Ajax-loader

kollekció: Drámák

“(Vérfagyasztó kiáltás, hasonló a grand guignole nevű, kóros színpadi elváltozásokban szereplő őrült halottrablók felvonásvégi sikolyához, amire az egész mű íródott.)”
(Rejtő Jenő)


Tamenaga ​Shunsui (1790–1844) az Edo-korszak egyik jelentős írója. Nevéhez számos ismert regény köthető, melyek igen korán már Nyugaton is ismertté váltak. Ezek közé tartozik ez a mű is, melynek eredeti címe Chushingura, vagyis a „Hűséges szolgák”. Edward Greey átdolgozásában már 1880-ban megjelent angolul. A magyar változat ez alapján készült el, Szász Károly fordításában, és látott napvilágot 1895-ben. Így alighanem ez az első magyar nyelvre lefordított japán regény, melynek létéről még a szakértő közönség is elfeledkezett. A több szempontból is kuriózumnak, ritkaságnak számító regény 115 év után először olvasható magyarul. A negyvenhét gazdáját vesztett szamuráj megindító és romantikus története nem csupán a japán irodalom nagy hatású alkotása, hanem a magyar fordítási irodalom egyik ritka és majdnem elfeledett gyöngyszeme. Jelentőségét jól mutatja, hogy már 1907-ben egy kabuki-előadás felhasználásával film készült belőle Japánban. A legjelentősebb japán filmadaptáció Kenji Mizoguchi (1898–1956) rendező nevéhez fűződik, aki 1941–42-ben két részes, 220 perces fekete-fehér filmet készített a mű alapján, melyet angol nyelvű változatban a The 47 Ronin címen ismerhettek meg a világon. Azóta még számos mozifilm és tévésorozat formájában feldolgozták a történetet. A legújabb filmváltozatát az idén februárban az Universal Pictures kezdte el forgatni a rákospalotai Raleigh stúdióban, Keanu Reeves főszereplésével.

The ​Tragedy of Man is the most controversial work in the long history of Hungarian literature. When it was first published in 1862, it was hailed as a great achievement, but at the same time it-gave rise to a multitude of questions, both literary and philosophical, that have been fiercely debated ever since. It is also one of the most surprising works in Hungarian: it appeared suddenly from the pen of an unknown author and had no obvious antecedents in the Hungarian literary tradition. Moreover, there is nothing, apart from a passing reference(...), to brand it as Hungarian - a unique phenomenon at a time when Madách's contemporaries were agonising over the failure of the revolution of 1848 and its repercussions on national life and expectations. How then did a Hungarian country gentleman who spent most of his short life at home and rarely travelled outside his native country come to write a dramatic poem that takes its place in a broad European tradition represented by such giant figures as Milton, Goethe, Byron and Ibsen?

Pillanatnyilag ​nincs értőbb, részletekbe menően is alaposabb áttekintése az abszurd színháznak: Esslin nemcsak filológiailag teljes névsorra, probléma összefoglalásra törekszik, hanem mint ennek az irányzatnak elkötelezett kritikusa is szól az olvasóhoz. Könyve ún. "alapmű". Ebben a kettős erényben rejlik aztán ennek a könyvnek sajátos kétarcúsága: egyfelől sajátos színházi kalauz szerepét játssza, végigvezet ennek az irányzatnak szerzőin, stílusfogásain, esztétikai kérdésein, másfelől ki is merül egy ilyen - néhol lebilincselő - ismertetésben.

A ​Deledda-díjas regény hőse egy tisztességben és szegénységben tönkrement kis számkukac - szerény fizetéséből épp csak annyira futja, hogy kis kölcsönökkel, előlegekkel, hitellel megél valahogy. Egy nap aztán szembekerül a nagy kísértéssel: egy ,,nagymenő" ügyvéd körmönfont nyájassággal megkörnyékezi, megpróbálja belerántani egy nagyarányú csalásba. Izzadva és idétlenül vergődik a kishivatalnok a váratlan lehetőség, a nyomorúságos tisztesség, a rettegés és a dacos lázadás közt, s tudja, hogy bármit csinál, beteljesül rajta a kegyetlen igazság: a nagyrablók gátlástalanul és akadálytalanul rabolhatnak, a kicsik mindenképpen rajtavesztenek. Az író kerüli a látványos megoldásokat: bogárgyűjtő szenvedéllyel, aprólékos gonddal veszi leltárba hőseit, az elesetteket, a testi-lelki nyomorúságban élőket, a köznapi tragédiák szánalmas szenvedőit.

