Ajax-loader

kollekció: Állati könyvek

Csupa-csupa állatos könyv.


How ​does a dinosaur eat all his food? Does he burp, does he belch, or make noises quite rude? Does he pick at his cereal, throw down his cup, hoping to make someone else pick it up? Just like kids, dinosaurs have a difficult time learning to behave at the table. However, with a little help from Mom and Dad, these young dinosaurs eat all before them with smiles and goodwill. As in their previous books, Yolen and Teague capture children's rambunctious natures with playful read-aloud verse and wonderfully amusing pictures.

Időpont: ​1944. Helyszín: a Sasfészek nevű vár a bajor Alpokban, a Gestapo dél-németországi központja. A németek itt tartanak fogva egy amerikai tábornokot, a szövetségesek tervezett franciaországi partraszállásának egyik szervezőjét. Ha vall, akkor az angol-amerikai csapatoknak el kell halasztaniuk a második front megnyitását. Londonból tehát útnak indul egy héttagú kommandó, hogy kiszabadítsa a tábornokot. Már az elején kérdések merülnek föl az olvasóban és az ügynökökben. Lehet, hogy áruló van közöttük? Lehet, hogy nem is egy? Lehet, hogy parancsnokuk célja nem is a tábornok kiszabadítása, hanem valami egészen más? Lehet, hogy a németek már jó előre tudtak a küldetésükről? És hogyan juthatnak fel a megközelíthetetlen szirten álló várba? És hányan maradnak életben, mire feljutnak? Hányan térhetnek haza Angliába? Lélegzetelállító kalandok egész sora, a többszörös megtévesztéssel manőverező mesterkémek munkájának izgalmas, eseménydús ábrázolása, jó humor -ez jellemzi Alistair MacLeannek, a műfaj nagy öregének egyik legjobb, legnépszerűbb regényét.

A ​szerző ezen kötetében a két fiatal magánnyomozó a milliomosok üdülőhelyeként ismert, egzotikus Mauritiusra utazik, hogy ott felkutasson és megszerezzen egy rendkívül értékes CD-t. A feladat egyszerűnek látszik, ám csakhamar kiderül, hogy a luxus-kaszinók és elegáns bárok megnyugtató csillogása mögött ezernyi veszély leselkedik a kung-fu mesterekre. No meg másokra is, hisz nem sokkal a két amerikai megérkezése után váratlanul felpörögnek az események, s egymást érik a verekedések, fenyegetőzések és titokzatos gyilkosságok. A magánnyomozók pedig lassacskán rájönnek, hogy valami olyasmibe is belekeveredtek, aminek semmi köze a CD-hez, de ami miatt mégis halálos veszélyben vannak.

"Képes ​lesz-e túlélni az emberiség a ma élő emberek mesterkedéseit, akik - úgy látszik - gyakran inkább őrült majomként, mint épeszű emberként cselekszenek?" Szent-Györgyi Albert 1970-ben tette föl ezt a kérdést, amikor a vietnami háború állt a nemzetközi érdeklődés középpontjában, és álmodni sem mertünk a tömegpusztító fegyverek megsemmisítéséről, a világhatalmak közeledéséről. A Nobel-díjas tudós azonban ezt óhajtotta, ebben látta az emberiség számára lehetséges egyetlen kiutat a teljes pusztulással fenyegető válságból. "Az őrült majom", ez a kristálytiszta logikával, mélységes humánummal és aggodalommal megfogalmazott békeszózat először jelenik meg teljes egészében magyar nyelven. Szerzője a fiataloknak szánta, mert bennük látta azt az erőt, amely képes lesz megjavítani az elromlott világot, ám az örökifjú tudós örök érvényű gondolatai mindazokhoz szólnak, akik a pusztulás helyett a békére szavaznak.

Desmond ​Morris: A csupasz majom (The Naked Ape - London 1967.) című, világszerte számtalan kiadást megért könyvében, a zoológus szemével vizsgálja és ismerteti fajunkat, az embert. Megállapításai, következtetései sokszor meglepőek, elgondolkodtatóak. A könyv olvasmányos, laikus számára is tökéletesen érthető, élvezhető. Ajánlom minden zoológia, etológia, az ember eredete iránt érdeklődő figyelmébe. (A korrektor.)

