Ajax-loader

kollekció: Vallás, mitológia

“Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő.”
(Rejtő Jenő)


A ​tanulmányi úton Párizsban tartózkodó Robert Langdon szimbólumkutatót telefonon riasztják egy késő esti órán. A Louvre idős kurátorát meggyilkolták a múzeumban, és érthetetlen kódot találtak a holtteste mellett. Miközben Langdon és Sophie Neveu, a tehetséges francia titkosírás-szakértő a rejtvény megoldásán dolgozik, elképedten fedezik fel a rejtett utalások nyomát Leonardo da Vinci műveiben - noha ezeket az utalásokat mindenki láthatja, a festő zseniálisan álcázta őket. A hagyományos thrillerregények kliséiből A Da Vinci-kód egyszerre villámgyors, intelligens és többrétegű; részletek sokasága és alapos kutatások hitelesítik. Az első oldalaktól a váratlan és elképesztő végkifejletig Dan Brown bestsellerszerző már megint mesterien bonyolítja a történetet.

Hogyan ​őrizheti meg az ember őszinte, igaz hitét az ostoba, szűk látókörű fanatikusok ellenében, akik a láng buzgó őrizőjeként csak gyűlöletet szítanak, acsarkodó légkört teremtenek, és azokat is minden erejükkel eltántorítanák a jó ügytől, akik pedig épp arra rendeltettek, hogy az ellentéteket összebékítsék, a tegnap és a holnap között tátongó szakadék fölött hidat engedjenek? Erre a kérdésre keresi a feleletet Ruven, akit Chaim Potoknak A kiválasztott című regényében egy életre a szívünbe zártunk, s aki a szemünk láttára érik bámulatra méltó gyermekből mindannyiunk számára követendő példát állító, sorsokat elrendező, bölcs, fiatal rabbivá, akinek a szavára oda kell figyelnünk.

Covers_159237
0
5

Mindazokért, ​akik őszintén és önként áldozták fel életüket Isten ügyéért. Legyen végső nyugalmuk Őbenne, akiben egyetlen reményünk is volt. Imádkozzun érettük és őrködjünk éberen emlékük felett!

Magyar ​Zoltán és Varga Norbert munkája a palócföldi szövegfolklór első, egy adott tájegység teljes vonatkozó műfaji hagyományát bemutató mondakötete, mely a palóc régió egy eddig jóformán ismeretlen belső tájegységének, Fülek vidékének néprajzi vizsgálatát tűzte ki céljául. Fülek vidéke a felföldi magyar néprajzi tájak egyike, mégis, még a könyvtárnyi irodalommal bíró – csaknem kétszáz éves múltra visszatekintő – Palócföld-kutatás is alig érintette, így e tájegység mindmáig a magyar népi kultúra vizsgálatában egyfajta „fehér foltot” jelent. Főként e tudományos tartozás által motiválva, Magyar Zoltán és Varga Norbert legújabb munkájában, Fülek vidéke táj-történeti bemutatása, etnikai jellemzőinek és kutatástörténetének összegzése mellett, a mondák és hiedelmek széles repertoárját tárja az olvasó elé, mely tipológiai gazdagsága, a tájnyelvet hűen tükröző ízessége, valamint a vidék hitvilágának és hiedelemrendszerének számos archaizmusát megjelenítő narratívája kapcsán széles körben .gyelmet érdemlő olvasmánynak ígérkezik. A kötetben olvasható 775 folklóralkotás szövegét jegyzetek és mutatók teszik kézikönyvként is használhatóvá, míg a tájegységet illusztráló képmelléklet e sokszínű és imponálóan gazdag népköltészeti örökség őrzőinek állít emléket, hogy lehetőleg minél komplexebben érzékeltesse: milyen volt a Fülek vidéki magyar falvak szájhagyományozó népi műveltsége, akkor, amikor még szűk vót a világ.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

