Ajax-loader

kollekció: Poe járt erre

A világirodalom legsötétebb, hátborzongató rémhistóriái a Rukkola közösségének ajánlásával.


Nagyobb ​csapás nem érhet egy írót, mint ha plágiummal vádolják. Morton Raineynek amúgy is elég baja van. Nemrég vált el, az utóbbi időben nem megy neki az írás, most meg délutáni szunyókálásából azzal veri tel egy őrült pasas, hogy ellopta a sztoriját. Beleolvasván a kéziratba, Mortnak el kell ismernie: valóban, a szöveg szinte szóról szóra egyezik azzal, amely meghozta számára a hírnevet és a sikert. De hát egy kiadott mű útja nyomon követhető, a megjelenés évéből kiderül, melyik írás keletkezett előbb. Igen ám, de minden erre utaló bizonyíték eltűnik... és ezzel kezdetét veszi a rémálom. Történt valami a múltban, olyasmit tett, amit a tudata legmélyére süllyesztett, mert nem volt bátorsága szembenézni vele? És most itt ez az ember, aki emlékezteti a bűnére? Mort végül már semmiben sem biztos, legfőképpen abban, melyikük az őrült...

Stockholm, ​2002 augusztus 13. Hosszantartó hőhullám után egy elektromos erőtér lebeg a város felett. A lámpákat nem lehet eloltani, a gépeket nem lehet kikapcsolni. A jelenség egy kollektív fejfájásban kulminálódik, és káosz fenyegeti a várost. Aztán egyszer csak vége szakad. De valami történt. Gustav Mahler, nyugdíjas újságírót felhívják a Danderyd kórházból. Felébredtek a halottak a hullatárolóban. Mahler unokáját a közelmúltban temették. Vajon a föld alatt nyugvók szeme is felpattant? Elvy a haláláig gondját viselte szenilis férjének. A temetés két nap múlva esedékes. De az éjszaka közepén valaki kaparászik az ajtón. Amikor David felesége meghal autóbalesetben, David Istent kéri, hogy visszakaphassa őt. De a feltámadás nem épp úgy alakul, ahogy remélte. A holtak visszatérnek, és mit akarnak? Csak amit mindenki más: hazamenni. John Ajvide Lindqvist, a Hívj be! című sikerkönyv írója, visszatér egy regénnyel arról, hogyan birkózunk meg a képtelennel. Egyénként, közösségként. Az _Élőhalottak!_ történet legszörnyűbb félelmünkről, és a szeretetről, ami a halállal is dacol. Úgy olvastam az _Élőhalottak_at, ahogy egy tizenegy éves olvassa Harry Pottert – megszűntem a világ számára. Maria Küchen, Expressen

Szörnyek ​járnak közöttünk. Mindig is itt voltak és itt is lesznek mindörökké. Azóta tisztában vagyok ezzel, amióta az eszemet tudom, ahogy azzal is,hogy én is egy vagyok közülük... Részben, legalábbis. Üdv New Yorkban! Ahol egy troll lakik a Brooklyn híd alatt, egy kobold a Central Parkban, és egy gyönyörű vámpír az Upper East Side egyik manzárdjában – és ez csupán a kezdet. Persze a legtöbb halandó ember tökéletesen vak marad a természetfelettiek éjszakai életére, de Cal Leandros csak félig ember. Apja sötét vérvonala rémmesékbe illő – és most ő és az egész másvilági fajtája Cal nyomában lohol. Vajon miért? Cal eddig nem igazán akart annyi ideig egy helyben maradni, hogy megtudja a választ. Féltestvérével együtt idáig sikerült egy lépéssel az üldözőik előtt maradniuk, de most Cal apja ismét rájuk bukkant. Cal számára most végre kiderül, hogy mit akarnak, mit akartak tőle mindig is. Ő a kulcsa ördögi tervüknek, hogy a Földön elszabadítsák a Poklot. Cal életének legkeményebb küzdelmében a tét az egész emberiség sorsa… „A varázslatos világ legmagasabb csúcsaira és legmélyebb bugyraiba visz el ez a hajtűkanyarokkal teli fordulatos könyv. Csípős, cinikus, csibészes és titokzatos. Az igazság Odaát van, és nem valami szép…” (Simon R. Green, a New York Times bestseller Járatlan utak szerzője.)

