Ajax-loader

kollekció: Film, színház

“Ne kacagjon a tragédián, amely bosszúért kiált az égre az amerikai filmgyártás és a francia filmirodalom mételye ellen.”
(Rejtő Jenő)


Előszó Egyszer ​régen a kezembe került Napóleon legfiatalabb öccsének, Jérome-nak egy fényképe (1852). Döbbenten mondtam magamnak - s döbbenetem azóta sem csökkent -:"Ezek a szemek, amelyeket most látok, még látták a Császárt." Néha beszéltem erről a nagy rácsodálkozásról másoknak is, de mivel senki sem osztozott benne, sőt senki nem értette (az életben sokszor maradtunk így egyedül), elfeledkeztem róla. A Fotográfia iránti érdeklődésem elmélyült. Kijelentettem, hogy a film ellenében szeretem a Fotográfiát, de nem tudtam különválasztani a kettőt. Nem hagyott nyugodni ez a kérdés. "Ontológiai" sóvárgás fogott el, mindenáron tudni akartam, mi a Fotográfia "önmagában", milyen lényegi vonás különbözteti meg a másfajta képektől. Ez a sóvárgás azt jelentette, hogy a technika és a mindennapi gyakorlat evidenciáit leszámítva, a Fénykép napjainkban tapasztalt, félelmetes mértékű elterjedése ellenére sem voltam biztos abban, hogy a Fotográfia létezik, hogy van saját "géniusza".

Réges-régen ​egy messzi-messzi galaxisban... A jedik rendje immár több mint ezer emberöltő óta őrzi a békét és az igazságot a Galaktikus Köztársaságban. A galaxis legkülönbözőbb részeiből származó lovagok mind jártasak az Erő néven emlegetett titokzatos energia használatában. Halálos ellenségeik, a sith-ek az Erő sötét oldalát szolgálják, amely a gyűlöletből és a haragból táplálkozik. A sith rend eltökélt szándéka legyőzni a jedi-lovagokat, és átvenni az uralmat a galaxis fölött. A köztársaságot polgárháború dúlja fel. Dooku gróf, a sith nagyúr és szeparatista szövetségesei hatalomra törnek a galaxisban. Palpatine főkancellár, a köztársaság vezetője klónkatonák ezreit küldi harcba ellenük..." Egmont, Budapest, 2008. A kiadvány eredeti címe: Star Wars - The Clonr Wars - Official Movie Storybook Fordította: Tóth Tamás Boldizsár

Fáradt, ​szintelen és türelmetlen évszázadok után búvó patakként bukkant tudományhívó síkságunk cserepes felszínére a lélek barlangjába száműzött asszonyi életerő. Csillapító, szomjat oltó, kiegyensúlyozott és értelemmel telített Új Kor kezdetét jelenti ez. A világhírű szinésznő Shirley MacLaine magarul megjelent TALÁLD MEG ÖNMAGAD, s a BENSŐ ÚTJAIMON című könyvei után most méltó folytatással állt elénk. JÁTÉK AZ ÉLET sugallja e művében, de felelősségteljes, komoly, felnőtt játék. Miként írja: "Amikor filmen játszottam el a saját életemet, rájöttem, hogy minden mozdulatom és döntésem választás volt - nem csupán az élet sodort ide-oda. Világossá vált számomra, hogy én teremtettem a sodrást, az embereket, az eseményeket, a csapdákat és a győzelmeket. Minden ébredéskor egy újabb nap valóságát hívtam életre. Akik női testbe születünk, méltónak kell lenni a választásunkhoz... Birtokában kell lennünk saját szeretetünk bölcsességének, ha véghez akarjuk vinni azt, amiért ide születtünk a Földre. Minthogy az istenit magunkon kívül kerestük, elkülönültünk embertársainktól és a Természettől. Most készen állunk a szemlélet befogadására, hogy az isteni erő azonos velünk. Lelkünk ugyanazokkal az isteni tulajdonságokkal rendelkezik, mint Isten maga. Ugyanabból az anyagból gyúrtak bennünket."