Jeffery ​Deaver: Kőmajom Az amerikai hatóságok évek óta szeretnék rács mögé juttatni a Szellem néven ismert kegyetlen embercsempészt, és most végre alkalmuk nyílik rá. A nyomok New York kínai negyedébe vezetnek, ahol a legendás törvényszéki nyomozó, Lincoln Rhyme vezetésével izgalmas macska-egér harc veszi kezdetét. Az Üres szék szerzőjének legújabb krimije a kínai alvilág labirintusába vezeti el az olvasót. Susan Wilson: Szenvedélyek szigete 1944-et írunk, javában tart a II. világháború. Vangie Worth, akinek férje a fronton harcol, visszavonultan él Hawke's Cove-on, ahol a maga küzdelmét vívja a magánnyal és a mélabúval. Ám meglepetésére hamarosan olyan szenvedélyre bukkan, amelyre soha nem számított, és olyan őszinte szerelemre, amely kitart egy életen át - függetlenül attól, mit tartogat számára a jövő. John Katzenbach: A lélekbúvár Doktor Starkson úrrá lesz a rettegés, amikor fenyegető levelet kap egy bizonyos Rumplestiltskintől. Vajon ki lehet a küldemény titokzatos szerzője, aki mindenáron bosszút akar állni Starkson egy állítólagos korábbi hibájáért? A lélekbúvárnak mindössze két hete marad, hogy választ kapjon a kérdésre, különben a levélíró szerint vagy végez magával, vagy végignézi, ahogy tönkreteszik valamelyik rokona életét. James Thawyer: Ítéletidő A milliárdos Rex Wyman megtervezteti a legkorszerűbb vitorlás hajót, amely pénzen megvásárolható. Teljes vagyonát felteszi számítógép vezérelte hajójára, a Győzelemre, egy olyan kockázatos versenyen, amelynek helyszíne a jeges Bering-tenger. A pokolian tomboló ítéletidőben a jacht hirtelen önálló életet kezd élni, és ettől kezdve Rex Wyman számára a tét már nem a győzelem.

Csak ​felnőtt olvasóknak ajánlott embermesék állatoknak.

Az ​aprócska cseh hegyi falu gyerekinek élete megbolydult, mióta új fiú költözött hozzájuk, Olda, az Egér. Azóta nem járnak már az Akasztódombra, régi játékaik kedves színhelyére, a Rókák csapatának birodalmába, inkább az istálló körül kuncsorognak, hátha az Egér megengedi, hogy felüljenek valamelyik lóra. Gyűlölködéstől, verekedéstől hangos az iskola környéke. Az ellenfelek kegyetlen csínyekkel törnek borsot egymás orra alá. Kiben-miben bízhatna Vörös, a Rókák elhagyott vezére? Talán csak kedves madaraiban, kutyáiban s az erdei vadakban? Vagy Borkában, az erdészék csupa szeplő lányában is? A mi a szerepe mindebben egy árván maradt kiscsikónak? Szeretetről, bizalomról, hűségről szól Vera Plívová-Simková filmen is nagy sikert aratott regénye.

Egy ​kis erdélyi faluban, a második világháború éveiben siváran telik a tanítónő élete. Homályos vágyakkal a szívében vergődik korlátolt, nyárspolgári férje és szerelme között, aki semmivel sem különb. A háború végén, a felszabadulás hajnalán szakít egész múltjával és két gyermekével elindul, hogy tisztább, emberibb életet teremtsen maguknak.

Rebeka, ​Kiki, Karlchen és Bente a Rosenbergi lovas kollégium tanulói. Ebben az iskolában a lovaglás minden más tantárgynál fontosabb. Szerencsére, mert a négy barátnő számára lovaik nélkül nem élet az élet! Rossz jegyei miatt Karlchen nem vehet részt a lovastúrán. Ez nagyon elkeseríti, hiszen egy lovastúra - kedvenc pónijával - mindig is a legdédelgetettebb vágya volt. Egy éjjel elhatározza, hogy egyedül vág neki az útnak, de nem sejti, hogy milyen veszélyek leselkednek rá...