"Zseniális ​regény humorral és empátiával átitatva. A kedvenc könyve lesz." - Sue Leonard, Irish Examiner A világ már a szexuális forradalom küszöbén áll, de Juliet Montague, akinek évekkel ezelőtt eltűnt a férje, egy zárt zsidó közösségben él - ahol csak a férfi válhat el a nőtől -, ezért ő most mindössze egy élő özvegy, egy láthatatlan aguna. Juliet harmincadik születésnapján azonban minden megváltozik. Egy gazdag fiatal festőművész portrét készít róla, és a nőt végképp elönti a vágy, hogy megvalósítsa önmagát, így belép az általa olyannyira imádott művészetek világába. Az őt addig kordában tartó zsidó közösség rosszallása ellenére teljesen megváltoztatja az életét, galériát nyit Londonban, hogy kivételes képi látásmódja révén egy új világot teremtsen magának és gyermekeinek. A láthatatlan Julietből ragyogó, elismert nő válik, aki a sikerek mellett megismeri az életre szóló szerelem csodáját, minden örömét és búját is. "Elbűvölő történet arról, hogyan kerekedhetünk felül a környezetünk, és a saját magunk állította korlátainkon. Egy nő, aki a körülötte élőknek már egyáltalán nem számít, kitör sivár hétköznapjaiból, és megragadja az élet adta lehetőséget. A szerző egy szívet melengető, szenvedéllyel teli világot alkotott nekünk." - The Times "Magával ragadó olvasmány, és egyben szokatlan érzelmi utazás egy nőről, akinek minden életszakaszát megörökítette egy-egy portré." - Daily Mail

Milánó, ​1496 – a negyvennégy esztendős Leonardo da Vinci ekkorra már híres arról, hogy elvállalt megbízatásait képtelen teljesíteni. De a Santa Maria delle Grazie-kolostor refektóriumában három év alatt mégiscsak befejezte az _Utolsó vacsorát_. Ez a freskó közel hét méter széles; Leonardo még soha nem próbálkozott ilyen irdatlan nagy felülettel, sőt a freskófestészet bonyolult, fizikailag is emberpróbáló technikájában sem volt semmiféle tapasztalata. Az _Utolsó vacsora_ több mint öt évszázad alatt az emberiség egyik legfontosabb és legimsertebb művészeti, vallási és kulturális ikonja lett. A művészeti csoda mögött azonban ott húzódik egy valóságos és mélységesen emberi vonulat; Milánó történelmének és Leonardo életének sorsdöntő fontosságú eseményei. Ross King könyve, a _Leonrdo és az Utolsó vacsora_ a mester Milánóban töltött öt esztendejét és a világ leghíresebb művészeti alkotásának megszületését eleveníti fel. Ross King (1962) kanadai származású író, kritikus, népszerű történeti-művészettörténeti ismeretterjesztő művek szerzője. A _Brunelleschi kupolája_ (2008), _Michelangelo és a Sixtus-kápolna_ (2010), valamint _Párisz ítélete_ (2012) című könyvei magyarul is olvashatók. A már jó ideje az angliai Woodstockban élő író jelenleg új könyvén dolgozik, mely Monet-ról szól.

Megmenthető-e ​még a világ? Van-e még jövője a fiatalságnak? Segítséget kaphat-e a modern ember a vallások, ideológiák vagy a tudomány gyógyító ajánlatai által? A szerző az újszövetségi próféciák alapján vizsgálja a mai időket, és megmutatja a kiutat a zsákutcákból, valamint világosan és egyértelműen elénk állítja Jézus Krisztust, akiben az egyetlen választ kapjuk korunk és életünk minden kérdésére. Az igazságot nem a halandó ember véges gondolkozásában találjuk, hanem Isten örökkévaló Fiában, aki maga az igazság, a valóság.

The ​relationship between Israel and the church is one of the most debated issues in the history of theology. Some hold the view that there is almost seamless continuity between Israel and the church, while others believe there is very little continuity.Additional perspectives lie between these two.This debate has contributed to the formation of denominations and produced a variety of political views about the state of Israel.To advance the conversation, "Perspectives on Israel and the Church" brings together respected theologians representing four positions: Traditional covenantal view by Robert L. Reymond Traditional dispensational view by Robert L. Thomas Progressive dispensational view by Robert L. Saucy Progressive covenantal view by Chad Brand and Tom Pratt Jr.

Parker ​imád softballozni! A tizenhét éves lány megállíthatatlan a pályán, igazi őstehetség, mégis otthagyja a csapatot, amikor az anyja lelép egy másik nővel, és az egész város botránytól hangos. Parker ezután mindent elkövet, hogy bebizonyítsa, őt aztán tutira a pasik érdeklik. Ha ehhez az kell, hogy bombanővé változzon, és egy csomó sráccal kikezdjen, hát legyen! Nem számít, ez mennyire dühíti a baseballcsapat szexi kapitányát, vagy hogy a fiatal segédedzővel veszélyesen közel kerülnek egymáshoz. A lánynak idő kellene, hogy rendet tegyen a fejében és a szívében, de a szerelemben nincs időkérés, az csak száguld felé, mint egy csavart labda. Vajon Parker megnyerheti ezt a meccset?

