Ajax-loader

kollekció: Zene

“- De Tintoretto úr! – kiáltotta Würfli – a zenész éppolyan, mint a többi pályatársa, például a festők…
- Sőt a kőfaragók és a balett-táncosok is, maga szörnyeteg!”
(Rejtő Jenő)


Élő ​erdélyi és moldvai magyar népballadák

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

A ​zene ősoka az ellenpont. Mi az ellenpont voltaképp? Mi az antianyag? A nagy teljesítmények pillanatában mindezt Bach tudatlanul tudta. Oly lelkület birtokába jutott, amely birtokláson felül való. A fúga a fugeo, fugere, szökni, futni latin igéből származik, tehát futott, szökött, terjedt felfelé. A szeretet tömegvonzása, a dolgok összessége a Legfőbb Jóhoz röpítette őt, amit ismerni maga a boldogság, nem ismerni maga a boldogtalanság. A dolgok három létezési módja az anyagban, az elmében és az örök teremtő művészetben nyilvánul meg. A fölfogóképesség edzése a zene, a zene, a zene. A modern embernek szüksége van Bach zenéjére. A világ előrehaladása fokozódó szétválásokon át vezet. A fúga művészetében létfilozófiai kérdések csendjébe jutott el a mester: az egyneműben soha nincs meg a mozgásra való hajlandóság. A jó és a rossz, az anyag és antianyag egy kétpólusú világ mozgatói.

Covers_292958
Nyitnikék ​4. Ismeretlen szerző
0
1

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Arnold ​Schoenberg levelezése teljes és hiteles alkotói és emberi portré - teljesebbé csak zenéjének megszólalása teheti. Megismerjük belőle századunk legnagyobb hatású kompozíciós módszerének, a 12-hangú technikának, azon túl egy döntő stílusfordulatnak s a legjelentősebb egyéni életművek egyikének megteremtője. Talán még megrendítőbb azonban a megismert ember. Eleinte diktátornak gondolnánk, ám egyre döbbenetesebb mélységgel vág belénk: kérlelhetetlensége nem önmagáért való, hanem vállalt hivatásáért; harca századunk zenéjének erkölcsi kötelességének teljesítéséért folytatott, megalkuvást nem ismerő küzdelem. Mindenben egyetlen utat, abszolút mércét ismer csupán. Innen ered néhány - korjelenségnek is beillő - politikai balítélete, egyik-másik pályatársának kíméletlen bírálata. De ebből meríti az erőt lázas tanítói munkásságához, ezerágú érdeklődéséhez, másoktól, de főképp önmagától tökéletest követelő, csak azt elfogadó művészi-emberi tartásához. Ezt tükrözi egykori növendékének, barátjának, Erwin Steinnek 3000 Schoenberg-levélből válogatott gyűjteménye. A címzettek: Webern, Berg, Eisler, Adorno, Hauer, Casals, Dehmel, Thomas Mann, Kokoschka, Kandinsky - rendkívüli és köznapi emberek sora. A gyűjtemény egészének súlyát mégis a levélíró mondandója adja és ötvözi egységbe: Arnold Schoenbergé, akinek törékeny testében bibliai erejű óriás lélek lakott.

A ​Strauss család története egyedülálló a zenetörténelemben. Bécs külvárosi nyomorából az európai uralkodók koncerttermeibe felemelkedő dinasztia nem kevesebb, mint hat kiváló muzsikust adott a világnak. Peter Kemp biográfiája élettörténetük felvázolásán túl igyekszik megmutatni a kort is, melyben e jeles szerzők működtek. Eredeti levelek és korabeli újságcikkek szolgálnak e rendkívüli család történetét körüllengő mítoszok és talányok eloszlatására. A fotókkal és metszetekkel bőségesen illusztrált munka nemcsak a koncertlátogatók körében számíthat érdeklődésre, de tetszéssel forgathatják azok is, akik kíváncsiak a Strauss család történetének újszerű bemutatására, a Strauss-zene friss szellemű értelmezésére. A kötethez Dr. Eduard Strauss, a dinasztialapító I. Johann Strauss ük-ükonokája írt előszót.

