Ajax-loader

kollekció: Filozófia

“Tévedni emberi dolog, de azért velem is előfordulhat.”
(Rejtő Jenő)


Ausztrália ​legkeresettebb börtönszökevénye Indiában köt ki, hogy a hatóságok elől elrejtőzzön. Bombay varázslatos világa, egzotikuma és legfőképp az érzelmek kavalkádja elkápráztatja Lint, miközben kedves-bolondos útikalauza, Prabaker végigvezeti a hatalmas városon. A kalandok úgy hozzák, hogy Lin az európai betelepültek bohém és fanyar társaságából egyszeriben egy nyomortelepen találja magát. Elszakítva szerelmétől, akaratlanul a kalyibaváros nagy tiszteletben álló gyógyítója lesz, de sorsa továbbsodorja: börtönbe kerül, majd bosszútól hajtva az alvilági élet szereplőjévé válik. A viszontagságok során megtanulja észrevenni a nyomorban a nagyságot, a korrupcióban a tisztességet, a gazdagságban a megnyomorított lélek végtelen útkeresését. Egy csapásra lett az olvasók kedvence az ausztrál származású, immár Indiában élő szerző fordulatokban és humorban gazdag regénye. A rengeteg szereplőt mozgató, kalandot kalandra halmozó történet olyan magával ragadó részletességgel ír le egy egészen más világot, gettót, szerelmet, maffiát, hogy akár önéletrajzként, akár úti regényként vagy egzotikus fejlődésregényként tekintünk is rá rendkívül élvezetes olvasmány.

Covers_193181
0
8

Rengeteg ​időt és energiát fordítunk annak tanulmányozására, hogyan fektessük be a pénzünket nyereségesen - de szinte semmit sem teszünk annak érdekében, hogy megtanuljuk eredményesen befektetni az időnket. Sokkal fontosabbnak tartjuk, hogy pénzünkért megkapjuk az ekvivalens értékű anyagi javakat, és teljesen hidegen hagy, hogy napjainkból kihozzuk- e a rendelkezésre álló idő megfelelő ellenértékét. Ez merő képtelenség, hiszen az idő sokkal értékesebb, mint a pénz vagy az anyagi javak. Végül is az idő matéria, amiből összeáll az életünk!

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

A ​kereszténység azt tanítja, hogy bele kell törődnünk Isten akaratába. Magam azon a véleményen vagyok, hogy még azoknak sem árt valahogy így tekinteniük tevékenységükre, akik nem hisznek, A gyakorlati dolgokban mutatkozó eredményesség nem arányos az érzelmek befektetett mennyiségével. Mi több. az érzelmek néha gátolják az eredményességet A helyes magatartás az, hogy az ember minden tőle telhetőt megtesz, az eredményt pedig a sorsra bízza.

Covers_223417
0
1

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

"Suche ​Ehemann für meine Tochter. Mitgift beträgt 300.000 Kronen in bar." Als der junge Maler Csaba diese Anzeige in der Zeitung liest, traut er erstmal seinen Augen nicht. Was muss dahinter stecken, wenn ein Vater seine Tochter quasi "verkauft"? Doch die Höhe der Mitgift gibt ihm zu denken: Die Spielschulden seines Schwagers haben seine Familie in den Ruin getrieben, nur mit diesem Geld könnte er sie retten. Die "verkaufte Braut" entpuppt sich alsbald als die schöne und kühle Ida, die in einer Klosterschule aufgewachsen ist und ihrem Vater, einem Frauenhelden, zu Hause offenbar im Weg steht.

Covers_284867
Nothing Ismeretlen szerző
0
0

Zero, ​zip, nada, zilch. It's all too easy to ignore the fascinating possibilities of emptiness and non-existence, and we may well wonder what there is to say about nothing. But scientists have known for centuries that nothing is the key to understanding absolutely everything, from why particles have mass to the expansion of the universe - so without nothing we'd be precisely nowhere.Absolute zero (the coldest cold that can exist) and the astonishing power of placebos, light bulbs, superconductors, vacuums, dark energy, 'bed rest' and the birth of time - all are different aspects of the concept of nothing. The closer we look, the bigger the subject gets. Why do some animals spend all day doing nothing? What happens in our brains when we try to think about nothing? With chapters by 20 science writers, including top names such as Ian Stewart, Marcus Chown, Nigel Henbest, Michael Brooks, Paul Davies and David Fisher, this fascinating and intriguing book revels in a subject that has tantalised the finest minds for centuries, and shows there's more to nothing than meets the eye.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