Értékválsággal ​küszködő világunkban a minőségnek, a hitelességnek különösen nagy jelentősége van. Csak bízhatunk abban, hogy lejár a percemberkék, a szürke bulvársztárok ideje, és a figyelem ismét azokra irányul, akiknek teljesítménye példaértékű, gondolataikra érdemes odafigyelni. A kötetben harminc ilyen híresség szerepel. Az oldott hangvételű beszélgetések során nem csak életük és pályájuk lélekemelő pillanatairól vallanak, hanem véleményt formálnak mai világunkról is. Nincsenek elhallgatni való témák, a legszokatlanabb kérdéseket sem hárítják el. A hosszabb beszélgetések között novellába öntött sorsfordító történetek olvashatók. Szemtől szembe - őszintén. Szembeszélő - hírességekkel. A könyv szereplői: Alföldi Róbert, Bíró Eszter, Bozsik Yvette, Bódis Kriszta, Czinkóczi Zsuzsa, Esterházy Péter, Geszti Péter, Grecsó Krisztián, Halász Judit, Haumann Péter, Hernádi Judit, Janisch Attila, Joe Murányi, Kepes András, Koncz Zsuzsa, Konrád György, Kovács Kati, Lajkó Félix, Markó Iván, Molnár Piroska, Palya Bea, Popper Péter, Sándor György, Sára Sándor, Sebestyén Márta, Szipál Márton, Tony Curtis, Törőcsik Mari, Udvaros Dorottya, Varnus Xavér.

Covers_203026
Egyedül ​a pódiumon Ismeretlen szerző
0
0

A ​sorozat 3. kötete öt előadóművészünk egy-egy nagy sikerű műsorát tartalmazza. Jancsó Adrienne: Földédesanyám c. összeállítása a magyar népköltészet remekeit sorakoztatja fel a mágikus ráolvasásoktól a balladákig. Horváth Ferenc a XIX. század klasszikus magyar költőinek legjava lírai termését mutatja be. Mensáros László XX. század c. műsora Karinthy Frigyes kamaszkori naplójától Felliniig a modern kor számtalan írásos dokumentumát vallatja meg, hogy századunk intellektuális arcélét felrajzolja. Bálint András Magyarország messzire van c. összeállítása a hazaszeretet leküzdhetetlen élményéről vall fél évezred kivándorlóinak, emigránsainak és disszidenseinek költői és prózai dokumentumaival. Sólyom Kati Mesebál c. műsora a gyermekek aktivizálásával teszi élménnyé az irodalmat. A közölt méltatások képet adnak a produkciók színpadi megoldásairól, így a színház iránt érdeklődő olvasók és a műkedvelő mozgalom rendezői, előadói gazdag tanulságokat vonhatnak le a műsorszerkesztés és az előadói stílusok kialakításának mikéntjéről. A műfaj történet és alaptörvényeit Hegedűs Géza előszava foglalja össze.

As ​a natural heir to the hit television series Buffy the Vampire Slayer, Supernatural has risen to prominence with a strong cult following, and this series of essays from contributors around the globe investigates the genre-bending series’ cultural footprint both in the United States and abroad. The writings explore topics such as folklore, religion, gender and sexuality, comedy, music, and much more, and a brief guide to all the episodes is also included. Supernatural follows brothers Dean and Sam Winchester as they encounter and battle evil beings such as vampires, shapeshifters, ghouls, and ghosts from a multitude of genres including folklore, urban legends, and religious history.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

A ​szivárványon túl egy gyönyörűséges ország fekszik, Fairytopia. Mostanság nagy béke és nyugalom honol a tündérbirodalomban, mert a bajkeverő Lavernát száműzték az elátkozott mocsárba. Nem is oly rég történt, hogy Elina, az akkor még szárnyatlan tündér hősies önfeláldozásával megmentette Fairytopiát. Talán nem is véletlenül választották tanoncnak a vigyázó tündérek mellé, akikkel együtt készül a nagy tavaszhívó táncra. Csakhogy, a szelíd tündérek között is sok ellentét feszül, vajon lesz-e Elinának segítsége, ha a veszedelmes ellenség, Laverna visszatér, hogy örök romlásba döntse a varázslatos királyságot?

