Ajax-loader

kollekció: Zene

“- De Tintoretto úr! – kiáltotta Würfli – a zenész éppolyan, mint a többi pályatársa, például a festők…
- Sőt a kőfaragók és a balett-táncosok is, maga szörnyeteg!”
(Rejtő Jenő)


A ​tizenhét éves Nórát pszichológushoz küldik a szülei, mert több napra meglógott otthonról, és bár ennek komoly okát nem is sejtik, érzik, hogy valami nem stimmel vele. Nórának a pszichológusnál elhangzó szavai vezetik be az olvasót egy érzékeny, gondolkodó lány lelkivilágába. Oláh Gábor - akinek már több regénye jelent meg a Noran és a Novella kiadóknál - első ifjúsági témájú könyve egy mai magyar tinédzser tipikus gondjairól számol be rendkívüli beleérzéssel és humorral.

Élő ​erdélyi és moldvai magyar népballadák

Magával ​ragadó, erős, sokszor drasztikus humorú, valahol tündérmese és a szociográfia között helyet foglaló könyv a Popzene Vittulából. Pajala, a finnek lakta északsvéd falucska, melyről idáig még Svédországban nem sokat hallottak, Mikael Niemi regénye révén végérvényesen felkerült a világ térképére. Az elementáris humorral és szeretetteljes gyöngédséggel megírt könyv egy serdülő kisfiú szemén keresztül mutatja be azt a földindulásszerű változást, amely a hatvanas-hetvenes években csaknem középkori körülmények között megmaradt vidéket hirtelen a modern, jóléti, nyugati társadalom részévé tette. Amikor Elvis Presley berobbant az elképesztő babonák és a szigorúnál is szigorúbb vallásos szekták közé. Könnyel a szemünkben nevetünk az eredeti figurák eredeti történetein, és egyszer csak azt vesszük észre, hogy nagyon közel érezzük őket magunkhoz.

Giacomo ​Puccini századunk legnagyobb operakomponistája. Nagy utat tett meg a luccai orgonista állásától a világhírig, sokat kellett harcolnia művészetének elismertetéséért. Operáinak bemutatói sorra botrányba fulladtak, a kritika nagyon sokáig lebecsülte műveit. A közönség azonban kezdettől lelkesedett Puccini operáiért, szívébe zárta a Manon Lescaut, bohémélet, Tosca, Pillangókisasszony mély érzelmeket kifejező dallamait. Enrico Caruso, Nelly Melba, Lotte Lehmann, Szamosi Elza páratlan művészete segítette diadalra Puccini műveit, példátlan népszerűségét nagy művészek alapozták meg. Puccini életútját, művészetének fejlődését, operabemutatóinak körülményeit, korát mutatja be e könyv korabeli feljegyzések, hiteles források alapján.