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ha ​egy mondatban foglalnám össze könyvem tartalmát, azt mondanám: Hogyan lehet túlélni az életet?

A ​Zokogó majomban egy élhetetlen család kálváriáját akartam elmondani, de ez a család oly népes, hogy tagjai, álom és ébrenlét határán, a legkülönfélébb emberekbe ütköznek. Így hát a regény, amely sok párhuzamos sorsból szövődik, szükségszerűen társadalmi regénnyé terebélyesül, a két világháború közötti időszak s a felszabadulás utáni első évtized freskójává válik. Hőseim, kívül rekedvén a városon s minden szervezett életformán, már csak a látomásaikban tudnak megkapaszkodni, s azon a keskeny ösvényen indulnak el, amelyet kinek-kinek megvilágít a mellére akasztott lámpása. Ezt a képzelgésre épülő családot csak az anya ereje és erkölcsi tisztasága mentheti meg a teljes széthullástól. Mint egy új matriarchatusban, ő veszi kézbe a család irányítását, ő a kenyérkereső és a lelki oltalmazó a nagy tűzvész és a pusztító ínség idején. Szánékom szerint nem törekedtem a kolozsvári külnegyedek kemény szociografikus rajzára, még ha az idő tetten érhető is regényemben. Nem arra figyeltem, hogy az emberek mit esznek, hanem hogy mire vannak kiéhezve; nem azt néztem, hogy a földön alszanak-e vagy ágyban, hanem azt hogy miről álmodnak. És még társadalmi helyzetüknél is jobban izgatott az a rádöbbenés, hogy mindig ezek az egyszerű emberek érezték át leggyötrőbben a lét súlyát, az egszeri életet, s hogy még tragikomikus tévelygéseik közben is szüntelen megigazulásra törekedtek. Épp ezért a történelmet őbennük igyekeztem ábrázolni, s ami a kulisszák mögött történt, azt sajtókivágásokba sűritve építettem be a különböző történelmi szakaszok közé. (Bálint Tibor)

Csehov ​a nagy realista orosz irodalom kiemelkedő képviselője. Az elbeszélés műfajában egyedülállót alkotott. Emellett külön értéket képviselnek újszerű dramaturgiával megírt mesteri színművei, melyek közt a legjelentősebbeket e kötet is tartalmazza. Csehov legjobb hősei nem békélnek meg a sekélyességgel, de ugyanakkor nincs erejük ahhoz, hogy legyőzzék. Legfontosabb pszichológiai vonása a tudat és az akarat összeütközése. Lukács György szerint (A modern dráma elmélete): "Csehov drámái a modern irodalom leghalkabb drámái. Alig van bennük mozgás: a mocsár elnyeli az embereket, az egyik erősebben vergődik, a másik gyöngébben; mindegy, el kell süllyednie. Akaratról vagy küzdelemről szó sem lehet. A katasztrófák pedig - már ahol vannak - egészen groteszkül hirtelenek és véletlenekkel telik. Ezeknek az embereknek külső élete csupa véletlen; csak a vég bizonyos és szükségszerű. Egyszerre elcsattan egy lövés és elhangzik egy kiáltás - s utána, megint a régi csend, az orosz sivatag csendje."

Covers_135065
A ​majom és a rák Ismeretlen szerző
0
0

A ​mese arról szól, hogyan leckéztetik meg Rák úr és barátai a telhetetlen Majmot, aki mások becsapásával és bántalmazásával akar ennivalóhoz jutni. Végül megbánja rosszaságát és mindannyian jó barátok lesznek...