_The ​Art and Making of Hannibal: The Television Series_ is a detailed look at the making of this highly original, critically lauded, and visually stunning series. Released ahead of the start of the 3rd season, this book will bring Fannibals into the world of secrets, lies, and intrigue of their beloved show. With stars including Mads Mikkelsen, Hugh Dancy, Laurence Fishburne, Caroline Dhavernas and guest spots by Gillian Anderson, Eddie Izzard and Michael Pitt, Hannibal is one of the most elegant, engrossing and deliciously haunting shows on television today. _The Art and Making of Hannibal: The Television Series_ celebrates all aspects of this unique show. A highly stylized illustrated book featuring extracts of the shooting scripts of the first and second seasons, exclusive cast and crew interviews, behind-the-scenes photography, production notes, storyboards, alongside Hannibal's sketches and music notations.

Take ​a front-row seat and witness the filmmaking magic that brought J.K. Rowling’s script for Fantastic Beasts and Where to Find Them to the screen. Explore the realm of fantastical creatures that roam the wizarding world and discover the magical cast of characters in pursuit of them. Officially licensed by Warner Bros. Consumer Products, and designed by MinaLima, designers of the graphic props for the Harry Potter films as well as Fantastic Beasts and Where to Find Them, The Case of Beasts delivers an enchanting interactive experience by sharing filmmaking secrets, film photography and artwork, and behind-the-scenes stories from cast and crew. Full of removable, facsimile reproductions of props and paper ephemera from the movie, along with some very special effects, this collectible volume offers a unique look from the talented group who created this movie magic.

A ​világ legboldogabb teremtése én volnék... Primadonna volt. És sztár. A közönség kedvence. Mindenki szerette, állítólag ő is szeretett mindenkit, soha egy rossz szót nem mondott senkire. Blaha Lujza az a magyar színésznő, akinek alakját már saját kora is a legendák égboltozatába emelte s hírnevének ragyogásán a közben elmúlt idő sem haloványított szinte semmit, írta róla Csillag Ilona színház- és drámatörténész. Naplójában életének és mesés pályafutásának történetét írja meg. Közvetlen szavakkal beszél színészi fejlődésének, sikereinek, utazásainak és három házasságának kalandos eseményeiről. Színes képet rajzol a kor pesti, sőt bécsi és párizsi társasági életéről s a divatos fürdőhelyek mulatságairól. Bensőséges humora és kitűnő megfigyelőképessége közelségünkbe hozza pályatársait, de életre kelnek a Napló lapjain a múlt század végének művészeti és társadalmi nagyságai is Jókaitól Munkácsyn keresztül egészen Türr Istvánig. Kellemes olvasmány Blaháné naplója; egy melegszívű művész-asszony vallomása a körülötte kavargó életről és a mi számára legkedvesebb: arról a tündérkastélyról, amelynek színház a neve. Aztán fölkerestek megint az emberek és nagy vala szívemnek a gyönyörűsége. Olyan ünnepséget rendeztek a születésem napjára, hogy álmodni se mertem volna soha. A sok gratuláció, a sok virág, levél, köszöntő és egyéb ajándék könnyekre fakasztott, amikor pedig egy szép őszi reggelen a Népszínház falán megpillantottam az utcajelzőtáblát, hogy: Blaha Lujza-tér, hát úgy megdobbant a szívem és úgy kalapált, hogy azt hittem no most mindjárt kiugrik a helyéből!

Covers_413079
Disney ​- Vaiana Ismeretlen szerző
0
1

A ​történet főhőse, Vaiana, arra született, hogy egy nap Motunui törzsfőnöke legyen. Amikor szeretett szigete veszélybe kerül, vitorlát bontva útnak indul, hogy teljesítse küldetését, és megmentse a népét. Vajon sikerül Vaianának fényt derítenie a tenger rejtélyére, és rátalál saját élete valódi céljára?

Covers_424449
The ​Great Comet Ismeretlen szerző
0
0

A ​behind-the-scenes look at the making of an award-winning musical! Here is the official, fascinating, behind-the scenes journey of the new musical Natasha, Pierre & The Great Comet of 1812, from its inception, to Off-Off Broadway, to Off-Broadway, to its premiere at the Imperial Theatre on Broadway. The musical is based on a dramatic 70-page slice of Leo Tolstoy’s War and Peace. Profusely illustrated, the book also includes an annotated script and a special CD with three songs from the Off-Broadway production and two all-new recordings for the Broadway production featuring Josh Groban with a 25-piece orchestra.