Titkok. ​Mindenkinek van egy. Némelyik nagyobb, mint a másik. És amikor a titkokra fény derül... Némelyik meggyógyít... Míg más elpusztít. Kate Sedgwick élete minden, csak nem átlagos. Megrázó veszteségeken és tragédiákon ment keresztül, mégis sikerült megőriznie az optimizmusát, és továbbra is mindenben a szépet keresi (elvégre megvan az oka, miért szólítja Bright Side-nak a legjobb barátja, Gus). Kate erős akaratú, vicces, okos és rendkívül tehetséges zenész. Aki soha nem hitt a szerelemben. Ezért, amikor elhagyja San Diegót, hogy egy kisvárosi főiskolán folytassa tanulmányait Minnesotában, egyáltalán nem számít arra, hogy beleszeret Keller Banksbe. Mindkettejükben fellángolnak az érzelmek. Mindketten harcolnak ellene. Mindketten titkolnak valamit. És amikor a titkokra fény derül... Némelyik meggyógyít... Míg más elpusztít.

Mozart ​Varázsfuvolája minden idők egyik legnagyszerűbb operájaként írta be magát a zenetörténet nagykönyvébe. A világ minden operaszínpadán felcsendült már a varázslatos fuvola hangja, szétlibbent a függöny, és beszaladt a színre az ifjú herceg, hogy aztán rengeteg próbatétel után végül elnyerhesse kedvese szerelmét. Kalandos útján végigkísérte égi és földi segítői mellett a huncut dallam, és a történet végeztével kísérte tovább a nézőket, hallgatókat is. Varázslatos könyvet tart kezében a kedves olvasó, kemény fedele alatt ott várakozik a herceg, akire számos mesebeli kaland és az igaz szerelem vár, és a hátsó borítóra ragasztva egy kis papírtok, ami Mozart muzsikáját rejti. Az elvarázsolt fuvola meséje az emberségről, a szeretetről szól és arról, hogy a világ jó, és a gonosz soha nem győzedelmeskedhet benne.

Többféle ​iskolai végzettséggel, diplomával rendelkező zenész, zeneszerző, zenei vezető, színész, rendező, színházalapító, színigazgató. Gyerekdarabokat, felnőtt darabokat rendez, zenét szerez filmekhez, gyerekdarabokhoz meg felnőtt darabokhoz. Az ország egyetlen hivatásos, izgalmas repertoárú gyermek- és ifjúsági színházának, a Kolibrinek alapítója és igazgatója. Ezt mindenki tudhatja. De magáról, Novák Jánosról fentieken kívül alig lehet tudni valamit. Ez most megváltozik. Mert íme, egy megkapó önvallomás szülőkről, gyerekkorról, családról, gyerekekről, unokákról, munkatársakról, barátokról és még sok minden és mindenki másról.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Játszottak ​már az érzelmeid bűvös húrjain? Zsini fiatal, bohém lány, akinek mindene a csellózás. Eltökélten be akar kerülni a Zeneakadémiára, de a sors különös mentort ad mellé. A férfi csupa rejtély, ellentmondás, undokság, olyasvalaki, akibe nem ajánlott beleszeretni. Zsininek persze sikerül. De vajon tényleg ő az igazi? Vagy ez a szerelem csupán délibáb? Lehet, hogy tökéletes muzsikát nem a pontosság, hanem maga a szenvedély ad? Zsini keresi önmagát, az őszinte dallamokat, és az igazi, elsöprő szerelmet. Az élmények örvényében hűséges társa egy háromszáz éves cselló, egy gyerekkori barát, egy szálkás szőrű tacskó és a bosszúvágy, hogy a családját elhagyó apjának egyszer beolvashasson. Történet, melyben mindenki magára ismerhet, aki valaha remélt, álmodott és csalódott, de mert újrakezdeni. Lenyűgöző regény szenvedélyről és zenéről. Add át magad a dallamának!

A ​karácsony az év legszebb ünnepe. Ezzel a gyönyörűen illusztrált könyvvel az ünnepi készülődés is meghitt és örömteli lesz. Olvassuk együtt a kedves karácsonyi történeteket, verseket és dalokat, hogy közösen hangolódjunk rá a karácsony varázsára! A kötetben olyan klasszikusok szerepelnek, mint: - Az első karácsony - Csengő szól - A diótörő - Ó, zöld fenyő! - Karácsony tizenkét napja - A Hókirálynő - Csendes éj ...és még sok más történet.