Kevés ​olyan filmrendezőt ismer a filmtörténelem, akiben a mesterségbeli tudás - az anyag (a celluloid, a videoszalag), az eszközök (kamera- és optikafajták) alapos ismerete - és az elméleti felkészültség, s a képzelet ereje olyan egységben és egymást segítve létezett, mint Bódy Gábor alkotó személyiségében. Az 1970-es években, a magyar társadalom válságos esztendeiben, a hazai és külföldi új hullámok elernyedése után volt ereje újakra törni, a kísérletezés útjára lépni. Jelszavai: új érzékenység - új narrativitás. Jellemzően: a jelszavak álltak tőle a legmesszebb. A jó fogalmazás szépirodalmi kísérletei után fordult tudatosan a film, mindenekelőtt mint nyelvezet tanulmányozása felé, melynek eredményeképpen jól ismerte a legkorszerűbb filmelméleti munkákat, s jó néhány nemzetközi színvonalú írásával maga is hozzájárult annak magas kvalitású műveléséhez. Szerette és gyakran idézte Kölcsey Ferencet, aki szerint a nyelvnek legfőbb művelői: a filozófus és a poéta. Talán azért is, mert Bódy Gábor nemcsak a filmről való gondolkodás egyik legnagyobb alakja a modern filmben, hanem mert - idővel - egyre erősebben mutatkozott meg poétikai ereje is. Különös műve, a Filmiskola, bizonyára ezért tud felemelkedni az ismertterjesztés szintjéről, s lesz „belülről" megfogalmazott filmkészítési gyakorlat, amely nemcsak praktikus ismeretekkel szolgál, de „átörökíti" azokat kérdéseket, problémákat is, amelyekre adott egyéni válaszok nélkül nem létezik a filmről való alkotói gondolkodás. Poétikája természetesen játékfilmjeiben - a magyar filmművészeti maradandó értékeit jelentő - az Amerikai anzixban, a Nárcisz és Psychében, a Kutya éji dalában bontakozik ki legteljesebben, feledhetetlenül. Bódy Gábor filmművészeti írásai ennek a nyugtalan, újakra kész elhatározásoknak s belső forrongásokkal telített alkotói műhelynek elgondolkodatóan lelkesítő dokumentumai. A műfaji sokféleség - elméleti tanulmányok, tűpontos filmelemzések, filmötletek, szinopszisok, nyomtatásban először napvilágot látott forgatókönyvek, (Agitátorok, Amerikai anzix stb.) - színesíti az olvasó kalandját, amelynek során felismer(het)i az állandót is: a gondolkodásra, reflektálásra mindig kész szerzői karaktert. Ez a magyarázata annak, hogy Bódy Gábor filmművészeti írásai - a szó legnemesebb és legteljesebb értelmében - izgalmas olvasmányok. Kötetünk a Bódy Gábor Egybegyűjtött filmművészeti írások című sorozat első darabja.

A ​templomot felégették. A nagymester halott. Az öt túlélő útjai szétváltak. Egyedül.Életében először az erdő közepén.Testvérek, idősebbek tanítók nélkül - a tizenegy éves Malao, a "majom" csak magára számíthat.Egyetlen otthona lángokban áll, és négy bátyja, akik túlélték a pusztulást, eltűntek a szeme elől. A gondtalan időknek vége. A Nagymester Malao lelkére kötötte, hogy derítse fel a múltja titkait... A sorozat második kötete.

A ​könyv egy klasszikus amerikai mese magyar fordítása. A történet főhőse Gyurka, a kíváncsi kismajom, kinek kalandjai akkor kezdődnek, mikor egy szép napon az őserdőben játszadozva felfigyel egy sárga kalapos emberre, aki magával viszi egy nagy-nagy városba. Kíváncsi Gyurka az út során, majd a nagyvárosban vidám kalandok sorába keveredik, végül sárga kalapos barátja segítségével eljut az állatkertbe. Itt, legalábbis a második történet elejéig, otthonra talál.