The ​first new edition in almost sixty years, this volume of Aristophanes' Lysistrata brings the play completely up to date with modern scholarship. It provides the first complete account of its history and contains new information about the comic theater and its social and political context. Lysistrata not only brims with topical references to social life, religion, and politics in classical Athens; it is also one of our best sources for information on the life of women in antiquity, offering a unique glimpse of their everyday life.

10 ​éves a Magyar Pszichodráma Egyesület! Tíz éve, hogy hazánkban és nemzetközileg egyaránt elfogadott szakmai egyesületbe tömörülhettek a pszichodráma módszer elkötelezett hívei. Módszer? Szemléletmód? Együttes élmény? E kötet olvasója mindegyikre rábólinthat – Igen, ez is! Sőt, még nagyon sok minden, sokféle átélésben, átfogalmazásban, át- és visszaadásban. Ez a sokszínűség a szerkesztők jóvoltából jött létre. Vikár Andrásnak és kollégáinak sikerült úgy végiggombolyítaniuk az emlékezés, a történetiség fonalát, hogy abba sokan belefonhatták a saját egyedi élményük fonálkáját… Nem lehetett könnyű válogatni az ünnepelt tíz év, s az azt előkészítő másik tíz év gazdag publikációs anyagából, de sikerült ezeket eredetien összekapcsolniuk. Egyaránt helyet kapott a konceptualizáció, a tudományosan elemző vagy a precíz metodikát bemutató esetelemzés, de az újságok hasábjain a pszichodráma és szociodráma érvényességét hirdető írásokig, visszaemlékezésekig sokféle hitvallás... Elkötelezettségről, s a pszichodrámából táplálkozó munka öröméről, az ezzel segítés sikereiről szólnak ezek az írások. Örvendetes látni s olvasni, milyen sok szakember szorgos munkájából építkezik a hazai pszichodráma konstruktuma. S ahhoz, hogy ez az építkezés további magaslatokat is elérhessen, időnként nem szabad visszariadnunk a dekonstrukció fájdalmas fázisaitól sem. Az évfordulók különösképpen előhívják a számvetést. Ez a kötet ebben is segít, felvillantva a továbbgondolásra érdemes pontokat, drámásan szólva, a még rejtett konfliktusokat, amelyekből újabb, értékes (üveggyöngy)játékokat lehet kipattantani.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

