői hátráltatták, ezért a kiadó egy erre a célra kiszemelt, látszólag triviális, de korántsem lényegtelen kérdést tett fel, melynek nyomán eljutunk az atombombától a szubkultúráig. Rövidesen megtudhatjuk még: milyenek az igazi kannibálok, miért halt meg idő előtt Descartes, s milyen volt az a televíziós műsor, ami miatt csaknem lekésett egy nemzetközi konferenciát Roska Tamás.

Amikor ​széthullóban van az életünk, fel kell adnunk szokásos reakcióinkat és elvárásainkat, mert a szenvedéshez csupán egyetlen módon lehet eredményesen viszonyulni: a tőlünk telhető legnagyobb nyitottsággal és kíváncsisággal. Pema Chödrön amerikai buddhista szerzetesnő, Csögyam Trungpa (a Sambhala című könyv szerzője) egyik legelső tanítványa, híres meditációs meste. Jelen könyvéről így beszél: "Fő mondanivalóm az, hogy feloldhatjuk a mi és ők, ez és az, jó és rossz közti dualisztikus feszültséget az általunk általában elkerült szituációk felvállalásával. Tanítóm, Csögyam Trungpa rinpocse ezt úgy nevezte: rádőlni a fájdalmas pontokra." A könyv gyakorlati módszereket tartalmaz a fájó érzelmek feldolgozására, a bölcsesség, az együttérzés és a bátorság kifejlesztésére, a nyitottságot és a másokhoz való közelséget elősegítő eszmecsere kialakítására, káros szokásmintáink felszámolására, a zavaros helyzetek megoldására, valamint az együtt érző, tettrekész cselekvésre.

Örömmel ​nyújtom át az első magyar nyelvű, gyógytornászok számára írt kineziológiai jegyzetet. Véleményem szerint e mű tananyag lehet gyógytornász-hallgatóknak, és napi segítséget adhat végzett gyógytornászoknak. Az elmúlt évtized lehetővé tette a gyógytornász-fizioterapeuták számára, hogy kapcsolatba kerüljenek a fejlett országok fizioterápiájával. Tanulmányutak, a nemzetközi szakirodalom hozzáférhetősége, minősített, nemzetközi instruktorok által vezetett tanfolyamokon való részvétel, mind-mind szélesítették a látókört. A nyugati országokban folyó gyógytornászképzést tanulmányozva vált világossá, hogy nem elegendő csak a funkcionális anatómiát tanítani, hanem egy olyan tantárgyra van szükség, amely összeköti az alapozó tárgyakat a szakmai tárgyakkal. Ez pedig az emberi mozgástan, a kineziológia.

Rüdiger ​Dahlke orvos, terapeuta és Dorothea Neumayr konyhafőnök az érzékek, az élvezetek és az egészséges konyhaművészet birodalmába kalauzol el minket. A könyv alcíme: Főzzünk érzékeink örömére: 89 recept különleges alkalmakra. Varázslatos receptjeikkel minden kétséget kizáróan bemutatják, hogy az igényes, értékes alapanyagokból, nagy szeretettel elkészített étel testnek és léleknek egyaránt javára válik. Saját tapasztalataikat olvasóikkal megosztva vallják: könnyen összeegyeztethető, hogy az egészséges ételek ízletesek, szépek és megfelelő minőségűek legyenek. Egy kis ízelítő izgalmas gasztronómiai "útikalauzunkból": - Jó gondolatokat és ötleteket ébresztő ételek - Stresszhelyzetben fogyasztandó ételek - Jó hangulatot keltő ételek - Szerelmet ébresztő ételek - Ételek, melyeket fogyasztva élvezettel fogyhatunk le - A boldog időskort támogató ételek.