“Naturellement, ​vous savez ce que c’est, Rieux ? - J’attends le résultat des analyses. - Moi, je le sais. Et je n’ai pas besoin d’analyses. J’ai fait une partie de ma carrière en Chine, et j’ai vu quelques cas à Paris, il y a une vingtaine d’années. Seulement, on n’a pas osé leur donner un nom, sur le moment… Et puis, comme disait un confrère : ”C’est impossible, tout le monde sait qu’elle a disparu de l’Occident.” Oui, tout le monde le savait, sauf les morts. Allons, Rieux, vous savez aussi bien que moi ce que c’est… - Oui, Castel, dit-il, c’est à peine croyable. Mais il semble bien que ce soit la peste.”

Covers_248771
A ​líra ma Ismeretlen szerző
0
0

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

This ​important and timely book delivers a startling analysis of the clash of faith and reason in today's world. Harris offers a vivid historical tour of mankind's willingness to suspend reason in favor of religious beliefs, even when those beliefs are used to justify harmful behavior and sometimes-heinous crimes. He asserts that in the shadow of weapons of mass destruction, we can no longer tolerate views that pit one true god against another. Most controversially, he argues that we cannot afford moderate lip service to religion; an accommodation that only blinds us to the real perils of fundamentalism. While warning against the encroachment of organized religion into world politics, Harris also draws on new evidence from neuroscience and insights from philosophy to explore spirituality as a biological, brain-based need. He calls on us to invoke that need in taking a secular humanistic approach to solving the problems of this world.

Whether ​it's sleek leather pants, a shiny new Apple computer, or a designer toaster, we make important decisions as consumers every day based on our sensory experience. Sensory appeals are everywhere, and they are intensifying, radically changing how Americans live and work. The twenty-first century has become the age of aesthetics, and whether we realize it or not, this influence has taken over the marketplace, and much more. In this penetrating, keenly observed book, Virginia Postrel makes the argument that appearance counts, that aesthetic value is real. Drawing from fields as diverse as fashion, real estate, politics, design, and economics, Postrel deftly chronicles our culture's aesthetic imperative and argues persuasively that it is a vital component of a healthy, forward-looking society. Intelligent, incisive, and thought-provoking, The Substance of Style is a groundbreaking portrait of the democratization of taste and a brilliant examination of the way we live now.

'This ​is as much a mystery as the Immaculate Conception, which of itself must make a doctor an unbeliever.' A stunning pair of short stories about faith and sacrificial love. Introducing Little Black Classics: 80 books for Penguin's 80th birthday. Little Black Classics celebrate the huge range and diversity of Penguin Classics, with books from around the world and across many centuries. They take us from a balloon ride over Victorian London to a garden of blossom in Japan, from Tierra del Fuego to 16th-century California and the Russian steppe. Here are stories lyrical and savage; poems epic and intimate; essays satirical and inspirational; and ideas that have shaped the lives of millions. Honore de Balzac (1799-1850). Balzac's works available in Penguin Classics are Old Man Goriot, Cousin Bette, History of The Thirteen, Selected Short Stories, Cousin Pons, A Harlot High and Low, Eugenie Grandet, The Wild Ass' Skin, The Black Sheep and Lost Illusions.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