This ​just in: romance takes center stage as West End theatre's Richard Troy steps out with none other than castmate Elaine Graham Richard Troy used to be the hottest actor in London, but the only thing firing up lately is his temper. We all love to love a bad boy, but Richard's antics have made him Enemy Number One, breaking the hearts of fans across the city. Have the tides turned? Has English rose Lainie Graham made him into a new man? Sources say the mismatched pair has been spotted at multiple events, arm in arm and hip to hip. From fits of jealousy to longing looks and heated whispers, onlookers are stunned by this blooming romance. Could the rumors be right? Could this unlikely romance be the real thing? Or are these gifted stage actors playing us all?

A ​21. század eleji színházértelmezésben bizonyos súlypont-áthelyeződéseket vehetünk észre, amelyek szerint színház jobbára ott jön létre, ahol az ember és a tárgy _nem_ helyettesíthető. A legtöbb néző számára a színház nem idegen sem az igazságtól, sem a valóságtól, hanem testileg intenzív és valóságos. Amíg az új audiovizuális médiumok új virtuális realitásokat hoznak létre, addig a színházban a test és a tárgyak létének egyszerisége, jelenléte és multifunkcionalitása kelt érdeklődést.

Covers_429184
A ​befogadó kamera Ismeretlen szerző
0
2

A ​kötetben szereplő dokumentumfilmesek: Almási Tamás (beszélgetőpartner: Muhi Klára) Andor Tamás (beszélgetőpartner: Fenyvesi Kristóf) B. Révész László (beszélgetőpartner: Fenyvesi Kristóf) Dárday István (beszélgetőpartner: Fenyvesi Kristóf) Elbert Márta (beszélgetőpartner: Fenyvesi Kristóf) Erdélyi János (beszélgetőpartner: Petrovszki Zoltán) Fekete Ibolya (beszélgetőpartner: Fenyvesi Kristóf) Gyarmathy Lívia (beszélgetőpartner: Zalán Vince) Kisfaludy András (beszélgetőpartnerek: Koszits Attila és Zalán Vince) Kocsis Tibor (beszélgetőpartner: Bogdán Mária) Kőszegi Edit (beszélgetőpartner: B. Révész László) Litauszki János (beszélgetőpartner: Petrovszki Zoltán) Oláh Lehel (beszélgetőpartner: Bárdos Deák Ágnes) Papp Gábor (beszélgetőpartner: Muhi Klára) Sára Sándor (beszélgetőpartner: Zalán Vince) Szalai Györgyi (beszélgetőpartner: Fenyvesi Kristóf) Szalay Péter (beszélgetőpartner: Petrovszki Zoltán) Varga Ágota (beszélgetőpartner: Muhi Klára) Zsigmond Dezső (beszélgetőpartner: Petrovszki Zoltán) A műfajtörténeti interjúkötet - a teljesség igénye nélkül - a magyar dokumentumfilm-művészet tizennyolc meghatározó alkotójának portréját tárja az olvasó elé. Az egy-egy film köré rendeződő beszélgetések alkotói kommentárokként is olvashatók, de fokozatosan kibomlik bennük a filmesek életútja, látásmódja, művészi és gondolkodói felfogása is; számos esetben pedig életmű-beszélgetéseknek tekinthetők. A párbeszédes megszólalás olyan filmtörténeti, történelmi és egyben személyes élmények sokaságát hozza felszínre, amelyek tükrében a könyvben közreadott beszélgetések egyaránt számot tartanak a kutató és a magyar dokumentarizmus múltja és jelene iránt érdeklődő filmbarát figyelmére. A közölt interjúk egy része már korábban napvilágot látott a Magyar Napló folyóiratban és a Nemzeti Filmarchívum Filmkultúra című lapjában, azonban néhányuk most először jelenik meg. Közreadásuk egy olyan forrás értékű anyag megóvásának és terjesztésének feladatát látja el, ami egyszersmind a magyar dokumentumfilm értékeinek megőrzéséhez, érdemeinek társadalmi elismeréséhez és a műfaj továbbéléséhez is jótékonyan járul hozzá.