Titus ​alkoholista. Mellesleg befutott író. Sikeres, de a siker nem izgatja, a díjak nem érdeklik, józanul még képes lenne jót írni, de ritkán józan. Unja az egészet. A jóképű és fiatal Eddie ellenben igazi irodalmi rocksztár. Szerelmes költeményeit zabálják a nők, már csak egy hajszál választja el attól, hogy ő legyen a messzi észak legkiemelkedőbb írója. Titus és Eddie jól berúgnak. És ha már berúgtak, fogadást kötnek; egyikük megírja a világ legjobb könyvét, azt a könyvet, amiben minden benne van. Ami az összes sikerlistán első tud lenni, legyen az thriller, szakácskönyv, népszerű pszichológia, romantikus regény, stb. Így a világon mindenki az ő könyvét olvashatná. Az izgalmas fogadás véresen komoly fordulatot vesz, ahogy a két író újabb és újabb trükköket vet be, hogy övé legyen a trófea. Ki ér célba előbb? Meg lehet írni a világ legjobb könyvét? És ha egyszer megírták, el lehet olvasni? A világ legjobb könyve szerethetően szemtelen humorral mesél emberi gyarlóságról, a múzsa csókjáról, vagy annak hiányáról, futószalagon gyártott sikerkönyvekről, eredendő bűnről, egy tökéletesnek hitt országról, kiszámítható médiáról és trendi gyógyszerfüggőségről. A svédek új fenegyereke jókora gyomrost ad íróknak, írójelölteknek, a könyvszakmának, és mindenkinek, aki olvas.

Az ​Álmoskönyv Krúdynak talán legnépszerűbb, legelterjedtebb munkája. Tulajdonképpen üzleti okokból fogott hozzá megírásához, ám nemcsak nagyanyja, a híres álomfejtő történeteit, álomfejtéseit használta fel hozzá, hanem a "szakirodalomban" is kutakodott, főként azonban saját íróí zsenialitásából kölcsönzött sokat az újabb és újabb kiadásokban egyre bővebb munkához. Egészen sajátos munka kerekedett ki végül is: a legszebb, leghitelesebb magyar álomfejtő tanácsadó könyv és az egyik legérdekesebb Krúdy-mű, amely vetekedik a nagy szépirodalmi opuszokkal. Első megjelenése idején főként gyakorlati tanácsadó volt, sokáig szépirodalomnak számított, napjainkban nyilván kettős funkcióban használatos mű lesz.

Nem ​kell hozzá sok, utolér bennünket szakmai-, családi életünk terén vagy akár a szabadidőnk tervezgetése során. Mindnyájan megtapasztaltuk már, mi a stressz. Naponta állít bennünket újabb és újabb kihívások elé. Elég csak egy pillantást vetnünk bejegyzésekkel teli határidőnaplónkra. Olyan gyakorlati tanácsadót tart kezében az olvasó, amely kiutat mutat ebből a rengetegből: speciális lazító gyakorlatokat tartalmaz, melyek bárhol könnyű szerrel elvégezhetőek. A programokon túl számos olyan megalapozott, szakértői tanácsot ad az olvasónak, melyek segítségével a legzűrösebb élethelyzetekben is megőrizheti nyugalmát.

Elég ​erős vagy ahhoz, hogy megállíts egy egész hadsereget? A könyvben szereplő intenzív edzésprogrammal olyan edzett és mentálisan erős leszel, mint a történelem leghősiesebb harcosai. A spártai harcos edzéssel akkora izomerőre és állóképességre fogsz szert tenni, amivel kiállod majd a program legnehezebb, végső próbáját, a 300-at! A spártai módszer eddig nem tapasztalt kihívás elé állít, soha nem engedi, hogy a tested bármihez is hozzászokjon. Már egy hónap alatt harcos válhat belőled, pár hónap után pedig igazi spártai! A gyakorlatok szisztematikusan egymásra épülnek, fokozatosan nehezedő terhelést ad, különböző programokkal, edzésszintednek megfelelően. Az edzésprogram gerincét hat gyakorlat képezi: húzódzkodás, felhúzás, fekvőtámasz, zsámolyra ugrás, ablaktörlő, illetve padlóról felrántás és nyomás, valamint az ezeket felkészítő gyakorlatok. Mire a végére érsz, az általános fizikai felkészültséged képessé tesz bármilyen sport vagy harcművészet végzésére. A könyv nem pusztán gyakorlatok gyűjteménye, hanem fontos tanácsokkal lát el az aktív pihenéssel, a sérülések megelőzésével és a táplálkozással kapcsolatban is. Így egészséges maradsz, mindent megadsz a testednek, amire szüksége van, miközben áttöröd a saját korlátaidat, és az edzettség új, még magasabb szintjére lépsz.