Értékválsággal ​küszködő világunkban a minőségnek, a hitelességnek különösen nagy jelentősége van. Csak bízhatunk abban, hogy lejár a percemberkék, a szürke bulvársztárok ideje, és a figyelem ismét azokra irányul, akiknek teljesítménye példaértékű, gondolataikra érdemes odafigyelni. A kötetben harminc ilyen híresség szerepel. Az oldott hangvételű beszélgetések során nem csak életük és pályájuk lélekemelő pillanatairól vallanak, hanem véleményt formálnak mai világunkról is. Nincsenek elhallgatni való témák, a legszokatlanabb kérdéseket sem hárítják el. A hosszabb beszélgetések között novellába öntött sorsfordító történetek olvashatók. Szemtől szembe - őszintén. Szembeszélő - hírességekkel. A könyv szereplői: Alföldi Róbert, Bíró Eszter, Bozsik Yvette, Bódis Kriszta, Czinkóczi Zsuzsa, Esterházy Péter, Geszti Péter, Grecsó Krisztián, Halász Judit, Haumann Péter, Hernádi Judit, Janisch Attila, Joe Murányi, Kepes András, Koncz Zsuzsa, Konrád György, Kovács Kati, Lajkó Félix, Markó Iván, Molnár Piroska, Palya Bea, Popper Péter, Sándor György, Sára Sándor, Sebestyén Márta, Szipál Márton, Tony Curtis, Törőcsik Mari, Udvaros Dorottya, Varnus Xavér.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Zolnay ​László - akinek nevét elsősorban mint a budai Vár Anjou-kori szoborleleteinek feltárójáét ismerte meg a nagyközönség - a magyar középkori anyagi és szellemi műveltségéről képet adó nagy műve (Kincses Magyarország) után most a középkori magyar zene történetét tárja az olvasó elé. Könyve az első összefoglaló áttekintés a kor zenei műveltségéről, énekkultúrájáról és zenei életéről. Anyaga páratlanul gazdag, előadása színes és eleven. A honfoglalás előtti kortól, a római-pannon időktől a Mohács utáni időszakig tarka menetben vonulnak föl a könyv lapjain az egyházi, udvari, hadi és népi muzsika alkotói, oktatói és tolmácsolói jellegzetes hangszereikkel, kézzel írt kottafüzeteikkel. Találkozunk a hazánkba látogató vagy itt megtelepedett jeles külföldi zenészekkel: német, olasz, burgundiai komponistákkal, zeneművészekkel, hangszerépítőkkel. Könyvek, oklevelek, királyi és egyházi számadások, fizetésjegyzékek, összeírások és személyes emlékezések alapján tájékozódunk a középkor zenészeinek életviszonyaiban, bepillantunk kalandos életükbe. A szerző a lehetőség szerint teljes képet ad, összefoglal és összegez, tehát más kutatók eredményeire is támaszkodik. De igen gyakran általa feltárt, itt először ismertetett anyaggal lepi meg nemcsak az olvasót, de a szakembert is. Az értékes, a nagyközönség érdeklődésére is számító kötetet fényképes illusztrációk teszik még színesebbé.

Ezt ​a könyvet a szeretet hozta létre. Az a bizonyos kis adok-kapok játék, amelyet oly sokszor alábecsülünk, ám teremtő ereje újra és újra megnyilatkozik. Nem kértem és nem mondtam tollba semmit. Ajándékba kaptam a szerzőktől valamiért... Én csak sejtem, ők tudják, miért. És akik olvassák, talán ők is rájönnek majd. Ajánlom azoknak, akik kíváncsiak, azoknak, akik kicsit ismernek és főleg, akik ismerni vélnek...

Pilinszky ​János elmélkedései Bach muzsikájáról, és a költő barátainak visszaemlékezései. Nemcsak azt mutatja meg a könyv, hogy Pilinszkynek milyen mély és bensőséges kapcsolata volt a zenével, hanem emberként is "megismerhetjük".

Covers_292958
Nyitnikék ​4. Ismeretlen szerző
0
1

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Az ​ország ,,fasza gyereke" a maga szókimondó stílusában mesél punkról, hip-hopról, fociról, hokiról, Argentínáról és arról, hogyan keveredett véres tüntetések és rendőri leszámolások közepébe. A Döglégy a világ körül-ből minden kiderül Ganxsta Zolee eddigi pályafutásáról, nőügyeiről, hajmeresztő és szórakoztató kalandjairól és utazásairól, vagyis arról a több mint három évtizedéről, amelyet a szex, drogok és rock 'n'roll világában töltött el.

A ​Strauss család története egyedülálló a zenetörténelemben. Bécs külvárosi nyomorából az európai uralkodók koncerttermeibe felemelkedő dinasztia nem kevesebb, mint hat kiváló muzsikust adott a világnak. Peter Kemp biográfiája élettörténetük felvázolásán túl igyekszik megmutatni a kort is, melyben e jeles szerzők működtek. Eredeti levelek és korabeli újságcikkek szolgálnak e rendkívüli család történetét körüllengő mítoszok és talányok eloszlatására. A fotókkal és metszetekkel bőségesen illusztrált munka nemcsak a koncertlátogatók körében számíthat érdeklődésre, de tetszéssel forgathatják azok is, akik kíváncsiak a Strauss család történetének újszerű bemutatására, a Strauss-zene friss szellemű értelmezésére. A kötethez Dr. Eduard Strauss, a dinasztialapító I. Johann Strauss ük-ükonokája írt előszót.