A ​kötet a kortárs színház intermediális szigeteit kutatja. Technológia, színház és mozgóképek a boncasztalon. A magyar és nemzetközi színház- és médiaelméleti diskurzusok el- és átrendezésével célja (újra)értelmezni izgalmas alkotói módszereket, rendezői törekvéseket, előadástípusokat. Központi kérdése, hogy a mozgókép elterjedése miképpen formálta a színház hagyományait. A könyv fókuszában a képek és a nézés (szokás)rendje áll, valamint olyan színházi alkotók, akik számolnak a valóságot alakító médiumok összefonódásaival, illetve ezek színreviteli lehetőségeivel. Hazaiak és külföldiek egyaránt: Hudi László, Bodó Viktor, Mundruczó Kornél, Frank Castorf, a Wooster Group, a Gob Squad, a Hotel Modern. A fejezetek az idő érzékelése, a jelenlét módozatai, a narráció típusai, valamint az erőszak reprezentációi mentén vezetik az olvasót a médiumok színpada felé. Ahol a Képkalapács lecsap: dobozéletekre, ötödik falra, radikális jelenlétre, szörnyeteg struktúrára. A költőként régóta ismert Deres Kornélia első monográfiája. Deres Kornélia (1987, Miskolc) költő, színháztörténész, szerkesztő, a Károli Gáspár Református Egyetem adjunktusa. Tanulmányait az ELTE BTK magyar és angol szakjain végezte, 2011-től ugyanitt az Irodalomtudományi Doktori Iskola ösztöndíjas hallgatója. 2015-ben doktori fokozatot szerez (PhD, summa cum laude). 2003 óta publikál. _Szőrapa_ című első verseskötete (JAK-füzetek, 2011) Makói Medáliák-díjban részesült. Írásait eddig német, cseh, szerb, szlovén, horvát, lengyel és bolgár nyelvre fordították le. 2011 óta a JAK felolvasó-színházi sorozatának gazdája. 2014-ben a Visegrád Irodalmi Ösztöndíj program résztvevője Prágában, 2013-ban DAAD fiatal kutatói ösztöndíjban, 2011-ben Móricz Zsigmond irodalmi ösztöndíjban részesült. Több művészeti szervezet mellett tagja az MTA Köztestületének és az International Federation for Theatre Research-nek.

Covers_354807
Jean-Luc ​Marion Ismeretlen szerző
0
0

Erudíció, ​virtuozitás és alázat. Erudíció elsősorban, hiszen a filozófiák nagyon alapos ismerete, a tudomány legmagasabb szintű művelése jellemzi Jean-Luc Marion munkásságát. Virtuozitás másodsorban, amellyel kidolgoz új gondolatokat és tételeket. És végül a szövegek iránt tanúsított alázat, amely meghatározza alapos és fegyelmezett írásait. Többen vagyunk ma Magyarországon, akik hallgattuk előadásait a Sorbonne és az ENS falai között, doktori iskolájába jártunk, olvastuk írásait, személyes barátság fűz vele össze bennünket, és ma e kötetben méltatjuk korunk egyik legnagyobb gondolkodójának munkásságát. Marion famulusai és kollégái vagyunk, akik tisztelegnek a nagy gondolkodónak, tudósnak, professzornak, szerzőnek, a francia Akadémia tagjának. Marion méltón illeszkedik be a Descartes, Pascal, Malebranche, Montesquieu, Rousseau, Bergson, Sartre, Foucault, Lévinas, Ricur, Henry és Derrida által híressé tett francia filozófia családfájába. Keresztény gondolkodóként újítja meg a fenomenológiát, teszi hozzáférhetővé a metafizika által felvetett problémákat, fordítja ezeket a kortárs fenomenológia nyelvére, szigorúan tudományos eszköztárat és eljárásokat alkalmazva.

Politikai ​elemzőként és a jelen történészeként megpróbáltam megérteni és megértetni, mi irányítja világunkat, mitől lesz olyan, amilyen. De eközben kisebb-nagyobb írásokban, 1988-tól 2016-ig, napilapokban és hetilapokban, saját rovatokban azon is tépelődtem, mi vezeti az embert, aki a kertünket ássa, a bankárt, aki átlépi a gazemberség küszöbét, a titkárnőt, aki sír éjszakánként az angol nyelvlecke felett, a minisztert, aki elveszti állását, vagy az elfoglalt vezérigazgatót, aki titkárnője feljegyzéséből tudja meg, hogy jövő kedden pontban tízkor a Halállal lesz találkozója. S a gyerekekről, akik nem tudják, higgyenek-e vagy sem, értsék-e a felnőtt világot, vagy hagyják a fenébe az egészet. A láthatatlanokról és némákról, akiket csak akkor veszünk észre, ha képbe, szóba, hangba foglaljuk őket. A Tépelődés, a Hyde park, a Kentaurbeszéd címekkel megjelent rovatokban amelyeket egyedül vagy barátaimmal közösen írtam, írok emberekről, embereknek, emberekért születnek az írások. Üzenetek. Hangok. Mindig odafordított tekintet.