Covers_424438
Zenenapló Ismeretlen szerző
0
0

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

A ​cimbalom Közép-Ázsiából származó, négyezer éves kultúrával rendelkező, trapéz alakú, pengetve vagy verővel megszólaltatott, húros hangszer. A világ különböző tájain sok fajtáját használják a népzenében, a klasszikus zenében, sőt a popzenében is, és az elnevezése is változatos (pengetős: psalterium, salterio, qanun, kantele, kannel, gusli; verővel megszólaltatott: kim, santour, santouri, yangqin, hackbrett, hammered dulcimer, tympanon, cimbaly stb.). A cimbalmot a magyar emberek tipikusan magyar hangszernek tartják ugyanakkor a kínaiak, irániak, indiaiak, németek, franciák és még sok nép nemzeti hangszerüknek tekintik , mégis nagyon keveset tudunk róla, a többi zeneszerszámmal összevetve. Herencsár Viktória könyve megismerteti az olvasót ezzel a különleges, szép és titokzatos instrumentummal. Bemutatja a cimbalom történetét, típusait, megszólaltatásának módszereit, a jelentősebb hangszerkészítő műhelyeket, a hangszer szak- és kottairodalmát, a cimbalomra írott kották írásjeleit, valamint a cimbalomoktatás helyzetét itthon és külföldön. Dr. Herencsár Viktória cimbalomművész, a Besztercebányai Művészeti Akadémia egyetemi docense, a Cimbalom Világszövetség elnöke.

A ​szubjektív operakalauz új szemszögből vizsgálja a műfajt: hogyan válnak jeles irodalmi alkotások a librettisták közreműködésével zeneművekké. A több mint negyven zeneszerzőt és majd' hatvan operát ismertető kötetet anekdoták, eddig ismeretlen adalékok színezik, a szerzőtől megszokott hozzáértéssel, ugyanakkor rendkívül szórakoztató stílusban.

Papp ​Gyula ismert rockzenész, zeneszerző-zongorista, a Hammond orgona egyik legjelesebb itthoni mestere. S habár billentyűsként afféle "szürke eminenciás", a hazai könnyűzenei élet meghatározó alakja. Alapító tagja a Mini, a Skorpió, a Dinamit együtteseknek, de alkotóként, illetve előadóként közreműködött többek közt Demjén Ferenc, Szörényi Levente (szólólemezek és István, a király), Zorán, Zalatnay, Varga Miklós, Balázs Fecó, P. Mobil stb. lemezein. 2016 novemberének utolsó napjaiban töltötte be 65. életévét. E kerek évforduló apropóján, Máthé József 'Fiery' az elmúlt egy évben mikrofonvégre kapta az ünnepeltet, s készített vele egy riportkönyvet, melyben Papp Gyula életének, szakmájának fontos állomásairól emlékezik könnyed és szórakoztató stílusban, mégis, a rock hőskorának számító '60-as, '70-es évektől napjainkig a magyar könnyűzene fejlődéséről hiteles képet adva. A könyv 27 fejezetét fényképek is dokumentálják. Az utolsó néhány oldal "Azért vannak a jóbarátok" címmel néhány gondolatnyi laudációk gyűjteménye, melyekben a fent említett művészek - Török Ádám, Demjén, Szörényi, Frenreisz, Vikidál, Charlie, Keresztes Ildikó - mellett jóbarátok - mint Szerencsés Károly -történész, Mikó István - színművész, Szőcs Zoltán - író, Kertész Lajos - zongoraművész-tanár méltatják Papp Gyulát. A könyv mellékletét képezi (polyetilén tokban a hátsó, belső borítóba ragasztva) egy CD, mely szintén átfogó tükre e közel félévszázados rockzenei pályafutásnak. A lemez 16 track-et tartalmaz, melyekben a fent említett művész kollégák, barátok szintén vagy szerzőtársak, vagy előadók.