Ben ​Mears, a sikeres író visszatér a Jerusalem's Lot nevű, isten háta mögötti kisvárosba, hogy „kiírja” magából itt szerzett gyermekkori traumáját: az 1930-as években a komoran a helység fölé magasodó Marsten-házba vonult vissza egy véres kezű gengszter, aki egy nap - látszólag minden indok nélkül - agyonlőtte feleségét, majd felkötötte magát. A gyermek Ben Mears egyszer beszökött ide, és meglátta a gengszter lógó hulláját, amely még évtizedek múltán sem indult oszlásnak... Az írónak azonban nem a nyugodt alkotómunka jut osztályrészül. Az álmos kisvárost mindinkább a megmagyarázhatatlan rettegés keríti hatalmába. Találnak egy akasztott kutyát, eltűnik két gyerek, s egyik este egy talpraesett kisfiú, Mark Pétrie a szobája ablakában megpillantja az egyik – időközben eltemetett – gyermek vigyorgó arcát. Mark már-már enged a kísértet bűverejének, de azután egy keresztet tart feléje, aminek láttán a jelenés agonizálni kezd, és füstté válik. Ben, Mark és még néhány, mindenre elszánt helybéli megindítja élethalál-harcát a Marsten-ház titokzatos lakói ellen…

Az ​olvasó az utóbbi évtizedek egyik legnagyobb világsikerét tartja a kezében. Súlyosan szórakoztató és szórakoztatóan súlyos regényt. Krimit. Igazi nyomolvasást. A nyomok, persze, a tettes nyomai. Ki a tettes? Miért halnak sorra a szerzetesek egy XIV. századi apátságban? A rózsa neve nem volna tisztességes krimi, ha az olvasó a végén (a legeslegvégén) nem kapna választ erre a kérdésre. De tisztességes (ördögi, ravasz és mégis üde) regény se volna, ha a válasz nem törpülne el még sokkalta nagyobb kérdőjelek árnyékában. "Ki a tettes?" Ez a kérdés - figyelmeztet a regényhez írott "széljegyzeteiben" Umberto Eco, a tudós bolognai szemiotikaprofesszor - nemcsak a krimiknek, hanem a pszichoanalízisnek és a filozófiának is alapkérdése. A rózsa nevétől a rózsáig hosszú az út és kacskaringós, de belátható. Ami a rózsától a "tettesig" sötétlő homályt illeti, bizony válasz nélkül maradunk.

Külvárosi ​környék. Árnyékos, fák szegélyezte utcák, gondosan ápolt pázsit, kényelmes kis otthonok. Kellemes, békés környezet ahhoz, hogy itt nőjön fel az ember. Ez persze nem igaz a tinédzser Megre és mozgássérült húgára, Susanra. Valahol egy zsákutcában, a Chandler család sötét, nedves pincéjében Meg és Susan saját nagynénjük áldozatává válnak, kiszolgáltatva a teljes őrületbe merülő távoli rokon kegyetlen rigolyáinak és dührohamainak. Olyan őrület ez, amely megfertőzi mindhárom fiát is - végül pedig az egész környéket. Egyetlen fiú, a tizenkét éves David ütközik csak meg a történteken, tétován ingadozva a két lány és azok könyörtelen, vad kínzóinak tettei között. Ennek a fiúnak végül egy nagyon felnőtt döntést kell meghoznia... Igaz történet, amely valóságos eseményen alapul. Jack Ketchum nyugtalan, minden határt felülmúló horror-thrillerében az emberi lélek szakadékait mutatja be.

Az ​Interjú a vámpírral világhírű szerzője most is az okkultizmus és a misztikum birodalmába vezeti el az olvasót. Új regényében a pogány istenek és a csodás zikkuratok világa, az ókori Babilon városa elevenedik meg. Itt, a véres háborúk e tébolyult időszakában ismerkedünk meg Ázriellel, a művelt zsidó ifjúval, aki ördögi varázslat áldozata lesz, ám nyugalmat halálában sem lelhet. A túlvilágról hozzák vissza, hogy szellemként örök engedelmességre, a Csontok mindenkori tulajdonosának szolgálatára kényszerítsék. Bár Ázriel - dacolva a pusztító erőkkel - leszámol ördögi uraival, az öröklét rabjaként továbbra sem nyugodhat. A Csontok Szolgálójának mindenkor engedelmeskednie kell a könnyelmű halandók hívásának, így jut el Babilon mesés függőkertjeiből a XX. századvégi New Yorkba, ahol milliók életét fenyegető összeesküvésre lel. Ahhoz, hogy megakadályozza a világméretű pusztítást, természetfeletti erejét kell felhasználnia. Csak így nyerheti el a végső megváltást...