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Válogatás ​Márton Áron írásaiból.

Jézus ​Krisztus nagy apokaliptikus beszéde (Máté 24-25. rész) "Azt pedig tudd meg, hogy az utolsó napokban nehéz idők állanak be. Mert lesznek az emberek magukat szeretők, pénzsóvárgók, kérkedők, kevélyek, káromkodók, szüleik iránt engedetlenek, háládatlanok, tisztátalanok, Szeretet nélkül valók, kérlelhetetlenek, rágalmazók, mértékletlenek, kegyetlenek, a jónak nem kedvelői. Árulók, vakmerők, felfuvalkodottak, inkább a gyönyörnek, mint Istennek szeretői. Kiknél megvan a kegyességnek látszata, de megtagadják annak erejét. És ezeket kerüld." (2Tim 3:1-5) Ajánlás Végre egy könyv, amelyik objektíven tárja elénk a végidők eseményeit. Egy könyv, amelyik nem elaltatni akarja a langyos hívőket, hanem meg-megrázza és ébresztgeti őket, amelyik nem siklik át a törvénytelenségek felett bölcsen elhallgatva azokat, hanem az Ige fényével rájuk világít és rájuk mutat." Josef Carpent, Svédországból Magyarországra kiküldött misszionárius

Kálvin ​magyarázó módszerének jellegzetességei Jóel könyve olvasásánál is szembetűnőek. Teológiai jellegű magyarázatainak középpontjában az a kérdés áll, hogy Isten mit és miért cselekszik választottaival, és hogy mire ösztönzi őket. Választottai: elsősorban az Ószövetség népe, mint Isten egyháza, de Kálvin sajátos, egyszerre egyetemesés aktualizáló látásában az elmondottak vonatkoznak a „Krisztus utáni” hívők közösségére, az egyházra, sőt vonatkoznak ránk is, ha hitből valók vagyunk.

Kálvin ​magyarázó módszerének jellegzetességei Jóel könyve olvasásánál is szembetűnőek. Teológiai jellegű magyarázatainak középpontjában az a kérdés áll, hogy Isten mit és miért cselekszik választottaival, és hogy mire ösztönzi őket. Választottai: elsősorban az Ószövetség népe, mint Isten egyháza, de Kálvin sajátos, egyszerre egyetemesés aktualizáló látásában az elmondottak vonatkoznak a „Krisztus utáni” hívők közösségére, az egyházra, sőt vonatkoznak ránk is, ha hitből valók vagyunk.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

E ​levél forradalmi módon hathatott és mélyen felkavaró lehetett azok számára, akiknek gondolkodását és érzésvilágát még áthatotta a törvény tanítása és a farizeusi kegyes életforma. Jézus Krisztus, a Messiás megjelenése és váltságműve felszabadította és szabaddá tette az embert a törvény alól, és a feltétel nélküli kegyelem igazsága juthatott érvényre. Pál ezt az igazságot képviselte ebben a levelében.

Találj ​rá a saját utadra! Saját utadat keresed? Nem akarsz másokat utánozni? Próbálsz önmagad lenni, de közben néha elbizonytalanodsz? Ki vagy valójában? Hogyan találod meg helyedet az életben? Szükséged van olyanokra, akik megértenek, akikre támaszkodhatsz, akiket nem ingat meg saját bizonytalanságuk, akik kitartanak melletted, és segítenek, hogy megállj a magad lábán. Hited nem írja elő, milyen úton járj, sokkal inkább arra nyitja fel a szemedet, hogy különleges vagy, s hogy egészen személyes utad van ebben a világban. Anselm Grün a keresésben segít, s olyan fontos témákban kínál támpontot, mint család, barátság, önbizalom, szabadság… E könyv írója bencés szerzetes, a münsterschwarzachi apátságban él Németországban, ahol megszervezte és hosszú éveken át vezette az ifjúsági lelkigyakorlatokat. Napjaink egyik legolvasottabb keresztény szerzője.