The ​play’s the fling It’s not actress Lily Lamprey’s fault that she’s all curves and has the kind of voice that can fog up a camera lens. She wants to prove where her real talents lie—and that’s not on a casting couch, thank you. When she hears esteemed director Luc Savage is renovating a legendary West End theater for a lofty new production, she knows it could be her chance—if only Luc wasn’t so dictatorial, so bad-tempered and so incredibly sexy. Luc Savage has respect, integrity and experience. He also has it bad for Lily. He’d be willing to dismiss it as a midlife crisis, but this exasperating, irresistible woman is actually a very talented actress. Unfortunately, their romance is not only raising questions about Lily’s suddenly rising career, it’s threatening Luc’s professional reputation. The course of true love never did run smooth. But if they're not careful, it could bring down the curtain on both their careers…

A ​nemzeti identitás kérdése a brit film esetében már a korai évektől kulcsproblémának számított. A hetvenes évek gazdasági, politikai nehézségei és a filmipar válsága még inkább előtérbe hozta a nemzeti identitás problematikáját. A sokak által átmenetinek bélyegzett hetvenes évek éppen ezen átmeneti jellegénél fogva érdemel alaposabb vizsgálatot. Az évtized fordulópontnak számít abból a szempontból is, hogy ekkor oldották fel a Ministry of Information Films Division (MOI) anyagának harmincéves titkosítását. A filmek és a kapcsolódó dokumentumok vizsgálata az azokból kiolvasható nemzetkép és nemzeti identitás irányába mutatott. A megélénkült filmtörténeti kutatások vezettek a szigetország filmtörténetírásának átalakulásához és akadémikus diszciplínává válásához. A hetvenes években a nemzeti film elsősorban az ez idő tájt tömegmédiummá váló televízióban keresendő, mely épp ezért kiemelt figyelmet érdemel. A Play for Today elnevezésű, nagy nézettségű kortárs drámasorozat társadalmi elkötelezettségét a nyolcvanas években a nemzeti ikonográfia teljes arzenálját felsorakoztató heritage film váltotta, mely elsősorban az általa sugallt nemzetkép miatt képezi számtalan vita tárgyát.

A ​filmezéshez, s azon belül is a dokumentumfilmezéshez két szálon is kötődöm: egyrészt tanárként, több, mint húsz éve naponta szembesülök filmszakmai problémákkal, kérdésekkel, másrészt évtizedek óta magam is készítek játék- és dokumentumfilmeket, valamint televíziós műsorokat, s alkotóként a saját bőrömön érzem a műfajjal – a műfajokkal kapcsolatos teoretikus és praktikus felvetések súlyát. Az úgynevezett tanításba – örök, mai napig tartó vívódásom, lehet-e egyáltalán tanítani a filmkészítést, a filmcsinálást – szinte véletlenszerűen keveredtem, s tettem mindezt már akkor, amikor még a jelenlegihez képest is jóval szerényebb filmes és élettapasztalatokkal bírtam. Ha mai fejjel végiggondolom, talán bele sem vágok. Mostanra azonban lényegesen fontosabb szerepet játszik az életemben a tanítás, identitásom, gondolkodásom, ismeretszerzésem megkerülhetetlen pillére: felsorolni is hosszadalmas lenne, mi mindent köszönhetek annak a szerencsének, hogy taníthatok a mai napig.

Twin ​Peaks, the infamously strange, seductive, and confounding murder mystery that made network television safe for surrealism, is returning to the small screen after 25 years. Created by David Lynch and Mark Frost, the series enjoys a hallowed standing in popular culture and remains a touchstone in the evolution of TV as an artistic medium. For its many intensely devoted fans, Twin Peaks continues to beguile and disturb and delight; it s a bottomless well of allusions, symbols, conundrums to ponder and images to unpack, an endlessly engrossing puzzle box, an obsessive s dream. Twin Peaks FAQ will guide longtime fans and the newly initiated through the origins of the series, take them behind the scenes during its production, and transport readers deep into the rich mythology that made Twin Peaks a cultural phenomenon. The book features detailed episode guides, character breakdowns, and explorations of the show s distinctive music, fashion, and locations. With a sometimes snarky, always thoughtful (but never dry or academic) analysis of Twin Peaks myriad oddities, mysteries, references, and delicious insanity, Twin Peaks FAQ is a comprehensive, immersive, and irresistible reference for experts and newbies alike.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_433089
Lehet ​másképp Ismeretlen szerző
0
0