Molly ​és férje Neil özönvízszerű viharra ébrednek a kaliforniai hegyi városkában. A megállíthatatlanul zuhogó eső különös, ezüstös fénnyel ragyog, s furcsa szagot áraszt. Másnap estére megszűnik minden rádió, televízió és telefon összeköttetés. Áthatolhatatlan köd telepszik a vidékre, ami a mindaddig békés kisvárost szellem labirintussá változtatja. Az éjben különös, ijesztő zajok hallatszanak, a távolban pedig - az esőn és ködön át - titokzatos fények kavarognak és villognak a fák fölött. A világtól elvágott Molly, Neil és maroknyi csapata olyan dolgokkal találják szembe magukat, amelyek elől nincs menekvés.

Az ​asszony döbbenten nézett a sarokba. A látvány undorító volt és egyben lenyűgöző... A Szörny a sarokban kuksolt, összegörnyedve, vörösen izzó szemeivel bámult a világba... Torka mélyéből fájdalmas hörgést hallatott - mintha elviselhetetlen fájdalmát akarná ezzel enyhíteni. Egyszerre volt szánalmas és félelmetes. Az asszony sikolya torkán fagyott, mikor felismerte fiát benne... Mindez egy idillikus, békés városban, ahol a gyerekek boldogan játszanak a napsütésben és ahol győztes gimnáziumi futballcsapat ünnepel... - és még valami más... valami vérfagyasztó...

A ​kötet szerzőiről: Bram Stoker (1847-1912). Írországi születésű regényíró és novellista. Ő alkotta meg a horrorirodalom alighanem mindmáig legnépszerűbb alakját, a vérszívó Drakula grófot. Montague Rhodes James (1862-1936). Angol rémtörténetíró és bibliakutató. Nevéhez fűződik az Apokrif Új Testamentum kiadása. Edward Lucas White (1866-1934). Az amerikai Maryland államban működött, főként romantikus hangvételű regényeket publikált. Saki (Hector Hugh Munro) (1870-1916). Angol novellista. Elsősorban szatirikusnak tartotta magát, de rémtörténetei is népszerűvé tették. Az első világháborúban esett el. Howard Philips Lovecraft (1890-1937). Az amerikai Rhode Island államban született. Nemcsak kísértethistóriáiról ismert, hanem a science fiction műfajban is hírnévre tett szert.

Egy ​elfelejtett érzék, egy öntudatlan világ: szagok, illatok, bűzök, parfümök, emberszag. A regény főszereplője, Jean-Babtiste Grenouille olyan ember, aki eléri, amit akar. Magányos és szerencsétlen zseni ő, akitől viszolyognak a többiek már csecsemőkorában is, hiszen szagtalan. Tehetséges és gátlástalan parfümista, akinek legfőbb ambíciója, hogy olyan illatot állítson elő magának, melynek hatására mindenki szeretni, sőt imádni fogja. Egy különös szaglással megáldott, intelligens szélhámos, aki szó szerint orránál fogva tudja vezetni akár az egész világot, ráadásul kegyetlen gyilkos is. Körülötte különös módon meghalnak azok, akiknek kilép az életéből, majd később eljön az idő, amikor már céltudatosan választja ki áldozatait és precízen gyilkol. De ki is ő valójában? Ember-e egyáltalán, így szagtalanul? Ő maga is kétségbeesetten keresi a választ, hiszen mindent a világon azonosítani tud érzékeny orrával, csak saját, szagtalan önmagát nem. Kövessük izgalmas útján!