"Hogy ​miért vagyunk itt? Azért, hogy közösséget alkossunk. És hogy ez miért annyira fontos? A közösség a növekedés és az átalakulás közege, olyan hely, ahol egyre teljesebben és egyre szabadabban önmagunk lehetünk a másokkal ápolt kapcsolatainkban. A közösségben fedezzük fel a szabadság és az elköteleződés alapvető és életadó feszültségét. Ez a feszültség hatja át az emberiség családját; te a magad dolgát teszed, én a magamét, és közben egységben vagyunk egymással." Jean Vanier, a Bárka közösségek alapítója ebben a könyvében nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy alapvető és mindannyiunkat foglalkoztató kérdéseket tegyen fel és válaszoljon meg: Miért élünk? Hogyan válhat a szenvedés az élet forrásává? Hogyan tudunk valóban szeretni? Válaszait saját életútjából meríti: több évig szolgált a brit, majd a kanadai haditengerészetnél, ám belső hívásnak engedelmeskedve kilépett a katonaság kötelékéből, és a keresztény lelkiség útját kezdte járni, közösséget találva a fogyatékkal élőkkel. Az élet nagy kérdései az embertársainkkal meglelt kapcsolat átalakító erejét hangsúlyozza, egyúttal az élet rejtélyeinek kutatására buzdít.

E ​könyv a Messiásra vonatkozó ótestamentumi próféciákról a rabbinikus iratok fényében már öt hébernyelvû kiadást ért meg Izraelben. Ez az elsõ pogány tudós által írt tanulmány modern héber nyelven. Ezzel a szerzõ – saját szavai szerint – egyfajta „Nahson ugrását” hajtja végre; az elsõ, aki Mózes parancsára a Vörös tengerbe ugrik. A téma egy kissé kényes. Leírója a rabbik oroszlánvermébe’ és a liberális teológusok forró kemencéjébe’ lép be. De reméli, hogy mások is nyomába szegõdnek és hasonló dialógust kezdeményeznek a tolerancia és szellemi demokrácia jegyében. Kérték, hogy a szerzõ két héberül írott könyvét európai, sõt keleti nyelvekre is lefordítsák.Egy arámtudós kétszer is irt a szerzőnek a könyv angol, francia és spanyol nyelvű kiadása érdekében. Az ő megítélése szerint: „ Urunk személyét illetően efféle anyagot még nem foglaltak ennyire tömör előadásba mint amilyen ez a mű.”

A ​18. század végén élt szerző azzal a céllal kutatta az egyháztörténet kezdeteit, hogy a keresztyén vértanúkkal kapcsolatos történések által híveinek lelki táplálékot nyújtson. A történetek különösen alkalmasak prédikációk illusztrálására, esetleg a napi bibliaolvasás kiegészítésére. Megtudhatjuk, hogyan végezték életüket a hagyomány szerint az apostolok; hogyan tréfálkozott Szent Lőrinc az őt vasrostélyon sütögetőkkel; vagy hogyan tért meg Szent Genezius, a komédiás a keresztség kifigurázása közben.

A ​18. század végén élt szerző azzal a céllal kutatta az egyháztörténet kezdeteit, hogy a keresztyén vértanúkkal kapcsolatos történések által híveinek lelki táplálékot nyújtson. A történetek különösen alkalmasak prédikációk illusztrálására, esetleg a napi bibliaolvasás kiegészítésére. Megtudhatjuk, hogyan végezték életüket a hagyomány szerint az apostolok; hogyan tréfálkozott Szent Lőrinc az őt vasrostélyon sütögetőkkel; vagy hogyan tért meg Szent Genezius, a komédiás a keresztség kifigurázása közben.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_61709
A ​leghűségesebb Barátod Ismeretlen szerző
0
0

Előszó Kedves ​olvasó! Igaz barátság nagy ritkaság s ha van is, csalódás vagy halál gyorsan vethet véget neki. Ha hű barátot keresel, akkor mindenkor és mindenütt veled van, aki minden körülmények között békességet és boldogságot ajándékoz neked, fordulj akkor teljes szívvel Jézus Krisztushoz. Benne még sohasem csalódott senki sem! Nincs senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja barátaiért. Ti barátaim vagytok, ha azt teszitek, amit én parancsolok nektek. (János 15, 13-14) Fogadd szívesen ezt a könyvecskét - mely a Szentírásnak egy része - olvasd imádkozva, hogy te is megtalálhasd Megváltódat és meggyőződhess arról: Jézus a te leghűbb barátod: Ő érted jött erre a földre Ő érted szenvedett Ő érted halt meg Ő érted támadott fel Ő érted fog visszajönni!