A ​klasszikus kínai dráma gyöngyszemei közül kettőt kap most kezéhez az olvasó, a XIII. század legnagyobb kínai mesterének - a commedia dell' arte népies hagyományaira emlékeztető - két opera-drámáját. Az első mű tragédia, amelyben a hivatalnoki önkény egy ártatlan fiatal nő vérét ontja, a másik komédia, mely a régi kínai városok örömlányainak életébe visz bennünket. Napjainkban, amikor a modern dráma több újítója a távol-keleti színjátszás hagyományait eleveníti fel, e két kínai mű színpadi megoldásai is sok tanulságot nyújthatnak.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Georg ​Büchner wurde am 17. Oktober 1913 in Goddelau bei Darmstadt geboren. Um die reaktionären Verhältnisse in Hessen zu ändern, schloss er sich der radikalen Freiheitsbewegung an und war 1834 Mitbegründer der „Gesellschaft der Menschenrechte". Nach seiner Doktorarbeit im naturwissenschaftlichen Bereich war er als Dozent an der Universität engagiert worden. Er konnte dieser Tätigkeit jedoch nur ein einziges Mal nachkommen, da er wegen seiner politischen Flugschrift „Der hessische Landbote" seit 1835 steckbrieflich gesucht wurde. Zwischen 1835 und 1837 verfasste er die drei Dramen „Dantons Tod", „Woyzeck" und „Leonce und Lena" sowie die Erzählung „Lenz" und die Flugschrift „Der Hessische Landbote". Zahlreiche weitere Schriften wie Briefe und Aufsätze sind bekannt und erhalten geblieben. „Dantons Tod" ist das Erstlingsdrama Büchners. Im März des Jahres 1835 erschien es stark zensiert im Literaturblatt „Phönix". Bereits im Juli desselben Jahres wurde es schließlich als selbstständige Buchausgabe verlegt. Das Drama spielt zur Zeit der Französischen Revolution. Die Figuren sind bis auf wenige Ausnahmen nicht fiktiv, sondern reale Personen und die Handlung stützt sich auf wichtige und ereignisreiche Daten der Revolution. Georg Büchner hat bei den Lesern und Zuschauern seines Stücks durchaus geschichtliche Kenntnisse in Bezug auf die Französische Revolution vorausgesetzt. Es ist daher empfehlenswert sich ein wenig mit den wichtigsten Daten auseinander zusetzen, bevor man mit dem Lesen beginnt. „Dantons Tod" muss als Lehrstück der Geschichte begriffen werden. Georg Büchner, der selbst Revolutionär in Deutschland war, will mit seinem Stück zeigen, warum die Französische Revolution gescheitert und in einer Schreckensherrschaft ausgeartet ist. Büchner wuchs zur zeit des Biedermeiers auf. Bürger und Bauern sollten sich wieder von politischen Dingen fern halten. Die Aristokraten wollten die Aufklärungszeit ungeschehen machen. Anfang 1830 wächst bei vielen Intellektuellen und Studenten die Unzufriedenheit der reaktionären Verhältnisse. Es entstehen revolutionäre Gruppen, in denen auch Georg Büchner mitwirkt. Damit die aufkommende Revolution eine bessere als die in Frankreich Ende des 18. Jahrhunderts wird, gibt Büchner in seinem Drama wieder, warum die Französische Revolution scheitern musste. Dabei ist er darauf bedacht, die Ereignisse nicht zu verherrlichen, sondern möglichst realistisch widerzugeben. Büchners Kritik richtet sich vor allem gegen den Idealisten Robespierre. Er stellt Robespierre einen Danton gegenüber, der begriffen hat, das Robespierre falsch handelt. Danton und Robespierre haben zwar beide erkannt, dass das Volk noch nicht für eine Herrschaft bereit ist; Robespierre hält jedoch an seinem Kurs fest. Damit die Revolution nicht scheitert, übernimmt er selbst die Funktion des Volkes. Er herrscht über das Volk und gibt vor, im Sinne des Volkes zu herrschen. Um den „Willen des Volkes" durchzusetzen und die eigene Macht zu sichern, lässt Robespierre alle seine Gegner ermorden. Er ist der Auffassung, dass derjenige, der nicht seine Meinung teilt, auch gleichzeitig gegen die ganze Revolution ist. Robespierre bevormundet das Volk wie zuvor die Aristokraten und somit wandelt sich die Revolution in eine Schreckensherrschaft. Danton ist jedoch der Auffassung, dass Mord nicht gerechtfertigt werden kann; auch wenn dieser angeblich im sinne der Revolution, also nach Robespierre tugendhaft ist. Büchner warnt in seinem Drama „Dantons tot" vor der Ermordung politischer Gegner. Er zeigt anhand des Konflikts zwischen Danton und Robespierre, dass durch eine Schreckensherrschaft kein sinnvolles Zusammenleben gestaltet werden kann. Büchner wendet sich gegen jegliche Bevormundung des Volkes und spricht sich für politische und gesellschaftliche Auseinandersetzungen aus. Mit Dantons Tod möchte Büchner ein scheitern der Revolution in Deutschland verhindern, indem er Robespierres Schreckenherrschaft kritisiert und Dantons Auffassung lobt und mit dessen Tod zeigt, dass sie nur auf Grund von Ungerechtigkeiten keine Chance zur Verwirklichung hatte. Georg Büchners Drama ist in keinem Fall antirevolutionär, jedoch steht es der Französischen Revolution kritisch gegenüber. Vielmehr zeigt Büchner allerdings durch „Dantons Tod", dass es eine Revolution geben kann, die in einer Entwicklung mündet. Eine Revolution, wie sie sich Danton vor seinem Ableben in Büchners Drama wünschte. Eine für die damalige Zeit hervorragende Auseinandersetzung mit der Revolution und ihrer möglichen Folgen.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Csontos ​Márta verseire a meredek képzettársítások a jellemzők. Az ő soraiból rakta össze Balázs Tibor ezt a szokatlan versdrámát, melyben a beszélyek mintha belső monológok lennének. A királylány; a lovag, az udvari bolond, a király, a látnok és, a bölcs szólal meg itt, de nem a középkor hangulatának felidézése végett, hanem éppen a napjainkra jellemző „egymás mellett! való elbeszélés", azaz a borzongató létidegenség szemléltetéseként. Tóth Éva József Attila-díjas költő