"Heller ​Ágnes önéletrajza lenne, de Kőbányai János írta, mint egy életrajzi regényt. Ám akármilyen nehéz is valamely műfajba osztályozni Kőbányai új könyvét, lényege, hogy korunk egyik legmélyebb gondolkodójának, Heller Ágnesnek személyén keresztül, rendkívül izgalmas bevezetést ad kezünkbe az apokaliptikusnak ígérkező huszonegyedik század problematikájába. Az intellektuális pályákra igyekvő ifjúság számára szinte kötelező olvasmánynak ajánlanám ezt a szó minden értelmében súlyos könyvet." Fejtő Ferenc

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

„Miért ​éppen Élő hal? Hát mert élek, akár hal a vízben. Mert a hal ősi szakrális jelkép. Mert élek-halok életért-halálért. Mert élő és holt költők társaságában szeretek mulatni. Mert az élő halak olyan esendően tátognak az áruházi akváriumokban, hogy nem tudja nem önmagát látni bennük az ember. Mert próbálom élőben közvetíteni, hogy nap mint nap élünk és egy kicsit meg is halunk.” Lackfi János

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Valaki ​rám nézett mélyen: Hát nem tudja? Csak két típusú ember van a világon. Majmok és tigrisek. A majmok nagy csapatban élnek a fákon, mindig izgatottak, valami nagyon fontos történik közöttük. A tigrisek barlangokban laknak, egymástól nagy távolságokra, nyugodtan, méltósággal. Ők a nagyvadak. A beszédükről lehet felismerni őket. A majmoknak sztorijaik, panaszaik, aranyköpéseik vannak. A tigriseknek bolyongásaik, szenvedéseik és megismeréseik. De csak az egyik nyelven lehet beszélni, vagy majomul, vagy tigrisül. A másikat elfelejtjük. Nagyon fiatal voltam akkoriban, amikor ezek a szavak megmentettek az elmajmosodástól, amire komoly hajlamom volt. Azután egyszer ezt felidéztem Mihancsik Zsófiának, aki addig beszélgetett velem, amíg egy interjúkötet nem lett belőle. Ennek most már öt éve. És most a Kiadó ismét rávett a feltárulkozásra; arra, hogy az elmúlt fél évtized tapasztalatait összegyűjtve - rengeteg társadalmi átalakulást, egyetértést és ellenérzést, valamint a felettem elvonuló évek és események belső változásait megélve - folytassuk a beszélgetést. Megint csak igyekeztem az igazat mondani, még ha rossz fényt is vet rám. Ezzel a további beszélgetéssel kiegészítve tartják most a kezükben a Tigris és majom új kiadását. Fogadják jóindulattal és megértéssel.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Amikor ​a horgásznovelláim első kötete, a "Zúg a nádas" megjelent, egy vidéki író-olvasó találkozón a helyi lap szerkesztője arról faggatott: mióta horgászom, s mit jelent számomra a horgászat. Az effajta sztereotip kérdésre mindig számít az ember, így hát kapásból válaszoltam: ötvenkét éve horgászom, s a horgászatnak köszönhetem, hogy élek. Lehet, hogy a válasz valószínűtlennek tűnt, mert a kérdező arca kétkedést tükrözött. Ezért ott nyomban elmondtam az alábbi történetet, melyet e könyv nyitóírásának szántam. A címe: "Történelmi visszapillantás horgászat ürügyén."

Schmidt ​Egon Mesélnek az állatok sorozatának legújabb, kilencedik kötete. Muki, a majom lurkó mint a cirkusz társulat jeles "tagja" érkezik a faluba. Kíváncsisága izgalmas erdei kalandok és új barátságok felé viszik lépteit. A kötetet Budai Tibor színes, kedves rajzai teszik még varázslatosabbá a történetet.

Az ​első történet, amelynek egy majom a titokzatos főszereplője, Hanjüanban játszódik, ugyanott, ahol az előző kötet, Az elátkozott tó legendája. Egy gibbon smaragdköves gyűrűt rejt el Di bíró házánál. A különös esemény után egy megcsonkított holttestet találnak a közeli erdőben. A második eset egy évtizeddel később történik, amikor Di bíró a fővárosba tér vissza, és banditák támadnak rá. Elhagyatott vidéki házban keres menedéket, ahol meg kell küzdenie a gonosz útonállókkal, és ki kell derítenie egy gyilkosságot is.