Clay ​Riddell grafikus Bostonba utazik, hogy tárgyaljon az általa tervezett képregény ügyében. A kiadóba menet a parkban beáll a fagylaltoskocsi előtt kígyózó sorba, mert a melegben bizony jólesne egy hűsítő nyalánkság. Az előtte állók némelyikének megcsörren a mobiltelefonja, s mikor beleszólnak, leírhatatlan dolgok történnek. A telefonálók megvadulnak, egymásnak esnek vagy önmaguk ellen fordulnak, s pillanatok alatt őrjöngő-vérengző emberek töltik meg az utcákat. Claynek - micsoda szerencse! - nincs mobilja, s hamar rájön, hogy az őrületet csakis a telefon által közvetített impulzus okozhatja. Néhány hozzá hasonló, mobilmentes emberrel elindul, hogy olyan területet keressenek, ahol nincs telefonos lefedettség és hajtja az aggodalom is, vajon mi történhetett otthon a feleségével és a kisfiával, akik mindketten mobilhasználók? A káoszban nem könnyű az utazás. A megfertőzőtt telefonembereket mintha egy ijesztő kollektív tudat irányítaná, a kevés megmaradt "normális" pedig kétségbeesetten küzd, hogy megmentse önmagát s a világból azt, ami még megmenthető. Stephen King, a thriller kimeríthetetlen fantáziájú mestere, mindenből ihletet merít. Ezúttal is lebilincselő történetet mesél el, de biztos, ami biztos, míg a regényt olvassa, kapcsolja ki a mobiltelefonját.

Amikor ​a félelem egy egész népet elhallgattat, egy embernek kell kimondania az igazat! A Szovjetunió, 1953-ban... Sztálin még él, vasmarkában tartja az országot, s ezt a vasmarkot az Állambiztonsági Minisztérium, az MGB vagyis a titkosrendőrség testesíti meg, amelynek éppen csak a brutalitása nem titkos, s ha azt mondja, a szovjet társadalomban bűnözés nem létezik, akkor az úgy is van. Vagy talán mégsem. Amikor Moszkvában, a vasúti sínek mellett megtalálják egy kisfiú borzalmasan megcsonkított hulláját, Lev Gyemidov, korábbi háborús hős, most az MGB nyomozója csodálkozva hallja, hogy a család szerint nem gázolás, hanem gyilkosság történt. Eleinte engedelmeskedik feletteseinek, eltussolná az ügyet, de addig növekszik benne a kétely, míg végül feleségével együtt egy uráli koszfészekbe száműzik, egyszerű közrendőrnek. És ráébred, hogy az a fajta bűntény, amelyet a fővárosban segített eltitkolni, itt is megismétlődött: Újabb gyermeket gyilkoltak és csonkítottak meg. Lev és felesége, Raisza mindent kockára tesz, hogy a vérengző fenevadat megállítsa - még ha ezzel az Állam ellenségeivé válnak is. És a holtak száma egyre szaporodik... A 44. gyermek valós eseményekre alapozott, hátborzongató thriller - és megrázó irodalmi mű arról, hogyan terrorizálhatja egy kormány a saját népét, hogyan lehet túlélni egy diktatúrát, és mi történik, ha egy magányos ember elhatározza, hogy visszavág.

A ​történelem nem szűkölködött tragikus eseményekben: mindent elsöprő árvizek, pusztító tűzvészek, határokat nem ismerő járványok tizedelték az emberiséget. Ám minden elemi csapásnál nagyobb fenyegetést jelent önmaga számára az ember. A tudomány és a technika fejlődésével már-már tökélyre fejlesztette a pusztítás eszközeit, s szinte törvényszerű, hogy előbb-utóbb kicsúszik a kezéből az ellenőrzés. Visszaélt tudásával és hatalmával, megérett a bűnhődésre... ...valahol a kaliforniai sivatag mélyén, egy titkos katonai laboratóriumban üzemzavar támad, s elszabadul egy gyilkos vírus. Iszonyatos sebességgel tarol végig az országon, tömegesen hullanak az emberek. Ám ismeretlen okból néhányuk szervezete ellenáll a szörnyű kórnak, épségben vészelik át a járványt. Egyetlen közös van bennük: hasonló álmokat látnak, melyekben vagy egy idős néger asszony, vagy egy baljós sötét ember hívja őket. Felkerekednek hát a túlélők, hogy eleget tegyenek a Gondviselés, illetve a Gonosz hívásának. Természetesen közben meg kell szervezni az életet. Vajon elég erősen munkálkodnak bennük a régi erkölcsi normák ahhoz, hogy újra felépítsék a társadalmat, mielőtt teljesen eluralkodik a káosz? Közösséggé tudnak-e kovácsolódni az elszórt csoportocskák, meg tudják-e őrizni emberségüket, vagy végképp széthullik a civilizáció? Mindeközben a Gonosz sem tétlenkedik, s hamarosan elkerülhetetlenné válik az összecsapás...