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Éles ​hangú trombiták nyerítenek bele az amfiteátrumba. Ezüsttorkú ménlovak. Jön a császár! Negyvenezer ember ész nélkül fölugrál helyéről, ami olyan zajjal jár, mintha beláthatatlan madárrajok kelnének szárnyra. A sokaság visszafojtott lélekzettel lesi a császár minden mozdulatát. Most az arany védőrácshoz lép, most leül... Merev, széles redőkbe omló bíborruha van rajta, a fején arany babérkoszorú... Arcát márványfehérre festette, két pofacsontját pirosra, vastag szemöldökét feketére. Konstantinápolyi divat!

Covers_422188
0
1

Vajon ​milyen titkokat rejteget a Vatikán több kilométer hosszú titkos könyvtára? Miért van egyre több botrány a papok körül, akik bűntényeket követtek el? Vajon miért próbálta az egyház ellehetetleníteni a spiritizmus elterjedését, amikor ők is hisznek a lélek létezésében és a túlvilágban? Lehetséges, hogy a Bibliában rengeteg utalás van földönkívüli lényekre? És ha igen, ők is Isten teremtményei, avagy sem? Tényleg Mária, a Nagyboldogasszony jelent meg Fátimában, amit aztán a Vatikán is kivizsgált? És mi a helyzet a többi Mária-jelenéssel? Mi az igazság Pio atya esetében? Miért démonizálja az egyház az ufó jelenséget és miért fektet egyre nagyobb figyelmet a földönkívüli értelem keresésére? A Vatikán fennhatósága alá tartozó Ópusztaszer Déli szervezet tényleg egy kártékony szekta lenne? Ezeket a kérdéseket is boncolgatja könyv, aminek a célja nem az, hogy pálcát törjön a Vatikán, a papok és az egyház felett, hiszen tiszteletben tartjuk mindenki vallási nézeteit, hanem pusztán be szeretnénk mutatni ezeket az összeesküvés elméleteket, titkokat és vitákat, ami minden hívő és nem hívő számára is érdekes lehet.

A ​középkor legnagyobb keresztény filozófusának államelméleti írása. Első magyar fordítás. * * * Ez a polgárok egymás közötti érintkezése szempontjából is hasznosabb, mert az a város, amely a maga fenntartásához a kereskedők sokaságát igényli, arra kényszerül, hogy külföldiekkel folyamatosan együtt éljen. Ám az együttélés a külföldiekkel nagymértékben megrontja a várost, Arisztotelész tanítása szerint, amelyet a Politika című művében fejtett ki, mivel a más törvények és szokások mellett felnövekedett külföldiek szükségképpen a mi polgáraink erkölcseitől eltérő módon tevékenykednek, és így midőn a polgáraink a külföldiek példájára hasonló cselekedetekre éreznek késztetést, a polgárok egymás közötti érintkezése zavart szenved. Továbbá, ha maguk a polgárok kezdenek kereskedéssel foglalkozni, számos bűn számára nyílik út. Mivel ugyanis a kereskedők törekvése leginkább a hasznot, a nyereséget tűzi ki célnak, a kereskedési gyakorlat által a polgárok szívébe költözik a kapzsiság, amiből az következik, hogy a városban mindenből árucikk lesz, a hűség szertefoszlik, csalásokba kezdenek, a közjót megvetik, mindenki csak a maga hasznát keresi, az erényekre már nem törekednek, mivel az erény tisztelete nem kapja meg a jutalmát, ezért az ilyen városban a polgárok egymással való érintkezése szükségszerűen megromlik. * * * ...amint egykor minden siracusai Dionysius halálát kívánta, egy özvegyasszony folyton azért imádkozott, hogy Dionysius sértetlen legyen és életben maradjon. Amikor a tirannus ezt megtudta, megkérdezte, miért teszi ezt. Akkor az özvegyasszony ezt mondta: Amikor fiatal lány voltam, és gonosz tirannus uralkodott felettünk, az ő halálát kívántam, de miután megölték, valamivel rosszabb következett utána; nagyon sokat reméltem attól, hogy vége lesz uralmának. Harmadik uralkodóként téged kaptunk, és az uralkodásod számunkra még az előzőknél is rosszabbul kezdődött. Ha tehát te is elpusztulsz, a te helyedbe egy még rosszabb tirannus lép. kevesebb