Maria ​Treben - "Isten patikáriusa" - ebben a kötetben összefoglalja az allergiára vonatkozó bőséges ismereteit és tapasztalatait. Hasznos tanácsaiból megtudja az olvasó, hogy mit kell tennie a betegség megelőzése, és az allergiás tünetek megszüntetése céljából. A gyógyfüvek alkalmazásához szükséges recepteken kívül a megismerésükhöz, gyűjtésükhöz és tárolásukhoz, továbbá a teakeverékek készítéséhez szükséges tudnivalókról is tájékoztat Maria Treben a sorozat e kötetében. Egészségvédelmi tanácsadó ez a könyv korunk emberének aki természetes gyógyszerekkel kívánja egészségét megóvni.

Szülővé ​válni nem is olyan egyszerű! A "Pszichotrükkök 0–3 éves korig" világos, egyértelmű válaszokat ad azokra a kérdésekre, amelyeket a szülők a leggyakrabban feltesznek gyermekeikkel kapcsolatban. Egyszerű, praktikus tanácsokkal és trükkökkel szolgál, hogy megkönnyítse a kisgyermekes családok életét. Ha pedig épp nincs időnk elveszni az egyes témákban, akkor is segít: minden fejezet végén röviden, velősen összefoglalja, mit és hogyan érdemes tennünk. Suzanne Vallières kanadai pszichológusnő három gyerek édesanyja. 1990 óta foglalkozik gyermekekkel és serdülőkkel pszichoterapeutaként és fejlesztő pedagógusként. 1996 óta ír ismeretterjesztő cikkeket a gyermeknevelésről, emellett televíziós műsorok rendszeres szakértője is.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Azeroth-ra, ​a békés birodalomra a háború réme leselkedik. Lakói félelmetes betolakodókkal kerülnek szembe: ork harcosokkal, akik menekülnek pusztuló földjükről, hogy megszálljanak egy másikat. Mialatt mindkét fajt a megsemmisülés veszélye fenyegeti, megnyílik egy átjáró, ami összeköti a világaikat. Mindkét oldalon felbukkan egy hős, aki meg fogja határozni családja, otthona és népe sorsát. Így kezdődik a hatalomról és önfeláldozásról szóló saga, amelyben a háborúnak sok arca van, és amelyben mindenki küzd valamiért...

Braskó ​Csabának szemléletfejlesztőként az a hivatása, hogy a legbonyolultabb problémákra is meghökkentően egyszerű megoldásokat ad, amelyeket cégvezetők és fejlődni vágyó emberek egyaránt igénybe vesznek. A Múzsa regényes formába ágyazva döbbenti rá olvasóját arra, hogy a hiba egyáltalán nem benne van, és a céljait könnyebben eléri, ha új nézőpontokból szemléli a már megszokott élethelyzeteit. Éva pultoslány. Élete csőd: párkapcsolata tönkrement, minden barátjának tartozik, anyjával csak veszekszik, főnöke egy szemét alak, és persze a munkáját is utálja. Még mielőtt azonban végleg belefulladna a totális kilátástalanságba, szóba elegyedik a kávézó egyik vendégével. A beszélgetések napról-napra különösebbé válnak, és Éva egyszer csak ráeszmél lassú "fuldoklásának"megdöbbentő okára... A furcsa idegen a legkevésbé sem tesz csodát, ám az eszmecserék hatására Éva mégis elkezdi másként látni a világot - benne saját magát -, és olyan képességeket fedez fel magában, amelyeknek korábban a létezéséről sem tudott...

Magyarországon ​a nők ellen családon kívül és belül elkövetett erőszak kérdései ma még tabunak számítanak. Épp ezért bizonyára sok érdekelt veszi kezébe ezt a könyvet. Annál is inkább, mert a jelenség leírásán kívül a szerző ismerteti azokat a lelki és testi technikákat, melyek segítségével megelőzhetők, illetve megemészthetők az elszenvedett sérelmek.