Ez ​az alapmű valóban több, mint egy tanácsadó könyv, mivel a szerző utánozhatatlan módon vezet végig bennünket a kapásjelzők, Rod Podok és "hóemberek" világán. Néhányszor ugyan majd magunkon is jót mulatunk, mégis jó néhány feledhetetlen tanáccsal gazdagodunk.

A ​múlt sok nagy mesélője a jövőt próbálta láttatni, arról fantáziálva, mivé lehet a világ, mi minden születhet az előttünk álló sok száz vagy ezer esztendő során. A jelent már ismerjük. Mi abban a korban élünk, amiről az elmúlt századok írói és tudósai még csupán álmodozhattak. Részesei és résztvevői lettünk a múlt század fantasztikus irodalma által megálmodott világnak, sőt, mi, ma élő emberek formáljuk olyanná a világunkat, amilyenné ők álmodták. Mi is előre akarunk kukkantani, megfejtve a jövő titkait, és közben kíváncsi énünk a régmúltban is kutatgat. Azt kérdezzük: vajon van-e még annyi esztendeje a Földnek, amennyi mögötte van? Nem tudhatjuk, de félő, hogy újabb százmillió évek már nem adatnak meg a mi kék bolygónknak, életünk űrben bolyongó óriásgömbjének. Elképzelni sem tudjuk az 570 millió évvel ezelőtti történéseket, azt az időszakot, amikor az akkor még nevet sem kapott Föld száraznak mondható területein nyoma sem volt még az életnek, bár az óceánméretű vizekben megjelentek már az első élőlények. Ez az időszak volt a Paleozoikum, a Föld történetének ókora. 160 millió évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy föltűnjenek az első gerinces állatok, az álkapocs nélküli halak. Ekkoriban már burjánzott a növényzet, így aztán a szárazföldet ellepték a lélegzést elsajátító kétéltűek. 360 millió évvel ezelőtt megjelentek a tojásaikat lerakó első hüllők is. A dinoszauruszok 240 millió éve már léteztek. Ez volt a kezdete a 175 millió évig tartó Mezozoikumnak, azaz a földtörténeti középkor időszakának. A harmadidőszak a dinoszauruszok kihalásával, mintegy 65 millió évvel ezelőtt kezdődött, a máig változó kontinensek, és az éghajlati övek kialakulásával. A negyedidőszak hozta magával az emberi lény születését és kialakulását, formálódását és fejlődését, valamint a köré sereglő változatos állatvilágot, hogy aztán egy részüket a természetes evolúció pusztítsa el, más részük pedig az ősember vadászösztönének essen áldozatul. Dióhéjban ennyi a Föld fejlődésének története. Bármily furcsa és hihetetlen, de az 570 millió éves földtörténet 0,01 ezrelékét sem teszi ki az emberi kultúra fejlődését jelentő 6-8000 esztendő. Ez a verses mese az élet születésétől a földtörténet harmadidőszakának kezdetéig követi az élővilág kialakulását, és mutatja be az ízeltlábúakat, a víz mélyén megjelenő élőlényeket, a rovarokat, a kétéltűeket, a hüllőket, a növényeket, legfőképpen pedig a földtörténeti középkor aprótermetű, gyorslábú, növényevő és ragadozó, hatalmas és rettegett dinoszauruszait. Kalandra föl, kedves Olvasóim!

Az ​új korszerű formában megjelenő Mindentudó-sorozat állatokkal foglalkozó kötetében arra törekedtünk, hogy a gyerekek tudományos igényű, de az ő szintjükön befogadható ismeretekhez jussanak az élővilágról. A fotorealisztikus képekkel illusztrált könyvben Földünk rendkívül sokszínű állatvilágát ismerhetik meg a gyerekeket: gyönyörű madarak szelik a levegő óceánját,a tengert megannyi különleges élőlény népesíti be, a szárazföldön pedig ugrabugráló kis teremtményekkel is találkozhatnak az olvasók.

Kollekciók