Mi ​történik akkor, ha egyszer csak egy zakatoló vonaton találjuk magunkat, és azt sem tudjuk, merre robogunk? Ha nem emlékszünk a kisváros nevére, ahonnan elindultunk? Mi lesz velünk, ha Kalkuttába keveredünk, és a múltunkról semmiféle információnk nincs? Szárú, az ötéves indiai kisfiú egy szerencsétlen véletlen folytán India egyik legveszélyesebb városába kerül. Volt otthona, most nincs semmije. Mit várhat az emberektől, az érzéketlen tömegtől? Vajon túl lehet élni azokat a megpróbáltatásokat, amelyek elé az élet állítja őt? Hogy juthat el egy kisfiú Indiából Ausztráliába? Képes lesz új életet kezdeni? Találkozhat még valaha az édesanyjával? Megtudhatja egyáltalán, hol élte le élete első öt évét? Vajon ki lehet az igazi oroszlán? Az Oroszlán Saroo Brierley valós története a kitartásról, az önfeláldozásról és a hitről. A könyv alapján készült a többszörös díjnyertes film Nicole Kidman, Rooney Mara és Dev Patel főszereplésével.

Szeretnéd ​úgy ismerni Jézust, mint aki itt és most barátod és Istened, és nem csupán egy kétezer évvel ezelőtt élt személy? Szeretnél közel lenni Istenhez, érezni a jelenlétét, megérinteni őt a szíveddel? Szeretnéd megtapasztalni Istent, ahogy egy jóbarát szeretetét tapasztalja az ember? Isten után szomjazik a szíved? Szeretnél szemtől szembe beszélgetni vele? Ez a könyvecske talán segít neked. megismered belőle az imádkozás különböző módjait. Általában mindannyian szavakkal imádkozunk, és ezek a szavak gyakran éket vernek Isten és miközénk. Megtörténhet, hogy imádságunk nem más, mint szavak, szavak és szavak, és közben elmulasztjuk a szemtől szembe, szívtől szívig való találkozást Istennel. Ez a könyv olyan imamódokkal ismertet meg, amelyek szorosabb egységbe segíthetnek Istennel.

Kedves ​Édesanya! Ez a történet egy hozzád hasonló anyáról szól, aki férje és szeretett fia miatt szenvedett. Ők összetörték a szívét, de könnyei és imái végül megmentették őket. Mónika olyan asszony volt, mint te, ugyanolyan hibákkal és gyarlóságokkal. Az ő története erőt és kegyelmet ad neked a kitartáshoz. Édesanyák, ismerjétek fel erőtöket! Amit kicsi korukban megtanítotok gyermekeiteknek, azt sohasem fogják elfelejteni. Amikor imádkozni, Istent szeretni és az ítéletet félni tanítjátok őket, a Szentlélek szól ajkatokról. Lehet, hogy nagy bűnösökké válnak, mint Ágoston, de Jézus édes neve, amely a szívükben van elrejtve, végül visszatéríti majd őket.

Abdu-l-Ála ​Mawdudi (1903-1979) a kortárs muszlim világ egyik legjelentősebb gondolkodója volt, aki munkásságát annak szentelte, hogy az iszlámot ne csak vallásként, hanem egy mindent átfogó életmódként ismertesse meg az emberekkel és ezt a hozzáállást újra a muszlimok gyakorlatává tegye. Az Iszlám alapelvei című könyvében nem csak az iszlámmal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat veszi sorba, de kitér azoknak a társadalomra, a családra és az emberek közötti viszonyra gyakorolt hatásaira is. A szerző széles látókörét mutatja, hogy az általa tárgyalt témakörökkel kapcsolatban számos nyugati tudós és író műveiből idéz, több szemszögből vizsgálva a nyugati társadalmak és az iszlám viszonyát. A könyv érdekes olvasnivaló az iszlám iránt komolyan érdeklődőknek, de haszonnal forgathatják azok a muszlimok is, akik szeretnék a vallás alapelveit, s annak emberi és társadalmi vonatkozásait áttekinteni.