Megindul ​az utolsó, elsöprő erejű támadás az Emberi Szféra ellen. Az egykor békés felfedezők, akik évszázadokkal ezelőtt azért hagyták el a Szférát, hogy szabadok legyenek, most visszatérnek, hogy bosszút álljanak és leigázzák a Földet a xenomorfok segítségével... Az emberiség korábban elképzelhetetlen módon békét köt egy másik halálos ellenséggel, a yautjákkal, hogy felvehesse a harcot a betolakodókkal. De talán még a két faj együttes ereje sem lesz elég. Az Emberi Szféra lakóinak sorsa egyetlen androidon múlik – Liliyán, akit a Harag hívei készítettek... Ez a regény a Harag Háborúja-trilógia harmadik része, az Alien: Invázió című kötet folytatása.

Garrett ​bosszúsan összehúzta szemöldökét a fejében cikázó kellemetlen gondolatok hatására. Igaz, hogy Lord Reginald arra kérte, segítsen elnyerni neki a hölgy kegyeit, de nem ilyen módon. Kifogásokat azonban mindig lehet találni. Az, hogy nap mint nap titkolni kell szerelmüket a hűbérura előtt, aki ráadásul lady Leandra férje lesz, nyugtalansággal töltötte el. A sors ellenük dolgozott. Leandra lehunyta a szemét, élvezte a férfi erős kezének melegét és biztonságos érintését. Sóhaj hagyta el az ajkát. Először értette meg, mi az a gyengédség, ami arra késztethet egy nőt, hogy kitárulkozzon egy férfinak, s felkínálja magát neki. Ez egy különös, gyengéd varázslat.

Maszkabál ​a 17 éves Gaya tiszteletére. A vendégek: Washington aranyifjúsága. F(őhős) bő szoknyája redőiből elővillanó epilált lábszáraival, kihívóan ágaskodó gumidudáival megigézi az estély hímjeit. Ő azonban a XV. Lajosnak álcázott Florence-t szemeli ki, akiben szapphói érzelmek gerjedeznek. Gaya büszkén feszít Undok Langyó jobbján, majd mindketten eltűnnek. F. régi, ám ifjú barátnőjére igen megroggyant állapotban talál. Hamvas bőrét tűszúrások nyomai csúfítják. Morfium! F., az alkalmi travesztita, ágaskodó szomorúságától hajtva, Florence karjába menekül.. A Köpök a sírotokra!, az Öljünk meg minden rohadékot! és a Minden hulla fekete után a Boris Vian-sorozat utolsó kötete sem szokatlanabb az előzőeknél. Egyetlen szóval jellemezve: fergeteges!

A ​filozófusok már évezredek óta töprengenek az emberi lét alapkérdésein. Kik vagyunk? Mi dolgunk a világban? Vajon volt-e Ádámnak köldöke? E regény - a Cartaphilus Kiadó Vian-életműsorozatának egyik első kötete (a two in one Vian-Sullivanhez méltó ötletnek gondoltuk ugyanis, hogy rögtön két 'első kötettel' indítsuk útjára a sorozatot) - másféle kérdéseket vet fel, melyek talán nem ennyire filozófikusak, de ezekre legalább választ kapunk. Miért jobb a kék színű meztelen csiga, mint a sárga? Hogyan kerül egy ágyba a karácsony, egy ószövetségi próféta és egy Citroen? Rendjén való-e, hogy egy pszichiáternek rossz a lelkiismerete? Miért nem kedvelik a cselédlányok a misszionáriuspózt? Hol húzódik a szeretet az önzéstől, a szülői gondoskodást a foglárkodástól elválasztó határ? És van-e határa az emberi kegyetlenségnek? Boris Vian e szívszorítóan komor, ám a rá jellemző fekete humorral és nyelvi játékokkal színezett regénye azoknak sem fog csalódást okozni, akik arra kíváncsiak, hogy hova vezet a teljes körű pszichoanalízis, és hogy mivel tölti szabad idejét egy patkolókovács. Azt, hogy 'a templom nem locsológép', már eddig is sejtettük, és a magunk részéről azon sem csodálkozunk különösebben, hogy Isten magasról lesajnálja a baltacímet. De azt, hogy hagyta lemészárolni a fákat, keresztre feszíteni a lovat (előzőleg pedig meghalni Chloét), sosem fogjuk megbocsátani neki.