Secrets. ​ Everyone has one. Some are bigger than others. And when secrets are revealed, Some will heal you ... And some will end you. Kate Sedgwick’s life has been anything but typical. She’s endured hardship and tragedy, but throughout it all she remains happy and optimistic (there’s a reason her best friend Gus calls her Bright Side). Kate is strong-willed, funny, smart, and musically gifted. She’s also never believed in love. So when Kate leaves San Diego to attend college in the small town of Grant, Minnesota, the last thing she expects is to fall in love with Keller Banks. They both feel it. But they each have a reason to fight it. They each have a secret. And when secrets are revealed, Some will heal you … And some will end you.

Ein ​weißer Raum. Und nichts darin als ein Tisch, Stapel von Papier und Stifte. Und Grace. Sie weiß nicht, wie sie in diesen Raum gekommen ist, sie weiß nicht, warum sie dort ist. Und wie sie jemals wieder aus dem endlose Weiß entfliehen kann. Um nicht verrückt zu werden, beginnt sie, ihre Gedanken niederzuschreiben. Ganz allmählich setzt sich dabei das Puzzle ihrer Vergangenheit zusammen - und Grace spürt: Um sich befreien zu können, muss sie die ganze Wahrheit über sich selbst herausfinden ...

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

After ​word of his extracurricular activities gets out, Yuuki is paired up with the steely (and bodacious) President Patricia! But can the bossy beauty stay true to her promise and keep an eye on her charge…or will she tentatively tease and torture her way into his unsuspecting heart? See Me After Class spills over with a cast of luscious ladies and one very, very lucky guy! What’s a young man to do when every hottie in school seems to stumble straight into his arms? Will flirty folly suddenly become true love?

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nominee! ​2012 Drama League Award for Distinguished Production of a Play In Seminar, a provocative comedy from Pulitzer Prize nominee Theresa Rebeck, four aspiring young novelists sign up for private writing classes with Leonard (JEFF GOLDBLUM), an international literary figure. Under his recklessly brilliant and unorthodox instruction, some thrive and others flounder, alliances are made and broken, sex is used as a weapon and hearts are unmoored. The wordplay is not the only thing that turns vicious as innocence collides with experience in this biting Broadway comedy.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Retszecsakul! ​Egy képregény, amiben van vámpírszellem! Sántamacska! Ludmilla, aki újságíró! Egy piszkosfehér tüzet okádó sárkány! Piroska néni! És három agyalágyult, akik közül az egyik hangokat is hall! Retszecsakul! Hogy mért pont ez a címe? Nem mondjuk meg! De olvasd el, akkor sem fog kiderülni, de jól szórakozol majd! Retszecsakul!

Milán ​és Bálint ikrek. Habár ugyanúgy néznek ki, nem is lehetnének különbözőbbek. Egyikük visszahúzódó, gyenge, a másik határozott és népszerű. Kettejük között őrlődik Léda, Milán egyetlen barátja. Hármójuk viszonyának változását követhetjük nyomon az évek tükrében. A képregény arra keresi a választ, hogy létezik-e megbocsájtás, van-e második esély, és vajon mennyit áldozunk fel az álmainkból, magunkból azért, hogy könnyebb legyen az életünk.