Varga ​Csaba író, szociológus, filozófus új könyve, az Istenemberré válás egyszerre új, egyesített világkép, szokatlan új evangélium, s egyúttal új szeretetember, szeretetközösség program a mának és a holnapnak. Ez az egyik első, nyilvános szellemi, lelki és spirituális útirajz a változásokról, amely a jelen kép- és gondolat-torzításai mögé néz, miközben egyszerre az új menny, az új föld, az új nemzet, az új ember fényrajza is. Befogadja az égi tanításokat, a jézusi felismeréseket, és segíti az Isten és az ember közötti szeretetkapcsolat kitágulását, újjászületését. Ez olyan könyv, amelynek teljes megértéséhez, befogadásához még minimum évtizedek kellenek. Olyan szellemi teremtés, amely újra és újra elolvastatja magát, s újabb és újabb inspirációt, hitet, tudást, segítséget ad a változások végigviteléhez. A belső és külső úton a tudatosan élenjáró embereknek viszont már most szellemi sétabotot, lelki kikötőt, szerelemtemplomot, vagy éppen szeretetházat kínál. Légy az Új Világ társteremtője. Varga Csaba Istenemberré válás című könyve ezért született.

Kocsis ​András Sándor kínai útja során káprázatos felvételeket készített, melyeken az ősi kínai kultúra lenyomatai elevenednek meg épületek, szobrok, templombelsők és egyéb tárgyi emlékek képében. Ebből a gyűjteményből válogattuk e reprezentatív album képeit, melyeket Konfuciusz, illetve Lao Ce bölcsességei kísérnek. Az idézetek három nyelven olvashatók: magyarul, kínaiul és angolul. A kötet szemet és lelket gyönyörködtető olvasmány, emellett remek lehetőség arra, hogy megajándékozzuk szeretteinket barátainkat.

A ​modern utáni és történelem végi Európában széles körű az egyetértés, hogy nincs egyetértés, de ne is legyen. Ezért válik gyanússá minden kísérlet arra, hogy megállapítsuk, kik vagyunk; gyanús már maga a többes szám első személyű igealak használata, különösen felszólító módban. Egy meghatározhatatlan népesség pedig szükségképpen és korlátlanul nyitott mások felé. Gondot legfeljebb az okozhat, hogy mit értsünk egyáltalán "másokon", ha egyszer nem tudhatjuk, hol kezdődnek "ők", meddig vagyunk "mi", s miről vesszük majd észre, ha már nem "mi" vagyunk.

A ​tanulmány az ízlés politikáját – a politikai esztétikának nevezett beszédmódot – vizsgálja a Dicsőséges Forradalom utáni brit társadalomban, és arra keres választ, hogyan kapcsolódott össze az ízlés és a politika az ancien régime-ben. Az elemzés a kor egyik legjelesebb brit gondolkodója, Edmund Burke esztétikai és politikai nézeteinek összefüggéseit feltárva közelíti meg a kérdést. Kiemelt figyelmet fordít a politikai autoritás esztétikai megalapozhatóságára, majd a Burke által védelmezett arisztokratikus politika- és társadalomfelfogást szembeállítja az ízlés kritikusainak, a kor radikális és demokrata íróinak – köztük Thomas Paine, Mary Wollstonecraft és James Mackintosh – nézeteivel. Pető Zoltán (1986) az ELTE BTK-n szerzett történelem és esztétika szakos diplomát 2012-ben. 2014-től a Molnár Tamás Kutató Központ ösztöndíjas kutatója, 2015-től a PPKE BTK politikaelméleti doktori iskolájának hallgatója. Kutatási területe a konzervatív politikai gondolkodás története, főképp a XVII–XIX. századi angolszász konzervativizmus.

"Másfél ​évvel Lukács György halála után a Lukács-életmű gazdag dokumentumanyaggal gyarapodott. Az iratokat egy bőröndbe csomagolva 1917. november 7-én helyezte el a heidelbergi Deutsche Bank széfjében tulajdonosuk, Georg von Lukács, és többé nem ment vissza értük. A felfedezésre, amely a német sajtóban is nagy visszhangot vert, Fritz Raddatz kis Lukács-monográfiája adott alkalmat: a könyv életrajzi adatai nyomán a bank egyik tisztviselője azonosította a széf ismeretlen tulajdonosát Lukács Györggyel. A heidelbergi bőröndből - kézirattöredékeken, naplójegyzeteken és feljegyzéseken kívül - elsősorban levelek kerültek elő, több mint másfél ezer Lukács Györgynek címzett és mintegy félszáz tőle származó levél és levélfogalmazvány." A kötet törzsanyaga a heidelbergi bőröndből került ki, de számtalan, más forrásból származó korabeli levéllel bővült. Az írások nemcsak a fiatal filozófus pályakezdésének, korai művei keletkezésének körülményeire, a magyar, valamint a német szellemi élettel való kapcsolataira vetnek fényt, hanem árnyalt képet rajzolnak a személyes kapcsolatairól, szerelmeiről, barátságairól és egyéb viszonyairól, melyek egyéniségének, életútjának, érzelmi életének kialakulásában döntő szerepet játszottak. A kötet háromszázötven levelet tartalmaz "az ominózus bőrönddel együtt lezáruló korszakból" - valamennyi fontos levelet, amely elősegíti Lukács György gondolkodói útjának, életpályájának és egyéniségének teljesebb megértését.