Átható ​szarszag terjeng Ferencvárosban egy napos októberi reggelen. Beszakad az útburkolat, meggörbülnek a villamossínek, és ez csak a kezdete a közelgő világvégének. Mert a világnak vége van, ha egy betonszállító teherautó rakománya beömlik egy Škoda ülésére, és vége van akkor is, ha átjáró nyílik ég és föld között az Angyal és a Mester utca sarkán. De a világ, benne Magyarország és Budapest, a jelek szerint nem akar tudomást venni arról, hogy megérkezett az apokalipszis. A világot az se érdekli, hogy a születésekor minden ember mellé két őrző rendeltetik, az egyik a jobb válla felől, a másik a bal felől vigyázza. Az egyik a jóra tanítja, a másik bűnbe csábítja. Rajtunk áll, hogy melyiket választjuk, ám hogy mi volt a jóra és mi volt a bűnbe vezető döntés, csupán az utolsó pillanatban világosodik meg, amikor már nincsen visszalépés. Humor és mágia, pusztulás és megváltó szerelem különös fordulatai keverednek Kőrösi Zoltán új regényében.

A ​Boris Vian-életműsorozat tizedik kötete (az itthon 1991-ben Minden hulla fekete címmel megjelent regény) a második volt a Vian által Vernon Sullivan álnéven publikált könyvek sorában. A holtaknak már mindegy szorosan kapcsolódik a Franciaországban annak idején hatalmas botrányt kiváltó első Sullivan-műhöz (Köpök a sírotokra), hiszen Boris Vian ebben a regényében is az amerikai feketéket sújtó rasszizmus ellen emeli fel a szavát, persze úgy, hogy - a sullivani hagyományokhoz hűen - mindeközben egy pergő cselekményű, gyilkosságokkal és buja erotikával fűszerezett történettel is megajándékozza az olvasót. Bár az első Sullivan-regényekben Vian az akkoriban rendkívül népszerű amerikai krimiírók stílusát parodizálja, ezek a pastiche-ok szerves részei az életműnek, hiszen Boris - aki számos más álnéven is publikált (novellákat, újságcikkeket, kritikákat stb.) - a Joëlle Bausset-ként, Bison Raviként vagy Vernon Sullivanként szignált műveiben is bizonyságát adja különleges tehetségének, és ezen írásokban is tükröződik a szerző sajátos világlátása és értékrendje. A Sullivan-regények mégis különleges helyet foglalnak el a viani életműben, mivel részben ezeknek az irodalmi tréfának szánt ál-fordításoknak, illetve a hozzájuk kapcsolódó botrányoknak és pereknek "köszönhető", hogy Boris Vian saját néven kiadott műveit a kortárs közönség és kritika egyaránt elutasította, s így azok végül csak a szerző halála után váltak "kötelező olvasmánnyá".

Egyeseket ​bizonyára megtéveszt majd a Boris Vian-életműsorozat eme nyolcadik kötetének tizennyolcas karikáért kiáltó, horrorisztikus címe, és néhány olvasó talán majd valami darabolós gyilkosos vagy vérengző űrlényes történet reményében veszi kézbe ezt a könyvet. Nos, ők csalódni fognak. Ellenben azok, akik már régóta arra vágytak, hogy végre elolvashassák Boris Vian magyar nyelven még soha meg nem jelent drámáit - jelesül négyet a szerző 1947 és 1951 között írt színműveiből -, máris kezdhetnek ujjongani, mert e kötettel kifejezetten nekik kívántunk örömet szerezni. A jelen kötetben olvasható színművek majd' mindegyike valami ellen íródott, valami olyan jelenséget gúnyol ki, ami sajnos ma is mérgezi életünket. A címadó darabot, a sintérmunka mibenlétét megvilágító antimilitarista bohózatot egy antirasszista kiáltvány és egy antiklerikális szatíra követi. Talán csak a negyedik - az utolsó - dráma lóg ki a sorból, de még ebben a habkönnyű komédiában is van egy olyan szereplő, akit újra és újra "megnyúznak"...