Mia ​Kelly elit egyetemen végzett diplomás, klasszikus képzésben részesült zongorista, egy gyakorlatias gondolkozású anya és egy különc apa lánya. A diploma megszerzése után nem találja a helyét. Azon őrlődik, hogy üzleti végzettségével kezdjen-e valamit, vagy a zenében mélyedjen el, amit szenvedélyesen szeret. Amikor édesapja váratlanul meghal, úgy határoz, hogy amíg ki nem találja, mihez kezdjen a saját életével, addig az apjáét folytatja. Ann Arbort New York Cityre cseréli, és átveszi apja kávézójának vezetését. A népszerű találkozóhely törzsközönségét fel nem fedezett helyi zenészek, művészek alkotják. Mia eddig távol tartotta magát az izgalmas és kiszámíthatatlan művészléttől, de a váratlan találkozás Will-lel, az édes, helyes, elragadó gitárossal, bepillantást enged neki ebbe a világba. Amikor a srác a barátja, majd a lakótársa lesz, Mia minden tőle telhetőt elkövet, hogy elnyomja a lelkében dúló szenvedélyt, amit iránta és a zene iránt érez, de apja öröksége lassanként megnyitja a szívét.

"Ez ​volt az a nyár, 1992 nyara, amelyet annyira vártunk Adival. Végre be akartuk fejezni az általános iskolát, be akartuk tölteni a tizenötöt, és szórakozni akartunk. Azt terveztem, hogy megtanulok vezetni, hogy Nenóval mint utassal és oktatóval a kocsiban felvághassak Nina előtt. Hiszen végre haza kellett térnie. Apa pedig élvezhette volna a megszolgált nyugdíjat. Erre most, amikor végre beköszöntött a nyár, itt álltunk mindannyian - apa, Neno, én, Adi az apjával meg a bátyjával húsz másik férfi társaságában, hátratett kézzel, arccal egy falhoz állítva, és arra vártunk, hogy lelőjenek." 1992 nyara, Bosznia. Emir 14 éves, és alig várja, hogy testvére hazatérjen az egyetemről, megtanítsa vezetni, és ő belevethesse magát a kamaszok lázas szerelmi és társadalmi életébe. Mindene a zene, előtte az élet. De végül minden másként alakul. Családjával együtt menekülniük kell szülővárosukból, és végül a horvát tengerpart egyik régi pártüdülőjében, más menekültek társaságában töltik a nyarat. Az egykori pártelit kényelmét szolgáló épületek már levedlették korábbi pompájukat, de Emir számára örökre ez lesz serdülőkora színhelye: itt talál rá az első szerelem, és itt érik első szexuális élményei. És ezen a nyáron veszíti testvérét szem elől, állítják először kivégzőosztag elé, és nyer bepillantást a felnőttek világába. Alen Mešković felkavaró alapossággal mutatja be a kilencvenes évek háborújának nyers valóságát, melybe a tébolyult nacionalizmus taszította a Balkán népeit. De mindeközben mélyen önéletrajzi ihletésű hőse, Emir, sosem veszíti szem elől, hogy a legfontosabb az életben mégis maga az élet: a fiatalság, a zene és a szerelem. ALEN MEŠKOVIĆ 1977-ben Boszniában, az egykori Jugoszlávia területén született, 1994 óta Dániában él. Az először 2011-ben megjelent Ukulele jam című regényét máig kilenc nyelvre fordították le, és Enmandstelt (Egyszemélyes sátor) címmel írott folytatása 2016-ban jelent meg a dán Gyldendal kiadónál.

After ​leaving Wernham-Hogg, David Brent has been working as a rep selling cleaning (and ladies personal hygiene) products up and down the country, but he hasn't given up his dream of becoming a rock star - or, more specifically, songwriter and lead vocalist for rock band Foregone Conclusion. The official companion to David Brent's film, this book will have original song introductions written by David Brent, all music by David Brent and exclusive images of David Brent himself. It has been arranged for piano, voice and guitar, so that you too can play the compositions, so go and get your guitar!