Kivételes ​alkalom, hogy korunk legnagyobb spirituális mestereitől tanulhatunk: a kötethez tartozó DVD-nek köszönhetően Eckhart Tolle és Deepak Chopra első közös szereplésének lehetünk szem- és fültanúi. A közel kétórás beszélgetés során bölcs meglátásaik segítenek, hogy kilépjünk gondolataink szüntelenül zajongó körforgásából, és megtapasztaljuk a transzcendens pillanatot, amelyben felismerhetjük az egón túlmutató és a világegyetemmel egységben létező identitásunkat. Hogyan legyünk jelen a mostban? Mi a különbség a gondolatokon és a jelenléten alapuló létezés között? Hogyan fertőzheti meg a gondolat az elménket, akár a vírus? Hogyan azonosuljunk valódi önmagunkkal, nem pusztán az önmagunkról alkotott képpel? Hogyan válthatunk át a tudatosságba és hívhatjuk be a jelenlét állapotát a pillanathoz való tökéletes igazodás révén? Külön ajándék, hogy a beszélgetés végén dr. Wayne W. Dyer is csatlakozik a színpadon a két tanítóhoz. A 2015-ban elhunyt mester a mindent átható, feltétel nélküli isteni szeretetről beszél, és arról, hogyan élhetjük meg mi magunk is ezt az állapotot. Légy részese Te is e három nagyra becsült tanító felemelő találkozásának!

A ​kötet a liberális ellenzéki centralista csoport tevékenységét kíséri figyelemmel a Pesti Hirlap 1844. júliusi átvételétől az Ellenzéki Nyilatkozat 1847. júniusi aláírásáig, és a centralisták tettei mögött meghúzódó stratégiai és taktikai megfontolások vizsgálata révén elsősorban arra a kérdésre keresi a választ, hogy az 1845 novemberében a reformellenzéken belül háttérbe szorult csoportosulás 1847-ben hogyan kerülhetett újra a politika élvonalába. A szerző vizsgálódásai során számos, korábban még nem vagy csak érintőlegesen tárgyalt forrást elemez. Köztük a Pesti Hirlapot leghosszabb ideig vezető Csengery Antalnak a folyóiratban névtelenül vagy álnév alatt publikált írásait, a Budapesti Hiradó, a Nemzeti Ujság, a Jelenkor, a Hetilap és az Erdélyi Hiradó jelen téma szempontjából fontos cikkeit, valamint a centralisták, illetve a reformellenzék vezetőinek egymáshoz írott leveleit. A stratégiai megfontolások elemzése során vizsgálat tárgyává válik Eötvös József A falu jegyzője című regénye is, mely annak ellenére is rontotta írója politikai megítélését, hogy célja a művel nem a központosítás eszméjének népszerűsítése, hanem csupán a fennálló állapotok bemutatása volt.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

A ​Reálontológia születése, melyet – mint e mű szerzője – most az olvasók elé tárok, irodalmi besorolását és szakmai intencióját illetően „kommentár"; olyan interpretáció, melynek fő törekvése magát a művet beszéltetni: pártatlanul a szöveghez hajolni, s azt úgy közvetíteni, hogy az olvasó az eredeti szerző „létfelettien” érvényes szavát hallhassa ki belőle. Úgy gondolom azonban, hogy (nem csak a filozófiában, de más irodalmi műfajban sem) nincs ilyen létfelettien érvényes, magánvaló szövegjelentés, hogy tehát nem iktatható ki a „saját álláspont” értelmező–megítélő szerepe egy végső instanciájában szövegközpontú és kommentáló jellegű Fenomenológia–kommentárból sem. Egy mű interpretációja ugyanis – úgy gondolom – sohasem érték– és értelmezésmentes olvasat, hanem egyfajta szándékoltan megteremtett kommunikációs viszony különböző életvilágok és értékvalóságok között, amelyben az interpretátor gondoskodó felügyelete mellett az értelmező és az értelmezett szöveg is saját létértelmét, világlátását, értékeit „viszi vásárra": ajánlja fel objektíve a másik oldalnak – s próbálja ezáltal jelentéssel bíró értéklétként igazolni önmaga és a másik létezését is. Az egyáltalában vett kultúra paradoxona ez: kultúrlétünk történeti feltételei között, saját interpretációink révén, mindenkori önmagunknak kell egyetemes értelemként és értékként folytonosan újrateremteni a kultúrértéket hordozó mű értelmét. A Szerző