A ​második világháború után feltűnt művésznemzedék jelentős írója a 39 éves korában elhunyt Boris Vian. Mérnök, matematikus, zenész, író. Sokat alkotott, de legnagyobb sikerét a "Köpök a sírotokra" című botrányokat kiváltó regényével aratta. A regényt - tréfás fogadásból - két hét alatt írta meg, s amerikai álnév alatt - Sullivanként - adta közre. A könyv elsősorban nem tematikájának köszönheti sikerét, hanem a maga idejében (1946) Franciaországban is szokatlan nyers szókimondásának és ragyogó nyelvi stílusának. Az egész művet átlengő heves szexualitás mellett az író különleges művészi eszköze, a stílus filmszerűséget, az amerikai "thriller"-irók szűkszavúságának utánzása. Izzó gyűlölet sugárzik a műből az amerikai Dél akkor még nagyon élő (s máig is alig csökkenő) faji megkülönböztetése ellen. Lee Anderson rövid, de szenvedélyes életútja zajlik le előttünk: bosszúja öccse haláláért eszelős tettekre sarkallja. Boris Vian és életműve nem ismeretlen a magyar közönség számára. Regényei színdarabjai méltó sikert arattak nálunk is. Az író és kora jobb megértéséhez járul hozzá az, hogy most már ez a regény is a magyar olvasók kezébe kerül, a regény, amelyet senki sem ismert, de amelynek létezéséről mindenki tudott.

-De ​miért nem játszik valami osztrák dalművet is? -Kérje meg! -Én? Á, nem, az olyan... kellemetlen volna. -Miért? Maga a császár. -Az én vagyok. De ezek a magyarok olyan sértődékenyek. Hiányzik nekem, hogy megint elmondják, miért nem Kossuth győzött? -Akkor megkérem én. -Ne tegye! Benne volt a kiegyezés egyik titkos záradékában, hogy a nemzeti hangszereken előadott koncertek műsorába a császári kamara nem avatkozhat bele. Aljas merénylet készül Ferenc József császár ellen! De mi szükség ehhez egy világhírű cimbalomfenoménre? És mi köze mindehhez a Tiszaszalókot rettegésben tartó Prémes Rémnek? Vagy Emmuskának, a Londonba szakadt magyar grófnőnek és karótnyelt angol férjének? Min múlik végül, hogy botrányba fullad-e az Ezredévi Kiállítás Budapesten? S vajon gyorsabb lehet-e egy betyárból omnibuszlovassá vedlett csirkefogó, mint a frissen felavatott millenniumi földalatti? Felülkerekedhet-e az angol virtus a magyar hidegvéren? Győrei Zsolt és Schlachtovszky Csaba 1970-ben születtek Budapesten. Hatévesen kerültek egy iskolapadba, s onnantól kezdve máig paródiák, átköltések, gimnáziumi, később pedig színházi darabok, librettók és forgatókönyvek, verses és prózai művek sokaságát írták együtt. Műveikből a József Attila Kör két alkalommal közölt válogatást (Rostáltatás a magtárban, 1998; A passzív apaszív, 2005). Győrei Zsolt manapság a Színház- és Filmművészeti Egyetemen tanít a Művészetelméleti Tanszék docenseként, Schlachtovszky Csaba pedig televíziós dramaturgként keresi kenyerét. Mindez azonban nem gátolhatta meg őket abban, hogy évek szorgos munkájával megírják első nagyobb lélegzetű kalandregényüket.

_"Ilyen ​az élet. A lehetőség ajtaja meg-megnyílik és le-lezárul, ahogy az ember vakon tapogatózik az útján."_ 1933 nyara: az Edevane család ragyogó vidéki háza, Loeanneth készen áll a várva várt Szent Iván-éji estélyre. A tizenhat éves Alice, a szárnyait bontogató író talán mindenki másnál izgatottabb. Nemcsak mert végre kiötölte, mi legyen a váratlan csavar első regényében, hanem azért is, mert reménytelenül beleszeretett valakibe, akibe nem lett volna szabad. Ám mire Loeanneth órái elütik az éjfélt, amikor a tűzijáték csillogó fénye beragyogja az éjszakát, a családot súlyos veszteség éri, melynek hatására örökre elhagyják a birtokot. Hetven év múltán Sadie Sparrow nyomozó kényszerű szabadságát tölti Cornwallban egy kínos munkahelyi vizsgálat miatt, amelynek lezárultával talán még elbocsátás is várhat rá. Nagyapja vidéki házában unatkozik, igyekszik zavaros ügyeiről elterelni a figyelmét, amikor egy nap elhagyott házra bukkan, ahol mintha megállt volna az idő. Sadie megtudja, hogy a birtok története sötét tragédiával terhes, és hogy a lakók a szomorú esetet követően végleg elköltöztek. Elegáns londoni otthona dolgozószobájában az idős Alice Edevane éppoly precízen eltervezett életet él, mint amilyen történeteket rendkívül sikeres krimijeiben megír. Mígnem egy nap felbukkan egy fiatal rendőrnyomozó, aki kutakodni kezd a családja múltjában, hogy kibogozza mindazokat a szövevényes titkokat, melyeket Alice egész életében igyekezett mélyen magába zárni. Legújabb regényében, _A tóparti ház_ban Kate Morton ismét lenyűgöző mozaikkal kápráztatja el olvasóit. Letagadott és kilesett titkok, hűség és halálig megtartott ígéretek, a háború következményei mind-mind súlyosan nehezednek egy család életére, és előbb-utóbb tönkreteszik a látszólagos idillt. Vajon a hallgatás megtörése, a rejtélyek feltárása megoldáshoz, megnyugváshoz vezet?