Signed, ​sealed, delivered... While spacing out in Chemistry class, Lily scribbles some of her favorite song lyrics onto her desk. The next day, she finds that someone has continued the lyrics on the desk, and added a message to her. Intrigue! Soon, Lily and her anonymous pen pal are exchanging full-on letters -- sharing secrets, recommending bands, and opening up to each other. Lily realizes she's kind of falling for this letter writer. Only who is he? As Lily attempts to unravel the mystery, and juggle school, friends, crushes, and her crazy family, she discovers that matters of the heart can't always be spelled out... Kasie West brings irresistible wit, warmth, and sparkle to this swoon-worthy story of love showing up when you least expect it.

Játszottak ​már az érzelmeid bűvös húrjain? Zsini fiatal, bohém lány, akinek mindene a csellózás. Eltökélten be akar kerülni a Zeneakadémiára, de a sors különös mentort ad mellé. A férfi csupa rejtély, ellentmondás, undokság, olyasvalaki, akibe nem ajánlott beleszeretni. Zsininek persze sikerül. De vajon tényleg ő az igazi? Vagy ez a szerelem csupán délibáb? Lehet, hogy tökéletes muzsikát nem a pontosság, hanem maga a szenvedély ad? Zsini keresi önmagát, az őszinte dallamokat, és az igazi, elsöprő szerelmet. Az élmények örvényében hűséges társa egy háromszáz éves cselló, egy gyerekkori barát, egy szálkás szőrű tacskó és a bosszúvágy, hogy a családját elhagyó apjának egyszer beolvashasson. Történet, melyben mindenki magára ismerhet, aki valaha remélt, álmodott és csalódott, de mert újrakezdeni. Lenyűgöző regény szenvedélyről és zenéről. Add át magad a dallamának!

A ​cimbalom Közép-Ázsiából származó, négyezer éves kultúrával rendelkező, trapéz alakú, pengetve vagy verővel megszólaltatott, húros hangszer. A világ különböző tájain sok fajtáját használják a népzenében, a klasszikus zenében, sőt a popzenében is, és az elnevezése is változatos (pengetős: psalterium, salterio, qanun, kantele, kannel, gusli; verővel megszólaltatott: kim, santour, santouri, yangqin, hackbrett, hammered dulcimer, tympanon, cimbaly stb.). A cimbalmot a magyar emberek tipikusan magyar hangszernek tartják ugyanakkor a kínaiak, irániak, indiaiak, németek, franciák és még sok nép nemzeti hangszerüknek tekintik , mégis nagyon keveset tudunk róla, a többi zeneszerszámmal összevetve. Herencsár Viktória könyve megismerteti az olvasót ezzel a különleges, szép és titokzatos instrumentummal. Bemutatja a cimbalom történetét, típusait, megszólaltatásának módszereit, a jelentősebb hangszerkészítő műhelyeket, a hangszer szak- és kottairodalmát, a cimbalomra írott kották írásjeleit, valamint a cimbalomoktatás helyzetét itthon és külföldön. Dr. Herencsár Viktória cimbalomművész, a Besztercebányai Művészeti Akadémia egyetemi docense, a Cimbalom Világszövetség elnöke.

"Nem ​vagyok az a tipikus magyar híresség, aki könnyen és szívesen megnyílik mások előtt. Vannak olyan időszakai az életemnek, melyekről sosem beszéltem még. Senkit nem avattam be abba, milyen sok fájdalmat őrzök a gyerekkoromból; hogy tettem túl magam tizenévesen az öcsém tragikus elvesztésén; hogy és hol fordultam a zenéhez és kapaszkodtam a dallamokba, hogy elrepítsen egy általam kreált csodálatos világba. Kissrác koromban nem tűzoltónak vagy űrhajósnak készültem, engem mások lelkivilága érdekelt - ha a hivatás jelentésével nem is voltam tisztában, de én pszichológus akartam lenni! A mai napig szeretem hallgatni mások történetét, a saját tapasztalatomra hagyatkozva igyekszem tanácsokat adni. Kapaszkodókat. A dalaimmal is. Most viszont én beszélek majd. Hosszan, őszintén, nyíltan, tabuk nélkül. Megasztárról, szerelemről, pénzről, népszerűségről, zenéről, hitről, vágyakról. Ez is egyfajta terápia - nekem és talán az olvasónak egyaránt. Mert hiszem, hogy a törökszentmiklósi cigánytelep nyomorából induló, és ma már boldog és teljes életet élő családapa sztorija lehet tanulságos." (Caramel)