The ​nightmares find me. They steal my breath, slowly suffocating me. I’m scared. I want it to stop. He’s supposed to help me. Instead, he evokes something forbidden. I know I should run. But I can’t. I’ve made my choice. I want him. There's only one problem... He's my therapist.

A ​one-act play in which apologies must be made to Chekhov. A one-act play in which there is a blueprint, & that blueprint is ignored entirely. A one-act play in which a decision is made, but it is unclear by & for whom. A one-act play in which the wind has the smallest hands, no, even smaller than that. Over the course of 41 one-act plays—most of them starring the characters ME and YOU—Dalton Day investigates grief, love, anxiety, and loss in this stunning collection of dramatic poetry.

Csáth ​Géza naplóinak az életműsorozatban megjelent első kötete ("Méla akkord: hínak lábat mosni") a tízéves gyermek feljegyzéseivel indult és a pályaválasztás dilemmáival, az orvosi egyetemre való beiratkozással fejeződött be. Habár 1904 decemberében felhagyott a naplóírással, s úgy döntött, "életének minden nevezetes mozzanatát nyomtatásra adja", két évvel később újra elővette a félbehagyott füzetet. A jelen kötet, a második, az újrakezdéstől, 1906 januárjától 1914 első feléig kíséri Csáth életének alakulását. Időközben neves író és zenekritikus lett, befejezte az egyetemet, elmeorvosi szakkönyvet adott közre, s minden jel arra mutatott, hogy komoly klinikai karrier előtt áll. 1910-től azonban fokozatosan az orvosként könnyen elérhető morfium rabjává vált, 1913-ban pedig - noha nem volt meggyőződve döntése helyességéről - megházasodott. A most először a teljesség igényével összegyűjtött feljegyzéseiben, amelyek jelentős része korábban nem jelent meg nyomtatásban, jól nyomon követhető az állandó kétségekkel, az impotenciával, a hipochondriával, a morfiummal való vívódása. A legszerencsétlenebb megoldásokra jutott, amelyek néhány év leforgása alatt tragédiába sodorták életét. Az életút és az életmű alakulásának megértése szempontjából naplóinak ez a legfontosabb kötete, amelyben ugyanakkor meg-megcsillan a szépíró Csáth írásművészetének különös szépsége is.

Covers_420618
Párhuzamos ​világok Ismeretlen szerző
0
1

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

DANGER ​FROM BELOW The massive multi-legged boring machine Buer is now deep underground, but that doesn’t stop the American Empire from trying to retrieve it and throwing Centacle Island into chaos. Clarion infiltrates the Empire’s secret base, hoping to assist Nene—only to find herself face to face with a combat android. After Clarion vanishes, Nene goes to seek her in the underground base—accompanied by Buer’s erratic central nervous unit.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

1793. ​Párizs utcáit átjárja a forradalom szelleme, szájára vett egy nevet és halált kiált. Marie Antoinette-et már megfosztották férjétől, s most gyermekeitől elszakítva várja a döntő tárgyalást. Az udvari népet s az utca emberét is kettéosztja a pazarló királyné. Egy önmagát hibáztató nő, aki beismeri bűnösségét, hogyan válhat ártatlanná? Vajon a forradalom megoldást szülhet az emberiség problémájára? Mindig meg kell halnia valakinek, akit mások bűnösnek kiáltanak? Egy újabb lángoló eszme minket is magával fog ragadni? Ha hitünk túl sok halált követelt, akkor eljött az ideje, hogy másban kezdjünk hinni. Mert a szív erényeit nem lehet legyőzni, az életnek pedig van értelme. Bátran ajánlom fiatalnak, idősnek, férfinak és nőnek. Mindenkinek, aki kíváncsi egy történelmi drámára. Diana Soto A dráma elnyerte a legjobb történelmi ihletésű dráma címet a DrámaTéka Drámaműhely 2016-ban megrendezett országos versenyén.