Covers_414795
Zene ​és egészség Ismeretlen szerző
0
2

Azt ​gondolnánk, mindenki tudja, hogy mi a zene, de talán senki sem tudja, vagy mindenki másként, csakis önmaga számára tudja. Ugyanazt halljuk, mindenkinek mégis mást jelentenek a hangok. Belehallgatunk, elcsodálkozunk, megszédít, felkavar, emlékeket ébreszt, megsimogat a dallamnak, a hangoknak ez a végtelen gazdagsága. A tizenhét tanulmányból álló gyűjteményes kötet a zene üzenetéről szól, a zene tanításáról, gyógyerejéről, közösségformáló, tudományos, pedagógiai, művészi, lelki, pszichés, sejtek szintjén működő, zsigeri, kimondhatatlan szempontjairól. Agykutatók, muzsikusok, zenepedagógusok, pszichológusok, lelkészek és művelődéstörténészek egymásnak adják át az olvasó vezetését. A szerzők tudományos eredmények figyelembevételével írtak – szakterületüknek megfelelő közelítésben és szempontok alapján – a zene és az egészség kapcsolatáról, hatásáról, alkalmazásáról szubjektív, őszinte és radikális szavakat, mondatokat. El kell gondolkodnunk róluk, mert lelkünk, belső harmóniánk, egészségünk, egész létünk patikamérleg-egyensúlya valamiképpen kapcsolatban áll a zenével, hangokkal, dallammal. Táncra perdít, gyönyörködtet, harmóniáiba ringat, visszaröpít, emlékeztet, képzeltet a zene. Gyerekek és felnőttek személyiségfejlődésében, képességek kialakulásában, figyelemkoncentrációban, asszociációban, tehetségfejlesztésben, lelki harmónia megőrzésében lett és lesz a zene központi módszer, eszköz. Terápia. Stresszoldásban, rehabilitációban, hangulatmódosításban, közösségépítésben társ és partner. A tanulmánykötet célkitűzése olyan szférákat érinteni, amelyek egy-egy önálló szakterületet, külön tudományágakat képviselnek. Így a többféle látásmód együtt egy széles mátrixot, s egyben keresztmetszetet mutat, melynek közös nevezője a zene, az egészség és a nevelés.

KOCSIS ​65 - így terveztük az öt éve megjelent közös könyvünk folytatását, a májusi születésnapjára időzítve. Sajnos az élet más forgatókönyvet kényszerített ránk. Egyetlen vigaszunk hogy ezt - néhány oldal kivételével - Kocsis Zoltán még látta, jóváhagyta. Utolsó beszélgetés - gyűjtőcím: a vele és róla készült hosszabb felvételeken ezúttal kollégáit, muzsikusbarátait is megszólaltattam. Zolival nemegyszer szóba került az elmúlás gondolata is. Ezzel, mint oly sok mindennel, megbékélten, bölcsen nézett szembe, hiszen tudta, hogy Műve tovább él. A folytatás...? Neki már más dimenzióban, nekünk itt a Földön... (Juhász Előd)

Winner ​of the 2016 Pulitzer Prize for Drama and Eleven Tony Awards, including Best Musical Lin-Manuel Miranda's groundbreaking musical Hamilton is as revolutionary as its subject, the poor kid from the Caribbean who fought the British, defended the Constitution, and helped to found the United States. Fusing hip-hop, pop, R&B, and the best traditions of theater, this once-in-a-generation show broadens the sound of Broadway, reveals the storytelling power of rap, and claims our country's origins for a diverse new generation. HAMILTON: THE REVOLUTION gives readers an unprecedented view of both revolutions, from the only two writers able to provide it. Miranda, along with Jeremy McCarter, a cultural critic and theater artist who was involved in the project from its earliest stages--"since before this was even a show," according to Miranda--traces its development from an improbable perfor­mance at the White House to its landmark opening night on Broadway six years later. In addition, Miranda has written more than 200 funny, revealing footnotes for his award-winning libretto, the full text of which is published here. Their account features photos by the renowned Frank Ockenfels and veteran Broadway photographer, Joan Marcus; exclusive looks at notebooks and emails; interviews with Questlove, Stephen Sond­heim, leading political commentators, and more than 50 people involved with the production; and multiple appearances by Presi­dent Obama himself. The book does more than tell the surprising story of how a Broadway musical became a national phenomenon: It demonstrates that America has always been renewed by the brash upstarts and brilliant outsiders, the men and women who don't throw away their shot.

Simon ​Géza Gábor (1947) zene- és hanglemeztörténész, a Magyar Zenetudományi és Zenekritikai Társaság alapító tagja, a Magyar Jazzkutatási Társaság elnökének immár 38. kötete a szorosan vett magyar jazztörténeten túlmenően igazi interdiszciplináris megközelítéssel szemléli az 1920 és 1950 közötti, a jazzmuzsikához kapcsolódó eseményeket. Időrendben követhetjük az amerikai, angol, dél-afrikai és magyar jazzbandek koncertjeit a Zeneakadémián, a Vigadóban és a vidéki városokban, valamint a jazz rohamos térfoglalását a Magyar Rádióban, a jazzre is szakosodó hazai gramofonlemez-ipar és -kereskedelem kialakulását. Szó esik a Szekeres és a Fodor jazziskolákról, valamint a világ első jazzakadémiájáról, amelynek vezetője a Kodály-tanítvány Seiber Mátyás volt. Kiemelt fejezetek foglalkoznak a jazz megjelenésével, reprezentációjával a magyar nyelvű irodalomban, a hazai képzőművészetben és filmben. A korszak néhány jelentős magyar jazzszemélyisége, Beamter Bubi, Chappy, Fényes Kató, Holéczy Ákos, Martiny Lajos, Pál Sándor, Tabányi Mihály önálló fejezeteket kaptak. Igazi novum, hogy az 1992 óta létező Jazz Oktatási és Kutatási Alapítvány (JOKA) német, osztrák és magyar gramofonlemez-gyűjteményekből igen jelentős mennyiségű ritka hangfelvétel birtokába jutott, amelyekből huszonegy, 1927 és 1949 között készült track található a kötet CD mellékletén.

Covers_424449
The ​Great Comet Ismeretlen szerző
0
0

A ​behind-the-scenes look at the making of an award-winning musical! Here is the official, fascinating, behind-the scenes journey of the new musical Natasha, Pierre & The Great Comet of 1812, from its inception, to Off-Off Broadway, to Off-Broadway, to its premiere at the Imperial Theatre on Broadway. The musical is based on a dramatic 70-page slice of Leo Tolstoy’s War and Peace. Profusely illustrated, the book also includes an annotated script and a special CD with three songs from the Off-Broadway production and two all-new recordings for the Broadway production featuring Josh Groban with a 25-piece orchestra.

"My ​story is something I like to share with others, to show people that with enough belief in yourself and what you can accomplish, anything is possible." - Justin Bieber From Tel Aviv to Tokyo, over the past few years I've traveled around the world and back again. It's been amazing, but it's also hard to believe that not so long ago I was singing on the streets of Stratford, Ontario. I can honestly say that anything is possible, anyone can live the dream, and every day is a blessing. Now everywhere I go, I'm met with so much love. It's all about you, my fans, and that's why I'm dedicating my book to everyone who's come to sing along. I want to share the stories of my life on the road with you. From the crazy highs of performing on stage to spending those precious quiet moments with my friends and family, I want to give you a personal backstage pass to my world. It's been exhausting but always eye-opening and amazing. It's astonishing to think that so much has happened, and yet this is just the beginning. I'm just getting started.

Nagyon ​jólesett, amikor Balázs Fecó felkért, hogy zenei pályafutásának harmincadik, életének csaknem ötvenedik évfordulója alkalmából készítsem el ezt az interjúkötetet. Sok embert megkerestem, akik fontos vagy kevésbé fontos szerepet játszottak Fecó életében. Rengeteg fényképet sikerült összegyűjtenem, és Fecóval is órákon át beszélgettünk életének eseményeiről. Munkám eredményét nyugodt lélekkel tárom az olvasó elé. Úgy érzem, sikerült bemutatnom Balázs Fecót olyannak, amilyen." (Fábián L. Gyula)