Hannibál ​tanár úr, Édes Anna, Elveszett paradicsom, Hideg napok, Az életbe táncoltatott leány, Hogy szaladnak a fák… – a magyar filmművészet kiemelkedő alkotásai, amelyek hatása igen nagy részben az operatőr: Szécsényi Ferenc egyedi látásmódján, fölényes mesterségbeli tudásán és művészi megjelenítő erején alapszik. Érzékeny kameráját mindig a lényegre irányítva, sallangmentesen is erőteljes képeivel, kimunkált fényhangulataival szolgálta és tette emlékezetessé azokat a filmeket, melyek rendezőinek érdemi alkotótársa volt. Nem véletlenül tartják a fekete- fehér filmezés legkiemelkedőbb hazai mesterének, hiszen például a Kovács András rendezte Hideg napokban szinte grafikára emlékeztetően kontrasztos képi világot teremtett, de hogy színes filmben is eredeti látványunivezumot tudott alkotni, arra vall – egyebek közt – Az életbe táncoltatott leány. E könyvben korántsem szokványos életútjáról vall, amelyen haladva egy sármelléki kis falu paraszti világából emelkedett ki, és jutott el egészen a képalkotó művészet csúcsaiig. Ebben azonban nem a becsvágy sarkallta, hanem mindenekelőtt az önmagával szembeni igényesség, a megújulni és továbblépni akarás állandó belső kényszere. Családi és emberi kapcsolatait, szakmai életének stációit, fontos találkozásait magával ragadóan idézi fel, embersége és mesélőkedve mögött azonban kitapintható egy – azóta nagyot változott – szakma története és más művészegyéniségek munkamódszere is. Utóbbi rétegek feltárását és tudatosítását gazdag jegyzetanyag, a személyes élmények és a filmek megidézését pedig beszédes fényképek segítik ebben a kötetben.

Covers_429454
Mesterek ​és tanítványok Ismeretlen szerző
0
0

Mik ​azok a gesztusok, a tekintetek mögött rejtőző titkok, amik a színészetet hivatássá, mi több művészetté emelik? Mi az, ami ebben a mesterségben átadható és megtanulható, mit köszönhet az elődöknek a jelenkor színésztársadalma? Hogyan válik maradandóvá a pillanat művészete? Kötetünkben a múlt nagyjaira, példaképeikre, mestereikre emlékeznek a jelen...

A ​kortárs tömegfilm (tömegkultúra, műfajok, médiumok) egy olyan előadás-sorozat jegyzete, amely a kérdéskörrel most ismerkedő diákok tájékozódását hivatott elősegíteni. Bár elsődleges célzottjai a Sapientia EMTE fotóművészet, filmművészet, média szakán tanuló alap- és mesterképzéses diákok, a jegyzet hasznos lehet a magyar nyelvű média szakok közössége számára is, lévén, hogy kortárs médiakultúránk egyik fontos vetületét, a tömegfilmet dolgozza fel, és teszi komplexitásában érthetővé. A "tömegfilm" kifejezést az angol "popular/mainstream cinema" kifejezésnek a 2010-es években talán legtalálóbb, könnyen használható, releváns magyar megfelelőjeként vezettem be a jegyzet szóhasználatába, és a tömegkultúra részeként is működőképes, műfaji hagyományokat mozgósító filmek megnevezésére használom. Helyénvalóbbnak tartom ezt a megnevezést, mint a magyar nyelvterületen használt egyéb kifejezéseket: a „fősodorbeli film" megnevezést (ez egy, a magyar nyelvbe nehezen integrálódó teminus, ráadásul a "mainstream" megnevezés egy viszonyfogalom is, amely mögött a kulturális kánonok teljes spektruma ott rejtezik); vagy a „kommerszfilm" megnevezést (a kereskedelmileg sikeres film nem feltétlenül jelenti azt, hogy népes nézőközönséget célozna meg, illetve attól, mert valami népes nézőközönséget céloz meg, még nem biztos, hogy kereskedelmileg sikeres is). Az írott jegyzet alapanyaga eddig három közegben került előadásra, és következésképp tesztelésre is: a Sapientia EMTE Média Tanszékén általam oktatott A kortárs kommerszfilm (2006-2009 között) és a Mozgókép a kortárs kultúrában 2. című tantárgyak keretében (2011-2016 között); továbbá a European Virtual Academy elnevezésű oktatási platformon (http://www.evaonlinecourses.eu/) Contemporary Mainstream Cinema címmel (2011-2012-ben); végezetül pedig a budapesti Moholy Nagy Művészeti Egyetemen és a vaxjöi Linnaeus Egyetemen, ahol ERASMUS + oktatói mobilitás ok keretében oktattam 2014 őszén, valamint 2016 tavaszán. Mindezen tapasztalatok fényében a kortárs tömegfilm jelenségeinek és példáinak a tanulmányozását a következő nagy kérdéskörök mentén csoportosítottam: a tömegkultúra kérdésköre; a műfaji film fogalma és jellemzési lehetőségei; az analóg-digitális technikai platform-váltás hatása, valamint tükröződése a tömegfilmben (amely jelenségkör egyúttal a ,,kortársság" kijelölését is lehetővé tette); továbbá a tömegfilm példái a kortárs Hollywoodban, a tömegfilmre (adott) variációk az európai filmgyártásban, és végezetül a kortárs Bollywood tömegfilmjei. A fentiekben említett, Mozgókép a kortárs kultúrában 2. című tantárgy keretében a jelen jegyzet alapján megtartott előadásokat heti szemináriumi munka és filmvetítések egészítik ki, amelyek keretében a felvázolt jelenségekhez és problémakörökhöz kapcsolható filmműfajok (melodráma, bűnügyi film, thriller, horror, sci-fi, akciófilm, ügynökfilm, komédia, zenés-táncos film) kiemelkedő példái, illetve releváns, az 1975 óta tartó kortárs időszakhoz kapcsolódó "tömegfilmes" szerzői (elsősorban rendezői) életművek kerülnek bemutatásra és megbeszélésre. A jegyzet szorosan kapcsolódik kutatói-elemzői tevékenységemhez is, így az egyes előadások végén felsorolt szakirodalmi hivatkozások olyan általam publikált tanulmányokra is utalnak, amelyek kifejtettebb, árnyaltabb formában, avagy szorosabb szaktudományos kontextusban tárgyalják a felvetett kérdéseket. A tárgyalt filmcímek eredeti, illetve a nemzetközi forgalmazásban használatos angol nyelvű címükkel kerülnek először említésre és így jelennek meg az összesített filmográfiában is, többedik említésük esetén használom a forgalmazásbeli magyar fordítást. Amennyiben saját fordításban idézek angol vagy román nyelvű szakirodalomból, lehetőség szerint megadom az eredeti részletet is, lábjegyzetben.