"My ​story is something I like to share with others, to show people that with enough belief in yourself and what you can accomplish, anything is possible." - Justin Bieber From Tel Aviv to Tokyo, over the past few years I've traveled around the world and back again. It's been amazing, but it's also hard to believe that not so long ago I was singing on the streets of Stratford, Ontario. I can honestly say that anything is possible, anyone can live the dream, and every day is a blessing. Now everywhere I go, I'm met with so much love. It's all about you, my fans, and that's why I'm dedicating my book to everyone who's come to sing along. I want to share the stories of my life on the road with you. From the crazy highs of performing on stage to spending those precious quiet moments with my friends and family, I want to give you a personal backstage pass to my world. It's been exhausting but always eye-opening and amazing. It's astonishing to think that so much has happened, and yet this is just the beginning. I'm just getting started.

2017. ​február 4-én lesz hetvenéves az énekelt versek úttörője, a táncházmozgalom egyik alapítója, Sebő Ferenc. A Nemzet Művésze címmel kitüntetett, Kossuth-díjas énekes, gitáros, tekerőlantos, dalszerző és népzenekutató sokszínű életét és szerteágazó munkásságát mutatja be ez a monográfia. A kötetben legközelebbi alkotótársai - Halmos Béla, Sebestyén Márta, Éri Péter, Gryllus Dániel, Perger László és Szomjas György - is megszólalnak. A fekete-fehér fotókkal gazdagon illusztrált, olvasmányos kötet CD-mellékletén a tervek szerint Sebő Ferenc eddig publikálatlan népzenei gyűjtéseiből hallható válogatás.

Nagyon ​jólesett, amikor Balázs Fecó felkért, hogy zenei pályafutásának harmincadik, életének csaknem ötvenedik évfordulója alkalmából készítsem el ezt az interjúkötetet. Sok embert megkerestem, akik fontos vagy kevésbé fontos szerepet játszottak Fecó életében. Rengeteg fényképet sikerült összegyűjtenem, és Fecóval is órákon át beszélgettünk életének eseményeiről. Munkám eredményét nyugodt lélekkel tárom az olvasó elé. Úgy érzem, sikerült bemutatnom Balázs Fecót olyannak, amilyen." (Fábián L. Gyula)

Covers_427908
Fölszállott ​a páva Ismeretlen szerző
0
2

Kinek ​ne lennének felejthetetlen élményei a nyári tábortűz melletti közös éneklésekről? Mikor pattog a parázsló tűz, kicsit már hűvösbe fordul az este, ezért takaró kerül a vállakra, majd a történetekből kifogyva előkerül egy furulya vagy gitár, és megszólalnak a hangszer első hangjai. Miért válik olyan meghatározó élménnyé a magyar ember életében a közös népdaléneklés? Mert mindnyájunk szívébe, ősi tudatába beivódva mélyen ott vannak a dallamfoszlányok. Szegényebb, érzelmileg sivárabb életet él, kinek nincs része az ősi magyar zene adta közösségi élményekben. A magyar nyelv mellett a népdal az, mely a világ magyarságát összetartja. Meghatottan hallgatjuk, hogy távolba szakadt hazánk fiai, unokái, kik csak keveset – talán csak néhány szót, mondatot – tudnak a magyar nyelvből, büszkén és örömmel, kicsit idegen akcentussal éneklik némelyik népdalunkat, ezzel is jelezve és vállalva, hogy a magyarság családjához tartozónak érzik magukat. A TINTA Könyvkiadó azzal a nemes szándékkal adja közre nyomtatásban a Fölszállott a páva című, 111 magyar népdalt tartalmazó gyűjteményét, hogy segítséget nyújtson a népdalok tanulásához, közös énekléséhez. Bízunk benne, hogy kiadványunkkal hozzájárulhatunk a magyar népdalkincs megőrzéséhez és mind szélesebb körű terjesztéséhez.