A ​jelen kötetbe válogatott írások nemcsak Heidegger politikai működésének olyan fontos aspektusait vizsgálják, mint a szerepvállalás politikai filozófiai háttere, a német egyetem megújításának filozófiai megalapozása, a 30-as évek második felében kifejtett nácizmuskritika, hanem megpróbálják a felmerülő módszertani kérdéseket is megválaszolni. A kötet tanulmányai összefüggő képet rajzolnak Heidegger és a nemzetiszocializmus kapcsolatának tényeiről, fázisairól, a politikai aktivizálódás filozófiai motívumairól és a kiábrándulás filozófiai konzekvenciáiról, továbbá kirajzolódnak azok a kritikai perspektívák is, ahonnan megfelelő távolságból tekinthetünk e rendkívül összetett viszonyrendszerre. A kötet hátterét részben Heidegger 2014-ben megjelent jegyzetfüzetei németül: Schwarze Hefte alkotják, melyek a Heidegger-filológiának komoly megrázkódtatást jelentettek. Mindmáig tizennégy jegyzetfüzet jelent meg a kritikai kiadás négy kötetébe tagolva. Ezek az 193141 közötti időszakot ölelik fel, vagyis náci párt hatalomra jutásának, Heidegger rektori tevékenységének, és a háború első éveinek időszakát. Megjelenésük és tartalmuk gyökeres fordulatot hozott a nemzetközi Heidegger-kutatásban és recepcióban.

Covers_408635
0
0

A ​hazánkban erkölcsteológiát oktató tanárok 2001-ben elhatározták, hogy más diszciplínákkal foglalkozó kollégáik próbálkozását követve együttműködésre törekednek. E szándék elsőfokú megvalósulása a tudományos kutatási témák összehangolása az Erkölcsteológiai Tanulmányok sorozat első kötete. A tanulmányok szerzői körüljárják többek között az öregedés és halál kérdéseit, a személy közösségi életben vállalt szerepét, az alázat és a keresztény vasárnap témakörét, s mindeközben az erkölcsteológia tükrét tartják az érdeklődő Olvasó elé.

Közhelynek ​számít, ám mégsem hangsúlyozhatjuk elég gyakran, hogy rohanó világunkban nincs időnk olvasni. Egy hosszabb regény csupán akkor kelti fel érdeklődésünket, ha különlegességével, tartalmával kitűnik a többi közül, vagy szerzője olyan híres, hogy muszáj a kezünkbe vennünk. Mennyivel egyszerűbb a helyzet az aforizmával. Tömör, velős, mégis egy világot tár elénk. Nicolás Gómez Dávila Az ízlés diadala című könyve tökéletesen megfelel a kor kívánalmainak. Elővehetjük a buszon, strandon, vagy éppen az orvosi rendelőben várakozás közben, és bátran csemegézhetünk a mondatokon. Nicolás Gómez Dávila (1913. május 18. - 1994. május 17.) kolumbiai íróról és tudósról, akit a XX. század egyik legnagyobb és leghajthatatlanabb politikai teoretikusai közt tartanak számon, keveset tudhatunk, hiszen híre csupán halála előtt néhány évvel kezdett elterjedni Európában. A bogotai remeteként emlegetett Gómez Dávila a modernitás egyik legradikálisabb kritikusa volt, akinek munkásságát, szellemi hagyatékát kizárólag az aforizmák, az általa "escolios"-nak nevezett glosszák jelentik. Ezekből több ezer oldalnyit hagyott hátra. A jelen könyvecske úttörő munka, hiszen a széljegyzeteket, töredékeket most először veheti kézbe az olvasó ebben a formátumban és terjedelemben magyar nyelven.