Egy ​kábítószertől őrült hollywoodi sztárrendező Los Angeles utcáira viszi a poklot. Jac McGarvey, a hősiesen küzdő rendőrtiszt súlyosan megsebesül, hosszú időre az ágy foglyává válik. Míg felépül, felesége és gyermeke egyedül néznek szembe az erőszaktól megvadult város bűnözőivel és a rendező fanatikus imádóival. Ezalatt a Montana állam eldugott sarkában élő Eduardo Fernandez egy éjjel különös jelenségre lesz figyelmes: a háza közelében álló fenyők túlvilági fénnyel izzanak. A férfi úgy érzi, valaki figyeli őt a téli erdőből... Az évszakok változásával kiderül, az erdő lakói a titokzatos jelenlét szövetségeseivé váltak. Fernandez mind többször lesz szemtanúja olyan hátborzongató történéseknek, melyek kétségtelenné teszik: rövidesen olyasmivel kell szembenéznie, ami könnyen az ép eszébe, vagy akár az életébe kerülhet. Miközben az események elszabadulnak, a McGarvey család Fernandez montanai ranchára menekül. Itt, ezen a világtól távol eső helyen szembesülnek végzetükkel: egy szörnyű és végletekig könyörtelen ellenséggel, aki elől sem az élők, sem a holtak nem menekülhetnek.

"Az ​operaház fantomja nem mese. Egyáltalán nem az volt, aminek sokáig hitték, nem holdkóros művészek, babonás igazgatók találták ki, nem a kartáncos kisasszonyok, a balettmamák, a jegyszedőnők, a portások és a ruhatári alkalmazottak túlfűtött képzeletének fura teremtménye. Bizony hogy létezett, hús-vér ember volt, noha mindent megtett, hogy szakasztott olyan legyen, mint egy igazi fantom, vagyis egy árnyalak." Így kezdi világhírű regényért Gaston Leroux, a francia krimi század eleji nagy klasszikusa, aki az "igazi" irodalom olyan nagyságait mondhatta rajongó barátainak, mint Apollinaire vagy Éluard, és akinek hatvan (!) kötetét ma már a _posztmodern_ előképeit is újra felfedező rácsodálkozással szokás emlegetni.

A ​lábánál felakasztott férfi visított, mint egy disznó. A bárd is úgy vágta ketté, mint egy disznót a húsfeldolgozóban: hosszában, ágyékától a fejéig, a gerince mentén. A vér fröcsögött és ömlött az ürülék a testből, kifordultak a belek, a gyomor, tüdő szakadt ki, bordák roppantak recsegve. A másik hátralépett, de a szinte szétrobbanó test néhány foszlánya zsírosan, tapadósan végigcsurgott a csuklyás műanyag széldzsekijén, nadrágján, sőt az arcát befedő hegesztőszemüvegen is.

Ódon, ​elhagyatott ház áll az Ördöghasadék - a mély és meredek falú szurdok - mentén, mely a mocsaras fennsíktól egészen a kikötőfaluig, Hollow Bayig húzódik. A ház neve Crickley Hall: hatalmas és nyomasztó, valahogy olyan baljóslatú. Azt beszélik róla, kísértetek lakják. Úgy hiszik, borzalmas titkot őriz. Bár némi fenntartással, a Caleigh család mégis beköltözik: egy kis nyugalmat keresnek Észak-Devon eme gyönyörű vidékén, cseppnyi békét, és lelkük mélyén azt remélik, itt lezárhatják a család életének legutóbbi szomorú fejezetét. Ám a házban semmi nem úgy alakul, ahogy kellene. Megmagyarázhatatlan zajokat hallanak. Az esténként gondosan becsukott pinceajtó reggelre mindig kitárul. Olyan dolgokat látnak, amelyekre nincs racionális magyarázat. A Caleigh család minden más választása jobb lett volna ennél, a lassan kibontakozó rémálom ugyanis minden képzeletet felülmúl. Rövidesen szembesülniük kell Crickley Hall eltitkolt iszonyatával...

Amanda ​és Josh úgy vélik, hogy nagyon különös az a ház, amelybe most költöztek be. Szinte kísérteties. Talán szellemek látogatják. És Sötét Zuhatag városa is meglehetősen furcsa. A szüleik azonban nem hisznek nekik. - Majd megszokjátok!- mondják. - Menjetek és keressetek magatoknak új barátokat! Amanda és Josh szót fogadnak. Ezek az új barátok azonban nem éppen olyanok, amilyenekre a szüleik gondoltak. Ők ugyanis igazi barátok akarnak lenni... örökre.

Vámpírhős, ​rocksztár, embertömegek csábítója, kísértő szellem... Lestat valóban rendkívüli a halhatatlanok között! Mégsem boldog, lángoló vére tovább űzi, szeretne visszaváltozni halandóvá, hogy halálon túli léte újra értelmet nyerjen. Ez a vágy űzi céltalan bolyongásaiban, Amszterdamtól az Amazoni őserdőkig, míg végül találkozik az egyetlen lénnyel, a minden ördögnél gonoszabb Testtolvajjal, aki valóra válthatja kívánságát. De miután Lestat lemond vámpírtestéről, tudomásul kell vennie azt, amit rég elfelejtett: a halandó ember sebezhetőségét és gyarlóságát... Újra üldözőbe kell vennie a rejtélyes testtolvajt, hogy visszaszerezze ellopott testét, hogy újra elfoglalja helyét minden vámpírok leghatalmasabbjaiként...

Minden ​képzeletet felülmúl a valóság! ...és kiveté hálóját a gonosz. Pszichológiai thriller egy megszállott anyáról.

Megszokott ​amerikai kisváros, szokványos középosztálybeli jómód, unalmas élet, melynek minden lépése előre tudható, előre kiszámítható. Vagy mégsem? Mert közbejön egy városi piknik, annak a közepébe pedig váratlanul berobban egy egyáltalán nem kívánatos cigánykaraván. Amíg csak zsonglőrködnek, tenyérből jósolnak, akit tudnak, szemfényvesztéssel megkopasztanak, addig még hagyján... de aztán kopjanak le idejében! Ez a cigánybanda azonban más, ez még ősi erőkkel rendelkezik, ősi hagyományokat ápol, s ha valaki keresztezi az útját, azt megátkozza, méghozzá úgy, hogy az átok meg is fogan. Már csak ez hiányzott a kisváros menő ügyvédjének, aki véletlenül, de leginkább felesége áldásos közreműködésével, elüti a cigányvajda lányát. Az Isten legyen hozzá irgalmas... De lesz-e?

A ​Resident Evil című sorozat harmadik kötetében Leon Kennedy az energikus zsaru már alig várja, hogy Új életet kezdjen Racoon Cityben. Claire Redfield, a vakmerő ifjú hölgy bátyját keresve érkezik a városba. Mindketten megdöbbenve látják azonban, hogy a város lakosait egy mutagén biofegyver élőhalottá változtatta és egyetlen esélyük, ha elérik a rendőrkapitányságot...

Poe ​különös hangulatú írásait Sinkó László hangja teszi élményszerűvé. A kiadvány tartalma: Az üzletember A kút és az inga Csönd Az Usher-ház vége A fekete macska Az áruló szív A holló

Maupassant ​teljes életművét olvasva feltűnik, hogy már kezdő író korában, a sötét hatalmak korai jegyeseként írt rémnovellákat, és ez a vonal rövid pályája végéig tart. Ebből a fekete szériából ad válogatást a kötet.

Egy ​sötét világ... Csontnélküli emberek... A Sátán szeretője.... Bombák, gyilkosok, őrültek, hétköznapi emberek.... Meghökkentő mesék, melyeket a műfaj klasszikusa, Jonathan Herbert úgy válogatott össze, hogy az olvasó testét borzongás járja át, a rémület jeges ujjai a szívébe markoljanak, sötét fantáziája meginduljon. Nem undorító, csupán rettenetes történetek. Mindegyiket tiszta szívvel ajánljuk magányos éjszakákra, csendes éjféli órákra. Az álomkórban szenvedők gyógyszerként is használhatják. Jó éjszakát!