Covers_432962
Repedések ​a rendszeren Ismeretlen szerző
0
0

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_431692
Irodalom ​tankönyv 11. Ismeretlen szerző
0
0

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

John ​Cassavetes died of cancer in 1989, aged 60. His work as an actor and film-maker served as an inspiration to many of the world's leading directors, including Mike Leigh, Gary Oldman, Sean Penn, Francis Ford Coppola and Martin Scorsese who described him as a guide and teacher.

A ​kötet a 25 éves a színházi képzés a Pécsi Tudományegyetemen: A magyar színháztudomány kortárs irányai címmel 2012. március 23–24-én Pécsett megrendezett konferencián elhangzott előadások válogatott, szerkesztett változatait tartalmazzák. A konferencián a kortárs színháztudomány magyar képviselői tekintették át a szakterület időszerű kérdéseit. Az előadók egyik része a hazai színháztudomány meghatározó kutatóinak köréből került ki, az előadók másik csoportját pedig a színháztudománnyal foglalkozó doktori iskolai hallgatók adták.

Born ​out of James Cameron's fever dream, the relentless Terminator has become a cinematic juggernaut. The original ground-breaking film, The Terminator, and it's mighty sequel, Terminator 2: Judgement Day, not only assured the blockbuster career of their director, but also turned their star, Arnold Schwarzenegger, into an icon. Movies about the dark side of humanity's love affair with technology, they redefined the boundaries between science fiction, horror and action, and set astonishing new standards for special effects. Now, Terminator Vault brings to light the stories behind these two landmark films, drowing on new interviews with James Cameron, producer Gale Ann Hurd and many more cast and crew members - plus a foreword from Arnold Schwarzenegger himself. Feature herein are concept artwork by Cameron, annoted effects storyboards, rare photographs of the miniatures team at work, diagrams of the T-1000 by the late, great Stan Winston's makeup and effects studio, and ten meticulously reproduced artefacts enclosed in vellum for readers to remove and examine. Fully authorized and beatifully illustrated throughout, Terminator Vault is the ultimate celebration of two movies that changed cinema forever.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók