Ajax-loader

kollekció: Kötelező olvasmányok

“- Higgye el – mondta megértően a táncmester , ilyen altiszt nem fordulna elő a légióban, ha a tánc és illemleckék látogatása hatóságilag kötelező lenne, mint mondjuk a himlőoltás.”
(Rejtő Jenő)


- ​Õk azt mondták: Õrületbe estél Õmiatta, akit szeretsz. Én azt mondtam: Az élet ízét csak a bolondok ismerik. Jáfíi: Raúd Al Radzsákín - "- Élhet az ember szeretet nélkül, Hamil úr? Nem válaszolt. Ivott egy kis mentateát, ami nagyon egészséges. Hamil úr egy idõ óta mindig szürke dzsellabát hordott, nehogy mellényben érje az elszólítás. Rám nézett, és csak hallgatott tovább. Biztos azt gondolta, hogy én még tizenhat-éven-aluliaknak-nem-ajánlott vagyok, és vannak dolgok, amikrõl nem kell tudnom. Akkoriban hét- vagy talán nyolcéves lehettem, nem tudom pontosan megmondani, mert nem voltam beszületésiévezve, amint majd kiderül, ha jobban megismerjük egymást, és gondolják, hogy érdemes. - Miért nem válaszol, Hamil úr? - Nagyon fiatal vagy, és jobb, ha nagyon fiatal korában bizonyos dolgokról nem tud az ember. - Élhet az ember szeretet nélkül, Hamil úr? - Igen - mondta, és lehajtotta a fejét, mintha szégyellné magát. Erre sírva fakadtam." Megesik. Néha megesik, hogy az életet egy nagy fekete felhõnek látjuk. És nem akar eloszlani. Ilyenkor kell elolvasni ezt a könyvet. Ha abban az évben már negyedszer, hát akkor negyedszer. Hogy kiderüljön Hamil úrnak ugyan igaza van, de talán nincs veszve minden. Hogy ebbe a talán-ba bele lehet kapaszkodni? Hát mibe másba, drága testvéreim? Mibe másba?

Hallottatok ​már Pelevárról? Ott található a világ legnagyobb kikötője és a híres bazár. Sehol máshol nem lehet zsugorító meg növesztő port kapni; van itt láthatatlanná tevő kalap, látószelence, a régi pajzsokról, késekről, fegyverekről, kincses ládákról és csodakenőcsökről nem is beszélve.A Szélkirálynő nevű hajó éppen Pelevárba tart, fedélzetén két mindenre elszánt hajósinassal, a két jóbaráttal, Ruminivel és Balikóval. Az út hosszú és veszedelmes, a Szélkirálynő egyik veszélyből a másikba sodródik. Miért félelmetes hírű a Ragacs-tenger? Hogy lehet átkelni a rettegett Sárkány-szoroson? Mit rejt a lakatlan sziget, ahol vízért szállnak partra? És hová tűnt Rumini?

A ​12 éves Jonas olyan világban él, melyben nincs igazságtalanság, éhezés, erőszak, nincsenek kábítószerek, a családok életében is teljes a harmónia. Ezt a tökéletesnek tűnő világot a bölcsek tanácsa vezeti. Ők azok is, akik a tizenkettedik évüket betöltött fiúk és lányok egész életre szóló pályáját kijelölik egy évente megrendezett ceremónián. Történetünk hősét valami egészen egyedi feladatra tartják alkalmasnak. Miközben egy különös öregember felkészíti őt hivatása betöltésére, Jonas előtt feltárul, milyen titkok lapulnak az őt körülvevő világ békéje mögött. A fiú vakmerő tettre szánja el magát... ___ Az ifjúsági regény sajátos hangulata, cselekményének feszültsége a gyermek és felnőtt olvasót egyaránt fogva tartja. _Az emlékek őre_ kivételes lehetőséget kínál a továbbgondolásra, arra, hogy szülők és gyerekek, tanárok és tanítványok elbeszélgessenek az élet nagy kérdéseiről.

Művek: Gustav ​Flaubert: Bovaryné Madách Imre: Az ember tragédiája Jókai Mór: Az aranyember Henrik Ibsen: A vadkacsa Lev Ny. Tolsztoj: Ivan Iljics halála George Bernard Shaw: Pygmalion Anton P. Csehov: Sirály Thomas Mann: Mario és a varázsló Móricz Zsigmond: Rokonok Franz Kafka: Az átváltozás Kosztolányi Dezső: Édes Anna Bertold Brecht: Kurázsi mama és gyermekei Németh László: Égető Eszter Samuel Beckett: Godot-ra várva Örkény István: Tóték

Az ​általános iskolások számára készült kötetben a nagy író két munkáját adjuk közre. A beszélő köntöst 1889-ben írta, A gavallérok 1897-es írása. ___ _A beszélő köntös_ a romantikus Mikszáth műve. Először Jókai lapjában, a _Nemzet_ben jelent meg, folytatásokban. Témáját a történelmi múltból merítette: Vahot Imre emlékezik meg a csodálatos kaftányról egy tanulmányában. ___A második írás, _A gavallérok_, az illúziókból kiábránduló Mikszáth alkotása. Először szintén folytatásokban jelent meg, a _Pesti Hírlap_ban. A lecsúszott birtokos nemesség, a hivatalba szorult dzsentri szellemes rajzát adja az író.

Kötelező ​olvasmányok röviden középiskola 2. osztály részére: • Az ember tragédiája • Ágis tragédiája • Fanni hagyományai • Dorottya, vagyis a dámák diadalma a Farsangon • Az arany virágcserép • Jevgenyij Anyegin • Özvegy és leánya • Bánk bán • A falu jegyzője • Szegény gazdagok • Az arany ember • Liliomn • Az apostol • Toldi-trilógia • Csongor és Tünde

A ​szabadságharc bukását követő megtorlás éveiben írta legnagyobb epikus költőnk a Bolond Istókot, álcázott önéletrajzát, amely csupa "öngúny, éleslátás, égig kiáltó kétségbeesés" (Kosztolányi Dezső jellemzése), és egy 18. századi, akkoriban közismert adomára építve A nagyidai cigányokat. A nagyidai cigányok, szerzője önvallomása értelmében abból a lelkiállapotból született, amelyben "meghasonolva torzképek festésében akartam kárpótlást keresni", azzal a humorral, mely "halndó létünk cukrozott epéje". A kortársak azonban inkább az epét érezték ki "a költői önkínzás remekművéből" (Kosztolányi), s a "pesszimizmus nyelvöltögetését" látták benne. A Bolond Istók alakjában és sorában pedig azt a személyes gondját jelenítette meg Arany János, amely egész életén át nyugtalanította, hogy "mint vész el mostoha körülmények közt egy költői természet."

Brecht ​1939-ben írt darabja a harmincéves háború idején játszódik ugyan, a kor kispolgárainak történetét írja meg: azét a kispolgárét, aki megélhetése érdekében újabb és újabb engedményeket tesz, míg végül túllép azon a ponton, amelyről még visszatérhetne.

Set ​in the Gulf Stream off the coast of Havana, Hemingway's magnificent fable is the tale of an old man, a young boy and a giant fish. This story of heroic endeavour won Hemingway the Nobel Prize for Literature. It stands as a unique and timeless vision of the beauty and grief of man's challenge to the elements.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

A ​magyar és világirodalmi örökség híres alkotásainak elemzését, értelmezését kínálja a gimnazisták, az érettségire készülők, a főiskolások, a tanárok s az irodalom iránt általában érdeklődők számára a Talentum Műelemzések sorozat. A kötelező és az ajánlott olvasmányok új szempontú olvasatát, tömör, lényegre törő összefoglalását olvashatjuk továbbgondolásra ösztönző kérdések kíséretében a sorozat köteteiben.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

환상적이고 ​감성적인 일러스트가 더해진 <어린왕자> 전 세계의 독자들에게 사랑받아온 고전 <어린왕자>에 감성적인 일러스트를 더해 새롭게 펴낸 책. 하드커버 양장 제본에 들고 다니기 쉬운 사이즈로 제작된 작품이다. 싸이월드 스킨 작가 김민지의 환상적이고 감성적인 일러스트가 더해져 서정적이고 환상적인 분위기를 더해주고 있다. 순수한 영혼을 지닌 어린왕자의 이야기를 그린 생택쥐페리의 대표작으로, 코끼리를 삼킨 보아 구렁이, 사랑과 소유에 대한 여우의 상징적 표현 등을 통해 인간과 사랑의 참 모습을 아름다운 문체로 들려준다.

A ​Nemzeti Tankönyvkiadó Olvasmánynapló-sorozatának ezen kötete Eric Kästner A két Lotti című regényéhez készült. A sorozat kötetei a kötelező és az ajánlott olvasmányok feldolgozását tartalmazzák. A füzet kérdéssorai megkönnyítik a tanuló eligazodását a hosszabb irodalmi művekben. A tanuló jártasságra tesz szert a vázlatírásban, a szóbeli és írásbeli fogalmazásban. A kötet kiemelkedően fontosnak tartja a könyvtári ismeretek bővítését, az adott mű írójának életrajzával, a mű születési körülményeivel kapcsolatosan. A fejezetenkénti feldolgozás segíti az olvasottak jobb megértését. A kezdő olvasónak ütemezi az olvasást. A könyvben előforduló ismeretlen szavak gyűjtésére kislexikon szolgál. Az olvasmánynapló végén található a kötet összegező áttekintése, az összefoglalás. A regénybeli két testvér egymásra találásának izgalmas története valódi élménnyé válhat a harmadikosok számára.

Gyakran ​előfordul, hogy már olvasott, de időközben elfeledett művekre vagyunk kíváncsiak, egy-egy részletre már nem emlékszünk. Időnként persze újra elővesszük a régről ismert műveket, de bizonyára hasznos segítség lesz az emlékezet felfrissítésére ez a gyűjtemény is. Ebben a kötetben öt, az általános iskolában kötelező olvasmányként számon tartott regény tartalmi kivonatát kapja kézbe az olvasó. A rövid életrajzi bevezetők után a művek leglényegesebb mozzanatait a cselekményvázlatok foglalják össze, amelyek a szerkezeti felépítést segítik áttekinteni. A részletesebb tartalmi kivonatok igyekeznek a regények apróbb epizódjaira is kitérni, de természetesen az eredeti műveket nem pótolhatják. Nem le-, hanem rászoktatni szeretnénk az olvasásra. Reményeink szerint haszonnal forgathatja ezt a könyvet minden diák, öregdiák, és talán még a tanárok is.

Covers_152309
Kötelezők Ismeretlen szerző
0
2

A ​Kötelezők cím az itt olvasható hét tanulmánynak legfeljebb a tárgyára vonatkozik, hiszen mindegyik világirodalmi kötelező olvasmányokról vagy kötelező-gyanús művekről szól. Maguk a tanulmányok inkább szabadon választott gyakorlatoknak tekinthetők: fiatal kritikusok hozzájuk közel álló klasszikus szövegeket olvasnak, az általuk választott alapfeltevések segítségével. A kötet tanulmányainak célja az, hogy a poros világirodalmi klasszikusokat élővé tegyék, hogy a legújabb irodalomelméleti belátások fényében olvassanak újra ismert, talán túlságosan is ismerőssé vagy megszokottá vált könyveket. A tanulmányok itt olvashatók először. A kötet témái és szerzői: Szophoklész: Oidipusz király (Simon Attila) Shakespeare: Hamlet (Kiséry András) Defoe: Robinson (Kalmár György) Goethe: Werther (Némedi Andrea) Puskin: Anyegin (Szilágyi Zsófia) Stendhal: Vörös és fekete (Papp Ágnes Klára) Dickens: Twist Olivér; Copperfield Dávid (Hódosy Annamária)

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Není ​pohádka jako pohádka, není princ jako princ. Tenhle je skutečně jen jeden – Malý princ Antoina de Saint-Exuperyho, jedno z nejslavnějších děl moderní světové literatury. Malý princ, kouzelná pohádková bytost, přichází na naši Zemi ze vzdálených vesmírných světů, aby se kdesi v Africké poušti setkal s autorem našeho příběhu a zjevil mu tajemství své podivuhodné životní pouti. Ale zjeví mu vlastně daleko víc: tajemství čistého srdce, dobra a krásy. Je to opravdu líbezná knížka, která vám bude jistě právě tak milá a blízká, jako byla všem čtenářským generacím, a k níž se budete i později najednou rádi vracet.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jonathan ​Swifts »Gullivers Reisen« gilt vielen Lesern noch immer als Kinderbuch zahllose speziell gekürzte Ausgaben haben diesen falschen Eindruck noch befördert. Die Originalfassung aber ist eine überaus scharfzüngige Gesellschaftssatire, in der Swift virtuos mit verschiedenen literarischen Stilen spielt und äußerst originell Ausschnitte der Lebenswirklichkeit seiner Zeit mit phantastisch-märchenhaften Motiven vermengt. Die sagenhaften Gestalten, denen Gulliver auf seinen abenteuerlichen Reisen begegnet, werden für immer unvergesslich bleiben.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Az ​érettségi vizsgán való sikeres szerepléshez ma már nem elegendő a tankönyvek szövegének pontos ismerete, jóval összetettebb tudásbázisra, a képességek sokrétű alkalmazására van szükség. Kiadványunk maximálisan igazodik e komplex követelményrendszerhez.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

"Ecce ​homo absurdis!" - mutat Camus Meursault-ra, a _Közöny_ főhősére. Tverdota György elemzése az _autentikus ember_ mintapéldányát mutatja be, ha az értelmetlen világra adott autentikus válasznak az abszurd ember kialakulását tekintjük.

A ​középiskolai irodalomtanulás egyik sarkalatos pontját képezi a verselemzés, a lírai művek megértése. Kötetünk a következőket nyújtja a felkészüléshez: - a tanórákon, majd az érettségi vizsga során is hasznos tudást ad; - versek elemzése; - alkotók életrajza, munkásságuk bemutatása; - fontos szövegrészletekre épülő szövegértési gyakorlatok, melyek segítenek az alkotások megértésében, jól érzékeltetik a verselemzés gyakorlatát. Kiadványunkat ajánljuk diákoknak otthoni egyéni felkészülésre, pedagógusoknak tanórai vagy a felkészítő munkához.

Zrinyi: ​így, rövid i-vel írva és nem csak ennyiben kínál meglepetést a Nényei Pál könyve. Eddig csak drámaíróként ismerhettük a tanár-szerzőt, aki gyerekkora óta lelkes Zrinyi-rajongó, évtizedek alatt szakadatlan olvassa és újraolvassa őt. Elkeseredetten figyeli, Zrinyi életműve miként válik unalmas iskolai penzummá, kultusza miként üresedik közhelyekké. Most személyes érintettségét, haragját és elfogultságait sem rejtve véka alá, szembeszáll a két évszázados pozitivista áfiummal, vagyis irodalomtudósi Zrinyi-(félre)értelmezésekkel. A szatíra és filológia fegyvertárából egyaránt felvértezi magát, munkája ötvözi az esszé, értekezés és pamflet műfajjegyeit. A kötetszereplők életrajzi megfeleltetését elutasítja, s az Adria tengernek Syrenaia mitológia- és jelképrendszerét fejti fel, megsejtve Zrinyi magánéletének eddig alig ismert, drámai mozzanatát, amit az a 17. századi olvasói bejegyzés is alátámaszt, melyet a tavalyi könyvárverésen újonnan felbukkant Syrena-kötetbe írt valaki. Célja nem kevesebb, mint hogy Zrinyi újraolvasására sarkalljon, és a barokk kor szimbólumrendszeréhez visszavezetve, megszabadítson minket az értelmezés béklyóitól; közelebb vigyen minket Zrinyi ma is eleven művéhez és csodálatos egyéniségéhez.

A ​magyar és világirodalmi örökség híres alkotásainak elemzését, értelmezését kínálja a gimnazisták, az érettségire készülők, a főiskolások, a tanárok s az irodalom iránt általában érdeklődők számára a Talentum Műelemzések sorozat. A kötelező és az ajánlott olvasmányok új szempontú olvasatát, tömör, lényegre törő összefoglalását olvashatjuk továbbgondolásra ösztönző kérdések kíséretében a sorozat köteteiben. Trisztán és Izolda nevének hallatán mindenkinek az örök szerelem jut eszébe. A legenda kortalan voltát mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a 12. században írott verses feldolgozásai máig is népszerű olvasmányok.

Móricz ​Zsigmond: Légy jó mindhalálig Kafka: Az átváltozás Bulgakov: A Mester és Margarita Brecht: Kurázsi mama és gyermekei Márai Sándor: Egy polgár vallomásai Németh László: Iszony Orwell: Állatfarm Beckett: Godot-ra várva Márquez: Száz év magány Esterházy Péter: Függő