Greil ​Marcus saw Bob Dylan for the first time in a New Jersey field in 1963. He didn't know the name of the scruffy singer who had a bit part in a Joan Baez concert, but he knew his performance was unique. So began a dedicated and enduring relationship between America's finest critic of popular music— "simply peerless," in Nick Hornby's words, "not only as a rock writer but as a cultural historian"— and Bob Dylan, who in 2016 won the Nobel Prize for Literature. In Like A Rolling Stone Marcus locates Dylan's six-minute masterwork in its richest, fullest context, capturing the heady atmosphere of the recording studio in 1965 as musicians and technicians clustered around the mercurial genius from Minnesota, the young Bob Dylan at the height of his powers. But Marcus shows how, far from being a song only of 1965, "Like a Rolling Stone" is rooted in faraway American places and times, drawing on timeless cultural impulses that make the song as challenging, disruptive, and restless today as it ever was, capable of reinvention by artists as disparate as the comedian Richard Belzer and the Italian hip-hop duo Articolo 31. "Like a Rolling Stone" never loses its essential quality, which is directly to challenge the listener: it remains a call to arms and a demand for a better world. Forty years later it is still revolutionary as will and idea, as an attack and an embrace. How Does it Feel? In this unique, burningly intense book, Marcus tells you, and much more besides.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nem ​terveztem, de szerencsére az első Sztárok és sztorik című könyvemet követi a második, aztán majd a harmadik és a negyedik album. Az szinte kikívánkozott, hogy a Demjén, Charlie, Tátrai nevével fémjelzett könyvből koruk miatt kimaradt zenészismerőseim, barátaim valahogy mégis ott lehessenek az első kötethez hasonló kiadványban. S íme, a második! Tehetségük alapján kétségtelenül mindegyiküknek helye van ilyen átfogó könyvben, amely igyekszik bemutatni, kik határozzák meg napjaink zenei ízlésvilágát. Bizton akadnak megint olyan "kimaradók", akiket a körülmények alakulása okán nem kaphattam lencsevégre, történetüket nem közölhettem. Törekedtem a teljességre, s megnyugtat, hogy a névsor ismét azokat tartalmazza, akik tettek az "asztalra" valamit műfajbeli ízlésünk alakításában. Rengeteg koncerten voltam, s az élményeket szinte lehetetlen visszaadni. Talán sikerül olyan képet nyújtanom a történeteken és fotókon keresztül, amely elkalauzolja az olvasót abba a világba, amit az előadások nézői átélhettek. Különböző műfajok között utazgathatunk a fényképezőgép lencséjének segítségével, mégis akad egy közös nevező, amely összefogja ezt a sokszínűséget: a zenei TEHETSÉG.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

"Nagypál ​István versei a vágy grammatikája felől érthetőek meg. Éppen ezért vannak leállíthatatlan mozgásban, álomszerű himbálózásban ezek a szövegek – a folytonos távollét, a szívszorító lengyel táj, az önmaga belső tartományait folyton újragondoló utazó hiányjelei határolják. A függő viszonyok, amelyek szembesítenek. A találkozások, amelyek roncsolnak és építenek. A lélek mint uralhatatlan esemény. Az elviselhetetlenség közönye, amelyet kinagyítva, szinte sorról sorra nézzük végig az életet. Igen, az érzéki létezésnek ez a ritmusa, sőt zenéje alakítja a kötet mondatait. Nagypál István versei a távolság szimfóniái elé írt prelúdiumok, emlékezetes nyelvi térben." (Németh Zoltán)

A ​gorgeous, inimitable singer and songwriter, Nina Simone (1933-2003) changed the face of both music and race relations in America. She struck a chord with bluesy jazz ballads like "Put a Little Sugar in My Bowl" and powerful protest songs such as "Mississippi Goddam" and "To Be Young, Gifted, and Black," the anthem of the American Civil Rights movement. Coinciding with the re-release of her famous Philips Recordings, here are the reflections of the "High Priestess of Soul" on her own life. The mesmerizing autobiography of one of the most revered soul, jazz, and blues divas of our time-the late Nina Simone.

Kollekciók