Vysehra Libuse ​és Premysl Prága alapítása A nagy erejű Bivoj Libuse fejedelemasszony aranybölcsője stb

Honnan ​származnak a régi istenek, és miért menekítetik elméjüket az emberiség kipusztulása után a Földet uraló bogárcivilizáció egyedeibe? Miféle iszonyat leselkedik több mint száz éve a Viharhegyen? Milyen borzalommal szembesül szökése után az addig elszigetelten élő, magáról is alig valamit tudó, magányos lélek? Honnan jön és mi a célja a megnevezhetetlen, undorító valaminek, ami rémületet kelt a kisvárosban? Mi az a borzadály, amit meglátunk, ha csökött, primitív állapotban létező, ismeretlen érzékszerveink működni kezdenek? Honnan ered minden szörnyűség, a mérjetetlen iszonyat, a megtestesült félelem?

A ​Hús a horrorműfaj egyik gyöngyszeme, nem véletlen, hogy maga STEPHEN KING is nagy rajongója lett a szerzőnek... „Joseph D’Lacey kőkemény!” – Stephen King Az vagy, amit megeszel! A városlakók éhesek. A városlakókat etetni kell. A vallási és világi erők lappangó ellenségeskedése rabszolgaságban tartja a pusztaság közepén álló Abyrne városát – aki ura a húsellátásnak, ura mindennek. Vannak azonban, akik gyanítják, hogy a szenteskedés ellenére Abyrne valójában velejéig gonosz és romlott város, egy modern kori Gomorra. Ők készek mindent feláldozni az igazságért, de vajon mi vár rájuk, ha belépnek az üzembe, ahonnan a hús jön? A városban élők asztalára egyre szokatlanabb ízű hús kerül… Joseph D’Lacey az interneten publikálta novelláit, amelyek hamarosan olyan sikeresek lettek, hogy a szerzőre felfigyelt egy neves brit kiadó is, és azonnal szerződtette. A Hús a horrorműfaj egyik gyöngyszeme, nem véletlen, hogy maga STEPHEN KING is nagy rajongója lett a szerzőnek.

A ​man is found murdered in his Reykjavik flat. There are no obvious clues apart from a cryptic note left on the body and a photograph of a young girl's grave. Detective Erlendur is forced to use all the forensic resources available to find any leads at all. Delving into the dead man's life he discovers that forty years ago he was accused of an appalling crime. Did his past come back to haunt him? Finally, Erlendur's search leads him to Iceland's Genetic Research Centre in order to find the disturbing answers to the mystery. This prizewinning international bestseller is the first in a new series of crime novels set in Iceland.

Edgar ​Allan Poe, a zaklatott életű, különc írózseni, műfajok alapjait teremtette meg. Ma is ható stílusa egyéni, és az ellentétek feszültsége jellemzi. Egyszerre határozza meg a tudatosság, a tiszta, világos logika, az irónia, a hideg kiszámítottság, ugyanakkor a lélek sötét mélyében szunnyadó tudattalan, ősi sejtelem, szenvedély és félelem sokféle alakja. Poe azt vallotta, hogy egy mű elsődleges célja a közönségre gyakorolt hatás, és e cél érdekében biztos kézzel választotta ki a megfelelő eszközöket az irodalmi kellékek sorából. A hatás nem is marad el: aki kezébe veszi ezt a kötetet, mely elsősorban Poe misztikus történeteiből válogat, szembesülhet saját démonaival. Hiszen mindannyian ismerjük például a "perverzió démonát", amely életünk meghatározó pillanataiban rendre felbukkan, és az észérvekkel ellenkező magatartásra serkent bennünket. "Ott állunk a meredély szélén. Borzadva pillantunk a mélységbe..., s mivel értelmünk parancsolóan visszariaszt, éppen azért annál mohóbban közelgünk feléje." Nem is tehetünk mást, hagynunk kell, hogy Poe művei lebilincseljék és démonok rabjává tegyék a lelkünket.

Six ​buried arms. Six missing girls. A team led by Captain Roche and internationally renowned criminologist Goran Gavila are on the trail of a serial killer whose ferocity seems to have no limits. And he seems to be taunting them, leading them to discover each small corpse in turn; but the clues on the bodies point to several different killers. Roche and Gavila bring in Mila Vasquez, a specialist in cases involving children, and Mila discovers that the real killer is one who has never lifted a finger against the girls - but merely psychologically instructs others to do his work: a 'subliminal killer' - the hardest to catch...