Joey ​Harker egy átlagos kamasz: próbálja átvészelni az iskola megpróbáltatásait, viszonzatlanul szerelmes, és nincs benne semmi különleges. Azon kívül, hogy képes bárhol eltévedni. Egy nap aztán felfedezi, hogy az ő Földje csak egy a trillió alternatív Föld között, melyek egy részén a mágia az úr, más részén a tudomány, s ezek ádáz háborúban állnak egymással. Joeyt a békítő erő, a Köztesvilág szemelte ki magának, mivel született Világjáró, és így segítheti az egyensúly fenntartását, méghozzá más Földekről származó, saját alternatív énjeivel együtt. Kiképzést kap, hogy felvehesse a harcot a mágikus és a tudományos ellenségekkel, hogy ő, aki még a saját kis városkájában is eltéved, világok között járhasson világmegváltó küldetésben. Neil Gaiman és Michael Reaves regénye vad kalandozás világokon belül és világok között, jól megrajzolt helyszínekkel és élénk karakterekkel, különleges lényekkel és váratlan fordulatokkal.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Paul ​Manning hitetlenkedve nézi hirtelen elhunyt hitvesét, akiben Leah az elvesztett nővért siratja. De túl sok tennivaló vár rájuk ahhoz, hogy csak gyászoljanak: a megözvegyült férfinak egy csecsemő kislányról és a négyéves ikrekről is gondoskodnia kell. Bár Leah minden este megérkezik, hogy ellássa vigasztalja a gyászoló családot, a férfi az összeomlás szélére jut. Elfogadja hát sógornőjének javaslatát, aki munkahelyéről kilépve a félárvák főállású pótanyja lesz. Paul egyre jobban vonzódik a lányhoz, s mivel Leah sem tud ellenállni a férfinak, mindnyájuk számára a házasság tűnik a legjobb megoldásnak. Oldódik a gyász, erősödik a szerelmük. Vajon ennek fénykörében az egész család boldogságra lel?

Az ​erdőben keresünk kikapcsolódást, nyugalmat és kapcsolatot a természettel. Ilyenkor tudni szeretnénk, milyen állat az, amely ott ül az ágon, vagy épp az úton mászik, melyik fa az, amelynek olyan érdekesek a levelei. Ezekről és még sok más, az erdőben megfigyelhető dologról tájékoztat ez a természetkalauz.

Lakatos ​István meseregényében egy nem túl szép napon egy Zalán nevű kisfiúékhoz beállít egy Székláb nevű öregember, és azt állítja, hogy a szülei már nem az igaziak, hanem másolatok. Székláb elmeséli a kisfiúnak: szüleit elrabolták a dobozvárosiak, ezért vele kell mennie. Zalán nem tehet mást, mint útra kel az ismeretlen öregemberrel, mert csak így lát esélyt arra, hogy viszontlássa az igazi szüleit. Miután alaposabban megismerkedik Székláb birodalmával, egy családnyi vízimanóval és Jónással, a kecskével, még előtte áll, hogy sárkányokkal is találkozzon Dobozvárosban. Lakatos István könyve kalandos, varázslatos és szívhez szóló történet tíz éven felüli gyerekeknek.