Covers_427908
Fölszállott ​a páva Ismeretlen szerző
0
2

Kinek ​ne lennének felejthetetlen élményei a nyári tábortűz melletti közös éneklésekről? Mikor pattog a parázsló tűz, kicsit már hűvösbe fordul az este, ezért takaró kerül a vállakra, majd a történetekből kifogyva előkerül egy furulya vagy gitár, és megszólalnak a hangszer első hangjai. Miért válik olyan meghatározó élménnyé a magyar ember életében a közös népdaléneklés? Mert mindnyájunk szívébe, ősi tudatába beivódva mélyen ott vannak a dallamfoszlányok. Szegényebb, érzelmileg sivárabb életet él, kinek nincs része az ősi magyar zene adta közösségi élményekben. A magyar nyelv mellett a népdal az, mely a világ magyarságát összetartja. Meghatottan hallgatjuk, hogy távolba szakadt hazánk fiai, unokái, kik csak keveset – talán csak néhány szót, mondatot – tudnak a magyar nyelvből, büszkén és örömmel, kicsit idegen akcentussal éneklik némelyik népdalunkat, ezzel is jelezve és vállalva, hogy a magyarság családjához tartozónak érzik magukat. A TINTA Könyvkiadó azzal a nemes szándékkal adja közre nyomtatásban a Fölszállott a páva című, 111 magyar népdalt tartalmazó gyűjteményét, hogy segítséget nyújtson a népdalok tanulásához, közös énekléséhez. Bízunk benne, hogy kiadványunkkal hozzájárulhatunk a magyar népdalkincs megőrzéséhez és mind szélesebb körű terjesztéséhez.

Greil ​Marcus saw Bob Dylan for the first time in a New Jersey field in 1963. He didn't know the name of the scruffy singer who had a bit part in a Joan Baez concert, but he knew his performance was unique. So began a dedicated and enduring relationship between America's finest critic of popular music— "simply peerless," in Nick Hornby's words, "not only as a rock writer but as a cultural historian"— and Bob Dylan, who in 2016 won the Nobel Prize for Literature. In Like A Rolling Stone Marcus locates Dylan's six-minute masterwork in its richest, fullest context, capturing the heady atmosphere of the recording studio in 1965 as musicians and technicians clustered around the mercurial genius from Minnesota, the young Bob Dylan at the height of his powers. But Marcus shows how, far from being a song only of 1965, "Like a Rolling Stone" is rooted in faraway American places and times, drawing on timeless cultural impulses that make the song as challenging, disruptive, and restless today as it ever was, capable of reinvention by artists as disparate as the comedian Richard Belzer and the Italian hip-hop duo Articolo 31. "Like a Rolling Stone" never loses its essential quality, which is directly to challenge the listener: it remains a call to arms and a demand for a better world. Forty years later it is still revolutionary as will and idea, as an attack and an embrace. How Does it Feel? In this unique, burningly intense book, Marcus tells you, and much more besides.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nem ​terveztem, de szerencsére az első Sztárok és sztorik című könyvemet követi a második, aztán majd a harmadik és a negyedik album. Az szinte kikívánkozott, hogy a Demjén, Charlie, Tátrai nevével fémjelzett könyvből koruk miatt kimaradt zenészismerőseim, barátaim valahogy mégis ott lehessenek az első kötethez hasonló kiadványban. S íme, a második! Tehetségük alapján kétségtelenül mindegyiküknek helye van ilyen átfogó könyvben, amely igyekszik bemutatni, kik határozzák meg napjaink zenei ízlésvilágát. Bizton akadnak megint olyan "kimaradók", akiket a körülmények alakulása okán nem kaphattam lencsevégre, történetüket nem közölhettem. Törekedtem a teljességre, s megnyugtat, hogy a névsor ismét azokat tartalmazza, akik tettek az "asztalra" valamit műfajbeli ízlésünk alakításában. Rengeteg koncerten voltam, s az élményeket szinte lehetetlen visszaadni. Talán sikerül olyan képet nyújtanom a történeteken és fotókon keresztül, amely elkalauzolja az olvasót abba a világba, amit az előadások nézői átélhettek. Különböző műfajok között utazgathatunk a fényképezőgép lencséjének segítségével, mégis akad egy közös nevező, amely összefogja ezt a sokszínűséget: a zenei TEHETSÉG.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.